[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.184 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
zucht,

hoor je mij vragen tussen het verschil tussen de interne en een 800?? nee inderdaad dat vraag ik niet.

Dan zeg je ook nog dat je geen zin hebt in die beginnertjes die hier komen te lopen vragen etc. nja als je een pro forum wilt houden moet je lekker je eigen kliekje opstarten met alleen jullie pro lui.
Ik zit zo'n beetje geheel de dag hier rond te speuren en dingen te lezen alleen als mij iets niet duidelijk is vraag ik daar gewoon na, als je geen normaal antwoord daarop kan/wilt geven reageer dan lekker niet en hou je opmerkingen gewoon voor je.

heb inmiddels mijn antwoord al van users die wel normaal hun ervaring kunnen delen.

btw, die 800 is mij aangeraden door een collega wat hier verder niet toe doet.en als ik genoeg geld had om een d200 etc aan te schaffen dan had ik nu toch al een dslr? inderdaad dat heb ik niet.

nough said for now

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Floris schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:42:
Mijn mening: er is maar 1 ding dat je moet doen met de interne flitser en dat is hem vastplakken met secondenlijm zodat je hem nooit, maar dan ook nooit meer kan gebruiken. Als je eenmaal met een externe hebt gewerkt wil je niet anders meer. :)
Behalve dan wanneer je een Nikon hebt. Want dan kan je de interne flash als draadloze commander voor je externe flits(ers) gebruiken, en da's handig! Handig voor in de studio, en leuk om mensen mee te irriteren >:) :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ah gezellig :z

we proberen met z'n allen er wat van te maken, pro's, noeps en wat er tussenin hangt. een bitchreply is dan nooit zo goed voor de sfeer. wees gewoon duidelijk in wat je zegt/vraagt en neem ff de moeite om als het je echt interesseert, de vorige twee topics door te lezen. dat scheelt een hele hoop reut.

ondertussen ben ik bezig met wat leuke experimentele projectjes en wat modelshoots. weinig dance op het moment. volgende maand staan vziw wel een paar knallers op de agenda (o.a. ground zero en dancevalley). nu al zin in - veel leuke nieuwe ideeen in m'n kop zitten om wat vernieuwends neer te zetten, die bovendien erg goed matchen met outdoor festivals.

zoefff: ook als remote wil je dat ding niet gebruiken. Koop een echte remote of een flitskabel. Het is een verademing om echt met licht te kunnen spelen, en niet dan verplicht een lelijke witte vlek richting je onderwerp te moeten spugen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HunterPro op 23-06-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Neejoh? Als je hem op de commander mode zegt geeft 'ie alleen een flits-instructie, en flitst zelf niet mee. Je hebt dus geen last van witte vlekken naar je onderwerp, want die is al lang weg als de foto gemaakt word :)

Daarnaast vind ik het juist enórm handig dat je niet hoeft te kloten met kabels, je bent lekker vrij en het werkt perfect.

http://www.kraagjes.nl/al...+fabriek+Haarlem/DSC_2985 en http://www.kraagjes.nl/al...+fabriek+Haarlem/DSC_2996 zijn bijvoorbeeld op die manier gemaakt. Je ziet aan de schaduwen dat de D70 zelf niet heeft meegeflitst :)

[ Voor 28% gewijzigd door Zoefff op 23-06-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:46:
zoefff: ook als remote wil je dat ding niet gebruiken. Koop een echte remote of een flitskabel. Het is een verademing om echt met licht te kunnen spelen, en niet dan verplicht een lelijke witte vlek richting je onderwerp te moeten spugen. :)
Dé reden waarom ik naast mijn 600 een 800 heb gekocht. Al heb ik hem vorig weekend bij een shoot (geen party shoot) ook erg goed kunnen gebruiken. Had 2 "spots" nodig op verschillende plekken, werkelijk ideaal!

Met andere woorden, verdiep je in de fotografie. En dat wat anderen zeggen, leuk en aardig, maar je door een collega;
Michaelg schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:33:
btw, die 800 is mij aangeraden door een collega wat hier verder niet toe doet.en als ik genoeg geld had om een d200 etc aan te schaffen dan had ik nu toch al een dslr? inderdaad dat heb ik niet.
lukraak een 800 laten aanpraten, terwijl het gros je weinig zegt :?. Begin lekker bij de interne, kijk wat de voor en nadelen zijn. Kijk wat je verder wilt doen met fotografie, weeg een 600 af tegen een 800 en dikke kans dat je voor een 600 gaat. Want een stand alone 800 heeft niet zo veel meer opties dan een 600. Daarnaast zijn ze niet zoveel bruikbaarder op feesten dan een 600.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Het kan best met de interne flitser, met je FEC heb je er nog redelijk wat controle over (bij een 300D kon dit volgens mij niet). Maar ik raad je toch aan om zo snel mogelijk een externe te regelen. Met de interne kun je alleen direct en hard (zonder omnibounce) flitsen en het slurpt de accu van je camera sneller leeg.

Voor een beetje people-shots kan het best, maar zo gauw je een externe heb wil je echt niet meer terug. :)
Allemaal waar. 300D kan inderdaad geen FEC, tenzij je de UnDutchable of Wasia firmware hack erop zette.

Toen ik nog een Canon 300D had zonder externe flitser wilde ik nog wel eens een vloeipapiertje (shag-roker) op mijn interne flitser plakken. El-Cheapo diffuser, maar het werkte wel :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:04:
Neejoh? Als je hem op de commander mode zegt geeft 'ie alleen een flits-instructie, en flitst zelf niet mee. Je hebt dus geen last van witte vlekken naar je onderwerp, want die is al lang weg als de foto gemaakt word :)
Hmz, ik bemerkte vaker wél nog wat licht restjes van m'n interne flitser op m'n onderwerp...
Daarnaast vind ik het juist enórm handig dat je niet hoeft te kloten met kabels, je bent lekker vrij en het werkt perfect.

http://www.kraagjes.nl/al...+fabriek+Haarlem/DSC_2985 en http://www.kraagjes.nl/al...+fabriek+Haarlem/DSC_2996 zijn bijvoorbeeld op die manier gemaakt. Je ziet aan de schaduwen dat de D70 zelf niet heeft meegeflitst :)
Ja, statische shots idd. Probeer es dynamische shots draadloos te nemen ;).

Voor als je maar 1 flitser hebt of maar 1tje bij je hebt is de interne commander flits wel een uitkomst! Dichtlijmen zou ik dus idd niet doen zoals Floris wel suggereerd. Bij een Canon kan je dat idd beter wel doen ja :P

Oh en uhmz, 'k weet niet of het posten van firmware hacks van een 300D hier toegestaan zijn @ hierboven

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 23-06-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:25:
[...]
Hmz, ik bemerkte vaker wél nog wat licht restjes van m'n interne flitser op m'n onderwerp...
Klopt! Vooral als je zachtjes wil bij flitsen en nog veel omgevinglicht wil pakken (lage f, hoge iso) en op een kort afstand werkt dan zie je dat die commander-flits er tóch bij zit.
Wel stom dat die lummels bij Nikon daar niks aangedaan hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je kán zo'n plaatje kopen wat je in de hotshoe prikt, wat dan voor de flitser hangt. Of je hand ervoor houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:51:
Je kán zo'n plaatje kopen wat je in de hotshoe prikt, wat dan voor de flitser hangt. Of je hand ervoor houden :P
Waarom zou ik nog een plaatje willen kopen als ik sneller werk als ik m'n sb-600 als slave kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

julius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:07:
[...]

Waarom zou ik nog een plaatje willen kopen als ik sneller werk als ik m'n sb-600 als slave kan gebruiken?
Omdat de SB-600 niet als master kan werken, en de onboard flitser van de D70 wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
julius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:12:
[...]
Daarnaast zijn ze niet zoveel bruikbaarder op feesten dan een 600.
Ok thnx, voor je info en heb nog wel eventjes de tijd om wat dingen uit te zoeken :).

Alleen vervelend als mensen je allerlij verschillende dingen gaan aanraden...dan weet ik zelf ook niet meer waar ik het moet zoeken als n00b zijnde...

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Daarom moet je ook lekker gaan oefenen met je nieuwe camera. De basisprincipes leer je echt wel, ook met interne flitser. Alleen je krijgt veel sneller een mooi resultaat als je een SB600/800 gebruikt, maar dat merk je vanzelf. Ik heb ruim een jaar zonder externe flitser gefotografeerd. Flitsfotografie is IMHO totaal anders dan "normale" fotografie, je zult merken dat je vaker de M (Manueel) stand van je D70s gaat gebruiken, en dat is iets waar ik persoonlijk niet aan had moeten denken toen ik de D70 nieuw had, er komt dan al zo ontzettend veel op je af .. :)

Als je wat meer wilt weten over flitsfotografie, Google dan eens op "dragging the shutter" en "fill flash cheat sheet".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen Ground Zero in ieder geval voor mij, ik ben de komende tijd in Arnhem e.o. wel actief :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 23-06-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
neographikal schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:19:
Geen Ground Zero in ieder geval voor mij, ik ben de komende tijd in Arnhem e.o. wel actief :)
wat doet u allemaal in arnhem dan:D(moi woont daar oook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aantal lokale toko's e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Michaelg schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:18:
Alleen vervelend als mensen je allerlij verschillende dingen gaan aanraden...dan weet ik zelf ook niet meer waar ik het moet zoeken als n00b zijnde...
Je kan je beter zelf gaan interesseren in't spul dan dat je je dingen laat aanraden die je wellicht helemaal niet nodig hebt. Jij moet zelf de keuze maken. Die maken wij niet voor je. Daarnaast, pleeg zelf objectief onderzoek. 'Men' zegt hier dat je een 800 nodig hebt, dat je die kracht gaat gebruiken. Nou, ik gebruik hem bijna nooit tijdens party fotografie op volledige sterkte. Zijn vaak dingen die ik met m'n 600 ook had kunnen doen.

pfff, hot festival was wel okay. Daarna nog wezen stappen. Ben pas net thuis :X. Was wel gezelli iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
julius schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:26:
[...]

Je kan je beter zelf gaan interesseren in't spul dan dat je je dingen laat aanraden die je wellicht helemaal niet nodig hebt. Jij moet zelf de keuze maken. :+
jawel dat is ook wel zo maar ik moet toch aan mijn informatie komen en ik vind info van gebruikers toch het prettigst, alleen tja de mensen met een 800 gaan me aanraden een 800 te halen, en de mensen die een 600 hebben gaan mij een 600 aanraden dus zo weet ik nou nooit welke ik nodig heb.
Volgend weekend krijg ik een D70 te leen en een vriendin van me komt dan langs met der D50(alst goed is) dan kan ik zelf wel even goed de vergelijking maken tussen die 2. En wat betreft die flitser..tja dat word nog even doorzoeken.

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond staat een discotheek in Berlikum op het programma, kleine fotoshoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo gisteravond naar de sugarfactory geweest, ook waanzinnig leuke lokatie alleen door de rookmachine bijna geen goeie fotos te maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stekker uit rookmachine halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien geeneens zo gek idee om je al fotpgraaf ook meteen als sfeerbeheerder te laten inhuren, aangezien je als fotograaf toch meer bewust bent van je omgeving en van het licht om je heen is dat misschien wel een idee :+

hoef je niet meer stiekem de stekker eruit te trekken en je krijgt er ook nog voor betaald :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Je beseft wel dat het feestje voor de bezoekers wordt gehouden en niet voor de fotografen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor altijd iedereen klagen over die *@!#^@#&@&# rookmachine hoor neo.. niet alleen de fotografen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:41:
Ik hoor altijd iedereen klagen over die *@!#^@#&@&# rookmachine hoor neo.. niet alleen de fotografen ;)
True, aan de andere kant zie je anders maar bar weinig van de lasers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:54:
[...]

True, aan de andere kant zie je anders maar bar weinig van de lasers :)
yep maar hier waren geen lasers aanwezig . dus geen lasers dan ook geen rook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En voor handtastelijke acties kun je sowieso beter naar een schuimparty gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:56:
Vanavond staat een discotheek in Berlikum op het programma, kleine fotoshoot :)
BerliCum denk ik. Als het in Nrd Brabant is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:02:
[...]

yep maar hier waren geen lasers aanwezig . dus geen lasers dan ook geen rook :P
Dan is het irritant, het stinkt en alles wordt zo vet als spek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Joepie! Vandaag (nu gisteren) mijn canon 350d eindelijk binnen gekregen! Gelijk druk aan het shooooten geweest. Toevallig was in Zwolle Pink Garden en ik mocht foto's maken! Beetje om te oefenen zeg maar, of eigenlijk om een beetje te kloten. Ingebouwde flits is niet super, maar het was zeker gezellig (en leerzaam). :) We want more!

Aangezien ik nu hoop hier wat vaker van mij te laten horen:

Wie ben ik?
Maarten, 19 jaar en ondertussen 2e jaars student journalistiek @ Windesheim

Twee snelle shoots:

"klik"
&
"klik"

[ Voor 45% gewijzigd door Maarten L op 25-06-2006 06:25 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timcooijmans schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:49:
[...]

BerliCum denk ik. Als het in Nrd Brabant is ;)
Ga niet heel het land afreizen :P Berlikum in Friesland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reis graag het hele land door, dan zie je nog eens wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:36:
[...]

Ga niet heel het land afreizen :P Berlikum in Friesland :)
TDF dus?

Was er laatst met een DJ Contest, die shoot staat ergens op de UDC site als het goed is :+
Wel geinige locatie, de DJ is van veel verschillende kanten te pakken.

boven, naast, ervoor, erachter (wel weinig ruimte, maar net te doen)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep TDF, (Dj Contest) daar zou ik ook nog heen, maar was op die datum op een ander feest, kom er al jaren :)

Wie heeft de contest gewonnen btw?

Qua licht en geluid is het goed te doen.. alleen zaterdag was er heel veel jong volk ;)

@tweakernick : Ik woon in friesland, om een avondje naar brabant te reizen en weer terug, is mij iets te ver als het niet betaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:38:

Wie heeft de contest gewonnen btw?

.
nog niemand, gaan nu 9 mensen door naar de finale op Dance Valley :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 11-09 06:51
Ik heb een Nikon D70s en zoek een goede flitsers om op feesten te fotograferen..

Is de Sigma EF-500 Super DG iets? De meningen op internet zijn verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Wat is er mis met nikons eigen SB600 en SB800

Dan heb je veel betere TTL ondersteuning (lijkt me nogal onmisbaar bij party fotografie waar de belischting elke seconde kan veranderen)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

martijn_tje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:48:
Wat is er mis met nikons eigen SB600 en SB800

Dan heb je veel betere TTL ondersteuning (lijkt me nogal onmisbaar bij party fotografie waar de belischting elke seconde kan veranderen)
Sigma claimt dat het goed samenwerkt met Nikon's i-TTL. Als je dan vervolgens kijkt naar power:

De Sigma heeft een richtgetal van 50 meter bij ISO100, de net zoveel kostende SB600 heeft een richtgetal van 30 meter bij ISO100 en 42 meter bij ISO200. (De SB800 doet 38 en 53 meter respectievelijk.)

Dus, er valt wat voor de Sigma EF-500 te zeggen. Het ding is aanzienlijk krachtiger dan de SB600, voor hetzelfde geld. Maar persoonlijk zou ik het, vanwege mogelijke compatibiliteitsproblemen, toch bij merk-specifieke flitsers houden: Canon Speedlite op Canon SLR, Nikon Speedlight op Nikon SLR.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
JumpStart schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:08:
[...]

Sigma claimt dat het goed samenwerkt met Nikon's i-TTL. Als je dan vervolgens kijkt naar power:

De Sigma heeft een richtgetal van 50 meter bij ISO100, de net zoveel kostende SB600 heeft een richtgetal van 30 meter bij ISO100 en 42 meter bij ISO200. (De SB800 doet 38 en 53 meter respectievelijk.)

Dus, er valt wat voor de Sigma EF-500 te zeggen. Het ding is aanzienlijk krachtiger dan de SB600, voor hetzelfde geld. Maar persoonlijk zou ik het, vanwege mogelijke compatibiliteitsproblemen, toch bij merk-specifieke flitsers houden: Canon Speedlite op Canon SLR, Nikon Speedlight op Nikon SLR.
Ja inderdaad zon gevoel had ik ook al. Mijn budget is ong 200 euro. Ik heb dus de keuze tot de 600 of de Sigma.. De Sigma is qua specs bijna gelijk aan de Nikon 800.. en werkt ook met TTL.. Maar is er hier niemand die beide heeft gebruikt en een goed oordeel kan geven.. Specs zeggen ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De SB600 werkt niet overal geniaal, maar verwacht van een niet eigen merk dat ie alleen maar minder presteert. Ervaring met een Sigma op een D70 heb ik iig niet. Behalve een falende Sigma op een 300D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb wel even met de Sigma mogen spelen en gezien de geluiden van bezitters van het ding in mijn kennissenkring kan ik niet anders dan je de SB600 aanraden :) Betere bediening en minder problemen (als ik de bezitters van de Sigma mag geloven :) )

Ow en mag ik even ranten op rook? Vanavond was het op een gegeven moment echt niet meer te doen, wat ik ook voor sluitertijden er tegenaan gooide: witte zooi. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 27-06-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Klinkt bekend, maar meestal moet er wel wat uit te halen zijn. Check dit album. Al weer een oudje (vorig jaar augustus, m'n begin periode)

Hieronder wat highlights;

Het Paard in de grote zaal, hier is wel redelijk duidelijk te zien hoeveel rook er hing;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-12Paard/jules_paard_20050812_76.jpg

In de kleine zaal was het zo verschrikkelijk rustig, dat de lichtjocky het schijnbaar leuk vond om de max capaciteit van de rookmachine uit te proberen 8)7. Met max 1 m zicht nog het volgende eruit kunnen poepen;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-12Paard/jules_paard_20050812_65.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Veel rook is nog niet per sé erg, veel rook in combinatie met weinig verlichting wel. Dan kan je het inderdaad wel even vergeten.

Soms kan rook ook je vriend zijn, laatste shoot slaagde ik erin om mooi de flits zijwaarts te bouncen van een verse dikke pluim aan rook die de tent ingeblazen was 8).

(Okay, die foto kwam om andere reden m'n eindselectie niet door, maar toch :+ )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perstoegang voor Dancetour binnen, schiet zondag voor mijn eigen site..ook wel weer eens leuk :D

@Paxlie : De beste van een dj contest gaat door naar dancevalley?

Ben dit weekend naar TDF geweest... Shoot staat hier :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Nog steeds geen grip eronder Binne? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, heb laatst wel een EOS350d met grip vast gehad, maar ik zie er nog geen voordeel in. Ik heb vrij dunne vingers, dus heb er weinig last van :)

Maybe in de toekomst...zoek nu een goeie zoomlens (heb nu een oude sigma 75-300 die bijna uitelkaar valt ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Balans is beter en het scheelt je pijn in je handen: je hoeft niet de hele tijd in de camera te knijpen :)

Voor de zoomlens: Onder de 600 is de 70-300IS een héle mooie, netescherp en een goede IS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm 79 euro.. :)

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Canon met Grip = E1 hand-strap! _/-\o_

Dubbele accu? Ok, wel leuk. Een hogere flank, waardoor je meer ruimte hebt voor je handpalm? Al veel meer de moeite waard, maar die strap, dat fscking dure stukje kunstleer en schuim, is voor mij dè reden om een grip te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er toch maar eens langer mee spelen.. heb vaak de nekstrap om mijn hand gebonden..

Zeker een reden Jumpstart :) Zal het weekend eens langs een fotozaak die grip testen :)

E3 is zonder strap en E1 met?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:15:
Moet er toch maar eens langer mee spelen.. heb vaak de nekstrap om mijn hand gebonden..

Zeker een reden Jumpstart :) Zal het weekend eens langs een fotozaak die grip testen :)

Nee, E1 is de strap zelf. Die is geschikt voor de complete 1D serie en de 300/350/10/20/30/5D met vertikale grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:15:

BG-E3 is gewoon de grip, die handstrap heeft alleen toevallig het typenr E1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dus als ik die Canon Grip BG-E3 koop moet de E1 er nog los bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:21:
inderdaad....

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:21:
Inderdaad. Ik heb mijn handstrap trouwes (na Neo's 300D gevoeld te hebben in Zutphen vorig jaar :)) voor €17 incl verzenden op eBay gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil hem eerst nog even in levende lijve ondervinden op mijn eigen camera :)

Zondag Dancetour, heb backstage toegang gekregen, dus hoop op een paar mooie dj shots en overzichten, voig jaar hadden ze tevens een kraantje waarin de fotografen konden foto's maken, hoop dat die er dit jaar ook weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
ilovetechno schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:17:
[...]

Ja inderdaad zon gevoel had ik ook al. Mijn budget is ong 200 euro. Ik heb dus de keuze tot de 600 of de Sigma.. De Sigma is qua specs bijna gelijk aan de Nikon 800.. en werkt ook met TTL.. Maar is er hier niemand die beide heeft gebruikt en een goed oordeel kan geven.. Specs zeggen ook niet alles.
Toch de 600 besteld.. ben benieuwd..

Volgende week in Outland testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Daar ga je gegarandeerd plezier van hebben, gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
@Binne zal wel weer, hadden ze in Den Haag ook: paar leuke shots aan over gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens editen ;)

Vorig jaar had ik mijn DSLR nog niet.. nu wel, kom er nu vast wel in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Maandag een examen feest gehad, dit keer een beetje anders aangepakt dan voorgaande keren. Normaal deed ik vaak op iso 100 of 200 schieten (met een fuji s5500) met een zachte flits die naar mijn idee alsnog te hard was. Dit keer een stukje gaffa tape op de flits om zo iets van 25% af te dekken, en op iso 400 geschoten. Beetje aanknoeien dus omdat de camera niet verder kan, wat dat betreft zou ik wel de stap willen maken naar dSLR of fuji s9500, maar die moet ik wel eerst bij elkaar sparen :P

1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b8e3f7aa69a7b85957db781a7fff3a7/full.jpg
standaard portret shot, alleen met 2 gekke bekken :P
2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/01944e966dc18ed80a4b9b763ab6c856/full.jpg
Idem.

3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c275a6f0270c89e8351fea8fba08601/full.jpg
Publiek ging behoorlijk los toen TMF langs kwam.

4:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a50c5e731f25ea31849fc69727c2d963/full.jpg
Lekker waperen tegen de warmte. beetje rommelig/wazig jammergenoeg

5:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e020b275b569546653a3b10c8955b032/full.jpg
Vond hem een hele rustige uitstraling hebben met mooi licht.

6:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bc48e198d6ed78b44361dcce120518f9/full.jpg
Deze wilde stampend op de foto, OK :P

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 29-06-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het principe van lange sluitertijd met flits werkt natuurlijk goed, je houd natuurlijk licht enzo, maar 1/2s wat jij hebt is toch een beetje te gortig, tenzij je dit mooi vind natuurlijk. Probeer 1/30 sec met flits? en iso hoger (mits je camera dat mooi kan)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Hebben jullie wel eens er aan gedacht om een Lensbaby te gebruiken? Of is dat in deze lichtomstandigheden niet haalbaar? Het lijkt me dat je er wel vette effecten mee kunt krijgen, although je wellicht in Photoshop dat ook wel kan nabootsen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Beetje te overdone imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
zo'n lensbaby is niet echt iets waar je publiek blij mee is, die willen zichzelf zo sexy mogelijk op de foto :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

RobertJ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:08:
Hebben jullie wel eens er aan gedacht om een Lensbaby te gebruiken? Of is dat in deze lichtomstandigheden niet haalbaar? Het lijkt me dat je er wel vette effecten mee kunt krijgen, although je wellicht in Photoshop dat ook wel kan nabootsen...
Lensbaby, en ook de 2.0 versie, is ongeveer 50 mm focale lengte. Dat is niet ech lekker om publiek mee te fotograferen, daarvoor heb je meer groothoek nodig. Dat kan, als je een Digital Optics .45x converter opschroeft, wat je ongeveer 22 mm geeft. (Zie bij accessories)

Waar ik me meer zorgen over maak is of je wel genoeg licht hebt om te zien of het allemaal een beetje scherp is. Ik weet hoe lastig MF is op mijn 10D, dus zou het wel eens erg tricky kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nomad85 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:03:
Het principe van lange sluitertijd met flits werkt natuurlijk goed, je houd natuurlijk licht enzo, maar 1/2s wat jij hebt is toch een beetje te gortig, tenzij je dit mooi vind natuurlijk. Probeer 1/30 sec met flits? en iso hoger (mits je camera dat mooi kan)
Meestal zat ik opde 1/10s, maar vaak moest ik dan zodanig hard flitsen dat dan de sfeer teveel verdween. Daarom dit keer wat andere opties geprobeerd. Iso 400 is het hoogste wat ik kan kiezen.

Nu zit ik net een aantal EXIF's te bekijken, en zie dat er soms hele reeksen op dezelfde sluitertijd zitten. Misschien toch een paar biertjes teveel op waardoor ik de de draaiknop in de M stand heb gezet en het niet in de gaten heb gehad :X

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 29-06-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is de reden waarom ik niet aan de drank ga als ik moet werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

:D tjah jij wordt er waarschijnlijk lekker voor betaald, ik niet.... Nouja, ik kreeg wel 11 drank muntjes welke allemaal op zijn gegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die krijg ik naast de betaling :+ Aan het einde van de klus wil ik nog wel eens een borrel pakken, tijdens de klus zit ik aan de Icetea of de Red Bull / Cola :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:19:
:D tjah jij wordt er waarschijnlijk lekker voor betaald, ik niet.... Nouja, ik kreeg wel 11 drank muntjes welke allemaal op zijn gegaan O-)
Hoe scherper je zelf bent, hoe scherper je foto's... (8>

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Hoe scherper je zelf bent, hoe scherper je foto's... (8>

:P
ik heb in dat geval hier het bewijs voor deze stelling Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/thumb2/image16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/thumb2/image15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/thumb2/image14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/thumb2/image09.jpg

:+

toelichting: het feesie was oorspronkelijk in een fietstunnel vlakbij de bijlmer. aangezien de bardame nogal blij was met een zwart wit foto die ik van haar had gemaakt op een eerder feesie schenkte ze me nogal heel ruim whisky. toen het feest om half 3 werd stilgelegd door de politie zijn we verhuisd naar een naburig kraakpand op de wenkebachweg (hetzelfde dat anderhalf jaar geleden is afgefikt) ik sprong op mijn fietsie en sjeesde er naar toe, alleen dat overstekende stoeprandje had ik even niet gezien. ging finaal onderuit maar zoals het altijd met dronken mensen gaat had ik geen schrammetje. ik ben toen helemaal wappie gegaan op het vervolg van het feest en heb toen deze fotos gemaakt. pas tegen de ochtend nam de bewuste bardame me naar achteren en liet me even slapen. toen ik wakker werd kreeg ik meteen een bezem in mijn hand gedouwd want de tunnel moest nog schoongemaakt worden. toen kwam ik erachter dat door de val mijn camera
eigenlijk ook helemaal naar zijn grootje was. oftewel o.a. het draaiknopje van de sluitertijd was afgebroken waardoor sluitertijd instellen onmogelijk was de camera deed maar wat 8)7 dat was het einde van mijn yashica FR1 periode :'(

voor de rest zie
http://thehospages.com/pictures/zirk/2003-11-15/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/62790427.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sorry Ralph, I like the other shots, you posted here in this thread, better. It just doesn't quite do it for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. ik ben blijgemaakt met niks.. @Dancetour

Keurig een mailtje gekregen dat ik een bandje krijg voor toegang tot het podium, kom ik binnen zegt de organisator..ja sorry ik kreeg opeens heel veel aanvragen.. dus ik kon weer het publiek in.. Zelf de PF fotograaf kwam niet backstage.. Aangezien ik mijn rugtas met apparatuur wel meehad, kon ik die nog wel in een kluisje backstage plaatsen..

Foto's maken was weinig aan in die hitte, JP van Phono nog gezien, maar die wilde mij niet zien :P

Zal vanavond wat posten, toen ik naar huis wilde, mocht ik opeens wel bij Ferry Corsten nog wat schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
waarom zou je backstage moeten om vette foto's te schieten? Of is dat een statusdingetje van 'hey ik ben cool want ik mag wel op het podium'?

ik heb mezelf gruwelijk lopen opvreten om die 'ik wil ook op het podium staan' mentaliteit van heel veel lui eergister op groundzero - 'fotografen' die haast staan te gameboyen met hun camera terwijl ze fsking naast de DJ staan etc. Enorm in de weg enzo. Resultaat dat de stagemanager het podium leegveegt, waardoor ik een paar shots mis. Zonde.

Verder was het wel een leuk evenementje (kuch, het was met 8 stages lomp groot), en de sfeer zat er goed in. Ruffneck stond het laatste uur echt te spelen met zn publiek, en ik hou dan niet van hardcore, maar hoe die kerel dat staat te doen is wel geweldig om te zien/horen.

Ik ga zo m'n sets nabewerken, zal zo wel wat spullekes posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een organisatie zoiets beloofd, moeten ze het ook nakomen lijkt mij? Het ging mij om..dat ik mijn gear backstage kon plaatsen. En af en toe even een fotootje kon schieten vanaf het podium. Rond de 3000 man op het Zaailand in Leeuwarden is toch enorm cool om daar een foto van te nemen?

Ik irriteer me er zelf ook mateloos aan die fotografen die dan ook blijven hangen( zijn meestal ook nog van die kleine compact cams.. :X ) , ik neem een fotootje of 5 en dan ben ik er weer af.

Heb veel meer over Groundzero gehoord idd :) Ben benieuwd naar de foto's.

BTW ook een grip beetgehad en even wat foto's mee geschoten.. fijn ding, alleen nog meer gewicht erbij.. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik had je al gewaarschuwd Binne :+ Die organisatie is gewoon niet best, simple as that.

Heeft iemand toevallig vandaag de Spits / Metro gezien met de foto's van Sensation White? De foto's waren notabene van het ANP, maar wat een bagger zeg. Die kwamen bij mij waarschijnlijk niet eens door de voorselectie heen 8)7
BTW ook een grip beetgehad en even wat foto's mee geschoten.. fijn ding, alleen nog meer gewicht erbij.. :X
Joh, je hebt een 350D met kitlens een 430EX, dat is príma te houden en zo niet: trainen kreng :P :+

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 03-07-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ANP is ook maar een persbureau - een aangesloten fotograaf die er toevallig is stuurt z'n fototjes op en dan mag je bidden dat die kerel z'n werk goed heeft gedaan. Er zijn 2 momenten waarop er foto's van een bepaalde fotograaf afgenomen worden bij het ANP: Als ze exclusief zijn (geen ander materiaal voorhanden) of als ze kneitergoed zijn. In dit geval duidelijk het eerste ;)

overigens volledig eens over de gewichts-issue ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 03-07-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

ik heb nog nooit last gehad van het gewicht van mijn camera :D
20d + grip + 580ex + tamron 28-75 :9

call me rambo 8-) (insider grapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:34:
Woeiiii, van 945g naar 1175g (zonder batterijen)..... ik heb een bloeduitstorting op m'n rechter schouder van sjouwen met een 30D+grip+70-200 en Manfrotto statief. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook weinig problemen met het gewicht. canon 350d zonder grip en met 28mm lens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb niet zoveel kracht/power etc (wat een reden heeft, maar dat hou ik liever in het midden).. dus.. vandaar :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dan laten we je verder met rust. ;) Maar begrijpelijk dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:27:
Nou.. ik ben blijgemaakt met niks.. @Dancetour

Keurig een mailtje gekregen dat ik een bandje krijg voor toegang tot het podium, kom ik binnen zegt de organisator..ja sorry ik kreeg opeens heel veel aanvragen.. dus ik kon weer het publiek in.. Zelf de PF fotograaf kwam niet backstage.. Aangezien ik mijn rugtas met apparatuur wel meehad, kon ik die nog wel in een kluisje backstage plaatsen..

Foto's maken was weinig aan in die hitte, JP van Phono nog gezien, maar die wilde mij niet zien :P

Zal vanavond wat posten, toen ik naar huis wilde, mocht ik opeens wel bij Ferry Corsten nog wat schieten..
Ik dacht dat je me wel effe een dreun zou geven ;)
De foto's waren juist wél leuk door de hitte, vooral toen de sponsen tevoorschijn kwamen. Verder gewoon een beetje rondlopen en wat plaatjes schieten zonder je te veel druk te maken over de kwaliteit van het geheel.
Had overigens niets aangevraagd, ben gewoon op de bonnefooi naar binnen gegaan en gezegd dat ik een shoot wilde doen. De Sensation keycord maakte blijkbaar indruk want op het podium schieten was geen probleem. In principe was dit een leuke 'afterparty' voor een tegenvallende Sensation.

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/water8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik kunnen doen ja ;) Je was ook op Illegal Vibes he? Praten we daar wel even :)

Hoor nu trouwens ook al kleine site's, ja ik had hetzelfde, had ook toestemming om backstage te gaan, maar dat zijn site's, die gewoon maar wat foto's schieten..en verder niks.. Dus die zullen het wel verpest hebben voor mij en de pf fotograaf..naja jammer :)

Wat heb jij er voor filters op trouwens? Apart gezicht is dat :D

@martijn : thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ben benieuwd hoe Dancetour het in Den Haag gaat doen dan. Ach ja, ik zoek idd wel een kluisje op waar vervolgens m'n tas de rest van de dag zal blijven staan als dat zo zou zijn. Reden is, is dat er al genoeg collega fotografen de +10.000 bezoekers op het veld zullen verslaan ;). En anders fiets ik even heen en weer, ook geen probleem :).

Twee van de door mij gemaakte foto's vorig jaar op Dancetour Den Haag staan al een tijdje op www.djremy.com :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen hier die rondlopen met een Peleng 8mm? Deze lijkt me wel wat Heb wel veel gevonden, ook een inkoop actie op DPZ, alleen dat is al 1,5 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:07:
Zijn er nog mensen hier die rondlopen met een Peleng 8mm? Deze lijkt me wel wat Heb wel veel gevonden, ook een inkoop actie op DPZ, alleen dat is al 1,5 jaar terug.
Zijn er verschillenden die hem hebben. Ik dacht o.a. MartijnGizmo & MicDis. MF op feesten is wel rot, daarnaast is ie dacht ik ook niet bijzonder lichtsterk. Voordeel van een hoger diafragma en zo'n korte brandpunts afstand is wel dat ie al snel tot oneindig focust. Voor overzichten weinig problemen, maar specifiekere portretten á la Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_ihf_20060524_274.jpg moet je toch echt wel focussen. Daarnaast is het geen beeldvullend stuk glas, waardoor je altijd nog de randen ziet. Ofwel de foto zo laten, danwel het beeld eruit croppen en een hoop beeld daardoor missen. Moeilijk... Ben zelf iig happy met mijn Nikkor AF 10.5 mm 2.8 DX ED. Koste wat, maar heb ik ook wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great shot Julius !!!

The 10.5 is a bomb right ! (got a pic published in Nikon pro magazine with it :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/62790430.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

julius schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:49:
[...]

Zijn er verschillenden die hem hebben. Ik dacht o.a. MartijnGizmo & MicDis. MF op feesten is wel rot, daarnaast is ie dacht ik ook niet bijzonder lichtsterk. Voordeel van een hoger diafragma en zo'n korte brandpunts afstand is wel dat ie al snel tot oneindig focust. Voor overzichten weinig problemen, maar specifiekere portretten á la [afbeelding] moet je toch echt wel focussen. Daarnaast is het geen beeldvullend stuk glas, waardoor je altijd nog de randen ziet.
Ik heb de mijne verkocht en een Canon EF-S 10-22 gekocht, kan ik toch wat meer mee. Peleng begint op f/3.5 maar is alleen op f/8 goed scherp. Dan loopt je DOF wel van 30cm tot oneindig. Om de zwarte hoekjes te verwijderen defishte ik de foto altijd een klein beetje, stuk effectiever dan croppen. :)

Vandaag een diplomering gefotografeerd, uiteraard al mijn theoretische kennis uit dit topic ingezet. ;) Vond zelf deze foto wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_4377.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hem denk ik vandaag bestellen, Eastwave.ca :) Doe hem niet via ebay maar gewoon via hun site.

De canon die jij aangeeft Martijn is mij nog te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

In het begin is het erg leuk, maar je raakt er gauw mee uitgespeeld. Ik had de mijne van eBay, vanwege de lage dollarkoers voor €160. Ik had hem trouwens binnen 4 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn : Ik ga hem ook niet constant gebruiken.. leuke foto van die clio trouwens ;)

Kreeg een berichtje op DPZ, Xtuv had nog een 2e liggen. Dus die heb maar gekocht :) In nieuwstaat.

Morgen binnen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Gisteren op Loodspop foto's gemaakt. Zee behoorlijke rock en sommige bandjes maakten er een fantastische show van. Deze foto's vind ik wel aardig. Geschoten op ISO 1600, 1/125, F5.6, zonders flits op 350d

1 Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/767/oxfordmindersklein7ub.jpg

*klik* voor grotere versie

2 Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/5798/loodspopklein9gy.jpg

*klik* voor grotere versie

:)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hoort denk ik beter in't concert fotografie topic thuis, zie ook de topic start

Strandfeestje van vorige week;

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/29_06_2006_Stranded/images/jules-stranded-20060629-003.jpg
organisator die nog even met Benny beld
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/29_06_2006_Stranded/images/jules-stranded-20060629-010.jpg
Benny net met de 4wheeldrive opgehaald
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/29_06_2006_Stranded/images/jules-stranded-20060629-021.jpg
voor op de front page ofzo
Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/29_06_2006_Stranded/images/jules-stranded-20060629-023.jpg
Benny @ Beach club Naturel

(es een keertje geen standaard koppen foto's hier :P )

[ Voor 99% gewijzigd door jules op 09-07-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
julius schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:54:
(es een keertje geen standaard koppen foto's hier :P )
Oh, de we schieten standaardkoppen hier? Okay, nouja, mijn vrijdag-avond dan :

Nicolette + aanhang
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/nicolette.jpg

Clyde en Valerie
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/clyde_valerie.jpg

Winston en Elles
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/winston.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 09-07-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
julius schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:54:
Hoort denk ik beter in't concert fotografie topic thuis, zie ook de topic start

Bestaat die ook al! ik zoek!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:53:
[...]

Oh, de we schieten standaardkoppen hier? Okay, nouja, mijn vrijdag-avond dan :

Nicolette + aanhang
[afbeelding]

Clyde en Valerie
[afbeelding]

Winston en Elles
[afbeelding]
Zeker van dat nieuwe magazijn.. WOEF? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al moet je jezelf niet op het verkeerde been laten zetten, Exinore en Earproof zijn exact dezelfde doppen, alleen met een ander naampje.

beste,

ik denk dat je niet goed bent geinformeerd, de earproof protector serie is weldegelijk een ander product en wordt door het volledig verzonken filter een stuk kleiner in het oor gebouwd. hiermee bereiken we meer demping en kunnen we ook nog met een koptelefoon op draaien. De exinore steekt verder uit het oor doordat het filter meer op het oorstukje wordt gebouwd.

ik hoor je graag,

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 22:00 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.