[PC][MMORPG] EVE-Online deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.768 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:35

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Wat is EVE Online?
EVE: The Second Genesis, is a massively multiplayer, online, persistent world game. perhaps even too real to be called a game, but definitely more fun than reality. Played on the Net, it takes place in a world that is alive and kicking every day, every hour. Players are spaceship captains cruising around the universe, trading, fighting and communicating with other players.
EVE Online is een MMORPG, maar niet zoals we gewend zijn. Qua uiterlijk lijkt het misschien heel erg op Freelancer maar met betrekking tot de inhoud zijn er grote verschillen.
EVE heeft naast oogverblindende graphics een zeer uitgebreid marktsysteem, enorm veel diverse items die je in staat stellen heel je schip te 'customizen' en een zeer goed uitgewerkt tactisch systeem.
Dit alles bij elkaar opgeteld vormt een spel dat je niet zomaar voorbij kan laten gaan... al helemaal niet met de nieuwe Buddy Trial; dit wil zeggen dat een huidige speler jou in staat stelt te spelen, maar hierover later meer.

Trials zijn hier gratis te verkrijgen!
Werkt die niet, rpboeer dan deze

In het spel mag enorm veel, maar moet er erg weinig. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt, tot op zekere hoogten. Hoe je EVE ervaart verschilt dan ook per speler. De een vecht graag enorme 'player versus player' oorlogen, terwijl de ander liever ergens rustig gaat zitten minen.

Kijk hier voor meer uitleg over de wereld van EVE.

Rassen
In het EVE Universum heb je de keuze uit 4 rassen. Het zijn allemaal mensen, althans afstammelingen daarvan. Elk ras heeft hun eigen karakteristieke trekjes en uiterlijk. Ook qua skills en schepen verschillen ze nogal. Maar maak je niet druk, als je het ene ras kiest kun je later altijd nog kiezen om in het schip van een ander ras te stappen :) .

AMARR - An empire built on slaves
The largest of the empires in the world of EVE, Amarr spans 40% of the inhabited solar systems. The Amarr Emperor is the head of a ritualistic, authoritarian imperial state, and below him are the Five Heirs, the heads of the five royal families from which a new Emperor is chosen. The Emperor's authority is unquestioned and absolute, but the archaic and bureaucratic system of government makes it difficult for him to exert his rule unless directly in person. Otherwise, the Five Heirs rule in his name, dividing the huge empire between them.
Lees het hele verhaal hier

GALLENTE - Vigorous, vibrant, pleasure seeking
The Gallenteans. Self-righteous, meddling, pompous and tiresome, or virile liberalists and defenders of the free world. Love them or hate them, you simply can't ignore them. Everybody has an opinion on the Gallente Federation, it all depends from which side of the table you view them. For many, it is the Promised Land, where any dream can become a reality. Descendants of Tau Ceti Frenchmen, the Gallenteans remain strong believers in free will and human rights, despite numerous setbacks in their long history.

MINMATAR - An independent people
A tough, no-nonsense race, the Minmatars are a determined and independent people. Their home planet of Matar is a natural paradise, although centuries of abuse have taken much from its beauty.

CALDARI - Militant, meddlesome, money driven
A state built on corporate capitalism, the Caldari State is run by a few mega-corporations which divide the state between them, controlling and ruling every aspect of society. Each corporation is made up of thousands of smaller companies, ranging from industrial companies to law firms. All land and real estate is owned by a company which leases it to the citizens, and government and policing are also handled by independent companies.

JOVE - Mysterious, enigmatic, elusive
The most mysterious and elusive of all the peoples of EVE, the Jovians number only a fraction of any of their neighbors, but their technological superiority makes them powerful beyond all proportion.

Elk ras is speelbaar, met uitzondering van Jove. Alhoewel ze wel schepen hebben, kun je deze (voorlopig) niet kopen.
Hun deel van de EVE Wereld (Jove-space) is ook afgesloten.

Klik op screenie voor een grote versie!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chieltjez/eve_topic/Rifter_evegate.jpg
Dit is een Rifter, een Minmatar Frigate, Lekker snel, en goed koop.
Ik ben hier in het Eve-gate system (lees het verhaal voor meer info) der hangt een beetje een eerie sfeertje, je moet er geweest zijn om het te snappen wat ik bedoel, maar dan nog blijft het een Mooie screenie

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chieltjez/eve_topic/bantam_fire.jpg
Sja, dat bantam's (caldari frigates) geen goeie schepen zijn om missies in te doen merkte ik hier... Onderin beeld zie je in het midden men shields (blauw, buitenste ring) men armor (middelste gele ring) en men structure (binnenste gele ring) allen waren GOED hard beschadigd omdat ik voor men raap geschoten werd door te grote baddies... als je structure laag is, ga je fikken... (dit is erg oud screenie ;) )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chieltjez/eve_topic/hauler_perfect.jpg
een wat recenter screenie. een Mining ops in 0.0 space (voor de veiligheid ff system namen er uit gehaald) een Perfect wrecking hit op het schip dat je hier ziet. Deze rupture word door de Blood raiders als hauler ( :? ) gebruikt. deze dropt 2M trit :\ (ps, gemaakt met een megathron, AM ammo, 1 TL2 dmg mod, en Large hybrids op 4, Surgical strike op 4, galante bs op 3 ERG netjes al zeg ik het zelf ;) )
Hier zie je ook netjes de interface van Eve. Alle windows die je ziet kan je verplaatsen, weg klikken of andere maat geven. Het is bij mij nogal vol, omdat ik veel info nodig heb als vlieg. Heb eve toch op 1600x1200 draaien, dus kan geen kwaad, ik heb overzicht genoeg )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chieltjez/evescreenie/Meeting.jpg
Hier een Meeting van de corp van een maandje of 2 geleden. sommige members zijn er niet meer, nog meer members vliegen niet meer wat ze op dit plaatje laten zien. ik ben die blauwe helemaal boven in. in een Caracal (Caldari Missile Cruiser) De grote gele Banaan-achtige schepen zijn Apocalypse's - Amarr Battleships dan heb je nog dat halve zeilschip, dat is de Tempest, een Minmatar Battleship. Verder zie je nog een zooi stipjes, dat zijn cruisers en frigates. zo zie je het verschil ook een beetje in grote van de schepen :)
zie ook deze screenie voor de namen van de piloten (en corp members van Hazops) en de namen van de schepen

Afbeeldingslocatie: http://ansalon.cz/eve/map/latest.jpg
Erg handig om ook ff door te kijken. Nu weet je waar je wel en niet terecht kan ;)
hier zie je dus alle alliances op en hun naps/warzones. word regelmatig vernieuwt, op dezelfde link
Systeemeisen
Minimal hardware:
CPU: PIII - 450 MHZ or higher
RAM Memory: 128MB (256MB for 2000/XP)
Hard Drive Capacity: 1 GB
Connection: 56k modem or faster

Operating System:
Win98 SE
Windows 2000
Millennium, WinXP
Please note that Windows 95 and NT are not supported.
DirectX 9.0 or later

Video cards:
GeForce 2 or better, ATI Radeon 7200 or better, Matrox Parhelia.
To check whether your card meets these requirements check with your card manufacturer:
NVIDIA GeForce cards
ATI cards
Matrox Parhelia

The minimum screen resolution for EVE is 1024x768.
Audio hardware must be Direct Sound compatible. For optimum performance, use latest drivers available.

Recommended system for optimal performance:
Processor: P4 1GHz+
RAM Memory: 256MB or higher
3D Accelerator: 64MB or higher video card
Gemiddeld Kostenplaatje :+
Europe
Cost/month* Total cost*
1-month-plan € 14.95 € 14.95
3-month-plan € 11.95 € 35.85
6-month-plan € 10.95 € 65.70
* VAT included

Outside Europe Cost/month Total cost
1-month-plan $ 14.95 $ 14.95
3-month-plan $ 11.95 $ 35.85
6-month-plan $ 10.95 $ 65.70
F.A.Q.-je

Q: Wat moet ik hebben om te beginnen met spelen?
A: Je zult hier EVE Online moeten downloaden (460 MB). Daarna kun je een Buddy Trial aanvragen door dit aan een EVE Speler in het topic te vragen. Je moet dan wel ff je e-mail posten of mailen naar degene waarvan je de buddy trial wil ontvangen. Je kunt het spel dan 7 dagen gratis uitproberen.

Q: Ik vind het zo lastig, kiezen tussen al die rassen.
A: Misschien kan deze post je helpen: [url=
[rml]zion in "[ PC] EVE Online deel 2"[/rml]]zion in [PC] EVE Online deel 2[/url]

Q: Ok, ik ben overtuigd, hoe ga ik nu verder?
A: De volgende stap is betalen. Heb je een CreditCard dan is dit heel gemakkelijk. In elk geval moet bij 'Account Management' zijn en dan 'Modify Account' kiezen. Hier kun je bij je 'Subscription Info' je account verlengen. Dit kan op verschillende manieren, waaronder CreditCard en PayByCash. PayByCash geeft je ook weer verscheidene mogelijkheden, en je zult voor jezelf moeten kijken welke jij het fijnst vind.
LET WEL OP: Bij sommige PayByCash methoden en CreditCard betaal je automatisch! Wil je dus niet meer spelen, zorg dan dat je de subscription stop zet anders word er elke periode geld afgeschreven!

Q: Ik warp dwars DOOR planeten en stations heen?
A: Dit is geen bug maar is naar aandringen van de spelers zo gemaakt om het warpen makkelijker te maken.

Q: Ik kom een [insert vage bug] tegen!?
A: EVE Online is een spel dat continu in ontwikkeling is, er word continu aan gewerkt, en is de bug erg hinderlijk kun je er een bugreport over schrijven. Grote kans echter dat er al aan je bug gewerkt word, en hij in de volgende patch alweer gefixed is.

Q: Wat is dat nou met die Test Server?
A: De test server (singularity) is een plek waar je zonder gevaar voor al je eigendommen je battle-setups en skills kunt uitproberen. Om erop te komen maak je een kopie van je EVE Directory, en patch je hem up-to-date met deze patches. Vervolgens join je Chaos en je zult zien dat je stats wat achter liggen, dat komt omdat de stats bij elke update van Tranquility worden geupdate. Verder zijn de servers los van elkaar, dus niets wat je doet op Chaos heeft invloed op de gewone server.[/td][/tr]

Starters Guide

Hier een kleine starters guide - door Tepelstreeltje.

allereerst is het slim om van te voren al te kiezen wat je wil worden in eve.
een piraat, een miner, een researcher of een builder.
Want elk character heeft atributes. Je kan deze vergelijken met de stats van een diablo character, alleen heb nu geen strenght en dexterity, maar bijv Perception en Memory.

Tevens train je gewoon door als je ofline bent, zolang je je skill aan heb gezet om die te trainen.

De trainings tijd van een skill word berekend aan de hand van je atributes.
heb je een hoge willpower en perception, dan gaat het trainen van Gunnery en Spaceship command dus sneller.

Vandaar dat de keuze van je beroep belangerijk is. Wil je piraat worden, dan kan je beter zorgen dat je een hoge perception en willpower hebt.
voor research characters is eigenlijk Intelegence en Memory het handigst.

Slimste wat je kan doen als beginnen de speler is geduld hebben :P
koop de learning skills (zijn er 6) en ga die trainen. liefst naar lvl 4 btw.
Deze learning skills verhogen je atributes namelijk!
de 6 skills zijn:
Spatial Awarness - 1 perception extra per lvl
Instant recall - 1 Memory extra per lvl
analitical mind - 1 extra intelegence per lvl
Iron will - 1 Willpower extra per lvl
Empathy - 1 extra Charisma per lvl (make me beautifull skill :P )
en Learning zelf geeft 2% verkorting op je trainings tijd (gooit werkelijk 2% boven op je atributes. heb je dus een perc van 19 en learning op lvl 4, dan heb je dus 19x1.08=20.52 (vandaar dat je atributes ook soms hoger lijken te zijn dan je base atributes+ learning)

Kortom, het omhoog gooien van je learning skills is slim als je naar de toekomst kijkt ;)

Het leren van empathy is imo best wel nutteloos.. charisma is useless, in Shiva word het nog wel wat SCHIJNT, maarja, eerst zien, dan geloven...

een volledige uitleg over de werking van skills kan je [url=httphttp://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=53301]hier[/url] vinden.

voor een uitgebreide uitleg hoe een research agent te werk gaat kan je hier kijken

Links
Officiële site: www.eve-online.com
Veel gestelde vragen (FAQ): hier
Client download: www.eve-online.com/download

Fansite met veel handige tools: www.eve-i.com

Prijzen van rare stuff: hier

Overzicht van de verschillen tussen de races en hun class: hier

Ontmoetingsplaatsen
IRC: irc.stratics.com // #eve-dutch
Ingame channel: got

Links naar vorige EVE-Topics

Nieuw spel: EVE *jammie*
EVE Online topic deel 1
EVE Online topic deel 2
EVE Online topic deel 3
EVE Online topic deel 4

Deeltje 5 en 6 gemaakt door Tepelstreeltje - vragen en opmerking, meel me, stuur me een ingame msg, of convo me :)

Grootste changes: kleine starters guide gemaakt.
Met dank aan FlamerX voor startpost deel 2 en Indi voor deel 3 en 4

[ Voor 3% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-09-2005 13:32 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:32
Laat ik dan de eerste zijn 8)

Weet iemand of eve-i nog een keer online komt?
De link is al weken dood. Ze zouden alleen gaan verhuizen naar nieuwe host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:50

ThaHandy

Discovery Channel

Erikie schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:10 in deel 6:
pfoe wat een ouderwetse plaatjes zeg :) kunnen we niet wat nieuwe screenies maken?
en nu weer? :| waar zijn die TS met uber tabellen kleuren, titelplaaties ect. :P

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 13-09-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

SpiriTNL schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:27:
Laat ik dan de eerste zijn 8)

Weet iemand of eve-i nog een keer online komt?
De link is al weken dood. Ze zouden alleen gaan verhuizen naar nieuwe host.
Zitten idd al op de nieuwe host, maar er zijn wat probleempjes met de bandwidth (15.000 mensen die eve-i bezoeken en blijven refreshen als de server down is 8)7

Dus hij zou over een paar weken weer up zijn. Loop ook een topic over in General Discussions btw.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154608

hmmmm ff weer inloggen voor wat agent missions... hmmmm ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Zo weer wat kleine prijsverlagingen en verhogingen op onze T2 items doorgevoerd.

Kom allemaal eens gezellig langs http://www.ii-inc.org/xtech/product_listing_complete.php
stuur mij een berichtje ingame SemTX of bezoek het kanaal xtech.

Zijn er trouwens nog mensen die lvl 4s solo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:09:
Zo weer wat kleine prijsverlagingen en verhogingen op onze T2 items doorgevoerd.

Kom allemaal eens gezellig langs http://www.ii-inc.org/xtech/product_listing_complete.php
stuur mij een berichtje ingame SemTX of bezoek het kanaal xtech.

Zijn er trouwens nog mensen die lvl 4s solo doen?
ja hoor verdien op een weekend rond de 150M in agent missions, solo lvl 4 (alles included)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 22-06 09:37
nou Chiel je had wel wat meer je best mogen doen op die TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 154608 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:47:
[...]

ja hoor verdien op een weekend rond de 150M in agent missions, solo lvl 4 (alles included)
Wat voor schip/setup ? Ik heb er in de tussentijd wel een paar gedaan met mijn Raven, maar ben nog niet echt tevreden over hoe het gaat. Ik haal ze wel, maar volgens mij moet het sneller en beter kunnen :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redwing schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:36:
[...]

Wat voor schip/setup ? Ik heb er in de tussentijd wel een paar gedaan met mijn Raven, maar ben nog niet echt tevreden over hoe het gaat. Ik haal ze wel, maar volgens mij moet het sneller en beter kunnen :P
ik heb ook een raven. Maar ik heb een paar goede agents, ik heb 3 x een lvl 4 Q 20-28 in 1 station. Dus ik kan kiezen welke missies ik wil doen. Ik neem alleen de serpentis missions (makkelijk om te tanken)
Kep me raven gefit als volgt:
6x arbalest cruise missile
2x heavy nos

2x heat hardener
2x kinetic hardener
1x shield amp
1x xlarge c5l

3x pdu II
2x ballistic control unit

Daarmee spug ik elke 9 seconde een missile per launcher. De drones flikker ik vaak op de veterans en daarmee kan ik elke missie redelijk makkelijk volbrengen. Maar mijn skills zijn ook redelijk hoog (shield skills allemaal 4-5 + battleship 5). Maar goed met deze setup moet je wel aardig op weg zijn naar makkelijke agent missions. (voor mij is het iig redelijk makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmz jammer ik zit bij een caldari agent en heb krijg momenteel vrij veel deadspace missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 22:12

Erikie

www.erikie.nl

Anoniem: 154608 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:58:
[...]

ik heb ook een raven. Maar ik heb een paar goede agents, ik heb 3 x een lvl 4 Q 20-28 in 1 station. Dus ik kan kiezen welke missies ik wil doen. Ik neem alleen de serpentis missions (makkelijk om te tanken)
Kep me raven gefit als volgt:
6x arbalest cruise missile
2x heavy nos

2x heat hardener
2x kinetic hardener
1x shield amp
1x xlarge c5l

3x pdu II
2x ballistic control unit

Daarmee spug ik elke 9 seconde een missile per launcher. De drones flikker ik vaak op de veterans en daarmee kan ik elke missie redelijk makkelijk volbrengen. Maar mijn skills zijn ook redelijk hoog (shield skills allemaal 4-5 + battleship 5). Maar goed met deze setup moet je wel aardig op weg zijn naar makkelijke agent missions. (voor mij is het iig redelijk makkelijk)
vervang die xlarge door large II

en als t kan, die 3x pdu's eraf flikkeren en 5 (named) ballistic controls erop plakken
en natuurlijk ipv arbalests 6 x cruise missiles II erop plakken en je hebt een rof van 6.X per missilelauncher :) (+ nog die 5x damage mod van je ballistics). Je bent welliswaar minderzwaar getanked, maar je hebt je hostiles in een paar sec boem :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mja ik vraag me af hoe lang je die XL Booster aan de gang weet te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ravenger schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:53:
Met 3PDU II's en 2 Heavy NOS valt dat nog wel mee volgens mij.
Ik zal mijn setup eens aan gaan passen. Cruise missile II's zijn iig wel handig (wel getrained, maar geen tijd gehad om die te kopen/zoeken) . Denk wel dat ik een fitting pak die er een beetje tussen in ligt (1 of 2 PDU II's en de rest BCU's)
Vandeweek wel eens uittesten bij mijn agent :)

Wat is een normale prijs trouwens voor die cruise launcher II ?

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 14-09-2005 07:38 ]

[removed]

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-06 16:31
Op MMORPG.com zijn de free 14-day passes op :(

Erikie schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:15:
[...]

vervang die xlarge door large II

en als t kan, die 3x pdu's eraf flikkeren en 5 (named) ballistic controls erop plakken
en natuurlijk ipv arbalests 6 x cruise missiles II erop plakken en je hebt een rof van 6.X per missilelauncher :) (+ nog die 5x damage mod van je ballistics). Je bent welliswaar minderzwaar getanked, maar je hebt je hostiles in een paar sec boem :)
ik had vroeger een large II, maar een xlarge cl5 is gewoon beter, het geeft een veel betere cap/shield verhouding. Je boost meer shield voor minder cap dan een large II. Je boost gewoon wanneer het nodig is en niet constant, zoals bij een tech II large. Op die manier is een xlarge cl5 altijd beter dan een t2 large.

En de 3 pdu's erafhalen is geen goed idee, bij missies met meerdere lvl's en grote spawns moet je soms hard tanken, die 3 sec extra ROF helpt me dan niet om me lang genoeg te laten leven. Bovendien moet je ook rekening houden met recharge tijd. Als je 3 uur moet wachten voor je cap en shield weer 80%+ zijn moet je met 5 balistic control units veel te lang wachten. 3 pdu's II's zijn gewoon veel beter imo. En ik ben momenteel cruise missile naar V aan het leren dus ik zal wel tech II launchers aanschaffen binnenkort. En named damage controls are useless, met stacking penalty erbij heeft het boven 3 toch niet veel zin meer, named of niet named, kun je beter voor pdu"s II gaan imo...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 154608 op 14-09-2005 10:51 ]

ravenger schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:53:
Ik heb het nooit echt bijgehouden. Maar mensen zien niet wat ze moeten zien. Ja een xlarge neemt meer cap in. Maar hij boost ook meer shield. Hij doet hetzelfde als een tech II large, alleen sneller. Dus je zet 'm niet constant aan, maar boost alleen wanneer het nodig is.

Met shield compensation skill en named xlarge is het zelfs nog een veel betere module. Je hebt namelijk een grotere cap requirement (400) waar -2% over berekent wordt (dus grotere cap reductie).
Verder levert hij verhoudingsgewijs een hogere shield boost en daardoor wordt een xlarge cl5 nogmaals beter dan een large tech II.

Ik zal eens een keer kijken hoelang ik het vol kan houden voor je ;) Maar veel maakt het eigenlijk niet uit. Het gaat er meer om hoeveel shield je voor hoeveel cap kan boosten, niet in hoeveel tijd je het doet. Bovendien moet je soms veel damage tanken en dat kan een large II niet bijhouden. Dan is je cap nog half vol en je gaat al in armor, daar heb je natuurlijk ook niet veel aan :D

• JeroenB
Kan iemand mij een buddy trial geven? O+

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

JeroenB schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:56:
Kan iemand mij een buddy trial geven? O+
Een email is handig voor een buddy trial ;)

... MMORPG Addict.

• JeroenB
CRiMiNaL schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:00:
Een email is handig voor een buddy trial ;)
Ohja 8)7

Mijn adres is senti2048 (at) yahoo.com

Mijn dank voor een trial! _/-\o_

Anoniem: 6441

Done :)

• JeroenB
Bedankt! Ik zie jullie wel online binnenkort...

Ik heb overigens een tijdje de beta gespeeld, dus ik ben niet compleet onbekend. Daarentegen heb ik na de release nooit meer gespeeld. Ik zal natuurlijk de diverse guides gaan lezen, maar kan alsnog wat advies gebruiken: stel ik wil de richting van research/building/transport op, wat zijn dan goede dingen om te kiezen?

Beste advies is gewoon zo'n gemiddeld mogelijke attributen te kiezen op charisma na, ben je nergens ubersnel in met trainen maar kan je altijd nog de andere kant doen :)

• redwing
En aangezien charisma momenteel super weinig gebruikt wordt voor nuttige skills zou ik die ook maar niet al te laag maken. Goede kans dat er straks wat nieuwe (goede) skills komen die charisma als primairy hebben.

[removed]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

user ThaHandy has been disabled
Last Login: 2005.09.13 13:58
Number of Visits: 205
reason: Account Expired

PayByCash was vorige week gaar en ben dus nu te laat, handig die "10 days left until account is expired" waarschuwing NOT :(

heb nog paar dagen te leren dus valt het wel mee :)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
ravenger schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:28:
nou Chiel je had wel wat meer je best mogen doen op die TS :P
als jij me es paar mooie screenies stuurt enzo ;)

voor de rest denk ik dat de TS nog wel redelijk goed is.

Tabellen enzo zuigen enorm veel aarsch om te maken (imho...) dus begin er liever niet aan... ook niet nodig toch?

Battle.net Spud#2543

• ravenger
het verhaaltje is ook wat out of date :)

Anoniem: 72689

Hallo Mede Eve spelers,

Zelf ben ik sinds begin augustus 2005 begonnen aan het avontuur Eve. Dit bevalt mij tot op heden zeer goed. Een collega van mij is reeds sinds december 2004 betrokken in het avontuur.

Tot op heden, was hij lid van een corp (weet even de naam niet meer). Echter is hij nu samen met mij een corp begonnen genaamd Wings Of Fury.

Nu voel je hem natuurlijk al aankomen. We kunnen inderdaad nog wel een paar Corpmembers gebruiken. We zijn gevestigd in Otanuomi en dan vervolgens de eerste station in de lijst. We houden ons voornamelijk bezig met PvP en research/manufactoring. Een war gaan wij natuurlijk niet ff 1,2,3 uit de weg, maar noodzaak vinden we het niet.

Mocht je je geroepen voelen, om je bij ons aan te sluiten, dan kun je ingame eventueel contact opnemen met Elroth (CEO).

Kan iemand mij trouwens nog ff vertellen wat de Corp is van GOT? Of is dat gewoon Gathering Of Tweakers......erg voor de hand liggend namelijk 8)7

Zelf ben ik ingame bekend als Dark Sinister of als mijn alt Garduran.

Lijkt mij leuk om eens mensen van hier tegen te komen ingame.

• Miletos
  • Niet online
Hoe ga ik nu aan geld komen...

Dat tutorial mens zei dat ik zo snel mogelijk naar een frigate moest upgraden. Dus dat doe ik en ga de eerste agent missies doen die je automatisch aangereikt krijgt. Daarna moet ik zelf opzoek. Hoe dat moet wordt nergens in het spel uitgelegd, maar ik heb uiteindelijk via de corp info van de eerste agent wat ander lv1 agents gevonden. Deze lagen alleen wel 12 a 15 jumps verder...maar ok.

Eenmaal uitgejumpt warp ik rechtstreeks in een station wat me totaal onbekend voorkwam qua vormgeving...mijn scheepje was dan ook binnen enkele seconden vernietigd. Ik kon niet eens goed zien wat het nou was, want ik was veel te hard bezig in m'n pod weg te warpen.

Dus nu zit ik hier met de vraag: how the hell ga ik nu geld verdienen? Hoe vind ik een toegankelijke agent die niet in een of ander low-security gebied zit? Die me missies geeft die te doen zijn met het default scheepje zonder enige fatsoenlijke bewaping? Of is er een andere manier om in het begin veilig aan wat inkomen te komen?

Sorry voor deze "zoek zelf maar uit" vraag, maar er lijkt een enorm gat te zijn tussen de start-tutorial en websites die guides hebben over allerlei geavanceerde strategieen voor wanneer je in de miljoenen zwemt. Ik moet gewoon wat langer aan het handje gehouden worden voordat ik het snap :>

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

door te minen en (iemand laten refinen met L5) en verkopen is
en L0 missions
ik ben ooit (maand geleden, speel het nu 45dagen) ook bijna neergeknalt met L1 met me "n00b/beginner" schipje :P dus dat is dan al hard :P

[ Voor 26% gewijzigd door ThaHandy op 15-09-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

wat kan je doen met gasten die container leeg plukken met ore? :|

is er een manier om em legaal neer te maaien? bounty? locatie 0.7 space

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 16-09-2005 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ThaHandy schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:40:
wat kan je doen met gasten die container leeg plukken met ore? :|

is er een manier om em legaal neer te maaien? bounty? locatie 0.7 space
Nog niet, na volgende patch waarschijnlijk wel. Ze zijn van plan degene die jat te flaggen waarna je hem neer mag maaien zonder concord op je nek te krijgen :)
steve_jacks schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:27:

Sorry voor deze "zoek zelf maar uit" vraag, maar er lijkt een enorm gat te zijn tussen de start-tutorial en websites die guides hebben over allerlei geavanceerde strategieen voor wanneer je in de miljoenen zwemt. Ik moet gewoon wat langer aan het handje gehouden worden voordat ik het snap :>
Wat is je ingame nick ? Als je die ff geeft stuur ik vanavond/morgen wel een paar 100k zodat je iig een frig met wat fitting kunt kopen. Dan zou je lmet wat moeite lvl1 missies moeten kunnen doen of iig wat mijnen om aan wat meer isk te komen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Anoniem: 72689 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:47:
Hallo Mede Eve spelers,

Zelf ben ik sinds begin augustus 2005 begonnen aan het avontuur Eve. Dit bevalt mij tot op heden zeer goed. Een collega van mij is reeds sinds december 2004 betrokken in het avontuur.

Tot op heden, was hij lid van een corp (weet even de naam niet meer). Echter is hij nu samen met mij een corp begonnen genaamd Wings Of Fury.

Nu voel je hem natuurlijk al aankomen. We kunnen inderdaad nog wel een paar Corpmembers gebruiken. We zijn gevestigd in Otanuomi en dan vervolgens de eerste station in de lijst. We houden ons voornamelijk bezig met PvP en research/manufactoring. Een war gaan wij natuurlijk niet ff 1,2,3 uit de weg, maar noodzaak vinden we het niet.

Mocht je je geroepen voelen, om je bij ons aan te sluiten, dan kun je ingame eventueel contact opnemen met Elroth (CEO).

Kan iemand mij trouwens nog ff vertellen wat de Corp is van GOT? Of is dat gewoon Gathering Of Tweakers......erg voor de hand liggend namelijk 8)7

Zelf ben ik ingame bekend als Dark Sinister of als mijn alt Garduran.

Lijkt mij leuk om eens mensen van hier tegen te komen ingame.
Mwa er zitten ~30 Nederlanders/Belgen in Prometheus Inc, en ~50 in Arcane Industries, waarvan er ook een hoop van GoT komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-03 09:17
steve_jacks schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:27:

Dus nu zit ik hier met de vraag: how the hell ga ik nu geld verdienen? Hoe vind ik een toegankelijke agent die niet in een of ander low-security gebied zit? Die me missies geeft die te doen zijn met het default scheepje zonder enige fatsoenlijke bewaping? Of is er een andere manier om in het begin veilig aan wat inkomen te komen?
Steve, de makkelijkste manier om zo vroeg in het spel aan ISK te komen is om scordite te minen in het solar-system waar je bent gedropped na character creation. Dit zal een system zijn met security 1.0. Dat betekend dat niemand je mag aanvallen en dat er ook geen npc (non-player character) pirates in de asteroid belts zitten die jehet leven zuur (proberen) te maken.

Probeer een "miner I" te kopen en dan je cargohold een paar keer met scordite vullen. Drop de scordite in je hangar op je "home" station ... Als je voldoende scordite hebt kan je dit "refinen" of verkopen. Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk is je opbrengt hoger als je het refined en verkoopt.

Als je wat geld verdient hebt kan je bijvoorbeeld een "1mn afterburner" kopen en fitten .. of bijvoorbeeld een betere turret. Voor shield en hull upgrades zijn ook niet zulke krankzinnige bedragen en skills nodig dus dat gaat ook nog.

Probeer in ieder geval er voor te zorgen dat je altijd een skill aan het trainen bent. Heel simpel, als jij 8uur lang offline gaat (slapen ofzo) dan probeer je een skill te trainen die langer dan die 8 uur nodig heeft.

Dit zijn maar een paar tips .. ver van compleet. :) succes

[ Voor 24% gewijzigd door nicolai op 16-09-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ravenger schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:42:
[...]

Mwa er zitten ~30 Nederlanders/Belgen in Prometheus Inc, en ~50 in Arcane Industries, waarvan er ook een hoop van GoT komen ;)
Hoi Ravenger,

Nou wil het toevallig zo zijn, dat ik Arcane Industries ken. Elroth is namelijk in het "echte" leven de buurman van Frankinator. >:) _/-\o_ _/-\o_

Ik was alleen ff benieuwd of er gegadigden waren.

Trouwens nog ff een andere vraag.

Weet iemand of er een overzichtje bestaat van je eigen security level t.o.v. toegang tot bepaalde Eve space?

voorbeeld: ikzelf heb -1.5, kan ik dan nog in 1.0 space komen zonder te worden neergeschoten.

Ik heb namelijk eens op de eve-site zo'n overzicht gezien, ik kan het alleen nergens meer terugvinden :'( En aangezien ik weer missions wil gaan vliegen, en mijn agent in 1.0 space zit, wil ik er zeker van zijn dat ik die trip overleef. Ik weet dat je dat met een shuttle kan testen, maar om dan vervolgens weer 12 jumps naar huis te moeten, vind ik een beetje teveel van het goede om zo te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan met maximaal -1.9 in 1.0 - 0.9 systemen komen, dus je moet veilig zijn om te gaan agenten :)

Oh en weet je zeker dat het Arcane Industries is die je kent en niet per ongeluk Arcane Technologies of Arcane Frankologies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39

Bjk

Vandaag een gevecht gehad met 3 hacs, terwijl ik in me dominix zat. Om een lang verhaal kort te houden, ik had de deimos dual webbed en 2 disrupters op hem. Toen hij in structure was warpte hij weg. Zelfde geld voor de vagabond die ik daarna in structure schoot, vervolgens de deimos weer die terug kwam, en vervolgens de 2e vagabond.

Daarna brak mijn tank naar dik 4/5 minuten.

Killmail:

2005.09.16 08:44:00

Victim: Ingvi
Alliance: The Forsaken Empire
Corporation: Damage Unlimited Inc
Destroyed Type: Dominix
Solar System: MGAM-4
System Security Level: 0.0

Involved parties:

Name: joefishy
Security Status: 1.1
Alliance: SMASH Alliance
Corporation: The SMITE Brotherhood
Ship Type: Vagabond
Weapon Type: Warrior I

Name: Toohot (laid the final blow)
Security Status: 0.5
Ship Type: Deimos
Weapon Type: Heavy Ion Blaster II

Name: Mikhail Glatinov
Security Status: 0.2
Weapon Type: Warp Scrambler I

Destroyed items:

Type: Stasis Webifier I (Fitted - Medium slot)

Type: Heavy Nosferatu I (Fitted - High slot)

Type: Antimatter Charge S (Cargo)
Quantity: 835

Type: Iridium Charge S (Cargo)
Quantity: 1000

Type: Plutonium Charge S (Cargo)

Type: Wasp I (Drone Bay)
Quantity: 2

Type: Ogre I (Drone Bay)
Quantity: 10

Type: Large 'Accommodation' Vestment Reconstructer I (Fitted - Low slot)

Type: Armor Explosive Hardener I (Fitted - Low slot)

Type: Warp Disruptor I (Fitted - Medium slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:41:
je kan met maximaal -1.9 in 1.0 - 0.9 systemen komen, dus je moet veilig zijn om te gaan agenten :)

Oh en weet je zeker dat het Arcane Industries is die je kent en niet per ongeluk Arcane Technologies of Arcane Frankologies :P
Hahaha je hebt helemaal gelijk Maverick.... 8)7 8)7 Arcane Frankologies is de betreffende corp. Maar ik heb wel eerder van Industries gehoord. Misschien uit een eerder draadje. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja warpcorestabs for the win he Bjk :| Zeer dapper die jongens.....

En Snowy hier op GoT zal die naam wel wat vaker in het topic geweest zijn, zitten veel gotters in die corp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52896

Misschien een idee om de fan site eve-extra.com erbij te zetten staan ook een aantal handige tools voor corporations op.

en via http://www.eve-extra.com/buddy.php kan je ook trials aanvragen waarbij je geen account nodig heb zoals bij mmorpg.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Nou ik zit er twee dagen in :) Ik ben een Intakis mannetje met als beroep Scientist. Inmiddels heb ik dmv. Instant Recall, Analytical Mind en Learning allemaal op lvl 3 een goede trainingssnelheid. Op het moment ben ik Science aan het trainen richting lvl 4, waarna ik voor lvl 5 ga (ik wil blueprints gaan researchen). Wat voor schip zal ik kopen? Een Imicus ofzo? Ik heb nu 200k ISK (simpele agent-missies).

Ik zag alleen in de mission guide dat Research Project Management wordt aanbevolen voor research en die skill kost een paar miljoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
rond de 40 miljoen ja :P
die heb je in het begin ook nog niet echt nodig, die is eigenlijk pas vanaf lvl3 of lvl4 interresant :)

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Bjk schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:09:
Vandaag een gevecht gehad met 3 hacs, terwijl ik in me dominix zat. Om een lang verhaal kort te houden, ik had de deimos dual webbed en 2 disrupters op hem. Toen hij in structure was warpte hij weg. Zelfde geld voor de vagabond die ik daarna in structure schoot, vervolgens de deimos weer die terug kwam, en vervolgens de 2e vagabond.

Daarna brak mijn tank naar dik 4/5 minuten.

Killmail:

2005.09.16 08:44:00

Victim: Ingvi
Alliance: The Forsaken Empire
Corporation: Damage Unlimited Inc
Destroyed Type: Dominix
Solar System: MGAM-4

Involved parties:

Name: joefishy
Security Status: 1.1
Weapon Type: Warrior I

Name: Toohot (laid the final blow)
Weapon Type: Heavy Ion Blaster II

Name: Mikhail Glatinov
Security Status: 0.2
Weapon Type: Warp Scrambler I

Destroyed items:

Type: Antimatter Charge S (Cargo)
Quantity: 835

Type: Iridium Charge S (Cargo)

Type: Plutonium Charge S (Cargo)

Type: Ogre I (Drone Bay)
Quantity: 10

Type: Armor Explosive Hardener I (Fitted - Low slot)

Type: Warp Disruptor I (Fitted - Medium slot)

Toch een nette killmail tegen 3 HAC's. 'k weet je hele setup niet. Maar je 2 large Accom's zijn destroyed, dus alles wat iets waard was hebben ze niet gekregen. Een hac met WCS vliegen is triest imho :'(

... MMORPG Addict.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:35:
[...]

Toch een nette killmail tegen 3 HAC's. 'k weet je hele setup niet. Maar je 2 large Accom's zijn destroyed, dus alles wat iets waard was hebben ze niet gekregen. Een hac met WCS vliegen is triest imho :'(
sja, als je dan zon uber buttsboot hebt...
maarja, als ze die niet hadden gehad had hij nu zen domi nog ;)

Battle.net Spud#2543

• Bjk

Bjk

Hehe, na dt (gister) een nieuwe dominix aangeschaft dit keer met 4 punten erop. Ik snel onderweg naar het systeem waar hun het laatst zaten. Crashed mijn router, eve weg hoppakee. Log terug in op eve, wil mijn hardners aanzetten zegt eve dat mijn hardners al aanstaan.

Ik docken, alles unfitten, repackagen, opnieuw fitten maar krijg niks online. Het ziet er rood uit maar is al online. Dit gebeurt bij AL mijn schepen door heel eve. Naar 1.5 uur petitionen met GM Spiral komt er geen oplossing uit. Dus moet ik wachten tot de DT van vandaag, maar ik mis zo wel een dag speeltijd. Zonde, nu hoop ik dat het straks is verholpen en ik alsnog mijn wraak kan halen.

Bjk schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:09:
Lol Tha future of eve, HAC met wcs |:(

• Miletos
  • Niet online
Na jullie tips te hebben gevolgd ben ik 2 dagen af en aan condensed- en massive Scordite gaan minen en heb ik nu 500.000 ISK. Wat is een verstandige keus om als schip te kopen, wanneer ik door wil gaan met minen?

Ik zie het rond die astroids altijd helemaal vol hangen met Iteron cargo tuggers. Blijkbaar kunnen die veel kwijt? Ik kan een mark 1 in ieder geval makkelijk veroorloven. Bad plan, good plan?

Ik wil dus echt voorlopig alleen maar minen. Lekker veilig in m'n regio, en het vergt niet veel aandacht :)

PS: redwing, bedankt voor je aanbod, maar ik vond toch dat ik m'n beginners fouten "the hard way" moest herstellen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Miletos op 17-09-2005 17:16 ]

2005.09.17 13:41:00

Victim: Morthar
Alliance: Unknown
Corporation: Infinite Improbability Inc
Destroyed Type: Tempest
Solar System: Z-H2MA

Involved parties:

Name: R Dan
Security Status: 4.3
Corporation: Infinite Improbability Inc
Weapon Type: 'Langour' Drive Disruptor I

Name: Stas Zavad2
Security Status: 1.3
Corporation: Rage and Terror
Ship Type: Tempest
Weapon Type: 1400mm Howitzer Artillery II

Name: Rumata
Security Status: -1.7
Ship Type: Apocalypse
Weapon Type: Tachyon Beam Laser II

Name: Soul mASter
Ship Type: Megathron
Weapon Type: 425mm Railgun II

Name: XCommandeRX
Security Status: 1.4
Weapon Type: 1400mm Howitzer Artillery II

Name: Tar Gorthaur (laid the final blow)
Security Status: -1.1

Name: WRWR
Security Status: -0.4
Weapon Type: 1400mm Gallium I Cannon

Name: XaHyPuK
Security Status: -0.1
Ship Type: Megathron
Weapon Type: 425mm Railgun II

Name: Jin Kadama
Security Status: -0.8
Weapon Type: Tracking Disruptor II

Name: BlackClaw
Security Status: -1.6

Name: Gripen
Security Status: 1.9
Ship Type: Armageddon
Weapon Type: Mega Beam Laser I

Destroyed items:

Type: Large Armor Repairer II (Fitted - Low slot)

Type: Fleeting Warp Scrambler I (Fitted - Medium slot)

Type: 1600mm Reinforced Steel Plates II (Fitted - Low slot)

Type: Cap Recharger II (Fitted - Medium slot)

Type: Armor Explosive Hardener II (Fitted - Low slot)

Type: Armor Kinetic Hardener II (Fitted - Low slot)

Type: Armor Thermic Hardener II (Fitted - Low slot)

Type: Cap Recharger II (Fitted - Medium slot)

Type: Valkyrie I (Drone Bay)
Quantity: 5

Type: 100MN Afterburner II (Fitted - Medium slot)

Type: 800mm Repeating Artillery II (Fitted - High slot)

Type: 800mm Repeating Artillery II (Fitted - High slot)

Type: Fusion L (Fitted - High slot)
Quantity: 53

in precies 5 seconden was ik hem kwijt

ow en die eerste participant was een corpmate waarmeed ik 5 min eerder een setup aan het testen was

errug errug jammer maarje. Ik ga mijn machariel maar eens in elkaar zetten

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 17-09-2005 20:08 . Reden: Tekst gedeaandachttrekkert ]

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Easy met die killmails hier, daar hebben we killparsers voor ;)

Ach jah Shit happends zeg maar, ziet er niet naar uit dat je geen geld hebt voor een nieuwe ;)

... MMORPG Addict.

hehe

ach die machariels die vinden we netjes daar ga ik echt geen geld aan uitgeven als je ze met een uurtje werk kan hebben.

Maarja maar weer eens kijken wat shinra gaat doen aan rus nu ze immensea aan het aanvallen zijn

Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:05:
hehe

ach die machariels die vinden we netjes daar ga ik echt geen geld aan uitgeven als je ze met een uurtje werk kan hebben.

Maarja maar weer eens kijken wat shinra gaat doen aan rus nu ze immensea aan het aanvallen zijn
een uurtje? 10/10 complex zeker?

die zijn tof om te doen ;p

Anoniem: 154608 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:33:
[...]

een uurtje? 10/10 complex zeker?

die zijn tof om te doen ;p
daar waar de bpc's liggen wel d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil zelf over een tijdje nog een nightmare kopen/looten

ik ben namelijk amarr/caldari char, dus een perfect ship voor mij O+

maar goed moet eerst ff tech II lasers trainen, dus ik wacht nog ff :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou hem niet kopen denk dat je daar spijt van krijgt als er t2 bships uitkomen dan zal de prijs namelijk drastish dalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjah dat dacht ik ook al, maar tech 2 ships duren nog wel ff, voordat tech II ships betaalbaar zijn, zijn we wel weer een maandje of 4 verder gok ik....

maar goed het duurt ook nog een poosje voor ik tech II energy weapons kan gebruiken, ben eerst cruise en torps naar 5 aan het trainen, nog zo'n 30 dagen totaal. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Semmy, nooit setup testen buiten station, maar op een ss :). Denk dat, dat een handige tip is aangezien ik ook zo een bs ben verloren :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben niet zo een bship kwijtgeraakt maar door een miscommunicatie.

we hadden daar ff onze setting getest en gingen naar een belt omdat iemand een af wou testen.

Vervolgens zij iemand er is een rat in local dus ik jump naar een gate bleken het er 19 te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
steve_jacks schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:09:
Na jullie tips te hebben gevolgd ben ik 2 dagen af en aan condensed- en massive Scordite gaan minen en heb ik nu 500.000 ISK. Wat is een verstandige keus om als schip te kopen, wanneer ik door wil gaan met minen?

Ik zie het rond die astroids altijd helemaal vol hangen met Iteron cargo tuggers. Blijkbaar kunnen die veel kwijt? Ik kan een mark 1 in ieder geval makkelijk veroorloven. Bad plan, good plan?

Ik wil dus echt voorlopig alleen maar minen. Lekker veilig in m'n regio, en het vergt niet veel aandacht :)
Frig zoeken met zoveel mogelijk turret hardpoints en evt. mining bonus (als je straks cruiser kan vliegen moet je een scythe of een osprey pakken).
Hauler moet je degene pakken die je makkelijk en snel kan trainen, zoveel mogelijk cargo space heeft en zoveel mogelijk low-slots (voor expanders). Veel gaan voor de iteron V aangezien je daarmee het meest kan vervoeren van de standaard haulers. Ikzelf vlieg een badger II, en daar kan ik ook altijd goed genoeg uit de voeten, maar dat ligt er dus een beetje aan wat je van plan bent.
PS: redwing, bedankt voor je aanbod, maar ik vond toch dat ik m'n beginners fouten "the hard way" moest herstellen :P
np, kan geen kwaad om het zo te leren, maar vond zelf aan het begin het mijnen veels te lang duren, en dan heb je na een paar dagen wel de skills voor een leuke frig/cruiser maar nog niet de isk. Beetje hulp is dan nooit weg :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahhhh morgen weer in een pvp corp ;p

time to rumble :D

Gelukkig eindelijk weer een beetje mensen afraggen, kep er nu al zin in, dat agent running carebearing gedoe van mij de laatste tijd komt me de neus uit. Nu is het tijd voor de leuke kant van eve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Wist niet dat Arcane Industries een aantal GOTters in zich had :/

Van mij mogen ze in ieder geval zo snel mogelijk uit de Catch corridor vertrekken. En als het niet goedschiks kan ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Starwolf, ARIN is opgezet door Gotters (maverick en ik kwamen met het idee, en Joop was ook al snel van de partij als BoD en de leden volgde snel) en is stiekem wel beetje DE GoT corp in eve denk ik (samen met princ - de empire huggers ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
StarWolf schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:49:

Van mij mogen ze in ieder geval zo snel mogelijk uit de Catch corridor vertrekken. En als het niet goedschiks kan ... >:)
Dat gaat niet echt snel gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-03 09:17
steve_jacks schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:09:

Steve,

Als je lekker wilt minen zijn er twee dingen om op te letten;

1. een frigate met veel cpu-power
2. minimaal twee turret hard points
3. als het even kan ook op cargo space letten.

Met die twee turret hard points kan je als het goed is twee redelijke mining-lasers mounten en de cpu-power (hopelijk voldoende; anders misschien met een co-processor in low-slot) zorgt er voor dat die mining-lasers het ook werkelijk doen. :)

Als je een industrial (Iteron of Badger) ship hebt kan je de volgende truuk toepassen:

Ga minen in je frigate. Zorg dat je stil hangt in space. Als je cargohold vol zit rechts-klikken op de ore en jettison klikken. Er verschijnt dan een container vlak bij je schip (minder dan 300meter). Deze container zie je ook in je overview (even op afstand sorteren). Geef de container een naam (bijvoorbeeld "18:34 steve") en open hem door er met de rechter muis knop op te klikken. De reden waarom je de tijd van creatie in de naam zet is omdat deze kans na een (1) uur imploderen. Dan zou dus alles wat er in zit verloren gaan.

Als je can daar zo hangt kan je er steeds ore in slepen totdat je ongeveer zo veel hebt als er in een keer in je industrial ship past. Dan vlieg je als een speer naar je station .. weer naar buiten in je industrial .. naar de can .. klik open can .. sleep naar je cargo hold .. en hup terug naar station. Je loopt het risico dat er iemand van je ore snoept maar dat is mij persoonlijk nog nooit gebeurd.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 22-06 22:12

Erikie

www.erikie.nl

StarWolf schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:49:

oef, ik hou van dit soort berichten :P

wanneer komen jullie :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 20:55

razoon

"Keep on keeping on"

Ik ben met Eve begonnen en zou graag in dezelfde organisatie willen zitten met andere GOT'ers.
Wat moet ik doen/waar moet ik heen warpen?
Ik ben van Aldari/Deteis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je net begonnen bent kan je het beste Rai Ardosa of Kaastosti contacten in game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik zit sinds kort in STC [Stain-Alliance] aangezien mijn oude corp [SFHI] corp gemerged is met ze. Moet zeggen dat het me zeker wel bevalt, dit is veel meer een PvP gerichte corp en hun TS channel en corp chat is altijd druk :)
En het speelt gewoon zoveel mooier op mijn nieuwe 24" tft-tje [8)], de extra ruimte is superfijn gewoon :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 20:55

razoon

"Keep on keeping on"

Watvoor resolutie speel je nu? En wat bedoel je met die extra ruimte? Hoe heb je je scherm ingedeeld?

[ Voor 55% gewijzigd door razoon op 20-09-2005 20:09 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

1920x1200, de extra ruimte tov van 1600x1200 is toch wel fijn eigenlijk, er passen gewoon meer dingen in beeld, en tijdens PvP heb je meer overzicht :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:20

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Een nadeel van die resolutie is natuurlijk wel dat je helemaal niets meer kunt lezen ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• JeroenB
Hoe zit het trouwens met levels en ranks? Level is dat nummer dat achter de skill staat? Ga je een level op een skill omhoog als je rank 5 hebt gehaald ofzo?

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

JeroenB schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:55:
Hoe zit het trouwens met levels en ranks? Level is dat nummer dat achter de skill staat? Ga je een level op een skill omhoog als je rank 5 hebt gehaald ofzo?
Rank is hoe moeilijk de skill is om te leren.

Level betekend hoeveel je van de skill al geleerd hebt (hoe "profesioneel" je al bent op het gebied van de skill)

Hogere rank == Langere Trainings tijd.
Elk extra level betekend extra bonus die de skill geeft.

... MMORPG Addict.

• ravenger
zo werkt het gelukkig niet, er is geen experience systeem en je kan dus alleen een skill level up door die te trainen (zoiets als in The Matrix, waar je Neo kung fu ziet leren door een program in zijn brain te loaden). Die skills kan je kopen op de markt, en elke skill heeft 5 levels. Hoe lang een skill duurt om te trainen hangt af van de rank van de skill, ofwel de rank is een vermenigvuldigingsfactor van de tijdsduur om een skill te trainen.
Verder hangt de tijd die je nodig hebt om iets te trainen af van de attributes waarop een skill gebaseerd is. De skill "Gunnery" bijvoorbeeld heeft hangt af van de attributes "Perception" en "Willpower". Hoe hoger je deze attributes hebt, hoe sneller je deze skill leert. Attributes kan je op zijn beurt weer verhogen door skills te trainen die onder de noemer "Learning" vallen, en je kan ook attributes verhogen door attribute implants.

hehe lol dit is het leukste wat ik tot nu toe heb gehoord met betrekking tot skill training

>:)

no offense to you natuurlijk :>

na een complete baggerdag heb ik toch weer effe gelachen >:)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Een rank 2 skill duurt 2 keer zo lang om te trainen als een rank 1 skill.
Als een rank 1 skill bijvoorbeeld 6 minuten duurt om te trainen naar level 1, duurt een rank 2 skill dus 12 minuten.

\o/

• JeroenB
Bedankt voor de reacties (graag gedaan SurVie :)), maar wat ik me dan nog afvraag: is er van elke skill een rank 1, 2, 3, etc. te krijgen? En is het dan slim om meteen voor de rank 5 variant te gaan? Volgens mij snap ik iets fundamenteels nog steeds niet...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nee, elke skill heeft een vastgestelde rank [tussen de 1 en 12]
Over het algemeen geld dat basic/goedkope skills een lage rank hebben en de dure advacned skills een hogere rank. De battleship skill is bijv rank 8, terwijl mining rank 1 of 2 ofzo is.
Het enige wat rank doet is de training-tijd aanpassen, je hoeft er geen rekening mee te houden, behalve om te bepalen hoe lang een skill ongeveer duurt om te trainen.

Levels heb je nodig om items/schepen/andere skills te kunnen gebruiken. Om bijv cruisers te kunnnen trainen heb je level 4 frigate nodig.

\o/

• JeroenB
Duidelijk! Ik heb Analytical Mind en Instant Recall getraint samen met Learning. Ik las echter dat er ook hogere rank skills zijn om je attributen te verhogen. Die kun je dus opzich ook gaan trainen voordat je de lagere rank enhancements hebt gedaan? Alleen dat is dan natuurlijk niet handig omdat de lagere ranks sneller te trainen zijn voor hetzelfde effect.

De hogere rank skills hebben (zeker als het effect van de skill hetzelfde is zoals bij learning) meestal de lagere rank skill als vereiste voordat je die hogere kan gaan leren :)

Tis ff wennen maar het werkt wel het systeem :) (alleen zo irri als je zolang moet wachten af en toe ;))

Anoniem: 91397

Lees een killmail van een dominix met heel hele zooi heavy drones in zijn bay oid, toch een beetje jammer...

• redwing
Anoniem: 91397 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:33:
Lees een killmail van een dominix met heel hele zooi heavy drones in zijn bay oid, toch een beetje jammer...
Meestal kan een domi wat meer drones meenemen als dat je er tegelijk rond kunt laten vliegen :) Als die drones gewoon vergeten zijn is het inderdaad nogal jammer :P

[removed]

redwing schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:26:
[...]

Meestal kan een domi wat meer drones meenemen als dat je er tegelijk rond kunt laten vliegen :) Als die drones gewoon vergeten zijn is het inderdaad nogal jammer :P
Ach das nog niets, ciminal en ik hebben een jaar geleden in JQA space met een blackbird en kestrel een megathron neergehaald van JQA. (blackbird met torpedo's en kestrel met cruise missiles, ja dat kon toen nog :'( ) Die dropte nice 3 harvesters voor ons ( + 4 of 5 destroyed). Voor de duidelijkheid, hij was ook nog pvp setup.... ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2005.09.25 10:23:00

Victim: Brados
Corporation: The Scope
Destroyed Type: Megathron
Solar System: Yehaba
System Security Level: 0.2

Involved parties:

Name: SurVie (laid the final blow)
Security Status: -0.7
Corporation: Contraband Inc.
Ship Type: Crusader
Weapon Type: Dual Light Pulse Laser II

Destroyed items:

Type: Overdrive Injector System I (Fitted - Low slot)

Type: Basic Mining Drone (Drone Bay)

Type: Medium Capacitor Battery I (Fitted - Medium slot)

Type: Hornet I (Drone Bay)

Type: Hornet I (Drone Bay)

Type: Multifrequency M (Fitted - High slot)
Quantity: 1

Type: Hammerhead I (Drone Bay)
Quantity: 5

Type: 650mm Artillery Cannon I (Fitted - High slot)

Type: Multifrequency M (Fitted - High slot)

Type: Heavy Missile Launcher I (Fitted - High slot)

Type: Heavy Capacitor Booster I (Fitted - Medium slot)

Type: Phased plasma M (Cargo)
Quantity: 121

Type: Widowmaker Heavy Missile I (Cargo)
Quantity: 882

Type: Small Ld-Acid Capacitor Battery I (Cargo)

Type: Explosion Dampening Amplifier I (Cargo)

Type: Passive Targeter I (Cargo)

Type: Medium Energy Neutralizer I (Cargo)

Type: 1MN Afterburner I (Cargo)

Type: Basic Capacitor Flux Coil (Cargo)

Type: Phased plasma M (Fitted - High slot)

Lol noobs 4tw ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

:X My first second megathron?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe you can say that again :P

he was npc hunting and begging me to keep his mega-t... ;)

---------------------------------------------------------------

Channel ID: 2102459826
Channel Name: Private Chat (Brados)
Listener: SurVie
Session started: 2005.09.25 10:19:36
---------------------------------------------------------------

[ 2005.09.25 10:19:42 ] SurVie > sup?
[ 2005.09.25 10:19:58 ] Brados > please :/
[ 2005.09.25 10:20:00 ] Brados > stop
[ 2005.09.25 10:20:06 ] SurVie > you have 25 mil?
[ 2005.09.25 10:20:17 ] Brados > yep, later
[ 2005.09.25 10:20:24 ] SurVie > now before you die
[ 2005.09.25 10:20:29 ] SurVie > if you pay i stop
[ 2005.09.25 10:20:31 ] SurVie > otherwise b00m
[ 2005.09.25 10:20:36 ] Brados > i ave only 3 mill :(
[ 2005.09.25 10:20:52 ] Brados > please
[ 2005.09.25 10:20:53 ] SurVie > sry then
[ 2005.09.25 10:20:55 ] SurVie > that's the game

Mega goes b00m here

[ 2005.09.25 10:23:14 ] Brados > thanks..

i scramble the pod

[ 2005.09.25 10:23:24 ] Brados > omg

now i feel sorry for him and let him go without ransom

[ 2005.09.25 10:24:26 ] SurVie > ttyl

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 154608 op 25-09-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hehe good old ransomtactics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF @ die fitting :D en ik dacht dat ik slechte fittings kon maken :P Had je die fitting gezien voordat je z'n pod liet gaan? Ik had die pod opgeblazen met het bericht leer beter fitten!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441 schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:56:
WTF @ die fitting :D en ik dacht dat ik slechte fittings kon maken :P Had je die fitting gezien voordat je z'n pod liet gaan? Ik had die pod opgeblazen met het bericht leer beter fitten!! :P
nope niet naar die fitting gekeken maar ik had wel zoiets verwacht, hij had geen of iig weinig tank en was aan het npc hunten in low sec (in een freakin mega). ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
omfg, wat een butt fitting!

je had eigenlijk met iemand er bij moeten zijn, dat je zen schip kon kapen ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154608 schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:06:
nope niet naar die fitting gekeken maar ik had wel zoiets verwacht, hij had geen of iig weinig tank en was aan het npc hunten in low sec (in een freakin mega). ;p
Mja 1,5 jaar geleden heb ik ook in m'n mega zitten hunten in .4 systems (maar ja toen schoot je nog altijd raak op frigs met bs guns :P ) maar had ik in iedergeval hybrids en large dingen gefit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mja en een armor tank ipv overdrives :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:38
Ach ja, mijn alliance heeft als eerste een dread verloren ;) Hihih ;) Enemy had beetje veeel scorpions.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Carda schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:17:
Ach ja, mijn alliance heeft als eerste een dread verloren ;) Hihih ;) Enemy had beetje veeel scorpions.
Ik merk ook dat scorps steeds weer populairder worden. Heel vroeger [toen CFS nog bestond ;) ] waren er in een gang altijd wel mensen die een scorp vlogen, maar sinds exodus zag je ze nauwelijks meer. Tegenwoordig zie ik ze steeds vaker weer :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van een titan of is dit (nog) niet mogelijk....
is het verder ook mogelijk om in jovian space te komen of is dit gewoon daadwerkelijk niet bereikbaar dmv jumpgates
ben verder weer ff op een nieuwe trial aan het spelen alleen nu met een gallente char...geld om over te gaan op subscribed is er nog niet en ik begin toch best wel verslaafd te worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Nope en Nope
Titans komen wel ooit, maar nog niet binnenkort [NA de volgende Big Path iig]
En jovian space is nog niet te bereiken, als het mogelijk was had iemand het al lang gedaan namelijk :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

hmmm spijtig hope dat ze dan snel op het toneel kunne verschijnen lijkt me machtig als je daarmee op een slagveld aan komt warpen :9~ maar des te meer een reden om aan het spelen te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Titans zullen waarschijnlijk een supportrol hebben, ze kunnen bewegen, maar het zal niet veel zijn, want het zijn in principe vliegende stations :D
Ik denk ook niet dat je graag met een titan een battle in warpt [als ze al kunnen warpen]. Het zal me niks verbazen als je meer zullen kosten dan een outpost :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

als ik de chronicles moet geloven zullen ze zeker in staat zijn om te warpen en ook zeker wel om te bewegen maja chronicles en ingame zijn waarschijnlijk twee heel verschillende dingen...hopen dat ze een beetje bij hun eigen verhaal blijven...mocht iemand dan als eerste zo'n vliegend station bemachtigen dan kan diegene er op rekenen dat hij/zij de komende tijd regeert in de wereld van EVE...maargoed einde toekomst muziek tis maar afwachten....
wanneer komt eik de volgende grote patch/uitbreiding uit?als ik het goed begrepen heb is dat ieder half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De planning is een grote patch elk half jaar inderdaad. De volgende grote word kali.

\o/

Anoniem: 95813

Looks nice. Verheug me op ce carriers met de xl drones :)

over die mega met een goede setup had mr hijacker geen kans gehad :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek je een trial? Dan kun je die hier aanvragen.