JumpStart schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:31:
Voor de rest doe ik dan geen harde uitspraken. Dat Earproofs dieper liggen is mogelijk (ik heb Exinores immers). Dat het ietsje meer dempt zal misschien ook nog wel kloppen, maar beide doppen sluiten luchtdicht af èn hebben exact dezelfde dempingswaarden. Een DJ heeft mogelijk wel baat bij dieper liggende doppen, maar hier lopen party fotografen rond. (Al kan ik draaien, en ik heb inderdaad gemerkt dat Exinores en koptelefoon niet altijd even lekker past, verschilt per model.)
Voor het publiek hier zal het een spreekwoordelijk gevalletje lood-om-oud-ijzer zijn, al ben ik best bereid om een vergelijkend waarde onderzoek te doen als iemand opdraait voor het mij aan laten meten van Earproofs.
Ik zal je maar even uit de brand helpen dan, ik heb/had ze namelijk beide
Voor ik met earproofs ging werken gebruikte ik exinore doppen. Die zijn helaas overleden nadat mijn kat het nodig vond er mee te gaan spelen toen ik ze na thuiskomst op het nachtkastje neer had gegooid (het is vaker gebeurd dat ik de volgende ochtend onder de douche er pas achter kwam dat ik ze nog in had

)
Mijn exinore doppen zaten geweldig, zolang ik mijn headphone niet op had, zodra ik moest draaien gingen de doppen in veel gevallen even uit (aangezien ik met een HD25 werk en de headphone op 2 oren houd is doppen eigenlijk een klein beetje overkill, demping van de headphone is erg goed en last van het omgevings geluid heb ik niet). Het probleem was namelijk dat ik pijn aan mijn oren kreeg van de combinatie headphone + exinores met als gevolg een pijnlijke oorschelp na het draaien. Op advies van een collega dj ben ik toen eens naar earproofs gaan kijken, hij had namelijk hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik earproofs en verdomd...... probleem opgelost en ze liggen inderdaad dieper in het oor.
Daarnaast heb ik het idee dat er toch een verschil in filters zit, hard maken kan ik het niet dus wijd ik het maar aan de grijze gekonkelde massa die weer eens iets denkt
Wat je zelf dus al aangaf is inderdaad waar, earproofs liggen iets dieper. Overigens ben ik nu aan het kijken naar in-ears. Dop en headphone in 1, kijken of dat wat is.
Trouwens wel grappig, dj's met dezelfde hobby's (al ben ik een pruts fotograaf

), ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen. Je doet toch niet ook toevallig aan freeride mountainbiken hé
Overigens vind ik Peter een aardige gozer dus ik raadt iedereen earproofs aan.
Komt binnenkort overigens ook een heeeeeeel uitgebreid stuk over op AboutDJ, de zin en onzin van oordoppen, de feiten, de onwaarheden en het hoe en waarom.
Waarom zou iemand ze niet mogen zien? Ik heb dat probleem nooit zo gesnapt om heel eerlijk te zijn en ik heb nog nooit een opmerking gehad in de trend van "hey wat heb jij nou in je oor". Mensen zien het in 99 van de 100 gevallen niet eens en als ze het wel zien en het aan me zouden vragen dan kijgen ze het antwoord, dat zijn oordoppen..... mensen die een beetje hersens hebben dragen die op feestjes waar zulke takkeherrie gedraaid word, huh versta je me niet? Even aan dat knopje draaien van je philips oorbel dan
Oordoppen zie je bijna niet, als je transparante doppen neemt zal iemand naar je oor moeten gaan staren willen ze hem zien.
Nee dan is DJ worden een stuk makkelijker, geloof me dat werkt beter
Maar wat is er mis met een 350D + kitlens en sigma flitser? Ik kan er prima foto's mee maken hoor als ik ergens klaar ben met draaien, daar heb ik geen cam voor nodig die het 10 voudige heeft gekost + 5 kilo glaswerk. Overigens voldoe ik net niet meer aan je omschrijving.... net vandaag de 420EX van een maatje overgekocht en inmiddels de kitlens ook al ingewisseld voor een tamronnetje
[
Voor 29% gewijzigd door
R2D2 op 17-07-2006 05:23
]