Freelancer

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Aangezien er nog geen topic loopt over dit, voor mij iig, langverwachte spel, open ik hem zelf maar.

Releasedata zijn bekend: 4 maart US, 18 april Europa!

Voor diegene die niet bekend zijn met Freelancer:

Freelancer is een space-sim met een "open" universum, dwz je kan op planeten landen, handelen, een piraat worden, net wat jij wil.
Je krijgt tijdens het verloop van het spel wel een aantal missies, maar die veranderen ook al naar gelang het pad wat jij inslaat. (als pirate krijg je andere missies als wanner je miner word)

Tevens kan je verschillende spaceships, en los daarvan wapens, cargoholds e.d. aanschaffen, en zo je schip helemaal naar je eigen specificaties maken, zeg maar á la Elite (voor wie dat nog kent)

Ik vroeg me af wie hier nog meer op zit te wachten, en of ze nog interessante links naar reviews en tips/strategies sites weten.

Hier kan je iig meer info vinden over Freelancer:

Officiele homepage Freelancer
Lancer's Reactor
Lancer's News
Freelancer Frequently Asked Questions

[ Voor 13% gewijzigd door zion op 06-03-2003 14:48 . Reden: url ff gefixed ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29330

Hmmm ziet er gelikt uit zie picture.
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_ss_ss_005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_ss_ch_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_ss_ss_009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_ss_ss_001.jpg

Distinctive Styles of Play

Chase the almighty dollar, disrupt the corrupt government, enforce the law, chase human prey...every game is different. Want access to easy money? Become a Lane Hacker: take down cargo ships and sell the goods on the black market. Feeling noble? Join the Liberty Navy and help make the universe a safer place for everyone. The choice is yours.

Hmmm denk wel dat het een beetje weg heb van Eath and Beyond zoals ik dit allemaal lees of iets een beetje weg van starwars ofzo.
Hopelijk komt er nog een demo voor die tijd om het uitteproberen voor de rest ziet het er gelikt uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 29330 op 27-01-2003 17:06 . Reden: ff plaatjes tegevoegd voor zion omdat die op modempje zit ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
De screenshots die ik heb gezien waren al wat ouder, maar zagen er wel erg mooi uit. Vooral het feit dat je op andere planeten kan landen en daar kan handelen enzo is erg leuk :)
Heb je misschien wat nieuwe screenshots? Dat maakt de startpost wat leuker.

Ooh CrazyBytes heeft al een plaatje gegeven :P
Maar Freelancer stond eerder in de planning dan Earth & Beyond dus lijkt me eerder dat die op Freelancer lijkt dan andersom ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 27-01-2003 16:59 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Volgens de info van lancer's reactor komt er idd nog een demo vóór de uiteindelijke release date.
MaRc0 schreef op 27 January 2003 @ 16:58:
De screenshots die ik heb gezien waren al wat ouder, maar zagen er wel erg mooi uit. Vooral het feit dat je op andere planeten kan landen en daar kan handelen enzo is erg leuk :)
Heb je misschien wat nieuwe screenshots? Dat maakt de startpost wat leuker.
Ik ben een modemmer (op mijn werk) dus vandaar het opvallende gebrek aan screenshots ;)

[ Voor 71% gewijzigd door zion op 27-01-2003 17:00 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Ik hoop dat het een waardige opvolger wordt van Privateer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

De eerste *echt* waardige opvolger van Elite in bijna twintig jaar... 2003 gaat een goed game-jaar worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
AwesomE schreef op 27 januari 2003 @ 17:07:
Ik hoop dat het een waardige opvolger wordt van Privateer.
phew.... nice photo (avatar) trouwens.... :*) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37
Zijn er al systeemeisen bekend?
Ik hoop echt dat ik het nog kan spelen op m'n athlon750, want ik zit hier al zolang op te wachten en geld om te upgraden heb ik niet...
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze de multiplayer gaan implementeren. Hopelijk wordt dat meer dan de standaard dogfights.

[ Voor 29% gewijzigd door -=Indigo=- op 27-01-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
-=Indigo=- schreef op 27 januari 2003 @ 17:24:
Zijn er al systeemeisen bekend?
Ik hoop echt dat ik het nog kan spelen op m'n athlon750, want ik zit hier al zolang op te wachten en geld om te upgraden heb ik niet...
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze de multiplayer gaan implementeren. Hopelijk wordt dat meer dan de standaard dogfights.
The requirements are not yet set, though the first early builds shown to the press were run on a Pentium II 450 with a nVidia TNT card. A recent interview with the project manager Phil Wattenbarger estimated the system requirements to be a 600 MHz processor, 128 MB RAM and a 16 MB Graphics Card. The game also support T&L acceleration found primarily in the Radeon and GeForce-series of graphics cards. Also 32 MB on the graphics card should improve the visuals tremendously. Like most games these days (and as in Starlancer), there should be a certain amount of customizations available in-game that would allow for lesser system to at least be able to run it. This may not provide everyone with the best examples of "eye candy" available, but ensures playability on a wide variety of systems.
Tevens zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om Clans te vormen, maar je kunt elkaar online overal tegenkomen. Dus het is aan jou om te bepalen of je je medespelers uit de lucht wil knallen :) (of aan je opponent natuurlijk >:) )

* zion gaat dan ook volgende maand zijn PIII-500, 768mb, Ti 4200SE upgraden (K7S5A + XP2000+ + Cooler)
DroogKloot schreef op 27 januari 2003 @ 17:12:
De eerste *echt* waardige opvolger van Elite in bijna twintig jaar... 2003 gaat een goed game-jaar worden. :)
Juist, héél juist.
Ik was dan ook een Elite junkie, daarom loop ik hier ook zo naar uit te kijken.

Welke rank had je met Elite? * zion was Elite :)

[ Voor 117% gewijzigd door zion op 27-01-2003 17:37 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35
Lijkt me vette game, maar is die ook multiplayer? Dan is hij nog vetterrrrrrr!!!!!!!!!

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
xtreme_lunatic schreef op 27 January 2003 @ 17:47:
Lijkt me vette game, maar is die ook multiplayer? Dan is hij nog vetterrrrrrr!!!!!!!!!
Will multiplayer be a part of Freelancer?
This has been confirmed. Microsoft has repeatedly mentioned the use of private persistent servers. The technical aspects and what protocols will be utilized is yet to be seen. Death Match and Co-op type of multi-player options seem to be a given at this point.

The idea of the persistent servers could be a real interesting idea with the usage of bandwidth being the biggest concern at this point. But unless something dramatic happens in the final development of the game, this could be the prequel of Freelancer Online.
voor deze vragen kan ik jullie trouwens het beste verwijzen naar:
Freelancer Frequently Asked Questions

[ Voor 11% gewijzigd door zion op 27-01-2003 17:54 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35
Ohw ok. |:(

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lijkt mij best een mooie game worden, ik ben ook een groot fan van space sims.
Alleen heb ik toendertijd gelezen dat het niet met een joystick valt te spelen, de spaceships dus gewoon met de muis enzo.
Toen was dat voor mij echt een grote tegenvaller maar ik moet zeggen dat ik ook totaal geen idee heb wat ik me moet voorstellen met zon muisbesturing.
Mischien verander ik nog wel van gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
De screenies zien er goed uit, hopelijk is de gameplay iets :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
is ook de opvolger van StarLancer toch ?

ziet er wel koel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kris schreef op 27 januari 2003 @ 19:14:
is ook de opvolger van StarLancer toch ?
Yup :)
Alleen is Freelancer een stuk ambitieuzer, groter, beter enzovoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Sipio schreef op 27 January 2003 @ 18:58:
Lijkt mij best een mooie game worden, ik ben ook een groot fan van space sims.
Alleen heb ik toendertijd gelezen dat het niet met een joystick valt te spelen, de spaceships dus gewoon met de muis enzo.
Toen was dat voor mij echt een grote tegenvaller maar ik moet zeggen dat ik ook totaal geen idee heb wat ik me moet voorstellen met zon muisbesturing.
Mischien verander ik nog wel van gedachten.
Je kan met de muis bijvoorbeeld dingen targetten (missiles, ships, asteroids, e.d.) om vervolgens via je keyboard te navigeren, tevens heb je veel keyboard shortcuts zodat je heel intuïtief (schijnt) kunt gamen.

Ik moet het ook nog zien alleen wat ik van de betatesters tot nog toe gelezen heb schijnt het prima te werken.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Achter dit spel zit een heel verhaal.
Het spel is van digital anvil, opgericht door Chris Roberts, de maken van de Wing Commander serie. Ik meen dat deze firma toen ook nog Star Lancer heeft gemaakt. FreeLancer speelt zich af in hetzelfde universum als Star Lancer, al is het spel verder meer te zien als een opvolger van Privateer, wat betreft gameplay dan. Een indruk van die gameplay is te lezen op de site zelf.
Maar het spel is al heel wat jaren in ontwikkeling. Volgens de eerste berichten zou het spel nu al enkele jaren uit moeten zijn. Maar door overname (wisselen van uitgever) van DA en het eruit stappen van Chris Roberts (hij staat nu alleen nog maar aan de zijlijn en zijn broer heeft het overgenomen) is het spel nogal vertraagd.
Ik hoop wel dat ze hun ambitieuse plannen kunnen waarmaken, al zal de impact die het spel 2 jaar geleden had kunnen hebben nu heel wat minder indruk maken.

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

zion schreef:
[...]

Juist, héél juist.
Ik was dan ook een Elite junkie, daarom loop ik hier ook zo naar uit te kijken.

Welke rank had je met Elite? * zion was Elite :)
Heh. In het begin kwam ik niet verder dan *kuch* Mostly Harmless *kuch* maar aangezien ik toen een klein groen Klootje was, druk bezig om z'n eerste schreden in de digitale wereld te zetten, is dat te begrijpen. :P Uiteindelijk (zeven jaar later :)) heb ik het alsnog tot Elite geschopt. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door DroogKloot op 27-01-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Elite???
Uit welk jaar kwam dat? Was dat zelfs nog voor mijn intrede in de spelletjes wereld??? (Lemmings! De originele)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21227

Officiele homepage Freelancer

Verder ziet het er ernstig strak uit, en het lijkt enorm veel op het :9~ spel privateer, privateer2 - the darkening (dagen gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

uhm, waarom doet de titel me aan starlancer denken...

heeft het daar wat mee te maken??

ziet er verder GOED uit.
ben gek op spaceship sims, dus dit word er weer eentje voor de collectie!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TepelStreeltje schreef op 27 januari 2003 @ 20:11:
uhm, waarom doet de titel me aan starlancer denken...

heeft het daar wat mee te maken??

ziet er verder GOED uit.
ben gek op spaceship sims, dus dit word er weer eentje voor de collectie!
Als je iets naar boven had gescrollt had je kunnen lezen dat Freelancer de opvolger is van Starlancer, ze hebben dus wat met elkaar te maken ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hopelijk is ie stukken opener en vrijer dan earth & beyond. Misschien wel de ultieme space game voor mij (eindelijk....)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Edsger schreef op 27 January 2003 @ 19:57:
Elite???
Uit welk jaar kwam dat? Was dat zelfs nog voor mijn intrede in de spelletjes wereld??? (Lemmings! De originele)
a trip down memory lane:

"Elite" was written by David Braben and Ian Bell starting in 1982 while the authors were still at Cambridge University. It was first published by Acornsoft on the BBC Micro in September 1984 to huge critical acclaim. The rights to other computer platforms were then auctioned by Jacqui Lyons of Marjacq, and British Telecom then went on to publish on many other platforms under the name of Firebird.

In "Elite" the player starts with a basic Cobra MkIII space craft, and a measly 100 Credits. The player then has to survive in a hostile galaxy containing traders, pirates, police, bounty hunters, and an elusive alien race, the "Thargoids". The player can earn money in many ways, including taking say, food from an agricultural world to an industrial world, and machinery on the return journey. They may prefer to be a pirate themselves, or perhaps do a little of each.

"Elite" set many firsts, and was the first genuine 3D game on home computers. Even many years after its release it is fondly remembered. For example "Probably the best computer game ever" (The Times, December 1988). It went on to sell around 1,000,000 units, and is popular still, having appeared on most popular formats.

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 27-01-2003 21:11 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Ik mis(te) duidelijk dus een game in de lijst van klassiekers.
Dank voor het bijspijkeren van mijn geschiedenis kennis. _/-\o_
Nu maar hopen dat wij over 10 jaar Freelancer zo zullen herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Privateer2 was/is een van de games die mij het meeste plezier bezorgd heeft.
Heel mooi hoe die verhaallijn zich onthulde, en dan die gespeelde scenes er elke keer bij waar je een keuze kon maken.

Denk dat ik ondanks die muisbesturing toch maar eens serieus moet gaan uitkijken naar deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
Privateer 2 heb ik nog geleend uit de bibliotheek. Ik heb het spel nooit zover kunnen spelen dat de verhaallijn echt begon. Toen het net spannend werd moest ik het weer inleveren :(

Ik denk dat er ook een goed alternatief voor de muisbesturing zal zijn. Ze hebben daar ook lang over liggen wikken en wegen, bovendien willen ze denk ik niet hun trouwe schare fans teleurstellen.
Hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51628

Mooie pictures en de storyline lijkt me ook wel wat :) Zal deze game toch proberen te bemachtigen alstie uit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

siggy schreef op 27 januari 2003 @ 20:44:
Hopelijk is ie stukken opener en vrijer dan earth & beyond. Misschien wel de ultieme space game voor mij (eindelijk....)
ik zat erover te denken E&B te kopen, maar toen zag ik dat je 10 dollar per maand moest betalen |:(

dat vind ik echt zo zuigen gewoon :(

wanneer gaan ze een gameserver 'ns finacieren door bedrijven in de game voor te laten komen? dat zou wel cool zijn, een space-station-McDonald's :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
casemodderpoel schreef op 30 januari 2003 @ 10:55:
[...]

ik zat erover te denken E&B te kopen, maar toen zag ik dat je 10 dollar per maand moest betalen |:(

dat vind ik echt zo zuigen gewoon :(

wanneer gaan ze een gameserver 'ns finacieren door bedrijven in de game voor te laten komen? dat zou wel cool zijn, een space-station-McDonald's :P
Of doe het zoals MS het doet, op een heleboel thuisservers. Kost het ook 0.

(Met freelancer zijn er geen centrale servers alleen thuisservers)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is wel gaaf met FreeLancer dat het Thuis servers zijn en niet zoals E&B dat je er voor moet dokken, zelfs ik was beta tester van E&B en de voledige versie kwam uit en moest er gewoon bruut weg voor betallen dan heb ik zo iets DIKKE SNIKKEL voor die gasten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Anoniem: 29330 schreef op 30 januari 2003 @ 17:25:
dat is wel gaaf met FreeLancer dat het Thuis servers zijn en niet zoals E&B dat je er voor moet dokken, zelfs ik was beta tester van E&B en de voledige versie kwam uit en moest er gewoon bruut weg voor betallen dan heb ik zo iets DIKKE SNIKKEL voor die gasten :P.
Is wel gaaf, maar dan moet ik wel wat minder gaan downen :(

Ach, doe ik tenminste wat nuttigs met mijn server :)
(hoop tenminste dat ik een server fatsoenlijk kan draaien (PIII-500, 384MB, 768Kb down/128Kb up)

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 30-01-2003 17:31 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Freelancer gaat echt zo hard ownen :D dit spel moet ik gewoon kopen lmfd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Releasedatum europa uitgesteld naar 18 april!

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ik ga hem denk ik maar pre-orderen in de states, weet iemand of dat nog problemen kan opleveren?

* zion BAALT van uitgestelde releasedates!

O, nog even de laatste systemspecs:
These are the latest public system requirements I know of:
Freelancer requires DirectX® 8.2 or greater. (Setup will install DirectX 8.2, or download the most recent version of DirectX from http://www.microsoft.com/directx)

Minimum Configuration

Windows® XP, Windows Me®, Windows 2000®, or Windows 98 SE®
(Windows NT® and Windows 95® are not supported)
600 MHz processor
128 MB RAM
4x CD-ROM/DVD-ROM drive
1.3 GB free hard disk space plus space for saved games (additional space required for Windows swap-file and DirectX 8.2 installation)
16 MB video card with DirectX 8.2 compatible driver
DirectX 8.2 compatible sound card
Keyboard
Mouse
An Internet Connection for Multiplayer (56k v.90 or faster required)

Recommended Configuration

1 GHz or faster processor
256 MB RAM
8x or faster CD-ROM/DVD-ROM drive
32 MB video card with DirectX 8.2 compatible driver
A Broadband Type Internet Connection or LAN Network for Multiplayer

Recommended for Serving Multiplayer Games

Dedicated computer with a Broadband Type Internet Connection or LAN Network: DSL, Cable, T1, T3, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door zion op 03-02-2003 16:04 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 01-06 19:06

Glorificationer426

come we hero rush yes?

w00t dit ziet r wel cool uit :9
Wordt wel weer es tijd voor een goeie spacesimshooter :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Brings back good privateer memories!

Idd jammer dat de release is uitgesteld maar welke game heeft dat nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

Oi! Dit wordt idd echt een zwaar roelerend spel :)

goh, dat wordt nog sparen.. Star Wars Galaxies op de 15e (als ze het niet wéér uitstellen :P) en dan Freelancer op de 18e :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

zion schreef op 03 februari 2003 @ 16:03:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Releasedatum europa uitgesteld naar 18 april!

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ik ga hem denk ik maar pre-orderen in de states, weet iemand of dat nog problemen kan opleveren?

* zion BAALT van uitgestelde releasedates!

O, nog even de laatste systemspecs:

[...]
als ik de sys-eisen zo zie kan deze game wel 'ns de nieuwe benchmark game worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo he die systeem eisen vallen flink mee zeker voor zo een mooi spel , alleen jammer dat hij uitgesteld is maar ja dat gebeurt tegenwordig met elk spel wat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Het lullige is dat ie in Amerika op 8 maart al uitkomt!

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Las net op het forum van http://www.lancersreactor.com dat FL gold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
:9~ :9~ Dit krijg je na 4 jaar werk :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.lancersreactor.com/t/art/fl/large/Ohter1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lancersreactor.com/t/art/fl/large/fl_ss_ls_002.jpg

Is het ook maandelijks betalen voor dit spel?
Freelancer is een space-sim met een "open" universum, dwz je kan op planeten landen.
Meer nog, je kan op ALLES landen wat je ziet :D

[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 07-02-2003 11:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Hacku schreef op 07 February 2003 @ 11:12:

Is het ook maandelijks betalen voor dit spel?
Natuurlijk niet, het is voornamelijk een singleplayer-game. Er zit wel multiplay in, maar dat is dus niet het hoofddoel van het spel.

Net als een 3D shooter met een multiplay-mogelijkheid dus. Dat kost dus niets extra.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Nou, er is wel degelijk heel erg gericht op online spelen hoor, maar zoals ik hierboven ook al ergens schreef, niet op centrale servers maar op user-servers, dus gratizzzzzzzzzzzz....

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

zion schreef op 07 februari 2003 @ 11:36:
Nou, er is wel degelijk heel erg gericht op online spelen hoor, maar zoals ik hierboven ook al ergens schreef, niet op centrale servers maar op user-servers, dus gratizzzzzzzzzzzz....
beter, ik haat namelijk betalen per maand, daarom besloot ik earth & beyond ook maar niet te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
casemodderpoel schreef op 07 februari 2003 @ 13:01:
[...]

beter, ik haat namelijk betalen per maand, daarom besloot ik earth & beyond ook maar niet te kopen :(
same here :/

maar als men 4 jaar aan het spel heeft gewerkt mogen we best wat verwachten van het spel, zoals SP als MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
of juist niet ;)

denk maar aan Daikatana van john romero, jaren uitgesteld en eind resultaat was puur bagger. Ik hoop voor freelancer het tegenovergestelde ... Ik hoop een HUD ala Wing Commander :9

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

HUD zit meer in de richting van Privateer, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.avault.com/previews/images/freelancer6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avault.com/previews/images/freelancer7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avault.com/previews/images/freelancer8.jpg

Om je digitale vingers bij af te likken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aaah stop met screenie's posten! nu kan ik al helemaal niet meer wachten :P

hmm of ik kijk gewoon niet meer in dit topic 8)7

maar wat afschuwelijk mooi zijn ze zeg!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik mag hopen dat ze in een patch joystick-support doen. Met een muis zal ik echt niet fatsoenlijk kunnen vliegen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zag gisteren trouwens Starlancer voor maar €5,- maar eens kijken hoe die speelt :)
Kan ik alvast een beetje wennen voordat ik Freelancer ga spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Starlancer speelt heel erg lekker :D erg leuk spel, kan me alleen herinneren dat ik nooit voorbij de laatste missie ben gekomen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 41570 schreef op 08 februari 2003 @ 12:41:
Starlancer speelt heel erg lekker :D erg leuk spel, kan me alleen herinneren dat ik nooit voorbij de laatste missie ben gekomen.. :/
Die is niet zo moeilijk hoor.. je moet er gewoon voor zorgen dat je buiten het schietveld van die laser blijft.. maw: vlieg de hele tijd door/vlak langs dat station

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, et bleef toch lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

Hmm jah, zelf begonnen met Frontier: Elite II, op het gebied van space sims... is de meest verslavende game geweest die ik ooit heb gespeeld, het werd vanzelf een RPG, puur door dat er geen verhaal aanwezig was en de geniale gameplay en dat alles wat je wilde mogelijk was... in een universum met meer dan een miljard sterren waar je heen kon vliegen...
het gevoel een beetje herleeft met Priveteer2, al moest dat spel het toch flink hebben van het verhaal, dat echter nog behoorlijk goed was ook :)
Ik denk dat wil je Frontier (dat Elite was met alle wensen van alle fans van Elite erin) overtreffen je een volgende stap moet maken in de ontwikkeling, en dat je dan toch uit komt op massive multiplayer...
Earth & Beyond was/is een teleurstelling op het gebied van space sim en op het gebied van RPG...
Freelancer kan een betovering gaan worden, maar een echte doorbraak of evenaring van Frontier of Elite verwacht ik echt niet... het is natuurlijk een onoverkomelijke vergelijking voor elke "free chose" space sim, en ik denk niet dat Freelancer hem zal doorstaan.
hoop gevestigt op EVE, hier, en anders nog maar even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Freelancer is 'uit' .. screens ? eerste speelervaringen ?

[ Voor 13% gewijzigd door FoggyFreek op 21-02-2003 18:09 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
FoggyFreek schreef op 21 February 2003 @ 18:09:
Freelancer is 'uit' .. screens ? eerste speelervaringen ?
I see :) http://www.isonews.com/release.php3?releaseid=72012

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mwoa ik heb hem en vind hem enigzins een teleurstelling. Het is iig wel 3d in gevechten en niet zo 2d achtig als in earth& beyond. Echter de planeten en stations staan wel stil in de ruimte dus zo 3d is het ook weer niet. verder heb je van die vaste 'snelwegen' waardoor je wat sneller kan reizen, echter in het begin mag je niet je system uit wat dus redelijk niet open is. Je moet dus eerst verplicht nog eens de filmpjes bekijken die je niet af kunt kappen wat ook nog eens irri is.

Verder heb je al helemaal geen keuze aan schepen in het begin, zal vast wel pas later in de game komen. Hierin vond ik earth&beyond dan wel weer sterk, je had direct keuzes. Freelance slaat dus letterlijk op freelancer van werken, je werkt voor jezelf, echter ik had gehoopt dat het evenveel zou betekenen dat je echt zelf kon doen wat je wilde. Ik zal nog wel een weekje doorspelen maar als dit zo blijft zoals het nu is vind ik dit een zware teleurstelling. Overigens vraag ik me echt af hoe ze hier nou 5 of 6 jaar aan kunnen werken...... Grafix zijn echt niet super en tot dusver heb ik niks out of the ordinary gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 00:37
Er is inmiddels ook een demo verschenen. Alleen te downloaden bij fileplanet: http://www.fileplanet.com/files/120000/120389.shtml
Je moet alleen eerst een dik uur in de rij staan :(
Iemand die een mirror heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03 09:11
siggy schreef op 21 February 2003 @ 19:02:
Mwoa ik heb hem en vind hem enigzins een teleurstelling. Het is iig wel 3d in gevechten en niet zo 2d achtig als in earth& beyond. Echter de planeten en stations staan wel stil in de ruimte dus zo 3d is het ook weer niet. verder heb je van die vaste 'snelwegen' waardoor je wat sneller kan reizen, echter in het begin mag je niet je system uit wat dus redelijk niet open is. Je moet dus eerst verplicht nog eens de filmpjes bekijken die je niet af kunt kappen wat ook nog eens irri is.

Verder heb je al helemaal geen keuze aan schepen in het begin, zal vast wel pas later in de game komen. Hierin vond ik earth&beyond dan wel weer sterk, je had direct keuzes. Freelance slaat dus letterlijk op freelancer van werken, je werkt voor jezelf, echter ik had gehoopt dat het evenveel zou betekenen dat je echt zelf kon doen wat je wilde. Ik zal nog wel een weekje doorspelen maar als dit zo blijft zoals het nu is vind ik dit een zware teleurstelling. Overigens vraag ik me echt af hoe ze hier nou 5 of 6 jaar aan kunnen werken...... Grafix zijn echt niet super en tot dusver heb ik niks out of the ordinary gezien....
Ik vind het dus echt een super spel. Na anderhalf uur spelen heb ik nu toegang tot alle systemen, dus zo erg is het in het begin niet. Die filmpjes zijn soms wel storend ja, maar zo vreselijk veel zijn er niet. Ook heb ik geen problemen met schepen kopen hoor, in het eerste stelsel heb ik al 4 verschillende schepen kunnen kopen en dan kan je ze ook nog helemaal tweaken.
Het Freelance werken spreekt mij wel aan, maar wat meer speciale missies (ipv. het "vernietig x in locatie y" waar er te veel van zijn) had van mij wel gemogen, maar je kan ook je tijd verdoen door bijvoorbeeld te gaan scavengen, of andere schepen aan te vallen. Meer ga ik niet zeggen, ik ga gauw weer verder spelen :D.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18657

-=Indigo=- schreef op 22 februari 2003 @ 11:39:
Er is inmiddels ook een demo verschenen. Alleen te downloaden bij fileplanet: http://www.fileplanet.com/files/120000/120389.shtml
Je moet alleen eerst een dik uur in de rij staan :(
Iemand die een mirror heeft?
www.filemirrors.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
daar staat hij nog niet :) de filename is freelancer_trial_gsi.exe .

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
net ff een paar uurtjes gespeelt, kewle game maar de graphics vallen een beetje tegen
het is overigens prima te spelen met muis. bij starlancer had ik echt een joystick nodig.
ik heb me eerste schip al aardig geupgrade en ben aan het sparen voor een nieuwe >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

idd kewle game :)

En het bedienen met alleen muis (trackball hier) gaat echt perfect! Had ik echt niet verwacht.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30567

hoe werkt die multiplayer dan? servers met 16-** players max of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03 09:11
Anoniem: 30567 schreef op 22 februari 2003 @ 22:42:
hoe werkt die multiplayer dan? servers met 16-** players max of hoe zit dat?
128 is maximale geloof ik.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16462

Heb de demo net "uitgespeeld". Dus de eerste verhaallijn missies gespeeld. Nu mag ik wel verder gaan, maar dan alleen in 1 sector en alleen losse bounty missies enzo of handelen tussen de twee planeten of space stations in die sector. Is wel een vet spel, doet me toch wel wat denken aan Privateer 2 van vroeger en dat is cool :)
Humor net, toen ik een planeet als waypoint had. Ik met vol gas erheen op de auto pilot zeg maar..vliegt ie zich kapot op die planeet! Was wel beetje vreemd, blijkbaar moet je dan zelf gaan remmen ofzo hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 00:37
Ik vind dit toch net iets te arcade-ish, terwijl ik starlancer wel tof vond... Kun je niet in de cockpit gaan zitten oid? Verder vind ik de controls niet zo storend maar 't was wel leuk geweest als ik mijn force-feedback joystickje kon gebruiken :)

btw. ik ben ergens in een missie waar veel mijnen rondzwerven + dat ik ook nog vijandelijke fighters moet neerhalen. Door die dogfights zie ik die mijnen helemaal niet op me afkomen. Enig idee hoe ik ze moet ontwijken :?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Ik mis de cockpit ook wel en dankzij een text render bug in de radeon drivers zijn de menu's in freelancer enorm gaar traag :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26621

Je kan wel in de cockpit zitten; ctrl + v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vet spel dit! Heb net een rhino gekocht, da's een trading ship met 80 cargo space. Ben nu runs aan het maken van Pittsburg naar Manhattan en terug, steeds Pharmaceuticals en Boron geloof ik handelend. Is wel makkelijke cash :) Hoewel ik soms overvallen word door Rogues als ik door een trade lane vlieg. Maar die rhino kan flink wat turrets en andere wapens mounten en heeft dikke pantser dus dat komt wel goed.

Ik scan soms voor de gein andere schepen. Nu scande ik daarnet een trade vessel in New York System ergens. Die vervoer 799000 (!) oxygen. HOLY SHIT.... Remember dat mijn "coole" rhino wel 80 kan vervoeren. Een zo'n dropoff van 800K goederen en je bent gelijk miljardair man :)
Ik vraag me af of je als speler uiteindelijk ook zulke schepen en zulke hoeveelheden kunt gaan vervoeren. Denk het niet eigenlijk maja.

Spel is erg mooi gemaakt, alles loopt vloeiend op 1024x768 met alle grafische opties aan. Het vliegen in de ruimte "voelt" ook goed, en de space stations en docking procedures, trade-lane "snelwegen" enzo zijn allemaal goed uitgewerkt. Ik vind het tot nu toe zeker een waardige opvolger voor de klassieker Privateer 2. Just my two cents.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16462 op 23-02-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Hoe zit het met het landen in steden, als je bijvoorbeeld een wereld invliegt, gaat die dan zegmaar een "nieuwe" level laden, of verloopt dat proces vloeiend....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Crashman schreef op 23 February 2003 @ 13:03:
Ik vind dit toch net iets te arcade-ish, terwijl ik starlancer wel tof vond... Kun je niet in de cockpit gaan zitten oid? Verder vind ik de controls niet zo storend maar 't was wel leuk geweest als ik mijn force-feedback joystickje kon gebruiken :)
Tsja, ik hoop toch echt dat ze in een patch joystick-support toevoegen. Niets werkt zo lekker bij space-combats als een joystick... als een muis zo handig zou zijn geweest zouden ze straaljagers en space shuttles ook wel met een muis hebben uitgerust.

Ik heb het spel nog niet gespeeld btw... eerst maar eens Splinter Cell uitspelen... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 23-02-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Preddie schreef op 23 February 2003 @ 14:07:
Hoe zit het met het landen in steden, als je bijvoorbeeld een wereld invliegt, gaat die dan zegmaar een "nieuwe" level laden, of verloopt dat proces vloeiend....
om je clicked op dock en je ziet een wmv dat je docked en dat je land op een platform. Dan zie je gewoon telkens wat plaatjes van de bar, launch pad en 2 mensen waar je kunt kopen en verkopen. Niks speciaals iig.

De vaste waarden van de goods vind ik echt waardeloos en het meerendeel is schieten in het begin wat nogal lame is, die rogues maken echt van die domme acties is niet te geloven. Verder is het nog sneller dan e&b saai geworden omdat je eigenlijk wel eerst die jobs uit moet oefenen voordat je ergens naar toe kunt. Verder staan de planeten gewoon hardstikke stil, dus als jij stil staat, dus niet beweegt, dan blijft die planeet ook lekker stil staan. Oftewel, het is en blijft een arcadespel waarbij ik gewoon niet begrijp dat je hier 5 jaar over doet.......

Erg jammer, maar ik zal weer moeten wachten op een fatsoenlijk echt open en 'realistische' space rpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

ach ik weet niet siggy ik denk dat je verwachtingen te hoog lagen.
Ik persoonlijk was een ongeloofelijke frontier nut en vind dit spel toch ook wel erg gaaf.
ben blij dat ik een weekje vakantie heb ;)

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
hmm wordt nu al gek van missie 3 ! ik heb heavy fighter met 3 laserblades level 3 en wordt steeds de tyfus geschoten. :(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Missie 3? Welke is dat dan? Want ik zit nu in Bretonia space (moest vluchten uit Liberty space!) en heb net 25K cash gehad om een nieuw schip te halen omdat mijn ouwe zo "opvallend" geworden was. Is dat nog voor die missie waar jij het nu over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

digit7722 schreef op 23 February 2003 @ 16:11:
ach ik weet niet siggy ik denk dat je verwachtingen te hoog lagen.
Ik persoonlijk was een ongeloofelijke frontier nut en vind dit spel toch ook wel erg gaaf.
ben blij dat ik een weekje vakantie heb ;)
dat denk ik ook helaas ;(

Toch maar ff wachten, of mn eigen game maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
Anoniem: 16462 schreef op 23 February 2003 @ 18:53:
Missie 3? Welke is dat dan? Want ik zit nu in Bretonia space (moest vluchten uit Liberty space!) en heb net 25K cash gehad om een nieuw schip te halen omdat mijn ouwe zo "opvallend" geworden was. Is dat nog voor die missie waar jij het nu over hebt?
dat ze die artifacts willen terughalen, in California
missie entrance to barerra pasasge

en hoe unmount je weapons om ze op een andere plek te zetten
edit: laat maar op dat slotje klikken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door AwesomE op 23-02-2003 19:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:24
Een space sim die niet met een joystick valt te spelen
het is voor mij nu al een teleurstelling.en wat ik nog erger vind is dat als het spel flopt het hele space sim gebeuren weer lekker de grond wordt in geramd .na starlancer en xwing alliance is er geen fatsoenlijke space sim meer uitgekomen

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

jeeeeemg wat is dit tof man! online ook, teams maken enzo, en dan samen rommel uitvoeren, heb nu et spel minimized, zodat ik gewoon 24/7 op een server zit =P

ik doe aan tradelane hacking, schiet 1 tradelink kapot en als er dan een schip net jumpt dan ken je die mooi intercepten en uit z`n jump stoten :P

[ Voor 33% gewijzigd door mvz op 23-02-2003 21:13 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik vind dit echt een ongelofelijk vet spel! Echt het eerste spel sinds een jaar ofzo wat me echt weer kan boeien. Leuk verhaal, goeie gameplay en leuke graphics.Beetje rondvliegen van hot naar her, scheepje neer halen,iemand omleggen, ik vind het fantasisch.

Ik speel eigenlijk alleen maar met fighter class schepen. Speelt hier iemand met freighters?, zo ja,was is het voordeel boven fighter class schepen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

pingkiller schreef op 23 February 2003 @ 22:14:
Ik vind dit echt een ongelofelijk vet spel! Echt het eerste spel sinds een jaar ofzo wat me echt weer kan boeien. Leuk verhaal, goeie gameplay en leuke graphics.Beetje rondvliegen van hot naar her, scheepje neer halen,iemand omleggen, ik vind het fantasisch.

Ik speel eigenlijk alleen maar met fighter class schepen. Speelt hier iemand met freighters?, zo ja,was is het voordeel boven fighter class schepen?
nouja, mijn Rhino freighter heeft veeeel meer hardpoints om wapens op te mounten, en meer cargo space.. en hij's vrij sterk, kheb nu 12 nanobots en 12 batteries , kom overal wel levend uit, alleen werd ik net door iets onwiiiijs sterks kapot geknald ( online ), in het Cortez system, toen ik water aan het minen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
xMvZx schreef op 23 February 2003 @ 22:41:
[...]

......ik water aan het minen was
Dat minen, hoe gaat dat in zijn werk? Daar ben ik nog niet aan toe gekomen namelijk

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77626

Ik vind 'm 1 GROTE TELEURSTELLING.

Echt vreselijk. Compleet aangepast voor de console crowd. Combat is 'flat',
static prices (come on mensen...zelfs Elite deed dit beter....), suffe voices, gare graphics, totaal geen variatie in de missies, slap verhaal...kortom..1 doffe ellende.

What the fuck hebben ze uitgevoerd die 5 jaar? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

pingkiller schreef op 23 February 2003 @ 22:45:
[...]

Dat minen, hoe gaat dat in zijn werk? Daar ben ik nog niet aan toe gekomen namelijk
je vliegt gewoon door een ice field, en je schiet op die kleine ice brokjes die soms tege je aan kome of langs je zweven, daar zit heel vaak water in dat er uit komt als je erop schiet, dat tractorbeam je dan op, en voila

dit kan ook in junkfields, waar je metal en silver kan minen, en je kan ook oxygen minen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 00:37
xMvZx schreef op 23 February 2003 @ 22:56:
[...]

je vliegt gewoon door een ice field, en je schiet op die kleine ice brokjes die soms tege je aan kome of langs je zweven, daar zit heel vaak water in dat er uit komt als je erop schiet, dat tractorbeam je dan op, en voila

dit kan ook in junkfields, waar je metal en silver kan minen, en je kan ook oxygen minen
Kun je dat alleen als je een freighter hebt ofzo? Want ik heb vaak zat in zo'n veld op brokjes liggen schieten (met mijn fighter) maar daar kwam nix uit :?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

xMvZx schreef op 23 February 2003 @ 21:09:
jeeeeemg wat is dit tof man! online ook, teams maken enzo, en dan samen rommel uitvoeren, heb nu et spel minimized, zodat ik gewoon 24/7 op een server zit =P

ik doe aan tradelane hacking, schiet 1 tradelink kapot en als er dan een schip net jumpt dan ken je die mooi intercepten en uit z`n jump stoten :P
Op welke server zit jij dan meestal ?
kom ik even op de koffie :Y)

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

ik zie geen servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

digit7722 schreef op 24 februari 2003 @ 01:21:
[...]

Op welke server zit jij dan meestal ?
kom ik even op de koffie :Y)
server heet Conclave,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

hmmm... dus dit spel ben ik aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 02-06 06:57

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Hardstikke mooi spel maar een ding is me nie duidelijk. Je begint "te werken" voor dat vrouwtje (juno of zoiets). Vervolgens neemt ze elke keer contact op dat ze weer werk heeft of dat je met "spoed" kan komen opdraven...

Is het ook de bedoeling dát je steeds opdraaft of moet je gewoon je eigen gang gaan en maar een keer kijken wanneer en of je daar naar toe gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38978

kunnen jullie niet ff wat screenies posten ??? ik heb geen ideeee waar jullie het over hebben, maar het klinkt wel cool.....mischien kunnen jullie me hier op mijn werk ff lekker maken met snoepjes van deze game ???

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Edit*

Laat maar

[ Voor 90% gewijzigd door Sipio op 24-02-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Wauw, ik vind em ook zeer zeker leuk.. gave intro. Graphics zijn misschien niet 100% top-notch maar wel degelijk. Netjes gemaakte characters. Missies zijn leuk. gaaf man, je eigen bakkie optunen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 16:22
Ik heb 'm ook en moet zeggen dat dit idd een hele coole game is :9

Trouwens, ik vind de graphics wel meevallen hoor, ziet er best aardig uit :) Enne ff voor de duidelijkheid: je kunt niet op dat blauwe planeetje naast Pittsburgh landen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

OMG wat is dit een gaaf spel. Ik heb nooit veel Elite en Privateer gespeeld, omdat de besturing brak was en ik er nooit wat van begreep :)

Omdat ik het zo mooi vind, wil ik van deze post een klein reviewtje maken

De graphics zijn erg goed. Het spel heeft wel erg veel last van 'kartelrandjes', dus 4x FSAA is bijna verplicht... het ziet er dan zo goed uit, Radeon power :P

Het enige nadeel van de Radeon power is nog dat het spel meldt dat hij de videokaart niet herkent. Het spel loopt nog steeds prima, alleen als er veel 2D dingen komen (menuutjes, icoontjes) dan gaat het ontzettend traag... het is niet hinderlijk voor het spelen verder, dus het maakt niet zo uit. Kan het zijn dat het een standaard DirectX 9 probleem is, en dat daar al een patch voor is?

De characters zien er goed uit, eindelijk een spel (naast Star Wars Galaxies) dat duidelijk gebruik maakt van gezichtsuitdrukkingen, dat maakt het bezoeken van een basis/planeet/schip ook leuker omdat je gesprekken veel levendiger zijn. Over de gesprekken gesproken, je merkt wel dat ze opgebouwd zijn uit 'losse' stukjes tekst, maar het is niet hinderlijk, op deze manier klinken gesprekken niet steeds hetzelfde. Gesprekken tussen schepen in de ruimte is voor een groot deel met de technologie gemaakt die Flightsim 2002 gebruikt voor de gesprekken met de traffic control toren, maar dan beter... lekker dynamisch dus :)

Mensen die over dit punt klagen: Haal het vuil eens uit den ogen en koopt een betere videokaart :)

De gameplay is misschien wat simpel. Besturen met de muis, en er zijn wat hotkeys. He, dit is immers geen space-sim, daarvoor kan je altijd die freeware space shuttle sim spelen. Het enige lastige is dat je 'mouse look' uit moet zetten als je de icoontjes boven wilt gebruiken, totdat ik uitvond dat je de F-toetsen ook kon gebruiken :)

Het verhaal is tot nu toe erg leuk, ik heb geen idee waarom wat er nu gebeurd, gebeurd en wie erachter zit... dus het blijft lekker spannend. Als je wilt stoppen met de missies, dan kan dat ook. Missie 1 moet je doen, omdat je daarna de accescodes voor alle jumpgates krijgt. Bij missie 2 kan je al zeggen "zoek het maar lekker zelf uit"

Er zitten ook leuke random dingen tussen, zoals het onderschept worden in een Trade Lane. Ook kwam er een keer een piraat langs die vriendelijk vroeg of ik mijn lading Oxygen wilde lossen, uiteraard gaf ik hem iets anders... >:)

Het multiplayer gedeelte moet ik nog proberen, maar dat zal ongetwijfeld ook leuk zijn in zo'n persistent world

Eigenlijk heb ik maar 1 klacht, en dat is de problemen met Radeon + 2D dingen.

Nog wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/tn-freelancer7.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Terr, met CRTL-V kun je ook in de cockpit van je schip gaan. Misschien wist je dat al trouwens, maar ik speel tijdens gevechten alleen maar met cockpit view, dat roelt!

Het is inderdaad dus zo dat je je niet direct bij Juno hoeft te melden wanneer ze erom vraagt. Je kunt zelfs haar missies declinen als je met haar spreekt. Als je later weer naar d'r terug gaat dan geeft ze je dezelfde missie gewoon weer. Dat is de rode draad in het verhaal, alles wat met Juno en de artifacts te maken heeft.

Ik ben nu al een eind gevorderd, ben nu net bij de Kayanowga, de Japanse sector zeg maar. VETTE nieuwe schepen gezien daar zeg! Een van 70000 waar ik nu voor aan het sparen ben.

Gister heb ik ook heel ff multiplayer gedaan. Iemand heeft dan dus een server lopen en daar kun je op inloggen. Gaat dus niet via Microsoft cd-key checking servers ofzo, je kan altijd gewoon honderd servers zien en willekeurig joinen. Als je dan quit, wordt je character opgeslagen op de computer van degene die die server heeft gestart. Je kunt dus in principe met vrienden afspreken om een server altijd in de lucht te houden zodat men kan spelen wanneer hij maar wil :)
Je kan ook zo'n random internet server nemen maar dan _zou_ het kunnen dat die server na twee weken ineens foetsie is en je character dus ook.

Spel is iig erg leuk en ik ga hem zeker uitspelen. Daarna de multiplayer wereld maar es verkennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
die bird of prey type (Hawk) is erg vet

net 2 opdrachten achter de rug, 2 skyrails class 4 en 2 rippers class 4 als wapens.

voor de rest is het wel leuk, alhoewel eentonig.

[ Voor 18% gewijzigd door AwesomE op 25-02-2003 00:50 ]

...

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.