Het probleem is ook vooral dat agenten niet graag de les gelezen worden. Volgens mij kun je ze er wel beter even op wijzen, maar als ze niet luisteren, maar gewoon zonder morren de boete laten uitschrijven. Daarna bezwaarschrift en precies opschrijven hoeveel tijd je bij dat alles kwijt bent geraakt, na winst van het bezwaarschift een schadeclaim indienen. Ben alleen bang dat dat laatste niet haalbaar is, maar ja, eigenlijk zou iemand er een principe kwestie van moeten maken.
Al met al kun je wel merken dat de politie er kennelijk absoluut niet op uit is het verloren respect terug te winnen. In dit geval hadden ze natuurlijk ook gewoon in discussie kunnen gaan en proberen de Quest rijder uit te leggen waarom hij in hun ogen gevaarlijk bezig was in plaats van 'regeltjes is regeltjes'. Aan de andere kant had de Quest rijder in elk geval zijn heenweg verder op het fietspad moeten vervolgen, immers de aanwijzingen van de agent gaan, vooral tijdelijk, voor op de verkeersregels. De volgende dag of gewoon een tijd later had ie natuurlijk wel het volste recht op de grote weg te rijden.
Natuurlijk is deze maatschappij aan het verharden, maar als je dan een artikel een paar weken terug leest dat een politieagent op de fiets 'zomaar' door een auto omver wordt gereden, dan verbaas ik me daar niet meer over.
Zelf moest ik een keer uitwijken voor een bus die onverwacht net weg reed en een zwenkende beweging maakte bij het naar rechts gaan waar ik naar links wilde. Dus om zelf niet te dicht langs de bus te rijden, ging ik maar links het op groen staande stoplicht langs om verderop wel te wachten op het tegemoet komende verkeer. Ipv de bus aan te houden (is natuurlijk moeiluk), hield de motoragent mij maar aan, je moet toch wat voor je quota.
Tweede keer reed ik ergens door rood, waar dat tot voor kort ook gewoon mocht, maar het bordje was weg na renovatie van het verkeersplein. Was een T-splitsing waar je als fietser niemand kon kruizen (bovenop de T). Goed, eigen schuld, maar agenten hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven, bij de aanhouding (ze wilden me ECHT graag hebben) reden ze nog bijna een fietster met klein kind voor me omver.
Mijn respect voor de politie zijn ze in elk geval kwijt. Het valt me echt mee dat ik nog niet ben aangehouden in mijn Alleweder, nu woon ik ook dicht bij de rand van Bussum en ga ik niet meer door de stad heen, dus dat helpt ook. In Amsterdam doen ze ook een stuk minder moeilijk, daar wordt ik links en rechts voorbij gereden bij het wachten voor het rode licht door andere fietsers, maar ik zie ze nooit aangehouden worden. De boetes had ik dus gescoord in Bussum.
Vandaag nog tegen een paard aan gereden met mijn twee wieler, gelukkig viel ik op het zachte gras en modder naast me. Er was wel een stukje paard aan mijn fiets blijven plakken

Er reden verderop drie paarden naast elkaar op een HEEL smal fietspad, toen ik rustig met nog niet eens 20 km/u naderde gingen ze wel achter elkaar lopen, maar het middelste paard stapte opeens met het achterste in mijn pad. Blij dat ik niet op een bukfiets reed, dan lag ik in de ernaast gelegen sloot.
Gelukkig had ik geen schade aan mezelf of mijn fiets, ik viel precies op mijn achterwerk, dus deze keer ook geen irritant wondjes aan mijn ellebogen. Wel stond mijn voorwiel in een stand waarvan ik niet wist dat ie zo kon staan, helemaal achterstevoren, ik dacht dat mijn stuurstang gebroken was, maar ik kon hem zo weer terug duwen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom ik toch 'steeds' op zondag ga fietsen en ik wilde niet eens een hoog gemiddelde hebben, gewoon eventjes lekker in de zon een uurtje touren.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7