Ik heb wel redelijk wat gefietst. Voornamelijk naar m'n werk, wat zo'n 22km is enkeltje. Als het 's ochtends droog is ga ik meestal wel, dan kom ik wel soms nat thuis 's avonds maar dat is minder erg.
Helaas nog geen foto's omdat ik was vergeten dat laatst zowel m'n camera als telefoon waren gejat in Italie en Frankrijk
Ben trouwens wel beetje afgeknapt op Nazca, tis zeg maar niet de allerbeste fietsenbouwer. Zo waren m'n versnellingen compleet verkeerd afgesteld (nog steeds eigenlijk, omdat ik lui ben). Zelfs voor naar het grote blad schakelen ging alleen als je regelmatig in de fitness zit, zo zwaar.
En waar de kettingbuis de voorvork raakt zit geen stickertje, dus na enkele dagen was daar alle lak al weg, en zelfs een deuk in het aluminium verschenen. Slechte afwerking dus.
Ook zaten er roestplekjes op dat pennetje wat door de naaf heen loopt, dat heb ik nog nooit meegemaakt met een fiets. Na 2 dagen ging het stuur enorm piepen bij het verticaal bewegen ervan, beetje vaseline er tussen lost het op. Remmen piepen enorm in de regen. Allemaal van die kleine dingetjes die zwaar irriteren en voor enkele euro's verholpen konden zijn. Nog te zwijgen over de extreem lange levertijd, en vervolgens verkeerde aflevering/afmontage.
Maar goed, alleen nog even een keer die versnellingen (laten) afstellen en dan issie op zich perfect. Blijft toch wel erg fijn fietsen.
Word wel beetje moe van het feit dat iedereen je aankijkt, of die domme reacties van 'val je niet in slaap?'. Pfff, ga lekker iemand anders aanstaren. Of erger nog, automobilisten die naast of achter je blijven rijden, of na het inhalen je willen bekijken en vervolgens gaan slingeren
Ook een keer een schuivertje gemaakt trouwens door nattigheid en bladeren, best leuk. Je valt 10cm en dan ben je klaar. Sta je op, en fiets je door.
[
Voor 4% gewijzigd door
Aikon op 27-11-2006 20:00
]