Toon posts:

[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:53:
Verbaast me trouwens wel dat het hier zo rustig is.... de zomer is toch juist de periode van de festivals, strandfeestjes etc etc?
Ik heb een paar weken geleden nog een poging gedaan, ben zelf ook benieuwd naar andermans foto's!

Gerard, ik geef het stokje aan jou :P

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me moet bekennen dat het hier nogal rustig is atm, maar er zit weer meer in de pijplijn. Zomervakantie loopt gelukkig af, dan begint de horeca hier weer fatsoenlijk te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:42:
/me moet bekennen dat het hier nogal rustig is atm, maar er zit weer meer in de pijplijn. Zomervakantie loopt gelukkig af, dan begint de horeca hier weer fatsoenlijk te draaien :P
Dan ga je toch wat festivals af... als is het maar om zelf los te gaan...

@Julius :
Ik ben nu 4 dagen in de week actief met die gare feestjes. Helemaal NIET de bedoeling, maarja. Het moet niet zo zijn dat dezelfde mensen hier iedere keer foto's online zetten.... maar zo ziet het er nu wel naar uit... Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardHenninger schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:07:
[...]

Er zat helaas een stuk stage tussendoor ook nog eens dwars :P Maar ik ga zeker deze week meer tijd voor mezelf nu nemen, het kan weer even :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

MartijnGizmo schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:02:
[...]

En voor de onwetenden:

[$tinitus]

Uit de categorie: NL (niet leuk)
Uit de categorie: ben je g*dv*rd*mm* helemaal geschift? Doe oordoppen in!

Ik heb Tinitus, 30db @ 8000Hz in mijn rechteroor. Links lijkt vooralsnog onbeschadigt. Tinitus doet leuke dingen met je:
- Je kunt (veel) minder duidelijk een gesprek volgen als er 'achtergrondgeluid' is
- Je hebt 24/7 een *PIEEEEEP* in je oren
- Als je moe bent gaat die piep vaak harder klinken: in mijn geval soms over de 50dB... Als je moe bent wil je slapen, als die piep harder wordt kan je minder goed slapen en zo begint een mooi cirkeltje ;)

Ik ken mensen die er psychische problemen aan hebben overgehouden, mensen die door tinitus minder goed functioneren op hun werk, in hun relatie, zich minder gelukkig voelen, de piep gaan ervaren als een zeer ernstige pijn (alsof iemand een dolk in je oor duwt zei iemand ooit tegen me). Als het stil is 's avonds laat en je kunt niet zo slapen, zie dan maar eens op iets anders te letten dan die piep in je hoofd... Die piep lijkt alleen maar erger en erger te worden, tot het inderdaad uiteindelijk pijn doet, tot je maar *iets* verzint om om die piep heen te werken.

Echt, geloof mij: tinitus moet je voorkomen. Koop een setje oordoppen, liefst op maat. Je hebt werkelijk geen idee wat mensen zoals ik er voor over zouden hebben om van de tinitus af te komen. :/

edit:
Ik kan inderdaad niet slapen op het moment :-/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:07:
[...]

Inderdaad, heb ik es geen opdracht lopen, dan heb ik wel genoeg mensen bij wie ik nog es lang moet komen omdat ze dat al tijden geleden gevraagd hebben. Dit werk moet je niet alleen doen omdat je foto's maken leuk vind. Naar mijn idee moet je toch ook wel passie voor uberhaubt stappen hebben...
@Julius :
Ik ben nu 4 dagen in de week actief met die gare feestjes. Helemaal NIET de bedoeling, maarja.
Haha, je doet het zelf :P
Het moet niet zo zijn dat dezelfde mensen hier iedere keer foto's online zetten.... maar zo ziet het er nu wel naar uit... Beetje jammer.
Deels waar. De vaste bezoekers/posters van dit topic posten hun materiaal wel als ze op een feest geweest zijn. Mits niet op zeer frequente basis.
Floris schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:15:
[...]

Uit de categorie: ben je g*dv*rd*mm* helemaal geschift? Doe oordoppen in!

[....](heel verhaal)

edit:
Ik kan inderdaad niet slapen op het moment :-/
Ai Floor, wist niet dat je al een vorm van tinitus had. Minder prettig zoals ik het nu lees. Maar es de site van eaproofs bestudeerd;
Protected: Intec Records
Op Dance Valley 2005 greep Carl Cox & zijn team de kans met beide handen aan om zich door het earproof team een custom made earproof product aan te laten meten. En naar tevredenheid; de eerste reactie is zeer positief. Jon Rundell, van platenmaatschappij Intec Record, heeft een gehoorbeschermer van earproof: "They are brilliant thank you! I have been wearing them all the time and the buzz the next day is gone!"
8)7
Ben blij dat ik die buzz de volgende ochtend nog nooit meegemaakt heb, of me iig niet meer kan herinneren.

Ennie w, kwam ook onderstaand tegen;

Afbeeldingslocatie: http://www.earproof.com/images/whattheysay/gratisoordoppen.jpg
*geldig tot 20 augustus![/]

Overigens vind ik die Earproofs onchristelijk duur; Afbeeldingslocatie: http://shop.earproof.com/images/products/12.jpg voor € 189,- 8)7

Exinores ongeveer € 171.- Dit is inclusief twee jaar verzekering.

En over Filterz staat op PF een leuk stukje
De prijs ervan; € 119,-

What to do, what to do...

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 15-08-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

@ Julius:

De micro-flame™ even terzijde, Exinores en Earproofs gebruiken dezelfde lineair dempende filters. Dempingskarakteristiek is dus identiek, alleen schijnt de Earproof dus iets dieper in je oor te liggen dan de Exinore wat op papier een fractie kan schelen. Als je DJ aspiraties hebt dan lijkt de Earproof een betere kandidaat vanwege het iets dieper liggen, Exinores steken ietsje meer uit.

Filterz zijn zeker niét lineair gedempt, zie http://www.filterz.net/content/demping.html en vallen af als je muziek belangrijk vindt. Niet lineair filteren betekent dat de klankkleur verandert en in het geval van de Filterz filters hakt de demping er vooral bij het hoog hard in: 22,7 en 25,3 dB @ 1 kHz tegen 39,4 en 38,8 dB @ 8 kHz. Exinores en Earproofs dempen veel neutraler. Comfoor custom gehoorbescherming en ook de otoplastieken van Alpine hebben helaas géén lineaire filters.

Exinores waren voor mij €128 plus €10 (2-jarige eenmalige verzekering) ex BTW, dus €164, maar dat is ondertussen dik een jaar geleden.

What to do, what to do? Dat je dat nog vraagt zeg :X Kijk welke van de twee, Exinore of Earproof, je het dichtste bij huis kan laten aanmeten, en ga vandaag nog!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Filterz kan hier in Den Haag zelfs aan huis. Maar als ik jouw verhaal moet geloven vallen die toch wel af.

En € 30,- kwa kosten verschil omdat ze voor het oog minder opvallen, (want koptelefoons gebruik ik nog niet als fotograaf zijnde) en geen verzekering doet me waarschijnlijk toch besluiten om voor Exinores te gaan. Die otoplastieken gaan zowiezo max 4 jaar mee omdat je gehoorgang veranderd in die tijd dat die doppen niet meer de juiste bescherming bieden. En die dingen zijn zo klein, d'r bestaat een kans dat je ze verliest, dan is € 10,- excl BTW een mooi bedrag om ze te laten verzekeren voor 2 jaar...

Die Exinores fabricant is overigens wel moeilijk te vinden, zeg maar gerust niet via google;
www.elacin.nl

En dan nu de keuze;

ELACIN ER FlexComfort®
Afbeeldingslocatie: http://www.elacin.nl/elacin_nl/img/gehoorbeschermer_3.jpg

&

EXINORE ER FlexComfort®
Afbeeldingslocatie: http://www.elacin.nl/exinore_nl/img/gehoorbeschermer_1.jpg

What's the difference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tussen Elacin en Exinore zit, voor zover ik het weet, alleen een verschil in naam. Elacin is wereldwijd, Exinore is alleen voor NL. Product is exact hetzelfde.

In Delft zit een audicien die Exinores aan kan laten meten, op 50 meter van een halte van tramlijn 1.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 15-08-2006 14:48 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:48:
Tussen Elacin en Exinore zit, voor zover ik het weet, alleen een verschil in naam. Elacin is wereldwijd, Exinore is alleen voor NL. Product is exact hetzelfde.
OK, thanks
In Delft zit een audicien die Exinores aan kan laten meten, op 50 meter van een halte van tramlijn 1.
Beter Horen Den Haag
Noordeinde 107
2514 GE Den Haag
070 3600702

Schoonenberg Hoorcomfort
Heeswijkplein 36
2531 HD Den Haag
070 3944111

Eye wish Groeneveld
Dierenselaan 173
2573 KG Den Haag
070 3455543
Deze week nog, ik heb er zin an :Y)

Verwijderd

julius schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 03:38:
[...]

Ennie w, kwam ook onderstaand tegen;

[afbeelding]
*geldig tot 20 augustus![/]

Die hoef je niet te bestellen, dat is de moeite niet waard :X Ze vormen zich niet naar je gehoorgang en er zit een soort van 'rietje' in waardoor je ze zo in je oor duwt.
Het geeft het gevoel alsof je een wattestokje veel te diep in allebei je oren stopt :/ Het valt niet mee om dan nog enigszins naar muziek oid te luisteren...

Ik ga binnenkort ook eens lang bij de audicien om eens te informeren (wordt die gele dingen onderhand ook behoorlijk zat)

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik ik door de voorraad met gele doppen heen ben ga ik aan de Exinores. Het kost een paar centen, maar het is wel het beste voor je gehoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:27:
[...]

Die hoef je niet te bestellen, dat is de moeite niet waard :X Ze vormen zich niet naar je gehoorgang en er zit een soort van 'rietje' in waardoor je ze zo in je oor duwt.
Het geeft het gevoel alsof je een wattestokje veel te diep in allebei je oren stopt :/ Het valt niet mee om dan nog enigszins naar muziek oid te luisteren...

Ik ga binnenkort ook eens lang bij de audicien om eens te informeren (wordt die gele dingen onderhand ook behoorlijk zat)
Heb ze inmiddels ook binnen. Maar prettig? NEE, geef mij dan maar die gele. Met name dat verharde schuim in het midden zorgt ervoor dat je ze gemakkelijker én verder in je oor kan duwen. Je hoeft hem niet meer op te rollen, dat is een voordeel, maar het verharde schuim in het midden (welk rietje) is tegen het pijnlijke aan in je oor. Daar waar het binnenste hard is, is juist de buitenkant zacht waardoor je hem niet hoeft op te rollen.

Binnen 10 sec trat bij mij de irritatie al op, geen goede reclame voor oordoppen iig :(.

Overigens vandaag een mailtje binnen gehad van Groeneveld Elcea B.V., de producent/verkoper van Elacin/Exinore oordoppen, met een antwoord op de vraag wat nu het verschil is tussen Elacin en Exinore oordoppen;
Er zit geen enkel verschil in deze gehoorbeschermers.
We hebben 2 merknamen gelanceerd om een duidelijke scheiding te maken tussen de industriële -en de vrijtijdsmarkt.

[...]

De ER gehoorbeschermers zijn expliciet bedoeld voor musici of mensen waarbij spraakverstaanbaarheid een must is (denk aan piloten, barpersoneel, tandartsen etc.)
Alleen klopt de volgende tekst niet helemaal;
De ER gehoorbeschermer is namelijk de enige die een vlakke demping geeft. Dat wil zeggen dat je nauwelijks te maken hebt met een klankkleurvervorming. De gehoorbeschermer dempt in alle frequenties op een gelijk niveau, en daardoor krijg je de meest natuurgetrouwe klank door.
Het ligt er natuurlijk aan hoe je het op vat. De enige in hun eigen assortiment die dit behaald. Niet de enige op de markt, want die Earproof otoplastieken (niet die schuimrubberen dingen) zijn er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela gaan er nog luitjes van hier naar mysteryland toe ??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik denk dat ik een setje MusicSafe van Alpine ga bestellen,
die kosten 30 euro, beschermen ook goed (maar natuurlijk minder dan aangemeten doppen).
Voor die paar keer dat ik er nodig heb toch wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
julius schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

Heb ze inmiddels ook binnen. Maar prettig? NEE, geef mij dan maar die gele. Met name dat verharde schuim in het midden zorgt ervoor dat je ze gemakkelijker én verder in je oor kan duwen. Je hoeft hem niet meer op te rollen, dat is een voordeel, maar het verharde schuim in het midden (welk rietje) is tegen het pijnlijke aan in je oor. Daar waar het binnenste hard is, is juist de buitenkant zacht waardoor je hem niet hoeft op te rollen.

Binnen 10 sec trat bij mij de irritatie al op, geen goede reclame voor oordoppen iig :(.
Welke heb je nou precies genomen? Ben namelijk ook opzoek een paar goede oordoppen, heb namelijk toch een beetje last van mn gehoor na een week lang foto's schieten in diverse uitgaansgelegenheden.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Cyclonist schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:52:
Ik denk dat ik een setje MusicSafe van Alpine ga bestellen, die kosten 30 euro, beschermen ook goed (maar natuurlijk minder dan aangemeten doppen).
Voor die paar keer dat ik er nodig heb toch wel handig :)
Die ga je zeker op prijs stellen! Ik heb mijn paartje ook nog steeds in de fototas zitten, als backup danwel (als ik ze vantevoren tenminste schoongemaakt heb) als uitleen exemplaar. Draagcomfort en geluidskwaliteit zijn zeker beter dan die van de wegwerp gele schuimdingen.

Mijn ervaring is dat de paarse filters weinig nut hebben, ze klinken wel iets neutraler, maar de gele filters dempen merkbaar beter. Wel prettig dat de filters gewoon verwijderbaar zijn uit de musicsafe doppen, dus dan zijn daarna de doppen gewoon met afwasmiddel en warm water grondig schoon te maken zijn.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pscht, Hos2
Backpacker schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:10:
[...]

Welke heb je nou precies genomen? Ben namelijk ook opzoek een paar goede oordoppen, heb namelijk toch een beetje last van mn gehoor na een week lang foto's schieten in diverse uitgaansgelegenheden.
Sprak van't weekend iemand die Earproofs had; "Vertegenwoordiger was direct op de zaak gekomen nadat ik gezegt had dat ze niet lekker zaten, perfecte service, zitten echt goed, etc etc", maar van die 2 jarige verzekering van Exinore had ie niet gehoord, ook niet dat ze enkele tientallen euro's goedkoper zouden zijn. Hij was er iig zeer content mee.

Dat die Earproofs dieper in het gehoor liggen zal me eigenlijk toch wel wat minder uitmaken, aangezien je bij die Earproofs voor weinig een verzekering kan nemen van een paar tientjes die er voor zorgt dat je doppen 2 jaar lang verzekerd zijn tegen verlies, diefstal en beschadiging. "Diefstal? Wie moet die dingen nu jatten?" was ook zijn antwoord. Tsja, stel, ze zitten in je fototas en die word gejat.... Daarnaast zijn ze dus ook wat goedkoper... En ze filteren/dempen hetzelfde volgens de specs...

Exinores word het dus voor mij. Volgende week ga ik een afspraak maken en laat ik ze aanmeten.

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 24-08-2006 05:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 18:29:
hela gaan er nog luitjes van hier naar mysteryland toe ??? :)
I'm going toMysteryland too !

Has anyone received the press pack with the details about taking pictures: no backstage, no pics from people less than 5 meters aways etc !!!???

Anyhow, I was about to order Filterz during mysteryland (100 ipv 119 !!) but I'm still in the 'what to do, what to do ?' categrory :-)

Froggy

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 07:20:
[...]

Has anyone received the press pack with the details about taking pictures: no backstage, no pics from people less than 5 meters aways etc !!!???

Anyhow, I was about to order Filterz during mysteryland (100 ipv 119 !!) but I'm still in the 'what to do, what to do ?' categrory :-)

Froggy
nop no press pack I'm going just as a visitor ;) I just have to sneak in my camera with some dj I guess .oh an d julius I found the timetable but I only can't find maartje @ girls love dj's and she is mentioned at the programming ;)

• GerardHenninger
[...]

....
Are you serious, are those the new rules?
I will be shooting for a bookingagency and I will have "Artist" access, so f*ck those rules.

Hope to see you there Ralph.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[...]

Volgens mij de strengere regelgeving die ze vorig jaar in de nazomer ook hanteerden. Laat dan uberhaubt minder pers toe. En hoe willen ze zoiets controleren?
Ik ben niet echt gecharmeerd door Filterz. Ze schijnen toch niet de maximale demping te geven voor je oren. Alleen Exinore en Earproof doen dat. En nogmaals, die verzekering van 2 tientjes van Exinore trekt me best wel :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ralph: If you want to appreciate (sorry, gewoon nederlands :+ ) Als je naast fotograferen ook van de muziek wil kunnen genieten, dan moet je Exinores of Earproofs nemen. Die zijn voorzien van neutrale filters.

Filterz zijn zeker niet neutraal. Nou zijn de filters die Exinore en Earproof gebruiken ook niet volledig (binnen 3 dB) lineair, maar ze zijn veel consequenter dan Filterz.

Zie http://www.filterz.net/content/demping.html Tussen 500 Hz en 8 kHz zit tussen de 12 en 18 dB verschil :o

En wat betreft Mysteryland fotografie regels: Geen foto's maken van gasten/artiesten/werknemers/spul backstage? Of alltogether gewoon géén foto's maken backstage? Nogal belangrijk verschil! Dat eerste begrijp ik wel, dat tweede niet. Overigens zal het inderdaad uitmaken of je voor de Pers schiet, of voor een artiest, of voor ID&T zelf.

... damn, dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik samen met Floris (ik als zijn glasslaafje, toevallig ook met artist-access) op Mysteryland gefotografeerd heb. Toen deden ze alleen moeilijk rond fotografie van meneer Tijs "Tiësto" Verwest...

Verwijderd

Mhhhh... I do appreciate the music too and want to use them when I don't take pictures as well, it's always nice to be in the first rows or next to the speakers without bleeding ears.
Thx for the feedback, I will look further in those earplugs then.

Here is what ID&T says:

VERKLARING PERSBELEID ID&T
Ondergetekende verklaart hierbij kennis te hebben genomen van het persbeleid van
ID&T en daarmee akkoord te gaan en zich derhalve te houden aan de volgende regels:
Bij accreditatie op te geven voor welke media wordt gewerkt;
Niet toe te treden tot het backstage gebied en derhalve ook geen foto’s te maken
backstage;
Interviews met artiesten dienen aangegeven te worden bij de door ID&T aan te
wijzen contactpersoon, te weten XXXXX
Geen kaartjes en/of flyers uit te delen aan bezoekers;
Geen foto’s te plaatsten op eigen websites indien in de foto’s logo’s van merken
zijn geïncorporeerd;
Niet zonder toestemming foto’s en of artikelen verkopen aan andere media dan
de door hun bij accreditatie opgegeven media;
Geen zgn. ‘people pictures’ te maken. De definitie van people picture is: foto’s
van bezoekers 1 op 1, met minder dan 5 meter afstand tussen de fotograaf en de
gefotografeerde bezoeker.
Aan ID&T een bewijsexemplaar toe te sturen van gepubliceerde foto’s en/of
gepubliceerde artikelen.
Het is niet toegestaan om te filmen tijdens Mystery Land

So unless you have an Artist access (YES I'm JEALOUS) there is 'officially' not much to do as a photographer there. (what's the advantage of a press pass ? just free ticket ? already something of course but still)

Now, I always respect all rules all the time about everything so I'm screwed. Mhhhh... toss that and let's have fun ;-)

Well. that's if I don't break something. I slept off the pyramid last year and broke a shoulder.... you won't see me up there again I can tell U !!

Da Frog

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:57:
Mhhhh... I do appreciate the music too and want to use them when I don't take pictures as well, it's always nice to be in the first rows or next to the speakers without bleeding ears.
Thx for the feedback, I will look further in those earplugs then.

Here is what ID&T says:

VERKLARING PERSBELEID ID&T
Ondergetekende verklaart hierbij kennis te hebben genomen van het persbeleid van
ID&T en daarmee akkoord te gaan en zich derhalve te houden aan de volgende regels:
Bij accreditatie op te geven voor welke media wordt gewerkt;
Niet toe te treden tot het backstage gebied en derhalve ook geen foto’s te maken
backstage;
Interviews met artiesten dienen aangegeven te worden bij de door ID&T aan te
wijzen contactpersoon, te weten XXXXX
Geen kaartjes en/of flyers uit te delen aan bezoekers;
Geen foto’s te plaatsten op eigen websites indien in de foto’s logo’s van merken
zijn geïncorporeerd;
Niet zonder toestemming foto’s en of artikelen verkopen aan andere media dan
de door hun bij accreditatie opgegeven media;
Geen zgn. ‘people pictures’ te maken. De definitie van people picture is: foto’s
van bezoekers 1 op 1, met minder dan 5 meter afstand tussen de fotograaf en de
gefotografeerde bezoeker.
Aan ID&T een bewijsexemplaar toe te sturen van gepubliceerde foto’s en/of
gepubliceerde artikelen.
Het is niet toegestaan om te filmen tijdens Mystery Land

So unless you have an Artist access (YES I'm JEALOUS) there is 'officially' not much to do as a photographer there. (what's the advantage of a press pass ? just free ticket ? already something of course but still)

Now, I always respect all rules all the time about everything so I'm screwed. Mhhhh... toss that and let's have fun ;-)

Well. that's if I don't break something. I slept off the pyramid last year and broke a shoulder.... you won't see me up there again I can tell U !!

Da Frog
Holy crap! If these are the new ID&T rules I won't ever go to their events again.

BTW, I also "fell off" the pyramid last year, fortunately I didn't break any arms. I did break the top of my camera though and had replace the top part for 109 euros. Oh well.....

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Sheeee-ite!
Tsja, ik ga sowieso niet, dus heeft drukmaken ook geen zin... -O-

Maar ehhh, lijkt me dat je je als Pers wel genaaid voelt. Niet eens backstage toegang dus. Hetgeen ook betekent dat je (officieel) niet on-stage kan komen voor close-up artiesten shots. Whoops. Dat zuigt. Lekkere sfeerfoto's worden het dan hoor, overzichtje hier, overzichtje daar, dat moet 'em dan maar zijn :X

Je zou dus op z'n minst iets als een 100-400 of 50-500 mm kanon moeten regelen wil je nog een beetje artiesten vast kunnen legen.

Verwijderd

Topicstarter
Voor ID&T zelf kun je gewoon overal bij, ben je van de een of andere site dan kun je het vergeten. Deze regels zijn er trouwens alweer een driekwart jaar ofzo, maar ik kan het eigenlijk wel begrijpen. Veel te veel sites, teveel prutsers die dingen onstage kunnen vernaggelen, etc.

De laatste tijd pak ik helaas weinig van die grotere feesten mee, het was altijd beest gezellig and all, maar voor van die partysites vind ik het sowieso niet zo boeiend om te doen. Voor de organisaties zelf heb je meer vrijheid, maar die hebben hordes fotografen die wel een avondje willen komen. Jammer maar helaas dan maar :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
uit nieuwsgierigheid; waar haal je dan nu je opdrachtgevers vandaan, of ben je partyfotograaf af!??

Verwijderd

Topicstarter
Van alles en nog wat :) Veel lokalere feesten, congres, gala, verslag leggen van gelegenheden, etc. Voordeel hiervan is dat er wat meer spreiding zit qua werkzaamheden, wat het leuker maakt om het te doen, en het betaalt gewoon beter. Die grote organisaties zijn wat dat betreft niet echt afhankelijk; genoeg mensen die het doen of ze hebben een behoorlijke adressenlijst waaruit ze zelf kunnen kiezen.

• GerardHenninger
Met Neo eens.

Volgens mij is het hele IkBenEenPartyFotograafOmInContactTeKomenMetVrouwen-hype wel voorbij of aan het verzadigen. Daarnaast schieten de bekende namen minder "partypix" de laatste tijd en gaan ze zich ook richten op andere onderwerpen. Misschien daarom dat het hier (en op andere fora) zo rustig is.

Is de nieuwigheid eraf ?

Als voorbeeld :
ik zie weinig meer van Floris, Raven, Savalle, Neo, Richy, mezelf (alhoewel....)

Nog een paar die-hards :
julius, digitalfrog, binne....

Of zijn we het gewoon zat dat al die pruts0rs het voor ons verpesten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ook dat het gewoon met je eigen professionalisering te maken heeft: je hebt op een gegeven moment ook gewoon een portfolio waardoor je minder móet. Op een gegeven moment krijg je, althans ik, via genoeg andere kanalen werk aangeboden en dan kun je gaan kiezen. Het is bij mij vrij simpel: ik heb een prijs, daar valt wat aan te onderhandelen, maar ik ga niet voor een appel en een ei meer lopen. Dat is ook gelijk wat ik een hoop andere mensen mee probeer te geven die betaald bezig gaan, twee woorden die uitermate belangrijk zijn: "dan niet" :)

Die grote organisaties betalen vaak niet of niet zo best terwijl het je wel gewoon een heel weekend kost. :) Het is erg leuk om te doen en erg uitdagend, dat is zeker waar, maar op een gegeven moment zit er gewoon een grens aan aan wat je ervoor wilt doen. En naarmate je meer keuze krijgt qua werk wordt die grens sneller gepasseerd :)

Of worden we misschien oud? B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 13:02 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dat kan je niet in algemene termen stellen. Wel op individuele basis. Als je een paar jaar lang ieder weekend de partyfotograaf uithangt, dan heb je het wel een beetje gehad. Case in point? Floris noemde je al. Nou, Floris had, nu een jaar geleden ongeveer, bijna al z'n digitale gear verkocht.

Iedere bezigheid, hobby of werk verliest vroeger of later de "sparkle" en wordt routineus als er nergens ontwikkelingen zijn. Ik ging, als bezoeker, 2 keer per jaar naar grote feesten, met name Extrema Outdoors en Dance Valley, maar dat had ik op een gegeven moment ook een beetje gehad/was ik op uitgekeken. De almaar toenemende kosten deden het de das om voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 24-08-2006 13:08 ]

Verwijderd

GerardHenninger schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:49:

Als voorbeeld :
ik zie weinig meer van Floris, Raven, Savalle, Neo, Richy, mezelf (alhoewel....)

Nog een paar die-hards :
julius, digitalfrog, binne....
Mhh... not sure if this is good or bad ;-) ?

----

Anyhow, if the promoters would hire and *pay* the best of us then they could get quality and (hopefully) best behaviour. But I've seen students or alikes with obviously no clue of what they were doing with their arm full of press/artist/crew/ bands.... and good names (pick your choice above) doing it for free and having to beg for a pass....

As long as I get something out of it (good pics for my own portfolio, contacts, fun) then okay, but there is no doubt there is abuse and I often feelt screwed.

Ralph
(BTW, have not heard from Savalle since quite some time?)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
Wellicht een beetje offtopic, maar ik wil nog ff een reactie kwijt op de OP, mbt het gebruik van gehoorbescherming.
Ik rijd zelf motor en heb destijds (<1 jaar terug) oordoppen op maat laten maken. Harde doppen (gaan veel langer mee dan zachte) met filter. Alles inclusief voor +/- 65 euro. Dus helemaal niet de 120-170 die in de OP staat vermeld.
Daarnaast dragen ze echt heel relaxed. Zelfs geschikt om mee te slapen (wellicht op Lowlands, als je wilt slapen en de mensen om je heen maken teveel lawaai). Na vele uren dragen, nog steeds comfortabel.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is voor hun vrij simpel: voor de prijs die een beetje fotograaf (waar ik de mensen die hier veel zitten / zaten toe reken) kunnen ze een horde aan gratis fotografen van gratis drank voorzien. Individueel mogen ze dan niet altijd even veel kwaliteit weten te leveren, maar als geheel komen er genoeg goede shots uitrollen.

Het probleem is alleen wel dat er veel prutsers galore tussen zitten: gasten die gewoon lekker op de dj-tafel staan te leunen of rond staan stuiteren op het podium. Maar schijnbaar is dat het allemaal waard, erg jammer, maar het zij zo.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
partyfotografie heb ik eigelijk nooit echt leuk gevonden (ja, de eerste twee keer, dan is't speciaal).
't betaalt slecht (voor sommigen zelfs helemaal niet), je reist er het halve land voor af, elk feest is in feite hetzelfde, irritante bezopen bezoekers, rare regeltjes, je bent vanaf zaterdag 20:00 (thuis vertrekken) tot de volgende ochtend 08:00 aan het werk, en als laatste doet tegenwoordig elke prutser het (en soms nog beter dan ikzelf :) ).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

As long as I get something out of it (good pics for my own portfolio, contacts, fun) then okay, but there is no doubt there is abuse and I often feelt screwed.
How much longer before you finally realise that, just like the rest of us, you don't have to sign each and every post Ralph? :+ :P

Maar zonder gekheid ... Wat hier gebeurt is is marktverzieking doordat digitale camera's veel te affordable zijn. Iedere newbie kan foto's maken, voor een bepaalde waarde van foto's maken, en dat betekent dat je als organisatie vrijwel altijd iemand kan vinden die het voor niets wil doen. Als er weinig of geen geld voor is, dan neem je gewoon iemand in dienst die het voor nop doet.

(Of je kan betaald gaan werken voor een organisatie, die daar uiteindelijk geen budget voor blijkt te hebben en zelfs eigen werknemers moet ontslaan, zoals mij overkwam... Potentieel betaald 2 dagen DV in de kijker, last minute afgeketst. Ja, ik mocht wel voor noppes komen. 2 Weken later snapte ik dus waarom het niet doorging.)

Ik kreeg laatst ook het commentaar dat ik duur was. JA ROT OP ZEG! Ik vraag een nog geen kwart van het Richtprijzen.org uurloon. Te duur? Ik doe op deze manier juist mee met de marktverzieking. :o

Hoe dan ook, ik kon in ieder geval antwoorden dat ik tenminste een beetje verstand en ervaring had met fotograferen van nightlife en bands in tegenstelling tot het mannetje met de 350D zonder externe flitser die op standje "P" alles maar platflitste :X Ja, dat argument snapte de commentaar leveraar ook wel weer.

Tsja. Goedkoop is en blijft duurkoop.

Verwijderd

So !

What pays ladies and genlemen ?

Weddings ? ducks ? Anything else ?

--

Earplug topic, I realise now that the Filterz maybe be less linear. I'm not specialist enough to associate a graf with a real live situation. Therefore I can't say if it's worth spending 70 euries more (again.Filterz are 100 euros this saturday - which is already more than what 99% of the people would pay). I know it's very personal at the end, but I wonder if any of you tried both or have heard if there is any significant difference. (and I'll shut up about this once for all, maybe)

Ralph

-- EDIT: what's the deal with not signing every post ? Maybe I'm slow but I miss what's wrong ;-).
-- EDIT#2: Now I get it - is it considered rude to end a post whih our name ? I guess it's cultural but I'll respect it.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 13:58 ]

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:42:
So !

What pays ladies and genlemen ?

Weddings ? ducks ? Anything else ?

....

Ralph

-- EDIT: what's the deal with not signing every post ? Maybe I'm slow but I miss what's wrong ;-).
I buy my gear with the money I get from (some) eventshoots, weddings, productshots (blegh), magazineshots. Maybe you should do weddings as well Ralph.... so you can get some new lenses next to your (in)famous fisheye ;) j/k
Ralph
Gerard :+

• abrakadaver
van de ene kant hebben we als fotografen gelijk: zeiken op de amateur die het allemaal maar gratis doet, maar blijkbaar is partyfotografie niet zo moeilijk, want als 2 of 3 amateurs samen, voor gratis drank en entree, ongeveer hetzelfde werk afleveren als 1 pro kan het niet echt heel moeilijk zijn. ;)

Geld verdienen is niet makkelijk in de partyfotografie iig.
In andere (normale) takken van fotografie vraag ik ong. 250,- per foto en dan ben ik niet eens duur.
De opdrachtgevers weten dit ook en doen hier ook nooit moeilijk over.
Zo'n organisatie van een houseparty geeft je dat vaak nog niet eens voor een hele nacht werken (in het weekend, 12 uur aan een stuk).
Oplossing: laat die partyfotografie maar lekker zitten.
Ik doe het nog wel eens, maar dan ga ik voor een artiest, 1 tot 2 uurtjes werken en daarna gezellig feesten. Niet moeilijk doen en geen rare eisen of regeltjes van ID-T. :o

• GerardHenninger
abrakadaver schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:06:
van de ene kant hebben we als fotografen gelijk: zeiken op de amateur die het allemaal maar gratis doet, maar blijkbaar is partyfotografie niet zo moeilijk, want als 2 of 3 amateurs samen, voor gratis drank en entree, ongeveer hetzelfde werk afleveren als 1 pro kan het niet echt heel moeilijk zijn. ;)

In andere (normale) takken van fotografie vraag ik ong. 250,- per foto en dan ben ik niet eens duur.
Zo'n organisatie van een houseparty geeft je dat vaak nog niet eens voor een hele nacht werken (in het weekend, 12 uur aan een stuk).
Ik doe het nog wel eens, maar dan ga ik voor een artiest, 1 tot 2 uurtjes werken en daarna gezellig feesten. Niet moeilijk doen en geen rare eisen of regeltjes van ID-T. :o
Je hebt helemaal gelijk.....! Vanaf volgend jaar ga ik ermee kappen, deze keer echt :)

Maar wat betreft die amateurtjes..... je moet het zo zien :
1 Pro = 500 euro - 150 shots - 125 goede foto's
3 Amateurtjes = veel alcohol - samen 3000 shots - 125 goede foto's.

Dus tja, voor de organisatie is het resultaat nagenoeg hetzelfde....... Het doel heiligt de middelen?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:42:
[...]

Earplug topic, I realise now that the Filterz maybe be less linear. I'm not specialist enough to associate a graf with a real live situation. Therefore I can't say if it's worth spending 70 euries more (again.Filterz are 100 euros this saturday - which is already more than what 99% of the people would pay). I know it's very personal at the end, but I wonder if any of you tried both or have heard if there is any significant difference. (and I'll shut up about this once for all, maybe)

Ralph
I used Alpine MusicSafe non-custom earplugs before I had the Exinores ER-25 made. Let's look at the damping values that can be found on their websites:

gemiddelde dempingswaarde in dB
Frequentie in Hz1252505001000200040008000AverageMax. Deviation from Av.
MusicSafe Paars filter14,815,015.718,726,624,418,916,910,0
MusicSafe Geel filter18,815,616,018,527,728,922,0217,9
Exinore/Earproof ER-2522,624,026,424,424,427,525,425,02,5

Remember, the average human ear can not distinguish a difference of less than 3 dB!

Enough numbers, let's talk (my own) user experience: The musicsafes (yellow filters inserted) were much friendlier to music than the yellow foam plugs, but still, since it dampens relatively heavily at 4 kHz, the music sounds muffled, the midrange lacks punch. After a while your ears adapt to it, but the music remains "not quite right". Just fire up WinAmp and set the EQ sliders of 3 and 6 kHz down halfway to rob those bands of about 8 to 10 dB... Toggle the EQ on and off. Hear the difference.

In contrast, Exinore/Earproof varies less than 3 dB away from their average damping value. The result? It's like the volume knob is turned down, but no-one touched the EQ!

If I have to have my earplugs re-made, I will definately go for the linear filters again. No contest, really not.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

offtopic:
:X Begin ik nou ook hier al 2-talige trekjes te vertonen?
Net als op m'n werk ga ik hier ook al, zonder erbij na te denken, wisselen tussen NL en ENG. OOPS... oh, ik bedoel: OEPS :)

• GerardHenninger
JumpStart schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:44:
offtopic:
:X Begin ik nou ook hier al 2-talige trekjes te vertonen?
Net als op m'n werk ga ik hier ook al, zonder erbij na te denken, wisselen tussen NL en ENG. OOPS... oh, ik bedoel: OEPS :)
Komt door dat klote internet... heb er soms ook last van, maar dan in real life. "Nou zeg, dat is lekker corny... euh... hoe heet dat ook alweer... oja.. afgezaagd" :/

Verwijderd

Topicstarter
:D soms kan ik niet eens op het Nederlandse woord komen of weet ik een bijpassende uitdrukking alleen in het Engels, omdat de Nederlandse de lading niet dekt.

Maar over die markt, uiteindelijk zal het wel goed komen, maar voorlopig schiet het nog niet echt op :)

Verwijderd

Mijn grootste angst is dat die marktverzieking straks ook overslaat op de andere vormen van fotografie.
Straks is een foto of een hele reportage niets meer waard. Een foto gemaakt door een prutser met D50+kitlens op AUTO wordt straks net zo gewaardeerd als een foto gemaakt door iemand met > 10 jaar ervaring met een D2X + 17-55/2.8 + nog 2 tassen met duur glas en ander spul :/

Het zou geen best teken zijn als die zelfde prutser straks voor 5 tientjes bruidsreportages staat te schieten... (iets waar ik me op dit moment nog niet aan durf te wagen :/)

• Arfman
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Komt ook omdat de meeste mensen het verschil niet eens zien. Ik heb laatst een vriendin gefotografeerd, die wou wat leuke foto's hebben als kado voor haar vriend. Dus wij het park in, ik foto's maken met mooie bokeh, leuke compositie en wat blijkt? Degene die fototechnisch echt niet klopten qua compositie/scherpte/kleuren (ja, ik zat er nogal eens naast, nooit eerder gedaan enzo) vond ze het leukst..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• lateef
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:36:
Mijn grootste angst is dat die marktverzieking straks ook overslaat op de andere vormen van fotografie.
dat is allang gebeurt; kijk maar eens wat in sommige kranten voor foto's staan, of wat dacht je van die gasten die een bruidsreportage voor een schijntje doen en zo zijn er nog vele voorbeelden. ach, whatever, kwaliteit komt toch altijd wel bovendrijven.
een D2X + 17-55/2.8 + nog 2 tassen met duur glas en ander spul
wat de fuck maakt het uit wat iemand in zijn tas heeft zitten? met een d50, kitlens en auto kan je nog steeds de meest geile resultaten krijgen.
Het zou geen best teken zijn als die zelfde prutser straks voor 5 tientjes bruidsreportages staat te schieten... (iets waar ik me op dit moment nog niet aan durf te wagen :/)
daar ben je als bruidspaar toch zelf bij? als je geen waarde aan je foto's hecht, dan kan je zo iemand voor een paar tientjes huren. zijn die er trouwens al, mensen die voor een paar tientjes een bruidsreportage doen? ik vind het al onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het voor een paar honderd euro doen...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lateef schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:49:
[...]

wat de fuck maakt het uit wat iemand in zijn tas heeft zitten? met een d50, kitlens en auto kan je nog steeds de meest geile resultaten krijgen.
Met instap dSLR, trage kitlens en ingebouwde flitser kan je in veel gevallen ABSOLUUT NIET de sfeerplaten maken die je met een semi-prof dSLR en externe flitser wel kan maken. Niet kunnen bouncen, geen FEC, geen fatsoenlijke AF assist, dat soort dingen beperken wat je creatief uit kan spoken. En een EOS 5D met 85 mm f/1,2 kan met veel minder licht overweg dan een 350D met kitlens omdat de ruis bij hoge ISO veel beter is en omdat de lens veel sneller is. Zelfde verhaal opnieuw: meer opties/vrijheden voor de fotograaf met duurder spul.

Kijken naar wat je op de plaat vastlegt doe je met je ogen. Maar hoe beter je gereedschap, hoe beter je het feitelijke vastleggen kan doen. Bij betere gear kan je veel verder voordat je tegen de beperkingen aanloopt.
[...]

daar ben je als bruidspaar toch zelf bij? als je geen waarde aan je foto's hecht, dan kan je zo iemand voor een paar tientjes huren. zijn die er trouwens al, mensen die voor een paar tientjes een bruidsreportage doen? ik vind het al onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het voor een paar honderd euro doen...
Mensen weten vaak niet eens dat het kan. Ik heb vorrige week nog het iemand gedemonstreerd: 10D op ISO200, interne flitser, standje P, **FLITS** band op de foto, overblown highlights, glimmende voorhoofden, pikdonkere achtergrond, drummer al half donker, enzovoorts.

"Ja, dit is een mooie foto!" :9

:X "Nee, dit is géén mooie foto. Wacht even, dan doe ik 'em meteen nog een keer"

Vervolgens ga ik naar ISO 800, FEC goed ingesteld, standje M, langere sluitertijd, enz. Kortom, alle ervaring en handigheid ingezet om zoveel mogelijk omgevingslicht te pakken en de flitser slechts een beetje bij te laten lichten. (En de AF assist van de externe flitser, vlak die ook niet uit!)

Resultaat? Die tweede foto zorgde in eerste instantie voor complete sprakeloosheid!

"Hoe doe je dat???" :o :o :o

"Ik zei toch dat 'ie beter kon? Dat is nou een kwestie van ervaring."

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ik vind het al onbegrijpelijk dat er mensen zijn die het voor een paar honderd euro doen...
Ja, stel je voor dat je een bruidspaar dat een beperkt budget heeft, superblij maakt met mooie foto's van hun trouwerij voor een stuk minder dan een pro bruidsfotograaf durft te vragen, och jee...

Anyways, zoals in veel markten komt de kwaliteit en ervaring vanzelf bovendrijven: de bedrijven en organisaties die het niet waard vinden (qua hun eigen reputatie en geld) om daadwerkelijk goede fotografen in te huren, komen zichzelf wel tegen mbt het publiek dat de foto's ziet: of niet :) Zo ja, dan huren ze vanzelf wel weer goede fotografen in, zo nee, dan is het sowieso niet de moeite waard om voor hen te fotograferen: er is ook nog zoiets als eer van je werk, en dan telt je uiteindelijke honorarium eventjes niet mee in dit geval :)

LinkedIn
Instagram

• abrakadaver
JumpStart schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:15:
[...]

Met instap dSLR, trage kitlens en ingebouwde flitser kan je in veel gevallen ABSOLUUT NIET de sfeerplaten maken die je met een semi-prof dSLR en externe flitser wel kan maken.
met een 350D, Ef 35 2.0 (of evt een goedkope 17-35 2.8-4) en een 430EX kom je een heel eind op feestjes.... (zelfs een 18-55 kitlens op 18mm doet nog f/3.5, da's maar een halve stop trager dan 2.8 en meer dan genoeg als je je flitser onder controle hebt)

apparatuur wordt echt overschat, vooral in partyfotografie.... natuurlijk heb je de minimale vereiste van een dslr, lichtsterk lensje en een flitser maar dat kost samen nog geen 1500 euro.
Voor veel mensen is 1500 euro in een hobby nog wel te doen. denk aan tweakers met hun pjoeters, tuners met hun auto's (dan is 1500 pocketmoney). Daarnaast is het natuurlijk vooral een combinatie van ervaring, skills en je apparatuur onder controle hebben.

Voor partyfoto's heb je nou ook niet zo'n enorme resoluties, scherpe lenzen of ruisprestaties nodig, want 99% gaat naar het web.

ohja die bruidsfotografen van 50eu.... kijk maar eens op marktplaats.
staan genoeg van die prutsers.

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 24-08-2006 16:59 ]

• lateef
JumpStart schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:15:
Met instap dSLR, trage kitlens en ingebouwde flitser kan je in veel gevallen ABSOLUUT NIET de sfeerplaten maken die je met een semi-prof dSLR en externe flitser wel kan maken.
met een $15,= holga kan je nog - of juist - de meest sfeervolle foto's maken. maar deze discussie heeft geen zin. er zullen altijd mensen blijven die denken dat het duurste apparatuur het beste resultaat geeft...
Remy schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:22:
Ja, stel je voor dat je een bruidspaar dat een beperkt budget heeft, superblij maakt met mooie foto's van hun trouwerij voor een stuk minder dan een pro bruidsfotograaf durft te vragen, och jee...
dan doe ik het voor niets...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

abrakadaver schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:58:
[...]

met een 350D, Ef 35 2.0 (of evt een goedkope 17-35 2.8-4) en een 430EX kom je een heel eind op feestjes.... (zelfs een 18-55 kitlens op 18mm doet nog f/3.5, da's maar een halve stop trager dan 2.8 en meer dan genoeg als je je flitser onder controle hebt)

apparatuur wordt echt overschat, vooral in partyfotografie.... natuurlijk heb je de minimale vereiste van een dslr, lichtsterk lensje en een flitser maar dat kost samen nog geen 1500 euro.
[...]
Ik pakte met de 5D en 82/1,2 II ook wel een lekker over-the-top voorbeeld hoor :+ Komt mede omdat ik erg gecharmeerd ben van available light fotografie, en dan is een cam die zelfs op ISO3200 weinig ruist, en een lens die echt wijd open kan, erg aanlokkelijk.

Hoe dan ook, daarmee blijft wel staan dat, tot op zekere hoogte, apparatuur wel telt!

Mensen die roepen "Je apparatuur doet er niet toe" hebben alleen gelijk als je er een belangrijke clausule aan toe voegt: Je apparatuur doet er niet toe als je niet op de limiet van je apparatuur zit.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lateef schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:03:
[...]

met een $15,= holga kan je nog - of juist - de meest sfeervolle foto's maken. maar deze discussie heeft geen zin. er zullen altijd mensen blijven die denken dat het duurste apparatuur het beste resultaat geeft...
Het laatste eerst: Dure apparatuur is dus géén garantie op betere platen. Daar kunnen we het over eens zijn. Maar, zoals ik al aangaf, duurdere apparatuur verlegt wel de grenzen en beperkingen van je gear en geeft je als fotograaf dus meer opties/keuzes/mogelijkheden. Duurdere apparatuur betekent dus POTENTIEEL betere resultaten. Je moet nog steeds zelf kijken, en je moet in staat zijn om die betere resultaten ook daadwerkelijk eruit te halen.

En dan nog even de filters... Nou wil ik hier niét zeggen dat je met kleur of effect filters niets kan bereiken, maar de belangrijkste visuele sfeerbepaler bij feesten en concerten is... Juist, de verlichting: Uitlichten van het podium en artiesten, aankleding en verlichting van de zaal/tent/props/decor in geval van housefeesten.

In het geval van concertfotografie en partyfotografie geldt: Sfeer vangen = omgevingslicht vangen. Dat laatste kan alleen maar door de gevoelligheid omhoog te gooien en je objectief wijd open te zetten. Met een filter erbij vang je niet ineens meer achtergrond licht. Een flitser zal uiteindelijk alleen maar het bestaande licht overstemmen, dus wil je liefst zo min mogelijk flitsen, uitgezonderd situaties waar je moet invullen met je flitser als je onderwerp zelf geen licht vangt.

• lateef
waarom heb je het nu opeens over filters!??

verder onderschrijf ik wat abrakadaver zei:
abrakadaver schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:58:
apparatuur wordt echt overschat, vooral in partyfotografie....

Verwijderd

GerardHenninger schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

Are you serious, are those the new rules?
I will be shooting for a bookingagency and I will have "Artist" access, so f*ck those rules.

Hope to see you there Ralph.
bookingagency ? magma perhaps ?? :P

en voor de rest van de discussie over lichtsterkte is het wel zo dat je met dure (lichtgevoelige) gear het verschil kan maken in het donker tov goedkope cameratjes. met mijn 1.8 28 mm lens lukken zaken veel beter in het donker dan met welk compact cameratje ook. verder merk ik ook dat veel bezitters van een compactcamera krampachtig proberen fotos te maken in het donker zonder flits, bezoekers worden dus wel gevoeliger voor het vastleggen van de sfeer en niet het lukraak maar plaatjes maken. alleen lukt het ze niet echt met goedkoop spul :p

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 18:30 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lateef schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:39:
waarom heb je het nu opeens over filters!??
Nevermind de miscommunicatie... Maar er zijn Holga filtersets, vandaar.

Verder wil ik dan wel eens zien wat je met fixed f/13 en fixed 1/100e sluitertijd voor elkaar kan krijgen bij partyfotografie. Overdag gaat dat waarschijnlijk prima. In het donker bij disco verlichting mensen en artiesten op de foto zetten... Ik geef het je te doen. Of je moet houden van Onschepte Galore™.
verder onderschrijf ik wat abrakadaver zei:

[...]
Fijn dat je dat doet hoor, maar het feit dat men het voordeel van dure apparatuur overschat maakt nog niet dat het voordeel er niet is. Je hebt van die figuren die het beter voordoen dan het is. Nou is zoiets deels subjectief, wat voor de een is een stopje winst belangrijker dan de ander. Niettemin, die overwaardering is heel goed mogelijk.

Als ik van m'n 10D met 50/1,8 II over zou stappen naar 5D met 85/1,2 II dan win ik daar 2 a 3 stops mee. 1 stop uit sneller glaswerk, 1 a 2 stoppen doordat ISO3200 bruikbaar is op de 5D, terwijl ik nu tot ISO800 ga en ISO1600 alleen gebruik als ik echt niet anders kan. (En dan vergat ik in eerste instantie ook nog om de betere AF prestatie te melden: een 5D met 85/1,2 zal minder focus hunten, dus heb je minder kans op misfocus.)

Kan ik die 2 a 3 stoppen winst goed kunnen gebruiken? Jazeker, want ik loop geregeld met sluitertijden van 1/20e of minder, wat zich niet leent voor het vastleggen van (bewegende) muzikanten of DJs. Dus, maakt apparatuur verschil? Ja, ik zou het langer uit kunnen houden zonder te moeten gaan flitsen.

Alleen... Een 2e hands 10D en een 50/1,8 II kosten samen nu misschien €700-800, een 5D met 85/1,2 II kost meer dan €4200. Is een factor 6 verschil in prijs mij die 2 a 3 stops waard? Neuh :| Dan moet ik toch echt eerst de loterij winnen...

[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 24-08-2006 18:43 ]

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:37:
[...]

Nevermind de miscommunicatie... Maar er zijn Holga filtersets, vandaar.

Verder wil ik dan wel eens zien wat je met fixed f/13 en fixed 1/100e sluitertijd voor elkaar kan krijgen bij partyfotografie. Overdag gaat dat waarschijnlijk prima. In het donker bij disco verlichting mensen en artiesten op de foto zetten... Ik geef het je te doen. Of je moet houden van Onschepte Galore™.
hier een voorbeeld van een holga in het donker zonder flits ;)
http://thehospages.com/pi...11-06-hbr1/image18-66.jpg

je kan de sluitertijd er simpel uitslopen en er een bulb van maken :+

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:46:
[...]

hier een voorbeeld van een holga in het donker zonder flits ;)
http://thehospages.com/pi...11-06-hbr1/image18-66.jpg

je kan de sluitertijd er simpel uitslopen en er een bulb van maken :+
Naais :) Zonder meer. Maar met bulb exposure ga je geen portretten voor elkaar krijgen, wel? Tenzij je, zoals ze het in de begintijd van fotografie deden, je onderwerp bewust doodstil laat zitten. :+

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Arfman schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:45:
Komt ook omdat de meeste mensen het verschil niet eens zien. Ik heb laatst een vriendin gefotografeerd, die wou wat leuke foto's hebben als kado voor haar vriend. Dus wij het park in, ik foto's maken met mooie bokeh, leuke compositie en wat blijkt? Degene die fototechnisch echt niet klopten qua compositie/scherpte/kleuren (ja, ik zat er nogal eens naast, nooit eerder gedaan enzo) vond ze het leukst..
Mja, dat is dus de truck. Mensen hebben er op zich wel oog voor, maar soms vinden ze dingen belangrijker, bijvoorbeeld hoe ze kijken, of dat ze geen rimpeltjes zien, geen onderkin hebben etc. Dat staat volledig los van de technisch perfecte foto waar heel FG hier op tweakers.net soms om draait... De truck is dat je die dingen moet zien te mixen.

En het geblaat dat je super dikke gear nodig hebt voor perfecte shots.... Da's allemaal techniek geblaat. Het gaat niet alleen om kleuren, maar ook momenten, hoeken, standpunten die je juiste pakt...

Ach, wat maakt het ook uit. Laat iedereen maar een dikke camera kopen en geen foto's kunnen maken, dan word het dikke spul lekker eerder goedkoper en word er weer beter spul ontwikkeld voor een schappelijke prijs.

En hoe kom je bij een organisatie binnen? Da's ook vaak puur mazzel hebben, vriendjes politiek, vaak je kop laten zien en of goed je best doen of wellicht nog iets anders hebben of een mix van het voorgaande...

Verwijderd

back to the oordopen for a sec, I got contacted by Filterz as I gave my name for the MysteryLand promotion a couple of days (before the recent thread).
I asked them about linear filters and the competition and here is their answer:

"Our take on the 'linear' earplugs is very short: they don't filter enough so you can still get your hearing damaged.
Filterz* earplugs take more of the high tones because those damage your hearing more, our take is a guaranteed protected hearing."

I'm not trying to steer a fire or anything, just bringing something new to the table in case I'm not the only one still hesitating :-)

Ralph. :-)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Well then, why do they call the Disco induced (and later the Walkman™ induced) eardamage the "disco dip" ? I've seen hearing curves of people with hearing damage, and the typical damage is done around the 2-4 kHz region. It's a nice "dip" in sensitivity on the chart.

Now look at the damping values here: http://www.filterz.net/content/demping.html Peak damping at 8 kHz. Huh :? That doesn't ring entirely true with their statement. If they really want to maximise protection, then the highest dampening should occur between 2 and 4 kHz.

The truth is that making linear filters is difficult, and therefor they are more expensive. At least part of the reason that filterz are not as expensive as Exinores and Earproofs is because they use less complex filters. They turn this around and say that they think their filters offer better protection than linear filters. In a way that is accurate: filterz do stop more sound so they do protect "better". The drawback is that it wrecks the sound quality because the high-end is dampened much more.

At the end you have to make the call, you have to weigh sound quality against protection. I think that getting more than 25 dB of dampening is ridiculous. If I need 35 dB then what the fuck is the unprotected audience subjected to? Experience tells me 25 dB is enough because I can survive a night front- and backstage without beeping afterwards. In that case, I'll go for the clear natural sound of linear dampening, thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

*Kuch*, Op Partyflock staat hier een discussie over filterz doppen. Een user DarkSkywise heeft zelf Elacin en haalt filterz finaal onderuit. Overigens niet alleen in dit topic maar ook in een ander topic.

Voor mij iig geen Filterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/Earplug_dampening.png
Bron: dB waarden genomen uit FAQs van de websites van de makers.
ER25 is zowel Earproof als Exinore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

abrakadaver schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:06:

Ik was dus zo iemand die bij een organisatie werkte. Wat jullie vergeten is dat jullie foto's meestal klein op een website geplaatst worden. Kan je nog zo goed zijn, dat komt er toch niet goed uit vanwege de beperkingen van een website. Waarom zou een organisator dan een dik pak geld neerleggen als hij het ook een stuk goedkoper kan krijgen?

Bezoekers van de websites komen echt niet kijken voor dat fantastische overzicht-shot. Die komen voor de foto's van hun vrienden en zichzelf. Iedere lamlul met een camera kan die foto's maken dus haal je als organisator gewoon een sloot gratis fotograafjes binnen. Je geeft ze 15 drankmuntjes, wat etensbonnen en wat bonnetjes voor de crew-catering en veel plezier verder :w

Kost een organisatie dan 100 euro totaal aan kosten. Als jullie dan zelf per stuk al rond de 300-500 vragen voor een shoot en daarna niet akkoord gaan met dat de foto's rechtenvrij van de organisatie zijn dan vind een organisatie dat best en zoekt vrolijk de volgende fotograaf :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Rechtenvrij ... dat is ook nogal wat. :X

Okay, een onbeperkte licentie op gebruik voor eigen doeleinden? Prima. Maar als een opdrachtgever alle rechten wil hebben (wat dus inclusief het recht is op doorverkopen van foto's) dan is het niet vreemd dat daar flink wat centen voor gevraagd worden door iemand die weet wat dat auteursrechtelijk betekent...

Dat er genoeg fotograafjes zijn die wèl zonder morren afstand doen van hun auteursrecht maakt nog niet dat zoiets voor de fotograaf een acceptabele en verstandige zet is... Los van het feit dat wettelijk geldige overdracht van auteursrecht alleen schriftelijk plaats kan vinden. Dus wanneer er getekend is en er in een bijlage de foto's bijgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
En daarom schiet ik ook zo weinig mogelijk meer voor partysites.... want dan komen de foto's niet tot hun recht en idd, dan kan je net zo goed een simpele Fuji S9500 kopen :P (oe oe, kom maar met die opmerkingen).

Maar goed..... wie van m'n collega's kan ik morgen op Mysteryland verwachten? Weet nu al dat ik me ga vervelen omdat er uren tussen mijn shoots zit 8)7 Oh wacht... Mysteryland... daar kan je toch ook feesten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het rustig aan gedaan, lekker op vakantie geweest. September heb ik mijn agenda weer volstaan. Shoots voor partyflock uiteraard, met sommigen zelfs een vergoeding.

Ik moet trouwens wel eens een flitscursus hebben.. schiet tevaak op ETTL. En krijg dan "harde flitsfoto's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:48:
En daarom schiet ik ook zo weinig mogelijk meer voor partysites.... want dan komen de foto's niet tot hun recht en idd, dan kan je net zo goed een simpele Fuji S9500 kopen :P (oe oe, kom maar met die opmerkingen).

Maar goed..... wie van m'n collega's kan ik morgen op Mysteryland verwachten? Weet nu al dat ik me ga vervelen omdat er uren tussen mijn shoots zit 8)7 Oh wacht... Mysteryland... daar kan je toch ook feesten? :P
ik ben present, maar ja aangezien ik een hobbyist ben kan je niet echt over een collega praten :P

ik zal voornamelijk bij allisone rondhangen en als ik erachter kom hoe laat maartje moet draaien dan ook nog bij girlslovedj's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paxlie schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:13:
Kost een organisatie dan 100 euro totaal aan kosten. Als jullie dan zelf per stuk al rond de 300-500 vragen voor een shoot en daarna niet akkoord gaan met dat de foto's rechtenvrij van de organisatie zijn dan vind een organisatie dat best en zoekt vrolijk de volgende fotograaf :)
Het feit dat het gebeurt wil niet zeggen dat het normaal is, een normale fotograaf zal het ook niet zomaar doen. Maar dit is dus de reden dat ik ook niet meer die grote feesten afloop, ik wens ze veel plezier met die andere fotografen en ik ga lekker me gang in een ander deel van de markt waar ik wel gewoon christelijke tarieven kan krijgen. En dan nog, wél 500 euro voor een nacht: dat is acht uur op locatie, twee uur minimaal reistijd (+kosten en de de NS is niet goedkoop), ruim een uur uitsorteren, nabewerking twee uur. Je mag in je handjes knijpen als je er 20 euro per uur aan overhoudt, bruto, voor nachtwerk. En dan wordt je nog "redelijk" betaald naar die maatstaven. Om het maar niet te hebben over de uitputtingsslag die je ondergaat, de organisatie wil ze het liefste nog dezelfde dag hebben aan het einde van de middag: kortom, thuiskomen, drie uur pitten en weer door. Het kost je gewoon een totaal weekend, eigenlijk is die 500 een lachertje, een echte beroepsfotograaf krijg je er iig niet voor en al helemaal niet op deze voorwaarden :) Trek er ook nog even 33% loonbelasting vanaf, joh, een bruidsfotograaf verdient overdags een veelvoud hiervan onderhand :)
JumpStart schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:27:
Dat er genoeg fotograafjes zijn die wèl zonder morren afstand doen van hun auteursrecht maakt nog niet dat zoiets voor de fotograaf een acceptabele en verstandige zet is... Los van het feit dat wettelijk geldige overdracht van auteursrecht alleen schriftelijk plaats kan vinden. Dus wanneer er getekend is en er in een bijlage de foto's bijgesloten zijn.
Juistem, dat snap ik ook nooit, er wordt mondeling wat afgesproken maar er hoeft er maar één op het idee te komen om achteraf de organisatie een hak te zetten en daar ga je. Goedkoop die hobbyfotograaf hè? :+

Nee, ik zal het zelf nooit doen, maar ik werk dus wel met contracten waarbij ik de foto's lever voor gebruik op de website van de organisatie. Verder gebruik wordt apart voor betaald, iedereen happy.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier dan mijn fototjes van mysteryland
http://thehospages.com/pi...e/2006-08-26-mysteryland/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hey Girls Love DJ's, daar moest ik ook zijn...

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060826_ml_046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060826_ml_140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060826_ml_174.jpg

Jah, was best grappig.

Maar geen zin om foto's uit te zoeken, de rest komt wel.... eerst het bedje in.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hela toen ik van de massagetafel (heerlijke massage daar bij gldjs) kwam zag ik nog net een fotograaf bezig met wat profilooking gear ook nog een foto van maartje maken achter de draaitafels zo rond een uur of 5. daarna was die ook meteen weer verdergegaan. et tu per ongeluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik moet nog even resizen en bewerken, daarna kwak ik wel wat online :)

Okay eigenlijk geen zin om te bewerken, dus dat is een slordige klus enzo. Nevermind, hier een paar picca's:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9302.JPG.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9308.JPG.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9328.JPG.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9335.JPG.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9367.JPG.jpg
6
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9458.JPG.jpg
7
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9470.JPG.jpg
8
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9519.JPG.jpg
9
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9532.JPG.jpg
10
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9565.JPG.jpg
11
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9576.JPG.jpg
12
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9613.JPG.jpg
13
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9641.JPG.jpg
14
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9642.JPG.jpg
15
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9653.JPG.jpg
16
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9704.JPG.jpg
17
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9722.JPG.jpg
18
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9761.JPG.jpg
19
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9802.JPG.jpg
20
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9849.JPG.jpg
21
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9852.JPG.jpg
22
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9902.JPG.jpg

Gerard: die laaatste schreeuwt gewoon "SEX!" erg, erg cool :)

[ Voor 91% gewijzigd door Floor-is op 27-08-2006 16:29 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het moet gezegt worden, erg vette platen floor! mag je vaker hier posten :P

zaterdag avond op een feestje in Amsterdam;
Laidback Luke: "He, was jij niet ook op Mysteryland?"
Ik: "huh, nope?"

Wie was het dan??

F*cking rellen op Dancetour, heb moeten rennen voor m'n leven. Voorlopig geen Haags openlucht festival meer voor mij :r

JP, jij het nog overleefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Was blijkbaar net op tijd weg. Dankzij de regen heel wat kleurrijke pics mogen schieten. Het licht weerkaatst altijd zo mooi op die poncho's ;)

Jammer dat net als vorig jaar men in Den Haag weer moet rellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar heb ik er weinig van gemerkt moet ik zeggen, beetje vaag publiek en het werd er niet gezelliger op toen de audio vier keer uitviel ofzo, maar ik heb geen rellen gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tijdens Remy schijnt het achterin vorig jaar wat gerelt te hebben, heb er toendertijd ook niks van meegekregen. Maar dit kwam opeens heel erg op me af. 30-50 doorgedraaide idioten die als wilde olifanten uit de rimboe op me afgestormd kwamen. Met alles op hun pad mee nemend, zelfs hekwerken etc. Meisje van de beveiliging die ogenschijnlijk gewond in d'r nek of op d'r achterhoofd wegrende met een andere collega. En toen die idioten door die hekwerken heen braken zelfs nog harder wegrenden...

Armin die schijnbaar een paraplu naar z'n hoofd had gehad en hem peerde. Plankte in z'n auto direct weg... mr Schulz die een tijdelijk veilig heenkomen had gekregen bij de beveiliging. 30 man beveiliging weg zien rennen omdat ze de confrontatie niet meer aan leken te durven. Echt te vaag allemaal. Stonden allemaal te shaken :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
julius schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:55:
*Kuch*, Op Partyflock staat hier een discussie over filterz doppen. Een user DarkSkywise heeft zelf Elacin en haalt filterz finaal onderuit. Overigens niet alleen in dit topic maar ook in een ander topic.

Voor mij iig geen Filterz
En jij trekt je wat aan van de gemiddelde discussie op Partyflock? Ik loop daar nu een aardig tijdje te posten in zowel het draaien als het artist only gedeelte en de kennis op partyflock is bij velen niet verstrekkender dan de reclame die in de bushokjes hangt.

Ondanks dat ik zelf geen fan ben van filterz (mij wilden ze niet lekker zitten, althans het oude model waarbij het filter nog iets buiten de dop kwam) zijn het prima doppen en ook bij Filterz heb je een "it will fit" en anders maken we ze "fitted" garantie. En dat je ze pas na een x aantal dagen krijgt is vrij normaal. Ik heb mijn doppen nog nooit mee kunnen nemen bij geen enkel merk.

Meneer Darkskywise snapt de werking van dopjes ook niet helemaal.....(das mijn indruk tenminste) maar dat maakt niet uit want binnenkort heb ik een afspraak met de mensen van earproof en komt er op AboutDJ een uitleg over de werking en gaan we alle zin en onzin eens even de wereld uit helpen (overigens is het stukje aangevuild door een KNO arts al aangevuld).

Daarnaast geeft hij zelf aan andere doppen te hebben, en op sites als partyflock is dat vaak al reden genoeg om een ander merk maar als k*t te bestempelen. Stel je namelijk voor dat doppen vanb 112€ net zo goed zouden zijn als jouw doppen waar je 170€ voor hebt moeten betalen, dan zou je jezelf toch aardig genomen voelen als gemiddeld partyflock user

Nog een leuke trouwens,
Twee jonge Hagenaars - die zelf ook zeer regelmatig stappen – startten een initiatief om de piep te bestrijden. Ze ontwikkelden een gloednieuw concept: Filterz*.
Yeah right, ze zijn gewoon de zoveelste die het idee verkopen, helemaal niets nieuws aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/Myst06/_F6N9613.JPG.jpg
Lady Bee :> O+ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 28-08-2006 02:02 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Reind schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:57:
[...]

En jij trekt je wat aan van de gemiddelde discussie op Partyflock? Ik loop daar nu een aardig tijdje te posten in zowel het draaien als het artist only gedeelte en de kennis op partyflock is bij velen niet verstrekkender dan de reclame die in de bushokjes hangt.
Partyflock is niet de plek waar de meest intelligenten komen van deze aardkloot. Maar de discussie dik ik van één van de peeps achter Filterz en de heer DarkSkywise (DSW) te zien kreeg voerde wel op een wat hoger niveau. De argumenten die Filterz aandroeg "alles boven 80 db word gefilterd (kan het helaas niet meer vinden) boorde DSW iig de grond in. Want Filterz zijn simpelweg geen actieve, maar pasieve filters (mijn eigen woorden). Als filters zoveel db dempen, dan dempen ze dat continu. Geluid van 70 db worden met filters van -20 db nog maar hoorbaar op 50db. En niet, alles wat meer geluid produceerd dan 80 db word gefilterd. Als verkoper die kennis zou moeten hebben, laat je dan wel een behoorlijke steek vallen.

Het grafiekje van Jumpstart is iig erg verhelderend. Het zegt niks over hoe het zit, alleen over hoeveel het dempt. Filterz dempen op bepaald gebied goed (de hogere tonen), maar de lagere tonen dempen ze vrijwel niet. Ergen op Partyflock (PF) heb ik ook gelezen dat juist je oren op de lage tonen anticiperen met de gehoorgang dicht te knijpen, en zo een lichamelijke reactie als bescherming tegen hard geluid te bieden. Echter, als bij bijv Exinore/Earproof die lage tonen ook gefilterd worden, is bij mij de vraag of dit niet te hard gebeurd zodat de doppen alsnog minder effect hebben....
En dat je ze pas na een x aantal dagen krijgt is vrij normaal. Ik heb mijn doppen nog nooit mee kunnen nemen bij geen enkel merk.
Volstrekt logisch. Het spul word van kunststof gemaakt, dat moet waarschijnlijk uitharden. Dat kost tijd....
Meneer Darkskywise snapt de werking van dopjes ook niet helemaal.....(das mijn indruk tenminste)
Om de discussie (wellicht tov PF) wél op niveau te voeren zou ik je willen vragen om bepaalde quotes van hem te willen plaatsen, want ik ben van mening dat hij juist de verkoper van Filterz op z'n plaats aan't zetten is...
Daarnaast geeft hij zelf aan andere doppen te hebben, en op sites als partyflock is dat vaak al reden genoeg om een ander merk maar als k*t te bestempelen.
Als je wat verder leest zie je ook dat DSW die doppen heeft omdat hij zelf artiest is of iig regelmatig in een studio te vinden is en iets met audio doet. Hij moet juist mét doppen in het geluid perfect kunnen horen. Om die reden heeft hij voor Elacin gekozen (dezelfde als Exinore). Deze gebruiken filters die over de gehele breedte redelijk gelijkmatig dempen. Iets wat voor goed kunnen luisteren een pre is.
Stel je namelijk voor dat doppen vanb 112€ net zo goed zouden zijn als jouw doppen waar je 170€ voor hebt moeten betalen, dan zou je jezelf toch aardig genomen voelen als gemiddeld partyflock user
Mja, nogmaals, ik zie die DSW niet als niet intelligent persoon. Hij voelt zich absoluut niet genomen omdat hij voor een compleet andere werking van zijn doppen heeft gekozen...

Dé reden dat ik er ook een behoorlijke tijd over heb gedaan om voor een specifiek product te kiezen is vanwege het feit dat ik bang was om een lading geld uit te geven en een product kreeg dat niet aan m'n wensen voldeed. Want waar ik last van heb als ik géén doppen gebruik is dat ik anderen slecht versta. Mét die gele gamma dingen in kan ik anderen veel beter verstaan. Met wat geloofwaardige info van Partyflock en de kennis dat ik met die gamma doppen beter versta, heb ik de conclussie getrokken dat mijn gehoorgang zich inderdaad dusdanig aanpast bij oordoppen. Dat geluid zuiverder m'n oren inkomen en ik stemgeluiden beter hoor daardoor.
Lady Bee :> O+ ;)
Vorig jaar voor het eerste gezien om Mysteryland, dit jaar helaas moeten missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
julius schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 03:46:
Partyflock is niet de plek waar de meest intelligenten komen van deze aardkloot. Maar de discussie dik ik van één van de peeps achter Filterz en de heer DarkSkywise (DSW) te zien kreeg voerde wel op een wat hoger niveau. De argumenten die Filterz aandroeg "alles boven 80 db word gefilterd (kan het helaas niet meer vinden) boorde DSW iig de grond in. Want Filterz zijn simpelweg geen actieve, maar pasieve filters (mijn eigen woorden).
Daar heeft ie gelijk in, je filtert altijd passief (ik ken overigens geen dopopen die het wel aktief kunnen). Hetgeen wat de persoon van filterz beweerd klopt dus ook van geen kant.
Ergen op Partyflock (PF) heb ik ook gelezen dat juist je oren op de lage tonen anticiperen met de gehoorgang dicht te knijpen, en zo een lichamelijke reactie als bescherming tegen hard geluid te bieden. Echter, als bij bijv Exinore/Earproof die lage tonen ook gefilterd worden, is bij mij de vraag of dit niet te hard gebeurd zodat de doppen alsnog minder effect hebben....
Yeps, een natuurlijke protectie. Echter wist de KNO arts mij te vertellen dat wanneer dat gebeurd er evengoed schade optreed aan het oor. Je oor heeft daar een natuurlijke bescherming voor maar dat betekent niet dat het ook 100% werkt die protectie.

Hoe het gefilterd word hangt af van je filters, wil je een lineare demping of wil je wat anders. Mensen die bijvoorbeeld in de industrie werken hebben een heel ander filter in hun doppen zitten dan de musici onder ons.

Overigens mogen lage tonen minder schade toebrengen, je houd het er langer mee uit dan dezelfde hoeveelheid aan hoge tonen.... dan word je namelijk simpelweg heel erg snel gek van het geluid en loop je uit jezelf al weg. Effectief gezien zullen ze beide dus evenveel schade toebrengen.

Probeer voor de gein maar eens een 15khz toon te genereren en die op 90db over een koptelefoon af te spelen en dat een minuut vol te houden.... dat red je niet want je word gek.
Om de discussie (wellicht tov PF) wél op niveau te voeren zou ik je willen vragen om bepaalde quotes van hem te willen plaatsen, want ik ben van mening dat hij juist de verkoper van Filterz op z'n plaats aan't zetten is...
Speciaal voor jou dan.
ik hoefde maar 10 dB omdat mijn gehoorgang van nature al een flinke bocht maakt (stukje natuurlijke bescherming) :D
Complete onzin volgens de arts die ik gesproken heb voor het artikel (ik had het namelijk al wel eens vaker gehoord). Voor iedereen geld hetzelfde op dit gebied, ongeacht je gehoorgang of wat dan ook. De kromming van de gehoorgang is namelijk geen dempings factor (wel een factor die bepaald of je geluid goed kunt plaatsen)
Bovendien zijn ze vaak verzekerd tegen verlies of kun je ze laten verzekeren (en dan krijg je gratis nieuwe)
Standaard zijn ze nooit verzekerd, daar betaal je gewoon voor.
Overigens wel aan te raden want ik heb al een keer mee gemaakt dat de pasvorm voor geen meter meer klopte. Je oren groeien namelijk als 1 van de weinige onderdelen (lijkt wel alsof ik het over auto's heb) van je lijf je hele leven door (naja veranderen van vorm) en dat kan dus betekenen dat je doppen niet lekker meer willen zitten.

En ik heb een keer nieuwe moeten laten maken omdat mijn kat ze had gevonden op het nachtkastje na een avondje stappen...... s'ochtends stond ik in de douche mijn tanden te poetsen en voelde ik iets tussen mijn tenen en dat was dus 1 halve oordop. Waar de rest is gebleven.... joost mag het weten, ik heb de rest in ieder geval nooit terug gevonden ;)
(Ander groot voordeel is trwns dat je op feesten waar t ietsje te druk is, kunt gaan staan op plekken waar t geluid voor de meeste mensen te hard is :P )
En dat betekent dus ook voor iemand met oordoppen in dat ie daar juist NIET moet gaan staan. Zodra je doppen in hebt ben je echt niet meteen vogelvrij. Doppen zijn een bescherming net als condooms, nooit 100% zekerheid dus altijd blijven opletten.
Als je wat verder leest zie je ook dat DSW die doppen heeft omdat hij zelf artiest is of iig regelmatig in een studio te vinden is en iets met audio doet. Hij moet juist mét doppen in het geluid perfect kunnen horen. Om die reden heeft hij voor Elacin gekozen (dezelfde als Exinore). Deze gebruiken filters die over de gehele breedte redelijk gelijkmatig dempen. Iets wat voor goed kunnen luisteren een pre is.
En ik draai ondertussen al ruim 10 jaar en werk al ruim 4,5 jaar met oordoppen in en heb ondertussen alles wel aan merken in mijn oren gehad. Oordoppen gemaakt voor artiesten dempen altijd lineair (naja zo lineair mogelijk laten we het daar op houden, compleet lineair bestaat namelijk niet).

In een studio heb je geen doppen nodig, hij zal de eerste zijn in een studio die ik tegen kom met oordoppen in. In een studio hoeft het namelijk niet schofterig hard en voor die ene keer dat het wel even hard gaat hoef je geen doppen aan te schaffen.
Want waar ik last van heb als ik géén doppen gebruik is dat ik anderen slecht versta. Mét die gele gamma dingen in kan ik anderen veel beter verstaan.
Ik ken het :)
heb ik de conclussie getrokken dat mijn gehoorgang zich inderdaad dusdanig aanpast bij oordoppen. Dat geluid zuiverder m'n oren inkomen en ik stemgeluiden beter hoor daardoor.
Dat is omdat je een rustiger geluidsbeeld hebt en je oren ook niet in protection mode staan, en dat betekent dus dat JIJ als oordoppen dragen veel minder moeite hoeft te doen om het geluid wat je WIL horen er tussenuit te pikken.
Vorig jaar voor het eerste gezien om Mysteryland, dit jaar helaas moeten missen...
Draait al mee vanaf '99 geloof ik (ff diep graven in die grijze massa van me), ze heeft nog staan mc'en terwijl ik aan het draaien was in Bloemendaal op de toen nog zo geliefde 2Step feestjes. Beiden destijds net toe aan de wat grotere feestjes..... zij heeft het schijnbaar beter uit weten te buiten dan mijn persoon want ik was dit jaar niet eens op Mysteryland. (ik had wel een bandje maar vond een dagje bikeparken in duitsland toch wat aantrekkelijker) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Reind schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 04:40:
[...] En dat betekent dus ook voor iemand met oordoppen in dat ie daar juist NIET moet gaan staan. Zodra je doppen in hebt ben je echt niet meteen vogelvrij. Doppen zijn een bescherming net als condooms, nooit 100% zekerheid dus altijd blijven opletten.

[...]
Zoals vrijwel iedere bescherming: Je bent erg onverstandig als je er structureel/constant gebruik van gaat maken. Fijn om ABS/ESP op je auto te hebben, je moet niet standaard veel later remmen/harder hooken dan normaal. Dus gehoorbescherming is geen vrijbrief om altijd maar direct voor die Wall of Speakers™ te gaan staan.

Maar je kan wel met doppen in zonder kwalijke gevolgen frontstage voor diezelfde luidsprekermuur gaan staan voor het maken van foto's, zolang je daar maar kort blijft rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOT PICS from Mysteryland guys - always nice to see good styles.

A couple from myself:

When I see this:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/65881954/medium.jpg

It make me react like this: :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/65881949/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn Floris!! Echt platen waar je van denkt, ik heb wat gemist! Complimenten!

Die van Raven op pf zijn ook niet mis :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Paxlie schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Ik was dus zo iemand die bij een organisatie werkte. Wat jullie vergeten is dat jullie foto's meestal klein op een website geplaatst worden. Kan je nog zo goed zijn, dat komt er toch niet goed uit vanwege de beperkingen van een website. Waarom zou een organisator dan een dik pak geld neerleggen als hij het ook een stuk goedkoper kan krijgen?
Daar geef ik je (en de organisator) ook gelijk in: de eisen zijn niet zo heel hoog, en blijkbaar is het ook allemaal niet zo moeilijk want bijna iedereen kan het. En als het dan voor weinig geld kan is iedereen blij. Als pro-fotograaf moet je ook zo realistisch zijn dat het klusje niet 500 ofzo op zal brengen.
Bezoekers van de websites komen echt niet kijken voor dat fantastische overzicht-shot. Die komen voor de foto's van hun vrienden en zichzelf. Iedere lamlul met een camera kan die foto's maken dus haal je als organisator gewoon een sloot gratis fotograafjes binnen. Je geeft ze 15 drankmuntjes, wat etensbonnen en wat bonnetjes voor de crew-catering en veel plezier verder :w

Kijk alleen bij dat rechtenvrij afstaan zit wat mij betreft het probleem.... als volgend jaar bijv ID-T jouw foto voor de flyer/poster/reclame in bladen/tv-reclame gaat gebruiken (immers rechtenvrij afgestaan) kan je je natuurlijk vereerd voelen..... maar van de andere kant ben je dus wel voor een paar honderd (duizend?) euro genaaid.
Voor dat hoge-kwaliteit fotowerk hoort gewoon betaalt te worden, anders is het dus wel marktverzieking imo. Vooral als het voor meer dan alleen wat kiekjes op de website wordt gebruikt.

Dus even samengevat:
niks mis mee dat gratis/voor weinig fotograferen, maar spreek wel vantevoren af wat met de foto's gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja aangezien ik geen officiele opdrachtgevers heb hoef ik ook niks aan te leveren :p.
maar als ik iets aanlever is het ook gewoon op webformaat en niet het originele formaat. mochten ze het origineel willen dan moet het ook haast wel voor drukwerk zijn of andere niet webgerelateerde activiteiten en dan zal ik hiervoor wel een vergoeding vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:53:
HOT PICS from Mysteryland guys - always nice to see good styles.

A couple from myself:

When I see this:

[afbeelding]

It make me react like this: :-)

[afbeelding]
Ralph, no climbing to the Q-dance VIP area this year? ;) :+
abrakadaver schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:25:
8< 8<
Dus even samengevat:
niks mis mee dat gratis/voor weinig fotograferen, maar spreek wel vantevoren af wat met de foto's gedaan wordt!
Ikzelf, alsmede een aantal anderen, hebben de afspraak dat men de foto's enkel voor online-doeleinden mag gebruiken. Voor alle andere dingen moet men een verzoek indienen en zullen er nieuwe afspraken worden gemaakt. Lijkt mij niet meer dan logisch, maar als je ziet wat sommige mensen doen, dan schrik je je werkelijk rot: "doe maar wat je wilt" is niet echt de juiste insteek in deze zal ik maar zeggen. ;)

Thanks binne :)

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 29-08-2006 01:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8< 8< came back to climb that hill - I was NOT going to fight the crowd again at the same spot that cause me to fall and break my shoulder last year.

Was it Nokia that installed soundproof booth on some party to allow people to be intelligible during those kinds of events by the way ?

Da Frog.

[ Voor 38% gewijzigd door Floor-is op 29-08-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hmmm ik zal onze posts even aanpassen Frogman ;)

Die Nokia soundbooths heb ik dit jaar gemist, we hadden ze vorig jaar wel...

Op ID-T.com even gekeken naar wat Rutger heeft gedaan: superwerk, werkelijk. Link2Party heeft boven mijn verwachting geschoten bovendien. :) Mijn eigen spul (en dat van Carlos, en dat van Alex) staat op Q-Dance.nl overigens.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JumpStart schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:13:
[...]
Maar je kan wel met doppen in zonder kwalijke gevolgen frontstage voor diezelfde luidsprekermuur gaan staan voor het maken van foto's, zolang je daar maar kort blijft rondhangen.
Yeps. Iets langer dan kortstondig kan ook nog wel maar een halve dag je kont parkeren voor een line arrey is niet echt verstandig ;)

Overigens heb ik sinds dit weekend doppen die zowel als gehoorbescherming zijn te gebruiken als in-ear.... is even wennen met het draaien maar ik denk dat het wel een blijvertje gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zag Laidback Luke dit weekend de grote wisseltruck doen. Hij gebruikt Earproofs als oordoppen en een andere set als monitor speakers. Zo spaart hij z'n oren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]Hoi hoi,
Ik lees dit de berichten op dit forum al geruime tijd en moet zeggen dat ik echt heel veel ervan heb geleerd wat betreft party fotografie. Sinds juli dit jaar maak ik foto's voor clubjudge.com. Ik weet hoe de meesten van jullie over zulke sites denken maar voor mij is het de ideale manier om te leren fotograferen op parties ik zou hier namelijk zo graag mijn beroep van willen maken. Maar er zijn nog zooooooooooveel dingen die ik niet goed beheers. Ik schiet meestal in de escape omdat ik het licht daar prachtig vind. Ik zou graag wat kritieken van jullie op mijn foto's willen hebben en wat tips over hoe ik ze misschien kan verbeteren?? Waar ik echt grote moeite mee heb zijn de overzichts foto's en de foto's van bewegende mensen/danseressen. Als ze al lukken dan is het puur geluk en meestal zien ze er alleen goed uit op de website. Als ik in photoshop erop inzoom dan zie je gewoon dat ze onscherp of bewogen zijn. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik wil gewoon die mooie spontane uitdrukkingen/bewegingen vastleggen maar dan wel met achtergrond kleur. Ik schiet zelf met een nikon d200 met een sb600 flitser en een sigma 17-35mm f2.8 lens. Aankomende zaterdag is mijn tiende party shoot en ik zou nu dolgraag weleens mescherpe overzicht foto's en danseressen foto's willen maken ben die standaart breezer shots namelijk een beetje zat. Het lijkt me trouwens hartstikke leuk om een keer met een ervaren party fotograaf van dit forum te fotograferen zodat ik mezelf kan verbeteren. Haha sorry voor het lange bericht trouwens.Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/carlosnr1/escape1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/carlosnr1/escape2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/carlosnr1/escape3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/carlosnr1/escape4.jpg

Groetjes Guido!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:44:

... ik zou hier namelijk zo graag mijn beroep van willen maken.

Succes!!

Waar ik echt grote moeite mee heb zijn de overzichts foto's en de foto's van bewegende mensen/danseressen.

Meestal staan ze flink in het licht, dus uit met die flitser! Goed lichtmeten ... of gewoon de A stand.

Ik schiet zelf met een nikon d200 met een sb600 flitser en een sigma 17-35mm f2.8 lens.

Nikon? Ruis! :P Ach, niet iedereen is perfect :+

Het lijkt me trouwens hartstikke leuk om een keer met een ervaren party fotograaf van dit forum te fotograferen zodat ik mezelf kan verbeteren.

90 euro per uur ex btw...

Maar toch leuke foto's hoor! Gewoon veel oefenen en veel proberen en dan komt het was wel goed.
Was jij trouwens zondag ook in de Escape? Heb daar veel Sony's en Nikon's gezien...

Groetjes Guido!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:44: ik zou hier namelijk zo graag mijn beroep van willen maken.
waarvan zou je je beroep willen maken, van fotograaf, of van partyfotograaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:44:Hoi hoi,
Ik lees dit de berichten op dit forum al geruime tijd en moet zeggen dat ik echt heel veel ervan heb geleerd wat betreft party fotografie. Sinds juli dit jaar maak ik foto's voor clubjudge.com. Ik weet hoe de meesten van jullie over zulke sites denken maar voor mij is het de ideale manier om te leren fotograferen op parties ik zou hier namelijk zo graag mijn beroep van willen maken. Maar er zijn nog zooooooooooveel dingen die ik niet goed beheers. Ik schiet meestal in de escape omdat ik het licht daar prachtig vind. Ik zou graag wat kritieken van jullie op mijn foto's willen hebben en wat tips over hoe ik ze misschien kan verbeteren??

Waar ik echt grote moeite mee heb zijn de overzichts foto's en de foto's van bewegende mensen/danseressen. Als ze al lukken dan is het puur geluk en meestal zien ze er alleen goed uit op de website. Als ik in photoshop erop inzoom dan zie je gewoon dat ze onscherp of bewogen zijn. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik wil gewoon die mooie spontane uitdrukkingen/bewegingen vastleggen maar dan wel met achtergrond kleur. Ik schiet zelf met een nikon d200 met een sb600 flitser en een sigma 17-35mm f2.8 lens.

[...]
Ik vraag me af of je de basisbeginselen van de fotografie kent. Je laat fraaie platen zien, met veel sfeer/omgevingslicht. Goede platen schieten en dan toch niet snappen waarom bewegende mensen in weinig licht, 1:1 ingezoomed, niet scherp te krijgen zijn? :S Ik vind het een beetje vreemd dat je zelf niet inziet dat die twee elkaar wel eens zouden kunnen bijten.

Je schiet in een omgeving met weinig licht. Om toch veel omgevingslicht te vangen zal je dan langere sluitertijden moeten gebruiken. Haarscherpe foto's van dansende mensen kan dan vrijwel niet, daar zijn juist korte sluitertijden voor nodig. Dit kan je nog opvangen door je flitser niet te flash-synchen (FP sync, of flash-sync, is juist het gepulsd oprekken van de duur van de flits zodat die even lang is als de sluitertijd zelf) en je dus met de flitser het beeld enigszins bevriest.

Scherpe platen kan prima in weinig licht, maar haarscherpe foto's van dansende mensen is, in bepaalde omstandigheden gewoon niet te doen. Je apparatuur kent immers beperkingen aan hoeveel licht ze kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:44:
[img]Hoi hoi,
Ik lees dit de berichten op dit forum al geruime tijd en moet zeggen dat ik echt heel veel ervan heb geleerd wat betreft party fotografie. Sinds juli dit jaar maak ik foto's voor clubjudge.com.
Vanaf juli? Hmz, ik zou gewoon nog ff verder oefenen en experimenteren. Je bent op de juiste weg.
[...] ik zou hier namelijk zo graag mijn beroep van willen maken.
Kieper dat maar meteen overboord. D'r is in Nederland vrijwel geen markt om er een dak mee boven je hoofd mee te verdienen. Laat staan een belegde boterham. Het klinkt hard, maar zo is de realiteit.
Maar er zijn nog zooooooooooveel dingen die ik niet goed beheers. Ik schiet meestal in de escape omdat ik het licht daar prachtig vind.
Experimenteren, oefenen oefenen en nog eens oefenen! Probeer het eens op lokaties waar het licht vervelend is, daar leer je veel meer van!
Ik zou graag wat kritieken van jullie op mijn foto's willen hebben en wat tips over hoe ik ze misschien kan verbeteren??
Je bent net begonnen en wilt al scheuren net als Schumi op het circuit. De bolide heb je al, alleen de ervaring nog niet... En nu wil je net zo scheuren als alle andere Schumi's terwijl je ze nog nauwelijks kent en wel hun brood wilt eten....
Het lijkt me trouwens hartstikke leuk om een keer met een ervaren party fotograaf van dit forum te fotograferen zodat ik mezelf kan verbeteren.
Ben ook inhuur baar, stuur me maar een mailtje via m'n site. Overigens geef ik binnenkort een fotografie cursus in Den Haag....

ps, Nooit geweten dat Erick E ook een neger als broer had
@ Gerard, hoe ziet de cursus/les er bij jou uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
wel erg rood hé guido, onnatuurlijk

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Simon schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:
wel erg rood hé guido, onnatuurlijk
Je staat in een gemiddelde club tussen lampen die alle kleuren van de regenboog kunnen produceren. Verwacht dan ook geen natuurlijke kleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:29:
[...]

Je staat in een gemiddelde club tussen lampen die alle kleuren van de regenboog kunnen produceren. Verwacht dan ook geen natuurlijke kleuren ;)
Daar lopen de meningen nogal over uiteen. De ene vindt dat huidskleur toch nog zoveel mogelijk naar natuurlijk moet neigen (wat met kleurtemperatuur/color picker vaak nog een heel eind recht te trekken is) terwijl een ander er absoluut geen probleem mee heeft als koppen er roze, groen, paars, geel, rood of blauw uitzien. Kom op, het is een club/disco/dansgelegenheid, er hangen spots/scans met gekleurd licht! Moet je dat verhullen?

Ikzelf hoor dus thuis in het tweede kamp: Een beetje WB rechttrekken is prima, maar dat gekleurde kunstlicht is nou eenmaal het licht dat er ter plekke is, dat hoef je, wat mij betreft, niet te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Yeah, I know. Ik hoor eerder in het eerste kamp van de natuurlijke huidskleuren. Maar goed, onderscheid je zelf iig zoals in de topic start vermeld staat ;). 't wereldje is al overcrowded genoeg :P

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.