[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.034 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik zou op zich wel een cursus party- en concertfotografie kunnen geven, maar er zijn hier een paar mensen die weten waar ik woon... Die zouden dan met mij wel eens een zeer fysieke discussie aan willen gaan aangaande versnelling van marktverzadiging en -verzieking }:| :+

Maar zonder gekheid: Nee, het Geheim van de Smid wordt hier over het algemeen niet prijs gegeven, dat is in feite gewoon eigen broodroof. Er zijn al teveel partyfotografen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
julius schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:29:
[...]

Je staat in een gemiddelde club tussen lampen die alle kleuren van de regenboog kunnen produceren. Verwacht dan ook geen natuurlijke kleuren ;)
denk nou niet dat ik nooit uit ga ;) maar dit is gewoon duidelijk onnatuurlijk veel contrast en vreemd rood, meestal flits je dat wel weg, dit is gewoon lelijk imho

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 8888 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:27:
Dragen jullie ook allemaal van die lens kokers?
nop, ik heb maar 1 lens en die zit op mijn camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JumpStart schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:47:
Maar zonder gekheid: Nee, het Geheim van de Smid wordt hier over het algemeen niet prijs gegeven, dat is in feite gewoon eigen broodroof. Er zijn al teveel partyfotografen.
Er is niet hét geheim van de smid, er zijn hoogstens een aantal handigheidjes, maar het daadwerkelijke geheim zit hem maar in één ding: ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21905

GerardHenninger schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 03:28:
[...]

Je maakt het geld over op rekeningnummer xx.xx.xx.xxx. Vervolgens koop ik een krat bier voor Raven en die gaat dan met je op pad :)

Cursusjes doe ik niet aan.. tenminste, niet voor partyfotografie. Curses Navision/Microsoft CRM of datamodellen is geen punt :)

Sorry dat ik zo haastig was Reef-teef, maar ik moest achter iemand aanhuppelen om mee te kunnen in het busje naar ingang zuid. Zwaar irritant. Maar goed, had het wel naar m'n zin.
I can't teach yet oh sith lord ! :9

...

Anyway ; Wat betreft alle haast , No worries ;)

Wat betreft lens kokers ; Ik meestal wel iig :) Vind ik toch wat prettiger dan in mijn broek( waar ook genoeg in past ! O+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 8888 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:27:
Dragen jullie ook allemaal van die lens kokers?
Ik doe m'n werk voornamelijk met 2 objectieven. Had nog ergens zakjes slingeren. Werkt perfect :D

Grotere festivals werk ik met m'n tas. Het maakt je in sommige gevallen wendbaarder en andere juist weer niet. Voordeel is wel, je kan het zeer snel afdoen...
neographikal schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:20:
[...]

Er is niet hét geheim van de smid, er zijn hoogstens een aantal handigheidjes, maar het daadwerkelijke geheim zit hem maar in één ding: ervaring. :)
Mooi omschreven. Daarnaast zijn hier ook de basis fotografie regels van toepassing zoals sommigen zeggen, je kan het, of je kan het niet.
Anoniem: 21905 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:56:
Wat betreft lens kokers ; Ik meestal wel iig :) Vind ik toch wat prettiger dan in mijn broek( waar ook genoeg in past ! O+ ).
:+

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

neographikal schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:20:
[...]

En jij dacht dat het geheim van de smid er ééntje was? Nee dus.

De analogie is er juist heel sterk. De smid had ook slechts een paar handigheidjes. Goed kijken naar de kleur van het gloeiende metaal bijvoorbeeld en weten wanneer je langzaam of snel moest afkoelen. Vrij basic metallurgie dingen eigenlijk. Ook hier was het grote geheim de ervaring.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Anoniem: 63942

Anoniem: 21905 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:56:
[...]
Het gaat allemaal in de tas. Ik heb ook geen broek met zakken waar m'n 80-200/2.8 in zou passen en als die zou passen zou m'n broek afzakken :+

offtopic:
heb je een telelens in je broekzak of ben je gewoon blij me te zien? :+

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Voor de Mysteryland liefhebbers : een aantal foto's staan nu op m'n site.

Ben te lui om hier nog wat neer te zetten..........

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Post dan gewoon niet hè, zo kan iedereen z'n site wel promoten :)

LinkedIn
Instagram

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

GerardHenninger schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 03:28:
[...]

Je maakt het geld over op rekeningnummer xx.xx.xx.xxx. Vervolgens koop ik een krat bier voor Raven en die gaat dan met je op pad :)

Cursusjes doe ik niet aan.. tenminste, niet voor partyfotografie. Curses Navision/Microsoft CRM of datamodellen is geen punt :)

Sorry dat ik zo haastig was Reef-teef, maar ik moest achter iemand aanhuppelen om mee te kunnen in het busje naar ingang zuid. Zwaar irritant. Maar goed, had het wel naar m'n zin.
Ook geen cursus toilet-fotografie? :(

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:16:
Dat komt omdat ie er zelf te weinig tijd voor heeft. Check z'n weblog een paar berichten terug :P

Anoniem: 8888

Heeft iemand nog wat materiaal liggen over hoe een externe flitser precies te werk gaat? Schiet nu gewoon te vaak op ETTL, maar wil er wel wat meer over leren :)

• GerardHenninger
Remy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:16:
Ik hoef niets te promoten.... probeer gewoon de liefhebbers op de hoogte te stellen.

Maak jezelf nuttig en mod effe lekker wat andere topics.
julius schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:21:
[...]

Dat komt omdat ie er zelf te weinig tijd voor heeft. Check z'n weblog een paar berichten terug :P
Jij snapt het

[ Voor 27% gewijzigd door GerardHenninger op 31-08-2006 15:05 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:13
http://photonotes.org/articles/eos-flash/, te vaak op ettl? E-ttl is verdomde handig, je moet er alleen mee leren werken, je hebt of ettl of manual of strobo, die laatste 2 zijn niet echt handig voor partyfotografie, of je moet iets speciaals bedenken.

|>

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:13:

De peopleshots zijn lekker sterk, alleen die paar DJ shots vind ik wat minder. Maar kan zo ook niet zien welke van jou zijn en welke van Rudi... Daarnaast zijn je bewerkingen wel veel nadrukkelijker aanwezig geworden in je laatste shoots. Of dat positief is dat weet ik niet, het is iig anders. Het onderscheid je iig... Voorlopig nog even wennen. Overigens is er niks mis met experimenteren en je eigen stijl te ontwikkelen. Dat maakt het voor jezelf, voor bezoekers van de feesten en organisaties ed aantrekkelijker om juist wel of misschien wel niet naar je foto's te kijken ;)

• Remy

Remy

GerardHenninger schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:04:
...

Maak jezelf nuttig en mod effe lekker wat andere topics..
Goh, ik probeer alleen maar voor elkaar te krijgen dat hier wat meer foto's gepost worden: een aantal mensen doet dit al en dat is heel mooi: voor de mensen die wat willen leren of simpelweg partyfoto's kijken in dit topic leuk vinden, kunnen ze zien wat de do's en don'ts zijn, met resultaten van party's binnen dit topic.

Als je zelf te lui / te weinig tijd hebt om te posten - prima: maar zo'n opmerking als 'mod effe lekker wat andere topics' slaat nergens op en is erg kinderachtig.

Oftewel: doe ff normaal graag :)

LinkedIn
Instagram

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, Remy, Gerard is juist één van de mensen die actiever was met foto's posten in dit topic en dit een paar weken geleden weer es aanslingerde om anderen aan te moedigen. Denk ik ook wel een achterliggende reden dat hij dat berichtje poste... Wat dat betreft dus bij Gerard een beetje tegen het zere been....

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 31-08-2006 15:32 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als een newbie nou gewoon z'n partypic website hier neer zou plempen, dan was het wel spammen geweest. Gerard heeft in dit topic voldoende "street cred" opgebouwd lijkt me...

• Remy

Remy

Dat snap ik - en dat waardeer ik ook zeker (dat actiever posten): maar om dan zo te reageren is mij ook een beetje tegen het zere been.

Maar laat maar zitten hoor, het maakt ook allemaal niet meer uit.

LinkedIn
Instagram

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 08:49
Offtopic: Streetcred of niet, ik ben het wel eens met Remy. Plaats op z'n minst 1 of 2 foto's met een linkje naar je site...

[ Voor 7% gewijzigd door Quadro! op 31-08-2006 15:40 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

Ik moet me toch achter Remy scharen. Ondanks dat Gerard inderdaad een actieve (en fijne) poster is, gaan opmerkingen als "maak jezelf nuttig en mod effe lekker wat andere topics" wel een beetje ver. En eerlijk is eerlijk, ook al heb je helemaal geen puf meer om foto's te plaatsen, een linkje naar de pagina met de foto's had er toch nog wel vanaf gekund? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Quadropluxor schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:40:
Offtopic: Streetcred of niet, ik ben het wel eens met Remy. Plaats op z'n minst 1 of 2 foto's met een linkje naar je site...
:? En dat Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/home.gif -icoontje onder z'n user icoon dan? Het staat 2 klikken verder.

Hhm... Wat foto's van mij van Mystery Land :

1
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml01.JPG

2
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml1.JPG

3
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml3.JPG

4
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml4.JPG

5
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml5.JPG

6
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml6.JPG

7
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/ml7.JPG

De gehele set kun je Hier vinden.
*Als de foto's er een beetje raar uit zien, even c/p ;)*

Heb zelf niet echt veel webspace op het moment :X

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 21905 op 31-08-2006 16:01 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58

Zoefff

❤ 

JumpStart schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:42:
[...]

:? En dat [afbeelding] -icoontje onder z'n user icoon dan? Het staat 2 klikken verder.
Inderdaad, dat staat 2 klikken verder. Maar daar gaat het niet eens om, het gaat er meer om dat het een kleine moeite is.

Maargoed, degene boven mij geeft het goede voorbeeld, gewoon lekker foto's posten :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Zoefff schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:02:
[...]

Inderdaad, dat staat 2 klikken verder. Maar daar gaat het niet eens om, het gaat er meer om dat het een kleine moeite is.

Maargoed, degene boven mij geeft het goede voorbeeld, gewoon lekker foto's posten :P
Ik werd al bang van jullie dus ik deed maar gewoon wat ik moest doen :o :+

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
GerardHenninger schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:13:

ik vind dat crosprocessen in photoshop wel geinig, maar om dat nou op alle foto's te doen?
maar ach, voor 'de massa' is het nieuw, dus zal het wel apart gevonden worden door het publiek en de klanten ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

abrakadaver schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:11:
[...]

ik vind dat crosprocessen in photoshop wel geinig, maar om dat nou op alle foto's te doen?
maar ach, voor 'de massa' is het nieuw, dus zal het wel apart gevonden worden door het publiek en de klanten ;)
Dat gok ik ook ja.

@ Raven_, ik vindt je pics iets te oversaturated. Waar schiet je overigens mee, ik vindt je cam niet echt lekkere kleuren geven. Of komt dit wellicht door je bewerkingen. Het lijkt deels op Nikon <> ACR, maar toch is het die combi niet volgens mij...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Raven heeft een 20D dacht ik :)

Bericht hierboven

julius schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:35:
[...]

Dat gok ik ook ja.

@ Raven_, ik vindt je pics iets te oversaturated. Waar schiet je overigens mee, ik vindt je cam niet echt lekkere kleuren geven. Of komt dit wellicht door je bewerkingen. Het lijkt deels op Nikon <> ACR, maar toch is het die combi niet volgens mij...
Komt door de bewerkingen waarschijnlijk :)

En heb idd een 20D ... Nog steeds :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Had net een date met Ralph (DigitalFrog) want ik had nog wat drankjes van hem tegoed. Aangezien ik was uitgenodigd door Chuckie voor een of ander prive en geheim feest leek me dat wel een goede combinatie. Uiteraard beide met camera, maar we hebben beide maar voor de lol geschoten..... Je moet het toch ergens over hebben tijdens een date :P

Ralph, rot eens op met die Nikon uit m'n shot!
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_025.jpg

Thanks for the invite Clyde!
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_028.jpg

Duister wijf...
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_030.jpg

Ook wat "bekende" hageneesjes liepen er rond
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_043.jpg

En tja, toen was het feestje ineens afgelopen.... dat krijg je met harde eclectic beats
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_062.jpg

So Ralph, show me your pics, except for the private "toilet" ones :P

BTW, ben toch blij dat het topic weer wat meer aandacht krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk die laatste, het embleem leest precies zoals de partyorganisers politie hier noemen oftewel polite people 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 04:03:

Ook wat "bekende" hageneesjes liepen er rond
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_043.jpg
Bekende meid idd, groet ik op bijna ieder feestje wel :). Nice pic btw!

Valt me wel op dat de organisatie wel erg veel rood gebruikte, dat terwijl je het wel weg hebt geprobeerd te flitsen, niet overal helemaal jofel (if I may say so);

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/20060831_dd_028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gisteren een leuke serie geschoten op de introfeesten van de Hogeschool Arnhem / Nijmegen, toko was in tegenstelling tot vorig jaar subliem verlicht op één ding na: een bak met UV-lampen waar je u tegen zei die soms ook allemaal aangingen en veel rook :) . My god, blauwkanaal clippen galore :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteren een interieur shoot gedaan van een club. Helaas deed maar 1 rookmachine het, dus her en der moesten we een beetje spelen met het ding. Wel geinig trouwens, ze hadden het ding gevuld met cocos geur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
julius schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:05:
[...]

Bekende meid idd, groet ik op bijna ieder feestje wel :). Nice pic btw!

Valt me wel op dat de organisatie wel erg veel rood gebruikte, dat terwijl je het wel weg hebt geprobeerd te flitsen, niet overal helemaal jofel (if I may say so);

[afbeelding]
Het licht was bagger, alleen buiten was het wel leuk foto's maken, alleen waren daar weinig leuke mensjes. Sfeer was overigens wel top... iedereen lam..... 16 DJ's..... helemaal los... en veel BN'ers... (Ralph en ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 10:24
julius schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:40:
Gisteren een interieur shoot gedaan van een club. Helaas deed maar 1 rookmachine het, dus her en der moesten we een beetje spelen met het ding. Wel geinig trouwens, ze hadden het ding gevuld met cocos geur :+
Wat ik mij altijd afvraag, is het wel echte rook? Of heel fijnpoeder wat op rook lijkt?
Want ik weet niet of ik daar wel met me camera en objectieven tussen durft te staan en dan ook nog eens wisselen.... Zometeen zit het overal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Lennart_1337 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:11:
[...]

Wat ik mij altijd afvraag, is het wel echte rook? Of heel fijnpoeder wat op rook lijkt?
Want ik weet niet of ik daar wel met me camera en objectieven tussen durft te staan en dan ook nog eens wisselen.... Zometeen zit het overal in.
Rook is rook, een combinatie van hele fijne zwevende deeltjes in de lucht. Die zwevende deeltjes kunnen zowel vast als vloeibaar zijn, en alle tussenstappen en mengvormen ertussenin,

Rookmachines gebruiken speciale rookolie. Die wordt op een gloeiend element gespoten waardoor het door het koken meteen opbreekt in zeer fijn verdeelde oliedruppeltjes. Zo fijn dat je dus alleen maar... juist, rook ziet.

Voor mij in ieder geval een reden om niet zonder frontfilter te schieten, en alleen objectieven te wisselen in ruimtes waar niet of nauwelijks rook hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

Thanks for the great nite Gerard.

Only 2 pics are worth showing ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66123237/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66123235/medium.jpg

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
JumpStart schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:31:
[...]

Rook is rook, een combinatie van hele fijne zwevende deeltjes in de lucht. Die zwevende deeltjes kunnen zowel vast als vloeibaar zijn, en alle tussenstappen en mengvormen ertussenin,

Rookmachines gebruiken speciale rookolie. Die wordt op een gloeiend element gespoten waardoor het door het koken meteen opbreekt in zeer fijn verdeelde oliedruppeltjes. Zo fijn dat je dus alleen maar... juist, rook ziet.

Voor mij in ieder geval een reden om niet zonder frontfilter te schieten, en alleen objectieven te wisselen in ruimtes waar niet of nauwelijks rook hangt.
Ik heb zelf zo'n rookmachine, en samen met een vriend van me toch wel wat (kleinere :P ) feestjes gegeven. En nee, die rook wil je níet in je cam, het is troep.

Wij plaatsen dat ding meestal een beetje uit de buurt van apparatuur, want toen hij dus een keer te dicht bij een versterker had gestaan (die dus actief gekoeld werd) plakte de fans van dat ding aan alle kanten.

Ik volg deze topics trouwens al een tijdje, er komt hier echt leuk foto-spul langs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 01-09-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 78303 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:36:
Thanks for the great nite Gerard.

Only 2 pics are worth showing ;-)

[afbeelding]

[afbeelding]

;-)
You w*nker! ;)

Ah come one, show us some of your shots.. I know you think they are crap but mine were belong par aswell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78303

told you they sucked, no light ...

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66128759/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66128763/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66128765/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/66128779/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Allemachtig, heb medelij, vandaag zat ik met minimaal 8 andere "fotografen" (lees een fotoclubje wat voor 8 euro per uur rechtenvrije foto's knalt) in een zaaltje met 450 man. Flitsen van de ander in je beeld, de ander uberhaupt in je beeld en als ingehuurde fotograaf het podium niet op kunnen rennen voor een moneyshot omdat de een of andere knuppel er al staat te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@ neo; pruts0r ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-051.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-076.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-086.jpg
Nog voordat ie z'n schoenen liet staan...

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-093.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partydenhaag.nl/27_08_2006_DanceTour_5/images/jules-dancetour-20060827-109.jpg

Eigenlijk beetje in m'n neus zitten boren de hele dag. Pas op het laatst was er wat meer actie, maar eigenlijk minder gewenste actie :s :(

Overigens, het podium was behoorlijk klein en vanaf 1 kant ook maar benaderbaar. Een grootnadeel voor een fotograaf die wat meer bijzondere shots wil. Een uitkomst voor een stagemanager die niet zo hard meer hoeft te werken omdat hij niet meer zo'n groot podium hoeft te overzien. Bijkomend voordeel, fotografen zijn wel erg snel uitgekeken op het podium en zijn ook weer snel klaar met hun shots. Iig, de compact cam fotograaf. Één van de weinige feesten waar ik relaxt op het podium kon rondlopen zonder dat een andere fotograaf in de weg liep... Liefst zie ik toch wel een goede afweging tussen een stil podium, maar ook een podium waar je de dj (en zijn werkterrein!) vanuit verschillende kanten kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

julius schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:18:
Eigenlijk beetje in m'n neus zitten boren de hele dag. Pas op het laatst was er wat meer actie, maar eigenlijk minder gewenste actie :s :(

Overigens, het podium was behoorlijk klein en vanaf 1 kant ook maar benaderbaar. Een grootnadeel voor een fotograaf die wat meer bijzondere shots wil. Een uitkomst voor een stagemanager die niet zo hard meer hoeft te werken omdat hij niet meer zo'n groot podium hoeft te overzien. Bijkomend voordeel, fotografen zijn wel erg snel uitgekeken op het podium en zijn ook weer snel klaar met hun shots. Iig, de compact cam fotograaf. Één van de weinige feesten waar ik relaxt op het podium kon rondlopen zonder dat een andere fotograaf in de weg liep... Liefst zie ik toch wel een goede afweging tussen een stil podium, maar ook een podium waar je de dj (en zijn werkterrein!) vanuit verschillende kanten kan benaderen.
Leuke foto's Julius, maar waarom een foto van Erik Blokland? ;)

Verder geef je zelf al aan waarom het podium zo was gelukkig. Een stagemanager doet namelijk meer dan alleen een podium. Regelt ook de drank en zorgt ervoor dat zijn artiesten op tijd bij het podium zijn. Niks is irritanter als je dan eigenwijze fotografen hebt :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Paxlie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:05:
[...]

Leuke foto's Julius, maar waarom een foto van Erik Blokland? ;)
z'n paarse haren ;). Es kijken of dat anderen wisten wie het was :P
Verder geef je zelf al aan waarom het podium zo was gelukkig. Een stagemanager doet namelijk meer dan alleen een podium. Regelt ook de drank en zorgt ervoor dat zijn artiesten op tijd bij het podium zijn. Niks is irritanter als je dan eigenwijze fotografen hebt :P
Oh, en veel meer dan dat :P. DJ's pushen om te kappen als ze te lang doorgaan, backstage opruimen, soms de jongen van de techniek uithangen en kabeltjes omhangen als er een life act komt spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

julius schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:19:
[...]
z'n paarse haren ;). Es kijken of dat anderen wisten wie het was :P
ik zeg niks :X
[...]

Oh, en veel meer dan dat :P. DJ's pushen om te kappen als ze te lang doorgaan, backstage opruimen, soms de jongen van de techniek uithangen en kabeltjes omhangen als er een life act komt spelen....
je vergeet fotografen wegschoppen :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

.... maar ze daarentegen ook weer te vriend houden. Ze zorgen mede voor de publiciteit voor het feest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 22:13
Het ging er afgelopen avond/nacht/ochtend ook erg heet aan toe bij Little Sins ...

Wat willekeurige shots.. Commentaar is welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://xs305.xs.to/xs305/06350/DSC_4998.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06350/DSC_5331.jpg
Hoop dat dit onder policy valt van GoT..

Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06350/DSC_5355.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06350/DSC_5471.JPG
(Zelfportretje met de zelfontspanner :9 )

Afbeeldingslocatie: http://xs205.xs.to/xs205/06350/DSC_5521.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

ilovetechno schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:19:
Het ging er afgelopen avond/nacht/ochtend ook erg heet aan toe bij Little Sins ...

Wat willekeurige shots.. Commentaar is welkom :)
1 is prachtig! Nergens echt scherp, maar 't barst van de energie.

Ben overigens wel benieuwd wat met die banaan is gebeurd... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Anoniem: 14829 schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:41:
[...]
1 is prachtig! Nergens echt scherp, maar 't barst van de energie.

Ben overigens wel benieuwd wat met die banaan is gebeurd... 8)
Dank je :)

Die banaan.. Ehh... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Oowh, oowh, krijgen we nu ook al foto's van mensen die naar Little Sins feesten gaan. Het moet niet gekker worden. Of het echte 'party' is..., wat ik er van weet is dat het aan het eind van de avond meestal uitloopt op orgie-achtige zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Stinger666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:32:
Oowh, oowh, krijgen we nu ook al foto's van mensen die naar Little Sins feesten gaan. Het moet niet gekker worden. Of het echte 'party' is..., wat ik er van weet is dat het aan het eind van de avond meestal uitloopt op orgie-achtige zaken...
Dat valt ook wel mee hoor... Crazyland/Unique vallen toch ook onder noemer 'party'? Ook gezien de Line up. Soms zie je wat mensen die 'bezig' zijn op de after.. Ik stoor mij er verder niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/83/232693803_77effd8f0c.jpg
Dj Cellie
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/94/232693828_e531c6eebf.jpg
En kleine held op wooferland. Wel zwaar overbelicht op zijn gezicht... maar ja toch vond hem wel erg cool.

Heb me camera pas 1.5week dus wees een beetje lief voor me :P

[ Voor 12% gewijzigd door Blerf op 04-09-2006 11:54 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. ik zie dat hier veel meer fotografen waren als in Leeuwarden, en iedereen kon op het podium komen. In leeuwarden werd dit afgekeurd.. Als het volgend jaar niet beter is, sla ik voortaan Dancetour over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op Dancetour waren bij mijn weten Erik Blokland, JP van Phono, Gary San van Partyflock en ikzelf namens Party-Mania.nl samen met 3 andere fotografen.

Zowiezo was de Dancetour organisatie beetje vaag. Maar dat waren ze vorig jaar ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vind ik al veel, ik was er toen, JP en de pf fotograaf.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, als je je hulpje ook onstage mee neemt en er maar max 2 fotografen backstage/onstage mochten... Daarnaast viel de hoeveelheid fotografen tov de hoeveelheid publiek ook wel mee. Heb niet direct last gehad van collega fotografen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Alo mensen,

Vraagje he ik heb nu sinds kort een Nikon D70s en wil eens kijken wat ik aan extra objectieven wil aanschaffen.
nu heb ik het standaard kit objectief... En wil graag wat er naast hebben voor Party fotografie.
Wat is nu een goede 2de stap naast de kitlens?
graag jullie idee.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zou zeggen: lees dit topic, het voorgaande deel en het nikonmountobjectieventopic eens door. Deze vraag is zo algemeen en zo vaak gesteld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:59:
Ik zou zeggen: lees dit topic, het voorgaande deel en het nikonmountobjectieventopic eens door. Deze vraag is zo algemeen en zo vaak gesteld... :)
Ja ik had ook al zo een vermoede. Ik vind het alleen erg moeilijke om een keuze te maken.
Zo veel mogenlijk heden dat zelfs met alles lezen.... Is het nog moeilijk als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:53:
Alo mensen,

Vraagje he ik heb nu sinds kort een Nikon D70s en wil eens kijken wat ik aan extra objectieven wil aanschaffen.
nu heb ik het standaard kit objectief... En wil graag wat er naast hebben voor Party fotografie.
graag jullie idee.
Dit is inderdaad niet het juiste topic naar mijn mening. Ik heb de redelijk betaalbare Tamron 28-75mm/F2.8 lens op mijn D70S. Ik ben hier tevreden over. O.a. te koop bij Digitalstreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Als beginner zou ik sowieso niet aan deze tak van fotografie beginnen, krijg eerst je camera eens onder controle en bekijk eens welke lenzen je prettig vindt. Ga daarna hier eens neuzen, dit is niet echt hét topic voor startersvragen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:03:
[...]

Ja ik had ook al zo een vermoede. Ik vind het alleen erg moeilijke om een keuze te maken.
Zo veel mogenlijk heden dat zelfs met alles lezen.... Is het nog moeilijk als beginner.
• Hoeveel wil je eraan uitgeven? Zowel nu direct als latere bijkomende investeringen?
• Doe je aan andere takken van sport fotografie waarbij nut van glas ook meespeelt?
• Wil op korte afstand kunnen werken of juist ook van veraf?
• Hoeveel waarde hecht je aan soliditeit/bouwkwaliteit?
• Wil je per sé Nikkor of mag '3rd party' glaswerk ook?
• enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Alo mensen,

graag jullie idee.
Een vis, een ultrawide of een teleding voor naast je 18-70 lijkt me dan wel leuk :) Vooral de eerste 2 soorten zullen nuttig blijken voor je partyfotografie, het teleding eventueel voor later of grote evenementen buiten.

Als fisheye:

Nikkor 10,5mm
Sigma 8mm

Als ultrawide:

Nikkor 12-24mm
Tokina 12-24mm
Sigma 10-20mm

Teleding:

Sigma 70-200 f/2.8 APO EX HSM (al dan niet DG/Macro)
Nikkor 70-200 f/2.8 AF-S VR

Prijzen variëren van 350 tot 1900 euro, dus het is even de vraag wat je te besteden hebt + wat je het meeste aanspreekt van de 3 soorten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De rechtgetrokken ultrawide zooms zijn overigens prima voor overzichten maar lenen zich niet echt voor people shots: Fisheye vervorming komt nog redelijk natuurlijk over, rectilineaire perspectief vervorming op gezichten is een stuk minder aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Beating the dead horse again :z

In Photoshop zijn zowel fish-shots als uwa-rectiliniaïre shots prima recht te trekken, behalve als een gezicht zich echt in een hoek van het shot bevindt: 1 van de resultaten van het gebruik van alle wide-angle lenzen, en een logisch gevolg van de manier waarop ultrawides werken. Wil je totaal geen vervorming, dan moet je geen wide-angles gebruiken, fish of rectiliniair, zo simpel is het.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat is dan ook gelijk de reden dat een 15mm fish heb: beste van beide werelden en niet al te duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Remy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:21:
Beating the dead horse again :z

In Photoshop zijn zowel fish-shots als uwa-rectiliniaïre shots prima recht te trekken, behalve als een gezicht zich echt in een hoek van het shot bevindt: 1 van de resultaten van het gebruik van alle wide-angle lenzen, en een logisch gevolg van de manier waarop ultrawides werken. Wil je totaal geen vervorming, dan moet je geen wide-angles gebruiken, fish of rectiliniair, zo simpel is het.
Allereerst, in dit topic (en de voorgaande 2 delen) is dat paard nog niet doodgemept. Het zal ongetwijfeld in de lensmount topics voorbijgekomen zijn, hier (nog) niet. Let dus even op voordat je zo'n arrogant overkomende :z -smiley neerpoot.

En verder, dat je in software alles recht kan trekken doet niets af aan het feit dat fish-eye vervorming natuurlijker/prettiger over blijft komen dan rectilinear. Het blijft dus iets wat je in overweging mee moet nemen als je een geschikte UWA wil uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Alo mensen,

graag jullie idee.
Een lens voor partyfotografie? julius heeft ook een D70 en die gebruikt volgens mij z'n kitlens voor 90% van z'n shots (alhoewel hij wel eens kan uitschieten met z'n fisheye) en zijn resultaten zijn goed. Dus, gewoon oefenen met je huidige zetje en mocht je nog geen externe flitser hebben, die dan eerst aanschaffen.

Ik weet niet precies wat voor shots je wilt maken, maar je hoeft je dus niet blind te staren op 2.8 lensjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Remy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:21:
In Photoshop zijn zowel fish-shots als uwa-rectiliniaïre shots prima recht te trekken,
Dan wil ik die software nog eens tegenkomen dan!

NEE, die zijn NIET recht te trekken... UWA's en extreme Fish peopleshots zijn lelijk.

Ontwikkel je eigen stijl kwa fotografie en koop daarop je glas. Maakt het voor de gevorderde fotograaf ook meteen een stuk interessanter.

En nee, je schopt het tegenwoordig niet ver meer met een cam bij de vrouwtjes. Dus kap es met die beginnersvragen ik heb m'n eerste dSLR, hoe moet ik het aanpakken?
Wees niet zo nerdy, begin gewoon ipv dat je je laat voorlichten. Als je vragen hebt, probeer ze eerst zelf op te lossen, probeer ze daarna op te zoeken in dit en voorgaande topics. Denk nog es goed na, begin es met experimenteren, denk nog es goed na, zoek het nog eens op in dit topic en evt voorgaande topic delen, experimenteer, denk na, zoek zoek zoek en kom dan misschien es vragen. 99,99% van alle dummy vragen zijn al tig keren gesteld en wekken alleen maar irritatie op. Zie ook de GoT policy overigens ;)
GerardHenninger schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:46:
[...]

Een lens voor partyfotografie? julius heeft ook een D70 en die gebruikt volgens mij z'n kitlens voor 90% van z'n shots (alhoewel hij wel eens kan uitschieten met z'n fisheye) en zijn resultaten zijn goed.
Komt in de buurt, 95-100% idd met die 18-70. Eigenlijk amazing hoeveel je met het ding kan doen!
Dus, gewoon oefenen met je huidige zetje en mocht je nog geen externe flitser hebben, die dan eerst aanschaffen.
Afgelopen weekend een shoot gehad waarop m'n penlites behoorlijk aan't kutten waren, alles leeg (4 sets) en duracell's die regelmatig weigerden in m'n SB-800). Gemerkt dat je met de interne flitser van de D70 toch ook hele nette shots maakt!
Ik weet niet precies wat voor shots je wilt maken, maar je hoeft je dus niet blind te staren op 2.8 lensjes.
Ach ja, staar je er wel blind op, dan word dat spul alleen maar goedkoper. Alleen maar leuk als je het spul niet hebt en het wel wilt hebben. Dus koop het alsjeblieft. En als je merkt dat je het niet meer nodig hebt mag je het aan mij goedkoper doorverkopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius rant op dinsdag 05 september 2006 @ 15:16:
[...]

Afgelopen weekend een shoot gehad waarop m'n penlites behoorlijk aan't kutten waren, alles leeg (4 sets) en duracell's die regelmatig weigerden in m'n SB-800). Gemerkt dat je met de interne flitser van de D70 toch ook hele nette shots maakt!

[...]
Beetje sneaky argument, denk ik, want het feit dat jij met interne flitser er nog wel wat van weet te bakken komt voor een deel door de ervaring die jij hebt. Een beginner zou het mogelijk niet zo ver schoppen met alleen het interne ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik ben enorm tevreden over me kit lens :)
En wat ik uit wil geven.. nou laat ik beginnen met 1xtra objectief. Dus zeg rond de 500euro....
minder mag altijd :P
Ik wil graag ook aan een telezoom maar ik weet dat de 70-300 er aan zit te komen en daar wil ik dan wel op wachten/sparen....
maar iets als een fisheye lijkt me wel erg leuk. Ook vind ik dat het wel erg toffe effecten geeft.

En ja ik wil ook meer gaan doen met sportfotografie, Ik skateboard al ongeveer heel me leven. En snowboard ook al ruim 10jaar.... Dus tja dat maakt het wel een stuk makenlijker.
Maar wat ik me af vraag is, Waarom niet beginnen met partyfotografie als je net begint?
Ik bedoel al het begin is moeilijk en je moet toch gewoon proberen net zolang tot dat je dingen door hebt.
Nu snap ik dat het relaxer is als je dat thuis doet of overdag etc... Maar goed ik ben altijd van mening oefening baart kunst. En ja dan zul je minder echt mooie plaatjes schieten als iemand die het echt al jaren doet,Maar goed dat is gewoon vette pech.
Of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

julius schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:16:
[...]
Dan wil ik die software nog eens tegenkomen dan!
Die software hier. Zogauw iets zich een beetje in het middendeel van je shot bevindt zoals ik eerder post, dus niet de extreme hoeken, is het prima te de-fishen of recht te trekken.
NEE, die zijn NIET recht te trekken... UWA's en extreme Fish peopleshots zijn lelijk.
Er zijn mensen die het lelijk vinden: niet het is lelijk hè julius :) Er zijn ook mensen die Mondriaan of Rembrandt of Van Gogh-schilderijen lelijk vinden, maar daarvoor hoeven ze door anderen niet lelijk gevonden te worden. Het kan best zijn dat iemand fan is van fish shots, ongeacht welke vervormingen er optreden, juist door die vervormingen of door wat er allemaal in beeld komt. Zie marty26's reactie hierboven:
maar iets als een fisheye lijkt me wel erg leuk. Ook vind ik dat het wel erg toffe effecten geeft.
:)
Ontwikkel je eigen stijl kwa fotografie en koop daarop je glas. Maakt het voor de gevorderde fotograaf ook meteen een stuk interessanter. ...
Mee eens, echter heeft iedereen geleerd door a) te proberen, b) kopiëren en c) fouten maken en te verbeteren. En b) kan van alles zijn: tips in the field, tips bij een cursus .. of tips hier :) Natuurlijk hoeft men niet scheutig te zijn met de mooiste tips en tricks om bepaalde shots voor elkaar te krijgen, maar het kan geen kwaad iemand een beetje op weg te helpen: dat komt wat minder bot over :)

Stel je voor dat je als gevorderde fotograaf je kennis en kunde niet over zou kunnen dragen aan fotografen die nog niet zo bekend zijn op een bepaald gebied van fotografie: beetje zonde van die kennis als die niet gedeeld wordt hè. En volgens mij is dit topic daar toch deels voor? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 05-09-2006 15:35 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Er zijn niet de mooiste tips and tricks, was het maar zo. Ik heb zelfs ANP-fotografen op hun neus zien gaan in deze omstandigheden. Daarmee is gelijk de vraag van marty26 beantwoord: waarom niet beginnen hiermee? Begin uberhaupt eens met fotograferen zodat je je spul leert kennen :)

Over dat fisheye vs rectilinear verhaal: ja het is een kwestie van smaak net zoals alles in de fotografie, maar dat wil niet zeggen dat er geen consensus over kan bestaan. Die consensus is vrij simpel: voor mensenshots doet rectilinear UWA het vaak niet best en geeft een fisheye een natuurlijkere vervorming.

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:32:[...]
Maar wat ik me af vraag is, Waarom niet beginnen met partyfotografie als je net begint?
Ik bedoel al het begin is moeilijk en je moet toch gewoon proberen net zolang tot dat je dingen door hebt.
Nu snap ik dat het relaxer is als je dat thuis doet of overdag etc... Maar goed ik ben altijd van mening oefening baart kunst. En ja dan zul je minder echt mooie plaatjes schieten als iemand die het echt al jaren doet,Maar goed dat is gewoon vette pech.
Je zit met partyfotografie (en met concertfotografie vaak ook) met lastige omstandigheden, vaak op de limiet van wat je camera kan, hoofdzakelijk door weinig beschikbaar licht.

Kennismaken met de basisprincipes van fotografie kan je beter doen in makkelijke omstandigheden. Zodra je bekend bent met die principes èn je zonder veel nadenken de benodigde instellingen op je camera aan kan roepen, dan ben je beter voorbereid op de moeilijker omstandigheden van fotografie in weinig licht situaties.

Daarbij komt nog dat een beter begrip van basisprincipes je in staat stelt om creatiever om te gaan met je camera. Dat is iets wat in een wereldje waar eigen stijl telt niet misplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

[b][message=26431426,noline]Remy schreef op dinsdag 05 september 2006 @
[...]
Mee eens, echter heeft iedereen geleerd door a) te proberen, b) kopiëren en c) fouten maken en te verbeteren. En b) kan van alles zijn: tips in the field, tips bij een cursus .. of tips hier :) Natuurlijk hoeft men niet scheutig te zijn met de mooiste tips en tricks om bepaalde shots voor elkaar te krijgen, maar het kan geen kwaad iemand een beetje op weg te helpen: dat komt wat minder bot over :)

Stel je voor dat je als gevorderde fotograaf je kennis en kunde niet over zou kunnen dragen aan fotografen die nog niet zo bekend zijn op een bepaald gebied van fotografie: beetje zonde van die kennis als die niet gedeeld wordt hè. En volgens mij is dit topic daar toch deels voor? ;)
Tja ik dacht ook dat dit topic bedoelt was voor vragen etc... En inderdaad ik weet in zaken waar ik wel goed in ben... Dat ik ook ooit begonnen ben. Neem snowboarden als voorbeeld. Mensen blijven vragen stellen rond om boards bindingen etc.... En dan kun je ze af pissen en bot reageren... Maar ooit heb je zelf ook dit soort vragen gesteld, Mischien in een ander content of iets.... Maar goed je wilde ook je antwoorden. Gewoon mensen een stukje zekerheid geven voor hun aankoop.
Wat ik gewoon probeer is niet geld uit tegeven aan dingen die niet nodig zijn... En als beginner heb je ook niet veel nodig want moet nog een hoop leren. Dat leren ben ik hard mee bezig alleen is het handig om te weten waar je je geld voor op zij legt :) en hoeveel dat ongeveer is etc...

@julius
Mischien ben je iets wat frustie... Maar ik heb geen Cam voor de chicks. Doe dit gewoon omdat ik het leuk vind. Net als jij ooit begonnen ben. Of ja mischien had jij wel je cam nodig voor de chicks? maar goed dat is dan jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Prima dat er vragen gesteld worden, maar je komt nu met een grote open deur aanzetten die iedereen massaal intrapt. Mensen zijn prima bereid om je te helpen, mits je een beetje zelfredzaamheid toont door zelf al wat dingen uit te zoeken. Als je dit als een topicstart had gepost was er waarschijnlijk een slot op gekomen wegens gebrek aan informatie en inzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JumpStart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:44:
[...]

Je zit met partyfotografie (en met concertfotografie vaak ook) met lastige omstandigheden, vaak op de limiet van wat je camera kan, hoofdzakelijk door weinig beschikbaar licht.

Kennismaken met de basisprincipes van fotografie kan je beter doen in makkelijke omstandigheden. Zodra je bekend bent met die principes èn je zonder veel nadenken de benodigde instellingen op je camera aan kan roepen, dan ben je beter voorbereid op de moeilijker omstandigheden van fotografie in weinig licht situaties.

Daarbij komt nog dat een beter begrip van basisprincipes je in staat stelt om creatiever om te gaan met je camera. Dat is iets wat in een wereldje waar eigen stijl telt niet misplaatst is.
Ja daar hebben jullie zeker gelijk in :Y. Ik ben dan nu ook veel aan het oefenen en doen. Rusten mij dan ook nog veel vragen :) Maar goed veel valt er te vinden op het net dus dat scheelt wel de helft.
Maar ja als je erg enthosiast bent over dingen dan wil je soms gewoon extra veel vragen.
En sorry daar voor. Ik zal volgende keer eerst meer lezen en doen.
Maar heeft er iemand een goede tip waar je dan het beste een curses kunt volgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 05-09-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij Gerard :Y) :+
@julius
Mischien ben je iets wat frustie... Maar ik heb geen Cam voor de chicks. Doe dit gewoon omdat ik het leuk vind. Net als jij ooit begonnen ben. Of ja mischien had jij wel je cam nodig voor de chicks? maar goed dat is dan jammer ;)
Natuurlijk is ook hij ooit begonnen, maar hij heeft er destijds hard voor geknokt om zichzelf de dingen eigen te maken en ervaring op te doen. Iets wat bij jou nog niet bespeur om heel eerlijk te zijn; met dit soort opmerkingen maak je in ieder geval geen vrienden hier. :) En ja julius reageert wat heftig, maar je bent niet écht de eerste die hier zo binnen komt :) Je komt op dit moment eerder over als een klein kind wat voor de snoepwinkel staat met tien gulden in de hand en wat niet weet te kiezen, dan iemand die graag echt moeite en tijd hierin wil steken. Daardoor krijg je van dit soort geagiteerde reacties over je heen, je vraag is al ettelijke malen op dezelfde manier beantwoord.

Lees jezelf eens in, doe ervaring op met je camera, probeer eens wat en als het dan niet wil lukken zijn er hier echt meer dan genoeg mensen die je willen helpen, inclusief mijzelf.

[ Voor 121% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:53:
Bij Gerard :Y) :+

[...]

Natuurlijk is ook hij ooit begonnen, maar hij heeft er destijds hard voor geknokt om zichzelf de dingen eigen te maken en ervaring op te doen. Iets wat bij jou nog niet bespeur om heel eerlijk te zijn; met dit soort opmerkingen maak je in ieder geval geen vrienden hier. :) En ja julius reageert wat heftig, maar je bent niet écht de eerste die hier zo binnen komt :) Je komt op dit moment eerder over als een klein kind wat voor de snoepwinkel staat met tien gulden in de hand en wat niet weet te kiezen, dan iemand die graag echt moeite en tijd hierin wil steken. Daardoor krijg je van dit soort geagiteerde reacties over je heen, je vraag is al ettelijke malen op dezelfde manier beantwoord.

Lees jezelf eens in, doe ervaring op met je camera, probeer eens wat en als het dan niet wil lukken zijn er hier echt meer dan genoeg mensen die je willen helpen, inclusief mijzelf.
Super en ik snap het ook wel is wat over enthosiastme denk ik. Sorry daar voor ook richting Julius.
Ik doe er zeker een hoop voor om verder te komen en te doen :Y Maar zal voortaan ook laten zien hier wat ik dan wel en echt niet begrijp. Zodat jullie dat ook kunnen zien.
In iedergeval bedankt voor de tips die ik tot dus ver wel heb gekregen en ook de manier waar op ik wel van start moet gaan. Want ook dat is wel eens moeilijk omdat je zoveel verschillende dingen leest. Zal gewoon meer gaan lezen en hier af en toe eens een foto plaatsen. Dan kan ik met de tips van jullie weer een stap verder komen :)

En sorry voor de serie reacties die het topic weer hebben verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:23:
[...]

Beetje sneaky argument, denk ik, want het feit dat jij met interne flitser er nog wel wat van weet te bakken komt voor een deel door de ervaring die jij hebt. Een beginner zou het mogelijk niet zo ver schoppen met alleen het interne ding.
De pre flashes van de 300D waren ranzig, net zoals die van de 350D, daar kom je niet super ver mee... De D70 heeft dat gelukkig niet, wel heb je last van dat AF-assist lampje dat door sommigen gezien word als flash...
marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:32:
Ik ben enorm tevreden over me mijn kit lens :)
En wat ik uit wil geven.. nou laat ik beginnen met 1xtra objectief. Dus zeg rond de 500euro....
minder mag altijd :P
Tsja, alsof wij gaan zitten uitzoeken voor jou wat de beste keuze is! Dááág :w
Waarom niet beginnen met partyfotografie als je net begint?
Begin dan gewoon ipv dat je hier beginnersvragen stelt die hier niet op prijs gesteld worden omdat ze al tig keren gesteld zijn en het antwoord ook al tig keren gegeven is...
oefenen kun je alleen in een cafe/club of whatever. Ik heb thuis nog nooit de juiste situatie kunnen creëren waarmee ik m'n flitstechnieken kon oefenen op mensen met bewegende spots op de achtergrond etc...
Remy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:34:
[...]
Die software hier. Zogauw iets zich een beetje in het middendeel van je shot bevindt zoals ik eerder post, dus niet de extreme hoeken, is het prima te de-fishen of recht te trekken.
Ah, PTLens!? Da's toch dat progsel waarmee je alleen lensfouten als "(" & ")" naar "|" laat vervormen en nog steeds lelijke hoofden en assymetrische lichamen krijgt buiten het midden?
Er zijn mensen die het lelijk vinden: niet het is lelijk hè julius :) Er zijn ook mensen die Mondriaan of Rembrandt of Van Gogh-schilderijen lelijk vinden, maar daarvoor hoeven ze door anderen niet lelijk gevonden te worden. Het kan best zijn dat iemand fan is van fish shots, ongeacht welke vervormingen er optreden, juist door die vervormingen of door wat er allemaal in beeld komt. Zie marty26's reactie hierboven:
Als ik zeg lelijk, dan heb ik die ervaring ook dat "men" het lelijk vind. Pak hem beet 90% van de mensen kijkt afgrijselijk als ik ze een zojuist gemaakt fisheye shot van zichzelf terugzien. Die mensen weten het effect absoluut niet te waarderen, terwijl de overige 10% (waaronder wij fotografen hier) het juist wél waarderen... Dan hebben we het over een fisheye gehad, maar nog niet over een UWA. Ik ben door een opdrachtgever en zijn klanten zo afgemaakt met een shoot waarvan 50% UWA shots waren, dat ik het ding zowat niet meer op m'n body durft te schroeven. Het heeft me zowat die opdrachtgever gekost.... En nu probeer jij te zeggen dat dat allemaal wel meevalt?? Gooi dat ding in de container als je je op een serieuzer niveau van people fotografie gaat begeven ajb. Want hoe langer je er over doorgaat, hoe meer je commentaar bij mij in waarde zakt namelijk.
maar het kan geen kwaad iemand een beetje op weg te helpen: dat komt wat minder bot over :)
Tuurlijk kan het geen kwaad om iemand een beetje te helpen. 'k word een beetje heel erg moe van nieuwe mensen die steeds maar beginnersvragen stellen die middels een simpele zoek query te vinden zijn. Als één van kar trekkers hier in dit topic stoor ik me er aan. En ben niet de enige. Ik uit het wellicht wat meer. Maar desondanks geef ik ook altijd wel wat tips mee in m'n posts.
Het bloed een beetje dood als er alleen maar beginnersvragen gesteld worden. Dan blijft er weinig leuke stof meer voor de wat gevorderden over. Misschien is een onderscheid in topics wel iets? Nightlife fotografie voor de gevorderden en party fotografie voor de beginners? Ik stem voor!
marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:44:
[...]
Tja ik dacht ook dat dit topic bedoelt was voor vragen etc... En inderdaad ik weet in zaken waar ik wel goed in ben... Dat ik ook ooit begonnen ben. Neem snowboarden als voorbeeld. Mensen blijven vragen stellen rond om boards bindingen etc.... En dan kun je ze af pissen en bot reageren... Maar ooit heb je zelf ook dit soort vragen gesteld, Mischien in een ander content of iets.... Maar goed je wilde ook je antwoorden.
Een hobby vergelijken met een vak waarin iemand z'n brood verdiend is wel ietsje anders. Zie mijn post ergens op de voorgaande pagina's. Schumi die z'n trucks toch echt niet gaat verklappen versus jouw snowboard experience...

Tsja, waarom dan toch hier op een forum zijn? Een community gevoel voor de fotografen, toch her en der wat werk laten zien. Ik zie inmiddels hoe anderen bepaalde zaken voor elkaar krijgen, dingen die mij bijv nog niet lukken. Kunnen zien op foto's hoe lichtomstandigheden waren... En dat puur en alleen door te kijken naar shots en dus geen vragen te stellen...
Gewoon mensen een stukje zekerheid geven voor hun aankoop.
Wat ik gewoon probeer is niet geld uit tegeven aan dingen die niet nodig zijn... En als beginner heb je ook niet veel nodig want moet nog een hoop leren. Dat leren ben ik hard mee bezig alleen is het handig om te weten waar je je geld voor op zij legt :) en hoeveel dat ongeveer is etc...
Als je mij op een andere manier benaderd, dan zul je ook hele andere antwoorden krijgen. That's for shure. Maar een DJ Roog ga je toch ook geen vragen stellen hoe hij het toch 5 keer in een set voor elkaar krijgt hoe hij het publiek uit z'n dak krijgt? Zoals ook in de GoT policy vermeld staat, doe eerst wat voor onderzoek!

@julius
Mischien ben je iets wat frustie... Maar ik heb geen Cam voor de chicks. Doe dit gewoon omdat ik het leuk vind. Net als jij ooit begonnen ben. Of ja mischien had jij wel je cam nodig voor de chicks? maar goed dat is dan jammer ;)[/quote]
Frustie? :+ Ik krijg vaak zat opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd, "oh, als jou dat en dat zo makkelijk lukt moet ik ook maar es een cam kopen dan....". En deze opmerking was alleen maar gebaseerd op een opmerking die Gerard al es eerder gepost had... Niks nieuws dus :P
neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:53:

Natuurlijk is ook hij ooit begonnen, maar hij heeft er destijds hard voor geknokt om zichzelf de dingen eigen te maken en ervaring op te doen. Iets wat bij jou nog niet bespeur om heel eerlijk te zijn; met dit soort opmerkingen maak je in ieder geval geen vrienden hier. :) En ja julius reageert wat heftig, maar je bent niet écht de eerste die hier zo binnen komt :)
Je komt op dit moment eerder over als een klein kind wat voor de snoepwinkel staat met tien gulden in de hand en wat niet weet te kiezen, dan iemand die graag echt moeite en tijd hierin wil steken. Daardoor krijg je van dit soort geagiteerde reacties over je heen, je vraag is al ettelijke malen op dezelfde manier beantwoord.
mee eensch :Y)
marty26 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:09:
[...]

Sorry daar voor ook richting Julius.
He, aanvaard, mits je met;
Zal gewoon meer gaan lezen en hier af en toe eens een foto plaatsen.
hier regelmatig mee op de proppen komt met niet al te veel n00b vragiesch ;)
En sorry voor de serie reacties die het topic weer hebben verkloot.
Kijk, iemand die het snapt wat je krijgt van n00b vragies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het zit hem inderdaad meer in het veel te algemene vragen stellen die al veel te vaak zijn gesteld. Als er gewoon met een concreet probleem een vraag wordt gesteld doet niemand er moeilijk over hier :)

Ik ga in ieder geval samen met julius deeltje vier voorbereiden aangezien we alweer richting de 1000 gaan (met een nog duidelijkere melding dat zelfredzaamheid gewenst is) zodat we -hopelijk- dit soort dingen wat minder hebben :)
Als ik zeg lelijk, dan heb ik die ervaring ook dat "men" het lelijk vind. Pak hem beet 90% van de mensen kijkt afgrijselijk als ik ze een zojuist gemaakt fisheye shot van zichzelf terugzien. Die mensen weten het effect absoluut niet te waarderen, terwijl de overige 10% (waaronder wij fotografen hier) het juist wél waarderen... Dan hebben we het over een fisheye gehad, maar nog niet over een UWA. Ik ben door een opdrachtgever en zijn klanten zo afgemaakt met een shoot waarvan 50% UWA shots waren, dat ik het ding zowat niet meer op m'n body durft te schroeven. Het heeft me zowat die opdrachtgever gekost.... En nu probeer jij te zeggen dat dat allemaal wel meevalt?? Gooi dat ding in de container als je je op een serieuzer niveau van people fotografie gaat begeven ajb. Want hoe langer je er over doorgaat, hoe meer je commentaar bij mij in waarde zakt namelijk.
Ik ben het hier wel mee eens, er zullen vast mensen zijn die die dingen wel kunnen waarderen maar het publiek waarvoor wij hier schieten kan dat vaak niet zo waarderen... Tenzij je met special effectshots aan komt zetten :) Dat is ook waarom ik de 15/2.8 van Sigma heb en niet de 8/4, die is me véél te heftig :)

[ Voor 58% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo, voor de geïnteresseerden, een nieuw topic;

Nightlife fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Gooi dat ding in de container als je je op een serieuzer niveau van people fotografie gaat begeven ajb. Want hoe langer je er over doorgaat, hoe meer je commentaar bij mij in waarde zakt namelijk.
Fantastisch, blijkbaar is het raar als je probeert om de volle potentie uit je apparatuur te halen. Jij hebt het tegen mij over een serieuzer niveau van people fotografie? Bedankt voor het compliment, daar kan ik veel mee.

Geen idee hoe het komt dat je zo reageert, maar goed: het is ook niet nodig om het hierover eens te zijn, aangezien het persoonlijke smaak is. Laten we dit dus maar rusten, want dat schiet voor de sfeer van dit topic ook niet op. Even goede vrienden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Tnx gasten voor in iedergeval het gedult :)
En mischien is het inderdaad wel leuk om eens een Dummie topic te openen :P al is het alleen voor mij _O-
Nee zonder dollen maar Ik zou dol graag wel eens wat dingen willen leren zien... En ook kwa instellingen enzo. Zodat je zegmaar op pad kunt met een opdracht.
Dus in dat opzicht Party fotografie voor dummies d:)b
En ja dan mogen jullie allemaal bitchen op wat andere fout doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nog even over beginnersvragen aangaande techniek: Op het moment dat je dus die eerder genoemde Basisprincipes Der Fotografie kent, dan is de rest vrij eenvoudig in te vullen.

Weinig licht, dus neig je al snel naar hoge ISO settings.
Weinig licht, dus neig je al snel naar diafragma ver open.
Weinig licht... Goh, wat zou je nou toch moeten doen met je sluitertijd? 7(8)7

En natuurlijk de no-brainer: Weinig licht betekent (mogelijk) flitsen. Zo zacht mogelijk flitsen, want met hard flitsen verdrinkt het sfeerbepalende omgevingslicht juist. *kuch* 'Dragging the shutter' *kuch* O-)

Stuk voor stuk is het allemaal open deuren intrappen! De principes zijn simpel, uitvoering is een kwestie van uitproberen. Met wat hierboven staat heb je, op wat exotischer truukjes na, in grote lijnen wel de info die je nodig hebt.

Een simpel antwoord als "ISO zoveel, f/zoveel, sluitertijd zoveel" BESTAAT NIET want iedere situatie is toch weer even anders, niet iedereen heeft exact dezelfde apparatuur, en nog belangrijker: iedere fotograaf houdt er weer een andere invulling op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Overigens, ik ben niet voor niets een beetje hard hier. Klinkt misschien vreemd. Maar het wereldje is hard. Je kan wel lief zijn voor elkaar etc, maar van de ene op de andere dag kan je keihard gedumpt worden door je opdrachtgever. Liever dat je het hier vooraf een beetje merkt en gehard word dan wel afhaakt en dat je het idee krijgt dat je echt moet werken, dan dat je heel soft word aangepakt en keihard onderuit gaat op het moment dat je het beter niet kan gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

julius: helaas is GoT en daarmee FGA niet bedoeld als 'bootcamp' om met de harde wereld van de partyfotografie kennis te maken: we gaan hier allemaal toch echt nog altijd vriendelijk en respectvol met elkaar om, laat het bot en hard zijn maar over aan de profi-wereld.

Dat geldt voor vele topics hier op GoT: of het nou gaat om ervaringen met een bepaalde monitor of videokaart, een nieuwsitem-discussie of een showcase in FGS. En nee, het is niet nodig om poeslief te zijn, maar enige beleefdheid en respect jegens mede-users mag echt wel: we zitten hier allemaal voor onze lol. Zogauw dat niet meer het geval is, kunnen we GoT wel sluiten.

Je stap om het nightlife-fotografie topic te openen komt dan ook vreemd op me over: het lijkt een beetje alsof je daar zegt: 'kijk, wij zijn goed, jullie zijn beginners en waag het niet wat te posten in ons topic'.

Dat soort ivoren toren-gedrag heb ik nogal een aversie tegen namelijk, op welke manier dan ook :) Waarom denk je dat we hier in FGA geen onderscheid maken in beginners/gevorderden topics, en in FGS alleen in test- en showcases? Door expres een scheiding te maken tussen type gebruikers lijkt het alsof bepaalde topics totaal off limits zijn voor mensen die net komen kijken: een ongezonde ontwikkeling. Het lijkt me een strakker plan gewoon netjes in dit topic TRs te maken als iemand -weer- met de zoveelste beginnersvraag komt, zodat daar correct op gereageerd kan worden. Het openen van dat topic lijkt me dan ook een overhaaste reactie, zoals JumpStart al zegt daar, en geen oplossing voor deze situatie.

Hopelijk snap je dat verschil tussen de harde werkelijkheid en GoT :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ivoren toren gedrag, moah, er wordt normaliter best behulpzaam gereageerd. Maar ik kan het eigenlijk niet mee oneens zijn dat het niveau flink is gedaald de laatste tijd en dat een nieuwe opzet van het topic misschien eens een impuls zou kunnen geven. Ik zie nu alweer KrL reageren bijvoorbeeld :)

Ik zou zeggen: geef het even een kans, als er met name meer foto's gepost worden, dat zou erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

We zitten weer bijna op de 1000 posts. Prima gelegenheid om in de topicstart van deel 4 duidelijker aan te geven dat hier geen plek is voor beginnersvragen die eigenlijk gewoon fotografie beginnersvragen zijn in plaats van specifieke partyfotografie beginnersvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:27:
We zitten weer bijna op de 1000 posts. Prima gelegenheid om in de topicstart van deel 4 duidelijker aan te geven dat hier geen plek is voor beginnersvragen die eigenlijk gewoon fotografie beginnersvragen zijn in plaats van specifieke partyfotografie beginnersvragen.
Vond ik juist een prima gelegenheid om te beginnen met de afsplitsing. Het is niet iets wat ik op dit moment bedacht heb. Ik loop er al wel wat langer mee. Her en der zul je dit ook wel terug kunnen vinden in mijn posts.
Remy schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:07:
julius: helaas is GoT en daarmee FGA niet bedoeld als 'bootcamp' om met de harde wereld van de partyfotografie kennis te maken: we gaan hier allemaal toch echt nog altijd vriendelijk en respectvol met elkaar om, laat het bot en hard zijn maar over aan de profi-wereld.
Het gaat hier ook lang niet alleen over fotografie, maar bijv ook over wat voor doppen je moet hebben. Ik kreeg de indruk dat dit topic meer alles omvattender werd.
Je stap om het nightlife-fotografie topic te openen komt dan ook vreemd op me over: het lijkt een beetje alsof je daar zegt: 'kijk, wij zijn goed, jullie zijn beginners en waag het niet wat te posten in ons topic'.
Laat men zo'n indruk hebben, prima. Dan heb ik het juiste beeld geschetst. Niets vind ik irritanter dan mensen die denken alleen maar showcase materiaal te schieten terwijl dat niet zo is. Ja, ik zie daar graag de lat wat hoger liggen. Mensen die juist uitgelokt worden en hun foto's plaatsen, omdat ze van mening zijn dat zij het beter doen en ook laten onderbouwen waarom. Hierdoor komt er tenminste een duidelijk onderscheid voor diegenen die juist wel de interesse hebben, maar zich mogelijk hier niet thuis voelen omdat beginnersvragen hier niet gewenst zijn. Want eigenlijk ik praat hier niet voor mijzelf, maar ik voel (en weet van sommigen) al langer dat er ook bij anderen er lichte irritatie is van beginners.
En de beteren voelen zich hier niet lekker thuis omdat er nog te veel n00b question's zijn. Het klinkt wellicht allemaal krom, maar ik hoop dat met de nieuwe topic start van het party fotografie topic deel 4 wat meer duidelijkheid geschetst word dan de onduidelijkheid die er op het moment wellicht is.

Maar goed, het gaat er niet om van wat ik vind, maar wat men vind.
Dat soort ivoren toren-gedrag heb ik nogal een aversie tegen namelijk, op welke manier dan ook :)
Kan wel zijn, maar je hebt bij bijv danslessen toch ook niet voor niets verschil tussen beginners en gevorderden? Bij bepaalde tech gedeelten hier op GoT kun je toch ook niet als beginner binnenwandelen, dan word er toch ook een bepaalde basis van je verwacht? Of wilde je zeggen dat het groepje wat gevorderde nightlife/party fotografen hier niet meer welkom is omdat ze (, mede dankzij GoT,) GoT ontgroeid zijn? Ik probeer juist een brug te leggen en sommigen ook juist weer terug te halen om zodoende GoT weer interresanter te maken. Neo melde ook al wat over KrL... "Huh wie?", ik geloof dat ie ergens in deel 1 2-3 jaar geleden een laatste post had gemaakt... Misschien toch een plekkie waar ie zich meer thuisvoelt dan hier...
Waarom denk je dat we hier in FGA geen onderscheid maken in beginners/gevorderden topics, en in FGS alleen in test- en showcases? Door expres een scheiding te maken tussen type gebruikers lijkt het alsof bepaalde topics totaal off limits zijn voor mensen die net komen kijken: een ongezonde ontwikkeling. Het lijkt me een strakker plan gewoon netjes in dit topic TRs te maken als iemand -weer- met de zoveelste beginnersvraag komt, zodat daar correct op gereageerd kan worden. Het openen van dat topic lijkt me dan ook een overhaaste reactie, zoals JumpStart al zegt daar, en geen oplossing voor deze situatie.
Ik snapte zowiezo al niet dat dit topic door Floris richting FGA is gehaald en niet in FGS is te vinden. Om die reden heb ik het nieuwe topic ook in FGA geplaatst, om zodoende naast het Partyfotografie topic te staan. Maar dat zo'n gevorderden topic voor beginners afschrikwekkend werkt begrijp ik niet. Mij trekt het juist de aandacht om zodoende te kijken naar hoe de beteren het doen. Even snel onderscheid maken (showcase/testcase) om zodoende snel en makkelijk weer nieuwe ideeën op te doen of nieuwe trucjes te leren.
Hopelijk snap je dat verschil tussen de harde werkelijkheid en GoT :)
Snap je mij ook? Jij bent mede de beleidbepaler hier. Samen met anderen hoor ik bij de gebruikers van het forum. Ik zie en voel wat er leeft (iig in dit topic) en probeer dat (momenteel idd wat heftiger dan anderen) jouw kant op te communiceren. Zie het alsof de community iets anders wil dan dat jij/jullie het aanbieden, iig met het party/nightlife fotografie gebeuren. Doe er iets mee zou ik zeggen. Want zonder gebruikers heb je ook geen forum ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 05-09-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

* JumpStart is ondertussen bezig met de "evolutie" van deel 3 van dit topic naar Deel 4.

Ja, daarin staat nu al veel duidelijker iets over beginnersvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Julius, ik richt me even tot jouw als spreker voor de groep waar je het over hebt.

Ik vind het prima wanneer je samen met een paar andere selecte groep mensen over "geavanceerde" party fotografie wil praten, maar wanneer een groepje dusdanig beperkt is dat het een dusdanige minderheid betreft binnen een grotere community kan je geen afbakeningen voor je zelf maken en anderen weren. Ik wil absolúút niet zeggen dat jullie maar weg moeten, want ik lees met plezier de posts van bijv. jouw en neo. Daarentegen moeten jullie misschien iets meer tolerantie hebben naar "beginners" èn ze iets meer links laten liggen. In een topic worden wel eens vragen gesteld, wanneer ze heel dom zijn beantwoord ze dan niet. Jullie gesprek is niet dood omdat iemand anders een vraag tussendoor stelde. Jullie kunnen best lekker praten over van alles en nog wat op hoog niveau, daarvoor heb je slechts jullie eigen posts nodig, hoop dat je snapt wat ik bedoel. Het hele topic heeft dan misschien geen hoog niveau, maar wel de posts die jullie belangrijk vinden en die kan je toch evengoed lezen?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die tolerantie strekt net zo ver imo als op de res van het forum, hoewel er in de rest van FG best veel wordt getolereerd (ik noem het 350D topic). In dit forum gaat het over een tak van fotografie die zeker niet de makkelijkste is en waar jan en alleman eigenlijk wel oren naar heeft (gratis feesten, chicks jeeeeujjjjj ;) ) waardoor er nogal vaak dezelfde dingen voorbij komen.

Ik wist al bij de start dat dit wat gevoeliger zou liggen, daarom staat er al éxtra in de topicstart nog eens genoemd dat er eigen inzet wordt verwacht, terwijl dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn gezien de algemene GoT-policy. Als iemand dan alsnog die waarschuwing negeert, tja, dan krijg je fellere reacties :) Met name omdat de vaste userbase in dit topic klein is ligt de irritatielat lager dan in bijvoorbeeld het 350D topic waar iedereen een beetje meehelpt bij het beantwoorden van de simpele vragen, waardoor het niet constant op dezelfde personen neerkomt :)

Bij de volgende topicstart, waar Jumpstart atm mee bezig is, zal het nóg duidelijker worden neergezet dat eigen inzet ernstig gewenst is.

Domme vragen bestaan trouwens niet, alleen een gebrek aan inzet :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Post #1000 en ik heb het TopicStart 4 fakkeltje over gegeven aan Neo. Hij mag de nieuwe TS doen heeft de nieuwe TS gedaan, het overgrote werk is van hem immers.

Zie [Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 4

[ Voor 30% gewijzigd door JumpStart op 05-09-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ps kan de discussie over oordoppen dan ook in een aparte topic verder gaan, ik vind het heel interesant om te lezen maar met (party) fotografie zelf heeft het weinig van doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Maar dan ook niet met FG, eerder SG of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor de wat meer gevorderde party fotograaf is er natuurlijk [ervaringen]Hoe en wat over Nightlife en festival fotografie voor gevorderden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
1000+ posts, dus een nieuw deel: [Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 4

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.