Het ligfietstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 32.607 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:38
ssj3gohan schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:05:
Ik zou zeggen, probeer het! 2150 euro zou ik toch behoorlijk aan de prijs noemen (behalve als er echt speciale dingen in zitten, dan heb ik het over ultegra/dura-ace/alfine afmontage, elektrische hulpmotor, rohloff, boordcomputer, aerovelgen, zulk soort spul). Een realistischere vraagprijs zou sowieso al onder de 2000 euro zitten, en daar kun je dan mee proberen omlaag te gaan. Het is wel een hele stretch om naar de 1500 te zakken, dus je moet voor jezelf nagaan of je er eventueel mee akkoord wilt gaan als je straks met die persoon staat te onderhandelen en je op 1600 euro uitkomt - bijvoorbeeld.
Hmmm, OK, daar heb ik wat aan. Onafhankelijk van de daadwerkelijke waarde van deze Alleweder vind ik meer dan € 1500 gewoon heel veel geld voor iets waarvan ik dan wel 90%, maar nog niet 100% overtuigd ben dat het echt leuk is.
(en ga wel even na of hij niet ook op tweakers zit :P onderhandelingen en prijzen bespreken op een openbaar forum...)
Nou ja, dan weet hij in elk geval mijn maximum...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Toch ook even iets over die prijs. Mijn Alleweder heb ik destijds weggedaan. Hij was mechanisch tiptop in orde, nagenoeg alle onderdelen waren zeker nog géén half jaar geleden vervangen, het grootste deel koter geleden dan dat. Alleen had die van mij dus wel fors wat deuken in de neus. Ik heb iets onder jouw 'geefprijs' ontvangen. Voor een fiets die èn mechanisch èn qua body nog goed in orde is mag je dus best wat meer geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Maar, de tweedehandsprijzen zijn de afgelopen paar jaren steeds meer aan het inzakken. Zeker tweedehands alleweders, gezien de markt nu redelijk vol met quests en andere 'serieuzere' velomobielen begint te raken. Ik heb ook het idee dat er nu vergeleken met vorig jaar veel meer advertenties voor ligfietsen staan, laat staan vergeleken met nog wat langer geleden.

Maargoed, het blijft onderhandelen op een prijsniveau dat erg ver onder de vraagprijs zit, je moet er rekening mee houden dat je hem niet kunt krijgen voor die prijs. Niet getreurd, er komen nog genoeg volgende aanbiedingen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41
@JeroenH: 'sorry' ;) , maar mijn collega was je voor wat betreft die Alleweder in Drente. Hij was zelf al aan die advertentie gekomen en heb hem dus niet naar aanleiding wat er in dit topic besproken is getipt. Het klopt overigens dat er nog wel een en ander aan geknutseld moet worden.
Ik weet zeker dat je je kans nog gaat krijgen als je ligfiets.net/markt, marktplaats en speurders in de gaten blijft houden.

Misschien wil je mijn Alleweder A4 kopen? Maar die is vast te duur voor je, dus het is geen serieus voorstel :)
Ik had hem bijna aan een vriend van me verkocht voor een vriendenprijs van 2500 euro, eigenlijk hoopte ik er 3000 voor te kunnen krijgen, maar ik heb de fout gemaakt hem te enthousiast te maken voor de Strada dat hij die besteld heeft en in de tussentijd mijn Alleweder leent. Ja, ik weet het. Ik ben te goed voor deze wereld... :+

Wat denken jullie dat ik zou kunnen krijgen voor een Alleweder uit juni 2007 met 21.000km op de klok, voorzien van goede verlichting, nieuw zitje en wat lichte schade door een schaap op de bovenkant? Ketting is bij de 16.000 km vernieuwd en de banden ergens rond de 20K. Ik ben zelf bang dat het zo weinig is, dat ik hem liever maar gewoon houd. Misschien leuk om af en toe samen mee te fietsen en wellicht vind ik nog wel eens een vriendin en kan ik haar dan ook meteen aan het velomobielen krijgen :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, da's lastig. Een nieuwe A4 koop je vanaf ~2700 euro als bouwpakket, dus voor een 2e hands met (lichte) schade zou ik een stuk minder over hebben. Met wat meer accessoires bouw je zo'n A4 bouwpakket uit tot 3750 als je er o.a. zo'n Rohloff Speedhub op zet, dus tsja. Persoonlijk vind ik 3k dus erg aan de hoge prijs, voor dat geld koop ik er liever een nieuw en bouw ik er zelf een tijdje aan (is nog leuk en leerzaam ook).

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 25-08-2009 13:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat geeft toch niks, da's de vrije markt. Jij woont bij mij in de buurt meen ik? Ik woon in Hilversum. Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden een tijd terug met je Alleweder. Je bent onder andere oorzaak van mijn besmetting met het ligfiets/velomobiel virus. :D
Misschien wil je mijn Alleweder A4 kopen? Maar die is vast te duur voor je, dus het is geen serieus voorstel :)
Ik had hem bijna aan een vriend van me verkocht voor een vriendenprijs van 2500 euro,
Inderdaad veel meer dan ik op dit moment wil uitgeven.
Wat denken jullie dat ik zou kunnen krijgen voor een Alleweder uit juni 2007
Ik denk zo'n E 1500.... *fluit onschuldig om zich heen* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
JeroenH schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

Dat geeft toch niks, da's de vrije markt. Jij woont bij mij in de buurt meen ik? Ik woon in Hilversum. Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden een tijd terug met je Alleweder. Je bent onder andere oorzaak van mijn besmetting met het ligfiets/velomobiel virus. :D
Ah koel! Dus ik heb nog een 'slachtoffer' op mijn kerfstok :D

Ik woon inderdaad in Bussum en natuurlijk rijd ik het meeste woon-werk verkeer tussen Bussum en Amsterdam-Sloterdijk. Als ik soms zin heb om recreatief te rijden en het is zondag, dan rijd ik wel eens dit rondje wel redelijk zondagrijders-vriendelijk is:

Afbeeldingslocatie: http://static.jonkhart.eu/images/hilversumjuni09.png

Dus misschien heb je me op die route door Hilversum zien rijden? Soms rijd ik ook wel eens de helling op bij de Insulindelaan die overgaat in de Godelindelaan en dan nog twee straatnamen. Bergaf is wel leuk daar in de bocht en bij de kruizing naar rechts richting 's Graveland.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Grrrrrene schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:33:
Tsja, da's lastig. Een nieuwe A4 koop je vanaf ~2700 euro als bouwpakket, dus voor een 2e hands met (lichte) schade zou ik een stuk minder over hebben. Met wat meer accessoires bouw je zo'n A4 bouwpakket uit tot 3750 als je er o.a. zo'n Rohloff Speedhub op zet, dus tsja. Persoonlijk vind ik 3k dus erg aan de hoge prijs, voor dat geld koop ik er liever een nieuw en bouw ik er zelf een tijdje aan (is nog leuk en leerzaam ook).
Oeps, nou vergat ik erbij te vermelden dat ik wel een Rohloff naaf op heb zitten. Klein detail, maar wel belangrijk natuurlijk voor de prijs, die dingen zijn niet goedkoop ;)

De nieuwprijs die ik betaald heb was zo'n 5000 euro. Maar als je het zo bekijkt is inderdaad die 3000 euro wel wat te optimistisch gesteld ben ik bang. Gelukkig heb ik genoeg stalling mogelijkheden, dus het lijkt me beter om hem te houden en wellicht te gebruiken om meer vrienden enthousiast te maken voor ligfietsen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Oef, da's geen geld voor een alleweder, en da's ook nog eens bijna om de hoek voor mij ook nog! Toch kriebelt het niet... Denk dat een open variant een beter optie is voor mij.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
De aanbieder van de Alleweder in Eemnes (hier, zoek naar "Eemnes") was zo vriendelijk om mij toe te staan een flink stuk met de fiets af te leggen voordat ik een bod deed, en dat heb ik vanmiddag gedaan.

Om een lang verhaal kort te maken: ik koop hem niet.

Hier dan toch het lange verhaal:

Ik pas er niet goed in, ik zit met mijn bovenarmen tegen de rand van de kuip. Ook heb ik een keer of drie een knie ongenadig hard gestoten aan het hoofdspant. Verder vond ik het veel en veel te warm, terwijl ik de fiets 'open' fietste, dus met het zeiltje er af. Het is hier nu denk ik maar 22 graden of zo met een lekker briesje, maar met nog warmer weer ga ik dood in zo'n ding. Ik heb de rijwind gewoon nodig, als ik bij lage temperaturen fiets heb ik het ook nooit koud. Ook vond ik het niet briljant dat ik mijn armen tegen mij lichaam aan moest houden, ik zweette me daardoor ook een ongeluk, op mijn mtb heb ik mijn armen meer open zodat de rijwind overal lekker doorheen waait. Het zitten vond ik de eerste paar km erg comfortabel, maar na een tijdje voelde ik toch al een beetje pijn opkomen in mijn onderrug. Als ik het op mijn werk weer eens niet zie zitten hang ik onderuit in mijn bureaustoel en dan krijg ik dezelfde pijn. De fiets vind ik vrij lawaaiig. Als ik de trappers stilhield viel e.e.a. nog wel mee, maar bij het trappen vond ik het geluidsniveau opvallend (en eigenlijk irritant) hoog.

De fiets is zwaar, ik merk dat ik met optrekken maar vooral met klimmen erg veel kracht moet zetten en dat gaan mijn knieën niet leuk vinden. Ik rijd altijd bewust met vrij hoge traptoerentallen om mijn knieën te sparen, en ik weet zeker dat deze fiets een grote belasting voor mijn knieën zal zijn. Het sturen is erg direct. Dat is prettig zolang je nog in een woonwijk rondrijdt, de fiets is wendbaar genoeg. Maar zodra ik richting de 30 km/u ging vond ik het erg onrustig worden, hoe ik ook mijn best deed, de fiets slingerde lichtjes in mijn traptempo. Wellich is dat wennen. De maximaal haalbare snelheid vond ik tegenvallen, op mijn mtb met wegbanden kan ik op een recht stuk zonder wind 28-30 km/u een tijdje volhouden. Met de Alleweder vond ik het door het hoge gewicht sowieso al een grote klus om daar te komen, maar ik had niet echt de indruk dat ik minder energie hoefde te leveren om daar te blijven.

Als laatste voelde ik me tussen de auto's toch niet veilig. Ik weet dat de gangbare mening van de ligfietsers hier is dat ligfietsen niet onveiliger zijn dan gewone fietsen, maar ik voelde me toch erg kwetsbaar en onzichtbaar achter hegjes en zo. Mijn woon-werk verkeer is Hilversum-Noord <-> Utrecht-Zuid, en met een dergelijke fiets zou ik me op het lange open stuk tussen Loosdrecht en Groenekan nog wel thuisvoelen, maar in het stadsverkeer voel ik me waarschijnlijk niet gelukkig.

Jammer maar helaas. Gelukkig kom ik er nu achter en niet na de koop. Ik zet het project (dichte) ligfiets voorlopig in de ijskast en ga gewoon lekker op de mtb naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ga je ook geen open ligfiets proberen?

edit: ah, je hebt al eens een street legal met onderstuur geprobeerd zonder succes. Maar daarna geen bovenstuur meer geprobeerd? Of een lagere zit?

[ Voor 66% gewijzigd door mux op 30-08-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ssj3gohan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:02:
Ga je ook geen open ligfiets proberen?

edit: ah, je hebt al eens een street legal met onderstuur geprobeerd zonder succes. Maar daarna geen bovenstuur meer geprobeerd? Of een lagere zit?
Ik wil zo'n ding misschien ooit nog wel een keer huren, in Amsterdam of zo, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door deze praktijkervaring een beetje teruggekomen ben van het idee dat ligfietsen niet onveiliger zouden zijn dan dan gewone fietsen. Vooral in Utrecht op de mtb merk ik nu pas hoe vaak ik over de auto's heen kijk en hoeveel overzicht me dat oplevert - en het werkt natuurlijk ook andersom: automobilisten zien mij op mijn mtb beter omdat ik rechtop zit. Met een ligfiets - open of dicht - is dat overzicht veel minder, heb ik vandaag gemerkt tijdens mijn rit. En dan was het nog zondag ook en dus niet zo druk met auto's.

Voor gebruik in open terrein zal dit waarschijnlijk minder spelen, maar in de stad zie ik op dit moment niet hoe een ligfiets even veilig als een gewone fiets kan zijn. Ik voelde me in de Alleweder vanmiddag simpelweg niet veilig als er auto's in de nabijheid waren. (Ik ben me er van bewust dat ik het verkeerd kan hebben, maar ik vandaag goed opgelet hoe dingen aanvoelden en volgens mij kan ik dat vrij goed projecteren op gebruik in een drukke stad.)

Oh, en dan nog iets: in Utrecht heb ik nogal wat stoplichten, waar ik regelmatig moet wachten, vaak met auto's in de buurt. Met een ligfiets sta je direct naast de uitlaat de uitlaatgassen in te ademen, met mijn mtb steek ik er in elk geval een stuk bovenuit.

Ik laat het concept ligfiets dus voorlopig even links liggen. Ik vind het jammer, want mede door het meelezen hier was ik eigenlijk best enthousiast, maar dat is vandaag dus flink getemperd.

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenH op 30-08-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet ook op zo'n manier fietsen dat je toch je overzicht behoudt, dat moet je ook even doorkrijgen. En wat betreft die uitlaatgassen, een beetje fietser staat niet naast de auto's maar ervoor ;)

Maar goed, klinkt als een weloverwogen besluit :)

Ik heb ook het idee dat ik me doodzweet in een dichte ligfiets, aangezien ik dat op een open ook al doe. Lijkt me echt vreselijk, en idd het extra gewicht zal de genadeslag voor m'n knieen zijn.

Maar huur toch nog eens een baron, cheetah of fuego ;) Desnoods koop je die voor recreatief gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Achja, sommige mensen zullen inderdaad het gevoel hebben minder overzicht te hebben. Ik heb min of meer het tegenovergestelde, zelfs in de drukke stad: ik kan namelijk geweldig achteruit kijken met mijn twee (vrij grote) spiegels, en als ik vooruit kijk kijk ik recht in de ogen van automobilisten. Verder rijd ik gewoon heel defensief zodra het moeilijk of druk wordt en dit zorgt ervoor dat ik een stuk welgemanierder en 'veiliger' fiets op mijn ligfiets dan ik op mn normale fiets deed (want het is gewoon zo, fietsenthousiastelingen zoals hier zijn over het algemeen redelijk asociaal en verkeersregelnegerend).

Het lijkt me niet slim om te gaan ligfietsen als je je er niet goed bij voelt. Afgezien van dat het hele idee van de ligfiets is dat je er beter op kunt fietsen, zul je je op die manier in het verkeer ook niet veilig gaan gedragen. Je bent dan waarschijnlijk teveel bezig met je concentreren op overzicht krijgen op iets specifieks dat je je niet kunt ontspannen en als in een auto kunt rijden - continu om je heen kijkend en anticiperend. We kunnen je wel gaan overhalen omdat onze ervaringen ermee (klaarblijkelijk) goed zijn maar als het niks voor je is is het niks voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Het was overigens niet allemaal vervelend: de vering van de Alleweder vond ik subliem. In Eemnes zijn wel een paar keienweggetjes waarbij ik op mijn mtb door elkaar gerammeld zou zijn, en met de Alleweder vlieg je er overheen als op een vliegend tapijt. Ook is de aandacht die je van andere fietsers krijgt wel leuk, hoewel ik me afvraag hoe lang dat leuk blijft. :)

Het was hoe dan ook een interessante ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Denk dat een groot gedeelte van je verhaal puur met gewenning te maken heeft. Al zie ik wel iets van herkenning in dat armen bij elkaar verhaal. Ik ben behoorlijk snel op temperatuur en zweet ook bijna altijd als ik meer dan 10 min aan het fietsen ben. De open bukfietsen bevallen me daarom (als het niet regent) prima. Het liefste fiets ik 's winters ook zonder handschoenen als het nog niet vriest. Ik zweet me anders kapot. In 2006 of 2007 heb ik tot eind november met een zomerjas kunnen doen op de fiets, omdat een winterjas me zelfs te warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Collega attendeerde me op deze site:
http://www.hetregentbijnanooit.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haha, grapsig! Wat ik me van vroeger kan herinneren in de tijd dat ik naar de middelbare school ging en 'veel' (20 km per dag) moest fietsen, dat het ook allemaal wel mee viel. De dagen dat er kans op regen was je regen pak mee. Maar dat gebruikten we dan eigenlijk ook alleen maar als het met bakken uit de hemel kwam.

Tegenwoordig word ik natter onder het regenpak lijkt het wel dan als ik het niet aan zou trekken en me nat zou laten regenen. Dus probeer alsnog zo veel mogelijk dat regenpak niet aan te trekken :P

Hoe zit het trouwens bij ligfietsers en regen/regenpakken? Bij tegenwind heb je als bukfietser (op een sportieve fiets) een redelijk goede houding om zo min mogelijk regen te vangen. Je schouders, armen en benen hebben het het zwaarst te verduren kwa hoeveelheid regen. Als ligfietser vang je met je gehele lichaam de volle laag.

Een regenpak is verder ontworpen om niet nat te worden van de regen die van boven komt. Als je echter op een ligfiets zit/ligt, dan is je houding anders. Loopt het regenwater dan naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Een beetje afhankelijk van het regen pak maar generaliserend: ja. Alleen regenpakken met getapete ('geteepte') naden en een waterdichte rits zal er geen last van hebben.

Ik heb doorgaans normale jassen met gore-tex erin maar droog blijven ho maar. Als je ligt, krijg je toch wat horizontale plooien op je buik. Daar blijft dan een mooi plasje water in staan wat vervolgens door de rits naarbinnen sijpelt.

Beter is het om een regejas achterstevoren aan te trekken. Moet je alleen niet de muts opdoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Prettig is anders dus. Komt er op neer dat je alsnog altijd volledig moet omkleden als je gaat ligfietsen. Enige moment dat ik niet zweet op een bukfiets is als ik 15-20 km/h fiets en bij ieder verkeerslicht stop. Maar dan doe ik er ook letterlijk 2x zo lang over... En dan kan je net zo goed met het trage OV gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik pak de fiets niet als het 's ochtends regent, beetje miezer vind ik wel ok. Terugweg maakt me niet zoveel uit, en als het echt hard regent pak ik alsnog een auto/ov terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het is inderdaad minder fijn om op een ligfiets te zitten bij regen. Toch ben ik nog maar één keer een echt irritante bui tegengekomen in het afgelopen jaar op de ligfiets, en ik zit er toch wel dicht tegen gemiddeld een uur per dag op. Grootste probleem was de afgelopen tijd een natte weg en geen achterspatbord, in plaats van een vieze rug krijg je dan een vieze nek+haar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Het is werkelijk vreselijk om op een ligfiets te zitten bij regen. :P

Nah ja, het zou denk ik een hoop schelen als ik spatborden had idd. Maar nu worden m'n bovenbenen nat, spat het water recht m'n gezicht in, en al snel moet de bril dan ook af. Gelukkig houdt m'n toptas het opspattende water van achter wel tegen.

In het buitenland een aantal malen uren achtereen in de regen gefietst, met als afsluiter een flinke afdaling. Ik dacht slim te zijn door rechtop te gaan zitten en zo voor wat extra luchtweerstand te zorgen. Uiteindelijk zo rond de 60~70 maar weer gaan zitten, waardoor ik redelijk m'n evenwicht verloor. Bij die snelheid is de regen in je ogen ook vreselijk dus de bril maar weer op, maar dan zie je weer helemaal niks. Afremmen is sowieso amper een optie met schijfremmen in een afdaling en geen zak met remblokjes bij je.

• mux

mux

99% efficient!

Then again, hoeveel casual ligfietsers zullen met stromende regen zoveel kilometers willen afleggen en daarna met 60-70 een afdaling willen maken :P

• Aikon
  • Niet online
Het is niet alsof ik het wou he, was bittere noodzaak :P

Vanochtend met het ov gegaan ivm regen, uiteindelijk had het wel gekund en was het droog. Maar vanavond moet ik sowieso met het ov terug, dus dat was mijn excuus dit keer.

Waar ik trouwens ook een hekel aan heb zijn andere ligfietsers. Gisteren zag ik er verdomme drie op de terugweg! Waarvan twee ook op een Fuego. :(

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ssj3gohan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:16:
Grootste probleem was de afgelopen tijd een natte weg en geen achterspatbord, in plaats van een vieze rug krijg je dan een vieze nek+haar :S
Och, met een mountainbike heb je dat laatste ook wel hoor... Kun je beter een luxe stads/tourfiets pakken met spatborden.

Maar goed, duidelijk dus dat ligfietsers mooiweer fietsers zijn als ze geen spatborden hebben? (ik ook hoor met mijn MTB, met ook maar kans op 1 regen druppel pak ik een andere fiets, het word anders zo afgrijselijk ranzig op mijn rug en anders moet ik zo enorm langzaam fietsen dat ik beter had kunnen gaan lopen)

• mux

mux

99% efficient!

Nee, ik ben zowat de enige ligfietser in de buurt die hem juist werkelijk overal voor gebruikt, alleen ben ik de afgelopen maand bezig geweest met een glasvezel achterbak (die nu bijna klaar is, pics volgen) die tegelijk als spatbord dient. Gezien het zomer en droog was kon ik dat wel hebben, behalve die ~30km dat ik er met regen mee heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
En daar lag ik dan vanochtend. De bocht was droog, alles ervoor en erna was nat, dus ik dacht er op normale snelheid doorheen te gaan. Maar net daarvoor bedacht ik me dat het zo niet werkt, banden zijn natuurlijk nog nat, en even later schoof ik met 30 over het asfalt.

Spiegeltje afgebroken, schaafwond op m'n reet en onderarm, maar kon verder gewoon doorfietsen. Prikt allemaal wel als een idioot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
oei :|

Ik heb wat vrolijkers te vertellen. Ik heb gisteren en vandaag maar eens besloten om de rijbaan tussen Wezep en de oude IJsselbrug bij Zwolle te nemen, het héle stuk van 3,5 kilometer waarvan op bijna 2 km een maximumsnelheid van 80 km/h geldt :D Maar met 48 tot 52 km/h het stuk afgejakkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Aikon, ai, da's niet zo best! Moet zeggen dat bij nat weer ik eigenlijk altijd wel voldoende grip heb om de bocht door te gaan op een normale fiets. Behalve dan die ene keer dat ik bijna plat door de bocht ging en het wit van het zebrapad toch beduidend gladder was dan het asfalt. Maar begrijp dat je bij een ligfiets/smalle bandjes toch wat meer afhankelijk bent van grip?

@WFvN
jeuj, dat zijn wel snelheden ja :o. Mag in mijn handen wrijven als ik 1 km de 35-40 km/h aan kan houden op een mtb... Maar ben dan ook wel echt kapot daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Vergeet niet dat WFvN in een Quest velomobiel rijdt, net als ik trouwens. Die dingen zijn zo gruwelijk snel! Ik ben echt geen getalenteerde sporter, maar ik zit nog steeds te wachten op de eerste wielrenner die me bij weet te houden en het is niet zo dat ik nooit rijd* ;)
Laatst had ik bij het vertrek op een proviciale weg vanaf een stoplicht dat er een wielrenner achter me ging plakken. Ik heb niet zulke sterke benen, dus ik trek vrij langzaam op tot mijn kruissnelheid van 42 km/u, dus hij bleef tot dat moment achter me hangen, maar bij het bereiken van die snelheid was het snel over. Het viel me ook op dat ie meteen weg was toen ie stopte met trappen, terwijl als ik stop met trappen ik nog heel lang uit blijf rollen. Op dat moment stond er overigens een vrij harde westenwind op de zijkant maar reden we wel in de beschutting van wat bosjes.

Die 42 km/u is overigens ook lang vol te houden, natuurlijk is de adem snelheid wel wat verhoogd, maar ik heb dan niet het gevoel dat ik op mijn max zit. Pas bij harde tegenwind moet ik een versnelling terug en rijd ik 37 km/u. Klimmen is wel een ramp, maar de helling weer af is dan weer een feest :)

* Sinds gisteren heb ik nu meer dan 10000 km in de statistiek staan voor dit jaar, dat wordt weer een nieuw record, vorig jaar had ik 12000 km gereden. In een Quest gaat dat overigens dus wel een heel stuk makkelijker dan met een Alleweder. Als ik dit zo lees, kan ik alleen maar concluderen dat ik verslaafd ben :)
(meeste kilometers zijn woon-werk verkeer tussen Bussum en Amsterdam-West)

edit: Niet dat ik WFvN's prestatie naar beneden wil halen, maar ik wil maar zeggen dat ie wel een mens is. Hij heeft inderdaad lekker snel gereden, maar het is geen onmenselijke prestatie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door budi op 06-09-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Absoluut niet. Sterker nog: groot respect voor een bikkel op een racefiets die dat doet, want die zijn er. Ik ben een watje met m'n gestroomlijnde fiets op wielen. Goed, alleen voor het optrekken mag je me een pluimpje geven omdat het ding wel even heel wat zwaarder is dan een doorsnee racefiets.

Als ik van een racefietser 'win', is het de combinatie mens-machine die gewonnen heeft maar zeker niet de mens. M'n overwinning leg ik netjes daar neer waar hij hoort: bij m'n fiets. Iemand die op z'n bukker net zo hard rijdt als ik, is qua persoon dus gewoonweg sterker.

Maar dat boeit me niet: ik gebruik m'n bovenkamer en besef dat een velomobiel op de langere afstand gewoon grote voordelen heeft.

Ik zit trouwens te overwegen om deel te nemen aan de ligfietswedstrijd hier in de wijk op 13 september: aftrap van de Week van de Vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
jules schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:34:
@Aikon, ai, da's niet zo best! Moet zeggen dat bij nat weer ik eigenlijk altijd wel voldoende grip heb om de bocht door te gaan op een normale fiets. Behalve dan die ene keer dat ik bijna plat door de bocht ging en het wit van het zebrapad toch beduidend gladder was dan het asfalt. Maar begrijp dat je bij een ligfiets/smalle bandjes toch wat meer afhankelijk bent van grip?
Grip is gewoon hetzelfde imo, want zijn zelfde bandjes. Ik denk meer dat het valt te wijten aan het feit dat ik als een idioot rij.

En natuurlijk omdat je gemiddeld sneller fietst, zit je ook dichter tegen het einde van je grip aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op een MTB (zonder slicks) is het helemaal link om plat door de bocht te gaan. Dan merk je het snel genoeg als je de noppen aan de buitenzijde hoort slippen, maar dan is het vaak al te laat ;)

Met slappe banden is het ook leuk, dan fiets ik in scherpe bochten op de velg. Dan weet ik dat ik m'n bandjes moet oppompen. Buitendat hij ook aanvoelt als een dwijl in de bocht dan...

Maar echt onderuit gaan in een bocht (excl ijzel), da's echt 10 jaar geleden op de MTB. En ja, ik wil ook met de grootste regelmaat als een idioot rijden... Daarom snap ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Wat er met me aan de hand is, weet ik niet maar ik rijd de laatste dagen heerlijk vlot door. Gistermiddag een brommer ingehaald, vanmorgen ook weer. Vanmiddag met m'n dochtertje van 2 op schoot ook nog 40 km/h gereden.

* WFvN is daar wel happy mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Goed bezig WFvN!

Wat ik me wel afvraag trouwens is hoe dat nu gaat met zo'n kind op schoot? Als ik in mijn Quest zit, heb ik nou niet echt het gevoel dat er zoveel ruimte over blijft tussen mijn benen en mijn buik en nee, mijn buik heeft normale proporties. Tenminste onder normaal beschouw ik dat ik geen bierbuik heb dus ;)

In Amsterdam rijd ik vaak de route van West naar Oost achter Centraal station langs. Het stuk S101, Tasmanstraat, van Diemenstraat, Westerdoksdijk, S100 rijd ik altijd gezellig met de auto's mee over de hoofdrijbaan met zo'n 45 km/u en daarbij haal ik regelmatig scooters en brommers in. In de meeste gevallen word ik daarbij op een positieve manier toegeschreeuwd of lachend aangekeken. Ook al een keer of twee een norse agent aan de kant van de weg gezien die me naar het fietspad wilde verwijzen, maar da's erg onhandig daar, dan moet je twee keer oversteken, of je moet een stuk gaan spookrijden op een stuk smal fietspad.

Ik ben nu aan het kijken voor goede winterbanden. Mijn Schwalbe Kojaks zijn nog niet eens helemaal opgesleten na nu 4000 km, maar ze gaan me toch wel vaak lek, vooral in de regen en voor een woon-werk fiets heb ik gewoon betrouwbare banden nodig. Nu ben ik wel (ver/ge)wend geraakt aan mijn snelheid, dus ben ik op zoek naar de beste verhoudingen tussen lekbestendigheid en snelheid. Nu zijn mijn ogen gevallen op de dure Schwalbe Marathon Surpreme banden. Deze zouden net zo lek bestendig moeten zijn als de Plus banden, maar dan met minder rolweerstand. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ze zijn nog niet zo lang op de markt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:54:
Wat ik me wel afvraag trouwens is hoe dat nu gaat met zo'n kind op schoot? Als ik in mijn Quest zit, heb ik nou niet echt het gevoel dat er zoveel ruimte over blijft tussen mijn benen en mijn buik en nee, mijn buik heeft normale proporties. Tenminste onder normaal beschouw ik dat ik geen bierbuik heb dus ;)
Mogelijk dat andere afmetingen wel van belang zijn. Ik ben met m'n 1,79m lengte absoluut niet groot maar heb relatief korte benen en dus een relatief lang bovenlichaam. Neem daarbij dat m'n nek ook niet de kortste is en je mag voor mij een Quest afstellen met de zitting maximaal onderuit en dan nog is het maar krap aan met het dekje; daar kijk ik bij iets te laag afsnijden al ruim bovenuit terwijl ik de rand graag op ooghoogte wil hebben.

Maar goed, ik hang dus maximaal onderuit. Dat gecombineerd met een lang bovenlichaam maakt dus dat de afstand tussen benen en bovenlichaam relatief wat groter wordt. Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn ALS er inderdaad bij jou minder ruimte is.

M'n jongste zit echt in het laagste deel van de 'knik' in m'n lichaam tussen benen en buik. Ze zit gewoon rechtop. Het stuur moet wel een stuk rechterop gehouden worden maar ik kan er nog fatsoenlijk bij, ik kan nog fatsoenlijk trappen en sturen en ik krijg verder ook geen last van m'n armen. Dat zit dus wel snor.
De jongste heeft alleen nog niet echt het benul van 'ik moet aan de kant hangen' en zit dus met d'r koppie wel lekker in het zicht. Dus moet ik zo af en toe wel links of rechts van d'r hoofd kijken om dode hoeken en zijwegen te bekijken.
Maar goed, soms legt ze d'r hoofd ook op m'n borst/schouder en dan heb ik gewoon volledig zicht.

De oudste is 5. Die heeft langere benen, is langer en zit wat hogerop, die zit meer echt op m'n buik. Alleen hangt zij aan de ene kant over de rand van de kuip te koekeloeren, lekker steunend op de armen waarmee ze op de rand leunt. Bij haar kan ik dus gewoon goed rechtuit kijken alleen kan ik de rechter spiegel niet gebruiken (ze hangt naar rechts).

Maar met zowel de jongste als de oudste kan ik lekker doorrijden. Alleen bij de oudste merk ik wel dat ze zwaarder is en dat ze wat hogerop zit. M'n buikademhaling wordt wel wat beperkter.
In Amsterdam rijd ik vaak de route van West naar Oost achter Centraal station langs. Het stuk S101, Tasmanstraat, van Diemenstraat, Westerdoksdijk, S100 rijd ik altijd gezellig met de auto's mee over de hoofdrijbaan met zo'n 45 km/u en daarbij haal ik regelmatig scooters en brommers in. In de meeste gevallen word ik daarbij op een positieve manier toegeschreeuwd of lachend aangekeken. Ook al een keer of twee een norse agent aan de kant van de weg gezien die me naar het fietspad wilde verwijzen, maar da's erg onhandig daar, dan moet je twee keer oversteken, of je moet een stuk gaan spookrijden op een stuk smal fietspad.
WILDEN wijzen.... tja, dan zijn ze te laat :+ En anders: eerstvolgende zijweg weer de rijbaan op ;)

Het valt mij trouwens mee dat ik nog niet één seinlicht of claxon of snijactie gezien/gehoord heb de keren dat ik de rijbaan opgegaan ben, zelfs op een 80-km-stuk! Dat valt me reuze mee van de automobilisten die ik die keren getroffen heb.
Ik ben nu aan het kijken voor goede winterbanden. Mijn Schwalbe Kojaks zijn nog niet eens helemaal opgesleten na nu 4000 km, maar ze gaan me toch wel vaak lek, vooral in de regen en voor een woon-werk fiets heb ik gewoon betrouwbare banden nodig.
Ik denk dat ik dan OF mazzel heb OF dat de antilekvloeistof netjes z'n werk doet maar ik heb in 4000 kilometer rijden slechts 3x lek gereden waarbij ik 1x niet meereken omdat ik vermoed dat ik daar de oorzaak was en niet de band.
Nu ben ik wel (ver/ge)wend geraakt aan mijn snelheid, dus ben ik op zoek naar de beste verhoudingen tussen lekbestendigheid en snelheid. Nu zijn mijn ogen gevallen op de dure Schwalbe Marathon Surpreme banden. Deze zouden net zo lek bestendig moeten zijn als de Plus banden, maar dan met minder rolweerstand. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ze zijn nog niet zo lang op de markt geloof ik.
Lijkt me best een interessant bandje.
http://www.ligfiets.net/accessoires/type.php3?id=441

Misschien inderdaad maar eens aanschaffen voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

WFvN schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:24:
Wat er met me aan de hand is, weet ik niet maar ik rijd de laatste dagen heerlijk vlot door. Gistermiddag een brommer ingehaald, vanmorgen ook weer. Vanmiddag met m'n dochtertje van 2 op schoot ook nog 40 km/h gereden.

* WFvN is daar wel happy mee :D
Ik baal nog steeds een beetje van mijn hersenschudding. Beetje heel erg...

[ Voor 55% gewijzigd door jules op 08-09-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
jules schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:25:
Maar echt onderuit gaan in een bocht (excl ijzel), da's echt 10 jaar geleden op de MTB. En ja, ik wil ook met de grootste regelmaat als een idioot rijden... Daarom snap ik het niet?
Het was een haakse bocht van glad asfalt op m'n woon-werkroute. In het begin nam ik die bocht met 25 en na tientallen ritjes (woon nog niet zo lang waar ik nu woon) doe ik hem nu met veel moeite tegen de 35 aan. Alles was nat, behalve de bocht zelf, een stuk van 2/3 meter, en ik ging er met 30 in. En tja, blijkbaar had ik gewoon niet genoeg grip. That's all :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Budi: Wat ik van de marathon plus-achtigen weet is dat ze vooral flink zwaar zijn, veel zwaarder dan andere brede banden. Ik ga ze binnenkort op m'n flevo zetten (marathon plus dus), ik heb gesproken met twee mensen die ze hadden en die waren er ernstig positief over. Het zijn echte winterbanden voor de flevo, na de winter kan ik er meer over zeggen. Maar gutteguttegut... 800 gram voor een band.

Over banden gesproken: ik merk nu dat ik nog steeds op de monte carlo's rijd van toen ik m'n m5 kocht - ruwweg 8000 km geleden. En toen waren ze al gebruikt, en maar één keer lekgereden (eigen fout, glas op de weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
ssj3gohan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:08:
Maar gutteguttegut... 800 gram voor een band.
Rij zelf ook op marathons en bevallen erg goed. Weinig lekken en redelijk slijtvast. Bedenk wel dat roterend gewicht een stuk zwaarder telt dan ergens anders op je fiets. Maar goed, de meeste ligfietsers zijn niet echt geïnteresseerd in lichtgewicht.
En toen waren ze al gebruikt, en maar één keer lekgereden (eigen fout, glas op de weg).
Eigen fout? Had je zelf dat glas daar neergegooid dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
@WfvN Kun je niet een foto plaatsen van fietsen met kind op schoot? Ik probeer het voor me te zien... Als ik zelf een keer een tasje op mn buik parkeer tijdens het fietsen heb ik er eigenlijk al last van.. mn benen komen er dan steeds tegen aan..
(Met HAR2009 wel het maximale draag en trek vermogen van mn fiets uitgeprobeerd: bagage in de tas achteraan, op schoot en in en op de fietskar... pfff dat moet je niet te vaak doen)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Niet ik, niet mijn Quest, niet mijn kind. Daarom de twee personen onherkenbaar gemaakt:
Kind op schoot in Quest
Het kind zit met de rug in de rijrichting.

Kind op schoot komt wel tegen m'n benen aan, tenminste, de jongste wel. Die 'hopst' dan ook steeds op en neer maar die vindt dat geen probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 09-09-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik zie wel jouw Quest! Maar dan in de reflectie van die andere :)

Ik ga trouwens voor de Surpremes, ik heb ze besteld bij Velomobiel, dus we gaan het zien over een paar weken als ik ze kan halen. Opsturen kan ook, maar ik heb altijd graag een excuus om een dagje vrij te nemen en er langs te rijden. (hoewel, op zaterdag zijn ze ook open bedenk ik me nu)
Misschien dat ik eerst nog even mijn oude Marathon Plussers er om doe, even om te zien wat de verschillen zijn, als het het misschien niet eerlijk om net ingereden plussers (11.000 km) te vergelijken met nieuwe surpremes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik ben razend benieuwd naar je bevindingen. Laat ze weten, hier in dit topic, op Ligfiets.net of desnoods beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik vind het een beetje tijd worden voor een nieuw topic, ik heb met WFvN besproken dat ik een nieuw topic aftrap, de TS een beetje aanvul en aanpas, nuttige informatie erbij plaats, etc.

Mijn vraag is dus: wat zien we graag aangepast aan het ligfietstopic? De TS is nu heel erg op WFvN gepersonaliseerd, ik stel voor om het persoonlijke verhaal eruit te slopen (sorry) en het algemener te houden. Uiteraard wordt er gelinkt naar het oude topic. Verder heb ik het idee dat het wel nuttig is om wat meer uit te wijden over banden en aandrijving gezien dat de twee dingen zijn die echt veel verschillen van normale fietsen. Wat willen we nog meer?

En dan nog iets: wie is hier goed met fotosoep en kan de banner wat 'moderner' maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ssj3gohan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:31:
En dan nog iets: wie is hier goed met fotosoep en kan de banner wat 'moderner' maken?
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/GoT-ligfietsen.jpg

Is maar even een ideetje hoor, zeg maar als je 't aangepast wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat bevestigd wel erg het beeld dat ligfietsen voor hippies zijn ;)

heb zelf ook baardje en lang haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

At first I was like hmm... But now I see it :D Vast niet met opzet, maar nu we toch bezig zijn is een geitenwollen sok ook vast in te fotosoepen?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Een stukje over vakantiefietsen mag natuurlijk ook niet ontbreken ;)

En als ik dan zo vrij mag zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ligfietsvakantie.nl/div/pages/bike01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

En waar blijven de echte ligfietsen? Die met een onderstuur?

/flame :P

Goed idee verder. Startpost kan overigens aangepast worden: de Nazca Explorer vlak onder mijn naam is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ssj3gohan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:32:
At first I was like hmm... But now I see it :D Vast niet met opzet, maar nu we toch bezig zijn is een geitenwollen sok ook vast in te fotosoepen?
Goed kans dat ik die al aan had op de foto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
ssj3gohan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:31:
De TS is nu heel erg op WFvN gepersonaliseerd, ik stel voor om het persoonlijke verhaal eruit te slopen (sorry) en het algemener te houden.
Gloeiendegloeiende.... duizend bommen en granaten nog aan toe!!!! :X

:P

maar goed idee inderdaad. Ik heb het topic destijds opgestart en moest toch èrgens beginnen. Het topic is succesvoller geworden dan ik dacht. Dus dan moeten we het natuurlijk wel moderniseren. Het geitenwollensokkengehalte van de topicstart mag er dus inderdaad wel af.

Verder leuk plaatje van benoni :)

[edit]
Nog een idee:

Het KAN handig zijn om bijvoorbeeld niet alleen de topicstart maar ook de firstpost te gebruiken.
Topicstart voor de algemene informatie waar je weinig aan verandert. De firstpost om bijvoorbeeld de lijst met gebruikers (als je die weer wil plaatsen) die een ligfiets hebben melden. Dat zoekt een heel stuk vlotter terug dan zo'n huge topicstart. Het is maar een idee.

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 09-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

gister en vandaag twee ligfietsen gespot. Of het is dezelfde. Namelijk in beide gevallen zo'n bekende gele met rood achterlicht of reflectiestripje ofzo.
De eerste was gisteren onder het fietstunneltje door onder de Utrechtseweg bij de Bilt
De tweede was vandaag na het werk nabij de dierentuin van Amersfoort. Ik zag een typische tweaker volgens mij: een bos blonde krullen (natuurkundige-style) met dito baardje en echt t.net bril :p

maar dan wil ik ook! doh! (die fiets, niet het kapsel)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:06:
Namelijk in beide gevallen zo'n bekende gele met rood achterlicht of reflectiestripje ofzo.
Tjonge ja, dat is wel héél herkenbaar: rood achterlicht of refelctiestripje :+

Je lijkt wel een vrouw!
manlief: 'Wat voor auto was het dan?'
vrouwenmens: 'Het was een rooie'

>:) ;)

Bekende gele? Bedoel je een velomobiel? Waarschijnlijk dan een Quest of Mango?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe, ok true. Weinig gegevens, maar ik heb dit type al zo vaak gezien. Volgens mij is het het bekendste type velomobiel.

als ik google kunnen quest en mango allebei. De kleur klopt in ieder geval :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:56
Aikon schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:51:
Een stukje over vakantiefietsen mag natuurlijk ook niet ontbreken ;)

En als ik dan zo vrij mag zijn :P
[afbeelding]
Jou foto lijkt kwa setting wel heel veel op de foto's die def 3 dudes gemaakt hebben die naar australie gefietst zijn. Jij toevallig daar 1 van?

• Aikon
  • Niet online
Het waren er 4 ;) Maar dat was ik ja.

• mux

mux

99% efficient!

En er is Het Ligfietstopic - Deel 2

Ik heb niet extreem veel tijd om plaatjes bij de tekst te voegen, maar heb de tekst wel ietwat uitgebreid en WFvN's commentaar ter harte genomen. Schroom niet om in het topic zelf of in een DM verbeteringen aan te dragen. En verder natuurlijk veel discussieplezier.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

Steffie

Opaque

Daar gaat het dus verder.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.