Het ligfietstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste
Acties:
  • 32.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:05:
Nu stikt het in Amsterdam van de politie, maar nu zul je ze natuurlijk niet zien. Ik zat er nog over te denken aangifte te doen, maar ach, daar gebeurt toch niets mee en ik heb helaas zijn kenteken niet kunnen zien. Daarnaast is het toch mijn woord tegen de zijne, en bovendien heeft de politie het toch te druk met bonnen schrijven. Cliche, ik weet het, maar helaas is het de keiharde realiteit, net als dat je tegenwoordig voor minder lek geprikt wordt.
Ik ben eens op de snelweg (met de auto :+ ) van de weg gereden; echt bruut de vluchtstrook opgedwongen door een mongeaul die op het laatste moment nog de afrit wilde pakken. Kenteken genoteerd, direct doorgegaan naar de politie. Politie het verhaal verteld. Het kenteken hebben ze nagetrokken om vervolgens te melden dat er verder toch niets mee gebeurt omdat er verder geen schade is
Zou het nog enigzins zin hebben te bellen met de TPG? Morgen maar wat vroeger rijden, maar statistisch gezien is de kans niet zo heel groot dat ik hem tegen kom, na al die keren zou het 'probleem' zich anders al veel eerder voor hebben gedaan.
TPG bellen en kenteken doorgeven kan denk ik heel wat meer nut hebben dan oom agent inlichten. Alleen jammer dat TPG zo'n groot bedrijf is en zo'n beetje een monopoliepositie bekleed. Kleinere bedrijven zijn véél gevoeliger voor slechte publiciteit/mond-op-mond-reclame dan zo'n megaconcern. Veel kans geef ik je daar dus ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook wel vaker doelbewust door automobilisten van de weg afgeduwd, ikzelf rijdend met de ligfiets, maar ook een keer lopend (helemaal aan de overkant van de weg notabene), en ook in een auto. Tegenspelers waren opvallend vaak gastjes van 18 in een Volkswagen Golf :Y

't Is wel een droplul dattie in de wagen van z'n baas rijdt terwijl ie zich zo asociaal manifesteert.
Het klachtenformulier staat hier: http://www.tntpost.nl/zak...nservice/contact-opnemen/
Ik zou zeggen: ga ervoor en vertel erbij dat alle meelezers op het forum reuze benieuwd zijn naar de manier waarop dit incident wordt afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben laatst twee keer achterelkaar afgesneden door een lompe vrachtwagen. Geen idee of het kwam omdat ik met m'n ligfiets was trouwens, maar het nummer van z'n baas stond er op, dus met mobiel meteen ff gebeld. Aan de reactie van de telefoniste te horen is het daar standaard procedure om in zo'n geval goed op je flikker te krijgen :P

Ergo, altijd melding van maken dus. Hoewel het misschien voor jou niks oplevert, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Benoni bedankt voor de link. Ik heb het volgende verhaaltje in het form gezet. Ik merk wel of er wat uit komt, ik zal er niet veel van verwachten in elk geval.
Ik ben gisteren op de fiets van de weg gereden in Amsterdam. Chauffeur reed in een grote TNT truck, formaat Renault Master, dus nog wel met rijbewijs B te besturen.

Tijdstip van delict: +/- 19:30 (7 augustus). Chauffeur heeft me drie maal geprobeerd tot stoppen te dwingen, hij was aardig over de rooie, dus ik wilde conflict vermijden, wat gelukkig gelukt is met wat omrijden.

Chauffeur wond zich op over het feit dat ik de rijbaan gebruikte, hij wist kennelijk niet dat ik dat mag met mijn velomobiel (3 wielen, breder dan 75 cm). Zelfs al zou hij gelijk hebben (wat ie niet heeft), dan heeft hij nog geen recht zo te reageren.

Route: J.M van der Meylaan, Zeeburgdijk, Zuiderzeeweg, S114 IJBurg in.

Signalement: persoon donkergetint, krulletjeshaar, vermoedelijk afkomstig uit het midden-oosten. Leeftijd 30-40. Mannelijk (uiteraard).

Ik hoop dat u hiermee de mogelijkheid heeft om de chauffeur op zijn gedrag aan te spreken. Hij is toch het verlengstuk van uw organisatie en zou een goede uitstraling moeten geven.

Graag zou ik op de hoogte blijven van uw vorderingen. Ik ben namelijk bang dat hij de volgende keer in staat is iemand te verwonden. Mogelijk verkeerde hij onder invloed. Er kwam namelijk geen zinnig woord uit.
Misschien triggert dat vermoeden van verdovende middelen nog iets.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Netjes geformuleerd, ik ben benieuwd wat ze gaan doen :)

Als TNT teleurstelt stap ik over op Gerto O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Dankje, misschien had ik er nog bij moeten vermelden dat ik absoluut geen vinger heb opgestoken, alleen wel wat gezwaaid met zoiets van 'doeoeoeoeiiiii!'. Misschien voelde hij zich daardoor ook al in zijn eer aangetast.

Ik denk dat ik binnenkort toch eens werk ga maken met mijn plannen voor een videocamera systeem. Kan me anderhalf jaar geleden met de ISP kart competitie nog wel herinneren dat ze eens gefilmd hebben door op een helm een soort van 'dynamietstaaf' vorm camera te monteren en die aan te sluiten op een videocamera.
Als ik dat nou ook doe met mijn Alleweder, is best te doen. Gewoon op mijn fietshelm zo'n camera ducktapen, videocamera aanschaffen en gewoon altijd filmen. Komt er dan een keer zo'n malloot op mijn pad, heb ik meteen bewijs, plus dat het waarschijnlijk wel afschikt als ik ze er op wijs. Misschien wel leuk om dan een grote stikker 'Let op! Camerabeveiliging' op mijn Alleweder te plakken ' :)

Niet dat de politie wat met de beelden zou doen, tenzij er schade is, wel kun je die filmpjes leuk op internet zetten. Nieuwsbeeld, Youtube, dumpert, etc.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Aan de publieke schandpaal met die gasten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik loop al een jaar of wat met een ander idee rond dat met camera's en ligfietsen werkt.

Men neme:
- Een webserver met live streaming beeldkanalen;
- een groep mensen die niet kunnen reizen vanwege ziekte of ouderdom, maar wel verhalen weten;
- een computer met breedbandaansluiting voor deze mensen;
- een paar ligfietsers of motorrijders met een brede culturele interesse, die op vakantie willen;
- compacte webcams, intercoms met draadloze beeld- en geluidverbindingen voor deze reizigers.

Het idee is dat de reizigers op hun fiets stappen zonder te weten waar ze heen moeten. Terwijl de reizigers rijden kunnen de gebruikers van de website meekijken met de beelden, en degene die dichtbij een interessante route weet en daarbij een persoonlijke herinnering heeft, mag de reiziger de weg wijzen en onderwijl het verhaal vertellen. Op deze manier kan de fietser van verhaal naar verhaal rijden, mogelijk heel Europa door.

Ik weet dat er op dit moment ouderen en zieken zijn die zo'n 'vakantie op afstand' echt super zouden vinden maar zelf kan ik dit allemaal niet realiseren. Het is nu wel de tijd om het te kunnen uitvoeren, de mogelijkheden voor betaalbare mobiele videoverbindingen zijn de laatste jaren uitgebreid. Stel dat er een omroep (KRO of NCRV bijvoorbeeld) er wat in ziet om de beelden en verhalen te compileren tot een reeks TV-programma's, en dat een telecom-maatschappij de draadloze verbindingen deels wil sponsoren, dan is het een realistisch plan.

Als er tweakers enthousiast over zijn en willen participeren zouden we het idee wat in vorm kunnen laten groeien door een topic ervoor te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Lijkt me een leuk project, daar wil ik best wel mee helpen. Mijn professionele ervaring met webhosting kan daarbij wel van pas komen. Ik werk namelijk bij een soort van internet provider met aansluiting op AMS-IX. Maar eerst wil ik beginnen met het stukje van de camera. Omdat ik toch zat bagageruimte heb, begin ik eerst maar even met een webcam aangesloten op mijn laptop.

Woei, zowaar reactie op mijn klacht:
Geachte heer Jonkhart,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Hiermee stelt u ons in staat onze dienstverlening te verbeteren.

Ik betreur het gedrag van de chauffeur. Ik heb dit gemeld bij mijn collega van de afdeling klachtbehandeling. Hij zal binnen 5 werkdagen voor de verdere afhandeling contact met u opnemen.

Nieuwe onregelmatigheden kunt u via onze site http://klantenservice-voorthuis.tntpost.nl/selfservice/.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,
Nou, ben benieuwd. Ondertussen ben ik er trouwens wel zeker van dat het iemand was die bezig was de brievenbussen voor uitgaande post leeg te halen. Volgens mij rijden die wel in een vast schema, dus met wat geluk is het wel te achterhalen wie die dag die ronde deed. Ik zag de dag erna weer zo'n bus staan, de chauffeur leek er wel een beetje op, maar volgens mij was die anders, hij had een petje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Best aardig om mjin fietsroute alvast uit te zoeken op maps.google :9

Wist niet echt hoe ik ging rijden.. maar met beetje puzzelwerk 2 routes gevonden. Dus maar eens een keertje heen de 1e route fietsen en terug de andere en dan kijken waar de meeste rechte stukken zitten. Het liefst heb ik alleen maar asfalt en rechte weg, en heb al een vermoede welke de beste is.

Leuk detail, de routes scheln 0.1 Km van elkaar 8)7
linkjes die je even naast elkaar moet zien :)

Googlemap route 1 Deze is echt langs de provinciaalse weg, door de stad en ik ben er..
Googlemap route 2 Deze is lekker door het bos, niet druk maar geen fietspaden, wat de ander wel heeft..
Misschien morgen als het goed weer is even rijden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 10-08-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Netjes, dat je de punten op de route kunt oppaken en verslepen is ideaal...
budi schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:34:
Woei, zowaar reactie op mijn klacht...
Een goed begin, het ziet ernaar uit dat ze dit soort klachten niet naast zich neergooien. Redelijke kans dat het bij het betreffende verdeelcentrum terechtkomt en dat het personeel wordt ingelicht.

Wel grappig dat ze fijntjes naar de consumenten klachtenafhandeling verwijzen. Ik had expres de link van het business to business klachtenafhandeling formulier gegeven, niet per ongeluk omdat ik 't bedrijfswege zo gewend was, maar gewoon om aan te geven dat de klacht op een serieus en zakelijk niveau behandeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
WFvN schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:46:
Ik denk een Sinner Comfort:
[afbeelding]

Maar ook kan het een Flevobike Trike zijn:
[afbeelding]

Dan bestaat ook de kans dat een Jauta geweest is:
[afbeelding]

Ook nog een mogelijkheid is de Hase Kettwiesel (maar ik denk niet dat deze het is)
[afbeelding]

De eerste 2 fietsen zijn het meest waarschijnlijk.
Flevobike trike it was :)

_/-\o_ WFvN

[ Voor 0% gewijzigd door Xiphalon op 11-08-2007 20:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Pff, vandaag mn eerste lange routes gereden.
Post hierboven van mij, die routes dus.
Nou ik weet het al wel, degene met het meeste asfalt wordt het. Door die kleine doropjes heen karren is echt 1 GROTE ramp. Goed dat ik dat dus weet.
merk nu toch dat ik iets hard van stapel ben gelopen, voor de eerste keer 40 KM gefiets, gelijk achterelkaar zonder pauzes.. beetje dom natuurlijk. Kwam met drijfnatte rug terug en bekaf. Toch beter opbouwen zoiets. Ooit had ik de ligfietsbenen, maar ze zijn toch wel erg ver weg nu.
Goede les voor de volgende keer dus, rustig beginne. pauzeren en dan komt de comditie en spieren vanzelf.

* Tomino spreekt toch van een geslaagde 1e rit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ohja, ik zag laatst tot mijn grote verbazing op het Jaagpad tussen Delft en Rijswijk vanuit Delft iemand op een Flevobike Greenmachine met kinderzitjesaanhanger langskomen - ik zou bijna de Schie in zijn gereden van verbazing. Is dit toevallig een tweaker en zoja, mag ik deze persoon aanbidden?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Niet helemaal hetzelfde en vast niet dezelfde persoon, maar toch wel leuk. Elke landelijke ligfietsdag spreek ik iemand die heeft een kinderzitje achterop zijn ligfiets gemonteerd met een heel aardig systeem van boutjes en moertjes. Het kind achterop kan ook zo zitten dat die over pa heen kan kijken. Afgelopen jaar was het kind wat gegroeid, dat schijnen ze nog wel eens te doen, en had ie een melkpak onder zijn krank voorop de fiets gemonteerd, bleken stenen in te zitten voor contra gewicht!
Het was trouwens een Optima ligfiets, zoeentje als de mijne, maar dan met twee grote wielen, een hogere dus en met bovenstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeveel water/drinken nemen jullie normaal mee met dit weer? Ik ga zo van Amsterdam naar Gouda fietsen (64km) en ik vraag me af of twee bidons van 750ml genoeg zullen zijn.

"Neem dan gewoon een fles water extra mee!" hoor ik jullie al zeggen, maar qua bagage zit ik al vrij volgepropt (laptop + logeerspullen etc.) :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb eens op een warme dag 1:100 gereden maar dat was met m'n vrouw erbij en die rijdt veel langzamer dan ik dus veel inspanning hoefde ik niet te doen. Maar ik denk dat je met 1,5 liter voor 65 kilometer een heel eind kan komen. Anders kan je onderweg vast nog wel ergens bijvullen.

Ik heb trouwens bij lange tochten vaak nog energydrinkpoeder mee zodat ik dat bij het water kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Poeder moet ik inderdaad nog eens kopen. Dan wil ik wel iets als bananensmaak of vanille, van het standaard citroensmaakje ben ik niet zo gecharmeerd :P Zal wel verkrijgbaar zijn neem ik aan?

Zal voor vandaag eens kijken of ik nog ergens een pakje druivensuiker tabletten heb en ik eet zo nog 10 boterhammen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Bananensmaak of vanille sportdrank ken ik niet van Born, Isostar of Extran. Recuperatiedrank (met eiwitten) is er wel in zulke smaken. Je kunt ook in de benzinestations melk met vanille of banaan kopen, ook goed voor spierherstel, die drink ik meestal wel meteen weg anders moet ik dat glazen flesje weer ergens zien kwijt te raken.

In plaats van sportdrankpoeder neem ik ook wel eens rooibos ijsthee mee van Jacob Hooi, of appelthee (Elma Çay) uit de Turkse winkel (van Lezzo, poeder van gedroogde appelen, die chemische korrels van andere merken zijn niet zo lekker). Je moet daarbij de zouten op een andere manier aanvullen.

Oja, die tabletten van Isostar, daar zit aspartaam in in plaats van fructose, dus dat werkt m.i. hooguit als placebo ;)

Nu even wat aan de fietsen prutsen, want we moeten naar Nijmegen, er is iemand jarig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week 105km gefietst, Utrecht-Weesp retour (maar dan met omwegen). Halverwege is m'n 2 liter waterzak leeggelopen. Onderweg gestopt om bij een cafe water te drinken, maar was blij dat ik weer thuis was. M'n reactievermogen was al flink achteruit gegaan. Maar denk dat ik 't met twee liter wel gered zou hebben.

Onderweg nog wel even genoten van kersen en appels van de boer. Stukken beter dan die dingen uit de supermarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Door het slechte weer en allerlei anderen bezigheden (prettig en onprettig), erg weinig op de ligfiets gezeten en ook minder in dit topic geweest dan ik had gewild. Ik hoop vooral dat het de komende weken nog een beetje lekker weer wordt om wat te compenseren.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hun ligfiets in de trein? Aangezien ik in Groningen woon en er in de achterhoek een huis leeg staat waar ik zo een (lang) weekend naar toe kan. Mooie omgeving om eens wat afstanden neer te leggen. En aangezien ik OV heb leek mij dit wel een goede reismethode. Maar dan moet het wel passen natuurlijk. Gaat vooral over een de Intercitys dan. In de syntus treinen past het wel, maar die kan ik desnoods ook skippen.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
vehpol schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:08:
Door het slechte weer en allerlei anderen bezigheden (prettig en onprettig), erg weinig op de ligfiets gezeten en ook minder in dit topic geweest dan ik had gewild. Ik hoop vooral dat het de komende weken nog een beetje lekker weer wordt om wat te compenseren.

Zijn er mensen die ervaring hebben met hun ligfiets in de trein? Aangezien ik in Groningen woon en er in de achterhoek een huis leeg staat waar ik zo een (lang) weekend naar toe kan. Mooie omgeving om eens wat afstanden neer te leggen. En aangezien ik OV heb leek mij dit wel een goede reismethode. Maar dan moet het wel passen natuurlijk. Gaat vooral over een de Intercitys dan. In de syntus treinen past het wel, maar die kan ik desnoods ook skippen.
Check de NS site even, staat ALLES in! Gewoon bij de search fiets invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Tomino schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:35:
[...]

Check de NS site even, staat ALLES in! Gewoon bij de search fiets invullen :)
Dat het mocht en hoe en wat, daar was ik wel achter (wist ik ook al wel). Maar het gaat me er vooral om of een ligfiets past. Toch even wat langer dan een normale fiets. En zo groot zijn die fiets neerzetplaatsen nou ook weer niet. En aangezien het wel 2 keer overstappen en drie uur treinen is, moet het wel een beetje relaxed zijn natuurlijk ;) Nou ja, doen is weten natuurlijk. Desnoods leg ik hem bovenin in een bagagerek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
vehpol schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:15:
[...]

Dat het mocht en hoe en wat, daar was ik wel achter (wist ik ook al wel). Maar het gaat me er vooral om of een ligfiets past. Toch even wat langer dan een normale fiets. En zo groot zijn die fiets neerzetplaatsen nou ook weer niet. En aangezien het wel 2 keer overstappen en drie uur treinen is, moet het wel een beetje relaxed zijn natuurlijk ;) Nou ja, doen is weten natuurlijk. Desnoods leg ik hem bovenin in een bagagerek.
Haha sorry, wist niet dat je er al meer vanaf wist.
Zat 2 uur geleden nog in de trein, en er is goed plek hoor voor een fiets, meestal staan er ook nog comfortabele stoelen in degang, dus waar je instapt. Anders vragen bij conducteur en lief aankijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zitten de wagons waar je met de fiets in mag altijd op dezelfde plek? Zie die dingen echt amper (laatste 10x met de trein misschien 1x zo'n wagon gezien).

Lijkt me niet handig als de trein maar 1 á 2 minuten blijft staan en je mag 100+ meter trein afspeuren met de fiets in je hand tussen mensen op het perron door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Gizz schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:53:
Zitten de wagons waar je met de fiets in mag altijd op dezelfde plek? Zie die dingen echt amper (laatste 10x met de trein misschien 1x zo'n wagon gezien).

Lijkt me niet handig als de trein maar 1 á 2 minuten blijft staan en je mag 100+ meter trein afspeuren met de fiets in je hand tussen mensen op het perron door.
Ze zitten aan de kant waar de machinist zit (kop van de trein). Maar weet eigenlijk niet of ze bij elke kop zitten. (dacht ik wel eigenlijk) Nou is Groningen een begin station, dus daar is het niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
vehpol schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:15:
In 't bagagerek gaat niet lukken, je blijft haken en beschadigt snel de plafondplaten.

Als je het relaxed wilt doen, houd dan een uur speling, want het kan inderdaad voorkomen dat de trein voor je neus wegrijdt terwijl je je nog het schompes rent naar het fietsencompartiment. En soms is het gewoon te vol, bijvoorbeeld bij de IC van Maastricht na 't hemelvaarts- of pinksterweekend, als de speciale fietsenwagon niet meerijdt, dan verzoekt de conducteur je de volgende trein te nemen.

De bergruimte is voor een tweewielige ligfiets vaak wel te doen, het steekt wat verder uit en er is omheen te lopen. Het in- en uit manoevreren is wel een lastig probleem met een extra lange fiets.

Tips:
- Oefen vantevoren met draaien op de plaats (fiets vasthouden, voorkant optillen aan de stuurpen, pirouette op het achterwiel draaien).
- Dit kun je gebruiken om op het balkon de fiets te keren (maar let wel goed op dat je niets raakt).
- Ga op het perron wat naar achteren staan zodat je de fiets-aanduidingen beter kunt zien als de trein aan komt rijden.
- Haal zware bagage van de fiets en vraag als 't kan iemand anders om deze in de trein te zetten.
- Neem een bindbandje mee waarmee je een remhandle kunt vastzetten.
- Neem een stukje doek of een plastic tas mee waarmee je de vette ketting kunt afdekken.
- Zorg dat je tijdig klaarstaat voor het uitstappen, de fiets recht voor de deur, en leg bij drukte aan de mensen uit dat je het beste als eerste kunt uitstappen, dat voorkomt een hoop geduw en getrek.

Vaak moet je bij overstappen veel doen in weinig tijd: fiets eruit, bagage erop, trappen op en af. Kijk met de reisplanner op welk spoor je moet zijn, en bedenk hoe het station eruit ziet. Op de roltrappen met zware bagage:
- Omhoog: achter je fiets gaan staan, voorwiel recht houden.
- Omlaag: naast de fiets staan, voorwiel een beetje dwars zetten op een trede, voorrem vastknijpen.

Al met al: het gaat wel, maar het wordt je niet makkelijk gemaakt. Met als uitzondering de treinen die er goed voor zijn ingericht (o.a. Syntus dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

benoni schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:37:
Bananensmaak of vanille sportdrank ken ik niet van Born, Isostar of Extran. Recuperatiedrank (met eiwitten) is er wel in zulke smaken.
Heb gelukkig wel al perzik en appel kunnen vinden, is in ieder geval iets anders dan citroen/sinaasappel.

Hoe serieus kun je eigenlijk al die sportdrankjes & claims nemen? Zo wordt er onderscheid gemaakt in isotoon & hypertoon, maar van elk isotoon poedertje kun je een hypertone drank maken door een schepje extra te nemen lijkt me. Ook zag ik bij een fabrikant de claim dat natrium kramp voorkomt. Nou had ik zondag voor het fietsen een paar tosti's met veel kaas gegeten (=zout) en toch kreeg ik na 50km wat kramp in mijn kuiten. Kan me niet voorstellen dat een extra theelepeltje zout dat had voorkomen.

Verder snap ik niet of ik voor het fietsen nou een hypertoon drankje moet brouwen of toch isotoon. Zondag en maandag heb ik in totaal 135km gefietst, gewoon met water en druivensuikertabletten. Begon ik dorst te krijgen, dan nam ik water, voelde ik me een beetje flauw dan nam ik een tabletje. Dat lijkt me met een sportdrank toch wat minder makkelijk af te regelen.

Dus wat doen jullie, gewoon wat eten en water mee? Of echt hypertone dan wel isotone drankjes voor onderweg en spierenverwennende eiwitdrankjes achteraf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benoni schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:11:
Ik loop al een jaar of wat met een ander idee rond dat met camera's en ligfietsen werkt.

Men neme:
- Een webserver met live streaming beeldkanalen;
- een groep mensen die niet kunnen reizen vanwege ziekte of ouderdom, maar wel verhalen weten;
- een computer met breedbandaansluiting voor deze mensen;
- een paar ligfietsers of motorrijders met een brede culturele interesse, die op vakantie willen;
- compacte webcams, intercoms met draadloze beeld- en geluidverbindingen voor deze reizigers.

Het idee is dat de reizigers op hun fiets stappen zonder te weten waar ze heen moeten. Terwijl de reizigers rijden kunnen de gebruikers van de website meekijken met de beelden, en degene die dichtbij een interessante route weet en daarbij een persoonlijke herinnering heeft, mag de reiziger de weg wijzen en onderwijl het verhaal vertellen. Op deze manier kan de fietser van verhaal naar verhaal rijden, mogelijk heel Europa door.

Ik weet dat er op dit moment ouderen en zieken zijn die zo'n 'vakantie op afstand' echt super zouden vinden maar zelf kan ik dit allemaal niet realiseren. Het is nu wel de tijd om het te kunnen uitvoeren, de mogelijkheden voor betaalbare mobiele videoverbindingen zijn de laatste jaren uitgebreid. Stel dat er een omroep (KRO of NCRV bijvoorbeeld) er wat in ziet om de beelden en verhalen te compileren tot een reeks TV-programma's, en dat een telecom-maatschappij de draadloze verbindingen deels wil sponsoren, dan is het een realistisch plan.

Als er tweakers enthousiast over zijn en willen participeren zouden we het idee wat in vorm kunnen laten groeien door een topic ervoor te starten.
Beetje late reactie, maar toch :) 't Klinkt als een leuk plan, wil er wel aan meewerken/denken!

Ik heb nog wat contacten rondzwerven bij een club met veel bandbreedte, en ken mensen die gespecialiseerd zijn in webcasting en videoverbindingen op onmogelijke plaatsen (de noordpool enzo). Imo is het een goed idee om een concept op te zetten en dan bij dat soort partijen inlichting te winnen hoe e.e.a. het handigst aan te pakken is. Wie weet komt er wat sponsorachtigs los en kan er onafhankelijk geproduceerd worden. :7

Ik neem voor het gemak aan dat je doel is om iets te betekenen voor een minder-valide, en tegelijkertijd leuk te fietsen, en niet dat je perse een programma van jouw hand op prime-time wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:06:
Beetje late reactie, maar toch :) 't Klinkt als een leuk plan, wil er wel aan meewerken/denken!

Ik heb nog wat contacten rondzwerven bij een club met veel bandbreedte, en ken mensen die gespecialiseerd zijn in webcasting en videoverbindingen op onmogelijke plaatsen (de noordpool enzo). Imo is het een goed idee om een concept op te zetten en dan bij dat soort partijen inlichting te winnen hoe e.e.a. het handigst aan te pakken is. Wie weet komt er wat sponsorachtigs los en kan er onafhankelijk geproduceerd worden. :7

Ik neem voor het gemak aan dat je doel is om iets te betekenen voor een minder-valide, en tegelijkertijd leuk te fietsen, en niet dat je perse een programma van jouw hand op prime-time wil hebben.
Mijn doel is om over de generaties heen gedachten, plaatsen en tijdingen samen te brengen. Een onderdeel van het idee is wel om de footage aan de hand van de verhaallijnen te monteren en te publiceren, maar dat hoeft niet per sé meteen zo professioneel geregeld te worden. We kunnen lekker kleinschalig beginnen en kijken wat de mensen er van vinden.

Maar er zouden best bijzondere dingen uit het project voort kunnen vloeien. Onze generatie is de laatste die uit de eerste hand verhalen kan verzamelen die teruggaan tot de bewogen tijden rond de wereldoorlogen. Ik weet uit eigen familiekring al van reisverhalen die het absoluut waard zijn om nog eens na te rijden en waarover boeiend verteld kan worden.

En als 't kan, gaan we aan de slag! Ik zou 't prachtig vinden om volgend jaar het project op de wielen te zetten. Als we met één fiets beginnen hebben we niet zoveel dure materialen tegelijk nodig. Als de reis te ver afdwaalt om in één vakantie te doen zouden de rijders elkaar ook kunnen afwisselen (met trein of vliegtuig erheen, en dan de fiets overnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik ben zowaar zelfs terug gebeld door de TNT! Had ik niet verwacht, helaas konden ze hem met mijn informatie niet traceren, maar goed, in elk geval netjes dat ze het geprobeerd hebben. De man gaf aan dat ik ook rustig aangifte had mogen doen bij de politie, maar ja, dat heeft natuurlijk geen zin, zeker niet als de ruimte tussen je ribben niet wat ruimer gemaakt is met behulp van een stuk metaal.
Maar de volgende keer beter, ik heb een hele interessante camera gezien, misschien ook wel wat voor benoni:
http://www.x-sportscam.nl...ge/view.asp?objectID=1094

en
http://www2.oregonscienti...sp?cid=6&scid=14&pid=709#

Hiermee kun je met een 2 GB SD geheugen kaart tot een uur filmen op 640x480 met 30 fps. Als je googled naar de camera, ATC 2000, dan kom je op youtube ook een aantal leuke filmpjes tegen, waaronder eentje waarbij hij op een raket is gemonteerd! Helaas schoot ie los van de parachute en deed ie een vrije van van zo'n 600 meter, welke die nog overleefde ook. Zie:
http://www.youtube.com/watch?v=-8JgHb0q7Bw

Deze camera voor 120 euro, vind ik nog wel te doen. Je hebt ook een duurder pakket van 700 euro met hogere resolutie en vele gigabytes opslag, maar misschien dat ik dat wat te gortig vind. Kan ik natuurlijk ook later alsnog doen.

Deze camera is natuurlijk ook meteen wel ideaal voor mijn ski filmpjes, tot nu toe deed ik dat altijd met mijn foto camera, maar die kon ik niet goed vasthouden met handschoenen, dus de lengte van het filmen werd beperkt door de pijngrens (koude handen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Voor het fietsreis project zou het beeld live moeten zijn, dus dan moeten er ook snoertjes aan, naar een computer die de beelden streamt over een mobiele verbinding :9

Met van die kleine camera's is het wel leuk om er twee te gebruiken, één op een beugel achterop die over de fiets naar voren kijkt, en één op een kleine boegspriet die naar achteren kijkt. Helmcamera kan ook, maar dan heb je een lokale draadloze verbinding tussen de camera en het opslagmedium, wat problemen kan geven. Bovendien hoeft het geen 24/7 big-brother ding te worden, als je naar het toilet wilt moet je gewoon van de fiets kunnen stappen en krijgt het publiek even geen beeld of mogen ze van het zicht op de parkeerplaats genieten. Aan de andere kant, misschien is het wel fijn om een handheld- of helmcamera mee te hebben om mee rond te kunnen lopen op plaatsen waar de verhalenvertellers je op wijzen, je kunt de opgenomen beelden altijd nog uploaden (semi-live dus).

Maar goed, ik ben zolangzamerhand een beetje WFvN's topic aan het kapen. Nog even een mooie werktitel bedenken, dan kan er een eigen topic open :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Stoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Racebanaan gezocht: http://www.blikopdeweg.nl:80/Intro/intro.shtml

Ook even op het filmpje klikken :)

[edit]

Hm, directe link naar het filmpje?
http://www.blikopdeweg.nl/Intro/banaan.shtml

[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 20-08-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geweldig _/-\o_ :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! De oom van m'n vriendin heeft een Quest (nr 4 om precies te zijn), toch eens lief vragen of ik eens een blokje om mag rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Héééé..... ken jij Bas Dekker? * WFvN kent hem ook

Hij heeft ook nog wat fietsen van ons op z'n website staan

[ Voor 62% gewijzigd door WFvN op 20-08-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:17:
Héééé..... ken jij Bas Dekker? * WFvN kent hem ook

Hij heeft ook nog wat fietsen van ons op z'n website staan
Ho, mijn info was verkeerd. Nr 5 moet het zijn, maar Bram ken je vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Bram van Sonderen ken ik zo niet; ook nog niet van gehoord bij mijn weten.
Ik ken heel wat Questrijders via internet en ook een flink aantal IRL maar hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

WFvN schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:34:
Stoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Racebanaan gezocht: http://www.blikopdeweg.nl:80/Intro/intro.shtml

Ook even op het filmpje klikken :)

[edit]

Hm, directe link naar het filmpje?
http://www.blikopdeweg.nl/Intro/banaan.shtml
Ze zoeken ook echt die specifieke persoon om algemene informatie over velomobielen te krijgen :S

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Wow, 60 km/u! Zo hard wil ik ook kunnen en dat nog wel in de winter wanneer, zo is in elk geval mijn ervaring, alles toch wat zwaarder gaat. Nou ja, eerst maar flink wat jaartjes doortrainen en een Quest bestellen, misschien kan ik dan over 4 jaar in elk geval wel 40 km/u rijden ipv 35 nu in de Alleweder. :)

* budi stemt op WFvN in Blik op de Weg! Als er iemand is die ik altijd overal op internet tegen kom als het over ligfietsen gaat, dan is hij het wel. WFvN for president! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
marcieking schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:02:
[...]

Ze zoeken ook echt die specifieke persoon om algemene informatie over velomobielen te krijgen :S
Maar de bewuste persoon is al terecht, hij zit in de redactie van ligfiets.net
budi schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:36:
Wow, 60 km/u! Zo hard wil ik ook kunnen en dat nog wel in de winter wanneer, zo is in elk geval mijn ervaring, alles toch wat zwaarder gaat.
uhuh..... inderdaad, heb ik ook. Waar ik 's zomers blij ben met 35 km/h ben ik dat in de winter met 28 km/h
* budi stemt op WFvN in Blik op de Weg! Als er iemand is die ik altijd overal op internet tegen kom als het over ligfietsen gaat, dan is hij het wel. WFvN for president! :+
Toch maar niet :+ Ik ben al een plaatselijke bekende Nederlander, dat hoeft niet verder uitgebreid te worden. Op internet kennen ze me aan de andere kant van de wereld zelfs maar daar wou ik het toch maar bij laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Beetje idioot hard naar huis gefietst gisteren, ik stond op de N236 bij Weesp stil bij het stoplicht toen er opeens een racefietser achter me stond gevolgd door een hol 'hobbel hobbel' geluid, bleek er een Quest achter me te staan. Dus wij weg rijden, ik doortrekken naar de 40 km/u, racefietser pal achter me natuurlijk, de Quest liet even een gaatje vallen, maar kwam uiteindelijk achter de wielrenner te rijden. Gelukkig kon ik de 40 km/u volhouden, extra motivatie denk ik :)
Maar na een paar kilometer schoot de Quest voorbij en bleven de racefietser en ik de overige 10 km van de N236 achter elkaar rijden met zo'n 40 km/u op de teller. We hadden wind mee, dus dat was eigenlijk wel een voordeel voor de racefietser.
Ik had in elk geval nog nooit zo'n hoog gemiddelde bij woon-werk verkeer: 30,54 km/u over een afstand van 73,5 km. Nu moet daar wel bij worden aangemerkt dat ik 's morgens geen wind had en op een na alle stoplichten mee had in Amsterdam en toen al precies 30,00 km/u op de teller had. De terugweg was wel wat trager door Amsterdam, ik ging vroeger naar huis om voor de regen thuis te zijn en daar nog een uurtje thuis te werken.
Dat is dus gelukt dankzij mijn lieve mede weggebruikers, het begon net te regenen toen ik thuis was :)

Ik heb trouwens een Quest besteld! Het trainen van de wachtspieren kan beginnen :)
Tegen de tijd dat ik hem binnen heb kan ik mijn dan oude Alleweder mooi kwijt aan mijn collega die nu een A3 heeft uit rond 2000. Met een beetje mazzel rijd ik dan in 2011 ook Quest.

Dit jaar trouwens zit ik al op de 7087 kilometer, dus de 10000 moet wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
budi schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:58:
Met een beetje mazzel rijd ik dan in 2011 ook Quest.
Jemig, wat een wachttijd... :/

Ik ben totaal niet commercieel ingesteld, dus ik kan het verkeerd hebben, maar ik vraag me dit af: er is blijkbaar voldoende vraag naar overdekte ligfietsen (gezien de enorme wachttijd). Ik schat in dat de vraag zelfs nog lager is dan hij zou kunnen zijn door de hoge prijs, gebrek aan marketing (ik zie geen reclame op tv of in tijdschriften) en de lange wachttijd. Komt er op een gegeven moment (nu?) niet het punt dat de productie veel meer geautomatiseerd kan worden? De prijs kan dan omlaag, ze kunnen sneller geproduceerd worden (kortere wachtlijst) en je zou dan in een cirkel terecht kunnen komen van hogere verkoopaantallen -> lagere productiekosten -> snellere productie/lagere prijs -> hogere verkoopaantallen etc.

Heb ik het verkeerd?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Reclame is natuurlijk niet nodig voor iets waar zo'n lange wachttijd voor is ;) Toch deel ik je mening over de wachttijd wel, vrij absurd lang. Maar het is een echte niche-markt, en dan kan het schijnbaar. Al is het wel zo dat de Mango dankzij Go-mango wel sterk verkort is in levertijd, 11mnd, is nog lang natuurlijk, maar wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Jemig, wat een wachttijd... :/

Ik ben totaal niet commercieel ingesteld, dus ik kan het verkeerd hebben, maar ik vraag me dit af: er is blijkbaar voldoende vraag naar overdekte ligfietsen (gezien de enorme wachttijd). Ik schat in dat de vraag zelfs nog lager is dan hij zou kunnen zijn door de hoge prijs, gebrek aan marketing (ik zie geen reclame op tv of in tijdschriften) en de lange wachttijd. Komt er op een gegeven moment (nu?) niet het punt dat de productie veel meer geautomatiseerd kan worden? De prijs kan dan omlaag, ze kunnen sneller geproduceerd worden (kortere wachtlijst) en je zou dan in een cirkel terecht kunnen komen van hogere verkoopaantallen -> lagere productiekosten -> snellere productie/lagere prijs -> hogere verkoopaantallen etc.

Heb ik het verkeerd?
Het kan ook een keuze zijn van de fabrikant. Mensen die een Quest kopen, wachten toch wel. Het is niet zo dat je snel zal switchen naar een ander merk, want veel alternatieven zijn er niet. Aan de wachtlijst voor de Quest te zien maakt het ook niet uit. men koopt toch wel.

Ik zie het met mijn elektro voertuig. Voorheen kostte deze nieuwe 5000 Duitse mark, nu 8000 euro. Onderdelen die 400 euro kosten worden verkocht voor 1000 euro. De productie is niet complexer geworden, maar ze gaan nog steeds als warme broodjes. Voor de fabrikant is er dus geen enkele motivatie om iets aan de productiecapaciteit of prijs te doen. Nu blijft het exclusief met alle gevolgen voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn die wachttijden eigenlijk stabiel? Dus hebben ze ooit 4 jaar achterstand opgelopen en halen ze die niet meer in?

Mij lijkt het voor een ondernemer erg interessant om het meer te automatiseren en de wachttijden te verkorten. De 2e hands handel in velomobielen is nu erg groot (groter dan de handel in nieuwe velomobielen?) en als velomobiel productent verdien je daar erg weinig aan, misschien wat onderhoud en af en toe een onderdeeltje. Door de levertijd en prijs te verlagen/verkorten verplaats je het accent weer van de 2e hands markt naar je eigen nieuwe producten.

Het is dat ik niks van fietsen snap, anders... ;)

Van schaalvergroting zijn maar weinig bedrijven slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:06:
Zijn die wachttijden eigenlijk stabiel? Dus hebben ze ooit 4 jaar achterstand opgelopen en halen ze die niet meer in?

Mij lijkt het voor een ondernemer erg interessant om het meer te automatiseren en de wachttijden te verkorten. De 2e hands handel in velomobielen is nu erg groot (groter dan de handel in nieuwe velomobielen?) en als velomobiel productent verdien je daar erg weinig aan, misschien wat onderhoud en af en toe een onderdeeltje. Door de levertijd en prijs te verlagen/verkorten verplaats je het accent weer van de 2e hands markt naar je eigen nieuwe producten.

Het is dat ik niks van fietsen snap, anders... ;)

Van schaalvergroting zijn maar weinig bedrijven slechter geworden.
Met "reguliere" artikelen kan ik me hier wat bij voorstellen. In het geval van een velomobiel wordt dat anders. Hoewel wij die dingen met zijn allen geweldig vinden, is er best een groep weggebruikers die ze liever van de weg zien. Wat denk je dat er gebeurt als er ineens 50.000 velomobielen rondrijden. Er blijft nog maar weinig ruimte over voor de andere gebruikers van het fietspad. Sommige producten moeten gewoon bij een beperkte groep enthousiastelingen in gebruik blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, je zou toch verwachten dat een fiets prijselastisch is. Dat zou betekenen dat een fabrikant meer winst kan maken als de prijs zakt, met evenwicht bij MO=MK. Voor een fabrikant zou dat motivatie moeten zijn. Aan de andere kant is een ligfietsfabrikant volgens mij vaak als hobbyist begonnen en willen ze soms gewoon niet uitbreiden ivm grotere risico's.

Is ook wel wat voor te zeggen: ik freelance af en toe, en heb wel eens een opdracht geweigerd omdat 't me te veel tijd zou kosten, ondanks dat het wel goed op zou leveren.

Blijft wel jammer: als een Quest wat betaalbaarder zou zijn zou ik 't misschien nog wel eens overwegen. Kijken of ik ook de 60 kan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:11:
[...]

Met "reguliere" artikelen kan ik me hier wat bij voorstellen. In het geval van een velomobiel wordt dat anders. Hoewel wij die dingen met zijn allen geweldig vinden, is er best een groep weggebruikers die ze liever van de weg zien.
Je hoeft het niet te zien als meteen 100x de huidige productie. Men zou ook de productie bijvoorbeeld kunnen vervijfvoudigen.
Productiekosten naar beneden, maar mensen zijn toch bereidt veel te betalen (zie huidige vraag) -> winst omhoog.
Productietijd naar beneden, je trekt mensen aan die anders alleen op de 2e hands markt zouden kijken, meer vraag -> meer winst.

Als je als producent de afzet een paar keer kan vermenigvuldigen en ondertussen de winstmarge kunt opkrikken, dan ben je wel gek als je daar niks mee doet (imho :) ).

En misschien moeten er uiteindelijk wel 100.000 velomobielen in Nederland rondrijden, misschien wordt de fietsinfrastructuur dan nog verder verbeterd. Zo zit ik te wachten op een fietsbrug tussen IJ-burg en Almere, lijkt me erg fijn. Of fietsringen rond steden (net als snelwegen). Als ik aan de andere kant van Amsterdam wil zijn heb ik helemaal geen zin om door de hele stad te rijden met stoplichten en drukte, laat me dan maar iets meer meters rijden op een rondweg zonder opstoppingen. Maar dat is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:58:
Ik heb trouwens een Quest besteld! Het trainen van de wachtspieren kan beginnen :)
Tegen de tijd dat ik hem binnen heb kan ik mijn dan oude Alleweder mooi kwijt aan mijn collega die nu een A3 heeft uit rond 2000. Met een beetje mazzel rijd ik dan in 2011 ook Quest.
Mooi man :D
Dit jaar trouwens zit ik al op de 7087 kilometer, dus de 10000 moet wel gaan lukken.
Ik zal blij zijn als ik de 7500 km ga halen dit jaar ;(

Wat betreft de wachttijden: die lopen de laatste jaren op. 4 jaar geleden ben aan het kijken gegaan naar een nieuwe velomobiel. De keuze moest toen vallen tussen Quest en Versatile. Qua wachttijd maakten ze elkaar toen niet zo gek veel; de wachttijd voor een Quest was toen geloof ik ongeveer een jaar. Nu is dat dus 3 jaar.

Wat betreft automatiseren e.d. Je zit dan toch met wat problemen.
Velomobiel WIL eigenlijk helemaal niet groter worden. Het zijn mannen met een visie, mannen met een levensdoel zeg maar. Het is me wel duidelijk geworden dat ze niet rijk willen worden maar dat ze fietsen willen bouwen.
Het is al een hele stap geweest dat ze de Mango hebben afgestoten. Daarmee is voor elke gemaakte Mango dus een Quest in de plaats gekomen waardoor het aantal geleverde Quests per maand verhoogd is (het is nog steeds 4 velomobielen per maand maar nu dus alleen nog maar Quests)

Maar los van wel/niet willen uitbreiden, je zit ook nog met andere problemen. De markt namelijk. De markt voor velomobielen is niet zo gek groot. Bedenk dat velomobiel er ongeveer 52 per jaar maakt. Daarbij wordt nog een flink aantal Versatiles per jaar verkocht, een vracht Mango's en een flink aantal Alleweders. Hoeveel zullen dat er op jaarbasis zijn? (ik laat de buitenlandse velomobielen even buiten beschouwing) Ik denk dat je met 150 al een aardig eind komt, maar laten het er 200 zijn.

De Versatile is geschikt voor lopendebandproductie maar waarom gebeurt het dan niet? Want inderdaad, de kosten kunnen dan flink gedrukt worden waarmee de markt wat groter zal worden.
Alleen hoe groot wordt die markt dan? Ik denk toch dat het gros van Nederland er (nog) niet rijp voor is om vrij massaal velomobiel te gaan rijden. Het is denk ik grotendeels een kwestie die tussen de oortjes speelt.

Mensen verklaren me voor gek dat ik 7800 euro heb neergeteld voor m'n Versatile. 'Daar kan je een nieuwe auto voor kopen!'. Een fiets mag niet veel kosten. Kijk alleen al naar 'normale' ligfietsen. Die dingen zijn heerlijk comfortabel en snel. Toch rijden er relatief bar weinig van rond als je het vergelijkt met de normale fiets. Zelfs hier is de prijs vaak al een drempel. Mensen geven niet snel meer dan 1000 euro uit aan een fiets en daarmee heb je direct een probleem voor het overgrote deel van de ligfietsmarkt. Je kan ze krijgen voor 1000 euro (nieuw) maarja, dan ontbreekt vaak nog verlichting e.d. (niet vreemd op zich; ligfietsers zijn stronteigenwijs en willen het helemaal naar eigen smaak hebben ;) )
Dat die 1000 euro wel grotendeels komt uit puur Nederlands handwerk wordt vaak ook niet gezien.
Wat mensen ook vaak vergeten als ze de auto naar voren halen als ik de prijs noem is dat hun auto in no-time voor 50% is afgeschreven, dat ze gedurende het gebruik gruwelijk veel geld uitgeven aan onderhoud, belasting, verzekering en brandstof, dat vergeten ze ook maar even voor het gemak.

Er moet denk ik nog veel veranderen voordat mensen aan de velomobiel willen. Pas als de markt groot genoeg is zal lopendebandproctie verstandig zijn. (wel jammer, een klein beetje kip-en-het-ei-verhaal/oorzaak-gevolg-verhaal zit hier ook in).
Miisschien als brandstofkosten ècht de pan uitrijzen, misschien als de files van Groningen tot Maastricht staan, dat mensen dàn naar alternatieven gaan kijken voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Goed, automatiseren is misschien een stap te ver. Maar je zou qua mankracht natuurlijk uit kunnen breiden. Uiteraard heb je als ondernemer niet meer elk onderdeel zelf erop geschroefd, maar een velomobiel bouwen is volgens mij iets wat je best kunt leren, desnoods aan een goedkope Pool. Over de vraag hoef je je bij een verdubbeling van je productie geen zorgen te maken, want gezien de wachtlijsten is er al meer vraag dan productie.

Je productie gaat dan nog steeds omhoog (al zal de winstmarge niet direct groter worden), met de bijbehorende voordelen (kortere wachttijd, meer interesse in nieuwe velomobielen, meer omzet). Dat de eigenaren het leuk vinden om alles zelf te sleutelen kan ik begrijpen, maar uit het oogpunt van een ondernemer is dat natuurlijk niet efficiënt. En voor de consument ook niet, want die zit jaren te wachten op zijn/haar velomobiel.

Daarom zie ik wel wat in een velomobiel fabrikant die niet per sé alles zelf hoeft te doen en gewoon een legertje werknemers heeft. Een viervoudige productie vergeleken met Velomobiel zal echt geen overproductie zonder afzetmarkt zijn lijkt mij :)

Iets totaal anders: vandaag eindelijk een pomp binnengekregen met manometer. Scheelt toch behoorlijk, dacht dat ik vorige week 135km had gefietst met rond de 5 bar in mijn banden, blijkt het 3,5 bar geweest te zijn. De halfordspomp mag dus met het vuil mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
In wezen hebben ze al meer mankracht aan laten rukken. Eerst produceerden ze 4 velomobielen per maand. Dat waren zowel Mango's als Quests. Vervolgens hebben ze de Mango afgestoten. Toen werd het 4 Quests per maand en 2 Mango's. Dat is al 50% meer per maand. (Inmiddels worden er ook 4 Mango's per maand geproduceerd; een verdubbeling van het aantal velomobielen dus).
Maarja, de wachtlijst van 3 jaar voor de Quest is daarmee niet enorm veel korter geworden helaas.

Meer mensen aanstellen voor alleen de Quest kan uiteraard best. Als het gaat om monteren van een velomobiel, dan kom ik een heel eind. De Versatile durf ik inmiddels ook best hélemaal te demonteren tot het laatste onderdeeltje als het moet; ik krijg hem echt wel weer in elkaar. Een Quest is echt niet ingewikkelder dan een Versatile.
Maar goed, ze willen dus niet echt veel meer uitbreiden voor zover ik begrepen heb. Het is een keuze in dat geval.

Maar een fabriekje starten? Ik zie die mannen geen fabriek managen; ze willen fietsen maken

Maar een verviervoudiging van velomobielen zal geen overproductie zijn? Ik denk het wel. Het is nog altijd een flinke bom duiten. Een verviervoudiging betekent dat de laatse Quest op de lijst al over driekwart jaar geleverd gaat worden en dat de wachtlijst dan dus leeg is. Goed, de lijst zal wel weer wat aangevuld zijn maar de lijst zal dank denk ik echt geen 50 modellen langer geworden zijn in die driekwartjaar. Daarmee heb je op dat moment dus nog voor maar 3 maanden werk, na die 3 maanden nog maar voor 1 maand werk...... en daarna is het afgelopen, dan zit je met die extra mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Gizz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:28:
desnoods aan een goedkope Pool.
Breek me de bek niet open over het werk van Polen*... Maar zo doet Aerorider het ook, die laat de grote kunststof chassisdelen in Polen maken, scheelt ze een boel geld.

Ik heb als leek geen idee hoe groot de markt is voor velomobielen, maar met wachttijden bij vrijwel alle leveranciers, en ook nog een aardige afzet naar het buitenland schat ik in dat er nogal wat ruimte is voor groei. En ik kan me de instelling van 'wij willen klein blijven' ook goed voorstellen, zodra je gaat groeien raak je als starter vaak het contact met je product kwijt, je wordt dan meer manager.

Maar toch denk ik dat schaalvergroting voor het product velomobiel een revolutie zou kunnen betekenen. Moet je kijken hoeveel er verkocht worden als een Quest nog maar voor €2000 over de toonbank gaat.

* Offtopic maar hier gaat-ie: ik werk bij een Nokia Service Punt en sinds een tijd gaan defecte telefoons naar Polen om gerepareerd te worden. Je wil niet weten wat er fout gaat. Verkeerde taal op het toestel, verkeerde kleur frontje, simpelweg niet gerepareerd, wel gerepareerd maar er is een andere klacht voor in de plaats gekomen. Tot dusver heb ik nog niet veel vertrouwen in Polen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Wat je daarnaast ook op de orderlijst ziet van velomobiel.nl is dat er mensen op staan die al op hun derde, vierde, vijfde Quest aan het wachten zijn. Na het leveren van hun Quest laten ze zich meteen weer op de lijst zetten en verkopen ze de oude voor bijna de nieuwprijs door, zo rijden ze altijd in een redelijk nieuwe Quest rond. Mocht de orderlijst zo kort worden dat het nog maar een half jaar duurt, dan zie je die 'draaideur Quest bestellers' ook niet meer terug denk ik, dan gaat het allemaal wat te snel voor ze.... denk ik.
Natuurlijk zou de lijst wel wat korter mogen, maar wat WFvN al eerder zei, is het wachten niet zo heel erg. Ik heb nu natuurlijk een prima rijdende nieuwe Alleweder om me heen als ik naar mijn werk rijd. Deze gaat alleen natuurlijk niet zo hard als een Quest.
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom die Quest nu zoveel sneller is, ik kan me wel wat dingen bedenken:
  • Grootste winst: dichte wielkasten
  • Misschien wat lager?
  • Ook wat lichter denk ik?
  • Efficienter ketting systeem, hij werkt toch met twee kettingen?
  • Derailleur gaat soepeler dan een Rohlnofnaaf mits altijd in top conditie.
  • Betere banden, maar die zware Marathon Plus-ers zou ik natuurlijk ook op mijn Alleweder kunnen verwisselen.
Zouden er nog andere redenen zijn? Carroserie nog wat beter gestroomlijnd misschien? Ik denk dat ik zelf mijn Alleweder nog wel wat sneller kan maken met zo'n netje in de wielen en het zeiltje dat ik nog moet ophalen in Dronten. Die was nog niet binnen toen ik de Alleweder ophaalde in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij zou je met een paar extra per maand (zeg 1,5 a 2 keer zo veel) al aardig ver komen. Als je kijkt naar de order lijst van de Quest dan zie je dat de afgelopen maanden er gemiddeld 7 per maand zijn besteld. Met een productie van 4 betekend dit dat er per maand bijna 2 maand wachttijd bij komen! Waarschijnlijk stijgt de vraag inderdaad ook als de levertijd korter wordt. Ik zou in ieder geval op dit moment geen Quest bestellen. Als ik iets koop wil ik het ook binnen afzienbare tijd hebben. Een jaar vind ik nipt aan te overzien.

Natuurlijk laten mensen zich meteen weer op de lijst zetten. Zou ik ook doen als ik ongeveer de nieuwprijs voor mijn 4 jaar oude fiets kon krijgen. Maar dit verpest tevens natuurlijk de markt ook weer. Omdat je anderen weer niet de kans gunt om op kortere termijn aan een nieuwe fiets te komen. En zo dus "dwingt" je tweedehands te kopen. (dat is even grof geschetst natuurlijk, voor de tweedehands markt is het wel weer goed, en ook dat is belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zo, na aanschaf van m'n Fujin was ik toch nog niet helemaal tevreden..
Zitje was te veel zweetrug achtig, nek vies door de blubber omdat er slechte spatbordjes op zaten en mn lamp zat nog niet op de goede plek.
Ook kon ik nog niks meenemen omdat ik geen tassen had :)

Misschien wel leuk met foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2788.jpg
Door mn schijfremmen waren de stangetjes niet in de goede plek, met wat brute kracht toch gelukt, en ziet er ook niet heel erg uit! Btw, geen carbon genomen, dat kostte me 75 euro per spatbord, werd me toch iets te gortig..

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2787.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2786.jpg

Wat net buiten de foto valt, heb gratis bij de shop een plastic opzetstukje voor mn lamp gehad, eindelijk zeg want zelf daarmee kloten werkte niet, nu simpel in 5 min klaar. Lamp ook weer goed vast!

To-do
:
Standaard :+
Achterspatbord, die moet ik nog een keer ophalen in Dordrecht want waren nog niet binnen!

* Tomino is ready for school!

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 25-08-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Standaard? Cliquez ici :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apart, jouw zitschaal lijkt veel meer te golven (hogere bobbel in het midden). Dacht dat alle Challenge schalen wel ongeveer hetzelfde waren? Overigens heb ik een foto gezien waarbij de pootjes van het spatbord wel gewoon langs de remklauw passen, misschien een andere klauw en/of spatbord.

Je fiets is in ieder geval goed geupgrade :)

Ik moet zelf eigenlijk ook wat onderhoud doen. De derailleur achter doet het toch niet helemaal lekker en de fiets heeft wat last van gek gekraak op het scharnierpunt van het frame, daar ga ik wat lithiumvet tussen smeren.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de naven? Om de hoeveel km moet je die eigenlijk smeren, of smeer je ze nooit. Is het makkelijk zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Gizz schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:08:
Apart, jouw zitschaal lijkt veel meer te golven (hogere bobbel in het midden). Dacht dat alle Challenge schalen wel ongeveer hetzelfde waren? Overigens heb ik een foto gezien waarbij de pootjes van het spatbord wel gewoon langs de remklauw passen, misschien een andere klauw en/of spatbord.

Je fiets is in ieder geval goed geupgrade :)
Ik denk omdat dat komt doordat hij echt net uit de winkel kwam dat zitje. Op moment van de foto had ik er nog niet in gereden en zat hij dus ook nog niet goed in de pasvorm van het zitje. Zal er wel eens op letten als ik lang gefiets hebt. Dus ik denk dat dit nog de fabriekshouding is van het zitje :)
Oei, als je zo aan het typen bent wel weer zin om te fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Alleen zo jammer dat het zondag is en dus half nederland er zo over denkt. Zelfs als ik ga fietsen met een 'langzame' instelling, erger ik me nog aan al die naastelkaar rijdende meute die niet opzij willen. Haal je ze met nog geen 20 km/u in, vinden ze nog dat je te hard gaat.
Ik ben maar wat blij dat ik mijn woon-werk verkeer kan gebruiken om aan de kilometers te komen, alleen soms wil ik ook wel eens lekker relaxed in het zonnetje rijden. Gelukkig was het gisteren mooi en heb ik dus toen 50 km gefietst, ook in een laag tempootje van 25 km/u gemiddeld.
De paardrijders kunnen dus vandaag in elk geval lekker naast elkaar het pad bezet houden, ik blijf (waarschijnlijk) binnen. Misschien dat ik nog 'in cognito' op de mountainbike een rondje ga rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Welk pad? Fietspad? Daar mogen paardrijders (te paard :+ ) helemaal niet komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Klopt, vrij hinderlijk dat ze het toch doen. Leuk dat het voor henzelf veiliger is dan naast auto's rijden, maar voor fietsers wordt het er niet veiliger op als je op een 80cm polderfietspad jezelf langs een paard moet wurmen, al helemaal niet op een lage ligfiets.

Vorige week zondag kwam ik nog een ruiter tegen die langs het Amsterdam-Rijn kanaal naast het fietspad in de stoffige berm aan het galopperen was, wat gigantische stofwolken tot gevolg had terwijl daar heel veel mensen fietsten. Toen ze een paar honderd meter voor me opeens pauzeerde riep ze nog "Sorry :O " tegen me toen ik haar passeerde. Heerlijk sociaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Utrecht-Amsterdam heen en weer gefietst. Stuk leuker dan met de trein :) Ben er alleen wel achter gekomen dat licht op zich wel wat toevoegd na 21.00 op een onverlichte weg. Deze week maar eens regelen dus...

Verder balen dat ligfietser.nl er mee stopt. Er valt een behoorlijk gat nu in regio Utrecht volgens mij. Ik wilde wel meer zelf aan m'n fiets kunnen sleutelen, maar 't is toch wel handig om een backup te hebben voor als ik mezelf voorbij sleutel. Of weet iemand een ligfietsvriendelijke fietsenmaker in of rond Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Het is inderdaad nogal balen dat er weer een ligfiets winkel minder is in Nederland straks. Een mogelijk probleem is dat we met z'n allen veel van het (klein) onderhoud zelf doen, denk ik. Als ik naar mezelf kijk, vroeger toen ik nog niet beter wist en elke week vrijwillig zadelpijn had, liet ik al het onderhoud bij de fietsenmaker om de hoek doen. Zelfs banden plakken kon ik tot voor kort niet. Dat laatste overigens is net voor het ligfietsen veranderd, toen ik met mijn mountainbike een paar keer achter elkaar lek reed.

Het probleem is dan ook wel een beetje dat de ligfietswinkel niet om de hoek is en je misschien niet zo ver wilt fietsen voor het onderhoud. Uit maca's verhaal eerder in dit topic kun je ook wel opmaken dat veel lokale fietsboeren niet veel van ligfietsen moeten hebben. Maar als dat wel zo was, zal het toch lastig zijn voor de ligfiets gespecialiseerde winkels: dan moet je concurreren met het onderhoud op de vele fietszaken om de hoek.

Misschien zit de oplossing wel in meer gecombineerde winkels. Ik begrijp eigenlijk zowiezo niet waarom er niet meer gewone fietswinkels zijn die ligfietsen kunnen leveren. Kwa onderhoud is er toch ook niet zoveel anders aan een ligfiets dan aan een gewone fiets? De ketting is toch ook gewoon een kwestie van drie normale kettingen aan elkaar zetten? De werking van de vering is toch ook wel te doorgronden?

Gelukkig is de ligfietswinkel(.nl) in Amsterdam er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Heb ook weer eens last van een oud probleem. Op mijn lowracer heb ik lowracertassen van Radical, vroeger schuurden die nogwel eens over de grond in snelle bochten. Dat heb ik toen opgelost door ze gewoon wat hoger aan de stoel te hangen.
Nu rij ik alweer een paar weken zonder schokdemper achter. waardoor de achterkant zo 5cm inzakt, de stoel vlakker ligt, de snelheid omhoog gaat :D en de tassen over de grond heen knallen bij het minste of het geringste, zit maar een paar cm tussen grond en tas. Zonet dus ook een camelback lek gereden die erin lag :( De tassen kunnen niet hoger, ik zoek een oplossing zodat ik toch drinken, wat tools, een paar binnenbandjes e.d. mee kan nemen. Zover ik weet bestaan er geen mini-zijtassen.

Nog een oplossing is gewoon de demper terugzetten en ook de voorvork verend maken voor een comfy lowracer. Mooiste is natuurlijk als je een hardcore racer hebt een een comfy allrounder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

budi schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:44:
Het is inderdaad nogal balen dat er weer een ligfiets winkel minder is in Nederland straks.
Ik kan er zelf eerlijk gezegd niet zo heel erg mee zitten. Nou kom ik persoonlijk niet in die winkel, maar blijkbaar deden veel andere mensen dat ook niet gezien het resultaat. Als men er alleen maar kwam om een fiets te kopen en verder geen onderhoud te laten plegen, dan kan je ook makkelijk bij andere ligfietswinkels terecht die misschien een stukje verder liggen.

Voor de eigenaars is het natuurlijk flink balen, het is toch een groot deel van je leven geworden. Maar om te doen alsof het een gigantische klap is voor de ligfietswereld is wat mij betreft lichtelijk overdreven.

Er zitten ook voordelen aan voor de consument. Zo zit mijn vriendin vol spanning te wachten op de uitverkoopdag die ze gaan houden, ze aast een beetje op de Fuenda van €400 :)

Verder weet ik niet of maca's ervaring met fietsboeren representatief is voor heel Nederland? Ben zelf nog niet langs geweest met mijn ligfiets, maar mijn lokale fietsboer adverteert met "Onderhoud van alle fietsen, behalve elektrisch", dus ik verwacht weinig problemen.
Solosmots schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:30:
ik zoek een oplossing zodat ik toch drinken, wat tools, een paar binnenbandjes e.d. mee kan nemen. Zover ik weet bestaan er geen mini-zijtassen.
Al gekeken naar tassen die niet aan de zijkant hangen? Radical heeft ook gewoon toptassen met bidonvakken, ook varianten waar geen bagagedrager voor nodig is.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 26-08-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Van vroeger ken ik 2 winkels in Utrecht die niet zo moeilijk doen over ligfietsen:
  • Wim Kok verkocht o.a. Windcheetah Speedy en Linear, en is nu nog steeds de belangrijkste servicedealer voor Brompton, en doet in transportfietsen.
  • Westbroek Wielersport. Die zat op de Vismarkt (oude gracht) maar ik zie weinig links in Google dus ik vraag me af of ie nog bestaat.
Verder kun je voor niet-alledaagse afmontages (zoals gemixte Campagnolo / Shimano sets, 26 inch racevelgen en -banden) vaak prima bij zaken terecht die door oud-wielrenners en aanverwante vakidioten worden gerund, zoals Plieger in Meerkerk, Hopmans in Bergen op Zoom (maar da's een eind uit de richting), en Roelofs in Arnhem (die ook Bike Fridays verkoopt met de 20 inch 451 mm wielmaat). Als Westbroek weg is weet ik niet meer zo'n dealer in Utrecht, het zou kunnen dat één van de grotere zaken in Zeist genoeg in huis heeft (daar ben ik verder niet geweest). Bij ATR in Nieuwegein heb ik ook redelijk mijn materialen kunnen inkopen, maar dat is inmiddels ook een tijdje geleden. Mijn ervaring is dat de meeste fietsendealers die wel genoeg spullen hebben, maar geen specifieke ervaring met ligfietsen, wel bereid zijn om aan je fiets te werken als je 't goed uitlegt, de eerste keer even meehelpt, of afspreekt dat de ze de spullen zover mogelijk kunnen klaarmaken en dat je het precieze afstelwerk zelf ter plekke afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Al gekeken naar tassen die niet aan de zijkant hangen? Radical heeft ook gewoon toptassen met bidonvakken, ook varianten waar geen bagagedrager voor nodig is
Toptas zal niet gaan ;)
http://www.zx16v.net/temp/lowracer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah, dat schiet niet echt op inderdaad..
Toch maar een andere fiets dan? ;) Zou echt niet weten hoe je hier een tas met spullen op krijgt zonder over de grond te schuren, of in je wiel/ketting te belanden. Of je moet een tas op je buik gaan leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Zo'n Jester is ook wel een enorm gave fiets :)
Ik mis één ding van de Baron nogal: ik kan met m'n Fujin moeilijk met m'n hand aan de grond komen terwijl dat met een lowracer goed lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Solosmots schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:30:
ik zoek een oplossing zodat ik toch drinken, wat tools, een paar binnenbandjes e.d. mee kan nemen. Zover ik weet bestaan er geen mini-zijtassen.
Elan uit Nijmegen verkoopt ze, of kan ze voor je maken. Op de site staan volgens mij niet helemaal de goede afbeeldingen bij de tekst, ik weet dat ze zeker voor 3 kleinere tassensets productiemallen hebben liggen:
  • Simpele cilindervormige kleine zijtassen zonder bidonhouder;
  • Gestroomlijnde zelfdragende dubbele tas voor low racers, met bidonhouders;
  • Mini zijtassenset (net groot genoeg voor minipomp, plakset, portemonnee, zonnebril) die je ook aan het stoeltje kunt hangen, en die ook over de schouder gedragen kan worden (was op maat gemaakt als aanvulling op M5 Tail Bag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Nou dat is in ieder geval wat, daar kan ik eens naar kijken, thx!
Wat ook een oplossing is is een soort van opbergruimte in de holle ruimte van de zitting, maar dat is dan wel even een klusje om dat te maken, en ook zit er in de donkere tijd van het jaar vaak een accu onder voor de verlichting.
Zo'n Jester is ook wel een enorm gave fiets :)
Ik mis één ding van de Baron nogal: ik kan met m'n Fujin moeilijk met m'n hand aan de grond komen terwijl dat met een lowracer goed lukt.
Het is geen Jester hoor ;) En bij de grond komen is zo geen probleem nee ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Solosmots op 26-08-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik had beter moeten weten :X

Ik keek naar de zitting en was in de veronderstelling dat het een ouder type Jester was aan de achterbrug te zien én het kettingwieltje boven het voorwiel.

• benoni
  • Niet online
Zo, de orders zijn de deur uit en we kunnen eindelijk vertrekken. Omdat we een klein weekje wegkunnen heb ik kaarten van Ardennen en omgeving bij me, en verder zien we 't wel. Tot later :)

• JeroenH
Het is weer geen 'echte' ligfiets, maar net als bij de Aerorider geldt weer: je ligt en je fietst :)

Verslag van een rit in een Twike.

Verwijderd

Vanmorgen reed ik met de CityEL naar mijn werk. Bij de provinciale weg van Puttershoek naar Oud-Beijerland werd ik even ingehaald door een lage racer. Ik meen een Baron. Na een paar honderd meter haalde ik de ligger in en hij kwam direct achter me hangen. Ik ben langzaam de snelheid op gaan voeren tot we op een gegeven moment net geen 50 reden. Toen ik harder ging begon de ligger af te zakken, maar toch netjes.

• budi
In elk geval had de ligger geen vieze uitlaatgassen in te ademen om bij te blijven, da's wel wat beter dan die (2takt) viezer brommertjes of brommobielen. Die laat ik eigenlijk liever maar gewoon gaan.

Verwijderd

budi schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:47:
In elk geval had de ligger geen vieze uitlaatgassen in te ademen om bij te blijven, da's wel wat beter dan die (2takt) viezer brommertjes of brommobielen. Die laat ik eigenlijk liever maar gewoon gaan.
Ik had dan ook geen enkel schuldgevoel, en te oordelen naar de snelheid waarmee de ligger achter me ging hangen toen ik hem inhaalde had hij ook door dat ik geen uitlaat heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik kwam gisteren terug van mijn werk naar huis nog twee (of drie) malloten tegen. Een scooter met twee wielrenners er werkelijk aan vast geplakt. Ik moet wel zeggen dat ze hard gingen, want ze flitsten in tegen gestelde richting voorbij, ook wel dankzij mijn snelheid natuurlijk, maar hard gingen ze zeker.

Ik heb ook wel eens een wielrenner aan mijn Alleweder plakken, ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren als ik plotseling ergens voor moet remmen. Wat ik ook niet begrijp is waarom die gasten nooit op het overige verkeer letten. Ik zit dan als ik een kruising nader extra goed op te letten en laat eventjes wat 'gas' los, maar nee hoor, die wielrenners kijken recht vooruit en denderen vol snelheid de kruising over om weer wat metertjes op me (terug) te winnen, denken ze dat ze god zijn ofzo :?

Nou ja, in elk geval, als ze van achteren tegen me aan kletteren, zit ik vrij goed in mijn omhulsel, wat dat betreft heb ik liever een racefietser achter me, dan een ligger met die trappers vooruit. Gelukkig rijden die altijd wel wat verantwoorder. Maar ja, ik spreek voor eigen... euhhh... parochie noem je dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

budi schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:48:
Wat ik ook niet begrijp is waarom die gasten nooit op het overige verkeer letten.
Heel herkenbaar! Heb vaak het idee als ik een wielrenner tegenkom dat deze iets te geconcentreerd bezig is met zichzelf en efficiënt fietsen (niet afremmen, geen tijd om de omgeving af te speuren naar eventuele andere weggebruikers en knelpunten..). Het kan best dat ze dat prettig vinden, maar doe dat dan lekker op een circuit zou ik zeggen.

Even wat persoonlijke ervaringen, hoort er natuurlijk bij :P :

Ik fiets hier in de polder wel eens voor de lol een rondje, hou me netjes aan de regels en let op de rest. De wielrenners rijden vrijwel nooit op het fietspad, maar zelfs daar zijn ze niet echt consequent in. Soms rijden ze een stuk op het fietspad. tot er een bocht komt die ze niet zint, om dan plots de weg op te vliegen zonder te kijken of er een auto komt :? Nou kan ik er niet echt mee zitten omdat ze mij niet in gevaar brengen, maar vind het toch vrij apart dat ze het vasthouden van een bepaald fietsritme/trainingsschema belangrijker vinden dan hun eigen veiligheid.

Wielrenners die wel mijn veiligheid in gevaar brengen fietsen meestal in groepjes. Zoals de laatste keer dat ik fietste op een dijk (tussen Durgerdam en Marken voor de kenners). Een fietspad waar misschien twee en een halve fiets naast elkaar past en waar ook veel mensen wandelen met kinderen (er is geen voetpad).

Zie ik een paar honderd meter verderop een hele groep wielrenners op mij af komen, twee naast elkaar, vijf paartjes achter elkaar. Nam aan dat de voorste twee wel voor de rest in de gaten zouden of de weg vrij was, maar toch liet ik mezelf uitrollen om ze niet met een eigen snelheid van 30km/u te passeren. De wielrenners bleven echter flink doorfietsen en keken geen één maal op. Op 50 meter afstand ben ik maar flink gaan bellen en reed ik ondertussen iets van 15km/u.
Pas op het laatste moment keken ze op, waardoor er voor de groep weinig tijd was om nog achter elkaar te gaan fietsen. Ben maar met m'n fiets in een reflex de berm ingereden, het hoge gras in. Daardoor bijna van de dijk afgerold, maar in ieder geval niet een 10 wielrenners op me of benen/pedalen in mijn zij. Daarna keken ze niet eens om of alles goed ging, ze fietsten lekker door, op naar de volgende tegenligger! |:( Leuk dat je geconcentreerd bezig bent met je hobby, maar doe dat niet op de openbare weg!

Nou is het wel heel erg makkelijk om af te geven op andere groepen weggebruikers, zo loopt er in de HK ook een topic over hoe de politie zichzelf gedraagt in het verkeer, maar toch zijn er echt bepaalde groepen die het voor anderen een stuk gevaarlijker maken dan de gemiddelde weggebruiker.

En natuurlijk vindt iedereen van zichzelf dat hij goed rijdt, maar ik kan bij mezelf echt niks vinden dat beter kan :P Ik fiets zelfs overdag met licht aan, hou me aan alle regels, kijk goed vooruit en pas daardoor ook m'n snelheid aan als de situatie daar om vraagt. Als iedereen zo aan het verkeer zou deelnemen gebeuren er geen ongelukken meer, zou je haast denken.

Iets anders, gaan er nog mensen naar de uitverkoop van de Ligfietser volgende week? Best leuke fietsen voor dat geld. Mijn vriendin gaat waarschijnlijk kijken voor de Fuenda of de Wizard. Best lastige keus, want de Fuenda is vrij nieuw en ik kan maar 1 of 2 gebruikerservaringen vinden. De Wizard bestaat al lang, maar op ligfiets.net staan helemaal geen ervaringen en hij wordt ook niet meer gemaakt door Challenge, net alsof het een fiets is die niemand wil :z
Een proefritje op beide fietsen is het enige wat nog duidelijkheid kan verschaffen, maar de laatste dagen hebben ze waarschijnlijk ook geen zin meer in mensen die een fiets uitgebreid willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wielrenners heb ik op de ligfiets nog geen slechte ervaringen mee. Denk dat het er vooral aan ligt dat ik ze nog niet echt tegen ben gekomen, te voet en in de auto heb ik al wel wat te ranten.

Ik hoop morgen naar ligfietser.nl te kunnen gaan, om de Nazca Explorer van mijn lief op te halen. Hoop dat 'ie klaar is. De fuenda zie ik overigens al niet meer staan op de website. Oja, en bedenk dat de meeste fietsen ook een tijdje verhuurd zijn. Hoewel ik alle vertrouwen heb in de onderhoudskwaliteiten van Jos heeft 1000 euro korting op een fiets vast een reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ah, die is dan net na mijn post verwijderd, erg jammer. Even overleggen met m'n vriendin of het nog de moeite waard is om alleen naar de Wizard te kijken, want die is eigenlijk net boven haar budget :)
Ze heeft eigenlijk €400 voor een ligfiets, en dan was die Fuenda van april vorig jaar een stuk leuker dan alle M5's van 7 jaar oud die je verder voor dat bedrag tegenkomt op marktplaats en ligfiets.net/markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Misschien misbruik van de post hierboven, maar ook ik wil wel graag een ligfiets maar als nog-niet werkend persoon ga ik geen fortuin (voor mijn doen) uitgeven aan iets dat eigenlijk 90% speeltje is (ik bedoel, het is leuk om te ligfietsen naar de universiteit maar ik weet dat ik expres een extra lange route ga nemen om mn toekomstige ligfiets uit te proberen en van de omgeving te genieten). En nieuw zijn ligfietsen van enig kaliber niet onder de duizend euro te krijgen. Ik ben wel vrij ongeïnformeerd hierover, maar zou iemand misschien zo vriendelijk willen zijn om me een hint te geven in welke richting (behalve tweedehands op ligfiets.net want daar kijk ik al regelmatig naar leuke fietsjes) ik zou moeten zoeken om een vooral praktische ligfiets te vinden voor 150-500 euro? Het voornaamste waar ik tegenaan loop is dat ik altijd veel wil meesjouwen, dus het zou behoorlijk handig zijn als er (veel) bagagemogelijkheden op zitten (niet persé tassen die er al op zitten, maar rekjes waar een tas aan gebeund kan worden ofzo, of misschien een trekhaak voor een fietsaanhanger). En nu ik toch dit topic opzadel met vragen, hoe makkelijk is bijv. het vervangen van een wieltje op een ligfiets? Als ik ga rondkijken, moet ik dan opletten op afwijkende maten of andere moeilijkheden? Ik ben namelijk vrij zwaar en momenteel rijd ik mijn achterband in minder dan een jaar (4000-7000 fietskilometers) kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ssj3gohan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:01:
En nieuw zijn ligfietsen van enig kaliber niet onder de duizend euro te krijgen.
Klopt, de Fuenda Calypso is één van de goedkoopste ligfietsen met een prijskaartje van €999. Er zijn ook nog zelfbouwpakketten, maar daar weet ik niks van af.
behalve tweedehands op ligfiets.net want daar kijk ik al regelmatig naar leuke fietsjes
Marktplaats.nl heeft ook een ligfiets-afdeling. Heb je wel een grotere kans dat je tegen iemand aanloopt met een "och, het is toch maar marktplaats" mentaliteit, wat niet echt prettig is.
(niet persé tassen die er al op zitten, maar rekjes waar een tas aan gebeund kan worden ofzo, of misschien een trekhaak voor een fietsaanhanger).
Vrijwel elke fiets kan voorzien worden (of is al voorzien) van een bagagedrager. In combinatie met afstandhouders kun je daar elke normale fietstas aanhangen. Of je neemt tassen die speciaal voor ligfietsen gemaakt zijn, zoals toptassen, zijtassen, rugzak etc. Een trekhaak wordt bij fietsen nooit gebruikt voor zover ik weet, alle fietskarren hangen aan je achternaaf.
De meeste En nu ik toch dit topic opzadel met vragen, hoe makkelijk is bijv. het vervangen van een wieltje op een ligfiets?
Hetzelfde, je haalt gewoon je wiel eruit. Enige "lastige" is dat je een ligfiets niet echt op z'n kop kunt zetten om te sleutelen, die van mij in ieder geval niet.
Als ik ga rondkijken, moet ik dan opletten op afwijkende maten of andere moeilijkheden? Ik ben namelijk vrij zwaar en momenteel rijd ik mijn achterband in minder dan een jaar (4000-7000 fietskilometers) kapot.
Niet elke ligfiets is voor lange mensen geschikt. Je kunt de trapperbuis wel korter maken door te zagen, maar langer wordt natuurlijk moeilijk. Als je vrij fors bent zou ik ook op het stoeltje letten, dat deze niet te smal/kort is.

Slijtage van je band hangt heel erg af van de band zelf en of je hem goed onderhoudt (hard oppompen!). Ik denk niet dat een paar kilogram meer op een band meteen de levensduur halveert. Wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat je band kleiner is en dus vaker met de grond in contact komt -> minder kilometers met een band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Ik vergeet altijd weer hoe lekker een flink eind fietsen met dit weer (half bewolkt, half zonnig, net geen 20 graden) kan zijn. Korte broek aan en gaan maar! Doe het echt te weinig wat dat betreft. Maar met zo'n zomer moet je het er wel van hebben als plezier-fietser.

Over banden slijtage: Deze banden zitten er nu zo'n 1800km op bij me, maar ik vraag me af of ze het nog 1800 volhouden. Beginnen al stukken wat gladder te worden en ik heb ook soms al wat meer het idee dat ze iets grip verliezen als het wat gladder is. Maar goed, hangt inderdaad van heel veel omstandigheden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Gisteravond een beetje gek gedaan. Nadat ik uit mijn werk kwam in Amsterdam bij mijn moeder in Amsterdam gegeten. Daarna zo rond negen uur vertrokken, na zo'n 30 km bijna thuis vond ik eigenlijk dat ik nog veel te veel energie had en ben dus een stuk weer terug gereden in de diepe duisternis. Ik moet zeggen dat over die smalle weggetjes door de weilanden heen rijden in een aardig tempo toch een extra belevenis geeft van snelheid. Maakt het wel leuk spannend. In 's Graveland kwam ik nog wat uitgaanspubliek bij het stoplicht tegen die wel geintresseerd waren in mijn fiets, de auto achter me stond wat te toeteren, geen idee waarom, het was rood. Leek erop dat ik in de weg voor hem stond om door rood te rijden, wat ie daarna ook deed toen het voor de fietsers groen was, maar voor de auto's nog niet. Totaal niets van aan getrokken, ik voelde me in eerste instantie ook totaal niet aangesproken :)

Deze maand een persoonlijk record gebroken: 1570 km in een kalendermaand, daarom reed ik ook om gisteravond, om dit getal nog wat groter te maken, er stond nu 105 km op de klok ipv het gebruikelijk 72 toen ik om 23:00 thuis kwam. Record was 1400 km in april dit jaar toen het veel mooier weer was, ik ben nu dus aardig mooi-weer-fietser-af.

Wat banden slijtage betreft: dat lijkt inderdaad zeer erg te varieren per bank/merk/type/gebruik. Mijn Optima Lynxx twee wieler heeft een klein wiel voor en een groot wiel achter. Nu na 9267 km is de voorband een 'slick' geworden, aardig glad en dus bijna tijd voor vervanging. De achterband daarentegen ziet er, op wat scheurtjes die er al zeker 6000 km in zitten na, wel goed uit. Dit zijn Schwalbe Marathon banden, meestal op zo'n 6 tot 7 bar opgepompt.
Mijn Alleweder heeft nu 2900 km gereden, eigenlijk vertoont het achterwiel als enige echt duidelijke slijtage, het profiel is daar niet zo diep meer. Dit zijn van die superzware dikke Schwalbe Marathon Plus banden. Van de leverancier van de Alleweder begreep ik dat hij na zo'n twaalf duizend kilometer tot op het 'blauw' zit van de anti lek bescherming, maar dat hij er nog prima op kan rijden. Ook heeft ie nooit lek gereden in die tijd, dus het zijn verder wel goede banden.
Tenslotte beetje vloeken in de kerk, maar mijn mountainbike heeft ook al Schwalbe Marathon banden welke na 10.000 km beide aardig zonder profiel zitten, bij 6500 km heb ik na een paar keer lek achter, de banden omgewisseld, te lui om naar de fietsenzaak te gaan voor een nieuwe denk ik. Sindsdien niet lek gereden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Profiel is sowieso overrated als je op de normale weg rijdt. Op mijn normale fiets is de achterband al een paar jaar glad, maar zolang het kanvas er niet doorheen komt blijf ik er lekker op rijden. Volgend jaar wil ik met mijn ligfiets op Kojaks gaan rijden, die hebben standaard al geen profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nadat mijn zitfietsachterband geen profiel meer had (en overigens ook echt voelbaar onstabieler werd in bochten en op hobbelweggetjes) was het binnen een maand over met de pret hoor. Het is dat ik student ben en dus dingen iets langer door mag gebruiken dan een normaal persoon (jawel, ik ben niet normaal :+)... Ik denk dat het aan het merk ligt ja.

Ik gebruik overigens 'lekvrije' banden. Ik weet echt veel te weinig van fietsen om te kunnen weten of lekvrije banden ook de neiging hebben minder lang mee te gaan.

Voorband is overigens nog van de aanschafdatum van de fiets en dus waarschijnlijk 15.000 km oud. Prima profiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb donderdagavond voor het eerst lekgereden. Achterband heeft de slag verloren met het glas op de weg. Best arelaxed, aangezien ik geen plakspullen bij me had. Een ruim uur lopen was ik thuis...

Verder nog geen slijtage aan m'n banden, maargoed zit ook nog maar op de 5 a 600km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
en dat is misschien ook een van de weinige nadelen van de ligfiets, zeker zo'n lage, dat loopt niet zo prettig en al helemaal niet met onderstuur. Ik heb wel een keer een stukje Nesciobrug in mijn voorband gehad, maar gelukkig liep ie maar langzaam leeg, dus kon ik thuis plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Een lage fiets met klapstuur wil anders nog best aardig. Ik ben verdraaid blij met het klapstuur op m'n Fujin. Voor op en afstappen heb ik het niet nodig (gebruik het wel maar op de Baron met vast bovenstuur had ik ook geen problemen) Als ik hem rechtop zet, kan ik hem op fatsoenlijke hoogte vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met m'n Seiran is 't ook geen probleem om te lopen: kan 'm bij de zitting vastpakken en met evenwicht sturen. Scherpe bochtjes gaan wat lastig, maar als je een uur kan/moet oefenen lukt dat ook steeds beter :P

Vanochtend (eindelijk) de band geplakt. Gelukkig geen glas in m'n band achtergebleven, maar wel een snee in m'n buitenband :(

Verder nog geen fiets voor m'n vriendin, kon nog wel twee weken duren. Best jammer om dat op de dag dat je 'm op zou halen pas hoort. Nouja, vol ongeduld nog maar ff wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Vond t toch wel netjes om te melden dat de standaard gelukt is! :)
Voor de schamele 10 euro is het een zeer waardevol stukje equipment! ;)

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2981Large.jpgMet tas erboven, no problem!
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2980Large.jpgDetailshot
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/DSCF2979Large.jpgTotaalplaatje

Gewoon leuk om je fiets op de foto te zetten. Kan er niks aan doen. En ligfietsen kijken is nooit weg toch?

Truste allemaal :O :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomino op 02-09-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:27:
[...]

Ikz et in op de Jouta. Die heb ik de afgelopen tijd een paar keer op de Meent zien staan. Verder heb ik in Rotterdam eigenlijk nog nooit een trike zien rijden, tenzij ik langs een winkelruit reed dan :)

Sowieso zie ik weing trikes rijden. Ik heb een paar keer een Optima Rider gezien, maar een delta zoals de Kettwiesel zie ik echt nooit.
Een vriend van mij heeft een Sinner Comfort, rood, en die woont ook in Rdam.

Ikzelf ga binnenkort een nieuwe ligfiets halen, moet er helemaal voor naar Manderveen, Overijssel.

Tegen die tijd post ik wel wat plaatjes van mijn nieuwe aanwinst (hopelijk... ;) )

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tomino schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:13:
Vond t toch wel netjes om te melden dat de standaard gelukt is! :)
Voor de schamele 10 euro is het een zeer waardevol stukje equipment! ;)
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik rijd nu bijna een jaar op m'n driewieler naar school, en gisteren kom ik aanrijden en spot ik plotseling een "banaan" op de docentenparkeerplaatsen, het aantal ligfietsers bij mij op school groeit gestaag *O*
Toevallig hier net iemand aangenomen op het College Hageveld te Heemstede?

Edit: het is een Velomobiel Quest :)

[ Voor 6% gewijzigd door marcieking op 05-09-2007 16:22 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• budi
Zo, gisteren eindelijk mijn oude dagkilometer record uit de boeken gereden. Die stond op naam van een keer terug vanaf Texel naar Bussum. Dit nog wel op een martelwerktuig (lees: bukfiets), 160 km lang!

Gisteren ben ik naar Dronten gereden om een zeiltje op mijn Alleweder te laten zetten. Deze was nog in bestelling toen ik hem afhaalde in juni. Dit is al 60 km uit Bussum en daarna ben ik nog wat om gaan rijden richting het Ketelmeer, boven Swifterband, Lelystad door, over de dijk naar Almere, daar bij nielsj wat eten en daarna terug naar huis.
Bij Tempelman heb ik nog wat netjes voor in mijn wielen gekocht en ik zag daar een 'mooie' Versatile staan. Deze was zwaar gehavend, duidelijk een keer om gevallen in een bocht. Meneer Tempelman vertelde al dat ie het zat was met dat ding na drie keer en dat ie hem niet meer over ging spuiten, had ie maar geen probeerfiets moeten worden :)

Route:
Afbeeldingslocatie: http://www.jonkhart.eu/tmp/rondje2.png

Lelystad zelf blijft toch een ramp om doorheen te fietsen, ik wilde eigenlijk bovenlangs, maar het kwam dus met die borden toch zo uit dat ik langs CS ging, uiteindelijk blijkt nu de route wel redelijk efficient te zijn geweest, maar toch vervelend met al die bruggen, bochtjes, etc. De kleine 'uitstapjes' op de route die je ziet, zijn geocaches.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ben jij toevallig ook nog bij Velomobiel.nl en/of Alligt geweest? Ik ben gisteren een AAW tegengekomen tussen Tempelman en Velomobiel.nl

Anders gezegd: ben ik jou tegengekomen?

* WFvN is gisteren bij Velomobiel geweest

Ik ben tussen 13.45 en 14.00h aangekomen bij Velomobiel.nl. Daar heb ik 4 Vredestein HPV banden gekocht! Ze zijn weer vrij voorradig bij VM.nl
Ze hadden er een paar honderd besteld. Foutje van Vredestein leverde een vrachtwagen op me 4220 bandjes! Ze hebben er zat dus :+

Ik heb er 4 voor 65 euro gekocht. Da's niet echt duur.

[ Voor 64% gewijzigd door WFvN op 13-09-2007 18:30 ]

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
ik ben gisteren weer een spaak kwijtgeraakt.. ik kan niet echt zien of het dezelde van de vorige keer is of een ander.. hopelijk kan budi of nielsj een stapeltje voor me meenemen uit amsterdam van de week..

Ik ben de laatste tijd wel aan het klooien met de kettwiesel.. continue langzaam leeglopende banden (ventiel zit scheef oid), nu weer een spaak.. gaat lekker..

Ik zie hier in Almere trouwens steeds een groene versatile in het centrum... na een kort praatje met de 'berijder' of is het inzittende? bleek die uit lelystad te komen.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• mux

mux

99% efficient!

Ik vraag me nu echt af, zitten er tu-delftenaren met ligfietsen op tweakers? Ik heb nu namelijk al drie ligfietsen op de tu gespot die een hoog beun/tweakersgehalte hebben: één zelfbouw die regelmatig langs het spoor rijdt, één challenge hurricane die ergens op de mekelweg moet zijn en één blauwe ligfiets met 'ligfiets.net' die regelmatig bij bouwkunde staat geparkeerd. Welke mis ik nog/van wie zijn ze ;) ?

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.