Om jullie discussie een beetje te breken, sorry daarvoor
om voor het eerst in mijn leven een vakantie daadwerkelijk vroeg in te plannen maar alvast van start gegaan.
Ik 't even schetsen voor jullie, wellicht hebben jullie ( meer ) ervaring in dit soort dingen als ik heb.
Van de zomervakantie heb ik ongeveer 7 weken vakantie, en die zou ik graag voor een onbepaalde tijd van deze vakantie willen ligfietsen. Nederland heb ik onderhand wel een beetje gezien en wil heel graag in andere landen fietsen, dat lijkt me onvergetelijk!
Er zijn natuurlijk verschrikkelijk veel routes in europa. Veel diversiteit en mogelijkheden. Fietsen langs de donau bijvoorbeeld, maar dat terzijde.
Eerste vraag die in me opkomt is, moet ik alleen gaan fietsen? gevoel zegt nee, het is veel leuker om je ervaringen te delen met een reisgenoot. Echter die reisgenoot moet ook ligfietsen natuurlijk, anders is de lol er snel vanaf. Hij moet ook redelijk van mijn leeftijd zijn.. dat is toch fijner. 18 -t/m 25 is fijner dan 18 - vanaf 35+ maar dat is persoonlijk denik..
Tweede puntje is, wat ga ik fietsen en hoever? Ga ik van te voren een stuk met de trein, vertrek ik uit Nederland en wat is de moeilijkheidsgraad die ik ga nemen? Hoever.. bergen ja/nee?
zoiezo een keertje trainen en kijken wat ik haal in een weekend/week door bijvoorbeeld naar texel te fietsen en terug, ik bedenk maar wat.
Ander puntje, neem je een tent mee (
http://www.hennessyhammock.com/ ) lijkt me erg makkelijk, of pak je toch hotels. Heeft ook te maken met financiele plaatje natuurlijk.
Als je tent meeneemt moet je ook camperen, in denemarken bijvoorbeeld veel makkelijker dan in andere landen ( wild camperen)
Allemaal vragen, misschien hebben jullie zelf wat ervaringen hierover, tips, sites etc?
Is het slim, in je 1tje? als 18 jarige, etc etc. Wil er gewoon graag over kletsen met iets meer ervarender ligfietsers