[PC][MMORPG] EVE-Online deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChromeBallz schreef op zondag 03 september 2006 @ 07:27:
Over insta's:

a) Niet iedereen heeft insta's. Alleen al daarom mag een "warp to 0km" optie nooit in het spel komen.

b) Insta's ruineren de markt. Ze vormen een groot deel van de reden waarom de complete markt in EVE geconcentreerd is in Jita, Oursulaert and Rens.

c) Insta's ruineren 0.0 warfare.
a) Ieder enkel 0.0 pilot heeft tegenwoordig insta's. Zoniet dan horen ze er niet thuis. Insta's in empire boeien me niet zo. Wel handig maar vaak teveel gates en dan is eem MWD op je schip bijna net zo snel.

b) Insta's verdelen de markt alleen maar meer, het aanbieden van faction loot is id wel naar 1 punt gekomen maarja faction loot kost weinig cargo space en zodoende is er ook geen groot schip voor nodig om het te vervoeren. Verder is het juist dat resellers het uit de drukke gebieden haalt op scherpe prijzen en het met klein beetje profit verkoopt ergens anders waar dat product schaars is.

c) In jou uitleg heb je het erover dan een inteerceptor net zo snel door space moved als een hauler of BS. Dat is natuurlijk de grootste onzin en wel omdat je warp speed is 3x zo snel in een inty als een hauler. Je tijd om in warp te komen wel 5 tot 10x zo lang. Was het maar waar dat ik mijn hauler net zo snel door space kan moven dan mijn inties met insta's.
- Je zegt in je uitleg ook dat je binnen een uur aan de andere kant van eve kan zijn met en 200 man vloot en terug... WTB jump portal die jij kennelijk ontdekt en gebruikt want een 200man vloot doet er meer dan 6 uur over om alleen al naar de andere kant te komen als het een beetje meezit met weinig crashes enzo.
- Nog een punt is dat er Interdicter bubbles in 0.0 mogenlijk zijn en dan heeft insta's ook geen nut :)

Mijn doel van deze post is laten zien dat je niet alles van 1 kant moet bekijken en het altijd van 2 of meerdere kanten moet bekijken alvorens een oordeel te geven over iets.
Insta's zijn goed, handig en zeker een must voor dit spel. Als ze ze zouden verwijderen zonder alternatief te bieden om de servers te ontlasten dan gaan ze erg veel spelers verliezen ben ik bang voor want ik ga niet op 15Km inwarpen op iedere gate in lowsec of 0.0 space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat ik heb begrepen wil CCP met de volgende 'oplossing' komen.
* Rond alle gates komt een soort insta-jump-bubble-ding, waardoor je niet meer naar een bookmark binnen xx km van de gate kan warpen.
* Er komt een warp to 0 km optie, die je binnen 10km [oid] van de gate dropt
* Er komen skills om de jump-precisie te verhogen [x% per level]
* Zelfs met alle skills op 5 word je binnen 3KM van de gate af gedropt en kan je dus *niet altijd* [wel meestal] instjumpen.
* Warpbubbles worden gefixt zodat ze wel altijd werken zoals het hoort.

Deze oplossing ligt al ruim een jaar klaar, maar omdat het zo'n grote ingrijpende verandering is, hebben ze het tot nu toe niet aangedurft om het te implementeren. Het hele insta-jump / bookmark gebeuren word qua serverload alleen een steeds groter probleem, dus de kans is groot dat er binnenkort toch echt een grote wijziging doorgevoerd gaat worden.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
mja true, insta BMs zijn al tijden onderwerp van discussie bij CCP.

Imo als ze insta's eruit halen, moeten ze ook WCS gaan nerfen, bijvoorbeeld door net als met een MWD of AB er maar 1 per schip op te mogen zetten. Introduceer dan tegelijk t2 WCS, die 2 points geven ipv 1. Verder kunnen ze ECM bursts misschien iets aanpassen zodat ze effectiever zijn (meer range bijv), wat volgens mij al in de planning staat bij CCP. Misschien modules en bijbehorende skills introduceren om je sig radius te kunnen verkleinen, ipv alleen die ultra dure halo implants :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
[...]

a) Ieder enkel 0.0 pilot heeft tegenwoordig insta's. Zoniet dan horen ze er niet thuis. Insta's in empire boeien me niet zo. Wel handig maar vaak teveel gates en dan is eem MWD op je schip bijna net zo snel.

b) Insta's verdelen de markt alleen maar meer, het aanbieden van faction loot is id wel naar 1 punt gekomen maarja faction loot kost weinig cargo space en zodoende is er ook geen groot schip voor nodig om het te vervoeren. Verder is het juist dat resellers het uit de drukke gebieden haalt op scherpe prijzen en het met klein beetje profit verkoopt ergens anders waar dat product schaars is.

c) In jou uitleg heb je het erover dan een inteerceptor net zo snel door space moved als een hauler of BS. Dat is natuurlijk de grootste onzin en wel omdat je warp speed is 3x zo snel in een inty als een hauler. Je tijd om in warp te komen wel 5 tot 10x zo lang. Was het maar waar dat ik mijn hauler net zo snel door space kan moven dan mijn inties met insta's.
- Je zegt in je uitleg ook dat je binnen een uur aan de andere kant van eve kan zijn met en 200 man vloot en terug... WTB jump portal die jij kennelijk ontdekt en gebruikt want een 200man vloot doet er meer dan 6 uur over om alleen al naar de andere kant te komen als het een beetje meezit met weinig crashes enzo.
- Nog een punt is dat er Interdicter bubbles in 0.0 mogenlijk zijn en dan heeft insta's ook geen nut :)

Mijn doel van deze post is laten zien dat je niet alles van 1 kant moet bekijken en het altijd van 2 of meerdere kanten moet bekijken alvorens een oordeel te geven over iets.
Insta's zijn goed, handig en zeker een must voor dit spel. Als ze ze zouden verwijderen zonder alternatief te bieden om de servers te ontlasten dan gaan ze erg veel spelers verliezen ben ik bang voor want ik ga niet op 15Km inwarpen op iedere gate in lowsec of 0.0 space.
a) Dit is dus de vicieuze cirkel die ik bedoel. 0.0 mensen hebben geen insta's nodig als ze eens fatsoenlijk gaan spelen i.p.v. met blob gangs rond te jumpen. Denk even na voor je onnodige argumenten maakt aub

b) Insta's verdelen de markt net niet. Omdat er grote hubs zijn waar mensen in een wip kunnen komen doen ze niet meer de moeite om dichtbij te kijken, als ze weten waar ze *alles* kunnen krijgen. Ze concentreren de markt net. Lees mijn punt hierover nog maar eens.

c) Schepen zijn ruwweg even snel, vooral met travel setups. De tijd die je nodig hebt om te warpen en de warp zelf kan meestal in enkele seconden ge-uit worden, welk schip je het ook over hebt - het verschil tussen interceptors en industrials is kleiner dan je zou denken, als je insta's gebruikt.
- Tijdens mijn tijd in Evolution deden we regelmatig rond de 30 of 40 jumps per uur, al dan niet meer. Dat is erg veel als je ziet dat dit gangs waren met 40 battleships erin. Teveel. Nog eens, lees mijn punt hierover: mensen kunnen teveel ruimte controleren.
- Interdictors zijn niet perse bedoeld om insta's tegen te gaan, ze zijn bedoeld om mensen vervroeg uit warp te halen in dezelfde grid waarin ze landen. Dit was echter een beetje gebugged en is nog steeds niet gefixed. Normaal zou je een bubble op 100km van een gate anchoren, waar een schip uit warp gehaald word op dat traject. Een ander gebruik wat wel nog steeds kan is om langzamere wcs schepen vast te houden (web + bubble is daarom de meest gebruikte setup). Het tegenwerken van insta's is niet de hoofdprioriteit van interdictors - dat is alleen maar zonde van de spheres. Voor gatecamps zou je MWD's moeten gebruiken, die zijn een stuk effectiever dan spheres.

Mijn punt is, je moet niet zover willen reizen.

Stel dat insta's verwijderd worden. Normaal duurde het 15 minuten en 50 jumps om ergens te komen waar je iets kunt doen. Mensen gaan zeuren omdat ze niet meer zo snel kunnen gaan.

Wat nu echter gebeurt is dat de markt geregionaliseerd word, en grote stukken 0.0 worden opengelegd voor meer alliances.

Wat nu gebeurt is dat je nog steeds 15 minuten moet reizen voor 'actie', alleen is deze 5 of 10 jumps ver weg in plaats van 50.

In andere woorden, het verwijderen van insta's maakt plaats voor meer mensen en maakt het universum groter, alsmede de samenwerking meer te bevorderen en meer planning in het spel te brengen.

De overgangsperiode en de mensen die daarbij vertrekken uit het spel zouden mij niets uitmaken, die kunnen hun gemakkelijke solo leventje niet missen, of ze kunnen gewoon niet verder dan hun neus kijken. Sorry dat ik nu zo grof ben, maar ik zit al 3 jaar deze situatie aan te kijken, met lede ogen. Het word eens tijd dat hierin verandering gebracht word.

De beste reden om insta's te verwijderen is een technische, eigenlijk:

Insta's nemen miljoenen DB plaatsen in beslag, en het kopieren van insta's neemt enorm veel server resources. De reden dat er lagspikes zijn en de reden dat de server de afgelopen week zoveel gecrasht is is simpel: Mensen hebben en kopieren teveel bookmarks. Dit is geen speculatie, dit is een feit, gezien een GM nog geen 10 minuten geleden een boodschap gespamt heeft om te stoppen met het kopieren van bookmarks, omdat de server hier zo veel last van heeft. Kan het nog duidelijker?

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Laatst online: 16-08 03:03
ravenger schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:51:
mja true, insta BMs zijn al tijden onderwerp van discussie bij CCP.

Imo als ze insta's eruit halen, moeten ze ook WCS gaan nerfen, bijvoorbeeld door net als met een MWD of AB er maar 1 per schip op te mogen zetten. Introduceer dan tegelijk t2 WCS, die 2 points geven ipv 1. Verder kunnen ze ECM bursts misschien iets aanpassen zodat ze effectiever zijn (meer range bijv), wat volgens mij al in de planning staat bij CCP. Misschien modules en bijbehorende skills introduceren om je sig radius te kunnen verkleinen, ipv alleen die ultra dure halo implants :)
WCS staan in de planning voor een nerf, maar een tijd is nog niet bekend. Over ECM Bursts weet ik op dit moment niets, maar het schijnt dat er een nerf voor ECM zit aan te komen, helaas....

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mja tijdens die boodschap zaten we helaas net in een uberlagged fleetbattle :) Veel losses alleen maar doordat er uberveel lag was en we de helft van de schepen niet eens konden zien :( Wat mij betreft mogen insta's er best uit als dat alle lag oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:38
ChromeBallz schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:47:
[...]

a) Dit is dus de vicieuze cirkel die ik bedoel. 0.0 mensen hebben geen insta's nodig als ze eens fatsoenlijk gaan spelen i.p.v. met blob gangs rond te jumpen. Denk even na voor je onnodige argumenten maakt aub
Omdat iemand met een tegenargument komt is niet gelijk een onnodig argument. Het grootste probleem met het verwijderen van insta's is nu juist dat iedereen in 0.0 ze heeft en dat je zonder ze gewoon niet rond kunt vliegen. Elke sniper knalt je dan zonder problemen neer zonder dat ie enig risico loopt, en er is met de huidige middelen geen mogelijkheid om daar iets aan te doen. Gewoon insta's verwijderen werkt dus niet en er zullen heel wat meer aanpassingen moeten worden gemaakt.
b) Insta's verdelen de markt net niet. Omdat er grote hubs zijn waar mensen in een wip kunnen komen doen ze niet meer de moeite om dichtbij te kijken, als ze weten waar ze *alles* kunnen krijgen. Ze concentreren de markt net. Lees mijn punt hierover nog maar eens.
Toch verhelp je ook dat niet echt met het verlengen van de reistijden. Meestal heb je toch maar wat equipment nodig wat je makkelijk met een snel schippie (inty, frig oid) kunt halen.
c) Schepen zijn ruwweg even snel, vooral met travel setups. De tijd die je nodig hebt om te warpen en de warp zelf kan meestal in enkele seconden ge-uit worden, welk schip je het ook over hebt - het verschil tussen interceptors en industrials is kleiner dan je zou denken, als je insta's gebruikt.
- Tijdens mijn tijd in Evolution deden we regelmatig rond de 30 of 40 jumps per uur, al dan niet meer. Dat is erg veel als je ziet dat dit gangs waren met 40 battleships erin. Teveel. Nog eens, lees mijn punt hierover: mensen kunnen teveel ruimte controleren.
Maar ook dit verander je niet met insta's te verwijderen. Alliances concentreren zich nu al rond stations en dat zal zo blijven, dat je de ruimte ertussen niet/slecht kunt controleren maakt weinig uit (bij bijna alle alliances kun je nu ook al zonder problemen door hun space vliegen/mijnen/ratten zolang je maar een aantal jumps van hun stations blijft). Wat me wel lijkt te gebeuren is dat er kleinere groepen ontstaan omdat je niet zo snel ff een gang mee kunt helpen die 10 jumps verderop zit.
Verder over die warpsnelheid, inderdaad gaat een indy redelijk snel met insta's, maar als je er met een inty achteraan zit ga je toch best wel een stuk sneller en zul je 'm makkelijk inhalen.
In andere woorden, het verwijderen van insta's maakt plaats voor meer mensen en maakt het universum groter, alsmede de samenwerking meer te bevorderen en meer planning in het spel te brengen.
Tja, en ik denk dus dat dit absoluut niet gebeurt. 0.0 draait nog steeds om de stations, in empire duurt het langer om ergens te komen, maar een jumpclone of een alt in Jita laat je snel zien of het nut heeft om ergens heen te vliegen, waardoor je nog steeds een tradehub obverhoud.
De beste reden om insta's te verwijderen is een technische, eigenlijk:

Insta's nemen miljoenen DB plaatsen in beslag, en het kopieren van insta's neemt enorm veel server resources.
En dat is eigenlijk het enige echte probleem met insta's. Alle andere punten die je opnoemt zijn nl. geen echte problemen (behalve dan dat warpbubbles eens fatsoenlijk zouden moeten werken zodat je halverwege 2 jumps kunt gaan zitten om mensen uit hun warp te halen).

Naar mijn idee moeten ze die insta's gewoon weghalen en vervangen door een jump naar 3 of 5 km zodat het verschil tussen een industrial en interceptor nog wat groter wordt maar dat de reistijden niet gelijk superlang worden, en dat solo reizen in 0.0 nog steeds mogelijk is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 10-09 17:04

Rudios

Lost in space?

Helemaal eens met Chromeballz verhaal. Zoals ikzelf ook al eerder opmerkten, halen insta jumps naar gates de interactie weg met andere pilots. Weg met die insta's, ook niet onbelangrijk; meer lagvrije stelsels!!

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 04-09-2006 13:10 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zow, vandaag eindelijk een reactie op m'n reimbursement petition gekregen.
Bla bla bla, zak d'r maar in. Was het antwoord.

Dus ik weer lekker zeveren of dat het hun fout was en niet de mijne. Leuk essay geworden over dat ze maar eens beter hun best moeten doen op een hele nette manier.
Ik ben echt trots op mezelf.

Update: Kreeg metteen al weer antwoord dat een senior er naar gaat kijken. Alles op rood dus. En beleefd blijven natuurlijk.

En over die insta's.
14% van de database slokken ze op. En ik gok 20 a 40% van de database CPU tijd met wellicht hogere pieken. Honderden miljoenen records zitten erin waarvan velen een kopie van een kopie van een kopie van een kopie zijn.

Wil CCP meer spelers ingame dan moeten die bookmarks gewoon opbokken. Zo simpel is het.
Meer spelers is meer geld en ze zullen heus wel weer nieuwe spelers krijgen als die oudere hem nokken.
Wat ze bedenken? Zal altijd wel 'pijn' doen maar je moet maar zo denken dat die instas vanaf het begin er niet in zaten en dat het maar een tijdelijk iets was.

Zelf had ik een ideetje van warpable beacons die je zelf kon anchoren en afhankelijk van standing je die wel of niet kan gebruiken of het gewoon knaken kost. Werd metteen afgeschoten als dikke vette onzin maar ik vind het wel geinig.

Gewoon lekker BM blijven kopieeren en doortrainen voor Kali dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:40:

Zelf had ik een ideetje van warpable beacons die je zelf kon anchoren en afhankelijk van standing je die wel of niet kan gebruiken of het gewoon knaken kost. Werd metteen afgeschoten als dikke vette onzin maar ik vind het wel geinig.

Gewoon lekker BM blijven kopieeren en doortrainen voor Kali dan maar.
Klinkt op zich leuk, alleen voor 0.0 is het niet echt een oplossing (of iig is het principe dan niet logisch)
Maar duidelijk is inderdaad dat ze die BM's eens kwijt moeten raken, al zullen ze voor safe-spots e.d. dan ook wel een oplossing moeten hebben (dus BM's binnen 100km van een gate werken niet meer oid)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Tjah zijn dat dan beacons die iedereen kan gebruiken? anders heb je dalijk een blob van beacons om een gate hangen omdat iedereen zn eigen beacon moet gebruiken...

als het beacons zijn die iedereen kan gebruiken maar tegen een bepaald kostenplaatje al dan niet afhankelijk van persoonlijke standings, wie weerhoud er andere van om er ook een beacon te anchoren en er een lagere prijs aan te hangen zodat iedereen voor dat beacon kiest?
En wie weerhoud er dan de volgende weer van om hetzelfde te doen? enz enz.

1 ding is duidelijk: of ze hangen er een paar stacks bij dedicated aan bm opslag of ze moeten gewoon gedupt worden en een alternatief verzinnen....(2de optie lijkt mij zinvoller) en redelijk snel ook nog voordat de servers compleet op hun gat gaan omdat iedereen snel nog blijft kopieren voor de copynerf voor corpmates en verkoop e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
Er moet een regel komen dat met de BM niet dichter dan 20KM bij een gate kan komen.
Of dat die BM maar tedelijk bestaan.
Want die BM zijn hading als je nog terug wilt in een missie waar alle loot nog is.
Je kan niet alles meenemen.
En dan gaat het moeilijk om nog terug te komen naar die plaats zonder die BM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41
:'( We zijn niet allemaal carebear :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik heb nou eindelijk genoeg geld voor een destroyer, maar is die 25% penalty voor turrets niet erg kut?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Twisted schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:12:
Ik heb nou eindelijk genoeg geld voor een destroyer, maar is die 25% penalty voor turrets niet erg kut?
Eigenlijk wel, maar ondanks dat blijven 't toch leuke scheepjes :)

Oh en over die BM's ik moest vanmorgen een stukkie met een freighter zonder ze en die 15km vliegen is echt veels te ver :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Loont het zich dan om te sparen voor een cruiser?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Twisted schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:04:
Mwa voor een tier 3 cruiser betaal je zo'n 8 mln, voor een destroyer betaal je hooguit 1 mln dus je kan eerst een destroyer kopen, daarmee kan je level 1 missies erg makkelijk mee af denk ik. Daarna kan je altijd nog sparen voor een cruiser, en ondertussen kun je je skills een beetje trainen zodat je em beter kan vliegen, dat scheelt wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:04:
was je nick in-game?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50
Loont het zich om te sparen voor een mothership? >:)

Nah je hebt vast geen 30 bil over.

Check em trouwens die nyx, supermooi ding.
http://dl.eve-files.com/m...Mothership_(1400x900).jpg

Er hangt er een rond in de buurt van Nakah mocht je hem in het echt willen zien. Helaas is het volgende wat je ziet wel meteen je pod...

[ Voor 42% gewijzigd door CopyCatz op 05-09-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem wel vliegen telt dat ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Wat ik me afvraag waarom ze bookmarks server side opslaan. Ik zie het voordeel niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
D-Raven schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:09:
Wat ik me afvraag waarom ze bookmarks server side opslaan. Ik zie het voordeel niet hoor.
Omdat er anders binnen de kortste keren iemand het coordinatensysteem ontcijfert en je vervolgens hele exotische safe spots gaat krijgen (in Jove space ofzo)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Aeon Fluxxxx hoezo? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:33:
[...]

Er hangt er een rond in de buurt van Nakah mocht je hem in het echt willen zien. Helaas is het volgende wat je ziet wel meteen je pod...
Laat dat nou waarschijnlijk de mothership van onze alliance zijn :P Is de bestuurder toevallig Boonaki?

Ooeepss, Had ff niet gezien dat jij het bericht had gepost CC 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
CopyCatz schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:33:
[...]

Die is mooi!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De nyx is inderdaad een van de mooiste schepen in het spel :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Ik heb nu een Rifter (Minmater Frigate). Ik wil eigenlijk geen Destroyer omdat die een 25% penalty heeft voor turrets :(. Dat zou betekenen dat ik voor een cruiser zou moeten doorsparen.

Ga ik de level 1 missies halen met mijn Rifter? (Ben nu bezig met WC, krijg 1 schip maar niet afgemaakt, maar daarvoor ga ik een missile launcher gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 10-09 15:23
WC is over het algemeen een AB fitten en vliegen maar. Met snelheid haal je die missie ook.

Bovendien kan je met een Cruiser niet gebruik maken van die gates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Twisted schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:
Ik heb nu een Rifter (Minmater Frigate). Ik wil eigenlijk geen Destroyer omdat die een 25% penalty heeft voor turrets :(. Dat zou betekenen dat ik voor een cruiser zou moeten doorsparen.

Ga ik de level 1 missies halen met mijn Rifter? (Ben nu bezig met WC, krijg 1 schip maar niet afgemaakt, maar daarvoor ga ik een missile launcher gebruiken)
Waarom geen destroyer?
Je hebt idd een 25% penalty... maar je kunt er wel meer fitten.
Plus dat je nog meer andere (grotere) dingen kunt fitten. En de HP/Shield wat ook beter is.

Je kunt achteraf altijd nog je ship verkopen voor zo goed als dezelfde prijs als het je niet bevalt. Het enige wat je kwijt bent is een paar uurtjes training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Twisted schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:19:

WC kan je alleen met een frigate doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Calamor schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:21:
[...]

WC kan je alleen met een frigate doen.
nope, kan ook met destroyer.

Verwijderd

Las net dat ze Kali nu op Chaos (interne testsrv) hebben gezet en dat het zo instabiel als de neten is.
Maar ze (sharkbait) hopen dat het over een week of zo naar Sisi kan.

Maw september gaat het niet worden voor Kali maar ook niet gek veel later.

• CopyCatz
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:52:
[...]

Laat dat nou waarschijnlijk de mothership van onze alliance zijn :P Is de bestuurder toevallig Boonaki?

Ooeepss, Had ff niet gezien dat jij het bericht had gepost CC 8)7 8)7
Gozer, die nyx zit onze alliance members af te slachten en jij weet van niks? Zucht, al die n00bs die het verschil tussen een carrier (boon) en een mothership niet kennen.... >:)

Verwijderd

CopyCatz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:28:
[...]

Gozer, die nyx zit onze alliance members af te slachten en jij weet van niks? Zucht, al die n00bs die het verschil tussen een carrier (boon) en een mothership niet kennen.... >:)
Aaarrggghhhh Dat wist ik dus echt ff niet he!!!! :| :|

Hmmm dan maar eens ff kijken hoe ik door Nakah heen kan komen dan.

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-09 15:10
Mogguh mensen!

Hier is er weer een: Ex-WoW speler die het gehuppel op een paard en het eindeloos levelen toch niet zo zag zitten. Een jaar of wat geleden een trial gespeeld van EVE en denk dat ik nu toch voor de bijl zal gaan :)

De complexiteit, het sfi-fi gebeuren en het skills-trainen terwijl je offline bent zijn toch ijzersterke punten dacht ik zo. Buiten het feit dat alles op één servertje zit.

Wees gerust, zal niet om een GoT clan, betalingswijze of skills-setup oid vragen... thread gelezen ;)(voor zover dat mogelijk was in mijn vrije tijd)

Hoop wel binnenkort een corp/clan te joinen met wat gezellige PvP mensen. Ben niet vies van wat hard werken maar zal het directe duel ook zeker niet schuwen. Ik heb gehoord dat de meeste groepen allemaal met teamspeak/ventrilo werken? Ook geen probleem... headsetje ligt klaar!

Nu nog even dat insta-verhaal ontcijferen hierboven en dan hebben jullie weer een EVE-speler erbij!
GoT-nick is ingame nick... Heb me hier na maanden/jaren annoniem lezen ook maar gelijk eens aangemeld ;)

We zien ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Mothership is een tier 2 carrier. :)
Dus hebben jullie allebei gelijk.

Enne, CHSN zit nu gezellig bij -LV- dus gaan we er weer eens heerlijk tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majari schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:00:
Mogguh mensen!

Hier is er weer een: Ex-WoW speler die het gehuppel op een paard en het eindeloos levelen toch niet zo zag zitten. Een jaar of wat geleden een trial gespeeld van EVE en denk dat ik nu toch voor de bijl zal gaan :)

De complexiteit, het sfi-fi gebeuren en het skills-trainen terwijl je offline bent zijn toch ijzersterke punten dacht ik zo. Buiten het feit dat alles op één servertje zit.

Wees gerust, zal niet om een GoT clan, betalingswijze of skills-setup oid vragen... thread gelezen ;)(voor zover dat mogelijk was in mijn vrije tijd)

Hoop wel binnenkort een corp/clan te joinen met wat gezellige PvP mensen. Ben niet vies van wat hard werken maar zal het directe duel ook zeker niet schuwen. Ik heb gehoord dat de meeste groepen allemaal met teamspeak/ventrilo werken? Ook geen probleem... headsetje ligt klaar!

Nu nog even dat insta-verhaal ontcijferen hierboven en dan hebben jullie weer een EVE-speler erbij!
GoT-nick is ingame nick... Heb me hier na maanden/jaren annoniem lezen ook maar gelijk eens aangemeld ;)

We zien ons!
Welkom in EvE!!!

Je bnet van harte welkom om je bij ons aan te melden. Onze corp Under the Wings of Fury is altijd op zoek naar players (oud en nieuw). Aantal Skillpoints vinden wij niet prioriteit nummer 1 een gedegen inzet echter wel!!!!!

Als ik jou post zo lees, zit dat met die inzet wel goed.

Contact mij ingame maar eens (nick is Dark Sinister)

Tevens zijn wij zojuist begonnen om mee te helpen aan een overname van een gebied, dus de spanning is al aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Misschien nog een leuke tip voor eve-kaartmateriaal:

http://www.ombeve.co.uk/

Op de site staat een pdf file met de complete kaarten van eve (al bijgewerkt met de nieuwe systemen uit de dragon patch) 60 pagina's in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
CopyCatz schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:09:
Misschien nog een leuke tip voor eve-kaartmateriaal:

http://www.ombeve.co.uk/

Op de site staat een pdf file met de complete kaarten van eve (al bijgewerkt met de nieuwe systemen uit de dragon patch) 60 pagina's in totaal.
Is heel handig bedankt voor de link.

Dit is niet leuk. 2 keer een server reboot en me skill was over 5 min klaar :(.
Kan ik straks misschien niet eens me skill meer veranderen en t2 missile's testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Calamor op 08-09-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn gisteren een zware avond gehad. Alhoewel, het viel best mee.

Logde in om ongeveer 18:30 toen ik terug kwam van een klein uitstapje. Met mijn crow vloog ik richting station zoals ik al de afgelopen paar dagen had gedaan in de nabijheid van de gang waarvan ik deel uit maakte.

Ik hoorde dat er een Raven undocked was die we de avond ervoor al diverse malen hadden geprobeerd te killen (helaas zonder succes). Op het moment dat ik uit mijn warp kwam bij de station ging ik op 10km de orbit inzetten.

Helaas even een moment dat ik mijn aandacht verloor, kwamen er ineens een paar vijandelijke ceptors invliegen. Poef ik zat met mijn kont in mij eitje en voordat ik het wist, was ik weer terug in mijn station een paar jumps verderop.

Gelukkig hadden ze nog een ceptor in de station te koop voor 27 mil. Na de aanschaf en nieuwe fitting, ging ik wederom opweg naar het deel waar ik vandaag kwam. Na enige tijd nutteloos bij de pos te hebben gehangen zonder enige actie, ging ik een kijkje nemen bij één van de gates in het systeem. Plotseling dook er slechts 2km bij mij vandaan een rifter op van de vijandelijke troepen. Nadat ik iets te lang had nagedacht wat ik zou gaan doen, besloot hij mij te targetten en de aanval in te zetten.

Ik dacht in eerste instantie dat dit wel ging lukken, maar had niet zoveel zin meer in een gevecht. Besloot dus om wel aan te vallen, maar wel met het doel om weer weg te komen.

Damn ben gescrambled dus kon ik niet warpen....hmmmm Microwarpdrive aan en zien om weg te komen....... He wat zijn dat voor een kruisjes???? Damn dat zijn freaking fighters!!!!

Kortom, was dus wederom mijn scheepje kwijt maar heb wel mijn eitje kunnen behouden (nu nog alleen terug zien te komen en dat zonder instas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hehe Fighterdrones zijn wel auw :) Je had ook gewoon die rifter keihard moeten ganken hehe, in een ceptor is dat zo gepiept. Ik had vorige week in mn flycatcher fighterdrones op me, maar ik kon gelukkig wegwarpen en vervolgens met een insta het system uitkomen via een andere gate. Wel luck gehad daar hehe. Flycatchers zijn wel tof overigens :) Zat vandeweek ff bij een hostile station beetje te kutten, je maakt makkelijk een paar kills, had zelfs een caracal met mn catcher te pakken (wel zonder armor eruit gekomen tho O-), ik heb geen shieldbooster erop nmlk :P) Helaas kwam er toen iets te veel ineens, crow kwam uit station, vlieg eerst nog uit scramblerange maar ik was lekker bezig dus ik denk ff nog een cormorantje killen, die gaan toch lekker vlot neer, maar toen kwam die crow in webrange :P dus toen was ik toast.

Later op de avond alleen mn Deimos gekilled omdat ik in een bait trapte, dat was wel jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoorde laatst van een maat van me dat een GM iemand had betrapt die voor de waarde van een (kleine) auto aan ISK had gekocht. Die was mooi zuur want die is nu alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:16:
Hoorde laatst van een maat van me dat een GM iemand had betrapt die voor de waarde van een (kleine) auto aan ISK had gekocht. Die was mooi zuur want die is nu alles kwijt.
lol dan ben je wel genaaid.. haha :)
maarja.. eigen shuld imo..
moet je maar op legale manier aan je isk komen..
als hij nou voor dat bedrag gametime cards gekocht had was het geen probleem..

Verwijderd

Yes we hebben het eindelijk eens geschopt naar de archives van EvE:

Providence. Forces of the Interstellar Starbase Syndicate and Ushra'Khan have defended against heavy attacks upon the 9UY4-H system over the past week; an invasion force comprised of several pirate corporations is responsible for the attacks.
Sykosys, a pilot from U'K, reported that the invasion started weeks ago when they saw an increase in the number of Finite Horizon pilots in the Providence region. Apparently more like minded corporations and alliances joined them such as the Establishment, Coalition of Carebear Killers, Ethereal Dawn, Muffins of Mayhem, Veto, Without Reason and Atrox. Rawthorm of The Establishment relates: "Ushra'kahn snuck up its outpost and ever since has used their position as 'freedom fighters' to control the area. It was a long time coming but we felt only now was the time right to act."

Rawthorm went on to comment on his allies' motivations for joining the invasion, "The Establishment has a long standing relation with many of the corporations involved. I'd go as far as to say that relations with the establishment was a common factor between many of the corps who've never worked with each other before. When they heard we'd had enough of UK trying to control space which does not belong to them, they jumped at the chance to help. I can only speculate as to their individual motives."

The reason why Providence and mainly 9UY4-H are under attack is, according to the Establishment, that they have always considered the region to be their home, a place away from the controlled space that they found elsewhere. They wish to free it from the individuals that claim it for themselves. Forces from the opposing side claim that they are under attack because the pirates have their eyes set on the outpost with the idea to use it as a strategic point into two regions and aid their capital ship construction. The Establishment already has a Nyx mothership and Sykosys from U'K thinks they may wish to add more of these to the collection.

Both the ISS and U'K responded positively when questioned about the collaboration between the two defending alliances. Butter Dog of the ISS explained that U'K is a good neighbour "who has allowed trade to flourish" while keeping unwanted pilots out of the area. Sykosys also commented that the pirates were common enemies of the two allies, with previous attacks being made against ISS Outposts in the area.

Rawthorn is more sceptical regarding the future of this joint effort: "Like many relations in this universe, they base theirs on convenience. There is no money here for ISS and unless they can carry out their threat to take the station to prevent us from doing so, then we do not see ISS committing to this in the long term."

He went on to add, "And should they act on that threat, well I can't imagine UK would be happy with their only outpost under ISS control." The future of the UNITY outpost remains uncertain and Verone of Veto speculated on its future, "Lets just say that many things have been considered, even including auctioning the outpost off to the highest bidder, we had a laugh about that. As for the outpost itself, there's been a lot of talk as to what people want to do with it. Our plan is simple in the end; the intervention of ISS in my eyes is a setback but I'm sure we can overcome it."

Discussing the ISS involvement in depth Verone added, "ISS are very preoccupied with their own sovereignty and patrolling their space. We've already proven that organising indiscriminate killing raids into their sovereign system draws the bulk of their force away, and drags their command into disarray. While they would like UNITY to remain in the hands of Ushra'Khan, I believe their true objective is the protection of their own assets."

When questioned about the invasion hindering U'K from freeing their enslaved brothers and sisters, Rawthorm commented: "Freedom is at the very heart of this war, freedom from empire and D.E.D control. Sadly in their quest for freedom, U'K see fit to curtail everyone else's and this is not acceptable to us." Sykosys in turn regards the members of the pirate coalition to be slaves of their own interest, "No long term vision or focus for them. I pity them in all honesty. For in their own thinking they are as slaves. Slaves to their own selfishness and greed. Which will ultimately destroy them."

As of yet the UNITY Outpost has not changed ownership.

En nu maar hopen dat we de outpost een keer te pakken kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Om dit topic toch nog een beetje levendig te houden:

Wat is nou jullie all time favorite bootje en waarom...design en versatility? Gewoon een uber schip?
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathscythehell schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:10:
Om dit topic toch nog een beetje levendig te houden:

Wat is nou jullie all time favorite bootje en waarom...design en versatility? Gewoon een uber schip?
Ik ben benieuwd :)
Op dit moment vermaak ik me prima met me retribution (Amarr, assault frigate)
zelfs Cosmos missions of sommige lvl.4 zijn geen probleem :) , maar dit is wel met goede ingame/outgame skills.
maar echt veelzijdig is hij niet, mist naar mijn mening een extra medium slot.

Me Zealot is ook geweldig om te vliegen, is iets meer veelzijdiger. Helaas is die een beetje duur, vooral als je hem met officer mods fit :)
De Pilgrim is geweldig om door 0.0 te reizen.
En me armageddon voor bij de gate te hangen en rustig te ganken.

Volgens mij is er niet 1 schip wat alles heeft.
het hangt er gewoon af wat je wilt doen.
en naturrlijk van je skills en je eigen vaardigheden ;)

Check mijn bio ingame
Als je jumpclones nodig hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Het gaat er mij op zich ook niet om wat nou het schip is wat alles heeft maar gewoon jou persoonlijke keuze mbt je favo schip.

Ik bijvoorbeeld heb de brutix toch wel als een favoriet...hij ziet er een beetje raar uit maar dat is tegelijkertijd ook wel een beetje z'n charme... brains with wings.
Het is niet echt een schip dat je zegt van wouw wat betreft fittings of durability ( kan aan mn skills liggen though) maar zoals ik ergens anders las: the brutix is like a tumor,it grows on you.

Ik kan tegenwoordig ook t2 frigs vliegen en dat is ook wel leuk maar mn skills weerhouden me er nog een beetje van om het volledige potentieel ervan te benutten alhoewel ik de enyo nou toch voornamelijk vlieg.

Maar het gaat me toch voornamelijk om de mensen die gewoon alle "normale" schepen van alle rassen bijv kunnen vliegen en die zijn er hier wel een paar ;) waar blijf je toch iedere keer in terugkomen ook al kun je uit vele andere kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Favoriete El Cheapo schip: de Breacher. Ziet er uit als een vliegende GSM mast maar kan behoorlijk wat schade uitdelen. Laatst nog een pod van iemand met 44 miljoen SP mee opgeblazen.

PvP: Met een vlootje de Huginn, perfecte combinatie van vuurkracht, snel locken en webbing. Zijn broertje de Rapier voor solo piraterij met de covops cloak.

PvE: Wolf met een Giant Secure vol met ammo ergens in de buurt.

Droomschip: De Crusader, mooiste schip dat er is maar overstappen naar Tech 2 Lasers duurt zo lang als je nog 1000 andere skills wil trainen. En de Naglfar over een jaar of 5.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de Raven of CNR toch een van de beste aldanniet de beste is.
Zeker omdat hij zo veelzijdig is op korte én langere afstand.

En als je het over een Brutix hebt dan is wellicht een Eos ook niet verkeerd.
Alleen zijn die een stukje duurder.
En die nieuwe tier 2 BC zal denk ik toch wel beter worden dan de Brutix en dus populairder.

Blackbird is ook al tijden een veelgebruikt schip en ideaal om als beginner bij fleetbattles te gebruiken.

Vagabond is ook redelijk populair. Alleen ook hier de prijs die in paar maand van 120 naar 200M+ is gegaan.

Interceptors zoals de Crow of Taranis zijn ook redelijk populair alhoewel assault cruisers ook op zijn komen zetten.

Destroyers, interdictors en logistics zijn denk ik toch minder populair omdat ze qua gebruik erg beperkt zijn en ook niet zoveel kunnen hebben.

Coverts zijn mijn favoriet maar sinds covert mod 65M+ is gaan kosten is het een duur ding geworden en er zijn teveel cloaking bugs die eerst nog opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathscythehell schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:08:
Het gaat er mij op zich ook niet om wat nou het schip is wat alles heeft maar gewoon jou persoonlijke keuze mbt je favo schip.
Dan kies ik voor de retribution, hij vliegt zeer prettig, ziet er aggresief uit, en is zeer leuk om missie's mee te doen.

• ravenger
Brutix is leuk idd, vrij versatile, maar het blijft een t1 ship eh ;) Kan wel goed tanken, en valt wel redelijk goed te fitten maar de laatste tijd heb ik het niet zo meer met de brutix, omdat ik ook Deimos vlieg nu. Qua tank misschien iets minder dan de brutix, maar qua damage is het gewoon zo veel beter. Ik hoop binnenkort ook Astarte te vliegen, point is alleen dat BCs niet zo wendbaar zijn.

Mijn favo ship is een flycatcher denk ik, dat ding is echt sterk met rockets en warp disrupt probes. Supersnel, >3000m/s, alleen een grotere sigradius dan een ceptor, maar je kan dan ook gewoon een dikkere tank fitten.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een paar weken geleden heb ik mijn eigen corp gestart. Ik wil mij namelijk bezig gaan houden met blueprints. Ik zit op dit moment te wachten op een aanbod van mijn R&D agent, of als die niet opschiet, het kopen van een leuke T1 blueprint.

Nou ben ik benaderd door een ex-lid van mijn vorige corp. Hij wil lid worden van mijn corp, omdat hij 'een begginnende corp wil helpen'. Ik zie het echter niet zitten om hem aan te nemen. Mijn redenen:
  • Hij is diverse keren van corp gewisseld. Hij was maximaal een week lid van de niet-NPC corps. Hij vond die corps dus niets, of is eruit geschopt.
  • Hij heeft nauwelijks standings met NPC corps, en heeft een -0.1 security status.
  • Hij typt met 'populair' Engels. Dat is een stijl die niet mijn voorkeur heeft.
  • Ik heb op dit moment nog helemaal geen hulp nodig met mijn corp :)
Heeft iemand ervaring met het weigeren van leden? Tips? :)

• DutchCommando
Gewoon zeggen dat je hem weigert vanwege z'n employment history, security status/standing, spelling/grammatica en omdat je geen nieuwe members nodig hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Het zat er wel al dik in, maar de Kali release is dus verplaatst;
quote: Ovreur
Mickey Rooney said that and that's how EVE feels these days. EVE has been successful and the latest 30K record shows that. This was however overshadowed with the state Tranquility is in. We'd like to shed some light on those and make sure you know we're still here and working on addressing the problems.

Dragon fixed a lot of issues with stability and load balancing but it also brought in some new problems. It's our priority focus at CCP to analyze and fix these problems, but we're still far from done.

The problem here is that even though we have been successful in fixing some of the issues, you will not notice an improvement, because different issues can cause the same symptoms.

The most critical symptom is when it takes the cluster down. The second most critical symptom is when it takes a whole "node" down, nodes can contain everything from a single solar system to a constellation, meaning it can crash the solar system or even many solar systems. In either case, you will be disconnected.

We currently have a memory leak left to address which can take the whole node down and at the same time cause severe performance issues for all solar systems situated on that node. If you do fleet battles for example, the server will be eating up memory. This can eventually lead to the death of that node, taking with it all solar systems within. We now have an extensive memory logger ready for deployment and hope to catch nodes which experience this.

We have a core system failing, which describes itself by a lockdown of all services on that node. This results in the node failing a heartbeat check and it's promptly removed from the cluster, taking all solar systems on that node with it. We are deploying tools to debug this situation even further, because one of the things that happen before it dies is that the logserver stops logging errors, which obviously doesn't help the investigation.

We're also seeing an issue with ships within gangs being able to lock down a single solar system. I experienced this yesterday when I was checking up on a solar system which was encountering it. This is connected to delivering ships between sessions and we're on to something after analyzing yesterday’s case while it happened.

Starbases are also being problematic due to the node deaths. Just today, we had an assault in D7-ZAC where some of them were without shields and force field after the node died. We had GMs in there to monitor the Starbases but the node died shortly again and correctly started up the Starbases. However, since this can also affect Sovereignty, it can have long term effects beyond bugged Starbases. We have extensive tests planned on Singularity with QA and we're always reviewing logs from Tranquility to find what causes this, but so far no luck.

Load balancing can also be improved, we're seeing some strange things happening there. We have our man on the case, a number of fixes already in the pipeline on its way to Tranquility as server hotfixes and should be appearing in the next days. We'll continue to monitor and we have some other improvements and optimizations being programmed to address scalability of Tranquility in the pipelines.

But as stated earlier, Dragon solved a lot of issues. We're seeing better performance on the servers and the client, a boatload of issues were fixed as we can see from our internal error log counters, but there is still some way to go.

This instability has of course led to our support queues exploding, each cluster crash generating about 1500 petitions alone. As we have announced before, we're hiring more GMs to address this and prevent our queues to reaching these dramatic heights again.

The current plan is to continue deploying server hotfixes, and to do more testing on Singularity. We'll also be putting in more optimizations in Kali, but as a release date for Kali goes, we're more focused on Tranquility these days and we'd be happy to see Tranquility in a good stable state and Kali well tested and deployed in October. It should be pointed out at this point that Kali isn't all "just new stuff", there are fixes, optimizations and improvements in there which couldn't make it into Dragon.

Kali release can still shift since public testing of Kali has inevitably been delayed due to Singularity being used for Tranquility troubleshooting, we are sure you understand the reasons behind our decision, we want to improve EVE because that's what she deserves.

Thank you all for your patience and sticking with us through thick and thin, we will make it up to you in the near future.
Nog ruim een maandje wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ben nu met een Trial account aan het spelen en nu heb ik er wel zo veel plezier in dat ik na mijn 14 dagen verder wil.
Nu heb ik geen credit card dus daarmee wil het niet, en die Eve Time Code kaarten kan ik online niet bij nederlandse sites vinden (Bol.com, Dynabyte etc.).
Nu heb ik deze wel gevonden maar dat is een duits bedrijf (heb ik online slechte ervaringen mee).

Iemand een idee waar ze ze nog wel hebben ? Online (lieafst nederlands) of gewoon in een winkel maakt me niet uit.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Geld via de bank op paypal zetten en daarna via http://www.shatteredcrystal.com je GTC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ScrooLoose schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:41:
Ik ben nu met een Trial account aan het spelen en nu heb ik er wel zo veel plezier in dat ik na mijn 14 dagen verder wil.
Nu heb ik geen credit card dus daarmee wil het niet, en die Eve Time Code kaarten kan ik online niet bij nederlandse sites vinden (Bol.com, Dynabyte etc.).
Als je via PayByCash betaalt kan je gewoon rechtstreeks via een bankoverschrijving of iDeal betalen. Makkelijker kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Zr40 schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:03:
[...]

Als je via PayByCash betaalt kan je gewoon rechtstreeks via een bankoverschrijving of iDeal betalen. Makkelijker kan niet :)
Die methode is echter wel een stuk duurder. Via shattered crystal betaal je een stuk minder door de lage dollar koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:40:
Het zat er wel al dik in, maar de Kali release is dus verplaatst;

[...]

Nog ruim een maandje wachten dus...
Ik snap ook wel waarom. Nadat U'K en wij met onze pirate corps druk aan het vechten waren (ik was er helaas niet bij), kwamen er ook GM's ons (nou ja, bijna ons) systeem in. Er werd gelijk een staakt het vuren afgekondigd door de GM's i.v.m. het oplossen van dergelijke problemen.

Het had eigenlijk leuker geweest om de GM's te grazen te nemen, maar de problemen dienen nou eenmaal opgelost te worden.

Heb tenslotte liever een stabiele versie van Tranquility, en dat daarna pas Kali word uitgerold, dan wanneer er teveel bugs zijn zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:47:
[...]

Ik snap ook wel waarom. Nadat U'K en wij met onze pirate corps druk aan het vechten waren (ik was er helaas niet bij), kwamen er ook GM's ons (nou ja, bijna ons) systeem in. Er werd gelijk een staakt het vuren afgekondigd door de GM's i.v.m. het oplossen van dergelijke problemen.
Vandaar die meldingen die ik af en toe over het scherm kreeg, vroeg me al af waar die staakt het vuren en je mag weer knallen meldingen voor waren :)

En over dat favoriete schipje, bij mij is datduidelijk de Navy Raven, heb er momenteel zowel in empire als in 0.0 eentje (in empire faction fitted, in 0.0 T2 ivm kosten). Zeker nu die nieuwe BS offers er zijn zullen ze snel weer een stukkie beter betaalbaar worden (mijn 3e en 4e als spares voor mijn andere 2 zijn er binnen een paar weken mits de offers me een beetje meezitten :P )

Verder ben ik nu wat missies aan het doen met een Brutix en ik moet zeggen dat die ook wel zeer leuk is, ik zit momenteel echt te wachten op die Caldari railboat aangezien ik zowel in missiles als in rails aardig wat skills heb, en rails gewoon leuker spelen dan missiles.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Toch wel grappig om te zien dat de brutix toch nog een redelijke userbase kent..het is op zich aan de ene kant wel goed maar aan de ander kant wel jammer dat hij toch redelijk skill intensive is wil hij echt van goed multifunctioneel gebruik zijn voor gang pvp...

solo missions runnen en een beetje ratten is hij echter al redelijk vroeg goed te gebruiken maar als je nog niet echt goede lvl skills hebt wordt er gewoon bij pvp doorheen gesneden als een pakje boter..dat is in ieder geval mijn ervaring ;) ben er zo 2 binnen een mum van tijd kwijt geraakt..eentje was puur damage based en de andere puur tank maar toch waren ze allebei binnen no-time verpulverd..moet er wel bij vermelden dat het tegen een paar hac's was overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:25

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Hehoi!

Hier nog een former WoW-er :), die op het moment WoW een beetje zat is en op zoek is naar een nieuwe uitdaging.
Ben al een poosje in de EVE stuff aan het lezen, en nu heb ik toch de stap gezet: ik heb een trial account!
Nu is mijn vraag: is er nog ergens een niet al te grote corporation die ik kan en mag joinen? Heb wel in de gaten, ik ben compleet nieuw, maar bereid me er volledig op te storten. TS/Ventrillo/etc. is geen probleem. Het zou gewoon fijn zijn als ik op deze manier mensen kan leren kennen waarmee je kunt EVE-en en die me het een en ander bij zouden kunnen brengen over EVE.

Alvast bedankt!

Grtz,
Demon-Hunter

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten, na al die eve screenshots om toch me account weer te re-activaten. Me oude character weer opgepakt, na een jaar stilgezeten te hebben. Het is nog niks bijzonders, jaar geleden 2 maandjes mee gespeeld ofzo. Ik zoek nu dus ook een leuke corp om te joinen, in me eentje verder gaan is nu niks. Er is wel veel veranderd zeg, naja laat het maar horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:56:
Ik zit op dit moment te wachten op een aanbod van mijn R&D agent, of als die niet opschiet, het kopen van een leuke T1 blueprint.
Wil niet lullig doen maar je kunt nog lang wachten. Alle BPO's zijn op.
Als Kali komt zal er wel weer nieuw spul uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit niet even vinden en vraag me dat al een tijdje af:

Kan je character ook echt "dood". Of kun je altijd resurrecten oid.

En kun je je schip echt verliezen (en dus alle isk die het heeft gekost)?

Een verwijzing naar een newby-faq of manual is ook prima.

Ik ga dit zeker niet direct spelen overigens, maar de opzet, setting en massiveness van het spel hebben wel mijn interesse.

Edit: zul je net zien dat je het vind als je de vraag post...
pods terug naar een basis, pod vernietigt, hopen dat je goede clone hebt.
Schip is echt pleite, kan dus dure grap zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:52

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:17:
Kan dit niet even vinden en vraag me dat al een tijdje af:

Kan je character ook echt "dood". Of kun je altijd resurrecten oid.
Je kan niet echt dood. Wel kun je skillpunten verliezen als je clone niet up to date is.
En kun je je schip echt verliezen (en dus alle isk die het heeft gekost)?
Ja. Je kan je schip wel verzekeren waardoor je iets terug krijgt maar de fitting, cargo, etc. is echt weg.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fitting?

Extra's die je erop gebouwd hebt? guns etc?

Lijke me echt leuk spel, maar voorlopig blijf ik even bij WoW (endgame, leuke guild met veel vrienden (rl en non-rl)).

single server en the sci-fi setting van eve spreken me echter zeker aan. Hele skillsysteem ook, zonder cap oid.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Idd. stel je hebt een schip dat 4 miljoen isk kost...de verzekering kost je dan bijv. 1mil en dan heb je 100% dekking voor je schip (zal om en nabij de marktprijs zijn die je ervoor betaald hebt...de verzekering gaat uit van een standaard marktwaarde) maar nou heb je dus al 1 mil uitgegeven voor je verzekering...die ben je dus kwijt.

Dan ga je je schip bewapenen e.d. wat bijv. ook 1 mil kost in totaal. die ben je dus ook kwijt.

Je schip wordt aangevallen en je wordt vernietigd..je hebt in totaal 6 mil uitgegeven maar krijgt van de verzekering maar 4 mil terug....

Dit loopt alleen maar hoger op met grotere schepen en duurdere modules (fittings) om al helemaal stil te houden over tech 2 type schepen...dit zijn verbeterde versies van tech1 schepen zoals een normale frigate...

een t1 frig kost je bijv 1 mil...terwijl een t2 frig je 20 mil kost maar deze kan toch alleen maar verzekerd worden alszijnde een t1 frigate.

voor enkel een schip wat dus 20 mil kost krijg je maar 1 mil terug ;)

Dus jah je kan nogal wat verliezen en het is dus al helemaal niet leuk als je je clone niet up to date hebt en je bijvoorbeeld 5 dagen verliest van je hoogst getrainde skill (been there done that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Gaan we grappen maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitbreiding binnenkort, maar er is op een gegeven moment niets meer om naar te streven behalve gear etc. Het heeft mi dus wel degelijk een eind en heeft ook meerdere servers.

EvE heeft een aantal dingen die ik mis in WoW. Vice Versa geldt waarschijnlijk hetzelfde overigens, maar ik ken EvE daar onvoldoende voor.

Dannog, EvE lijkt me makkelijker "casual" te spelen dan WoW. WoW-endgame content vereist veel aanwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:31
En nog een EVE (nou ja, momenteel even niet dan) en WoW speler.
Het heeft inderdaad beiden zijn voor- en nadelen denk ik. EVE is wel beter casual te spelen dan WoW, zeker als je in WoW eenmaal aan de end-game begint (zo ver ben ik zelf nog niet trouwens).
EVE heeft weer als 'nadeel' dat je constant op je skill training moet letten (al is daar wel een goede monitor/manager voor).
Zo DutchCommando, weer het woord WoW hier in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 10-09 11:35
Sleepie schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:43:
En nog een EVE (nou ja, momenteel even niet dan) en WoW speler.
Het heeft inderdaad beiden zijn voor- en nadelen denk ik. EVE is wel beter casual te spelen dan WoW, zeker als je in WoW eenmaal aan de end-game begint (zo ver ben ik zelf nog niet trouwens).
EVE heeft weer als 'nadeel' dat je constant op je skill training moet letten (al is daar wel een goede monitor/manager voor).
Zo DutchCommando, weer het woord WoW hier in dit topic ;)
ja na 2 jaar WoW ( ben begonnen op een van de eerste WoW server op de US) 5 lvl 60 later en de laaste 8 maanden in een hardcore raiding guild gezeten te hebben ben ik nu een tijdje met EVE bezig en das beter voor mij dan, in EVe kan ik zelf uitmaken hou lang ik speel in WoW was het dus de laaste 8 maanden 4-7 uur per dag raiden om mijn goede gear te krijgen.

dat gaf grote problemen thuis dus, ben EVE gaan spelen dat bevalt beter.

ik vond WoW super maar gewoon te tijdrovend als je dus goede gear wil hebben.

ga nog wel de expansion proberen denk ik maar zolang het nog 4-7 uur per dag nodig is om je spullen bij elkaar te krijgen dan keer ik niet meer terug naar WoW.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:49:
[...]
maar zolang het nog 4-7 uur per dag nodig is om je spullen bij elkaar te krijgen dan keer ik niet meer terug naar WoW.
Nou goed, 4-7 uur per dag is niet nodig, wij hebben een casual-hardcore endgame guild. Veel casuals en wel in Naxx (2e boss daun). Resulteert wel in meer dan 120 accounts inguild, grofweg 2x zoveel als hardcore guilds, maargoed, 40 man op de been brengen met een grote groep casuals vergt nu eenmaal veel spelers inguild.

Zoals je al aangeeft, EVE is makkelijker om tussendoor en in je "eigen" tijd te spelen, immers, je hoeft niet elke keer "af te spreken" met 39 andere spelers om ergens heen te gaan (tenzij massive battles/assaults, maar dat is niet iedere dag lijkt me).

Die Nyx is echt vet trouwens, hoeveel playtime kost het ongeveer om die te krijgen en te kunnen vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mwa ik heb em nog niet, ik speel nu bijna 2 jaar ;) Duurt ook nog wel ff voor ik em heb, maar goed het ligt er ook aan waar je prioriteiten liggen wanneer je het speelt. Niet dat mijn char geen combat char is, integendeel, maar een Nyx is vrij duur, je betaalt er zo een paar miljard ISK voor, en zijn inzet is vrij limited tov andere schepen omdat je niet zomaar 123 dat ding in een system hebt waar je em wilt hebben vanwege jumpdrives. Bovendien kan ie alleen in lowsec space of 0.0 rondvliegen en atm is het gewoon een bulletmagnet omdat ze zo rare zijn, hoewel ze wel veel kunnen verduren, maar zonder support zijn ze uiteindelijk gewoon de klos.

Al met al best veel redenen om je eerst op andere dingen te richten, zoals bijvoorbeeld in het begin BS, later AFs, interceptors, HACs, dictors enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door ravenger op 19-09-2006 23:06 ]

Verwijderd

Ah, ik was ook niet van plan er meteen eentje te kopen hoor ^^

Gewoon een constatering dat ie mooi is (net als battlestar Galactica vroeger :) )

Skills "levelen" ook als je online bent, dus zou het handig zijn om nu al een mannetje te "parkeren" om skills te levelen? Heb nog niet echt tijd om te spelen namelijk. Of heeft dat geen zin?

• redwing
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:35:
Ah, ik was ook niet van plan er meteen eentje te kopen hoor ^^

Gewoon een constatering dat ie mooi is (net als battlestar Galactica vroeger :) )

Skills "levelen" ook als je online bent, dus zou het handig zijn om nu al een mannetje te "parkeren" om skills te levelen? Heb nog niet echt tijd om te spelen namelijk. Of heeft dat geen zin?
Dat heeft zeker zin, zeker als je van plan bent langere tijd te spelen zul je beginnen met de learning skills waarmee je zo een aantal weken verder bent. Verder kun je er in die tijd voor zorgen dat je alvast wat skills krijgt in de richting van wat je wilt gaan doen (mijnen/hunten/traden etc.)

[removed]

• Calamor
Je raak niet alles kwijt wat je er op zet. Me broertje hat 2 launchers van 12M op zijn ship zitten. En die hebben het overleeft. De rest was heel goedkoop. Echt geluk gehad.

Verwijderd

Calamor schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:47:
Je raak niet alles kwijt wat je er op zet. Me broertje hat 2 launchers van 12M op zijn ship zitten. En die hebben het overleeft. De rest was heel goedkoop. Echt geluk gehad.
Ehm, als je schip ontploft, waar gaat het heen dan? ^^

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:05:
[...]

Ehm, als je schip ontploft, waar gaat het heen dan? ^^
Je schip is weg en er zweeft dan een containertje met de over gebleven spullen.

Discogs

Verwijderd

hilgo schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:09:
[...]

Je schip is weg en er zweeft dan een containertje met de over gebleven spullen.
En die kan alleen jij pakken of ook de partij die je heeft neergeknalt?

Lijkt me nogal gevaarlijk om met je pod die spullen op te pakken (als dat al kan), dat is vragen om een PK toch?

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:14:
[...]

En die kan alleen jij pakken of ook de partij die je heeft neergeknalt?

Lijkt me nogal gevaarlijk om met je pod die spullen op te pakken (als dat al kan), dat is vragen om een PK toch?
Met je ei (pod) kun je die spullen niet pakken, je zal er dus voor terug moeten komen of een corp maatje moet zo aardig willen zijn (iedereen kan de spullen pakken).
Als je in je eitje zit is het een kwestie van zo snel mogelijk weg wezen (als je tegen andere spelers speelt) want anders is het snel over.

Discogs

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Gisteravond geganked door 4 kerels van insane decision corp...3 feroxes en een nighthawk in een .4 gatecamp.Deze gasten waren alleen ontiegelijk lame want ik zat in een shuttle recht naast de gate en hun waren op 300 km afstand..voordat ik het wist spamde ze me met convo requests en ganginvites en jumpte ondertussen bovenop me...met de gate compleet bedolven onder convo requests kon ik die dus niet meer aanklikken en jumpen...

Vanzelfsprekend dat er een petition volgde en iets later kwam ik erachter dat ze dit bij meerdere hadden gedaan.
Als je niet normaal kunt winnen zonder gebruik te maken van een exploit speel het spel dan niet zou ik zeggen.....

• CopyCatz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:47:
[...]

Die Nyx is echt vet trouwens, hoeveel playtime kost het ongeveer om die te krijgen en te kunnen vliegen?
Het heeft totaal geen zin om naar een Nyx te streven. Ze kosten ergens tussen de 20 en 30 miljard isk en zijn eigenlijk alleen bedoeld voor een grote corp aangezien ie niet kan docken. Hij blijft dus permanent in de ruimte, en om problemen te voorkomen wordt ie permanent bezet door piloten die elkaar afwisselen. Dan is het wel handig om corp members in verschillende tijdzones te hebben.
Ik denk dat qua schipgrootte een dreadnought of carrier nog te doen is, al moet je iemand hebben die je jump-points genereert, dus ook dan moet je weer in een corp zitten met meerdere mensen of zelf een 2e account nemen. Nu ik zelf een dreadnought heb (met alle relevante skills ben je zeker 6 maanden bezig om van het geld nog maar niet te spreken) zie ik wel dat een carrier waarschijnlijk leuker is om mee te spelen. Maar goed, carrier zit er aan te komen :)

Verwijderd

Op Eve-online FAQ staat de Nyx als een carrier, maar volgens mij is ie dat niet?

Carriers kun je docken right? (Thanatos voor Gallente).

Verwijderd

Nyx is wel een Carrier, maar in de volksmond noemt men de 1ste class Carriers (Thanatos, Nidhoggur, Chimera, Archon) Carriers, en de 2de class Carriers, Motherships (Nyx, Hell, Aeon, Wyvern), maar kijk maar op market, met het vinkje van "show only avaible" uit en dan zie je ze allemaal onder het kopje Carrier staan.

Oh en 1st class Carriers kan je docken, 2de class niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 12:21 ]

Verwijderd

[b][message=26523458,noline]...met de gate compleet bedolven onder convo requests kon ik die dus niet meer aanklikken en jumpen...
Idd erg lame.
Hoop dat ze allemaal gebanned worden.

Zowieso om zoiets op een shuttle te doen is de moeite van het risico nemen niet eens waard.

En wat die Nyx betreft. Je kan er ook een clone vat bay op zetten en d'r zit een insane grote hangar in.
Dus je support kan je altijd naar je toe laten komen en kunnen ze je helpen.
En zo'n ding kan 15 fighters besturen plus extra modules voor extra fighters dus serious kontschoppen kantie wel.

En carriers worden ook erg vaak als vrachtschepen gebruikt omdat er zoveel inpast en je zonder veel gedoe om camps heen kan jumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik heb een vraagje, ik heb nu 14 dagen trail er op zitten en denk dat ik het nu een maandje wil gaan betalen.. overal(ook start post) word gezegd voor 1 maand 14,nogwat.
maar als ik wil betalen is het in eens 19,nogwat, nou ik dat niet zo boeiend maar er staat ook dat hij standaard iedere maand gaat afschrijven... weet iemand een manier waarop ik gewoon 1 maand kan spelen zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat er nog een keer word afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

1e maand is duurder. (dus 20e) normaal dus 15e

iets met inschrijfgeld ofzo, weenie precies waar CCP het onder weg wil schrijven...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
TepelStreeltje schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:30:
1e maand is duurder. (dus 20e) normaal dus 15e

iets met inschrijfgeld ofzo, weenie precies waar CCP het onder weg wil schrijven...
Oke dat de eerste keer iets duurder is is ok..
maar hoe zit dat met het automatische blijfen afschrijfen kan ik ook ergens op geven dat ik het maar 1x wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
TepelStreeltje schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:30:
Aankoop van de game zelf.
Lordsauron schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:28:
[...]

Oke dat de eerste keer iets duurder is is ok..
maar hoe zit dat met het automatische blijfen afschrijfen kan ik ook ergens op geven dat ik het maar 1x wil?
Subscription stoppen na het starten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
DutchCommando schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:37:
Subscription stoppen na het starten ervan.
THanx dat wou ik ff weten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot nieuws, de eerste player owned titan op TQ is er :9~

fotow: http://dl1.eve-files.com/media/corp/CYVOK/anewdawn.jpg

Goed gedaan ASCN!

bron: http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=400298

edit: LOL : http://i5.photobucket.com/albums/y196/War-A-Tron/noob.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Het zou me niks verbazen als er al meer Titans rond vlogen, maar dit is idd zeker weten de eerste waarvan iedereen weet dat ie bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Elp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:04:
Het zou me niks verbazen als er al meer Titans rond vlogen, maar dit is idd zeker weten de eerste waarvan iedereen weet dat ie bestaat :P
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er al andere zijn. Zo'n ding is niet geheim te houden, of je moet er eentje bouwen en hem verder helemaal niet gebruiken :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
wat is er zo speciaal aan zo'n titan schip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

dragon9114 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:39:
wat is er zo speciaal aan zo'n titan schip ?
grootste en duurste schip dat er is, zit een superwapen op, en het is een soort mobiele warp gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
Elp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:09:
[...]

grootste en duurste schip dat er is, zit een superwapen op, en het is een soort mobiele warp gate.
is die titan ook net zo groot als een warp gate ? :P

waarom bouwt bijna niemand er 1 als je weet dat je ze zou kunnen bouwen/kopen (of hoe het ook werkt in eve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
omdat alleen de BPO van een Titan al gruwelijk niet te betalen is (> 60.000.000.000 ISK), laat alle minerals die je nodig hebt om alle components voor dat ding te bouwen. Bovendien duurt et erg lang (6 tot 8 weken) voor zo'n ding uberhaubt gebouwd is, en heeft bijna niemand (dus ECHT bijna niemand) nog de skills ervoor; zowel niet om het te vliegen (Je hebt oa Capital Ships lvl5 nodig, dat alleen al is een rank 14 skill en duurt dus fucking lang om te skillen, >80 dagen) als om het te bouwen (Je hebt Capital Ship Construction lvl5 nodig, dat is een ook rank 14 skill). Verder moet je zo'n ding in bouwen bij een POS met een Capital Ship Assembly Array, en je hebt daarvoor sovereignity nodig in een system, voor je zo'n array kan ophangen, wat betekent dat het alleen in 0.0 kan in player controlled regions. En omdat het 6 weken duurt voor dat ding klaar is, moet je er wel zeker van zijn dat iemand (lees behoorlijk grote gang) niet ff langs komt en je POS gaat lopen vernielen :)

Al met al mad sick dat iemand zo'n ding heeft uberhaubt :)

Oh en je kan em dus niet zomaar ff op de market kopen van NPCs, de bouw is compleet in handen van players, en ik zie niemand zo'n ding gaan bouwen voor iemand anders dan de eigen alliance :)

[ Voor 8% gewijzigd door ravenger op 26-09-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Daarnaast heb je nog de "kleine" problemen dat je 8500+ items van 10,000M³ nodig hebt in je shipyard om te kunnen bouwen. Die items kan je nooit in dezelfde POS opslaan/bouwen, zodat je ook een klein leger aan indies nodig hebt om alleen de items al naar die POS te krijgen.

En als je vijanden horen dat je een titan aan het bouwen bent.. Wees voorbereid om 6-8 weken lang 24/7 je POS te verdedigen :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
StarLite schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:04:

En als je vijanden horen dat je een titan aan het bouwen bent.. Wees voorbereid om 6-8 weken lang 24/7 je POS te verdedigen :)
maar als je hem eenmaal klaar hebt kun je toch ff bij hun op bezoek 12 a 16 weken lang :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buddy trial nodig? Die kun je hier halen.