[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:51
dna_fatrabbit schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:44:
Ok :7 op naar 64bits
Ik neemaan dat ik gewoon nforce 4 64x drivers kan gebruiken heb nergens vista drivers gezien.
nForce 64 bits:
http://www.nzone.com/obje...orce_vista_x64_beta2.html

nForce 32 bits:
http://www.nzone.com/obje...orce_vista_x86_beta2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heeft iemand TrackMania Nations werkende gekregen? (Ik heb de Starforce drivers van 1 Juni al geinstalleerd, maar het werkt helaas nog steeds niet)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:55
neo567 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:32:
Vista blijft 'hangen' tijdens de installatie --> vlak na het intypen van de product key doet ie niks meer.
Wie heeft dit probleem ook en hoe is dit op te lossen?
In taakbeheer zie ik ook dat windows setup 'niet reageert' , bij prestatie's staat de proc op 50%.
Heb het al een aantal maal opnieuw geprobeert maar steeds blijft hij hangen.
Heb antivirus ed al uit geschakeld, hij haalde wel ff de update's op daarna voer je de key in, en vervolgens blijft ie hangen....

P.S. Help !!
Ik onder vind het zelfde probleem, precies nadat ik de product key invul en op next druk loopt hij vast en geeft task manager aan dat hij op 99% staat en dat hij niet reageerd.

En ik heb zelfs een half uurtje gewacht maar dat leverde niks op.

Ik start de installatie op via deamon.

Ik heb geprobeerd om de instalatie met de optie update en zonder update te installeren maar in beiden gevallen loopt hij vast :?

weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nilsx schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:32:
Ik hoor over het algemeen positieve berichten over gamen in vista.
Hebben jullie tijdens het gamen aero aan of uit staan?
Want als ik nu alleen al een dvd'tje probeer te kijken met aero aan dan gaat dat eigenlijk niet.
Ik zet een hele hoop uit als ik Oblivion speel, op XP deed ik dat ook, dus ook explorer.exe en weetikveelwat :P

Maar DWM heb ik tot nu toe aan laten staan (als een van de weinig services).

Maar wat gaat er niet met DVD kijken? Films kijken met Areo aan werkt prima hier :)
Heel grappig zijn ook de thumbnails op de taakbalk (als je met je muis boven het knopje van een programma hangt), als je een film aan het afspelen bent, dan zie je dat in miniatuur :D
Heel cool :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 08-06-2006 17:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.O.E schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:31:
neo567 KLIK voor de mijne

Zo als je kunt zien hebben we niet veel gemeen alleen dat we beiden Intel hebben maar ik denk niet dat het daar aan ligt
Booten vanaf de Vista dvd lukt prima, alleen kan ik dan geen upgrade doen, en dat is iets wat ik wel graag wil, geen dual boot enzz.
Anders voorlopig geen Vista tester zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen met beta 2 zijn gemengd.

Ten eerste, ik merk ontzettend dat het een beta is. Nvidia display drivers willen niet installeren. Dit resulteert in een zwart scherm waarmee ik niets kan.

Het positieve is toch wel dat system restore ontzettend goed werkt. Installatie DVD erin en restoren maar. Zelfs na de installatie had hij iets verkeerd gedaan. DVD erin en hoppa vista werkt weer.

Wat wel een gemis is dat mijn soundblaster live niet werkt in vista x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Vanmiddag de vista en de office 2007 beta geinstalleerd en geregt. Voelde wel lekker om het toch een keer te kunnen Windows activeren >:) ookal betaal je er niet voor.

Mijn ervaring is dat deze beta EINDELIJK ook het compatibility gebeuren goed kan laten werken. Newsleecher draaide eerst niet ookal gaf je aan dat hij xp sp2 moest gebruiken hij deed het niet. Nu wel :7

Wat ik wel mis is ( ik weet niet of het eruit gesloopt is? ) dat icoontje in de quicklaunch om alle vensters in 3d te laten weergeven. Is dat eruit gehaald?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wie heeft er trouwens een USB-stick aan z'n computer hangen als harde schijf cache? :)
Ben even de naam van die nieuwe techniek vergeten

Werkt het? Is het de moeite waard om ergens een goedkoop USB-stickie te halen en zo makkelijk extra performance te krijgen? :)

edit:
Readyboost heet het blijkbaar

edit:
Wat is trouwens sneller USB-stick of een memorycard?

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 08-06-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Ook maar even Vista beta 2 geinstalleert. Op het eerste gezicht ziet het er erg gelikt uit, alleen op een machine met maar 512mb ram aan boord is het echt ontiegelijk traag. 1GB of meer is echt geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, de installatie wil blijkbaar niet lukken... ik start de installatie van de 32-bits versie vanaf DVD, krijg de melding "Windows is loading files...". Even daarna krijg ik een scherm met een kleurige achtergrond, maar vlak daarna springt mijn scherm op zwart en blijft op zwart... :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06
Hier op een a6va notebook met 1,7ghz centrino, 1gb ram en 7200rpm schijfje vind ik het nog steeds wat log aanvoelen. Voor de rest is de netwerkverbinding instabiel (intel 2200bg).
Ik heb trouwens Aero volgens mij niet draaiende? Hoe activeer ik dat? (A) Ik heb wel de laatste ati vista drivers erop gezet.
Positieve punten zijn toch wel die balk rechts waar wat handige functies inzitten en al het grafische geweld op de desktop is ook best wel aardig, maar wat mij betreft mag alles nog wel n tikkie sneller reageren als ik ergens op klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Laatst online: 14-09 17:55
Ik heb vista nog een keer gedownload, omdat ik dacht dat de bestand mischien corrupt was.
Maar helaas ik kom nog steeds niet verder dan de productkey.
Ik heb ook al geprobeerd om de installatie in veilige modus te doen.

Heeft mischien nog iemand anders hetzelfde probleem dat je niet verder komt na dat je de productkey hebt ingevult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

BrokenBones schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:03:
[...]

Dat is juist het probleem... Ik krijg helemaal geen optie om die drivers te installeren! Anders had ik nu ook geen "probleem" gehad.

Ik hoop dat dit soort dingen toch wel opgelost zijn tegen de tijd dat Vista op de markt komt.... :S
De optie om Raid-drivers te installeren zit er wel degelijk in hoor. Alleen zit het misschien iets verderop dan je gewend bent. Ik draai Vista nu vanaf mijn Raid0.

Op een gegeven moment wil Vista weten waar je hem wil installeren, en bij mij 'zag' hij dus mijn Raid0 niet. Klik dan op de optie 'Load driver'. Hij staat er echt hoor, maar niet met F6.

Deze beta begint er eindelijk een klein beetje op te lijken. Al mijn hardware werkt nu! :)

Nu de snelheid nog... (ja, ik weet dat er debugcode in zit).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gezellige installer...

Na het opnieuw branden, ditmaal op een DVD+RW, kon ik wel de setup draaien als ik vanaf DVD opstartte.

Echter ook nu ging het installeren niet goed, net zoals bij de installatiepoging onder Windows. Ook nu error 80070241 bij het kopiëeren van de setup-files.

Dat is nog niet eens zo'n ramp. Na het opnieuw opstarten bleek het systeem niet meer te kunnen, geen bootmanager meer. Ik moest dus via de recovery console van Windows XP dat weer herstellen.

Handig hoor Microsoft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik draai nu op Vista (net geinstalleerd had nog een 40gb hdd die niets aan het doen was :D ) Het heeft echt een avond gekost om hem uberhaupt te kunnen installeren. Hele tijd fouten bij het afronden van de installatie. Maar het is eindelijk gelukt en ziet er goed uit. Wordt lekker testen :D

Installatie duurt wel te lang vind ik, dit mag ook wel wat korter zoiets als met XP
Vegnagun939 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:31:
Ook maar even Vista beta 2 geinstalleert. Op het eerste gezicht ziet het er erg gelikt uit, alleen op een machine met maar 512mb ram aan boord is het echt ontiegelijk traag. 1GB of meer is echt geen overbodige luxe.
Met 1GB is het opstarten ook geen pretje. Een kale Vista opstarten kost meer tijd dan een volle XP 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door DeluxZ op 08-06-2006 21:29 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amigozz schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:25:
welke services moet je uitschakelen om van die debugservices af te zijn???
Wachten op RC1. De debugcode kun je niet uizetten in de Beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Kiwiknaapje schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:19:
hmm ik krijg de melding setup.exe is geen geldige win32-toepassing. Komt dit omdat ik xp gewoon 32bit gebruik maar 64-bit wil installeren?
Ja, is bij Win XP (x64) ook gewoon zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07
Met 1GB is het opstarten ook geen pretje. Een kale Vista opstarten kost meer tijd dan een volle XP 8)7
Beta...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Voor de mensen met laptops:

De nieuwste Onboard Intel videokaarten ondersteunen gewoon volledig Aero en Glass.

In ieder geval deze:

Intel® Graphics Media Accelerator 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kwam zojuist in de MS nieuwsgroep voor Vista Installation 0E733AB1A8E8FF9A8684FD3639332773 als MD5 tegen voor de Engelse x86... mijn ISO heeft een andere MD5, dat zal dan wel weer de reden zijn voor de problemen die ik krijg bij het installeren.

Maar 's opnieuw downloaden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wildfire schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:18:
Verhaal

Handig hoor Microsoft... :)
Ja, en nu?

Wat doe je er mee? Ga je zitten balen, MS uitschelden en niets doen.

Of ga je:

Een Bug aanmaken, zodat er ook wat mee kan gebeuren?

Het is een Beta. Dat moet gewoon goed begrepen worden. Beta's zijn nutteloos als iedereen vloekt bij een fout, maar er verder niets mee doet.

/EDIT

@WildFire

Dit is niet speciaal op jou gericht hoor ;)

Er zijn meer mensen in dit topic die even wat neerzetten, "het werkt niet", maar er vervolgens wss niets mee doen.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 08-06-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06
FireStarter schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:43:
Vanmiddag de vista en de office 2007 beta geinstalleerd en geregt. Voelde wel lekker om het toch een keer te kunnen Windows activeren >:) ookal betaal je er niet voor.

Mijn ervaring is dat deze beta EINDELIJK ook het compatibility gebeuren goed kan laten werken. Newsleecher draaide eerst niet ookal gaf je aan dat hij xp sp2 moest gebruiken hij deed het niet. Nu wel :7

Wat ik wel mis is ( ik weet niet of het eruit gesloopt is? ) dat icoontje in de quicklaunch om alle vensters in 3d te laten weergeven. Is dat eruit gehaald?
Probeer eens Windows logo+Tab ;)

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkoning schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:05:
[...]

Of maak een snelkoppeling in de Quick Launch naar het commando "RunDll32 DwmApi #105" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoera, 2x gedownload, en het werkt nog steeds niet, als ik nu van cd (dvd) probeer te booten dan gaat ie automatisch rebooten en heraalt dat proces vervolgens weer.

Ligt ook niet aan de DVD-RW zelf want ik heb het met twee verschillende geprobeerd, waaronder 1 gloednieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:50:
Ik kwam zojuist in de MS nieuwsgroep voor Vista Installation 0E733AB1A8E8FF9A8684FD3639332773 als MD5 tegen voor de Engelse x86... mijn ISO heeft een andere MD5, dat zal dan wel weer de reden zijn voor de problemen die ik krijg bij het installeren.

Maar 's opnieuw downloaden dus.
Yep... de nieuwe ISO heeft een juiste MD5, diegene die ik eerder vandaag had gedownload was dus corrupt. Zometeen maar 's proberen te installeren middels de nieuwe ISO dus :)

* Wildfire slaps himself with a large trout because of complaining about problems while it wasn't Windows itself which was at fault...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb vista zojuist even geinstalleerd in vmware op een XP2800+ 1GB. had verwacht dat het trager zou zijn.

Omg wat een Windows95 brakheid gevoel kwam weer naar boven in mijn herinnering. Dan kun je wel zeggen het is beta en blabla afschuif afschuif smoesje excuses en zo, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat er na die 10 jaar zoiets uitgepoept wordt.

En dat moest ik nou even kwijt. Ben erg benieuwd hoe het produkt zich verder ontpopt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista loopt hier perfect. Kan alleen voor mijn Wireless kaart (Intel 2915bg wireless) geen drivers vinden, hij installeert wel maar doet helemaal niets.. Ook kan ik voor de bluetooth toshiba stack geen drivers vinden die werken. Iemand ideeen voor oplossingen?

Ik heb overigens een Inspriron 9300 van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, Vista 32-bit is nu geïnstalleerd... :)

Nu alleen nog drivers voor m'n Promise Ultra133TX2 kaartje zien op te snorren, ik mis nu twee HD's dus die drivers zijn echt wel nodig.

Maf eigenlijk, Windows XP heeft zelf een standaarddriver... waarom Vista dan niet? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik m'n twee HD's die aan de Ultra133TX2 niet meer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt lekker Vista beta 2, te samen met office 2007 geinstalleerd, alles geactiveerd en ja wat moet ik zeggen, gelikt ziet het eruit.
1 ding toch weer jammer is de onboard sound Cmedia CSI9880 wel herkent wordt en drivers geinstalleerd worden automatisch maar geen digitale coax ondersteunen, ook analoog werkt het niet.
Dus testen zonder geluid, ahummm
Die virusscanner van trend werkt ook goed, updates e.d. komen van zelf binnen.
Tot nu toe niets dan lof. Microsoft is goed op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errmm...
download ging vrij vlot gister net na de release..
30 minuutjes was x64 binnen..
installatie liep ook vrij soepel ( alhoewel het een takke lange installtijd is :( )
maar dan bij het opstarten reset mijn pc vlak voor het aanmeldscherm (geen rede gegeven oid..)
weet iemand iets meer?

pc:
Athlon x64 3000+
2gb twinmos
install op IDE disk(moet geen probleem zij lijkt me ? )
Winfast 6600GT (AGP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Hier heb ik het eindelijk ook aan de gang, na 4 maal de installer te hebben gedraaid en uiteindelijk met een andere harddisk.

Ik vond de installatie eigenlijk best top, alle gegevens die echt noodzakelijk zijn in een setje dialoogjes van 5 minuutjes en daarna ongeveer een uurtje wachten, en nee heb geen traag systeem.

Vind wel dat het traag/log aanvoelt ook bij de performancerating scoort mijn PC niet hoger dan een 3.

PC specs:

AMD64 3500+ stock
2 Gigabyte in dualchannel
in totaal 820 Gb ruimte alle schijven op S-ATA
en een X700 Pro met 256MB DDR3.

Alle drivers zijn correct geinstalleerd, bios settings zijn optimal.

Ik heb geen idee waar het aan ligt, ik hoop nog wel dat ze wat aan die snelheid kunnen doen.

Voor de rest grafisch ziet het er goed gelikt uit en heb al wel wat leuke features ontdekt, alleen vind het jammer van die bevestigings dingetjes als je ook maar IETS wil veranderen.

Vanmorgen PC uit Standby gehaald ik moet zeggen dat dat ook retesnel ging.

Iemand trouwens er al achter hoe je dat magische 3d desktop dingetje aan de gang kan slingeren heb al gezocht en gegoogled maar kon niets vinden en kan er ook geen settings van vinden in Vista zelf.

Windowsupdate functie ook getest moet zeggen dat dat ook vrij snel ging.

Voor de rest zijn ze denk ik prima op weg, nog te weinig met IE7 gespeeld, ben die-hard FF-er dus daar ga ik vandaag even naar kijken of het erg is verbeterd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik me afvroeg :

Hoezo klaagt iedereen dat de Beta langzaam is ?? Wat is er dan anders ten opzichte van de Windows ME Beta ?? Die ging juist sneller dan het uiteindelijke product 8)7

Had ik dus ook van deze verwacht ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Vista werkt hier (= Dell Latitude 810, Pentium M 1,86Ghz, 1GB ram) al behoorlijk goed, ik merk niet veel vertraging t.o.v. Windows XP.

Wel gaat het af en toe verkeerd met het draadloze netwerk (Intel 2200bg). Vooral na een standby moet je de verbinding nogal eens handmatig weer opbouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 09-06-2006 09:50 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:50
Even mijn ervaringen posten.

Gister gedownload en geinstalleerd... installatie duurde even maar dat zal wel door de 5400rpm schijf in mijn laptop komen. Nadat hij geinstalleerd was kreeg ik nog wat vragen om een gebruiker aan te maken, daarna nog een keer gereboot, en alles werkte :)

Aero werkte meteen, mijn draadloos internet en op de geluidskaart na zijn alle drivers geinstalleerd. Alles werkt behoorlijk vlot en snel, al moet hij wel wat meer laden dan XP maargoed het blijft een beta. Tot nu toe bevalt Vista ook wel, heb alleen nog niet heel veel kunnen experimenteren.

Al met al heel positief hier :) Het betreft een HP Compaq NX8110 notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met al ook positief maar veel compatibiliteitsproblemen, kan geen daemon tools draaien geen norton etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Ik kreeg de McAfee beta waarover wordt gesproken in dit topic niet geinstalleerd onder Vista Beta2, maar gelukkig heeft Avast een versie die wel ondersteund wordt onder Vista Beta2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:41:
[...]

Kun jij ff kijken welke hash jouw iso. Dan kan ik controleren of mijn x64 goed is binnen gekomen. Ik hoor nogal veel klachten over iso's die corrupt zijn

Ik heb nu 2 x64 iso de eerste heb ik vlak na de release gedownloaden en de 2de donderdag avond. Ze hebben alle 2 verschillende md5 hash:

1e: E43502D0A15EADD551119D5639859E04
2e: 4C7B0DEDCB25F0F22799FEEACD629C12

Bovenstaande opgehaald met MD5Cecker --> http://www.softgears.com/WinMD5.html
hmm ik zal het zo ff gelijk doen,
maar lijkt me niet een corrupte iso..
install verliep zeer soepel..
alleen de boot-up gaat niet verder :'(

*edit*
me pc staat uit godnonde.. stomme vrouwen :P
kan dus niet checken met RDP..
wordt vanavond na 6 uur dus :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:04:
Al met al ook positief maar veel compatibiliteitsproblemen, kan geen daemon tools draaien geen norton etc.
Als het goed is moet versie 3.33 wel op Visa werken, de nieuwste versie werkt inderdaad niet. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 09-06-2006 10:26 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
quelake schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:50:
Heeft iemand een idee hoe ik de Nforce4 drivers geinstalleerd krijg? Ik heb het idee dat alles er nogal traag door loopt, maar ik ben van het soort "als het geen automatische install is, heb ik geen idee waar de drivers moeten"....

Sound drivers lukte nog wel, maar de rest niet. Ik heb nog staan:
IDE
SMbus
SMU
maar ik zie nergens die zaken terug. Ik kan me voorstellen dat ik de IDE - Driver - SATAraid drivers moet installeren op mn SATA harde schijf? Ik wil niets verkloten, omdat een beta natuurlijk toch al wat instabiel is...
Ik hoorde dat je in vista beta 2 heel goed restore points kon maken, dus doe dat als eerste.
Hier kan je drivers voor Nforce downloaden voor beta 2

http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nforce_vista_x64_beta2.html (64bit versie)
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_nforce_vista_x86_beta2.html (32bit versie)

Als je die nou eens installeert moet er al een heleboel werken, alst niet lukt ga je gewoon terug naar je restore point.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Bij mij op de PC zorgt de nvidia drivers dat de pc traag reageert, hij slurpt 40% van de CPU kracht. Met de vorige nvidia drivers had ik geen problemen. Heeft iemand hier ook last van ?

Dit gebeurt trouwen als Aero aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Morpheus2003 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:12:
Ik krijg em niet geinstalleerd op m'n gloednieuwe notebook :{

Voor het begin van de installatie tijdens het laden van Windows bestanden krijg ik een blauw scherm met de volgende error:

The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor for an updated BIOS.

:{
Ik heb een Acer Aspire 9400. Op de site van Acer kan ik niks vinden, iemand misschien een idee?
Staat de laatste Bios er al op?

Vista heeftwel die ACPI compliantcy nodig. Veel laptop fabrikanten zijn hun Bios-en aan het updaten. Toshiba heeft zelfs Beta Bios drivers beschikbaa om het ACPI verhaal te testen.

Even contact opnemen met Acer dus.

Ik heb nog wel wat contacten binnen het Acer hoofdkantoor. Ik weet niet of ze al/nog waker zijn, maar ik zal ze even een belletje geven.

ACPI is overigens: ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification co-developed by Hewlett-Packard, Intel, Microsoft, Phoenix, and Toshiba.

www.acpi.info

EDIT:

Gesproken met Acer. Het wordt intern uitgezocht. Er was bij de meeste laptops nog geen ACPI support. Ik heb nu even speciaal naar de 9400 gevraagd.

Keep you updated.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 09-06-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Ik hoorde dat je in vista beta 2 heel goed restore points kon maken, dus doe dat als eerste.
Hier kan je drivers voor Nforce downloaden voor beta 2

http://www.nzone.com/obje...orce_vista_x64_beta2.html (64bit versie)
http://www.nzone.com/obje...orce_vista_x86_beta2.html (32bit versie)

Als je die nou eens installeert moet er al een heleboel werken, alst niet lukt ga je gewoon terug naar je restore point.
Dat had ik dus al gedaan ;), het probleem ligt hem in het feit dat ik de drivers niet manueel weet te plaatsen bij de juiste hardware in mn control panel. (het is geen auto installer). De manual die op diezelfde site staat, verwijst naar zaken die ik niet in mn control panel heb staan. Ik zou graag willen ontdekken of Vista beter loopt met de nieuwe drivers, vandaar. Ik lees bij SHIFT bijvoorbeeld al dat de nieuwe drivers shitty werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Trouwens, werkt dat Media Center gedeelte al in deze beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Splinter Cell schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:50:
Trouwens, werkt dat Media Center gedeelte al in deze beta?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Alhoewel het toevoegen van mp3 in Media Center zelf niet helemaal lekker werkt. Als ik het via de Windows Media Player doe komen de albums er wel netjes in te staan. Meer mensen last hiervan?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb hem ook maar even geprobeerd. Wat ik wel stom vond dat ik vanuit WXP hem per se op een bestaande partitie moest installen. Bij XP zelf kun je ook nog een leeg stuk van je harde schijf formatteren als NTFS of FAT en je installatie daar op zetten.

Ik was wat TV aan het kijken via mijn TV kaart en wilde de setup op de achtergrond uitvoeren. Toen zag ik dat hij vaker moest rebooten dus heb ik cancel gedaan, alleen de setup stopt er dan niet mee, enkel een melding changes will not be saved.

Nu ik hem heb draaien en ik vind het vooral een XP met een andere theme. Ik ben hem vooral gaan gebruiken zoals ik normaal doe, dus niet nieuwe features uitzoeken en de hele guide afgaan. Na het opstarten heb ik echt 3 minuten ofzo standaard 100% cpu usage en nogal heftige harddisk acitivteit, en inderdaad 700+ MB geheugengebruik vind ik vrij fors. De eye candy is wel leuk, maar om nu te zeggen daarvoor koop ik puur een nieuw OS, nee.

Ik ga in ieder geval zoals ik het nu zie Vista niet op deze PC draaien, daar lijkt hij me gewoon wat te traag voor (2400+, 1.5 GB ram, 6600GT).

Verder vind ik die user account control melding zwaar irritant. Als ik toch een programma aanklik om uit te voeren, gaat hij nog vragen of ik het toestemming wil geven. En dat gebeurt vaak bij het minste of geringste. Netwerk opties instellen? Melding. Antivirus installen? Melding. Dus men wilde zoiets krijgen dat je een admin hebt en echte users? Maja als je toch altijd 'ja' moet klikken, wat voor nut heeft het dan?

Ook krijg ik mijn gedeelde pc's op het netwerk niet te zien. Kan ze wel gewoon pingen. Heb discovery en sharing aangezet, en zie mijn eigen pc wel, maar de andere blijf ik missen.

Ook staat er bij de setup en in de readme's dat je oude programma's niet kunt draaien, maar als ik MSN messenger start vanaf mijn andere partities werkt het wel gewoon. Beetje irritant dat er standaard geen messenger bij zit bij de install.

Ik heb ook de office 2007 erbij gedownload met een key en dat ziet er ook wel leuk uit, nieuwe interface, maja om te typen blijft het toch vrijwel hetzelfde.

Tabbed browsing en die phishing dingen in IE, leuk en aardig, maar ik blijf het idee hebben dat het toch altijd weer meer features zijn voor de computer no-no's die er niks van snappen, en die beschermd moeten worden tegen het gevaarlijke internet.

Maar als met al vind ik het toch wel een mooie stap van Microsoft om zomaar een OS gratis beschikbaar te stellen en ook een office pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:04:
Daemon tools kan wel :)

Je moet UAP uitschakelen, daemon tools 3.33 nemen, dat zou moeten lukken. eventueel XP-compatibiliteitsmodus :)

Draait hier als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

REDFISH schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:53:
Beetje irritant dat er standaard geen messenger bij zit bij de install.
Mijn gebeden zijn gehoord door MS _O_ Als dat zo blijft echt ideaal gewoon !!
Ik heb ook de office 2007 erbij gedownload met een key en dat ziet er ook wel leuk uit, nieuwe interface, maja om te typen blijft het toch vrijwel hetzelfde.
Dat is sinds Office '97 zo naar mijn mening. En elke keer is de interface niet zo simpel/professioneel ogend zoals die van Corel Office ...
Tabbed browsing en die phishing dingen in IE, leuk en aardig, maar ik blijf het idee hebben dat het toch altijd weer meer features zijn voor de computer no-no's die er niks van snappen, en die beschermd moeten worden tegen het gevaarlijke internet.
Zolang mensen zich niet in hun apparaten interesseren geen "beschermengel" die ze kan helpen imho.
Maar als met al vind ik het toch wel een mooie stap van Microsoft om zomaar een OS gratis beschikbaar te stellen en ook een office pakket.
Mogen ze inderdaad over een jaar weer doen : Scheelt weer geld/illegale spam installs worldwide :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:21:
Weet iemand hoe het zit met de compatibalieteit van de 64bit tegenover de 32bit van programma's, spellen etc? Want ik hoorde dat er voor de 32bit beta versie meer drivers werkte dan de 64bit versie, maar dat komt natuurlijk omdat nu de meeste drivers nog voor 32bit geschreven zijn. Maar volgens mij is er bijna voor al mijn hardware drivers in 64bit vorm van Nvidia, want ik heb een Nvidia videokaart en een Nforce4 moederbord chip. Maar is het nou ook zo dat er op de 32-bit spelen beter werken dan op de 64bit zoals Battlefield 2, Flight Simulator...? Dus kunnen mensen posten die de Vista Beta 2 64bit hebben draaien welke spelen bij hun werken, aub???
Ik kan geen nvidia driver installeren op de x64 versie van Vista. Met de standaard driver werkt geen enkel spel bij mij :). Maar overall ben ik wel tevreden over de snelheid e.d. Mijn nforce 4 moederbord werd zonder problemen herkend en geinstalleerd (qua specificieke drivers dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Ik heb het gisteravond op mijn PC gezet (AMD Athlon64, 3500+, 1gb RAM, WD Raptor 36GB, GF 6600GT). Het gaat om de x64 editie....

Nou nou... Ik weet het nog net niet zo hoor. Een besturingssysteem is imho een serieus programma en dient serieus om te gaan met systemresources. En dat is nou niet het gene waar Vista + Aero en Glass enzo goed in is... Ik weet dat ik het allemaal uit kan zetten, en dat ga ik ook zeker doen als de final op m'n pc staat. Ik wil niet gelimiteerd worden in wat ik doe door het besturingssysteem dat zo nodig allemaal mooie hocus pocus wil laten zien...

Leuk voor mensen die toch een veels te snelle pc hebben voor wat ze ermee doen (p4 3.4 ghz enzo om te internetten en te mailen...).Maar voor iemand als ik die veel achtergrondprocessen draait, en veel pittige programma's tegelijk wil draaien is het helemaal niks...

Ze hadden wat mij betreft beter het systeemverbruik kunnen aanpakken, en er een supersnel, superstabiel os van kunnen maken. Wel met alle features die nu in Vista zitten, maar zonder alle eye-candy, of in ieder geval minder (wie maakt het ook iets uit dat vensterranden transparant zijn...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, ik heb een antwoord gehad van Promise over mijn Ultra 133TX2... ik kan het schudden, de twee HD's die daaraan hangen blijven onbereikbaar onder Vista omdat er geen Vista-drivers zullen komen. Had ik al wel verwacht, maar het klote is gewoon dat XP x64 Edition wèl standaarddrivers aan boord had. Vista dus niet en zodoende zit ik onder Vista met twee niet-bruikbare HD's.

Afijn, dat wordt dus PATA-naar-SATA adapters zoeken zodat die twee schijven wel benaderbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nu meer mensen Vista hebben zal ik mezelf weer herhalen, kijken of iemand het al geprobeerd heeft:
anandus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:57:
Wie heeft er trouwens een USB-stick aan z'n computer hangen als harde schijf cache? :)
Dat Readyboost gedoe?

Werkt het? Is het de moeite waard om ergens een goedkoop USB-stickie te halen en zo makkelijk extra performance te krijgen? :)

edit:
Wat is trouwens sneller USB-stick of een memorycard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

anandus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:33:
Nu meer mensen Vista hebben zal ik mezelf weer herhalen, kijken of iemand het al geprobeerd heeft:

[...]
Zou dat echt gaan werken? :? lijkt mijn toch van niet een cache via de usbstick is toch trager dan gelijk van je hdd lezen en schijven. Als ik iets lees en schijf naar de usb stick tegelijk dan loopt alles bijna vast en duurd het veel langer, dan dat ik deze actie met mijn HDD probeer.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Nu online

CodeIT

Code IT

mad_max234 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:38:
[...]

Zou dat echt gaan werken? :? lijkt mijn toch van niet een cache via de usbstick is toch trager dan gelijk van je hdd lezen en schijven. Als ik iets lees en schijf naar de usb stick tegelijk dan loopt alles bijna vast en duurd het veel langer, dan dat ik deze actie met mijn HDD probeer.
Het gaat vooral om de snelle access times van flash itt HD. Met kleine files is flash een stuk sneller als HD. Bij grote files wint een HD het met gemak.

Hier een FAQ van de ontwikkelaar van Readyboost: http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx
En hier hoe je het moet opzetten: http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Gisteren Vista beta 2 geinstalleerd en aangezien mijn pc vooral een HTPC is wilde ik meteen kijken of Media Center lekker werkt. Niet dus, tenzij ik iets fout doe.

Ik heb mijn bureaublad uitgebreid naar de tv via Catalyst Control Center (heb de Vista beta 2 drivers van ati.com gehaald) en dat werkt prima. Overscan aan en mijn wallpaper komt prima beeldvullend op de tv. Echter, als ik Media Center opstart en het venster naar de TV sleep en alt+enter druk, dan wordt het beeld echt superslecht en blijft stilstaan. Sleep ik hem terug naar m'n monitor, is het weer prima.

Onder XP doe ik dit ook en dan is het beeld perfect, dus wat ik nu verkeerd doe...?

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 09-06-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weebl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:22:
Ik heb het gisteravond op mijn PC gezet (AMD Athlon64, 3500+, 1gb RAM, WD Raptor 36GB, GF 6600GT). Het gaat om de x64 editie....

Nou nou... Ik weet het nog net niet zo hoor. Een besturingssysteem is imho een serieus programma en dient serieus om te gaan met systemresources. En dat is nou niet het gene waar Vista + Aero en Glass enzo goed in is... Ik weet dat ik het allemaal uit kan zetten, en dat ga ik ook zeker doen als de final op m'n pc staat. Ik wil niet gelimiteerd worden in wat ik doe door het besturingssysteem dat zo nodig allemaal mooie hocus pocus wil laten zien...

Leuk voor mensen die toch een veels te snelle pc hebben voor wat ze ermee doen (p4 3.4 ghz enzo om te internetten en te mailen...).Maar voor iemand als ik die veel achtergrondprocessen draait, en veel pittige programma's tegelijk wil draaien is het helemaal niks...

Ze hadden wat mij betreft beter het systeemverbruik kunnen aanpakken, en er een supersnel, superstabiel os van kunnen maken. Wel met alle features die nu in Vista zitten, maar zonder alle eye-candy, of in ieder geval minder (wie maakt het ook iets uit dat vensterranden transparant zijn...).
Het blijft een BETA os. Zodra die debug zooi eruit is zal het geheugen verbruik een stukje minder worden. En ik geef wel om de eye-candy. Kom op. Het is de 21e eeuw. Een OS mag er best superstrak uit zien. Anders installeer ik wel dos ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Wildfire schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:31:
Nou, ik heb een antwoord gehad van Promise over mijn Ultra 133TX2... ik kan het schudden, de twee HD's die daaraan hangen blijven onbereikbaar onder Vista omdat er geen Vista-drivers zullen komen. Had ik al wel verwacht, maar het klote is gewoon dat XP x64 Edition wèl standaarddrivers aan boord had. Vista dus niet en zodoende zit ik onder Vista met twee niet-bruikbare HD's.

Afijn, dat wordt dus PATA-naar-SATA adapters zoeken zodat die twee schijven wel benaderbaar zijn.
Hmm dat is minder, maak zelf ook gebruik van dit kaartje. En heb het tijdelijk even uit de pc gehaald en 1 HD minder aangesloten. Om vista te testen. dacht daar komt vast nog wel een update voor.
Aan de andere kant was ik al van plan om een nieuwe PC aan te schaffen. En dan worden de HD's toch sata en waarschijnlijk de branders ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

weebl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:22:

Toch snap ik deze reacties niet helemaal.
Vista gaat wat betreft je grafische gedeelte veel beter om met je resources omdat een heleboel nu door je GPU wordt gedaan ipv je CPU zoals in WinXP.
Ja het gebruikt veel geheugen. Dat wel. Maar voor een paar tientjes koop je er een Gig bij.
Daarnaast komt vista pas volgend jaar uit en zal het pas in 2008 op een grootdeel van de thuisgebruikers te vinden zijn. Tegen die tijd zijn specs zoals die van mij (als het goed is) niets bijzonders meer.
Bij mij draait Vista in ieder geval een stuk vlotter dan WinXP en gebruikt het ook nog minder proc capaciteit. (wel meer geheugen)
Wanneer je Full Screen DX applicaties gaat draaien (zoals games of zware apps) gaat Aero toch in een soort standby modus en bij het gewone desktop werk heb je als het goed is meer CPU capaciteit over dan nu onder winXP omdat er in Vista zoveel door je GPU wordt gedaan...

Daarbij vind ik het persoonlijk heel erg goed dat de marktleider de markt dwingt om nieuwe hardware aan te schaffen aangezien stilstand achteruit gang betekend en we zonder nieuwe hardware een stuk minder inovatieve software tegemoet zullen zien.

Vista opent ook nog eens de deuren voor hele stoere inovatieve desktop applicaties (waar we nu nog niet eens over na kunnen denken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Defspace schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:39:
[...]

Toch snap ik deze reacties niet helemaal.
Vista gaat wat betreft je grafische gedeelte veel beter om met je resources omdat een heleboel nu door je GPU wordt gedaan ipv je CPU zoals in WinXP.
Ja het gebruikt veel geheugen. Dat wel. Maar voor een paar tientjes koop je er een Gig bij.
Daarnaast komt vista pas volgend jaar uit en zal het pas in 2008 op een grootdeel van de thuisgebruikers te vinden zijn. Tegen die tijd zijn specs zoals die van mij (als het goed is) niets bijzonders meer.
Bij mij draait Vista in ieder geval een stuk vlotter dan WinXP en gebruikt het ook nog minder proc capaciteit. (wel meer geheugen)
Wanneer je Full Screen DX applicaties gaat draaien (zoals games of zware apps) gaat Aero toch in een soort standby modus en bij het gewone desktop werk heb je als het goed is meer CPU capaciteit over dan nu onder winXP omdat er in Vista zoveel door je GPU wordt gedaan...

Daarbij vind ik het persoonlijk heel erg goed dat de marktleider de markt dwingt om nieuwe hardware aan te schaffen aangezien stilstand achteruit gang betekend en we zonder nieuwe hardware een stuk minder inovatieve software tegemoet zullen zien.

Vista opent ook nog eens de deuren voor hele stoere inovatieve desktop applicaties (waar we nu nog niet eens over na kunnen denken...)
Inderdaad.
Mij viel het juist enorm mee hoe zwaar Vista uiteindelijk geworden is, zeker als je het vergelijkt met voorgaande windows-versies (toen XP uitkwam was er pas paniek :P ). Het loopt hier niet stroever dan XP en ik heb al een aardig oud bakkie (2,4Ghz Northwood/1Gb/6800).

Over anderhalf jaar als zelfs onboard grafische chips DX10 draaien dan hoor je weinig mensen klagen hoor :)

Plus: er is niemand die je verplicht om up te graden. Sterker nog, er is niemand die je verplicht om Windows te kiezen :Y)

Overigens kan je dat Aero ook uitzetten en dat oersaaie windows-95 uiterlijk aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

anandus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:33:

[...]
zelfs usb2.0 haalt de snelheid niet van een gemiddelde schijf, snap niet de bedoeling dan ook niet helemaal...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

anandus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:53:
[...]
Plus: er is niemand die je verplicht om up te graden. Sterker nog, er is niemand die je verplicht om Windows te kiezen :Y)

Overigens kan je dat Aero ook uitzetten en dat oersaaie windows-95 uiterlijk aanzetten :)
ja, microsoft verplicht je om up te graden, door de support op oude versies stop te zetten en bepaalde software alleen maar te laten werken onder nieuwe windows versies.

(ik draai zelf nog steeds windows 2000, maar zal ook binnekort moeten upgraden)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jimbolino schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:57:
[...]

ja, microsoft verplicht je om up te graden, door de support op oude versies stop te zetten en bepaalde software alleen maar te laten werken onder nieuwe windows versies.

Waarom moet je upgraden dan?
Office 2000 werkt toch ook prima? :)

En het duurt nog héél lang voor er DX10-spelletjes zijn :)

En van die support: Je kan moeilijk verwachten dat Microsoft eeuwige support blijft bieden?
Het is kiezen of delen, niet allebei :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 09-06-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jimbolino schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:55:
[...]

zelfs usb2.0 haalt de snelheid niet van een gemiddelde schijf, snap niet de bedoeling dan ook niet helemaal...
Ik snap het ook niet echt, dacht eerst dat om de HHD schijven (hybride harde schijven) ging en hij het verward hat met flash usb stick. Ik ben benieuwd. :P
Jimbolino schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:57:
[...]

Waarom? ik gebruik nog steeds win 98SE op mijn oude laptopje die ik dagelijks gebruik. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door mad_max234 op 09-06-2006 16:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jimbolino schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:55:
[...]

Een hd haalt echt niet de accesstijd van een flash-disk ;)
Throughput is wel groter, en daarom zal voor grote bestanden ook gewoon de HD gebruikt worden :)
Q: Aren't Hard Disks faster than flash? My HDD has 80MB/sec throughput.
A: Hard drives are great for large sequential I/O. For those situations, ReadyBoost gets out of the way. We concentrate on improving the performance of small, random I/Os, like paging to and from disk.
Maarja, dan blijft natuurlijk nog steeds de vraag of het performance-wise iets uitmaakt, en zoja, hoeveel het dan uitmaakt :)
Er zijn nog niet echt reviews of wat dan ook over verschenen. Vandaar mijn eerdere vraag of iemand het al geprobeerd heeft :)

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 09-06-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Bart1983 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:44:
Is er nu al iemand met een goede werkense ISO van de x64 bit versie. Zou iemand hierdan even de MD5 hash van willen posten :)
Mijne werkt iig en MD5 Hasher
Geeft mij de volgende MD5 hash:

--=== E43502D0A15EADD551119D5639859E04 ===--

Op het bestand:

vista_5384.4.060518-1455_winmain_beta2_x64fre_client-LB2CxFRE_EN_DVD.iso

4,309,368,832 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
OK bedankt 2 van de 3 iso's heeft dezelfde hash :) Die andere is dan corrupt denk ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Kunnen de moderators hier ook de berichten van "Vista is kut, kut grafische schil bla bla bla nu ben ik verplicht om te upgraden" post's misschien weghalen.

Ik heb nog nooit zo'n boel gezeik gezien om een OS als Vista.

Mensen, als je het niks vind, dan hoef je dat hier niet neer te zetten, zeur dan gewoon niet.

Ik wou even kwijt, dat ik Vista echt top vindt, ziet er strak uit. Beta2 heb ik nog niet geprobeerd.. maar ben nu wel aan het downloaden.

En dat met die USB drive, ga ik zo zeker ff proberen :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik heb er een USB stick in gedaan, maar volgens mij kan deze beta er nog geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nibbz schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:34:
Kunnen de moderators hier ook de berichten van "Vista is kut, kut grafische schil bla bla bla nu ben ik verplicht om te upgraden" post's misschien weghalen.

Ik heb nog nooit zo'n boel gezeik gezien om een OS als Vista.
Oh, jawel hoor, toen XP nog in beta was ;)
Je hebt dit altijd met een nieuwe Windows-versie :)
kutkip schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:46:
Ik heb er een USB stick in gedaan, maar volgens mij kan deze beta er nog geen gebruik van maken.
Vreemd.
Het moet een high-speed USB2.0 stick zijn* en het moet een interne USB-poort zijn.
Als het goed is krijg je dan deze optie bij de autoplay:
Afbeeldingslocatie: http://msdn.microsoft.com/windowsvista/blog/readyboost/ReadyBoost1.jpg

* 2.5MB/sec throughput for 4K random reads and 1.75MB/sec throughput for 512K random writes
een kleine guide

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 09-06-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nibbz schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:34:
Dat lijkt me niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
anandus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Oh, jawel hoor, toen XP nog in beta was ;)
Je hebt dit altijd met een nieuwe Windows-versie :)

[...]
Vreemd.
Het moet een high-speed USB2.0 stick zijn* en het moet een interne USB-poort zijn.
Als het goed is krijg je dan deze optie bij de autoplay:
[afbeelding]

* 2.5MB/sec throughput for 4K random reads and 1.75MB/sec throughput for 512K random writes
een kleine guide
Het is een mp3 speler met flash geheugen. Blijkbaar kan het dan niet.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

elevator schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Nee, dat lijkt me ook niet. Of je moet een juich-topic willen.... :?

Waarom zouden mensen die het niks vinden hier niet mogen posten en mensen die het geweldig vinden wel :? Beetje vreemde redenering, DarkUnreal....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tommpie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:59:
[...]

Thank I know, maar wat moet ik nu precies doen? Want het lukt me niet :( en ben ook al aan het zoeken maar kan het niet vinden :(
Wat ik deed is het volgende:
• Downloaden
• Nero starten -> DVD (ISO) -> open -> en dan naar het iso-bestand wijzen
• Leeg dvdtje erin, branden, dvdtje erinlaten
• Rebooten en vanaf DVD opstarten. Vergeet niet je key even op te schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
hmm, iemand dit al gemerkt? ik ben aan het installeren, op mijn (pas gemaakte) lege ntfs partitie, vanuit windows zelf, zegt em nu ""bezig met copiere van bestanden", is die gewoon lekker alles naar mijn C schijf aan het copieren, ook al heb ik gezegt dat het op mijn F moest komen...

nog ff afwachten, maar ik ben er toch niet zo gerust in:

mapjes op mijn C-schijf:
$WINDOWS.~BT
$WINDOWS.~LS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mayco schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:02:
hmm, iemand dit al gemerkt? ik ben aan het installeren, op mijn (pas gemaakte) lege ntfs partitie, vanuit windows zelf, zegt em nu ""bezig met copiere van bestanden", is die gewoon lekker alles naar mijn C schijf aan het copieren, ook al heb ik gezegt dat het op mijn F moest komen...

mapjes op mijn C-schijf:
$WINDOWS.~BT
$WINDOWS.~LS
Volgens mij kopieert-ie eerst, en unzipt-ie daarna. Kan zijn dat-ie C als temp-map gebruikt?

En Tommpie, klopt de MD5? (Zoals je het nu doet, zal-ie waarschijnlijk niet booten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:02:

mapjes op mijn C-schijf:
$WINDOWS.~BT
$WINDOWS.~LS
Hetzelfde hier, pokke windows blijft naar de C: willen schrijven :r

Is dit ook zo als die geinstalleerd wordt vanaf boot? Aangezien ik het alleen vanuit XP zelf heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
elevator schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Nee daarvoor moet je in het [IE7] Wat vinden we ervan? Topic zijn ;)

Maar ik heb hem op mijn werk op een test pc draaien ... maar ik vraag mij af hoe hij zich houdt als ik hem in een 2003 domain met policies hang.

Ik heb er een hard hoofd in, om ooit Vista in te voeren binnen de organisatie ... productie zal 40 procent terug lopen omdat iedereen het OS nog onder de knie moet zien te krijgen. :r

[ Voor 40% gewijzigd door Tranzy op 09-06-2006 18:12 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht slim te zien door Vista te instaleren om een externe USB schijf zodat ik gewoon de bootloader kan gebruiken van me bios wat veel pretiger werkt.
Me hardeschijf kom tijdens de instalatie netjes in de lijst te staan, maar waneer ik er op wil instaleren gaat die zeuren dat die denkt dat het niet mogelijk is om van een USB disk te booten terwijl het op me laptop juis kan.

Mocht iemand weten hoe ik vista voor de gek kan houden zodat ik hem wel kn instaleren op me usb disk op me laptop dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 19:25

Infinchible

Woef!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:08:
[...]

Hetzelfde hier, pokke windows blijft naar de C: willen schrijven :r

Is dit ook zo als die geinstalleerd wordt vanaf boot? Aangezien ik het alleen vanuit XP zelf heb geprobeerd.
Ik heb ook vanuit windows XP zelf Vista geïnstalleerd, en ik zat ook al op mijn nieuwe partitie te kijken waar die het heen schreef. Dat was dus C:. Ik was al bijna bang dat hij mijn C nog ff lekker leeg ging gooien na opnieuw opstarten.
Maar hij installeerde gewoon lekker verder, en nu staat hij op mijn nieuwe partitie. Niks aan het handje dus. Dual boot heb ik verder ook niks aan gedaan, krijg gewoon een mooi schermpje welke ik wil opstarten.

Edit: Kan je net als in project looking glass ook je schermpjes draaien, en zo ja, hoe moet je dat doen dan? Ik heb wel dat transparante.

[ Voor 9% gewijzigd door Infinchible op 09-06-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich al een leuke site!

http://www.seewindowsvista.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De x86 versie nu op 2 pc's geinstalleerd: mijn laptop (Celeron 2,2, 768MB, 20GB, onboard GPU), en mijn vaste pc (AMD A64 3500+, 1GB, 200GB, GF6800GT), En ik kom tot de gekke conclusie dat mijn laptop sneller is? Nu vind ik dat niet erg, maar uiteindelijk heb ik wel graag dat dat opgelost wordt. :P Anders koop ik morgen er nog een Celeron bij. :+

Ander puntje is dat mijn laptop en nu niet zo bar grote harde schijf heeft. Nu gebruik ik op de laptop Media Center toch niet, dus ik zou dat graag verwijderen. Nu kan ik dat alleen nergens vinden? Op de 'oude' plek, waar je outlook expres e.d. kon 'verwijderen', staan nu een paar mappen. Ik zou niet weten waar ik het wel moet vinden. :P

Voor de rest werkt alles heel aardig, tot erg goed. Zeker op de laptop, waar ik de debug-dingen (later) heb uitgezet, loopt alles goed vloeiend door. Hier kan ik zo overstappen. Ik moet nog even kijken of ik dat op de vaste pc ook kan, voorlopig heb ik nog twee verschillende schijven in gebruik (ik gebruik de bootmanager niet, ik kies de schijf waarmee ik op wil starten).

Overigens, de bestandtransfer optie werkt voor geen meter! Ik zit hier nu met een bestand van 3GB waar al mijn bestanden inzitten, waar ik dus niets mee kan... :|

[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 09-06-2006 20:23 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

Ik heb Vista nu onder VMware te draaien, maar oh oh oooohhhh wat draait dat langzaam :P... niet echt aan te raden om het "vista gevoel" te kijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Laatst online: 13-09 14:44
Ik heb nu Vista al 2 dagen draaien, en ik merk wel nu dat het geheugen gebruik flink gedaald is (was in het begin +- 800 MB, en is nu 560 MB), waardoor het nu wel merkbaar soepel draait (heb slechts 512 MB RAM). Ik heb wel enkele sevices uit gezet, maar geen enkele daarvan zou dit verschil kunnen maken... Weet iemand of Vista iets van optimalisatie in zich heeft? het schijnt wel zo te zijn....

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:32

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

CrisT schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:25:
Ik heb nu Vista al 2 dagen draaien, en ik merk wel nu dat het geheugen gebruik flink gedaald is (was in het begin +- 800 MB, en is nu 560 MB), waardoor het nu wel merkbaar soepel draait (heb slechts 512 MB RAM). Ik heb wel enkele sevices uit gezet, maar geen enkele daarvan zou dit verschil kunnen maken... Weet iemand of Vista iets van optimalisatie in zich heeft? het schijnt wel zo te zijn....
Merk het ook wel...ook dat steeds meer grafische dingetjes aan gaan...misschien in het begin is ie nog dingen aan het afronden oid?

Maar hij draait hier ook prima, dell inspiron 9400...deze keer met geluid, iets wat ik met een van de beta's niet voor elkaar had gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://www.microsoft.com/betaexperience

Live account? Ik gebruik gewoon mijn .NET inlog...

[ Voor 41% gewijzigd door Saturnus op 09-06-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DropjesLover schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:45:
ik kan in de startpost (en de site van windows (gewoon en vista) ) nergens de link vinden om me te registreren...
microsoft.com/vista al geprobeerd? Zie ik gewoon een link naar
Windows Vista Customer Preview Program.

Die link heb ik even in de topicwarning verwerkt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik heb vista nu ook draaien en bevalt redelijk goed, ik had het minder stabiel verwacht en minder lekker werken. Maar tot nog toe heb ik nog geen crashes gehad.

Wat mij opvalt:
Ik heb bij het installeren gewoon mijn 2de partitie gepakt om zo xp niet lastig te vallen.
Maar nu in vista zit vista TOCH op de C schijf. Echer als ik XP opstart staat die op de C (ofwel vista wisselt de letters zelf om). Dus niet heel boeiend :)
De fancy pracht en praal heb ik gewoon aanstaan ik vind de vervanging van het woordje "start" door een windows logo er opzich wel mooi uitzien.
Het startmenu zelf vind ik niks, ik vond het nieuwe startmenu van XP lange tijd onwerkbaar en deze versie in vista heeft het nog een stapje verder gezet... maar als je van het nieuwe startmenu houd in XP zal deze je ook wel bevallen. Gelukkig zit het oude klassieke start menu er voor mij nog in ;)
Dan nog een punt van ergernis, ELKE keer als ik maar iets aanraak word er mij gevraagd of ik het wel echt wil installeren of opstarten. Nou kan ik me niet voorstellen mensen die berichten doorlezen ze klikken gewoon leukraak op toestaan en gaan verder. En het gebeurt gewoon TEVEEL, ook mis ik de optie "altijd toestaan" net als je bij veel firewalls heb...
Waarschijnlijk zal je dit soort dingen kunnen aanpassen maar tot nog toe ben ik ze nog niet tegengekomen (ok ik ben niet haastig opzoek gegaan heb wel betere dingen te doen zoals hier posten ;))

Problemen:
Mijn creative live 5.1 player kreeg ik niet geinstalleerd, er blijkt een workaround te zijn maar dat is me tot op heden nog niet gelukt dus ik heb mijn onboard ingeschakeld.
Mijn draadloze logitech setje zijn ook nog geen drivers voor (itouch) dus nog geen multimedia keys :(
EN als ik de nieuwe drivers van nvidia installeer die voor vista zouden moeten zijn blijft het beeld zwart :S geen idee hoe dat komt maar ik werk nu met de standaard nvidia drivers geleverd bij vista...

Ik ga straks cs: source stress test doen en hl2 spelen om te kijken of de performance acceptabel is in de spellen. En om te kijken of er een verschil tussen XP 32bit en vista 64bit is. Ik hou jullie op de hoogte ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Ikke_Niels op 09-06-2006 22:03 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Heb vanmiddag Vista geinstalleerd op mijn laptopje

specs:
1,6 Ghz Centrino
512 MB
partitie van 10 GB
met een geforce 6200 GO (intel GMA900)

Het is even stoeien geweest met de geluids en videodrivers, maar het werkt toch wel. Dit kon ik niet zeggen van de andere builds.

Verder merk je dat het een stuk vlotter werkt dan de vorige builds, maar toch net iets te log. De 'snappyness' van xp zit er niet altijd in. Maar als je denkt dat ze een flinke optimalisatietraject voor de boeg hebben en dat deze build vol debugrommel zit, ben ik erg positief.

Sappig detail:
Ik heb vista op mijn werk geinstalleerd. En na de installatie maakt de laptop ineens verbinding met onze zwaarbeveiligde hidden draadloos netwerk... zomaar!! Zonder instellingen!! Hij heeft waarschijnlijk via de installatie vanuit XP de instellingen meegenomen in de installatie van Vista, erg handig! :D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Laatst online: 13-09 14:44
Wel humor, er zitten wel nog een hoop XP dingetjes in instellingen en menu's verborgen, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://img310.imageshack.us/img310/8951/vistastartmenuxp4zc.jpg

Ben benieuwd of ze die er nog allemaal uit krijgen voor de final :)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

Weet iemand ook of deze Beta 2 voor altijd geldig blijft? Of stopt ie met draaien zodra de final uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
AirX schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:48:
Weet iemand ook of deze Beta 2 voor altijd geldig blijft? Of stopt ie met draaien zodra de final uit is?
Wat denk je nou zelf?

Deze loopt tot 1 juli 2007. En dat is al tig keer gevraagd in verschillende topics en is op tig sites te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

Ackermans1973 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:54:
[...]

Wat denk je nou zelf?

Deze loopt tot 1 juli 2007. En dat is al tig keer gevraagd in verschillende topics en is op tig sites te lezen.
Stond in het info venster @ de FP... maar wist het niet zeker ;)... nu wel.... case closed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ik heb sind een half uurtje vista er op staan, en ik moet zeggen, mij bevalt het wel. Oke, je merkt dat het nog een beta versie is, en natuurlijk lijkt het op XP in een ander jasje maar toch.

Heb wel een probleem, heb de 32 bits versie van XP op mijn c partitie staan. Vista x64 kon ik niet rechtstreeks vanuit xp installeren (ongeldige win32 toepassing) dus heb ik hem geboot vanaf de dvd. Nu start mijn pc echter standaard win xp op, zonder dual boot menu. Als ik er voor zorg dat de vista dvd in de speler zit bij het opstarten, dan wordt wel vista opgestart (ook zonder dual boot menu). Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik gewoon een dual boot menu krijg? Heb de volgende hdd's er in hangen:
hdd1: WD 120gb
hdd2: WD 120gb
hdd3: Maxtor 250 gb
hdd1 en 2 hangen in raid 0, en hebben de partities c, d en e. Hdd3 heeft de partities f en g. Op de c partitie staat win xp en op de g partitie windows vista. Moet ik nu de boot.ini op de c partitie aanpassen? en zo ja, wat moet er precies staan? Ik had een nieuwe regel toegevoegd, met rdisk op 1 staan en partition op 2. Dit werkte helaas niet, hij kon dan een bestand niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
patrickkoning schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:05:
[...]

Thx, was misschien een rare vraag, maar hij gaf alleen een preview toen ik hem eerst gebruikte. Nu niet meer.

Ik ben benieuwd of MS er iets aan doet om er mooie randen van te maken. Bij mij zijn het flinke kartelranden.

Ik denk dat ik 1 gb erbij ga prikken. Met 1 gb loopt het naar mijn idee nog niet super vlekkeloos.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-eagle schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:14:

Error: 80070241 :( En op Google dit keer wel de constatering van deze fout, maar vooralsnog geen oplossing. Ook op GoT niet, trouwens.

Als ik in mijn bios de PATA-SATA settings naar "native" zet, gaat dat gevolgen hebben voor de rest van mijn systeem?
Corrupte ISO, ik had dezelfde melding. Toen een torrent gedowned en laten downloaden naar dezelfde directory waar m'n MS ISO stond, die torrent is een half uurtje bezig geweest en toen had ik een goeie ISO :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Deze build had dacht ik reeds een AMD CNQ driver erin zitten.

Ga eens naar control panel - performance rating and tools - dan in het linkse menu power settings.
Aldaar staan er verschillende instellingen, gaande van balanced naar power saver en high performance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Weet iemand trouwens een rede waarom microsoft voor de nieuwe opzet van het startmenu zou hebben gekozen?

Die overstap van windows 2000 naar het xp menu was nog wel te doen, en achteraf gezien makkelijker. Maar naar vista vind ik maar irritant. Je moet je de hele tijd scrollen om een programma op te starten :?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThronVM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 16:02
Ik heb nu een aantal keren geprobeert om vista te installeren maar steeds loopt het proces halverwege vast... Rollback werkt dan ook niet meer en ik krijg geen melding over wat er fout gaat.Wel zit ik nu met een vista opstart menu waar ik via 'old windows' weer in xp kan. Is er een manier om dat weer weg te halen en mijn oude xp boot menu weer terug te krijgen?Ik heb het al gevonden...verkeerde zoekterm gebruikt 8)7

NT bootlader herstellenPlaats de Windows Vista installatiedvd en open een Opdrachtprompt in Windows XP. Geef dan de volgende commando’s:

d:
cd boot
bootsect /nt52 c:

Hierin is d: de driveletter van het systeem. De /nt52 hersteld de oude ntldr — lees NT loader — die in Windows 2000/XP/2003 gebruikt wordt.

[ Voor 63% gewijzigd door ThronVM op 10-06-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Blue-eagle schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:14:

Error: 80070241 :( En op Google dit keer wel de constatering van deze fout, maar vooralsnog geen oplossing. Ook op GoT niet, trouwens.
Ik heb dit zelfde probleem gehad bij het kopiëren. Ik heb nu eerst WIN XP Pro met SP2 op mijn virtual machine gezet en dan een upgrade gedaan. Deze draait tot nu toe wel met dezelfde DVD.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Vista x64 versie loopt op mijn PC nog zeker niet lekker:

Audigy 2 NX (extern USB Audio), herkend en volgens Vista werkend zonder problemen; Alleen geen geluid uit te krijgen (op geen uitgangen krijg ik signaal/geluid). Daarbij zou de Audigy NX ineens maar 16bits geluid ondersteunen, terwel het toch echt 24bits aan kan (onder XP geen probleem). Heb op Internet tips gevonden, maar nog steeds geen geluid.

Point-Of-View/ NVidia NVTV (TV Capturecard met hardware encoding) wordt niet herkend; media center op 64bit uitproberen gaat dus niet. Kaart werkt feilloos onder MCE2005 (waar hij ook voor gemaakt is). Totaal onduidelijk of Nvidia wel drivers voor deze kaart voor onder Vista gaat uitbrengen.

Mijn NVidia 6600 (256MB Ram) werkt wel, maar alleen via de Microsoft VGA driver. Installeren van de x64 driver voor Vista Beta 2 (gedownload van Nvidia website) geeft een melding dat de driver is geschreven voor een andere versie van windows en dat de standaard VGA driver wordt gebruikt. Opmerkelijk, bij installeren krijg je deze melding niet, pas na installatie als je naar de instellingen gaat komt deze melding. Heb meermalen de laatste Vista X64 driver (forceware 88.61) gedownload en geherinstalleerd.

HP 1018 laserprinter wordt herkend, maar er zijn geen drivers dus niet te installeren. In feite is hardware technisch dezelfde als de HP 1020 (alleen minder pagina's/minute). HP heeft geen drivers ter download, ze stellen dat ze samen met Microsoft de meeste printers van de afgelopen jaren hebben toegevoegd. Niet de HP 1018 dus, maar dat is een oud beestje: eind Q1/2006 op de markt :P

En de x64 versie is een memory hog.. 980MB direct in gebruik na booten. Pas na minuten houd mijn harddisk op met ratelen. Bepaalde applicaties starten zeer sloom op.

Mijn PC: Intel 640 (3.2GHZ + HT+ EMT64), 1 GB geheugen. 160+250GB SATA harddisken. Zou toch een eitje moeten zijn. Helaas moeten ze Vista nog fors bijschaven..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 10:18 . Reden: spelfauten... ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.