[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mja, staat er dus niet tussen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:55:
[...]

Ik vergeet hem wel eens terug te zetten. Ben je een paar dagen na een feest buiten aan het schieten, staat ie nog op ISO800 of 1600. Stomme D70 zonder ISO op het display :(
Bij mij was ie zo ongeveer vastgeroest op 800 ISO. Een enkele keer ging ik naar 1600, maar de ruis vond ik altijd rampzalig. Klein webformaat boeit niet zo veel, maar als je iets verkeerd belicht hebt, gaat pushen en hij voor groot gebruik is, dan hang je...

En idd, het was één van de minpuntjes van de D70 tov mijn Minolta Dimage 5, daar stond het gewoon in de zoeker, ideaal! Maar om nu terug te stappen op die D5, nee!
neographikal schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:02:
Mja ik merk dat toch over het algemeen snel zat aan de sluitertijden :P
Het grappige was dus, dat die sluitertijden icm beeld niet zo giga verschilden...
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/04_06_2006_Sneakerz/images/jules-sneakerz-20060604-035.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/04_06_2006_Sneakerz/images/jules-sneakerz-20060604-062.jpg

En zelfs een overzichtsshot op 200 ISO :X
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/04_06_2006_Sneakerz/images/jules-sneakerz-20060604-063.jpg
(shit rode licht, complete toko was voornamelijk rood verlicht :X)

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/04_06_2006_Sneakerz/images/jules-sneakerz-20060604-072.jpg

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, trouwens, over Red Light Overkill™ gesproken...

Ik ben er sinds dit weekend pas achter dat je in bepaalde software de JPG color subsampling uit kan schakelen. En of dat scheelt! :o Default bevat een JPG een helderheidsplaat (Luminance) op volle resolutie en een kleurplaat (chroma) op halve resolutie. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:36:
[...]
mja, staat er dus niet tussen ;)
Deze gast "Baz ReZnik" (:?) kwam na Jean.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/TU-Feest/_DSC8295_processed.jpg

Ik vond het niet zo geweldig en het werd geleidelijk aan al rustiger, dus toen ik er vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:55:
[...]

Ik vergeet hem wel eens terug te zetten. Ben je een paar dagen na een feest buiten aan het schieten, staat ie nog op ISO800 of 1600. Stomme D70 zonder ISO op het display :(
ik weet niet maar in mijn canon 350d display heb ik ook nog nooit een iso waarde kunnen ontwaren (of zoiets makkelijks als scherpstelafstand)

maar ik ga het zeker eens proberen om een paar stops extra onder te belichten en kijken of ik dan nog wat naar boven kan halen in de pc. zo vaak dat het net iets te donker is zonder flits en dat ik op 1/8 zit. als ik dat naar 1/30 kan krijgen en software matig weer alles naar boven kan krijgen is dat toppie.

Alleen dat scherpstellen in het donker is nog dramatisch met de 350d (als tenminste je niet de halve tent wil waarschuwen dat je een foto gaat maken met dat suffe AF licht :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Externe flitser of een ST-E2 erop..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:07:

[...]

Alleen dat scherpstellen in het donker is nog dramatisch met de 350d (als tenminste je niet de halve tent wil waarschuwen dat je een foto gaat maken met dat suffe AF licht :( )
Pak dan een af-assist licht van een flitser ofzo... Ik heb atm een SB800 en daarnaast een flitskabel met een eigen AF-assist. Ik kan op de kabel kiezen welke AF-assist ik af wil laten gaan. Daarnaast kan ik mijn SB800 ook op no-fire zetten. Stop je je flitser in je broekzak, met kabeltje eraan, heb je extra IR AF-assist ;). Zullen vast wel wat goedkopere methodes zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:55:
Externe flitser of een ST-E2 erop..... :)
hela dat ziet er nog wel leuk klein en draagbaar uit :)
http://www.luminous-landscape.com/reviews/st-e2.shtml

maar wel suf dat je nu weer een extern apparaat moet kopen omdat ze dat intern hebben nagelaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Externe flitser en in je custom functies de flash op no-fire zetten, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

neographikal schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:59:
Externe flitser en in je custom functies de flash op no-fire zetten, klaar :)
Erhmm, behalve dan dat de 350D van hos2 die functie niet heeft :o

C.fn 05: AF-assist beam

0: Emits
1: Does not emit
2: Only emits ext. flash

Je kan de AF assist aan, uit, of alleen via externe flitser laten gaan, je kan niet de flitser op niet-afgaan zetten. Zie http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page11.asp

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
AF assist is die licht orgie als je de flitser aan hebt, tenminste, bij deze. Gewoon op 2 zetten, en je bent er vanaf.

weer verkeerd gelezen... nikon kan 'm wel op not fire zetten, bij sb-800

[ Voor 26% gewijzigd door simon op 07-06-2006 08:39 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Canon ook, maar niet bij de 350D. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Canon zou het moeten kunnen in de mastermodus van de flitser, maar op de een of andere manier krijg ik dat niet werkend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jeuj, Canon \o/

Ben je als fotograaf verplicht om alleen mooie mensen op de foto te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ow hell no

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/9/76712186_534740650f.jpg

Niet knap, maar wel een vet shot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
julius schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:28:
Ben je als fotograaf verplicht om alleen mooie mensen op de foto te zetten?
als fotograaf ben je natuurlijk nergens toe verplicht.
persoonlijk zie ik liever een mooie foto van een lelijke mens dan een lelijke foto van een mooie mens, maar ik kan me voorstellen dat dat voor de partyfotografie (en zeker voor de opdrachtgevers die die foto's als promotiemateriaal gebruiken) niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Inderdaad, de marketeers... Maar goed, de mooie dames moeten ook wel willen ;). Merk soms wel es dat men foto moe begint te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat is belangrijker om uit te stralen, dat er lekkere wijven komen of dat het gezellig is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:16:
Wat is belangrijker om uit te stralen, dat er lekkere wijven komen of dat het gezellig is? :P
[ ] leuke meiden
[ ] gezellie
[x] leuke meiden en gezellie :p
[ ] weet niet geen mening

maar als iemand compleet uit zijn dak gaat en of lekker in zijn vel zit dan is het makkelijk om die persoon gewoon mooi op de foto te zetten ongeacht de publieke opinie over mooi en lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje aan jullie partyfotograven.

Ik doe zelf ook redelijk wat aan feest fotografie, alleen dan in de vorm van bruilofts feesten ed. Dit doe ik al een redelijke tijd. Aangezien jullie ook veel ervaringen hebben in vergelijkbare omstandig heden leg ik jullie het volgende probleem voor:

In het begin van de avond weet ik redelijk mooie en goed belichte platen mbv een flitser te maken. Alleen als de avond vordert en de mensen meer gaan zweten word het minder. Dit verschilt natuurlijk per geval. Omdat ik in die situaties niet snel manueel kan flitsen ben ik overgeleverd aan de TTL methode. Die methode berust zoals jullie wellicht weten op een aantal pre-flashes. Door dat een bezweet en glad hoofd licht weerkaatst als een mofo, word de main flash juist in kracht geknepen. Hierdoor krijg je een donkere en iets wat glimmende foto. Nu kun je natuurlijk de FEC omhoog krikken, maar hierdoor krijg je een flinke glim op de gezichten.

Wat zijn jullie ervaringen van het fotograferen van bezwete mensen met een flits. Kunnen jullie me misschien wat tips geven om ook deze shots niet te laten mislukken?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Drag the shutter, bevries het beeld met een genepen flits en laat je sluiter vrij lang open, dan vang je aardig wat omgevingslicht mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

neographikal schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:16:
Wat ik zelf gigantisch belangrijk vind is dat de sfeer van een feest gepakt wordt (en uiteraard zo positief mogelijk)

DJ met handjes in de lucht terwijl je de zaal dat ook ziet doen. Showmomenten (danseressen, vuurwerk, lasershow)
Mensen die uit hun dak gaan.
Mooie mensen die poseren voor de camera
Minder mooie mensen die gezellig met zijn allen op de camera gaan.

Komt er eigenlijk op neer dat als mensen dan de foto's zien van een van onze evenementen dat ze denken: "damn, daar wil ik volgend jaar ook/weer naar toe!!!! :9~ :9~ "

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:35:
ff een vraagje aan jullie partyfotograven.

Ik doe zelf ook redelijk wat aan feest fotografie, alleen dan in de vorm van bruilofts feesten ed. Dit doe ik al een redelijke tijd. Aangezien jullie ook veel ervaringen hebben in vergelijkbare omstandig heden leg ik jullie het volgende probleem voor:

In het begin van de avond weet ik redelijk mooie en goed belichte platen mbv een flitser te maken. Alleen als de avond vordert en de mensen meer gaan zweten word het minder. Dit verschilt natuurlijk per geval. Omdat ik in die situaties niet snel manueel kan flitsen ben ik overgeleverd aan de TTL methode. Die methode berust zoals jullie wellicht weten op een aantal pre-flashes. Door dat een bezweet en glad hoofd licht weerkaatst als een mofo, word de main flash juist in kracht geknepen. Hierdoor krijg je een donkere en iets wat glimmende foto. Nu kun je natuurlijk de FEC omhoog krikken, maar hierdoor krijg je een flinke glim op de gezichten.

Wat zijn jullie ervaringen van het fotograferen van bezwete mensen met een flits. Kunnen jullie me misschien wat tips geven om ook deze shots niet te laten mislukken?

bvd
Best leuk iets, maar ontleed het maar es. Een bezweet hoofd weerkaatst meer waardoor je flitser minder hard flitst zoals je al zei. Maar kan je dat weerkaatsen misschien niet voorkomen? Wellicht door je flitser in je hand te houden, draadloos, dan wel met een draadje ertussen, indirect flitsen, omnibounce erop. Ik noem maar wat. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met deze oplossingen :). Ben zelf vaak niet in staat om indirect te flitsen (hoog plafond, zwart plafond, etc) dus heb er zelf niet gigantisch veel ervaring mee. En omdat ik vaker kaartjes uitdeel heb ik vrijwel geen mogelijkheid om continu, met in beide handen iets, rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Paxlie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:15:
de camera gaan.

Komt er eigenlijk op neer dat als mensen dan de foto's zien van een van onze evenementen dat ze denken: "damn, daar wil ik volgend jaar ook/weer naar toe!!!! :9~ :9~ "
Juistem, lekker publiek draagt daar wel voor een deel aan bij natuurlijk, maar het is lang niet het belangrijkste vind ik :) Sfeer sfeer sfeer! :)

Maar goed, als een opdrachtgever veel vrouwen online wil, dat kan hoor O-)

[ Voor 13% gewijzigd door neographikal op 08-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:30:
[...]

Best leuk iets, maar ontleed het maar es. Een bezweet hoofd weerkaatst meer waardoor je flitser minder hard flitst zoals je al zei. Maar kan je dat weerkaatsen misschien niet voorkomen? Wellicht door je flitser in je hand te houden, draadloos, dan wel met een draadje ertussen, indirect flitsen, omnibounce erop. Ik noem maar wat. Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met deze oplossingen :). Ben zelf vaak niet in staat om indirect te flitsen (hoog plafond, zwart plafond, etc) dus heb er zelf niet gigantisch veel ervaring mee. En omdat ik vaker kaartjes uitdeel heb ik vrijwel geen mogelijkheid om continu, met in beide handen iets, rond te lopen.
Ik schiet zelf bijna altijd met een sb-600 incombinatie met een omnibounce. En dan kom ik met mijn flitskop niet onder de 45 graden. Maar misschien dat er nog een relatie is met de positie van de flitskop, kan ik me moeilijk voorstellen maar toch. Ik gebruik Nikon, dus heb ook ervaring met het CLS systeem. Maar ik heb dit eigenlijk nooit in zo'n situatie toegepast. Kan ik wel een keer proberen, maar ze zullen me dan wel ff raar aan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon helemaal niet flitsen :+

ps heeft iemand al ervaringen met de 17-55mm lens met 2.8 en IS ?? en zo ja is het de moeite waard om die lens aan te schaffen ? :|

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een flitser,
en ik twijfel een beetje tussen een nieuwe 430EX of een tweedehands 550EX.
Ik weet dat onder de partyfotografen veel flitsers worden gebruikt,
ik zal hem waarschijnlijk ook vooral gaan gebruiken voor portretjes, maar ook concerten.
Ben bang dat ik met de 430EX dan niet genoeg ga hebben,
maar een 550EX op mijn 350D is ook een beetje uit verhouding ;)

Ik heb al wat research gedaan naar andere topics, maar ik weet gewoon niet of ik genoeg ga hebben aan die 430EX.
Het liefste gebruik ik alleen omgevingslicht op concerten, ik wil alleen de sluitertijden een beetje verkorten.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonist op 11-06-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Cyclonist schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:11:
ik zal hem waarschijnlijk ook vooral gaan gebruiken voor portretjes, maar ook concerten.

Ik heb al wat research gedaan naar andere topics, maar ik weet gewoon niet of ik genoeg ga hebben aan die 430EX.
Het liefste gebruik ik alleen omgevingslicht op concerten, ik wil alleen de sluitertijden een beetje verkorten.
550 en 580 zijn heerlijke flitsers, maar een 430EX is zeker niet slecht. Het komt namelijk practisch nooit voor dat je het maximum vermogen van je flitser nodig hebt. Enkel bij hoge plafonds wil het nog wel eens handig zijn om en die bak licht erbij te hebben.

Als je 2e hands aan een goeie 550EX kunt komen, doen! als je nieuw wilt, lijkt me de 430EX een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren even in Velsen geweest. Was een leuk outdoor event waar o.a Opgezwolle ook was :)

Had geen pers-kaart aangevraagd of gekregen, dus het was een beetje behelpen in het publiek met m'n tele-toeter, maar ik kwam toch meer voor de muziek dan de piccies. Hoop dat het desondanks toch nog iets geworden is :)

[1]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2042.jpg

[2]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2293.jpg

[3]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2249.jpg

[4]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2234.jpg

[5]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2203.jpg

[6]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2126.jpg

[7]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_1960.jpg

[8]
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/interloper/T-net/DSC_2315.jpg

Hope you like it! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Cyclonist schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:11:

Voor concert fotografie heb je veelal geen flitser benodigd. En verder kan ik datgene wat fairy zegt beamen. Een enkele keer is het prettig om overdag je onderwerp op grote afstand (25+ m) uit te lichten, maar om daar specifiek voor zo'n krachtige flitser te kopen? Mijn SB-800 heb ik met name vanwege de extra opties en daardoor betere werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

julius schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:19:
[...]

Voor concert fotografie heb je veelal geen flitser benodigd. En verder kan ik datgene wat fairy zegt beamen. Een enkele keer is het prettig om overdag je onderwerp op grote afstand (25+ m) uit te lichten, maar om daar specifiek voor zo'n krachtige flitser te kopen? Mijn SB-800 heb ik met name vanwege de extra opties en daardoor betere werking.
Grote voordelen van de SB-800 waren toch vooral de ingebouwde reflextor en de draadloze aansturing?

Althans dat ving ik op bij de meeting in Arnhem.

Hee psst, wanneer doen we nog weer eens zo'n meeting zoals toen. Ik vond het iig heel gaaf zo met zijn allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een SB-600 heeft ook al die reflector. Maar je zult de ondersteunde en meegeleverde omnibounce bedoelen?

De SB-800 kan je als master gebruiken, iets wat ie beter doet dan de D70. Ipv 1 sec duurd het nu misschien een kwart sec voordat de foto gemaakt word.

[rml][ Foto-uitstapjes op regelmatige basis] 24 juni 2006 Naarden[/rml] is weer een soortgelijke meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Qua functies heb ik (nog) geen 550EX of 580EX nodig, maar met de 'power' zit het dus wel goed bij een 430EX?
Dan heb ik later ook nog een leuke slave mocht er nog één van de masters bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De naam zegt het al, de 430 heeft een richtgetal van 43, de 550 van 55. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:34:
Ben gisteren even in Velsen geweest. Was een leuk outdoor event waar o.a Opgezwolle ook was :)

Had geen pers-kaart aangevraagd of gekregen, dus het was een beetje behelpen in het publiek met m'n tele-toeter, maar ik kwam toch meer voor de muziek dan de piccies. Hoop dat het desondanks toch nog iets geworden is :)

hela was dat op dat landgoed aldaar, echt een mooie lokatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:50

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:20:
[...]

hela was dat op dat landgoed aldaar, echt een mooie lokatie 8)
Mooie lokatie en verdomd lekker weer dit jaar op Beeckestijn. Heb hier nog ergens wat foto's van Pete Philly & Perquisite liggen, maar daar is dit niet echt het topic voor :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ralpje schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:07:
[...]

Mooie lokatie en verdomd lekker weer dit jaar op Beeckestijn. Heb hier nog ergens wat foto's van Pete Philly & Perquisite liggen, maar daar is dit niet echt het topic voor :)
Plaats ze gewoon in [rml][ verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc[/rml] als je ze wilt laten zien. Toevallig heb ik ze afgelopen vrijdag weer gezien. Ben niet zo'n hiphop fan, maar het klonk wederom goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:34:

8< 8<
Op zich niet verkeerd, maar het is niet echt het goede topic. We hebben hier meer het concert/rock topic voor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekend staat DefQon voor de deur.. Floris zal er zeker zijn ;) Nog meer?

Ik neem mijn Powershot A95 maar mee met 2 gig geheugen.. mijn spiegelreflex laat ik thuis.. ook eens tijd om te feesten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik vanavond zeer waarschijnlijk @ www.iofestival.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik hoop vanavond naar Raw Urban Sexy House te gaan, alias Rush in't Paard, dit maal zonder camera :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb zitten zoeken naar exiff info van wat goede foto's van jullie, zodat ik kon leren wat voor instellingen je nodig hebt om toch nog enigzins sfeer foto's te maken in donkere ruimtes. Ben er niet veel wijzer van geworden, want exiff was meestal verdwenen.

Mijn vraag (ik weet dat dit niet het beste draadje is, maar toch), ik ga zaterdag foto's maken van een dansavond (stijldansen). Deze zaal heeft wel wat verlichting, maar is behoorlijk donker.
Ik fotografeer nog niet zo lang met mijn D50 en heb geen ervaring met zulke fotografie.
Ik heb een 70-300 apo sigma ter beschikking en de kitlens, ik weet dat het behelpen is, sorry daarvoor. Waarschijnlijk hoef ik de sigma niet mee te nemen, want 70 mm is al veel te ver, zeker met cropfactor van nikon erbij. Dus ik en mijn D50 + kitlens.
Wat voor instellingen moet ik gebruiken...heb geen externe flitser (wat natuurlijk super noodzakelijk is, maar helaas niet beschikbaar heb). Kan iemand mij wat info geven over instellingen met mijn basis uitrusting? (lees dit draadje frequent, maar heb me er niet wijzer uit kunnen maken, voornamelijk omdat ik geen externe flitser zal gebruiken)
kan iemand mij helpen?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Het draait er helemaal om om zo veel mogelijk natuurlijk licht op je sensor te krijgen. Dat betekent dus een zo hoog mogelijke ISO (bij de D50 kan je nog prima tot de 800 gaan zonder storende ruis), een zo groot mogelijk diafragma (klein getal dus) en een zo lang mogelijke sluitertijd. En dat alles natuurlijk wel zonder dat je bewogen foto's krijgt. Bij dansende mensen zit je al snel op 1/60 die je nodig hebt om de beweging voldoende te bevriezen, dus je zal moeten proberen om dat te compenseren met je diafragma en ISO. Een tweede optie is flitsen. Daarmee kan je op 1/60 nog wat extra licht toevoegen, of je kan een langere sluitertijd nemen en met de flits de beweging 'bevriezen'.

Afaik zijn dit wel de basisprincipes van fotograferen met weinig licht. Het is nu de kunst om dit ook correct, snel en op de juiste manier toe te passen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke gelukkig wist ik dit wel ongeveer, maar heel erg bedankt. Hoe sterk en hoe moet je flitsen als je niet je foto wil verharden, maar sfeer wil behouden?
Flits, moet ik die op auto laten staan, of handmatig en vooral: normaal, slow of rear (wat gebruik je wanneer, hier weet ik weinig over namelijk). Hoe zorg ik ervoor dat mijn flits ervoor zorgt dat ik beelden bevries, maar wel sfeer hou en redelijke sluitertijden behaal :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 16-06-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:16:
Weekend staat DefQon voor de deur.. Floris zal er zeker zijn ;) Nog meer?

Ik neem mijn Powershot A95 maar mee met 2 gig geheugen.. mijn spiegelreflex laat ik thuis.. ook eens tijd om te feesten :)
yupz, check

18-200mm eens uittesten. eindelijk vr! ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
nomad85 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:01:
Oke gelukkig wist ik dit wel ongeveer, maar heel erg bedankt. Hoe sterk en hoe moet je flitsen als je niet je foto wil verharden, maar sfeer wil behouden?
Flits, moet ik die op auto laten staan, of handmatig en vooral: normaal, slow of rear (wat gebruik je wanneer, hier weet ik weinig over namelijk). Hoe zorg ik ervoor dat mijn flits ervoor zorgt dat ik beelden bevries, maar wel sfeer hou en redelijke sluitertijden behaal :)
Je kunt een stukje (printer)papier voor je interne flitser van je D50 houden,
zo kun je wat neutraler flitsen, en het licht verspreid zich wat beter (je verliest wel wat aan kracht)
Eigenlijk is het een beetje behelpen met de interne flitser, maar probeer thuis eens wat te oefenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

haha, ja had zelf ook al een wit a4tje ervoor gedaan, je voorkomt wel mooi reflecties e.d., maar verliest behoorlijk wat kraht (dike van papier uiteraard aanpasbaar) en tenzij je het papier vast plakt ben je een hand kwijt qua stabilisatie (beetje althans wel, ik bewoog meer). Maar toch bedankt voor de tip :)....zal zeker zo nog even proberen voor morgen, tis nu donker dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal krijg je meer sfeer door langere sluitertijden te gebruiken en je flits wat onder te belichten. probleem dan is dat je wat mee beweging krijgt. dat kan juist weer heel sfeervol zijn.
de flitser zo ver mogelijk van de lens geeft het beste resultaat. omdat de flitser er niet altijd af kan kan je ook het flitslicht via een andere weg sturen, meestal via een licht oppervlak zoals een plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is dus waar het "op de juiste manier toepassen" om de hoek komt kijken, en dat is simpelweg niet iets wat je in 1 keer goed weet. En het is ook zeker niet iets wat je vanaf "papier" kan leren. Per situatie kan je de flitser harder of zachter zetten, hangt er maar net vanaf. Over het algemeen is het aan te raden om de flitser terug te schroeven, met het oog op het feit dat je zo veel mogelijk natuurlijk licht wilt vangen. Wat betreft de slow / rear opties, er valt wel op te googlen wat de verschillende effecten zijn die je ermee behaalt. Ook een kwestie van uitproberen en kijken wat je mooi vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bedankt allemaal voor jullie info, ik ga het gewoon morgen (vandaag) proberen en er is niemand die boos op me wordt of het me kwalijk neemt als het niet lukt.....ik ga gewoon proberen het gevoel te vinden. Voornamelijk geen flits gebruiken, en anders op 1/8 of 1/16 ofzo...niet hard in ieder geval. Zoveel mogelijk zonder flits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

julius schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:17:
Ik hoop vanavond naar Raw Urban Sexy House te gaan, alias Rush in't Paard, dit maal zonder camera :Y)
Zonder camera????

Afbeeldingslocatie: http://interval1.rendered.startpda.net/20150001-20200000/20182981_500_500_wZIw.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://interval1.rendered.startpda.net/20150001-20200000/20183000_500_500_34bg.jpeg

Sorry, heb me niet aan m'n woord gehouden. Alhoewel, kan er ook mee bellen met deze camera :+

Enniewai, wat me opvalt is dat de ruis nog behoorlijk mee valt, scherpte is niet om gigantisch te juichen, maar kwa sfeer op de foto kan het er nog mee door. D'r zijn er genoeg met DSLR die minder presteren :P

Alleen die skintones van die onderste plaat kloppen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:42:
[...]
D'r zijn er genoeg met DSLR die minder presteren :P
Tsja, geef m'n oma een dslr en ze weet niet eens hoe je hem vast moet houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
julius schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:42:
[...]

Zonder camera????

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry, heb me niet aan m'n woord gehouden. Alhoewel, kan er ook mee bellen met deze camera :+

Enniewai, wat me opvalt is dat de ruis nog behoorlijk mee valt, scherpte is niet om gigantisch te juichen, maar kwa sfeer op de foto kan het er nog mee door. D'r zijn er genoeg met DSLR die minder presteren :P

Alleen die skintones van die onderste plaat kloppen niet
Die 2 van die tweede foto wonen bij mij in de buurt, Amanda en Vivian. Verder niet echt topfoto's, maar voor een telefoon is het dan ineens wel weer aardig.

RUSH viel trouwens ook best tegen :|

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.S op 17-06-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

oke heb vanavond zitten schieten, heb wel de flits moeten gebruiken, maar sluitertijden erbij van 1/30 die ik onbewogen heb gehouden :).......meestal rond de 20 a 25 mm geschoten, dus dat is ook wel logisch :)

moet nog kijken wat de resultaten zijn, vervolgens nog door PS halen, dus ben nog wel even bezig.

iig thanks for everything, heeft zeker geholpen wat jullie zeiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

@ julius, ik zeg, verpatsen die D70 en lekker met je telefoon aan de gang gaan :+

@ nomad85, bewegingsonscherpte als gevolg van je eigen trillingen kan je op deze manier inderdaad voorkomen, maar bewegingsonscherpte als gevolg van dansende mensen natuurlijk niet. Maar waarschijnlijk heb je die met de flits bevroren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kan je een ding verklappen, je eigen beweging is echt het grootste probleem niet, ook omdat je over het algemeen toch meer richting groothoek zit en richtinbg de sluitertijd die hierbij hoort :) IS helpt wel wat mee, maar voor dit werk heb je meer aan gewoon rauwe lichtsterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mr s, was jij er foto's aan't maken? heb ik nog ff met je gekletst of niet?

@zoefff, ja, dat lijkt me een goed plan! Allemaal mensen die zweren bij Canon omdat er nauwelijks ruis in te zien is 8)7. Gewoon je SE W800i gebruiken :Y). Met 2gb aan geheugen heb ik niet veel minder dan op m'n D70 ;).

trouwens, sprak nog iemand van L2P, die gaan binnenkort met een 30D schieten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
julius schreef op zondag 18 juni 2006 @ 15:22:
mr s, was jij er foto's aan't maken? heb ik nog ff met je gekletst of niet?

@zoefff, ja, dat lijkt me een goed plan! Allemaal mensen die zweren bij Canon omdat er nauwelijks ruis in te zien is 8)7. Gewoon je SE W800i gebruiken :Y). Met 2gb aan geheugen heb ik niet veel minder dan op m'n D70 ;).

trouwens, sprak nog iemand van L2P, die gaan binnenkort met een 30D schieten geloof ik.
Nee, ik heb er geen foto's geschoten. Heb jou wel gezien, ik stond daar alleen maar te feesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gisteren DefQon 1, het was dra-ma voor mij. Uiteindelijk nog best een aardige serie neergezet, maar ook echt wel wat dingen vergeten en zelf niet tevreden over het resultaat. Waar ik wel weer tevreden over ben zijn de overzichtsfoto's vanuit de lucht en een bergje DJ-shots. Ik heb de originelen niet zelf, op de laatste 80 na ofzo, hopelijk dondert Ibo ze voor de verandering niet weg, dan heb ik er zelf ook nog wat ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Onder het mom van Asjemenou ?! :?

Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/portfolio/IOFestival2k6/CRW_3951_600.jpg

WTF?? Waar komt die halo / flare ineens vandaan :? Zit er iets op m'n lens misschien?

Was ik een moment daarvoor even buiten geweest :+ Camera afgekoeld. Weer terug de tent in, beslagen filter! Daar had ik even niet aan gedacht :D Ik ben geen brildrager, anders was ik wel wat beter bekend geweest met het fenomeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mr.S schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:39:
[...]

Nee, ik heb er geen foto's geschoten. Heb jou wel gezien, ik stond daar alleen maar te feesten :P
echt rustig daar, veels te rustig... Ik heb ook een poging gedaan om te feesten. Maar ben niet echt los gekomen...
JumpStart schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:20:
Onder het mom van Asjemenou ?! :?

[afbeelding]

WTF?? Waar komt die halo / flare ineens vandaan :? Zit er iets op m'n lens misschien?

Was ik een moment daarvoor even buiten geweest :+ Camera afgekoeld. Weer terug de tent in, beslagen filter! Daar had ik even niet aan gedacht :D Ik ben geen brildrager, anders was ik wel wat beter bekend geweest met het fenomeen :)
Hmz, nog geen last van gehad tijdens feesten, beslagen gear... Alleen tijdens de winter moet je spul ff aclimatiseren bij binnenkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op defqon heel wat fotografen gezien, Floris helaas niet..

Dacht dat ik julius zag lopen, maar kennelijk was jij dat niet :P Veel fotografen met een dikke handdoek om hun nek ;)

Ik heb een mooie foto van alle mobieltjes in de lucht toen de lasers voor het eerst aangingen, dat was kickeuh!

Jammer dat de normale mens geen toegang tot het podium had, maargoed..was erg gezellig daar niet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

need to have on big summer dance festivals in your photo bag;[list]• [...]
• Zonnebrand crême• [...]
:+

en trouwens, daarvoor kun je ook je neckstrap gebruiken, die dekt een klein beetje van je neck af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo even mijn fotos van afgelopen weekend uitgezocht en strenge selectie gemaakt. kom ik nog op 93 fotos 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

en hier nog een paar fototjes
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice/thumb2/image17.jpg

ik had nu ook eindelijk een statiefje gekocht waardoor ik ook dit soort fotos kon maken. met mijn holga camera ging ik flitsen na 5 seconden op 6 seconden sluitertijd. alleen jammer voor hem dat ie zich net omdraaide 8)7

gewoon een single shot met een toevallig leuke timing
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice/thumb2/image44.jpg

zeepbellen fotografie deel II
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice/thumb2/image80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice/thumb2/image20.jpg
toch handig een statiefje bij je hebben :)

en nu nog maar eens mijn rolletjes gaan wegbrengen van de holga, ben benieuwd of daar nog iets zinnigs uitkomt :)
neographikal schreef op zondag 18 juni 2006 @ 01:48:
Ik kan je een ding verklappen, je eigen beweging is echt het grootste probleem niet, ook omdat je over het algemeen toch meer richting groothoek zit en richtinbg de sluitertijd die hierbij hoort :) IS helpt wel wat mee, maar voor dit werk heb je meer aan gewoon rauwe lichtsterkte :)
ik zag vanmiddag in de fotowinkel een 24mm 1.4 L USM lens staan, denk dat dat wel lichtsterk genoeg is :P alleen de prijs was iets te sterk voor mijn portemonee :'(

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
DefQon was erg goed te doen, Mooie lokatie en lekker weer. Alleen de hoeveelheid stof/zand viel me erg tegen, en de harde schaduwen was bij het nemen van de portretjes even wennen..

Hierbij ook even een kleine selectie van mijn foto's!

#1 - Mainstage - Zon & Rook
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpbRVTqs.jpg

#2 - Picknicken
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpEaYflr.jpg

#3 - Portretje
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpEJCMtx.jpg

#4 - Lasers
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpOJvvzW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
#3, is dat niet binne, die zit hier ook (met 350D) :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Simon schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:48:
offtopic:
Klopt idd, dat is binne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
leuke foto's hos2 :) Op de één of andere manier vind ik je zeepbel foto van hierboven leuker dan de andere die je eerder had gedeeld. Wat voor een statief neem je trouwens mee? En laat je die altijd vast aan je camera, of zet je hem alleen maar op bepaalde plekken uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gium schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:46:
leuke foto's hos2 :) Op de één of andere manier vind ik je zeepbel foto van hierboven leuker dan de andere die je eerder had gedeeld. Wat voor een statief neem je trouwens mee? En laat je die altijd vast aan je camera, of zet je hem alleen maar op bepaalde plekken uit?
yep hier was nu ook duidelijk de reflectie in zichtbaar omdat het denk ik ook einde van de dag was. en ook het verschil was nu dat ik scherpstelde op de zeepbel omdat er nu ook duidelijk reflexctie was en vorige keer niet ;) staan nog wel wat leuke voorbeeldjes bij de solstice fotos aleen was deze wel het duidelijkst http://thehospages.com/pi...oord/2006-06-18-solstice/

ik heb een heel klein ministatief die je wel voor een meter kan uitschuiven en ik neem die alleen maar voor een uurtje mee over het festival terrein en maak dan alle overzichtsshots een beetje en al het andere wat dan voorbij komt zoals de vuurshows. ga niet de hele avond met zo'n ding zeulen, wil ook nog een beetje kunnen feesten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :D (Kzie een laag zand op mijn armen en hoofd.. :X )

That's me and my girl :) Was leuk je ff gesproken te hebben Kevin. Jammer dat Q platligt ivm met foto's. Partyflock houdt het nog aardig vol, maar daar staan geen dj shots etc op.

Mooie foto's Mittnick :)

@hos.. nice met die bel!
Simon schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:48:
Dat je mij herkend ;) Ik was er met mijn grote Powershot A95 :+ Zal foto's vanavond ff uploaden, maar heb weinig soeps..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela mittnick en binne jullie worden gezocht
http://partyflock.nl/topic/868488.html

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/goatrance/forum/im/ays.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Gaan er hier nog mensen naar Rockwerchter volgende week? Als er hier mensen gaan om serieus foto's te maken enz. dan wil ik graag jullie resultaten zien! :)

Ik ben nl nou niet echt de beste fotograaf :P en dan heb ik toch nog wat mooie beelden om terug te zien

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hos.. daar zoeken ze altijd fotografen.. :P Als je geen kaartje heb, heb je pech :P

Als ik zeg partyflock, weten ze het..zeg ik AxeWeb, kennen sommigen hem, zo niet..kaartje! :)

Heb mijn foto's ook online van defqon, maar die zijn zo slecht dat ik ze hier niet plaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

idd, het topic is er niet voor niets voor mensen die gefotografeerd zijn. D'r zullen er geheid een stuk of 10 verschillende fotografen op zo'n feest hebben rondgelopen. Zie het als service naar de PF-ers toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er nog meer foto's van DefQon of waren er niet meer mensen? Misschien is het wat (voor een aantal fotografen) om hier in friesland te komen (22 juli) tijdens het grootste friese outdoor festival : Illegal Vibes Outdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:15:
Komen er nog meer foto's van DefQon of waren er niet meer mensen? Misschien is het wat (voor een aantal fotografen) om hier in friesland te komen (22 juli) tijdens het grootste friese outdoor festival : Illegal Vibes Outdoor?
Vooruit dan maar...

#5 - Water voor Verkoeling
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpSwnsth.jpg

#6 - Handjes de lucht in!
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phprTr0j6.jpg

#7 - Vuurwolkje
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/1084phpbfTTRG.jpg

Illegal Vibes Outdoor
Helaas kan ik niet, anders had ik wel ff langs gegaan bij familie en even wezen kijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mittnick op 21-06-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de categorie creatief met een holga 6x6 camera en een paar schuursponsjes om het 35 mm rolletje op zijn plek te houden hier nog wat experimentele partyfotos van solstice

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice-analog/thumb/image03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2006-06-18-solstice-analog/thumb/image05.jpg

voor de paar overige zie
http://thehospages.com/pi...06-06-18-solstice-analog/

het leuke van zo'n camera is dat je lekker double , triple eigenlijk oneindig veel overexposures kan maken :) grote nadeel is dat de camera standaard maar 1 diafragma en sluitertijd heeft van 1/100 seconde die je wel kan ombouwen naar bulb alleen schiet je daar overdag heel weinig mee op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond achter je foto's te maken op DefQon :) Dacht al dat ik je ergens van herkende, maar je had het te druk.. (Jump..achterin, die gasten die in dat rek met touwen lagen..)

Je komt foto's maken voor Phono daar? Meeten we ff :P

@Mittnick : _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Leuk 8)

Is ook niet zo ver, effe de Afsluitdijk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aankomende maandag ben ik in Nijmegen met een Red Bull iets bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik gooi er ook maar eens een paar neer dan ;)

1: Overzichtje van DefQon1 terrein
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/3/1326-floris-0464.jpg

2: Yoji Biomehanika
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/3/8270-floris-0149.jpg

3: Uithoekje van het terrein (jump-area) Gaaf om naar te kijken trouwens dat jump-huppeltje :P
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/3/0242-floris-0315.jpg

Ik had zo ontzettend mijn dag niet, maar heb nog wel wat aardigs geschoten hier en daar geloof ik. :)

De Q-Dance site ligt plat vanwege onderhoud, gelukkig heb ik een achteringang :D

Nog meer:
4. De donkere raver:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/2/0564-floris-0601.jpg

5. Deepack (die waren met zijn drietjes, zie je niet zo vaak)
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/thumbs/2/1163-floris-0586.jpg

6. Matthew fotografeerde mij:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/2/1584-matthew-0017.jpg

7. Technoboy (Christiano dus gewoon) Beetje raer licht
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/2/2474-floris-0641.jpg

8. Zany en Technoboy in "gesprek" 8)7
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6407/pics/2/4173-floris-0562.jpg

Daar moeten jullie het maar ff mee doen, ik mis overigens nog wel een supercool shot van Vince, maar heb zelf de originelen weer eens niet :/

[ Voor 116% gewijzigd door Floor-is op 21-06-2006 22:44 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow mooi zeg zo'n luchtfoto van het terrein 8) echt groot feesie dat defqon zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij Technoboy past maar één smiley: _O_ Die gast zet vaak erg leuke dingen neer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar kan soms zoooo vaag zijn ;) Leuke foto's Floris! Vooral die hele pics!

Welke Q fotografen waren er nu? Jij, Lange, vriend van Lange, Matthew...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Koele foto's Floor. Zo te zien is Yoji naar de kapper geweest. 't Is een heel stuk korter dan toen ik hem in September op de foto zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Vraagje,
ik ga binnenkort(over een maandje) mijn eerste dlsr halen de Nikon D70 met de kitlens 18-70.
Nou is mijn budget niet heel erg groot dus kan ik niet met hele set in 1 keer halen en dan doel ik vooral op de SB800 die ik nog niet gelijk kan aanschaffen.
Is het nu wel nog mogelijk om met de interne flitser tijdelijk op feesten foto's te schieten of komt ie echt veel te kort?

Groeten Michael

Daar is men hier ook netjes op ingegaan: [rml]Michaelg in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml]. Misschien dat nog ff nalezen?

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 23-06-2006 16:41 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het is misschien al wel eens behandeld ;)
Floris schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:42:
Mijn mening: er is maar 1 ding dat je moet doen met de interne flitser en dat is hem vastplakken met secondenlijm zodat je hem nooit, maar dan ook nooit meer kan gebruiken. Als je eenmaal met een externe hebt gewerkt wil je niet anders meer. :)
:D subtiel :+

[ Voor 54% gewijzigd door neographikal op 22-06-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn mening: er is maar 1 ding dat je moet doen met de interne flitser en dat is hem vastplakken met secondenlijm zodat je hem nooit, maar dan ook nooit meer kan gebruiken. Als je eenmaal met een externe hebt gewerkt wil je niet anders meer. :)

Binne: Thanks, dat is ook ongeveer het enige dat wel lekker liep :X
Officieel waren de Q-Fotografen: Carlos, Ewout en ik. Daarbij dan nog: Jay, Alex, Levin, Erik en Matthew was er ook nog. Verder nog wel een aantal bekenden gezien, maar dit was al ontzettende overkill naar mijn mening. Het leek er ook verdacht veel op dat iedereen maar een beetje wat deed (op Carlos, Jay en mijzelf na eigenlijk: wij hadden het terrein verdeeld.) Carlos heeft de beste set neergezet trouwens. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Met alle respect, maar snap niet dat je het nog probeert. Je bent de zoveelste al in party fotografie land. Waar je een jaar geleden iedereen nog zag lopen met een compact cam, is het nu een rage om iedere party fotograaf uit te rusten met een dslr. Kijk naar link2party, kijk naar partyscene, vaak gasten die al jaren meedraaien, goed resultaat neerzetten (als in sfeervol, genoeg voor clubs etc) en dus ook niet meer nodig hebben dan dat.

Ps, bewijs dat ik met m'n foon nog sfeervollere platen maak dan velen met een dSLR van opkomende partysites...

Waar mijn commentaar op neerkomt (voordat ik mogelijk tere zieltjes kwets), verwacht niet dat je met een dSLR betere platen zal maken omdat het een betere camera is. 't Is de fotograaf die de camera bedient en de foto maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps als jullie met zijn zovelen zijn op een feest heb je dan nog het idee dat je iets unieks kan neerzetten wat de andere fotografen niet kunnen en/of doen ?? (laatst bij roger waters was er ook zo'n batterij fotografen met dslrs en de duurste L lensen etc. dan zit ik wel te denken, nou wat kunnen mijn fotos hier nou nog aan toe voegen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
omg gaat nu de discussie over of ik wel een dlsr moet aanschaffen of niet? en of ik wel moet beginnen met foto's schieten op feesten etc, maar dat vraag ik toch niet :S,
en als je zegt dat mijn oude minolta cam zelfde foto's kan maken als een D70...nja de rest mag je zelf wel verzinnen wat ik dan wil zeggen.

Ik vraag hier gewoon om een normaal antwoord of het dus wel mogelijk is om met me interne flitser foto's te maken(tijdelijk), meer vraag ik niet ofwel?

Hopen dat ik dit keer wel normaal antwoord krijg.

Thnx alvast

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Waar mijn commentaar op neerkomt (voordat ik mogelijk tere zieltjes kwets), verwacht niet dat je met een dSLR betere platen zal maken omdat het een betere camera is. 't Is de fotograaf die de camera bedient en de foto maakt!
Het valt me een beetje tegen dat je hier het zo ongenuanceerd neerzet. Dingen als bruikbare hoge ISO prestaties en een appart te richten krachtige externe flitser geven je veel meer flexibiliteit waardoor er als fotograaf meer binnen bereik komt. Hiermee wil ik niets afdoen aan de sfeerplaatjes die je met je mobiel gemaakt hebt, maar dat zegt nog niets over of je met je mobiele telefoon camera in alle omstandigheden net zulke foto's had kunnen maken als met je D70/SB800 combi.

Een gevalletje Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel! dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binne: Thanks, dat is ook ongeveer het enige dat wel lekker liep :X
Officieel waren de Q-Fotografen: Carlos, Ewout en ik. Daarbij dan nog: Jay, Alex, Levin, Erik en Matthew was er ook nog. Verder nog wel een aantal bekenden gezien, maar dit was al ontzettende overkill naar mijn mening. Het leek er ook verdacht veel op dat iedereen maar een beetje wat deed (op Carlos, Jay en mijzelf na eigenlijk: wij hadden het terrein verdeeld.) Carlos heeft de beste set neergezet trouwens. :)
ik kwam Carlos tegen en die vroeg mij..hou mijn camera ff vast.. ik zakte bijna door het zand heen..tering wat een zwaar ding :*) Volgende keer sleep ik mijn eos-je ook maar mee :)

Geeft wel een kick zeker om in een heli te vliegen en dan ook nog foto's te maken. Hing je buiten de heli?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel waren de Q-Fotografen: Carlos, Ewout en ik. Daarbij dan nog: Jay, Alex, Levin, Erik en Matthew was er ook nog. [...]

Het leek er ook verdacht veel op dat iedereen maar een beetje wat deed [...]
Ben ik niet met je eens. Q-Dance gebruikt altijd tergend veel foto's van Alex.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:28:
[...]

Geeft wel een kick zeker om in een heli te vliegen en dan ook nog foto's te maken. Hing je buiten de heli?
Er was ook een hijskraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
JumpStart schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:24:
[...]

Het valt me een beetje tegen dat je hier het zo ongenuanceerd neerzet. Dingen als bruikbare hoge ISO prestaties en een appart te richten krachtige externe flitser geven je veel meer flexibiliteit waardoor er als fotograaf meer binnen bereik komt. Hiermee wil ik niets afdoen aan de sfeerplaatjes die je met je mobiel gemaakt hebt, maar dat zegt nog niets over of je met je mobiele telefoon camera in alle omstandigheden net zulke foto's had kunnen maken als met je D70/SB800 combi.

Een gevalletje Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel! dus...
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Michaelg schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:16:
[...] Ik vraag hier gewoon om een normaal antwoord of het dus wel mogelijk is om met me interne flitser foto's te maken(tijdelijk), meer vraag ik niet ofwel?

[...]
Het feit dat je de SB800 al op je verlanglijstje hebt staan geeft toch wel aan dat je al een beetje weet wat voor antwoord er komen gaat.

KAN je de interne flitser gebruiken voor party fotografie? Ja. Dat kan. Krijg je mooie foto's als je de interne flitser gebruikt? Nee. Het ding is niet krachtig genoeg, je kan er niet indirect mee flitsen (maar ja, als je toch niet kan bouncen, dan is het gebrek aan power ook niet zo erg meer) en er kan ook geen omnibounce op. Ik ben geen D70 gebruiker, dus ik weet niet of de interne flitser op de D70 geFEC'ed kan worden. Wordt het dus lastig om mooie sfeerplaten te schieten? Ja.

Kijk anders of je, voor minder dan 1/3e van prijs van een SB800, de Nikon AF 50mm f/1.8 D in je budget kan proppen. Dan kan je in ieder geval nog lekker met beschikbaar licht schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
dank u voor dit antwoord.

En ik wist ook wel dat het idd lastiger word met de interne flitser, maar toch was wel even de vraag of ik er wel ok foto's mee kan nemen aangezien ik niet voor niks die cam wil meenemen. En thnx voor je advies over die lens. Dat moet inderdaad wel meteen in mijn budget passen.

En sorry dat ik er nog niet echt veel verstand van heb maar doe mijn best om zoveel mogelijk informatie op te nemen zodat ik er wat van kan leren. Maar al die termen onthouden wat het inhoudt etc is af en toe nogal lastig als je net bent begonnen he. :)

Thnx iig voor de informatie, hier heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michaelg schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:39:
Is het nu wel nog mogelijk om met de interne flitser tijdelijk op feesten foto's te schieten of komt ie echt veel te kort?
Het kan best met de interne flitser, met je FEC heb je er nog redelijk wat controle over (bij een 300D kon dit volgens mij niet). Maar ik raad je toch aan om zo snel mogelijk een externe te regelen. Met de interne kun je alleen direct en hard (zonder omnibounce) flitsen en het slurpt de accu van je camera sneller leeg.

Voor een beetje people-shots kan het best, maar zo gauw je een externe heb wil je echt niet meer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:38:
[...]

Ben ik niet met je eens. Q-Dance gebruikt altijd tergend veel foto's van Alex.

[...]

Er was ook een hijskraan ;)
Die kwam lang niet zo hoog.. of was Floris die stuntman van GoFast die de lucht in werd geschoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Michaelg schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:16:
omg gaat nu de discussie over of ik wel een dlsr moet aanschaffen of niet?
Ik trok uit je vraag al meteen de conclussie dat je niet onwijs veel verstand had van party fotografie/camera's. De daarop volgende post bevestigde mijn antwoord;
Michaelg schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:52:
[...] sorry dat ik er nog niet echt veel verstand van heb maar doe mijn best om zoveel mogelijk informatie op te nemen zodat ik er wat van kan leren.[...]
Je best doen word niet echt getoond aangezien het al tig keren is behandeld. Je hebt het notabene al eerder gevraagt; [rml]Michaelg in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml] Vandaar deze post; [rml]neographikal in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml]
Ik vraag hier gewoon om een normaal antwoord of het dus wel mogelijk is om met me interne flitser foto's te maken(tijdelijk), meer vraag ik niet ofwel?
De reden waarom je ook meteen naar een SB-800 vraagt en niet met een instapper de SB-600 begint terwijl je het verschil in werking tussen een 800 en de interne flitser vraagt 8)7.
Hopen dat ik dit keer wel normaal antwoord krijg.
De GoT policy is dat je eerst zoekt; Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got
De reden daarvan is, is dit topic nog steeds interessant te houden. Als er iedere keer beginners komen vragen wat voor materiaal ze moeten hebben, word het voor de wat gevorderden onder ons ook niet boeiend meer om hier naar te kijken. En daar hebben de beginners natuurlijk ook weinig meer aan ;). vandaar ook dat ik wat geïrriteerd over kom, mensen komen 'even' binnenstormen met beginners vragen, terwijl ze al tig keren gesteld zijn.

En uhmz, om echt een objectief antwoord te geven. Het ligt er maar aan wat je gaat fotograferen. Met een interne flitser kun je met prima materiaal aankomen;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/IMG_0386_1_.jpg
350D met interne flitser, © www.Party-Mania.nl / Ozhan Atez

Maar goed, wat maakt het uit. Als je geld genoeg hebt, waarom koop je dan niet meteen een D200 met 17-55 2.8 ED en een SB-800?

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 23-06-2006 12:27 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.