Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 01:11

zomertje

Barisax knorretje

Sequence schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:03:
Waarom blokkeert Google niet gewoon de klikjes die komen vanaf computers waarop je hebt ingelogd bij Google-diensten. Dan weten zij toch dat de klikjes van de website-eigenaren zijn..

Bovendien hoef ik dan niet zo nerveus te zijn als ik per ongeluk een keer verkeerd klik, en kan ik eens een advertentie op m'n eigen site bekijken zonder dat ik eht risico loop door Google verwijderd te worden.
Van mij zouden ze dat ook mogen doen. Maar ik vraag me af of je al moeilijkheden krijgt van een enkele keer klikken uit interesse. Ik neem aan dat Google pas ingrijpt als je het elke dag een aantal keer doet.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
zomertje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:21:
[...]

Van mij zouden ze dat ook mogen doen. Maar ik vraag me af of je al moeilijkheden krijgt van een enkele keer klikken uit interesse. Ik neem aan dat Google pas ingrijpt als je het elke dag een aantal keer doet.
Je hebt inderdaad niet veel problemen als je het een enkele keer doet. Als het herhaaldelijk gedaan wordt (onbekende limiet), dan zou je een probleem kunnen krijgen, ja.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb zelf een eigen forumpje, met 80-85 onafhankelijke bezoekers (gemeten aan het IP) per dag.

Hoeveel zal reeel zijn als verwachting om te verdienen puur door het tonen van de ads?
Ik denk dat ik mijn ads helemaal onderaan de pagina zet, bij de disclaimer.

Het zijn niet geweldig veel visitors, maar wel allemaal Gentoo Linux gebruikers, dat is een vrij nette toespitsing denk ik zo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
zomertje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:21:
Maar ik vraag me af of je al moeilijkheden krijgt van een enkele keer klikken uit interesse. Ik neem aan dat Google pas ingrijpt als je het elke dag een aantal keer doet.
Mja, de verhalen lopen nogal uiteen, ik zou er niet expres op klikken in ieder geval. Als je interesse hebt in een adverteerder, dan kan je het beste ff de URL overtypen.
Zelf heb ik meerdere keren per ongeluk wel eens op een banner geklikt, dus je wordt niet direct afgesloten, als je het structureel doet, bijvoorbeeld 1x per dag, of 3x per week, dan gaat dat denk ik wel opvallen. Google houdt van alles bij, omdat ze ook die clickfraud tegen willen gaan.
Boudewijn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:20:
ik heb zelf een eigen forumpje, met 80-85 onafhankelijke bezoekers (gemeten aan het IP) per dag.

Hoeveel zal reeel zijn als verwachting om te verdienen puur door het tonen van de ads?
Ik denk dat ik mijn ads helemaal onderaan de pagina zet, bij de disclaimer.
Met zo weinig bezoekers zou ik geen goudbergen verwachten.
Google houdt bij welke bezoekers van een site vaak op banners klikken, en rekent geeft een tijdje geen geld meer voor die clicks. Dit om te voorkomen dat je je vrienden vraagt of ze iedere dag ff een paar keer op je banners kunnen klikken.

Hoeveel je uit eindelijk kan verdienen valt haast niet te zeggen, door de plaatsing van de banners en het kleurgebruik.
Op een forum heb je natuurlijk wat meer page impressions, en dus meer kans op clicks bij weinig bezoekers. Door de banners onderan de pagina's te zetten verminder je juist weer de kans dat erop geklikt wordt. Je kan beter een skyscraper aan de rechterkant zetten, of een banner na de eerste reply ofzo.

Nogmaals, het valt haast niet te zeggen, maar ik denk dat je niet boven de 50 dollar cent (35 euri centen) per dag zult uitkomen, gezien het kleine aantal bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmmmm.

Maakt het op die aantallen uit of je plaatjes of tekst doet?
Ik wil gewoon een stukje hosting-kosten eruit terugverdienen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Dat kan je het beste ff uitproberen. Je moet gewoon een aantal weken stoeien met verschillende kleuren, alleen text banners of alleen image banners. Dan kom je er vanzelf achter.
Ik heb nu bijna een jaar google banners op mijn site, en ben nog steeds bezig met het optimaliseren.

Het is jammer dat je alleen linux gebruikers hebt (neem ik aan), anders kon je nog die firefox en picasa banners op je site gooien, daarmee krijg je 1 dollar per nieuwe installatie op een pc met windhoos. Anders moet je ff naar de stats van je site kijken, als je toch veel windows gebruikers hebt kan het natuurlijk geen kwaad om die erop te zetten.

Er is trouwens ook een adsense blog en een tips sectie, die kan je het beste ff doorlezen altijd goeie tips:

Adsense blog
Success Stories
Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Heb me net aangemeld, kijken of mijn site door de keuring komt (zal nog wel niet, is nog in ontwikkeling)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vlugge Japie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:52:
Dat kan je het beste ff uitproberen. Je moet gewoon een aantal weken stoeien met verschillende kleuren, alleen text banners of alleen image banners. Dan kom je er vanzelf achter.
Ik heb nu bijna een jaar google banners op mijn site, en ben nog steeds bezig met het optimaliseren.

Het is jammer dat je alleen linux gebruikers hebt (neem ik aan), anders kon je nog die firefox en picasa banners op je site gooien, daarmee krijg je 1 dollar per nieuwe installatie op een pc met windhoos. Anders moet je ff naar de stats van je site kijken, als je toch veel windows gebruikers hebt kan het natuurlijk geen kwaad om die erop te zetten.

Er is trouwens ook een adsense blog en een tips sectie, die kan je het beste ff doorlezen altijd goeie tips:

Adsense blog
Success Stories
Tips
Hmm:
1 28841 29.28% Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)
2 9829 9.98% Gigabot/2.0/gigablast.com/spider.html
3 5804 5.89% Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8.0.3) Gecko/20060426 Firefox/1.5.0.3
4 4580 4.65% Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.8.0.3) Gecko/20060426 Firefox/1.5.0.3
5 4080 4.14% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20060329 Firefox/1.0.7
6 3831 3.89% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.8.0.3) Gecko/20060508 Firefox/1.5.0.3
7 3820 3.88% Gigabot/2.0; http://www.gigablast.com/spider.html
8 3151 3.20% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.13) Gecko/20060418 Firefox/1.0.8 (Ubuntu package 1.0.8)
9 3107 3.15% MJ12bot/v1.0.7 (http://majestic12.co.uk/bot.php?+)
10 2043 2.07% Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.0.3) Gecko/20060426 Firefox/1.5.0.3
11 1605 1.63% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl-NL; rv:1.8.0.2) Gecko/20060415 Firefox/1.5.0.2
12 1541 1.56% Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)
13 1316 1.34% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.8.0.3) Gecko/20060503 Firefox/1.5.0.3
14 1123 1.14% Mozilla/3.0 (INGRID/3.0 MT; webcrawler@NOSPAMexperimental.net; http://webmaster.ilse.nl/jsp/webmaster.jsp)
15 1110 1.13% Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.0.2) Gecko/20060428 Firefox/1.5.0.2
Nee niet echt :+ alhoewel bovenstaande ook niet alles zegt.
Maar ja het is wel mischien een leuk ideetje om eens te realiseren... baadt het niet dan schaadt het niet.

Hoe erg schrikken banners enzo af trouwens? Het forumpje is nog vrij klein, maar ik wil liever niet mensen kwijt raken door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Ai, de windows gebruikers die je site bezoeken draaien al FF :o

Google banners schrikken over het algemeen niet zo af hoor, die knipperende smily banners die andere bannerboeren publiseren doen dat wel. Google laat die gelukkig absoluut niet zien.

Linux gebruikers houden over het algemeen van open source en weinig commercie, dus ik zou het niet overdrijven. Je mag trouwens maar drie google banners plaatsen, en verder per referral (firefox,picasa etc) 1 banner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik wil ook geen mensen kwijt , ik wil gewoon wat minder verlies maken op die site :)
en hoe dat gaat boeit niet zoveel als het gewoon maar vrij niet-storend en ethisch is (ik hoef geen MS ads enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Ga het nu ook eens proberen :), een vraagje is het mogelijk om in een bannerformaat 468*60 3 ads weer te geven ipv 2? zie hiervoor nergens een optie, maar wat mij betreft past er nog wel een derde bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Nope, je hebt geen invloed op de hoeveelheid advertenties in een blok.
Op de pagina met advertentieformaten kun je zien hoeveel advertenties er normaal in passen. Het kan echter ook voorkomen dat er in dezelfde ruimte zo nu en dan minder advertenties worden weergegeven omdat deze dan op dat moment blijkbaar niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Vlugge Japie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:35:

Mja, de verhalen lopen nogal uiteen, ik zou er niet expres op klikken in ieder geval. Als je interesse hebt in een adverteerder, dan kan je het beste ff de URL overtypen.
Zelf heb ik meerdere keren per ongeluk wel eens op een banner geklikt, dus je wordt niet direct afgesloten, als je het structureel doet, bijvoorbeeld 1x per dag, of 3x per week, dan gaat dat denk ik wel opvallen. Google houdt van alles bij, omdat ze ook die clickfraud tegen willen gaan.
Ga ik zeker niet doen, en ik vraag ook niemand om expres te klikken. Eerder vraag ik ze om het niet te doen :)

Het is voor mij gewoon voor de fun om wat ervaring op te doen en te kijken hoe het werkt. Als het wat oplevert is dat gewoon meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je ook invloed op de inhoud van de ads?
as I said, ik vind MS ads beetje ongepast op een Linux forum en meer mensen zijn dat met me eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:27:
heb je ook invloed op de inhoud van de ads?
as I said, ik vind MS ads beetje ongepast op een Linux forum en meer mensen zijn dat met me eens.
Ja, je kan URL's blokkeren. Moet je kijken welke url's de 'ongewenste' ads voor zijn en die in je lijst toevoegen.
Nadeel: Voorlopig kan je max 200 URL's blokkeren, maar dat gaan ze geloof ik wijzigen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

anandus schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:44:
[...]

Ja, je kan URL's blokkeren. Moet je kijken welke url's de 'ongewenste' ads voor zijn en die in je lijst toevoegen.
Nadeel: Voorlopig kan je max 200 URL's blokkeren, maar dat gaan ze geloof ik wijzigen :)
Daarnaast worden de ads zo veel als mogelijk uitgezocht om bij je content te passen. Dus zolang je niet veel informatie over MS op je site hebt, valt het denk ik reuze mee. :) Al weet ik niet hoeveel linux-gerelateerde ads er beschikbaar zijn, omdat dat wel vaak open source is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Denk wel aan Linuxservices zoals webhosting, firewalls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die verwijzingen, hoe zit het daarmee eigenlijk?
Stel ik heb zo'n blokje van download Firefox en iedere keer als ik een klant voor een PC installeer klik ik dat blokje (vanaf mijn IP), zou Google dat accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Beekforel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:36:
Stel ik heb zo'n blokje van download Firefox en iedere keer als ik een klant voor een PC installeer klik ik dat blokje (vanaf mijn IP), zou Google dat accepteren?
Heb het niet getest, maar gok dat Google dan steeds minder (of niks) voor de klikjes gaat geven.
Er wordt aangegeven dat er max $1 wordt gegeven voor een FF download, maar dat blijkt bij mij tot op heden elke keer $0,50 te zijn. Ook voor een Picasa download krijg ik steeds $0,50. En als je dus vaker klikt vanaf een IP dan is de kans aanwezig dat men er minder voor zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 10:55

André

Analytics dude

Nog een leuke tip: als er delen op een pagina staan die je niet mee wilt nemen in het bepaalproces van de advertenties kun je die excluden:
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=23168

[ Voor 1% gewijzigd door André op 22-05-2006 11:06 . Reden: https = http ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

André schreef op maandag 22 mei 2006 @ 09:17:
Nog een leuke tip: als er delen op een pagina staan die je niet mee wilt nemen in het bepaalproces van de advertenties kun je die excluden:
https://www.google.com/su...in/answer.py?answer=23168
Link werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Beekforel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:36:
Dat is dan natuurlijk nog steeds fraude, omdat je op je eigen banners klikt, en ook nog eens vanaf hetzelfde IP adres. Je wordt dan binnen no-time afgesloten van Adsense.
Als je bij de klant zelf op die firefox klikt, tja...daar kan Google nooit achter komen., maar echt netjes is het natuurlijk niet.
Google houdt trouwens ook systeemgegevens bij, dus zelfs als je met je PC of laptop vanaf een totaal ander IP adres op je eigen banners klikt, dan kunnen ze dat nog detecteren.

Hoe Google nu precies bepaalt hoeveel ze per firefox of picasa installatie uitbetalen weet ik ook niet. In de meeste gevallen krijg ik in ieder geval gewoon 1 dollar, dij Picasa heb ik 1x gehad dat ik maar 10 cent kreeg. Ze betalen bij een klik alleen uit als Firefox of Picasa voor de eerste keer op die PC geinstalleerd wordt. Misschien dat ze daarnaast nog 50 of 10 cent uitbetalen voor een tweede installatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als je via een andere pagina van hun site er naar toe gaat werkt het wel met https maar op deze manier niet, raar. Ik heb de s er tussenuit gehaald en nu doet hij het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Vlugge Japie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:36:
[...]

Dat is dan natuurlijk nog steeds fraude, omdat je op je eigen banners klikt, en ook nog eens vanaf hetzelfde IP adres. Je wordt dan binnen no-time afgesloten van Adsense.
Als je bij de klant zelf op die firefox klikt, tja...daar kan Google nooit achter komen., maar echt netjes is het natuurlijk niet.
Waarom niet? In het geval van die FF banners betaald Google voor elke nieuwe installatie, dus in mijn ogen is het volkomen legaal. Je hebt er voor gezorgd dat er een nieuwe FF klant is, en daar betaald Google voor.
Google houdt trouwens ook systeemgegevens bij, dus zelfs als je met je PC of laptop vanaf een totaal ander IP adres op je eigen banners klikt, dan kunnen ze dat nog detecteren.
Welke gegevens houden ze bij dan? Want ze kunnen van mijn pc echt niet te weten komen wat voor pc het is. En voor zover ik weet kunnen ze dat bij geen enkele pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
André schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:09:
[...]

Waarom niet? In het geval van die FF banners betaald Google voor elke nieuwe installatie, dus in mijn ogen is het volkomen legaal. Je hebt er voor gezorgd dat er een nieuwe FF klant is, en daar betaald Google voor.
Denk je dat nu werkelijk? Als jij bijvoorbeeld bij een computerzaak werkt, dan kan je dus volgens jou bij iedere klant Firefox installeren via een referralbanner op je eigen website. Nou vergeet het maar, de terms and conditions zijn hier vrij duidelijk in:

" You shall not promote or facilitate a Referral Event by any means other than displaying a Referral Button on the Site, unless expressly authorized in writing by Google (including by electronic mail)."

JIJ mag dus geen 'referral event' veroorzaken, alleen de bezoekers van je site:

"You shall not, and shall not authorize or encourage any third party to: (i) directly or indirectly generate queries, Referral Events, or impressions of or clicks on any..."

Je mag zelfs anderen niet aansporen om op je site expres op banners te klikken.

In de Program Policy:

" Please note that clicking on your own ads for any reason is prohibited, to avoid potential inflation of advertiser costs."

Lijkt me vrij duidelijk allemaal.
Welke gegevens houden ze bij dan? Want ze kunnen van mijn pc echt niet te weten komen wat voor pc het is. En voor zover ik weet kunnen ze dat bij geen enkele pc ;)
Daarover valt geen officiele informatie te vinden. Maar als ze er achter komen dat je wellicht de boel aan het flessen bent, dan mogen ze informatie over je verzamelen die andere partijen aanbieden. Verder hebben ze natuurlijk logs met je IP adres, en cookie informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Vlugge Japie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:28:
[...]

Denk je dat nu werkelijk? Als jij bijvoorbeeld bij een computerzaak werkt, dan kan je dus volgens jou bij iedere klant Firefox installeren via een referralbanner op je eigen website. Nou vergeet het maar, de terms and conditions zijn hier vrij duidelijk in:
Oke heb je gelijk in, alleen is het ook veel bla-bla waarmee ze zichzelf indekken en mensen waarschuwen dat misbruik gestraft word. Dit is voornamelijk gedaan om de banners goed te laten functioneren en dat wil zeggen: dat banners getoond worden aan andere mensen zodat zij eventueel kunnen klikken.

In het geval van die verwijsknoppen voor Picasa, Adsense en Firefox is het doel mensen aan dat product brengen, dus views en clicks zijn van ondergeschikt belang. Als ik dan door mijn toedoen meer mensen aan de Firefox met Google Toolbar kan brengen zullen ze daar blij mee zijn en er voor willen betalen omdat dat hun doel is.

Nu snap ik ook wel dat ze liever hebben dat ik iemand aan de FF + GT krijg zonder op die banner te klikken, alleen IMO help ik ze alleen maar met hun doel. In het geval van banners ligt het heel anders omdat daar het doel heel anders is: daar klik ik dus zelf ook niet op.

Het gaat er niet om of ik gelijk heb of niet, maar ik wil wel een discussie hierover aanslingeren omdat ik nog niet helemaal overtuigd ben van jouw of mijn standpunt ;)
Daarover valt geen officiele informatie te vinden. Maar als ze er achter komen dat je wellicht de boel aan het flessen bent, dan mogen ze informatie over je verzamelen die andere partijen aanbieden. Verder hebben ze natuurlijk logs met je IP adres, en cookie informatie.
Nee, dat mogen ze niet. Ze hebben hooguit waardeloze cookies en een IP maar de echte info zal altijd via justitie moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Helaas, mijn site is vooralsnog geweigerd omdat hij nog in aanbouw is. Klopt ook wel, over een tijdje nog een keer aanmelden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heel fijn, ik heb het op mijn forum gezet.
ik krijg alleen maar banners over domein-registratie, en dat terwijl ik een Gentoo Linux gebaseerd forum heb (ja als je toch ff kijkt, goed wat bannertjes aanclicken svp :+).

Ik heb een en ander even nagekeken:

Die google-keyword-tool (http://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal) geeft dus op mijn URL (http://www.gentoo-forum.nl) alleen maar domein-aankoop-dingen weer hetgeen totaal geen zin heeft. Linux-server-hosting of programmas zouden veel slimmer zijn.

Kan ik dat zelf aanpassen, want zo heeft het niet echt veel zin natuurlijk.

Btw: forum en blog zijn slecht voor adwords --> hoe zit dat met een wiki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

*schop* subtiele kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Tja, ik weet niet hoe je dat zo snel kan aanpassen. Ik zou het in ieder geval even een weekje proberen, wellicht dat er toch interesse voor is. Als ik op je forum kijk, dan zie ik ook aardig wat ads over PHP, MySQL, hosting, webdesign bedrijven etc... ik zou het gewoon zo laten. Wordt er trouwens al een beetje op geklikt?

Je kan er trouwens ook voor kiezen om alleen image-ads te laten zien, in plaats van text-ads. Dit vallen wat meer op, waardoor het klik percentage toeneemt.
Ik zie dat je nu alleen een banner onderaan hebt staan, je kan die ook bovenaan zetten, dan zul je zien dat het klikpercentage omhoog gaat.
Mocht je dat niet willen, dan kan je eventueel bovenaan een link unit zetten.

Waarom zou een forum of een blog slecht zijn voor adwords/adsense? Het gaat er gewoon om dat je aardig wat content op een pagina hebt staan, zodat er goeie relevante banners getoond kunnen worden. Of een pagina nu een forum, blog of wiki is maakt volgens mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mja ik snap het ook niet, ik krijg veel ad's van fotografen maar ik wil gewoon ad's van bedrijven die camera's in de aanbieding hebben e.d., nu moet ik constant die fotografenad's eruit schoppen...

Adsense werkt best leuk, maar dat je zelf niet kan targetten vind ik maar niks eigenlijk. Die implementatie van Google is lang niet altijd optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

neographikal schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:13:
Mja ik snap het ook niet, ik krijg veel ad's van fotografen maar ik wil gewoon ad's van bedrijven die camera's in de aanbieding hebben e.d., nu moet ik constant die fotografenad's eruit schoppen...

Adsense werkt best leuk, maar dat je zelf niet kan targetten vind ik maar niks eigenlijk. Die implementatie van Google is lang niet altijd optimaal.
Op zich kun je wel aangeven op welke stukken content Adsense zich moet concentreren, met stukjes HTML comment. Lees dit stukje van de Google Adsense Help maar eens. Misschien dat dit via je eigen php (?) is toe te passen? Ookal is het dan nog steeds maar afwachten of je niet links van andere fotografen krijgt natuurlijk. Maar als je het slim toepast kun je volgens mij je ads wel verbeteren :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het probleem is alleen dat ik met name op mijn foto pagina's, wat het meerendeel van de site is, amper tot geen tekst heb staan. Ik heb al *iets* geprobeerd door de titel van de set op elke pagina terug te laten komen en in het blog te vermelden waarmee ik het heb geschoten, maar veel helpen doet het niet.

Als je op mijn blog kijkt, dan staan er geen relevante ad's. Klik je één foto terug dan wel, klik je daar weer op volgende waardoor je bij het begin uit komt, dan opeens staan er wel relevante ad's.

Ik vat het niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

neographikal schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:25:
Het probleem is alleen dat ik met name op mijn foto pagina's, wat het meerendeel van de site is, amper tot geen tekst heb staan. Ik heb al *iets* geprobeerd door de titel van de set op elke pagina terug te laten komen en in het blog te vermelden waarmee ik het heb geschoten, maar veel helpen doet het niet.

Als je op mijn blog kijkt, dan staan er geen relevante ad's. Klik je één foto terug dan wel, klik je daar weer op volgende waardoor je bij het begin uit komt, dan opeens staan er wel relevante ad's.

Ik vat het niet meer :P
Hmm dan weet ik het ook ff niet ;) Op mijn blog werkt ie ook niet super goed. Ik heb 1 blog artikel over een anti-spam maatregel geschreven, en nu krijg ik alleen nog maar spamprotectie ads op m'n site :P Andere pagina's zoals m'n equipment (dat klinkt fouter dan ik het bedoelde :9 ) daarentegen gaan al wel goed. Dus voor de blog moet ik nog wat verzinnen. Misschien per blogitem aangeven (via section targeting) of Adsense het moet gebruiken of niet.

Het blijft een lastig iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zijn er uberhaupt andere aanbieders waarbij je zelf wél kunt aangeven wat er geleverd moet worden? Voor fotosites heeft adsense bár weinig zin lijkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

neographikal schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:34:
Zijn er uberhaupt andere aanbieders waarbij je zelf wél kunt aangeven wat er geleverd moet worden? Voor fotosites heeft adsense bár weinig zin lijkt wel...
Ik ken er ook geen eigenlijk. Maar misschien dat die van Yahoo wat is? Al is die nog in Beta en lijkt ie verdacht veel op Adsense. Misschien het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb iets tegen yahoo (iets met chinese dissidenten enzo ;) ).

Maar het is nog steeds allemaal domein-naam registratie zut bij ons. Ik heb er trouwens sinds maandag bijna 10 USD mee verdiend, dus er wordt wel redelijk geclickt kennelijk.

Maar dat zou mi. moeten verbeteren in het geval van keywords die beter bij de doelgroep aansluiten (toch dikke 80 visits per dag gemiddeld per dag nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

neographikal schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:13:

Ik krijg ook allemaal ads van kunstverkopers, zal wel aan de werkwijze van Google liggen :) Op dit moment verkoop ik zelf nog niets en is mn site juist breder aan het groeien met nieuws, een forum en een agenda (allemaal kunstgerelateerd natuurlijk). In de toekomst wil ik wel dingen gaan verkopen, maar misschien is het tegen die tijd wel verstandig om dit te splitsen omdat het anders te verwarrend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Wat zijn jullie ervaringen met de gemiddelde CTR? Ik heb op 1 site een leaderboard staan op alleen de contentpagina's en op een andere site een normale banner alleen boven de contentpagina's en haal daarmee een gemiddelde CTR van 1,23% (banner) en 1,92% (leaderboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Nogal verschillend :)

Heb sites met paar procent CTR, heb sites met een 20 % CTR en heb zelfs een site met meer clicks dan unieke bezoekers ;) CTR van boven de 100 dus, dat is gemeten over meerdere maanden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
0,85% op dit moment, niet echt hoog, maar ik vermoed dat dat dus ook te maken heeft met de paupere targetting van de ad's. Als ik zelf even wat dingen kon pushen, van dit werkt en dat werkt, dan zou het een stuk beter worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hier ook nogal verschillend, de ene dag veel, den andere dag weinig. Gemiddeld 2%. Maar ik ben zelf ook vaak op mn site en dan klik ik niet natuurlijk :P

Ik ben ook pas een 1,5 week bezig en mn site is nog in opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 21-06 22:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Maakt iedereen wel gebruik van deze regel in de javascript-code, waarmee je best veel kan bereiken in de targetting van 'betere' ads?
code:
1
google_hints = 'cd,mp3,speler,muziek'

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Nee, ik heb hier ook nog nooit over gelezen, heb je daar officiele documentatie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
NightBird schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:49:
Maakt iedereen wel gebruik van deze regel in de javascript-code, waarmee je best veel kan bereiken in de targetting van 'betere' ads?
code:
1
google_hints = 'cd,mp3,speler,muziek'
Sodetering, dat scheelt me even een partij onzinad's zeg. Ik dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat ik hierover heb gevonden is dat het een invite-only programma is:
http://www.seroundtable.com/archives/003280.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Blub, ik heb het weer uitgeschakeld ik wilde Google mailen hiervoor. Maar het contactformulier weet me alleen maar te melden dat mijn mailadres niet correct is. Jolly, heeft Google ook een direct mailadres?

edit: ik heb het toch maar ingeschakeld: het werkt goed, ik krijg nu tenminste een beetje nuttige ad's, anders verdiende ik toch geen ruk aan die ad's 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 27-05-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
André schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:37:
Nee, ik heb hier ook nog nooit over gelezen, heb je daar officiele documentatie van?
Nope .. is eigenlijk een functie die alleen voor de "echte" klanten beschikbaar is. Dus voor klanten die minimaal 5 miljoen views per maand genereren. Die krijgen ook een accountmanager bij google enzo.

Maarja, het werkt voor elk adsense-account, dus gebruiken we het maar gewoon :)
Kwestie van een beetje rondsurfen op grote sites die ook google adsense gebruiken en kijken hoe zij de implementatie hebben gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door NightBird op 27-05-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

En Google vind dat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja als ze het niet willen zullen ze het vast en zeker wel uitzetten voor de simpele klanten ;)

Ik zit momenteel in 5 dagen op gemmiddel 2.50USD per dag.
Echt heel slecht is het niet, voor een site met (nu) 85-90 visits per dag.
Maar de ads worden niet echt beter, dat scheelt denk ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Geen idee wat ze er echt van vinden, ik gebruik het zelf al meer dan anderhalf jaar naar alle tevredenheid en ben altijd gewoon uitbetaald.

Als ze niet zouden willen dat je het gebruikt hebben ze bij google meer dan genoeg technische kennis om het uit te zetten voor de 'gewone' adsense-accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

NightBird schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:12:
[...]

Geen idee wat ze er echt van vinden, ik gebruik het zelf al meer dan anderhalf jaar naar alle tevredenheid en ben altijd gewoon uitbetaald.

Als ze niet zouden willen dat je het gebruikt hebben ze bij google meer dan genoeg technische kennis om het uit te zetten voor de 'gewone' adsense-accounts.
Dan moet ik ook maar eens nadenken wat voor keywords goed zijn voor mn site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 00:14
Ik weet dat google checkt op aanpassingen in ad-code. Daar hebben ze bots voor. Een aanpassing als dit, mits het idd alleen voor speciale members is, kost je je account.
Nope .. is eigenlijk een functie die alleen voor de "echte" klanten beschikbaar is. Dus voor klanten die minimaal 5 miljoen views per maand genereren. Die krijgen ook een accountmanager bij google enzo.
Ik doe bijna 5 miljoen hits, zit nu op 4.2 deze maand. Heb je toevallig info / een linkje hiervan?

Voor de stats overigens: Ik doe tussen de $0.15 en $0.30 gemiddeld CPM over alle sites. Galleries doen ongeveer $0.18 cpm, content-sites $0.40. Totaal levert dat toch wel een leuk zakcentje op, met top-dagen van $60 per dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Voorlopig heb ik het er weer uitgehaald. Bij mij maakt het toch niks uit en ik wil niet in de problemen komen :)

Niet dat ik al echt wat voorstel :P

[ Voor 34% gewijzigd door zomertje op 29-05-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Xandrios schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:18:
Ik weet dat google checkt op aanpassingen in ad-code. Daar hebben ze bots voor. Een aanpassing als dit, mits het idd alleen voor speciale members is, kost je je account.
Daar geloof ik dus echt niets van. Ik gebruik het op mn eigen sites dus al anderhalf jaar zonder problemen, daarnaast weet ik minimaal 1 grote site (10k US$/mnd aan adsense inkomsten) dat ze het ook gebruikten zonder 'officieel' toestemming te krijgen. Is er enig bewijs dat dit gebeurt, of zijn dat de conspiracy-freaks die het roepen?
Ik doe bijna 5 miljoen hits, zit nu op 4.2 deze maand. Heb je toevallig info / een linkje hiervan?
Nee, ik kan helaas ook niet meer vinden waar dat stond :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Hey dat is grappig, die "google_hints = " code ga ik er ook eens in stoppen. MOcht Google het niet leuk vinden dan sluiten ze mijn account maar, dan stap ik wel over naar Yahoo ofzo. :)
Boudewijn schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:11:
Ik zit momenteel in 5 dagen op gemmiddel 2.50USD per dag.
Echt heel slecht is het niet, voor een site met (nu) 85-90 visits per dag.
Dat is echt heel goed man! Waarschijnlijk heb je een aantal vaste bezoekers die alleen maar op die banners klikken om jou te helpen. Als dat zo is, dan kan het bedrag dat je per dag verdient binnenkort wel eens gaan krimpen. Ze betalen dan niet meer voor die clicks.
Ik zou heel erg tevreden zijn met $2,5 per dag, met zo weinig bezoekers! Ik had verwacht dat je per maand niet boven de $15 uit zou komen :o

Gemiddeld zit mijn site deze maand op 1.49%, dit komt mede doordat ik ook van Valueclick banners op mijn site heb staan. In ieder geval is tussen de 1,5 en 2.5 % vaak het meeste dat je eruit kunt halen, volgens de FAQ van Google. De CPM is deze maand $2.27, vrij netjes. Ik hoop dat ik dat nog kan verbeteren met dat stukje code :)

Xandrios, sites met meer dan 20 miljoen page views kunnen zich inderdaad opgeven voor een speciale versie van Adsense, waasrbij je meer dingen kunt aanpassen aan de banners.

Meer info: https://www.google.com/adsense/premium-overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NightBird schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:49:
[...]

Daar geloof ik dus echt niets van. Ik gebruik het op mn eigen sites dus al anderhalf jaar zonder problemen, daarnaast weet ik minimaal 1 grote site (10k US$/mnd aan adsense inkomsten) dat ze het ook gebruikten zonder 'officieel' toestemming te krijgen. Is er enig bewijs dat dit gebeurt, of zijn dat de conspiracy-freaks die het roepen?
Volgens mij gebeurd dit echter wel hoor. Ik kan ook geen bron vinden, maar ik heb me niet zo lang geregistreerd voor AdSense en volgens mij werd het bij het aanmelden dus vermeld. "Je mag nooit zonder toestemming van Google de Adsense code aanpassen want we komen er achter."
Ik kan me hier ook wel wat bij voorstellen, want dan zou je bijvoorbeeld je eigen plaatjes in plaats van de Google ads er neer kunnen zetten, maar de clicks wel redigeren naar Adsense. En dat lijkt me erg ongewenst voor Google zelf :)

Maargoed dat is mijn geheugen ;) Als ik een bron vind zal ik deze nog plaatsen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 30-05-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Vlugge Japie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:50:
Dat is echt heel goed man! Waarschijnlijk heb je een aantal vaste bezoekers die alleen maar op die banners klikken om jou te helpen. Als dat zo is, dan kan het bedrag dat je per dag verdient binnenkort wel eens gaan krimpen. Ze betalen dan niet meer voor die clicks.
Ik zou heel erg tevreden zijn met $2,5 per dag, met zo weinig bezoekers! Ik had verwacht dat je per maand niet boven de $15 uit zou komen :o
Hangt er echt van af wat voor site je hebt en hoe vol het met adsense staat.

Als je een site over hypotheken hebt met 90 bezoekes per dag, en een CTR van bijv 30 % heb je al zo'n 30 usd per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Heb het nu ook op mijn blog gezet...
Zie signature. Ben erg benieuwd of ik er wat voor krijg.
Sowieso nog erg weinig bezoekers tot nu toe.

Heb al wel is eerder wat met AdSense gedaan, had met te weinig opgeleverd om uitbetaald te krijgen :/

Dus ik had het van die site weer verwijderd.

[ Voor 37% gewijzigd door The - DDD op 30-05-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik heb mij zojuist aangemeld en zit nog in de controle fase. Zodra ik op mijn site AdSense kan plaatsen zal ik hier mijn ervaringen plaatsen.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Yes!! Ik heb inmiddels al 0,74 dollarcent.

Dat is al een record voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Thanks for your email. As you know, the feature you mentioned is only
available to our premium publishers at this time. In addition, please
understand that AdSense Premium currently isn't accepting new applicants
into their program.

Although publishers aren't able to alter their code to utilize this
feature, rest assured you can implement section targeting for your site.

Section targeting allows you to suggest sections of your text and HTML
content that you'd like us to emphasize or downplay when matching ads to
your site's content. By providing us with your suggestions, you can assist
us in improving your ad targeting. We recommend that only those familiar
with HTML attempt to implement section targeting.

To implement section targeting, you'll need to add a set of special HTML
comment tags to your code to mark the beginning and end of whichever
section(s) you'd like to emphasize or ignore for ad targeting. The tags
and instructions for adding them to your HTML code can be found at
http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=23168 .

We appreciate your understanding and cooperation.

For additional questions, we encourage you to visit the AdSense Help
Center (http://www.google.com/adsense_help), our complete resource center
for all AdSense topics. Alternatively, feel free to post your question on
the forum just for AdSense publishers: the AdSense Help Group
(http://groups.google.com/group/adsense-help).

Sincerely,
Nog niet getest, maar ziet er uit als een bruikbare vervanger voor deze 'truuc' :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 30-05-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het werkt zeker

Afbeeldingslocatie: http://dutchmega.nl/mess/adsense-wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waar gaat Verwijzingen > producten over? Over die vreselijke Firefox-banners die je overal ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Whehe, heb een blog entry waarin ik Clearcase loop te bashen en raad eens wat AdSense er bij zet.... precies... Clearcase reklame. :+

http://justjeroen.blogspo...-of-merging-universe.html

Soms best lollig dat AdSense.

(Of vind Google een post als deze niet kunnen?)

[ Voor 10% gewijzigd door The - DDD op 30-05-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Alex schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:00:
Waar gaat Verwijzingen > producten over? Over die vreselijke Firefox-banners die je overal ziet?
Ja, maar je kan tegenwoordig ook referral/ verwijzing banners van Picasa op je site zetten, en binnenkort waarschijnlijk ook van Google Pack (alleen Amerikanen kunnen dan op dit moment). Daarnaast kan je ook voor Adsense en Adwords reclame maken.

Anyway, die Google HTML tags heb ik anderhalve week geleden in mijn pagina's met de meeste content gezet, en ik moet zeggen dat het lijkt te werken. De eerste helft van mei schommelde de CPM tussen de $1.10 en de $2.00, met uitschieters van $3.35.
Zo'n beetje de laatste 9 dagen zit ik steeds boven de 2 dollar. Van de laatste 7 dagen is het gemiddelde $2.51 tegenover een maandelijk gemiddelde van $2.20.
In april had mijn site een CPM van slechts $1.89.

Ohja, je mag trouwens geen screenshots posten van je statistieken, dat staat in de policy 8)7 (je mag er denk ik ook niet over praten op forums):
". You agree not to disclose Google Confidential Information without Google's prior written consent. "Google Confidential Information" includes without limitation: [..] click-through rates or other statistics relating to Site performance in the Program provided to You by Google;"
Beetje gezeur allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik vraag me ook nog af hoe je je site beter kan laten indexeren door Google, ik heb het idee dat ie alleen naar mijn frontpage kijkt. Of mag je daar ook niks aan doen van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Section targeting ga ik een dezer dagen ook maar implementeren. Het klinkt goed iig :) Dan kan ik een aantal stukjes text in elk geval minder gebruikt laten worden door Adsense. Ik hoop dat het scheelt!

Heeft iemand ook last van ander-talige ads? Ik heb een pagina waarop ik vaak Duitse ads krijg. Beetje jammer vind ik dat, maar misschien dat ik daar omheen kan werken met section targeting. Ik weet denk ik wel door welk woord het veroorzaakt wordt. 'Hähnel' een fabrikant van accu's en toebehoren voor digitale camera's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had op mijn site allemaal ads voor vliegvakanties naar de Canarische Eilanden :/
Gelukkig heeft de content die tegenwoordig overruled :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Canaria schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:59:
Ik had op mijn site allemaal ads voor vliegvakanties naar de Canarische Eilanden :/
Gelukkig heeft de content die tegenwoordig overruled :P
Haha gaaf :)

Ik had echter een iets minder leuke ad. Ik heb een guestbook, waarin een aantal lieve dames mij groetjes en kusjes gaven ('xxx') en dáardoor kreeg ik allemaal dating sites. Een kleine greep uit de titels: "Lesbische Meiden" en "Bi Meiden" :P

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 31-05-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Nou als dat geen click throughs oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

The - DDD schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:40:
Nou als dat geen click throughs oplevert...
Daar zit wat in natuurlijk :9 Maar ten eerste sluit het niet echt aan bij mijn bezoekers (voor zover ik weet... seksuele voorkeur komt niet voor in google analytics tot op heden) en ten tweede staat het, ondanks dat het netjes is, toch wat porno ad achtig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:05

TDB

Ik sta sinds 1/1/2006 op:
inhoud 168.837 / 622 / 0,37% / 42,65
zoeken 2.011 / 251 / 12,48% / 15,50

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
zomertje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:40:
Ik vraag me ook nog af hoe je je site beter kan laten indexeren door Google, ik heb het idee dat ie alleen naar mijn frontpage kijkt. Of mag je daar ook niks aan doen van Google?
Opzich doorloopt de googlebot je hoofdpagina, en vervolgens alle van je hoofdpagina gelinkte pagina's. Je kan via Google Sitemaps meer pagina's van je site toevoegen, via een XML bestand, of gewoon een textbestandje met URLs van je website.
Een XML sitemap kan je heel simpel aanmaken via de volgende site: http://www.sitemapspal.com/
Je vult gewoon de URL van je site in, en je vinkt "Create File" aan (middenonder). Daarna sla je het XML bestand op. Hierna moet je hem ff openen met wordpad om te controleren of er geen verkeerde URLs in staan. Als alles goed is kan je het XML bestand uploaden in de root folder van je site.

Op https://www.google.com/webmasters/sitemaps log je in en voeg je je site toe. Waarschijnlijk moet je dan ter verificatie nog een leeg txt bestandje uploaden met een bepaalde naam. Mocht je een RSS feed hebben dan kan je die ook aan Google Sitemaps toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Vlugge Japie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:58:
[...]

Opzich doorloopt de googlebot je hoofdpagina, en vervolgens alle van je hoofdpagina gelinkte pagina's. Je kan via Google Sitemaps meer pagina's van je site toevoegen, via een XML bestand, of gewoon een textbestandje met URLs van je website.
Een XML sitemap kan je heel simpel aanmaken via de volgende site: http://www.sitemapspal.com/
Je vult gewoon de URL van je site in, en je vinkt "Create File" aan (middenonder). Daarna sla je het XML bestand op. Hierna moet je hem ff openen met wordpad om te controleren of er geen verkeerde URLs in staan. Als alles goed is kan je het XML bestand uploaden in de root folder van je site.

Op https://www.google.com/webmasters/sitemaps log je in en voeg je je site toe. Waarschijnlijk moet je dan ter verificatie nog een leeg txt bestandje uploaden met een bepaalde naam. Mocht je een RSS feed hebben dan kan je die ook aan Google Sitemaps toevoegen.
Dank je, nu zien of dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

er gaan geruchten dat er een nieuwe AdSense API zit aan te komen. heb er een nieuwsitem over geschreven op m'n blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Sequence schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:36:
er gaan geruchten dat er een nieuwe AdSense API zit aan te komen. heb er een nieuwsitem over geschreven op m'n blog.
*Klik

Alstu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Google AdSense API Application

The AdSense API is a free beta service that allows you to integrate AdSense into your website offerings. You can use the API to let your users create an AdSense account, make changes to an existing account without leaving your site, or more -- visit the AdSense API site for details. If you own a site in which you register users who manage web content, and your site has more than 100,000 daily pageviews, you may qualify for participation in the AdSense API (BETA). If you'd like to participate, simply fill out the application below.
Ai, ik denk niet dat ik kwalificeer :) Toch is het een leuke ontwikkeling, en deze eisen zouden natuurlijk alleen voor de Beta kunnen zijn. Als het af is zal het misschien beschikbaar komen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ok, nu ook wat bannertjes toegevoegd.
Een tweetal zijn "vereist", de blogger en sitemeter bannertjes.

Ik had dat eerst redelijk onderaan staan, maar ik heb nu een firefox en technorati banner erbij gezet. Netjes onder een kopje "Sponsored links". Omdat ik gratis van hun diensten gebruik kan maken of geld krijg bij clicks. Vandaar dat ik ze ook iets prominenter wil plaatsen.

Graag een mening of de google ads en de bannertjes rechts niet te "erg" zijn. Ik vind het wel kunnen. Zie signature onder deze post voor een link.

Ik ben namelijk vooral technisch aangelegd en van design en esthetische zaken heb ik niet echt kaas gegeten.

[ Voor 8% gewijzigd door The - DDD op 01-06-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

The - DDD schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:51:
Ok, nu ook wat bannertjes toegevoegd.
Een tweetal zijn "vereist", de blogger en sitemeter bannertjes.

Ik had dat eerst redelijk onderaan staan, maar ik heb nu een firefox en technorati banner erbij gezet. Netjes onder een kopje "Sponsored links". Omdat ik gratis van hun diensten gebruik kan maken of geld krijg bij clicks. Vandaar dat ik ze ook iets prominenter wil plaatsen.

Graag een mening of de google ads en de bannertjes rechts niet te "erg" zijn. Ik vind het wel kunnen. Zie signature onder deze post voor een link.

Ik ben namelijk vooral technisch aangelegd en van design en esthetische zaken heb ik niet echt kaas gegeten.
Wat bedoel je met 'vereist'? Of vind je dat je die op je site moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Blogger wil dat je die I power Blogger button er op hebt staan en Site Meter wil ook graag dat je het icoontje laat zien. Ze bieden zelfs geen hidden meet mogelijkheid aan als ik het goed heb.

Firefox en technorati wil ik graag daar hebben staan, firefox vanwege adsense en technorati omdat het best wel de vindbaarheid van je blog helpt als je alleen al die banner er op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:05

TDB

The - DDD schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:25:
Blogger wil dat je die I power Blogger button er op hebt staan en Site Meter wil ook graag dat je het icoontje laat zien. Ze bieden zelfs geen hidden meet mogelijkheid aan als ik het goed heb.

Firefox en technorati wil ik graag daar hebben staan, firefox vanwege adsense en technorati omdat het best wel de vindbaarheid van je blog helpt als je alleen al die banner er op hebt staan.
Mocht je een site meter willen hebben die wél een hidden mogelijkheid heeft: [reclame]www.statcounter.com[/reclame]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132953

Hoe kan ik de statistieken zien van elk afzonderlijk bannertje? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kanaal voor aanmaken, dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Toch moet ik toegeven dat ik nog het meeste plezier van AdSense heb gehad vanwege postings in deze thread. :/

|
v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Vandaag mijn 5e dag met AdSense en ik ben over de magische grens van 10 USD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55
Da's best straf eigenlijk. Ik zit nog maar op 25$ ofzo, na 5 a 6 maand bloggen met AdSense.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Damnz... 10 dollar in 5 dagen?

Ik zit met een paar weken nog niet eens aan 4 dollar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En nu binnenkort ook op GoT:
Testfase Google Adsense

:)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Als ik GoT zou zijn zou ik de alternate-url gebruiken en verwijzen naar vervangbare reclame. Nu krijg je nog redelijk vaak Google Trivia, en dat zal bij nieuwe topics steeds even zo blijven.

Zonde van de views dus.

Daarnaast vraag ik me af, wordt GoT meer dan 10 miljoen x per maand bezocht? Ik gok van wel, wat zou betekenen dat GoT in aanmerking komt voor een premium account, wat nogal wat voordelen heeft :)

https://www.google.com/adsense/premium-overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

circa 4000$ op jaar basis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

No offence en niets persoonlijks, maar ik vind dit geen nuttige post :)

GoT is er om wat van elkaar te leren, en hier kunnen we geen leer uit trekken.. We weten immers verder niets van je soort site(s).

Vermeld anders even wat je bijv. voor CTR en eCPM hebt, en wat voor niche dat is :) Kunnen wij er ook iets mee.

Zelf zou ik sowieso niet bekend maken wat ik verdien aan Adsense, maar dat is aan eenieder om dat voor zichzelf te beslissen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door wdekreij op 08-06-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

The - DDD schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:16:
Damnz... 10 dollar in 5 dagen?

Ik zit met een paar weken nog niet eens aan 4 dollar. :/
Hm, maar een blog heeft misschien net als een forum niet echt een duidelijke doelgroep/onderwerp. Mijn site gaat over kunst en veel dingen die daar mee te maken hebben. Ik krijg daar ook hele gerichte advertenties door. Galeries, kunsttijdschriften enz. Interessanter voor mensen die toch al in die hoek aan het rondneuzen zijn.

Klopt deze redenatie, of zijn er ervaren adsense persoontjes die een andere mening hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb een nice met gentoo, maar krijg nog steeds (!) vooral hosting ad's.
Zit wel sinds 22 mei op zo'n 32USD...

Url is trouwens: http://www.gentoo-forum.nl , niet als spam bedoeld maar ik snap niet waar adsense die hosting-shit vandaan haalt.

Ik heb atm trouwens 8400 impressions met een CTR van 8 promille en een ECPM van 3.80USD.

Even vraag van mijn kant: ik doe dit als particulier (heb wel een wit bedrijf, maar dit staat er los van) wat ben ik kwijt aan belastingen?

En is het dan niet slimmer om het als bedrijfs-activiteit te gaan doen, en dan dat mijn bedrijf dat geld investeert? Fiscaal gezien enzo

(ik wil namelijk dit geld in een colocation steken... maar dat kan ik als bedrijf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

adsense bepaalt op basis van je website waar je site over gaat.
adverteerders betalen keyword en als hostingprovider kan ik me voorstellen dat je ook advertenties inkoopt op het woord linux aangezien je daar wel een deel van je doelgroep mee pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@Boudewijn

Adsense inkomsten zijn gelijk aan inkomsten uit neven activiteiten. Als particulier moet je het dus gewoon opgeven bij je inkomstenbelasting. Zeker als je het in een bedrijf tegenover een kostenpost zet lijkt het me gewoon een onderdeel van je omzet en spaar je vast ergens wat belasting uit.

Zijn er ook juristen in de zaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik wil ook AdSense gaan gebruiken, maar ik heb nog een aantal vragen:
  • Hoe weet ik of ik cheques kan ontvangen? Moet ik daar nog iets speciaals voor doen, of kan ik gewoon iedere bank binnenlopen en zeggen dat ik een cheque wil inwisselen? Of hoef ik me er helemaal geen zorgen om te maken omdat je het nu ook elektronisch kan laten overboeken?
  • Als je meerdere websites onder 1 account hebt, wordt het bedrag wat je van de verschillende websites hebt verdiend in 1 keer overgemaakt, of kan je zien hoeveel je per website hebt verdiend? Ik heb namelijk een paar sites van mezelf, maar ook een paar die ik voor anderen heb gemaakt. Het zou handig zijn als ik die allemaal onder 1 account kon beheren, maar uiteraard moet de andere persoon ook een deel van het geld krijgen :) Als dit niet mogelijk is, is het misschien handiger om verschillende accounts te maken, ook vanwege het feit dat je account soms wel snel afgesloten wordt, en dan ben je dus het geld van al die sites kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 07:57
Je kan cheques volgens mij alleen bij je eigen bank inwisselen, maar electronisch overboeken is makkelijker, goedkoper en sneller.

Ja, het bedrag van meerdere sites wordt in één keer overgemaakt. Door het aanmaken van zogenaamde kanalen kan je de inkomsten per site bijhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 18-06-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

The - DDD schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:13:
@Boudewijn

Adsense inkomsten zijn gelijk aan inkomsten uit neven activiteiten. Als particulier moet je het dus gewoon opgeven bij je inkomstenbelasting. Zeker als je het in een bedrijf tegenover een kostenpost zet lijkt het me gewoon een onderdeel van je omzet en spaar je vast ergens wat belasting uit.

Zijn er ook juristen in de zaal? :+
Ik heb deze vraag een keer aan de belastingdienst gesteld en zij vinden dat je BTW plichtig bent. Mijn belastingman is het hier echter niet mee eens en hij is deze beslissing nu aan het aanvechten onder andere met het argument dat je zaken doet met een buitenlandse partij. Dit betekent normaal gesproken dat je niet belastingplichtig bent voor de omzetbelasting in Nederland.

In elk geval: pas op! Zet voor de zekerheid zowel inkomsten- als omzetbelasting weg. In mijn geval gaat het om 7000 euro omzetbelasting die ik even mag ophoesten van de Belastingdienst. Je kunt begrijpen dat ik daar niet zo blij van wordt.

Geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden van de afloop van dit debacle kunnen mailen naar ruben APENSTAART tekstenuitleg PUNT net. Een eventuele positieve uitspraak over mijn zaak kan wellicht ook gunstig zijn voor andere Adsensers....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 42791 op 18-06-2006 21:15 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste