Ik heb vista nu ook draaien en bevalt redelijk goed, ik had het minder stabiel verwacht en minder lekker werken. Maar tot nog toe heb ik nog geen crashes gehad.
Wat mij opvalt:
Ik heb bij het installeren gewoon mijn 2de partitie gepakt om zo xp niet lastig te vallen.
Maar nu in vista zit vista TOCH op de C schijf. Echer als ik XP opstart staat die op de C (ofwel vista wisselt de letters zelf om). Dus niet heel boeiend

De fancy pracht en praal heb ik gewoon aanstaan ik vind de vervanging van het woordje "start" door een windows logo er opzich wel mooi uitzien.
Het startmenu zelf vind ik niks, ik vond het nieuwe startmenu van XP lange tijd onwerkbaar en deze versie in vista heeft het nog een stapje verder gezet... maar als je van het nieuwe startmenu houd in XP zal deze je ook wel bevallen. Gelukkig zit het oude klassieke start menu er voor mij nog in

Dan nog een punt van ergernis, ELKE keer als ik maar iets aanraak word er mij gevraagd of ik het wel echt wil installeren of opstarten. Nou kan ik me niet voorstellen mensen die berichten doorlezen ze klikken gewoon leukraak op toestaan en gaan verder. En het gebeurt gewoon TEVEEL, ook mis ik de optie "altijd toestaan" net als je bij veel firewalls heb...
Waarschijnlijk zal je dit soort dingen kunnen aanpassen maar tot nog toe ben ik ze nog niet tegengekomen (ok ik ben niet haastig opzoek gegaan heb wel betere dingen te doen zoals hier posten

)
Problemen:
Mijn creative live 5.1 player kreeg ik niet geinstalleerd, er blijkt een workaround te zijn maar dat is me tot op heden nog niet gelukt dus ik heb mijn onboard ingeschakeld.
Mijn draadloze logitech setje zijn ook nog geen drivers voor (itouch) dus nog geen multimedia keys

EN als ik de nieuwe drivers van nvidia installeer die voor vista zouden moeten zijn blijft het beeld zwart

geen idee hoe dat komt maar ik werk nu met de standaard nvidia drivers geleverd bij vista...
Ik ga straks cs: source stress test doen en hl2 spelen om te kijken of de performance acceptabel is in de spellen. En om te kijken of er een verschil tussen XP 32bit en vista 64bit is. Ik hou jullie op de hoogte
[
Voor 35% gewijzigd door
Ikke_Niels op 09-06-2006 22:03
]