[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CrisT schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:17:
Wel humor, er zitten wel nog een hoop XP dingetjes in instellingen en menu's verborgen, zoals deze:
[afbeelding]
Inderdaad :D
Ik mag het ook hopen dat ze dat soort foutjes oplossen :)
FireStarter schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 01:08:
Ik ben benieuwd of MS er iets aan doet om er mooie randen van te maken. Bij mij zijn het flinke kartelranden.
Van wat ik hoorde komt AA van die vensters in RC1 (maarja, da's maar een gerucht :) )
FireStarter schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 06:50:
Weet iemand trouwens een rede waarom microsoft voor de nieuwe opzet van het startmenu zou hebben gekozen?

Die overstap van windows 2000 naar het xp menu was nog wel te doen, en achteraf gezien makkelijker. Maar naar vista vind ik maar irritant. Je moet je de hele tijd scrollen om een programma op te starten :?
Misschien achteraf makkelijker? ;) :P

Maar ik moet ook nog het nut ervan zien. Wat is er mis met het good-old uitklappen? Ik vond het altijd wel van als mijn hele scherm volstond met 'alle programma's' :P

Maarja, misschien is het wennen ofzo? :?

Ik zat met overigens af te vragen, vraagt Vista welke schijfletter je harde schijf krijgt of niet?
Want bij mij heeft-ie er volgens mij 'C' van gemaakt, maar dat is toch zo enorm floppy-tijdperk? Ik wil gewoon dat mijn eerste harde schijf 'A' heet.
Nu heb ik geen zin om Vista opnieuw te installeren, maar als iemand het installeert kan diegene dan even kijken of je ergens de schijfletter toe kan wijzen?
(Of kan ik gewoon admin tools->comp->storage en dan mijn schijfletter van C naar A veranderen? Ik durf dat niet echt, eigenlijk :P )

Hebben andere mensen trouwens ook dat als ze het control panel openen, dat-ie dan in 2 'stappen' opent? Eerst zie ik een stuk of 8 icoontjes, en daarna komt de rest er pas bij?

Ik zie nu trouwens ook dat er een soort memtest bij zit :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 10-06-2006 11:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Ik heb wat reacties verwijderd (wederom meer dan 20 !) en de topicwaarschuwing wat indringender gemaakt.

Ik wil er even op wijzen dat door dat een aantal van jullie consequent de regels negeren, jullie niet alleen dit topic veel minder leuk maken voor iedereen die hier mee lurkt, maar er ook nog eens voor zorgt dat de wel on topic reacties ondergesneeuwd raken door jullie gezeur over je drivertjes.

Als je desondanks al deze regels er voor blijft kiezen om de vele bezoekers van GoT dwars te zitten met jou vraag, kijk dan niet gek op als je heel GoT niet meer kan bezoeken voor enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
van.der.schulting schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:22:
Ik krijg hem niet gedownload.

Ik heb inmiddels drie verschillende dowloadmanagers geprobeerd, maar elke keer crashed de downloadmnager.
Het viel mij bijvoorbeeld op dat download express mijn geheugen had volgeladen tot 2,5 GB. Ik heb hem tijdelijk gestopt en gewacht tot hij alles vanuit het geheugen had weggeschreven naar de HDD. Toen ik hem opnieuw startte wilde hij niet meer.

Als ik hem nu probeer te downloaden via de link op de frontpage, dan krijg ik niet de ISO-image maar het bestand high-demand.html.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Je kan ook proberen om dat torrent binnen te halen, dat heb ik gedaan. Zorg er wel voor dat je een key aanvraagt :)
Oh, en let op het juiste build-nummer.

Trouwens, die network map is ook fijn zeg. Ik kom steeds van die kleine dingetjes tegen waarbij ik echt het gevoel krijg dat het mijn leven wat fijner maakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 10-06-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 17:47
anandus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:45:
Trouwens, die network map is ook fijn zeg. Ik kom steeds van die kleine dingetjes tegen waarbij ik echt het gevoel krijg dat het mijn leven wat fijner maakt :)
Vind je? Persoonlijk werkt de hele netwerkhandel in combinatie met een draadloos netwerk bij mij nog niet lekker. Bij Windows XP kon je gewoon een draadloos netwerk selecteren, en vervolgens (na het ingeven van de wep/wpa key) wordt er iedere keer automatisch verbinding gemaakt met het netwerk. Nu moet je óf iedere keer de key opgeven, óf je draadloos netwerk handmatig configureren.

Verder is die sidebar erg makkelijk als je een breedbeeld hebt. Ik heb nu (Bij 1600x1050) nog steeds voldoende ruimte over. Die feeds in de sidebar zijn ook wel aardig, ik heb nu t.net erin. Vervelend alleen dat je niet je default browser aan kunt geven, nu openen alle linkjes automatisch in IE7 in plaats van Firefox. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireStarter schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 06:50:
Weet iemand trouwens een rede waarom microsoft voor de nieuwe opzet van het startmenu zou hebben gekozen?

Die overstap van windows 2000 naar het xp menu was nog wel te doen, en achteraf gezien makkelijker. Maar naar vista vind ik maar irritant. Je moet je de hele tijd scrollen om een programma op te starten :?
Volgens mij is het de bedoeling dat je (samen met de Recent programs lijst uit XP) dat nieuwe zoekbalkje onderaan het Startmenu gebruikt om meteen programma's te vinden ipv alle program folders te doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tranzy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:08:
Maar ik heb hem op mijn werk op een test pc draaien ... maar ik vraag mij af hoe hij zich houdt als ik hem in een 2003 domain met policies hang.
euh.. niet veel anders als een XP doos, alleen zijn er nog geen 2003R2 compatible adm templates volgens mij.

Ik heb 'm hier ook in een aparte OU hangen, en kijk straks wel even wat er allemaal gebeuren gaat.
Wat ik in ieder geval al gemerkt heb:
Als je je XP Desktop via GPO op classic hebt ingesteld ipv XP Theme gaat Vista een beetje flippen.
Je krijgt dan een te klein lettertype (zal wel zijn omdat er andere fonts worden gebruikt) waardoor je desktop bijna onleesbaar wordt.
Tenminste dat was met 5308 zo.
Dat gedeelte heb ik iig uit de GPO gehaald nu.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, een stomme vraag:

Hoe moet je vanuit de computer scanner? :P
Scanner prima geïnstalleerd, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem moet benaderen, in control panel->scanners staat hij vrolijk, maar daaruit kan ik niet scannen. Onder computer staat-ie niet (zoals bij XP), maar dat hoort waarschijnlijk zo, I suppose.

Maar vanwaar kan ik wel scannen?
(Af en toe is Vista een ware usability nachtmerrie :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:39:
Okee, een stomme vraag:

Hoe moet je vanuit de computer scanner? :P
Scanner prima geïnstalleerd, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem moet benaderen, in control panel->scanners staat hij vrolijk, maar daaruit kan ik niet scannen. Onder computer staat-ie niet (zoals bij XP), maar dat hoort waarschijnlijk zo, I suppose.

Maar vanwaar kan ik wel scannen?
(Af en toe is Vista een ware usability nachtmerrie :D )
Zoek even in het Start menu naar "Windows Fax and Scan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:44:
[...]

Zoek even in het Start menu naar "Windows Fax and Scan" ;)
Ja, daar zat het uiteindelijk. Had het gedeïnstalleerd, omdat ik toch nooit van mijn leven zal faxen, maar blijkbaar hebben ze de scan-wizard er ook onder verstopt :/

De logica ontgaat mij compleet. Da's net zoiets als een stoommachine en nucleaire energie onder hetzelfde programma gooien :P

Maarja, scannen is nu wel gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:58:
Volgens mij is het de bedoeling dat je (samen met de Recent programs lijst uit XP) dat nieuwe zoekbalkje onderaan het Startmenu gebruikt om meteen programma's te vinden ipv alle program folders te doorbladeren.
Ik vind het op zich best leuk werken, wat jammer is dat het niet 100% de functie van de run overneemt. Wat ik bv. vrij veel gebruik is "Start -> Run -> %Userprofile%" om in m'n profiel terecht te komen, dat kan in deze searchbox (nog) niet wat de bruikbaarheid wat terugbrengt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomsouren
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-01-2024
Heeft er iemand goede ervaring met deze windows vista beta 2 in combinatie met xbox 360?

Ik krijg een foutmelding op mijn xbox dat ik een verkeerde regio disc erin heb zitten!

Ik vind het een vreemde melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dus de bedoeling dat je elk programma opnieuw installeert als je het wil gebruiken in vista? :/

Vista is wel de moeite , de aero vertraagd wel men pc , als ik scroll enzo... maar dat is niet zo erg vindik zelf.
Er zitten enkele functies in die heel handig zijn , andere vindik dan weer overbodig zoals wanneer je een venster wegklikt dat deze in 3D stijl weggaat.
IE 7 vindik ook niet lekker werken , geef me maar firefox .
Zonder dat ik het wist blokkeerde FF ads zoals hier op tweakers , en met IE kan ik Myreact niet meer bekijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomsouren schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:24:
Heeft er iemand goede ervaring met deze windows vista beta 2 in combinatie met xbox 360?

Ik krijg een foutmelding op mijn xbox dat ik een verkeerde regio disc erin heb zitten!

Ik vind het een vreemde melding?
Ja, dat is een bekend probleem. Volgens mij is er nog geen oplossing voor bedacht.

Maar in het algemeen:

Ik heb zojuist de 32 bit versie geinstalleerd over de 64 bit versie. En dat bevalt me een stuk beter. Veel minder problemen met drivers. Alles werkt zoals het hoort. Vanavond maar eens verder mee spelen.
Ik vind IE7 eigenlijk best ok werken, misschien dat ik zelfs weer over ga schakelen naar ie :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik heb net ook maar eens Beta 2 geïnstalleerd.
Meteen problemen gekregen met drivers, gelukkig kon ik de handmatig van de drivercd van mn mobo installeren, en laterna update via internet :)
Aero vind ik een beetje een nutteloze feauture, en dus ook meteen maar even uitgezet.
Daarna vanalles gaan installeren (Winamp/foobar2000 (werkten allebei niet?), McAfee Enterprise 8.0i etc), waarna ik bij IRC en emulating software kwam. Het blijkt dat poort 6667 wordt geblokkeerd ergens, want ik kan met mIRC en X-Chat geen verbinding krijgen (software caused connection to abort) (subtiele vraag naar waar ik het kan zoeken? :P), en het schijnt dat Daemon Tools en Alcohol 120% niet willen installeren?

Voor de rest ziet het er érg gelikt uit, ik ben nog geen bugs etc tegengekomen, geen BSOD's gehad, niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook meteen 32 bits versie gekozen , kwestie van niet teveel problemen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BETA 2 loopt hier vlotjes, stukken beter dan BETA 1. Ik kan meer drivers instaleren en meer programma's runnen dan op BETA 1. De security ligt wel zeer hoog vind ik, als je wat dan ook opent komt die al vragen of als je wel zeker bent dat je het wilt openen :s

Logitech drivers voor muis werken niet, maar dat had ik wel verwacht aangezien logitech alleen maar ** drivers heeft, werken zelfs niet op een win2k3 machien. Aero kan ik volgens mij niet runnen aangezien ik een radeon 9000 heb? Ik heb de functie allesinds nog nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik probeer op mijn amd 64 dual core systeem Windows Vista x86 te installeren. Na de reboot begint hij te laden, loading windows files, waarna ik op het scherm kom met de installatie achtergrond. Alleen komt het "Install Windows" scherm niet in beeld. Dit gebeurt wel op mijn laptop.

Moet ik perc de 64 bit versie gebruiken? Of heet iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjk schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:57:
Ik probeer op mijn amd 64 dual core systeem Windows Vista x86 te installeren. Na de reboot begint hij te laden, loading windows files, waarna ik op het scherm kom met de installatie achtergrond. Alleen komt het "Install Windows" scherm niet in beeld. Dit gebeurt wel op mijn laptop.

volgens mij hoef je niet perse 64 bit te installeren hoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:57:
BETA 2 loopt hier vlotjes, stukken beter dan BETA 1. Ik kan meer drivers instaleren en meer programma's runnen dan op BETA 1. De security ligt wel zeer hoog vind ik, als je wat dan ook opent komt die al vragen of als je wel zeker bent dat je het wilt openen :s

Logitech drivers voor muis werken niet, maar dat had ik wel verwacht aangezien logitech alleen maar ** drivers heeft, werken zelfs niet op een win2k3 machien. Aero kan ik volgens mij niet runnen aangezien ik een radeon 9000 heb? Ik heb de functie allesinds nog nergens gevonden.
Ja, ik heb de Security ook meteen zo compleet mogelijk uitgeschakeld, alles wat er aan security uit te schakelen valt, heb ik disabled. Iedere keer al die schermen of je het wel of niet uit wilt voeren, verschrikkelijk. Daarnaast, als ik op een exe file druk, dan weet ik heus wel of ik het uit wil voeren of niet, daar hoeft Windows niet nog extra controle op te leggen. Het valt vast en zeker wel te programmeren dat als je dubbel klikt op een programma dat je dan niet die berichten krijgt, en als er een programma opent waar je niet op geklikt hebt, om dan wel een bericht te krijgen. Zo moeilijk lijkt mij dat toch ook weer niet te maken :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33
Voor diegenen die Daemon Tools willen gebruiken:
Installeer versie 3.02 en reboot, daarna kun je wel images mounten.

/edit
Er is wel bekend dat je beter de 32-bit versie kunt installeren (ook al heb je een 64-bit CPU), aangezien er in de 32-bit versie meer drivers werken dan in de 64-bit versie..

[ Voor 45% gewijzigd door Mint op 10-06-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mijn ervaring met aero aan is niet al te geweldig, het draait soepel, maar om de seconde staat ie even stil :/ met beta 1 draaide het ontzettend soepel zonder stilstaand beeld of iets dergelijks (met aero aan dus), erg vreemd dat et nu helemaal gruwelijk sloom gaat, weet iemand hoe dit komt of is dit te technisch... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 10-06-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Inmiddels ben ik wel een stap verder met het Windows Easy transfer progsel. Als je het bestand op een DVD zet, komt hij er iig wel. Nu nog de vraag hoe ik dat wachtwoord ga raden, volgens mij heb ik niet eens een wachtwoord ingesteld, alleen hij vraagt er wel om. :(

Mij valt ook op dat Vista steeds soepeler loopt, en steeds minder geheugen gaat gebruiken. Momenteel gebruikt het (zonder Glass) iets minder als 500 MB, waarbij het -naar mijn mening gewoon soepel reageert.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dicht voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Terug open. Lees de topic waarschuwing aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 16:23

nimm2

.

ik vind het een hele verbetering tov xp - de aero interface ziet er gelikt uit! alleen jammer van het feit dat de performance middelmatig is (athlon xp 64 3000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
nimm2: geheugen is ook erg belangrijk + het is een beta dus veel geheugen wordt uitbesteed aan debug taken die je niet allemaal terug zal vinden in de final. Kortom, waar hebben we het over ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Die uap is behoorlijk irritant, ik heb bv photoshop geinstalleerd (zelfs de als admin-start rechten moeten geven om überhaupt door de registratie/activatie te komen) maar dan vraagt ie nog bij iedere start of ik hem wel wil starten.

Ook zijn de icoontjes niet goed gegaan van photoshop, en aanpassen mag niet zegt ie..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

LoneWolf schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:24:
Die uap is behoorlijk irritant, ik heb bv photoshop geinstalleerd (zelfs de als admin-start rechten moeten geven om überhaupt door de registratie/activatie te komen) maar dan vraagt ie nog bij iedere start of ik hem wel wil starten.

Ook zijn de icoontjes niet goed gegaan van photoshop, en aanpassen mag niet zegt ie..
Dat is niet normaal hoor :P

UAP breekt eigenlijk alleen in als je programma meer rechten nodig heeft dan normaal - als jouw PhotoShop dat dus doet is PhotoShop danwel erg slecht geschreven (wat zou kunnen) of is er iets anders mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik heb Vista draaien, (x86) maar ik zit nog met mijn tv kaart winfast 2000xp geen drivers beschikbaar en de xp drivers pakt die niet :(

Verder is die lekker snel ziet er goed uit, en voor mijn gevoel reageert die sneller. Met links/ mappen / progsels e.d.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Bjk schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:57:

Ik heb precies hetzelfde probleem. heb een P4 2,8 ghz en in windows kopiëert hij alles e.d., maar na de reboot blijft hij hangen in het scherm met die groene vista achtergrond.

Ik heb al geprobeerd lang te wachten, maar zelfs na 8 uur bleef hij op dat scherm staan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb het nu eindelijk draaien...had eerst ook een corrupte ISO...best raar...
Draait @ VMWare trouwens...jammer dat daaronder het Glass/Aero gedoe niet kan...
Ziet er allemaal wel leuk uit, maar voorlopig nog een beetje onoverzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Nu online
Saturnus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:37:
Draait @ VMWare trouwens...jammer dat daaronder het Glass/Aero gedoe niet kan...
Ziet er allemaal wel leuk uit, maar voorlopig nog een beetje onoverzichtelijk...
zet eerst die beveiligingsbende maar eens uit, scheelt heel wat ;)
ik ga binnenkort maar eens kijken hoe ik em sneller kan krijgen want et draait echt te gruwelijk traag met aero aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Saturnus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:37:
Had hem zelf eerst ook onder vmware geprobeerd. Draaide door redelijk. Enige nadeel is dat de virtuele vga kaart niet echt wil (geen aero en lag in de user interface).

Heb hem nu native geinstalleerd en het werk als een speer, maar dat mag ook wel met mijn systeeem (Pentium 4 3,2 GHz, 4x512 MB DDR400 PC3200, radeon 9800 pro)
Het onoverzichtelijk vindt ik personlijk wel meevallen, al is het in het begin wel zoeken.
Zeker bij het control panel zijn veel dingen logischer ingedeeld dan ze vroeger waren, waardoor het in eerste instantie wel even zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
hij draait nu dual-boot op mijn macbook pro. ik vind het echt een vreselijk onoverzichtelijk en gebruikersonvriendelijk OS.

alle schermen gaan gepaard met teveel tekstboodschappen en hij komt continue met vervelende pop-ups. zo ging ie zelfs vragen of de popup van de windows-firewall wel mocht draaien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 14:26
BAS80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:14:
[...]

Bij mij bleef hij in eerste instantie ook hangen op dat punt, maar na 5 min. drukte ik de reset knop en daarna liep de install vrolijk verder waar die gebleven was. En kon direct inloggen op Vista...
offtopic:
wel cd eruit gehaald ondertussen

Weet iemand trouwens hoe je die bveiligings melding uit kan zetten? Zowat bij iedere handeling c.q. install moet je wel wat confirmen/toestaan. Zwaar irritant.. :/
Je bedoelt gewoon de harde reset knop op de PC? Zal ik dat morgen eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Nu online
markclausing schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:40:
hij draait nu dual-boot op mijn macbook pro. ik vind het echt een vreselijk onoverzichtelijk en gebruikersonvriendelijk OS.

alle schermen gaan gepaard met teveel tekstboodschappen en hij komt continue met vervelende pop-ups. zo ging ie zelfs vragen of de popup van de windows-firewall wel mocht draaien |:(
probeer eens linux en dan zie je dat wel anders ;)
en die popups kun je uitzetten en nogmaals: dit is een BETA dus veel kan je er nog niet over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAS80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:14:
[...]

Bij mij bleef hij in eerste instantie ook hangen op dat punt, maar na 5 min. drukte ik de reset knop en daarna liep de install vrolijk verder waar die gebleven was. En kon direct inloggen op Vista...
offtopic:
wel cd eruit gehaald ondertussen

Weet iemand trouwens hoe je die bveiligings melding uit kan zetten? Zowat bij iedere handeling c.q. install moet je wel wat confirmen/toestaan. Zwaar irritant.. :/
De beveiligings meldingen :r kun je uitzetten in het User accounts menu in Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Modbreak:Kom op mensen, hoe moeilijk is het nou om je gewoon aan de regels te houden?
Technische vragen in dit topic leveren je direct een Officieële Waarschuwing op. Van deze regel wordt niet afgeweken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

BAS80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:15:
Ik heb Vista draaien, (x86) maar ik zit nog met mijn tv kaart winfast 2000xp geen drivers beschikbaar en de xp drivers pakt die niet :(

Verder is die lekker snel ziet er goed uit, en voor mijn gevoel reageert die sneller. Met links/ mappen / progsels e.d.
Je moet het bij Windows Update proberen, ik heb ook een Winfast 2000XP, en via Vista Ultimate extra's -> Windows Update, en dan ook de optionele updates, pakte hij hem wel goed.

Weet iemand waarom sommige CPU-intensieve taken heel veel tijd kosten in Vista? Ik heb af en toe het idee dat sommige programma's keihard worden afgeknepen. Een cd naar MP3 encoden kost dik een kwartier op een Celeron 2,2Ghz, volgens mij moet dat binnen 5 minuten gebeurd zijn. :?

[ Voor 22% gewijzigd door Krisp op 11-06-2006 09:34 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik ben erg aangenaam verrast van de snelle start vanuit de slaapmodus. Dit wordt straks echt iets voor mijn media center pc.

Voor de rest ziet het er leuk uit. De 3d flip ziet er in de praktijk vindt ik minder mooi uit dan op de screenshots.

Alleen jammer dat ik mijn silicon drivers niet werkend kan krijgen, waardoor ik mijn 2 raid schijven waar al mijn games op staan niet beschikbaar heb en dus voorlopig wel weer terug naar xp zal gaan.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
Had nou je mail gelezen..

[ Voor 91% gewijzigd door elevator op 11-06-2006 09:35 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Iemand een idee hoe lang je van al dit moois kunt genieten ??? Maw hoe kun je deze beta blijven draaien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot 2007 dachtik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Juli 2007, staat ook gewoon op de MS website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33

iambig

* z.o.z *

Tot 1 juli 2007 om precies te zijn... (8>
Verdullekes, net te laat

[ Voor 33% gewijzigd door iambig op 11-06-2006 10:27 ]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Henkus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:23:
Iemand een idee hoe lang je van al dit moois kunt genieten ??? Maw hoe kun je deze beta blijven draaien ??
Ik geloof tot 1 juli, maar pin me daar niet op vast :)

Overigens is die Searchindexer ook een resourceverlinder zeg! :o
Die snoept zonder problemen 30% van mijn CPU op.

Ik heb eigenlijk een soort gevoel van "Zolang WinFS er niet is, mag meneer de searchindexer lekker in z'n hok blijven liggen".
Ook uit dus.
Heeft iemand dat Microsoft Ghost (:+) al geprobeerd? dat je een image kan maken van je computer? :)

edit:
1 juli 2007? Okee, ik dacht 1 juli dit jaar :P

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 11-06-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Misschien leuk om te vermelden is http://windowsbeta.microsoft.com/vista/setup.aspx?e=1 - hier kan je (nadat je ingelogged bent) op een heleboel onderdelen van Windows Vista feedback geven, misschien leuk voor een aantal mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
elevator schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:41:
Misschien leuk om te vermelden is http://windowsbeta.microsoft.com/vista/setup.aspx?e=1 - hier kan je (nadat je ingelogged bent) op een heleboel onderdelen van Windows Vista feedback geven, misschien leuk voor een aantal mensen :)
Oh, zeker! Thanks :)

* anandus gaat Microsoft even een handje helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurley
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb deze beta nu ook geinstalleerd op mijn laptop (NEC Versa P550, Intel Pentium M 750 1,86 GHz, 1 GB RAM, 80 GB HD). Maar direct na het booten gelijk 100% CPU gebruik en bij taakbeheer zie ik niks dat 100% gebruikt. Hij is dus ook retetraag. Voor de rest vind ik het er erg goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kurley schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:46:
Ik heb deze beta nu ook geinstalleerd op mijn laptop (NEC Versa P550, Intel Pentium M 750 1,86 GHz, 1 GB RAM, 80 GB HD). Maar direct na het booten gelijk 100% CPU gebruik en bij taakbeheer zie ik niks dat 100% gebruikt. Hij is dus ook retetraag. Voor de rest vind ik het er erg goed uitzien.
Je kan linksonder in de taakmanager 'show all processes' (ofzo) aanvinken.
Dan zie je alle andere processen ook. Ik zou zeggen: Check Searchindexer.exe :P (dat was bij mij de boosdoener)
smg_phoenix schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:46:
moet ik nu al men programmas opnieuw installeren?
Of je doet dualboot. Maar in principe, zoals altijd bij een verse Windows-installatie moet je je programma's opnieuw installeren, als de programma's ook draaien op Vista :)
toch niet dat het dan 2* de hoeveelheid geheugen inneemt |:( ?
Het is een beta, daarnaast kunnen de computers wel wat hebben.
Overigens hoef je het niet te installeren en kan je toch ook rustig een jaartje wachten tot de final uitkomt?

* anandus vindt het maar raar dat mensen nu al over iets klagen, wat ze niet hoeven te installeren, zeker de beta niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurley
  • Laatst online: 24-02-2021
anandus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:52:
[...]
Je kan linksonder in de taakmanager 'show all processes' (ofzo) aanvinken.
Dan zie je alle andere processen ook. Ik zou zeggen: Check Searchindexer.exe :P (dat was bij mij de boosdoener)
Ja daar heb ik al op geklikt maar dan gebeurt er helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurley schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:59:
[...]

Waarschijnlijk is je pc aan het defragmenteren, doet hij namelijk automatisch. Je kunt het uitzetten door na disk defragmenter in system tools in accesoires. Als dat niet zo is kun je kijken in de Performance Diagnostic Console, kun je exact zien welke programma's naar je disk schrijven, hoeveel geheugen ze slurpen en hoeveel CPU ze innemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Kurley schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:59:
[...]

Probeer ook de sidebar uit te zetten, die zorgde bij mij voor veel vertraging.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Controleer je mail eventjes :)

[ Voor 94% gewijzigd door elevator op 11-06-2006 17:07 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat ik nog wel een beetje jammer vind, is dat je op zich wel alles uit kan schakelen, maar als je bijvoorbeeld de Firewall en/of Windows Defender uitschakeld dmv services.msc, krijg je wel iedere opstart dat het programma niet is opgestart. Als ik het notabene zelf uitschakel, dan wil ik het ook uit hebben. Ik denk dat er best nog wel een lange weg voor Microsoft te gaan is, maar het wordt langzamerhand beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nephilium schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:19:
[...]

Dit heb ik ook gehad. Dit kwam doordat de standaard nvidia driver (ik heb een nivdia grafishce kaart) steeds vastliep. De 3e keer ofzo kreeg ik een melding dat de driver gecrashed was en dat vista hem kon herstellen. Toen snel de nvidia driver zelf gedownload en toe nwas het voorbij.
Ik ben ook niet echt te spreken over de nVidia-drivers voor Vista. (ook die van de site van nvidia zelf)

Toen ik in die problem-checker keek (of hoe dat ook heet), toen zag ik dat tweederde van de keren dat-ie niet goed afsluitte, opstartte of in slaapmodus ging en bleef hangen allemaal door de nVidia-driver kwam.

Nu is Vista nog een beta, en zal aan die drivers ook wel het een en ander versluiteld worden, maar het kan beter.

Heeft iemand hier toevallig de XP-driver erop gegooid? Is daar goeie performance bij?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 11-06-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:23:
[...]
Ik ben ook niet echt te spreken over de nVidia-drivers voor Vista. (ook die van de site van nvidia zelf)

Toen ik in die problem-checker keek (of hoe dat ook heet), toen zag ik dat tweederde van de keren dat-ie niet goed afsluitte, opstartte of in slaapmodus ging en bleef hangen allemaal door de nVidia-driver kwam.

Nu is Vista nog een beta, en zal aan die drivers ook wel het een en ander versluiteld worden, maar het kan beter.

Heeft iemand hier toevallig de XP-driver erop gegooid? Is daar goeie performance bij?
XP driver werkt niet, je hebt echt de Vista driver nodig. En die werkt hier echt prima, heb nog helemaal geen problemen gehad met nVidia drivers, nForce en GPU drivers werken gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben ze met verkenner gedaan :( Weet iemand of het mogelijk is om in het linke gedeelt wel fullscreen je mappen overzicht te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

FnF schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:27:
[...]

XP driver werkt niet, je hebt echt de Vista driver nodig. En die werkt hier echt prima, heb nog helemaal geen problemen gehad met nVidia drivers, nForce en GPU drivers werken gewoon prima.
Nou gek genoeg krijg ik mijn 7600GS niet geïnstalleerd met de 88.61 beta drivers van NVidia terwijl de kaart wel in de supported hardware list staat...

Voor de rest werkt het geweldig...het is de eerste windows versie die weer echt even moet wennen.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Laatst online: 14-08 12:11
Sinds gisteren op mijn P4 2.8 1GB RAM 256 NVIDIA 6600 Vista gezet. Draait als een trein, ziet er erg gelikt uit, wordt keurig in het domein gehangen, nog geen vastlopers/foutmeldingen e.d. gehad; geen enkele driver handmatig hoeven te installeren (zelfs mijn WLAN-kaartje van Sitecom niet, kom daar maar eens om!!!), alles draait als een tierelier; installatie van MS Office 2007 beta is nu bezig; gadgets zien er fraai uit.
Het enige nadeel is dat mijn pc lijkt op te stijgen, hij klinkt als een luchtalarm als je drie knoppen tegelijk indrukt, maar dat kan natuurlijk ook door het warme weer komen!
Ik moet nu alleen die irritante beveiligingswaarschuwingen eruit halen, maar dat komt wel goed.

Al met al: leuk, gelikt, en weer eens wat anders dan XP. Ben benieuwd of het een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Laatst online: 26-07 00:34
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:27:
Wat hebben ze met verkenner gedaan :( Weet iemand of het mogelijk is om in het linke gedeelt wel fullscreen je mappen overzicht te krijgen ?
Ik kan het nu direct niet stap voor stap uitleggen (ben op men werk ;) ) maar het gaat wel.
Je kan ergens in verkenner classic view of zo aanzetten en dan staan je mappen onder die favoriete mapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Croontje schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:56:
[...]

Ik kan het nu direct niet stap voor stap uitleggen (ben op men werk ;) ) maar het gaat wel.
Je kan ergens in verkenner classic view of zo aanzetten en dan staan je mappen onder die favoriete mapjes :)
Je kan toch gewoon links op 'folders' klikken, dan komen die folders gewoon vrolijk links te staan hoor :)
(eigenlijk een reactie op de post waar bovenstaande quote op reageert :P )

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 11-06-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Controleer even je mail :)

[ Voor 90% gewijzigd door elevator op 11-06-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip

[ Voor 95% gewijzigd door elevator op 11-06-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:08:
ik heb geen geluid in windows vista
licht dat aan mijn moederbord(weet niet welke het is) word die nog niet ondersteund
of moet ik daar nog een driver voor zien vinden :?

|:(
offtopic:
Kijk eens naar de waarschuwing onderaan dit topic?
Kijk nu eens naar het topic boven je? Get the picture? ;)

Voor tech vragen mag je uitgebreid zoeken, lukt dat niet dan kan je een topicje aanzwengelen.
Maar dit topic gaat niet over zulke technische vragen :)

Succes :)
(check je device manager of alles goed geïnstalleerd is, trouwens :) )

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 11-06-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Het valt me op dat er weinig mensen echt de normale stappen ondernemen om hun randapparatuur aan de praat te krijgen. In alle andere windowsen is het gebruikelijk dat de helft van je apparaten het niet doen na een schone installatie. Hiervoor moet je inderdaad de drivers bij elkaar scharrelen.

Maar ik krijg het idee dat men ervanuit gaat dat Vista alles voor ze installeert, en zo niet, gelijk paniek en navragen in dit topic.

Beetje zonde voor de tijd van de ervaren gebruikers en mod's.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn ervaring:

werkt buiten verwa8ing goed. alles draait in 1 x zonder noemenswaardige probs en prestaties vallen me alleszins mee

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:27:
[...]

Ik verwacht niet dat je Vista vanuit windows XP kan installeren. Hij komt al helemaal niet in de softwarelijst van XP te staan, het is niet zomaar een applicatie maar een geheel OS.

Het beste installeer je m op een aparte schijf of partitie die je later kan formatteren als je het wel gezien hebt.
Weet je zeker dat dit goed gaat? Er staat nl. een bestand op de Vista-schijf die aangeeft welke Windows installaties er zich bevinden op de PC.

Mijn negatieve ervaringen met Vista:
geen ondersteuning voor mn webcam(Philips)
geen ondersteuning voor tweede beeldscherm(GeForce FX Go5650, deze werken nl. niet)
opstarten duurt langer dan bij XP

veel positieve dingen zijn er niet echt, buiten die al genoemd zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 11-06-2006 21:11 . Reden: GPU ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eventjes mijn ervaringen posten, na 3 dagen zwaar gebruik :)

Ie werkt goed! Zeer goed zelfs.
Areo is heel mooi, en glass ook.

Paar bugs die ik ben tegengekomen:
  • de sidebar die verdwijnt
  • de menutjes bij rechtermuisknop > sluiten enzo zijn niet altijd zichtbaar
  • soms duurt iets openen heel lang in configuratiescherm ofzo
Ook krijg ik PHP niet aan de gang: [rml][ Vista Beta 2] PHP5 ism IIS7 werkt niet[/rml]

Bij mij verbruikt ie rond de 49% van mn RAM (1.5Giga in totaal) wat dat goed is, heb ik nog wat over.

Het werkt allemaal goed, maar er moet zeker nog veel worden gedaan!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer je mail maar :)

[ Voor 93% gewijzigd door elevator op 11-06-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

vormstreber schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:25:
Het valt me op dat er weinig mensen echt de normale stappen ondernemen om hun randapparatuur aan de praat te krijgen. In alle andere windowsen is het gebruikelijk dat de helft van je apparaten het niet doen na een schone installatie. Hiervoor moet je inderdaad de drivers bij elkaar scharrelen.

Maar ik krijg het idee dat men ervanuit gaat dat Vista alles voor ze installeert, en zo niet, gelijk paniek en navragen in dit topic.

Beetje zonde voor de tijd van de ervaren gebruikers en mod's.
Denk dat het ook deels komt omdat mensen (net als ik deed) dachten dat je echt weer speciaal unieke drivers nodig hebt, terwijl XP drivers voor veel van mn hardware het ook doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
itsgreen schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:30:
[...]

Denk dat het ook deels komt omdat mensen (net als ik deed) dachten dat je echt weer speciaal unieke drivers nodig hebt, terwijl XP drivers voor veel van mn hardware het ook doen...
Daarnaast:
Stél de XP-drivers doen het niet, dan heb je gewoon pech dat $apparaat het niet doet.
Dat is het hele punt van een Beta OS: Het OS is nog niet af, en de drivers vaak ook nog niet.

Al met al weinig reden om te zeuren als een apparaat het nog niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Enige probleem tot nu toe is zeer gebrekkige drivers voor mijn XiFi geluidskaart (dateren van nov 2005!! wake up Creative!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Ik vind Vista tot nu toe best goed werken (ik draai de 64 bit versie)
Wat ik wel merk is dat mijn HD ongeveer constant in gebruik is (HD lampje gaat haast niet uit) terwijl ik dat in XP nooit heb. Resultaat is dat het systeem niet altijd even snel aan voelt (soms duurt het een seconde of twee voordat ie reageert nadat ik op een knop heb gedrukt) Af en toe wordt dit wel irritant. Zijn er meer mensen die dit hebben, en als iemand een oplossing weet, dan zou ik die graag horen.
Voordat er daar vragen/opmerkingen over komen, het is niet dat het systeem staat te swappen, ik heb 2 GB ram, en er is ongeveer 1 GB in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Twilight Burn schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:11:
Ik vind Vista tot nu toe best goed werken (ik draai de 64 bit versie)
Wat ik wel merk is dat mijn HD ongeveer constant in gebruik is (HD lampje gaat haast niet uit) terwijl ik dat in XP nooit heb. Resultaat is dat het systeem niet altijd even snel aan voelt (soms duurt het een seconde of twee voordat ie reageert nadat ik op een knop heb gedrukt) Af en toe wordt dit wel irritant. Zijn er meer mensen die dit hebben, en als iemand een oplossing weet, dan zou ik die graag horen.
Ehm ;) :
anandus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:27:
[...]
Overigens is die Searchindexer ook een resourceverlinder zeg! :o
&
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:10:
[...]
Waarschijnlijk is je pc aan het defragmenteren, doet hij namelijk automatisch. Je kunt het uitzetten door na disk defragmenter in system tools in accesoires. Als dat niet zo is kun je kijken in de Performance Diagnostic Console, kun je exact zien welke programma's naar je disk schrijven, hoeveel geheugen ze slurpen en hoeveel CPU ze innemen

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
De SearchIndexer service had ik al uitgezet, en ook bij de defrag had ik het vinkje weggehaald. Bij de disk activiteit in het control panel weet ik niet echt waar ik naar moet kijken, maar echt iets opvallends zie ik niet.
Het gedrag van de HD lijkt trouwens wel verdacht veel op swappen. Het gebeurd vooral als ik van actief venster wissel, of een actie uitvoer.

Een van de dingen die me trouwens het meest bevalt aan Vista zijn de nieuwe games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
anandus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:24:
[...]
Inderdaad :D
Ik mag het ook hopen dat ze dat soort foutjes oplossen :)
Ach, een plaatje uit Windows XP is zo erg nog niet - het "Install new font" dialoogscherm is niet aangepast sinds Windows 3.11 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Ik moet overigens zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben... wel af en toe vreemde HD-activiteit enzo en VistaMCE dat schokt...

Maar ik moet maar ff deze zomert wat gig-jes ram erbij prikken...

Vind overigens wel dat de 'bestand downloaden' animatie in IE moet worden geupdate... :)

[ Voor 19% gewijzigd door itsgreen op 11-06-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Controleer je mail :)

[ Voor 92% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil graag m'n commentaar geven aan microsoft. Nu kan ik makkelijk inloggen op de site enzo, maar ik moet Edition selecteren. Welke is dat?

Ik kan kiezen uit:
Vista Home Premium
Vista Ultimate
Vista Home Basic
Vista Business

Ik gok dat dit Home Premium is? Gewoon de standaard beta 2 download heb ik het dus over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Tot nu toe moet ik zeggen dat 5384.4 best draait.
enige 'probleem' dat ik heb is dat ik geen mediacenter kan draaien in 1280x1024.
Dit schijnt bij meer mensen voor te komen met een Acer AL718 scherm icm een Geforce 6800 series videokaart.

verder ziet het er biek uit !

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:32:
Ik wil graag m'n commentaar geven aan microsoft. Nu kan ik makkelijk inloggen op de site enzo, maar ik moet Edition selecteren. Welke is dat?

Ik kan kiezen uit:
Vista Home Premium
Vista Ultimate
Vista Home Basic
Vista Business

Ik gok dat dit Home Premium is? Gewoon de standaard beta 2 download heb ik het dus over.
Dat is ultimate. Zo staat het tenminste in m'n bootloader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:38:
[...]

Dat is ultimate. Zo staat het tenminste in m'n bootloader :)
Ah oke, tnx :)

@ theezeefje,
Kan goed aan je videokaart drivers liggen. Deze zijn bij zowel ATI als nVidia nogsteeds gigantisch brak, en dat vind ik behoorlijk lomp eigenlijk, aangezien dat de drivers zijn die je het meeste gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Tot nu toe werkt vista prima op mijn hoofd pc.

Heel raar maar juist bij het laden van dit topic schiet de cpu naar 100% en blijft daar een tijdje hangen. Ik het het aantal post's per pagina al terug gebracht van 500 naar 250 maar vista heeft hier meer problemen mee dan xp.

Nog een tipje voor de dinovo gebruikers onder ons: setpoint (xp drivers) werkt wel, bij mij werkt widcomm niet. Dus eerst de complete driver installeren en daarna widcomm de-installeren.

Dan kun je gewoon de extra toetsen op je muis en je toestenbord gebruiken.

Wat echt heel cool is dat als een snelkoppeling van de 3d flip heb gemaakt, je deze dan weer aan een toest op je dinovo kunt toewijzen waardoor je instant 3d flip krijgt.

Ben er inmiddels achter dat je deze versie 1 jaar legaal kan gebruiken, dus ik ga em vandaag ook op mijn media center pc installeren. De interface van mediacenter is verbeterd en er zijn wat extra features toegevoegd, maar wat ik voor belangrijk vind is de sneller opstart vanuit standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06

Entity

9000rpm

adyta schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:56:
Ik heb net ook maar eens Beta 2 geïnstalleerd.
Meteen problemen gekregen met drivers, gelukkig kon ik de handmatig van de drivercd van mn mobo installeren, en laterna update via internet :)
Aero vind ik een beetje een nutteloze feauture, en dus ook meteen maar even uitgezet.
Daarna vanalles gaan installeren (Winamp/foobar2000 (werkten allebei niet?), McAfee Enterprise 8.0i etc), waarna ik bij IRC en emulating software kwam. Het blijkt dat poort 6667 wordt geblokkeerd ergens, want ik kan met mIRC en X-Chat geen verbinding krijgen (software caused connection to abort) (subtiele vraag naar waar ik het kan zoeken? :P), en het schijnt dat Daemon Tools en Alcohol 120% niet willen installeren?

Voor de rest ziet het er érg gelikt uit, ik ben nog geen bugs etc tegengekomen, geen BSOD's gehad, niks :)
Over de blokkade van IRC, dit zit in McAfee Enterprise 8.0i. Die blokkeert onder andere poort 6667, dit heeft verder niks met Vista te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Henkus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:59:
[...]

Ben er inmiddels achter dat je deze versie 1 jaar legaal kan gebruiken, dus ik ga em vandaag ook op mijn media center pc installeren. De interface van mediacenter is verbeterd en er zijn wat extra features toegevoegd, maar wat ik voor belangrijk vind is de sneller opstart vanuit standby.
Ik ga vanavond ofzo eens ff proberen of ik mijn xbox360 ook aan Vista geknoopt kan krijgen ;) Bij de vorige build wilde dat nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Installatie kan je op veel verschillende manieren doen.

Zo zie ik dat velen het via een 2e boot doen. Op een andere partitie bijvoorbeeld.

Mijn manier is wat anders en daar zijn voordelen en nadelen aan.

Ik overschrijf gewoon mijn C Drive. Ik heb een C Partitie waar ik altijd een Image van heb 1.800 MB.

Dus heel simpel installeren OP C:\

Is het niets start ik op met mijn BootCD en zet mijn Image van XP weer terug over C:\ 3 minuten en alles is weer klaar.

Wil ik Vista bewaren? Dan start ik op met de BootCD en maak ik een Nieuwe Image van Vista (C:) En bewaar die natuurlijk op een tweede Partitie die speciaal is voor mijn Back-up Image's.

Misschien waren hier al meer achter.
Ik vind Ghost zo betrouwbaar dat ik ditg wel aan durf, en buiten dat als het fout gaat heb ik nog een image op een DVD. Mocht die ook fout gaan is het niet erg want al me Data staat op een andere Partitie.

Hoe dan ook. Ik installeer dus Vista op C:\ dus alsof het het enige OS is.

Mijn ervaring :

Als ik na het opstarten en na het maken van de gebruiker hem bijvoorbeeld op klassiek desktop zet, dan het scherm aanpas op 1280 X 1024 32 Bit 85 Hrz dan doet ie dat prima in Vista.
Zodra ik opstart gaat het bootscherm / inlog scherm naar de resolutie 800 X 600 of 640 X 480.

Heel soms gaat ook mijn monitor piepen. Uhm is mijn monitor stuk bij die resolutie? Of hebben jullie het ook dat hij soms kan piepen bij een te lage resolutie ( Volgens mij zet hij zichzelf dan ook op maar 60 Herz.)

Dus ik log weer in en dan ineens na een minuut ofzeo springt ie weer op de goede resolutie.
Log ik uit en weer in -----------> Is het inlog screen WEL de nieuwe resolutie.

Hij vind ook mijn TV die op S-Video zit.

Ik heb niets geinstalleerd, ook dr drivers over geslagen. Ik wilde eerst het systeem leren kennen.

En nu het grote probleem waarom ik net mijn XP Image weer terug heb gezet.

Als ik opstart in Vista zoals hier boven en ik log netjes in. Kan ik nu minimaal 5 minuten wachten en dan gebeurt er niets meer.

--> Explorer (Niet Internet Explorer) Maar Explorer.exe laad niet meer. Dus het desktop komt niet meer in beeld. Wel de achter grond en de prullenbak, maar de start balk is er niet meer.

Open ik de prullenbak en type ik in het adres gedeelte C:\ --> Dan kan ik wel browsen naar C:\ Of bijvoorbeeld configuratie scherm.

Wat ik ook probeer al zet ik Aero weer aan of juist uit --> De start balk etc komt niet meer terug.

Zo kan ik natuurlijk Vista niet testen.

Ik heb 1 GB Ram
XfX Gforce 6600 GT 256 MB AGP 8X

Bios:
AGP Arp = 256
Video = USWC ipv UC
FastWrite = Aan

[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Controleer je mail maar

[ Voor 96% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:43 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

hmm, vista van het weekend ingestalleerd en het werkte echt hardstikke lekker op mijn laptopje. (grafisch soms klein beetje langzaam maar dat boeit me niet zo :P)

Dus ik naar school en sluit hem aan op het netwerk hierzo (HHS). Maar op een of andere manier was het net werk dus hardstikke traag. (en dan ook ech traag, downloads van 1/2 kb per seconde) Websites willen gewoon niet laden, allemaal van die rare dingen.

Dus ok, ik even op zoek en wat blijkt, Windows Vista Beta 2 heeft een nieuwe TCP/IP stack ten opzichte van Windows XP. Deze stack breekt zodra er een router is die SPI gebruikt, en laat dat nou net een functionaliteit zijn die in de dure routers zit.

Zit al een tijdje in Vista zelfs als ik het mag geloven:
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=10

Dus ik moet hem er maar weer afhalen, want zonder internet kan ik niks op school :( (websites laden echt totaal niet!)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

Gevonden in een andere post over vista, nl: GParted: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Is een hele kleine ~30MB Linux LiveCD die als enige taak heeft om te herpartitioneren.
Klein screenshot (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://gparted.sourceforge.net/screens/gparted_7_small.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met een laptop

zet wel effe battery use op full performance, bij mij stond hij op standaard

kan wat snelheid schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:02
Danielson schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:51:
[...]

hoe dan? ik kan niet kiezen voor "Load Driver".... dat kan toch anders bij dat scherm waar je je partities kunt kiezen :?

En daar kom ik niet...

Het lijkt me toch sterk dat de Nforce 4 SATA controller van mijn DFI-LANPARTY expert niet wordt ondersteund.
Ik heb dus hetzelfde probleem met mn asus a8n-sli deluxe, met nforce 4 raid controller in raid0 config, 64 bit versie vista 2 beta gedownload van msdn, drivers van nzone volgens die pdf handleiding op een dvdrw gezet, maar dat knopje "load driver" staat er gewoon niet hij zegt alleen dat hij geen hardeschijven ziet. klik op "ok" en je kunt nergens anders op klikken

Wel als je gaat naar "system recovery options" voor de installatie dan zit daar een knopje met "load drivers" doe je dit vindt hij geen schijven die erbij zijn gekomen, echt vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Controleer je mail :)

[ Voor 88% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:47 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dicht.

En terug open. Let op dat vanaf nu ook replies op technische vragen gewoon gewist gaan worden, die vervuilen dit topic net zo goed als de offtopic tech vragen en hebben bovendien het nadeel dat de 'vrager' alsnog geholpen wordt in dit topic :)

[ Voor 96% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze discussie mag je in Oneens met een actie van een moderator? voeren :)

[ Voor 82% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, kom niet door de installatie heen (4x).

Het is dan ook wel erg jammer optie reboot @ BSOD aanstaat en die niet gewoon lekker het BSOD laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:04:
Voor mensen met een laptop

zet wel effe battery use op full performance, bij mij stond hij op standaard

kan wat snelheid schelen
:?

Dat is toch de bedoeling van dat Power Management :)

Bij minimum gebruik, zoals e-mail en internet, gebruikt je PC minder snelheid, en dus minder stroom.

Ga je gamen of andere gekke dingen doen, dan gaat hij naar vol vermogen. Dat is nou het mooie van het Power Management.

Als ik me niet vergis heet het bij Intel "Speedstep". AMD weet ik het niet.

Desktop processoren gaan deze techniek ook gebruiken ((of gebruiken al). Dat scheelt op wereldniveau gigantisch in stroomgebruik, en een (middel)groot bedrijf gaat het ook merken.

De processor op halve kracht, minder koeling nodig etc. Het kan gewoon 50% van de kosten schelen op PC Stroom gebruik, aangezien de gem. kantoor gebruiker, voornamelijk e-mailt en typt.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 12-06-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Controleer je mail maar :)

[ Voor 91% gewijzigd door elevator op 12-06-2006 23:11 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:34:
[...]

:?

Dat is toch de bedoeling van dat Power Management :)

Bij minimum gebruik, zoals e-mail en internet, gebruikt je PC minder snelheid, en dus minder stroom.

Ga je gamen of andere gekke dingen doen, dan gaat hij naar vol vermogen. Dat is nou het mooie van het Power Management.

Als ik me niet vergis heet het bij Intel "Speedstep". AMD weet ik het niet.

Desktop processoren gaan deze techniek ook gebruiken ((of gebruiken al). Dat scheelt op wereldniveau gigantisch in stroomgebruik, en een (middel)groot bedrijf gaat het ook merken.

De processor op halve kracht, minder koeling nodig etc. Het kan gewoon 50% van de kosten schelen op PC Stroom gebruik, aangezien de gem. kantoor gebruiker, voornamelijk e-mailt en typt.
ja dus gaat je pc sneller als je hem op full performance zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:54:
[...]

ja dus gaat je pc sneller als je hem op full performance zet
volgens mij throttled hij vanzelf naar een hoger verbruik als hij dit nodig heeft, dus idle gaat hij "langzamer", start je dan een 3d app op, dan "versnelt" hij.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.