[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.778 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
ppl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:15:
Het gaat hier ten eerste niet per se om de fabrikant maar om degene bij wie je een product koopt (kan direct van de fabrikant zijn, kan een winkel zijn, maar geldt niet voor tweedehandsjes van een particulier), die is wettelijk verplicht om daar garantie op te leveren voor de verwachte levensduur van dat product. Wetten zijn verplichtingen en zekersteweten geen advies/richtlijn, we zijn de EU niet. De EU heeft namelijk een richtlijn aangenomen waarin garantie wordt geregeld. Deze is echter stukken beperkter dan de wetgeving die wij hier in Nederland op dit moment kennen. Haal dat niet door elkaar :)
Richtlijnen van de EU zijn (als ze nog niet zijn opgenomen in de wet) in veel gevallen ook gewoon geldig in NL, en dan niet als advies ;).
Is een laptopverzekering niet goedkoper/dekt het meer (als je naar school, uni, etc. gaat dan is dat antwoord simpelweg "nee" omdat er geen enkele verzekering is die dekking biedt op scholen, uni's, etc.)?
Dat is echt niet waar. Neem bijv. een ABN Amro laptop verzekering, speciaal af te sluiten door studenten en mensen die al een verzekering hebben bij ABN. Ik weet ook niet over wat voor dekking je het hebt. Voor schade is de dekking meestal wereldwijd, dus ook op de uni :P. Maar goed dat dekt Apple care al niet. Daarnaast is diefstal iets wat ook al niet gedekt wordt door Apple care, dus is de dekking nooit minder bij een verzekering.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://isnoop.net/blog/20...ur-mac-into-a-jedi-weapon

Voor degene die hun Macbook al binnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die Sudden Motion Sensor nou precies, wanneer je laptop bijv. valt ofzo?

Ik heb dit en het klinkt wel leuk en aardig, maar heeft het wel nut?

Zal je data beter beschermd worden in een apple met zo'n sensor dan in een andere laptop zonder sensor? Of hoe moet ik het zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:05:
Wat doet die Sudden Motion Sensor nou precies, wanneer je laptop bijv. valt ofzo?

Zal je data beter beschermd worden in een apple met zo'n sensor dan in een andere laptop zonder sensor? Of hoe moet ik het zien 8)7
Zover ik heb gelezen, wil het zeggen dat wanneer je laptop een plotselinge beweging maakt, dmv optillen of iets dergelijks, dat je hdd stopt met draaien. Dat wil zeggen dat je layers niet kunnen beschadigen. Dus beter voor je data !

Tevens dmv iAlertU kan je er een leuk alarm systeem mee maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:05:

Als er een bepaald aantal g-krachten op de laptop komt (in het geval van een val dus) schakelt hij de HDD uit :)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:09:
[...]

Als er een bepaald aantal g-krachten op de laptop komt (in het geval van een val dus) schakelt hij de HDD uit :)
de koppen worden in hun ruststand geplaatst waardoor ze het leesoppervlak niet kunnen bekrassen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gemeld heb ik zondag mijn eerste Apple Macbook besteld. Ik heb uigezocht welke software er allemaal werkt op de apple. Dit was zo goed als alles. Nu wil ik toch graag wat programma's weten die standaard op een macbook thuis horen.

Hier is een lijst met mijn eigen software die ik nodig heb:

* MSN (Adium)
* Mac Office 2004
* (Windows: Grabit (voor nzb leeche)
* Torrent's downloadprogramma
* Brandprogramma zoals Nero.

[hl]

Nu weet ik niet welke software je eigenlijk het beste even op je mac kan zetten, ik zat te denken aan:

* CoreDuoTemp
* iAlertU
* ?
* ?

Als jullie me allemaal een beetje op weg konden helpen, ga ik niet eens vervelen met bootcamp :D

Tevens heb ik al meerdere tassen gevonden waar hij inpast, maar ik wil een tas die goed past. Dus zeg maar de Crumpler Sticky Date, heeft een sleeve erin, maar als ik mijn macbook daarin zou doen, heb ik ruimte over. En dit wil ik eigenlijk niet! Weet iemand een tas, die er voor de 13.3inch is? OF een die zo goed als goed past?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

JSchut

.....

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:18:
Zoals eerder gemeld heb ik zondag mijn eerste Apple Macbook besteld. Ik heb uigezocht welke software er allemaal werkt op de apple. Dit was zo goed als alles. Nu wil ik toch graag wat programma's weten die standaard op een macbook thuis horen.

* MSN (Adium)
* Mac Office 2004

[hl]

Nu weet ik niet welke software je eigenlijk het beste even op je mac kan zetten, ik zat te denken aan:

* CoreDuoTemp
* iAlertU
* ?
* ?

Als jullie me allemaal een beetje op weg konden helpen, ga ik niet eens vervelen met bootcamp :D

Tevens heb ik al meerdere tassen gevonden waar hij inpast, maar ik wil een tas die goed past. Dus zeg maar de Crumpler Sticky Date, heeft een sleeve erin, maar als ik mijn macbook daarin zou doen, heb ik ruimte over. En dit wil ik eigenlijk niet! Weet iemand een tas, die er voor de 13.3inch is? OF een die zo goed als goed past?
Misschien dat dit wat voor je is:
* (Windows: Grabit (voor nzb leeche) ----> Unison (http://www.panic.com/unison/)
* Brandprogramma zoals Nero.----> Toast 7 Titanium (http://www.roxio.com/en/products/toast/)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exact hoe lang is dat ding nu op de markt? Een volle week? Als je nu nog eens gewoon even een maandje wacht met het kopen van een tas. Moet je kijken wat er dan gebeurt is. Heeft iedereen zomaar z'n 12" tassen uit het assortiment gehaald en vervangen door 13.3"-tassen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@masc: je hebt niet perse ruimte over. Er zit een verstelbaar tussenstuk in de hoes, dat 'officieel' niet kleiner kan dan 15", maar als je hem loshaalt (gewoon velcro dus kan gewoon) en andersom weer terugzet kan er prima een 13" in :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Apoca

Array Technology Industry

Ik zit een beetje in mijn maag met die onboard GPU, das eigenlijk de enige reden die me tegen doet houden deze laptop te halen.

Games zal ik der nooit op doen zoals al eerder aangegeven, maar ja je weet nooit waar een iets zwaardere GPU goed voor kan zijn.

Iemand die hier zijn mening eens over kan geven.. :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
Ik zit een beetje in mijn maag met die onboard GPU, das eigenlijk de enige reden die me tegen doet houden deze laptop te halen.

Games zal ik der nooit op doen zoals al eerder aangegeven, maar ja je weet nooit waar een iets zwaardere GPU goed voor kan zijn.

Iemand die hier zijn mening eens over kan geven.. :)
Hier zat ik ook over, maar naar wat reviews te hebben gelezen toch besloten hem te halen. De GPU presteerd goed genoeg voor alles behalve gamen. Als je niet gamed, is dit zeker geen bottleneck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hier zat ik ook over, maar naar wat reviews te hebben gelezen toch besloten hem te halen. De GPU presteerd goed genoeg voor alles behalve gamen. Als je niet gamed, is dit zeker geen bottleneck!
Kwam dit net tegen en dat is precies wat ik ook dacht:

Personally, I’m not worried about gaming, but I’m curious as to how well it will work with six or seven large applications running when it’s then asked to do something that’s CoreGraphics-intensive.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:25:
Richtlijnen van de EU zijn (als ze nog niet zijn opgenomen in de wet) in veel gevallen ook gewoon geldig in NL, en dan niet als advies ;).
Een richtlijn is een richtlijn. Het staat de EU lidstaten vrij om dat te implementeren en ook wanneer ze het implementeren. Het is dus wel degelijk gewoon een advies.
Dat is echt niet waar. Neem bijv. een ABN Amro laptop verzekering, speciaal af te sluiten door studenten en mensen die al een verzekering hebben bij ABN. Ik weet ook niet over wat voor dekking je het hebt. Voor schade is de dekking meestal wereldwijd, dus ook op de uni :P. Maar goed dat dekt Apple care al niet. Daarnaast is diefstal iets wat ook al niet gedekt wordt door Apple care, dus is de dekking nooit minder bij een verzekering.
Mooi topic waar ook de ABN AMRO verzekering wordt behandeld: Laptop verzekerings topic.

Let wel dat er een aantal andere nadelen aan die ABN AMRO verzekering zit: als in, als je dienst X hebt of dienst y dan mag je die pc verzekering niet meer afsluiten, je moet een rekening hebben bij ABN AMRO, etc.

Vergeet niet de overige voorwaarden die erbij zitten ook te lezen. Vooral daar vindt je de beperkingen. Het komt veelal voor dat je alleen verzekerd bent op je woonadres en nergens anders. Allemaal kleine addertjes onder het gras waar ze veel aan verdienen want als het alleen op je woonadres geldt dan valt het ook gewoon onder de inboedelverzekering. Dubbel verzekerd zijn voor zoiets komt vaak voor.

Anyway, zo'n verzekering moet je denk ik niet gaan zien als vervanging voor de garantie. Wat ik gezien bij de verzekering van de ABN AMRO is een looptijd van 1 jaar. Een product die je wilt verzekeren mag niet ouder zijn dan 1 jaar en je moet een aankoopbewijs hebben. Voor garantie heb je er dus niet echt wat aan. Als we dan naar de premie kijken, dan zal het waarschijnlijk weinig uitmaken of je nou een verzekering of een AppleCare afsluit.

Dat lightsabre gedoe van starwars...geniaal bedacht om iets leuks te doen met die motion sensor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Voor de sleeve, zoek even in dit topic, er is er al eentje voorbij gekomen, verder is Tucano nog bezig met een nieuwe second skin.

verder zou je ipv grabit, iGrabNews kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
ppl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:30:
Een richtlijn is een richtlijn. Het staat de EU lidstaten vrij om dat te implementeren en ook wanneer ze het implementeren. Het is dus wel degelijk gewoon een advies.
Fout, een richtlijn moet omgezet worden in nationale wetgeving binnen een bepaalde periode en is dus wel degelijk rechtsbindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:48
eur0fighter schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:58:
[...]

Fout, een richtlijn moet omgezet worden in nationale wetgeving binnen een bepaalde periode en is dus wel degelijk rechtsbindend.
Klopt, rechtsbindend voor de staat om de richtlijn binnen een bepaalde periode om te zetten naar Nederlands recht.
Echter als dit nog niet gebeurd is kun je als consument niet op basis van de richtlijn naar de rechter stappen. Je zult moeten wachten tot het nationale wetgeving is.

[ Voor 3% gewijzigd door Freaky Max op 22-05-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:14:
[...]

de koppen worden in hun ruststand geplaatst waardoor ze het leesoppervlak niet kunnen bekrassen.
Dit vond ik het duidelijkste antwoord, bedankt :*)

Heb ook even rondgekeken voor sleeves, net als sommige anderen hier. Ik vond die witte sleeve van Crumpler wel mooi, die ook in de Apple shop verkocht wordt. Maar waarom kosten die dingen nou in hemelsnaam € 50,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Murcielago schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Het is niet zozeer dat de koppen de schijf bekrassen, maar meer dat de koppen aan stukken worden gereten door het draaiende schijfoppervlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Tjuk

1) Het is Crumpler
2) Hij is van redelijk dik neopreen ( 'duikpakspul' )

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 22-05-2006 15:23 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
ppl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:30:

Mooi topic waar ook de ABN AMRO verzekering wordt behandeld: Laptop verzekerings topic.

Let wel dat er een aantal andere nadelen aan die ABN AMRO verzekering zit: als in, als je dienst X hebt of dienst y dan mag je die pc verzekering niet meer afsluiten, je moet een rekening hebben bij ABN AMRO, etc.

Vergeet niet de overige voorwaarden die erbij zitten ook te lezen.
Inderdaad, dus lees die dan ook ;) . De rest van je verhaal, lijkt iig te gaan over de ABN verzekering, maar gaat het niet. Het klopt iig voor geen meter. Je moet inderdaad of een studentenrekening hebben of een inboedelverzekering. Voor een student is het heel gemakkelijk om een rekening aan te vragen, dus is het voor die doelgroep, vooral omdat jij in je vorige post hintte op geen garantie op school/uni, een goedkope en vooral goede verzekering. Je betaalt een lage maandpremie, je hebt een zeer ruime dekking (schade, diefstal etc. wereldwijd), een laag eigen risico, zeer goede vergoeding bij claim (reparatie of indien niet mogelijk tot aan nieuwwaarde) en de looptijd is gewoon meerdere jaren (maar wel minimaal één jaar).

Maar goed ik zal daar nu over ophouden, het gaat veelste ver offtopic. Het is inmiddels wel duidelijk dat studerende tweakers, als die een Macbook of een andere laptop kopen en graag een uitgebreide dekking willen hebben, toch even moeten kijken bij de ABN.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:34:
Maar goed ik zal daar nu over ophouden, het gaat veelste ver offtopic. Het is inmiddels wel duidelijk dat studerende tweakers, als die een Macbook of een andere laptop kopen en graag een uitgebreide dekking willen hebben, toch even moeten kijken bij de ABN.
Als je dan zo graag hierover wilt ophouden dan dien je wel een betere conclusie te vermelden dan dit.

Wanneer je meer dan 3 jaar garantie wilt op je MacBook zul je die immers moeten kopen. In het andere geval ben je door de wet al gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:43:
[...]
Als je dan zo graag hierover wilt ophouden dan dien je wel een betere conclusie te vermelden dan dit.

Wanneer je meer dan 3 jaar garantie wilt op je MacBook zul je die immers moeten kopen. In het andere geval ben je door de wet al gedekt.
Huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoedje, ja ik vatte je post net even iets anders op. Nevermind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16

* MSN (Adium)
* Mac Office 2004

[hl]

* CoreDuoTemp
* iAlertU
* ?
* ?

Je zou eens kunnen kijken in dit topic van macOSX.nl

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34771

Er zijn nog andere topics speciaal voor switchers. Ik denk dat je daar wel wat kunt vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
apple centre rhenen heeft de witte al binnen :) TEL : 0317-619008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Nou ik heb hem net besteld.

De 1.83 Ghz met 2 GB intern...... nu komt de tijd van wachten.... Heb hem trouwens niet online gekocht maar bij een Apple center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:32
Apoca schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:27:
[...]

Kwam dit net tegen en dat is precies wat ik ook dacht:

Personally, I’m not worried about gaming, but I’m curious as to how well it will work with six or seven large applications running when it’s then asked to do something that’s CoreGraphics-intensive.
Hier zit ik dus ook een beetje mee, want hoe zou die presteren als je bezig bent met bijvoorbeeld solidworks? Hierbij worden namelijk ook dedicated grafische kaarten sterk aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
JSchut schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:17:
Nou ik heb hem net besteld.

De 1.83 Ghz met 2 GB intern...... nu komt de tijd van wachten.... Heb hem trouwens niet online gekocht maar bij een Apple center :)
Dat wordt ook mijn keuze. het verschil tussen 1,83 en 2ghz is klein en dvdtjes branden doe ik nooooooit (en als ik het doe, in mn pc heb ik ook nog een dvd brander).
Heb je de 2gb bij apple besteld of haal je die ergens anders vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
hmm alleen nog iets, heb laatst hier op het forum gelezen dat die combo-drive(dus niet de superdrive) geen dual layer schijfjes kan lezen...Dit lijkt me toch extreem onwaarschijnlijk...Is dat zo of heeft die persoon(paar bladzijdes terug) flink ongelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Lijkt me zeer stug. Dan kan je geeneens een Video-DVD er op afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:23:
hmm alleen nog iets, heb laatst hier op het forum gelezen dat die combo-drive(dus niet de superdrive) geen dual layer schijfjes kan lezen...Dit lijkt me toch extreem onwaarschijnlijk...Is dat zo of heeft die persoon(paar bladzijdes terug) flink ongelijk?
De combo drive kan alle normale dvd's aan. Ook dual layer. Alleen lezen natuurlijk. CD's kan hij branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 03:55
Ik ben ook van plan een MacBook te kopen voor de universiteit, maar wil wel een paar lichte games draaien, waaronder World of Warcraft. Ik hoef geen sublieme graphics, zo lang het maar soepel draait.

Kan iemand met ervaring met deze GPU-oplossing mij vertellen of de MacBook dat gaat trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

WoW draait zover ik heb begrepen niet speelbaar op deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
eur0fighter schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:58:
Dat heeft dus te maken met andere afspraken ;)
Een richtlijn is gewoon een startpunt waar vandaan je dan je eigen wetgeving kunt maken, het is een advies. Binnen de EU is er echter een afspraak dat je die dingen binnen een bepaalde periode moet implementeren (niet letterlijk dus, maar omschrijven naar je eigen wetgeving), wordt overigens vrij losjes gehanteerd. Een richtlijn is dus niet rechtsbindend, de afspraak dat men die dingen moet implementeren weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Mooi dat er een nieuwe is tegen de tijd dat ik een vervolg opleiding ga doen(mss iets grafisch) ga ik die opleiding gewoon als smoes aanvoeren om hem te kopen ik las trouwens op de apple site dat je voor die studiefinanciering 18 moet zijn weet iemand of ze hier heel streng op controleren want ik ben dan pas 16 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megajr schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:49:
Mooi dat er een nieuwe is tegen de tijd dat ik een vervolg opleiding ga doen(mss iets grafisch) ga ik die opleiding gewoon als smoes aanvoeren om hem te kopen ik las trouwens op de apple site dat je voor die studiefinanciering 18 moet zijn weet iemand of ze hier heel streng op controleren want ik ben dan pas 16 O-)
Voor studiefinanciering moet je idd 18+ zijn, voor de "apple store for education" niet.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als ik de technical specifications van de GMA 950 bekijk zie ik dat deze tot 192MB aan video geheugen kan gebruiken. Op de Apple site staat maar 64MB. Ik neem dus aan dat dit een bios optie zal zijn en je dus meer kunt toewijzen zou je dat willen.

http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/gma950.pdf

Voor mensen met b.v. 2Gig zou dit een intressante optie zijn lijkt me, om iets meer speelruimte aan de GPU te geven.

Voor me zelf ben ik der nog niet geheel uit, maar ik denk dat ik me de 1800Mhz versie ga halen en er zelf 2Gig inzet. Denk dat die 200Mhz en die DvD brander me geen 200 euro waard zijn.

Maar ja als die ineens bepaalde types niet doet lezen, dan misschien toch maar de 2000Mhz versie

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 22-05-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Wannapuf schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:26:
Lijkt me zeer stug. Dan kan je geeneens een Video-DVD er op afspelen.
Misschien gaat het om zelfgebrande? Maar of dat ding er verschil tussen kan zien, denk het niet...
Ze geven het niet duidelijk aan in ieder geval:
* Slot-loading Combo drive (dvd-rom/cd-rw): leest dvd's met max. 8-voudige snelheid, brandt cd-r-schijven met max. 24-voudige snelheid, brandt cd-rw-schijven met max. 10-voudige snelheid en leest cd's met max. 24-voudige snelheid
* Slot-loading SuperDrive met double-layer-leesondersteuning (dvd+r DL/dvd±rw/cd-rw): brandt dvd-r- en dvd+r-schijven met max. 4-voudige snelheid, brandt dvd-rw- en dvd+rw-schijven met max. 4-voudige snelheid, leest dvd's met max. 8-voudige snelheid, brandt cd-r-schijven met max. 24-voudige snelheid, brandt cd-rw-schijven met max. 10-voudige snelheid en leest cd's met max. 24-voudige snelheid
Bij de superdrive staat er expliciet leesondersteuning bij, bij de combdrive niet. Aan de andere kant staat er daar alleen dvd en mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat dat alle dvd-soorten betreft.
Apoca schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:47:
Waarom niet? Er zijn zat mensen die het op een iBook speelden, een MacBook zou alleen iets sneller moeten zijn. Veel geheugen zal misschien wel een vereiste zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:00:
[...]

Voor studiefinanciering moet je idd 18+ zijn, voor de "apple store for education" niet.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd
Ahemmm:
Door te klikken op “Akkoord” bevestig ik het volgende:
• ik ben 18 jaar of ouder
(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net bij het Apple Center in Arnhem en daar hadden ze nét de eerste Macbook uitgepakt!!

Echt, wat een ontzettend mooi ding...!! _/-\o_
Het wordt m'n eerste Mac en sta nog steeds helemaal achter mijn bestelling die ik gedaan heb! :)

Het scherm is echt fantastisch mooi, helemaal in vergelijk met de 'oude' schermen van de iBook. Dat glossy vind ik erg fraai, maar was er ook al gewend aan omdat ik al een tijd werk met een Sony Vaio x-black scherm.

De Macbooks voor de verkoop hadden ze nog niet binnen maar volgens hem zouden die misschien morgen zelfs al komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ppl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:48:
[...]

Een richtlijn is gewoon een startpunt waar vandaan je dan je eigen wetgeving kunt maken, het is een advies. Binnen de EU is er echter een afspraak dat je die dingen binnen een bepaalde periode moet implementeren (niet letterlijk dus, maar omschrijven naar je eigen wetgeving), wordt overigens vrij losjes gehanteerd. Een richtlijn is dus niet rechtsbindend, de afspraak dat men die dingen moet implementeren weer wel.
Niet om het een of ander maar een EU-richtlijn is een verplichting voor de lidstaat om binnen de gestelde termijn deze integraal om te zetten in nationale wetgeving. Er is niets advies aan, het is keihard bindend (zowel qua inhoud als qua termijn), inclusief sancties als het niet op tijd gebeurt.

Als een lidstaat een richtlijn niet op tijd omzet wordt ze door de EC voor de rechter gesleept en veroordeeld tot boetes. Bovendien heeft een burger die schade lijdt door het overschrijden van de termijn door een lidstaat recht op een schadevergoeding, je kunt gewoon de Staat voor de rechter slepen als zij zich niet aan de verplichte termijn voor invoering van die Richtlijn houdt en de schade verhalen op de Staat.

Nederland is overigens berucht om het te laat invoeren en wordt nog wel eens op de vingers getikt.

Boeiend: http://www.xs4all.nl/~mak...n/europa/vandenbrink.html

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:24:
Ik was net bij het Apple Center in Arnhem en daar hadden ze nét de eerste Macbook uitgepakt!!

Echt, wat een ontzettend mooi ding...!! _/-\o_
Het wordt m'n eerste Mac en sta nog steeds helemaal achter mijn bestelling die ik gedaan heb! :)

Het scherm is echt fantastisch mooi, helemaal in vergelijk met de 'oude' schermen van de iBook. Dat glossy vind ik erg fraai, maar was er ook al gewend aan omdat ik al een tijd werk met een Sony Vaio x-black scherm.

De Macbooks voor de verkoop hadden ze nog niet binnen maar volgens hem zouden die misschien morgen zelfs al komen!
Ik heb hem net ook in het echt mogen zien (apple center passage) echt een mooi ding ik kon er zo 1 mee krijgen (ze hadden dus voorraad) probleem was dat ze alleen maar de 1,83 versie binnen hebben gekregen.... en ik toch echt de 2.0 met superdrive wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Hmm.. zo te zien hebben een aantal stores hem al.. iemand die hem al thuis heeft? Ben benieuwd hoe het toetsenbord zich houd, en hou jullie over het scherm denken (in het echt.. dat gezeur over dat het een spiegel is zonder hem int echie te hebben gzien heb ik niks an... :X )

*Jeroen gaat morgen na zijn examens wiskunde ook maar eens langs de plaatselijke Apple Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Donnie Darko schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:45:
[...]

Ik heb hem net ook in het echt mogen zien (apple center passage) echt een mooi ding ik kon er zo 1 mee krijgen (ze hadden dus voorraad) probleem was dat ze alleen maar de 1,83 versie binnen hebben gekregen.... en ik toch echt de 2.0 met superdrive wil hebben.
hmm tof.. misschien dat ik er dan ook maar even langs moet gaan...
Hoewel mijne wel al in bestelling is :P

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
ppl schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:48:
[...]

"richtlijn
Europese regel, uitgevaardigd door de Raad van de Europese Unie; is bindend ten aanzien van het te bereiken resultaat, voor elke lidstaat waarvoor zij bestemd is; aan de nationale instanties wordt evenwel de bevoegdheid gelaten om de meest aangepaste vorm en middelen te kiezen om hun interne regelgeving aan te passen (art. 249 Verdrag van 25 maart 1957 tot oprichting van de Europese Gemeenschap, B.S. 25 december 1957.)"

Bron: L. NACKOM en M. VAN HOECKE, Juridisch Zakwoordenboek, Leuven, Acco, 2002, 126-127.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat Apple er later op terugkomt, dat je zelf het geheugen kunt verwisselen. Dat ze er bijvoorbeeld te weinig winst mee maken, Dat je bij wijze van spreken over een paar maanden je geheugen en hd moet laten verwisselen door een Apple dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we gelijk een apart topic aanmaken voor garantie/juridische zaken?
Volgensmij is die er ook al..
Dit interesseerd me dus geen @# wie met het mooiste, duurst uitziende tekst ff op google gezocht heb. Daar word je ook niks wijzer van, in de pratijk werkt het toch niet.
En mijn idee, je hebt toch 1jaar garantie hoe het over een jaar is zien we dan wel weer. En met studentenkorting is die 260euro applecare voor 2jaar toch wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien dan ook eens straks een topic met enkel gebruikerservaringen. Want hier staat alles een beetje door elkaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:22:
Denken jullie dat Apple er later op terugkomt, dat je zelf het geheugen kunt verwisselen. Dat ze er bijvoorbeeld te weinig winst mee maken, Dat je bij wijze van spreken over een paar maanden je geheugen en hd moet laten verwisselen door een Apple dealer.
En hoe denk je dat Apple dat wil aanpakken? Je bent nooit verplicht om mee te doen aan een terugroepactie, dus ook niet als ze je hdd of geheugen willen vastlassen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Topic is toch bijna vol, en ik neem aan dat voor deel 2 duidelijke regels zullen worden opgesteld zodat het dan allemaal mooi puur en alleen over de MacBook zal gaan :)

Niet dat de rest van de informatie niet allemaal intressant is, maar het heeft voor veel mensen weinig extra waarde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:30:
Zullen we gelijk een apart topic aanmaken voor garantie/juridische zaken?
Volgensmij is die er ook al..
Je hebt misschien wel gelijk als je het hebt over een apart topic, zulke vragen moeten hier imo ook niet in gesteld worden.

Maar!
Dit interesseerd me dus geen @# wie met het mooiste, duurst uitziende tekst ff op google gezocht heb. Daar word je ook niks wijzer van, in de praktijk werkt het toch niet.
Mijn tekst was allesbehalve van internet gehaald maar uit een boek met een juridische bronvermelding. En zeg nu niet dat ze niet duidelijk is. En als men een richtlijn bovenhaalt zal die ook allesbehalve onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Donnie Darko schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:45:
[...]

He daar ben ik ook net geweest. Hoe laat mocht jij er aan zitten? Ik was er om 17:00 :Y) . De verkoper had hem nog niet eens uitgestald en stond er los mee in z'n hand. Toetsenvord viel me mee moet ik zeggen, spiegel scherm ook. Ding is mooi dun ook. Het witte deksel is hetzelfde als de oude iMac en ik moet zeggen dat ik dat ronde witte altijd maar zo/zo vond, doet me altijd een beetje denken aan badkamermeubulair...

[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-05-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:54:
[...]

En hoe denk je dat Apple dat wil aanpakken? Je bent nooit verplicht om mee te doen aan een terugroepactie, dus ook niet als ze je hdd of geheugen willen vastlassen :X
Ik bedoel, dat als ik bijvoorbeeld de macbook in september aanschaf, dat Apple dan tegen die tijd van gedachten kan zijn verandert. Zodat ze over een paar maanden de hd en geheugen modules wel hebben vastgemaakt. Ik snap dat als ik hem nu zou kopen dat ik dan zeker het geheugen zou kunnen veranderen, maar ik bedoel in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Laatst online: 17:48
eur0fighter schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:55:
[...]
Je hebt misschien wel gelijk als je het hebt over een apart topic, zulke vragen moeten hier imo ook niet in gesteld worden.

Maar!
[...]
Mijn tekst was allesbehalve van internet gehaald maar uit een boek met een juridische bronvermelding. En zeg nu niet dat ze niet duidelijk is. En als men een richtlijn bovenhaalt zal die ook allesbehalve onduidelijk zijn.
En mijn vraag was alleen maar: wie heeft AppleCare bijbesteld?
Alle Tweakertjes willen de slimste van de klas zijn :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:16:
[...]

Ik bedoel, dat als ik bijvoorbeeld de macbook in september aanschaf, dat Apple dan tegen die tijd van gedachten kan zijn verandert. Zodat ze over een paar maanden de hd en geheugen modules wel hebben vastgemaakt. Ik snap dat als ik hem nu zou kopen dat ik dan zeker het geheugen zou kunnen veranderen, maar ik bedoel in de toekomst...
Waarom zouden ze? Dat hebben ze in het verleden ook niet gedaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:52:
[...]

Waarom zouden ze? Dat hebben ze in het verleden ook niet gedaan.
Het was maar een vraag uit vrees dat ze dit zouden kunnen doen.. maar okee duidelijk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik ben echt benieuwd naar mensen met ervaring met dat nieuwe toetsenbord :) Hebben de mensen die naar de Apple Centers zijn gegaan al geprobeerd te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, sorry 8)7
dit controleren ze waarschijnlijk dus niet zo streng, toen ik nog geen 18 was had ik mijn ipod via de apple store voor het onderwijs gekocht, was geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Mei schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:03:
Ik ben echt benieuwd naar mensen met ervaring met dat nieuwe toetsenbord :) Hebben de mensen die naar de Apple Centers zijn gegaan al geprobeerd te typen?
nope die verkoper hield hem heel erg vlak bij zich :P waarschijnlijk vanwege mijn niet te controleren enthousiasme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Donnie Darko schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:20:
[...]

nope die verkoper hield hem heel erg vlak bij zich :P waarschijnlijk vanwege mijn niet te controleren enthousiasme :P
Toen ik binnenkwam lag de notebook op tafel, maar stonden de verkoper en een paar mensen er bij te praten. Toen gingen die mensen weg en tilde hij het notebook op, hij had hem nog maar net binnen en moest hem nog gaan plaatsen. Toen liep ik naar hem toe om te vragen of ik hem even mocht zien. Hij legde het apparaat open op tafel en ik mocht er ook even aan voelen. (ik lekker wel, puh) Tikt goed, weet niet hoe ik het omschrijven moet, maar voelt goed aan. De aanslag en de toetsen zijn niet soft of gedempt ofzo, zag er wel apart uit ook. Het scherm spiegelde wel een beetje, zag er ook een paar lampen in, maar vond het wel meevallen. Als ik van onderaf op het scherm keek was het wel snel donker en de coating was volgens mij ook niet helemaal glad, maar dat laatste zag ik heel even vlug van een afstand. Het deksel zit stevig vast als hij dicht is, maar je hoeft ook weer geen toeren uit te halem om hem open te doen. Wel zat ik bijna met m'n vinger voor het glaasje dat voor de camera zit dus dat kan weleens vuil gaan worden. Hij lag naast een powerbook of macbook pro en was net zo dik.
P.S. jullie mogen me nu aanraken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 22-05-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Hoe meer ik zoek, hoe meer wilde verhalen ik ook hoor over temperaturen van 45 graden (werkbaar) tot en met 82 graden aan toe! Ik hoop echt dat dit niet al te vaak voorkomt, want dat zijn natuurlijk belachelijke temperaturen. Zolang ik zulke verhalen hoor zal ik hem niet durven bestellen, want hij moet af en toe ook op mijn schoot kunnen liggen. :X

* GR1221 raakt dancing_animal aan

[ Voor 6% gewijzigd door GR1221 op 22-05-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Dancing_Animal schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:46:
[...]

P.S. jullie mogen me nu aanraken.
offtopic:
You may touch me... you can fucking touch me now damned!

Morgen worden de eerste MacBooks bij de winkels geleverd mondjesmaat.
Toch schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:57:
Zolang ik zulke verhalen hoor zal ik hem niet durven bestellen, want hij moet af en toe ook op mijn schoot kunnen liggen. :X

* Uberprutser raakt dancing_animal aan
Zoals ik al eerder zei: Dat is de temp van de processor en GPU de computer zal nooit warmer worden dan 40 a 50 graden.

[ Voor 43% gewijzigd door Uberprutser op 22-05-2006 22:02 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:07:
[...]

oh, sorry 8)7
dit controleren ze waarschijnlijk dus niet zo streng, toen ik nog geen 18 was had ik mijn ipod via de apple store voor het onderwijs gekocht, was geen enkel probleem...
Officieel gezien wel ;)

Je zei het gewoon fout, puh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mei schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:03:
Ik heb er op getypt. Het voelt iets anders dan m'n Powerbook maar niet vervelend of iets dergelijks. Sowieso typt eigenlijk iedere laptop weer anders en deze springt er niet gigantisch uit wat dat betreft.

Als het echt heel belangrijk voor je is zou ik gewoon even een paar dagen wachten tot je hem ergens kunt zien.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een macbook besteld en zit nu te dubben over de uitbreiding van het geheugen:

1. de 2x256 MB vervangen door 2x512 MB
2. de 2x256 MB vervangen door 1x1 GB + 1x256 MB

Optie 1 is iets goedkoper en levert een systeem met gelijkverdeeld geheugen op. Optie 2 levert nu iets meer geheugen en de mogelijkheid om in de toekomst gemakkelijk te upgraden naar 2GB.

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optie 1. Je hebt perse dual-channel nodig vanwege de intergrated graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perse als in 'anders doet ie het niet', of als in 'dan werkt hij niet op optimale snelheid'. Als het dat laatste is wil ik graag weten wat het daadwerkelijke snelheidsverschil is tussen optie 1 en 2, want dat heb ik nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:43:
perse als in 'anders doet ie het niet', of als in 'dan werkt hij niet op optimale snelheid'. Als het dat laatste is wil ik graag weten wat het daadwerkelijke snelheidsverschil is tussen optie 1 en 2, want dat heb ik nog nergens kunnen vinden.
Is dat gewoon in de Apple store dat je 1x 256mb + 1x 1gb of in een andere winkel (--> welke?) Klinkt interessant om er dan zelf nog 1 gb bij te prikken, als het maar iets duurder is dan 2x 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:43:
Dan werkt hij niet op optimale snelheid. Het verschil schijnt echter vrij minimaal te zijn; een paar procent of iets dergelijks.

Overigens hoeven volgens Intel beide modules niet dezelfde capaciteit te hebben (i.t.t. wat Apple zegt). De gebruikte chipset ondersteunt asymmetric dual channel, wat inhoudt dat je dual-channel kan gebruiken zolang de machine is uitgerust met twee geheugenmodules met dezelfde CAS-rating. De grootte van beide modules zou hierbij dus niet van belang zijn.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 15:58

sf2

ivm de temperatuur geval.
ik wil mbv macbook hdtv.ts kijken via mini DVI (> DVI (> HDMI)) op een plama scherm.
zal die wel volhouden voor 2.5h? zal ik dan ook merken met frame-rate van 1.83 > 1.6 Ghz.

ik hoop dat de macbook mij niet teleurstelt :|

ps: OH MY GOD
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2339

[ Voor 22% gewijzigd door sf2 op 23-05-2006 02:10 ]

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik enorm jammer vind is dat je de 1120€ kostende macbook niet kan upgraden met een BTO dvd-rw drive :( . Die extra 117Mhz hoef ik echt niet, maar een dvd brander natuurlijk wel. DUs het prijsverschil van 200€ is het me ook niet waard. Echt jammer dus.

(en nee, beroep doen op de brander van m'n desktop pc die ik nu heb is geen optie. Als ik zou overgaan op de mac gaat deze eruit. Er is tegenwoordig heel wat moois in het apple aanbod, voor mij zal het dan maar een mac mini moeten worden vanwege de dvd brander.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik draai WinXP SP2 via parallels op mijn iMac. Zoals je in het filmpje ziet, zo draait het bij mij ook :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:44:
Wat ik enorm jammer vind is dat je de 1120€ kostende macbook niet kan upgraden met een BTO dvd-rw drive :( . Die extra 117Mhz hoef ik echt niet, maar een dvd brander natuurlijk wel. DUs het prijsverschil van 200€ is het me ook niet waard. Echt jammer dus.

(en nee, beroep doen op de brander van m'n desktop pc die ik nu heb is geen optie. Als ik zou overgaan op de mac gaat deze eruit. Er is tegenwoordig heel wat moois in het apple aanbod, voor mij zal het dan maar een mac mini moeten worden vanwege de dvd brander.)
Een macbook met een externe dvd brander, kost 65 euro van Samsung en je kan hem weg leggen wanneer je hem niet gebruikt. Tevens zal je combidrive van je apple ook minder slijtage ondervinden dan. Het is natuurlijk aan jouw zelf om die keuze te maken. Tevens een dvd of cd branden haalt wel een heel stuk van je accutijd af. Dus dan valt het kopje, "mobiliteit" weer in de minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

maar aan de andere kant, mocht je toevallig op pad gaan en dvd's 'moeten' branden voor iemand die je niet meer gaat zien. Dan loop ik liever die ene keer met een extra accu dan met een externe dvd brander.
Ik leg het een beetje vaag uit, maar ik heb liever dat ik de mogelijkheid heb om DVD's te branden, ook al gaat t bij het gebruik ten kostte van de accutijd.
Ik denk dat sowieso express de supedrive niet beschikbaar hebben gesteld voor het instapmodel, zodat mensen een extra argument kunnen vinden om de duurdere broertjes te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:54:
maar aan de andere kant, mocht je toevallig op pad gaan en dvd's 'moeten' branden voor iemand die je niet meer gaat zien. Dan loop ik liever die ene keer met een extra accu dan met een externe dvd brander.
Ik leg het een beetje vaag uit, maar ik heb liever dat ik de mogelijkheid heb om DVD's te branden, ook al gaat t bij het gebruik ten kostte van de accutijd.
Ik denk dat sowieso express de supedrive niet beschikbaar hebben gesteld voor het instapmodel, zodat mensen een extra argument kunnen vinden om de duurdere broertjes te kopen
Ik zou zelf dus inderdaad geen 200 euro neerleggen, voor max 170Mhz en een dvd brander. Vind ik zonde van mijn geld, kan ik de overgebleven 135 euro beter besteden aan het geheugen :) Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:57:
[...]

Ik zou zelf dus inderdaad geen 200 euro neerleggen, voor max 170Mhz en een dvd brander. Vind ik zonde van mijn geld, kan ik de overgebleven 135 euro beter besteden aan het geheugen :) Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
tja.. ik heb toen bij de mac mini de fout gemaakt om het niet te doen. om vervolgens altijd nog mn windows bak de DVD's te laten branden. ik had gisteren een macbook kunnen hebben (de 1,83) maar ik ga deze keer toch voor de superdrive (aangezien de laptop een vervanger wordt van mn mac mini + PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:04:
[...]

tja.. ik heb toen bij de mac mini de fout gemaakt om het niet te doen. om vervolgens altijd nog mn windows bak de DVD's te laten branden. ik had gisteren een macbook kunnen hebben (de 1,83) maar ik ga deze keer toch voor de superdrive (aangezien de laptop een vervanger wordt van mn mac mini + PC)
Zoals ik al zei, persoonlijk voor iedereen :) Iedereen heeft zijn eigen "eisen", en als jezelf vind dat de dvd brander erin moet zitten, dan moet je de macbook met 2ghz halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Even een vraagje mbt Apple Care, moet je dit meteen bij aankoop van je MacBook 'aanvragen'(lees: kopen) of kan dit ook als je een half jaartje wacht?

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
LJ LIGHTNING schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:36:
Even een vraagje mbt Apple Care, moet je dit meteen bij aankoop van je MacBook 'aanvragen'(lees: kopen) of kan dit ook als je een half jaartje wacht?
als ik dittopic goed heb doorgelezen kan dit tot 1 jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Apoca schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:47:
Een reactie van iemand op het WoW forum:

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
I got a MacBook 2.0ghz on Saturday. I was able to get 15fps in Gromgol and ZG. I didn't install any mods or lower the resolution. I did turn all the settings down with the vertical sync off. I have the base 512mb of memory and the 60gig 5400rpm hard drive. I was also using my Airport connection instead of the Ethernet.

Joshua
--------------------------------------------------------------------------------

this is pretty similar to what i was getting on my 2.0ghz (black!) mcbook, but with ram upgraded to 1gb... it fluxuated between 15 and 30 fps, even getting 25 fps occasionally in ironforge... i immediately installed my mods, not trying without... things like CTRA, moog HUD, etc...

long story short, it's VERY playable on this machine, though i haven't tried a 40-man raid instance yet... gonna be great for weekend WoW on the porch :D
Hier de link: http://forums.worldofwarc...-tech-support&t=24746&p=1

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 23-05-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dank je JSchut. Ik was hierzelf ook wel erg benieuwd na. 15fps is opzich niet een spectacel, maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik ben wel benieuwd welke framerate bij 40 man raids worden gehaald eigenlijk. Ik hoorde overigens dat de MacMini DualCore bepaalde grafische WoW settings uitgeschakeld had zoals T&L, wat is het gevolg hiervan wat betreft de kwaliteit van de grapics?

* kamerplant kan momenteel zelf niet posten op de WoW forums :o.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kan aan mij liggen maar alles op low en een avg. van zeg 20 FPS noem ik nou niet echt speelbaar. Maar dat is iedereen zijn eigen keuze, maar van de andere kant een MacBook en ook een laptop koop je voor langere tijd, dus om je keuze van 1 spel te laten afhangen is wel weer een beetje kort door de bocht misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Begrijp ik het nu goed dat de nodige Apple dealers hier in Nederland nu ook al de Macbook in huis hebben?
MST_Morpheus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:02:
Ik draai WinXP SP2 via parallels op mijn iMac. Zoals je in het filmpje ziet, zo draait het bij mij ook :)
Nice, ik vroeg me al af of dat niet parallels was. Werkt dat nu ook echt praktisch netzo goed als dat boot camp voor wat betreft de performance? Wat gebeurd er met de performance als je bijv. een hele mikmak aan applicaties opstart?

offtopic:
@eur0fighter: ...is bindend ten aanzien van het te bereiken resultaat...

De richtlijn is dus niet bindend, het resultaat wat het tot gevolg moet hebben is bindend. Daarom kunnen we hier in Nederland ook prima een wet hebben die stelt dat de garantieduur evenredig is met de te verwachten levensduur. Wij zijn dan ook helemaal niet verplicht om de richtlijn 1 op 1 over te nemen zoals een aantal mensen hier doet vermoeden. Het resultaat van die richtlijn is wat er hier telt en die is dus bindend. De rest van de richtlijn is precies waarvoor een richtlijn bedoeld is: een handreiking hoe je dat resultaat zou kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:18:
maar van de andere kant een MacBook en ook een laptop koop je voor langere tijd, dus om je keuze van 1 spel te laten afhangen is wel weer een beetje kort door de bocht misschien.
Het gaat wel over WoW hè :P, niet zomaar een gemiddeld flauw shootertje :X

Het zou overigens best kunnen dat de performance onder Windows (:X) hoger is aangezien WoW daar primair voor geschreven is.

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 23-05-2006 11:32 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dat programma Parallels was ik nog niet tegen gekomen, maar als dit zoals hierboven al aangegeven op een aangename snelheid kan draaien dus dat je met verschillende programma's open in zowel OS X / XP als Linux kunt draaien dan is het eigenlijk wel duidelijk voor mij welke keuze ik ga maken :)

Al lijkt me dat dit kwa speed wel te vergelijken zal zijn met VMware, nu moet ik zeggen werkt dat best aardig als je niet te heavy programma's wilt gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Apoca op 23-05-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Datafeest schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:09:
Dank je JSchut. Ik was hierzelf ook wel erg benieuwd na. 15fps is opzich niet een spectacel, maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik ben wel benieuwd welke framerate bij 40 man raids worden gehaald eigenlijk. Ik hoorde overigens dat de MacMini DualCore bepaalde grafische WoW settings uitgeschakeld had zoals T&L, wat is het gevolg hiervan wat betreft de kwaliteit van de grapics?

* JSchut kan momenteel zelf niet posten op de WoW forums :o.
Ik heb zelf een iMac G5 met 1 GB intern en een 64 mb videokaart (De eerste versie)
Daar staan automatisch ook heel veel instellingen uit en laag.... Mijn framerate zit meestal tussen de 15-20 (soms 25) en als ik buiten vlieg dan haal ik pas de 30

Ik heb geen enkel probleem met 40 man raids e.d. (Molten Core en Onyxia)
En in If haal ik regelmatig onder de 10 FPS.... dan pas begint het irritant te worden...
Dus ik vermoed dat het wel goed speelbaar is.....

Nog even wachten :) heb hem besteld ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Apoca schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:32:
Dat programma Parallels was ik nog niet tegen gekomen, maar als dit zoals hierboven al aangegeven op een aangename snelheid kan draaien dus dat je met verschillende programma's open in zowel OS X / XP als Linux kunt draaien dan is het eigenlijk wel duidelijk voor mij welke keuze ik ga maken :)

Al lijkt me dat dit kwa speed wel te vergelijken zal zijn met VMware, nu moet ik zeggen werkt dat best aardig als je niet te heavy programma's wilt gebruiken.
En volgens mij scheelt het dan ook nog of je Ubuntu of XP ernaast draait

[ Voor 80% gewijzigd door Neobender op 23-05-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
De ervaring die ik heb met VMware is toch wel dat het een flinke aanslag pleegt op je system resources. Nou heb ik het nog niet getest op een dualcore/smp setupje maar ik verwacht wel dat het hebben van een 2e cpu/core die je helemaal kunt toewijzen aan Parallels heel wat aan performance kan schelen (winst). Iemand die een vergelijkend waren onderzoek hiervan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Te brilliant dat programma iAlertU...

http://youtube.com/watch?v=KkAtRfA1UXc&search=macbook

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhuh... zag het filmpje paar dagen terug al. Echt vet gewoon. Zeer mooie feature :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:57:
[...]

Ik zou zelf dus inderdaad geen 200 euro neerleggen, voor max 170Mhz en een dvd brander.
Inderdaad, die 127Mhz boeit helemaal niet, alleen de dvd brander. Hebben ze weer subtiel gedaan bij apple door mensen naar de duurdere macbook te loodsen. Ik ben heel erg fan van hun hardware maar ze stellen mijn goodwill soms wel heel erg op de proef.
Donnie Darko schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:04:
[...]
tja.. ik heb toen bij de mac mini de fout gemaakt om het niet te doen. om vervolgens altijd nog mn windows bak de DVD's te laten branden.
Dat bedoel ik, die fout wil ik niet maken.

En wat betreft de opmerkingen over externe branders: dat is niet echt een optie. Weer een extra peripheral/kabels, ding aansluiten. Logge doos op uw desk...

En zowieso, qua batterijtijd vind ik het minder belangrijk. Als je ergens gaat werken heb je meestal wel je netstroomadapter bij, dus geen probleem. Ik heb liever idd dat ik op locatie (thuis/studentenkamer) dvd's kan branden met hetzelfde apparaat in hetzelfde apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow draait beter onder windows op een intel-mac dan onder osx op de zelfde mac.
Ik heb het zelf getest.
Geheugen is de belangrijkste factor voor de snelheid van je spel. Op een gewone pc draait wow ook niet lekker met maar 500mb. Ongeacht de snelheid van je CPU. 1.5GB is toch eigenlijk wel het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Lijkt? Waar baseer je dat in vredesnaam op? :?
VMWare emuleert een x86 systeem, bootcamp zorgt ervoor dat Winprut native draait op de Mac. Het emuleren is echt fataal voor de performance.

terence_hill: Dat zou mooi zijn :). Een framerate van 20 klinkt toch beter dan 15 :P

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 23-05-2006 14:47 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Dat iAlertU is echt uber, kan nu helemaal niet meer wachten.
Btw, er is een nieuwe iGrabNews uit

[ Voor 85% gewijzigd door Murcielago op 23-05-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik ben van plan een MacBook te kopen. Het wordt mijn eerste Mac en heb daarom een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden;
  1. Ik heb nog een 200gb harddisk die ik nu gebruik in mijn desktop pc. Kan ik deze door middel van een externe harddiskbehuizing via firewire/usb gebruiken op de macbook en tevens op mijn pc via dezelfde behuizing?
  2. Kan je alleen Apple muizen aansluiten of ondersteunt Mac OS X ook Windows muizen?
Ik hoop dat jullie een toekomstig Mac gebruiker willen helpen :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Datafeest schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:44:
[...]

Lijkt? Waar baseer je dat in vredesnaam op? :?
VMWare emuleert een x86 systeem, bootcamp zorgt ervoor dat Winprut native draait op de Mac. Het emuleren is echt fataal voor de performance.
Omdat Parallels ook emuleert en daar hadden we het toch over, VMware draait hier best goed nu zal dat wel liggen aan het feit dat ik daar 2Gig voor vrij maak maar toch.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen