Het ligfietstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 32.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:50:
De fabrikant van de banden beweert dat de rolweerstand niet hoger wordt, alleen het extra gewicht zorgt wel voor een extra last. Maar goed, het is wel de slager die zijn eigen vlees keurt:

http://www.schwalbetires.com/node/142/ok
Tja..... speed 3 blokjes van de 6
Marathon Racer heeft daar alle 6 blokjes gevuld! (en de grip heeft 4 blokjes tegenover de 3 van de Plus.... toch vreemd want ik vind de grip bij nat wegdek tamelijk slecht)
Zelfs een lek vind ik al teveel. Als het nu altijd zo is dat de band langzaam leeg loopt dat ik er nog thuis mee kan komen, heb ik er geen problemen mee, maar ik heb gewoon echt geen zin om onderweg te moeten plakken.
Ik heb gewoon een reserve binnenband en buitenband opgeblazen in m'n fiets staan. Onderweg dus gewoon de lekke set van de velg halen en de reserve set eromheen leggen; plakken komt thuis wel.
Het gebeurt ook altijd als het niet goed uitkomt wanneer je haast hebt, of regen, dan moet je toch uit je droge fiets komen om in de regen te gaan plakken of binnenband wisselen.
Mijn collega beweert trouwens dat je sneller lek rijdt in de regen dan wanneer het droog is, klopt dat? Ik kan me er misschien wel iets bij voorstellen dat het rubber misschien wat zachter wordt ofzo, maar eigenlijk lijkt me dat ook sterk.
Het schijnt inderdaad te kloppen. Nattigheid kan mogelijk meer troep aan je banden laten kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Vanmiddag een lekker stukje van 57 km gefietst met gemiddeld 30,83 km/u. Ging in elk geval weer lekker. Gelukkig geen regenbui over me heen gehad, maar wel mijn stroomlijn mogen testen met een tweedehands 'bui' als in een plas water. Ik reed op het fietspad door het ondiepe deel van de plas toen in tegengestelde richting een scooter vol door de plas heen ging en heel wat water deed opspatten. Die zal wel veel lol hebben gehad, maar jammer voor hem/haar vond ik het helemaal niet erg. Alleen mijn haar en bril was drijfnat, kreeg zelfs geen water in mijn mond het was alleen het bovenste deel van mijn hoofd. Mijn tas achterin was ook nog droog, dus volgens mij is al dat water er zo overheen gevlogen.

Gelukkig was de plas niet te diep, ik heb ook wel eens gelezen van iemand met, ik dacht, een Versatile die door een te diepe plas heen reed en de halve plas naar binnen kreeg van onder.

Woei! WFvN heeft de 1000e post van dit topic!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm.... ja, in een Versatile.... wie zou dat nou geweest zijn :+
Maar behalve water heb ik op die manier ook zand en sneeuw naarbinnen gekregen :+

Maar inderdaad, 1000 post :D Eindelijk ook een keer een ligfietstopic wat langer in leven blijft :)

Trouwens, over die tocht van je van vanmiddag. Als je 30,83 gemiddeld gereden hebt, dan heb je vast een fors hogere kruissnelheid gehad. 35 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Mijn route:

Afbeeldingslocatie: http://www.jonkhart.eu/tmp/20070723routeKlein.png

Mijn snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.jonkhart.eu/tmp/20070723snelheidKlein.png

Ik reed tegen de klok in en de grafiek toont de tijd afgezet tegen de snelheid. Dit allemaal afgelopen jaren zelf met PHP in elkaar gehobbied. Dit in het kader van: "Beter slecht bedacht dan goed gejat". :) Tegenwoordig kan het allemaal veel mooier, maar ik vind het wel leuk zelf te maken.

Zoals je ziet had ik meestal inderdaad een kruisnelheid van 35 km/u en een lang stuk 40 bij Loosdrecht. In zo'n grafiek zie je dus ook hoe vaak je eigenlijk gedwongen wordt om af te remmen bij bochten en kruisingen.

Klik op het plaatje voor een grotere versie.

Ik had overigens het duikboot verhaal gelezen op een weblog, maar wist dus niet meer zeker of het de jouwe was, kennelijk wel dus :)

Toen ik trouwens mijn nieuwe Alleweder ophaalde afgelopen woensdag en weg wilde rijden, kwam iemand van Tempelman net een soort van 'badkuip' halen die Leo gemaakt had voor een Versatile. Kennelijk maakt hij niet alleen aluminium onderdelen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoehoe! Komende vrijdag is het zover: mijn Seiran wordt geleverd!! Een week eerder dan de planning, ben er helemaal blij mee.

Moet nu wel als een haas een goede pomp en computer enzo regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik weet niet hoe kilometerbijhouderig bent maar ik ben dat behoorlijk. Ik heb daarom een gloednieuwe Cateye Astrale 8 aan de kant geschoven want die kan je niet opnieuw instellen qua totaalafstand na een batterijvervanging.

Eisenpakketje van mij:
Snelheid
Gemiddelde snelheid
Maximum snelheid
Dagafstand
Totaalafstand
Gereden tijd
Kadansmeter
Meer dan één wielmaat instelbaar
Totaalafstand van beide wielmaten apart instelbaar na batterijvervanging
MET draad (niet draadloos dus)

Wensen:
Verlichting
Hartslagmeter (alleen wordt de boel dan snel fors duurder)
Geheugen vasthouden (nog beter dan na vervanging van de batterij de boel instellen)

En vast nog wel wat dingetjes.

Doorgaans kom ik uit op Sigmatellers. Ik meen dat de nieuwe Sigmatellers het geheugen vasthouden en dat er ook een model is met verlichting

[ Voor 57% gewijzigd door WFvN op 26-06-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu aan het overwegen om 't meteen goed te doen, en een GPS apparaat te kopen. Kost dan wel 200 euro ofzo :X, maar dan heb ik ook meteen alles goed geregeld. De (toch wel aanwezige) stats-freak in mij wordt dan tevreden gesteld, en ik verdwaal niet meer. Volgens mij kan zo'n ding alles, behalve cadans-meten. Nouja, daar kan ik mee leven, daar haal ik desnoods een los goedkoop computertje voor.

/me gaat vanavond even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor GPS kom je al snel op Garmin uit. Waar je op moet letten is dat alleen de duurdere modellen nu een gevoelige GPS hebben (Sirf III chipset). De iets goedkopere modellen hebben nog een oude chip die snel z'n fix kwijt is door tunneltjes, bomen etc.

In het 3e kwartaal (nu dus) zouden de goedkope apparaten ook een goede chipset krijgen. Voor €140 heb je dan een Vista HCx met kleurenscherm, elektronisch kompas, hoogtemeting dmv. barometer etc.

Daar zou ik dus even op wachten als ik jou was. Voorlopig is het toch geen fietsweer :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik heb naast een Sigma BC1600 voor mijn tweewieler en een Sigma BC1106 voor mijn Alleweder een Garmin Forerunner 305 GPS horloge. Omdat je deze net als bij een kilometerteller in kan stellen dat hij stopt met tellen als je stil staat, heb je eigenlijk geen gewone kilometerteller meer nodig. Het enige probleem is dat hij met dat stoppen bij stilstand nogal 'triggerhappy' is, dus ook eventjes geen ontvangst onder een viaduct is meteen stoppen met tellen. Hierdoor kun je dus soms ook wat honderden meters in bossen missen.
Maar het grote voordeel is dat je er allerlei statistieken uit kan trekken, alles wat je hartje begeert. Zie mijn vorige post. Daarnaast zit er ook een hartslagmeter bij en kun je dus ook een grafiek krijgen van tijd of afstand afgezet tegen hartslag, ook interessant dus.

Ik ben trouwens in een week al twee keer ondergepoept door vogels, met die oude alleweder had ik daar geen last van. Kennelijk heeft dat glimmende van het verse aluminium een laxerend effect op het gevogelte? Of gewoon stom toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Mja, mijn Alleweder glom als koeiestront in de maneschijn maar veel poep heb ik niet ontvangen terwijl ik het oppervlak van m'n Alleweder bijna kon gebruiken als scheerspiegel.

[edit]
Check deze foto bijvoorbeeld toen Henk erop geplakt werd:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ligfietsen/projecten/bestickeren/sticker10.jpg

[edit2]
En nee, ik neem je post niet serieus maar ben nog altijd enorm trots op het resultaat van een paar uur polijsten

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 26-06-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
Gizz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:16:
In het 3e kwartaal (nu dus) zouden de goedkope apparaten ook een goede chipset krijgen. Voor €140 heb je dan een Vista HCx met kleurenscherm, elektronisch kompas, hoogtemeting dmv. barometer etc.
Hmmm dat klinkt ERG interessant. Ik heb nu een Geko 201, perfect ding voor wat ik doe (fietsen, wandelen, geocachen, etc.) maar ik mis soms SIRF, vooral onder een dicht bladerdek.

Hoe kom jij aan die wijsheid van die nieuwe modellen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gewoon van de Garmin site. De modellen met een H (dus HCx ipv Cx) hebben een gevoelige chipset. De adviesprijs is hetzelfde als de modellen zonder H, wat er volgens mij op wijst dat de non-H modellen gewoon verdwijnen. Ook staat er "Third Quarter, 2007" bij.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Is inderdaad een mooie prijs, maar hoe kom je aan die €140,-?
Op de Garmin site staat namelijk Suggested Retail Price: $ 321.41 USD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
140 is wel erg goedkoop, daar de 60Cx rond de 550 kost. Overigens zou ik zeker een losse km teller erbij nemen, werkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op e-bay zijn die dingen €147 (nu-kopen optie). Je kunt ze ook nog wat goedkoper krijgen als je met echte veilingen mee doet.

Zo heb ik ook een GPSmap 60Cx voor €240 inclusief verzendkosten gekocht. Prijs hier in Nederland is rond de €600, bij webwinkels €500 :P
Had zelf geen tijd om te wachten op de nieuwe goedkope modellen, want ik wil het ding meenemen op vakantie over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
http://www.pro-tour.nl/2007/challenge.asp

Need I say more?

Goed, klein beetje:
Professionele racefietsteams/ploegen zijn eruit gereden door Ymte en Theo in hun Questen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mja, wat wil je ermee zeggen? Het is nou eenmaal een oneerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
dit vind ik trouwens wel een mooi stukje van Ymte op de ligfiets mailinglist:
Wat ik zelf wel aardig vind dat ik met dezelfde fiets (al was het dan
met een hoofdkapje) heb kunnen rijden als waar ik ook mee naar mijn
werk fiets, kinderen naar de opvang breng en boodschappen doe. Dat
gaat dan weer minder met de UCI tijdritfiets. De meeste wielrenners
vallen trouwens bijna van hun fiets als ze het gewicht van 35 kg van
mijn fiets vernemen. Het wil er nog steeds niet in dat vooral
stroomlijn telt als je hard wilt fietsen op het vlakke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Aikon schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:48:
Mja, wat wil je ermee zeggen? Het is nou eenmaal een oneerlijke vergelijking.
Ligt eraan wat je wilt vergelijken uiteraard!

Feit is gewoon dat die mannen geweldig kunnen fietsen (en dan heb ik het over de profs en over de winnende ligfietsers). Maar het gaat mij meer om de fiets (ik durf het niet op te nemen tegen zo'n prof al zou hij rijden op een kinderfietsje met versleten ketting en ik in een gelikte WhiteHawk of Varna ofzo :+ )

Een peleton profs die eruit gereden wordt door een 'single' rijdende velomobiel. Geeft toch wel aan hoe mooi het concept is. Dan te bedenken dat velomobielen enorm zwaar zijn en dat die Quest gewoon ook gebruikt wordt voor kinderen wegbrengen/ophalen naar/van de creche en voor boodschappen doen etc.

Kortom: allroundfiets die ook nog eens enorm snel is.

Ik wil de vergelijking dus graag gooien op de techniek.

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 29-06-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Toegegeven, het is bizar dat een doorsnee iemand een prof eruit rijdt.

Maar zet die prof in een Quest, dan krijg je pas leuke tijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Dat laatste zou me dan ook gaaf lijken. Men wil toch graag snelheid? Kijk naar de Tour de France, men spuit zich graag vol met troep om het voor ons maar zo snel mogelijk eruit te laten zien op TV. Behalve de beelden sneller te tonen, zou je natuurlijk ook al die profs in gestroomlijnde ligfietsen kunnen zetten met z'n allen. Kun je dus nog harder. Ik weet alleen niet wat er met het orderboek van de quests gebeurt als het hele peloton erop komt te staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Tour de France met velomobielen lijkt me niet zo slim, gaat veeeeel te hard van de berg af, en kost te veel kracht de berg op. Daar gebeuren nog ongelukken mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, sinds vanmiddag hoor ik er echt bij: ben nu de trotse bezitter van een knalgroene seiran 8)

Helaas zijn er wat kleine details veranderd: geen Big Apples, want 't paste toch niet, en geen groene bagagedrager (maar wel een grotere). Nouja, ik doe 't er voor. Nu nog een slot, verlichting en een GPS-apparaat.

Maar eerst even een stukje fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
-DG- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:07:
Tour de France met velomobielen lijkt me niet zo slim, gaat veeeeel te hard van de berg af, en kost te veel kracht de berg op. Daar gebeuren nog ongelukken mee. :P
Gebruiken velomobielers die bergaf gaan niet een parachute om hun snelheid binnen de perken te houden? Ik meen daar wel eens ergens een foto van gezien te hebben: een velomobiel die een berg afdendert met een kleine parachute er achteraan. Volgens mij stond er alsnog een snelheid van 100+km/u als maximum snelheid op de teller.

Maar inderdaad: de nieuwste en beste technologie wordt ingezet (vezelmaterialen, aerodynamica, etc.) om maar zo hard mogelijk te rijden maar een voor de hand liggende technologie (ligfietsen) waarmee ze echt grote sprongen zouden kunnen maken laten ze liggen. Heel vreemd, als je het objectief bekijkt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ligfietsen zijn verboden in de tour. Je moet een frame hebben volgens een bepaalde vorm met het zadel op een bepaalde plek en het stuur ook op een vaste plek. Dit omdat er ooit iemand met een ligfiets mee heeft gedaan ergens rond 1920 en toen alles gewonnen had. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tja, aan de ene kant wel logisch, want het zou de wielrensport compleet overhoop halen. Voor de een positief, voor de ander negatief.
UCI had laatst toch wel iets met ligfietsen goedgekeurd voor het eerst stond me bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Daar hebben we het dus over: die wedstrijd in Eindhoven.

De wielersport overhoop halen door ligfetsen toe te staan? Waarom? Ze kunnen toch ook verschillende klassementen invoeren? Gebeurt bij het ligfietsgebeuren ook. Ik denk dat als de UCI de ligfiets gaat toelaten dat de ligfiets dan een stuk sneller aan populariteit gaat winnen dan hij nu doet.
Mja, zal me ook een biet zijn, ik vind het best dat ik één van de weinige ligfietsers ben. Ik ben snel, ik rijd droog en comfortabel. En wedstrijden rijd ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Had idd die vooraankondiging hiervan gelezen, had enkel de tijden even snel bekeken op dat linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
WFvN schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:29:
Daar hebben we het dus over: die wedstrijd in Eindhoven.

De wielersport overhoop halen door ligfetsen toe te staan? Waarom? Ze kunnen toch ook verschillende klassementen invoeren? Gebeurt bij het ligfietsgebeuren ook. Ik denk dat als de UCI de ligfiets gaat toelaten dat de ligfiets dan een stuk sneller aan populariteit gaat winnen dan hij nu doet.
Mja, zal me ook een biet zijn, ik vind het best dat ik één van de weinige ligfietsers ben. Ik ben snel, ik rijd droog en comfortabel. En wedstrijden rijd ik toch niet.
Maar het zou wel goed voor de prijzen van die dingen zijn als meer mensen ligfietsen. ;)
Vind ze nog steeds overdreven duur vergeleken met gewone fietsen. Van de andere kant is die exclusiviteit ook soms wel leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vandaag m'n GPS-beugeltje voor op de fiets in de bus gekregen. Natuurlijk meteen gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/div/CRW_9918.jpg
Volle boel, met GPS erop past m'n fietscomputertje niet meer (jammer voor de totale km telling).
Wel blij dat ik niet voor onderstuur ben gegaan, toch niet zo praktisch met dit soort dingen :P

Aikon: Heb jij ook een mount, of pak je hem af en toe uit je tas als je hem nodig hebt?

Wou trouwens een setje Reelights bestellen, zie ik bij de lokale fietsenwinkel en andere Nederlandse webshops opeens de 150 serie. Wat het verschil is met de 120 serie kan ik niet vinden, op de officiële Reelight-site staan alleen de 100 en 120. Iemand een idee?

Linkje naar de beschrijving van de SL 150.

[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 04-07-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik had twee van die beugels achterelkaar om het frame van mijn tweewieler met onderstuur, op de ene de teller en de andere de GPS. Dat werkte best goed, totdat de lamphouder helemaal voorop de fiets stuk ging en ik daar maar de houder van mijn GPS heb gedaan. Nu ik een GPS horloge op de pols heb, heb ik er niet nog een op de fiets nodig natuurlijk.
Maar als je dus graag toch een gewone teller wilt, kun je natuurlijk zo'n beugel er op zetten, indien nog verkrijgbaar. De ligfietswinkel in Amsterdam kan er niet meer aan komen, aangezien zijn leverancier geen beschikking meer heeft over de benodigde apparatuur. Ik vraag me alleen af hoe andere winkels dat probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligfietser.nl begon over het boren van gaatjes in je frame om daar een dingetje op te schroeven. Leek me niet zo'n plan, veel te definitief. Wellicht dat er mbv de lokale bouwmarkt wat te hobbyen is?

Over die reelights: activeoutdoor.nl vertelde dat het waarschijnlijk niet past op een snelspannaaf. Iemand die dat kan bevestigen / ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Met slangklemmen kom je vaak een heeil eind, stuk rubber tussen slangklem en frame en je kan iets héél strak vastmaken zonder dat je ook maar één schroef in je frame draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:23:
Over die reelights: activeoutdoor.nl vertelde dat het waarschijnlijk niet past op een snelspannaaf. Iemand die dat kan bevestigen / ontkrachten?
Het is ietsje lastiger snelspannen, want je moet de Reelight op de goede hoogte zetten op het moment dat je de spanner aanhaalt. Op mijn Baron bleek de snelspan-as van het achterwiel wat te kort te zijn, maar dat is omdat er ook nog een dikke mounting voor de achterderailleur tussen zit (de schroefdraad op de achterpat is uitgesleten toen er met de vakantie een tak tussen de derailleur draaide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Och, het is niet zo'n heel groot probleem eigenlijk bedenk ik me net. Als ik de GPS op de mount klik verplaats ik het houdertje voor de fietscomputer gewoon even naar de verticale stang van het stuur, dat houdertje zit toch met één elastiekje vast. Kan ik tijdens die tocht niet op het fietscomputertje kijken, maar dat maakt niet uit natuurlijk.

Trouwens net een Reelight SL-150 setje gehaald. Deze worden speciaal voor Nederland gemaakt en knipperen niet, conform onze wetgeving dus.

Ook de kleur is iets anders, geen zwarte beugeltjes meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhovenbikes.nl/images/verlichting/reelightSL150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb ook een mount voor op het stuur, maar een iets breder stuur dus het past bij mij wel allemaal (ook net aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Woei! De Versatile is op het Jeugdjournaal geweest:
http://player.omroep.nl/?serid=227

Item start op ongeveer 2/3e van het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
Op 6 minuut 40 komt ie. Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

http://player.omroep.nl/?aflid=5021778 Dat is dan de goede link (die verwijst namelijk direct naar de goede dag). Toch een leuke manier om kinderen al vroeg er wat over te vertellen. Alleen het "lekker licht" bij 40kg is natuurlijk wat discutabel ;)

Verder baal ik nogal van het weer. Heb ik eindelijk vakantie en meer tijd. Is het geen moment droog.

[ Voor 17% gewijzigd door vehpol op 07-07-2007 00:26 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ook die 'dan rijd je al snel 40' vind ik ook een tikkie optimistisch, het schept bij mij in ieder geval andere verwachtingen dan zou moeten.

Vanmiddag kunnen we trouwens eindelijk de Versatile van m'n vrouw weer ophalen na _18_ weken te zijn weggeweest voor reparatie aan de kap en nog een paar dingen. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet; ze heeft een knalroze 'motor'kleur met parelmoerglans erop laten zetten (tenminste, hij moet zo knal-mogelijk roze zijn, de kleur die ze gekozen heeft was het meest knal-metallic wat ze kon vinden)

[ Voor 62% gewijzigd door WFvN op 07-07-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
* budi baalt ook wel van het weer, maar tot nu toe bijna alle werkdagen sinds ik mijn nieuwe Alleweder ophaalde naar het werk kunnen fietsen. Het helpt wel dat ik afgelopen drie dagen vrij was :)
Maar op de andere dagen gewoon mobiel naast mijn bed gelegd, op 'ik wil fietsen'-tijdstip wekker gezet, gekeken of het enigzins mogelijk is om redelijk droog aan te komen en dat was altijd wel het geval.

Twee keer in zicht van de haven een nat pak gehaald (ik heb mijn zeiltje nog niet) en een keer op de terugweg was het dorp 'afgesloten' voor fietsverkeer: er lag een mega grote donkere stroboscopische luidruchtige wolk over. Donder volgde op 12 seconden van de bliksem, dus een kilometer of vier. Het was nog droog, dus weer op mobiel gekeken en zag dat als ik omreed ik droog zou blijven en dat ook gedaan en dat werkte. Wel bevredegend gevoel dat je droog over de natte straten thuis komt.

Maar het is dus opzich met dit weer best mogelijk om tussen de buien door te fietsen, maar een echt lange natpakstress-loze fietstocht zit er niet in. Behalve dit weekend, dan is het even droog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
O.... M.... F.... G....

Deze wil ik jullie niet onthouden; stukje tekst van de ligfiets mailinglijst. Let wel: ik ben niet degene die het heeft meegemaakt maar een andere velomobielrijder:
Voor het lezen van deze mail wil ik wel duidelijk maken dat
waarschijnlijk niet elke agent van korps Haaglanden beetje suf is, al
begint het er wel op te lijken.

Mijn woonwerk route die ik meestal op zaterdag fiets loopt deels door
Haaglande. Hier is niet overal (bijna nergens) op mijn route het
fietspad in orde. Meestal bestaat het uit klinker of schuine tegels in
combinatie met haakse bochten en stoplichten.

Ervaring 1.
Een paar maanden geleden fietste ik op zaterdag door Naaldwijk waar ik
stuitte op een plots afgesloten fietspad zonder dat er een omleiding of
iets dergelijk aan gegeven was.
Ik besloot met mijn Quest de weg op te draaien en na zo'n 800m het
fietspad weer op te gaan (het fietsers verbiedings bord zag ik niet en
had ik ook maling aan door het gebrek aan omleiding.)
Jammer genoeg werd ik op de autobaan gespot door een 3-tal
die in 1 auto zaten. Deze hielden mij aan.
Er viel niet echt met hun te praten, nadat ik het uitreksel van
het welbekende 'velomobiel' wetsartiekel liet zien, viel er nog niet mee
te praten. Ze gaven mij een proces verbaal.
En ze wouden zondig een foto maken van mijn fiets voor de
officier van justitie (en dat terwijl deze ook google.nl heeft)
Maar ja ik wil best poseren voor de foto met mijn fiets, het probleem
was alleen dat ze geen camera hadden. Deze moest vanaf het bureau
gebracht worden. Het zou niet zo lang duren.... Na een half uur kwamen
eindelijk de collega's de camera brengen en na een fotoshoot mocht ik
mijn route vervolgen.

Nadat ik thuis de boete ontvangen had, waarbij als overtreding
aangegeven stond, het rijden op rijbaan waar dit voor een fiets verboden
is. En gelukkig niet het negeren van verbiedings bord. Heb ik een
bezwaarschrift ingedient.
Een week geleden kreeg ik het bericht van de officier van justite dat
hij het ongegrond vind, dus nu maar bezwaarschrift naar de
Kantonrechter.

Ervaring 2.
Gister fietste ik weer naar IJmuiden door Haaglanden, waar ik door
gebrek aan fatsoenlijk fietspad de autobaan koos. En aangehouden werd
door 2 agenten. Ik hield weer het bekende uitleg verhaaltje en liet het
wetsartikel zien. Deze agenten dachten dat het niet van toepassing was
op de weg waarop ik fietste. Dus schreven ze een proces verbaal uit.
De agenten zouden het op het bureau uitzoeken, en mocht blijken dat ik
een strafbaar feit begaan had zouden ze de boete toesturen.
Nadat dit alles voorbij was, was er zo een half uur verstreken. Ik wou
niet te laat aankomen in IJmuiden dus ging weer hard fietsen.

Na zo'n 5 minuten kwam er een politie SUV voor mij rijden die mij
dingend de kant in wees. Ik dacht, moet niet gekker worden.
Ik legde de agent uit dat zijn collega's mij 5 minuten geleden al
staande gehouden hadden voor de zelfde gedraging die GEEN strafbaar feit of
misdrijf betreft.
En weer kwam het bekende verhaaltje met het wetsartiekel.
Hij zei geen zin te hebben in dubbel werk, en liet het zijn collega's
uitzoeken.
Na een kwartier mocht ik weer gaan.

Ik ging weer lekker fietsen, ik was 1 bocht om en zo'n 1,5 km verder
toen er een politie motor mij inhaalde en de kant in wees.
Ik hield het niet meer van het lachen, waarna agent zich afvroeg waarom
ik het zo grappig vond.
Na uitgelegd te hebben dat ik zonet 2 keer staande gehouden ben voor de
zelfde gedraging die GEEN strafbaar feit of misdrijf is, kon hij nog
steeds niet mee lachen.
Weer kwam het verhaaltje en het wetsartiekel naar voren. (ik kreeg er
beetje genoeg van)
Ook kwam zijn collega in de SUV die mij daarvoor had aangehouden kijken
waarom ik weer aan de kant stond.
Nadat de motor agent met de SUF-rijder gesproken had kwam die met het
argument dat een fiets incl. lading breder moet zijn dan 0,75 m. En
volgens hem dus niet een fiets met daarin de lading.
Ik zei toen dat dat aluminium frame aan de binnenkant de fiets is, en de
kunststof kappen de lading.
Agent vond het nog steeds niet kloppen. En schreef een proces verbaal
uit. Nummer 2 die dag.

Mijn reactie daarop was het opvragen van de legitimatie van de motor
agent en de SUF-agent. Met daarbij de vermelding dat ik mogelijk een
klacht in ging dienen.
De motoragent had het netjes bij zich, in tegenstelling tot de
SUFFE-agent.
De motor agent ging ook weer verder met zijn werk, hopelijk wat
nuttigers.
Deze liet een of ander vaag pasje zien en zei dat ik het daarmee moest
doen omdat hij zijn legitimatie vergeten was op het bureau.
Ik zei de agent dat ik 112 ging bellen met de melding dat ik hier iemand
heb die zich voordoet als agent maar zich niet kan legitimeren tot
agent.
Meneer de SUF-rijder liep redelijk rood aan en belde zijn collega op om
het te laten brengen. Ook dit zou niet zo lang duren.
Ik mocht ondertussen plaats nemen in zijn Jeep, buiten kreeg ik het wel
koud nadat ik uit mijn warme Quest gestapt was.
Deze agent dacht waarschijnlijk, als hij moeilijk doet doe ik het ook,
dus ook hij besloot tot het uitschrijven van proces verbaal. Ondanks dat
hij mij voorheen hiervan spaarde.
Na zo'n 20 minuten kwam er een nog een politie SUV aanrijden die idd het
legitimatie bewijs van de agent bij zich had.
Ik was ook weer blij, maar wel weer zo'n 40 minuten verder.

Na ongeveer 1,5 uur vanaf mijn laatste staande houding, werd ik gebeld
door de motor agent. Die het even uit gezocht had. En mij kon melden dat
ik volkomen gelijk had. Ook dat de lading niet percee buiten de fiet
hoeft te zitten.
Hij zei ook dat de procesverbalen voor het rijden op de rijbaan waar dat
verboden is, ter vervalling komen.
Alleen zouden zijn collega's wel een boete kunnen geven voor artiekel 5,
dat ik een gevaar vormde. Hij vond dit zelf niet zo dus hij zal mij iig
geen boete geven.

Dit is wel mijn record, om in zo'n korte tijd 3 proces verbalen binnen
te koppen.

De rest van de tocht ging wel goed, naast dat ik veel te laat op
bestemming kwam.

Nu zit ik er sterk aan te denken een klacht in te gaan dienen bij Korps
Haaglanden, ik denk dat ik daar nu geen reden meer voor hoef te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik zie het probleem niet zo, nogal logisch dat je wordt aangehouden als je op de weg fietst. En dat er dan 1 of ander wetje is waar de Quest toevallig onder valt, ja dat weten agenten niet he. Beetje lullig dat het 3 keer op 1 dag gebeurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tja, maar als je ze er dan op wijst met artikel en al....... :| en dat ze dan nog moeilijk gaan doen :|

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 08-07-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Aikon schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:42:
Ik zie het probleem niet zo, nogal logisch dat je wordt aangehouden als je op de weg fietst.
Maar alle brede fietsen mogen op de weg, het is niet iets dat specifiek voor velomobielen geldt. Als je als agent niet zeker weet hoe het zit hoor je mensen niet aan te houden, geef ze dan het voordeel van de twijfel :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 08-07-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Het probleem is ook vooral dat agenten niet graag de les gelezen worden. Volgens mij kun je ze er wel beter even op wijzen, maar als ze niet luisteren, maar gewoon zonder morren de boete laten uitschrijven. Daarna bezwaarschrift en precies opschrijven hoeveel tijd je bij dat alles kwijt bent geraakt, na winst van het bezwaarschift een schadeclaim indienen. Ben alleen bang dat dat laatste niet haalbaar is, maar ja, eigenlijk zou iemand er een principe kwestie van moeten maken.

Al met al kun je wel merken dat de politie er kennelijk absoluut niet op uit is het verloren respect terug te winnen. In dit geval hadden ze natuurlijk ook gewoon in discussie kunnen gaan en proberen de Quest rijder uit te leggen waarom hij in hun ogen gevaarlijk bezig was in plaats van 'regeltjes is regeltjes'. Aan de andere kant had de Quest rijder in elk geval zijn heenweg verder op het fietspad moeten vervolgen, immers de aanwijzingen van de agent gaan, vooral tijdelijk, voor op de verkeersregels. De volgende dag of gewoon een tijd later had ie natuurlijk wel het volste recht op de grote weg te rijden.

Natuurlijk is deze maatschappij aan het verharden, maar als je dan een artikel een paar weken terug leest dat een politieagent op de fiets 'zomaar' door een auto omver wordt gereden, dan verbaas ik me daar niet meer over.
Zelf moest ik een keer uitwijken voor een bus die onverwacht net weg reed en een zwenkende beweging maakte bij het naar rechts gaan waar ik naar links wilde. Dus om zelf niet te dicht langs de bus te rijden, ging ik maar links het op groen staande stoplicht langs om verderop wel te wachten op het tegemoet komende verkeer. Ipv de bus aan te houden (is natuurlijk moeiluk), hield de motoragent mij maar aan, je moet toch wat voor je quota.
Tweede keer reed ik ergens door rood, waar dat tot voor kort ook gewoon mocht, maar het bordje was weg na renovatie van het verkeersplein. Was een T-splitsing waar je als fietser niemand kon kruizen (bovenop de T). Goed, eigen schuld, maar agenten hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven, bij de aanhouding (ze wilden me ECHT graag hebben) reden ze nog bijna een fietster met klein kind voor me omver.

Mijn respect voor de politie zijn ze in elk geval kwijt. Het valt me echt mee dat ik nog niet ben aangehouden in mijn Alleweder, nu woon ik ook dicht bij de rand van Bussum en ga ik niet meer door de stad heen, dus dat helpt ook. In Amsterdam doen ze ook een stuk minder moeilijk, daar wordt ik links en rechts voorbij gereden bij het wachten voor het rode licht door andere fietsers, maar ik zie ze nooit aangehouden worden. De boetes had ik dus gescoord in Bussum.

Vandaag nog tegen een paard aan gereden met mijn twee wieler, gelukkig viel ik op het zachte gras en modder naast me. Er was wel een stukje paard aan mijn fiets blijven plakken :)
Er reden verderop drie paarden naast elkaar op een HEEL smal fietspad, toen ik rustig met nog niet eens 20 km/u naderde gingen ze wel achter elkaar lopen, maar het middelste paard stapte opeens met het achterste in mijn pad. Blij dat ik niet op een bukfiets reed, dan lag ik in de ernaast gelegen sloot.
Gelukkig had ik geen schade aan mezelf of mijn fiets, ik viel precies op mijn achterwerk, dus deze keer ook geen irritant wondjes aan mijn ellebogen. Wel stond mijn voorwiel in een stand waarvan ik niet wist dat ie zo kon staan, helemaal achterstevoren, ik dacht dat mijn stuurstang gebroken was, maar ik kon hem zo weer terug duwen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik toch 'steeds' op zondag ga fietsen en ik wilde niet eens een hoog gemiddelde hebben, gewoon eventjes lekker in de zon een uurtje touren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

@Smiling Pitbull: je e-mailadres staat niet in je profiel maar ik wil je eens vragen of je er iets in ziet als we samen een ligfiets proberen te ontwerpen, of er in ieder geval over kunnen praten (msn?). Zou je me een mailtje willen sturen, emailadres staat in mn profiel.

Waarom ik het vraag? Enige GoT-ligfietser met zelfbouwbarrel die op de TU Delft zit :-) Misschien kunnen we jouw IO- en mijn LR-vaardigheden bundelen ;-)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net een lekker rondje gereden. Vanuit Utrecht via Breukelen en Loenen naar Loosdrecht, en terug via
Tienhoven, Westbroek en De Bilt. Tegen de 75km aan, in iets meer dan 3 uur (inclusief 2x pauze). Niet slecht voor een beginner dacht ik.

Verder sluit ik mij aan bij budi ("Ik begrijp nog steeds niet waarom ik toch 'steeds' op zondag ga fietsen "). Zeker na het stuk tussen Breukelen en Loenen.... heb serieus in de file gestaan! Volgende keer eerder dan 1400 vertrekken denk ik.

Wel mooi: een stukje achter een wielrenner gehangen, om 'm daarna goed voorbij te rijden. Vond 'ie niet leuk, hij probeerde bij te komen. Lukte ook wel, maar 37 op de teller was toch lastig om lang vol te houden. Helaas had ik daar ook moeite mee :P Kruissnelheid was volgens zijn teller tegen de 32 aan, op een stuk waar we lekker door konden trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Hey, een het ligfietstopic. :)

* bartware meldt zich ook als ligger.
Ik rijd al een jaar of 13 op een Flevo Racer.
Geen originele, maar een framekit. Zelfs niet nieuw, maar destijds al tweedehands gekocht.

Ben geen enorme fietser, alleen als het mooi weer is wil ik wel eens een tochtje van 60-80 km maken. (Meestal op zondag ;)) Soms meer. Ook wel eens voor woon-werk gebruikt, toen ik op 27 km van mijn woning op een klus zat (en dan niet elke dag hoor). Maar dat is ook al weer een paar jaar geleden.
Nu eigenlijk al sinds Cycle Vision niet meer gefietst. Toen 165 km, mede dankzij verdwalen in dat *&%! Hilversum op de heen- en terugweg.

Toch maar weer eens mezelf een schop onder de kont geven, want als ik eenmaal rijd dan geeft dat toch wel weer voldoening over de vrijetijdsbesteding.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hehe, ja herkenbaar, ik woon mijn hele leven al in Bussum, net boven Hilversum, dus ik ken de ellende daar. Met de auto verdwaal je zelfs als je een navigatie systeem hebt! Slechte bewijzering, onlogische 'omdoping' van gewone wegen naar een 'ringweg' en natuurlijk niet te vergeten de eenrichtingsverkeer wegen die je daar hebt om de ellende compleet te maken. Tenslotte lijkt het wel alsof ze de boel elk jaar omgooien (vandaar ook het verdwalen met je navigatiesysteem).

Als de politie daaaaaaaaaaaar nou es wat aan deed ;)

edit: 13 jaar al een ligfiets... tsjonge, dan moet je in de eerste jaren al helemaal een opvallende verschijning geweest zijn in het straatbeeld, nog veel meer dan nu. Misschien reden er toen net zoveel ligfietsen rond als nu velomobielen?

[ Voor 18% gewijzigd door budi op 08-07-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dit was het dan.

Over luttele uurtjes vlieg ik naar Australie en ga ik een stukje ligfietsen. Veel plezier allemaal in Nederland (niet sarcastisch bedoeld ;)) en check www.10000km.com regelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heel veel plezier en doe ze de groetjes daar :P
Kan pas 5 augustus kijken hoeveel lekke banden je al hebt gehad, want vanaf morgen ga ik op vakantie zonder internet.

Nog over mijn reelight-lampjes: ze geven goed licht, maar bij stilstaan zijn ze na 10 seconden helemaal uitgedoofd. Wat ook handig is, is dat ik met 2 vingers in m'n neus 75 km/u rij volgens m'n fietscomputertje. Ik moet nu dus m'n wielomtrek delen door 3, of het magneetje van de fietscomputer helemaal naar buiten verplaatsen (en de sensor dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Laatst online: 22:01
of het magneetje van de fietscomputer helemaal naar buiten verplaatsen (en de sensor dus ook).
ik weet niet met welk doel je dat gaat proberen, maar als je denkt dat je fietscomputer dan een lagere snelheid aangeeft heb je het mis.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe kan je nou zeggen dat ik het mis heb als je niet weet waarom ik het doe? :P

De sensor van de fietscomputer ziet nu drie magneten (twee van de reelight, één van zichzelf). Door de sensor en het fietscomputermagneetje helemaal naar de buitenbaan te verplaatsen hoop ik geen last meer te hebben van de andere magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zou de bandomtrek dan juist delen door 3. Dan reageerd je kilometerteller ook beter. Dat had ik eerst ook gedaan, bij m'n oudere fietscomputer kon die dan stapjes van 0,2 km/u zien ipv. 0,6 km/u. :D
M'n nieuwere ziet op 1 of andere manier met 1 magneetje al 0,1 km/u verschil dus daar is het niet echt nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar de magneten zitten niet mooi verdeelt over het wiel. De twee reelight magneten moeten tegenover elkaar staan, anders werken ze niet goed. Het fietscomputermagneetje komt daar dus nog ergens tussen. Merk je dit, of gaat het zo snel dat je fietscomputer het mooi middelt? :)

Hmm, kan natuurlijk ook nog het fietscomputermagneetje gewoon weghalen en de omtrek delen door twee. Wat een mogelijkheden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
budi schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:28:
dus weer op mobiel gekeken en zag dat als ik omreed ik droog zou blijven
Van die mogelijkheid heb ik ook al regelmatig gebruik gemaakt. Ik kan je aanraden:

http://mobiel.buienradar.nl/
http://pda.buienradar.nl/

Werkt ERG goed! d:)b

maar het wordt nu toch echt wel tijd voor langdurig goed weer... mijn aantal fietskm per week/maand zijn historisch laag (evenals de hoeveelheid elektriciteit uit de zonnestroompanelen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

budi schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:14:
13 jaar al een ligfiets... tsjonge, dan moet je in de eerste jaren al helemaal een opvallende verschijning geweest zijn in het straatbeeld, nog veel meer dan nu. Misschien reden er toen net zoveel ligfietsen rond als nu velomobielen?
Ja, veel zag je ze toen nog niet.
Maar het begon toen al wel door te breken hoor.

Niet dat het nu een gewoon gezicht is, de grote massa rijdt nog steeds rechtop. Maar echt opkijken van een ligfiets doen mensen ook niet meer. Kinderen wel, die reageren bijna altijd als je langsrijdt.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Na heel lang geleden te hebben gepost in dit forum, toen met de mededeling dat ik een zelfbouw ligfiets had. Die heb ik nog steeds maar op de een of andere manier rijd ik er niet meer op omdat het niet erg comfortabel blijkt te zijn om lange goede afstanden mee te rijden. Af en toe naar vrienden of naar het dorp ging nog wel maar het ding was gewoon te onpraktisch..
Helaas, ik denk dat ik hem maar binnenkort van de hand doe, toch met pijn in mijn hart omdat ´t m´n eerste was :)

Waar ik naar toe wilde, ik ga volgend jaar HBO volgen in breda. Met de auto is dat ongeveer, laten we zeggen met fietspaden erbij gerekend 18/19 kilometer. Ik kan heel makkelijk over 2 maanden een OV aanvragen en elke dag lekker met de bus een uur onderweg zijn bij elkaar, staan zweten in de bus, wachten op de volgende... Terwijl er ook een mogelijkheid is om met een ligfiets te gaan natuurlijk.. 18/19 KM moet zeker lukken in 30/40 min. Dat is dus evenveel tijd (kwijt) dan als ik met de bus zou gaan.
Het is een heel lekker idee, genoeg bewegen, de vrijheid van de (lig)fiets en het heft in eigen handen nemen.. Ik weet echter niet of het nou slim.. ik kan niet echt nadelen verzinnen om het niet gelijk te doen, en voordelen opnoemen is nog veel makkelijker.
Het enige punt is dat ik mijn fiets die ik nu heb, een Koga zou moeten verkopen omdat ik daar dan niet meer op zou rijden. Geen punt, want het geld kan ik dan stoppen in een ligfiets..

Ik heb dus nog geen beslissing kunnen nemen over het feit of ik een lifgiets aan moet schaffen, of toch met de bus moet gaan.

En als ik met de ligfiets zou gaan, wat voor fiets :) een snelle low rider of een comfortabel bovenstuurtje, daar ben ik ook nog niet uit.

Hoe kijken jullie daar tegen aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste nadeel van fietsen is imo de regen. Aan de andere kant, als je toch een gratis OV-kaart hebt kan je prima een ligfiets kopen en als het regent met de bus gaan.
bartware schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:59:
[...]... Kinderen wel, die reageren bijna altijd als je langsrijdt.
Stopte gister bij een terras waar nogal wat kinders rondliepen; veel reacties dus. Mooiste opmerking: "volgens mij fietst dat echt heel lekker!". 'T jochie van een jaar of 7 had 't al goed in de gaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tomino schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:33:
Waar ik naar toe wilde, ik ga volgend jaar HBO volgen in breda. Met de auto is dat ongeveer, laten we zeggen met fietspaden erbij gerekend 18/19 kilometer. Ik kan heel makkelijk over 2 maanden een OV aanvragen en elke dag lekker met de bus een uur onderweg zijn bij elkaar, staan zweten in de bus, wachten op de volgende... Terwijl er ook een mogelijkheid is om met een ligfiets te gaan natuurlijk.. 18/19 KM moet zeker lukken in 30/40 min. Dat is dus evenveel tijd (kwijt) dan als ik met de bus zou gaan.
Uitgaande van 18 kilometer moet je 30 km/h gemiddeld(!) rijden om in 36 minuten over te komen. Wil je het in 30 minuten doen dan moet je 36 km/h gemiddeld rijden; niet echt reëel als je het mij vraagt. 40 minuten kan met 27 km/h gemiddeld, dat is een stuk reëler maar nog altijd fors afhankelijk van route, type fiets en berijder.
Ik heb dus nog geen beslissing kunnen nemen over het feit of ik een lifgiets aan moet schaffen, of toch met de bus moet gaan.
Je vergeet nog een ding mee te nemen in de berekening: vrijheid van vertrekken. Bij de bus zal je mogelijk nog enige tijd moeten wachten. Maar goed, ik moet zeggen dat de genoemde rittijden voor de bus best meevallen, ik ken wel andere routes. Ik durf bijvoorbeeld vanaf m'n huis zonder problemen een wedstrijdje te rijden tegen de bus naar het werk. Ik doe er met de fiets minimaal 22 minuten over maar normaal zeg 26 minuten. Ik vertrek normaal gesproken ongeveer om 7.00h van huis en kom dan ongeveer om 7.30h aan op het werk. Zou ik om 7.00h vertrekken om met de bus te gaan dan zou ik pas 29 minuten later de bus kunnen nemen en pas om 8.13h aankomen op het werk. Gelukkig zou ik dan een minuut eerder van huis kunnen vertrekken en de bus van 7.01h nemen maar dan alsnog pas om 7.43 aankomen op het werk. In dit geval zit ik maar één minuutje naast busvertrektijd maar stel dat ik normaal om 7.15 zou willen vertrekken met de fiets dan zou ik dus een kwartier verspelen met de bus.`
Maar alsnog is de bus dus baggertraag in mijn geval >:)
En als ik met de ligfiets zou gaan, wat voor fiets :) een snelle low rider of een comfortabel bovenstuurtje, daar ben ik ook nog niet uit.

Hoe kijken jullie daar tegen aan? :)
Tja, als doorgewinterde velomobielrijder weet ik het wel: geen van beiden maar een velomobiel dus. Ook 's winters lekker doorrijden want dat zal je ook in gedachten moeten houden. Wil je 18 kilometer door de regen rijden? Het regent helemaal niet vaak maar naarmate de afstand groter wordt, word de kans op een plensbui onderweg ook groter natuurlijk. Ik ben absoluut geen liefhebber van regenpakken en ben dus dolblij met m'n trapautootje.

Maar in jouw geval, je wil dus graag snel over zijn dan zou ik absoluut gaan voor een lowracer gaan (lowriders gaan niet echt vlot :+ als je het op fietsgebied zoekt:

Afbeeldingslocatie: http://www.aztlanbicycle.com/images/products/lowrider-bikes/series-646-20-lowrider-bike.jpg

En al helemaal niet als je het hebt over deze low riders:
Afbeeldingslocatie: http://shop.pointbike.nl/catalog/images/05033700.jpg

:+
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Wow, een WFvN die een 'gewone' bukfiets plaatst! Wie had dat gedacht? :+

Ik reed trouwens laatst door Amsterdam 's avonds terug van een bezoek aan mijn moeder. Ik had geen haast, dus ik reed rustig braaf over het fietspad. Toen ik toch voorzichtig een paar fietsers wilde passeren werd me opeens, op overigens niet vervelende toon, achterna geroepen dat ik op de rijbaan tussen de auto's mocht fietsen! :)
Had ik achteraf prima kunnen doen, er reed geen kip meer zo rond 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Niets vreemds hoor dat ik een bukker plaats. Ik kan álle fietsen waarderen hoewel ik zelf liever liggers gebruik. Maar ik kijk bijvoorbeeld ook dolgraag naar al die nieuwe bakfietsen/transportfietsen.

Als ik 's avonds moet werken neem ik na afloop veel vaker de rijbaan op bepaalde plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Tsssssk, mijn eerdere redelijk serieuze post over vogelpoep en mijn alleweder niet serieus nemen en mijn totaal niet serieus bedoelde opmerking hierboven wel serieus nemen..... :P

Overigens, geen vogelpoep meer op mijn nieuwe Alleweder gehad, kennelijk een statistische anomaliteit geweest ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
heb ik eindelijk tijd om te fietsen (ben toch werkeloos), werkt zelfs even het weer mee... kan ik niet vertrekken omdat ergens vandaag ("nee we kunnen geen preciese planning geven, u wordt gebeld") de reparateur van de wasdroger langs komt.. grrrrr en mijn conditie is inmiddels zo slecht dat ik dan nooit optijd thuis kan zijn .. dus ik heb nu al 3 dagen verplicht huisarrest want die eikels bellen ook pas af om 17:30 uur

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hufterpraktijken zijn dat ja :| (bij mij zijn ze gewoon níet langs geweest en toen ik belde met de vraag waarom niet, kreeg ik te horen dat ik niet thuis was :X ...... riiiiiiiiiiiiiiiiight..... ik de g*dganse dag wachten op die klootviool, komt hij niet en doet hij ook nog eens mededeling naar het bedrijf dat ik er niet was)
Maar zo heb je mooi een dat verkloot ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
N.a.v mijn post op
Tomino schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:33:
Het kriebelt nu toch wel heeeel erg.... beetje rond aan het kijken naar modellen, ook tweedehands.
Op vakantiebaantje en Stufi valt geen fiets van 2500 euro te kopen :+

Wat voor mij ook redelijk belangrijk is, hoe dat ding eruit ziet. Spuuglelijk moet hij niet zijn, ik ga er vaak mee door de stad en tsja, je bent 17/ 18 en dan trek je je nog weleens wat dingen aan ;)

Nou leek me de Challenge Fujin een erg leuke fiets :) Meneer die hem verkoopt woont een halftuurtje weg in zeeland. Volgende week een weekje vrij dus maar even langs Tim.be en maia om eens wat ligfietsen te huren en uit te proberen welke modellen mij schikken!

Ben benieuwd, zou leuk zijn als ik een goede fiets vind voor een leuke prijs tweedehands/ nieuw

/statusreport :*)

/img fujin
Afbeeldingslocatie: http://www.ligfiets.net/advertenties/images/g5qwApJn.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 26-07-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanochtend ff een stukje gefietst in gezelschap van een GPSMAP 60Cx. Heel cool apparaat, vroeg me alleen af waarom 't ding aangaf dat ik zo langzaam ging. Voor m'n gevoel kwam ik ruim boven de 20 uit, maar het ding gaf niet meer aan. Tot ik het verschil bedacht tussen mph en kmh :+

Vanavond eens kijken of ik iets kan syncen met m'n PC en google maps enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Tomino: zelfde probleem, geen budget maar wel de zeurende behoefte een ligfiets te nemen. Report back on me!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Gister lag er weer zo'n lowracer achter me die het presteerde om, net als ik, zo'n 35 km/u kruissnelheid te halen langs de Vecht tot Weesp. Wel netjes hoe die dat zonder stroomlijn doet, zou ik niet kunnen op mijn twee wieler, ook al is dat geen low-racer.

Hoe is dat eigenlijk als je een goede low racer vergelijkt met een zware velomobiel (Alleweder) als de mijne? Hangt natuurlijk van de condities af, maar kan het zijn dat een goede low racer sneller is? Of ben ik gewoon slecht? Of hij gewoon goed? :)
Ik heb natuurlijk ook nog eens zeer zware banden, daarnaast was hij recreant en reed dus zonder bagage, waar ik forens was met kleren en wat overige spullen bij me. Er zat een lichte wind-mee factor in de richting waarop we reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:28:
Vanavond eens kijken of ik iets kan syncen met m'n PC en google maps enzo.
Ik gebruik altijd het freeware pakketje GPS Trackmaker om data uit mijn GPS in Google Earth (de software dus, niet de website) te zetten en omgekeerd. Dat werkt erg goed. Ik vind het altijd leuk om op de kaart/luchtfoto te zien hoe ik gefietst ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budi schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:52:
Gister lag er weer zo'n lowracer achter me die het presteerde om, net als ik, zo'n 35 km/u kruissnelheid te halen langs de Vecht tot Weesp. Wel netjes hoe die dat zonder stroomlijn doet, zou ik niet kunnen op mijn twee wieler, ook al is dat geen low-racer.

Hoe is dat eigenlijk als je een goede low racer vergelijkt met een zware velomobiel (Alleweder) als de mijne? Hangt natuurlijk van de condities af, maar kan het zijn dat een goede low racer sneller is? Of ben ik gewoon slecht? Of hij gewoon goed? :)
Ik heb natuurlijk ook nog eens zeer zware banden, daarnaast was hij recreant en reed dus zonder bagage, waar ik forens was met kleren en wat overige spullen bij me. Er zat een lichte wind-mee factor in de richting waarop we reden.
Ik heb een hi-racer (Seiran), en heb met een paar kilo bagage gister 2x de 39 gehaald als max speed, zonder dat ik heel erg m'n best gedaan heb. Een paar weken terug reed ik een heel stuk tegen de 37 toen ik met een racefiets optrok. En aangezien het fenomeen conditie mij een paar jaar geleden verlaten heeft, is het niet raar als een beetje getrainde fietser je kan volgen met 35.
edit:

Net ff getest: 35 is goed te doen. Ga er van zweten, maar kan het een flinke tijd volhouden, zeker als ik kan voorbereiden ipv met honger en na een lange dag @ the office...
CanonG1 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:03:
[...]
Ik gebruik altijd het freeware pakketje GPS Trackmaker om data uit mijn GPS in Google Earth (de software dus, niet de website) te zetten en omgekeerd. Dat werkt erg goed. Ik vind het altijd leuk om op de kaart/luchtfoto te zien hoe ik gefietst ben.
Thnx voor de tip! Volgens mij gebruikt google Maps hetzelfde lat/long systeem als GPS. Als jouw programmatje data kan exporteren moet daar iets mee te doen zijn. Leuk projectje voor een regenachtige dag :P

[edit]
Niet regenachtig, wel een uurtje over: http://ilovephp.nl/gps-map/woon-werk.php

Laat je tracks zien op Google Maps op basis van de .gpx die je uit MapSource kan trekken (en wellicht ook direct uit je GPS unit?). Gebaseerd op http://www.obviously.com/gis/gpx_loader.html, maar die laat geen tracks zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Woepie, wat gaat het soms toch hard!!!

vandaag wezen kijken bij die Fujin, en wat een machtig mooie fiets is dat toch, bij Tim.be hadden ze niet wat ik wilde, bij een particulier wel! ( zie bericht stukje boven)

vanavond beslissen wat ik doe... maar mijn gevoel zegt van ja :)

Hopelijk morgen de trotse eigenaar van een Challenge Fujin :)
Keep you posted!

[ Voor 8% gewijzigd door Tomino op 30-07-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb een hi-racer (Seiran), en heb met een paar kilo bagage gister 2x de 39 gehaald als max speed, zonder dat ik heel erg m'n best gedaan heb. Een paar weken terug reed ik een heel stuk tegen de 37 toen ik met een racefiets optrok. En aangezien het fenomeen conditie mij een paar jaar geleden verlaten heeft, is het niet raar als een beetje getrainde fietser je kan volgen met 35.
edit:
Net ff getest: 35 is goed te doen. Ga er van zweten, maar kan het een flinke tijd volhouden, zeker als ik kan voorbereiden ipv met honger en na een lange dag @ the office...
Ah ok, ik ben dus gewoon slecht, da's duidelijk. Nou ja, ik vroeg er ook zelf om natuurlijk :)

Nu merk ik overigens wel een groot verschil tussen 's avonds een stuk rijden en het woon-werk verkeer in zijn totaal. 's Avonds heb ik toch een stuk meer energie en gaat het een stuk makkelijker, niet in de laatste plaats door een gebrek aan mede weggebruikers en minder 'schuldgevoel' als ik de hoofdrijbaan pak in plaats van het fietspad. Auto's kunnen me dan toch makkelijker inhalen.
Het zal wel komen doordat ik 's morgen een groot bord Brinta naar binnen werk. Cement is nou niet bepaald bevordelijk voor je snelheid :)
Gisteren 51 km gefiets met een gemiddelde van 31,3 km/u, dat is wel een stuk meer dan de 28 a 29 bij het woon-werk verkeer. Veel stukken 40 gereden, vooral op de hoofdrijbaan geeft wel extra motivatie zo hard te rijden.
Ik zal mijn zeer uitgebreide statistieken eens een keer online zetten. De beheerder van de ligfiets mailing lijst vroeg er ook al om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
's Avonds rijden heerscht inderdaad, zolang je tenminste maar wel genoeg licht hebt om goed door te kunnen rijden. 's Avonds m'n woon-werk-route rijden vind ik héééééérlijk. Het gaat vaak heel wat vlotter dan overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
WFvN schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:23:
's Avonds rijden heerscht inderdaad, zolang je tenminste maar wel genoeg licht hebt om goed door te kunnen rijden.
Rond volle maan, als enige op de weg, is het wel lekker om het voorlicht uit te laten (je ziet dan veel meer van de omgeving). Alleen met je wel opletten als er onoverzichtelijke bochten in het fietspad zitten, ik ben wel eens bijna door een Schotse Hooglander heen gereden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Afgelopen zaterdag ook een vollemaantocht gereden met 5 andere liggers. Je bochtenverhaal komt me heel bekend voor. Jouw Schotse Hooglander-verhaal was bij mij 2x een schapenverhaal.

Op m'n weblog staat het hele verhaal voor geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

's Avonds is een stuk relaxter inderdaad! Moest laatst rond 23.00 ff naar m'n werk om een server een schop te geven. Geen verkeer op de singels hier in Utrecht, dan gaat 't lekker: breed asfalt en veel bochten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Leuk die volle maan tocht. Ik zou ook wel mee willen met zo'n of een andere ligfietstocht, maar ik woon er een beetje ver weg voor. Bussum - Zwolle is alleen al zo'n 80 km.

Ik woon ook een beetje ver weg van de hoofdstad van Ligfiets-land: Dronten (60 km)
Volgens mij zijn er niet zo veel liggers bij mij in de buurt. Ik heb een tijdje terug een keer een Quest door Bussum heen zien scheuren 's avonds, helaas zat ik net toevallig op de Kettwiesel van Maca, dus heb ik maar niet een achtervolgingspoging geprobeerd.

<spontaan idee>Misschien wel leuk om een keer een GoT ligfietstocht te organiseren? Rondje Markermeer ofzo en dan een aantal opstapplaatsen langs de route regelen en dat zo iedereen een stuk mee kan fietsen?</spontaan idee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
budi schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:52:

<spontaan idee>Misschien wel leuk om een keer een GoT ligfietstocht te organiseren? Rondje Markermeer ofzo en dan een aantal opstapplaatsen langs de route regelen en dat zo iedereen een stuk mee kan fietsen?</spontaan idee>
Top plan! lijkt me een heel leuk idee!

Net terug van het ophalen van mn ligfiets.
Net al mee gereden en het is echt fantastisch. Veel lekkerder dan een onderstuurtje :)

Voor 17 jaar, geen slechte ligfiets dacht ik zo!

Foto voor de leukheid:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1365/964215074_68d5bdb8a6.jpg
Klik voor groter!

Voor mijn school/hbo ritjes voor de komende 4 jaar!

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 31-07-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tip: neem een bagagedrager erbij!
Ik heb aan mijn Fujinj dus ook een bagagedrager met daaraan Ortliebtasjes

(en ik ga je even toevoegen aan de startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
WFvN schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:20:
Tip: neem een bagagedrager erbij!
Ik heb aan mijn Fujinj dus ook een bagagedrager met daaraan Ortliebtasjes

Klopt, die moet er toch zeker te weten bij aangezien ik mn schoolspullen erop moet doen,

Het stond dus al in de planning, waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Mijn Fujin heb ik met bagagedrager in één keer gekocht; de bagagedrager komt dus rechtstreeks bij Challenge vandaan. Goed, toen ik m'n fiets kocht, waren de dragers nog niet klaar maar een tijdje later ben ik vanuit Zwolle even op en neer naar Apeldoorn gefietst om de drager er bij Challenge erop te laten zetten.
Maar je kan de drager vast bij elke Challengedealer bestellen. Monteren stelt maar weinig voor.

Ik heb trouwens nog een tip voor je (of eigenlijk voor alle Challenge-fietsers met een NIET-SL fiets):
Voor een paar euro véél genot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Tip: er staat een Elan lowracer-tas op Marktplaats, met een goede stroomlijn, dat scheelt maar zo 1 à 2 km per uur: http://fiets.marktplaats....201-elan-ligfietstas.html

Het beugeltje zit er alleen niet bij (kun je bij Elan los bestellen, of zelf in 10 minuten maken van een dikke aluminium strip en 2 M5 inbus-boutjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
WFvN schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:32:
Mijn Fujin heb ik met bagagedrager in één keer gekocht; de bagagedrager komt dus rechtstreeks bij Challenge vandaan. Goed, toen ik m'n fiets kocht, waren de dragers nog niet klaar maar een tijdje later ben ik vanuit Zwolle even op en neer naar Apeldoorn gefietst om de drager er bij Challenge erop te laten zetten.
Maar je kan de drager vast bij elke Challengedealer bestellen. Monteren stelt maar weinig voor.

Ik heb trouwens nog een tip voor je (of eigenlijk voor alle Challenge-fietsers met een NIET-SL fiets):
Voor een paar euro véél genot
Jup, die komt er ook zekerteweten op! Anders kan ik hem niet kwijt in de stad of whatever. Een fiets MOET gewoon een standaard hebben!. Thnx voor je tip + link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Tsja, een fiets zonder standaard.... dat is.... dat is...... tjsa. Een ligfiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budi schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:52:
Klinkt goed. Kijken of ik die 35 waar kan maken :P

offtopic:

Psst, hier nog een om toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als je die toch aan het bijwerken bent: ik zie nu net dat je mij ook hebt toegevoegd met de M5 die ik tweedehands had gekocht, maar die heb ik een week later gelijk weer doorverkocht. Je mag me er dus weer uitgooien als je wilt.

Verder zit er ook ergens een spelfoutje, zoek maar eens op het woord 'droot', dat moet 'droog' zijn weet ik bijna zeker.

Vanavond ga ik een proefrit maken in een Aerorider! Of het een echte ligfiets is vind ik discutabel, het is qua gebruiksconcept meer een overdekte brommer, maar hey, je ligt en je fietst dus ik denk ik meld het even. Ik zal sowieso een verslagje schrijven in Overzicht elektrische voertuigen, indien gewenst wil ik hier ook wel e.e.a. over vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de eerst botsing gehad... Moest ff snel naar 't werk om een vastgelopen server te schoppen, dus reed een slagje harder. Kwam langs een kruising, waar ik rechtdoor wilde. Licht was net op groen, dus dat kwam mooi uit. De 3 auto's die voor mij stonden wilden rechtsaf, maar stonden nog stil en netjes naast de fietsstrook. Wat doet de voorste trut: eerst de auto opzij gooien, dan mij pas zien, en dan op de rem gaan. |:( Als ze door was gereden kon ik er links langs, maar nu reed ik dus mooi tegen d'r achterkant aan. :X

Nouja, misschien had ik ook wel geen voorrang, weet 't eigenlijk niet zeker. Weet wel dat ik m'n remmen wat scherper af ga stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:45:
offtopic:

Psst, hier nog een om toe te voegen ;)
Euhm.... welke fiets(en)?
CanonG1 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:23:
Als je die toch aan het bijwerken bent: ik zie nu net dat je mij ook hebt toegevoegd met de M5 die ik tweedehands had gekocht, maar die heb ik een week later gelijk weer doorverkocht. Je mag me er dus weer uitgooien als je wilt.

Verder zit er ook ergens een spelfoutje, zoek maar eens op het woord 'droot', dat moet 'droog' zijn weet ik bijna zeker.
inderdaad, dank
Vanavond ga ik een proefrit maken in een Aerorider! Of het een echte ligfiets is vind ik discutabel, het is qua gebruiksconcept meer een overdekte brommer, maar hey, je ligt en je fietst dus ik denk ik meld het even. Ik zal sowieso een verslagje schrijven in Overzicht elektrische voertuigen, indien gewenst wil ik hier ook wel e.e.a. over vermelden.
Hoewel niet echt een ligfiets inderdaad, ik ben er wel benieuwd naar. Al is het maar om de besturing die ook in de Sunrider zit, ook de draaicirkel is volgens mij hetzelfde.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:53:
Hier de eerst botsing gehad... Moest ff snel naar 't werk om een vastgelopen server te schoppen, dus reed een slagje harder. Kwam langs een kruising, waar ik rechtdoor wilde. Licht was net op groen, dus dat kwam mooi uit. De 3 auto's die voor mij stonden wilden rechtsaf, maar stonden nog stil en netjes naast de fietsstrook. Wat doet de voorste trut: eerst de auto opzij gooien, dan mij pas zien, en dan op de rem gaan. |:( Als ze door was gereden kon ik er links langs, maar nu reed ik dus mooi tegen d'r achterkant aan. :X

Nouja, misschien had ik ook wel geen voorrang, weet 't eigenlijk niet zeker. Weet wel dat ik m'n remmen wat scherper af ga stellen.
Euhm..... ze reden op dezelfde weg als jij meen ik te begrijpen? Rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer mits ze op dezelfde weg rijden.

Wat is jouw schade en wat bij haar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:20:
[...]

Euhm.... welke fiets(en)?
Challenge Seiran. Zal binnenkort eens een foto posten :)
Euhm..... ze reden op dezelfde weg als jij meen ik te begrijpen? Rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer mits ze op dezelfde weg rijden.

Wat is jouw schade en wat bij haar?
Ik kwam achterop rijden op dezelfde weg, zij wilde rechtsaf waarbij ze over de fietsstrook moest. Doorgaans krijg je daar als fietser wel voorrang, maar aan de andere kant ben ik zo'n fietser die rijd als het kan, niet perse als het mag :P

Gelukkig geen schade bij mij, ging vol in de remmen dus had niet zoveel snelheid meer. Tikte met m'n grootste tandwiel tegen d'r kofferbak aan, maar had daar m'n ketting op zitten. Anders had ik misschien wel een gaatje geprikt :D

De muts reed door, misschien heeft ze niet eens gemerkt dat ik tegen d'r aan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
dat rondje markermeer lijkt me ook wel wat heb ik iets om voor te trainen al zal een heel rondje me toch niet lukken .. een stukkie meefietsen lijkt me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:39:
Challenge Seiran. Zal binnenkort eens een foto posten :)
En toegevoegd
Ik kwam achterop rijden op dezelfde weg, zij wilde rechtsaf waarbij ze over de fietsstrook moest. Doorgaans krijg je daar als fietser wel voorrang, maar aan de andere kant ben ik zo'n fietser die rijd als het kan, niet perse als het mag :P
Ahzo, ze was voorgesorteerd dus. Tja, dan kon je wel eens het haasje zijn ja als het een politiegevalletje geworden was.
Gelukkig geen schade bij mij, ging vol in de remmen dus had niet zoveel snelheid meer. Tikte met m'n grootste tandwiel tegen d'r kofferbak aan, maar had daar m'n ketting op zitten. Anders had ik misschien wel een gaatje geprikt :D

De muts reed door, misschien heeft ze niet eens gemerkt dat ik tegen d'r aan zat.
Dat wordt een leuke verrassin gvoor d'r als ze thuis is :+

[generaliserend]Mja.... vrouwen en geluiden en en om de auto :| ..... al zouden de kleppen deuken in de motorkap slaan bij een toerental van meer dan 10.000 tpm dan nog hebben ze niets in de gaten ;( en idem met de fiets[/generaliserend]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
WFvN schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:20:
Hoewel niet echt een ligfiets inderdaad, ik ben er wel benieuwd naar. Al is het maar om de besturing die ook in de Sunrider zit, ook de draaicirkel is volgens mij hetzelfde.
Ik heb het verslag online staan: www.solarwebsite.nl -> nieuws.

Het is zeer zeker geen ligfiets. Als je probeert te fietsen zonder de elektro-ondersteuning mag je hopen dat je niet meer dan een paar honder meter tot het dichtsbijzijnde stopkontakt hoeft, want dat gaat echt enorm zwaar. De besturing werkt goed! Als er nog nooit mee gereden hebt - zoals ik - is het absoluut wennen, maar na een paar minuten oefenen zoefde ik zonder problemen heen en weer over het haventerrein.

Verder echt wel een leuk voertuig als je vervoerseisen binnen de specificaties vallen (1 persoon, max. 80km actieradius, topsnelheid 45km/u) én als je je hem kunt veroorloven.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 03-08-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
Ik had verdorie eergisteren een spaak kapot. Dat is me in mijn hele leven nog nooit eerder gebeurd. Nou was ik toch op weg naar het dorp, dus ik dacht gewoon door te fietsen naar de fietsenmaker. Maar dat had ik helemaal fout.. eerst kwam die spaak steeds in mijn schijfrem klem te zitten dus hij moest er terplekke uit.. en ik had geen gereedschap. dus dat was een heel gedoe met buigen en trekken. Toen toch maar naar de fietsen maker gereden en die zij al "ben je er nou weer met die rare driewieler".. (vorige keer wou hij me eigenlijk ook al niet helpen). Maar goed hij heeft toch even de maat opgenomen en gekeken maar geen spaken in de juiste maat.

Tja.. wat dan.. de ligfietswinkel is 40km verderop en bovendien op vakantie en volgende week moet mijn fiets ook mee op vakantie..

Vlakbij ons huis is nog wel een fietsenmaker maar die heeft dan vast ook niet de juiste maat spaken, maar goed ik ben er toch maar heen gegaan en hij wou wel even kijken. Goed punt was dat hij ook bmx fietsen verkocht en die hebben ongeveer de juiste maat spaken. Helaas had hij die dus niet op voorraad.. Ik dus maar weer uitgelegd dat de ligfietswinkel tijdelijk geen optie was.. dus deze man dook nog een keer zijn onderdelen hok in voor me en kwam met een gazelle vouwfietsspaak aan zetten.. die heeft hij op maat gemaakt en tada.. aleen erinzetten deed hij niet.
Waarom gaan ze er vanuit dat als je een ligfiets hebt, dat je zelf wel het onderhoud kan doen?
nougoed.. ik heb maar schaamteloos gebruik gemaakt van het feit dat ik vrouw ben en heb de beste man gevraagd of hij de spaak er ook inkon zetten. Dat hielp gelukkig maar na een half uur prutsen gaf hij het toch maar op.

's Avonds thuis met Niels de spaak en het wiel eens bekeken en de hele handel geprobeerd te repareren. spaak op de juiste plek krijgen lukte nog wel maar dan moet hij ook nog vastgedraaid.. en daar zat dus nog een restje spaak in (kwamen we na 10 minuten achter) . Dus band eraf.. antileklint los.. dingetje uit het wiel en daarna dingetje weer in het wiel.... en dat schoot dus in de dubbele bodem van het wiel.. grrrr.. na 20 minuten hadden we het er weer uit en toen lukte de montage eindelijk wel.

wat een gedoe en dan alleen maar omdat je als ligfietser gediscrimineerd wordt bij een gewone fietsenmaker. :-( Slechte punten voor de almeerse fietsenmakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
maca schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:50:
Ik had verdorie eergisteren een spaak kapot. Dat is me in mijn hele leven nog nooit eerder gebeurd.
Ah joh.... één spaak maar? Je wil niet weten hoeveel gebroken spaken ik met m'n Alleweder gehad heb. Met m'n Versatile valt het nog mee; maar 5 stuks :+
Toen toch maar naar de fietsen maker gereden en die zij al "ben je er nou weer met die rare driewieler".. (vorige keer wou hij me eigenlijk ook al niet helpen). Maar goed hij heeft toch even de maat opgenomen en gekeken maar geen spaken in de juiste maat.
Ik meen hier te lezen dat die gast het nog serieus meent ook... daar zou ik niet snel weer klant zijn.

Tip voor de volgende keer: spaak bijbuigen inderdaad zodat hij niet in de weg zit en je kan rustig kilometers verder rijden voor de volgende hopelijk welwillende fietsenmaker.
Tja.. wat dan.. de ligfietswinkel is 40km verderop en bovendien op vakantie en volgende week moet mijn fiets ook mee op vakantie..
Één gebroken spaak maak ik me inmiddels al geen zorgen meer over. Twee gebroken spaken ook niet. Goed, je kan dan mogelijk voelen aan de fiets dat je een gebroken spaak hebt. Maar als je weet wat mijn rijstijl is en dat ik me geen zorgen maak over een paar gebroken spaken dan denk ik dat jij met een gerust hart zelfs met die ene gebroken spaak op vakantie kan (ik gok (hoe fout.... hokjesmentaliteit) dat jouw rijstijl gezien je fiets toch heel wat rustiger zal zijn dan de mijne)

Ik heb dus echt zo enorm veel spaken gebroken gehad dat ik het spaken inmiddels wel onder de knie heb; ik doe het dus lekker zelf.
Vlakbij ons huis is nog wel een fietsenmaker maar die heeft dan vast ook niet de juiste maat spaken, maar goed ik ben er toch maar heen gegaan en hij wou wel even kijken. Goed punt was dat hij ook bmx fietsen verkocht en die hebben ongeveer de juiste maat spaken. Helaas had hij die dus niet op voorraad.. Ik dus maar weer uitgelegd dat de ligfietswinkel tijdelijk geen optie was.. dus deze man dook nog een keer zijn onderdelen hok in voor me en kwam met een gazelle vouwfietsspaak aan zetten.. die heeft hij op maat gemaakt en tada..
Veel ligfietswielen zijn van dezelfde maat als die van kinderfietsen! Maar goed, je hebt vééééél verschillende lengtes spaken. Maar een beetje fietsenmaker kan de juiste lengte spaken met een beetje mazzel binnen een paar dagen in huis hebben. 'mijn' fietsenmaker kan het zelfs 's middags al hebben als ik 's morgens aangeef welke ik moet hebben.
aleen erinzetten deed hij niet.
Wat is dat voor achterlijk gedoe? Goed, ik kan één ding verzinnen. Enkelzijdige ophanging maakt het niet altijd gemakkelijker. Ik heb een standaard richtbok maar omdat mijn voorwielen geen assen in de wielen zelf hebben, heb ik een dikke bout bij de gamma gekocht welke als as dient. Die druk ik dan dus door de flens en daarmee monteer ik hem in de bok. Niet zelf bedacht overigens; een andere fietsenmaker was wel welwillend (toen ik nog geen spaakhandigheid had) om m'n Alleweder onder handen te nemen en moest dus improviseren en deed dat met succes.
Waarom gaan ze er vanuit dat als je een ligfiets hebt, dat je zelf wel het onderhoud kan doen?
nougoed.. ik heb maar schaamteloos gebruik gemaakt van het feit dat ik vrouw ben en heb de beste man gevraagd of hij de spaak er ook inkon zetten. Dat hielp gelukkig maar na een half uur prutsen gaf hij het toch maar op.
Wat was het probleem? Wat ik beschreven heb? Of kon die gast gewoon niet spaken? Erg sympatiek kan ik hem niet noemen..... :|
's Avonds thuis met Niels de spaak en het wiel eens bekeken en de hele handel geprobeerd te repareren. spaak op de juiste plek krijgen lukte nog wel maar dan moet hij ook nog vastgedraaid.. en daar zat dus nog een restje spaak in (kwamen we na 10 minuten achter) . Dus band eraf.. antileklint los.. dingetje uit het wiel en daarna dingetje weer in het wiel.... en dat schoot dus in de dubbele bodem van het wiel.. grrrr.. na 20 minuten hadden we het er weer uit en toen lukte de montage eindelijk wel.

wat een gedoe en dan alleen maar omdat je als ligfietser gediscrimineerd wordt bij een gewone fietsenmaker. :-( Slechte punten voor de almeerse fietsenmakers..
Almere? Daar rijden toch best wat ligfietsers rond: de Almere Liggers. Maar goed, Familie van Schoot (met 4 Questen; 1 per gezinslid) zal ongetwijfeld nagenoeg alles zelf doen. Dan heb je nog Vriezekolk en Schipper (stel met elk een Quest) en vast nog wel heel wat meer Almere Liggers.

Zo 'vreemd' zijn ligfietsen zeker niet in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 12:44
Even een vraagje voor de ligfietsenexperts hier :)

Ik zag vandaag in Rotterdam een ligfiets rijden (niet zo vreemd), maar dit model heb ik nog niet eerder gezien.

Het was een driewieler, 1 wiel voor, 2 achter, volgensmij onderstuur. Het grote kenmerk is dat er een bak (doos voor spullen) tussen de achterwielen zat. De berijder zat dus tegen de bak aan met zijn rug. (uiteraard stoel er nog tussen...)

Iemand een naam of merk van 't ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik denk een Sinner Comfort:
Afbeeldingslocatie: http://www.teddelange-ligfiets.nl/content/images/PICT1873-2.jpg

Maar ook kan het een Flevobike Trike zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.pa3gap.nl/foto's/Bert's-bike.jpg

Dan bestaat ook de kans dat een Jauta geweest is:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ghelmich/m/fotokl/cyc/jauta.jpg

Ook nog een mogelijkheid is de Hase Kettwiesel (maar ik denk niet dat deze het is)
Afbeeldingslocatie: http://www.beeldrijk.org/repository/files/kettwiesel15.jpg

De eerste 2 fietsen zijn het meest waarschijnlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 07-08-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:46:
Ik denk een Sinner Comfort:
[afbeelding]

Maar ook kan het een Flevobike Trike zijn:
[afbeelding]

Dan bestaat ook de kans dat een Jauta geweest is:
[afbeelding]

Ook nog een mogelijkheid is de Hase Kettwiesel (maar ik denk niet dat deze het is)
[afbeelding]

De eerste 2 fietsen zijn het meest waarschijnlijk.
Ikz et in op de Jouta. Die heb ik de afgelopen tijd een paar keer op de Meent zien staan. Verder heb ik in Rotterdam eigenlijk nog nooit een trike zien rijden, tenzij ik langs een winkelruit reed dan :)

Sowieso zie ik weing trikes rijden. Ik heb een paar keer een Optima Rider gezien, maar een delta zoals de Kettwiesel zie ik echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Zo, dat heb ik weer hoor. In mijn woon-werk route van retour rond de 70 km fiets ik nog geen 4 km op de rijbaan en net op een klein stukje, komt er zo'n malloot in een TPG busje achter me aan die me van de weg probeert te rijden. Hij wilde weten of ik een auto was, maar op de toon was wel te horen dat discussie geen zin had, had ik dus ook geen zin in en heb alleen maar naar hem gezwaaid.
Het was aan de rand van Amsterdam en ik reed een voet/fiets pad op en gelukkig zag ik hem de weg parallel eraan nemen, aan het eindje komt dat weer samen, dus ik ben maar snel omgekeerd. Daarna richting IJburg gereden waar ie me verderop weer probeerde op te wachten, gelukkig kon ik er daar langs waarna ie eindelijk voor langs nog wat mokkend bij het stoplicht weg reed verder richting IJBurg. Gelukkig denkt ie nu dat ik daar woon, hopelijk woont er geen andere Alleweder rijder daar die ik nu met een probleem opzadel :)

Nu stikt het in Amsterdam van de politie, maar nu zul je ze natuurlijk niet zien. Ik zat er nog over te denken aangifte te doen, maar ach, daar gebeurt toch niets mee en ik heb helaas zijn kenteken niet kunnen zien. Daarnaast is het toch mijn woord tegen de zijne, en bovendien heeft de politie het toch te druk met bonnen schrijven. Cliche, ik weet het, maar helaas is het de keiharde realiteit, net als dat je tegenwoordig voor minder lek geprikt wordt.

Ik vraag me toch altijd af waarom het altijd de goeden zijn die dood gaan aan kanker. Mijn ex-buurvrouw, lief mens, doet geen vlieg kwaad en die krijgt alvleesklierkanker en zo'n stuk schorem als deze TPG bezorger, zul je zien, die gaat de komende 60 jaar nog wel de wereld verpesten voor een hoop mensen.

In dit geval was het overigens een islamiet, hoewel het ras er niet zoveel toe doet, meld ik het even voor de statistiek. Ben ook al eens achterna gezeten door een stel hollanders, maar daar is het me nu zelfs helemaal een raadsel waarom. Ik had mijn fiets vol met boodschappen, reed geen 20, had geen haast, reed over het fietspad de rotonde op, gaf overal keurig met de armen richting aan, gast in kwestie hoefde niet eens voor me te stoppen en toch over de rooie. Vreemde wereld leven we in.

Zou het nog enigzins zin hebben te bellen met de TPG? Morgen maar wat vroeger rijden, maar statistisch gezien is de kans niet zo heel groot dat ik hem tegen kom, na al die keren zou het 'probleem' zich anders al veel eerder voor hebben gedaan.

Maar goed, eigenlijk valt het wel mee, nu een kleine 6500 km waarvan ik denk toch wel een ruime 5500 woon-werk verkeer pas de eerste keer gezeur dit jaar. Maar elke keer is er eentje teveel natuurlijk. Zelfs nog geen aanhoudingen en boetes gehad.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.