Het is inderdaad niet zó professioneel, maar wel een dedicated videokaart, en 2x zoveel RAM als de MacBook, en dan was het ook nog een jaar geleden ook zeg je.Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:15:
[...]
Maar het vage is, TU/eindhoven had vorig jaar deze notebook in de aanbieding :
NEC Versa P550
o.a. met : Intel Pentium M 750 processor (1.86 Ghz, 2 MB cache, 533 Mhz FSB)
1024 MB (2*512 MB) intern geheugen
en ATI Mobility Radeon X300 grafische kaart, 64 Mb dedicated memory (Hyper Memory)
Zó prof is dat dus niet... Je zou dus denken dat de macbook het wel aankan toch?
Verwijderd
Dat bedoel ik dus... Theoretisch kan de macbook het dus goed aan toch? Want die progs zijn al toch al heeel wat jaar uit... En het is niet zo dat studenten toen al zulke immense systemen hadden (macbook pro achtige tafarelen).Whieee schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:18:
[...]
Het is nog erger geweest op de TU/eDenk aan een Pentium M Banias 1400MHz, 512MB DDR266, Intel Extreme2 64MB shared video...
Overigens _schijnt_ de chipset in de MacBook asymmetric dual channel aan te kunnen, waardoor je met 1x1GB + 1x256MB gewoon dual channel zou hebben.
Ik zet er natuurlijk gewoon 1gig of misschien wel 2gig (als het echt nodig is) in... Maar qua proc moet ie het aankunnen right?
Is er hier misschien iemand die dat op niveau doet? Dat gerender met CAD en maya?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 16:23 ]
Als ik mijn MacBook binnen krijg kan ik wel kijken hoe ie reageerd op een 3d AutoCAD tekening.
Maya kan ik echter niet voor je checken. Daar heb ik niet mee te maken op mijn opleiding
Maya kan ik echter niet voor je checken. Daar heb ik niet mee te maken op mijn opleiding
[ Voor 16% gewijzigd door Xilantof op 28-05-2006 16:28 ]
Fotonerd
Verwijderd
Haha zou tof zijn :dXilantof schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:27:
Als ik mijn MacBook binnen krijg kan ik wel kijken hoe ie reageerd op een 3d AutoCAD tekening.
De GPU is enkel "het probleem" van de MB. Autocad heeft geen bijzondere GPU nodig, in hoeverre Maya dit nodig heeft zul je zelf op moeten zoeken, maar is dat niet voornamlijk van je CPU afhankelijkVerwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:50:
Doet die macbook het goed (mits 1gig geheugen) met Maya? Autocad is 2d... neem aan dat dat geen probleem is, maar aangezien Maya 3d is kan dat wel problemen gaan leveren of niet?
Knake 64mb shared
Ik heb nog nooit in de systeemeisen van een pakket gezien: "Vereiste: Professionele computer"
🌞🍃
Als ik dat zo lees is Maya (nog?) niet Universal, dus kijk je tegen mindere performance aan vanwege de Rosetta vertaalslag, en of de MacBook voldoet aan de Hardware-Accelerated OpenGL® graphics card waag ik te betwijfelen, maar ik weet het niet zeker. Vraag het een betere Apple Centre of Maya zelf?Hardware Requirements
At a minimum, Autodesk Maya softwarerequires a system with:
Macintosh: Power Mac® G4 and G5
Hardware-Accelerated OpenGL® graphics card
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Maar ik vraag me ook af wat een groter scherm en een didicated videokaart een laptop "professioneel" maakt.
Ik wil graag iets kleins (13") en wat lang op de accu mee gaat. Ook wil ik iets er ook nog leuk uit ziet, nou dan heb ik het wel met een macbook.
Ik game nooit, ik doe nooit iets met 3d rendering. Dus mij boeit een dedicated videokaart echt niet.
Ik wil graag iets kleins (13") en wat lang op de accu mee gaat. Ook wil ik iets er ook nog leuk uit ziet, nou dan heb ik het wel met een macbook.
Ik game nooit, ik doe nooit iets met 3d rendering. Dus mij boeit een dedicated videokaart echt niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 28-05-2006 17:27 ]
Ik gebruik op dit moment ook alleen nog maar photoshop.. maar ik zou het altijd fijn vinden als een 3ds max of een maya er op kan draaien.. het zou me niets verbazen als het nog gewoon werkt ook..
Hmm, ik draai nu bijna een jaar een mac mini en dit begint toch wel erg aantrekkelijk te worden voor overstap-machine naar intel!
Ik ga vandeweek even bij AppleStore Den Haag en LJS binnen lopen, kijken of ik er al mee kan spelen enzo! Ben erg benieuwd naar de maten van de lichtspiegelingen van het scherm en het keyboard.
Alleen het scherm he, ik heb vandeweek met een 15" vaio gespeeld en die had ook een glossy scherm, met een beetje zon valt dat toch wel tegen denk ik.. Maar daar integen vallen de reviews erg mee hierover, ik moet het dus gewoon even zien! Of mensen die al met dit weer in het zonnetje hebben zitten werken met zo'n schatje?
Alleen het scherm he, ik heb vandeweek met een 15" vaio gespeeld en die had ook een glossy scherm, met een beetje zon valt dat toch wel tegen denk ik.. Maar daar integen vallen de reviews erg mee hierover, ik moet het dus gewoon even zien! Of mensen die al met dit weer in het zonnetje hebben zitten werken met zo'n schatje?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Vriend van me heeft er mee in de tuin gezeten en zegt dat het wel mee valt, maar hangt er ook vanaf hoe je zit. Ik krijg 'm wss morgen dus kan dan ff kijken. Ik denk dat het ook wel mee valt, heb vaker een glossy scherm gezien, en als je een nieuwe koopt kun je er niet echt meer omheen. Vind het erg mooi juist.
Heb btw deze besteld, gewoon met PayPal. Sleeve + scherm lapje + zakje. Totaal met verzending omgerekend zo'n 35 euro.
Heb btw deze besteld, gewoon met PayPal. Sleeve + scherm lapje + zakje. Totaal met verzending omgerekend zo'n 35 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door AlexanderOnline op 28-05-2006 17:58 ]
Verwijderd
De problemen met mijn Isight bleven voortduren en daarom besloot ik om als een soort laatste redmiddel een clean install te doen. Eerst 's nachts een backup laten draaien, bij de reboot 's ochtends kreeg ik drie beeps; foutief ram.
Na het verwijderen van een van de Corsair 512 mb modules deed die het gewoon weer. Na vier dagen heeft een van die modules het dus begeven. Zou dit een hitte gerelateerd probleem kunnen zijn? Ik vind het zo'n vreemde termijn om verrot te gaan.
(Isight doet het na de clean install dus ook nog niet, ik zal 'm terug moeten brengen).
Na het verwijderen van een van de Corsair 512 mb modules deed die het gewoon weer. Na vier dagen heeft een van die modules het dus begeven. Zou dit een hitte gerelateerd probleem kunnen zijn? Ik vind het zo'n vreemde termijn om verrot te gaan.
(Isight doet het na de clean install dus ook nog niet, ik zal 'm terug moeten brengen).
AlexanderOnline, tnx voor de reactie, volgens mij gaat het ook wel meevallen inderdaad.. 
Over die screenprotector, ik zit daar altijd dubbel mee, eigenlijk best handig/veilig, maarja je zit weer met zo'n lapje die je ertussen moet parkeren enzo, maar dat pakketje ziet er wel nice uit imho!
Oh nog iets dat me te binnen schoot, als ik een miniDVI -> DVI adapter meebestel, kan ik daar dan weer een converter van DVI -> VGA aan hangen? Dit omdat ik gewoon DVI bij me wil hebben, ga je steeds meer zien maar analoog ook zeker handig is *beamers etc
Over die screenprotector, ik zit daar altijd dubbel mee, eigenlijk best handig/veilig, maarja je zit weer met zo'n lapje die je ertussen moet parkeren enzo, maar dat pakketje ziet er wel nice uit imho!
Oh nog iets dat me te binnen schoot, als ik een miniDVI -> DVI adapter meebestel, kan ik daar dan weer een converter van DVI -> VGA aan hangen? Dit omdat ik gewoon DVI bij me wil hebben, ga je steeds meer zien maar analoog ook zeker handig is *beamers etc
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Probeer eens een gepolariseerde zonnebril te drage =) in fotografie kan je zo reflecties proberen wegwerken met polarisatiefilters, wie weet op die manier ook deelsstevenP schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:42:... Alleen het scherm he, ik heb vandeweek met een 15" vaio gespeeld en die had ook een glossy scherm, met een beetje zon valt dat toch wel tegen denk ik.. ...
http://images.autodesk.com/adsk/files/gmk_maya7_overview.pdf maya op mac zou geen probleem mogen zijnEswip schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:17:
Ik gebruik op dit moment ook alleen nog maar photoshop.. maar ik zou het altijd fijn vinden als een 3ds max of een maya er op kan draaien.. het zou me niets verbazen als het nog gewoon werkt ook..
Verwijderd
Whoei, dat probleem uit de weg. Nu nog alleen de hitteDakoina schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:03:
[...]
http://images.autodesk.com/adsk/files/gmk_maya7_overview.pdf maya op mac zou geen probleem mogen zijnhave fun
Verwijderd
Dinsdag krijg ik ook mijn MacBook. Weet nu al iemand die AutoCAD en 3D studio max draait... (ja, bootcamp) en het werkt allemaal. AutoCAD gaat heel vlot en renderen met 3D studio is het ook geen probleem. Er zit wel 1 Gb ram in. Beetje warm wel... linksboven, maar het is nog net binnen de grenzen van het doenbare.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen
Voor levertijden hebben we een apart topic. Ga daar dus niet hier mensen mee vervelen