Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Verwijderd
Wat is zowat de limiet voor dit geheugen (ik DENK dat het Winbond is).
Want volgens mij zou het nog ietsje stabieler kunnen...
RAM info vanuit CPU-Z:
Part nr : M2G9JA8ATT9F081CCD
Serial: C786108F
Ik heb heb het uit de Guide van Kakaroto voor 24/7 DDR600, onder het stukje SanDiego Mem Tweaks. Hij stelt dat bij een HTT van 300 of hoge,r Bank Interleave bij SanDiego's het beste uit kan staan en Drive- en Data Strength op 7 en 2.waterking schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:47:
@ demon_eyez ik weet het niet zo, maar volgens mij staat het gewoon op enabled. zal het zo nog even voor je nakijken in de bios.
[ Voor 13% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-05-2006 20:02 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
nu nog even weer primen en dan strax / morgen kijken hoever ik het geheugen kan krijgen
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Verwijderd
Twinmos kost geen scheet, gaan met die banaanVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:58:
Ik heb nu 2.9volt op mijn TwinMOS ValueSelect reepjes draaien, is het veilig als ik nog een beetje hoger ga?
Wat is zowat de limiet voor dit geheugen (ik DENK dat het Winbond is).
Want volgens mij zou het nog ietsje stabieler kunnen...
RAM info vanuit CPU-Z:
Part nr : M2G9JA8ATT9F081CCD
Serial: C786108F
Verwijderd
Op dit moment is het toch niet echt stabiel, soms kapt Prime ermee na 15 minuten vanwege een geheugen fout (rounding error) en soms kapt hij er pas na 2 uur mee vanwege een gelijkaardige fout.
In de praktijk is het geheel wel erg stabiel, gamen gaat goed enzo, nergens artifacts of rare dingen.
Ik wil nog wel 0.1 of 0.2v hoger gaan met het geheugen, maar ik wil niet riskeren dat ik de dingen kapot maak
Verwijderd
Ja dat snap ikVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:52:
Ja oké het kost wel niet echt veel, maar ik zou deze reepjes toch graag levend houden
Op dit moment is het toch niet echt stabiel, soms kapt Prime ermee na 15 minuten vanwege een geheugen fout (rounding error) en soms kapt hij er pas na 2 uur mee vanwege een gelijkaardige fout.
In de praktijk is het geheel wel erg stabiel, gamen gaat goed enzo, nergens artifacts of rare dingen.
Ik wil nog wel 0.1 of 0.2v hoger gaan met het geheugen, maar ik wil niet riskeren dat ik de dingen kapot maak
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Denk dat SuperPi 32M meer uitzegt over de stabiliteit van het geheugen..als ze dat halen, dan zijn het hele snelle reepjes!!waterking schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:59:
[afbeelding]
geheugen vanmiddag binnen gekregen en nu al dit als result
Verwijderd
Hehe, goed om te zien dat m'n oude reepjes toch nog een goed baasje hebben gekregen! Ik kreeg ze helaas niet zover aangezien m'n expert + tccd niet grote vrienden zijn.waterking schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:59:
[afbeelding]
geheugen vanmiddag binnen gekregen en nu al dit als result

Dat is wat ik max uit je BH-5 kan halen @ 3.5v (Waarbij ik wel moet zeggen dat ik CPU gelimiteerd ben, kan 1:1 tot 256mhz zonder memtest errors op een beetje meer volt)
- HyPz
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 09:21 ]
Verwijderd
Bedankt voor de wijze woorden, ik heb uiteindelijk ook besloten dat het voor die miezerige 70Mhz cpu kracht niet de moeite is om mijn algehele stabiliteit te riskeren.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:54:
[...]
Ja dat snap ikIk krijg ook errors als ik hoger ga als de 280 ongeveer, en om voor die 25Mhz CPU en 40 Mhz MEM het geheugen op 3V te zetten (0,4V meer) is het me nou bepaald ook niet waard. Je zou het kunnen proberen, niemand kan het garanderen natuurlijk (Helaas). Als je het risico wilt nemen om je geheugen kwijt te zijn voor die paar Mhz moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik heb nooit het voltage van het geheugen verhoogd, omdat instabiel geheugen niet herkenbaar is, misschien zul je het nog merken als je bijvoorbeeld C&C Zero hour gaat doen, dan wilt bij mij de AI nogal gaar bouwen als ik toch nog kan gamen.
Dus draai ik terug mooi op 270 * 9 = 2430 Mhz, met geheugen op DDR440, en daarmee basta.
CPU temp is nu een stuk lager ook, aangezien ik gewoon op 1.4 Vcore draai, en Prime kan heel de nacht doordrammen zonder één enkele fout.
Hey mooi om te horen man ! misschien als je een paar timings iets terug zet naar 3 i.p.v 2 (dit zijn de settings die geen extra bandbreedte geven) dan kom je waarschijnlijk wel over de 260Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 09:20:
[...]
Hehe, goed om te zien dat m'n oude reepjes toch nog een goed baasje hebben gekregen! Ik kreeg ze helaas niet zover aangezien m'n expert + tccd niet grote vrienden zijn.
[afbeelding]
Dat is wat ik max uit je BH-5 kan halen @ 3.5v (Waarbij ik wel moet zeggen dat ik CPU gelimiteerd ben, kan 1:1 tot 256mhz zonder memtest errors op een beetje meer volt)
- HyPz
Even kijken dit waren de volgende timings, trwt, twtr deze 2 zou je even wat mee moeten spelen.
Verwijderd
Welke webshops hebben dan goeie? komplet??
bvd
Verwijderd
Gelukkig dat je er zelf ook zo over denkt. Ik ga het in ieder geval wel nog een keer proberen om hem iets hoger te klokken, ik draai nu 275*9 Prime stable en het geheugen op DDR354. Als het me lukt om op de een of andere manier wat hoger te komen zal ik het je wel laten weten. Soms is het ook het geval dat het op 300*9 bijv. niet werkt, en op 305*9 wel. Daar ga ik volgende week zo uitgebreid mogelijk mee testen met mijn zalman koeler op 100% natuurlijk (Voor de zekerheid:))Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:45:
[...]
Bedankt voor de wijze woorden, ik heb uiteindelijk ook besloten dat het voor die miezerige 70Mhz cpu kracht niet de moeite is om mijn algehele stabiliteit te riskeren.
Dus draai ik terug mooi op 270 * 9 = 2430 Mhz, met geheugen op DDR440, en daarmee basta.
CPU temp is nu een stuk lager ook, aangezien ik gewoon op 1.4 Vcore draai, en Prime kan heel de nacht doordrammen zonder één enkele fout.
EDIT: hij doet ook geen 8.5x320 maar wel 8x320
[ Voor 18% gewijzigd door David123 op 21-05-2006 14:12 ]
de 146 is op dit moment veel te duur, kan je beter voor een 3700+ San diego E4 gaan. Die zijn goedkoper en hebben 11x mp.Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:25:
Ben op zoek naar een Opteron 146 met goede stepping, op geen enkele site staat vermeld welke stepping het is, moet ik daarvoor ff bellen? Of de gok nemen?
Welke webshops hebben dan goeie? komplet??
bvd
Bl44t
en als je dan toch daaraan denkt, kijk hier maar eens naarSeagate schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:08:
[...]
de 146 is op dit moment veel te duur, kan je beter voor een 3700+ San diego E4 gaan. Die zijn goedkoper en hebben 11x mp.
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/37820
als je geinteresseerd bent mail me maar even, hij ligt hier voortaan stof te happen whoehoehoe..
heb btw nogsteeds mijn 3200+ niet binnen, ik wilde namelijk wel al weten of de nieuwere venice steppings een beetje lekker oc'en..
En heeft iemand toevallig oc ervaringen met een 3700+ toledo core ?
Verwijderd
Valt die San Diego beter overteclocken? ik verwacht met de opteron wel tegen de 3ghz te gaan.Seagate schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:08:
[...]
de 146 is op dit moment veel te duur, kan je beter voor een 3700+ San diego E4 gaan. Die zijn goedkoper en hebben 11x mp.
Verwijderd
Heb je een mailtje gestuurdJos-T schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:11:
[...]
en als je dan toch daaraan denkt, kijk hier maar eens naar
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/37820
als je geinteresseerd bent mail me maar even, hij ligt hier voortaan stof te happen whoehoehoe..
heb btw nogsteeds mijn 3200+ niet binnen, ik wilde namelijk wel al weten of de nieuwere venice steppings een beetje lekker oc'en..
Verwijderd
Mail me maar eens een prijsje, miss kunnen we wel weer een dealtje makenwaterking schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:08:
[afbeelding]
Check check is dit mooi of is dit mooi ! .. cpu is hier overigens ook te koop !
- HyPz
bumpMasterdavid schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:07:
Ik ben bezig mijn 3200+ Venice OC maar als ik 300x9 doe dan start mijn pc niet door na het beeld waar je op del kan drukken voor het BIOS. Ik heb een asus A8N-E. Weet iemand wat er aan de hand is? kan het aan mijn gehugen liggen 2x 512MB pc3200 value 2.5-3-3-8 1T Heb ik er veel profeit van als ik nieuw gehugen koop?
EDIT: hij doet ook geen 8.5x320 maar wel 8x320
Verwijderd
8*320=2560 / 8.5*320=2720 / 9*300=2700
Denk dat je processor het niet haalt. Probeer je voltage een beetje te verhogen en je geheugen wat langzamer te zetten. Heb je je HT Multiplier ook op 3 staan? Ik kom ook niet hoger als 9*280 / 9*300 ongeveer omdat m'n geheugen het waarschijnlijk niet trekt. Als je aan het limiet zit, face it
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 16:29 . Reden: Iemand was me voor ]
Ik heb al geprobeerd mijn Vcore te verhogen maar dat hielp niet en heb ook de divider op 266 staan dus dan zal dit inderdaad wel het einde zijnVerwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:28:
[...]
8*320=2560 / 8.5*320=2720 / 9*300=2700
Denk dat je processor het niet haalt. Probeer je voltage een beetje te verhogen en je geheugen wat langzamer te zetten. Heb je je HT Multiplier ook op 3 staan? Ik kom ook niet hoger als 9*280 / 9*300 ongeveer omdat m'n geheugen het waarschijnlijk niet trekt. Als je aan het limiet zit, face it
Welke van deze steppings, Of zijn al deze steppings vrijwel identiek?
0505FPMW
0508EPMW
0516TPAW
0547GPMW
0549EPDW
0602GPMW
Verwijderd
Dat weet ik niet precies, als het nieuwe geheugen sneller is (Transfer rate) als het oude kun je natuurlijk een upgrade doen en daarmee proberen hoger te klokken. Je kunt ook effe op google naar je stepping zoeken en wat daarmee de hoogst haalbare snelheden zijn. 2,4 / 2,7 Ghz lijkt me toch een goede prestatie, ik heb met mijn 3000+ Venice al 2,475Ghz, maar als ik hoger ga loopt het systeem niet stabiel, en waar het aan ligt? Maar om voor die 200Mhz nou extra nieuw geheugen te kopen..Masterdavid schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:36:
[...]
Ik heb al geprobeerd mijn Vcore te verhogen maar dat hielp niet en heb ook de divider op 266 staan dus dan zal dit inderdaad wel het einde zijnZal het helpen als ik beter geheugen koop? Nu heb ik 2x 512MB corsair pc3200 value, ik zit te denken aan 2x512MB OCZ kan het zijn dat ik hierdoor verder kan clock4en?
Is er mischien nog een manier om mijn geheugen niet onder te clocken maar dat mijn CPU wel op 2,7GHZ loopt? Ik heb dus geprobeerd 9x300 maar dan start mijn comp niet goed op (loopt vast na het boot scherm) nu heb ik 10x270 divider 266 maar nu loopt mijn geheugen op 180MHZ en heb liever niet ondergeclockt geheugen
[ Voor 78% gewijzigd door David123 op 21-05-2006 18:19 ]
Vandaag toch weer geprobeerd...en wat blijkt: nu loopt ie op 1.312v ook stabiel!!??
Iemand een verklaring voor dit verschijnsel...vind het erg vreemd, daar ik eerder toch alles geprobeerd heb, en het nu zonder enige moeite lukt.
Als ik het voltage nog verder omlaag gooi, wordt ie weer instabiel.....
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Verwijderd
10*270 maakt DDR400 of heb ik dat mis? Ik weet verder niet of het mogelijk is om je geheugen niet onder te klokkenMasterdavid schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:58:
Ok, Dan laat ik het voorlopig maar lekker zo![]()
Is er mischien nog een manier om mijn geheugen niet onder te clocken maar dat mijn CPU wel op 2,7GHZ loopt? Ik heb dus geprobeerd 9x300 maar dan start mijn comp niet goed op (loopt vast na het boot scherm) nu heb ik 10x270 divider 266 maar nu loopt mijn geheugen op 180MHZ en heb liever niet ondergeclockt geheugen
@Atrax
Je wilt me toch niet gaan zeggen dat je dat erg vind he?
Ik vind het zeker niet erg, zou leuk zijn als ik hem elke maand een stapje terug kan zettenVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:49:
[...]
10*270 maakt DDR400 of heb ik dat mis? Ik weet verder niet of het mogelijk is om je geheugen niet onder te klokken
@Atrax
Je wilt me toch niet gaan zeggen dat je dat erg vind he?;) Misschien dat je CPU gewend raakt, dat je je verkeken hebt oid. Ik heb hem ook een beetje undervolted en kon sinds gisteren ook iets lager. Weet niet waarom, boeit niet toch?
Maar vind het wel vreemd, want ik heb me de vorige keer echt niet verkeken, en uitgebreidt getest.

Ik heb precies hetzelfde probleem!waterking schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:46:
ik draai nu 3ghz @ 1,54v mijn geheugen draai nu op 300mhz 2,5-3-3-6 (zie ook paar posts terug) alleen als ik de cpu / ram met 20mhz verhoog dan is het hele zaakje niet meer stabiel (voltage verhoogt naar 1,57v) heeft iemand hier een antwoord op, geheugen is wel stabiel (getest op lagere cpu snelheid)
(ik heb je ge-add op msn)
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Een keer houdt het toch op voor een cpu????Demon_Eyez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:47:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem!
(ik heb je ge-add op msn)

Je kan een processor niet oneindig ver overclocken, lijkt mij dat je gewoon op de rand zit.
(ik krijg mijn SD E4 niet verder dan 2850mhz @ 1.5v on air).
Verwijderd
Zijn er webshops waar het wel kan, of is het gewoon een gok wat je krijgt?
Hebben jullie nog tips waar grootste kans van goeie stepping te vinden zijn?
haha, dat vind ik nou niet de juiste instelling. 3100MHz @ 1.55v is zeker niet de randAtrax schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
[...]
Een keer houdt het toch op voor een cpu????![]()
Je kan een processor niet oneindig ver overclocken, lijkt mij dat je gewoon op de rand zit.
(ik krijg mijn SD E4 niet verder dan 2850mhz @ 1.5v on air).
Verwijderd
De temperatuur die hieruit komt, is dit het echte maximum van de processor of mag deze onder full load (en in de warme zomer) boven deze temperatuur komen? Ik heb namelijk jammer genoeg een slechte batch oid want de MaxTemp is maar 55C.
MaxTcase is een fabelVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:08:
Even een kort vraagje over het proggie MaxTcase.
De temperatuur die hieruit komt, is dit het echte maximum van de processor of mag deze onder full load (en in de warme zomer) boven deze temperatuur komen? Ik heb namelijk jammer genoeg een slechte batch oid want de MaxTemp is maar 55C.
Probeer je chip onder de 55 graden te houden, dan zit je sowieso goed. Mocht hij wat warmer worden dan gaat hij misschien geen 10 jaar, maar 9 jaar mee.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Verwijderd
Verwijderd
Die zou je er dan bijna af gesloopt hebbenViss schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:31:
Nee, je zult echt op de IHS zelf moeten kijken.
@Masterdavid.
Probeer eens 270*9 DDR333 1,4V, dat heb ik nu zelf ook samen met Enkrypt en het loopt stabiel. De drie musketeers

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 16:39 ]
De 146 van nu zijn ook niet al te best meer, of je moet aan een oudere stepping kunnen komen.Norbertvdl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:13:
@ seagate, prijsverschil is ong. 10-20 euro. maar een 3700+ kan je dus beter oc'en ?
En heeft iemand toevallig oc ervaringen met een 3700+ toledo core ?
Qua 3700+ kan je beter een san diego core hebben, die overklokken meestal een stuk beter
Bl44t
Zowat alle steppings coldbuggen, maar sommige minder dan andere:Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:34:
weet iemand hier hoe het zit met de coldbug op de opterons X-2 ??
CAB2E (zeer slecht, zelfs bij temps van +5 graden)
KAB2E (zelfde als CAB2E)
KAB3E (vaak nog slechter als CAB2E, op +10 als last van bug)
CAB3E (Zie KAB3E)
CCBWE (op +- -25 core)
CABYE (relatief goed, bugged op +- -30 coretemp)
CABFE (doen het relatief goed onder kou)
CABHE (zeer weinig)
LDBHE (zelfde als CABHE)
CDBHE (zie cabhe)
LBBLE (rond de -40 core)
CABGE (gaan relatief diep, -50 core ofzo meestal)
CABCE (zelfde als CABHE ongveer, vaak nog beter)
CABNE (geen zeer goed onder kou, zelfde of beter als CABHE)
CACJE (coldbug rond 0 punt, ongeveer zelfde als CAB2E)
[ Voor 16% gewijzigd door El Snorro op 22-05-2006 18:43 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Misschien onder phase nog niet de rand, maar voor air/wc lijkt het me echt wel max/bijna max.Demon_Eyez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:06:
[...]
haha, dat vind ik nou niet de juiste instelling. 3100MHz @ 1.55v is zeker niet de rand
Btw. Ik zit inmiddels op 1.300 vcore

Ik heb hem er nu dus eventjes tussen gezet, ongeveer zoals hij zat, maar dan los. Als het met een Freezer gewoon te moeilijk gaat, is hij dan eventueel ook goed terug te zetten? Ik weet niet wat dat spul is wat normaal tussen je processor en je IHS zit..
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 22-05-2006 20:22 ]
Verwijderd
Plaksel? Secondenlijm, iets wat tegen hitte kan.. Ik weet het niet, het was niet slim om hem er vanaf te halen! Ik heb gehoord dat bij mijn zalman een stukje moet worden gevijld, misschien moet je dat ook doen..TheZeroorez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:29:
Heeft er iemand ervaringen met het eraf halen van de IHS in combinatie met een Arctic Freezer 64 PRO? Is het beste om gewoon dat zwarte plastic dingetje waar de koeler op aangesloten kan worden van onderen iets af te vijlen? Hij maakt anders namelijk geen goed contact. (Contact maakt hij wel, maar niet stevig genoeg, m'n idle temp wordt dan namelijk 47C @ stock settings, overclocked wil hij niet eens draaien
Ik heb hem er nu dus eventjes tussen gezet, ongeveer zoals hij zat, maar dan los. Als het met een Freezer gewoon te moeilijk gaat, is hij dan eventueel ook goed terug te zetten? Ik weet niet wat dat spul is wat normaal tussen je processor en je IHS zit..
Verwijderd
OBCS, Komplett, PC-One, Xpansion, iemand ervaring?, of is het gewoon een pure gok?
Ik hoorde inderdaad positieve en negatieve verhalen... Ik denk, ach, dat zal wel meevallen, anders zullen niet zoveel mensen het doen. Ik ga eens op zoek naar goede hittebestendige lijm, en koop nog wat nieuwe koelpasta. Dan lijm ik hem er morgen gewoon weer op!Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:44:
[...]
Plaksel? Secondenlijm, iets wat tegen hitte kan.. Ik weet het niet, het was niet slim om hem er vanaf te halen! Ik heb gehoord dat bij mijn zalman een stukje moet worden gevijld, misschien moet je dat ook doen..
Verwijderd
Weet dat het een zoekvraag is, maar kan vrij weinig vinden over Venice, tis alleen maar SD en Opteron. Iemand enig idee hoe het zit met de nieuwe 3000+jes ?
Verwijderd
270*9=2430Mhz met mijn venice 3000+, undervolted. Kan volgens mij wel een 2600/2700 aan met goed geheugen, het ligt ook aan de stepping volgens mij, maar dat weet ik niet zekerVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:05:
Clocken de Venice processoren van tegenwoordig nog een beetje? Ben er een tijdje uit geweest, en heb absoluut geen idee. Moet binnenkort namelijk een PCtje repareren en er een 3000+ in stoppen. Eventueel kan die 3000+ in één van mijn systemen (die niet harder gaan dan 2300MHz).
Weet dat het een zoekvraag is, maar kan vrij weinig vinden over Venice, tis alleen maar SD en Opteron. Iemand enig idee hoe het zit met de nieuwe 3000+jes ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 21:13 ]
Verwijderd
Ik zou eerst nog effe rondzoeken voor de zekerheid, heb vaker verhalen gehoord dat je met een bepaald soort lijm de multiplier van een AMD Athlon XP2600+ kunt unlocken. Dadelijk verbind je de hele processor met alle pinnetjes oidTheZeroorez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:01:
[...]
Ik hoorde inderdaad positieve en negatieve verhalen... Ik denk, ach, dat zal wel meevallen, anders zullen niet zoveel mensen het doen. Ik ga eens op zoek naar goede hittebestendige lijm, en koop nog wat nieuwe koelpasta. Dan lijm ik hem er morgen gewoon weer op!
Verwijderd
Jah, geheugen is natuurlijk van belang, maar die gaat gewoon op de divider, 't liefst de 133 divider met 300MHz httVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:12:
[...]
270*9=2430Mhz met mijn venice 3000+, undervolted. Kan volgens mij wel een 2600/2700 aan met goed geheugen, het ligt ook aan de stepping volgens mij, maar dat weet ik niet zekerJe moet ook geluk hebben natuurlijk.
Morgen maar eens naar de Mycom, ff kijken naar een leuke stepping. Welke weken van 2006 hebben lekkere resultaten?
Heb hier twee 0512DPAW's die 2900MHz stabiel doen, dat zou helemaal ideaal zijn
Verwijderd
Pff dat zou ik zo niet weten, ik weet ook niet welke stepping ik heb en hoe hard hij maximaal gaat, ik kan mijn geheugen helaas niet op DDR166/DDR133 zetten in de biosVerwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:21:
[...]
Jah, geheugen is natuurlijk van belang, maar die gaat gewoon op de divider, 't liefst de 133 divider met 300MHz htt
Morgen maar eens naar de Mycom, ff kijken naar een leuke stepping. Welke weken van 2006 hebben lekkere resultaten?
Heb hier twee 0512DPAW's die 2900MHz stabiel doen, dat zou helemaal ideaal zijn
Voor lijm hoef ik dus denk ik niet bang te zijnThe original Athlon T-Bird series was notorious for being a processor that was easily unlocked. A very simple "pencil trick" was all that was needed to fully unlock the multiplier. This pencil trick got its name because all you needed to do the job was a sharp lead HB pencil and a steady hand. By using the pencil to connect the set of four L1 bridges on the Athlon PCB, the chip was miraculously unlocked, and due to nature of pencil lead, you could easily erase any mistake and start over.
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:52:
Waar is de meeste kans op goeie stepping voor een Opteron 146?
OBCS, Komplett, PC-One, Xpansion, iemand ervaring?, of is het gewoon een pure gok?
Verwijderd
Er waren zoveel manier, daardoor heb ik de mijne ook gesloopt met plakband oidTheZeroorez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:40:
[...]
Voor lijm hoef ik dus denk ik niet bang te zijn
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
V&A, ebay, XS etc voor oudere goede steppings. De winkel voor nieuwe. Er zijn goede uit dit jaar (water/luct gekoeld dan, zo'n beetje alles uit 06 heeft coldbug). Heb met 146 gewoon mazzel gehad, niet gevraagd naar stepping. Op zoek naar 148 informatique gebeld, model en stepping doorgegeven en appart laten leggen.Week 40 opteron 148 was helaas net weg (rob/desertshooter
[ Voor 12% gewijzigd door Viss op 22-05-2006 22:52 ]
ADA3800DAA5BV of ADA3800DAA5CD
Welke kan ik het beste nemen?
Verwijderd
hmmm, ik heb de 6 goedkoopste uit pricewatch gemailed maar niemand kon de steppings vertellen, dat wordt gokken en hopenViss schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:49:
[...]
V&A, ebay, XS etc voor oudere goede steppings. De winkel voor nieuwe. Er zijn goede uit dit jaar (water/luct gekoeld dan, zo'n beetje alles uit 06 heeft coldbug). Heb met 146 gewoon mazzel gehad, niet gevraagd naar stepping. Op zoek naar 148 informatique gebeld, model en stepping doorgegeven en appart laten leggen.Week 40 opteron 148 was helaas net weg (rob/desertshooter) maar ook in de winkel kon ik nog kiezen uit wat er nog wel lag.
Denk dat het Komplett wordt, ff Asrock DualSATA2 erbij en clocken maar
Cpu loopt trouwens op 3ghz (1,52v) en ram op 300mhz 2,5-3-3-6 1T (2,7v).. moet ik het nou bij mijn geheugen zoeken of bij de cpu ?
heb net een nieuwe OEM van azerty.nl gekregen... werkelijk waardeloos... met een beetje inbranden heb ik hem waarschijnlijk morgen prime stable op 2.5gHz met 1.57v!!! en dat is een 3200+, vind het niet veel dus... dit is btw een 0551 (op waterkoeling)
[ Voor 3% gewijzigd door joost.van.donge op 22-05-2006 23:18 ]
Verwijderd
oei 2,5 gig op 1.57 V slechte stepping waarschijnlijkJos-T schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:18:
ik weet niet wie er net vroeg naar huidige steppings van venice.. en of die een beetje overklokken
heb net een nieuwe OEM van azerty.nl gekregen... werkelijk waardeloos... met een beetje inbranden heb ik hem waarschijnlijk morgen prime stable op 2.5gHz met 1.57v!!! en dat is een 3200+, vind het niet veel dus... dit is btw een 0551 (op waterkoeling)
ik haalde met een 3500+ venice 2910mhz op 1.45 V op W.C
heb al wel ervaring met oce maar als ik hier cpu speed verhoog blijft de rest staan zoals het was.
en er staan zoveel instellingen in.
iemand met een a8n32sli deluxe mij op msn toe wil voegen jorisw86@hotmail.com
Hehe, en toch ben ik het niet met je eensAtrax schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:51:
[...]
Misschien onder phase nog niet de rand, maar voor air/wc lijkt het me echt wel max/bijna max.
Btw. Ik zit inmiddels op 1.300 vcore
Dus je doet 2700MHz bij 1.3v, netje hoor. Ik zit zelf op 1.32v voor 2700MHz.
Je zou eens moet kijken of Prime ook een fout geeft met 10x300 op 2.5-4-3-7. Ik heb gemerkt dat ik met 2.5-4-3-7 wel kan primen op 300HTT en met 2.5-3-3-6 geeft prime na 5 minuten een error, ook al is 2.5-3-3-6 wel MemTest stabiel in test 5 en 8.waterking schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:59:
sinds kort heb ik tccd geheugen in mijn pc en ik heb het zaakje al zover dat het superpi 32M in zijn geheel doorloopt en memtest komt ook geen fouten tegen. Echter als ik ga primen (prime95) dan loop ik steeds tegen een error aan. ik geef mijn cpu hetzelfde voltage als voorheen.
Cpu loopt trouwens op 3ghz (1,52v) en ram op 300mhz 2,5-3-3-6 1T (2,7v).. moet ik het nou bij mijn geheugen zoeken of bij de cpu ?
Wat je eventueel kan proberen is om de twee repen TCCD even van dimm-slot te verwisselen. Ik had op 2800MHz een soortgelijk probleem. Prime knalde er elke keer meteen uit, ook al was MemTest stabiel, terwijl die de week daarvoor gewoon stabiel liep.
Reepjes verwisseld en tadaa, Prime deed weer vrolijk z'n werk op 2800 bij 1.4v
Ik had tijdens het upgraden van m'n waterkoeling m'n mobo uit de kast gehaald en de reepjes even uit het mobo gehaald en blijkbaar verwissled.
Overigens is het draaien op 2.5-3-3-6 niet meer interessant voor mij, ook al staat het zo kewl die timings:). Om dat te draaien op 300HTT moet ik Trc verhogen naar 16 (ipv van 12 bij 2.5-4-3-7) en verlies ik zo'n 80MB aan bandbreedte. Ook is bij 2.5-3-3-6 een HTT van 305 of hoger niet meer haalbaar, MemTest geeft errrors en prime knalt er direct uit.
Heb wat benchmarks (PiFast en Sandra) gedaan en kom tot de conclusie dat 10x305 bij 2.5-4-3-7 en Trc 12 sneller is en meer bandbreedte geeft dan 10x300 bij 2.5-3-3-6 en Trc 16. (niet dat de verschillen zo ontzettend groot zijn)
[ Voor 69% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-05-2006 12:12 ]
Momenteel draait deze op 2,5Ghz @ 1.376Volt en dat lijkt me wel netjes met een stressed temp van zo'n 48 graden (icm Zalman CNPS7700-Cu)
HTT = 250
HT multiplier = 4x
Alleen heb ik een vraag over het geheugen. Op http://www.amd.nl.tt/ heb ik gelezen dat je een divider voor het geheugen moet instellen. Alleen kan ik die setting op mijn Asus A8N-SLI SE niet vinden. Ik kan alleen het aantal Mhz opgeven.
Laat ik hem op 400 staan, dan boot mijn systeem niet. Nu staat hij op 333Mhz en lijkt alles te werken. Zijn de waarden in CPU-Z nu wel of niet ok?
En raden jullie nog andere instellingen aan om te proberen om een zo groot mogelijk prestatieboost te krijgen?
offtopic:
Toch had ik gehoopt op 10000+ 3Dmark05 punten, maar kom niet verder dan 9500.
Heb een Club3D 7900GT @560 / 780.

Ook, dus het mobo berekend deze zelf?
En dan draait het geheugen dus gewoon op 416,6 Mhz (DDR)
Ik neem aan dat dit dan ok is? Of zien jullie nog wat verbeterpunten? (die clocks zeggen me gewoon niets)
Ik gebruik er Bison hittebestendige 2 componenten epoxy voor... Werkt prima en is op zicht weer makkelijk te verwijderen mocht ie niet lekker zitten!TheZeroorez schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:01:
[...]
Ik hoorde inderdaad positieve en negatieve verhalen... Ik denk, ach, dat zal wel meevallen, anders zullen niet zoveel mensen het doen. Ik ga eens op zoek naar goede hittebestendige lijm, en koop nog wat nieuwe koelpasta. Dan lijm ik hem er morgen gewoon weer op!
hey demon_eyez bedankt voor je tips he.Demon_Eyez schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:50:
[...]
Hehe, en toch ben ik het niet met je eensIk denk namelijk dat de 3200MHz wel haalbaar is, maar dan moet ik eerst nog gaan draaien met 1.6v-1.625 max. Dat heb ik nog niet gedaan maar ik denk dat er zeker nog wel wat in zit.
[...]
Je zou eens moet kijken of Prime ook een fout geeft met 10x300 op 2.5-4-3-7. Ik heb gemerkt dat ik met 2.5-4-3-7 wel kan primen op 300HTT en met 2.5-3-3-6 geeft prime na 5 minuten een error, ook al is 2.5-3-3-6 wel MemTest stabiel in test 5 en 8.
Wat je eventueel kan proberen is om de twee repen TCCD even van dimm-slot te verwisselen. Ik had op 2800MHz een soortgelijk probleem. Prime knalde er elke keer meteen uit, ook al was MemTest stabiel, terwijl die de week daarvoor gewoon stabiel liep.
Reepjes verwisseld en tadaa, Prime deed weer vrolijk z'n werk op 2800 bij 1.4v
Ik had tijdens het upgraden van m'n waterkoeling m'n mobo uit de kast gehaald en de reepjes even uit het mobo gehaald en blijkbaar verwissled.
Overigens is het draaien op 2.5-3-3-6 niet meer interessant voor mij, ook al staat het zo kewl die timings:). Om dat te draaien op 300HTT moet ik Trc verhogen naar 16 (ipv van 12 bij 2.5-4-3-7) en verlies ik zo'n 80MB aan bandbreedte. Ook is bij 2.5-3-3-6 een HTT van 305 of hoger niet meer haalbaar, MemTest geeft errrors en prime knalt er direct uit.
Heb wat benchmarks (PiFast en Sandra) gedaan en kom tot de conclusie dat 10x305 bij 2.5-4-3-7 en Trc 12 sneller is en meer bandbreedte geeft dan 10x300 bij 2.5-3-3-6 en Trc 16. (niet dat de verschillen zo ontzettend groot zijn)
Ik ben nu mijn tccd chippies ook aan het primen op 310 ! ik heb de timings nu als volgt: 2,5-4-3-7 1T en trc staat op 12
Tot nu toe loopt het prima.
Even afwachten nog
Edit: met de door jou gegeven timings loopt het nog brakker dan het was
Heeft iemand anders toevallig hier ook hetzelfde geheugen als mij ? (rol-co) .. en zou hij of zij deze timings kunnen posten ? (a64 shotje)
[ Voor 7% gewijzigd door waterking op 23-05-2006 17:28 ]
Die ga ik dan even kopen, want die heb ik nietChkDsk schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:53:
[...]
Ik gebruik er Bison hittebestendige 2 componenten epoxy voor... Werkt prima en is op zicht weer makkelijk te verwijderen mocht ie niet lekker zitten!
Zo heet het echt? Want op de site van Bison kan ik het niet vinden.. Het is btw gewoon te koop bij een bouwmarkt?
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 23-05-2006 18:46 ]
Verwijderd
Gewoon effe bij de gamma vragen of rondkijken, de echte tweakers doen het eigenlijk met ducktape.. Maarja, niet iedereen kan erbij horen natuurlijkTheZeroorez schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:25:
[...]
Die ga ik dan even kopen, want die heb ik nietDan is het wel aan te raden dat zwarte spul van de IHS zelf ook te vewijderen? En de hittegeleiding is ook weer (bijna) even goed als wat hij stock is? Dat zou echt een dikke meevaller zijn
edit:
Zo heet het echt? Want op de site van Bison kan ik het niet vinden.. Het is btw gewoon te koop bij een bouwmarkt?
Waarom krijg ik het geheugen niet draaiende? Is het geheugen dood of ligt het aan de memorycontroller? Hoe test ik dit??
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
2750mhz (250x11) om precies te zijn.Demon_Eyez schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:50:
[...]
Hehe, en toch ben ik het niet met je eensIk denk namelijk dat de 3200MHz wel haalbaar is, maar dan moet ik eerst nog gaan draaien met 1.6v-1.625 max. Dat heb ik nog niet gedaan maar ik denk dat er zeker nog wel wat in zit.
[...]
Ondanks dat ik op zijn top niet verder kom dan 2800-2900mhz (ook op hogere voltages tot 1.5v) doet ie het erg lekker op lage voltages.
Morgen/straks eens kijken of ik hem onder de 1.3v krijg, 1.2875v om te beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Atrax op 24-05-2006 02:35 ]
beide 4000+
KABCE0538GPMW
KABYE0543FPMW
ik kan er niks van vinden iedergeval.......
.
Dit ben ik tegengekomen:Rol-Co schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:20:
iemand enige info over deze stepping's ?
beide 4000+
KABCE0538GPMW
KABYE0543FPMW
ik kan er niks van vinden iedergeval.......
.
0538 GPMW: 2933mhz @ 1.56v
Verder inderdaad weinig resultaten bij het zoeken. Kom vooral Opterons tegen (CABYE ipv KABYE).
[ Voor 4% gewijzigd door Atrax op 24-05-2006 02:06 ]
toch raar, week 38 en 43 zijn geen hele nieuwe.......
Gewoon een strookje ducktape werkt ook? Dan doe ik dat, da's goedkoper én makkelijkerVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:03:
[...]
Gewoon effe bij de gamma vragen of rondkijken, de echte tweakers doen het eigenlijk met ducktape.. Maarja, niet iedereen kan erbij horen natuurlijk
BISON KOMBI SNELTheZeroorez schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:25:
[...]
Die ga ik dan even kopen, want die heb ik nietDan is het wel aan te raden dat zwarte spul van de IHS zelf ook te vewijderen? En de hittegeleiding is ook weer (bijna) even goed als wat hij stock is? Dat zou echt een dikke meevaller zijn
edit:
Epoxy adhesive (meest zinnige termen op de verpakking)
Ducktape...

Ik zat te twijfelen, maar ducktape is inderdaad wat primitief, ik bedoel: 't is prima voor een window ofzo, maar een proc?
Verwijderd
lol! Hoe serieus..TheZeroorez schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:55:
Dat leek me ook al een beetje slecht tegen warmte kunnen. Dat wilde ik ook nog wel uitzoeken.. Het lijkt mij ook dat de koeler dan niet goed connect?, ik bedoel, die zal op de ductape staan
Ik zat te twijfelen, maar ducktape is inderdaad wat primitief, ik bedoel: 't is prima voor een window ofzo, maar een proc?
ik heb net vandaag met setje G-skill pc4400le geheugen binnen gekregen.
ik proberen af te stellen . maar wil maar niet lukken!. ik kan nieteens normaal pifast draaien. of hij maakt al een error.
ik heb een amd 3000+ venice . en ik krijg hem maar niet stabiel . de cpu loopt op 2600ghz . geheugen op 290mhz . weet iemand waar ik timings kan vinden? zodat ik dat in a64 tweaker kan zetten? baal der best van . op 2600ghz loopt die normaal altijd erg stabiel! , 2700ghz heeft die ook altijd gedaan.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Probeer ns 2600MHz...ikbengoofy schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:35:
Hoi!
ik heb net vandaag met setje G-skill pc4400le geheugen binnen gekregen.
ik proberen af te stellen . maar wil maar niet lukken!. ik kan nieteens normaal pifast draaien. of hij maakt al een error.
ik heb een amd 3000+ venice . en ik krijg hem maar niet stabiel . de cpu loopt op 2600ghz . geheugen op 290mhz . weet iemand waar ik timings kan vinden? zodat ik dat in a64 tweaker kan zetten? baal der best van . op 2600ghz loopt die normaal altijd erg stabiel! , 2700ghz heeft die ook altijd gedaan.
Tja.. eeuh, doe ns memtest eerst op 275MHz en werk dan ns omhoog ofzo?
Anyone?tiesum schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:50:
Ik heb een Opteron 165 die op stockvoltage sowieso 2400MHz doet. Ik heb 2x512 OCZ Platinum PC4200 geheugen. Als ik het geheugen op de standaard-waarden draai (263MHz 2.5-3-3-8 @ 2,75 V) geeft deze na 5 sec al een error in SP2004. De multiplier die ik gebruik is 7x. Hierbij draait de processor op 1841 MHz. Dit zou laag genoeg noeten zijn om niet de bottleneck te vormen.
Waarom krijg ik het geheugen niet draaiende? Is het geheugen dood of ligt het aan de memorycontroller? Hoe test ik dit??
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
HTT mult op 3? Reepjes in alle mogelijke combinaties in alle slots proberen... Voltage iets omlaag/omhoog...
[ Voor 25% gewijzigd door ChkDsk op 24-05-2006 18:10 ]
Verwijderd
MaxTCase = 55 C (3700 SD).
Nee helaas, de stepping staat alleen op de IHS, dus je zal de koeler moeten demonteren om achter de stepping te komen.....Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:27:
Mijn processer koeler was al gemonteerd toen ik hem kreeg, is er nog een andere manier om achter mijn stepping te komen?
MaxTCase = 55 C (3700 SD).
dat is vrij zeldzaamShan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:38:
is een venice 3000+ op 2900 overgeclockt snel? of halen de meeste venice dit wel?
is dat ook een spi 1M stabiel of een SSVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:43:
zie hiero een amd 3500+![]()
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=95623
Bl44t
Verwijderd
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 20:48 ]
Verwijderd
--> zit onder een wctje
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 20:51 ]
Dit topic is gesloten.