Mja, de verhalen lopen nogal uiteen, ik zou er niet expres op klikken in ieder geval. Als je interesse hebt in een adverteerder, dan kan je het beste ff de URL overtypen.
Zelf heb ik meerdere keren per ongeluk wel eens op een banner geklikt, dus je wordt niet direct afgesloten, als je het structureel doet, bijvoorbeeld 1x per dag, of 3x per week, dan gaat dat denk ik wel opvallen. Google houdt van alles bij, omdat ze ook die clickfraud tegen willen gaan.
Boudewijn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:20:
ik heb zelf een eigen forumpje, met 80-85 onafhankelijke bezoekers (gemeten aan het IP) per dag.
Hoeveel zal reeel zijn als verwachting om te verdienen puur door het tonen van de ads?
Ik denk dat ik mijn ads helemaal onderaan de pagina zet, bij de disclaimer.
Met zo weinig bezoekers zou ik geen goudbergen verwachten.
Google houdt bij welke bezoekers van een site vaak op banners klikken, en rekent geeft een tijdje geen geld meer voor die clicks. Dit om te voorkomen dat je je vrienden vraagt of ze iedere dag ff een paar keer op je banners kunnen klikken.
Hoeveel je uit eindelijk kan verdienen valt haast niet te zeggen, door de plaatsing van de banners en het kleurgebruik.
Op een forum heb je natuurlijk wat meer page impressions, en dus meer kans op clicks bij weinig bezoekers. Door de banners onderan de pagina's te zetten verminder je juist weer de kans dat erop geklikt wordt. Je kan beter een skyscraper aan de rechterkant zetten, of een banner na de eerste reply ofzo.
Nogmaals, het valt haast niet te zeggen, maar ik denk dat je niet boven de 50 dollar cent (35 euri centen) per dag zult uitkomen, gezien het kleine aantal bezoekers.