ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Ja, dit is fotografie. Hoeveelheid PS valt mee, contrast en lokaal kleuren/saturatie aangepast. Niet heel veel meer als normaal, alhoewel ik wel een behoorlijke bewerker ben...
@Micha: Mooie plaat, heeft op een of andere manier iets surrealistisch. Lijkt wel op zo'n billboard van een gebouw in aanbouw met een schets van het geheel + ingeplakte mensen. Zou hem ook wel een beetje groter willen zien
@TomR: Jammer dat er totaal geen detail zit in de donkere gebieden. De swastika breng wel wat sfeer erin.
@Jumpstart: Ik mis eigenlijk nog steeds wel de scherpte.. Heb je wel USM gedaan ná het verkleinen? Ik mis wel hetgene wat 'm echt top maakt
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

@inquestos: heb geen flauw idee wat het is, maar vind de kleuren heel erg lekker
@jumpstart: op zich een nette plaat, maar ik mis idd wat scherpte en vind het te krap gekaderd aan de rechter kant
@wilmocs: leuke plaat, maar voor mijn gevoel is de rechter kant scherper dan de linker kant
Verdorie wat een prachtplaat. Bestaat die toevallig als wallpaper voor, laat ons zeggen, 1280*1024 resolutie?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hmm, niet echt akkoord hiermee.Acid_Burn schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:09:
Mooie plaat relonky, alleen vind ik de voorgrond totaal niet interessant. Ik had deze dan ook graag gezien met meer lucht en minder voorgrond.
Als je meer lucht zou nemen op die foto, zou je dat lekkere contrast tussen de bruine (voor)grond en de helderblauwe bergen en lucht kwijtspelen. Meer lucht zou de plaat imo veel saaier maken.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Idd. Naar mijn idee is de plaat ook niet meer in balans als er meer van de onderkant wordt gecropt.TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:15:
[...]
Hmm, niet echt akkoord hiermee.
Als je meer lucht zou nemen op die foto, zou je dat lekkere contrast tussen de bruine (voor)grond en de helderblauwe bergen en lucht kwijtspelen. Meer lucht zou de plaat imo veel saaier maken.
Het is persoonlijk maar laat dat saturation knopje met rust! Ik vind dit echt niet mooi meer, de kleuren zijn zo overdone. Compositie is niet heel bijzonder, maar wel goed verder: )Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:08:
een molen in gavere, nabewerkt in photoshop (curves, sponge,...) en geschoten met
een powershot A620
(klikbaar)
[afbeelding]
Relonky
Wat doe je in hemels naam voor werk dat je elke week weer op een ander wereld deel bent (of iig zo lijkt het)......ik kan nog een beetje kiezen wat ik wil worden en jouw werk lijkt me erg geschikt voor foto's maken onderweg
Reizen is een hobby. Fotograferen is een hobby. Et voila, the perfect match.nomad85 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:35:
[...]
Het is persoonlijk maar laat dat saturation knopje met rust! Ik vind dit echt niet mooi meer, de kleuren zijn zo overdone. Compositie is niet heel bijzonder, maar wel goed verder: )
Relonkywat een pictures zet jij neer.
Wat doe je in hemels naam voor werk dat je elke week weer op een ander wereld deel bent (of iig zo lijkt het)......ik kan nog een beetje kiezen wat ik wil worden en jouw werk lijkt me erg geschikt voor foto's maken onderweg
Verwijderd
Maar dat zijn wel 2 heeeele dure hobby's. Kun je het geheel dan ook combineren met een goede baan en veel vrije tijd?relonky schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:35:
[...]
Reizen is een hobby. Fotograferen is een hobby. Et voila, the perfect match.

RAW geschoten en daarna omgezet met Adobe RAW converter en een beetje USM (200%,0.2px,threshold 0).
[ Voor 12% gewijzigd door BugBoy op 26-08-2006 13:57 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
|>
Font-/Backfocus heb ik weleens getest met zo'n 45 graden 'focus here' sheet, maar daar zie ik geen grote fouten in. Gebruikersfout kan natuurlijk, maar volgens mij kun je bij 'one shot AF' en een stilstaand object weinig fout doen. Ik beweeg de camera na het scherpstellen eigenlijk niet. Zal het diafragma en sluitertijden eens in de gaten gaan houden. Wellicht dat ik het diafragma teveel knijp waardoor de DOF te klein wordt en ik soms mis mik. Zal eens gaan testen bij een kleiner diafragma. Bij de uil had ik 1/500sec bij F5 op 140mm (wide open voor deze lens). Wellicht dat ik hier precies goed had gemikt. Zo'n uil is ook nogal vlak van vorenSimon schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:56:
USM zou er juist niet vaak naast moeten zitten, weet je zeker dat 't niet een gebruikers fout of back/frontfocus geval is?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Sowieso schrijf je zo!

Even doorklikken voor betere details
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 27-08-2006 15:50 ]

Genomen in een gothisch gebouw ergens in tsjechië.
[ Voor 187% gewijzigd door Teun_2 op 27-08-2006 16:28 ]
@Toff: Ik schiet meestal op Av mode en kies zelf mijn AF punt. De intelligente methode ken ik niet. Krijg je die op P of op de groene stand?Toff schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 02:55:
@BugBoy: Die uilenfoto is wel precies goed scherp op de ogen. Niks mis mee -al is het een beetje dierentuinkiekje- kwa scherpte, gezien je diafragma. De 350D wil (bij mij tenminste) nog wel eens vreemd doen als je de "intelligente" scherpstelmodus gebruikt. Na een stuk of wat foto's ben ik toch maar op "single point" overgestapt, om verrassingen te vermijden. Jij ook, neem ik aan?
Ik gok dat dit gewoon de stand is waarin alle autofocus punten zijn ingesteld en waarmee de camera zelf de autofocuspunten bepaalt. Die kun je vanaf de P stand veranderen naar een vast autofocus punt zoals je zelf zult wetenBugBoy schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:58:
@Toff: Ik schiet meestal op Av mode en kies zelf mijn AF punt. De intelligente methode ken ik niet. Krijg je die op P of op de groene stand?
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

@MacroTough: Ik vind het niet geweldig. De fles is al onscherp door de beperkte DoF en ik heb toch echt het idee dat die bij de compositie hoort. Verder vind ik de items niet samenhangen. De spuiten en de lepel kan ik thuisbrengen, maar waarom die in een citroen zitten die op een hekwerk zitten gespiest kan ik niet begrijpen. Ik had gisteren ook in Amsterdam een junk-shot gemaakt. Vond ik niet showcase waardig, maar wel een spontanere foto dan deze.
Je praat over een junk-shot, maar je weet niet waar een citroen voor gebruikt wordt? Heroïne wordt 'gekookt' in citroensap om het daarmee vermengd te injecteren.BugBoy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:15:
@MacroTough: Ik vind het niet geweldig. De fles is al onscherp door de beperkte DoF en ik heb toch echt het idee dat die bij de compositie hoort. Verder vind ik de items niet samenhangen. De spuiten en de lepel kan ik thuisbrengen, maar waarom die in een citroen zitten die op een hekwerk zitten gespiest kan ik niet begrijpen. Ik had gisteren ook in Amsterdam een junk-shot gemaakt. Vond ik niet showcase waardig, maar wel een spontanere foto dan deze.
Ik verwacht trouwens weinig spontaniteit van een citroen, maar ik begrijp dat jij ze tot meer kan motiveren.
De foto:
Grotere Versie:
http://www.casemodders.ne...wnloadItem&g2_itemId=1039
Tips zijn welkom mocht hij in jullie ogen niet helemaal ok zijn...
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Ik weet inderdaad niet dat een citroen gebruikt wordt om heroïne in te koken. Vind ik geen schandeMacroTough schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:22:
Je praat over een junk-shot, maar je weet niet waar een citroen voor gebruikt wordt? Heroïne wordt 'gekookt' in citroensap om het daarmee vermengd te injecteren. Ik verwacht trouwens weinig spontaniteit van een citroen, maar ik begrijp dat jij ze tot meer kan motiveren.
Zou misschien wel leuk zijn, maar dan wordt het een stuk lastiger om de vaas waarin het gebeurt weg te shoppen vrees ik.MBV schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:18:
misschien zou een zwarte achtergrond wel beter staan idd. Heb je nog wat aardbeien liggen?
Thanx, ik zou de aarbeien wat rijper kunnen shoppen, maar ik heb het maar zo gelaten. Als ik echt rijpe aardbeien zou gebruiken, dan moet het wel met een poging of 5 goed zijn, anders zijn ze geplet.BugBoy schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:15:
@TheCheese: Ik vind het een superplaat. De witte achtergrond vind ik juist mooi. De aardbeien komen zo super uit. Het opspattende water geeft juist een subtiel contrast. Wellicht dat je volgende keer iets rijpere aardbeien kunt gebruiken, zodat ze nog wat roder zijn. Ik vind het echt een topfoto!
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Tja, spreekt me niet echt aan moet ik zeggen. Mist scherpte, een mooie achtergrond en je zou iets meer kunnen proberen met een juiste belichting. Wellicht eerst hier even posten: Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4Macsylver schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:24:
Paar dagen terug een paar foto's gemaakt van wat appels en ander fruit
De foto:
[afbeelding]
Grotere Versie:
http://www.casemodders.ne...wnloadItem&g2_itemId=1039
Tips zijn welkom mocht hij in jullie ogen niet helemaal ok zijn...
heb geprobeerd een gevoel uit te beelden.

klikkerdeklik voor groot
misschien iemand die me kan helpen met een betere bewerking?
[ Voor 33% gewijzigd door wilmocs op 29-08-2006 23:22 ]
Depressief omdat de foto maar niet wou lukken? Troost je... Deze ziet er heel aardig uit. De plaat zou wel wat extra scherpte kunnen gebruiken, maar volgende keer kun je weer lachend op de fotowilmocs schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:46:
Zelfportret. Heb geprobeerd een gevoel uit te beelden.
[afbeelding]
PS: Komt de ruis en onscherpte door je bewerking of was het origineel al niet top?
[ Voor 8% gewijzigd door BugBoy op 29-08-2006 23:32 ]
bij het orgineel waren de muren grijs ipv wit...
shot specs:
EOS 350D + kitlens
ShutteR: 1/60
ISO 200
F/3.5
heb de zwart wit stand van de camera gebruikt
als iemand hem beter kan bewerken graag!
orgineel:
klikkerdeklik
[ Voor 18% gewijzigd door wilmocs op 30-08-2006 00:01 ]
Heb nog geprobeerd het origineel wat te bewerken, klik hier voor het resultaat. Denk dat door de hardere contrasten (maar minder uitgebeten als je eigen bewerking) de boodschap iets beter overkomt. Ook de compositie iets aangepast, maar dit zou ik liever meteen al gedaan hebben (nu weinig ruimte om het onderwerp heen om te croppen).
edit: zie nu net de 'halo' op de foto, foutje bij het bewerken. Denk die maar even weg.
Vind hem qua "overbelichting" misschien iets beter door behoud van details, maar vraag me ook af of je dat wilt. De eerste post geeft veel beter het nietige aan van de persoon op de foto, jouw versie heeft een stuk van die kracht verloren. Ik vind dat deze foto technisch niet zo belangrijk is, het gevoel is hier waar het omdraait en dat heb jij verloren vind ik met deze foto.LoneGunman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:23:
wilmocs,
Heb nog geprobeerd het origineel wat te bewerken, klik hier voor het resultaat. Denk dat door de hardere contrasten (maar minder uitgebeten als je eigen bewerking) de boodschap iets beter overkomt. Ook de compositie iets aangepast, maar dit zou ik liever meteen al gedaan hebben (nu weinig ruimte om het onderwerp heen om te croppen).
edit: zie nu net de 'halo' op de foto, foutje bij het bewerken. Denk die maar even weg.
Wat je ziet is het fort van Gyanze/Gyantse in het midden met op de achtergrond de Himalaya. Boven de stad en de bergen hingen hele onheilspellende wolken maar waar wij reden scheen de zon en was het prachtig weer. Het zag er heel appart uit.

Klikbaar
@The Cheese Iets rodere aardbeien had inderdaad misschien nog mooier geweest maar ook zo een hele gave foto.
@inquestos het ziet er gaaf uit met die kleurtjes, maar wat is het?
Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos
Doet me heel erg denken aan Ron Mueck, bijv. Crouching Boy
@marc1273: Aardige plaat, maar doet "het" voor mij niet. Groter is hij mooier, maar de planten links storen me. Het interessantste van de foto lijken me de bergen op de achtergrond, maar die zijn tamelijk contrastloos, vind ik erg jammer. Je merkt het: ik kan je niet precies zeggen waarom ik 'm niet geweldig vind.

hier in het groot
[ Voor 6% gewijzigd door Gersomvg op 01-09-2006 20:49 ]
Tja, beetje zelfde reactie als de reactie van Hurricane op de vlinder. De foto roept niet echt een bepaald gevoel op, zeker geen 'wow' effect. Ook technisch is ie niet 100%, iets minder strand en iets meer water/lucht zou het geheel misschien iets beter maken.gersompie schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:48:
hier een fotootje van de zonsopgang op het strand van Spanje
[afbeelding]
hier in het groot
De foto is genomen in de Grand Canyon.
[ Voor 0% gewijzigd door DexterDee op 02-09-2006 18:06 . Reden: spelfoutje :) ]
Erg mooie plaat, ietswat jammer dat de lichtere plekken op de rots erachter net achter de 2 mensen valt maar verder erg mooi. Fijne verdeling in de foto en spectaculair om te zien hoe ze daar zitten.
Justawitte:
Ben meestal enthousiast, vandaag geen verandering. Mooie foto en hij is erg mooi scherp. De crop doet het goed bij mij, mooie verdeling in de foto.
Tis trouwens geen crop, je kon gewoon rustig naar de vogels en uilen toelopen. Dus ik heb de foto met op macrostand van de lens kunnen maken.
Nog wat comments op andere foto's anders is mijn post ook zo kort hè.
Ik weet niet of je het expres zo gedaan hebt, maar idd de vlekken achter de mensen helpen ze goed te isoleren van de achtergrond. Toch komt het een beetje nep over. Verder is het een leuke foto, al zouden de kleurtjes nog wel wat voller mogen da's het in het echt ook.DexterDee schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:54:
Dit is de eerste foto die ik in het showcase topic post...
De foto is genomen in de Grand Canyon.
[afbeelding]
Op zich een nette foto, met een nette belichting. Ik zou hem zelf nog iets donkerder maken om de starlen er wat meer uit te halen. Wat ik wel in deze foto mis is iets van een eyecatcher. Iets zoals een bootje/mannetje/vogel etc.gersompie schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:48:
hier een fotootje van de zonsopgang op het strand van Spanje
[afbeelding]
hier in het groot
Strakke fotowilmocs schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:46:
zelfportret
heb geprobeerd een gevoel uit te beelden.
[afbeelding]
klikkerdeklik voor groot
misschien iemand die me kan helpen met een betere bewerking?
Misschien niet helemaal eerlijk omdat ik ze zelf ook regelmatig schoot en plaatste, maar ik vind hem niet echt bijzonder. Misschien dat het komt door je grauwe achtergrond, wat meer kleur in je foto is nooit weg, en ik mis ook de scherpte in je foto. Volgende keer dus ff een klein beetje nabewerken want het komt je foto zeker ten goede.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:39:
[afbeelding]
Een onbewerkte foto van een vlinder...nuff said
De foto zelf is alleen licht bewerkt qua levels, ik heb niks gedaan met saturatie. Die lichtvlekken zijn origineel en stomtoevallig een plek waar de zon in het achterliggende gebergte doorscheen. De reden voor het grote DoF is dat ik vrij ver weg stond en dit shot op 200mm heb gemaakt met f/10.justawitte schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:07:Ik weet niet of je het expres zo gedaan hebt, maar idd de vlekken achter de mensen helpen ze goed te isoleren van de achtergrond. Toch komt het een beetje nep over. Verder is het een leuke foto, al zouden de kleurtjes nog wel wat voller mogen da's het in het echt ook.
De kleuren zijn behoorlijk natuurgetrouw. Desondanks kan de foto wellicht nog wel een saturatieboost gebruiken, omdat natuurgetrouw niet altijd het meest 'pleasing to the eye' is
Ik kon me toch echt herinneren dat de grand canyon veel kleuriger (lees roder) is als op je foto. Maargoed dat zal wel aan mij liggen dan.DexterDee schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:29:
[...]
De foto zelf is alleen licht bewerkt qua levels, ik heb niks gedaan met saturatie. Die lichtvlekken zijn origineel en stomtoevallig een plek waar de zon in het achterliggende gebergte doorscheen. De reden voor het grote DoF is dat ik vrij ver weg stond en dit shot op 200mm heb gemaakt met f/10.
De kleuren zijn behoorlijk natuurgetrouw. Desondanks kan de foto wellicht nog wel een saturatieboost gebruiken, omdat natuurgetrouw niet altijd het meest 'pleasing to the eye' is
Wat ik met isoleren bedoelde gaat niet over je dof. Als je een wit onderwerp tegen een witte achtergrond zet, komt het er minder goed uit, dan tegen een donkere achtergrond. Als je je onderwerp zoals je nu heb gefotografeerd met die lichtevlekken achter de personen, dan isoleer je de personen door de lichte vlekken, en vallen ze dus beter op. Vaak kan je door een stap naar links/recht te doen net iets meer kleurverschil of lichtverschil in je achtergrond krijgen en daardoor je onderwerp goed laten afsteken. In dit geval heb je het dus goed gedaan, alleen ogen die licht vlekken een beetje nep.

Grote versie is hier verkrijgbaar: http://img168.imageshack....792/parijsfilteredww7.jpg
3 weken terug in Parijs genomen
Geschoten met een Canon Powershot G6 overigens.
@Tomr: het is inderdaad geen topplaat, je kan veel beter
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Al een wat oudere foto, maar bedacht me dat ik hem hier nog nooit heb gepost. Ben er alleszins erg trots op, nog steeds. Vind het een prachtige roos.
(Kleurenversie ook verkrijgbaar, op aanvraag
Boete??inquestos schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:06:
Naast het feit dat 't niet toegestaan is om foto's van een verlichte eiffeltoren te posten (zware boetes, dus misschien is het beter voor GoT dat je 'm erafhaalt),
http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/fr/pratique/faq/index.html
Dit topic op BD gaat ook over auteursrechten e.d. Zo is het bijvoorbeeld ook verboden foto's van het Atomium te publiceren. In de praktijk hier trouwens geen haan naar kraaien als de foto's niet expliciet voor commerciële doeleinden worden gebruikt, wat niet wegneemt dat het nog steeds 'illegaal' is.
Edit: zelf ook nog een soortgelijk shot gemaakt, compositie is net even wat spannender.
[ Voor 10% gewijzigd door LoneGunman op 04-09-2006 17:13 ]
Verwijderd

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 17:32 ]
Ik vind de foto die je linkt al beter dan die eerder werd gepost. Overigens zet ik vraagtekens bij het verbod of dat geldt, in NL mag je tegenwoordig ook gewoon de brug in Rotterdam fotograferen zonder gezeur.LoneGunman schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:29:
[...]
http://www.tour-eiffel.fr/teiffel/fr/pratique/faq/index.html
Dit topic op BD gaat ook over auteursrechten e.d. Zo is het bijvoorbeeld ook verboden foto's van het Atomium te publiceren. In de praktijk hier trouwens geen haan naar kraaien als de foto's niet expliciet voor commerciële doeleinden worden gebruikt, wat niet wegneemt dat het nog steeds 'illegaal' is.
Edit: zelf ook nog een soortgelijk shot gemaakt, compositie is net even wat spannender.
Technisch wel in orde (kleuren kan ik niet 100% checken aangezien ik hier op een tft zit die niet goed gekalibreerd is), maar verder totaal niet spannend, boeiend of whatsoever en ik vind hem dus ook niet showcase waardig.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:15:
Vrijdag gemaakt in Oostende, het topje van de vuurtoren op het oud staketsel:
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Quadro! op 04-09-2006 17:50 ]
Verwijderd

Engelse kust: ik vond deze foto het wel doen vanwege de diepte werking door de schuine lijnen

Nikon d50 - 35mm objectief.
Tips, aanmerkingen?
[ Voor 25% gewijzigd door Keesr op 11-09-2006 22:29 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Nice. Ben benieuwd naar de serieTomR schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:36:
Een foto van vandaag, verlaten kasteel:
[afbeelding]
De rest van de serie volgt in de loop van de week
@Keesr: leuke plaat, maar een iets grotere dof aan de onderkant zou IMHO beter zijn geweest.
En maar weer 1 van mij. Een simpele dit keer.

Het is een ok foto, maar ik heb er al beter gezien van je, relonky
relonky schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:24:
@MIJ: de plaat doet mij niet zoveel. De zwart-wit omzetting vind ik erg vlak en flets. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de kleuren variant.
@Keesr: leuke plaat, maar een iets grotere dof aan de onderkant zou IMHO beter zijn geweest.
En maar weer 1 van mij. Een simpele dit keer.
[afbeelding]
He, die foto herken ik van EOS Digitaal, stadswandeling Groningen
Het extra rood in de foto vind ik een goed idee om de foto interessanter te maken aansluitend op de brandweer (?) deur. Het is subtiel genoeg behalve bij de voegen. Als je die zou uitsluiten...of zou het contrast dan te groot zijn?
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
@bladebla: ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Het enige wat niet geplanned was was dat de ketting iets scheef hangt, maarja

Ben wel benieuwd naar jullie meningen
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Leuk thema. Ik vind alleen de foto te weinig kleur hebben maar dat is een kwestie van smaak.MagicTempest schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:53:
Voor het eerst dat ik hier een foto van mezelf post. Ik heb hem ook al in de week opdracht bling-bling gepost, maar ik denk dat hij wel goed genoeg is om hier te staan.
[afbeelding]
Qua compositie is het erg jammer dat je de ogen van het model niet goed kan zien. Hierdoor mis ik de emotie in de foto
In de Bling-Bling vond ik hem OK, maar om het een Showcase pic te noemen.MagicTempest schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:53:
Voor het eerst dat ik hier een foto van mezelf post. Ik heb hem ook al in de week opdracht bling-bling gepost, maar ik denk dat hij wel goed genoeg is om hier te staan.
[afbeelding]

Ik zou persoonlijk in de nabewerking nog voor een oudere look zijn gegaan.
Juistem, volledig mee eens, erg mooie fotodjengizz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:33:
En toch vind ik hem wel lekker klassiek. Lage contrast, niet ragscherp en de kleuren dragen lekker bij aan de klassieke feel.
Ik zou persoonlijk in de nabewerking nog voor een oudere look zijn gegaan.
Ik kan begrijpen dat sommige mensen de kleuren niet echt mooi vinden, maar dat is ook nooit de bedoeling geweest, de kleuren moeten ook niet strak en helder zijn in deze foto
Mijn vraag is alleen: wat doen die citroenen daar
[ Voor 5% gewijzigd door Wokkels op 14-09-2006 10:10 ]
Permanent wintericon!
Vroeger, in de tijd van de VoC waren er veel rijke nederlanders die statieportretten lieten schilderen. In deze portretten zat veel symboliek om uit te stralen hoe rijk deze persoon wel niet was. Wanneer je citroenen had betekende dat dat je rijk genoeg was om ten eerste exotische vruchten te kopen ( die erg zeldzaam waren toen ) en een goede schilder kon betalen omdat er maar weinig waren die citroenen konden schilderen.
Daarnaast hebben alle andere dingen op die tafel ook symboliek. Allemaal hebben ze wel te maken met rijkdom. Het boek betekent dat ze geletterd is, en dus een opleiding gevolgd moet hebben, de parels omdat ze rijk is, het kleed om dezelfde reden.
Verder is de houding van het model ook belangrijk, de manier waarop ze kijkt en de richting die ze opkijkt.
Verwijderd
Trouwens, wat moet je ervoor doen om in de HK te mogen komen? of kan je er niets voor doen?
Greetz Maeve
[ Voor 87% gewijzigd door Remy op 27-09-2006 11:44 ]
350D + kitlens

(zie nu dat bij het omzetten naar jpg wat dingen zijn aangetast. thuis even snel nieuwe uploaden)
[ Voor 30% gewijzigd door wilmocs op 18-09-2006 11:44 ]
er komt geen serie op got, de rest van de foto's kan je echter wel op mijn site bekijken
Sorry, maar nee imHo niet: te onscherp, beetje saaie compositie ook. De plaat doet mij in ieder geval niet zoveel, ik mis een beetje de wow-factorRoelJewel schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:03:
[afbeelding]
De Lakenhal in het Belgische Ieper
Mijn allereerste bijdrage in FGS. Terecht in 't showcasetopic gepost?
Hij is fijn, mooie compo en een erg fijne toningwilmocs schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:37:
gemaakt in denhaag...
350D + kitlens
[afbeelding]
(zie nu dat bij het omzetten naar jpg wat dingen zijn aangetast. thuis even snel nieuwe uploaden)
[ Voor 33% gewijzigd door neographikal op 18-09-2006 23:48 ]
Hm, issie ook nog zo 'onscherp' als je op de foto klikt (grotere versie dus)? Dacht dat ik 'm niet veel scherper kon krijgen (m.b.t. van een degelijk statief).neographikal schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:47:
[...]
Sorry, maar nee imHo niet: te onscherp, beetje saaie compositie ook. De plaat doet mij in ieder geval niet zoveel, ik mis een beetje de wow-factor
Zoek eens op de optie 'USM' (Photoshop).RoelJewel schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:57:
[...]
Hm, issie ook nog zo 'onscherp' als je op de foto klikt (grotere versie dus)? Dacht dat ik 'm niet veel scherper kon krijgen (m.b.t. van een degelijk statief).
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Hele fijne plaat. Mooi lijnenspel en heerlijke toning!wilmocs schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:37:
gemaakt in denhaag...
350D + kitlens
[afbeelding]
Laat ik het zo formuleren: Of, ik ben dronken, of hij oogt niet zo scherp... Dronken word ik al jaren niet meer (van Tonic...), dus je foto oogt op zijn minst een beetje onscherp. Boeiend is hij ook niet, al doe ik mijn best. Maak nu zelf het verhaaltje af en kleur de plaatjes... Sorry dus, maar deze foto is het niet helemaal. Zoek een interessant onderwerp, een spannend standpunt, een verrassende techniek en, wie weet, all the glory might be yours, next time!RoelJewel schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:57:
[...]
Hm, issie ook nog zo 'onscherp' als je op de foto klikt (grotere versie dus)? Dacht dat ik 'm niet veel scherper kon krijgen (m.b.t. van een degelijk statief).

Vanavond gemaakt. Vond hem wel showcasewaardig, desondanks dat hij een beetje "cliché" is.
[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 20-09-2006 10:43 ]
Vind de zon een beetje uitgebeten. Als die minder fel/scherp/hard was geweest had ik het echt een lekkere sfeerplaat gevonden. Verder niets op aan te merken.TomSwinnen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:07:
[afbeelding]
Vanavond gemaakt. Vond hem wel showcasewaardig, desondanks dat hij een beetje "cliché" is.
Vind vignetting niet mooi. Verder niet echt iets interessants op de foto te vinden.
@LoneGunman: persoonlijk vind ik deze niet zo sterk. Naar mijn idee is hij niet helemaal scherp (en daarmee doel ik niet op de vleugels, want de bewegingsonscherpte vind ik wel leuk). Doordat de vogel naar de linkerkant vliegt en er op de rechterkant van de plaat niks gebeurt is de plaat niet helemaal in balans. Ik zou in elk geval een behoorlijk stuk van de rechterkant croppen.
gemaakt in een studio met een Fujifilm S2 Pro

kheb blijkbaar enige last van vignetting, nog aant zoeken hoe ik het het beste kan oplossen.
Iemand enige tips hierover ?
edit: aangepast naar jpeg formaat
[ Voor 7% gewijzigd door Kameleman op 26-09-2006 22:49 ]
Net een mortuarium met lijken op een rijtje. Wel mooie foto!TomR schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:39:
Vannacht weggeweest naar een oude coberco fabriek, voor de rest van de serie kijk hier
[afbeelding]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Met zo'n wit vlak heb je niets met compositie van doen dus kan je het object best in het midden neerzetten. Daarna kan die in photoshop nog wel verplaatst worden.Kameleman schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:24:
even een productiefototje plaatsen
gemaakt in een studio met een Fujifilm S2 Pro
[afbeelding]
kheb blijkbaar enige last van vignetting, nog aant zoeken hoe ik het het beste kan oplossen.
Iemand enige tips hierover ?
Knijp het diafragma flink en dan valt die vignetting toch wel mee?
Belichting is goed, maar na het resizen kan de foto wel wat USM gebruiken, nu mist het net dat beetje extra scherpte.
En waarom de foto in png formaat? Nu is die bijna 1MB groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 24-09-2006 22:04 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
later thuis bekeken was het toch wel een erg mooi plaatje

Geschoten met een Canon 350D met een Sigma 70-300
- 1/800 Sec
- F/9
- ISO400
- 214mm
Dit topic is gesloten.
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criteria worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!