Hoe flik je dit? Ik heb ook een 3700+ met 4 x 512 kingston valueram, en kreeg hem niet verder dan 2700 met prime. Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar zou je me kunnen vertellen hoe ik dat kan halen?El Snorro schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:35:
[...]
Nieuw![]()
Dat voltage kan lager hoor voor die speed
[afbeelding]
Momenteel draait mijn X2 3800+ op 2.6Ghz op een Asus A8n-SLI SE.
Ik wilde nu proberen of ik hem op 2.7Ghz kon laten lopen, maar dan crashed 3DMark05 bij de eerste CPU test (beeld blijft stilstaan en PC reageerd niet meer). Dus ik d8: ff iets meer voltage.
Maar als ik in de BIOS de CPU Voltage op 1.4V zet, blijft hij in CPU-Z nog steeds op 1.36?? staan.
Indien ik RMClock clock gebruik, geeft CPU-Z wel de juiste waarde. Maw: de voltage wordt dan wel netjes aangepast. Waarom werkt het via mijn BIOS dan niet?
De monitoring-tool van nVidia (zit bij nTune) zelf doet helemaal vreemd. De temps doet hij goed, maar bij CPU voltage geeft hij altijd 1.55V aan
Ik wilde nu proberen of ik hem op 2.7Ghz kon laten lopen, maar dan crashed 3DMark05 bij de eerste CPU test (beeld blijft stilstaan en PC reageerd niet meer). Dus ik d8: ff iets meer voltage.
Maar als ik in de BIOS de CPU Voltage op 1.4V zet, blijft hij in CPU-Z nog steeds op 1.36?? staan.
Indien ik RMClock clock gebruik, geeft CPU-Z wel de juiste waarde. Maw: de voltage wordt dan wel netjes aangepast. Waarom werkt het via mijn BIOS dan niet?
De monitoring-tool van nVidia (zit bij nTune) zelf doet helemaal vreemd. De temps doet hij goed, maar bij CPU voltage geeft hij altijd 1.55V aan
Heb net m'n reepjes OCZ EB DDR PC-4000 1024MB Platinum Edition binnen en wil gaan overclocken maar wil zeker weten of bij de ASUS A8N32-SLI DELUXE je ook problemen kan krijgen als je SATA porten gebruikt en of je met nog meer dingen rekening moet houden.
Ik heb mijn vorig systeem ook overgeclocked (MSI K8N Neo2 Platiunum) en daarbij moest ik de AGP port op 67Mhz zetten om het te locken en SATA1 & 2 mocht je dan niet meer gebruiken, moet ik hier ook rekening mee houden met dit moederbord?
Ik heb mijn vorig systeem ook overgeclocked (MSI K8N Neo2 Platiunum) en daarbij moest ik de AGP port op 67Mhz zetten om het te locken en SATA1 & 2 mocht je dan niet meer gebruiken, moet ik hier ook rekening mee houden met dit moederbord?
was meer een msi neo2 (misschien ook 4) bug, en zou niet aan nforce gerelateerd mogen worden en zou dus moeten werken, nu wilde ik dat OCZ ook halen omdat ik hoge mhz 1:1 nodig heb/graag zou willen maar nu is er ook dat crucial z503 te krijgen wat wrs harder gaat, heb je al geprobeerd om op een lage cpu multi even te kijken wat t mem doet 1:1 ?! gemiddeld zouden ze 270-275mhz doen wat toch al aardig is, maar sommige schieten verder door.....?!?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Anoniem: 146790
Het lijkt erop dat de meeste mensen niet zover kunnen overklokken met dit moederbord (Ik heb hem ook). Bij 2430Mhz wilt hij nog wel stabiel lopen maar hoger gaat het niet echt meer. Het voltage word bij mij ook wel eens fout aangegeven maar ik weet niet of dat iets heeft te maken met Cool And Queit? Ik wil zo graag nog overklokken tot 2502 MhzRayMan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:07:
Momenteel draait mijn X2 3800+ op 2.6Ghz op een Asus A8n-SLI SE.
Ok bedankt voor je antwoord, ben eigenlijk met 2 andere computers bezig maar zal kijken of ik tussendoor ff wat kan testen.Anoniem: 146790 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:21:
[...]
Het lijkt erop dat de meeste mensen niet zover kunnen overklokken met dit moederbord (Ik heb hem ook). Bij 2430Mhz wilt hij nog wel stabiel lopen maar hoger gaat het niet echt meer. Het voltage word bij mij ook wel eens fout aangegeven maar ik weet niet of dat iets heeft te maken met Cool And Queit? Ik wil zo graag nog overklokken tot 2502 Mhz
Wat ik overigens wel kansloos vind aan dit moederbord is die CMOS clr jumper, die zit precies achter het klipje van de 2e PCIe slot en haast onmogelijk om deze te verzetten...
Het ligt niet aan het weergeven volgens mij, aangezien het op 4V zetten via RMClock wel gewoon werkt. Kan het iets anders zijn dat de BIOS instelling weer terugzet naar een lagere waarde?Ramon156 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:21:
Het lijkt erop dat de meeste mensen niet zover kunnen overklokken met dit moederbord (Ik heb hem ook). Bij 2430Mhz wilt hij nog wel stabiel lopen maar hoger gaat het niet echt meer. Het voltage word bij mij ook wel eens fout aangegeven maar ik weet niet of dat iets heeft te maken met Cool And Queit? Ik wil zo graag nog overklokken tot 2502 Mhz
Of dat de BIOS-waarde gewoon wordt genegeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door RayMan op 02-06-2006 14:50 ]
4V ?RayMan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:49:
[...]
Het ligt niet aan het weergeven volgens mij, aangezien het op 4V zetten via RMClock wel gewoon werkt. Kan het iets anders zijn dat de BIOS instelling weer terugzet naar een lagere waarde?
Of dat de BIOS-waarde gewoon wordt genegeerd?
He?? Bij mij zit hij toch echt onder bij het laatste PCI slot.JJFS schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:27:
[...]
Ok bedankt voor je antwoord, ben eigenlijk met 2 andere computers bezig maar zal kijken of ik tussendoor ff wat kan testen.
Wat ik overigens wel kansloos vind aan dit moederbord is die CMOS clr jumper, die zit precies achter het klipje van de 2e PCIe slot en haast onmogelijk om deze te verzetten...
Helemaal onderaan m'n moederbord onder alle PCI-e sloten bij mij.. (A8N-E)
Er is trouwens ook een edit-knopje
Er is trouwens ook een edit-knopje

Aansteller 
Heb omdat ik niet hoger kon klokken de timings van het geheugen maar wat strakker gezet. Van 2,5t-7-4-4-3 naar 2,5t 6-3-3-3. Wat heeft dit kwa performance voor nut?
Heb omdat ik niet hoger kon klokken de timings van het geheugen maar wat strakker gezet. Van 2,5t-7-4-4-3 naar 2,5t 6-3-3-3. Wat heeft dit kwa performance voor nut?
Ben momenteel aan het primen en de eerste resultaten zijn er:
2,6ghz @ 1.42 volt. Het geheugen staat nog wat laag, maar omdat de pc ging freezen @ 2,65ghz heb ik dit verlaagd om uit te sluiten dat dat de veroorzaker was.

Wat nog te doen:
Het voltage verlagen van de Cpu, want ik ben er van overtuigd dat hij dan ook nog wel stabiel is.
Maar nu eerst aan het Primen met een hogere memspeed om het geheel snel te krijgen.
2,6ghz @ 1.42 volt. Het geheugen staat nog wat laag, maar omdat de pc ging freezen @ 2,65ghz heb ik dit verlaagd om uit te sluiten dat dat de veroorzaker was.

Wat nog te doen:
Het voltage verlagen van de Cpu, want ik ben er van overtuigd dat hij dan ook nog wel stabiel is.
Maar nu eerst aan het Primen met een hogere memspeed om het geheel snel te krijgen.
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
VERDER IN DEEL 26!
Deel 26: [rml][OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 26[/rml]
Deel 26: [rml][OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 26[/rml]
[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 02-06-2006 17:01 ]
^^ With DesertShooter ^^
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.