[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 8.775 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:16

JSchut

.....

[FrEEzEr] schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:49:
Ik ben van plan een MacBook te kopen. Het wordt mijn eerste Mac en heb daarom een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden;
  1. Ik heb nog een 200gb harddisk die ik nu gebruik in mijn desktop pc. Kan ik deze door middel van een externe harddiskbehuizing via firewire/usb gebruiken op de macbook en tevens op mijn pc via dezelfde behuizing?
  2. Kan je alleen Apple muizen aansluiten of ondersteunt Mac OS X ook Windows muizen?
Ik hoop dat jullie een toekomstig Mac gebruiker willen helpen :)
1. Moet kunnen volgens mij
2. Veel mensen gebruiken ook Logitech muizen... dus ja andere muizen worden wel ondersteund maar durf niet te zeggen of alle muizen ondersteund worden.... echter moet het wel USB (of verloop stekkertje) of BT zijn

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
[FrEEzEr] schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:49:
Ik ben van plan een MacBook te kopen. Het wordt mijn eerste Mac en heb daarom een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden;
Op beide punten ja! Geen probleem. Let alleen wel op dat je de harde schijf in Windows formatteert. Windows kan namelijk weer niet omgaan met Mac OS geformatteerde volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Top dan ga ik een MacBook bestellen :9~

Nu maar op onderzoek uit naar de beste Usenet Reader, PHP-editor etc...

Bedankt voor de hulp :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand de Macbook al bij Youmac gezien?

kan nu helaas niet bellen :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

[FrEEzEr] schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:00:
Top dan ga ik een MacBook bestellen :9~

Nu maar op onderzoek uit naar de beste Usenet Reader, PHP-editor etc...

Bedankt voor de hulp :)
Voor Usenet gebruik ik Unison (http://www.panic.com/unison) - Niet gratis overigens
Voor PHP-Editor gebruik ik Zend-studio (http://www.zend.com/products/zend_studio) Ook niet gratis

Misschien heb je hier wat aan

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 23-05-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ken schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:01:
Iemand de Macbook al bij Youmac gezien?

kan nu helaas niet bellen :)
Ah shit.. nu weet ik weer waar ik vandaag langs wilde gaan :) Naja ik kan het je dus nog ff niet vertellen, morgen ga ik er wel even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wannapuf schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:54:Let alleen wel op dat je de harde schijf in Windows formatteert. Windows kan namelijk weer niet omgaan met Mac OS geformatteerde volumes.
Je kan je harde schijf zowel in Windows als OS X formatteren. Het gaat om het filesystem dat je gebruikt.
OS X zal je aanraden om HFS+ te kiezen, Windows waarschijnlijk NTFS. Probleem is dat OS X NTFS alleen kan lezen, terwijjl Windows geen HFS kan lezen en schrijven (zonder extra software).

Ze kunnen wel allebei FAT(32) lezen en schrijven.
Onder WIndows kan je alleen geen drives groter dan 32(?)Gb formatteren in FAT32. Dat kan in OS X wel, dus je kan beter onder OS X formatteren.

Beperking van FAT32 is wel dat een bestand maximaal 4Gb mag zijn. Dus dat is een probleem bij videoeditting of DVD images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon het hier zo 1-2-3 niet vinden, maar weet iemand toevallig of ze ergens in de buurt van Utrecht al die MacBooks hebben staan? Ben van plan er 1 aan te schaffen (gebruik momenteel een iBook G4), maar ik moet nog even over de streep getrokken worden om dat geld uit m'n zak te laten rollen en dat gaat 't beste door er een te zien I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
vanmorgen gebeld met A-Mac in utrecht (mariastraat) daar waren ze net binnengekomen. eind van de dag zouden ze in de winkel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Robert-Jan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:49:
vanmorgen gebeld met A-Mac in utrecht (mariastraat) daar waren ze net binnengekomen. eind van de dag zouden ze in de winkel staan.
Daar heb ik mijne ook besteld, ga er zometeen even kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Apoca schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:52:
[...]

Omdat Parallels ook emuleert en daar hadden we het toch over
Parallels emuleert eventueel. De nieuwe Intel processors (die dus ook in de MacBook/mini/iMac zitten) hebben echter 'virtualisatie'. Kort komt het erop neer dat je dus, mits de software het ondersteunt (Parallels in dit geval), er prima meerdere besturingssystemen kunnen draaien, zoals je ook meerdere programma's tegelijk kunt draaien. Dit gaat dus op snelheden vergelijkbaar alsof je de besturingssystemen apart laat draaien. Wat in de praktijk voor een (beetje) vertraging zorgt is dat dingen zoals geheugen en harde schijven gedeelt worden en de OS'en soms even op elkaar moeten wachten (Parallels handelt dit verder af). Ook wordt alleen de CPU'gevirtualiseerd', dus gamen hoef je niet te proberen in het gevirtualiseerde OS. Maar CPU taken draaien dus zo goed als op volledige snelheid, zeker als je een dual-core hebt en ieder OS een core 'krijgt'.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik ga morgen wel eens langs Mexpert (apple center in Enschede). Daar zouden ze eind van de week binnen hebben. Maar nu ik hoor dat al wat zaken in NL ze hebben, ga ik er morgen toch maar eens even langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik ben vandaag bij Bossina in Groningen geweest en daar stonden er net 2 een zwarte en een witte. Ze zagen er alle 2 erg goed uit ook de zwarte(mooier dan op foto's). Het toetsenbord is naar mijn idee niets anders dan andere laptop toetsenborden. Het scherm spiegelde wel wat maar zeker niet vervelend.

Ik twijfel nu heel erg of ik mijn iBook G4 ga verkopen en een MacBook weer koop. Mijn i(ntel)Mac bevalt me ook erg goed en een laptop die naast OSX ook nog windows kan draaien zou behoorlijk handig zijn. Maar eerst wacht ik maar even af op user reviews & geld :P

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
JSchut schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:02:
[...]

Voor Usenet gebruik ik Unison (http://www.panic.com/unison) - Niet gratis overigens
Voor PHP-Editor gebruik ik Zend-studio (http://www.zend.com/products/zend_studio) Ook niet gratis

Misschien heb je hier wat aan
Unison ziet er erg leuk uit. Zend-studio gebruik ik nu ook al voor de pc dus dat die ook op de Mac uit is is helemaal top :)

Tnx

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Eswip schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:55:
Ik ga morgen wel eens langs Mexpert (apple center in Enschede). Daar zouden ze eind van de week binnen hebben. Maar nu ik hoor dat al wat zaken in NL ze hebben, ga ik er morgen toch maar eens even langs :)
Gister geweest, ze komen pas over 1 a 2 week binnen volgens de verkoper. Ik krijg een telefoontje zodra ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

WFG schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:05:
Ik ben vandaag bij Bossina in Groningen geweest en daar stonden er net 2 een zwarte en een witte.
HUH?! Ik was rond 12:30u binnen bij Bossina en toen was er nog geen MacBook te bekennen. :? Ze zouden hopelijk deze week nog binnen komen... dus dat werd een paar uurtjes later begrijp ik?

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
hbokh schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
[...]

HUH?! Ik was rond 12:30u binnen bij Bossina en toen was er nog geen MacBook te bekennen. :? Ze zouden hopelijk deze week nog binnen komen... dus dat werd een paar uurtjes later begrijp ik?
LJS (Den Haag) had ze ook vandaag binnen gekregen allebei de witte versies de zwarte nog niet. ze hadden alleen niks over voor losse verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

@hbokh, Jah ik ben er rond 14:00 geweest. Toen stonden ze allebij op de eerste tafel.

[ Voor 5% gewijzigd door WFG op 23-05-2006 17:09 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Robert-Jan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:49:
in de A-MAC in amersfoort zijn ze net 5 min geleden binnen gekomen. morgen of vrijdag maar ff heen en bestellen =]

witte 2 ghz met 1 gb ram

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
hbokh schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Betaal je in een Apple Center nou eigenlijk nog meer dan bij de Apple Store zelf of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Breepee schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:55:
[...]

Parallels emuleert eventueel. De nieuwe Intel processors (die dus ook in de MacBook/mini/iMac zitten) hebben echter 'virtualisatie'. ...
Man ik voel me DOM ineens... Ik dacht... wat zegt die dwaze kerel hier nu... Virtualisatie (=Vanderpool if I remember well) zit toch pas in de Core 2 generatie die in juli/augustus uitkomt?
Ik voel me dus DOM dat ik dit niet wist... een snelle search blijkt inderdaad dit te bevestigen.

Dammnnn... dan zijn die beestjes nóg sneller dan ik dacht :) _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

QyRoZ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:51:
[...]

Daar heb ik mijne ook besteld, ga er zometeen even kijken. ;)
En ik heb ze gezien, beide Apple Centers in Utrecht hebben ze inmiddels. Wat een geile dingen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Heb net een witte in mijn handen gehad :)
offtopic:
En uitgepakt :D

Morgen komen de eerste zwarte exemplaren binnen!

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 23-05-2006 17:56 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QyRoZ schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:47:
[...]

En ik heb ze gezien, beide Apple Centers in Utrecht hebben ze inmiddels. Wat een geile dingen! :9~
Same here, en direct een bestelling geplaatst. Spijtig genoeg heb ik een aantal dagen de middelen niet om (aan) te betalen, dus 't is maar hopen dat ze me niet vergeten :P

Ik kan niet wachten tot ik die G4 aan de kant mag schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Ik had er zaterdag al eentje besteld, ik hoop dat ik hem zaterdag op kan halen. Oh. Daar is dit topic niet voor. Maar toch. Wat een gave machines. De glossy-ness valt me hard mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Flydesign.nl schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:50:
[...]

Gister geweest, ze komen pas over 1 a 2 week binnen volgens de verkoper. Ik krijg een telefoontje zodra ze binnen zijn.
Waarom zijn ze zo laat dan? Als alle andere stores ze al wel binnen hebben. Ik kreeg ook een mailtje van hun dat ze eind deze week binnen zouden zijn. En gaan ze nu ineens zeggen dat het nog 1 a 2 weken gaat duren??? meh, wat een prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ppl schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:25:
Begrijp ik het nu goed dat de nodige Apple dealers hier in Nederland nu ook al de Macbook in huis hebben?

[...]

[...]

Nice, ik vroeg me al af of dat niet parallels was. Werkt dat nu ook echt praktisch netzo goed als dat boot camp voor wat betreft de performance? Wat gebeurd er met de performance als je bijv. een hele mikmak aan applicaties opstart?

offtopic:
@eur0fighter: ...is bindend ten aanzien van het te bereiken resultaat...

De richtlijn is dus niet bindend, het resultaat wat het tot gevolg moet hebben is bindend. Daarom kunnen we hier in Nederland ook prima een wet hebben die stelt dat de garantieduur evenredig is met de te verwachten levensduur. Wij zijn dan ook helemaal niet verplicht om de richtlijn 1 op 1 over te nemen zoals een aantal mensen hier doet vermoeden. Het resultaat van die richtlijn is wat er hier telt en die is dus bindend. De rest van de richtlijn is precies waarvoor een richtlijn bedoeld is: een handreiking hoe je dat resultaat zou kunnen bereiken.
Bootcamp heb ik niet geprobeerd :) Maar WinXP draait nagenoeg even vlot als op mijn AMD64 3000+ met 1 gb RAM. Wil zelfs wel op mijn iMac's native 1680x1050 resolutie draaien. Maakt hem niets uit.

Gamen kun je wel vergeten daar een standaard SVGA compatible kaart geemuleerd wordt, maar full screen films kijken gaat daarentegen wel weer prima. Maar ach een potje Patience of Mijnenveger is daarentegen ook geen probleem :+

Ik heb Parallels nu als beta draaien, maar heb reeds de volledige besteld, dus zodra die uitkomt heb ik hem legaal :)

Newsleecher etc. draait prima :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ben ik bij A-Mac geweest, zo rond 17:15 kwamen er een aantal Macbooks binnen. Ik heb er ongeveer een uurtje mee gespeeld en wat gekletst, en hij is super :)

Het (glossy) scherm is geweldig, en de helderheid die je hiermee verkrijgt vind ik prima :) Het enige puntje wat ik jammer vond was dat het scherm wat wiebelde als je hem optilde, maar dat viel an sich wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Om nog even terug te komen op de warmte.

De MacBook hebben we hier nu al een aantal dagen staan en vandaag heeft hij uren staan idlen en de onderkant is heet en de bovenkant bij toetsenbord warm. Onderkant is nog niet heet genoeg dat je je eraan verbrand maar wel heet genoeg om niet prettig aan te voelen op je schoot. Moet eraan toevoegen dat het dan ook wel een notebook en geen laptop is.

Gaat hier om de zwarte versie overigens, idle en niet aan het laden.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Even nog over HD filmpjes draaien onder Quicktime: Ik was de trailer van Cars op 1080i aan het afspelen met een MB 1,83Ghz / 512MB op een extern 23" scherm van Apple op 1920x1200 en dat ging dus gewoon vloeiend!

En dat standaard al!

p.s. Ik ga morgen als ik hem heb kijken wat ie standaard idle doet aan tempratuur en daarna openslopen en de koelprut vervangen voor AS 5 en daarna het verschil bekijken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Uberprutser op 23-05-2006 18:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Apple Centre CS in Amsterdam heeft de MacBooks morgen binnen. Ze zagen me al binnenkomen :)

Het blijkt dat zij geheugen veel goedkoper verkopen dan Apple zelf, € 127,- dacht ik voor een module vaan 1 GB. Da's wel erg aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
kom net van A-Mac Amersfoort waar hij net werd neergezet toen ik binnenkwam....

voor mensen die zich nog even willen inhouden of nog geen geld hebben voor een nieuwe macbook.. NIET GAAN KIJKEN!!! want wat is die macbook mooi!!! :9~

kijken = echt kopen!!! scherm is prachtig, zelfs in de winkel met alle lichten vond ik het niet vervelend.. superscherpe en heldere kleuren...

en zelfs dicht ziet de macbook er fantastisch uit.... morgen maar gelijk bestellen...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik heb er net ff mee staan spelen in de Apple Centre Passage in Den Haag. Mijn bestelling stond al, en ik heb er zeker geen spijt van!
Wat een pracht apparaat! Kan niet wachten tot ik hem binnen krijg.

't Touchpad is gigantisch en dat werkt lekker. Het scherm vind ik er mooi. En de kwaliteit van de iSight vond ik erg goed! Ergens had ik dat niet verwacht...

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen maar eens even langs de Appleboer in Leeuwarden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik ben jou toch niet zonet tegen komen he? :P Want volgens mij stond een achter mij tijdje iemand, gelijk f vieze smile toen ik weg ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

O.D.Smolik schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:05:
Ik ben jou toch niet zonet tegen komen he? :P Want volgens mij stond een achter mij tijdje iemand, gelijk f vieze smile toen ik weg ging :P
Ikke? :o Hoe laat was jij er dan? Ik was er zo 17.15 - 17.30 uur.

Toen ik er was stond een verkoper een mevrouw wat uit te leggen bij de MacBook. De vrouw had duidelijk weinig kaas gegeten van Apple computers. Toen de verkoper gevraagd werd om wat op te schrijven over de vragen die ze had en ze weg liepen bij de MacBook kon ik ff voelen. :9

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjempie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:54:
kom net van A-Mac Amersfoort waar hij net werd neergezet toen ik binnenkwam....

voor mensen die zich nog even willen inhouden of nog geen geld hebben voor een nieuwe macbook.. NIET GAAN KIJKEN!!! want wat is die macbook mooi!!! :9~

kijken = echt kopen!!! scherm is prachtig, zelfs in de winkel met alle lichten vond ik het niet vervelend.. superscherpe en heldere kleuren...

en zelfs dicht ziet de macbook er fantastisch uit.... morgen maar gelijk bestellen...... :*)
En, was het de parkeerboete waard? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

WFG schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:08:
@hbokh, Jah ik ben er rond 14:00 geweest. Toen stonden ze allebij op de eerste tafel.
Ik heb ze inmiddels gezien bij Bossina. Ik kon tot 10 minuten na sluitingstijd naar mezelf blijven kijken middels de iSight en PhotoBooth ;)
De witte MacBook (met 1.83GHz / 512MB) die er staat, oversteeg mijn verwachtingen en het glossy scherm viel me mee. Goed, ik zag de TL-buizen van de winkel als ik schuin voor stond maar frontaal eigenlijk niet. De resolutie leek ook precies goed (alles beter dan 1024x768) en het toetsenbord was ook niet zo bar als ik had verwacht.
De dof zwarte... ach die 20GB meer voor €200,- istie mij zeker niet waard. HP maakt ook zwarte laptops met Intel Inside, nietwaar? }) En dan nog die witte kabels eraan...
Nee, IK ben zwaar onder de indruk van mijn eerste blikken op de (witte) MacBook! (...wordt vervolgd...)

[ Voor 1% gewijzigd door hbokh op 23-05-2006 19:26 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 15:57

Maverick2001

Never look back

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:03:
Ik ga morgen maar eens even langs de Appleboer in Leeuwarden kijken.
Nou die hebben ze nog niet. Dalsheim verwacht m pas over 2 wkn... (ahum). En MacMe zegt dat ze m wel deze week krijgen.... Ze zouden me een mailtje sturen... Had ik nu vorige week maar vast 1 via Apple.nl besteld. Kan niet wachten. Gelukkig heb ik mijn Ibook verkocht :9 8)

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:43:
p.s. Ik ga morgen als ik hem heb kijken wat ie standaard idle doet aan tempratuur en daarna openslopen en de koelprut vervangen voor AS 5 en daarna het verschil bekijken :)
Woei, ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:18:
[...]

En, was het de parkeerboete waard? ;)
Geen parkeerboete ;) gelukkig. als dit geen goed teken is dat zelfs de parkeerwachters me goed gezind zijn.... ik moet 'm dus kopen!! dat is zeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjempie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:31:
[...]

Geen parkeerboete ;) gelukkig. als dit geen goed teken is dat zelfs de parkeerwachters me goed gezind zijn.... ik moet 'm dus kopen!! dat is zeker 8)
Ik ga hem morgenochtend reserveren :)

Intel Core Duo 2.0GHZ, Superdrive, 80GB HDD, 512MB RAM (dit zal later uiteraard geupgrade worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb vanmorgen gesolliciteerd voor een nieuwe baan en als dat doorgaat wordt dit een ubermaand. :P Binnen een maand een nieuwe auto, nieuwe laptop, EN EEN MACBOOK !!!!111oneone :D

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Whieee schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:41:
ik heb vanmorgen gesolliciteerd voor een nieuwe baan en als dat doorgaat wordt dit een ubermaand. :P Binnen een maand een nieuwe auto, nieuwe laptop, EN EEN MACBOOK !!!!111oneone :D
Wil je plezier niet de kop in drukken hoor.. maar laptop=Macbook toch? Hoewel.. de Macbook is iets speciaals.. iets "ethisch" Ahum.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Datafeest schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:30:
[...]

Woei, ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte :).
Ken de service manual uit mijn hoofd en het is heel simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:36:
[...]

Intel Core Duo 2.0GHZ, Superdrive, 80GB HDD, 512MB RAM (dit zal later uiteraard geupgrade worden).
80 gb bestellen = langer wachten... maar voor 50€ meer is wel de moeite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Eswip schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:08:
[...]

Waarom zijn ze zo laat dan? Als alle andere stores ze al wel binnen hebben. Ik kreeg ook een mailtje van hun dat ze eind deze week binnen zouden zijn. En gaan ze nu ineens zeggen dat het nog 1 a 2 weken gaat duren??? meh, wat een prutsers...
Ik heb nooit iets anders gehoord dan 2 a 3 weken. Daarvan is nu 1 week voorbij, dus blijft er 1 a 2 over.

Misschien dat het verschil maakt omdat ze een grotere order geplaatst hebben? Ze krijgen namelijk ook gelijk een kleine voorraad binnen waarvan ze gaan verkopen. Eerst de mensen die een pre-order hebben staan (raad eens wie O-) ) en vervolgens de winkelverkoop.

Betreft de prijzen van geheugen, bij de Mexpert in Enschede is de upgrade naar 1 Gb iets duurder, omdat ze ook de 2x 256 Mb moeten kopen. In tegenstelling tot Apple, die ze gewoon in de volgende Mac Book stopt. De upgrade naar 2 Gb is echter weer stukken goedkoper (+/- 50%) omdat ze daar goedkoper geheugen voor inkopen.

Helaas gaat een upgrade van de harde schijf alleen via Apple, als ik dat nu zou beslissen sluit ik achteraan bij Apple. Waarschijnlijk kies ik ervoor om eerst de 60 Gb erin te laten zitten en later een upgrade naar een grotere / snellere HD te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjempie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:49:
[...]

80 gb bestellen = langer wachten... maar voor 50€ meer is wel de moeite....
Daar heb je gelijk in, maar voor die €50 euro is het de moeite waard. De upgrade naar 100gb (+€150 vanaf 60GB) is het mij niet waard, voor die €100 koop ik liever een externe laptop-hdd.

Als hij bijvoorbeeld volgende week vrijdag binnenvalt vind ik het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

JeroenGans schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:43:
[...]

Wil je plezier niet de kop in drukken hoor.. maar laptop=Macbook toch? Hoewel.. de Macbook is iets speciaals.. iets "ethisch" Ahum.. >:)
niet zeuren :+ Een MacBook is gewoon VEEEEEL cooler dan de Dell die ik van de baas krijg als ik aangenomen word ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Hmm net een maandje geleden een intel Mini gekocht maar als ik het zo lees en hoor ga ik de overstap maken en de Mini verkopen en een MB 2,0 kopen . O+ MacBook O+

Iemand al iets gehoord van de Apple Centre's in Rotterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

JeroenGans schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:43:
[...]

MacBook=laptop, maar andersom zeer zeker niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nee hoor, MacBook is een notebook. GEEN laptop.
MacBook is namelijk niet gemaakt om op je lap te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Kan iemand mij vertellen wat nou de beste manier is om met je accu om te gaan zodra je hem binnen krijgt ? Want mijn huidige notebook is inmiddels 3 jaar oud en daar was het gewoon een keertje vol laten lopen en leeg en het kwam wel goed, maar ik heb begrepen dat je tegenwoordig (in het algemeen) bij notebooks niet gelijk de volle capaciteit tot je beschikking hebt ?

En is het nog erg om als je een dag thuis werkt de hele tijd je laptop aan de lader te hangen ? Ik werk toch namelijk de hele tijd op een extern scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Eiríkr schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:11:
Nee hoor, MacBook is een notebook. GEEN laptop.
MacBook is namelijk niet gemaakt om op je lap te gebruiken.
lol :P Foutje van mijn kant. Meestal worden de termen 'laptop' en 'notebook' door elkaar gebruikt :P

Ik was net met iemand in gesprek en we vroegen ons af of er ook een IM client voor Macs is waarmee je ook op MSN, Yahoo, AIM en ICQ kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Presto, voor een notebook is de MacBook dan weer iets te groot... wat is het dan eigenlijk? link, link, link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik vraag me af; boot ie ook windows vanaf een externe FireWire schijf...
Test waard (kan ik OSX op de interne schijf en op de externe Windows XP Pro doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:32:
Ik vraag me af; boot ie ook windows vanaf een externe FireWire schijf...
Test waard (kan ik OSX op de interne schijf en op de externe Windows XP Pro doen).
Volgens mij laat XP zich niet van een externe HD opstarten, maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ballebek schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:44:
[...]

Ken de service manual uit mijn hoofd en het is heel simpel :)
^O^ Foto's svp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
begintmeta schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:27:
offtopic:
Presto, voor een notebook is de MacBook dan weer iets te groot... wat is het dan eigenlijk? link, link, link
Bij Apple noemen we het een notebook. Simpel. We communiceren ook niet laptop naar de klanten omdat we het geen laptop vinden aangezien hij <niet> wordt gemaakt om op je schoot te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Ik ben en blijf huiverig voor het kopen van het MacBook als de tempratuur van de processor tijdens "full cpu power" kan oplopen tot tussen de 80-90 graden celsius. Apple moet toch wel echt voor een goede oplossing kopen wil ik die MacBook kopen. 90 graden vind ik dus echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:06:
Ik ben en blijf huiverig voor het kopen van het MacBook als de tempratuur van de processor tijdens "full cpu power" kan oplopen tot tussen de 80-90 graden celsius. Apple moet toch wel echt voor een goede oplossing kopen wil ik die MacBook kopen. 90 graden vind ik dus echt niet normaal.
Zolang het nog prima werkt is er toch niks mis met 80 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:11:
[...]

Sommige mensen willen wel de mogelijkheid blijven houden zich voort te kunnen planten. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
[...]

Zolang het nog werkt niet, nee. Maar ik neem aan dat als je processor regelmatig 80 graden celsius is, dat dat niet goed is voor de MacBook... Of heb ik het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:15:
[...]

Sommige mensen willen wel de mogelijkheid blijven houden zich voort te kunnen planten. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.
De processor is 80 graden, niet de notebook zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
[...]

Zulke temperaturen zijn niet goed voor PCB's, chips en praktisch alle onderdelen die je vind in een computer. Juist omdat niet alleen de CPU zo heet wordt is het een probleem.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele maanden zwaar piekeren en afwegen heb ik uiteindelijk besloten om de stap te zetten van Windows naar Apple. Redenen zijn de gebruiksvriendelijkheid, het design en het leuke besturingssysteem. Ik heb lang getwijfeld en het zag er lang naar uit dat, vanwege het kostenplaatje, dat ik opnieuw voor een Windows laptop zou kiezen (Dell 6400). Gelukkig kwam Apple met zijn MacBook op de proppen.

Het lijkt mij een betaalbare oplossing en ik zie de overstap echt goed zitten. Het enige wat mij nog parten speelt is het 13.3" scherm. Ik ben student en volgend jaar ga ik op kot. De MacBook zou dan mijn desktop vervangen. Dat het scherm kleiner is, daar kan ik op zich mee leven, maar ik vroeg mij toch wel af of het doenbaar is zo'n 13.3" als je van een 15" laptop komt. Is het aangenaam werken als je stel 2 à 3 uur zit te tekstverwerken of in spreadsheets bezit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
De resolutie is waarschijnlijk hetzelfde, dus ik denk dat het gewoon doenbaar is. Of je 2 a 3 uur lekker kan textverwerken weet ik niet, maar dat zou ik doen via een extern scherm. Dus ik zou er voor dat soort gevallen een extern scherm bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:25:
Ik was net met iemand in gesprek en we vroegen ons af of er ook een IM client voor Macs is waarmee je ook op MSN, Yahoo, AIM en ICQ kan.
zucht... als je de zoekfunctie had gebruikt wist je dit 2 uur geleden ipv nu. http://www.adiumx.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
[Airwolf] schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:16:
Kan iemand mij vertellen wat nou de beste manier is om met je accu om te gaan zodra je hem binnen krijgt ? Want mijn huidige notebook is inmiddels 3 jaar oud en daar was het gewoon een keertje vol laten lopen en leeg en het kwam wel goed, maar ik heb begrepen dat je tegenwoordig (in het algemeen) bij notebooks niet gelijk de volle capaciteit tot je beschikking hebt ?

En is het nog erg om als je een dag thuis werkt de hele tijd je laptop aan de lader te hangen ? Ik werk toch namelijk de hele tijd op een extern scherm.
kijk maar ff bij apple: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet zelf die combodrive upgraden?
een dvd brander kost nog maar 35 euro nieuw.
Wat kost een slimline brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:41:
kun je niet zelf die combodrive upgraden?
een dvd brander kost nog maar 35 euro nieuw.
Wat kost een slimline brander?
Je kan idd de combodrive niet upgraden, marketing truuk van Apple he.. Iig niet via Apple. Nu ben je wel geneigd de dvd brander te nemen. En dan kom je al snel 200 euro duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Misschien nog een interessante link voor de mensen die hun MacBook helemaal uit elkaar willen halen: http://www.ifixit.com/Guide/86.0.0.html .
Weet iemand misschien waar je de service manual van Apple kan downloaden?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mark de man schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:40:
Misschien nog een interessante link voor de mensen die hun MacBook helemaal uit elkaar willen halen: http://www.ifixit.com/Guide/86.0.0.html .
Weet iemand misschien waar je de service manual van Apple kan downloaden?
Illegale vraag he lees FAQ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Voor de mensen die World of Warcraft op de Macbook willen spelen.
Wat reacties van mensen op het WoW Forum:
My 2ghz/1gig macbook came in today and the first thing I did was install bootcamp and wow. From what I heard I wasn't expecting much.

At res of 1280x720 with all the shaders off and most of the display options set to the lowest setting, I was getting around 25+ fps everywhere but ogrimmar which dropped down to 10-20 depending on how many people on the screen.

The game is still very playable for casual gaming. I'll post some screenshots as soon as I figure out how to take them without the print screen key.
just got my new MacBook yesterday. Not the pro version, but I've upgraded the ram from 512MB to 1GB.

I was also doubtful to buy, hearing about its lousy gaming performance. However, having tested WoW for a few hours on the MacBook, I can assuredly say it does decently.

I have all graphical settings set lowest, but it still looks alright. In IF I get a frame rate of around 13-32 (depending how many character models are being drawn). Outside IF it's around 12-17. Note I'm not using boot camp.

My gaming machine is my PC, I use the MacBook when on the go--which is more than enough for a bit of WoW (managing auctions, chatting, etc.).

Here's some photos of the new MacBook running WoW:

http://img191.imageshack....28/macbooksideview1ix.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/3406/macbookwow4fv.jpg
http://img191.imageshack..../closeupmacbookwow7kr.jpg
http://img191.imageshack....49/macbookkeyboard9hh.jpg
Zier er dus goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Koelpasta valt dus nog wel mee volgens mij...
Afbeeldingslocatie: http://www.ifixit.com/Guide/86/images_thumb/37.jpg
Die andereplaatjes.. mensen wat een zooi pasta (pagina 18) daar kan dit het gevolg niet van zijn.. dus volgens mij klopt er iets niet.... Ik hoop dat het bovenstaande het geval is.. dit ziet er volgens mij nog redelijk normaal uit?
Vanaf MacOSX.nl

Temperatuur 2GHZ Macbook is na een hele avond draaien: 51 graden celcius (gemeten met CoreDuoTemp v.07)

Ter vergelijking, mijn MBP ernaast, net zo lang aan het draaien: 69 graden celcius
Duidelijk verschil lijkt mij.
En voor de gene die nog meer stats willen:
Intel Mac Temperature Database
Klopt, zitten paar uitschieters tussen.. maarja.. hou je altijd toch? :?

[ Voor 60% gewijzigd door JeroenGans op 24-05-2006 09:06 . Reden: Toevoeging! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ballebek schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:41:
[...]

Illegale vraag he lees FAQ ...
Oke sorry, dat wist ik niet.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
JeroenGans schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:50:
Koelpasta valt dus nog wel mee volgens mij...
Dan nog ga ik hem strippen vanavond om een perfect dun laagje arctic silver 5 aan te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Ballebek schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:10:
[...]

Dan nog ga ik hem strippen vanavond om een perfect dun laagje arctic silver 5 aan te brengen!
Kun je foto's maken van hoe hij dr in het echie aan toe is? Zou wel gaaf zijn... >:) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
mark de man schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:11:
[...]

Oke sorry, dat wist ik niet.
Geeft niet :) Zijn inmiddels zat sites waar je kan zien hoe ze hem open slopen (al dan niet op de juiste manier zitten namelijk een paar schroeven die je NIET los moet maken als je bepaalde dingen doet want dan gaat ie wiebelen).

Is het al middag? Kan niet meer wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ballebek schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:10:
[...]

Post je ook even voor en na temperaturen? Of in ieder geval of er merkbaar verschil is? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een winkel in de buurt van Rotterdam waar de Macbook verkrijgbaar is?

Ik ben gisteren bij de Apple Center in Den Haag geweest, daar hadden ze ze wel maar waren ze allemal gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:34:
Weet iemand een winkel in de buurt van Rotterdam waar de Macbook verkrijgbaar is?

Ik ben gisteren bij de Apple Center in Den Haag geweest, daar hadden ze ze wel maar waren ze allemal gereserveerd.
De = een er zijn er 2 he...
Toch schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:31:
[...]

Post je ook even voor en na temperaturen? Of in ieder geval of er merkbaar verschil is? :Y)
Dat was het plan ook ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Uberprutser op 24-05-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:34:

Ik denk niet dat ze al uit voorraad leverbaar zijn, ze zullen de komende tijd nog wel allemaal gereserveerd/besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:36:
[...]

Ik heb hem gereserveerd :)

BTO, dus het duurt wat langer. Ik kan niet wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Ik ga bij de lunch even snel naar amersfoort voor dezelfde config als jij... ook 80 gb erin.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
sjempie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:53:
[...]

Ik ga bij de lunch even snel naar amersfoort voor dezelfde config als jij... ook 80 gb erin.... :)
Zag ook een schijf van 160GB met 16MB cache en 5400RPM langskomen van Seagate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

sjempie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:53:
[...]

Als het droog blijft hobbel ik tussen de middag ook nog even de Apple winkel aan de Amersfoortse Langestraat binnen om nog even te geilen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QyRoZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:16:
[...]

Als het droog blijft hobbel ik tussen de middag ook nog even de Apple winkel aan de Amersfoortse Langestraat binnen om nog even te geilen. ;)
Droog van het kwijl? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb hem net voor het eerst mogen bewonderen in Antwerpen (B).

Het eerste wat ik deed was de warmte testen van het beestje. Ik voelde over het keyboard en dat was niet warmer dan men vroegere Acer. Daarna pakte ik hem op om onderaan te voelen en het viel er goed mee.

Natuurlijk was deze notebook continue aan het idelen, dus ik weet niet wat er gebeurt met de warmte wanneer hij echt moet presteren.

Het voorkomen van de notebook is echt fenomenaal, ik heb zelden zo een mooi stuk design gezien. Het scherm viel mij zeker mee, ook al reflecteerd het. (en zwoer ik die troep nooit te kopen :p)
Ik heb even snel een tekstje getypt en het viel mij op dat de toetsen niet te licht waren, ik heb graag zachte toetsen waar je snel kan overzweven om te typen. Ik voelde ook direct dat ze meer uit elkaar staan, misschien dat ik het later wel gewoon kan worden. (time will tell)

Ik zie mij allesinds binnekort deze laptop kopen, toch eerst even wachten wat mensen zeggen na hem een tijdje gebruikt te hebben. (en mijn vriendin overtuigen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist met de Apple Center Passage in Den Haag aan de telefoon gezeten; daar hebben ze nog zeven (min 1 voor mij) 2 ghz witte Macbooks uit voorraad leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:09:
Zojuist met de Apple Center Passage in Den Haag aan de telefoon gezeten; daar hebben ze nog zeven (min 1 voor mij) 2 ghz witte Macbooks uit voorraad leverbaar.
yup ik werd een uur geleden door ze gebeld dat mn bookje binnen was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ

QyRoZ

Just Q it!

Krijgt Den Haag dan sneller/meer geleverd dan Utrecht? Ik ben een beetje ongeduldig soms. ;)
En het is droog dus ik hobbel nu even naar de winkel in Amersfoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 20:32

Apoca

Array Technology Industry

Ik wil pics zien van gebruikers hier :P

Van de MacBook dan he :)

[ Voor 32% gewijzigd door Apoca op 24-05-2006 12:26 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

QyRoZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:24:
Krijgt Den Haag dan sneller/meer geleverd dan Utrecht? Ik ben een beetje ongeduldig soms. ;)
In Utrecht werd mij verteld dat ze vanmiddag een lading witte binnenkrijgen :)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 22:00
RHE123 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:41:
[...]

In Utrecht werd mij verteld dat ze vanmiddag een lading witte binnenkrijgen :)
Welke in utrecht? Heb net a-mac gebeld in utrecht en die verwachtte voorlopig niet een vrije voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Intel site over de GMA950:
Optimization of System Resources: Dynamic Video Memory Technology (DVMT) 3.0 supports up to 224MB of video memory; system memory is allocated where it is needed dynamically.
Maar volgens de Apple specificaties is er maar 64MB beschikbaar voor de GMA950. Warschijnlijk wordt dit in de firmware geregeld, of is de 64MB limiet hardwarematig bepaald?

Als het in de firmware geregeld is dan zou er in principe iets aan gedaan kunnen worden om die magere 64MB te verhogen naar max 224MB, wat met een 2GB aan RAM niet zo'n probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
QyRoZ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:24:
Als ze in Utrecht sloom zijn geweest met bestellen kan het langer duren ja.
Wie het eerst besteld krijgt het eerst geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Tuvow schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:57:
[...]

Welke in utrecht? Heb net a-mac gebeld in utrecht en die verwachtte voorlopig niet een vrije voorraad te hebben.
dan kunnen ze toch nog wel een lading binnen hebben gekregen voor pre-orders :P ik ga vanmiddag ff naar de amac in afoort.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Check - ook besteld :> : 2ghz 80gb - ook BTO .... dus 3-4 weken wachten?

nu maar aan een broodje BLT... :P
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen