Het ligfietstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 32.829 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Euhm.... zo'n stelschroef aan de gripshift zet je er niet later aan, die zit aan de gripshift. Je hebt dus een gripshift met of zonder zo'n stelschroef. Ik heb tot dusver nog maar één keer een gripshift zonder gezien overigens. Maar goed, kijk naar iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.raddiscount.de/images/shop/P03313_BILD1GROSS.jpg
Dat zwarte ding links onderin
Daar gaat dus ook de kabel in maar dat zwarte ding is de stelschroef.
In het zilver:
Afbeeldingslocatie: http://www.freemanscycles.co.uk/images/sturmey_archer/TSS80_8speed.jpg

Dan nog een 'rapidfire' (geloof ik) maar het gaat me om de stelschroef rechts, andere vorm:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikerspoint.com.br/images/shifterx9.jpg

nja, you get the picture denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
dank je wel, ik ga het strakjes eens bekijken :) Heb er nooit zo op gelet hoe dat ding in elkaar steekt. Ook die indexering is in mijn geval onzin aangezien het onder mn kont zit :) tja die ligfietsen met onderstuur zijn niet erg berekend op dikke mensen. De kettwiesel geeft me precies genoeg ruimte om te sturen, maar die indexering kan ik normaal gesproken niet zien. Ik zal zometeen eens op mn knieen gaan :)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
In principe hoef je de indexering ook niet te zien maar moet je het voelen. De indexering moet er gewoon voor zorgen dat je 'automatisch' goed schakelt. Maarja, dan moet de kabel wel juist zijn afgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag mijn vakantie ingeluid met een tochtje van bijna 90km. Vanuit Utrecht richting Gouda, vlak daarvoor naar beneden gezakt tot de lek, en over de lekdijk weer terug. Moving time 03:22, moving average 25.9, aldus de GPS.

Wat me opviel waren de zeikende oude mannetjes, zowel fietsende, lopende als autorijdende exemplaren. Overlast varieerde van heel hard iets roepen als ik langs kwam rijden, bewust met hond midden op het fietspad blijven staan of niet met de dikke mercedes aan de kant willen als je me tegemoet komt op een smalle dijk. Viel daar sowieso op dat eigenlijk alleen dames netjes rekening houden met fietsers. Het mannelijk deel van de bestuurders had er iha geen zin in.

Maar verder wel lekker gefietst. Aan het eind, op km 80 nog een RAS tegengekomen. Probeerde 'm er uit te fietsen maar moest afhaken bij 40km/h. Hij hield me bij, maar kon me niet inhalen. Ego toch niet helemaal kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
* WFvN heeft ook een weekje vakantie

Ik ga deze week gebruiken om m'n Versatile van een remlicht te voorzien. Al 2x heb ik een vriend geholpen met het maken van remlichten in zijn fietsen, nu is de mijne toch ook maar eens aan de beurt :+

Het wordt een achterlicht met 2 rode 1W Luxeons erin. Die gaan 5 functies krijgen (tenminste gepland):

uit (doh)
gedimde stand voor groepsritjes
normaal achterlichtstand
mistachterlichtstand
remlicht

De stroomsterktes voor de verschillende standen: 0 mA - 20 mA - 50 mA - 100 mA - 350 mA

Dat gaat een flinke bonk licht geven met remmen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zo, fietsje gisteren opgehaald bij de fietsenmaker. De dame die fietsen voor reparatie aanneemt stond even verbaasd te kijken, maar de fietsenmaker zelf heeft geen problemen gehad met mijn fiets :)

Hij heeft de:
• Ketting ingekort, die was te lang door het verschuiven van de trapbuis
• Naaf en quickrelease van voorwiel vervangen
• Achterderailleur vervangen door een beter werkend 2e hands exemplaar
• Versnellingskabel naar achteren vervangen & shifter gerepareerd
• Reelight voor vervangen (garantiegevalletje)

en het heeft me €46 euro gekost, beetje normale prijs? :)

Redelijk minpuntje: op de terugweg kwam ik er achter dat mijn rem (Magura HS33 geval met standaard blokjes) voor gigantisch piept, waarschijnlijk doordat mijn voorwiel iets anders zit door de andere naaf/quickrelease. Had geen tijd/zin om weer terug te rijden naar de fietsenmaker, maar zelf snap ik het ook niet helemaal.

De blokjes staan goed voor zover ik kan beoordelen (beetje schuin zodat de blokjes eerst met de voorkant de velg raken). Ook een paar keer flink remmen heeft het niet verholpen, dacht dat het misschien even opnieuw vlak moest slijten. Iemand tips? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik ben ook naar de fietsenmaker geweest, de ligfietswinkel in Amsterdam. Was even zoeken, maar toch gevonden. Ik heb mijn trike daar achtergelaten, er wordt een nieuw voorblad opgezet, ik ga van 65 naar 75, geen enorme vooruitgang maar ik zou het als het goed is wel moeten merken. Ketting was helemaal stuk, dus die wordt er opnieuw opgezet ook in de goede maat. Naafversnelling bleek inderdaad niet meer helemaal goed te zijn; ik kan alleen de zwaarste twee gebruiken is de conclusie. Dat ga ik ook niet laten vervangen, het zou rond de 200 euro zijn voor een versnelling die ik toch nooit gebruik, dus dat is niet zo zinnig. Nu maar hopen dat ik hem snel terug heb, want anders moet ik te lang op een normale fiets :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Euhm.... ik begrijp dat je een zwaarder verzet wilde omdat je de lichte versnellingen niet gebruikte?

Ik heb trouwens een nieuw achterlicht gebouwd met meerdere functies:
gedimd achterlicht, normaal achterlicht, mistachterlicht en remlicht 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/images/ToRa4aFW.gif

en in volgorde van lichtsterkte:

Afbeeldingslocatie: http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/images/anrt3GYG.gif

De plannen voor dat remlicht heeft geleid tot een aankomende Zelfbouwdag regel-electronica rem/achterlicht

[ Voor 32% gewijzigd door WFvN op 19-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

WFvN schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:42:
Euhm.... ik begrijp dat je een zwaarder verzet wilde omdat je de lichte versnellingen niet gebruikte?
Nee, ik wilde een zwaarder verzet omdat ik me helemaal rot trapte als ik hard wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Juist ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
WFvN, ziet er goed uit dat remlicht! Is het eigenlijk nu ook zo fel dat het overdag zichtbaar is? Zo fel net als bij auto's?

Mijn Alleweder is van de zijkant niet goed genoeg zichtbaar, ik zag laatst in het donker een pittig doorrijdende dame van rechts over het hoofd. Normaal zie je wel of er wat van rechts komt in het donker, maar het was zo'n verhoogde kruizing, waardoor het licht van de koplampen van de auto dus niet er overheen kan schijnen.
Probleem was dus dat ze mij niet zag, gelukkig ging het maar net goed, maar verderop nadat ze me vriendelijk had gevraagd even te stoppen gaf ze aan dat ze mij niet kon zien van de zijkant. Voor en achter was geen probleem. Kennelijk is die reflecterende dunne lijn niet voldoende die van voor naar achter loopt. Mijn collega heeft van die reflecterende stippen stickers geplakt. Zou ik dat gewoon bij de Halfords kunnen krijgen?
Volgende keer in elk geval NOG beter opletten, is in elk geval een goede les :)
Gelukkig in elk geval niet zo'n agressieve medeweggebruiker getroffen deze keer.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zag gister in emmen nog een alleweder rijden :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
budi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:50:
Zou ik dat gewoon bij de Halfords kunnen krijgen?
Je kunt ook je eigen ontwerp maken en door een reclame-bedrijf met een snijplotter laten uitsnijden in retroflecterende folie. Dat is gekleurde kunststoffolie met glasdeeltjes erin. Als je gewoon wat losse lijnen wilt die je makkelijk zelf kunt snijden kun je ook een stukje folie aan de rol kopen, dan hoef je niet te betalen voor het uitplotten en het handwerk. Een los stukje folie kost een paar eurotientjes, met je ontwerp uitgesneden moet je rekenen op 60 euro minimaal denk ik (sterk afhankelijk van het totale oppervlak en de kwaliteit van je aangeleverde materiaal).

Het ontwerp moet je aanleveren als een digitale lijntekening in PDF-formaat, je kunt het voorbereiden met bijvoorbeeld Inkscape of Illustrator. Je moet je tekening wel goed opschonen want zo'n snijplot-robot trekt domweg alle lijntjes na die in je ontwerp staan. Je mag 't bestand ook even naar mij opsturen, dan kijk ik voor je na of er geen foutjes in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:50:
WFvN, ziet er goed uit dat remlicht! Is het eigenlijk nu ook zo fel dat het overdag zichtbaar is? Zo fel net als bij auto's?
Of het net zo fel is als bij auto's betwijfel ik maar het is absoluut zichtbaar dat ik de remmen inknijp.
Mijn collega heeft van die reflecterende stippen stickers geplakt. Zou ik dat gewoon bij de Halfords kunnen krijgen?
Ja maar vermoedelijk kan je ook wel spul krijgen bij de fietsenmaker. En natuurlijk ook bij de Ligfietsshop en zeker bij Velomobiel.nl, die laatste heeft retroreflecterend plakplastic in verschillende kleuren!
Bertus schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:04:
Ik zag gister in emmen nog een alleweder rijden :)
Ik ken een Flevobike Alleweder (type 2) rijder in Emmen dus ik denk dat ik wel weet wie dat geweest is.

[ Voor 16% gewijzigd door WFvN op 20-10-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Voor reflecterend folie kan je ook prima terecht bij een modelbouw winkel. Die hebben dat spul ook op de rol. Prijs zou ik niet durven noemen. Ik zou gokken zo'n tientje per meter (van 50cm breed).

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
De stelschroef bij de versnellings gripshift hebben we inmiddels gevonden en idd dat gaat een stuk makkelijker :) dus nogmaals dank voor de tip. Afgelopen zondag van Almere naar hoofddorp gefietst precies 60km. Ik geloof dat het de 2e of 3e keer is dat we zo ver gingen. Spierpijn heb ik alleen in mijn knieen gehad maar dat was na 2 dagen ook weer over. De fietsen hebben zich goed gehouden, alleen bij mijn fiets moest het stuur halverwege even vastgeschroefd worden. Dat was al eens eerder langzaam los getrild. Misschien een puntje voor bij een grote onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net terug uit Barcelona (10 dagen heerlijk weer gehad, maar dat terzijde), en heb meegenomen een foto van een fiets die ik nog nergens tegen ben gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://nomatter.nl/images/ligfietsbcn.jpg

Let ook op de enkelzijdige wielophanging voor en achter. Liep gelukkig als een echte toerist met een camera om m'n nek en kon dus ff snel een plaatje schieten. In BCN is fietsen an sich al niet zo ingeburgerd, maar met bovenstaand apparaat draaiden alle hoofdjes mee. :P

Weet iemand welke fiets dit is? Ik heb wel een ligfietskwartet, maar daar zit 'ie niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Hmm, je zit daar bijna "in" de fiets als ik het goed zie, dus je komt er niet uit als hij valt, wat me nogal eng lijkt. Je heb ook niet de bescherming die een velomobiel bied als je valt. Scary :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:29
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:35:
Ik ben net terug uit Barcelona (10 dagen heerlijk weer gehad, maar dat terzijde), en heb meegenomen een foto van een fiets die ik nog nergens tegen ben gekomen:

[afbeelding]

Let ook op de enkelzijdige wielophanging voor en achter. Liep gelukkig als een echte toerist met een camera om m'n nek en kon dus ff snel een plaatje schieten. In BCN is fietsen an sich al niet zo ingeburgerd, maar met bovenstaand apparaat draaiden alle hoofdjes mee. :P

Weet iemand welke fiets dit is? Ik heb wel een ligfietskwartet, maar daar zit 'ie niet in ;)
Kleur lijkt wel een challenge... ook al is deze wat lichter.

zelfbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Het moet zelfbouw zijn, maar wel er erg professioneel gedaan.

Matt Weaver is de eerste die (zover ik weet) met het idee kwam om de dragende framebuis over de schouder heen te laten lopen. Dat voor een wedstrijdfiets, met het stoeltje zo laag mogelijk boven de grond. De ketting liep bij dat ontwerp bovenlangs naar achteren als ik me het goed herinnner.

Zelf heb ik wel eens met het idee gespeeld voor een 'hangmatfiets', helemaal zonder onderframe dus, met een zelfde voorwielaandrijving, maar ook een voorvork aan de achterkant, zodat er valt te experimenteren met tweewielsturing :P

Mooie foto elguapo! Ook wel leuk om op te sturen naar ligfiets.net, wie weet kent iemand uit die kringen de ontwerper wel van een Europess ligfietstreffen of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

benoni schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Het moet zelfbouw zijn, maar wel er erg professioneel gedaan.
Zeker weten? Paar maanden geleden heb ik een filmpje op Youtube gezien van een stel Amerikanen die op precies dezelfde fiets (wel andere kleur) een proefritje maken. Daar stond ook gewoon een merknaam/type bij als ik het mij goed herinner. Kan het nu niet checken omdat op mijn werk Youtube geblokkeerd is :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:43
benoni schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:05:
[...]
Zelf heb ik wel eens met het idee gespeeld voor een 'hangmatfiets', helemaal zonder onderframe dus,
dat gaat pijn doen bij van die kleine hoge drempeltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 07:23
wat zijn de trappers kort, het lijkt alsof je maar een heel klein slagje kan maken bij het trappen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Wel makkelijke constructie om later een kapje voor te maken - genoeg plek om hem aan vast te zetten.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Skuzz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:46:
dat gaat pijn doen bij van die kleine hoge drempeltjes :P
Oeww... :')

Je kunt natuurlijk wel makkelijk de grondspeling tijdelijk vergroten :)

Verder vroeg ik me meteen al af of een hangmat zo is te maken dat het genoeg stabiliteit biedt om de fiets makkelijk rechtop te houden. En dan nog een mee- of tegensturend achterwiel :P Maar goed, het zou wel een superlicht en supersnel frame kunnen worden :)
MerijnB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:14:
wat zijn de trappers kort, het lijkt alsof je maar een heel klein slagje kan maken bij het trappen.
Dat heeft misschien iets te maken met de plaatsing t.o.v. het voorwiel, er is weinig ruimte over om te kunnen sturen. Maar ja, die korte trappers lijken me ook niet echt fijn met klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat met zo'n fiets over een flinke drempel niet heel goed is voor je kinderbijslag :P

Ik heb nog een foto, iets minder scherp helaas:

Afbeeldingslocatie: http://nomatter.nl/images/ligfietsbcn2.jpg

Voor zover ik zo snel kon zien leek het me geen zelfbouwfiets. Zowel voor als achter enkelzijdige wielophanging en net zo stoer metallic groen als mijn Seiran (..kuch...). Als je dat zelf kan bouwen ben je volgens mij doorgaans fabrikant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb het ding onlangs voorbij zien komen op Ligfiets.net of in de Ligfiets& als ik me niet vergis. Maarja.... wanneer? Weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Leuke fiets, maar op een of andere manier lijkt het er niet zo comfortabel uit te zien, maar ja, misschien kijk ik nu teveel door de ogen van een 'bukker'? :)

Zou hij wel vering hebben? In elk geval wel duidelijk dat ie voorwiel aangedreven is, dus misschien wat last van doorslippen bij snel optrekken, maar wel een soepelere aandrijving.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
Als je de 2 foto's vergelijkt valt het met de lengte van de cranks wel mee, zijn been gaat van bijna getrekt toch naar een hoek van ongeveer 80 graden in de knie. Dan heeft hij óf extreem korte benen, óf het valt met de cranklengte mee.
Je moet wel echt in het ding klimmen trouwens en als je niet gezien wordt en in een auto rijd heb je een 100% kans op sleutelbeenbreuk :\

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 07:23
bij nader inzien kan je ook op de 1e foto zien dat het crankstel normale lengte heeft. Je ziet nl dat de knie van z'n linkerbeen goed 'omhoog' staat. Als je echter alleen naar z'n voeten kijkt ziet het er heel gek uit, gevalletje verkeerd 3d intreperteren van een 2d beeld denk ik :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Maar wat heeft ie daar op zijn... euhh... schoot .... of buik? :)
Zal wel een jas zijn. Ik heb een tijd terug op mijn twee wieler ook eens twee van die inklapbare camping stoeltjes op mijn buik vervoerd, daar trok ik zelfs nog meer aandacht dan dat ik al deed. Waren van die dingen die inklappen tot langwerpige dingen die je in een hoes kan doen. Gelukkig hoefde ik maar 2 km van mijn ouderlijk huis naar mijn appartement.

Het was heerlijk fietsweer vandaag tussen de buien door, gelukkig had ik een ATV dagje. Nu het wat kouder wordt, fiets ik niet meer elke dag naar mijn werk en terug, zo'n echte die-hard ben ik kennelijk toch niet zo :)
Ook valt die 35 km enkele reis me wel wat zwaar, dus ik zal er naar streven om het eens of twee keer per week te doen en verder wat aanvullen met recreatief fiets verkeer in de weekenden, of gewoon 's avonds, kan natuurlijk ook. Fiets ik ook eens een andere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het fietsseizoen over :P

Ik ben er vandaag achter gekomen dat zonder verlichting door de stad rijden niet heel relaxed is, om 18:00 uur. Toch maar eens werk maken van de reelights die ik heb liggen...

Daarbij lijkt het me toch wel relaxed om een dikke schijnwerper op je fiets te hebben. Heb al ff zitten kijken, en je kan je geld er goed aan kwijt. :X Aan de andere kant, een flinke crash levert al snel meer schade op. /me gaat zich eens verdiepen in de wereld van de fietsverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ja, het moest er een keer van komen. :X
Mijn eerste valpartij! Op de heenweg zag ik al dat er wat modder lag, toen wat voorzichtiger gereden. Het was bij zon wegovergang in de polder.. Op de terugweg was ik te veel bezig met het kijken naar auto's, die er ook aankwamen, en ik sprint vol over de overgang heen. Recht in de blub op het fietspad en maak een dikke schuiver over m'n linkerkant :/ gelukkig, niet over mn rechterkant waar mn derailleur zit enzo maar toch. Alles vies, ligfiets geen schade ( spatbordje terugbuigen ) en met mij zelf enkel wat kneuzingen. Ketting lag ook in een héle vreemde kronkel maar hij was goed terug te leggen.
Bah, daarna voelde ik me weer een klein beetje wegschuiven door gladheid, bekruipt je gelijk zon naar gevoel. brrrr

maar * Tomino is fine! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Achja, deukje in je ego en klaar.
* WFvN is al vaker uitgegleden met de ligfiets, zelfs al een keer met z'n driewielige Versatile :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Elguapo: een tijdje terug heb ik mijn ligfiets voorzien van naafversnelling en goede verlichting. Dat is inderdaad een wereld van verschil. Ik kan het sterk aanraden.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik steeds meer ligfietsen tegenkom heb ik alvast het verkeersbord 'verplicht fietspad' aangepast. De huidige versie is imo namelijk niet meer van deze tijd....

Fout
Afbeeldingslocatie: http://nomatter.nl/images/verplicht-fietspad-oud.png
Goed
Afbeeldingslocatie: http://nomatter.nl/images/verplicht-fietspad-nieuw.png

Als je belangstelling hebt in een shirt of trui met het bord er op stuur me dan ff een mail (zie profiel). Als we er een stuk of 10-15 laten maken is het prima te betalen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
* WFvN is tegen

Ik WIL niet persé op het verplichte fietspad :X Ik heb niet voor niets een velomobiel met 3 wielen en een breedte van meer dan 75 cm :X

:+

Maareh.... je bent wel wat optimistisch. Hoewel de ligfiets natuurlijk is hoe de 'normale' fiets HAD moeten zijn en er inderdaad wel steeds meer ligfietsen komen is toch het alom bekende marteltuig nog altijd ruimschoots in de meerderheid ;)

Maar leuk US-fietsje is dat op het bord. Lijkt me een 26-26 high-racer.

* WFvN is vandaag maar eens aan het knutselen geweest want met z'n snelheid van de laatste tijd wil hij niet eens van het verplichte fietspad af; 22 km/h is toch niet normaal meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

* marcieking is zijn ligfiets nog even kwijt :(
Hij staat weer in Amsterdam, deze keer worden de zwaarste twee versnellingen bij de derailleur vervangen, en dan merk ik weer hoe pijnlijk het is om op een zadel te zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Uhuh...... en dan stevig doortrappen en dan zeker in de bochten stevig blijven doortrappen; geeft ook zo'n 'geinig' effect in vergelijking met je liggert :+

* WFvN heeft succesvol z'n fiets uitgelijnd; 30 km/h is weer normaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN, op het fietspad zul je: ;)

Afbeeldingslocatie: http://nomatter.nl/images/verplicht-fietspad-versatile.png

Merk overigens behoorlijk dat ik met deze kou langzaam wordt. Volgens mij ben ik koudbloedig: pas als de zon schijnt kan ik een beetje bewegen. Of misschien moet ik gewoon aan m'n conditie werken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Het seizoen is inderdaad wel een beetje voorbij. Desalniettemin fiets ik nog wel door, alleen niet zo veel meer. Ik doe nu meer recreatief en bijna niet meer 'forensische' kilometers. Vandaag op mijn compensatie dag door de magische 10.000 km grens gegaan! Ik ben er best trots op :)

Misschien leuke weetjes:
  • Vorig jaar had ik 6218,52 km gefietst
  • Mijn jaargemiddelde is 1 km/u sneller, voornamelijk voor rekening van de Alleweder begin dit jaar. 27,6 tegen 26,6.
  • Max snelheid 65,1 tegen 72,2 vorig jaar, misschien moet ik daar nog wat aan doen :)
  • Max fietstocht lengte 165 km tegen 141 vorig jaar.
  • Augustus was mijn topmaand: 1569,94 km
  • Ik ben 102 keer naar mijn werk gefietst, gemiddeld zo'n 70 km retour. Bijna een derde deel is door Amsterdam.
  • Alleweder A3: 3710km, A4: 4792, Optima Lynxx: 1174, Martelwerktuig 258.
  • Aantal lekke banden: 0. (Budi klopt op ongeverfd hout)
Houden jullie ook zo ziekelijk veel statistieken bij? Ik ben zo verslaafd dat ik echt niet zonder een kilometerteller zou kunnen fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
budi schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:46:
  • Aantal lekke banden: 0. (Budi klopt op ongeverfd hout)
Woei :)

Ik had wel een aan gort gereden band. Ik scheurde al zoekend in mijn toptas het parkeerterrein af hier en lag ineens op m'n gat in zo'n bak met hertshooi die ze voor de heilige koeien hebben aangelegd. Nog twee weken ermee doorgereden trouwens, met een katoenen noodverbandje om de binnenband heen en een plakker op de buitenband om de winkelhaak van 2 cm bij elkaar te houden. Disclaimer: met zo'n noodoplossing moet je je niet tussen druk verkeer begeven of gaan afdalen.
Houden jullie ook zo ziekelijk veel statistieken bij? Ik ben zo verslaafd dat ik echt niet zonder een kilometerteller zou kunnen fietsen :)
Met vakantie houd ik 't wel bij, maar normaal komt 't vaak voor dat ik de teller vergeet. Of dat ik een wiel wissel waardoor het magneetje niet goed zit. Ik kan weer eens een maand de woon/werk/hobby kilometers netjes bijhouden, beetje extrapoleren, vakantieweken eraf, vakantiekilometers erbij, en dan moet ik toch een redelijk betrouwbare tellerstand kunnen fabriceren :>

@elguapo: Ik kan me 't niet goed herinneren maar 't kan zijn dat ik die shirts een jaar of 5 geleden in een kraam heb zien hangen op Cycle Vision. Je had ook van die shirts met een kindertekeningetje 'ligfietzen is leukerder' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Het seizoen is inderdaad wel een beetje voorbij. Desalniettemin fiets ik nog wel door, alleen niet zo Houden jullie ook zo ziekelijk veel statistieken bij? Ik ben zo verslaafd dat ik echt niet zonder een kilometerteller zou kunnen fietsen :)
Ja, ik houd ook redelijk wat statistieken bij. In ieder geval het aantal lekke banden, het aantal gefietste werkkilometers per maand, het aantal gefietste privékilometers per maand, het aantal kilometers per jaar, een prognose van de (verwachte) eindstand op 31 december. De maximumsnelheid die ik gehaald heb, de grootste afstand op één dag gereden en nog wat andere zaken.

Voor mij is de snelheid best belangrijk. Daarmee kan ik m'n conditie in de gaten houden maar ook de conditie van m'n fiets. Zo was duidelijk dat ik de laatste weken veel te traag reed. Ik dacht eerst m'n eigen conditie maar het bleek toch de fiets te zijn. M'n snelheid is weer bijna als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Voor de liefhebbers, er is ook een ligfiets hyve. Wellicht leuk als andere liggers je ook via daar kunnen vinden!

Overigens, het is nu wel winter maar het kriebelt toch wel om met m'n ligfiets in de zomer een flinke rit te maken. Eerst als test naar de waddeneilanden ofzo en daar wat vertoeven. Tref mijn vrienden/kenissen daar.

Daarna in de grote vakantie wil ik toch wel heel graag naar het buitenland. Ergens ver weg fietsen. Dit vergt natuurlijk wel wat voorbereiding, training en dergelijke maar het idee staat me zeer zeker aan!

Leuk om te plannen en op te gaan bouwen! :)

Meer liggers met kriebels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

@WFvN:
Volgens mij zie ik jou regelmatig langsfietsen voor mijn huis? (twistvlietpad stadshagen)
Die velomobiel van je avater kwam me bekend voor, en op je blog staat dat je in zwolle woont, dus het kan haast niet missen :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik rijd dagelijks 2x over het Twistvlietpad inderdaad. 's Morgens meestal iets na 7:00h en 's middag variëert nogal. Maar kan bijna niet missen. Ik zeg bijna want m'n vrouw heeft er ook 1 maar dan een roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Dan moet jij het wel zijn :)
Want ik zie je altijd in de middag (om 7 uur slaap ik nog :+ ) en ik weet zeker dat het die kleur is.
Volgens mij zie ik je soms wel samen met iemand anders fietsen.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Vanavond kwam mijn vader weer aanrijden, en raad eens wat er achterin de auto stond :D
Het was de driewieler met nieuwe tandwieltjes :) Nu morgen eens "stresstesten" en kijken hoe hard ik nu kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Op lucht- en ruimtevaarttechniek in Delft staan nu ten minste twee ligfietsen (ik zie er nu altijd twee staan, soms meer). Toevallig een tweaker tussen?

De twee die ik zie zijn allebei zelfbouw, ééntje wordt altijd in de fietskelder gezet (is dus een medewerker) onder de trap, de ander staat tot nu toe altijd in een hoekje onder de windtunnel die men de overdekte fietsenstalling noemt. Laatstgenoemde heeft zowel voor als achter relatief kleine banden, er staan markeringen op maar die weet ik zo snel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Arm1n schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:11:
Dan moet jij het wel zijn :)
Want ik zie je altijd in de middag (om 7 uur slaap ik nog :+ ) en ik weet zeker dat het die kleur is.
Volgens mij zie ik je soms wel samen met iemand anders fietsen.
Oh, maar 's middags kan je me soms op betere momenten zien. Ik heb al eens 50 km/h (op mijn teller die nauwkeurig is afgesteld) gejakkerd over het Twistvlietpad :+
Meestal rijd ik zo'n 30 à 32 km/h maar soms trap ik door naar 40 en heel soms zelfs naar 50 km/h als dat veilig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik weet het nu zeker, mijn Reelight voorlampje is echt stuk, en 't ligt niet aan de afstelling.

Nu heeft voor mijn doen zo'n Reelight nog wel een langere levensduur dan een slingerkoplamp, maar ik ben uiteraad wel benieuwd wat het probleem is en of je er wat aan kunt doen. Ik vond een officiële importeur voor Nederland, dus die heb ik maar eens blij gemaakt met een ingestuurd formulier:
Beste medewerker,

Ik heb deze zomer een Reelight set kado gekregen en was er uiterst tevreden over. Het is de originele Deense versie die knippert.

Een week of twee geleden kreeg ik echter problemen met het voorlicht. Bij elke rit duurde het langer voordat deze begon te knipperen. Dichterbij of verderaf plaatsen hielp niet. Het begon me op te vallen bij 300 m, de volgende rit werd het 500m, dan 1km, 2km, 5km, en nu is 't oneindig. Het achterlicht doet 't daarentegen vrijwel meteen na wegrijden.

Ik wil jullie niet op garantie aanspreken (volgens mij was deze set ook niet via jullie bedrijf gekocht) maar ik wil wel graag dat het probleem wordt teruggekoppeld. Ik heb namelijk tussendoor op diverse forums de Reelight aangeprezen, ook van anderen gelezen dat ze het product kochten, en nu ik meld dat mijn voorlichtje stuk is gegaan krijg ik daar ongetwijfeld vragen over.

Bij deze mijn opmerkingen en vragen om tot een probleemdiagnose te komen:
- Het voorlampje is gemonteerd op een 20 inch voorwiel van een ligfiets. De belasting is dus significant hoger, gemiddeld 1,5 tot 2 keer zoveel toeren, met uitschieters, want ik heb er een aantal keren 70 tot 80 km/u mee gereden. Volgens de website van Reelight moeten de lichtjes goed beschermd zijn tegen overbelasting. Het achterlichtje zit op een 28 inch wiel, en die doet het nog. Als de combinatie snelheid en wielmaat dus een probleem zou zijn, kon de uitval dan worden voorkomen door een magneetje minder te plaatsen op het kleine wiel?
- Het achterlichtje had in het begin een probleem: de spoel rammelde in de behuizing. Dat gaf een hinderlijk geluid en trillingen op het frame. Ik heb toen een klein gaatje erin geboord en daar secondenlijm in laten lopen. Ook heb ik de naden aan de buitenkant van een streepje lijm voorzien. Kan het zijn dat daardoor het achterlichtje veel langer meegaat, bijvoorbeeld omdat er geen vocht in kan trekken, en bij het voorlicht wel?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb ook al een kapotte voorlamp gehad, wel de Nederlandse versie. Toen ik van mijn vriendin naar huis reed (5km) knipperde het voorlicht alleen als er een magneet langs kwam, terwijl het constant hoort te branden. Halverwege de rit deed hij het helemaal niet meer. Als je tegen de Reelight aantikte hoorde je dat er iets los zat van binnen.

Heb toen gewoon het voorlampje om gewisseld bij de fietsenmaker. Overigens hebben mijn zusje en vriendin beiden een perfect werkende setje sinds een paar maanden, dus ze gaan niet altijd stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een kapotte voorlamp, maar dat komt omdat ik 'm uit m'n handen heb laten kletteren... Heb een tijdje terug weer geprobeerde de reelights op m'n fiets te krijgen, maar het is zo'n gepriegel en gedoe dat ik vandaag de Sigma Mirage Evo + Evo X Pro Endurance set gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik kreeg zojuist een telefoontje van de Reelight importeur. Hij heeft met de fabrikant overlegd, omdat er voor de Reelights een duurzaamheids-testprogramma loopt kon hij de gegevens vergelijken.

Volgens de mensen bij R&D moet de overspanningsbeveiliging van de SL100 serie ook onder hoge belasting goed functioneren. Dus op een ligfiets minder magneetjes monteren als voorzorgsmaatregel is niet nodig (al kan het je wel een heel theoretisch klein beetje energie schelen bedenk ik mezelf).

De gezamenlijke conclusie is dat er toch vocht in de behuizing is getrokken. Dat lijkt ook mij het meest logisch, want de problemen begonnen in een maand met regen en mist, en het verklaart ook dat het steeds langer duurde voordat het lichtje aanging. Volgens de importeur is bij het ontwerp en de productie hier wel uitgebreid op gelet en getest. Dat geloof ik graag, want het kunststof van de behuizing is een stuk steviger dan van andere lichtjes die ik op de fiets heb gehad.

Enfin, ik moest toch maar een hele nieuwe set lichtjes krijgen vond ie :)
Voor 't gemak de Nederland goedgekeurde versie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
Ik ben mijn kilometer teller een beetje kwijt... dus al zeker 10km zonder gefietst..

Zit budi nu nog wel op zijn stoel? of is hij er van schrik afgevallen? :-)

nou vooruit dan nog een paar kleine statistiekjes: al 3x 10 minuten op de ligfietshometrainer van de fysio gefietst. Het kostte wat moeite haar te overtuigen dat die veel beter fietst dan zo'n buk hometrainer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag reed ik van Zwijndrecht naar Rotterdam met de CityEL en kwam toen een rode Alleweder tegen. Tenminste het leek er erg op, maar zo te zien was de achterkant aangepast naar een meer aerodynamischer vorm.

Toevallig lag de camera al klaar voor wat korte filmpjes van de rit. Onderstaand een screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.cityel.eu/joomla/images/stories/rotterdam/alleweder1.jpg

Wel mooi, twee alternatieve voertuigen naast elkaar. Dat zouden er veel meer moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik herken maar weinig 'aangepast naar een meer aerodynamische vorm'. Volgens mij is het een standaard Alligt Alleweder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:05:
Ik herken maar weinig 'aangepast naar een meer aerodynamische vorm'. Volgens mij is het een standaard Alligt Alleweder
Ik dacht dat een Alleweder een meer platte achterkant heeft. Deze ziet er wat ronder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Volgens mij is het dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.bentrideronline.com/Buyer's%20Guide/images/Alleweder.jpg

Ik weet niet hoe je dat 'ronder' bedoelt; vanaf de achterkant gezien dat hij ronder naar de zijkanten is of vanaf de zijkant wat ronder naar achteren?

Alligt Alleweders zijn er in verschillende vormen/maten. Die op de foto is volgens mij dezelfde als die ik hierboven laat zien.

Modellen met een rondere kont vanaf de achterkant gezien zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.alleweder.ch/Images/A4Seite.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Om jullie discussie een beetje te breken, sorry daarvoor :+

om voor het eerst in mijn leven een vakantie daadwerkelijk vroeg in te plannen maar alvast van start gegaan.
Ik 't even schetsen voor jullie, wellicht hebben jullie ( meer ) ervaring in dit soort dingen als ik heb.

Van de zomervakantie heb ik ongeveer 7 weken vakantie, en die zou ik graag voor een onbepaalde tijd van deze vakantie willen ligfietsen. Nederland heb ik onderhand wel een beetje gezien en wil heel graag in andere landen fietsen, dat lijkt me onvergetelijk!

Er zijn natuurlijk verschrikkelijk veel routes in europa. Veel diversiteit en mogelijkheden. Fietsen langs de donau bijvoorbeeld, maar dat terzijde.

Eerste vraag die in me opkomt is, moet ik alleen gaan fietsen? gevoel zegt nee, het is veel leuker om je ervaringen te delen met een reisgenoot. Echter die reisgenoot moet ook ligfietsen natuurlijk, anders is de lol er snel vanaf. Hij moet ook redelijk van mijn leeftijd zijn.. dat is toch fijner. 18 -t/m 25 is fijner dan 18 - vanaf 35+ maar dat is persoonlijk denik..

Tweede puntje is, wat ga ik fietsen en hoever? Ga ik van te voren een stuk met de trein, vertrek ik uit Nederland en wat is de moeilijkheidsgraad die ik ga nemen? Hoever.. bergen ja/nee?

zoiezo een keertje trainen en kijken wat ik haal in een weekend/week door bijvoorbeeld naar texel te fietsen en terug, ik bedenk maar wat.
Ander puntje, neem je een tent mee ( http://www.hennessyhammock.com/ ) lijkt me erg makkelijk, of pak je toch hotels. Heeft ook te maken met financiele plaatje natuurlijk.
Als je tent meeneemt moet je ook camperen, in denemarken bijvoorbeeld veel makkelijker dan in andere landen ( wild camperen)

Allemaal vragen, misschien hebben jullie zelf wat ervaringen hierover, tips, sites etc?
Is het slim, in je 1tje? als 18 jarige, etc etc. Wil er gewoon graag over kletsen met iets meer ervarender ligfietsers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tomino schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:54:
Eerste vraag die in me opkomt is, moet ik alleen gaan fietsen? gevoel zegt nee, het is veel leuker om je ervaringen te delen met een reisgenoot.
Het kan in ieder geval wel, gezien de vele solo-reisverslagen op internet :) Als je het niet prettig vindt moet je het natuurlijk niet doen.
Echter die reisgenoot moet ook ligfietsen natuurlijk, anders is de lol er snel vanaf. Hij moet ook redelijk van mijn leeftijd zijn.. dat is toch fijner. 18 -t/m 25 is fijner dan 18 - vanaf 35+ maar dat is persoonlijk denik..
Dat is ook een beetje mijn probleem. Wil graag op fietsvakantie met de ligger, maar degene waarmee ik graag zou fietsen (mijn vriendin :P ) heeft nog helemaal geen ligfiets en al helemaal geen fietsconditie.

Tweede optie is natuurlijk om met iemand te gaan die je bijvoorbeeld via internet kent. Het grootste nadeel daarbij is dat je van tevoren nooit zult weten of diegene wel een paar weken achter elkaar leuk gezelschap zal zijn, dat is erg moeilijk in te schatten. Je kunt natuurlijk een paar keer afspreken of eens een paar dagen proeffietsen, maar dat zegt ook niet alles. Ik heb vrienden die ik al jaren ken en helemaal leuk vind voor een paar dagen, maar als ik daar weken mee op vakantie zou moeten word ik gek :P
Maar misschien ben ik gewoon lastig op dat gebied en vormt dit voor 'normale' mensen geen probleem ;)
Allemaal vragen, misschien hebben jullie zelf wat ervaringen hierover, tips, sites etc?
Is het slim, in je 1tje? als 18 jarige, etc etc. Wil er gewoon graag over kletsen met iets meer ervarender ligfietsers :)
Als site natuurlijk http://wereldfietser.nl/ , veel reisverslagen/landeninformatie/forum met reismaatjes etc. Vooral toegespitst op normale vakantiefietsen, maar vrijwel alle informatie is natuurlijk hetzelfde voor een ligfietsvakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Zo'n hangmat slaapt heerlijk als je het eenmaal gewend bent. Ik heb in mijn studententijd een jaar of wat in een hangmat geslapen, ideaal omdat je 'm makkelijk weg kunt bergen.

Als je zoiets op vakantie wilt gebruiken moet je met een paar dingen rekening houden:
  • Je vindt niet overal bomen op ongeveer de goede afstand, op campings zit daar vaak net een heg of een weg tussenin. Als stukjes houthakbos je favoriete wildkampeerplek zijn dan zou je redelijk vaak een plek kunnen vinden. Maar probeer wel vooraf of je de hangmat-tent ook goed als een shelter kunt gebruiken, met een paar geïmproviseerde stokjes en wat scheerlijnen, want ik weet zeker dat je ook op plaatsen terecht zult komen waar je op de grond zult moeten slapen. Voor die gevallen is het ook wel handig om een dubbel kussen op je ligfietszitje te hebben, naast elkaar op de grond is dat net genoeg om als matras te kunnen dienen.
  • Als het kouder is 's nachts kun je niet zonder een extra onderdeken (liefst één die eronder hangt zodat je de isolerende lucht niet platdrukt met je lichaam). Dat is dus een dik pakket extra om in de tas te proppen. Maar ga je hartje zomer, niet hoog in de bergen, niet ver richting 't oosten, dan kun je wel zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Je hebt trouwens toch ook van die wat luxere fietsvakanties? Dan rijd je toch met een groep van hotel naar hotel en gaat er een bus mee voor het geval je een dag niet lekker bent? Wat ik me dan alleen afvraag is als je met een velomobiel zou gaan, of je dan wel mee mag, want zo'n ding kan natuurlijk lastig in het fietsenrek mee. Aan de andere kant is er natuurlijk wel een grote kans dat iemand anders van de groep wel eens een dagje zou willen rijden in zo'n ding :)

Ik ben wel een beetje een luxebeest, dus ik zou niet graag met tentjes en campings aan de gang willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Onder andere http://www.cycletours.nl/ biedt dat soort reizen aan, met bezemwagen en geregelde accomodatie. Tien jaar geleden (toen ik 11 was, met papa en mama :P ) twee weken een groepreis via hen gedaan in Zweden.

Opzich erg praktisch, maar je zit wel met een groep die maar moet bevallen. En zonder backup fietsen is natuurlijk veel spannender en binnen Europa eigenlijk ook wel goed te doen.

Hoe het met velomobielen zit weet ik niet. Je zal best meemogen, maar ze hebben standaard fietsenkennis natuurlijk (zijn vaak studenten met een vakantiebaantje) en kunnen geen velomobiel voor je gaan uitlijnen of iets dergelijks :P

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 04-12-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsvakantie voor iedereen aldus de website, dus daar moeten ze zich maar aan houden :P

Ik heb gister eindelijk m'n Sigma lichtsetje gemonteerd. Man wat een licht komt daar af :D Heb rond 22:30 een stukje getest langs een bospaadje zonder lantarenpalen. Zag bijna meer dan overdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:53:
Fietsvakantie voor iedereen aldus de website, dus daar moeten ze zich maar aan houden :P

Ik heb gister eindelijk m'n Sigma lichtsetje gemonteerd. Man wat een licht komt daar af :D Heb rond 22:30 een stukje getest langs een bospaadje zonder lantarenpalen. Zag bijna meer dan overdag :+
Wellicht heb je het al een keer laten zien, maar heb je linkje?
Mijn cateye van 35( :( ) euro geeft echt een snot straaltje licht en heb écht beter nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze set:
Afbeeldingslocatie: http://www.lijtenfietsen.nl/images/sigma_mirageendkit1.jpg

Voluit de "Sigma Mirage Evo + Evo X Pro Endurance" en net zo'n hap uit je budget als de naam lang is (125 euro). Maargoed, dan zie je ook wat, en je hebt twee koplampen, twee accu's met lader en een achterlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Op mijn Alleweder A4 heb ik een Inoled Inolight 20+ velle ledlamp aangesloten ook op zo'n Sigma NiPack. Komt ook echt een bak licht vanaf. Een keertje was ik in Almere 'slachtoffer' van een van de vele detours midden in de nacht, werd ik omgeleid door / langs het in aanbouw zijnde Almere Poort richting het kromslootpad. Die bordjes hingen erg hoog en het was pikdonker, dus ik had de straal wel een beetje nodig, dus toen ik hem recht vooruit deed, kon ik alles prima zien. Totdat ik ergens de hoek omging en oog in oog met een reflecterend bord kwam, werd ik helemaal verblind!
Daar zouden mijn tegenliggers last van hebben gehad, dus normaal heb ik hem altijd wat naar beneden gericht staan en eigenlijk is dat normaal gesproken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
om het andere uiterste weer te geven: ik heb 2 led lampjes van de markt totale waarde 4 euro op mijn fiets en het voldoet ook. Dat wil zeggen: ik ga geen hele einden in het donker rijden, en meestal zijn er wel lantaarnpalen. Dus voldoende om gezien te worden en geen bekeuring te krijgen.

Niels heeft denk ik ook een sigma koplamp en dat is echt een schijnwerper. wel lekker als er geen lantaarnpalen zijn maar verder een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Het hangt ook een beetje van je snelheid af denk ik. In het donker durf ik alleen 30 te rijden als ik ook echt een beetje goed kan zien. Als ik 15 zou rijden, zou het wat mij betreft al niet zo fel hoeven te zijn dat licht. Vooral met de bochtjes wil ik wel graag zien waar ik rijd op hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De meeste zullen het al gehoord hebben, maar toch even voor de zekerheid:

Eén ringslot van Abus (typenummer weet ik niet) en drie ringsloten van AXA (583, SL7, SL9) blijken binnen twee seconden open te gaan als je er even met een blanco sleutel in rommelt (site met info en een filmpje) .

Het schofterige is dat AXA de sloten niet omruilt voor een goed slot, maar dat ze alleen adviseren om twee sloten te gebruiken (ja duh, maar een slecht AXA slot telt niet als een slot) en om een nieuw type slot bij ze te kopen 8)7 Een tijdje geleden was er ook gezeur met Amerikaanse sloten (kryptonite) die met de dop van een BIC-pen open gingen, en die zijn na veel protest omgewisseld door de fabrikant.

Ik heb zelf een SL7 en ik gebruik hem niet vaak, maar als ik hem gebruik heb ik toch het liefst dat hij niet zomaar open gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Gizz schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:42:
Het schofterige is dat AXA de sloten niet omruilt voor een goed slot, maar dat ze alleen adviseren om twee sloten te gebruiken
Jah.... koop er nog een 2e SL7 bij 8)7 Dat helpt! :+
(ja duh, maar een slecht AXA slot telt niet als een slot) en om een nieuw type slot bij ze te kopen 8)7
Ach, het vreemde is ook dat zogenaamde ART-keurmerk. Daar zitten dus 'goedgekeurde' sloten bij die soms véél minder goed zijn (of lijken) dan sloten zònder ART-keurmerk.

Ik had al het goedgekeurde SL7 slot maar daarnaast nog een zwaar, gehard stalen Abus slot zonder keurmerk maar volgens de Fietsersbond getest als een van de beste sloten.

Voor de vorm en de verzekering heb ik dus zo'n SL7 in combinatie met een bijbehorende ketting om de fiets 'aardevast' te monteren. Ik voldoe aan de eisen van de verzekering maar die ketting had ik al weinig vertrouwen in maar het vertrouwen in het SL7 slot kan dus ook door de plee.
Ik heb dus voor situaties waarbij ik het niet vertrouw dus ook dat niet goedgekeurde véél zwaardere slot van Abus. En zeker niet onbelangrijk: m'n ingebouwde auto-alarm met 110 dB voor de oortjes.
Die laatste lijkt me nog wel het meest doeltreffend op plekken waar ook veel ander publiek komt.
Ik heb zelf een SL7 en ik gebruik hem niet vaak, maar als ik hem gebruik heb ik toch het liefst dat hij niet zomaar open gaat |:(
Same here....

M'n vrouw heeft dus ook een SL7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Sloten bieden toch weinig meer dan schijnveiligheid... De meeste sloten zijn in minder dan 30 seconden te kraken, met of zonder geweld.

(daarbij komt nog de vraag of het niet vreselijk opvalt als iemand opeens op een greenmachine die onlangs gejat is voorbij komt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De SL7 en SL9 hadden beide het ART-keurmerk, maar ze zijn per direct van de lijst afgehaald. Een slot wordt dus grondig getest voordat het een keurmerk krijgt :z
ssj3gohan schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:20:
Sloten bieden toch weinig meer dan schijnveiligheid... De meeste sloten zijn in minder dan 30 seconden te kraken, met of zonder geweld.
De goede sloten toch niet mag ik aannemen? Bij Kassa3 hadden ze een item waarin een fietsendief met tangen/scharen 10 goedkope sloten te lijf ging. Die had hij inderdaad allemaal in 30 seconden open, maar het Halfords beugelslot lukte ook alleen maar omdat de beugel op de grond lag en hij met z'n volle gewicht op de betonschaar kon leunen. Terwijl dat nog niet eens echt gehard staal was aldus mr. Dief. Een echt geharde ketting, met discusslot, daar begon hij nooit aan omdat je daar met normale spullen nauwelijks doorheen komt. Ik neem dus aan dat zo'n slot iets langer meegaat dan 30 seconden :P

Waar ik overigens wel mee zit is dat ik op mijn Hurricane eigenlijk geen goede plek heb om een ketting/beugel vast te maken, omdat je zoals bij zoveel ligfietsen geen diamondframe hebt. Een ketting om de buis tussen de stoel en stuur kan natuurlijk wel, maar met je standaard inbussleuteltje heb je zo de stoel los en het frame doormidden, waardoor de ketting er zo af kan. Heeft iemand daar al iets op bedacht? :P

[ Voor 79% gewijzigd door Gizz op 08-12-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boutjes vervangen door wat minder standaard spul? Torx TR oid. Hebben ze vast niet bij zich. Ook met een normaal Torx bitje krijg je dan niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gizz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:29:
De SL7 en SL9 hadden beide het ART-keurmerk, maar ze zijn per direct van de lijst afgehaald. Een slot wordt dus grondig getest voordat het een keurmerk krijgt :z

[...]

De goede sloten toch niet mag ik aannemen? Bij Kassa3 hadden ze een item waarin een fietsendief met tangen/scharen 10 goedkope sloten te lijf ging. Die had hij inderdaad allemaal in 30 seconden open, maar het Halfords beugelslot lukte ook alleen maar omdat de beugel op de grond lag en hij met z'n volle gewicht op de betonschaar kon leunen. Terwijl dat nog niet eens echt gehard staal was aldus mr. Dief. Een echt geharde ketting, met discusslot, daar begon hij nooit aan omdat je daar met normale spullen nauwelijks doorheen komt. Ik neem dus aan dat zo'n slot iets langer meegaat dan 30 seconden :P

Waar ik overigens wel mee zit is dat ik op mijn Hurricane eigenlijk geen goede plek heb om een ketting/beugel vast te maken, omdat je zoals bij zoveel ligfietsen geen diamondframe hebt. Een ketting om de buis tussen de stoel en stuur kan natuurlijk wel, maar met je standaard inbussleuteltje heb je zo de stoel los en het frame doormidden, waardoor de ketting er zo af kan. Heeft iemand daar al iets op bedacht? :P
Het zwakke punt hoeft ook niet in het slot te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:29:
Bij ons gaan de sloten door de zitting heen. Handig man, die standaard Challengestoeltjes ;)

Maar goed, ook m'n bagagedrager is een handig item. Ook daar haal ik hem wel doorheen. Of soms door het achterwiel en dan voor de zitting langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is ook een idee natuurlijk door het stoeltje heen. Maar heb je dan nog wel de standaard boutjes die de stoel met je fiets verbinden? Ze hebben dan natuurlijk een fiets zonder zitting als ze hem zo willen jatten, maar je hebt van die gekken :P

Een ander zwak punt zijn natuurlijk de quick release naafjes. Heb wel eens overwogen om er een slotsetje voor te kopen, maar ik ben dan weer echt iemand die op het moment dat het nodig is dat sleuteltje nergens kan vinden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:09:
Dat is ook een idee natuurlijk door het stoeltje heen. Maar heb je dan nog wel de standaard boutjes die de stoel met je fiets verbinden? Ze hebben dan natuurlijk een fiets zonder zitting als ze hem zo willen jatten, maar je hebt van die gekken :P
Tja, maar dan heb je vast ook van die gekken die je wielen, stuur, voorvork, verlichting, ketting, derailleurs, trappers, cranks etc. van je fiets afschroeven en het diamantvormige kader laten staan (in geval van een 'bukker') ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bij dure fietsen wordt gewoon whatever er met het slot vastzit weggesneden (zeker gezien ze meestal alu zijn en dat zeer slecht tegen de haakse slijper kan) en wordt de fiets vakkundig gereconstrueerd, om daarna geheeld te worden voor niet te zuinige bedragen. Dan haal je er makkelijk een uurtje vakkundig laswerk uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
WFvN schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:07:
[...]

Tja, maar dan heb je vast ook van die gekken die je wielen, stuur, voorvork, verlichting, ketting, derailleurs, trappers, cranks etc. van je fiets afschroeven en het diamantvormige kader laten staan (in geval van een 'bukker') ;)
Daar moet ik echt niet aandenken, wat een gedachte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Vandaag even lekker de koude getrotseerd in mijn Alleweder. Natuurlijk is dat niet zo moeilijk in zo'n ding, alleen je hoofd, nek en bovenkant van je schouders hoef je goed in te pakken. Geen handschoenen nodig gehad. Wat ook wel fijn is met dit weer is dat het water in je bidon zo lekker koel blijft, die ligt namelijk op de bodem van de fiets tegen het aluminium. Als ik wat langer fiets wordt het trouwens een natte bende binnen van de condens.

Het viel me ook op trouwens dat er heel veel kinderen waren die nog nooit een fiets gezien hadden. Ze waren aardig onder de indruk toen ik even rustig me liet gaan van een steil hellinkje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:35:
Het viel me ook op trouwens dat er heel veel kinderen waren die nog nooit een fiets gezien hadden. Ze waren aardig onder de indruk toen ik even rustig me liet gaan van een steil hellinkje af.
:? Euhm :?

Maar goed, ga jij nog naar de Oliebollentocht dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter gekomen dat m'n extra dikke winterjas niet handig is als je ligt: de kou waait aan de onderkant naar binnen...

Zaterdag ben ik even naar Amersfoort gefietst. Koud, maar met een fleece-trui en een softshell prima te doen. Had wel een beetje gekke benen en handen toen ik na een uurtje afstapte. Tip van de dag: til in die staat niet je fiets een fietsenstalling in. Liet 'm omvallen met als resultaat de eerste kras in de lak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
WFvN schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:27:
[...]

:? Euhm :?

Maar goed, ga jij nog naar de Oliebollentocht dit jaar?
Haha, ja dat formulier ik natuurlijk expres zo: een ligfiets is natuurlijk de enige echte fiets, een fiets zoals een fiets had moeten zijn ;)

Ik zou wel graag een keer zo'n Oliebollentocht mee willen maken, lijkt me hardstikke leuk. Helaas ben ik bang dat het een beetje ver weg is voor mij, Putten. Dus dan moet ik er eerst ruim 60 km heen fietsen vanaf Bussum, dan de 60 km tocht met z'n allen en daarna weer 60 km terug. Dat zou in de buurt komen van de 200 km op een dag, meer dan dat ik ooit op een dag heb gereden en dan nog eens in de winter ook.
Maar misschien moet ik daar gewoon peop aan hebben en gewoon gaan fietsen :)
Desnoods gewoon mezelf dwingen heel traag te fietsen, maar ja, dan wordt ik zo doof van die Rohlofnaaf. Of nog snel voor die tijd een kleinere tandwiel voor laten monteren.

Ga jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:44:
Haha, ja dat formulier ik natuurlijk expres zo: een ligfiets is natuurlijk de enige echte fiets, een fiets zoals een fiets had moeten zijn ;)
True..... so true!
Ik zou wel graag een keer zo'n Oliebollentocht mee willen maken, lijkt me hardstikke leuk. Helaas ben ik bang dat het een beetje ver weg is voor mij, Putten. Dus dan moet ik er eerst ruim 60 km heen fietsen vanaf Bussum, dan de 60 km tocht met z'n allen en daarna weer 60 km terug. Dat zou in de buurt komen van de 200 km op een dag, meer dan dat ik ooit op een dag heb gereden en dan nog eens in de winter ook.
Maar misschien moet ik daar gewoon peop aan hebben en gewoon gaan fietsen :)
Desnoods gewoon mezelf dwingen heel traag te fietsen, maar ja, dan wordt ik zo doof van die Rohlofnaaf. Of nog snel voor die tijd een kleinere tandwiel voor laten monteren.

Ga jij wel?
Ik ga wel ja.

Wat betreft dat fietsen. Ik zit ook 60 km van Putten vandaan. Ik heb/had het in de planning om er naartoe te fietsen, de rit te rijden en dan weer terug te fietsen. Alleen of dat nog doorgaat moet ik nog zien. M'n conditie is de laatste tijd ronduit beroerd. De lage termperaturen in combinatie met m'n conditie en de afstand van ook zo'n 180 kilometer zet mij ook aan het twijfelen. Er zijn hier vandaan wel redelijk wat liggers die er naartoe fietsen maar die willen 28/29 kruissnelheid rijden. Dat ga ik vermoedelijk niet redden tenzij er komende anderhalve week een wonder gebeurt. Het begint er dus op de lijken dat ik de fiets op de aanhanger ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hmmmm als ik het zo bekijk, lijkt het mee te vallen met de lengte. Via de snelweg is volgens de routeplanner 43 km en dat is een beetje om, dus misschien is het maar 40 met de fiets. Dat verandert dus wel de zaak een beetje.
Ik zou nog kunnen kijken of er meer ligfietsers zijn die uit die richting komen, zodat ik met iemand mee kan rijden.

Mogen tweewielers eigenlijk ook mee? Misschien dat er meer mensen zijn die dit topic lezen die mee willen? Volgens mij is de tocht zelf heel ontspannen en wordt er gewoon keurig op iedereen gewacht. Ik heb wel eens wat filmpjes bekeken, volgens mij klopt het wel wat ik schrijf? WFvN is vast al vaker geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
In principe wordt er op iedereen gewacht ja. Afgelopen jaar is dat wat anders gelopen in verband met veel lekke banden. Ik ben toen met een groepje van een stuk of 8 velomobielen wat later aangekomen.
Snelheden liggen doorgaans ergens gemiddeld op 25 km/h dus kruissnelheden van 28 tot 32 km/h

Wat betreft het soort fiets: het is echt een 'velomobielentocht'; niet bedoeld dus voor 'open' liggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De tweewielige en driewielige niet gestroomlijnde ligfietsers kunnen sinds dit jaar terecht bij de Appelflappentocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:35:
Ik ben er achter gekomen dat m'n extra dikke winterjas niet handig is als je ligt: de kou waait aan de onderkant naar binnen...

Zaterdag ben ik even naar Amersfoort gefietst. Koud, maar met een fleece-trui en een softshell prima te doen. Had wel een beetje gekke benen en handen toen ik na een uurtje afstapte. Tip van de dag: til in die staat niet je fiets een fietsenstalling in. Liet 'm omvallen met als resultaat de eerste kras in de lak :(
Balen van die kras. Had je eigenlijk nog wat extra voor je voeten gedaan? Ik ben vanochtend met de Alleweder naar mijn werk gereden en vooral mijn bovenkant goed ingepakt: muts op en zo'n ding voor om je nek waar ik de eerste kilometers mijn kin in kon steken.
Niet koud gehad, maar het ging allemaal niet erg snel ondanks de wind een beetje mee. Nu nog die 33 km terug na het werk eind van de middag :)
Gemiddelde was 26 en kon nu tenminste met gerust hart verantwoord door rood fietsen :+

Ik heb me ingeschreven voor de Oliebollen tocht. Het was geen probleem als ik toch niet op kom dagen voor het geval de omstandigheden erg erg slecht zijn. De dag ervoor gaat mijn broer namelijk trouwen, dus het moet niet te zwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En budi, ben je al thuis? :D

Ik heb alleen m'n bovenlijf extra ingepakt. Ging zaterdag prima, maar vandaag zou ik voor zo'n tochtje wel een extra broek aantrekken. En handschoenen zijn ook geen overbodige luxe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Jups. Ik heb het weer gehaald. Net na vertrek moest ik ff wachten bij een stoplicht, maar dat liep een klein beetje af en ik moest de remhendel even aangeknepen houden voor een minuut.... nou, dat was nog best k-k-k-koud zonder handschoenen. Ik had natuurlijk aan de handrem kunnen denken....... :+

Wat statistieken:
  • afstand 65,34 km
  • tijdsduur 2:34:42
  • gemiddeld 25,34 km/u
  • max snelheid 42,79 km/u
  • odo stand 5044 km (sinds 22 juni)
  • temperatuur -2,1C gemiddeld
  • gevoelstemperatuur terugreis -6,4C graden
  • luchtdruk 1040 mbar gemiddeld
  • wind 2 m/s gemiddeld uit NO
  • 188e keer woon-werk gereden waarvan 104 keer dit jaar
  • aantal lekker banden: 0 (budi klopt af)
  • airmiles gespaard: 0
  • lunchkosten E3,40
  • verkeersboetes: 0
  • verkeersovertredingen: 3 (keertje verantwoord rood, oversteken op zebrapad (wel gewacht op groen) en vlak daarna iets van 10 meter spookrijden)
Meer kan ik niet verzinnen om jullie mee te vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
zo'n ligfiets ziet er wel relax uit, maar zijn er ook ligfietsen waar je een beetje mee kunt crossen ? [mountain bike achtig iets]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
dragon9114 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:51:
zo'n ligfiets ziet er wel relax uit, maar zijn er ook ligfietsen waar je een beetje mee kunt crossen ? [mountain bike achtig iets]
Relaxed is het zeker. Ik ben wel eens met mijn 2 wieler offroad gegaan in de bossen op zoek naar een geocache, maar met een beetje mul zand wordt het al lastig moet ik zeggen. Ik heb wel eens een keer een filmpje gezien van een Hase Kettwiesel, dat is een 3 wieler / trike, die het mountainbike parcour afging in Winterberg. Erg spectaculair! Jammer alleen dat ze wel hun achteras braken, maar dat was vast het plezier dubbel en dwars waard! :)

Helaas heb ik het filmpje niet kunnen vinden na wat googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de KMX kart (http://www.kmxkarts.tv/). Een collega heeft er een sinds een paar dagen. Zal 'm eens vragen hoe het bevalt offroad.

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
was het toevallige dit filmpje ??
http://de.sevenload.com/v...x-im-Bike-Park-Winterberg

meschien deze XD
http://www.youtube.com/watch?v=GMu4IIQ0lIg

zo als het stuur bij die zit lijkt mij een beetje onhandig, omdat je er laag met je handen bij de grond zit en als je een beetje grote sprong maakt dat je dan met het stuur de grond raakt en de verkeerde kant op gaat. of kan dit niet gebeuren ???

[ Voor 60% gewijzigd door dragon9114 op 20-12-2007 17:09 ]

• budi
Het zou kunnen. Het leek er wel op, maar volgens mij was het een filmpje met meerdere fietsen in beeld. Uiteindelijk hadden ze ook een gebroken achteras opgelopen. De Kettwiesel is namelijk twee wielen achter en een wiel voor, maar aan de andere kant zou ik me niet goed kunnen voorstellen dat je met zo'n fiets fatsoenlijk zo'n parcourkunt rijden, dus misschien was het dit filmpje wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
Dat youtube filmpje is diegene die budi bedoeld.
Er is trouwens wel een mountainbike versie van de kett wiesel met een differentieel en mountainbike banden en een geveerde voorvork. maar op de weg heb je daar geen lol mee kan ik je beloven. Ik heb er een keer 10km mee proefgereden en hij was niet vooruit te branden. In het terrein heeft die juist wel weer zijn voordelen. Met een standaard kettwiesel heb je in het terrein het probleem dat je maar 1 aangedreven achterwiel heb en dat de fiets gaat schuiven als je een heuveltje op wilt. Bergaf is geen probleem. Ook het onderstuur is geen probleem. Ik zou zelf niet met een bovenstuur willen rijden op hobbels en bobbels.. veel te grote kans dat je tanden kennis maken met het stuur. En tevens bij grote hobbels is een onderstuur ideaal om je vast te grijpen en te zorgen dat je niet uit je stoeltje vliegt.

Die BMX trixe lijkt op die fiets in het bovenste filmpje is overigens wel wat meer geschikt voor dit ruigere werk. En ik geloof ook een stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik begin nu toch wel iets te twijfelen aan de kwaliteit van die Reelights. Mijn voorlicht is al eerder kapot gegaan (los spoeltje of iets dergelijks) en ik toen ik net naar naar mijn vriendin fietste bleek het achterlicht helemaal niks meer te doen.
Ook het voorlicht van mijn zusje werkt sinds een paar weken opeens alsof het SL-100 is, dus hij knippert alleen als er een magneet langskomt, hij brandt niet constant.. Alleen het setje van mijn vriendin blijft het (tot nu toe..) goed doen.

Blijft dat spul het bij anderen wel gewoon doen? Voor bijna 40 euro werkt het best kort, al kan ik het natuurlijk steeds ruilen bij de fietswinkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Mijn Reelight voorlicht deed het laatst weer even! Ik had nog geen tijd genomen om het voorlichtje om te wisselen (en nog een ander voorlichtje op het stuur, dus 't had geen haast). Maar na week of wat droog weer begon ie weer. Nu is ie weer dood, blijkbaar is er door de vorst weer teveel vocht ingetrokken.

Het (dichtgelijmde) achterlicht doet het echter altijd prima, en in mijn geval zegt dat wel wat. Zoals bijvoorbeeld gisteren, toen beukten er nogal wat kilo's kerstpakket op het lichtje in.
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.