ik ben gewoon van foto's (en de compositie) te maken bij het drukken van de knop en niet achteraf.Oxi schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:04:
[...]
Met zo'n wit vlak heb je niets met compositie van doen dus kan je het object best in het midden neerzetten. Daarna kan die in photoshop nog wel verplaatst worden.
Knijp het diafragma flink en dan valt die vignetting toch wel mee?
Belichting is goed, maar na het resizen kan de foto wel wat USM gebruiken, nu mist het net dat beetje extra scherpte.
En waarom de foto in png formaat? Nu is die bijna 1MB groot.
Het is de eerste keer dat de vignetting mij opvalt, mijn diafragma stond trouwens op 16 en dat is toch al redelijk (ik kan maar tot 22)
ik had png formaat gebruikt omdat jpg niet kon, ik heb nu gevonden hoe het kwam. Ik was aan het werken in 16bit. Even aanpassen dus.
Daar heb ik ook even liggen prullen (is in RAW opgenomen), maar in geen enkele stand geeft hij een goed effect. Ik ga deze week eens was testen doen op vignetting en zien wat het opleverd.nomad85 schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:30:
vignettering kan je oplossen tijdens de raw conversie of na die tijd via de menu's van photoshop.
Merci voor de comments