Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Zou ik mogen vragen waar je deze 2 hebt gekocht? Ik heb een iMac 17 inch met een Core 2 Duo 2 GHz en het is zo'n witte. Volgens mij heb ik dezelfde generatie als jou.Erwinvz1 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:32:
Vandaag ook me Imac 20-inch late 2006 een upgrade gegeven met:
2x GeiL 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA)
http://img180.imageshack.us/img180/6060/afbeelding1dc4.png
Dit werkt toch naar behoren?
Ik las namelijk op de site van apple dat het niet goed werkte. (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304284)
Onzin of niet, waarom wordt dan hier dan in de TS verteld dat KVR problemen geeft?Gluten Parody schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:33:
Onzin, Kingston ValueRam werkt prima in Macs (of het is stuk, maar dan kun je ruilen).
Omdat daar meldingen van zijn. Ik heb zulke meldingen ook wel eens ergens gelezen op een buitenlandse site. KVA is gegarandeerd voor de Mac, KVR niet en is goedkoper (KVR staat voor Kingston Value Ram). Waarschijnlijk is het enige verschil dat KVA in een Mac getest is, en daardoor kunnen ze er meer voor vragen. Zo bestaat er ook 'speciaal' geheugen voor Dell, Compaq en zo.willy83 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:57:
Onzin of niet, waarom wordt dan hier dan in de TS verteld dat KVR problemen geeft?
Vaak koop je geheugen van een bepaald merk maar als het uit de verpakking komt blijkt het toch van een andere fabrikant te zijn...
Zelf heb ik spotgoedkoop Transcend geheugen dat prima werkt in een Mac, terwijl daar nergens iets over is vermeld.
Volgens mij kun je best de gok nemen met KVR. Zoveel kost het niet.
[ Voor 15% gewijzigd door torp op 09-01-2008 12:21 ]
Gewoon kopen dus dat KVR als je het goedkoper kunt krijgen dan KTA.
1 oktober:
2 x Geheugenmodule 2 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm € 243,60
voor m'n iMac...
Als ik het had geweten had ik zeker gewacht!
Waar heb je het trouwens gehaald uiterlix ?
[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 11-01-2008 13:38 ]
2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)
41 euro incl. bezorgkosten
nothing :)
Ik heb ze hier besteld:
http://interngeheugen.com...8Late+2006%29&SysID=32659
Ik heb de witte 17 inch iMac van net voordat de nieuwe kwamen.
Als ik nu mijn iMac aanzet dan gaat het slaaplampje branden en gebeurt er van de rest helemaal niks!
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Nee het moet wel kunnen hoor, dan neemt hij gewoon 3 GB. Er staat namelijk dat er 2 maal 2 GB in geplaatst kan worden op de Apple site:wavemaster100 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:35:
Er staat dat er maximaal 3GB in kan?
") The maximum amount of RAM you can install in the iMac (Late 2006) models other than the one mentioned above is 4 GB total (a 2 GB SO-DIMM in each of the two slots) but the computer will only use a maximum of 3 GB of RAM. Click here for more information."
Ik heb vandaag mijn nieuwe iMac 20" binnen gekregen. Deze heeft standaard 1x 1GB. Aangezien Apple er 140euro voor vraagt om 1GB erbij te zetten heb ik gisteren meteen op www.macstuff.nl 1GB gekocht voor 23euro. Deze is vandaag als het goed is thuis in de brievenbus gevallen, dus die kan ik er vanavond meteen inzetten!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 80% gewijzigd door FerdiV op 11-01-2008 16:50 ]
Bij de Take It Now gekocht voor een totaal prijs van €89.67 [geheugen, btw en bezorging].
Het enigste nadeel was dat de winkel het geheugen niet op voorraad had, waardoor ik ongeveer 3 weken moest wachten...
Zelfde geheugen begin van de week gekocht, voor 70 euro opgehaald bij Azerty. Geheugen draait als een zonnetje in me MBP 2,2SR. Het langste duurde een goede schroevendraaier vindenRaween schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:17:
Gisteren dit pakket in mn MBP ingeknald: Kingston Memory/4GB Kit APPLE WS (KTA-MB667K2/4G)
Bij de Take It Now gekocht voor een totaal prijs van €89.67 [geheugen, btw en bezorging].
Het enigste nadeel was dat de winkel het geheugen niet op voorraad had, waardoor ik ongeveer 3 weken moest wachten...

KTAMB667K2/4G, 4GB Kit for Apple, voor €78,65 inclusief verzending.
AzertyKaspers schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:44:
Tering is dat spul tegenwoordig zo goedkoop geworden..
1 oktober:
2 x Geheugenmodule 2 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm € 243,60
voor m'n iMac...
Als je de juiste schroevendraaier liggen hebt wel ja ;-) Het is namenlijk zo'n hele kleine, ik ben speciaal 1 moeten gaan kopen. Zo'n EUR 6 dacht ik..Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:13:
is zelf vervangen makkelijk ?
Dat klepje openen gingen moeilijker dan gedacht omdat vrijwel elke kruiskopschroevendraaier niet past. Gelukkig had m'n vader een speciaal schroevendraaier setje waar de juiste in zat!
Dus toen kon ik 'm makkelijk opendraaien en de 1GB erin steken.
M'n iMac 2,4Ghz heeft nu mooi 2GB intern!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
GaafVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
ik ga denk ik volgende maand even geheugen kopen
Wanneer je de juiste schroevendraaier hebt, is het binnen 5 minuten gedaan. Gelukkig heb ik zo'n pakket met veel kleine schroevendraaiers, dus heb net m'n 4GB erin geklilkt. Werkt als een zonnetje!Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:13:
is zelf vervangen makkelijk ?
Ik heb ook eindelijk na lang wachten mijn geheugenmodules besteld. Was eerst de pricewatch in de gaten aant houden voor de KVR modules, maar nu die ik wilde bestellen en de voorraaden overal behoorlijk op waren ben ik even opzoek gegaan naar de KTA modules. Blijkt dat die ongeveer net zo duur zijn maar bij simmcity.nl wel gewoon genoeg voorradig is! Makkelijke keuze dus
Ohja, bedrijfsmatig dus BTW ook nog terug, is minder dan 30 eur per module
@Daann0: Zullen die van mij ook zijn geloof ik voor paar centen minder
Windows zal natuurlijk maar 3,15GB gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 15-01-2008 16:44 ]
wat is het verschil dan met:Bartjeee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:17:
Zondag twee reepjes besteld voor mijn aankomende iMac. Heb ze besteld bij salland (KVR667D2S5/2G) kreeg gister een mailtje dat de lever datum uitgesteld is, denk dat ik maar gewoon wacht. Een iMac met 1GB is voor een paar dagen wel acceptabel.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=37357
Ik heb net mijn bestelling gecancelled bij Dice computers omdat het te lang duurde
zie nu wel dat het geheugen inmiddels wat duurder is geworden

[ Voor 6% gewijzigd door JerNL op 24-01-2008 14:39 ]
nothing :)
http://www.macstuff.nl/pr...9d2c77ab02ef8ad6bb471e7e6
Werkt perfect!
Verwijderd
Verwijderd
Kingston zeker?Bartjeee schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:18:
Iemand enig idee waar ze 2x PC5300 2GB SO-DIMM op voorraad hebben? Heb mijn bestelling bij Salland geanuleerd omdat ze twee keer de beloofde lever datum niet waar maakte.
Zeer slecht leverbaar, heb echt heel nederland rond gebeld ook vandaag voor 2x 2Gb of de 4Gb kit.
Nergens op voorraad, allemaal minimaal 2 weken.
Ik heb 6 weken moeten wachten maar uiteindelijk heb ik zeBartjeee schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:18:
Iemand enig idee waar ze 2x PC5300 2GB SO-DIMM op voorraad hebben? Heb mijn bestelling bij Salland geanuleerd omdat ze twee keer de beloofde lever datum niet waar maakte.
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Waarschijnlijk wel ja, want je ziet ze nu met de dag omhoog vliegen..NCK schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:33:
Ik vermoed dat men het aanbod zéér laag houd om de prijzen te laten stijgen.
Begin van de week besteld voor 77euro en nu is de prijs bij dezelfde shop alweer boven de 90.
Verwijderd

KloptVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:54:
Komt de MBP met 2GB met 2x1gb ? Dan moet ik dus een kit bestellen van 2x2GB ? Das wel weer jammer
Verwijderd
Nouja, eerst nog even wachten op de Penryn's, nu al tweevier geruchten op MacRumors dat ze binnen twee weken uitkomen, dus
vogelaarke135
Bij mij was er ook één van twee identieke (Transcend) modules kapotgegaan. Dezelfde was niet meer leverbaar, dus heb ik maar het geld terug gevraagd en gekregen (actuele waarde, niet aankoopprijs). Nu heb ik al een paar maanden twee verschillende 1GB modules in mijn MacBook wat nog geen problemen heeft gegeven (eentje uit een geupgrade iMac en de overgebleven Transcend).vogelaarke135 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:49:
Ik heb twee modules van 1GB gekocht bij iBood voor in de macbook van mijn vriendin, alleen is er eentje defect. Het kost bijna net zoveel om het defecte exemplaar te laten ruilen (om over de tijd die er over heengaat waarschijnlijk, niet te spreken), dan om een nieuwe 1GB te kopen. Maakt het veel uit om een ander merk 1GB latje te halen? Qua snelheid en stabiliteit bedoel ik dan vooral.
Stuur dan maar naar mij opVerwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:03:
En het oude geheugen kan ik gewoon wegflikkeren?
Verwijderd
Hmm, hier ook vrijdag besteld, maar nog niks gehoord. Morgen even bellen.Bartjeee schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:11:
Vrijdag KTA-MB667K2/4G bested bij Zercom in Eindhoven. Vandaag kreeg ik een mail dat er een pakketje klaar lag om op te halen. Kostte me in totaal €87,60 niet de scherpste prijs maar omdat ik het zelf op kan halen valt het verschil wel mee. Zag dat Salland m'n betaling terug gestort heeft.
Volgens de site hebben ze er 10+ op voorraad, het zal wel gewoon druk zijn. Maar een belletje kan natuurlijk nooit kwaad.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:18:
[...]
Hmm, hier ook vrijdag besteld, maar nog niks gehoord. Morgen even bellen.
Verwijderd
Valt me wel op "gerenommeerde bedrijven" ze niet meer op voorraad hebben maar kleine zaakje die niet zo bekend zijn ze nog gewoon voldoende op voorraad hebben.
Verwijderd
Eh, hier ook gebeld, en ze verwachten ze donderdag?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:33:
Bellen heeft zeker zin. Ik belde ook op en ja hoor we hebben ze nog. Gelijk gereserveerd en besteld.
Valt me wel op "gerenommeerde bedrijven" ze niet meer op voorraad hebben maar kleine zaakje die niet zo bekend zijn ze nog gewoon voldoende op voorraad hebben.
EDIT: nog even nagevraagd, de leverancier van Zercom heeft ze op voorraad, en ze komen donderdag binnen, dus je kunt ze gerust bestellen maar je kunt ze nog niet gelijk ophalen.
EDIT 2:
gisteren (woensdag) kwam de TNT met een pakje, dus ik weet niet hoe ze de administratie daar regelen, maar ze waren er dus wel gewoon
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 10:36 ]
Ik wil het geheugen ook uitbereiden nu wilde ik dit geheugen kopen
4GB(2 x 2GB), 667MHz, PC2-5300, Kit, voor Apple WS (MB667K2/4G)
Ik heb alle specificaties gelezen. Mijn mac kan nu 4GB hebben en kan volgens kingston dit type aan KTA-MB667/2G. De 2GB versie. Nu wil ik de 4GB kit kopen.
Ik heb alles doorgelezen. 200pins.PC2-5300. Het lijkt in mijn ogen te passen. Ik neem namelijk aan dat in die kit, 2 reepjes van die 2Gb versie zitten.
Nu ben ik op pagina 39 begonnen met lezen en zie ik mensen die dit type hebben gekocht voor hun MBP of iMAC. Maar geen macbook. Op kingston staat ook niet het macbook 3st generation tussen de modellen waarvoor dit geheugen is.
Alles lijkt te kloppen. (specificaties).
Kan het zo zijn dat bij kingston de macbook 2,2 er nog niet tussen staat omdat ik een late 2007 model heb en de mid 2007 modellen tot maar 'officieel' 2GB/3GB ondersteunde en dus nooit 4GB. dat kingston dat nog niet heeft bij gewerkt?
weet iemand hier meer van
Jochemmol
Ik wilde deze kit kopenDaannO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:10:
Wil je 2x4gb erin meppen? Dat gaat niet, 2*2 is de max
dat is dus totaal 4GB. Zoals ik al aangaf weet ikd at max 4GB ondersteund wordt en geen 8GB
Maar kan het kloppen wat ik zei?Kan het zo zijn dat bij kingston de macbook 2,2 er nog niet tussen staat omdat ik een late 2007 model heb en de mid 2007 modellen tot maar 'officieel' 2GB/3GB ondersteunde en dus nooit 4GB. dat kingston dat nog niet heeft bij gewerkt?
Jochemmol
Verwijderd
Dat kan best kloppen, maar even voor de duidelijkheid: KTA-MB667K2/4G (4GB kit, 2 x 2GB) werkt perfect in de nieuwste MacBooks.Jochemmol schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:14:
[...]
Ik wilde deze kit kopen
dat is dus totaal 4GB. Zoals ik al aangaf weet ikd at max 4GB ondersteund wordt en geen 8GB
[...]
Maar kan het kloppen wat ik zei?
Dat wilde ik weten. Dan weet ik zeker dat ik dat kan aanschaffen. Ik hoop dat hij nu nog wat sneller wordt.
Ik heb hem sinds gisteren. Ik gebruik hem voor Logic maar soms heb ik windows nodig dus k heb windows op een kleine partitie geinstalleerd. Vroeger duurde het wel 45 min tot een uur. Nu in een 15 a 20 min klaar.
Ding is echt snel. Zou ik het verschil merken tussen 4GB en 1GB
Jochemmol
Ik ben van plan het KTA-MB667K2/4G (site) in mijn macbook pro 2.16mhz (site) te stoppen.
Volgens kingstom is deze niet compatible met deze macbookpro versie, ik denk dat dat komt doordat er officieel maar 3g in kan.
Weet iemand van jullie misschien of het gaat werken als ik deze kit van 2x2 gig koop, of dat ik toch beter 2 x de KTA-MB667/2G kan bestellen?
Zou een paar tientjes schelen, buiten dat denk ik dat het altijd beter is zo'n kit te kopen (goed gepaired) of misschien zit ik daar mis.
Alvast bedankt,
Miriam
Ik weet zo even niet of je mbpro gewoon een C2D is of een Santa Rosa versie. Ik beide gevallen kun j er 4GB in proppen, maar in dat eerst geval wordt daar maar 3GB van gebruikt. Je kunt dan beter 2GB en 1GB kopen.mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:59:
Hoi,
Ik ben van plan het KTA-MB667K2/4G (site) in mijn macbook pro 2.16mhz (site) te stoppen.
Volgens kingstom is deze niet compatible met deze macbookpro versie, ik denk dat dat komt doordat er officieel maar 3g in kan.
Weet iemand van jullie misschien of het gaat werken als ik deze kit van 2x2 gig koop, of dat ik toch beter 2 x de KTA-MB667/2G kan bestellen?
Zou een paar tientjes schelen, buiten dat denk ik dat het altijd beter is zo'n kit te kopen (goed gepaired) of misschien zit ik daar mis.
Alvast bedankt,
Miriam
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
maarrr...
de kingston module, kta667k2/4g zou die compatible zijn met die mac van mij?
ik denk van wel, al zegt kingston zelf dat het niet kan (vanwege max 3g??) of zouden ze echt niet compatible zijn? Ik heb me rot gezocht, kan nergens iets duidelijks vinden
Toch denk ik dat wanneer ik 2x 2 gig gepaired erin stop, dat dat beter zal werken als 2x1 gig. Het scheelt maar 30 euro.
Ik heb idd ook ergens gelezen dat dat pairen bij MBP niet echt nodig is, bij een MB dan weer wel door de minder goede videokaart. Maar goed, het klinkt wel alsof het beter is.. dat is wel weer fijn.
Wat zou jij doen?
Bij een MacBook is 't idd veel nuttiger omdat de videokaart ook van dat geheugen gebruik maakt. En als er een ding is waar videokaarten veel aan hebben is 't wel geheugenbandbreedte. Maar op een MacBook Pro heeft de videokaart eigen GDDR3 geheugen wat nog sneller is dan het gewone geheugen. Dus daar is dat niet nuttig. Je merkt er dus bijna niks van.mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:08:
Ik heb idd ook ergens gelezen dat dat pairen bij MBP niet echt nodig is, bij een MB dan weer wel door de minder goede videokaart. Maar goed, het klinkt wel alsof het beter is.. dat is wel weer fijn.
3GB kopen. De kans dat je 't geheugen mee kunt nemen naar een evt. volgende computer is bijzonder klein, en verkopen gaat tegen die tijd ook niet veel meer opleveren. Ik zie 't ook andersom: het scheelt toch weer 30 euroWat zou jij doen?
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 16-02-2008 16:20 ]
Buiten dat vind ik het ook overdreven om 30 euro voor 256 mb geheugen te betalen. Uiteindelijk is dat geheugen dan best duur. Ik ben van plan nog een paar jaar met deze mac te werken, dus dat geheugen heb ik tegen die tijd niets meer aan. Hoewel 4g me toch fijner in de oren blijft klinken
tx man! Toch nog een besluit genomen vandaag
Dat ziet hij softwarematig idd...mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:21:
Zou het kunnen dat mn mac niet eens zou zien dat het geheugen gepaired is omdat hij bij de ene kaart 2 gig ziet en de andere 1.256 gig..?
En dan heb ik het niet over on-line winkelen.
Heb namelijk 2 maal pech gehad met online shoppen en sindsdien wil ik dat beperken.
(Het zou ook helpen moest de winkel rond Aalst zijn, of toch max. Gent-Brussel)
Probeer het eens bij Fem Computers op de zeshoek in Aalst. Dat is een officiële Apple Reseller, heb daar gisteren nog een nieuwe hd (320gb) in mn MBP laten zetten. Goede service en vriendelijke gasten.cococless schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:16:Zijn er belgen die weet hebben van winkels die de 4gb kit KTA-MB667/2gb verkopen?
(Het zou ook helpen moest de winkel rond Aalst zijn, of toch max. Gent-Brussel)
Verwijderd
Merci man, had niet verwacht dat hij dat zou hebben...blijkt van wel direct besteld, zijn wel in prijs gesteken bij hem. 4gb voor 160€.
pricewatch: Kingston KTA-MB667K2/4G
Die is inderdaad niet om naar huis te schrijven. Uiteindelijk krijg je je centen wel terug mocht het fout gaan, duurt alleen wat langDeephouse schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:04:
Heb je de shop review gelezen?
Ik zou het niet doen.Jappo112 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:18:
[...]
Die is inderdaad niet om naar huis te schrijven. Uiteindelijk krijg je je centen wel terug mocht het fout gaan, duurt alleen wat lang. De prijs is wel heel aantrekkelijk. De vraag is of het de mogelijke ellende waard is
Als het te goed lijkt om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Mud.Starrr op 07-03-2008 14:31 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
in hoeverre je ze kan vertrouwen moet je zelf uitmaken (even bellen mss, hoor je meteen wat voor een figuur ze verkoopt)...
website ziet er niet overdreven verdacht uit... toch?
ps. je bent toch ook enigszins beschermt door de wet verkoop op afstand...
anders vraag je of je het op kan halen (weet niet of je in de buurt van hengelo woont), of rembours verzenden...
[ Voor 22% gewijzigd door jpvk007 op 08-03-2008 01:14 ]
Prijs is alweer omhoog daar volgens mij. Ik wacht nog een paar dagen denk ik, MBP duurt ook nog wel even. Daarna bestel ik gewoon bij Azerty -> KTA-MB667K2/4G.Jappo112 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:53:
Nu 4allclients Kingston KTA-MB667K2/4G voor €58,11 excl verzendkosten. Is wel erg onder de huidige marktprijzen. Betrouwbaar? Doen?
pricewatch: Kingston KTA-MB667K2/4G
Ben benieuwd, 2,6-GHz met 4gb moet wel een beetje draaien hoop ik
Verwijderd
Mocht het toch een 2e zijn, dan is 2Gb een beetje de max wat ik er in kan steken toch?
Dan lijkt mij dat dit ook zo'n beetje de beste keus is of past dit niet?
http://interngeheugen.com....5GHz%2F2.6GHz+%28M-Touch
1
| system_profiler | grep "Model Identifier" |
krijg je de modelidentificatiestring.
Dan is het AFAIK: (maar info is makkelijk te googelen).
Computer | Model Identifier | |
MacBook (mei 2006, 1.83 GHz of 2.0 GHz Intel Core Duo) | MacBook1,1 | 2GB |
MacBook (november 2006, 1.83 GHz or 2.0 GHz Intel Core 2 Duo) | MacBook2,1 | 3GB |
MacBook (november 2007, 2.0 GHz and 2.2 GHz Intel Core 2 Duo) | MacBook3,1 | 4GB |
Verwijderd
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 4 MB
Memory: 1 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MB21.00A5.B07
SMC Version: 1.13f3
Serial Number: 5C64795VWGL
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled
Dit is wat hij bij mij aangeeft.. dit is dan de 2e generatie neem ik aan?
De enige manier om daar achter te komen is er langs te gaan, of ze op te bellen. Dan heb je sneller je antwoord, dan hier de vraag te posten.NickvdB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:59:
Ik heb een Mac mini, en stel ik laat bij de Apple Store hier in Eindhoven 2gb bijzetten. moet ik het geheugen bij hun kopen, zetten ze het er gelijk in, en wat kost het dan?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Model Identifier: MacBook2,1
Processor Name: Intel Core 2 Duo
Processor Speed: 2 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache: 4 MB
Memory: 1 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MB21.00A5.B07
SMC Version: 1.13f3
Serial Number: 5C64795VWGL
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled
Weet iemand met welk extra geheugen ik het best mee uit de voeten kan?
Is dit geschikt voor mijn macbook?
http://interngeheugen.com....5GHz%2F2.6GHz+%28M-Touch
[ Voor 9% gewijzigd door Deephouse op 12-03-2008 17:14 ]
surf naar http://support.apple.com/specs/
achter de laatste / typ je het model van jou mac
imac
macbook
macbookpro
macmini
macpro
vervolgens kies je jou model en dan kijk je naar MEMORY (zoekfunctie en geef "up to" in, dan kom je er direct op uit:
“... supports up to 4GB”
dan weet je hoeveel ram je mac aankan qua geheugen.
nu nog aan jullie om te kijken welke rammetjes het beste zijn
[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 12-03-2008 20:05 ]
als je je modelnr hebt kan ik perfect een matrix maken waarin ik het modelnr langs het max aantal ram plaats, 1 simpel tabbeleke
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 20:13 ]
Daarvoor moet je eigenlijk in [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 2 wezen.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:27:
iets anders aangaande het tunen van je mac
kan je deze schijf [url="druk hier"]http://dealmac.com/Hitachi-Deskstar-7-K1000-1-TB-Serial-ATA-3-0-Gb-s-Internal-Hard-Drive-for-275/209125.html[/url]
in je imac steken? wel een mooi prijsje: $ 259,99 = € 167,9848
apple biedt ze aan voor $ 400
Externe HDD inbouwen bij de huidige generatie iMacs kan niet. Alleen bij de G5's kon dat volgens mij.
wel jammer dan... iemand zekerheid? in de treath die aangehaald wordt vind ik er niets overExterne HDD inbouwen bij de huidige generatie iMacs kan niet. Alleen bij de G5's kon dat volgens mij.
zullen we onze berichtjes dan maar verwijderen??Mei schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:37:
Ik ga even in dat andere topic verder over dit onderwerp