[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.977 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

timow schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:50:
Hoe krijg ik het "oude" bootmenu weer terug van WinXP. Ik heb nl. op een Win2k3 Server machine Vista(zowel x64 als x86) geïnstalleerd, alleen loopt steeds vast. Ik kan dus niet in Vista(safe mode) komen om 2k3 als standaard in te stellen.

2. Is het mogelijk om vanuit een Win2k3 x86 Vista x64 te installeren(op een 3200+ x64). Als ik de CD open, krijg ik een foutmelding.
Vista kan wel opgestart worden als "roll back" ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan doen. Bij het opstarten krijg ik een command line venster. Hierin kan ik bv. wel het register openen.
Hoe krijg ik óf Vista aan de praat óf Win 2k3 als default bij het opstarten. NTdetect en ntldr heb ik al op de C gezet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 10:14
timow schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:19:
[...]

Vista kan wel opgestart worden als "roll back" ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan doen. Bij het opstarten krijg ik een command line venster. Hierin kan ik bv. wel het register openen.
Hoe krijg ik óf Vista aan de praat óf Win 2k3 als default bij het opstarten. NTdetect en ntldr heb ik al op de C gezet.
Even naar deze link surfen: http://www.pro-networks.org/vistabootpro/
Met dit programma kun je (vanuit win xp, 2k, w2k3, etc) het bootmenu van vista aanpassen, zodat bijvoorbeeld je w2k3 standaard opgestart wordt. En je kunt nog veel meer aanpassen.

Ik neem aan dat je nog wel in w2k3 kunt komen?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Geen idee of deze "bug" al gepost is , maar let even op het "taalgebruik"

Afbeeldingslocatie: http://img124.imagevenue.com/loc69/th_43288_anal....2.jpg
(in het beeldschermpje rechts op het scherm)

Leuke lawsuit voor in amerika ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

RacerII schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:19:

[afbeelding]

Zal wel een té slecht gekozen afkorting zijn voor analyseren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
LoeiOrdinair schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:24:
[...]

Zal wel een té slecht gekozen afkorting zijn voor analyseren :D
Ik denk eerder Analog ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb nu eindelijk ook aan de gang, hij wilde niet direct installeren op mijn 3Ware Escalade 7500. Het was even geprut om het werkend te krijgen, maar nu gaat hij als een trein. De systeembelasting is wel een eind hoger dan die van XP, maar op mijn bijna antieke hardware loopt het nog verrassend soepel.

Drivers installeren is een fluitje van een cent, ik heb de XP drivers van mijn 3Ware controller en nForce2 chipset gebruikt, en die kon ik installeren zonder te moeten rebooten. Ik heb ook geprobeerd de laatste officiële Forceware (84.21) te installeren, dat lukt (met een beetje moeite) maar de grafische performance zakt daarna gigantisch in. Voorlopig houd ik het dus wel bij de standaard Microsoft driver. :)

De interface vindt ik een hele verbetering, veel zaken zijn makkelijker terug te vinden dan in XP en logischer ingedeeld. De beveiligingswaarschuwingen zijn in het begin een beetje vervelend, omdat je dan alle instellingen nog zit te wijzigen. Maar als je daar mee klaar bent krijg je er eigenlijk zelden nog 1, en als je er 1 krijgt is er kort en bondig in omschreven wat de melding inhoud en wat je opties zijn. Ik denk zeker wel dat het mensen bewuster maakt met klikken.

Jammer is dat het artwork nog niet helemaal af is, zo toont het properties venster van de taakbalk nog vrolijk een Windows teletubby thema taakbalk en heb je bij het opstarten nog geen logo. Wel zijn gelukkig de meeste icoontjes al af, en die vind ik persoonlijk een behoorlijke verbetering.

Nog wat screenshots:
Windows Vista beta2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15a01ebb786b2e7153e8dd5bef0d029d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0408a238733f31b9b620cfb3510ee22f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e42a109b5548542c5d37dc0f4552f1a7/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6e166bc57b8b116166207a780e0a730f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3a82eb14eb6cdbdb03cfe0d67390950f/thumb.jpg

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

RacerII schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:19:

[afbeelding]

Welke driver heb je? Deze werkt nl. niet op mn GeForce FX Go5650.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Voor het branden van ISO images gebruik ik nu imgburn http://www.imgburn.com/index.php?act=download
Werkt tot nu toe erg lekker.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe willen ze dat trouwens doen met die performance-rating?
Nu is het een schaal van 1 tot 5, maar over een jaar zouden de helft van de computers 5 hebben, ofzo :P

Wordt dat opgerekt (1 tot 6, 7, 8, etc), of wordt dat periodiek herberekend (nu heb ik een 3, over een half jaar een 2?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

anandus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:08:
Nu is het een schaal van 1 tot 5, maar over een jaar zouden de helft van de computers 5 hebben, ofzo :P

Wordt dat opgerekt (1 tot 6, 7, 8, etc), of wordt dat periodiek herberekend (nu heb ik een 3, over een half jaar een 2?)
Het oprekken is denk ik niet nodig. Een 5 is alles wat je nodig hebt om Turbo Vista te draaien.

Meer is er dus niet nodig volgens mij :)

Overigens draait hij prima bij mij, en ik heb een 2 :P

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 13-06-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:54:
[...]

ja dus gaat je pc sneller als je hem op full performance zet
Werd net ook al even gezegd, maar Windows regelt dat zelf.

Het is correct dat als je het zelf aanpast, je computer continue op volle snelheid draait, maar dat is niet nodig.

Windows schakelt zelf stappen omhoog als het nodig is.

Als je wilt gamen, start je de game, en Windows:

Zet de CPU op vol vermogen
Zet Aero uit
Stopt Auto Defrag tool
En stopt nog wat kleine dingen

Je hoeft er dus niets voor te doen, om vol vermogen te krijgen, als je het nodig hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

anandus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:08:
Nu is het een schaal van 1 tot 5, maar over een jaar zouden de helft van de computers 5 hebben, ofzo
Bij mijn systeem zijn sommige sub-ratings boven de 5, dus is het echt een rating van 1-5?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dan dat boven 5 als overkill word gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:32:
[...]

Het oprekken is denk ik niet nodig. Een 5 is alles wat je nodig hebt om Turbo Vista te draaien.

Meer is er dus niet nodig volgens mij :)

Overigens draait hij prima bij mij, en ik heb een 2 :P
De rating geeft toch niet aan of je Turbo Vista kan draaien of niet?

Ik dacht dat het juist een makkelijke manier was voor een leek om te kijken of-ie een spelletje kan draaien?
Nu staat er achterop de doos "blabla Mhz, blabla Gb, blabla grafiscshe kaart" waar het met die rating gewoon wordt "3 en hoger".
althans, dat dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Zoals iedereen weet kun je nu die Beta 2 downloaden, je kan kiezen uit 32 of 64 bit. Nu heb ik hier 2 pc's staan met windows xp pro 32bit. 1 pc heeft een amd 64 bit proc. en die andere in een intel 32 bit.
Eerst had ik windows XP 64bit op de amd geinstalleerd en de windows 32 bit op de intel pc. Dat werkte alleen ZEER beroerd samen, veel geklier met netwerk en documenten en drivers etc. (Ik wil namelijk beide pc's zo veel mogelijk hetzelfde hebben, dus los van games en downloads staat er op beide pc's hetzelfde in dezelfde map structuur etc, werkt heel prettig) Dus toen besloot ik om die windows xp 64 bit weg te doen en op beide de 32 bit versie te installeren. Werkt gewoon best goed nu hierzo, niet veel klachten.

Mijn vraag, gaat het lekker werken als ik op beide pc's windows vista installeer en dan wel op de amd de 64 bit versie en op de intel de 32 bit versie? Of krijg ik dan hetzelfde geemmer als met de xp 64 / 32 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:44:
[...]
Dat hele Rating verhaal zijn ze nog niet eens over uit.
1 onderdeel sub-par maakt gelijk al korte metten met die rating.

Het zal me niet eens verbazen als uiteindelijk die hele rating eruit gehaald wordt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BackSlash32 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:05:
[...]

Dat hele Rating verhaal zijn ze nog niet eens over uit.
1 onderdeel sub-par maakt gelijk al korte metten met die rating.

Het zal me niet eens verbazen als uiteindelijk die hele rating eruit gehaald wordt..
Jammer, want het idee vind ik persoonlijk wel goed.
Zelfs als niet leek vind ik het vermoeiend om bij een leuk spelletje te moeten kijken hoeveel Mhz-blablabla het nodig heeft :)

Het is typisch een van de kleine dingen die de PC als gaming-platform klein houdt.
(Tuurlijk, als je puur voor gamen wil gaan moet je een console kopen, maar de PC mag desalniettemin wat beter geprofileerd worden als gaming-platform, imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:44:
[...]

Ik dacht dat het juist een makkelijke manier was voor een leek om te kijken of-ie een spelletje kan draaien?
Nu staat er achterop de doos "blabla Mhz, blabla Gb, blabla grafiscshe kaart" waar het met die rating gewoon wordt "3 en hoger".
althans, dat dacht ik?
I stand corrected. Je hebt gelijk.

Dan zal de schaal wel worden opgehoogd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:04:
Voor mensen met een laptop

zet wel effe battery use op full performance, bij mij stond hij op standaard

kan wat snelheid schelen
Scheelt zeker!!! Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Mensen die Daemon Tools willen gebruiken:

Download versie 3.02, installeren, rechtermuisknop op snelkoppeling: run as administrator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Danielson schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:32:
Mensen die Daemon Tools willen gebruiken:

Download versie 3.02, installeren, rechtermuisknop op snelkoppeling: run as administrator :)
Dat werkt bij mij ook, hoewel ik wel eerst een melding kreeg dat er een scsi driver niet gevonden is. Vreemd trouwens dat je het msi pakket op geen enkele manier als admin kan starten: die optie bestaat bij een msi bestand niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb nu ook in de gaten hoe je bij een dual boot Windows XP/Windows Vista de entries in de bootloader kan wijzigen.

Maak eerst een backup van je bootloader, zie onderaan deze post hoe dat moet!
  • Boot je Vista en meld aan
  • Open je startmenu
  • Ga naar "Accesories"
  • Rechtermuisknop op "Command prompt"
  • Kies voor "Run as administrator"
  • Er verschijnt een beveiligingswaarschuwing, accepteer die
  • Een command promtp opent, type daar "bcdedit.exe"
Er verschijnen nu een hoop gegevens, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Windows Boot Manager
--------------------
identifier              {bootmgr}
device                  partition=D:
description             Windows Boot Manager
locale                  en-US
inherit                 {globalsettings}
default                 {current}
resumeobject            {50c73d50-e6b3-11da-bc73-d30cdb1ce216}
displayorder            {ntldr}
                        {current}
toolsdisplayorder       {memdiag}
timeout                 30

Windows Legacy OS Loader
------------------------
identifier              {ntldr}
path                    \ntldr
description             Earlier version of Windows

Windows Boot Loader
-------------------
identifier              {current}
device                  partition=C:
path                    \Windows\system32\winload.exe
description             Microsoft Windows
inherit                 {bootloadersettings}
osdevice                partition=C:
systemroot              \Windows
nx                      OptIn

de oplettende lezer ziet daar al zijn 2 entries in de bootloader voorbij komen. Je Vista is voorzien van een identifier; "{current}". Om deze nu van "Microsoft Windows" te renamen naar bijvoorbeeld "Windows Vista" type je:
code:
1
bcdedit.exe -set {[identifier]} DESCRIPTION "Windows Vista"

Als je identifier dus "{current}" is is het commando:
code:
1
bcdedit.exe -set {current}  DESCRIPTION "Windows Vista"

Om je legacy entry van Windows XP te wijzigen gebruik je:
code:
1
bcdedit.exe -set {legacy} DESCRIPTION "Windows XP Pro"

(Waarschijnlijk kan je als identifier ook "{ntldr}" gebruiken, of een andere identifier die bij je rijtje met entries onder je legacy bootloader staat.)

Type nu nogmaals "bcdedit.exe" om te zien of het gelukt is, als je exact bovenstaande stappenplan hebt gevolgd moet er het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Windows Boot Manager
--------------------
identifier              {bootmgr}
description             Windows Boot Manager
inherit                 {globalsettings}
default                 {current}
displayorder            {ntldr}
                        {current}
toolsdisplayorder       {memdiag}
timeout                 30

Windows Legacy OS Loader
------------------------
identifier              {ntldr}
path                    \ntldr
description             Windows XP Pro

Windows Boot Loader
-------------------
identifier              {current}
device                  partition=C:
path                    \Windows\system32\winload.exe
description             Windows Vista
inherit                 {bootloadersettings}
osdevice                partition=C:
systemroot              \Windows
nx                      OptIn

Een andere versie van Windows, bijvoorbeeld je legacy entry van XP, default laten booten kan ook zo:
code:
1
bcdedit.exe /default {[identifier]}

Windows XP als default instellen werkt dus als volgt:
code:
1
bcdedit.exe /default {legacy}

Waarschijnlijk werken ook hier weer gewoon de identifiers ook je legacy bootloader entries, maar dat heb ik dus niet getest.

Een entry deleten kan ook, als je bijvoorbeeld alleen Vista gaat gebruiken type je het volgende om andere entries te verwijderen:
code:
1
bcdedit.exe -delete {[identifier]}

Backup maken!
code:
1
bcdedit.exe /export <filename>

Bijvoorbeeld:
code:
1
bcdedit.exe /export c:\bootloader_dump.bak

Om na een eventueel probleem deze weer terug te zetten gebruik je:
code:
1
bcdedit.exe /import <filename>

Bijvoorbeeld:
code:
1
bcdedit.exe /import c:\bootloader_dump.bak

Ik ben natuurlijk niet aansprakelijk voor eventuele problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sinds gisteren heb ik Vista Beta 2 geïnstalleerd op m'n P4 2,8GHz @ 3,0GHz met 1,5GB geheugen en een Asus V9999GE 256MB. Ik moet zeggen dat ik het er ERG gelikt uit vind zien. Aero Glass ziet er mooi uit. Sowieso vind ik alles er veel beter uitzien op m'n Acer 3201W dan met XP. Daar zag alles er @ 1360x768 een beetje 'pixelig' uit, met Vista heb ik dat niet meer.
Bijna alles draait top. M'n Promise Ultra 133 TX2 kon ik niet tijdens de installatie van Vista toevoegen bij gebrek aan een fdd maar nadat Vista klaar was had ik 'm in no-time aan de praat en zag ik één voor één m'n 4 hdd's tevoorschijn komen met (ietwat irritante) autoplay. CPU-gebruik en geheugengebruik vallen volgens de metertjes in de side bar best mee (10-20% voor CPU tijdens het 'bekijken' van Vista en gemiddeld 35% van m'n geheugen in gebruik).
Ook erg fijn dat Vista widescreen wallpapers heeft, dit ziet er een stuk beter uit dan die uitgerekte 1024x768 plaatjes :)
Ik kan alleen nog geen 5.1 geluid uit m'n X-Fi krijgen en m'n (Aldi) Zolid Xpert TVR7134 vindt Vista geloof ik niet zo lief (na 3x BSOD nadat ik VLC had laten zoeken naar kanalen). Ook m'n externe Toshiba/WD 250GB vindt Vista niet zo lief. Ik dacht m'n eigen collectie widescreen wallpapers eens aan te spreken alsmede een zooi Messenger smileys, maar na een halve minuut liep explorer.exe finaal vast met als resultaat 100% CPU gebruik (en 10°C warmer binnen afzienbare tijd). Enige oplossing was het proces explorer.exe stoppen en weer opnieuw opstarten. Gaat helaas (nog) niet automatisch zoals bij XP maar dat heb je met Beta software.
Ik heb me vanochtend ook gelijk maar aangemeld voor Office 2007 Professional Beta en die gedownload en geïnstalleerd. Heb alleen m'n Outlook voorzien van m'n accounts en er zo ff mee kunnen spelen maar ook dit ziet er bijzonder gelikt uit.
WMP11 kende ik al van de (niet zo legale) versie die ik op XP Pro had maar op Vista ziet 'ie er toch net iets lekkerder uit.
De icoontjes op de desktop vind ik alleen wel een beetje over-the-top. Ik moet nog eens kijken of ik ze wat kleiner kan krijgen dan de default grootte, want nu zijn ze nog vrij duidelijk te zien door iemand met -10 die z'n bril niet op heeft ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
timow schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:22:
[...]

Welke driver heb je? Deze werkt nl. niet op mn GeForce FX Go5650.
Ja die driver gebruik in onder vista.

(7900 gt extreme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:57:
[...]

Je kan toch gewoon links op 'folders' klikken, dan komen die folders gewoon vrolijk links te staan hoor :)
(eigenlijk een reactie op de post waar bovenstaande quote op reageert :P )
De folders komen er idd te staan ja, maar onder de favs (welke ik t lieft zelfs helemaal weg wilt hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Mijn Ervaring:

net op mijn main systeem
(A64 3500+, Asus A8N-E, 2gb kingston, Nvidia 660GT 128MB pci-e, 200gb maxtor ide)
Vista x64 geinstalleerd.

installatie was leuk... zag er goed, verzorgd, en overzichtelijk uit.
het proces was snel afgerond.. minder vragen en of antwoorden dan bij xp.
snelle duidelijke installatie (pluspunt)

daarna, 1e x booten... heb 2 minuten zitten wachten geloof ik.
maar daarna werkte alles ook prima.
gebruiker aangemaakt, beetje koekeloeren naar Aero (Wat zeer G**L is :) )
verder leuk en aardig,

op 3 na waren alle apparaten geinstalleerd, (mijn 6600gt niet, mijn logitech webcam niet, en mijn onboard geluidskaart niet)
die 6600gt werkt wel (na Vista x64 drivers gedownload te hebben) maar ik heb geen control panel, en games zijn vrij traag.

volgens de microsoft website zou versie 4.0nogwat moeten werken met mijn onboard geluidskaart.
dat deed deze niet (Error finding specified file) windows update laten zoeken.
deze installeerde keurig AC`97 Codec Device (ofzoiets)
dus wel geluid, geen 5.1

webcam nog niet geprobeerd.

verder werkt alles prima, nog geen instabieliteit gevonden.
pc hangt in windows2k3 domein en dat werkt ook prima.

pluspuntje: mijn onboard nForce Networking Controller werd automatisch geinstlleerd (dat zie ik HEEL graag)
als windows voor de meest generieke netwerkkaarten goede standaard drivers inbouwen is dat een groot pluspunt voor mij.
want als ik dan een keer format en opniew installeer kan ik gelijk het internet op om daarna alle nieuwe drivers te downloaden.. lekker snel doorwerken.

minpuntje: 14gb in gebruik na installatie... waar halen ze het in vredesnaam vandaan???

overall cijfer voor Vista (Beta 2): 7.0
-snelheid: 6.0 (moet autodefrag nog uitzetten)
-grafisch: 9.0 zeer mooi. helemaal niet zo teletubbie als ik verwachtte (Aero rulez)
-games: 6.0 Steam werkt, maar crasht op het moment dat ik van resolutie wissel, performance is matig (20% lager dan xp)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb vista vanavond ook we geinstalleerd.

1 ding viel me gelijk op het booten van vista duurt met een cleane install al langer dan mijn huidige instal van XP.

verder bevalt Aero me prima! alles is behoorlijk overzichtelijk ook al is het ff wennen, ik heb geen super systeem (XP2600 met de fsb op 182mhz, 1gbram, geforce 6800LE) maar het draaid allemaal wel goed.

gelukkig werken de nforce 2 drivers voor win xp ook gewoon in vista... heb nu alles werkend behalve de geluidskaart (nforce 2 soundstorm) hij werkt wel maar alleen in stereo kan hem niet wijzigen naar 5.1 output! zal wel komen door de xp-drivers. Het viel me wel zwaar tegen dat mijn geluidschip standaard niet eens door vista ondersteund wordt!

en verder heb ik 1 unkown device in de device manager staan... kheb jammer genoeg geen id wat dat is.
thijs_cramer schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:55:

-snelheid: 6.0 (moet autodefrag nog uitzetten)
waar zet je dat uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 13-06-2006 23:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
knights16 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:42:
kun je eigenlijk dual boot draaien wanneerje vista en xp op dezelfde partitie hebt staan ?
Nee, want je kan geen twee OS'en op dezelfde partitie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
met partition magic pro kun je toch een nieuwe partitie aanmaken in een bestaande ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

knights16 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:02:
met partition magic pro kun je toch een nieuwe partitie aanmaken in een bestaande ?
Ja, maar dan is het niet meer dezelfde partitie :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vind het trouwens heel fijn dat als je een vastgelopen programma beëindigt, dat je dan een vriendelijk "Windows is checking for a solution" krijgt, in plaats van "this program is not responding blabla".
Ik weet niet of Windows echt voor een oplossing aan het zoeken is, maar het komt voor mij in ieder geval een stuk vriendelijker over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
anandus schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:01:
Ik vind het trouwens heel fijn dat als je een vastgelopen programma beëindigt, dat je dan een vriendelijk "Windows is checking for a solution" krijgt, in plaats van "this program is not responding blabla".
Ik weet niet of Windows echt voor een oplossing aan het zoeken is, maar het komt voor mij in ieder geval een stuk vriendelijker over :)
Ik heb deze melding nu een paar keer gehad voor explorer.exe maar hij loste het steeds netjes op :)

Alleen na de installatie van mijn Nforce RAID controller bootte Vista niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb gister al 1x een blue-screen gehad... die had ik sinds windows 2000 niet meer gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/showcase/winvista_b2_hp_19.jpg

Dit is ook wel leuk :)

Gewoon op je luie stoel de upgrade regelen, en meteen Ultimate gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn Vista partitie begint vol te raken en nu wil ik de locatie van m'n Documents folder verplaatsen naar m'n datapartitie. Het van XP bekende rechtsklikken op My Documents en dan het target wijzigen werkt niet. Weet iemand hoe het wel kan?

Ik heb al gezocht, en kwam toen uit op Mijn documenten op andere schijf maar daar schijnt iedereen over de vermelding dat het Vista betreft heen te lezen |:(

Zelf slepen heeft tot gevolg dat alle niet-beveiligde mappen in Documents worden gekopieerd naar de nieuwe locatie, dus dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:05
Canaria schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:29:
Mijn Vista partitie begint vol te raken en nu wil ik de locatie van m'n Documents folder verplaatsen naar m'n datapartitie. Het van XP bekende rechtsklikken op My Documents en dan het target wijzigen werkt niet. Weet iemand hoe het wel kan?

Ik heb al gezocht, en kwam toen uit op Mijn documenten op andere schijf maar daar schijnt iedereen over de vermelding dat het Vista betreft heen te lezen |:(

Zelf slepen heeft tot gevolg dat alle niet-beveiligde mappen in Documents worden gekopieerd naar de nieuwe locatie, dus dat werkt ook niet.
Moet kunnen volgens dit verhaal:
http://www.microsoft.com/...man_vistapreview.mspx#EQF

Iemand toevallig Nokia PC Suite al werkend gekregen onder Vista? Installeren gaat prima, werking opzich ook, maar communiceren via IrDA of kabel werkt bij mij niet. :-(
(Op de nokia developers fora is ook niet te vinden dat ze Vista al supporten hoor, maar kan zijn dat iemand een work-aroundje heeft gevonden...?)

edit - link aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Barkrukhenkie op 14-06-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook draaiend het volledige beta pack zeg maar, dus vista met office 12 en live messsenger...

lijkt allemaal prima te draaien op zich op m'n Inspiron 630m van Dell... (Rating 2).

Wel behoorlijk irritant zijn de constante beveiligings vragen overigens.

Wat ik eigenlijk nergens kan vinden is de Windows Flip en 3D (alt tab van sun java lookingglass zeg maar :P). Zit dat nog niet in deze Beta of is het zo geregeld dat mijn systeem het niet aan kan dat hij het niet weergeeft. Alt-tab is nu zoals ouds.

Weet dat ik het met programma's als Topdesk wel voor elkaar krijg, maar als nu standaard in windows zou moeten zitten ben ik wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:51:
Hier ook draaiend het volledige beta pack zeg maar, dus vista met office 12 en live messsenger...

lijkt allemaal prima te draaien op zich op m'n Inspiron 630m van Dell... (Rating 2).

Wel behoorlijk irritant zijn de constante beveiligings vragen overigens.
Ja, dat kan je uitzetten, dat maakt het leven een stuk makkelijker :)
Wat ik eigenlijk nergens kan vinden is de Windows Flip en 3D (alt tab van sun java lookingglass zeg maar :P). Zit dat nog niet in deze Beta of is het zo geregeld dat mijn systeem het niet aan kan dat hij het niet weergeeft. Alt-tab is nu zoals ouds.
Je bedoelt winkey+tab? :?

Weet iemand hoe ik custom resoluties in kan stellen?
Nu nVidia heeft besloten dat het nVidia Control Center maar helemaal nutteloos moet zijn, weet iemand waar ik dat wel kan instellen? En ook waar ik in kan stellen dat-ie bepaalde resoluties niet stretch?

Als ik een widescreen resolutie kies, dan wil ik zwarte balken hebben en niet dat alles uitgerekt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ah, gelukt, thanks :P
Was eigenlijk nog heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
willyb schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:07:
[...]
Je bedoelt winkey+tab? :?

Ja... maar lijkt niets te doen hier. Winkey-TAB doet gewoon tab... niets meer.
Dit bedoel je toch?
Je hebt wel een DirectX-9 grafische kaart?

Anders kan je dit nog proberen:
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:20:
[...]

Of maak een snelkoppeling in de Quick Launch naar het commando "RunDll32 DwmApi #105" :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 14-06-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat experimenteren: Windows Media Center.... die is totaal aan het flippen in demo mode... lijkt echt wel heel erg exact op wat apple laatst had met z'n media afspeler (kleuren die door beeld lopen etc. op je normale monitor). Nog meer mensen met vreemde kuren in dat programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel leuk deze windows, maar kwa snelheid moet er echt nog veel gebeuren.

ik hoop dat ze weer terug kunnen naar de snelheid van windows 2000 wat voor mij nog steeds het fijnste OS is met 180mb geheugengebruik. terwijl dat met Vista nu 700 +- is.

maar het is natuurlijk nog een beta.

verder werkte Gta san andreas wel redelijk, wel veel fps drops. Fifa werkte niet. counterstrike 1.6 werkte wel maar ook fps drops.

ik wacht liever tot de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:44:
[...]

waar kunje die opties vinden op die beveiligings melding uit te zetten? want zelfs alle native vistra administrator progs geven zo'n melding en idd dat is best wel irritant!
MSconfig -> tools -> Disable UAP -> klik op Launch -> reboot :Y)
wat die 3D alt-tab betreft dat werkt met ctr + winkey + tab niet alleen met winkey tab.
Waarom hebben ze allebei gedaan? overigens is ctrl-winkey-tab wel naar zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets geks, als ik dus die deamon 3.02 installeer dan is mijn windows dus niet meer geactiveert, dan staat er dat ik 12 dagen heb om windows te activeren, maar unistall ik deamons dan is die weer geactiveert. :?

/edit

Er zijn dus meer mensen die er last van hebben op het Deamon tools forum zoals hier, dus even voor de mensen hier die ook deamon tools geinstalleert hebben, als je deamons dus installeert gaat je activatie van windows weer uit en kan je ook niet weer opnieuw activeren, of je moet deamon tools weer unistallen dan is alles weer goed. Dus gewoon snel spel installeren even patch nocd halen en dan snel deamons weer unistallen, zo doe ik het dus.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:52:
wel leuk deze windows, maar kwa snelheid moet er echt nog veel gebeuren.

ik hoop dat ze weer terug kunnen naar de snelheid van windows 2000 wat voor mij nog steeds het fijnste OS is met 180mb geheugengebruik. terwijl dat met Vista nu 700 +- is.

maar het is natuurlijk nog een beta.

verder werkte Gta san andreas wel redelijk, wel veel fps drops. Fifa werkte niet. counterstrike 1.6 werkte wel maar ook fps drops.

ik wacht liever tot de final
De snelheid is idd niet heel goed maar je moet niet vergeten dat het een Beta is, dus die is ook nog helemaal niet bedoeld om snel te gaan maar om te kijken wat nog niet goed werkt.

Verder vind ik het op gebruiksvriendelijk niveau wel weer een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:21:
Ik heb iets geks, als ik dus die deamon 3.02 installeer dan is mijn windows dus niet meer geactiveert, dan staat er dat ik 12 dagen heb om windows te activeren, maar unistall ik deamons dan is die weer geactiveert. :?

/edit

Er zijn dus meer mensen die er last van hebben op het Deamon tools forum zoals hier, dus even voor de mensen hier die ook deamon tools geinstalleert hebben, als je deamons dus installeert gaat je activatie van windows weer uit en kan je ook niet weer opnieuw activeren, of je moet deamon tools weer unistallen dan is alles weer goed. Dus gewoon snel spel installeren even patch nocd halen en dan snel deamons weer unistallen, zo doe ik het dus.
Vreemd, hier ben ik gewoon geactiveerd?

Ik draai Daemon 3.33, trouwens, misschien dat het daaraan ligt? en ik heb UAP uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:
[...]
Vreemd, hier ben ik gewoon geactiveerd?

Ik draai Daemon 3.33, trouwens, misschien dat het daaraan ligt? en ik heb UAP uitstaan.
Ik gebruik dus 3.02 maar ik ga dus zometeen even 3.33 uitproberen want je kan natuurlijk gelijk hebben, maar had je ook een restart gedaan na deamon installatie of gelijk weer verder na installatie, want bij mij deed die pas raar nadat ik hem een restart had gegeven, want ik hoefde niet te restarten na deamon installatie, maar in iedergeval ga ik 3.33 even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb de Beta nu een week ofzo geinstalleerd staan, en alles ziet er prima uit. Een beetje hannessen met Beta drivers, maar heb alle hardware ook zonder problemen aan de praat. Ik heb een multiboot met Windows XP, maar ben eigenlijk zo tevreden over de Beta dat ik al over wil. Ik zit dus even te denken aan een reformat en herinstallatie.

Wat zijn de ervaringen met het gebruik van Vista als hoofd OS zover? Zijn er bepaalde redenen waarom ik het vooral NIET zou moeten doen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dicht, ik doe hem wel wee ropen als ik tijd heb hem op te schonen.
Terug open. Ik begin het goed moe te worden eigenlijk :)

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 14-06-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik draai sinds een paar dagen ook een dual boot ,xp vs vista

Mijn systeem is een Asus barebone , Pentium 4 2800mhz , 512 ram , tijdelijk onboard videokaart omdat mijn Geforce FX 5600 ultra in een andere pc zit.

Het draaid nog niet onaardig moet ik zeggen , soms wat traag ,maar dat komt omdat mijn RAM aan de kleine kant is, en onboard video wil ook niet altijd meewerken :+

Het is wel eventjes wennen ,vista.

Heb alleen 1 vaag probleem ,bij het openen van rar of zip crasht heel het systeem ,toch maar eens uitzoeken wat dat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iets wat mij trouwens wél opvalt is dat Oblivion een stuk stabieler draait op Vista dan op XP.
Op XP had ik gemiddeld om het uur een crash, maar met Vista helemaal nada. En ik heb toch 10+ uur Oblivion op Vista gespeeld.

Nu kan de oorzaak vanalles zijn en hoeft het niet persé bij Vista te liggen, maar het is wel iets wat ik zeker merk.

Ervaren jullie bepaalde spelletjes stabieler? Of misschien juist minder stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
Nou ik had al tijden terug een keertje Longhorn. Was nie vele bijzonders toen en verder nooit meer naar gekeken. Nu kreeg ik ene mailtje van M$ MS dat Vista Beta 2 te downen was (kben lid van dat beta gebeuren).
Vandaag maar ff geinstalleerd. Eerste install verliep kut want eerste keer booten klagde hij al meteen dat hij winload.exe niet kon vinden (me partities zaten beetje vaag in elkaar dus kon het misschien ook nog aan liggen). Net een tweede install op mijn school harddisk gedaan en die gewoon volledig gebruikt voor Vista.
Eerste indruk... über geil OSje :P Het ziet er allemaal mooi uit en in de Control panel lekker veel meuk om mee te spelen. Drivers vinden was niet echt een probleem. Voor me Ati X800 Pro (met 16 pipeline-mod) officiële Ati drivers gebruikt en werkt meteen goed ook Aero. Me TV-kaart (NVTV) doet het ook metene na install van driver. Audigy 2 ook alleen het geluid is beetje kut. Kan het niet op 5.1 zetten en ik hoor af en toe klikken er door heen of soms valt ineens het complete geluid weg :7
Verder is het alleen nog wel een beetje laggie maarligt veelal aan dat Vista me harddisk heel veel gebruikt en ik nog steeds niet weet hoe ik dat uit kan zetten.

Opzich leuke OS maar snelheid moet wat aan gedana worden.

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 15-06-2006 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik vraag me toch serieus af hoeveel de snelhied nog omhoog gaat met de final... eigenlijk heb ik daar niet zoveel vertrouwen in. :+

mijn systeem heeft in de vista rating een 3 geloof ik... volgens mij is dat niet bijster hoog, het draaid ook redelijk maar niet echt soepel. heeft die glass skin nog verschillende niveau's? ziet er goed uit en ik kan 3D alt-tabben... is dat dan de meest grafische versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Chaoss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:09:
ik vraag me toch serieus af hoeveel de snelhied nog omhoog gaat met de final... eigenlijk heb ik daar niet zoveel vertrouwen in. :+
De snelheid zal nog wel stijgen, maar stabiliteit heeft prioriteit. Aan een OS dat supersnel kan vastlopen heb je immers niet zoveel. :+
mijn systeem heeft in de vista rating een 3 geloof ik... volgens mij is dat niet bijster hoog, het draaid ook redelijk maar niet echt soepel. heeft die glass skin nog verschillende niveau's? ziet er goed uit en ik kan 3D alt-tabben... is dat dan de meest grafische versie?
Ik heb ook een rating van 3, en ik heb alle leuke features wel geloof ik. Ook het 3D alt-tabben, en als je dat heb, heb je volgens mij de meest grafische versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:09:
AtleX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:03:
[...]
Ik heb ook een rating van 3, en ik heb alle leuke features wel geloof ik. Ook het 3D alt-tabben, en als je dat heb, heb je volgens mij de meest grafische versie.
Die rating is voor spelletjes niet voor Vista, slimpies ;)

Een tikkie sneller zou ik ook fijn vinden, maar eerst die paar kleine bugjes eruit.
Zo werd mijn computer gister opeens heel erg langzaam, dus ik ging kijken in de task manager:
Was dat searchding alles aan het opzuigen :/
300+ Mb gewoon geheugen en 800+ Mb virtueel geheugen. En hij wilde maar niet dood :( Computer maar opnieuw opgestart.

Ook vind het jammer dat Firefox, in ieder geval bij mij, helemaal niet zo lekker werkt, krijg soms tijdelijke lockups van 10 seconden ofzo, soms springt het beeld naar zwart en terug alsof ik resolutie verwissel en het laden van pagina's laat de browser soms eventjes hangen tot de pagina terug is.
Maar moet bijgezegd worden dat Firefox vanuit Mozilla zelf ook niet 100% Vista-proof wordt genoemd en dat dat met, geloof ik, versie 2.0 wel 100% Vista-proof zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Wat ik graag zou willen zien is een soort van benchmark waarin je de snelheden kunt vergelijken tussen de verschillende builds. We hebben het er wel over dat Vista steeds sneller aanvoelt, maar er zijn nog niet echt harde cijfers hierover.

Dat zou je kunnen zien hoe de installatieduur, opstarttijd, etc sneller wordt.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

anandus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:03:
Maar moet bijgezegd worden dat Firefox vanuit Mozilla zelf ook niet 100% Vista-proof wordt genoemd en dat dat met, geloof ik, versie 2.0 wel 100% Vista-proof zou moeten zijn.
Is er ergens een overzicht van software die momenteel al goed onder Vista draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:46:
[...]

Is er ergens een overzicht van software die momenteel al goed onder Vista draait?
Niet dat ik weet, ik ben er zelf ook wel benieuwd naar, eigenlijk :)

Ik kom niet verder dan Office 2007 Beta 2 :P

Een snelle Google brengt ook weinig soelaas, behalve dat ik gewezen wordt op de Windows Vista Upgrade Advisor.
Ik heb deze 'even' snel gedraaid (mijn computer kan Vista niet draaien, omdat ik te weinig ruimte heb, zegt-ie :+ ), maar deze geeft geen info over software, helaas.
offtopic:
Ook zegt-ie dat ik Aero niet kan draaien, omdat ik maar 122Mb videogeheugen heb, en ik heb minstens 128Mb nodig? Naja, het zal wel :P

Weet iemand anders waar er een lijst bijgehouden wordt van Vista-compatible software? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hier staat een (klein) lijstje, en een artikel over compatabiliteit:

http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_beta2_04.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:17:
Hier staat een (klein) lijstje, en een artikel over compatabiliteit:

http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_beta2_04.asp
Hmmz.. daar staat Firefox wel als 'compatible', terwijl ik het toch echt anders ervaar.
Sterker nog: Ik draai sinds 10 minuten Firefox in compatibility-modus met XP, en het voelt een stuk beter aan (maar dat kan ook tussen de oren zitten, natuurlijk), ik vertel over een dagje wel of het daadwerkelijk zo is :)

edit:
En toen ik klaar was met typen werd mijn computer weer supertraag:
Yups, weer dat search-gedoe, met 180Mb gewoon en 750Mb virtueel-geheugen. Volgens mij zit er nog een ernstige memoryleak oid, strax even melden bij Ome Gates.
Voor de mensen die het uit willen zetten, het heet nu niet meer Indexing Service, maar Windows Search :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 15-06-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb even een topic in Client Software Algemeen geopend hierover: Software geschikt voor Windows Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

@ anandus
Windows Indexer zuigt soms veel resources, maar die kun je uitzetten met msconfig (bij services: Windows Search). Scheelt veel.
Ik gebruik firefox en heb absoluut geen problemen, hij loopt lekkerder dan ie7 zelfs. Die kan het soms niet aan en vertraagt bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Installatie ging prima bij mij... eerst in vmware en later ook maar ff op mn Media PC.

Alles werkt wel ongeveer. Hij ziet mn tv-kaart nog niet, maar verder heb ik dat ook nog niet geprobeerd.
Ook Media Center werkt prima, alleen als ik het op tv-out probeer blijft het scherm zwart. Als ik inlog via remote desktop gaat het echter prima...
Zijn er meer mensen met dit probleem?
ik heb een Ati Radeo 9500, zowel de standaard driver van Microsoft als de ATI driver voor Vista geprobeerd

tipje voor linux mensen met problemen met remote desktop
pak hiervoor de cvs van rdesktop, wel ff zelf compilen
de stable build heeft problemen met verbinden

voor Archlinux heb ik wel al een build gemaakt hiervan, klik

[ Voor 1% gewijzigd door frankivo op 15-06-2006 16:49 . Reden: typo ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk ook al een tijdje met vista, ik heb een rating van 4, maar na een tijdje de hdd aanhoren en naar mijn taskmanager te kijken vreet vista 60-70% cpu, en dat met dual core!

Verders vind ik het echt een ubergeil os en ik ben voor de verandering bereid om het te kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:48:
Ik werk ook al een tijdje met vista, ik heb een rating van 4, maar na een tijdje de hdd aanhoren en naar mijn taskmanager te kijken vreet vista 60-70% cpu, en dat met dual core!
Nogmaals, de rating is voor spelletjes, en zegt niets over hoe 'goed' Vista moet lopen ofzo 8)7

Maar als je in je taskmanager kijkt, kan je dan ook zien waar die CPU dan voor gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
anandus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:10:
[...]
Nogmaals, de rating is voor spelletjes, en zegt niets over hoe 'goed' Vista moet lopen ofzo 8)7

Maar als je in je taskmanager kijkt, kan je dan ook zien waar die CPU dan voor gebruikt wordt?
Omdat je zo aandringt een quote uit windows help and support
The Windows System Performance Rating measures the capability of your computer's hardware configuration and expresses this measurement as a whole number. A higher performance rating means your computer will perform better and faster, especially when performing more advanced and resource-intensive tasks, than a computer with a lower performance rating. You can use the performance rating number to confidently buy programs and other software that are rated to match your computer's performance level. For example, if this computer has a System Performance Rating of 3, then you can confidently purchase any software designed for this version of Windows that requires a computer with a rating of 3 or less.

If you don't see a rating, click Rate this computer . The overall rating represents the capability of different parts of your computer, such as random access memory (RAM), central processing unit (CPU), hard disk, general graphics performance, and specific gaming graphics capability. Each of the parts listed receives a subrating that helps determine the overall rating. If you've recently upgraded hardware (for example, by adding more RAM), you can refresh your rating by clicking Refresh to see if your overall rating number improved.

The rating system is designed to accommodate advances in computer technology, so the standards for each level of the rating system stay the same. For example, a computer rated as a 4 should remain a 4 unless you decide to upgrade the computer's hardware. As technology continues to improve, additional System Performance Ratings will be introduced.
Heeft dus maar voor een (klein) deel met games te maken

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Puresmoker schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:23:
[...]

Omdat je zo aandringt een quote uit windows help and support

[...]

Heeft dus maar voor een (klein) deel met games te maken
Het is niet voor spelletjes, maar software in het algemeen.

Photoshop e.a. zullen als het goed is ook een rating op de doos zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Het is inderdaad voor software in het algemeen, onder andere spellen. Gamedevelopers zullen straks ook wel met een rating op de box komen lijkt me zo.

Is het iemand bekend in hoeverre microsoft nog gaat updaten aan deze beta? Tot op heden vind ik het een heerlijk OS, ik heb dualboot geinstalleerd en XP is al een paar dagen niet gebruikt :p maar er is nog heel wat te verbeteren imo.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Puresmoker, bedankt voor de quote :)
PWM schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:11:
[...]

Het is niet voor spelletjes, maar software in het algemeen.

Photoshop e.a. zullen als het goed is ook een rating op de doos zetten.
Of Windows Vista 2.0 :+
Ja, zat me net te bedenken dat die rating indirect óók iets over de mogelijkheden van Vista kan zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
Ook hier geïnstalleerd (specs zie hieronder), maar toch niet helemaal soepel gegaan.
Mijn Ati Radeon 9700 werd niet zo goed herkend dus gaf in het begin ook niet echt de goede resolutie weer (dat je links zo'n verticale streep hebt lopen waarin je ook aan de andere kant weer het muispointer ziet terugkomen).
Refresh rate was daarbij uiteraard ook laag, toen Ati drivers geïnstalleerd: zwart scherm met een flikkerend muispijl.. Ctrl+Alt+del gaf wel het inlogscherm goed weer, maar bij teruggaan, wederom zwart.. Na een paar keer dit doen: een flikkerend scherm, zwart met enigszins goed beeld tussendoor.. De installatie van die drivers duurde erg lang, maar uiteindelijk heb ik het systeem correct kunnen opstarten (met een hoop ctrl+alt+del en de muis goed mikken)... Bij resolutiewisselingen ook soms dit zwarte beeld terug en dan opstarten met veilige modus in 640x480, wat uiteraard wel goed werkt.
Mogelijk kwam dit alles doordat ik de resolutie 1360x1024 wilde gebruiken, die overigens verder prima werkt in XP. Wat resolutiewisselingen betreft wacht ik nu dus elke keer in spanning af.... Moet straks nog aangeven dat m'n LCD TV extended op 1360x768 moet draaien....

Uiteindelijk werd ook bij opstarten een chkdsk gedraaid: een hoop corrupte files die gerepareerd werden, maar bij opstarten wordt toch aangegeven dat er bestanden corrupt zijn en ik chkdsk moet draaien........... Het werkt in ieder geval nog wel.

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 17-06-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Chaoss schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:26:
[...]

hoe kom je in dat scherm? kan ik nergens in mijn windoos config scherm vinden?
Waarschijnlijk omdat je al Windows Ultimate draait? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb Vista nu eindelijk aan de praat, helaas wel de 32bit versie, maar het zij zo...
Het ziet er allemaal mooi uit alleen valt er nog genoeg te tweaken wat dat betreft.
Heb even de oude w2ks skin aangehad, maar dan kan je net zo goed nog XP of w2k zelf draaien. :)
Ik heb alleen nu gemekker met msn live messenger, heb niet genoeg rechten voor install???
Is bij een update....

[ Voor 35% gewijzigd door elevator op 17-06-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er is een update voor Windows Vista :)

De vervanging van Activesync _/-\o_
Tonight, a update to Windows Vista Beta 2's Windows Mobile Device Center has gone up on Windows Update. This update gives the Windows Mobile Device Center full capability of syncing your Windows Mobile Phone or Device with Outlook. It even supports OneNote 2007 Mobile as well. It offers an impressive UI arrangement giving you full access to syncing your device and accessing its files. It even tells you how many images you have on your Mobile Device when you move your mouse over "Photos, Music and Video". I'm certainly impressed with this update and expect it will only get better here on out.
Afbeeldingslocatie: http://hive.net/Member/photos/the_insider/images/16499/500x370.aspx
Afbeeldingslocatie: http://hive.net/Member/photos/the_insider/images/16501/500x370.aspx
Afbeeldingslocatie: http://hive.net/Member/photos/the_insider/images/16502/500x368.aspx

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
voor mij staat ie niet op windows update hoor! die update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

edgarf28 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:48:
voor mij staat ie niet op windows update hoor! die update
Bij mij wel :)

Vanochtend stond ie er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:29:
Er is een update voor Windows Vista :)
Ja, inderdaad :)

Nix Active :r Sync \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:03:
[...]
Ja, inderdaad :)

Nix Active :r Sync \o/
Cool....ik vroeg me al af hoe ik kon syncen :) ga het vanavond gelijk ff uitproberen (Na NL-Ivoorkust natuurlijk :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In een artikel op de website van Bungie, de ontwikkelaar van de Halo serie, wordt door project leider Jo Clowes ingegaan op de PC-versie van Halo 2. De PC-versie van Halo 2 zal enkel op Windows Vista speelbaar zijn en als een soort lokkertje voor Microsoft's nieuwe besturingssysteem gaan fungeren.

Clowes gaat in zijn vraaggesprek met zichzelf in op de Live Anywhere-functionaliteiten van Halo 2. Zoals al eerder bekend was gemaakt, kun je Halo 2 niet tegen Xbox-gamers spelen, maar kun je ze wel uitnodigen om de PC-versie te komen spelen. Clowes vertelt dat het maximale aantal spelers op 16 ligt, net als in de Xbox-versie. Men probeert dan ook zoveel mogelijk trouw te blijven aan het origineel en enkel op de punten waar men echt verbetering wil brengen, de game aan te passen. Je kunt het verhaaltje van Clowes op de officiële Bungie website lezen.
Euhm... Ja, Halo als lokkertje voor Vista 8)7

Zeker iets teveel op de X-Box gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

anandus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:23:
Euhm... Ja, Halo als lokkertje voor Vista 8)7

Zeker iets teveel op de X-Box gespeeld :P
Persoonlijk vind het een alles behalve boeiend spel, maar waar ik me echt om zorgen maak zijn andere games in de toekomst :/

Trouwens maar 16 mensen ... zoveel power in een X-Box 360 en dan 16 players 8)7

* nero355 zich nog meer zorgen maakt over alle TPM dingen die steeds meer naar boven komen "in de echte wereld" :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:29:
[...]
* nero355 zich nog meer zorgen maakt over alle TPM dingen die steeds meer naar boven komen "in de echte wereld" :|
TPM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:29:
[...]

Persoonlijk vind het een alles behalve boeiend spel, maar waar ik me echt om zorgen maak zijn andere games in de toekomst :/

Trouwens maar 16 mensen ... zoveel power in een X-Box 360 en dan 16 players 8)7
Power is maar 1 van de vele dingen die bepalen hoeveel mensen er online kunnen spelen.

Halo 2 is ontworpen om met maximaal 16 man te spelen. De velden zijn zo gemaakt voor snelle actie. De grotere velden zijn juist weer ontworpen om een tactisch spel te spelen.

De 16 spelers zijn precies goed, en dat heeft niets met power te maken.

Los van het feit natuurlijk dat Halo 2 een Xbox 1 spel is, die op een Celeron 733 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja ik had misschien TCPA in plaats van TPM moeten noemen, maar het komt op hetzelfde neer.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:44:
[...]

Mja ik had misschien TCPA in plaats van TPM moeten noemen, maar het komt op hetzelfde neer.
Paniek site, zoals er zoveel bestaan.

Veel beweringen, die als feit worden gepresenteerd, maar niet ondersteund door enig feit. De 100ste keer dat het einde van X wordt voorspeld.
Presumably
Dat is het begin van een heel verhaal wat het einde van Open-Source aankondigd :+

Het begint met "Presumably", en vervolgens wordt het daarna als feit gebruikt :+

even verder op gaan we weer verder met
But probably
en hop, het doemverhaal heeft weer nieuw voer :z

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PWM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:50:
Paniek site, zoals er zoveel bestaan.

Veel beweringen, die als feit worden gepresenteerd, maar niet ondersteund door enig feit. De 100ste keer dat het einde van X wordt voorspeld.

Dat is het begin van een heel verhaal wat het einde van Open-Source aankondigd :+

Het begint met "Presumably", en vervolgens wordt het daarna als feit gebruikt :+

even verder op gaan we weer verder met

en hop, het doemverhaal heeft weer nieuw voer :z
NOFI Maar vind je het heel erg als ik jouw post een flame zie richting Open Source en alle sites die een heel duidelijk beeld van het TCPA/Palladium gebeuren weergeven ??

Je ondertitel helpt ook niet echt mee ...

Moet wel zeggen dat ik een site die ik nog nooit heb gezien als voorbeeld heb genomen. Er bestaan veel betere sites alleen heb ik die even niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat is dan het probleem van TCPA?
Klinkt een beetje als klagen dat je geen X-box-spelletjes op een Playstation kan spelen?

Maar ik miste de link tussen
En Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:07:
[...]

NOFI Maar vind je het heel erg als ik jouw post een flame zie richting Open Source en alle sites die een heel duidelijk beeld van het TCPA/Palladium gebeuren weergeven ??

Je ondertitel helpt ook niet echt mee ...

Moet wel zeggen dat ik een site die ik nog nooit heb gezien als voorbeeld heb genomen. Er bestaan veel betere sites alleen heb ik die even niet bij de hand.
Flame richting Open Source? Waar haal je dat vandaan.

Deze site, gaat er zonder 1 goeie reden van uit dat TCPA het einde is van Open Source :X

Dat vind ik redelijk debiel. Dat heeft niets met voor/tegen Open Source te maken, dat heeft te maken met een hele gekke stelling inname van deze gasten.
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:16:
Wat is dan het probleem van TCPA?
Klinkt een beetje als klagen dat je geen X-box-spelletjes op een Playstation kan spelen?

Maar ik miste de link tussen

[...]
En Vista?
Dat heeft wss te maken met het feit dat Windows Vista encryptie ondersteund die een TPM chip nodig heeft.

Met de nadruk op ondersteund

En dat ook nog eens alleen in de Ultimate versie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/72d721b875e52cfb515313e163a365a4/thumb.jpg

Wat Vista Ultimate ondersteund is het encrypten van de data op je harde schijf. Niets meer, niets minder.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PWM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:21:
Deze site, gaat er zonder 1 goeie reden van uit dat TCPA het einde is van Open Source :X
Omdat uiteindelijk de bedoeling is dat je niet zonder een TPM chip + TPM enabled OS bijvoorbeeld het internet op kan om maar heel simpel te beginnen.

En wat het met Vista te maken heeft : Elke Windows versie "pusht" een stukje TCPA/Palladium door de neus van de nietswetende consument met als excuus "Het is voor uw eigen veiligheid/bescherming" :/

Als ze straks niet eens een MP3'tje mogen afspelen en de computer i.c.m. het OS voor ze gaat bepalen wat ze wel en niet mogen doen met hun eigen computer dan is het al te laat imho ...

Ik zou zeggen geloof wat je geloven wil, maar feit blijft dat we als consument steeds minder te zeggen hebben en ook als burger/inwoner van een land/bewoner van een planeet, maar dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Omdat uiteindelijk de bedoeling is dat je niet zonder een TPM chip + TPM enabled OS bijvoorbeeld het internet op kan om maar heel simpel te beginnen.
Aanname.

Overigens kan je op een TPM chip based computer ook gewoon je favo Linux Distro installen
En wat het met Vista te maken heeft : Elke Windows versie "pusht" een stukje TCPA/Palladium door de neus van de nietswetende consument met als excuus "Het is voor uw eigen veiligheid/bescherming" :/
Onjuist. Alleen de Ultimate versie bevat ondersteuning voor het encrypten van data. Niet voor enige vorm van software ondersteuning, beperking of enigzins.
Als ze straks niet eens een MP3'tje mogen afspelen en de computer i.c.m. het OS voor ze gaat bepalen wat ze wel en niet mogen doen met hun eigen computer dan is het al te laat imho ...
Geen idee waar dit vandaag zou komen?
Ik zou zeggen geloof wat je geloven wil, maar feit blijft dat we als consument steeds minder te zeggen hebben en ook als burger/inwoner van een land/bewoner van een planeet, maar dat is weer een andere discussie.
Wat heb je minder te vertellen dan?

Kan je niet meer bellen, niet meer mailen, niet meer internetten? Bepaalt jouw computer wat je mag draaien? Werkt Linux niet meer?

Wat hebben wij minder te zeggen over onze computer op dit moment, en met Vista?

EDIT

De meeste artikelen, en anti sites (zoals je jij aanhaalde) stammen zelf, of gebruiken artikelen uit 2000-2002.

Artikelen waarin wordt bewezen dat MS Longhorn een TPM only OS zou worden.
Artikelen waarin wordt bewezen dat je vanaf 2004 alleen maar TPM software kan draaien
Artikelen waarin wordt bewezen dat de muziek industrie cd's uitbrengt met TPM restrictie
Artikelen waarin wordt bewezen dat de film industrie films TPM vereist voor het afspelen

Allemaal bewijzen en feiten.

Nu een paar jaar later blijkt er van al die beweringen toen niets waar te zijn

Maar we gaan gewoon verder met alle mooie doemverhalen.

Wat overigens wel geestig is, mensen zijn meer bang voor het restricten van Muziek/Warez/Films downloaden, dan voor hun eigen data.

Freedom of Speech wordt erbij gehaald, om er voor te zorgen dat iedereen lekker kan leechen :X

Ik wacht nog op de eerste serieuze tegenstander, die ook nog eens oprechte redenen heeft.

Ik heb Linus nog niet gehoord?

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hmm, ik mis de telnet tool. :? Raar dat het er niet meer in zit.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Niet waar : Waarom zou een grote speler zoals Cisco anders lid zijn van TCPA ?!
Overigens kan je op een TPM chip based computer ook gewoon je favo Linux Distro installen
Als je hem uitschakelt wel ja...
Onjuist. Alleen de Ultimate versie bevat ondersteuning voor het encrypten van data. Niet voor enige vorm van software ondersteuning, beperking of enigzins.
In XP zit al redelijk heavy DRM ondersteuning in Vista kan dat alleen maar nog erger zijn.
Wat heb je minder te vertellen dan?

Bepaalt jouw computer wat je mag draaien? Werkt Linux niet meer?
Ja dat bepaalt mijn computer dan ja als ik Windows zou draaien. Linux zou alleen lukken met de chip uit, maar ja hoe kom ik aan mij benodigde source files om bijvoorbeeld X.org te compilen als mijn internet niet werkt omdat ik geen TPM chip heb oftewel niet aanstaat ??

Sommige van je zinnen zijn incompleet btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zei eerder dat Linus zich niet heeft uitgesproken over TPM.

Dat was onjuist. Linus is voor :? Gek, aangezien TPM alles wat Open Source is tegengaat :+

In de laatste Linux Kernels zit zelfs TPM ondersteuning.

Wat dat betreft loopt Linux zelfs voor op Windows >:)
At the 2005 Ottawa Linux Symposium, Emily Ratliff and Tom Lendacky discussed the state of trusted computing support for Linux and tried to show how this technology can be a good thing to have. Trusted computing does not have to be evil.
At the lowest level, trusted computing is implemented by a small chip called the "trusted platform module" or TPM. The Linux kernel has had driver support for TPM chips since 2.6.12; a couple of chips are supported now, with drivers for others in the works. Many systems - laptops in particular - are currently equipped with TPM chips, so this is a technology which Linux users can play with today.

.....

The TPM hackers feel that, given that the technology is available, let's use it. Properly used, this hardware can help to ensure that we remain in charge of our systems, and that much, certainly, is a good thing.
En dan ben ik Anti Open Source?

Ik praat Linux lees ik hier :)

Wel leuk om te lezen dat Microsoft in de artikelen in 1 zin wordt genoemd met de CIA en "Ministery of Propaganda", terwijl Linux zijn TPM ondersteuning eerder voor elkaar heeft EN in de Kernel heeft gestopt, terwijl MS het alleen in 1 versie (ultimate) gebruikt.

[ Voor 90% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PWM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:14:
Ik zei eerder dat Linus zich niet heeft uitgesproken over TPM.

Dat was onjuist. Linus is voor :? Gek, aangezien TPM alles wat Open Source is tegengaat :+

In de laatste Linux Kernels zit zelfs TPM ondersteuning.

Wat dat betreft loopt Linux zelfs voor op Windows >:)

En dan ben ik Anti Open Source?

Ik praat Linux lees ik hier :)

Wel leuk om te lezen dat Microsoft in de artikelen in 1 zin wordt genoemd met de CIA en "Ministery of Propaganda", terwijl Linux zijn TPM ondersteuning eerder voor elkaar heeft EN in de Kernel heeft gestopt, terwijl MS het alleen in 1 versie (ultimate) gebruikt.
Mja helaas wel dus, maar als het goed is bestaat er ook een kernel zonder TPM en anders is het altijd nog eruit te slopen.

Sowieso ben ik meer een *BSD aanhanger als ik eerlijk ben.
Als Linux ervoor kiest om TPM 100% te ondersteunen dan is TPM eigenlijk alleen maar nog gevaarlijker zelfs wat mij betreft.

Feit blijft dat MS ermee begonnen is en het gewoon een gevaarlijk iets is daarom mijn bezorgdheid omtrent Vista straks en TCPA/TPM.

Ik game namelijk heel graag en dan is Windows de enige optie gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:33:
[...]

Mja helaas wel dus, maar als het goed is bestaat er ook een kernel zonder TPM en anders is het altijd nog eruit te slopen.

Sowieso ben ik meer een *BSD aanhanger als ik eerlijk ben.
Als Linux ervoor kiest om TPM 100% te ondersteunen dan is TPM eigenlijk alleen maar nog gevaarlijker zelfs wat mij betreft.

Feit blijft dat MS ermee begonnen is en het gewoon een gevaarlijk iets is daarom mijn bezorgdheid omtrent Vista straks en TCPA/TPM.

Ik game namelijk heel graag en dan is Windows de enige optie gewoon.
Dat neemt allemaal niet weg dat er weer een hele hoop loze beweringen in het rond vliegen:

Voorbeeld:

Ik zeg dat je een Open Source OS kan installeren op een TPM machine.

En jij meldt dat dat alleen kan als je de TPM chip er uit sloopt.

Niet vreemd, want alle anti sites maken hier inderdaad melding van.

Ze verzwijgen gewoon het feit dat Linux er al lang en breed klaar voor is. Een enorme lading FUD dus.

Overigens ondersteunen Apple en *BSD (in de meeste gevallen) ook gewoon TPM.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PWM schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:40:
Dat neemt allemaal niet weg dat er weer een hele hoop loze beweringen in het rond vliegen:

Voorbeeld:

Ik zeg dat je een Open Source OS kan installeren op een TPM machine.

En jij meldt dat dat alleen kan als je de TPM chip er uit sloopt.

Niet vreemd, want alle anti sites maken hier inderdaad melding van.

Ze verzwijgen gewoon het feit dat Linux er al lang en breed klaar voor is. Een enorme lading FUD dus.
Ligt eraan welke kernel he ;) Daarnaast heb ik al heel lang niet zoveel erover gelezen behalve dus dat Linus ineens DRM wel OK vindt :|

Apple is inderdaad ook lid van het TCPA gebeuren, maar *BSD weet ik niet. Ik vrees van wel in de toekomst sinds meer dan de helft van alle internet services op FreeBSD draait !!
Vooral webhosting en dingen zoals DNS servers.

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 16-06-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nero355 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:42:

Apple is inderdaad ook lid van het TCPA gebeuren, maar *BSD weet ik niet. Ik vrees van wel in de toekomst sinds meer dan de helft van alle internet services op FreeBSD draait !!
Vooral webhosting en dingen zoals DNS servers.
  • DragonFly BSD
  • FreeBSD
  • NetBSD
  • OpenBSD
  • Ultrix
  • SunOS
Onder andere. En voor alle andere is er wel een TPM oplossing geschreven.

Het ziet er naar uit dat mensen die echt geen TPM willen, Dos 4.0 maar eens moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik weet niet of dit al eerder is gepost, maar als Vista jantje tering traag bij je loopt en je gebruikt nvidia drivers dan moet je even een OpenGL applicatie draaien zoals Google Earth en het draait allemaal weer zo smooth als het maar kan 8) Heb het hier getest en Vista draait nu te geweldig 8)
Bron :) : http://www.osnn.net/forum/showthread.php?p=731662#post731662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Er zijn ook nieuwe ATI Drivers :)

Mijn systeem ging van Rating 1 naar 3 met die drivers op mijn Radeon 9600 _/-\o_

EDIT

Zijn er overigens al 2 weken, maar die heb ik blijkbaar gemist :)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 16-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmmz.. apart :)

Als ik dxdiag doe, dan heb ik 1022Mb geheugen (in plaats van 1024) en mijn grafische kaart heeft 519Mb (wat 128Mb moet zijn)?
Heel apart, al weet ik niet of dit Vista-gerelateerd is.

Hij zegt ook heel braaf dat het DirectX 10 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:01:

Als ik dxdiag doe, dan heb ik 1022Mb geheugen (in plaats van 1024) en mijn grafische kaart heeft 519Mb (wat 128Mb moet zijn)?

Vista: Haal meer uit uw Videokaart. Nu, met extra geheugen.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
anandus schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:01:

ik 2046 ipv 2048 :/
en mijn videokaart 520 :) wat 256 moet zijn :/

nouja als het maar werkt 8)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.