Het grote Logitech G-15 topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 42.024 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:32:
Alleen wil ik wel de blauwe ledjes gaan vervangen met rode. Ik heb namelijk een Razer Diamondback muis die ook helemaal rood is.
Mischien is het makkelijker je kleuren aan te passen naar blauw. Keyboard modden is duurder en moeilijker dan een muis denk ik. Blauwe kasten zijn ook te krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag op de HCC dagen ook een G15 toetsenbord gekocht. Bij COD 2 heeft die alleen geen gamestatistieken aan. Weet iemand bij welke games dit wel is? Kan nergens een site vinden welke spellen hij die statistieken ondersteund.

Cees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dan zul je toch eerst een CoD 2 applet moeten hebben en als je geen site kan vinden dan heb je niet lang gezocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41

BioHazard

*\o/*

Ik had een G15 vanaf de release en nou was die al heel erg versleten, WASD toetsen waren compleet blanko. Na wat gemail met Logitech is er zojuist een nieuw toetsenbord verstuurd naar me :) Uitstekende service!
Voetjes en USB plug opsturen is het enige wat ik verder moet doen. Maar wat ik me nou afvraag, wat nou als iemand een andere USB plug pakt, kijkt welk draadje waar hoort en dan eraan soldeert? :?
Logitech kan toch niet zeker zijn dat het product defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

BioHazard schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:17:
Ik had een G15 vanaf de release en nou was die al heel erg versleten, WASD toetsen waren compleet blanko. Na wat gemail met Logitech is er zojuist een nieuw toetsenbord verstuurd naar me :) Uitstekende service!
Voetjes en USB plug opsturen is het enige wat ik verder moet doen. Maar wat ik me nou afvraag, wat nou als iemand een andere USB plug pakt, kijkt welk draadje waar hoort en dan eraan soldeert? :?
Ga je nu vragen stellen over hoe te frauderen?

En hoezo niet zeker zijn, heb je ooit een zelf gesoldeerde draad/plug gezien? Tuurlijk kunnen ze dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BioHazard schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:17:
Dat klinkt erg makkelijk :) Heb zonet ook maar even met zo'n "stel een vraag" een RMA aangevraagd aangezien mijn G15 nu ook aardig begint te verslijten. Wil em toch nog even omruilen voordat er straks niks meer te lezen is. Welke voetjes moet je trouwens opsturen? Die dingen die je kunt uitklappen zodat je tobo wat hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

mijn lcd-knoppen reageerde niet meer dus rma aangevraagd (moet alleen nog de stekker opsturen)
ik krijg dus vandaag mijn nieuwe g15 binnen wat blijkt: het is de 1e revisie met de oude verf 8)7

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen jullie een bevestiging bij "stel een vraag" want ik heb dat dus al 2x gedaan maar ik krijg geen bevestiging en als ik inlog met die account die je moet aanmaken krijg ik ook niet te zien dat ik gebruik heb gemaakt van de stel een vraag. Ik vraag me dus ook af of mijn vraag is aangekomen.

Ik heb iets heel irritants. Ik kan verschillende toetsen niet goed indrukken. Alleen als ik ze recht van boven indruk. Maar goed..als je gewoon met 10 vingers typed kom je altijd ene beetje schuin op de toetsen terecht...heel irritant als je toetsaanslag niet geregistreerd word of als je m gewoon niet in kan drukken. Zelfde geldt voor mn linker CTRL bij het gamen. Die druk ik dan in met mijn pink maar ook dat zit je een beetje schuin op de toets waardoor deze niet omlaag gaat. En in BF2 zit daar bukken...best wel vervelend dus. Ik heb al een keer mn tobo geruild bij de winkel waar ik m heb gehaald omdat de verf van mn toetsen los liet. (bij mn oude tobo had ik trouwens gewoon soepele toetsen) Maar ik heb geen zin om weer helemaal daar heen te gaan. Ik zou dus ook via Logitech zelf een nieuw tobo ontvangen.

Wie-o-wie kan mij duidelijkheid verschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
RoD schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:09:
[...]

Dat klinkt erg makkelijk :) Heb zonet ook maar even met zo'n "stel een vraag" een RMA aangevraagd aangezien mijn G15 nu ook aardig begint te verslijten. Wil em toch nog even omruilen voordat er straks niks meer te lezen is. Welke voetjes moet je trouwens opsturen? Die dingen die je kunt uitklappen zodat je tobo wat hoger staat?
Ik zou ze gewoon even bellen. Dan heb je meteen iemand aan de lijn die omruil voor je kan regelen. Per e-mail duurt het lang en waarschijnlijk krijg je als antwoord terug dat je het beste naar de winkel kunt gaan waar je hem gekocht hebt, of indien er problemen zijn moet bellen met hun helpdesk.
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:32:
Krijgen jullie een bevestiging bij "stel een vraag" want ik heb dat dus al 2x gedaan maar ik krijg geen bevestiging en als ik inlog met die account die je moet aanmaken krijg ik ook niet te zien dat ik gebruik heb gemaakt van de stel een vraag. Ik vraag me dus ook af of mijn vraag is aangekomen.

Ik heb iets heel irritants. Ik kan verschillende toetsen niet goed indrukken. Alleen als ik ze recht van boven indruk. Maar goed..als je gewoon met 10 vingers typed kom je altijd ene beetje schuin op de toetsen terecht...heel irritant als je toetsaanslag niet geregistreerd word of als je m gewoon niet in kan drukken. Zelfde geldt voor mn linker CTRL bij het gamen. Die druk ik dan in met mijn pink maar ook dat zit je een beetje schuin op de toets waardoor deze niet omlaag gaat. En in BF2 zit daar bukken...best wel vervelend dus. Ik heb al een keer mn tobo geruild bij de winkel waar ik m heb gehaald omdat de verf van mn toetsen los liet. (bij mn oude tobo had ik trouwens gewoon soepele toetsen) Maar ik heb geen zin om weer helemaal daar heen te gaan. Ik zou dus ook via Logitech zelf een nieuw tobo ontvangen.

Wie-o-wie kan mij duidelijkheid verschaffen....
Als die knoppen niet goed functioneren, wat dus duidelijk zo is, dan hoor je gewoon een nieuwe te krijgen.

Ik heb de mijne bij een winkel >100km hiervandaan gekocht. Ze wilden mij doorverwijzen naar die winkel, maar toen ik zei dat die toch best ver weg was maakte ze er totaal geen probleem van en kreeg ik via Logitech netjes een ander tobo.

Voor diegenen die het telefoonnr. zoeken en niet kunnen vinden: zie een van mijn posts op een van de voorgaande pagina's in dit topic.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

RoD schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:09:
[...]

Ja de voetjes die het toetsenbord ophogen.

En nu ik wil niet frauderen, ik vind het alleen wat sterk. Ik vind alleen raar van Logitech, je kan best een andere USB plug eraan maken lijkt me namelijk. Maar ja, gebruikers complete toetsenborden op laten sturen is ook weer zoiets. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
BioHazard schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:26:
[...]

Ja de voetjes die het toetsenbord ophogen.

En nu ik wil niet frauderen, ik vind het alleen wat sterk. Ik vind alleen raar van Logitech, je kan best een andere USB plug eraan maken lijkt me namelijk. Maar ja, gebruikers complete toetsenborden op laten sturen is ook weer zoiets. :/
Mja ik snap dat hele gedoe met die zooi opsturen ook niet. Ik ben het adres kwijtgeraakt waar ik dat spul naartoe moest sturen (geen grap, echt zo) maar ik heb dr niets meer van gehoord. Lijkt me ook onzin als ze daarop gaan controleren.

Je moet er geen voordeel uit proberen te halen natuurlijk, dat hoort niet. Maar in feite dekken ze zichzelf al goed genoeg in. Het productnummer van wat je aangeeft defect te zijn wordt genoteerd en zal dus nooit meer voor een andere garantie aanvraag gebruikt kunnen worden. Zo gaat dat bij Microsoft ook. Soortgelijk probleem gehad met een toetsenbord... "ok meneer, het nummer van dit toetsenbord is geregistreerd, u krijgt een nieuwe toegezonden en die oude kunt u vernietigen." Zo hoort het imo te zijn. Dat is wat meer klantgericht dan wat Logitech wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Nou ik heb dus zojuist de kabel afgeknipt, voetjes eronderuit en weer een USB kabel aangesoldeerd. Voila :X
Legoblokjes als voetjes.

Tja anders zit je met zon G15, als het zo kan, waarom niet? Weggooien is ook weer zoiets, moeten ze het complete toetsenbord maar opvragen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BioHazard schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:45:
Nou ik heb dus zojuist de kabel afgeknipt, voetjes eronderuit en weer een USB kabel aangesoldeerd. Voila :X
Legoblokjes als voetjes.

Tja anders zit je met zon G15, als het zo kan, waarom niet? Weggooien is ook weer zoiets, moeten ze het complete toetsenbord maar opvragen toch?
Tsja, Logitech eist van je dat je de kabel afknipt en de voetjes er af haalt. Verder zeggen ze niks over het toetsenbord dus je staat gewoon in je recht lijkt me :) Waarschijnlijk verwacht Logitech niet dat iedereen dit doet.. en gelijk hebben ze opzich ook wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang is nu eigenlijk het snoer van de G15? Ik heb al wat rond gezocht (oa in deel I & II) maar het niet kunnen vinden. Met tobo staat nu namelijk best nog ver af van me kast waarvoor ik gok zeker 1,5 tot 2 meter snoer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:01:
Hoelang is nu eigenlijk het snoer van de G15? Ik heb al wat rond gezocht (oa in deel I & II) maar het niet kunnen vinden. Met tobo staat nu namelijk best nog ver af van me kast waarvoor ik gok zeker 1,5 tot 2 meter snoer nodig heb.
Koop je toch gewoon een verlengkabeltje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hij is iets van 1,5m lang. Al vrij snel te kort dus als je een wat dieper buro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Woei heb hem net gehaald en typ er nu mee,

Wat een fijn bord! Ik ben wel even zoet met die functies uit te zoeken. :D

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net ook vanmiddag gehaald en hij tikt inderdaad erg lekker :)

Ik moet alleen nu met bureau wat verbouwen want hij is toch zeker 10CM breder dan me oude tobo ... past nu niet meer op me schuifblad die ik zelf gemaakt heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de logitech klantenservice gebeld ivm met het moeilijk/zwaar indrukken van mn toetsen. K krijg een nieuwe toegestuurd en ik mag mn voetjes en usb snoer houden. Het is al mn 2e RMA want de eerste kwam de verf van de toetsen. Klasse service daar!! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 18:24 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zou graag zien dat de G15 in set uitkomt met de MX Revolution.

• B-Buster
Zal niet gebeuren. Ze zullen hem dan eerder i.c.m. een G gamersmuis aanbieden, dus met de G5 of G7.

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:09:
Ik zou graag zien dat de G15 in set uitkomt met de MX Revolution.
Wat is het nut van de set volgens jou dan? Je kan ze ook los kopen...heb je hetzelfde. Ik heb het nooit zo op die setjes want ik kies liever zelf. Ik heb daarom ook een Razor Copperhead in matching blue

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Ik las trouwens in enkele reviews dat de USB poorten op de G15 USB1.1 poorten zijn. Is dat niet een foutje en is het gewoon USB2.0 :?

• B-Buster
Nee dat is geen foutje.

Als je even nadenkt dan kun je denk ik wel begrijpen dat je op 1 USB2.0 aansluiting (waar je je G15 op aansluit) niet nog eens 2 extra USB2.0 poorten kunt hebben. De G15 trekt al aardig wat stroom weg voor de verlichting + het LCD scherm. Je zou meerdere USB aansluitingen ervoor nodig hebben wil je er een USB2.0 HUB in hebben zitten.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Niet dat ik die aansluitingen nodig heb maar ik kan me voorstellen dat je met veel hedendaagse USB apparatuur er niet veel op kan aansluiten.

Ik heb nog eens verder gekeken en zie de multimedia toetsen (volume, forward etc etc), 4 knoppen om de modus van de LCD aan te passen en dan zit daar links nog een rond knopje, is deze om je multimediaplayer te starten toevallig? Dat vind ik altijd wel aardig.

Verwijderd

Nee dat is om tussen de verschillende toepassingsvenstertjes van je LCD te wisselen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 12:57 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

De extra USB poorten vind ik juist fijn. Als je eventjes snel een word documentje op een stickje wilt zetten is het bijvoorbeeld erg makkelijk :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• B-Buster
Juist, die usb poorten zijn erg handig. En met die beperkingen valt het aardig mee. Mijn externe drive werkt er goed op met zn externe adapter. Mn mp3 speler kan er ook op en het meest handig is het voor de usb stick en bluetooth dongle. Voor die laatste 2 is het volgens mij voornamelijk gemaakt.

Verwijderd

B-Buster schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:12:
Juist, die usb poorten zijn erg handig. En met die beperkingen valt het aardig mee. Mijn externe drive werkt er goed op met zn externe adapter. Mn mp3 speler kan er ook op en het meest handig is het voor de usb stick en bluetooth dongle. Voor die laatste 2 is het volgens mij voornamelijk gemaakt.
Of gamepad/muis, zitten niks voor niks ook kabelgootjes :)

• B-Buster
Als er op die manier een externe drive aan kan dan kun je er idd ook een gamepad instoppen. Alleen moet je niet een te dik snoertje hebben voor die gootjes. Ik vind ze sowieso van weinig toegevoegde waarde, het is een drama er een snoertje doorheen te doen zonder losschieten. Of het kabeltje is te dik lol.

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Woei heb hem nu 2 dagen. Ben erg tevreden, vooral in het donker is het een zeer fijn bord. :D
Die Macro toetsen zijn erg handig. _/-\o_

Life is complicated

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Mijn USB-stick pakt 'ie niet, not enough power... maar goed, m'n muis zit er ook al in, maybe that scheelt... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• B-Buster
spaceboy schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:29:
[...]

Mijn USB-stick pakt 'ie niet, not enough power... maar goed, m'n muis zit er ook al in, maybe that scheelt... :)
Tuurlijk scheelt dat. De usb poort van je pc is gelimiteerd in het leveren van stroom... Dus als je daar je g15 op hebt zitten en via je g15 ook nog de muis, dan is het vrij ver op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB stick vraagt bij mij 200mA, enkel die pakt ie al niet op het keyboard. Hoeveel mA geeft een USB port eigenlijk maximaal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij 500mA, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:29:
USB stick vraagt bij mij 200mA, enkel die pakt ie al niet op het keyboard
De hub in de G15 kan max 100mA per port aan. Net genoeg voor een 1GB stick vrees ik (die heeft hier 98mA nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als USB 1.1 genoeg is wel ja... helaas meestal niet het geval... zeker niet met een externe HDD/USB stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mijn ervaring na bijna een jaar een G15 te hebben is dat er heel veel dingen gewoon wél werken met die poorten. Kan best dat iemand anders iets heeft dat ie niet pakt.

Een beetje externe hdd heeft een eigen adapter, aangezien ie anders op een gewone usb2.0 niet eens werkt. Mijn 2gig usb stick werkt er ook goed op, net als een hele zooi van 256mb en 512mb, maarja dat lijkt me vrij logisch dat die werken, die vragen amper stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hallo ik heb bij deze een vraag voor de mensen die ook problemen hebben gehad met de verf bij een van de eerste G15's. Ik heb mijn G15 sinds 11-11-2005 en heb sinds kort een probleem met de verf op mijn -S- toets. Omdat er standaard 1 jaar garantie op een G15 zit, vroeg ik mij af of iemand weet of dit probleem kostenloos kan worden verholpen? Ik ben trouwens heel gelukkig als photoshopper met dit toetstenbord, maar heb dus net nadat mijn garantie verlopen is, problemen met de verf laag :(

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Volegns mij is het in Nederland zo dat er op een product minimaal 2 jaar garantie MOET zitten. Dus ik zou toch gewoon maar even naar Logitech bellen.

Voordat je belt kan je misschien de wet even opzoeken welke dit zegt. Dan kunnen ze je niet zo makkelijk afblaffen ;)

Suc6 ermee ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Raznov schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:53:
Hallo ik heb bij deze een vraag voor de mensen die ook problemen hebben gehad met de verf bij een van de eerste G15's. Ik heb mijn G15 sinds 11-11-2005 en heb sinds kort een probleem met de verf op mijn -S- toets. Omdat er standaard 1 jaar garantie op een G15 zit, vroeg ik mij af of iemand weet of dit probleem kostenloos kan worden verholpen? Ik ben trouwens heel gelukkig als photoshopper met dit toetstenbord, maar heb dus net nadat mijn garantie verlopen is, problemen met de verf laag :(
Er zit 2 jaar garantie op de G15, dus geen probleem.
Gewoon logitech bellen of terug naar de winkel gaan.

KLIKERDEKLIK!

[ Voor 8% gewijzigd door henri8096 op 03-12-2006 12:26 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
ok danku voor de hulp;), zou blij zijn als het probleem verholpen is :) (want het is een zeer goed toetsenbord voor sneltoetsen :D)

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwacht geen problemen. Al zou het net buiten de garantie vallen (is niet het geval, ze zijn verplicht er 2 jr. garantie op te geven) dan nog zullen ze het wel vervangen omdat het een bekende productiefout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

WoBaDijk schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:16:
Volegns mij is het in Nederland zo dat er op een product minimaal 2 jaar garantie MOET zitten. Dus ik zou toch gewoon maar even naar Logitech bellen.

Voordat je belt kan je misschien de wet even opzoeken welke dit zegt. Dan kunnen ze je niet zo makkelijk afblaffen ;)

Suc6 ermee ;)
Dat klopt, maar probeer maar eens 2 jaar garantie te claimen als de fabrikant zegt dat je 1 jaar hebt...
Raznov schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:53:
Volgens mij kun je altijd je toetsenbord omruilen als je last hebt van afslijtende verf, aangezien dat geen incidenteel probleem is, maar dat het gewoon een fout in het product is wat bij een bepaalde batch voorkwam. Ik dacht dat dat los van garantie stond, zo'n productiefout. Maar ik kan het mis hebben. Maargoed, je hebt dus sowieso 2 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 16:03
Ik had net weer eens last van een enter toets die niet werkte.. Moest kabel eruit halen en opnieuw erin stoppen. Hebben jullie dit ook wel eens? Heb hier niet veel last van maar soms wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
rusman schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:56:
Ik had net weer eens last van een enter toets die niet werkte.. Moest kabel eruit halen en opnieuw erin stoppen. Hebben jullie dit ook wel eens? Heb hier niet veel last van maar soms wel...
Is al een paar keer hier langsgekomen, er zijn inderdaad meer mensen die dat gemerkt hebben. Ikzelf ook. Gebeurd maar heel weinig dus ik denk dat de driver de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep..en de enter op de numpad werkt dan meestal wel gewoon.

Wat ik heb gemerkt is dat Logitech niet echt moeilijk doet wat betreft garantie. En die slijtende toetsen is inderdaad een bekend probleem. Anders zeg je toch dat je m een paar maanden later hebt gekocht en je bon kwijt bent. Bij mij vroegen ze ook niet om een aankoopdatum oid.

edit:
K heb net mn nieuwe G15 binnen en deze typt weer als een zonnetje. K denk dat de vorige een maandagmorgen model is geweest. ;)

TOP SERVICE!! Mag best nog eens gezegd worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Welke plugin gebruiken jullie voor MSN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Laatst online: 08-12-2022
is hier iemand die de AZERTY FR versie van dit keyboard gekocht heeft? En die me anders kan zeggen hoe de layout van de FR verschilt van de QWERTY? Ik zou namelijk de azerty willen kopen, maar zou niet graag zitten kijken op franse tekst op mijn keys (zoals "suppr." enzo), ook de grote enter key zou ik graag nog behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb net mn nieuwe G15 gekregen omdat mijn vorige last had van het probleem met de afslijtende toetsen. Wat mij opvalt is dat de toetsen nu een veel zachtere aanslag hebben waardoor het typen veel minder lawaai maakt. Hebben meer mensen dit meegemaakt? :? Ben er wel blij mee, typt heerlijk.

En woei, een schoon toetsenbord, ik was al even vergeten hoe mooi de G15 eigenlijk is :P

En nu dus het USB kabeltje er af knippen van mn vorige... wel zonde, want los van die verf is het apparaat nog gewoon in perfecte staat :/

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 05-12-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

RoD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:58:
Ik heb net mn nieuwe G15 gekregen omdat mijn vorige last had van het probleem met de afslijtende toetsen. Wat mij opvalt is dat de toetsen nu een veel zachtere aanslag hebben waardoor het typen veel minder lawaai maakt. Hebben meer mensen dit meegemaakt? :? Ben er wel blij mee, typt heerlijk.

En woei, een schoon toetsenbord, ik was al even vergeten hoe mooi de G15 eigenlijk is :P

En nu dus het USB kabeltje er af knippen van mn vorige... wel zonde, want los van die verf is het apparaat nog gewoon in perfecte staat :/
Koop een cheap ass USB verlengkabel, knip de plug en genoeg kabel eraf, soldeer de draadjes van de G15 en de plug aan elkaar, en ook die draadjesmesh eromheen. Voila een werkende backup G15.
Mijne heeft Lego pootjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoefde niet eens mn snoertje op te sturen. Ik vroeg nog aan die gozer waar ik het naartoe moest sturen....zegt hij: nee dat is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Lol waarschijnlijk krijgen ze er bijna nooit een teruggestuurd en is het teveel werk om na te gaan van wie dan precies niet :P

@RoD: Ik had nadat ik een nieuwe kreeg ook het gevoel dat ie makkelijker typte. Maar als ik mijn nieuwe nu vergelijk met de oude dan typen ze weer ongeveer hetzelfde, alleen voelen de toetsen van deze wat stroever aan qua oppervlak. Das dus vanwege de andere verf.

Ik denk dus dat ie na een tijd in gebruik te zijn gewoon wat minder soepel wordt. Meer mensen die dat kunnen vergelijken op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

B-Buster schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:20:
Lol waarschijnlijk krijgen ze er bijna nooit een teruggestuurd en is het teveel werk om na te gaan van wie dan precies niet :P

@RoD: Ik had nadat ik een nieuwe kreeg ook het gevoel dat ie makkelijker typte. Maar als ik mijn nieuwe nu vergelijk met de oude dan typen ze weer ongeveer hetzelfde, alleen voelen de toetsen van deze wat stroever aan qua oppervlak. Das dus vanwege de andere verf.

Ik denk dus dat ie na een tijd in gebruik te zijn gewoon wat minder soepel wordt. Meer mensen die dat kunnen vergelijken op deze manier?
Ik heb ondertussen m'n 3e (prima garantie allemaal), hij was per keer beter. Hij voelde gewoon steeds beter. Deze typt ook iets meer "solide" dan de 1e versie, maar ik kan me vergissen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:49:
Voor degene die nog willen weten hoe men alle backlight keys als vu-meter kan laten gebruiken, hier is het antwoord :

druk beide ctrl keys in en scroll dan in het config menu (soft key 4) helemaal omlaag als het goed is komen er dan 2 opties bij en deze zorgen ervoor dat al je keys op de muziek reageren!
kan aan mij liggen maar beide ctrl toesten én scrollen 8)7 ? ik dacht dat dit een grap was... heb je dit getest of gewoon overgenomen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
IceQb schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:58:
[...]

kan aan mij liggen maar beide ctrl toesten én scrollen 8)7 ? ik dacht dat dit een grap was... heb je dit getest of gewoon overgenomen ergens?
Zo werkt het nu eenmaal. Heb het zelf geprobeerd. Zo moeilijk is het overigens niet om dat te doen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dan specifiek met Ray's winamp plugin of niet? Want daarin kan je het gewoon in de ini-file aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BioHazard schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:33:
[...]

Koop een cheap ass USB verlengkabel, knip de plug en genoeg kabel eraf, soldeer de draadjes van de G15 en de plug aan elkaar, en ook die draadjesmesh eromheen. Voila een werkende backup G15.
Mijne heeft Lego pootjes :*)
Ik kan niet solderen :P Dr gaat waarschijnlijk meer stuk dan dat het beter wordt :+
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:29:
Ik hoefde niet eens mn snoertje op te sturen. Ik vroeg nog aan die gozer waar ik het naartoe moest sturen....zegt hij: nee dat is niet nodig.
Misschien vergeet ik het ook wel gewoon :P
B-Buster schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:20:

Ik had inderdaad ook een ander gevoel over de toetsen vanwege de verf. Ik zal eens kijken of mijn nieuwe toetsenbord na verloop van tijd ook minder wordt qua typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb geen idee of de Razer Tarantula al fatsoenlijk leverbaar is, maar ik heb recent een Razer Tarantula én een Logitech G15 gekregen voor 2 reviews op mijn website. De conclusie is toch echt wel dat de Tarantula veel fijner typt en meer op design is gericht, en dat de Logitech G15 het gewoon van zn gadget gehalte moet hebben.

Mensen die een slank toetsenbord willen met fijne druktoetsen zullen voor de Razer moeten gaan.
De eerste nederlandstalige review is overigens hier te vinden: http://www.bouweenpc.nl/review/17

edit: er zijn hier toch al veel mensen met de razer tarantula, als ze nog opmerkingen hebben over de review hoor ik die graag, ik heb hem nu pas 8 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door BFmango op 08-12-2006 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:46
Ik heb afgelopen maandag ook met Logitech gebeld ivm verf probleem. Woensdag had ik mijn nieuwe al binnen. De BIA editie. De oude had ik nu bijna 1 jaar. Heb ook het idee dat deze meer "solide" typt.
Bij mij vroegen ze overigens niet om de pootjes op te sturen...

[ Voor 12% gewijzigd door Darklance op 08-12-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFmango schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:52:
Ik heb geen idee of de Razer Tarantula al fatsoenlijk leverbaar is, maar ik heb recent een Razer Tarantula én een Logitech G15 gekregen voor 2 reviews op mijn website. De conclusie is toch echt wel dat de Tarantula veel fijner typt en meer op design is gericht, en dat de Logitech G15 het gewoon van zn gadget gehalte moet hebben.

Mensen die een slank toetsenbord willen met fijne druktoetsen zullen voor de Razer moeten gaan.
De eerste nederlandstalige review is overigens hier te vinden: http://www.bouweenpc.nl/review/17

edit: er zijn hier toch al veel mensen met de razer tarantula, als ze nog opmerkingen hebben over de review hoor ik die graag, ik heb hem nu pas 8 dagen.
Ieder ze eigen mening uiteraard, maar wat ik al meteen mis is een volledig verlicht toetsenbord en niet alleen de extra macro knoppen. Daarnaast kan je het LCD-scherm idd als gadget zien maar o.a. voor PC-stats/winamp/irc etc. vind ik het zelf toch erg handig.

Verder vind ik de indeling van de 6 (5 bij razor) page up/page down/etc. veel beter op de G15. En daarnaast is die ook nog een 45€ duurder dan een G15 ... mijn keuze is snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik heb sinds kort dat mijn G15 1en blijft zenden naar de pc. Dit 1ligt niet aan de pc maar aan het toetsenbord zelf, want op iedere pc waar ik hem inplug verschijnen allemaal 1en in het scherm als ik ga typen.1 Ik heb ze in dit bericht laten staan dan1 kunnen jullie zien hoe vaak hij di1t doet. De ene keer is het alsof hij de 1 1toets 1g1e1woon inhoud, de andere keer zend hij maar af en toe een 1.

Is dit een bekend probleem?11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
BFmango schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:52:

Ik vind het pure onzin dat de G15 een gadgetproduct is. In de praktijk is het een erg praktisch toetsenbord. Je moet de functies wel weten te gebruiken, maar dat lijkt me totaal geen probleem.

Heb eens naar die razer gekeken en dat vind ik 3x niets. Die snelkoppelknoppen heb ik in veelvoud op mn G15 en de plaatsing van de mediatoetsen vind ik onhandig. Als ie dan ook nog zoveel duurder is... De G15 heeft dan meer 'bestaansrecht' dan dit ding.

En als je voor design gaat, dan ken ik nog wel een Logitech toetsenbord dat naar mijn mening veel fraaier is dan deze razer.

Mocht je nu denken dat ik wat fel ben; valt mee, maar had je kunnen verwachten als je dit in het G15 topic post :)
darkliquid schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:11:
Ik heb sinds kort dat mijn G15 1en blijft zenden naar de pc. Dit 1ligt niet aan de pc maar aan het toetsenbord zelf, want op iedere pc waar ik hem inplug verschijnen allemaal 1en in het scherm als ik ga typen.1 Ik heb ze in dit bericht laten staan dan1 kunnen jullie zien hoe vaak hij di1t doet. De ene keer is het alsof hij de 1 1toets 1g1e1woon inhoud, de andere keer zend hij maar af en toe een 1.

Is dit een bekend probleem?11
Lijkt me dus duidelijk wat jij moet gaan doen :+

Nooit eerder van gehoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De G15 is niet perfect maar de Tarantula is voor mij minder snel een optie vanwege het feit dat niet alle toetsen verlicht zijn (erg makkelijk als je in donker/schemer gamed) en de fors hogere prijs.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 14:57
B-Buster schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:00[/message]:
Lijkt me dus duidelijk wat jij moet gaan doen :+

Nooit eerder van gehoord overigens.
Eeeh, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Terug brengen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Lol, inderdaad...

Of als je net zo lui bent als ik, dan bel je logitech en zie je dat je van hun een andere krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
B-Buster schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:00:
[...]

Ik vind het pure onzin dat de G15 een gadgetproduct is. In de praktijk is het een erg praktisch toetsenbord. Je moet de functies wel weten te gebruiken, maar dat lijkt me totaal geen probleem.

Heb eens naar die razer gekeken en dat vind ik 3x niets. Die snelkoppelknoppen heb ik in veelvoud op mn G15 en de plaatsing van de mediatoetsen vind ik onhandig. Als ie dan ook nog zoveel duurder is... De G15 heeft dan meer 'bestaansrecht' dan dit ding.

En als je voor design gaat, dan ken ik nog wel een Logitech toetsenbord dat naar mijn mening veel fraaier is dan deze razer.

Mocht je nu denken dat ik wat fel ben; valt mee, maar had je kunnen verwachten als je dit in het G15 topic post :)
Ik ben van mening dat al die lichtgevende shizzle niet hoeft. De Razer Tarantula en de G15 zijn toetsenborden voor gamers. Elke gamer kan blind typen, dus waarom zouden je toetsen verlicht moeten zijn. Razer heeft juist die nieuwe knoppen die je niet blind kan vinden wel laten verlichten.; De rest is niet nodig, want dat kan je gewoon vinden zonder te kijken.

Voordat je oordeelt moet je beide toetsenborden maar eens testen. Ik vind de Razer veel fijner werken, met de G15 had ik de eerste 2 weken veel moeite om eraan te wennen om een of andere vage reden. De G15 is oook een super toetsenbord hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dit wordt een redelijk zinloze discussie aangezien ik de verlichting juist wel een goed punt vind. En het boeit daarbij niet dat ik prima blind kan typen.

Verder had ik geen twee weken nodig om aan mijn G15 te wennen. Er zit hier dus duidelijk een verschil in perceptie. Daarom zijn er ook zoveel verschillende tobo's, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 11:37

hbsJR

All rounder

Laatste jaren vind ik het jammer dat de markt van toetsenborden naar klein, fijn en anti rsi gaan. Gevolg hiervan is dat pijltjes toetsen krap ergens boven in een bord worden gezet. CTRL toetsen heel erg klein en soms zelfs een spatiebalk die zo klote aan te tikken is.

Dit toetsenbord kan je heel erg lomp retro noemen. Het bevat stevige toetsen en ze hebben geen ruimte bespaard bij dit toetsenbord. Elke "afdeling" heeft zijn eigen plekje en het voelt gewoon goed aan. Tja, en offtopic is het heel cool om even naar je computer te lopen terwijl je vrienden je volgen. Meestal krijg ik reacties van: OMG! wat is dit voor ding! whoa! wat doet dat schermpje! dat licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BFmango schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:24:
[...]

Ik ben van mening dat al die lichtgevende shizzle niet hoeft.
Dus? Dat betekent niet dat iedereen zo denkt.
Elke gamer kan blind typen, dus waarom zouden je toetsen verlicht moeten zijn.
Onzin.
Razer heeft juist die nieuwe knoppen die je niet blind kan vinden wel laten verlichten.; De rest is niet nodig, want dat kan je gewoon vinden zonder te kijken.
Daar zal niet iedereen het met je eens zijn.

Ik kan zelf best blind typen, maar als het donker is en de toetsen zijn niet verlicht heb ik geen coördinatie van hoe ik mijn vingers op het toetsenbord neer moet zetten. Dan zit ik of teveel naar links, of naar rechts, ed. Ik vind die verlichting superhandig en gebruik het ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoD schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:36:
[...]

[...]

Onzin.

[...]

Ik kan zelf best blind typen, maar als het donker is en de toetsen zijn niet verlicht heb ik geen coördinatie van hoe ik mijn vingers op het toetsenbord neer moet zetten. Dan zit ik of teveel naar links, of naar rechts, ed. Ik vind die verlichting superhandig en gebruik het ook altijd.
I 2nd that! d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
RoD schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:36:
[...]

Zeg ik dat dan?
[...]

Nog nooit gemerkt dat er op de F en J toetst een dun streepje zit zodat je weet waar je je wijsvinger moet plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, maar zo laat je het wel overkomen. Jij zegt dat het verlichten onzinnig is. En immers iedere gamer kan blind typen. Dat is gewoon niet waar. Er zijn zeker gamers die er waarde aan hechten, dat bewijst dit topic nog maar eens. Dat jij een andere mening hebt is prima, maar dat betekent niet per definitie dat een ander er geen waarde aan kan hechten. Jij mag het best zinloos vinden hoor, tis maar net wat je zelf wilt.
Ik vind het in ieder geval enorm handig. Ik zie graag waar de toetsen zitten. En bovendien lijkt het ook gewoon mooi in het donker.
Nog nooit gemerkt dat er op de F en J toetst een dun streepje zit zodat je weet waar je je wijsvinger moet plaatsen ;)
Vind ik niet erg handig, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
aan de mensen die met de g15 winamp (die van ray) hun hele toetsenbord willen verlichten als vu-meter... in de plugin folder van winamp staat een ini van de plugin (RayG15.ini)... open m ff met kladblok ofzo en verander de regel KeyboardLight=0 naar KeyboardLight=1... en tadaa... je hele toetsenbord licht op en af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColTju schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:30:
aan de mensen die met de g15 winamp (die van ray) hun hele toetsenbord willen verlichten als vu-meter... in de plugin folder van winamp staat een ini van de plugin (RayG15.ini)... open m ff met kladblok ofzo en verander de regel KeyboardLight=0 naar KeyboardLight=1... en tadaa... je hele toetsenbord licht op en af :)
Erg leuk idd :) Ik vraag me alleen af of het wel goed is voor je tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het zijn LEDs, maak je maar geen zorgen. Die zullen vermoedelijk langer leven dan jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb koffie over mijn g15 laten vallen. Als ik hem nu aansluit start hij allemaal dingen op. Hoe zit het met de garantie van de g15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:11:
Ik heb koffie over mijn g15 laten vallen. Als ik hem nu aansluit start hij allemaal dingen op. Hoe zit het met de garantie van de g15?
Sja, dit valt uiteraard niet onder de garantie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Juist. Bij alle schade die veroorzaakt wordt door jezelf krijg je echt geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:11:
Had je zelf wel kunnen bedenken lijkt me. Als je hem uit het raam knikkert en hij ligt in 2en dan valt dit ook niet onder garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Heb inmiddels nu ook mijn G15 bemachtigd. Lekker toetsenbordje, en het LCD is leuk :)

Ben zelf bezig om een Flight Simulator-addon voor de G15 te maken, op het LCD heb je in principe genoeg speelruimte om een complete FMC te realiseren. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

ColTju schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:30:
Of naar het opties-menu via je G15 (vierde knopje), beide CTRL's inhouden en naar beneden scrollen. Staat ie er ook :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben ook wel geinteresseerd in dit keyboard, maar na het lezen van dit topic en diverse (review)sites ben ik nog niet uit over het volgende:

1. Je kunt verschillende profiles maken voor de MacroKeys, voor Unreal, PhotoShop, Windows Desktop omgeving, enz!? Maar hoe worden deze profielen geactiveerd? Gaat dat automatisch als je bijvoorbeeld Unreal of Photoshop start? En wat gebeurt er als je alt-tabt van bijvoorbeeld Unreal naar PhotoShop, laadt die dan ook het goede profiel?

2. En wat doen precies die M1, M2, M3 en MR toetsen?

3. Hoe werkt het LCD panel precies? Het leek mij wel handig om zegmaar als mijn pc idle is, of ik gewoon op mijn desktop zit de tijd te zien en het aantal nieuwe mails.
Maar als ik bijvoorbeeld MediaMonkey start is misschien het huidige nummer (en de next in de playlist) wel handig om te hebben). En gaat dat automatisch of...?
En kun je met de G toetsen ook een applet wisselen in het LCD scherm?

4. En ik las dat de ontwikkeling een beetje stil staat... WLM, Word of Skype informatie in het LCD panel zit er nog ff niet in?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

oZner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:38:
Ik ben ook wel geinteresseerd in dit keyboard, maar na het lezen van dit topic en diverse (review)sites ben ik nog niet uit over het volgende:
1. Geen idee. Gebruik ik nooit.

2. Geen idee. Gebruik ik nooit. Maar volgens mij kun je daarmee verschillende "sets" (dus M1 = andere functie van G1 dan als M2 aanstaat).

3. Je kunt zelf wat pielen hiermee, maar standaard zit er functionaliteit voor Winamp bijvoorbeeld, plus een klok, of je e-mail hebt, etc.

4. Geen idee. Gebruik ik nooit.

Bottomline: ik vind het een heerlijk toetsenbord, erg handig in het donker, maar de extra toeters en bellen gebruik ik niet. Het LCD-panel heb ik sinds maanden zelfs gewoon dichtgeklapt. Boeit mij dat nou... :)

Verwijderd

Niks :P

En je zit toch niet telkens op je tobo te kijken tijdens bv 3d shooters :|

• RoD
  • Niet online

RoD

oZner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:38:

1. Je kunt verschillende profiles maken voor de MacroKeys, voor Unreal, PhotoShop, Windows Desktop omgeving, enz!? Maar hoe worden deze profielen geactiveerd? Gaat dat automatisch als je bijvoorbeeld Unreal of Photoshop start? En wat gebeurt er als je alt-tabt van bijvoorbeeld Unreal naar PhotoShop, laadt die dan ook het goede profiel?
Ik geloof het wel, maar ik gebruik het nooit dus pin me er niet op vast.
2. En wat doen precies die M1, M2, M3 en MR toetsen?
Die staan voor mode 1,2 en 3. Als je 18 macro's toegekent hebt in M1, werken die niet in M2, daar kun je dus ook weer 18 macro's aan toekennen. Zo ook met M3. Dus 3x18 macro's in totaal.
3. Hoe werkt het LCD panel precies? Het leek mij wel handig om zegmaar als mijn pc idle is, of ik gewoon op mijn desktop zit de tijd te zien en het aantal nieuwe mails.
Maar als ik bijvoorbeeld MediaMonkey start is misschien het huidige nummer (en de next in de playlist) wel handig om te hebben). En gaat dat automatisch of...?
En kun je met de G toetsen ook een applet wisselen in het LCD scherm?
Je kunt instellen dat wanneer er iets actief wordt, bijvoorbeeld Winamp, dat het dan ook getoont wordt. En je kunt je selectie aan applets bijvoorbeel om de 20 seconden laten switchen, of je kunt het zelf doen dmv een knop. Volgens mij kan dit niet met de G toetsen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb meestal de Bandwidth meter erop staan, kan ik altijd snel zien wat er aan het gebeuren is. Handig als je iets aan het downloaden bent terwijl je filmpje ziet of game speelt. Helaas dat het maar tot 9999MB gaat en dan terug bij 0 begint. Als Winamp actief is, draait die plugin. Makkelijk om Winamp zo te bedienen ingame.

Persoonlijk gebruik ik de G-toetsen totaal niet, ik heb meer moeite met te zoeken welke toets wat ook alweer doet dan gewoon het op de "normale" manier te doen.

Waarvoor ik wel heel dankbaar ben is de geweldige typervaring, het typt echt mega. Eveneens de toetsenverlichting, ik kan NIET meer zonder want ik zit vaak achter mijn PC met niet veel kamerverlichting. Het schermpje vind ik ook mega handig, je kan er altijd wel een nut voor vinden. Zeker met LCD Studio. Voor mij is het allround een erg leuk toetsenbordje, zonder de G-toetsen, de GameSwitch en een iets lagere prijs was het perfect geweest, maar het is al dicht in de buurt !!

De G-toetsen (G1 tot G18) zijn programmeerbare sneltoetsen, de M-toetsen (M1 tot M3) zijn "profielbladen". Zo heb je feitelijk 3x 18 G-toetsen. Handig bij strategy games om bv. tussen 3 modussen of 3 rassen te wisselen. De MR toets was om real-time een toetsencombinatie te programmeren in-game.

Het LCD kan je voorzien van praktisch alles dmv. LCD Studio. Er zijn ook veel programma's die allerlei functies kunnen vervullen.

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan even vanuit een LCD/G-knoppen gebruiker: :P
1.Profielen worden gekoppeld aan het .exe bestand. Je kan dan aangeven dat hij automatisch moet starten als je het bestand start (hoog/laag prio) of handmatig middels de 4 knoppen onder het LCD scherm (als je bv 2 programma's met elk apart profiel open heb, nu dacht ik dat hij automatisch wisselt als een .exe/programma actief wordt/prioriteit krijgt). Elk profiel kan je afzonderlijk instellen zoals macro's, toetsencombo's en sneltoetsen(progs).

2. Zijn je G-knoppen 'sets'. Elke M1-2-3 heeft zijn hele eigen G-set, dus je kan 3x zoveel macro's kwijt. De MR knop gebruik je om reallife macro's op te nemen, instructies volgen dan op LCD scherm (handig in een spel bv). Afzonder kan je instellen of de macro's met/zonder tijd-notatie worden opgenomen. Let wel op dat sommige games met GameGuard de macro/G-knoppen volledig uitschakelen.

3. Het standaard G15 programma heeft een flinke set plugins welke standaard werken (Email, Media, Volume, Systeemprestaties). Aanvullend kan je bv Smartie installeren welke support heeft voor de G15 LCD. Hiermee kan je natuurlijk bergen apps bouwen en zijn ook veel beschikbaar. Ook zijn er diverse Apps geschreven voor de G15, aantal speciaal voor games (City of Heroes heeft bv CoHLCD). Echter Smartie heeft geen support voor de 4 knoppen bij je LCD, de andere LCD programma (naam even kwijt - duits dacht ik) heeft dit wel. Laatste vraag, zie antwoord 1.

4. Ontwikkeling loopt gewoon, omdat dus die 2 LCD programma's support hebben voor de G15 en daar nog regelmatig plugins voor worden geschreven. Je kan ook de G15 SDK kit downloaden om zelfs dingen zelf te programmeren. Stop Logitech zelf met hun programma, kan je nog altijd die gebruiken (ze kunnen samen werken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zo vlot loopt die ontwikkeling niet. LCDstudio is al dik een jaar niet meer geupdate... Een raadsel waarom niet. Die slapert van een .. ben z'n naam even kwijt roept alleen maar; weet niet wanneer er een update komt.. Dat was in maart al zo...

LCDStudio werkt in ieder geval NIET met Vista. Verder is de logitech SDK zo slecht geschreven dat alleen een volleerd ontwikkelaar hier iets mee kan (en verder alleen in C en niet eens C#). Conversie van C naar C# is ook niet zomaar mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Darth Malak op 14-12-2006 18:32 ]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hmmz...
spaceboy schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:42:
1. Geen idee. Gebruik ik nooit.
2. Geen idee. Gebruik ik nooit.
3. -
4. Geen idee. Gebruik ik nooit.
Waarom heb je dit toetsenbord ook al weer? :P
SinergyX schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:05:
1.Profielen worden gekoppeld aan het .exe bestand. Je kan dan aangeven dat hij automatisch moet starten als je het bestand start (hoog/laag prio) of handmatig middels de 4 knoppen onder het LCD scherm (als je bv 2 programma's met elk apart profiel open heb, nu dacht ik dat hij automatisch wisselt als een .exe/programma actief wordt/prioriteit krijgt). Elk profiel kan je afzonderlijk instellen zoals macro's, toetsencombo's en sneltoetsen(progs).
Ik volg je even niet, sorry. Wat wel kan is actieve programma's direct mappen? Dus ook met alt-tab? Dat is op zich wel een pre. Ik wil de knoppen als snel koppelingen gebruiken. Dus standaard profiel is Windows (met wat functies) en als Photoshop start dan de Photoshop macro's.
Wat ik niet begrijp zijn die knoppen onder het LCD. Als je meer dan 4 programma's open hebt staan?? ;)
RoD schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:51:
Je kunt instellen dat wanneer er iets actief wordt, bijvoorbeeld Winamp, dat het dan ook getoont wordt. En je kunt je selectie aan applets bijvoorbeel om de 20 seconden laten switchen, of je kunt het zelf doen dmv een knop. Volgens mij kan dit niet met de G toetsen.
Net als bij 1. Als je gewoon je desktop hebt kun je applet 1 laten zien. Als winamp start dan laadt hij het winamp applet. En start je Unreal dan laadt hij het unreal applet? Of kun je dan ook winamp laten staan en de info van Unreal niet laten weergeven?

Heb het zegmaar nog niet helemaal door hoe je dat scherm aanstuurd (manueel en automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je alt tabbed switcht ie gewoon, persoonlijk gebruik ik de macros alleen om programma's op te starten, tis te klungelig om tijdens BF2142 op te vertrouwen dat die macro ook echt aangaat, bij mij start ie vaak genoeg gewoon firefox op.

Verder is t mappen van sites waar je veel komt echt geweldig, dan druk je op 5 G-toetsen en start ie tweakers en first srike enzo tegelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Weet iemand waar ik Ray ziujn winamp ding kan downloaden? de link in het topic werkt niet en via google kom ik er ook niet uit...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

oZner schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:41:

Net als bij 1. Als je gewoon je desktop hebt kun je applet 1 laten zien. Als winamp start dan laadt hij het winamp applet. En start je Unreal dan laadt hij het unreal applet? Of kun je dan ook winamp laten staan en de info van Unreal niet laten weergeven?
Je kunt er voor zorgen dat automatisch de Winamp applet laadt zodra die actief wordt ja. En het Unreal profiel wordt ook geladen zodra je de game laadt. En je kunt Winamp ook laten staan, als je dat wil. Het is allemaal mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

jorisdekloris schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:05:
Weet iemand waar ik Ray ziujn winamp ding kan downloaden? de link in het topic werkt niet en via google kom ik er ook niet uit...
http://www.g15forums.com/forum/showthread.php?t=1157

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb dat stomme plugin weer gewist hoor.
Als het scherm van de plugin actief is als je winamp sluit dan loopt je cpu op 100%, er crashed iets.

Dit is een veel voorkomende klacht.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of je kan instellen met welk LCD scherm je pc opstart en zo ja, hoe?
Nu krijg ik altijd als eerste de timer/stopwatch als ik mijn pc opstart maar ik wil eigenlijk gewoon de klok/datum als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb trouwens ook een andere rare klacht.

Heel soms werken een paar toetsen niet meer, vanaf de start.
Het zijn altijd 3 tegelijk, de hoofd Enter toets, de Prt Screen toets en de Escape toets.
Een keer resetten en alles is weer ok.

Heeft iemand anders dit ook?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tijgert schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:45:
Ik heb trouwens ook een andere rare klacht.

Heel soms werken een paar toetsen niet meer, vanaf de start.
Het zijn altijd 3 tegelijk, de hoofd Enter toets, de Prt Screen toets en de Escape toets.
Een keer resetten en alles is weer ok.

Heeft iemand anders dit ook?
Als je dit topic doorgelezen had dan wist je het antwoord al. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 18:51
MaNiC_MiNd schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:54:
Ik gebruik de macro keys in games eigenlijk weinig, wel gebruik ik ze in bijvoorbeeld Photoshop. Heerlijk tobo : O+
Ik heb net boven de monitor aan de muur alle gebruikte macro's hangen, echt vreselijk handig.

Hoewel ik enorm fan ben van de diNovo en soortgelijke toetsenborden, vind ik deze erg plezierig werken en om één of andere vage reden maak ik zelden een tiepvoud op dit toetsenbord.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.