Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
[...]
a) Ieder enkel 0.0 pilot heeft tegenwoordig insta's. Zoniet dan horen ze er niet thuis. Insta's in empire boeien me niet zo. Wel handig maar vaak teveel gates en dan is eem MWD op je schip bijna net zo snel.
b) Insta's verdelen de markt alleen maar meer, het aanbieden van faction loot is id wel naar 1 punt gekomen maarja faction loot kost weinig cargo space en zodoende is er ook geen groot schip voor nodig om het te vervoeren. Verder is het juist dat resellers het uit de drukke gebieden haalt op scherpe prijzen en het met klein beetje profit verkoopt ergens anders waar dat product schaars is.
c) In jou uitleg heb je het erover dan een inteerceptor net zo snel door space moved als een hauler of BS. Dat is natuurlijk de grootste onzin en wel omdat je warp speed is 3x zo snel in een inty als een hauler. Je tijd om in warp te komen wel 5 tot 10x zo lang. Was het maar waar dat ik mijn hauler net zo snel door space kan moven dan mijn inties met insta's.
- Je zegt in je uitleg ook dat je binnen een uur aan de andere kant van eve kan zijn met en 200 man vloot en terug... WTB jump portal die jij kennelijk ontdekt en gebruikt want een 200man vloot doet er meer dan 6 uur over om alleen al naar de andere kant te komen als het een beetje meezit met weinig crashes enzo.
- Nog een punt is dat er Interdicter bubbles in 0.0 mogenlijk zijn en dan heeft insta's ook geen nut
Mijn doel van deze post is laten zien dat je niet alles van 1 kant moet bekijken en het altijd van 2 of meerdere kanten moet bekijken alvorens een oordeel te geven over iets.
Insta's zijn goed, handig en zeker een must voor dit spel. Als ze ze zouden verwijderen zonder alternatief te bieden om de servers te ontlasten dan gaan ze erg veel spelers verliezen ben ik bang voor want ik ga niet op 15Km inwarpen op iedere gate in lowsec of 0.0 space.
a) Dit is dus de vicieuze cirkel die ik bedoel. 0.0 mensen hebben geen insta's nodig als ze eens fatsoenlijk gaan spelen i.p.v. met blob gangs rond te jumpen. Denk even na voor je onnodige argumenten maakt aub
b) Insta's verdelen de markt net niet. Omdat er grote hubs zijn waar mensen in een wip kunnen komen doen ze niet meer de moeite om dichtbij te kijken, als ze weten waar ze *alles* kunnen krijgen. Ze concentreren de markt net. Lees mijn punt hierover nog maar eens.
c) Schepen zijn ruwweg even snel, vooral met travel setups. De tijd die je nodig hebt om te warpen en de warp zelf kan meestal in enkele seconden ge-uit worden, welk schip je het ook over hebt - het verschil tussen interceptors en industrials is kleiner dan je zou denken, als je insta's gebruikt.
- Tijdens mijn tijd in Evolution deden we regelmatig rond de 30 of 40 jumps per uur, al dan niet meer. Dat is erg veel als je ziet dat dit gangs waren met 40 battleships erin. Teveel. Nog eens, lees mijn punt hierover: mensen kunnen teveel ruimte controleren.
- Interdictors zijn niet perse bedoeld om insta's tegen te gaan, ze zijn bedoeld om mensen vervroeg uit warp te halen in dezelfde grid waarin ze landen. Dit was echter een beetje gebugged en is nog steeds niet gefixed. Normaal zou je een bubble op 100km van een gate anchoren, waar een schip uit warp gehaald word op dat traject. Een ander gebruik wat wel nog steeds kan is om langzamere wcs schepen vast te houden (web + bubble is daarom de meest gebruikte setup). Het tegenwerken van insta's is niet de hoofdprioriteit van interdictors - dat is alleen maar zonde van de spheres. Voor gatecamps zou je MWD's moeten gebruiken, die zijn een stuk effectiever dan spheres.
Mijn punt is, je moet niet zover willen reizen.
Stel dat insta's verwijderd worden. Normaal duurde het 15 minuten en 50 jumps om ergens te komen waar je iets kunt doen. Mensen gaan zeuren omdat ze niet meer zo snel kunnen gaan.
Wat nu echter gebeurt is dat de markt geregionaliseerd word, en grote stukken 0.0 worden opengelegd voor meer alliances.
Wat nu gebeurt is dat je nog steeds 15 minuten moet reizen voor 'actie', alleen is deze 5 of 10 jumps ver weg in plaats van 50.
In andere woorden, het verwijderen van insta's maakt plaats voor meer mensen en maakt het universum groter, alsmede de samenwerking meer te bevorderen en meer planning in het spel te brengen.
De overgangsperiode en de mensen die daarbij vertrekken uit het spel zouden mij niets uitmaken, die kunnen hun gemakkelijke solo leventje niet missen, of ze kunnen gewoon niet verder dan hun neus kijken. Sorry dat ik nu zo grof ben, maar ik zit al 3 jaar deze situatie aan te kijken, met lede ogen. Het word eens tijd dat hierin verandering gebracht word.
De beste reden om insta's te verwijderen is een technische, eigenlijk:
Insta's nemen miljoenen DB plaatsen in beslag, en het kopieren van insta's neemt enorm veel server resources. De reden dat er lagspikes zijn en de reden dat de server de afgelopen week zoveel gecrasht is is simpel: Mensen hebben en kopieren teveel bookmarks. Dit is geen speculatie, dit is een feit, gezien een GM nog geen 10 minuten geleden een boodschap gespamt heeft om te stoppen met het kopieren van bookmarks, omdat de server hier zo veel last van heeft. Kan het nog duidelijker?