[Mem-ervaringen] Intel Mac Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Goeie tip. Mijn ervaring is dat het openen van de mini makkelijker is dan het weer dichtmaken. Bij het bijplaatsen van RAM kreeg ik mijn splinternieuwe Mac mini (van die Mediamarkt-aanbieding) niet meteen goed dicht (kiertje aan de achterkant). Uiteindelijk is het wel gelukt zonder kieren maar met beschadigingen door het eindeloos vaak openen en sluiten.

Ik snap trouwens niet dat je niet meteen 2 x 1GB bij hebt gekocht nu het zo goedkoop is.

[ Voor 56% gewijzigd door torp op 01-11-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:14:
Goeie tip. Mijn ervaring is dat het openen van de mini makkelijker is dan het weer dichtmaken. Bij het bijplaatsen van RAM kreeg ik mijn splinternieuwe Mac mini (van die Mediamarkt-aanbieding) niet meteen goed dicht (kiertje aan de achterkant). Uiteindelijk is het wel gelukt zonder kieren maar met beschadigingen door het eindeloos vaak openen en sluiten.

Ik snap trouwens niet dat je niet meteen 2 x 1GB bij hebt gekocht nu het zo goedkoop is.
Ik had die 2 x 512 al 4 maanden geleden gekocht, toen was dat een superkoopje voor 20 euro :).
Ik wil het inderdaad maar een keer doen die MM openen, lijkt me een k#t-klus. Ga eerst maar even op zoek naar een rubberen putty knife :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ga eerst maar even op zoek naar een rubberen putty knife :)
Een geintje, want je moet veel kracht zetten. In de eerste opening kun je ook een creditcard steken om te voorkomen dat de case dicht schiet, terwijl je verderop de boel openwrikt. Maar misschien moet deze discussie verder in het Mac mini-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb zojuist de nieuwe macbook besteld (late 2007: santa rosa, gma x3100 en ondersteuning tot 4GB RAM). Ik wil nu 2x 2GB erin zetten, heeft iemand misschien wat advies hierover? Zijn er ergens al goede 2x 2GB setjes te koop die in de macbook passen (aangezien de vorige macbook maar tot 3GB RAM kon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe iMac 2,4 ghz en wil er graag wat geheugen bij instoppen.
Ik heb er nu 1 gig inzitten. Nu zit ik te twijfelen om er 1 gig of 2 gig bij in te zetten.
Heeft het gevolgen als je 1 gig en 2 gig naast elkaar draait? Wordt hij hier wel sneller van, of juist langzamer? Wat zijn de voordelen ivm een 1 gig plankje erbij te stoppen?
Zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

CoDe-ReD schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:47:
Ik heb zojuist de nieuwe macbook besteld (late 2007: santa rosa, gma x3100 en ondersteuning tot 4GB RAM). Ik wil nu 2x 2GB erin zetten, heeft iemand misschien wat advies hierover? Zijn er ergens al goede 2x 2GB setjes te koop die in de macbook passen (aangezien de vorige macbook maar tot 3GB RAM kon)?
Er zijn wel 2GB reepjes te koop, maar ze zijn nog niet echt goedkoop.
Wel goedkoper als bij Apple zelf natuurlijk, maar ook veel duurder dan twee keer een GB.
Hier staat wel 2GB en dat is iets meer dan 90 euro per stuk, dus voor 185 euro heb je dan 4GB, in verhouding nog wel een stuk duurder dan 2GB, maar als je van plan was om het bij Apple zelf te kopen dan is dit natuurlijk een koopje. :)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:50:
Ik heb net een nieuwe iMac 2,4 ghz en wil er graag wat geheugen bij instoppen.
Ik heb er nu 1 gig inzitten. Nu zit ik te twijfelen om er 1 gig of 2 gig bij in te zetten.
Heeft het gevolgen als je 1 gig en 2 gig naast elkaar draait? Wordt hij hier wel sneller van, of juist langzamer? Wat zijn de voordelen ivm een 1 gig plankje erbij te stoppen?
Zijn er nog meer mensen die dit hebben gedaan?
Alvast bedankt! :)
kijk hier eens http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=3495

weet alleen niet 100% zeker dat ie in de nieuwe mac book past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb sinds dat ik met Leopard werk het idee dat hij soms wat minder vloeiend loop. Als ik dan bij activiteitenweergave kijk zie ik ook dat er bijvoorbeeld maar 300mb in de page in staat en 30 voor de page out, normaal was dit veel minder (page in / page out verhouding was groter). Komt dit door Leopard, komt dit doordat ik Tiger heb geupdate of zijn er nog andere dingen die het kunnen veroorzaken?

Ik draai op een 24" Imac 2.16 ghz en 2 gb. Hiervoor had ik dus helemaal geen problemen en het lijkt ook een beetje aan de programma's te liggen die ik draai, sommige zorgen er echt voor dat alles een stuk minder vloeiend draait (?updates nodig? maar kan ze niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb even rondgekeken:

http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617107142

De prijs lijkt me prima en er staat zelfs bij vermeld dat het op de 13.3 inch 3rd generation macbooks werkt. Je kan ze op dezelfde site ook in setjes bestellen, wat zo goed als even duur is als twee keer een apart reepje bestellen. Dit was het goedkoopste wat ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoDe-ReD schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:03:
Ik heb even rondgekeken:

http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617107142

De prijs lijkt me prima en er staat zelfs bij vermeld dat het op de 13.3 inch 3rd generation macbooks werkt. Je kan ze op dezelfde site ook in setjes bestellen, wat zo goed als even duur is als twee keer een apart reepje bestellen. Dit was het goedkoopste wat ik kon vinden.
Voor mijn nieuwe MB heb ik ook 4G besteld in een 2x2GB kit voor € 127,57 ex http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=43808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:41:
Inmiddels heb ik al enige tijd Transcend geheugen er in zitten. Het is succesvol door de uitgebreide Apple hardware test gekomen. Ook heb ik tot nu toe nog geen vreemde problemen gehad. Ook heb ik inmiddels een upgrade gedaan naar Leopard.
Ik heb naar aanleiding van jouw berichtjes ook de upgrade naar 4 gb gedaan met Transcend geheugen. Het werkt hier ook prima!

Is het overigens normaal dat Leopard een VM Size van 36.18 gb heeft?
Wel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:40:
[...]

Voor mijn nieuwe MB heb ik ook 4G besteld in een 2x2GB kit voor € 127,57 ex http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=43808
Hoe weet je zeker dat dit 2x2GB is? Ik zie gewoon staat /4G, en die reepjes kunnen er niet in volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Martijn schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:34:
[...]

Hoe weet je zeker dat dit 2x2GB is? Ik zie gewoon staat /4G, en die reepjes kunnen er niet in volgens mij...
Dat had je op de site van Kingston kunnen nalezen. Geheugen met typenummer KTA-MB667 is voor de MB, MBP, iMac en MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

Ik heb vandaag een bestelling de deur uit gedaan voor een no-name 2GB reepje bij Macstuff.nl. Heeft me rond de 77 euro gekost incl. verzendkosten.

Als m'n iMac deze week binnenkomt, dan ga ik dit geheugen plaatsen en even kijken of dit goed gaat.(Ik ga er vanuit dat dit goed komt...).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
And your point is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Deephouse schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:19:
[...]
Dat had je op de site van Kingston kunnen nalezen. Geheugen met typenummer KTA-MB667 is voor de MB, MBP, iMac en MM.
@deephouse; Klopt idd. Om precies te zijn staat het hier .
K24G staat voor K(it)2(pieces)/4G(total). Inmiddels heb ik de reepjes ook al binnen gehad en het zijn er echt 2 van 2G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Daar er geen reviews of feedback terug komt van anderen over dit geheugen. (1 bevestiging dat het het goed werkt is erg weinig). Vandaar dat ik dacht, laat ik eens iets plaatsen over dit geheugen als ik het in m'n bezit hebt. Doe eens gek, laat ik eens wat posten hier. :? Duidelijk genoeg zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik hoor graag je ervaringen over dat geheugen Nitai :) . Ik wil namelijk in mijn iMac 4 GB plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 11:51
[...]

KTA-MB667K2/4G

KTA = Kingston Apple
MB = MacBook
667 = snelheid (667 MHz)
K2 = aantal reepjes (2)
4G = totaal aantal GB (4)

Edit: spuit 11 :+

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Core 2 Duo Mac Mini en wil mijn geheugen upgraden naar 2GB.

Wat vragen:

- Werkt ieder geheugen zomaar? Bijvoorbeeld Kingston ValueRam?
- Als ik mijn geheugen elders koop, zijn ze dan bij een Apple reseller (iFactors in Rotterdam bijvoorbeeld) zo aardig om dat, eventueel tegen een vergoeding, voor mij in te bouwen?
- Als bovenstaande niet opgaat; hoeveel kost 2GB tegenwoordig bij een apple reseller?

Ik wil mijn eigen RAM niet upgraden in de Mac Mini omdat ik twee linker handen heb en bang ben iets te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:31:
Ik ben in het bezit van een Core 2 Duo Mac Mini en wil mijn geheugen upgraden naar 2GB.

Wat vragen:

- Werkt ieder geheugen zomaar? Bijvoorbeeld Kingston ValueRam?
- Als ik mijn geheugen elders koop, zijn ze dan bij een Apple reseller (iFactors in Rotterdam bijvoorbeeld) zo aardig om dat, eventueel tegen een vergoeding, voor mij in te bouwen?
- Als bovenstaande niet opgaat; hoeveel kost 2GB tegenwoordig bij een apple reseller?

Ik wil mijn eigen RAM niet upgraden in de Mac Mini omdat ik twee linker handen heb en bang ben iets te slopen.
Bij de iFactors zit de inbouw prijs bij het geheugen in begrepen. Het kost je dan 2x 89 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Ik heb momenteel exact deze Mac thuis staan (alleen met draadloze muis..) en dus met 1 gig geheugen. Nu wil ik echter graag uitbreiden naar 2 gig en ik vroeg me af wanneer ik dit geheugen (uit startpost) koop ik klaar ben. Is het genoeg om die te kopen, in mijn iMac te zetten en dan is het klaar? Geen extra's of rare dingen die ik verder moet doen, gewoon dit geheugen kopen er in zetten en klaar?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
bekok schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:01:
Ik heb momenteel exact deze Mac thuis staan (alleen met draadloze muis..) en dus met 1 gig geheugen. Nu wil ik echter graag uitbreiden naar 2 gig en ik vroeg me af wanneer ik dit geheugen (uit startpost) koop ik klaar ben. Is het genoeg om die te kopen, in mijn iMac te zetten en dan is het klaar? Geen extra's of rare dingen die ik verder moet doen, gewoon dit geheugen kopen er in zetten en klaar?
Ja dat gaat , even de schroef eruit ram erin en weer dicht . Maar hoe je het moet doen staat ook in je boekje . :)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:35:
[...]

Bij de iFactors zit de inbouw prijs bij het geheugen in begrepen. Het kost je dan 2x 89 euro.
Erg duur zeg , 2 GB ram heb je voor rond de 50 euro . Daar betaal je dus 128 euro om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:35:
[...]

Wat een idiote prijs. Maar zelf inbouwen is ook niet echt een optie om redenen die ik al eens in het Mac Mini topic heb verteld.

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MacBook 13" 2.0 GHz (wit) Intel Core 2 Duo met 1GB geheugen dit zou ik graag op willen waarderen tot 2 GB. http://shop.transcend.nl/...ail.asp?ItemID=TS1GAP667S zijn deze goed. Of wat zijn betere?, wil beste prijs/kwaliteit verhouding krijgen bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Laatst online: 05-08 12:59
carfreak02 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:42:
[...]

Ja dat gaat , even de schroef eruit ram erin en weer dicht . Maar hoe je het moet doen staat ook in je boekje . :)
Dat is fijn om te horen :). En is het geheugen dat ik hier aangeef ook een goede, of zijn er eventueel betere opties omtrent dezelfde prijsklasse (eventueel ietsjes duurder)?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het "merkloze geheugen" macstuff.nl, de telefoniste vertelde mij dat het van FCM is (first quality memory). Ik heb ze besteld en op he doosje staat inderdaad die naam, maar dat bleek niet het merk te zijn.

Het gaat gewoon om Transcend geheugen. Zit hier al een week of 2 in mijn macbook pro, en nog geen problemen. Een echte aanrader voor dat geld!!

persoonlijk zou ik niet teveel naar de merken kijken. Het originele geheugen wat uit de macbook van mij vriend komt was van 1 of ander onbekent merk, en mijn originele geheugen van mijn macook pro was van samsung. Mijn vriend draait nu mijn geheugen en ik transcend.
Werkt super, dus tenzij je 50 euro meer wil betalen voor de naam kingston..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Juist, ik heb ook prima ervaringen met Transcend. Misschien is het zinvoller te melden als geheugen NIET werkt in plaats van andersom.

Voorbeeld: terwijl ik hier voortdurend lees alsof Kingston de top is, heb ik weleens gelezen over slechte ervaringen met Kingston KVR memory. >:)

[ Voor 15% gewijzigd door torp op 14-11-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:33:
Ik heb een MacBook 13" 2.0 GHz (wit) Intel Core 2 Duo met 1GB geheugen dit zou ik graag op willen waarderen tot 2 GB. http://shop.transcend.nl/...ail.asp?ItemID=TS1GAP667S zijn deze goed. Of wat zijn betere?, wil beste prijs/kwaliteit verhouding krijgen bvd.
Lees lekker dit topic eens door, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Klopt, ik heb het geheugen reepje ook binnen gehad en aan een zijde van de module is er een mooi transcend hologram en transcend logo.

Ik heb even Xbench gedraaid, en het zag er goed uit. Nu nog een tijdje draaien, maar tot nu geen vastlopers, reboots e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hmm, sorry het is mij even niet duidelijk bij doorspitten van dit forum of mijn MBP 2,33 C2D nu wel of niet 4GB ondersteund of alleen 3GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Volgens mij ondersteunen ALLE Core 2 Duo's 4GB. En Core Duo's gaan tot 2GB.
Correct me if I'm wrong.

[ Voor 36% gewijzigd door torp op 14-11-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er dus ook niks van. hier lees ik dat er maar 3GB herkend wordt, en ergens anders weer 4GB.
Ik heb een MacBook Core2Duo 2GHz met 1GB geheugen. Hij is van juni/juli, dus volgens mij 2de generatie.

Wie kan er met zekerheid zeggen dat er 4GB in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Zoek even terug in dit topic (misschien vorige deel), daar is dit al uitgebreid besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
torp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:26:
Volgens mij ondersteunen ALLE Core 2 Duo's 4GB. En Core Duo's gaan tot 2GB.
Correct me if I'm wrong.
Pas vanaf Santa Rosa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Onzin. Het werkt ook in een Mac mini C2D, zie maar op http://www.macsales.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
torp schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:39:
[...]

Onzin. Het werkt ook in een Mac mini C2D, zie maar op http://www.macsales.com.
Helaas, onzinnig van jou!

Je kunt weliswaar 2x2GB in de laatste revisie van de Mini's plaatsen maar slechts 3GB is beschikbaar voor de gebruiker vanwege... juist dezelfde chipset-beperkingen als waar de iMac, MB en MBP last van hadden voordat ze werden uitgerust met SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Inderdaad de Core 2 Duo 's niet Santa Rosa gaan tot 3 GB . Core Duo tot 2 GB . En Core 2 Duo met Santa Rosa kan 4 GB hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee, jullie hebben gelijk. Maar ik doelde op deze opmerking op die pagina:
NOTE: A 4.0GB (2GB x 2 Pair) configuration was also tested by 'popular demand'. Although the Core 2 Duo Macs are limited to 3.0GB addressed, the 4GB Set (2GB x 2 Pair) does appear enable 128 Bit addressing. While there does seem to be a small performance benefit gained with the 4.0GB vs. 3.0GB config, we'd recommend sticking with 3.0GBs max (in Core 2 Duos) unless you absolutely are seeking every last trickle of performance boost possible.

[ Voor 6% gewijzigd door torp op 14-11-2007 23:32 ]

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Zal ik het nog even concretiseren:

Alleen de nieuwe aluminium iMacs, de nieuwe MacBook Pro's vanaf 2.2Ghz en de gloednieuwe MacBook's met de X3100 GPU zijn gebaseerd op Santa Rosa en ondersteunen dus 4 GB. Alle oudere Core2Duo's herkennen maar maximaal 3 GB en ik geloof inderdaad dat CoreDuo's 2 GB max ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rapatski op 15-11-2007 12:13 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Kaspers
  • Laatst online: 17:04
Die 4GB herkenning ligt aan de chipset, niet de CPU :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Pff.. weet ik toch, maar als ik het over MacBooks gebaseerd op het Napa platform heb weet toch niemand waarover ik het heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Rapatski op 18-11-2007 14:10 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Tuurlijk wel, dit is immers GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

iemand ervaring met het mixen van twee merken ram?

Wel dezelfde snelheid etc.

En gaat het werken als je een van de originele 512 sodimms erin laat en een van 1 GB erbij prikt?

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
Het gaat gewoon werken, maar je hebt de extra snelheidswinst niet, omdat je geen gelijke paren plaatst. Als het gewoon allebei DDR2 PC5300 is, kan het volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Macbook Pro C2D van de 2e generatie met 2GB en wil m graag uitbreiden naar 3GB.

Ik vraag me alleen af of het wel verstandig is om 1 reepje van 2GB te kopen. Kan ik niet beter 2x 2GB kopen, ook al ziet ie uiteindelijk maar 3GB? Vanwege dual-channel etc?

Of kan ik zonder problemen of performance issues een ander merk 2GB strip erbij prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Laatst online: 16-08 20:47

ferno

iPeter schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:12:
Het gaat gewoon werken, maar je hebt de extra snelheidswinst niet, omdat je geen gelijke paren plaatst. Als het gewoon allebei DDR2 PC5300 is, kan het volgens mij gewoon.
Thanx voor de info,

Ja ik ga gewoon een kingston met dezelfde specs als de TakeMS die ik krijg van een maat erin stoppen.
Omdat ik nog een week op de bestelling moet wachten kan ik in ieder geval de 1 Gb met de 512 erin doen.
Geen snelheids winst bedoel je wat betreft het geheugen maar Vista en Leopard zal toch wel ruimer in zijn jasje zitten en dat moet toch wel te merken zijn, of heb ik het mis??

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze eigenaar van een mac mini heeft er 4 GB in zitten en volgens hem (zie plaatje) volledig ondersteund... :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Helaas, maar tel het beschikbare en het vrije geheugen op en dan zul je zien dat je op 3GB uitkomt.

Ik kan het weten want ik heb ook 2 x 2GB in mijn Mini C2D zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
[b]sonusfaber schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:20K24G staat voor K(it)2(pieces)/4G(total). Inmiddels heb ik de reepjes ook al binnen gehad en het zijn er echt 2 van 2G :)
Werken ze ook lekker? Ze zijn ondertussen al 30 euro gezakt daar. Staan 91,30 EUR daar nu blijkbaar. Is dat niet bijna verdacht goedkoop, in vergelijking met andere winkels / latjes / landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ferno schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:57:
iemand ervaring met het mixen van twee merken ram?

Wel dezelfde snelheid etc.

En gaat het werken als je een van de originele 512 sodimms erin laat en een van 1 GB erbij prikt?
Nog nooit in mijn leven hier op gelet.
Of het geheugen werkt, of het geheugen werkt niet , is mijn ervaring.
Benchmark of geheugen tools nog nooit in mijn leven gebruikt.
Ik heb in mijn iMac 512 "Hynix nogiets" origineel geheugen gehad, en gemixed met 512 MB standaard no name Apple store geheugen.
Werkte als een trein.
3 maanden geleden 1GB no name geheugen besteld via alternate, en dit vervanngen voor een 512 MB moduletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
ff een vraagje over prijzen. Klopt het dat de geheugen prijzen (flink) gedaald zijn?
Op Alternate staat 2 GB DDR2-533 op €45.

Op een andere online winkelshop staat 4 GB voor €105.

3 à 4 Maanden terug was de prijs voor 4 GB €200 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Raween schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:22:
ff een vraagje over prijzen. Klopt het dat de geheugen prijzen (flink) gedaald zijn?

De geheugenprijzen schommelen regelmatig. Zowel omhoog als omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Raween schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:22:

Zie 2 post boven je. Ik heb daar ondertussen ook besteld. 108 en een beetje met verzending naar België..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
iemand ervaring met of de 2gb kingston valueram(KVR667D2S5/2G) of met buffalo 2gb geheugen? Ik wil deze waarschijnlijk gebruiken om 4gb in men macbook te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
turrrbothijs schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:06:
iemand ervaring met of de 2gb kingston valueram(KVR667D2S5/2G) of met buffalo 2gb geheugen? Ik wil deze waarschijnlijk gebruiken om 4gb in men macbook te zetten.
KVR schijnt niet zo goed te zijn. Ik draai hier met 2x KTA667/2G. (Dus in principe KTA667K2/4G.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
KVR schijnt fantastisch te zijn, en ik kan het weten want ik draai hier 2 x 2GB KVR (KVR667D2S5/2G) in een Mac Mini. Ik heb deze modules ook in een Macbook en een iMac gehad en ze hebben altijd probleemloos gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Ik ging vandaag voor iemand anders geheugen testen in mijn macbook en toen haalde ik mijn eigen originele reepjes er uit. Alleen ik schrok nogal omdat de streepjes vol met een soort van wit aanslag zitten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjtwagenaar/IMG_2012_groot.jpg
Foto schijnt de vergroting niet te vertonen. In adresbalk gewoon weer op enter tikken dan zie je hem wel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jjtwagenaar/IMG_2013_groot.jpg

Kan dit kwaad of niet? Ik kan er nu nog mee terug ivm garantie etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Maximus op 01-12-2007 15:33 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 17:04
Koelpasta, niks mis mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen koelpasta, maar glijmiddel :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Op ibood staat weer een nieuwe aanbieding:
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Ik neem dat deze geschikt is (ik heb het forum al doorgelezen): dus voor 35 euro (incl verzendkosten) 2 GB geheugen voor de vorige generatie macbook, geen slechte deal lijkt mij!

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Deephouse schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:38:
KVR schijnt fantastisch te zijn, en ik kan het weten want ik draai hier 2 x 2GB KVR (KVR667D2S5/2G) in een Mac Mini. Ik heb deze modules ook in een Macbook en een iMac gehad en ze hebben altijd probleemloos gewerkt.
Kingston zal je alleen vertellen dat KVR niet bedoeld is voor Macs.

edit:
Zie de OP: [Geheugen] Geheugen upgrade tips & weetjes

[ Voor 8% gewijzigd door .Alex op 03-12-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
KVR is bedoeld voor iedere computer die de specificaties van het betreffende KVR ondersteunt.

Daarnaast is er ook nog een markt voor geheugen dat speciaal geschikt zou zijn voor een bepaald merk en type computer.

Zodoende kan de klant kiezen waar hij zich het prettigst bij voelt. Het resultaat voor je computer is echter identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
vogelaarke135 schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:55:
Op ibood staat weer een nieuwe aanbieding:
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Ik neem dat deze geschikt is (ik heb het forum al doorgelezen): dus voor 35 euro (incl verzendkosten) 2 GB geheugen voor de vorige generatie macbook, geen slechte deal lijkt mij!
ik heb ze besteld, dacht eerst nog even aan 4gb in men sr macbook, maar om 3x zo veel te dokken voor geen verschil in snelheid :P , dus dit leek me wel een mooie deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een korte vraag ik heb een alu 2,4ghz imac en wil er graag 4gb geheugen instoppen.
via oa dit forum kwam ik op simmcity.nl
en als je dit geheugen koopt http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617107159
heb je volgens mij KTAMB667K2/4G. dus twee reepjes van 2 gig.
Volgens mij passen deze in mijn imac (als ik de rest van deze topic goed begrepen heb)
maar mijn vraag is of iemand deze internetshop kent want 72 euro voor 2 keer 2 gig kingston geheugen leek me wel erg goedkoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:13:
maar mijn vraag is of iemand deze internetshop kent want 72 euro voor 2 keer 2 gig kingston geheugen leek me wel erg goedkoop.....
Een beetje moeite doen mag best wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Deephouse op 08-12-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Well, inmiddels draait mijn Kingston KTA-MB667 geheugen al een tijdje probleemloos m'n MacBook. Ik kreeg in het begin wel vreemde meldingen in de Apple Hardware Test. Maar die bleken achteraf aan een losse sensor te liggen en niet aan het geheugen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 09:13:
even een korte vraag ik heb een alu 2,4ghz imac en wil er graag 4gb geheugen instoppen.
via oa dit forum kwam ik op simmcity.nl
en als je dit geheugen koopt http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617107159
heb je volgens mij KTAMB667K2/4G. dus twee reepjes van 2 gig.
Volgens mij passen deze in mijn imac (als ik de rest van deze topic goed begrepen heb)
Deze webshop staat in de de shoplist van Tweaakers en is dus bekend.
Overigens koste dit Kingston geheugen in Duitsland inmiddels ca. €70 per setje van 4 GB.
Antwoord is dus niet heel erg goedkoop t.o.v. de Europese markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Net 2 reepjes van 1GB besteld voor mijn MacBook (nu 2x 512MB). Waarschijnlijk komen ze in de loop van komende week binnen. Ik verwacht dat het een behoorlijk verschil zal maken, aangezien ik aardig tegen de grenzen van het geheugen aanloop.

MacBook heeft nu 11 dagen aangestaan en is elke dag gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3127/picture2ti9.png

Ik heb overigens gewoon KVR geheugen besteld. Deze dus: pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

• MrAcid
  • Niet online
Waaaaaaaaaaaaaah! Wereld van verschil! Heerlijk!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij zijn sinds enkele dagen 2x2GB Transcend (JM800QSU-2G) zonder problemen in de MBP aan het werk. Prima modules (met hynix chips(bij mij), alleen SPD minder gedetailleerd dan bij de Samsung modules die Apple erin had gedaan, de geheugentimings zijn ook iets scherper nu), €40/stuk, op internet gezien vanaf ~€35

Verwijderd

Ik heb net een macbook gekocht en ik zou er extra geheugen willen bijsteken. Ik wou eigenlijk beginnen met er 1 reepje te vervangen door eentje van 2Gb, maar nu heeft mijn apple leverancier mij gezegd dat dat niet goed is omdat dat een stuk trager zou werken dan wanneer je 2x dezelfde geheugenbankjes hebt steken.

Is dit correct? En zoja, merk je veel van dat verschil?

• MrAcid
  • Niet online
Er zijn verschillende benchmarks van te vinden. Het komt er op neer dat het inderdaad uitmaakt of je twee identieke modules gebruikt of niet. Echter is het verschil niet zo groot. Je zou het dus sowieso kunnen doen en dan later nog eenzelfde erbij zetten als je echt het maximale eruit wilt halen. Je gaat sowieso veel verschil merken tussen 1GB of 2,5GB totaal geheugen. Als je echter niet het einddoel van 4GB hebt zou ik nu gewoon voor twee dezelfde reepjes van 1GB gaan.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

MrAcid schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:20:
Er zijn verschillende benchmarks van te vinden. Het komt er op neer dat het inderdaad uitmaakt of je twee identieke modules gebruikt of niet. Echter is het verschil niet zo groot. Je zou het dus sowieso kunnen doen en dan later nog eenzelfde erbij zetten als je echt het maximale eruit wilt halen. Je gaat sowieso veel verschil merken tussen 1GB of 2,5GB totaal geheugen. Als je echter niet het einddoel van 4GB hebt zou ik nu gewoon voor twee dezelfde reepjes van 1GB gaan.
Waar heb jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag? Bij de tests die ik tegenkwam maakt het namelijk totaal niet uit of er dezelfde hoeveelheden geheugen geplaatst werden. Bij een aantal tests was een enkel geheugen reepje sneller dan 2. Zie hier

• MrAcid
  • Niet online
Maartenvs schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:49:
[...]

Waar heb jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag? Bij de tests die ik tegenkwam maakt het namelijk totaal niet uit of er dezelfde hoeveelheden geheugen geplaatst werden. Bij een aantal tests was een enkel geheugen reepje sneller dan 2. Zie hier
Ik snap je punt niet echt want ik heb mijn informatie uit dezelfde tests en daar staat ook gewoon wat ik zeg. Kijk maar naar de resultaten van de 1x1024 tov 2x512 >> 2x512 geeft iets betere resultaten. Overall geldt hoe meer hoe beter.

• Deephouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:09:
Ik heb net een macbook gekocht en ik zou er extra geheugen willen bijsteken. Ik wou eigenlijk beginnen met er 1 reepje te vervangen door eentje van 2Gb, maar nu heeft mijn apple leverancier mij gezegd dat dat niet goed is omdat dat een stuk trager zou werken dan wanneer je 2x dezelfde geheugenbankjes hebt steken.

Is dit correct? En zoja, merk je veel van dat verschil?
Waar hebben we het nog over, je koopt nu al reepjes van 2GB KTA-geheugen voor ongeveer € 30 incl. btw dus plemp er gewoon 2x2GB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hallo mede tweakers,
Ik heb de 20-inch iMac (MA589LL) en wil daar 4gb geheugen inzetten
KTA-MB667/2G (2 keer Kingston geheugen dus)

Heeft iemand ervaring met deze opstelling en werkt het goed (in leopard)?.
Of heeft iemand suggestie voor andere geheugen (van rond de 50 euro per module)

Groetjes Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Misschien eerst even de hele bladzijde lezen voor je die vraag hier neerpleurt. Zalig kerstfeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier in het forum gezocht, maar kon het antwoord niet vinden.

Je dient de geheugen reepjes dus eigenlijk in paren van gelijke grootte te plaatsen, maar maakt het uit als dat twee verschillende merken zijn? Ik heb nu namelijk 1 1gb latje van Apacer, en zou ik daar dan een 1gb latje van Kingston bij kunnen zetten? Of kan ik beter voor nog een Apacer latje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij moet de organisatie (aantal&(dus ook) grootte chips hetzelfde, rows hetzelfde) van de repen ook hetzelfde zijn, timings hetzelfde is volgens mij niet verplicht maar wel aan te raden. Het makkelijkst is om een reep met hetzelfde typenummer te nemen, liefst dan ook nog uit dezelfde productieserie, maar nodig is dat afaik niet.

Nog ff een link voor je opgezicht, kun je eens lezen: PMG FAQ

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 25-12-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held!

Bedankt voor het meedenken. Denk dat ik dan toch maar gewoon nog een Apacer er in gooi, alhoewel dat wel een exotisch merk is om nog een reepje van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand voor de macbook pro 17inch 2.4 ghz deze:

Kingston KTA-MB667K2/4G 2x 2gb kit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:15:
Gebruikt iemand voor de macbook pro 17inch 2.4 ghz deze:

Kingston KTA-MB667K2/4G 2x 2gb kit ?
Ik gebruik ze in mijn 15inch. Die 2 inch meer zal niet veel verschil maken hoor ;)
Zie wat eerder in dit topic, daar worden ze ook besproken. Al verkoopt die webshop ze ondertussen niet meer. Ik heb er de laatste :+

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Vandaag ook me Imac 20-inch late 2006 een upgrade gegeven met:
2x GeiL 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA)

http://img180.imageshack.us/img180/6060/afbeelding1dc4.png
Dit werkt toch naar behoren?

Ik las namelijk op de site van apple dat het niet goed werkte. (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304284)

• turrrbothijs
Erwinvz1 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:32:
Vandaag ook me Imac 20-inch late 2006 een upgrade gegeven met:
2x GeiL 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA)

http://img180.imageshack.us/img180/6060/afbeelding1dc4.png
Dit werkt toch naar behoren?

Ik las namelijk op de site van apple dat het niet goed werkte. (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304284)
volgens mij herkent die maar 3 gb, en pas vanaf santa rosa 4

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met 2 van deze zit ik toch goed als ik ze in een macbook cd wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:20:
met 2 van deze zit ik toch goed als ik ze in een macbook cd wil doen?
Ja die passen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2161 zouden deze passen in een MBP 2,4 ?
Of is het misschien beter om voor het value ram van Kingston te gaan ? Maar de 2Gb modules hebben bijna in alle webshops een levertermijn van 2-3 weken :-(

Of toch maar beter voor deze gaan:
http://www.zercom.nl/inde....php?p=35&f=1&s=1&a=43808

Cheers n happy nyear

[ Voor 14% gewijzigd door jverdeyen op 01-01-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Alleen de eerste past. De 2e niet.

Zou het gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
De 2e past juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mmm beetje jammer:
via iBood twee 1GB reepjes besteld voor vorige generatie macbook. Eentje ervan is licht gebogen en deze was dan ook erg moeilijk in de macbook te zetten. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen: start de macbook niet op... De "gebogen" geheugenreep eruit en de goede 1GB+ oude 512 MB ingezet: werkt en wordt herkend. De kapotte module maar terugsturen? Of heeft iemand ervaring met gebogen geheugenmodules?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik krijg over een aantal dagen mijn iMac thuisbezorgd en nu wil ik alvast extra geheugen bijbestellen.
Ik zit zelf te denken aan de 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 van Kingston Er zit al een bankje van 1 gig in. Nu heb ik 2 vragen.

1: Er moeten eigenlijk gelijke bankjes in, maar het werkt wel met ongelijke bankjes. Wordt hier je iMac trager van?

2: op de kingston website komt dit type nummer niet terug als ondersteund voor deze iMac:
KTA-MB667/512 512MB Module
KTA-MB667/1G 1GB Module
KTA-MB667/2G 2GB Module
KTA-MB667K2/1G 1GB Kit
KTA-MB667K2/2G 2GB Kit
KTA-MB667K2/4G 4GB Kit

Heeft iemand ervaringen met het geheugen dat ik wil bestellen of dat het goed werkt?

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
JerNL, als je nou gewoon eens dit topic doorleest dan zul je al je antwoorden vinden. Alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Deephouse schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:58:
JerNL, als je nou gewoon eens dit topic doorleest dan zul je al je antwoorden vinden. Alsjeblieft.
Ik heb al gezocht op het naam van het geheugen en iMac en noem nog maar wat searchstrings, maar zoals je ziet wordt zo een topic best onduidelijk na 600 pagina's |:(
Het probleem is dat vervolgens weer de reacties eruit gehaald zijn omdat daar je zoek woorden niet in voorkomen. al met al niet echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
JerNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:51:
Ik krijg over een aantal dagen mijn iMac thuisbezorgd en nu wil ik alvast extra geheugen bijbestellen.
Ik zit zelf te denken aan de 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 van Kingston Er zit al een bankje van 1 gig in. Nu heb ik 2 vragen.

1: Er moeten eigenlijk gelijke bankjes in, maar het werkt wel met ongelijke bankjes. Wordt hier je iMac trager van?

2: op de kingston website komt dit type nummer niet terug als ondersteund voor deze iMac:
KTA-MB667/512 512MB Module
KTA-MB667/1G 1GB Module
KTA-MB667/2G 2GB Module
KTA-MB667K2/1G 1GB Kit
KTA-MB667K2/2G 2GB Kit
KTA-MB667K2/4G 4GB Kit

Heeft iemand ervaringen met het geheugen dat ik wil bestellen of dat het goed werkt?
Ja werkt prima . Gelijke reepjes hoeft niet , immers doet Apple dat ook niet . De KTA-MB serie is Apple Certified en werkt dus zeker. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Thanks!! ik had inmiddels ook al een benchmark gevonden door toch maar het hele topic door te lezen.

Er zit wel veel prijsverschil in die bankjes en het verbaasd me dat dat puur op merk werkt. misschien dat het nog op wat andere fronten terug komt, maar dat ga ik met mijn werkzaamheden niet merken...

ik ga is even een bankje bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog steeds belachelijk dat ik voor 2 GB meer bij Apple 660 euro betaal, terwijl ik bij een webshop 4 GB (2 x 2 GB) Kingston geheugen voor 82 euro binnenhaal. Heb nu net bij http://www.kingstonshop.nl/ een 4 GB kitje besteld voor mijn Macbook Pro voor 82 euro, inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:26:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat ik voor 2 GB meer bij Apple 660 euro betaal, terwijl ik bij een webshop 4 GB (2 x 2 GB) Kingston geheugen voor 82 euro binnenhaal. Heb nu net bij http://www.kingstonshop.nl/ een 4 GB kitje besteld voor mijn Macbook Pro voor 82 euro, inclusief BTW.
offtopic:
Apple geheugen is besprenkeld met de tranen van Steve Jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Apple past zijn prijzen gewoon maar heel weinig aan..
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste