Mij beviel SPD ook enorm goed. Eerst getest op 1 fiets. Binnen een weekend had ik ook voor m'n tweede fiets een stel pedalen gekocht.benoni schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:32:
Hoe was trouwens jouw ervaring van de eerste rit met SPD-pedalen? Al binnen een half uurtje rijden zaten ze alsof ik nooit anders had gereden. Pas toen ik bijna stilstond bij de veerpont en een voet aan de grond wou zetten werd ik er eens aan herinnerd dat er toch iets anders zat dan normaal
* benoni heeft na zijn val maar gauw de afstelling iets losser gezet, maar dat was vooral om niet helemaal af te gaan tegenover een ploegje wielrenners
* WFvN is wat verstandiger geweest met de bindingen; éérst helemaal los zetten en dan telkens als blijkt dat dat te los is, een slagje strakker; een stukje wijsheid wat ik heb opgedaan tijdens skieën, toen ik de boel wat te strak had met als gevolg een week lang met een pijnlijke knie rondskieën
Goede vraag.... Een jaartje ofzo geleden was er een item over de ANWB-wegbewijzering. Bij Sixflags presteerde een GPS-routeplanner om een kilometers kortere route te maken dan wanneer de ANWB-borden gevolgd werden. En nee, die kortere route ging niet over smalle onverharde wegen met énorm vaak afslaan maar óók gewoon een grote weg die juist mínder afslagen kende dan de ANWB-routeWelke dropsleutel die slogan 'Wezen we u ooit de verkeerde kant uit?' bedacht heeft, ik ben het in ieder geval niet geweest

Maar ook met de fiets kom je soms voor vreemde dingen te staan. Die ANWB-fietsbordjes staan soms zo ongelofelijk vreemd aangegeven; soms kan je er geen hout van volgen waar ze je nou heen wijzen (dat komt met name doordat fietsers soms ineens aan de andere kant van de rijbaan moeten gaan rijden of omdat ze even 'omgeleid' worden door een wijk).
[edit]
Maar nog even een actueel stukje 'vakmanschap' van de ANWB. Hoezo hebben zij ons nog nooit de verkeerde weg gewezen? Zoek Zwolle..... já, Zwolle staat als link op de kaart (hint.... zoek in Gelderland)

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 26-05-2006 19:07 ]