[13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 8.473 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:42
Anoniem: 75213 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:37:
[...]

Ik zie hier niks over dual channel staan ...
Uhh dat is computer afhankelijk niet geheugen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75213

$98,-

GeIL Value Series DDR2 SO-DIMM

· 200pin, Non-ECC, Un-buffered, SO-DIMM DDR2 memory modules.
· Optimized SPD CAS 4-4-4-12, 100% Compatibility
· 6 Layers Ultra Low Noises Shielded PCB with
· Gold 30u" Plating.
· DDR2-667Mhz, PC2-5300
· 1.8V-1.9V
· Dual Channel Compatible
· Lifetime Warranty .

http://store.geilusa.com/...921d5bd329896b63cbf6baeb7

Edit @ ballebek & Desertstorm
8)7 * Anoniem: 75213 weet ook niet alles ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 75213 op 26-05-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 75213 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:37:
[...]

Ik zie hier niks over dual channel staan ...
Dual Channel is een speciale modus op het moederbord die geactiveerd worden als er 2 identieke RAM-latjes in de geheugenbankjes zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10373

dolby schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:33:
[...]

En een schone os x installatie?
Ja, dat is de laatste optie eigenlijk. Maar hij heeft het uit de doos gewoon nooit gedaan, dus dat zou me dan wel een beetje verbazen. Je kan toch ook een installatie doen op een firewire externe drive? Dat is dan zeker wel een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Is er een zaak in Amsterdam die hem op voorraad heeft? Alleen een demo model?
Ik had naar Amsterdam CS gebeld, ja hoor, die hadden ze. Toen ik er was waren ze allemaal verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 19:40

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

tja, dat heb je wel eens. Geduld hebben of een MacBook orderen. Dat zijn de enige opties om enige zekerheid te hebben over de aanwezigheid van een MacBook ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:04:
Is er een zaak in Amsterdam die hem op voorraad heeft? Alleen een demo model?
Ik had naar Amsterdam CS gebeld, ja hoor, die hadden ze. Toen ik er was waren ze allemaal verkocht.
In Den Haag hadden ze er nog 2 vandaag (witte met superdrive).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74288

Mac Support Uitgeest had er ook nog een aantal staan. Wel de standaard modellen (geen superdrive, 512 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm enige jammere vind ik de videokaart van die nieuwe MacBook 13". Intel 64 MB shared meuk. Iemand enig idee of hier een beetje World Of Warcraft mee te spelen is? Het lijkt me niet maar ik wil het toch graag weten :)
[rml]JSchut in "[ 13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ"[/rml]
Ik moet leren zoeken :Z

@ Masc: sorry het is al laat enzo :+

[ Voor 25% gewijzigd door Atlas op 27-05-2006 00:19 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Atlas schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:17:
Hmm enige jammere vind ik de videokaart van die nieuwe MacBook 13". Intel 64 MB shared meuk. Iemand enig idee of hier een beetje World Of Warcraft mee te spelen is? Het lijkt me niet maar ik wil het toch graag weten :)
Lees het topic door. WoW is namelijk al eens onder woorden genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Weet iemand of Apple erg moeilijk doet met het natrekken van je student-zijn? Die 8% korting wil ik wel, en ik ben ook bijna-student (moet alleen nog ff examen goed afronden maar komt wel goed). Ik heb mij tevens al ingeschreven bij de hogeschool en heb een studentennummer. Het enige dat nog rest is van mijn aanmelding een inschrijving maken, welke ik verwacht rond juli. Echter, ik kan niet zo goed tegen wachten en dat ding komt mij deze zomer al meer dan van pas eigenlijk. Dus om nou te wachten tot het officieel kan...

Doet Apple erg moeilijk? Of valt dat wel mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109676

je zou ook bijvoorbeeld het kunnen halen met een vriend die al wel studeerd, of bestellen natuurlijk.

Het is geen 8, maar 6 procent overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
gewoon naam en plaats van school invullen is tot nu toe voldoende gebleken als je op de site bestelt, alleen als je bij winkels bestelt wordt er echt naar je pasje gevraagd, dat is mijn ervaring tot nu toe

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik als student zal deze zomer dus ook binnenkort een MacBook aanschaffen, maar wil dan ook een redelijk handige tas en sleeve er voor en ik zoek dus eigenlijk een goeie messenger bag. Wat hebben jullie gevonden dat er redelijk mooi uitziet en handig meegaat?

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boogywoogy schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:56:
Ik als student zal deze zomer dus ook binnenkort een MacBook aanschaffen, maar wil dan ook een redelijk handige tas en sleeve er voor en ik zoek dus eigenlijk een goeie messenger bag. Wat hebben jullie gevonden dat er redelijk mooi uitziet en handig meegaat?
Ik heb zelf de Crumpler Sticky Diso BIG LOGO twv 130 of 140 euro. Zeer mooie stevige tas, met daarin een sleeve waar je de macbook kan doen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Acolyte schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:21:
Weet iemand of Apple erg moeilijk doet met het natrekken van je student-zijn? Die 8% korting wil ik wel, en ik ben ook bijna-student (moet alleen nog ff examen goed afronden maar komt wel goed). Ik heb mij tevens al ingeschreven bij de hogeschool en heb een studentennummer. Het enige dat nog rest is van mijn aanmelding een inschrijving maken, welke ik verwacht rond juli. Echter, ik kan niet zo goed tegen wachten en dat ding komt mij deze zomer al meer dan van pas eigenlijk. Dus om nou te wachten tot het officieel kan...

Toen ik mijn MacBook Pro bestelde als student werd mij om bevestiging gevraagd. Ik heb telefonisch bij Apple besteld.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
boogywoogy schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:56:
Onder andere deze mooie blauwe sleeve met schermlapje en handig zakje, 35 dollar + 8 dollar verzedendkosten, betalen met PayPal.

Verder nog deze meer beschermende sleeve/tas combo. 50 dollar met verzending, maar ik heb gemailed of dit ook voor NL is en of er ook shops in Nl zijn:
Hello Alexander,

Thank you for your interest in Brenthaven products!

We do not supply any individual shops in the Netherlands. Unfortunately, we only provide free ground shipping to customers in the continental United States. However, we are more than happy to ship out our products internationally. To do so we use the USPS Global Express with insurance & tracking with an approximate 3-5 business day delivery. The shipping cost for your order would be: $33.75

We would like to offer you a 10% discount off of your purchase to help towards shipping costs. Your invoice total would be $78.70.

To process your order we will need your credit card number, expiration date & 3-digit code, and course, the color of the Edge I you prefer.

Please email us, fax us at (360)752-3362 or call us at # (360) 752-5537 to provide us with your shipping & billing information so we can process your order promptly.

**Brenthaven is not responsible for any custom tax or fees that may be due at delivery.
Delivery could be delayed by customs while the item clears customs.

We look forward to hearing from you.

Have a great day!

Sincerely,

Carl Shook
Best prijzig nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41
Hertog schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:45:
[...]

De commentaren daar zeggen dat het nep is, en ik zie ook nergens een linkje naar de gebruikte software..
Voila: http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.html

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mja maar het werkt alleen als je laptop op een stevige ondergrond staat. Met je laptop op schoot is het bijna niet te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:38:
[...]

Mja maar het werkt alleen als je laptop op een stevige ondergrond staat. Met je laptop op schoot is het bijna niet te gebruiken :)
maar een MacBook is geen laptop! Het is een notebook !
Hij wordt sowieso te warm om op je schoot te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:42:
[...]

En een notebook (notitieblok) kun je niet op je schoot leggen :? Sorry, maar deze redenatie slaat echt nergens op. Ik kan op mn schoot leggen wat ik wil...
Daar zit het hem: de MacBook heeft een ernstige hitteproblemen. Je moet geen woorden en betekenissen overhoop halen om dat goed te praten: t is gewoon een productiefout.

Dit heeft verder niets te maken met waar je notebooks en laptops kunt leggen ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Gedverderie, ik wil echt men laptop in men zetel kunnen hebben. Is het nu zo een groot probleem die warmteontwikkeling ? Want dan geef ik mijn centjes wel ergens anders aan uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:51
-edit-

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=30612-nl

[ Voor 107% gewijzigd door ericafterdark op 27-05-2006 15:10 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

De warmte die mijn MB produceert is veel minder dan die van m'n vorige laptop: Fujitsu C-6175 (TU/e laptop gen. 2000). Het warmere gebied is ook geconcentreerd aan de linkerkant, rechts wordt bij mij amper warm, blijft zelfs heerlijk koel.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 11:06
aranea schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:01:
[...]

Gedverderie, ik wil echt men laptop in men zetel kunnen hebben. Is het nu zo een groot probleem die warmteontwikkeling ? Want dan geef ik mijn centjes wel ergens anders aan uit :(
Onzin, 't is goed te doen met een Macbook op je schoot. Zit hier ook weer een aantal uurtjes op batterij en netstroom te werken en ik heb nog niet gejodeld.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Hmmz, het gaat nog een aantal dagen duren volgens die dude bij A-Mac Utrecht. Jammer, heb nu vrij, had er graag even mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

AlexanderOnline schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Onder andere deze mooie blauwe sleeve met schermlapje en handig zakje, 35 dollar + 8 dollar verzedendkosten, betalen met PayPal.

Verder nog deze meer beschermende sleeve/tas combo. 50 dollar met verzending, maar ik heb gemailed of dit ook voor NL is en of er ook shops in Nl zijn:

[...]

Best prijzig nog
die ziet er wel mooi uit.
http://wrappers.typepad.c...6/05/apple_macbook_w.html
hier kan je zelf een sleeve customizen en ze shippen over heel de wereld
maand mei (nog maar paar dagen dus, gratis shipping over heel de wereld, dus kom je uit op ong. 28 euro)

zelf denk ik aan een foofbag, 25 euro dat is inc. verzenden
http://foofshop.com/

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 27-05-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
pokeran schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:57:
[...]

die ziet er wel mooi uit.
http://wrappers.typepad.c...6/05/apple_macbook_w.html
hier kan je zelf een sleeve customizen en ze shippen over heel de wereld

Best leuk, die eerste. Alleen ben ik bang dat het een wel erg simpel lapje stof is, denk je niet?
Die foofbag's vind ik jammer dat die van boven open zijn.
M'n moeder heeft ook aangeboden om er een te naaien, kan ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

AlexanderOnline schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Best leuk, die eerste. Alleen ben ik bang dat het een wel erg simpel lapje stof is, denk je niet?
Die foofbag's vind ik jammer dat die van boven open zijn.
M'n moeder heeft ook aangeboden om er een te naaien, kan ook nog :P
ja nu je het zegt... ik dacht dat het een neopraan achtig iets was, maar volgens mij is het gewoon een 'laken' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
W4rlock schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:25:
Ik was er net, 2 x 512 kost je 160 euro meer. Dat geheugen zetten ze er zelf in. Da's dus 60 euro duurder dan bij Apple zelf... belachelijk.
Vandaag werd er anders een prijs genoemd van 100 euro voor een upgrade naar 1 GB :?

Ze hadden er overigens de witte en de zwarte (daar moet je wel om vragen btw). Die zwarte is nogal heel erg gevoelig voor vingervlekken. Komt erop neer dat je praktisch iedere dag je laptop schoon kunt gaan maken. Die zwarte is dus niet zo aantrekkelijk aangezien je 150 euro voor de kleur betaald en je het ding continu moet schoonmaken wil je het apparaat nog netjes en toonbaar houden. Kun je beter de witte nemen, dat is praktischer.

Iemand een idee of dat international qwerty keyboard een enter key heeft die ongeveer dezelfde afmetingen heeft als de shift key? DIe Nederlandse variatie op dat qwerty keyboard is echt ruk, die enterkey is meer verticaal dan horizontaal en die mis ik dus steevast bij het tikken. De US uitvoering van een keyboard heeft een horizontale enterkey die ik dus niet mis :)
Breepee schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 14:53:
En een notebook (notitieblok) kun je niet op je schoot leggen :? Sorry, maar deze redenatie slaat echt nergens op. Ik kan op mn schoot leggen wat ik wil...
Om er maar even een betere onderbouwing bij te zetten:
Een Macbook is inderdaad geen laptop maar een notebook. Beide machines kun je op je schoot plaatsen. Het verschil zit hem in de accu: alleen een notebook heeft de beschikking over een accu, een laptop niet, die moet je rechtsreeks in het stopcontact drukken. Het zijn termen van vroeger want tegenwoordig wordt alles laptop of notebook genoemd, het is maar waar je voorkeur ligt. Overigens bestaat de oude laptop categorie nog steeds maar wordt het tegenwoordig "desknote" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

zooitje links naar sleeve en tassen fabrikanten:

Timbuk2 Bags
AppleSac
Bitolithic
Brenthaven
Foof
MacCase
Waterfield Designs
Booq
Tom Bihn
Be.ez
Crumpler
Marware
Radtech
Shinza
STM
Tumi
Axio
LapLogic
Spire
incase (applestore)
OGIO
RoadWired
Wrappers

[ Voor 3% gewijzigd door airliner op 27-05-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168689

Ik heb gewoon besteld terwijl ik niet eens student was, gokje geprobeerd, mooi 40 euro uitgespaard op me ipod + AV connection kit. Geen enkel commentaar op gehad van apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Anoniem: 168689 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:16:
[...]
Ik heb gewoon besteld terwijl ik niet eens student was, gokje geprobeerd, mooi 40 euro uitgespaard op me ipod + AV connection kit. Geen enkel commentaar op gehad van apple..
En bedankt...

Als iedereen dit gaat doen zijn dit soort regelingen binnen de kortste keren verleden tijd. Wacht gewoon met bestellen tot je student bent of betaal gewoon de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:22:
[...]
Als iedereen dit gaat doen zijn dit soort regelingen binnen de kortste keren verleden tijd. Wacht gewoon met bestellen tot je student bent of betaal gewoon de normale prijs.
Inderdaad, net als dat iedereen opeens enorm veel iPod oordopjes extra ging bestellen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik heb een week geleden een externe harde schijf besteld bij Apple, ook via die onderwijsstore (ik ben student) en bij mij hebben ze nergens om gevraagd. Het kan natuurijk liggen aan het feit dat er op die harde schijf zowiezo geen studentenkorting werd gegeven... Maar volgende week bestel ik een MacBook + tas, dus misschien vragen ze er dan wel om.
Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon steekproeven doen, dus gewoon random er een paar uitpikken waar ze het wel vragen.

edit: ik zou het er gewoon op wagen. Misschien dat enkel je studentennummer genoeg is. En als ze je weigeren, dan heb je de keus: of je wacht nog even, of je bestelt hem gewoon zonder korting.

[ Voor 9% gewijzigd door IbexGirl op 27-05-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is alleen voor studenten om met korting te bestellen. Als je geen student bent moet je het gewoon niet flikken. Het is nl. diefstal. Je rijdt toch ook niet zwart in de trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:10:
Het is alleen voor studenten om met korting te bestellen. Als je geen student bent moet je het gewoon niet flikken. Het is nl. diefstal. Je rijdt toch ook niet zwart in de trein?
Een iets beter voorbeeld: Je koopt toch ook geen kaartje met korting als je geen OV-maatje of kortingskaartje hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Onder het mom van: 'Ik wist niet dat mijn OV alleen doordeweeks geldig was', zullen een heleboel studenten wel eens zwart reizen. Waar het om gaat is dat die hele kortings regeling wel eens opgeheven kan worden als dat illegale geklooi zo door gaat.

Maar even ontopic, ik ga na de vakantie zelf ook een MacBook kopen, en ik kan eerlijk gezegd bijna niet wachten :) Tezamen met een mooie workstation wordt het een goed begin van het jaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
ppl schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:27:
[...]

Iemand een idee of dat international qwerty keyboard een enter key heeft die ongeveer dezelfde afmetingen heeft als de shift key? DIe Nederlandse variatie op dat qwerty keyboard is echt ruk, die enterkey is meer verticaal dan horizontaal en die mis ik dus steevast bij het tikken. De US uitvoering van een keyboard heeft een horizontale enterkey die ik dus niet mis :)
Iemand hier al een antwoord op? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. Ik heb geen grote vingers, maar die enter key is behoorlijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
Eerlijk gezegd vind ik het gedoe over de warmte die de MacBook produceert een beetje overdreven/
Vanmiddig heb ik er even mee gespeeld bij Bossina en ik vond de warmteontwikkeling reuze meevallen.
De enige plek waar 'ie een beetje warn wordt is aan de onderkant, linksonder (op de plek van de MagSafe) Naar mijn mening is dit normaal voor een laptop. Bovendien is het in geen enkel geval met de MacBook Pro, die wordt aan beide kanten van de touchpad warm (warmer als die van de MacBook Pro)

Het glossy screen is glossy en je ziet weerspiegeling maar dat is erg afhankelijk van de kijkhoek en de lichtinval. Ik vond het niet storend en verder was het scherm perfect helder. Velen zeiden ook dat de kleuren minder mooi worden naar mate de kijkhoek toeneemt, ook hiervan heb ik niets vernomen.

Het toetsenbord vind ik in één woord: Perfect. Typt vele malen lekkerder dan een "normaal" laptop toetsenbord.

Toen ik hem voor het eerst oppakte vond ik hem wel wat zwaar aanvoelen maar dat is gewoon een kwestie van wennen, denk ik.

Ik heb tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken en wil nog even zeggen dat je je niet zo veel moet aantrekken over wat er in diverse fora wordt gemeld (bekijk het eerst zelf en het zal je 100% meevallen)

Hopelijk wordt de MacBook zeer binnenkort mijn eigendom :)
Echter wacht ik nog wel op een Rev. B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
[...]

Ga nou geen geruchten napraten, je hebt er geeneens eentje. Ik heb het zelf ff in de winkel getest, hij wordt niet warmer dan de G4 toen ik ff 10 minuten met dat ding gespeeld heb. Ook vertelden ze mij daar dat het reuze meeviel, en ook dat de warmteproblemen van de MBP niet meer dan opgeblazen geruchten waren. Kijk o.a. maar naar het probleem met de MagSafe, dat bleek niet meer te zijn dan een pissende kat, en dan vindt je het gek dat je kortsluiting krijgt 8)7

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Bullshit. Geld is nog immer geen goed. Het gaat hier om fraude (je doet je anders voor dan dat je daadwerkelijk bent). Een economisch delict zoals dat zo mooi heet en dat is diefstal dus niet.
In ieder geval is het niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Murcielago schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Ga nou geen geruchten napraten, je hebt er geeneens eentje. Ik heb het zelf ff in de winkel getest, hij wordt niet warmer dan de G4 toen ik ff 10 minuten met dat ding gespeeld heb. Ook vertelden ze mij daar dat het reuze meeviel, en ook dat de warmteproblemen van de MBP niet meer dan opgeblazen geruchten waren. Kijk o.a. maar naar het probleem met de MagSafe, dat bleek niet meer te zijn dan een pissende kat, en dan vindt je het gek dat je kortsluiting krijgt 8)7
Het warmteprobleem bij de MBP is wel degelijk aanwezig, en is niet incidenteel. Er zit gewoon bij alle MBP's consequent teveel koelpasta op de chips, waardoor de warmteafgifte gehinderd wordt. Of de MB's er ook last van hebben is nog even afwachten, maar ik kreeg de MB die ik getest heb in 10min niet dermate warm (gewoon wat stress commands in de terminal runnen) dat ik het storend vond (ben een 12" PB gewend).
De MBP's die ik getest heb werden zelfs bij simpel Safari+iTunes al belachelijk warm (temperaturen waar je je zaadproductie niet aan wilt blootstellen). Een aantal van deze MBP's heb ik al 'gemod' (koelpasta opnieuw aanbrengen op de goede manier), en dat scheelde vaak 15 tot 25 graden, zelfs op de idle temperatuur. Sommigen halen zelfs nog betere resultaten.

De Magsafe-pissing-cat was inderdaad wel een mooi voorbeeld van een uit zijn verband getrokken gerucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Misschien een beetje een kromme vraag, maar stel em toch :

Kun je een Dinovo desktop laser gewoon aansluiten op een Mac OS macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Hoe kun je nu in hemelsnaam na 10 minuten al weten dat dat ding niet warm wordt?
Ik ga er een kopen en dan Windows + OS erop draaien + DVD's branden + bittorrents downloaden + mp3's luisteren + pr0n bekijken. Allemaal tegelijkertijd! Ben benieuwd hoe warm ie dan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
ppl schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:19:
[...]

Bullshit. Geld is nog immer geen goed. Het gaat hier om fraude (je doet je anders voor dan dat je daadwerkelijk bent). Een economisch delict zoals dat zo mooi heet en dat is diefstal dus niet.
In ieder geval is het niet netjes.
En fraude is ook strafbaar... net als het zwartrijden of iets uit een winkel jatten. Komt er op neer, dat als je je voordoet als student, en ze komen er achter dat je dit niet bent, je een boete kan krijgen.. Mag je zelf gaan bepalen of je het waard vind... net als zwart rijden...

En over de enter-toets.. die zal wel niet liggend zijn. Dit is namelijk al 100den keren hier op het forum voorbij gekomen. Je zal echt naar de VS moeten om een te kopen met een liggende enter...

[ Voor 15% gewijzigd door Eswip op 27-05-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Laatst online: 17:25
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:26:
[...]
pr0n bekijken. Allemaal tegelijkertijd! Ben benieuwd hoe warm ie dan wordt!
Zo krijg je hem wel warm ja
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

dot.K schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:08:
[...]Onzin, 't is goed te doen met een Macbook op je schoot. Zit hier ook weer een aantal uurtjes op batterij en netstroom te werken en ik heb nog niet gejodeld.
Of dat onze mannelijke voortplantingscellen daar even gelukkig om zijn, dat betwijfel ik wel :)
heb toch liever een hete jonge vrouw op mijn schoot :+

Zucht, ben zo stikjaloers op die MB(&P) owners :( ik zit hier nu op de win-laptop van mn vriendin te tokkelen voor mijn thesis omdat mijn pc naar de zak is. Ondertussen word ik stapelzot van al die commentaar, filmpjes en reviews van die macbook...zuchterder

Bon, ik laat dan even mijn rekening nummer na voor diegenen die willen storten op *steun een lieve jongen met de aankoop van een splinternieuwe macbook 2ghz* ... hehe ... als iedereen hier op tweakers.net één euro zou storten, dan heb ik zelfs meer dan genoeg voor een extra ipod video en wie weet wat nog ;) Met de rest betaal ik een rondje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ey die foofbags zien er inderdaad leuk uit :) En die prijs is goed te doen. Ben ook beetje aan het zoeken naar een handig opbergdingetje voor m'n macbook (die inmiddels besteld is :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Eswip schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:27:
En fraude is ook strafbaar... net als het zwartrijden of iets uit een winkel jatten. Komt er op neer, dat als je je voordoet als student, en ze komen er achter dat je dit niet bent, je een boete kan krijgen.. Mag je zelf gaan bepalen of je het waard vind... net als zwart rijden...
Dat lijkt mij dan toch ook een logisch gevolg. Het ging mij erom dat het dus geen diefstal is. Het lijkt er wel op dat mensen alleen deze term kennen want bij praktisch alles roepen ze meteen diefstal terwijl dat het dus absoluut niet is.
En over de enter-toets.. die zal wel niet liggend zijn. Dit is namelijk al 100den keren hier op het forum voorbij gekomen. Je zal echt naar de VS moeten om een te kopen met een liggende enter...
Nog niet gezien in dit topic, wel in andere topics over hele andere producten met alleen maar de meest vage antwoorden. Het kan zijn dat met dit keyboard van de Macbook (die compleet anders is dan de voorgaande) er wel de mogelijkheid is (of juist helemaal niet).
Ik zag dat je ook bij Apple zelf je keyboard en OS-taal kunt kiezen (apart want alle talen zitten al in het OS). Tussen die opties staat een international keyboard. Ik neem aan dat dit keyboard wel die enterkey heeft maar is dit ook zo? If not, wat is dan in hemelsnaam het verschil met de andere te kiezen optie?

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 27-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een kort vraagje :)

Als ik een el-cheapo bluetooth headset koop, kan ik daar dan via de Macbook mee skypen en filmpjes mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:39:
Nog een kort vraagje :)

Als ik een el-cheapo bluetooth headset koop, kan ik daar dan via de Macbook mee skypen en filmpjes mee kijken?
Lijkt me wel, ik heb hier nog een bluetooth setje liggen. Zodra mijn macbook er is (maandag) zal ik het even naar mijn werk uitproberen !

Ik heb dan wel een bluetooth setje met 1 oortje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat word hem (de Red Fire Engine) :)

Kan ik op die (erg choatische!) website nog ergens duidelijke foto's zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

MvanLeeuwen schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:36:
[...]

Iemand hier al een antwoord op? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. Ik heb geen grote vingers, maar die enter key is behoorlijk klein.
toetsenbord is hetzelfde. Internationaal: tekentjes op enter/shift/etc (pijltjes enzo) Nederlands: woorden. dus op de shift staat shift, enter staat enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-03 11:21
Kan iemand de hele inhoud van zijn macbook pakket wegen?

Als die liggende enter toets zelfs niet bij de dealer te bestellen is, dan ben ik wel gedwongen om hem uit USA te laten versturen. Die vertikale enter toets is idd veel te klein. Ik dacht zelf ook dat die internationale versie de USA versie is, maar dit plaatje laat wel degelijk zien dat er een tobo bestaat dat slechts uit tekens bestaat.

http://www.flickr.com/photos/gstahl/153078456/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Dat word hem (de Red Fire Engine) :)

Kan ik op die (erg choatische!) website nog ergens duidelijke foto's zien?
heey die rode was ook mn favoriet, maar nu twijfel ik toch heel erg. Ik heb twee tas/sleeve combinaties gezien die eigenlijk nu mijn voorkeur hebben, enige probleem:
- 1 is nog niet leverbaar (pas in juli)
- de ander is leverbaar in 3 maten, de kleinste maat is net te klein, die daarna is te groot :(
dus nog even afwachten..

voor de mensen die zelf geheugen en/of hdd upgraden...:
bewaren jullie het originele geheugen/HD voor eventuele garanties? of verpatsen jullie die en hebben jullie schijt aan de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb tijdelijk voor 15 euro een goedkope notebook rugtas gehaald bij de plaatselijke discounter. Werkt voor nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
MvanLeeuwen schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:36:
[...]Iemand hier al een antwoord op? Ik ben namelijk ook wel erg benieuwd. Ik heb geen grote vingers, maar die enter key is behoorlijk klein.
Ik heb altijd gedacht dat je in Nederland alleen zo'n smalle hoge kan krijgen.
De vent bij A-Mac Utrecht beweerde echter dat ik er ook 1 kon krijgen met liggende enter.

Ik moet zeggen dat ik een beetje aan hem twijfel.

Op de nederlandse apple store staat trouwens:
U kunt ook telefonisch bestellen bij de Apple Store via nummer 0800 0200 570.
Misschien vragen of ze er 1 voor je kunnen versturen? Volgens mij komen die dingen toch allemaal uit China, waarom we hier dan geen andere toetsenbordindelig kunnen krijgen begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 15-05 16:18
pokeran schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:34:
Wat ik nog van plan ben te gaan doen:
* Geheugen upgraden, is goedkoper als ik het zelf doe:
2 * Corsair 512MB,DDR2,PC667,C5,Value Select = 104,72 euro
of
2 * Corsair 1024MB,DDR2, PC667,C5,Value Select = 171,70 euro
hier natuurlijk het bedrag nog eraf wat ik kan krijgen voor 2*256
gaat niet werken... kijk maar http://www.houseofhelp.co...t=49173&highlight=macbook

volgens mij heb je cas4 geheugen nodig... ebay: http://cgi.ebay.de/SO-DIM...9QQtcZphotoQQcmdZViewItem
verder heeft kingston ook speciaal geheugen voor de macbook (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
die sleeves zien er leuk uit, vind persoonlijk die witte wrapper met persoonlijke tekst vooral erg strak. Heeft iemand enig idee van de materialen? en hoe zouden deze sleeves zijn in vergelijking met populaire zoals tucano en crumpler?

MacBook staat nu in bestelling

[ Voor 10% gewijzigd door GFoAP op 28-05-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Robert-Jan schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:14:
die sleeves zien er leuk uit, vind persoonlijk die witte wrapper met persoonlijke tekst vooral erg strak. Heeft iemand enig idee van de materialen? en hoe zouden deze sleeves zijn in vergelijking met populaire zoals tucano en crumpler?

MacBook staat nu in bestelling
Iemand die ik ken heeft voor de witte gevraagd:
Ik heb even wat heen en weer gemailed met de deze sleeve-maker.

Met tekst er op kost het: 18 pond
Met je logo er op kost het: 22 pond

De sleeve is niet waterdicht, heeft een opening aan de bovenkant.
De zeikanten zijn met rubber bedekt (of er ingebouwd of iets), zodat er in princiepe wel water tegen aan zou kunnen komen zonder schade.
Ik zoek eigenlijk iets wat 100% af te sluiten is, dus ook stofvrij, maar dit is ook wel leuk.
Meeste sleeves zijn van duikpak achtig spul, neopreen ofzo. Niet zo dik, maar wel kras en duts bestendig opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 18-04 15:08
jpvk007 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:12:
[...]

gaat niet werken... kijk maar http://www.houseofhelp.co...t=49173&highlight=macbook

volgens mij heb je cas4 geheugen nodig... ebay: http://cgi.ebay.de/SO-DIM...9QQtcZphotoQQcmdZViewItem
Ik ben nieuwsgierig naar wat je er dan wel in kan stoppen. Op mijn offerte voor een Mac Book met 2x 1 Gb van een Apple Center staat bij het geheugen: 1 Gb PC5300 SO-DIMM.
Als ik deze specificatie opzoek bij een willekeurige webwinkel, kom ik bijvoorbeeld op Kingston geheugen uit, wat echter Cas5 is. (Bron: 4launch webwinkel)
Zoek ik echter rechtstreeks naar Kingston geheugen dat compatible is met de Mac Book, komen er hele andere productnummers uit rollen. Helaas kan ik daar niet zien wat voor Cas latency het geheugen heeft. (Bron: Kingston website) Dat geheugen is echter wel duurder dan het geheugen bij 4launch, waardoor de offerte van de Apple Center nog geeneens zo gek kan zijn. Zie ook mijn eerdere vergelijking: [rml]Flydesign.nl in "[ 13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
je kan dat aparte kingston geheugen verkrijgen via simmcity: http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617089929

121,80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Wacht nou gewoon even een paar weekjes, dan heeft elk merk een sleeve van het exacte formaat.. De sleeves voor de MBP zijn er ook al lang, dus zo lang duur het niet voordat ze er ook voor de MB zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

jpvk007 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:12:
[...]

dat is lekker... zijn volgens mij al aardig wat mensen die net via ebay modules met een cl van 5ns hebben besteld :X

[ Voor 20% gewijzigd door airliner op 28-05-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:17
Bij de Mail-a-mac bieden ze ook dat Kingston geheugen aan voor 105 euro:

http://www.mailamac.nl/in...geNr=1&productId=IMI1024P

Het lijkt me niet dat ze dit aanbieden als het niet werkt...

[ Voor 19% gewijzigd door DJ Buzzz op 28-05-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

uit reacties op dat corsair forum kun je opmaken dat alleen corsair modules problemen hebben met macs...
I too purchased the Corsair memory from Fry's for my MacBook and had the same rebooting problems (only after it got warmed up - it would never do it cold). I returned the memory to Fry's yesterday and exchanged it for the "XXXXXXX" brand, and so the new stick is working fine. It was even 10.00 cheaper. I don't want to talk down or trash corsair memory at all, because I have it in my desktop machines and it works very well - unfortunately, their modules that spec out for the mac, just don't work and cause a lot of system instability.

Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Andere typenummers is niet vreemd hoor je krijg dan meestal toch nog het zelfde geheugen.
Als ik Dane Elec bij mijn leverancier bestel dan krijg ik terwijl ik 2 verschillende types geheugen bestel exact hetzelfde alleen het stikkertje op het doosje is anders en het scheelt 7 euro 8)7

In de PC 133 tijd was het nog erger: bestelde je speciaal PC 100 maar dat was wel 21 euro duurder kreeg je exact hetzelfde geheugen met een ander stikkertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://blog.wired.com/cultofmac/macbook_film.jpg :?

Foto van een gebruiker na aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 18-04 15:08
In dat geval is het nog steeds goedkoper om het geheugen bij Mail-a-mac of 4launch te halen. Ik zal morgen de Mexpert nog eens aan de tand voelen waarom die upgrade zo duur is. Wie weet hebben ze een logische verklaring.

Wat raden jullie aan m.b.t. een nieuwe harde schijf? Ik wil zoiezo 100 Gb erin zetten, maar weet nog niet of ik 5400rpm of 7200rpm neem. Op dit moment zit in m'n notebook 80 Gb @ 5400rpm, iets wat ik niet als traag zou willen bestempelen. Is het dan aan te raden om de 7200rpm versie te nemen en heeft dat nog nadelen m.b.t. warmte ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Are you afraid to be known?

matiasjansen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:19:
[afbeelding] :?

Kwam donderdag al langs: [rml]foxFX in "[ 13" MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ"[/rml]

[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 28-05-2006 13:50 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zucht.. Ik dacht nog behulpzaam te zijn, kwam die foto even tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
matiasjansen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:19:
[afbeelding] :?

Er worden er een paar duizend gemaakt per dag en een Chinees is een beetje vergeten een beschermding weg te halen tijdens het eten van zijn noedels.
Heb wel erger gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18:57
I too purchased the Corsair memory from Fry's for my MacBook and had the same rebooting problems (only after it got warmed up - it would never do it cold). I returned the memory to Fry's yesterday and exchanged it for the "XXXXXXX" brand, and so the new stick is working fine. It was even 10.00 cheaper. I don't want to talk down or trash corsair memory at all, because I have it in my desktop machines and it works very well - unfortunately, their modules that spec out for the mac, just don't work and cause a lot of system instability.
Het lijkt een kwestie van geluk te zijn. Duur Corsair ram werkt in ieder geval niet. no-name soms wel.

Zodra mijn eBay ram binnenkomt komende week ('adata') dan laat ik wel even weten of het wel/niet goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74288

Gisteren de MacBook eindelijk in het echt gezien. Damn, wat een lekker toetsenbord! Echt het lekkerste notebook toetsenbord wat ik geprobeerd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Duur Corsair is vaak snel geheugen. Nu weet ik niet hoe het met Apple gaat maar ik weet uit eigen ervaring(en) dat sommige moederborden heel slecht te snel geheugen verdragen. Corsair heeft ook 'value' ram, dat zou mss beter 'klikken' met Mac?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet die macbook het goed (mits 1gig geheugen) met Maya? Autocad is 2d... neem aan dat dat geen probleem is, maar aangezien Maya 3d is kan dat wel problemen gaan leveren of niet?
Knake 64mb shared :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 22:22
Je gaat gewoon geen professionele software draaien op een consumer-level notebook. Als je je daaraan houdt is er niks aan het handje, ook al zal het soms best draaien. Als je professioneel wilt gaan doen koop je gewoon de professional notebook, de MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
iemand al geprobeerd zonder dual channel te werken? dus 1 reepje van 1gig en 1 van 256mb? is het echt zoveel trager dan dualchannel of is het goed werkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jpvk007 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:03:
iemand al geprobeerd zonder dual channel te werken? dus 1 reepje van 1gig en 1 van 256mb? is het echt zoveel trager dan dualchannel of is het goed werkbaar
Inderdaad, hier ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:14:
Je gaat gewoon geen professionele software draaien op een consumer-level notebook. Als je je daaraan houdt is er niks aan het handje, ook al zal het soms best draaien. Als je professioneel wilt gaan doen koop je gewoon de professional notebook, de MacBook Pro.
Mjah tis eigk voor mijn studie volgend jaar... Heb ik toch wel wat rekenkracht nodig, maar nu dacht ik erover na om gewoon een klein notebookje te kopen en hem aan te sluiten op een 24" monitor... Maargoed, als je dan 3d gaat renderen trekt die dat niet echt denk ik zo...
AutoCAD en Photoshop moeten geen probleem zijn denk ik.

Maar het vage is, TU/eindhoven had vorig jaar deze notebook in de aanbieding :

NEC Versa P550
o.a. met : Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
1024 MB (2*512 MB) intern geheugen
en ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
Zó prof is dat dus niet... Je zou dus denken dat de macbook het wel aankan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 110299 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:15:
[...]

Mjah tis eigk voor mijn studie volgend jaar... Heb ik toch wel wat rekenkracht nodig, maar nu dacht ik erover na om gewoon een klein notebookje te kopen en hem aan te sluiten op een 24" monitor... Maargoed, als je dan 3d gaat renderen trekt die dat niet echt denk ik zo...
AutoCAD en Photoshop moeten geen probleem zijn denk ik.

NEC Versa P550
en ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
Zó prof is dat dus niet... Je zou dus denken dat de macbook het wel aankan toch?
Het is nog erger geweest op de TU/e :| Denk aan een Pentium M Banias 1400MHz, 512MB DDR266, Intel Extreme2 64MB shared video...

Overigens _schijnt_ de chipset in de MacBook asymmetric dual channel aan te kunnen, waardoor je met 1x1GB + 1x256MB gewoon dual channel zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05 22:22
Anoniem: 110299 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:15:
[...]

NEC Versa P550
Het is inderdaad niet zó professioneel, maar wel een dedicated videokaart, en 2x zoveel RAM als de MacBook, en dan was het ook nog een jaar geleden ook zeg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whieee schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:18:
[...]

Het is nog erger geweest op de TU/e :| Denk aan een Pentium M Banias 1400MHz, 512MB DDR266, Intel Extreme2 64MB shared video...

Overigens _schijnt_ de chipset in de MacBook asymmetric dual channel aan te kunnen, waardoor je met 1x1GB + 1x256MB gewoon dual channel zou hebben.
Dat bedoel ik dus... Theoretisch kan de macbook het dus goed aan toch? Want die progs zijn al toch al heeel wat jaar uit... En het is niet zo dat studenten toen al zulke immense systemen hadden (macbook pro achtige tafarelen).

Ik zet er natuurlijk gewoon 1gig of misschien wel 2gig (als het echt nodig is) in... Maar qua proc moet ie het aankunnen right?

Is er hier misschien iemand die dat op niveau doet? Dat gerender met CAD en maya?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 28-05-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 11-05 11:06

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Als ik mijn MacBook binnen krijg kan ik wel kijken hoe ie reageerd op een 3d AutoCAD tekening.

Maya kan ik echter niet voor je checken. Daar heb ik niet mee te maken op mijn opleiding

[ Voor 16% gewijzigd door Xilantof op 28-05-2006 16:28 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xilantof schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:27:
Als ik mijn MacBook binnen krijg kan ik wel kijken hoe ie reageerd op een 3d AutoCAD tekening.

Maya kan ik echter niet voor je checken. Daar heb ik niet mee te maken op mijn opleiding
Haha zou tof zijn :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 110299 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:50:
Doet die macbook het goed (mits 1gig geheugen) met Maya? Autocad is 2d... neem aan dat dat geen probleem is, maar aangezien Maya 3d is kan dat wel problemen gaan leveren of niet?
Knake 64mb shared :S
De GPU is enkel "het probleem" van de MB. Autocad heeft geen bijzondere GPU nodig, in hoeverre Maya dit nodig heeft zul je zelf op moeten zoeken, maar is dat niet voornamlijk van je CPU afhankelijk :P Met veel processorkracht en veel geheugen (=>1GB) zullen deze programma's prima moeten draaien hoor. ;)

Ik heb nog nooit in de systeemeisen van een pakket gezien: "Vereiste: Professionele computer"

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Hardware Requirements
At a minimum, Autodesk Maya softwarerequires a system with:

Macintosh: Power Mac® G4 and G5
Hardware-Accelerated OpenGL® graphics card
Als ik dat zo lees is Maya (nog?) niet Universal, dus kijk je tegen mindere performance aan vanwege de Rosetta vertaalslag, en of de MacBook voldoet aan de Hardware-Accelerated OpenGL® graphics card waag ik te betwijfelen, maar ik weet het niet zeker. Vraag het een betere Apple Centre of Maya zelf?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Maar ik vraag me ook af wat een groter scherm en een didicated videokaart een laptop "professioneel" maakt.

Ik wil graag iets kleins (13") en wat lang op de accu mee gaat. Ook wil ik iets er ook nog leuk uit ziet, nou dan heb ik het wel met een macbook.
Ik game nooit, ik doe nooit iets met 3d rendering. Dus mij boeit een dedicated videokaart echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 28-05-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ik gebruik op dit moment ook alleen nog maar photoshop.. maar ik zou het altijd fijn vinden als een 3ds max of een maya er op kan draaien.. het zou me niets verbazen als het nog gewoon werkt ook.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06
Hmm, ik draai nu bijna een jaar een mac mini en dit begint toch wel erg aantrekkelijk te worden voor overstap-machine naar intel! :9~ Ik ga vandeweek even bij AppleStore Den Haag en LJS binnen lopen, kijken of ik er al mee kan spelen enzo! Ben erg benieuwd naar de maten van de lichtspiegelingen van het scherm en het keyboard.

Alleen het scherm he, ik heb vandeweek met een 15" vaio gespeeld en die had ook een glossy scherm, met een beetje zon valt dat toch wel tegen denk ik.. Maar daar integen vallen de reviews erg mee hierover, ik moet het dus gewoon even zien! Of mensen die al met dit weer in het zonnetje hebben zitten werken met zo'n schatje?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
Vriend van me heeft er mee in de tuin gezeten en zegt dat het wel mee valt, maar hangt er ook vanaf hoe je zit. Ik krijg 'm wss morgen dus kan dan ff kijken. Ik denk dat het ook wel mee valt, heb vaker een glossy scherm gezien, en als je een nieuwe koopt kun je er niet echt meer omheen. Vind het erg mooi juist.
Heb btw deze besteld, gewoon met PayPal. Sleeve + scherm lapje + zakje. Totaal met verzending omgerekend zo'n 35 euro.

[ Voor 23% gewijzigd door AlexanderOnline op 28-05-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10373

De problemen met mijn Isight bleven voortduren en daarom besloot ik om als een soort laatste redmiddel een clean install te doen. Eerst 's nachts een backup laten draaien, bij de reboot 's ochtends kreeg ik drie beeps; foutief ram.

Na het verwijderen van een van de Corsair 512 mb modules deed die het gewoon weer. Na vier dagen heeft een van die modules het dus begeven. Zou dit een hitte gerelateerd probleem kunnen zijn? Ik vind het zo'n vreemde termijn om verrot te gaan.

(Isight doet het na de clean install dus ook nog niet, ik zal 'm terug moeten brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:06
AlexanderOnline, tnx voor de reactie, volgens mij gaat het ook wel meevallen inderdaad.. :)

Over die screenprotector, ik zit daar altijd dubbel mee, eigenlijk best handig/veilig, maarja je zit weer met zo'n lapje die je ertussen moet parkeren enzo, maar dat pakketje ziet er wel nice uit imho!

Oh nog iets dat me te binnen schoot, als ik een miniDVI -> DVI adapter meebestel, kan ik daar dan weer een converter van DVI -> VGA aan hangen? Dit omdat ik gewoon DVI bij me wil hebben, ga je steeds meer zien maar analoog ook zeker handig is *beamers etc

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

stevenP schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:42:... Alleen het scherm he, ik heb vandeweek met een 15" vaio gespeeld en die had ook een glossy scherm, met een beetje zon valt dat toch wel tegen denk ik.. ...
Probeer eens een gepolariseerde zonnebril te drage =) in fotografie kan je zo reflecties proberen wegwerken met polarisatiefilters, wie weet op die manier ook deels ;) maarja, ik fantaseer er maar op los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Eswip schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:17:
Ik gebruik op dit moment ook alleen nog maar photoshop.. maar ik zou het altijd fijn vinden als een 3ds max of een maya er op kan draaien.. het zou me niets verbazen als het nog gewoon werkt ook.. :)
http://images.autodesk.com/adsk/files/gmk_maya7_overview.pdf maya op mac zou geen probleem mogen zijn :) have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoei, dat probleem uit de weg. Nu nog alleen de hitte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120767

Dinsdag krijg ik ook mijn MacBook. Weet nu al iemand die AutoCAD en 3D studio max draait... (ja, bootcamp) en het werkt allemaal. AutoCAD gaat heel vlot en renderen met 3D studio is het ook geen probleem. Er zit wel 1 Gb ram in. Beetje warm wel... linksboven, maar het is nog net binnen de grenzen van het doenbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen