Nightlife fotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter

[ervaringen]Hoe en wat over nightlife en festival fotografie voor gevorderden.

Met een paar delen aan partyfotografie achter de rug, wil ik in dit topic deze vorm van fotografie naar een hoger niveau tillen; Nightlife en festival fotografie!

Het is de bedoeling dat er in dit topic op een wat hoger niveau gebabbeld word over deze tak van fotografie dan in het party fotografie topic. Veel showcase materiaal. Hoe we op festivals binnen moeten komen, welk glas we moeten hebben en welke body's we moeten aanschaffen weten we nu wel. Die vragen mogen in het party fotografie topic gesteld worden.

Voor concert fotografie kun je terrecht in het speciale topic; [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc, aangezien frontstage ervaringen bij concerten toch heel anders zijn dan onstage/backstage en in de zaal.

voorbeelden

Sites van Nightlife en festival fotografen

Ploatjes

Alvast een kickoff, beetje een oudje;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_sundae_20060723_018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_sundae_20060723_070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_sundae_20060723_085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_rockit_20060729_069.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_rockit_20060729_243.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/jules_rockit_20060729_247.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/nightlifefotografie/CRW_4013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/nightlifefotografie/CRW_4550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/nightlifefotografie/CRW_4660.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/nightlifefotografie/CRW_4756.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/nightlifefotografie/CRW_4790.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door jules op 06-09-2006 02:39 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* neographikal zal straks eens wat uit de verzameling halen voor de topicstart. Op m'n site is alles 800 breed, dus ik moet het even anders aanpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Vanaf foto 5 vind ik het echt supershots. Foto 1 t/m 4 snap ik niet, ik zie niet hoe deze "seemingly random" snapshots bijdragen aan het naar een hoger niveau tillen van nightlife fotografie.

Kan komen omdat ikzelf nog lang niet op dat niveau zit, maar please enlighten us :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Een Nightlife fotografie topic beginnen met een paar strandfoto's :D
En wie's daty op foto nr 2 ? kwam k op Mysteryland nog tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... en je opent met 3 foto's die geen enkele directe link hebben met Nightlife. Sorry Julius, maar dit heeft alle kenmerken van een ietwat ondoordachte knee-jerk reactie op wat er in het Partyfotografie topic zich afspeelde.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat shotjes van ondergetekende erbij gezet :) Voeg trouwens ook KRL even toe Jules, die mag er zeker wezen in dit vakgebied :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:48:
Vanaf foto 5 vind ik het echt supershots. Foto 1 t/m 4 snap ik niet, ik zie niet hoe deze "seemingly random" snapshots bijdragen aan het naar een hoger niveau tillen van nightlife fotografie.

Kan komen omdat ikzelf nog lang niet op dat niveau zit, maar please enlighten us :)
KrL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:48:
Een Nightlife fotografie topic beginnen met een paar strandfoto's :D
JumpStart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:50:
... en je opent met 3 foto's die geen enkele directe link hebben met Nightlife. Sorry Julius, maar dit heeft alle kenmerken van een ietwat ondoordachte knee-jerk reactie op wat er in het Partyfotografie topic zich afspeelde.
Aangepast. Overigens zijn dit ff snel wat willekeurige shot. Zal ze spoedig vervangen door wat hoogstaanders ;)
KrL schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:48:
En wie's daty op foto nr 2 ? kwam k op Mysteryland nog tegen :)
Een goede vriend van Jaydee/Robin Albers, ook oprichter van www.2show.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

erg puike foto's Julius....ze vormen bij elkaar een erg fraai verhaal. Dat zie ik erg graag.
De laatste vind ik zo'n beetje de beste. Enthousiasme straalt er vanaf en de dieptewerking is geweldig.
Klasse!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal moet eigenlijk weer eens wat grotere feesten gaan doen, maar het schiet niet echt op wat dat betreft. :) Als ik de site van KrL bekijk dan krijg ik met name bij de lasers weer de kriebels, leuke dingen om vast te leggen hoewel ze je sensor kunnen kosten :P
YellowCube schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:04:
erg puike foto's Julius....ze vormen bij elkaar een erg fraai verhaal. Dat zie ik erg graag.
De laatste vind ik zo'n beetje de beste. Enthousiasme straalt er vanaf en de dieptewerking is geweldig.
Klasse!
Bedoel je nou die van mij of jules :P

[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:59:
Wat shotjes van ondergetekende erbij gezet :) Voeg trouwens ook KRL even toe Jules, die mag er zeker wezen in dit vakgebied :9
Done, overigens zou ik het leuk vinden als de wat meer oudgedienden zoals KrL, Floris etc hier in dit topic ietsje actiever zijn. Overigens heb ik Patrick Savalle eruit gehaald omdat zijn eigen site nauwelijks meer geupdate word. De feestjes mogen we tegenwoordig van een ander weblog afhalen. Stel het overigens ook op prijs als hij weer zijn bijdrage hier doet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

neographikal schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:05:
* neographikal moet eigenlijk weer eens wat grotere feesten gaan doen, maar het schiet niet echt op wat dat betreft. :) Als ik de site van KrL bekijk dan krijg ik met name bij de lasers weer de kriebels, leuke dingen om vast te leggen hoewel ze je sensor kunnen kosten :P

[...]

Bedoel je nou die van mij of jules :P
maakt het voor mijn commentaar over de foto uit?

maar ik slap mezelf wel even omdat ik het niet goed zag.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vermoed dat Patrick het nogal druk heeft, tenminste, als ik een tijdje terug word opgebeld of ik bij Soulmax langs kan komen omdat Savalle er niet is.. :P Floris zie ik hier uberhaupt amper nog rondhobbelen helaas, erg jammer, daar zat altijd veel fraais tussen :)
YellowCube schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:08:
[...]

maakt het voor mijn commentaar over de foto uit?

maar ik slap mezelf wel even omdat ik het niet goed zag.
Je refereerde naar het shot van jules, was wel benieuwd wie je nou bedoelde. Maar thanks :*

[ Voor 42% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:33:
Met een paar delen aan partyfotografie achter de rug, wil ik in dit topic deze vorm van fotografie naar een hoger niveau tillen; Nightlife fotografie!

Het is de bedoeling dat er in dit topic op een wat hoger niveau gebabbeld word over deze tak van fotografie dan in het party fotografie topic. Dat topic lijkt me uitermate geschikt voor mensen die net beginnen en ervaringen etc willen uitdelen. Mede omdat er momenteel niet echt plaats voor de beginnersvragen zijn. Beginnersvragen worden in dit topic dus ook niet op prijs gesteld!
Even inhoudelijk reageren dan... Met deze actie vind ik dat je het huidige party fotografie topic onrecht aandoet. Beginnersvragen in partyfotografie bestaan niet echt. Je hebt beginnersvragen in fotografie. Als je de basisprincipes kent, dan kan je vanzelf aan de slag met nightlife partyfotogragfie.

Zie voor de onderbouwing JumpStart in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr...". Dus, ook dat topic is niet geschikt voor beginnersvragen!

Ik denk persoonlijk dat het beter is om beginnersvragen af te vangen/weg te houden uit het partyfotografie topic, in plaats van hier nogal elitair een Alleen-Voor-Gevorderden topic te openen.

Plus het feit dat je met "Nightlife" echt niet meer de lading dekt van wat de betere partyfotografen doen. Gerard doet ook modellenwerk, Rut-GR doet van alles, Neo doet ook meer dan uitgaansfotografie, en ikzelf, als kleine onbetekenende vis in de vijver, ben ook niet exclusief beperkt tot nachtleven. Jijzelf doet als fotograaf ook meer dan dat.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het klopt dat we met zijn allen meer doen, maar we zitten ook met zijn allen in één tak van de fotografie :) Wat dat betreft is deze naam zelfs breder dan de oude titel en ik ben benieuwd wat hieruit voort gaat komen.

Ik hoop meer foto's, iets waar ik zelf ook eens een bijdrage aan zal leveren :) Maar laten we de storm voorlopig even een beetje over laten waaien en kijken waar deze nieuwe opzet toe leidt. Is het niks, dan heb ik snel genoeg een partytopic deeltje vier geopend :)

[ Voor 23% gewijzigd door neographikal op 05-09-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En dan, straks weer een Dance Valley, een Extrema Outdoors of een Mysteryland, en moeten dan opnieuw de foto's van overdag weggelaten worden?

Prima als je meer richting een scheiding van showcase en vragen wilt: Het ene topic voor vragen, het andere topic voor shots en commentaar, maar 'Nightlife' dekt in mijn ogen de lading minder goed dan Partyfotografie. Of noem het Uitgaansfotografie, waarbij je nog wat breder kan zijn dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Wat mij betreft komen in dit topic nightlife en het betere festival fotografie werk. Een hoop showcase materiaal en discussies, ervaringen etc, allemaal op een wat hoger niveau dan waar de buren zich mee bezighouden in het party fotografie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ja erhhh :?

Zorg dan alsjeblieft eerst voor een duidelijke scheiding. Het ene topic met vragen en ervaring, het andere topic met foto's en commentaar, zoiets is duidelijk uit elkaar te houden. Dan kan er bovendien eentje naar FGS.

Op het moment dat de Deluxe Versie zich alleen onderscheidt door het niveau, hoe ga je dan ooit op een semi-rationele manier een meetlat aanbrengen? Dat is hoogst subjectief, en dus vragen om moelijkheden. De kans dat het dan uit de hand loopt of veel modereren vereist is dan nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Amsterdam Uitmarkt

Canon 20D + Sigma 70-200/2.8

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/res_IMG_7817.JPG
Orgineel

Opmerking: voetjes missen omdat ik voor het podium stond en niet erop

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Inhoudelijk kritiekpuntje voor meneer Haverkamp: Beetje jammer dat de compressie artefactjes afleiden.

Ook hier komt opnieuw de vraag... Hoort dit dan ook thuis bij 'nightlife' of zou dit beter horen bij [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc? Alleen maar om aan te geven dat dit topic op dit moment juiste afbakening mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

JumpStart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:19:
Inhoudelijk kritiekpuntje voor meneer Haverkamp: Beetje jammer dat de compressie artefactjes afleiden.

Ook hier komt opnieuw de vraag... Hoort dit dan ook thuis bij 'nightlife' of zou dit beter horen bij [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc? Alleen maar om aan te geven dat dit topic op dit moment juiste afbakening mist.
De foto is totaal onbewerkt, de verkleinde versie heb ik zo van mijn website getrokken. Die is automatisch aangemaakt door DAlbum, met ImageMagick.

Maar ik postte vooral omdat ik het vooral 100% eens ben met je commentaar. Er is een party topic, iedereen die daar een (beginners)vraag stelt wordt compleet afgebrand: "die vraag is al duizend keer voorbij gekomen etc etc". En dan wordt en nu opeens een elitair ons kent ons topic geopend. Dus, recalcitrant als ik ben, dacht, gooi er ook eens een (naar mijn mening goed geslaagde) foto in. Kijken wat er gebeurt.

Want ik snap het doel van deze topic dus ook helemaal niet.........

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
julius schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:06:
[...]

De feestjes mogen we tegenwoordig van een ander weblog afhalen. Stel het overigens ook op prijs als hij weer zijn bijdrage hier doet :Y)
En hij is? Welke weblog mis ik in mijn reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
http://www.vkmag.com/guerrilla/

heb je er meteen 2 te pakken, komen helaas niet al te veel feestjes langs, maar voor de extremere dingen is het wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
julius schreef op woensdag 06 september 2006 @ 02:42:

heb je er meteen 2 te pakken, komen helaas niet al te veel feestjes langs, maar voor de extremere dingen is het wel leuk :D
Oh... maar dies al oud..... Ennuh... 3 te pakken, Milan doet er heeeeel soms ook aan mee.
Niemand anders die z'n party avontuurtjes blogt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Topicstarter
Ik zat net weer ff te lezen, zag idd een reactie van je staan.

Wie Milan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Already love this topic :>

Minder gemekker over fish/oordoppen/etc. en meer foto's :9

Heb zelf wel wat van Wooferland maar geen 'previews' online oid... Daarnaast ook even te lui om het te upppen :/ Mochten mensen die alsnog willen zien , Je kent de site ;)

Later in de week post ik wel weer wat nieuw spul O+

Blijft een site die ik regelmatig even bekijk :o

Erg leuk om die 2 te zien samen werken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sorry hoor, maar ik krijg een beetje een nare bijsmaaak bij dit topic.
Ik schaar me volledig achter het commentaar van JumpStart en het komt op mij een beetje over als een arrogant ons-kent-ons topic (weblog spam? :X ).
Als het niveau in het party topic te laag ligt regel je dat met een modje aangezien er qua niveau gewoon een standaard is gedefinieerd in Fotografie (en op heel GOT) die door de modjes bewaakt wordt. Fotografen op deze manier uitsluiten is nieuw voor mij (en ben ik niet gewend hier) en ook ben ik nu wel benieuwd wie deze subjectieve standaard gaat bewaken?
Als het gaat om showcase waardige platen dan ga je lekker naar FGS waar ook de concert fotografen naar verwezen worden (ik heb trouwens in andere topics binnen FG vaker een opmerking zien staan dat er niet te veel foto's mochten worden gepost en dat je hiervoor naar FGS moet). Waarom partyfotografie hierop een uitzondering is ontgaat mij volledig.
Wordt een aardig zooitje als iedere tak van fotografie zo twee topics krijgt gebaseerd op niveau.
Ik zal het wel allemaal niet begrijpen omdat ik geen partyfotograaf ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ik ook wekelijks op, zag vrijdag op de DTM, Patrick lopen..

Maar fijn topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze subjectieve standaard gaat niemand bewaken - aangezien dit topic dicht gaat :)

De bedoeling van dit topic is op z'n zachtst gezegd dubieus:

Is het om foto's te tonen? Daar hebben we een prachtig subforum voor genaamd FGS als je puur je foto's wil laten zien in een serie / van een evenement. Het partytopic is toendertijd expres naar FGA gemoved omdat het (toen) wat meer over ervaringen ging, dan dat het een verzameltopic met party- en evenementfotografie was. Tegenwoordig worden daar weer meer foto's gepost, en dat is goed d:)b , dus het doel van dit topic en het nut voor FGA is te beperkt om bestaansrecht te hebben.

Ik heb het andere topic even hernoemd naar party/nightlife: zodat alle onderwerpen die daarmee te maken hebben daar kunnen: 2 aparte topics is echt teveel van het goede, voor een subforum als FGA :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.