[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 3]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:44:
[...]

Ga naar Start, All Programs, Windows Contacts en dubbelklik op jouw gebruikersnaam. Klik daarna op het pijltje onder je gebruikersnaam en kies Change Picture (de standaard pictures zitten in Vista onder "%systemdrive%\ProgramData\Microsoft\User Account Pictures\Default Pictures").
Moest het nog niet werken, klik dan rechts op je contact, kies "This is me" en daarna "Change my Windows user account picture to the picture in this contact" :)
[afbeelding]
thnx voor die workaround !

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/grapg.jpg

Ook grappig, die berichten die te zien krijgt als voor het eerst je performance word gechecked :P

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik blijf het jammer vinden dat de Aero Glass niet werkt op mijn laptop (NC6120) met 915 chipset. Er staat heel leuk een 'Vista Capable' logo op de laptop, maar dan niet alles helaas. Weet iemand of dat alsnog ondersteund gaat worden in toekomstige builds?

Oh ja, en de Performance rating in build 5472 op mijn thuis pc;
Mijn Desktop Graphics rating is 5,9. Ik dacht dat er alleen waardes tussen 1 en 5 gebruikt werden. Zelfs mijn Gaming Graphics piekt met 4,9. En dat voor een AGP Ati 800 kaart met 256Mb. ;)
Mijn processor is het laagst met 3,7. En dat voor een Pentium M van 1,6GHz op 2,2GHz draaiend. Valt me alles mee.

[ Voor 64% gewijzigd door elevator op 21-07-2006 08:50 . Reden: extra informatie ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wie wil / gaat er een nieuw deel openen van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

AlexAlmelo schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:45:
Ik heb nu 5456 op mn pc staan en draaid goed.
Is 5471 beter om te installeren? of kan ik 5456 beter laten draaien ?
Je bedoeld 5472?

Het is een nieuwe build, dus vele aspecten kwa betrouwbaarheid en prestaties zijn aangepakt.
Maar wat ik me afvraag is ofdat 5472 echt merkbaar sneller is dan 5456 of minder geheugen gebruikt. Met andere woorden is er iets te merken van de optimalisatie proces?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

CodeIT

Code IT

vormstreber schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:51:
[...]

Je bedoeld 5472?

Het is een nieuwe build, dus vele aspecten kwa betrouwbaarheid en prestaties zijn aangepakt.
Maar wat ik me afvraag is ofdat 5472 echt merkbaar sneller is dan 5456 of minder geheugen gebruikt. Met andere woorden is er iets te merken van de optimalisatie proces?
Snelheid: Ik denk dat build 5472 sneller is. Het zal niet heel veel schelen maar het starten van programma's lijkt net iets vlotter te gaan.
Geheugen: Bij mij wordt er meer geheugen gebruikt. In build 5456 werd er ong. 50% van het RAM (1 GB) gebruikt en in deze build rond de 70 á 80%. Het gaat alleen bijna niet omhoog, dus merk ik er niets van.
Drivers: Drivers werden op 1 na gevonden (Hauppage 150 MCE via windows update). Dit was de Soundmax driver. Deze was wel bijgeleverd in 5456. De XP driver werkt gelukkig. Ik heb geen last van blikkerig/stotterend geluid (meer).
De built-in Nvidia drivers schijnen te zijn verbeterd. Dit kan verklaren waardoor MCE bij *veel* sneller draait. Het kijken van Live TV gaat nu zonder horten en stoten.
Er zitten nog wel bugs (bijv.: Sidebar opent alle gagdets over elkaar de eerste keer dat deze start) maar het wordt allemaal wel een stuk beter (vooral MCE is top!!!)
Vanavond ga ik aan de slag met Mobile Device Center. Dit kreeg ik in 5456 niet goed aan de praat, kijken hoe dat in 5472 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ook is er een build 5479 gespot. Dit zou dus een build zijn van de dag nadat build 5472 tot leven kwam.
link: http://www.thevista.ru/page.php?id=5881

Afbeeldingslocatie: http://www.thevista.ru/files/images/gallery/5479/03.jpg

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ik zie een RSS feed in de Sidebar, handig :)

Toch maar weer eens de builds in de gaten houden en wachten tot weer een volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

nou die rss feed zit ook in 5472, alleen werkt het niet helemaal 100%. Het gaat meer om die weer "gadget".

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Toch maar 5472 geinstalleerd en ben het nu aan het uittesten.

Ik merk nu een grote vooruitgang en een flinke domper. Eerst het slechte nieuws. Het systeem lijkt vaker moeite te hebben met het instellen van je scherm en andere instellingen. Een keertje sloeg zelfs het scherm zo op hol (flikkeren en aan en uit gaan) dat ik een beetje in paniek raakte. Ik vermoed dat er stiekem veel aan het veranderen is onder de motorkap, ze zijn volgens mij echt flink door die code aan het woelen om de kreukels en bugjes eruit te krijgen.

Het goede nieuws is eigenlijk dat ik voor het eerst het idee krijg dat Vista af is. Het ziet er allemaal een stuk 'moderner' uit. Ook is de 'snappyness' aanwezig en zijn de reactietijden bijna gelijk aan die van XP.

Wat ik ook merk is dat er hele slimme navigatiemanieren inzitten die niet standaard in XP of OSX bestaan.

Algemene positieve punten:
- Zoals dat je al programma's kunt starten met alleen je toestenbord: Winkey -> Eerste letters van je programma -> Enter
- De adresbalk bovenin je windows explorer. Hiermee kun je echt kriskras door alle hoeken van je systeem en netwerk heen in twee klikken.
- De manier dat elementen subtiel wegfaden als ze niet belangrijk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de up en downpijl van je scrollbalk. Of de open/dichtklap iconen van je folderlijst van je Windows verkenner.

Momenteel werkt ik op een laptop met de Intel GMA900 (letters kloppen waarschijnlijk niet). Ondanks dat deze chipset DX9 ondersteunt, krijg ik ook in deze build Glass niet aan de praat. Maar ik vind de nieuwe basic GUI mooi genoeg om er tevreden mee te zijn.
Ook heb ik maar 512MB, hierdoor merk je wel dat dit krap is. Maar echt swappen doet ie nog niet.

Conclusie:
5472 is zeker een stuk beter als 5456 en zeker de moeite waard om te installeren. Het is sneller, meer afgewerkt en voelt meer af aan. Vista is op de goede weg en komt eraan!! _/-\o_

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

Jammer dat hier alleen nog een x86 van is. Waar blijven de x64's?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

timow schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:12:
Jammer dat hier alleen nog een x86 van is. Waar blijven de x64's?
Er is ook wel een x64 versie hoor :) Maar ook ik ga nog steeds voor de x86 versie ivm compatabiliteit. De x64 versie zal zeker sneller zijn, maar de compatabiliteit is gewoon nog niet zo goed als de x64 versie.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
vormstreber schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:45:
Momenteel werkt ik op een laptop met de Intel GMA900 (letters kloppen waarschijnlijk niet). Ondanks dat deze chipset DX9 ondersteunt, krijg ik ook in deze build Glass niet aan de praat. Maar ik vind de nieuwe basic GUI mooi genoeg om er tevreden mee te zijn.
Ook heb ik maar 512MB, hierdoor merk je wel dat dit krap is. Maar echt swappen doet ie nog niet.
Er komt (gelukkig) ook nog ondersteuning voor de GMA900. Dat is ook wel zo netjes, want de verschillen tussen de GMA950 en 900 zijn miniem.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 22-07-2006 14:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Hoedje schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:51:
[...]

Er komt (gelukkig) ook nog ondersteuning voor de GMA900. Dat is ook wel zo netjes, want de verschillen tussen de GMA950 en 900 zijn miniem.
Het misselijke vind ik nog altijd dat die Vista advisory tool me vertelde dat mijn grafische chip Glass ondersteund.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 00:37
En hoe komen jullie aan build 5472? ik heb 5384 draaien (public release).

Weet iemand wanneer de rc1 wordt vrijgegeven? The beta site van Microsoft is afgesloten. Hoe zullen wij de RC1 kunnen gaan downloaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Omid schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:38:
En hoe komen jullie aan build 5472? ik heb 5384 draaien (public release).

Weet iemand wanneer de rc1 wordt vrijgegeven? The beta site van Microsoft is afgesloten. Hoe zullen wij de RC1 kunnen gaan downloaden dan?
jij niet enkel MSDNers en officiele beta testers :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omid
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 00:37
jij niet enkel MSDNers en officiele beta testers :)
Nee, helaas :'( ben ik geen officiele beta tester. Hoe wordt je dan een officiele beta tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Omid schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:16:
[...]

Nee, helaas :'( ben ik geen officiele beta tester. Hoe wordt je dan een officiele beta tester?
lol, aan veel open beta testen medoen, veel bugs reporten en hopen dat je opvalt bij ms.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zozo, vorige maand draaide ik 5456, maar utieindelijk na weekje toch weer overgestapt op XP, mede doordat het net niet soepel genoeg draaide IMHO. Dat was overigens de X64 versie. Nu hoorde ik goede geluiden over 5472 dus toch maar weer proberen, en ik moet zeggen; impressive! In een maand tijd toch een behoooorlijke verbetering. Note: draai nu wel de X86. Anyway, hij loopt soepeler, voelt completer en stabieler en is hoorbaar (ratelen van harddisk) zuiniger met het geheugen.

top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
Is dit: vista_5472.5.060713-1900_winmain_idx01_x64fre_client-LB2CxFRE_EN_DVD de x64 versie van 5472? Ik neem aan van wel gezien het eerste stukje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me wel XoReP ;) Klik gewoon op het linkje download op de MS site dan krijg je de goede :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
En is het eigenlijk aan te raden om deze dus te installeren of misschien toch beter de x86 gezien de paar posts hierboven?

En werkt me key van Beta 2 ook voor die bovenstaande?

[ Voor 19% gewijzigd door XoReP op 23-07-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XoReP schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:19:
Is dit: vista_5472.5.060713-1900_winmain_idx01_x64fre_client-LB2CxFRE_EN_DVD de x64 versie van 5472? Ik neem aan van wel gezien het eerste stukje...
Lijkt mij wel, vista_5472.5.060713-1900_winmain_idx01_x86fre_client-LB2CFRE_EN_DVD is de naam van de x86 die ik heb, heeft wel wat van elkaar :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn Key werkt op alle builds.

Ik weet het dus niet zo goed of de X86 soepeler loopt dan de X64 versie, omdat het bij mij verschillende builds betrof. Mijn gevoel zegt dat de X64 wat meer geheugen nodig heeft, net als bij de XPprof en XP 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmorgen Vista 5472 proberen te installeren, maar kreeg een foutmelding.
De pc wil niet booten van de DVD.

Ik wacht wel tot de volgende build, of misschien de X64 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:34:
Ik heb vanmorgen Vista 5472 proberen te installeren, maar kreeg een foutmelding.

Ik wacht wel tot de volgende build, of misschien de X64 versie.
en als je probeert te upgraden van uit windows? of te installeren

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:34:
Ha, ha, had ik ook. Ik had mijn laptop in een houder staan, zodat het scherm wat hoger staat. Ik de dvd er in, en steeds maar een foutmelding tijdens booten.

Helemaal gek geworden, want thuis deed hij het zonder problemen! Bij een collega deed hij het ook zonder problemen, en nog steeds zonder problemen.

Ik op een gegeven moment maar eens de laptop uit de houder gehaald (hij staat daar schuin in), en op mijn bureau gezet, en nog eens geprobeerd. Ja hoor hij deed het! 8)7

Soms zijn het de kleinste dingen die er voor zorgen dat iets niet werkt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:42:
[...]

en als je probeert te upgraden van uit windows? of te installeren
Als ik hem gewoon installeer.
Volgens de installer heb ik hardware aangeloten wat mogelijk in gebruik is :S
Nu kan ik alle USB-devices eens afkoppelen, misschien dat het probleem zich dan niet meer voordoet.
Of ik ga kijken of ik de 64-bit versie kan bemachtigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zijn het de kleinste dingen die er voor zorgen dat iets niet werkt.
De vorige keer was het SLI wat voor problemen zorgt.
Toen ging mn monitor op zwart en kwam niet meer op.
Heb toen SLI uitgezet in het BIOS en Vista werd weer wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dit topic kan wel dicht - als iemand een deel 4 wil openen (met een beetje een mooie topic start ;) ) dan kan dat ook weer :)

Let er verder op - geen technische vragen in grote topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.