Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 56.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Wat betreft het achterlopen van de reports:

http://adsense.blogspot.c...issues-pageand-known.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254078

Dit is een van de redenen dat ik meerdere ad-systemen gebruik. Mocht een systeem eruit knallen dan heb je altijd nog een backup. Ow: trouwens adsense verdiend bij mij superslecht in vergelijking met nederlandse sites. Komt gewoon door de dollar: dus misschien ook een aanbeveling om zowel dollar als euro in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:16
Welke Nederlandse sites gebruik je dan?

Daarnaast gaat dat dollar verhaal niet op voor Nederlandse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik assistme voor de euro en adsense voor de dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53025

Hoe krijg je als particulier je centjes van Google? Of kan dat helemaal niet?

Ik heb zo'n 100,- dollar in 4 maanden verdiend en nu moet ik die Amerikaanse belastingdingen gaan invullen voordat ik mijn geld krijg overgemaakt. (het ging wat sneller dan verwacht en ik had nog geen zin om mij in die belastingdingen te verdiepen)
Het grootste "probleem" is dat ze nu de gratis advertenties plaatsen op mijn site, en niet meer de betaalde.

Is het wel verstandig om als particulier mee te doen met adsense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja het loopt vrij goed, alleen is de koers van de dollar gewoon erg slecht .

Ik geloof dat je je vrij kunt laten stellen voor USA belastingen, heb ik meen ik ook gedaan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Kan je dat geld eigenlijk over laten maken op een Paypal account? Of moet dit perse op je bankrekening? Heb zelf nog geen ervaring met Adsense, maar wil het wel gebruiken voor de site waar ik momenteel mee bezig ben.

Als je het op Paypal kan laten staan heb je geen gedoe met het betalen van belastingen en kan je het gewoon online houden en vanaf daar dingen betalen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Je moet die belastingwizard gewoon even doorlopen en als het goed is komt daar dan uit dat je geen belasting hoeft te betalen.

Of ja, iig niet in de VS. In NL betaal je er ook geen belasting over zolang het om een paar honderd euro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bartvb schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:47:
Je moet die belastingwizard gewoon even doorlopen en als het goed is komt daar dan uit dat je geen belasting hoeft te betalen.
Of ja, iig niet in de VS. In NL betaal je er ook geen belasting over zolang het om een paar honderd euro gaat.
Dat laatste is een misverstand. Officieel moet je elke cent die je bijverdient voor de belasting opgeven. Of je dat voor een paar honderd euro gaat doen, is voor velen vooral een kwestie van afwegen van het risico op controle.
Verder maakt het natuurlijk niet uit of je het geld op een Paypalrekening laat storten of op je bankrekening. Het geld blijft in NL belast (anders zou belasting ontwijken cq. ontduiken wel heel gemakkelijk worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik denk niet dat er bij de belastingdienst bekend is hoeveel geld je op je Paypal rekening hebt staan? Het lijkt mij namelijk niet dat Paypal dit opgeeft aan de belastingdienst zoals de banken dit doen.

Niet om belasting te ontduiken hoor, maar als ik iets online verkoop heeft de overheid daar imho niks mee te maken als ik dit geld gewoon online houd.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30

Kid Buu

Huh, Pietje?

Je paypal tegoeden zijn niet bekend bij de belastingdienst in princiepe. Ze zitten tegenwoordig in Luxembourg gevestigd en ik heb daar toendertijd navraag over gedaan. Maar het bankgeheim van tegenwoordig is niet meer zoals het vroeger is; als er aanleiding zou zijn kunnen die gegevens echt wel verkrijgen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Dennahz schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:02:
Ik denk niet dat er bij de belastingdienst bekend is hoeveel geld je op je Paypal rekening hebt staan? Het lijkt mij namelijk niet dat Paypal dit opgeeft aan de belastingdienst zoals de banken dit doen.

Niet om belasting te ontduiken hoor, maar als ik iets online verkoop heeft de overheid daar imho niks mee te maken als ik dit geld gewoon online houd.
Ik denk wel dat Paypal een aandachtspuntje van de fiscus is. Er gaan vele miljoenen om in de Paypal-handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Of de fiscus het nou wel of niet weet, je blijft plichtig. Als het dan om aanzienlijke bedragen gaat en ze komen er later nog een keer achter ben je het bokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260344

Had vandaag nog uitbetaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Gaat erg traag hier, ~ 10 eurie in 6 maanden.
Zou liever een andere advertiser gebruiken waar ik meer controle over mn advertisemens heb.

Teveel chinese goldspam steeds.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260344

Ik had gister nog bijna 10 euro bij G.Ads;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

bbr schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:27:
Gaat erg traag hier, ~ 10 eurie in 6 maanden.
Zou liever een andere advertiser gebruiken waar ik meer controle over mn advertisemens heb.

Teveel chinese goldspam steeds.
Heb je niet gewoon heel weinig bezoekers? :)
Wat is je Clickrate?
Ik heb zo'n 200 bezoekers per dag, een clickrate van 1,7%, en een verdienste van +/- 12 euro per maand. Geen kostwinner, maar toch "leuk" om mee te experimenteren.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:26
CTR: 0,76%
ECPM: USD 1,80

beetje matig toch?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat je 100 dollar moet hebben voordat je kunt uitkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Aaargh! Ik word echt helemaal gestoord van de 'support' van AdSense. Ik heb tot nu toe echt nog nooit een bruikbaar antwoord van ze teruggehad. Het enige dat ze daar lijken te doen is je mail in een seconde tijd scannen, kijken of ze een keyword tegen komen en dan krijg je een of andere nutteloze standaard mail terug met info die je ook in de help kan vinden.

Op dit moment een probleem met die conversie van AdSense login naar een Google Account. Als ik inlog krijg ik het volgende:
Are you one of the following people?
[email adres waarmee ik inlog]
If so, then you've already updated your login to a Google Account.

Return to AdSense and use your Google Account to sign in.
Wordt mij niet duidelijk of mijn inlog account dan ook al een Google Account is? Er onder staat iig die hele migratie Wizard, kan die wel doorlopen maar dan krijg ik te horen dat mijn login niet te converteren is naar een Google Account :?

Ik stuur per maand dik 30 miljoen pageviews richting AdSense, dan zou je toch een klein beetje service en behulpzaamheid mogen verwachten? Ik ga in iedergeval ASAP wegmigreren van AdSense. Inkomsten zijn in het afgelopen jaar enorm gedaald (zelfs als we de dollar buiten beschouwing laten), service is bagger en flexibel is het systeem niet en heel relevant zijn de advertenties ook niet in mijn geval. *grmbl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Cis schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:31:
[...]

Om even een update te geven: ik heb niet echt veel tijd gehad om ideeen en plannen te maken, maar op dit moment zit ik op de 200 - 250 bezoekers per dag. Ik heb in de tussentijd ongeveer 5 nieuwe artikelen geplaatst, die overigens weinig bezoekers trekken. Het lijkt er dus op dat steeds meer search engines en externe sites gaan linken.

Qua adsense inkomsten valt het erg tegen. Op een goede dag verdien ik 1 dollar, maar vaker is het rond de 20 dollarcent... (12 eurocent :P ).
Ik twijfel heel erg of die ProSense theme voor Wordpress nou echt wel zo goed is voor de inkomsten... :)
Even een update: ik ben inmiddels van de ProSense theme afgestapt. Ik was niet tevreden over het pro-adsense uiterlijk. heb nu een theme die overigens even goed rendeert met Adsense.
M.b.t. de bezoekers moet ik jullie gelijk geven: ik heb weliswaar niet zo heel veel artikelen gepost in de tussentijd, maar het bezoekersaantal is vrijwel identiek gebleven. Nu dagelijks tussen de 210 - 260 (stijging van 3%). De adsense inkomens liggen rond de 10 dollar per maand. Jaarlijks betaalt google mij 1 keer dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Het ligt allemaal aan de content van je website.

Ik had vorige maand zo'n 135 pageviews per dag, aantal bezoekers ligt nog lager dus. Zo'n $63 van adsense en nog wat van affiliates.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264216

Dit is van de maand mei:

Paginaweergaves 96.121
Aantal klikken 829
Pagina-CTR 0,86%
ECPM van de pagina USD 1,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik denk dat er meer centen de verdienen valt door gewoon advertentieruimte beschikbaar te stellen. Betaling per views of aantal dagen. Adsense schiet echt niet meer op voor de wat kleinere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:41:
Ik denk dat er meer centen de verdienen valt door gewoon advertentieruimte beschikbaar te stellen. Betaling per views of aantal dagen. Adsense schiet echt niet meer op voor de wat kleinere sites.
Dat kun je in zijn algemeenheid niet stellen. Het hangt helemaal van het onderwerp af. Als je een kleine site hebt met pak hem beet 30K bezoekers per maand, maar een pagina CTR van 7% haalt (niet uitzonderlijk voor bv. reissites), heb je het toch algauw over 300 tot 400 euro (ja, euro) per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zoveel :o ok dan neem ik het terug. Maar uit mijn ervaring klikken mensen minder op adsense reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
prijk schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:45:
[...]

Dat kun je in zijn algemeenheid niet stellen. Het hangt helemaal van het onderwerp af. Als je een kleine site hebt met pak hem beet 30K bezoekers per maand, maar een pagina CTR van 7% haalt (niet uitzonderlijk voor bv. reissites), heb je het toch algauw over 300 tot 400 euro (ja, euro) per maand.
Als je 30K bezoekers op een reissite hebt, dan ben je niet echt klein meer ;)

Voor de rest kan je dat bedrag dan nog wel verdubbelen als je ook affiliate ads aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158192

hebben jullie ook dat vandaag de rappotage weer niet up to date zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Ja, ze waren er een paar uren geleden ook mee bezig. Heb vandaag nog maar 36.402 pageviews, wat al lang tegen de 100.000 aan had moeten zitten. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkig ik dacht dat ik de enige was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264216

Ik heb toch gisteren 6 dollar binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:00
Ik heb een relatief kleine site over LCD en Plasma TV's, en dan voornamelijk met kooptips ed. En ik moet zeggen dat het best rendabel is.

Maand Mei:
3.000 Bezoekers
17.683 paginaweergaves
CTR: 4,04%
CPM: 5,7

Totale inkomsten maand mei. $100,74.

Niet gek dacht ik zo. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuentes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:11
Hebben jullie ook ervaring met Adsense alternatieven? Gebruik nu zelf AVN ads aangezien het hier een adult site betreft, maar de inkomsten vallen wel een beetje tegen als je het vergelijkt met Adsense. Had gister 57 clicks en een opbrengst van $2.82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Zijn er meerderen die al 3 dagen geen kliks hebben?
Ik heb inmiddels over 3 dagen al 900 views, maar nog steeds 0 kliks. Normaal gesproken zit ik rond de 1,8%, dus had ik allang 15 kliks moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik heb gewoon clicks gehad de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben jullie vandaag weer dat de gegevens laag zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier ook last van, alles lijkt vertraagd. Net alsof adsens steeds minder wordt.. afwachten maar!

Dit laten we maar even weg, nietwaar?

[ Voor 21% gewijzigd door IEF op 22-06-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Je hebt toch altijd wel mindere dagen ertussen zitten?

Ik heb een Nederlandstalige website en als bijvoorbeeld Oranje dan speelt, dan zie ik dat ik die dag minder bezoekers/clicks heb. Vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik probeerde net in te loggen op adsense.google.com , maar de service is down, weet iemand hier meer van?

Is het trouwens verstandig meta tags te gebruiken puur voor adsense, of doet adsense hier niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Misschien dat Adsense de description tag meepakt, maar de keywords niet denk ik(net zoals Google doet). Voor de rest snap ik het nut er niet zo van en kan je meestal beter gewoon de moeite steken in de zichtbare content op de website.

Adsense is nu idd weer down, zoals wel vaker de laatste tijd.

Ben nu overigens hard op weg om voor het eerst meer dan $100 Adsense in één maand te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Adsense is wel vaker zateragavond down, je inkomsten gaan wel gewoon door. Morgen gewoon even kijken. :P

Als ik jou was zou ik wel gewoon meta-tags in je website en/of pagina's opnemen, bij mijn website worden ze meestal wel door Google gebruikt. Echter als iemand met een andere zoekmachine zoekt die er wel waarde aan hecht zal die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben jullie vandaag weer dat de gegevens niet up to date zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Ook hier zijn wederom de gegevens niet helemaal up-to-date, komt wel goed joh. Als het einde van de maand er maar uitbetaald wordt vindt ik het allemaal prima. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Laatste tijd lijken de inkomsten van kliks wel omhoog te gaan. Heb nu al een aantal keer kliks van meer dan een dollar gehad :? :D
Het percentage van kliks neemt overigens af, maar dat kan ook aan mijn site en bezoekers liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

André schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:37:
[...]

Na aanleiding van deze opmerking heb ik eens een FF extensie opgezocht, en wat blijkt: hij bestaat. Ik zie dus nu het bedrag in mijn statusbalk _o_
Ik ben niet zo handig met extensies (als in: nog nooit gebruikt), maar nu heb ik deze gedownload en geconfigureerd, maar hoe en waar krijg ik het nou op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ben ook eens aan het kijken naar dat AdSende, maar ik kan me niet eens registreren :?
Hij keurt het af op de staat/state en postcode/ZIP die hij in USA format wil hebben - wat ik met een NL adres uiteraard niet heb.

Ik kan eerlijk gezegd nergens iets vinden over tips wat je als Nederlander moet invullen om je registratie goed te submitten.
Hoe hebben jullie dat gedaan ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb "Nederland" bij "land of gebied" gekozen, en daarna deed ie niet moeilijk over Nederlandse
gegevens. Dat is op de eerste pagina van https://www.google.com/adsense/g-app-single-1 .
Anoniem: 76287 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:00:
[...]

Ik ben niet zo handig met extensies (als in: nog nooit gebruikt), maar nu heb ik deze gedownload en geconfigureerd, maar hoe en waar krijg ik het nou op het scherm?
Rechts onderin heb je een nieuw icoontje, als je daar op klikt kun je je inloggegevens invoeren. Dan zou het moeten werken. Al werkt het voor mij trouwens niet, hij kan niet inloggen ofzo :S.

[ Voor 57% gewijzigd door sub0kelvin op 08-08-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 17:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

sub0kelvin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:23:
....

Rechts onderin heb je een nieuw icoontje, als je daar op klikt kun je je inloggegevens invoeren. Dan zou het moeten werken. Al werkt het voor mij trouwens niet, hij kan niet inloggen ofzo :S.
Snapte al niet wat ik fout deed, bij mij werkt 't ook niet.
:X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sub0kelvin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:23:
Ik heb "Nederland" bij "land of gebied" gekozen, en daarna deed ie niet moeilijk over Nederlandse
gegevens. Dat is op de eerste pagina van https://www.google.com/adsense/g-app-single-1 .
Die had ik al gevonden, maar ook daar lukt het niet:
Deze staat/provincie bestaat niet in dit land. Geef een geldige staatnaam (of provincienaam) op.
Ongeldige postcode. Amerikaanse postcodes hebben 5 of 9 cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Andere PC en/of browser proberen. En anders mailtje naar Google, lijkt me.

Ik heb het nog even extra geprobeerd, en hij doet het hier prima.

Wat gebeurt er als je met je cursor in het postcodevakje staat? Bij mij komt er dan een wolkje met "Voorbeeldpostcodes van het geselecteerde land/regio: 1234 AB, 2490 AA".

[ Voor 62% gewijzigd door sub0kelvin op 08-08-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ook hier goede ervaringen met adsense :)

voordeel is dat wij een behoorlijk aantal bezoekers per dag hebben, wat je dan ook meteen weer in de inkomsten terug ziet.

gemiddelde aantal unieke hits per dag gaat bij ons richting de 100.000 :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Ah, dat is netjes. Onze site moet het doen met zo'n 200-300 unieke bezoekers per dag. Maar goed, we hebben dan ook een specifieke, en kleine doelgroep. We draaien een dollar per dag, gemiddeld, en de ads staan er om de kosten te dekken en dat lukt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sub0kelvin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:39:
Andere PC en/of browser proberen. En anders mailtje naar Google, lijkt me.

Ik heb het nog even extra geprobeerd, en hij doet het hier prima.

Wat gebeurt er als je met je cursor in het postcodevakje staat? Bij mij komt er dan een wolkje met "Voorbeeldpostcodes van het geselecteerde land/regio: 1234 AB, 2490 AA".
Vreemd, dat gebeurde dus idd niet met mijn brwoser add-on voor IE7.
Rechtstreeks in IE7 werkt het wel :Y)
Aangemeld, en nu afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

sub0kelvin schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:49:
Ah, dat is netjes. Onze site moet het doen met zo'n 200-300 unieke bezoekers per dag. Maar goed, we hebben dan ook een specifieke, en kleine doelgroep. We draaien een dollar per dag, gemiddeld, en de ads staan er om de kosten te dekken en dat lukt prima.
Juist, wij hebben dan enkele voordelen :

Online foto-album, webshop, forum en frontpage.
Elk apart aangemeld op Google alszijnde instelling. 100.000 hits per dag, tellertje loopt best hoog op af en toe, vooral als leden of bezoekers op Google links gaan klikken ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
schopje :+
Ik krijg de laatste tijd vrijwel alleen google trivia advertenties te zien, weten jullie hoe dat komt?
Mijn adsense-inkomsten van de laatste tijd vallen ook erg tegen.

Toen ik mijn site bezocht via een proxy stonden er wel normale advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Trivia komt alleen voor wanneer je woorden hebt staan die in strijd met de AV van google komt. Zo heb ik een datingsite waarop 5 dagen trivia te zien was omdat er toevallig 'sex contact' in de meta stond. Na het aanpassen weergeeft hij nu wel de juiste ads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Iemand enig idee wat er gebeurt als een rekening is opgeheven van de gebruiker en adsense wil geld overmaken? Heb al een nieuwe rekening ingevoerd maar die moet nog ff bevestigd worden :P Krijgen zij dan een bericht dat het niet lukt en ze het later nog een keer proberen oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebbe jullie ook dat er vandaag niks wordt weergegeven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Anoniem: 158192 schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:10:
hebbe jullie ook dat er vandaag niks wordt weergegeven ...
Nee, ik heb gewoon ads... Of bedoel je het aantal klikken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Kunnen jullie je verdiensten en click van vandaag wel inzien? Ik kan helemaal niet inloggen op Google AdSense, krijg doodleuk de melding UsernamePasswdNotMatch

Wachtwoord reset helpt ook niet... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Martine op 29-09-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feppie64
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 09:04
Ik heb die melding ook. Ik dacht even dat er iets mis was met mijn account, maar gelukkig ben ik niet de enige die niet in kan loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-06 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Geen problemen maar wel bijzonder traag, misschien terug online aan t komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hier ook geen problemen, de site is inderdaad wel ontzettend traag, heb hem nog nooit zo meegemaakt.
Krijg wel gewoon inkomsten etc. te zien, dus lijkt te werken.

Zal misschien iets aan het systeem veranderd zijn, onderhoud oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Vreemd. Afgezien van het feit dat ik al 2 dagen geen kliks zie geregistreerd binnen Adsense, zie ik bij toegestane websites ook hetvolgende staan:
De afgelopen week hebben de volgende sites die niet op uw lijst met Toegestane sites staan advertenties weergegeven met uw AdSense-uitgeversidentificatienummer.

URL van site
209.85.173.132
74.125.93.104
74.125.77.132
209.85.129.132
64.233.183.132
64.233.169.132
74.125.45.132
74.125.113.132
64.233.189.100
Zeer vreemd: al deze URL's leiden tot de google homepage! Zit google mijn advertenties te publiceren?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Dat lijkt er wel op. Tijd voor een mailtje naar Google lijkt me. Worden pageviews wel goed (i.e. conform vroegere cijfers) geregistreerd?

Deze maand ga ik mijn eerste betaling ontvangen. Valt me nog mee hoeveel we binnenhalen per maand, in elk geval flink wat meer dan de kosten die we aan de website hebben. In novermber is het ook nog een stuk gestegen, en hopelijk houden we dat vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Na wat gezoek kan ik die URLs verklaren! Ik vond ze zelf namelijk ook in mijn "Ongeautoriseerde sites"-lijstje. Dit is inderdaad google, en komt doordat sommige mensen de Google Cache versie van je website hebben bekeken. Die hebben de vorm "http://66.102.9.132/search?q=cache:kCMsvI1-b4gJ:jouwwebsite.nl/blalba". En dus wordt het niet als jouw domein gezien.

Dat verklaard je gebrek aan kliks natuurlijk niet, maar lost in elk geval 1 probleem.

edit:
excuses voor de dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door sub0kelvin op 01-12-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Kliks is inmiddels opgelost.

Dank voor het uitzoeken van die ongeautoriseerde sites. Om dus volledig te profiteren van google advertenties, moet je dus de google sites / ip-adressen ook toestaan voor adsense ?!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:56:
Iemand enig idee wat er gebeurt als een rekening is opgeheven van de gebruiker en adsense wil geld overmaken? Heb al een nieuwe rekening ingevoerd maar die moet nog ff bevestigd worden :P Krijgen zij dan een bericht dat het niet lukt en ze het later nog een keer proberen oid :?
Dat lijkt me vanzelfsprekend ja. Maar je kan altijd maar even een berichtje sturen. Bij verificatie doen ze een paar cent storten, en het nummer als kenmerk moet je invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Cis schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 07:40:
Kliks is inmiddels opgelost.

Dank voor het uitzoeken van die ongeautoriseerde sites. Om dus volledig te profiteren van google advertenties, moet je dus de google sites / ip-adressen ook toestaan voor adsense ?!!!!
Die conclusie heb ik ook maar getrokken en google.com en google.nl toegevoegd als toegestane domeinen. Kijken of dat voldoende is of dat ik handmatig alle IPs moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 22:28
Ik heb ook goede ervaringen met Google AdSense en gebruik het al een aantal jaar. Eerst kreeg ik checks van hun, maar het gaat nou via de bank (wat mij weer een ritje scheelt).

Ik verdien de laatste tijd wat minder, sinds mijn bezoekersaantallen achteruit gaan. Ik zit op gemiddeld 1500 pageviews per dag.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Cis schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:24:
Vreemd. Afgezien van het feit dat ik al 2 dagen geen kliks zie geregistreerd binnen Adsense, zie ik bij toegestane websites ook hetvolgende staan:
[...]
Zeer vreemd: al deze URL's leiden tot de google homepage! Zit google mijn advertenties te publiceren?!!
Waar kan je dat nakijken?
Zijn er nog mensen die afgelopen weken een terugval aan inkomsten zien?

• sub0kelvin
Toegestane websites zie je bij tabblad "AdSense instellingen" en dan "Toegestane sites".

Mijn inkomsten vallen niet terug, integendeel. Ten opzichte van vorige maand zijn de kliks van deze maand meer waard per klik (gemiddeld aantal kliks per dag is gelijk gebleven, terwijl de gemiddelde inkomsten per dag is gestegen). Al fluctueert het wel meer dan normaal, deze maand zijn er veel meer uitschieters in de inkomsten, naar boven en naar onderen.

• BarôZZa
Tofu schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:56:
[...]

Waar kan je dat nakijken?
Zijn er nog mensen die afgelopen weken een terugval aan inkomsten zien?
Nope, ik blijf juist in de lift zitten, alhoewel m'n bezoekersaantallen ook nog steeds blijven toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
sub0kelvin schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:46:Toegestane websites zie je bij tabblad "AdSense instellingen" en dan "Toegestane sites".
Bedankt, maar daar zie ik de sites die ik zelf ingegeven heb, niet de sites waar de advertenties op getoond zijn, maar die nog niet in het lijstje opgenomen zijn, de "ongeldige" adressen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Dat zou wel moeten, dus ik denk dat je geen "Ongeautoriseerde sites" hebt deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
/me schopt

Hebben jullie ook dat de inkomsten uit Adsense teruglopen ?
Is er een alternatieve aanbieder voor tekstadvertenties?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/otp26g.jpg
Vandaag: gemiddeld $0,05 dollar per klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Drie kliks zijn natuurlijk ook echt representatief 8)7

Maar nee, ik heb vandaag tot nu toe $9.50 uit 40 kliks. Bijna $0.24 per klik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 18:04
Teruglopen kan ik altijd weinig over zeggen, het is constant ups en downs totaal geen pijl op te trekken.
De CTR van mijn adsense websites varieren 0.23% tot 10% .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Kan er weinig over zeggen. Laatste maand wat veranderd aan mijn advertenties en dat heeft een (positief) effect gehad. Of er daarnaast terugval is, is dus erg moeilijk te detecteren. Om eerlijk te zijn heb ik het idee van niet, maar fluctueert het nog steeds flink.

Afbeeldingslocatie: http://files.maartenvangrootel.nl/ppc_t.jpg
klik voor groter

Bovenstaande plaat je laat zien dat de gemiddelde prijs per click ongeveer gelijk is gebleven, maar dat het bij mij wel stabieler is geworden rond een gemiddelde van 20ct per klik. Aangezien het aantal klikken per dag wel omhoog is gegaan door veranderingen in de samenstelling van mijn advertenties, zijn mijn inkomsten wel gestegen.

edit:
Wijzigingen naar aanleiding van stats.

[ Voor 51% gewijzigd door sub0kelvin op 13-01-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Ik maak al meer dan een jaar gebruik van Adsense, alleen de maand januari valt mij tot op heden vies tegen. Wat is er aan de hand, heeft het te maken met de wereldwijde recessie? -O-

Het is natuurlijk mogelijk dat bedrijven minder gaan adverteren, en nu helemaal in het begin van het jaar. Even rustig aan doen, maar zo gek als heden heb ik nog niet meegemaakt. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
sub0kelvin schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:27:
Kan er weinig over zeggen. Laatste maand wat veranderd aan mijn advertenties en dat heeft een (positief) effect gehad. Of er daarnaast terugval is, is dus erg moeilijk te detecteren. Om eerlijk te zijn heb ik het idee van niet, maar fluctueert het nog steeds flink.

[afbeelding]
klik voor groter

Bovenstaande plaat je laat zien dat de gemiddelde prijs per click ongeveer gelijk is gebleven, maar dat het bij mij wel stabieler is geworden rond een gemiddelde van 20ct per klik. Aangezien het aantal klikken per dag wel omhoog is gegaan door veranderingen in de samenstelling van mijn advertenties, zijn mijn inkomsten wel gestegen.

edit:
Wijzigingen naar aanleiding van stats.
Als je meer clicks per dag krijgt, dan is het natuurlijk logisch dat de cpc per dag stabieler wordt ;)
Martine schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 02:40:
Ik maak al meer dan een jaar gebruik van Adsense, alleen de maand januari valt mij tot op heden vies tegen. Wat is er aan de hand, heeft het te maken met de wereldwijde recessie? -O-

Het is natuurlijk mogelijk dat bedrijven minder gaan adverteren, en nu helemaal in het begin van het jaar. Even rustig aan doen, maar zo gek als heden heb ik nog niet meegemaakt. Iemand dezelfde ervaring?
Dat kan aan zoveel factoren liggen.

Bepaalde webshops zullen na de feestdagen wel minder adverteren, terwijl vakantiesites bijvoorbeeld weer wat meer adverteren met vroegboekacties.

Voor de rest moet je kijken naar wat er is gedaald. Als het aantal kliks gedaald is, dan ligt dat meestal eerder aan je sites dan aan de adverteerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
BarôZZa schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 05:04:
[...]

Als je meer clicks per dag krijgt, dan is het natuurlijk logisch dat de cpc per dag stabieler wordt ;)
Ohja, natuurlijk, stom van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Recessie, recessie? Vandaag een eCPM van 20+
Mag vandaag niet klagen over de opbrengst van de clicks (te meer om het aantal clicks :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Recessie te maken met het aantal clicks? Hooguit met het aantal adverteerders, mensen blijven wil klikken hoor.

Als je het echt door wil draven kan je zeggen dat mensen minder de deur uit gaan door de recessie > meer op internet > meer mensen die op advertenties klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
NickH schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:05:
Recessie te maken met het aantal clicks? Hooguit met het aantal adverteerders, mensen blijven wil klikken hoor.

Als je het echt door wil draven kan je zeggen dat mensen minder de deur uit gaan door de recessie > meer op internet > meer mensen die op advertenties klikken.
Dat zeg je nu wel, maar wat denk je van; Recessie -> bedrijven gaan niet meer adverteren -> mensen kunnen vervolgens niet op advertenties klikken die er niet zijn. :Y)

Anders zat ik dagelijks rond de 50 dollar, momenteel haal ik amper de 30 dollar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Naar verwachten zit ik aankomende maand op 2000 unieke bezoekers. Vanaf hoeveel bezoekers is adsense eigenlijk de moeite waard? Ik zit er namelijk aan te denken om ook enkele ads op mijn site te zetten, alleen vraag ik me af wat het nou eigenlijk opbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Gewoon erop zetten, een of twee maanden niets wijzigen en dan weer zien. Mocht je wel een Google Ad verplaatsen, doe dit dan gewoon voor een periode van minimaal een maand, op deze manier krijg je een goed overzicht als het wel of niet beter is geworden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Mijn site doet zo'n 2 dollar per 1000 bezoekers.
Dus reken maar uit: 2000 / 1000 * 2 = 4 dollar per maand voor jouw site :D

Kan uiteraard per site verschillen, maar ik denk dat je max 10 dollar moet incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Ach, voor 4 dollar per maand heb je de hosting er wel weer uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal unieke bezoekers, maar ook om het aantal paginavertoningen. Want elke vertoning is weer een kans op een klik. Wij hebben zo'n 1,50 per 1000 vertoningen, maar omgerekend is dat in ons geval zo'n 4-6 dollar per 1000 unieke bezoekers. Dat is al heel wat anders dan het bedrag van Cis.

Ik zou Martin!'s advies volgen: het er een paar maanden op zetten en kijken wat het doet. Ik dacht in de eerste instantie ook dat het nauwelijks wat op zou brengen, maar dat viel gigantisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

sub0kelvin schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:16:
Het gaat natuurlijk niet alleen om het aantal unieke bezoekers, maar ook om het aantal paginavertoningen. Want elke vertoning is weer een kans op een klik. Wij hebben zo'n 1,50 per 1000 vertoningen, maar omgerekend is dat in ons geval zo'n 4-6 dollar per 1000 unieke bezoekers. Dat is al heel wat anders dan het bedrag van Cis.
Klopt. Dat hangt heel erg van je site. Ik heb een site waarbij het gemiddeld bezochte aantal pagina's op 1,20 ligt. Er zijn dus weinig mensen die meer dan 1 pagina bezoeken. Bij vaste bezoekers is het aantal bezochte pagina's / bezoeker hoger. Aan de andere kant klikken vaste bezoekers weer minder op advertenties. Kortom: je kunt er idd weinig over zeggen
Gewoon proberen en na een paar maanden evalueren. Overigens is locatie van de advertentie heel belangrijk. Dit kan een factor 2 schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Laatst online: 22-06 22:08

Acheron

updatepack.nl

Ik merk ook geen verschil met voorgaande maanden, maar ik heb dan ook een site met zeer veel internationale bezoekers.
Wat ook meespeelt als je een site hebt met Nederlandstalige content de sterke fluctuaties in de dollarkoers, aangezien Nederlandse adverteerders vaak voor een vast bedrag aan advertenties inkopen in Euro's. Wanneer je voor dit geld weinig advertentie-ruimte krijgt zal je als Nederlandse site-eigenaar de advertentie-inkomsten snel zien teruglopen.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ik met 1 van mijn sites in een Trivia-loop terecht ben gekomen (Content of Keyword wat niet overeenkomt met het adsenseprogramma). Enig idee hoe ik eruit kom? Ik heb de halve site al ontdaan van bepaalde tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Cis schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:23:
Mijn site doet zo'n 2 dollar per 1000 bezoekers.
Dus reken maar uit: 2000 / 1000 * 2 = 4 dollar per maand voor jouw site :D

Kan uiteraard per site verschillen, maar ik denk dat je max 10 dollar moet incalculeren.
Ik pak vaak zo'n $10 per 1000 pageviews. Als hij pageviews bedoelt ipv bezoekers, dan kan je afhankelijk van de site gerust $20 per maand pakken, toch $240 op jaarbasis. Ruim genoeg voor de hosting.

Bedoelde hij echter daadwerkelijk bezoekers, dan kan je dat bedrag nog vermenigvuldigen met het gemiddelde aantal pageviews dat ze maken.Altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
BarôZZa schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:19:
[...]

Ik pak vaak zo'n $10 per 1000 pageviews. Als hij pageviews bedoelt ipv bezoekers, dan kan je afhankelijk van de site gerust $20 per maand pakken, toch $240 op jaarbasis. Ruim genoeg voor de hosting.

Bedoelde hij echter daadwerkelijk bezoekers, dan kan je dat bedrag nog vermenigvuldigen met het gemiddelde aantal pageviews dat ze maken.Altijd mooi meegenomen.
De website is nu 20 dagen online met 1398 unieke bezoekers en 1697pageviews. 2000 unieke bezoekers aan het eind van deze maand moet haalbaar zijn. Wanneer de website een beetje bekend wordt zal dit aantal stijgen natuurlijk. Ik heb het inmiddels aangevraagd en een plekje vrijgemaakt voor de ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand problemen met de volgende en deze ?

Het schijnt nogal blogs te raken waarom Google Adsense alleen nog maar PSA weergeeft. Heel fijn, inkomsten liepen redelijk goed totdat dit dus gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben jullie ook dat vandaag de rappotage weer niet up to date zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 17:27

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Alleen maar PSA....

---

En nu weer alles normaal op mijn blogs... 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Coach4All op 17-02-2009 21:04 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
Iemand bekend met Adsense voor Domains? https://www.google.com/ad...?answer=96332&topic=14746

Moet ik hierop opmaken dat ze iets aanbieden zoals Sedo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Ja het lijkt er inderdaad op , ik zal het zo eens proberen.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste