Wat? |
Windows Vista is de veelbelovende opvolger van Windows XP. Centraal staan er een aantal zaken waaruit Vista zal worden opgebouwd: |
* Windows Presentation Foundation (Avalon): |
Avalon is het grafisch render systeem van Vista. Het beeld zal anders dan we in Windows XP kennen worden opgebouwd. Met een DirectX achtige render engine zullen vensters en scalable iconen (WVG) worden opgeslagen in het video geheugen. Deze kunnen vervolgens worden bewerkt zodat de desktop een beter aanzien krijgen. Er zijn leuke effecten mogelijk (zoals we die oa kennen in MacOSX) ![]() |
* Windows Communication Foundation (Indigo): |
Indigo is het communicatiesubsysteem van Vista. Op dit moment maken veel programma's gebruik van het Component Object Model (COM) en het Distributed Component Object Model (DCOM) om gegevens en objecten tussen programma's te kunnen delen. Indigo gaat hier, als uitbreiding op .NET, echter verandering in brengen. Microsoft heeft besloten om deze programmeermodellen achter zich te laten en zich te gaan richten op een nieuw model. ![]() |
* WinFS (Geschrapt en uitgesteld tot na de release van Longhorn Server): |
Data wordt in de toekomst steeds belangrijker en het vinden van data zal met de komst van grotere harde schijven steeds moeilijker worden. Daarom is Microsoft bezig met een ontwikkelteam een systeem op poten te zetten die het organiseren van data gemakkelijker en intelligenter moet gaan maken. De gedachte is dat de data op een 'SQL' achtige manier wordt opgeslagen. Files onder longhorn zullen een stukje meta data bevatten. Deze meta-data wordt centraal opgeslagen in een SQL/Geindexeerd-systeem. Programma's, Systemen, Services en Netwerken zullen van deze database achtige manier profiteren door effecienter te kunnen zoeken. De technology heeft veel weg van Spotlight (MacOSX Tiger). Echter wil Microsoft deze zoek technology geheel op het bestandssysteem integreren. Meer info: nieuws: Microsoft geeft videopresentatie over WinFS In oktober is bekend geworden dat Mircosoft zijn deadlines heeft bijgesteld. Om alle deadlines te halen en Longhorn op tijd uit te brengen heeft Microsoft er voor gekozen bepaalde functionaliteit te verwijderen. WinFS is een van de 'pijlers' die Microsoft heeft aangepast en de volledige versie van WinFS zal daarom niet in de eerste versie van Longhorn zitten. Dit betekent niet dat Microsoft niks zal doen om het zoeken te vergemakkelijken. Dit wordt allemaal mogelijk. Maar om echt te zoeken over shares, P2P systemen, volledig geindexeerd.. Moeten we wachten op de release van Longhorn Server en WinFS 1.0. ![]() |
* Windows Graphics Foundation (WGF): |
Eén van de nieuwe technologieën is Windows Graphics Foundation (WGF). WGF is verdeeld in twee gedeeltes, enerzijds WGF 1.0 dat DirectX 9.0c als bron heeft, en anderzijds WGF 2.0 met als basis een nieuwe 3d-API. Een van de pilaren onder WGF is het Longhorn Driver Display Model (LDDM). Dit model zal in twee fases tot de gebruiker komen. De eerste fase heet 'basic' en ondersteunt huidige grafische hardware, de shader 2.0- en 3.0-hardware. De tweede LDDM-fase heeft 'advanced' en zal hardware ondersteunen die rond en na de lancering van Windows Longhorn op de markt komen. Ook zal deze hardware de features van Windows Graphics Foundation 2.0 volledig ondersteunen. => Nieuwe features van WGF Virtualisatie houdt in dat meerdere applicaties het gebruik van de grafische hardware onder elkaar verdelen. Hoe deze verdeling plaatsvindt, wordt bepaald door de scheduler. Drivers die zijn gebaseerd op LDDM basic zullen de mogelijkheid krijgen om batches op basis van verzoeken van applicaties zelf te verdelen, maar wanneer een batch eenmaal gestart is, kan er niet meer op worden ingebroken. LDDM advanced-drivers gaan een stapje verder en maken het mogelijk om op een diepere laag batches in te plannen. Het voordeel hiervan is dat een betere balans gevonden kan worden tussen de resources van het systeem en de grafische kaart. In Windows Vista zal iedere applicatie een 3d-oppervlak zijn. Een applicatie kan echter groter zijn dan het geheugen op de grafische kaart. Dit is nadelig voor oudere AGP-systemen, omdat deze de bijbehorende hoeveelheden data niet snel genoeg kunnen verwerken. PCI Express heeft hierin dus absoluut een voordeel. Een ander voordeel van virtualisatie is dat het mogelijk is om grafische data te gebruiken in meerdere processen. Dat kan echter veel geheugen kosten, meer dan op de grafische kaart aanwezig is, dus veel intern geheugen is hiervoor erg handig. Ondanks al deze nieuwe mogelijkheden, zal het mogelijk blijven om oudere grafische applicaties te gebruiken in Windows Vista. Om dat voor elkaar te krijgen, zullen functieaanroepen via Direct3D 9.0c opnieuw opgebouwd worden en vervolgens afgehandeld worden. Het uiteindelijke resultaat zal echter hetzelfde zijn als buiten Windows Longhorn. Deze oudere applicaties kunnen echter geen gebruikmaken van de nieuwe WGF 1.0-functies, zoals virtualisatie. Windows Longhorn zal verder ondersteuning bieden aan de OpenGL 1.4-specificatie door deze toe voegen aan WGF 1.0. Via Installable Client Drivers zal het echter mogelijk zijn om ook andere OpenGL-versies, zoals 2.0, te draaien. => Desktop Window Manager De Desktop Window Manager (DWM) in Windows Vista maakt gebruik van Avalon en WGF 1.0. De DWM biedt allerlei grafische functionaliteit aan applicaties, zoals de mogelijkheid om transparante vensters boven elkaar te leggen en vensters door middel van 'tilten' op het scherm te krijgen. Daarnaast zorgt de DWM ervoor dat, in tegenstelling tot wat gebruikelijk is in de huidige Windows-versies, vensters altijd - ook tijdens manipulatie - goed zichtbaar blijven. Dit kan bereikt worden door een venster altijd in een eigen back buffer te houden die vervolgens door de DWM weer samengevoegd wordt met eventuele andere back buffers en dan als compleet plaatje op het scherm getoond worden. Deze functie kan uitgeschakeld worden, wanneer bijvoorbeeld video's bekeken worden. Bij applicaties die een volledig scherm nodig hebben, wordt de DWM uitgeschakeld voor dat scherm. Op eventuele andere schermen blijft de DWM wel actief en schermen zijn dus niet afhankelijk van elkaar. ![]() => Avalon Zoals uit het voorgaande al begrepen kan worden, maakt Windows Vista niet alleen gebruik van een front buffer, zoals GDI doet, maar ook van een back buffer, waardoor het veel eenvoudiger is om krachtige 3d-manipulaties te doen op schermdata. Om deze effecten ook daadwerkelijk toe te passen, is Avalon in het leven geroepen. Allerlei grafische effecten zullen op het eerste gezicht vooral resourceslurpende eye candy lijken, maar dat is niet Microsofts bedoeling. Hierbij wordt weinig tot geen gebruikgemaakt van de cpu voor berekeningen, maar wordt juist de gpu ingezet. Het doel van Avalon is het creëren van een goed bruikbare desktopomgeving, waarin allerlei grafische hoogstandjes er niet alleen leuk uitzien, maar ook daadwerkelijk nut hebben. Dit betekent bijvoorbeeld dat de titelbalk van een venster gedeeltelijk transparant kan zijn, maar ook dat applicaties goed lees- en dus bruikbaar zijn op schermen met een hoge DPI. Om de desktop voor iedereen bruikbaar te maken, ook op minder krachtige systemen, zal de user interface in Windows Longhorn bestaan uit vier lagen: Classic, To Go, Aero Express en Aero Glass. De 'Classic'-look is vergelijkbaar met Windows 2000 en Windows XP. De 'To Go'-look ziet eruit als de 'volledige' Vista-user interface maar stelt aanzienlijk minder hoge grafische eisen, daarvoor moeten echter wel enkele effecten, zoals shadereffecten, ingeleverd worden. Aero Express ondersteunt compositing, maar biedt dan weer geen ondersteuning voor enkele shadereffecten en bepaalde transparantie-effecten. Aero Glass zal alle features ondersteunen. Alle lagen kunnen gebruikt worden binnen zowel de basic als de advanced versie van het Longhorn Display Driver Model. DirectX 9.0c-hardware wordt door Microsoft aanbevolen. Om Aero te draaien is minstens 64MB RAM op de grafische kaart benodigd. Voor Aero Glass is minstens 256MB benodigd. ![]() => WGF 2.0 De opvolger van Direct3D 9 zal WGF 2.0 zijn. Deze technologie zal aanwezig zijn in Windows Longhorn, maar het is nog niet zeker of de dan beschikbare hardware deze technologie zal ondersteunen. Een van de grote voordelen van WGF 2.0 is 'hardware consistency'. De bedoeling hiervan is dat, welke gpu ook gebruikt wordt, de output er altijd vrijwel hetzelfde uit zal zien en er geen verschillen meer te zien zullen zijn door een iets andere implementatie van een bepaalde technologie. Daarnaast maakt WGF 2.0 het mogelijk om data door een gpu te laten afhandelen zonder dat de cpu daarbij komt kijken. Dit scheelt een aanzienlijke driveroverhead. Een derde interessante feature in WGF 2.0 is de prestatieverbetering die behaald wordt door 'state changes', wijzigingen in de look van een scène, beter te stroomlijnen. De laatste nieuwe feature betreft de verbetering op het gebied van de 'geometry shader', de functie om geometrische vormen te maken. |
* Beveiliging: |
Windows Vista zal een groot aantal verbeteringen bevatten op het gebied van veiligheid. Een van de wijzigingen is de mogelijkheid voor administrators om gebruikers en programma's specifieker rechten toe te kennen. Om gebruikers met beperkte rechten in staat te stellen gemakkelijk taken uit te voeren die aan beheerders zijn toebedeeld, is de 'Uitvoeren als...'-functionaliteit uitgebreid. Als een gebruiker met beperkte rechten bepaalde zaken wil wijzigen in het configuratiescherm, kan hij kortstondig inloggen als beheerder; na uitvoering van de taak wordt de beheerderslogin weer afgesloten. Het voordeel hiervan is dat het niet langer noodzakelijk is om doorlopend ingelogd te zijn als beheerder, maar dat beheerdersfunctionaliteit op afroep toegevoegd kan worden. Verder worden Windows-services voortaan gecontroleerd op abnormaal gedrag in het register of het bestandssysteem of op het netwerk. Dit is bedoeld om virussen, wormen en andere malware in een vroeg stadium op te merken. Daarnaast zijn zogenaamde 'advanced data protection'-technologieën ontwikkeld om te voorkomen dat opgeslagen data door ongeauthoriseerde gebruikers bekeken kan worden. Om dat te bereiken kan een complete partitie of schijf versleuteld worden zodat deze niet via andere besturingssystemen bekeken kan worden. Encryptiesleutels kunnen hardwarematig worden opgeslagen in Trusted Platform Model v1.2-chips. Een andere nieuwe feature is de uitgebouwde firewall die nu zowel ingaand als uitgaand verkeer kan monitoren en filteren. Verder is Network Access Protection-technologie toegevoegd waardoor het voor computers en laptops onmogelijk wordt om aan te melden op een netwerk als er niet voldaan is aan bepaalde veiligheidscriteria. Daarnaast mag Internet Explorer 7 niet onvermeld blijven. Om gebruikers te beschermen tegen spoofing en phishing krijgt de adresbalk voortaan, net als in Firefox en Opera, een speciale kleur als een SSL-site bezocht wordt en kan het bijbehorende certificaat eenvoudig opgevraagd worden. Ook is het mogelijk gemaakt alle data in de cache, de geschiedenis, in cookies et cetera met een druk op de knop te verwijderen. Verder bevat IE7 nieuwe functies op het gebied van RSS en is de user interface gewijzigd met de toevoeging van tabs en een zoekbox. Outlook Express is uitgebreid met spamfilters. |
* Deployment: |
Een van de features die het uitrollen van Windows Vista eenvoudiger moet maken is het Windows Imaging-formaat. In een image kunnen meerdere complete Windows Vista-installaties opgeslagen worden en vervolgens kunnen deze images uitgerold worden binnen het netwerk. In het image wordt van dubbele bestanden slechts één versie bewaard en het image wordt gecomprimeerd. Het voordeel hiervan is dat één image voldoende is voor alle Windows Vista-installaties binnen een organisatie. Verder is de Windows Pre-installation Environment uitgebreid en kunnen voortaan hardwareproblemen opgemerkt en opgelost worden voordat de daadwerkelijke installatie begint. Ten slotte is de Application Compatibility Toolkit toegevoegd om eventuele compatibiliteitsproblemen van software met Windows Vista voor installatie al te kunnen vaststellen. |
* Beheersbaarheid: |
Om het beheer van Windows Vista-systemen verder te vereenvoudigen is ook het een en ander veranderd. Zo zullen meer taken geautomatiseerd kunnen worden en zal meer gebruikgemaakt worden van diagnostische software en van het automatisch oplossen van bekende problemen. Verder is technologie toegevoegd om het aantal reboots na het installeren van software te verminderen. De Task Scheduler is ook veranderd, zodat deze bepaalde taken kan uitvoeren op het moment dat een bepaalde gebeurtenis zich voordoet; op het moment dat een harde schijf te weinig vrije schijfruimte heeft kan bijvoorbeeld een melding verstuurd worden. Windows Vista biedt ook ondersteuning aan WS-Management, waardoor alle software die gebruikmaakt van deze specificatie via webservices beheerd kan worden. Tot slot is versie 3.0 van de Microsoft Management Console in Windows Vista aanwezig, met daarin de nodige aanpassingen op het gebied van user interface en technische mogelijkheden. |
* Prestatieveranderingen: |
Evenals bij vorige Windows-versies is ook met Windows Vista weer geprobeerd een beter presterend besturingssysteem neer te zetten. Microsoft heeft de volgende zaken gewijzigd: het opstarten is versneld en de slaapstand is veranderd. Door allerlei taken en achtergrondprocessen niet al tijdens het booten op te starten, maar vlak erna terwijl de gebruiker al bezig kan gaan, is de computer eerder klaar voor gebruik. De wijzigingen in de slaapstand komen erop neer dat de snelheid van het in- en uitschakelen van de stand-bymodus is gecombineerd met het lage energieverbruik van de hibernatefunctie. Ten slotte is er gewerkt aan het reactiever maken van verschillende vaak opgevraagde menu's, zoals het startmenu en contextmenu's. |
Timeline |
![]() |
Ik geloof dat nog een hele hoop data aangepast moet worden, alle hulp is uiteraard welkom
Misschien is het handig om ook wat installatie tips en handig tools etc in de start post te zetten.
* anandus gaat zich ook maar eens inlezen over Vista 
Ik heb een vraagje:
Moet ik WGF 2.0 zien als de opvolger van DirectX? Of alleen Direct3D?
Is WGF 2.0 dus eigenlijk een andere benaming voor DirectX10, of wordt het onderdeel van DirectX10?
Ik heb een vraagje:
Is WGF 2.0 dus eigenlijk een andere benaming voor DirectX10, of wordt het onderdeel van DirectX10?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Is er trouwens al een "pricing" bekend? Dus wat de verschillende versie's ongeveer gaan kosten?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 14:00
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zover ik weet nog geen prijzen en dat zal nog wel even zo blijven. Ben zelf ook erg benieuwd naar de prijzen, vooral de verschillen tussen bijv de home edition's en de business/ultimate versies
Is inderdaad wel handig om te weten. De prijzen die voor XP gevraagd worden (retail) zijn absurd hoog.We Are Borg schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:04:
Zover ik weet nog geen prijzen en dat zal nog wel even zo blijven. Ben zelf ook erg benieuwd naar de prijzen, vooral de verschillen tussen bijv de home edition's en de business/ultimate versies
Wat zullen de prijzen worden? De home premium lijkt me wel aardig voor thuis. Ultimate is neter, maar zal waarschijnlijk erg veel kosten.
- We Are Borg
Persoonlijk, puur gebaseerd om mijn gedachte, denk ik dat XP home qua prijs gelijk komt met de home editions van vista. De XP pro qua prijs gelijk met business editions van vista. En die ultimate zal hoger liggen dan de XP pro prijs, maar hoeveel durf ik niet te gokken. Ben zelf ook erg benieuwd naar de prijzen
WinFX als ontwikkelframework en WWF mis ik nog in de startpost.
WinFX:
WinFX:
Windows Workflow Foundation:WinFX is the specification for the managed (.NET) APIs for the new Windows platforms - such as Windows Vista – as well as other top-end Windows operating systems (Windows XP and Windows 2003 Server). WinFX is comprised of a superset of the .NET Framework APIs and consists of the set of interfaces exposed in Microsoft technologies such as the Windows Presentation Foundation, Windows Communications Foundation and .NET Framework 2.0 making it the future of Windows development!
Windows Workflow Foundation is the programming model, engine and tools for quickly building workflow enabled applications on Windows. It consists of a WinFX namespace, an in-process workflow engine, and designers for Visual Studio 2005.
Probeer eens de Windows XP (x64) driver te gebruiken.Bart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:30:
Wat is dat nou toch sonde dat die creative drivers niet werken. Zonder geluid is het echt stukke minder. Is er iemand met een creative kaart (audigy 2) die hem werkend heeft onder vista?
Ik heb gisteren voor een SiS 7012 Audio hetzelfde trukje geprobeerd, maar dan op de 32-bit versie van Windows Vista 5365 build.
Verwijderd
Gewoon een nieuwe naam:anandus schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:03:
Microsoft is currently working on a large update to Direct3D API. Originally called Windows Graphics Foundation, DirectX 10, and later DirectX Next, but currently referred to as Direct3D 10, it will appear as part of Windows Vista.
In deze Vista HCL wiki staat jouw kaart bij de probleemsituaties vermeld, even de vermelde drivers proberen dus.Bart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:55:
2. Ik heb geen geluid. Ik heb een audigy 2 zs. Ik heb de vista driver van creative geinstalleerd maar die werkt niet. Zonder geluid is vista echt niet veel aan. Weet iemand hier een oplossing voor?
Disable "You have files ready to be burned to a disc" popupBart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:55:
EDIT: Ik krijg telkens tijdens het opstarten de melding dat er bestanden klaar staan om gebrand te worden. Waar kan ik dit uitschakelen/ deze bestanden weghalen?
WIN+TAB (alleen als Aero Glass aanstaat).Bart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:23:
Daar zie je een window in een soort diepte staan. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Is by design, dat wil zeggen, het scherm dimt als het ware zodat alleen de melding op de voorgrond is.Bart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:55:
Maar nu knipert het scherm nog af en toe zwart als er bijvoorbeeld een melding komt van die account beveiliging.
Je moet niet de executable gebruiken maar het bestandje uitpakken en via apparaatbeheer installeren. Toen werkte het prima met mijn ZS en Vista build 5342.Bart1983 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:55:
2. Ik heb geen geluid. Ik heb een audigy 2 zs. Ik heb de vista driver van creative geinstalleerd maar die werkt niet. Zonder geluid is vista echt niet veel aan. Weet iemand hier een oplossing voor?
smile an everlasting smile
Ik typ dit berich nu op de 5365 build. En het werkt niet erg lekker moet ik zeggen. Er zijn nogal wat problemen met de drivers, de 6xxx go series en de veelal ook de 5xxx go schijnen niet te werken.
Daarnaast duurt het booten erg lang. Hij doet een hele tijd over "initialising your desktop"
*Edit* Hij boot dus zo langzaam juist vanwege die drivers
De installatie ging wel lekker trouwens, je zet die aan, komt een kwartiertje later terug en hij staat er op:)
Dit hierboven is geen technische vraag, ik constateer slechts een technisch probleem, ik vraag niet om antwoord
Daarnaast duurt het booten erg lang. Hij doet een hele tijd over "initialising your desktop"
*Edit* Hij boot dus zo langzaam juist vanwege die drivers
De installatie ging wel lekker trouwens, je zet die aan, komt een kwartiertje later terug en hij staat er op:)
Dit hierboven is geen technische vraag, ik constateer slechts een technisch probleem, ik vraag niet om antwoord
[ Voor 11% gewijzigd door Dekaasboer op 29-04-2006 08:08 ]
Hoezo dat? Je hebt toch gewoon een MSDN of een beta key gekregen?Bart1983 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:33:
Ik las dat er sommige mensen gewoon het telefoon nummer hebben gebelt dat erbij stond en dat ze zo een legitieme key kregen om het te activeren. Zijn er mensen die dit gedaan hebben?
of is dit een usenet backup?
[edit]
Nieuw in Vista is ook het GPO model.
Eindelijk !!! nu kunnen we ook verschillende local GPOs toepassen op groepen, dus niet meer het gedoe zoals bij 2003/XP standalone installs waarbij de localGPO voor ALLE users geldt.
* alt-92 happy camper
[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 29-04-2006 11:09 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anders verwijder ik even heel veel posts in dit net nieuwe topic

Is er toevallig al iemand bezig met WDS / WAIK? Ik ben bezig met de PXE Response policy binnen WDS maar ik kan even niet vinden waar ik de "known clients" moet aangeven.
[ Voor 6% gewijzigd door Caeruleus op 02-05-2006 11:08 ]
no animals were harmed during the production of this message
- We Are Borg
Grappig, ik lees juist veel positieve berichten over deze build, buiten de extra eye-candy vernieuwingen die zijn doorgevoerd. Had zelf 5342 op het program staan om te testen, maar sla die build over en ga nu 5365 proberen ergens deze weekDekaasboer schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 07:56:
Ik typ dit berich nu op de 5365 build. En het werkt niet erg lekker moet ik zeggen. Er zijn nogal wat problemen met de drivers, de 6xxx go series en de veelal ook de 5xxx go schijnen niet te werken.
*Edit* Hij boot dus zo langzaam juist vanwege die drivers![]()
[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 02-05-2006 13:41 ]
Wanneer brengt Microsoft nu eens een Gamer's edition OS uit?
Een zo licht mogelijk OS met intressante opties voor een gamer.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wat zijn de opties die je mist in Vista?kwhuisman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:12:
Volgens mij is een computer niet echt bedoeld om alleen maar mee te gamen, daarvoor heeft men de console uitgevondenkwhuisman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:12:
- We Are Borg
Heb je je al eens verdiept in vista? Dan weet je namelijk dat er opties voor de gamer inzitten.kwhuisman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:12:
Ik vindt al die grafische "smuk" echt overbodig. Tuurlijk een OS moet er een beetje leuk uitzien, maar hoeft naar mijn idee niet te veel extra te bieden hebben. Als het maar een platform is voor de software die ik er op gebruik. Doorgaans zit ik niet achter mijn pc om eens even te kijken hoemooi "Windows" er uit ziet. Maar om er achter te werken te internetten of te gamen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
- We Are Borg
Jij vindt het wellicht overbodig, maar je bent in de minderheid (er is een markt voor), want anders had MS er nooit zo op ingespeeld. Ik vind persoonlijk die grafische 'smuk' zoals jij het omschrijft erg mooi en ook een mooie toevoeging op het OS. Gelukkig ben ik daar niet alleen in, want anders had MS niet zoveel tijd gestoken in deze grafische aanpassingenkwhuisman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:25:
Ik vindt al die grafische "smuk" echt overbodig.
En juist voor de gamer heeft de ultimate edition allerlei prachtige features om die ervaring en prestaties nog beter te makenTuurlijk een OS moet er een beetje leuk uitzien, maar hoeft naar mijn idee niet te veel extra te bieden hebben. Als het maar een platform is voor de software die ik er op gebruik. Doorgaans zit ik niet achter mijn pc om eens even te kijken hoemooi "Windows" er uit ziet. Maar om er achter te werken te internetten of te gamen.
Wat ik probeer te zeggen: je geeft nu af op vista en de grafische meuk, maar kijk eens verder dan dat. Uiteraard zullen er dingen in vista zitten die je niet bevalt, of dingen die naar jouw mening ontbreken. Probleem is, iedereen tevreden maken met een Windows OS is onmogelijk. Het is voor 'de consument' en wordt daarook op afgestemd. Totaalplaatje, daar gaat het om, en ik verwacht dat vista daar goed in zal slagen, al vind ik de uitspraak "even grote stap als 3.11 naar 95" wel erg gewaagd van MS, maar dat terzijde
[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 03-05-2006 14:37 ]
@We Are Borg
Misschien vond MS de stap van 3.11 naar 95 niet zo groot
Misschien vond MS de stap van 3.11 naar 95 niet zo groot
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ultimate voor de gamer? Vraag me af hoeveel gamers die versie kunnen / willen betalen.We Are Borg schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:31:
[...]
En juist voor de gamer heeft de ultimate edition allerlei prachtige features om die ervaring en prestaties nog beter te maken. Services worden uitgeschakeld om nog iets meer performance uit je pc te persen en er zijn nog andere features die de ervaring zouden moeten verbeteren.
Hij zal waarschijnlijk redelijk prijzig zijn.
En een videokaart van 400 euro of meer is wel goedkoop? En games van 40 euro/stuk kunnen er nog wel vanaf? Kom op zeg.doctormetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:19:
[...]
Ultimate voor de gamer? Vraag me af hoeveel gamers die versie kunnen / willen betalen.
- We Are Borg
Ja, ultimate heeft die opties. Niemand wat nog wat het kost, dus inschatten wie dat kan/wil betalen is lastig. Daarnaast, zoals al is opgemerkt, kan er wel een videokaart van 500+ ervan af, maar een compleet OS weer nietdoctormetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:19:
[...]
Ultimate voor de gamer? Vraag me af hoeveel gamers die versie kunnen / willen betalen.
Beta2 wordt waarschijnlijk 5381:
In related news, Microsoft continues work on Windows Vista build 5381, which will be finalized as Beta 2 on May 22. Attendees of the Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) will receive Windows Vista Beta 2 on DVD, while Microsoft plans on seeding the build to testers, other partners, and millions of consumers via a widely distributed Community Preview Program (CPP) in the following days. If you've been waiting for a chance to get your hands on Windows Vista, that day is finally coming.
In related news, Microsoft continues work on Windows Vista build 5381, which will be finalized as Beta 2 on May 22. Attendees of the Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) will receive Windows Vista Beta 2 on DVD, while Microsoft plans on seeding the build to testers, other partners, and millions of consumers via a widely distributed Community Preview Program (CPP) in the following days. If you've been waiting for a chance to get your hands on Windows Vista, that day is finally coming.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik vind het juist sneller werken door bijv. de live thumbnails/flip (live tabs) en 3d flip functies, ik zie direct naar welk programma ik wil switchen.kwhuisman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:25:
Ik vindt al die grafische "smuk" echt overbodig. Tuurlijk een OS moet er een beetje leuk uitzien, maar hoeft naar mijn idee niet te veel extra te bieden hebben. Als het maar een platform is voor de software die ik er op gebruik. Doorgaans zit ik niet achter mijn pc om eens even te kijken hoemooi "Windows" er uit ziet. Maar om er achter te werken te internetten of te gamen.
Maar het zal een kwestie van smaak zijn, je kunt altijd nog CTRL+SHIFT+F9 een keer indrukken en de volgens jou "smuk" staat uit.
Ik heb nu Vista 5365 anderhalve dag op m'n laptop staan. Het werkt opzich allemaal redelijk goed. Alleen zie ik ontzettend veel schijfactiviteit. Dit ook terwijl ik helemaal geen programma's heb openstaan en zelfs m'n display gelockt heb. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?
Search Index service en automatisch defrag die aanstaan.Wannapuf schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:27:
Ik heb nu Vista 5365 anderhalve dag op m'n laptop staan. Het werkt opzich allemaal redelijk goed. Alleen zie ik ontzettend veel schijfactiviteit. Dit ook terwijl ik helemaal geen programma's heb openstaan en zelfs m'n display gelockt heb. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt?
http://www.xbmcfreak.nl/
- We Are Borg
+ een hoop (debug)logs die staan te stampen en dan kom je er wel denk ik
Weet iemand waardoor het komt dat mijn Internet het niet doet? Windows zegt constant dat de website niet bestaat of dat ik geen connectie heb.. Nou www.google.nl bestaat volgens mij wel en ik kan met mijn andere windows xp partitie gewoon internetten... Ik heb deze vraag niet kunnen vinden in het vorige deel dus ik vraag het hier maar...
Waar kan ik de Windows Vista Beta 2 THEME halen zonder die meuk van windowsblind taliman etc.
maar gewoon zo een extract die ik onder Beeldeigenschappen kan selecteren, (heb ik namelijk ook voor mn mediacenter skin)
maar gewoon zo een extract die ik onder Beeldeigenschappen kan selecteren, (heb ik namelijk ook voor mn mediacenter skin)
vanpeltje
- We Are Borg
Je vermeld het niet: is je netwerkkaart goed geinstalleerdthecompany schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:58:
Weet iemand waardoor het komt dat mijn Internet het niet doet? Windows zegt constant dat de website niet bestaat of dat ik geen connectie heb.. Nou www.google.nl bestaat volgens mij wel en ik kan met mijn andere windows xp partitie gewoon internetten... Ik heb deze vraag niet kunnen vinden in het vorige deel dus ik vraag het hier maar...
Heb gisteren en vandaag gespeeld met de laatste build. Ik moest gelijk denken aan de EU die het vast niet leuk gaat vinden dat er een aparte calender, contact, backup, en nog veel meer functies inzitten. Daar gaat over gezeurd worden gok ik zo. Zelf vind ik deze features een erg mooie aanvulling van het OS en ben ook blij dat deze door windows worden aangeboden.
Windows Vista Build 5381.1 is voor testers beschikbaar.

Bestanden:
VISTA_5381.1_32bit_Main_Client-Staged_DVD_EN.iso, 3,347.84 MB
VISTA_5381.1_64bit_Main_Client_Staged_DVD_EN.iso, 4,834.25 MB
VISTA_5381.1_32bit_Client_Unstaged_CHK_DVD_EN.iso 2.24 GB
Build 5421 wordt waarschijnlijk de Beta 2 release op 22 mei. Zo te zien werkt Microsoft al aan Build 5421, zoals je ziet op deze screenshot:

Bron: UAC Blog http://blogs.msdn.com/uac/archive/2006/05/03/589561.aspx
Screenshot:A number of beta testers reported to me this morning that Microsoft has issued 32-bit and 64-bit versions of Windows Vista build 5381.1, which is a preview of the Beta 2 version of Vista the company intends to ship later this month to millions of users worldwide. I first reported that Microsoft would ship a variant of build 5381 as Beta 2 earlier this week when rumors surfaced that the software giant would delay Vista further into 2007.
Windows users who are eager to test Windows Vista don't have much longer to wait: Microsoft will ship Beta 2 to millions of consumers sometime in late May. Currently, the company still plans to ship Beta 2 on May 22.

Bestanden:
VISTA_5381.1_32bit_Main_Client-Staged_DVD_EN.iso, 3,347.84 MB
VISTA_5381.1_64bit_Main_Client_Staged_DVD_EN.iso, 4,834.25 MB
VISTA_5381.1_32bit_Client_Unstaged_CHK_DVD_EN.iso 2.24 GB
Build 5421 wordt waarschijnlijk de Beta 2 release op 22 mei. Zo te zien werkt Microsoft al aan Build 5421, zoals je ziet op deze screenshot:

[ Voor 15% gewijzigd door Speed_Sheep op 07-05-2006 11:41 ]
Ik zit te denken om vista te gaan installeren op mijn amd 3200+ bak met een asus k8n-e deluxe moederbord.
Nou heb ik een paar vragen.
- Waar download ik vista (laatste beta).
- Is er ergens waar ik kan zien waar de nieuwste 64-Bit drivers uit zijn? (of uberhaubt al uit zijn voor mijn moederbord.
- Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij het installeren (heb 2 schijven 1 x 80, 1x 160 )
- Is dat livecare ook gelijk downloadbaar ? ( ik heb me al aangemeld daarvoor geloof ik.)
- Is er ergens waar ik kan zien waar de nieuwste 64-Bit drivers uit zijn? (of uberhaubt al uit zijn voor mijn moederbord.
- Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij het installeren (heb 2 schijven 1 x 80, 1x 160 )
- Is dat livecare ook gelijk downloadbaar ? ( ik heb me al aangemeld daarvoor geloof ik.)
Be nice, You Assholes :)
Lees de topic waarschuwing.3DDude schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:14:
Ik zit te denken om vista te gaan installeren op mijn amd 3200+ bak met een asus k8n-e deluxe moederbord.
Kijk op de site van de fabrikant van je mobo. Veel fabrikanten hebben al BETA drivers.- Is er ergens waar ik kan zien waar de nieuwste 64-Bit drivers uit zijn? (of uberhaubt al uit zijn voor mijn moederbord.
Sata drivers installeren. Googlen en GoT doorzoeken moet voldoende zijn. Dit is al veel besproken.- Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij het installeren (heb 2 schijven 1 x 80, 1x 160 )
Ja probleem is met asus dat die europese server van hun imo niet lekker werkt ik had al problemen met de gewone drivers daarvan de downloaden dus heb ik toen de usa server gepakt met 10kb/sLoeiOrdinair schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:20:
[...]
Lees de topic waarschuwing.
[...]
Kijk op de site van de fabrikant van je mobo. Veel fabrikanten hebben al BETA drivers.
[...]
Sata drivers installeren. Googlen en GoT doorzoeken moet voldoende zijn. Dit is al veel besproken.
[...]
Ik heb 2 x ide schijven, ik bedoelde eigenlijk of mijn data blijft staan en windows vista zich automatisch over xp heen installeerd zeg maar?
* overigens heb ik wel een bron maar die werkt niet
[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 09-05-2006 20:53 ]
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Dat wordt hoogstwaarschijnlijk niet Beta 2, maar RC1: http://blog.utaks.net/?p=12Speed_Sheep schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:15:
[afbeelding]
Volgens enkele forums zal beta 2 namelijk een recompile zijn van build 5381, bijvoorbeeld 5381.12: http://www.aeroxp.org/boa...x.php?showtopic=3414&st=0
Hi all! Windows Vista Build 5381 was released on connect this afternoon ! Nobody know what's new, but the build isn't the Beta 2. It's recompile 1 of the build and the Beta 2 will be recompile 10 or 15 ... . Connect users can now download the build from their account. The 32bit DVD is 2,296.55 MB and the 64bit DVD is 4,834.25 MB. ( As you can see, you must burn it onto a Dual Layer DVD ). If someone has informations about this build, he can talk about here.
Je moet Vista gewoon op een andere partitie installeren. Dan kan je tijdens het booten kiezen van welke partitie je wil opstarten. Dus of je huidige OS of Vista.3DDude schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:45:
[...]
Ja probleem is met asus dat die europese server van hun imo niet lekker werkt ik had al problemen met de gewone drivers daarvan de downloaden dus heb ik toen de usa server gepakt met 10kb/s
Ik heb 2 x ide schijven, ik bedoelde eigenlijk of mijn data blijft staan en windows vista zich automatisch over xp heen installeerd zeg maar?
* overigens heb ik wel een bron maar die werkt nietdus als jij me een linkje kan geven is het ook goed
![]()
Aan linkjes geven doe ik niet. Er zijn genoeg alternatieve "bronnen" om Vista vandaan te halen.
Net klaar met installeren van Vista 5381, draait als een zonnejte
Enige vervelende was dat hij de driver van m'n realtek pci netwerk kaart niet direct installeerde (moest eerst winupdate doen), en van m'n onboard netwerk kaart wel, windows is weer helemaal op z'n kop
Vanavond en morgen even wat test lopen, kijken of VS2k5 en wat games werken. Ik ben benieuwd
Alleen verschrikkelijk jammer dat die kleuren zo donker zijn, vooral die maintaskbar, niet lichter te krijgen dat ding *mep
Edit:
- Geluid (Audigy 2) werkt prima geen choppiness
- Grafische pracht oocht soms wat traag (xfx gf6800gs) wel nieuwste beta drivers, raarrr
Na 1 uur nog geen crashes gehad
Edit2:
Volgens mij is dit toch echt de Beta 2 release, dat zegt hij wel, heel netjes
(rechts onder op desktop)

Vanavond en morgen even wat test lopen, kijken of VS2k5 en wat games werken. Ik ben benieuwd
Alleen verschrikkelijk jammer dat die kleuren zo donker zijn, vooral die maintaskbar, niet lichter te krijgen dat ding *mep
Edit:
- Geluid (Audigy 2) werkt prima geen choppiness
- Grafische pracht oocht soms wat traag (xfx gf6800gs) wel nieuwste beta drivers, raarrr
Na 1 uur nog geen crashes gehad
Edit2:
Volgens mij is dit toch echt de Beta 2 release, dat zegt hij wel, heel netjes
[ Voor 28% gewijzigd door Timonv op 07-05-2006 20:55 ]
Bij 5365 stond dat er ook. Het zegt dus niet zoveel.Timonv schreef op zondag 07 mei 2006 @ 20:23:
Volgens mij is dit toch echt de Beta 2 release, dat zegt hij wel, heel netjes(rechts onder op desktop)
Net van de E3:
Begrijp ik hier nou goed uit dat Live ingebouwd zit in Vista?Gates announces new platform--"Live Anywhere." Will be part of Windows Vista--will have one user interface, one identity, one friends list, one message center, one marketplace. Same as Xbox Live 360, same interface, embedded in Windows.
In de post van Erhnam las ik dat Beta2 voor meer mensen beschikbaar gaat worden. Betekend dit dat ik als gewone pc gebruiker zonder MSDN subscriptions oid het gewoon kan downloaden (na inschrijving uiteraard). Of moet ik op een specifieke lijst staan?
Lijkt me namelijk wel leuk om te proberen
Verwijderd
Klopt, de Live Anywhere-dienst wordt een conversie van het Xbox Live platform naar Windows Vista:anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:51:
Net van de E3:
[...]
Begrijp ik hier nou goed uit dat Live ingebouwd zit in Vista?
Under Microsoft’s Live Anywhere vision, announced by Chairman and Chief Software Architect Bill Gates on stage today, the power of the Xbox Live games and entertainment network will storm onto the Windows platform. This vision will first arrive on Windows Vista this winter with the release of “Shadowrun.” Published by Microsoft Game Studios, “Shadowrun” will be shipped simultaneously on Windows Vista and Xbox 360, enabling cross-platform gameplay and continuing to bridge the gap between consoles and computers.
Als je je hebt ingeschreven voor the Beta Experience, zal je de beta 2 "Consumer" CPP zomaar van Microsoft's site kunnen downloaden.weebl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:48:
In de post van Erhnam las ik dat Beta2 voor meer mensen beschikbaar gaat worden. Betekend dit dat ik als gewone pc gebruiker zonder MSDN subscriptions oid het gewoon kan downloaden (na inschrijving uiteraard). Of moet ik op een specifieke lijst staan?
Die publieke beta 2 release staat momenteel trouwens gepland voor 27 mei:
Now, Microsoft plans to release Beta 2 on DVD to attendees of the Windows Hardware Engineering Conference (WinHEC) on May 23 along with Office 2007 Beta 2. Meanwhile, users who wish to obtain a DVD version of Windows Vista Beta 2 via the public Microsoft Web site will have to wait until May 27. Microsoft expects this version to eventually be delivered to millions of people.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:41 ]
Heb ik een tijdje terug al gedaan, ik krijg af en toe zo'n nieuwsbrief in m'n inboxVerwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:39:
[...]
Als je je hebt ingeschreven voor the Beta Experience, zal je de beta 2 "Consumer" CPP zomaar van Microsoft's site kunnen downloaden.
Die publieke beta 2 release staat momenteel trouwens gepland voor 27 mei:
Bedankt voor de info
Kijk een HDD voor Vista. 
Samsung Electronics and Microsoft will next month show off the ready-to-market version of a hybrid hard drive (HHD) which can greatly reduce boot-up time of laptops and desktop PCs.
Tijdens het koppelen van build 3581 met mn Xbox 360 krijg ik de melding dat de disc van de verkeerde regio is. Hoe los ik dit op? Heb alles gewoon geinstalleerd en nergens meer een disc inzitten.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
waarschijnlijk komt dit doordat je een nederlandse xbox 360 hebt en een amerikaanse vista.
want ik heb op verschillende engelstalige forums gehoord dat de xbox 360 het prima doet met build 5381.
bij mij doet ie het echter ook niet... (dezelfde foutmelding)
want ik heb op verschillende engelstalige forums gehoord dat de xbox 360 het prima doet met build 5381.
bij mij doet ie het echter ook niet... (dezelfde foutmelding)
Ik heb momenteel Windows XP Home op mn Asus laptop. Ik heb alleen een C schrijf.
Kan ik gewoon zonder te formateren, Windows Vista installeren NAAST XP? Dus gewoon een D: schrijf maken en vista erop zetten zodat ik tijden het booten kan kiezen?
Of moet ik het over mn XP installeren?
Kan ik gewoon zonder te formateren, Windows Vista installeren NAAST XP? Dus gewoon een D: schrijf maken en vista erop zetten zodat ik tijden het booten kan kiezen?
vanpeltje
- We Are Borg
Zoek eens in dit topic, want deze vraag komt elke 25 posts wel een keertje voorbij.vanpeltje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:15:
Ik heb momenteel Windows XP Home op mn Asus laptop. Ik heb alleen een C schrijf.
Verwijderd

heb em ook geinstalleerd de Ultimate edition, maar glass is niet enabled, kan ik dit hard aanzette dmv registry ofzo..?
Wat voor een videokaart heb je? Grote kans dat deze (nog) niet wordt ondersteund door glassVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:28:
[afbeelding]
heb em ook geinstalleerd de Ultimate edition, maar glass is niet enabled, kan ik dit hard aanzette dmv registry ofzo..?
- We Are Borg
Wat voor videokaart heb je?Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:28:
[afbeelding]
Drivers?
Heb je de reg fixes, die in dit topic al meerdere malen zijn besproken, al geprobeerd
Etc
Verwijderd
Mobile Intel 915GM/GMS/910ML Express
Reg fixes nog niet gevonden, was ook ff hier aan het lezen.
Maar nog geen resultaat
Maar nog geen resultaat
Is er IEMAND die de SecureW2 Client aan het werk heeft gekregen? Deze lijkt namelijk niet meer te werken in Vista. Overigens merk ik dat de Sidebar addon Fotoslideshow zo'n 10% CPU vreet 
Verder crashed Windows Search om de haverklap, dus die service heb ik maar uit gezet...
Verder vreet Vista 600 MB geheugen van de 512 in mijn laptop, dus staat constant te swappen. Morgen wordt waarschijnlijk 1 x 256 mb vervangen door 1024, dus dan heb ik 1280. Zal dan nog eens iets proberen, en dan met de laatste build, zit nu op eennalaatste.
Verder crashed Windows Search om de haverklap, dus die service heb ik maar uit gezet...
Verder vreet Vista 600 MB geheugen van de 512 in mijn laptop, dus staat constant te swappen. Morgen wordt waarschijnlijk 1 x 256 mb vervangen door 1024, dus dan heb ik 1280. Zal dan nog eens iets proberen, en dan met de laatste build, zit nu op eennalaatste.
[ Voor 33% gewijzigd door Wijnbo op 17-05-2006 11:57 ]
Met die Videokaart, kan je Glass wel shakenVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:55:
Mobile Intel 915GM/GMS/910ML Express
Maar nog geen resultaat
Ik heb nu ook 5381 geinstalleerd. Hij werkt weer beter dan de vorige. Als een zonnetje kan ik wel zeggen.
Het is wel leuk dat er veel mensen zijn met een (negatieve) mening over de ontwikkeling van Vista, terwijl mensen die de Beta's daadwerkelijk gebruiken een scherp stijgende lijn zien
Heb Vista 5381 nu ook een paar dagen draaien en alles lijkt soepel te lopen. Alleen jammer dat hier Deamon Tools en Winamp niet echt lekker werken. Telkens stotterend geluid (tijdens laden). Ook Newsleecher geeft een foutmelding na het starten.
Kan verder alleen maar zeggen dat Vista steeds beter en beter aan het worden is per beta. Er blijven toch nog van die probleempjes waardoor ik XP er toch naast laat lopen. Ik vind de sidebar wel handig en mooi geworden
vooral op een widescreen tft.
Kan verder alleen maar zeggen dat Vista steeds beter en beter aan het worden is per beta. Er blijven toch nog van die probleempjes waardoor ik XP er toch naast laat lopen. Ik vind de sidebar wel handig en mooi geworden
hmm dan zouden heel wat mensen met standaard laptops dat niet kunnen draaien aangezien de meeste laptops met een onboard vid worden geleverd.
PWM schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:25:
[...]
Met die Videokaart, kan je Glass wel shaken
Ik heb nu ook 5381 geinstalleerd. Hij werkt weer beter dan de vorige. Als een zonnetje kan ik wel zeggen.
Het is wel leuk dat er veel mensen zijn met een (negatieve) mening over de ontwikkeling van Vista, terwijl mensen die de Beta's daadwerkelijk gebruiken een scherp stijgende lijn zien
Ik zit te twijfelen om ook Vista 5381 maar eens te testen. Ik heb een PIV 2,4 Ghz, 1024 MB geheugen en een Radeon 9800 Pro. Kan ik hiermee Vista soepel draaien, incl. Aero Glass? Hoeveel trager is het tov bijv. XP?
Verwijderd
Ben benieuwd wat de "cool beta opportunity" is, zijn er meer GoT'ers die gereageerd hebben?
Waarschijnlijk een mogelijkheid om de nieuwste beta te downloaden op het moment van uitkomen. Mensen die niet in dat cool beta gedoe zitten moeten dan een uurtje wachten totdat het op allerlei andere manieren te krijgen isVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:26:
Ben benieuwd wat de "cool beta opportunity" is, zijn er meer GoT'ers die gereageerd hebben?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kan kijken of het draait door de Upgrade Advisor te draaien.Milenco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:28:
Ik zit te twijfelen om ook Vista 5381 maar eens te testen. Ik heb een PIV 2,4 Ghz, 1024 MB geheugen en een Radeon 9800 Pro. Kan ik hiermee Vista soepel draaien, incl. Aero Glass? Hoeveel trager is het tov bijv. XP?
1 ding dat me opviel, wat ik niet verwachtte is dat Aero gewoon zou draaien op mijn nvidia 6800.
Aero was toch voor Dx10-kaarten?
Of is dit omdat je 'Aero light' en 'Aero full' hebt, zeg maar?
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-05-2006 13:23 ]
Aero Glass is gewoon voor DX9-kaarten. Anders zou niemand Glass kunnen draaien totdat er DX10-kaarten uitkomen.anandus schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:22:
[...]
Je kan kijken of het draait door de Upgrade Advisor te draaien.
1 ding dat me opviel, wat ik niet verwachtte is dat Aero gewoon zou draaien op mijn nvidia 6800.
Aero was toch voor Dx10-kaarten?
Of is dit omdat je 'Aero light' en 'Aero full' hebt, zeg maar?
- We Are Borg
Wat heb je al zelf gedaan? Al drivers van XP geinstalleerd, dus manual install? Standaard netwerk kaart drivers geprobeerd? Etc etcneggix schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:03:
Heb de 5381 versie geinstalleerd maar die kan m'n netwerk kaart niet vinden
ADMtek 938B... weet iemand of die er zijn en of ze het ook doen daarop? Zonder netwerk houd alles een beetje op
Daarnaast, als je de warning leest, horen technische vragen niet in dit topic. Van een beta tester wordt verwacht dat je het spul technisch wel draaiend krijgt en anders weet je dat het vanwege het beta verhaal gewoon niet werkt
Wat is dat dan precies? Heb je een linkje?Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:26:
Wie gaat vista beta 2 installeren die als het goed is vandaag het levenslicht ziet 
bron: http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_5365.asp
Even wat reacties verwijderd of afgesplitst. Aub de waarschuwing lezen en je er aan houden
Dat gaat waarschijnlijk om het testen van Regional Settings e.d. Ik heb gereageerd binnen 20 minuten na de post, hopelijk zit ik bij de eerste 10.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:30:
Newsgroup: microsoft.beta.longhorn.beta_program
Subject: Dutch Beta Participants Needed
Verwijderd
Ik zat zelf te denken aan een MUI Pack of Live Mail Desktop, jammer dat we nog 1 à 2 weken moeten wachten op de bevestiging.
Als ik 'm ergens kan vinden ga ik het wel proberen. De review van Paul ziet er wel veelbelovend uit. Dit wordt ook de eerste keer dat ik een Vista Beta ga installeren, dus het zal me benieuwd.markg85 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:32:
Wie gaat vista beta 2 installeren die als het goed is vandaag het levenslicht ziet
Zojuist een 7600GT kaart in mijn oc gestopt, dus Aero moet ook wel aan de praat te krijgen zijn.
Ik heb de laatste Vista 5381.1 is getest en loopt erg lekker.
Ziet er erg mooi uit, en nog geen vastloppers.
Wat leuke dingen zijn erbij gekomen en wat gebruiks vriendelijker.
Alleen vreet vista geheugen als of het worst is.

Control Panel Classic View:

Windows Defender Virus Scanner:

IE7:
Ziet er erg mooi uit, en nog geen vastloppers.
Wat leuke dingen zijn erbij gekomen en wat gebruiks vriendelijker.
Alleen vreet vista geheugen als of het worst is.

Control Panel Classic View:

Windows Defender Virus Scanner:

IE7:

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 22-05-2006 18:42 ]
Vind het schaak spel er standaard op wel erg verslavend. Werkt goed allemaal 
Verder krijg ik Aero maar niet aan de gang, terwijl dat met een R9800pro toch moet lukken....
Installeren van bepaalde programma's gaat ook niet altijd lekker, zoals Nero...
Verder goeie online zoekfunctie op bepaalde drivers....
En de nieuwe versie loopt lekker soepel... Had de vorige maar die hing al snel met de explorer...
Verder krijg ik Aero maar niet aan de gang, terwijl dat met een R9800pro toch moet lukken....
Installeren van bepaalde programma's gaat ook niet altijd lekker, zoals Nero...
Verder goeie online zoekfunctie op bepaalde drivers....
En de nieuwe versie loopt lekker soepel... Had de vorige maar die hing al snel met de explorer...
Mario Kart FC 1590-4774-1019
De enige die ik heb geprobeerd is UT2004. Deze draaide met alle instellingen maximaal vloeiend op mijn radeon 9800 pro. Merk weinig verschil met onder XP.XeNoBiTe schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:13:
Draaien games eigenlijk al een beetje goed op de laatste beta? BF2, Oblivion etc.?
Ik heb er nog niets kwa de nieuwste spellen op gedraaid. Die draaien op XP al bagger dus zal wel weinig verandering in zitten 
Zal vanavond eens wat proberen
Zal vanavond eens wat proberen
Ik heb DTM 3 geprobeerd, maar de starforce driver werkt nog niet met vista.XeNoBiTe schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:13:
Draaien games eigenlijk al een beetje goed op de laatste beta? BF2, Oblivion etc.?
Verwijderd
foutmelding na het installeren van tombraider 7:

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:17 ]
Ik heb laatste (op dit moment) beta van Windows Vista gedownload en wil deze gaan gebruiken icm Windows XP Professional SP2 dmv dualboot. Nu heb ik al een 2e partitie van 20GB voor Windows X64, maar deze gebruik ik eigenlijk nooit, dus wil ik deze formateren en Vista daarop instaleren. Ik heb een SATA RAID0 config en hoop dat alles gaat werken. Heb voor de zekerheid alvast de x64 drivers gedownload van mijn sata raid controller. (a8v deluxe onboard promise). Ik ga binnenkort maar eens proberen Vista aan de praat te krijgen want ik ben toch wel benieuwd naar Vista. Het ziet er alleen al mooi uit.
Ik zal mijn verdere ervaringen hier wel posten.
Ik krijg daemon tools helemaal niet geinstalleerd. Die SCSI support wil die installeren maar dan moet die eerst rebooten. Waarna die bij XP etc. gewoon verder gaat met de installatie wil hij in Vista weer die SCSI support gaan installeren, wat betekend weer rebooten. Gewoon een loop dus.neggix schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:14:
Deamon tools geinstalleerd en nu een foutmelding dat windows een critice fout heeft met die bus347 nog iets. Start ook alleen nog op in veilige modus.. Werkt niet echt dus
Iemand ideetje?
Build 5381
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Geen enkele CD/DVD emulator lijkt nog goed te werken onder vista.Bart schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:49:
[...]
Ik krijg daemon tools helemaal niet geinstalleerd. Die SCSI support wil die installeren maar dan moet die eerst rebooten. Waarna die bij XP etc. gewoon verder gaat met de installatie wil hij in Vista weer die SCSI support gaan installeren, wat betekend weer rebooten. Gewoon een loop dus.
Iemand ideetje?
Build 5381
Je bent in ieder geval niet de enige: http://www.daemon-tools.c...p?t=10007&highlight=vista
Verwijderd
Vista Beta 2 (build 5384) en Microsoft Office Professional Plus 2007 Beta 2 staan on-line!
Alleen de tool die gebruikt wordt om Office 2007 te downloaden krijg je niet geinstalleerd in VistaVerwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:42:
Vista Beta 2 (build 5384) en Microsoft Office Professional Plus 2007 Beta 2 staan on-line!
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
is vista beta 2 nou al uit? ik kan m nog nergens vinden.. zelfs geen press release... en hij zou volgens de winsupersite toch de 22ste uitkomen///
ja hij is uit: http://www.winsupersite.com/ nu alleen nog een download link vinden
ja hij is uit: http://www.winsupersite.com/ nu alleen nog een download link vinden
[ Voor 25% gewijzigd door markg85 op 23-05-2006 21:29 ]
Kijken met je neus noemen we dat.markg85 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:27:
is vista beta 2 nou al uit? ik kan m nog nergens vinden.. zelfs geen press release... en hij zou volgens de winsupersite toch de 22ste uitkomen///
jaja grapjas.. ik kan niet op die link!!Jazzy schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:32:
![]()
[...]
Kijken met je neus noemen we dat.Hij staat gewoon op Connect: https://connect.microsoft...?siteid=4&downloadid=1659
inmiddels heb ik nog een linkje
http://www.eweek.com/article2/0,1895,1966436,00.asp
die gooi ik ook maar even in de news submit
Zou het veel uitmaken om de nieuwe Beta2 te installeren of is ie veel stabieler dan 5381.1 . Vind explorer nog steeds wat traag open gaan...
Serious Sam 2 draaide trouwens wel goed.... Maar zie niet echt het verschil met XP of Vista....
Alcohol ook geprobeerd te installeren maar ook die ging fout... Beetje jammer dat er nog helemaal niets werkt... Ook oudere versie van DT geprobeerd maar werkte ook niet
Serious Sam 2 draaide trouwens wel goed.... Maar zie niet echt het verschil met XP of Vista....
Alcohol ook geprobeerd te installeren maar ook die ging fout... Beetje jammer dat er nog helemaal niets werkt... Ook oudere versie van DT geprobeerd maar werkte ook niet
Verwijderd
Ik heb zelf zonder problemen MagicDisc 2.5.46 werkend gekregen in Vista en ondervind geen problemen hiermee. Hoop dat je er wat mee kan.doctormetal schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:54:
[...]
Geen enkele CD/DVD emulator lijkt nog goed te werken onder vista.
Je bent in ieder geval niet de enige: http://www.daemon-tools.c...p?t=10007&highlight=vista
weet je zeker dat je vista heb geinstalleerd.............Maar zie niet echt het verschil met XP of Vista............
[ Voor 9% gewijzigd door markg85 op 23-05-2006 21:58 ]
Ik heb et over de frame rates e.d. en performances ten opzichte van SS2.. niet over het uiterlijk van de 2 OS'en
[ Voor 6% gewijzigd door neggix op 24-05-2006 01:56 ]
- We Are Borg
Alcohol geinstalleerd en dat werkte niet, dus helemaal niets werkt?neggix schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:52:
Wel iets dus.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:56:
[...]
Ik heb zelf zonder problemen MagicDisc 2.5.46 werkend gekregen in Vista en ondervind geen problemen hiermee. Hoop dat je er wat mee kan.
Verwijderd
Misschien een domme vraag. Maar kan je vanuit Beta 5381.1 ook updaten naar 5384.4 zonder weer helemaal opnieuw alles te installeren?
Jazzy schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:41:
Heb je de releasenotes gelezen voor 5384?
Van Vista 5384.4Readme for This Beta Release of Windows Server Code Name "Longhorn" and Windows Vista
Before You Install This Beta Release of Microsoft Windows Server Code Name "Longhorn" or Microsoft Windows Vista
This document contains important information you should read before you install this beta release of the Microsoft(R) Windows Server(TM) Code Name "Longhorn" operating system or the Microsoft Windows Vista(TM) operating system. Unless otherwise specified, these notes pertain to both products.
For important information that you should know before you install these products, see Setup.htm in the \Docs folder of the DVD.
For important information that you should know after you install these products, see Relnotes.htm in the \Docs folder of the DVD.
For information about key features in Windows Vista, visit the Windows Vista Web site (http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=59330).
For information about key features in Windows Server "Longhorn," visit the Microsoft Windows Server “Longhorn” Web site (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54821).
Backup
For Windows Server "Longhorn", do not use the Windows Backup Disaster Recovery Tool included on the Setup disk on Itanium 2-based computers. The tool may destroy the Extensible Firmware Interface (EFI) partition on these computers.
To back up and recover data on Itanium 2-based computers, use Backup from either Administrative Tools or Server Manager. To start Server Manager, click Start, click Administrative Tools, and then click Server Manager.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- De publieke beta 2 van Vista is op 8 juni 2006 uitgegeven. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag