[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2

In deze startpost worden veelgestelde vragen beantwoorden over het hoe en wat van partyfotografie, en worden er tips gegeven :)

Het vorige deel:
Policy

Voor dit topic geldt dezelfde policy als die van de gehele FG, dus geen thumbnails breder dan 600 pixels en al helemaal geen fullsize platen. De bedoeling is dat hier alleen partyfotografie-platen verschijnen, voor concerten en festivals kan je bij de buren terecht. Doe ook iedereen een plezier, en gebruik de check images knop wanneer je foto's post. Dit scheelt een hoop scrollwerk.

Ah cool, ik koop een vette camera en ik ga ook eens even...

Helaas, zo werkt het niet. Hoewel je bij de kleinere clubs wel binnen komt met de camera, en ze er daar vaak ook nog blij mee zijn vanwege de extra exposure, gaat je dit niet lukken bij de grotere partyorganisaties. De controles aan de deur zijn erg streng, zelfs met een Ixus wordt je tegengehouden, laat staan met het materiaal waarmee de gemiddelde serieuze partyfotograaf aan komt zetten.

Hoe kom je dan binnen? Netwerken, leer veel mensen kennen en onderhoudt véél contacten. Wees punctueel, laat wat van je horen als je dat hebt afgesproken en stuur je resultaten zo snel mogelijk naar je opdrachtgever.

Er zijn veel handige mensen met een fotocamera, dus je zult er op wat voor gebied dan ook met je hoofd boven het maaiveld uit moeten komen. Persaccredities worden niet zomaar weggegeven, je moet jezelf kunnen verkopen.

Welke camera moet ik kopen?

Hoewel je soms fotografen tegenkomt met prosumercamera's is het bijna standaard dat er DSLR's worden gebruikt. De reden hiervoor is de flexibiliteit van de DSLR qua lenzen en accessoires én de ruisvrijheid van de gemiddelde DSLR. Daarbij zijn de flitsers die voor de DSLR's verkrijgbaar zijn over het algemeen geavanceerder en degelijker.
Welke flitser moet ik kopen?

Dit is uiteraard afhankelijk van het merk, maar zorg dat je een flitser koopt die van het TTL-systeem van je camera gebruik maakt. Voor Canon
(E-TTL) zijn dit bijvoorbeeld de 420EX, 430EX, 550EX en de 580EX. Voor Nikon (I-TTL) zijn dit onder andere de SB-600 en de SB-800. Het is erg prettig om over Flash Exposure Compensation te beschikken, en het liefste op de flitser vanwege de bereikbaarheid van de functie. Ook kan het handig zijn om manueel je instellingen op de flitser in te kunnen stellen.

Welke lenzen moet ik kopen?

Dat ligt heel sterk aan je budget en wat je precies wil doen. Lichtsterk glas is natuurlijk prachtig, maar het kost een vermogen om het allemaal op te bouwen. Daarbij heb je vaak last van de te beperkte DOF van écht lichtsterk glas, zoals de 50mm 1.4 van Canon. Voordeel is wel dat wanneer je dit soort lenzen dichtknijpt om de DOF wat groter te krijgen, de scherpte navenant toeneemt. Voor de minder bedeelden heb je voor met name de peopleshots geen gigantisch lichtsterk glas nodig.

Wat ook erg prettig kan zijn in dit soort omstandigheden zijn lenzen met IS/VR/OS die ervoor zorgen dat je met langere sluitertijden kunt werken zonder dat je bewegingsonscherpte krijgt. Hoewel je minder snel last hebt van bewegingsonscherpte wanneer je flitst blijft het een prettige optie.

Do's en dont's
  • draag gehoorbescherming!Doe het voor je eigen bestwil. De bekende gele schuimdoppen kosten je bij de drogist ongeveer €2,50 en nog veel minder in de grootverpakkingen. De wat betere herbruikbare doppen, die een fijner draagcomfort hebben, kosten wat meer, en voor op-maat-gemaakte doppen ben je al snel richting €150-170 kwijt, afhankelijk van het soort en de gebruikte filters.

Voor een uitgebreide uitleg over de verschillende soorten doppen die verkrijgbaar zijn kun je post van Jumpstart doorlezen waarin de werking en de kosten van de verschillende soorten doppen worden beschreven.
Gallery's van partyfotografen hier op GoT en anderen

Mocht je een toevoeging hebben voor deze lijst, post die er dan bij als je toch al ging posten. Ga er niet speciaal een post voor neerzetten aub :)

[ Voor 52% gewijzigd door neographikal op 26-03-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik mis miste één belangrijke do/don't:

Do: Draag gehoorbescherming!
Don't: Werk niet zonder gehoorbescherming!

:+

Zoals in de startpost intussen toegevoegd heb je verschillende opties tot je beschikking voor gehoorbescherming. De variatie zit 'em in prijs (uiteraard), draagcomfort en manier en mate van filtering.

Om te beginnen de el cheapo schuimdoppen.

Kosten weinig, zeker als je een grote hoeveelheid tegelijk kan kopen. Per paar, of een aantal setjes samen, kan je in de gemiddelde drogisterij wel krijgen. Inbrengen moet je PER INSTRUCTIE doen (rollen, dichtknijpen, oor opentrekken, inbrengen, aanduwen, laten uitzetten, en dan pas zitten ze zoals het hoort) en dan heb je fatsoenlijke demping. Demping ligt ruwweg tussen de -20 en -30 dB, maar het grote nadeel is dat dit niet "lineair" is. Dus de demping verschilt met toonhoogte/is afhankelijk van de frequentie. Dit doet de muziek geen goed, vooral hoge tonen worden sterker gedempt.

Goedkoop, zijn een paar keer bruikbaar.
Draagcomfort wordt na 2 a 3 uur minder.
Muziek klinkt merkbaar minder goed, vooral het hoog moet het ontgelden.

De tussenweg, versie 1: De herbruikbare doppen zonder filter

Min of meer gelijk aan de schuimdoppen, maar dan gemaakt van zacht siliconenrubber. Inbrengen is makkelijker (maar vergt nog wel aandacht als je wil dat het goed dempt) en verder zit je nog steeds met niet linaire demping.

Iets minder goedkoop maar zijn volledig herbruikbaar, makkelijk schoon te houden.
Draagcomfort wordt na een uur of 4 pas minder.
Muziek klinkt merkbaar minder goed, ook hier mist vooral het hoog.

De tussenweg, versie 2: De herbruikbare doppen mèt filter

Zelfde verhaal opnieuw, ook gemaakt van zacht siliconenrubber, maar dan voorzien van (primitieve) filters. Inbrengen is ook hier makkelijker, met wat aandacht. De variatie van demping over het frequentiebereik is al een stuk beter. Prijstechnisch zit dit tussen maatwerk en filterloze doppen in.

Praktijkvoorbeeld: MusicSafe van Alpine, €28 bij de betere muziekzaak. Deze heb ik zelf gebruikt, erg tevreden mee, dient nu als back-up setje. Een soortgelijke set heeft Comfoor: Comfoor Disco (De laatste is er overigens ook in maatwerk uitvoering.)

(Weer) minder goedkoop, wel volledig herbruikbaar, makkelijk schoon te houden.
Draagcomfort wordt na een uur of 4 pas minder.
Muziek klinkt redelijk goed maar je merkt wel nog steeds dat bepaalde "EQ banden" toch nog meer gedempt worden dan anderen. De MusicSafe bijvoorbeeld heeft 2 sets filters, eentje tussen -14,8 en -26,6 dB en eentje die tussen -18,8 en -27,7 dB zit.

De dure oplossing: Op maat gemaakte doppen met (optioneel lineaire) filters

Deze zijn er ruwweg in 2 smaken: Hardplastic doppen en zachte doppen. De laatste hebben een beter draagcomfort dan de eerste, de eerste is eigenlijk alleen een must in geval van siliconenrubber allergie. Er zijn meerdere bedrijven die dit soort maatwerk leveren, en dan is er ook nog keuze uit verschillende soorten filtering. Vaak zijn filtertype en doptype wel aan elkaar gekoppeld.

Filtertechnisch kan je dan voor 3 opties gaan:
  • Doppen die alles flink dempen behalve het frequentiegebied van spraak. Dit is voor de professionals die house/partymuziek maar niets vinden.
  • Niet lineaire filters, dempt goed genoeg, is goedkoper. Muziekervaring is minder.
  • Lineaire filters. Ook hier is "lineair" niet overal hetzelfde, maar de spreiding is veel minder, heeft een verloop van ongeveer 6 dB.
... Alleen :X Dat "kost nogal duur".

Vrijwel iedere "audicien" / gehoorapparatentoko kan je de doppen laten aanmeten. (2 componenten siliconenprut in je oren laten spuiten, die vormpjes worden opgestuurd en ongeveer 3 weken later kan je je doppen ophalen.)

Zelf heb ik doppen van Exinore (meer info hier) en die kosten dus, inclusief filter, exclusief BTW en exclusief verzekering €128. Een eenmalige 2 jaar geldende verzekering tegen alle vormen van verlies kost €11 ex. BTW. Wil je filters vervangen (wat dus niet bij alle maat-doppen kan!) dan kost dat nog eens €12,50. Dus dan ben je al met al €165-170 kwijt. Voor het geval de Reclame Code Commissie meeleest, nog even een alternatief: Filterz.

Wat staat daar tegenover? Zeer hoog draagcomfort. 6 uur aan 1 stuk inhouden? Geen probleem. (Toegegeven, je bent nog steeds blij op het moment dat ze uit kunnen hoor ;) ) Geluidskwaliteit? Alsof alleen de volumeknop zachter gezet is. Alles klinkt gewoon natuurlijk, alleen minder hard. En omdat het gemaakt is naar jou gehoorgangen is indoen heel eenvoudig, geen priegelwerk.

[ Voor 105% gewijzigd door JumpStart op 19-10-2005 00:19 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
Snuggle schreef :
"Oh trouwens... niemand van hier toevallig in de Asta geweest zaterdag?
Zo ja: eikels! :p

Gvd man, er liepen echt 9 fotografen rond ofzo. Ook een dik vadsig wijf (hoop niet dat ik mensen beledig als ze hier toevallig zitten) die gvd net toen ik even bij de DJ naast stond precies vanaf de andere kant in mijn bek begon te flitsen.

Toen een 14 jarig snolletje ook nog naar de man van het licht kwam om te vragen "Of hij had van DJ Jean had" heb ik mijn cam meteen weggelegd. Dan maar geen set. Bah."

Tja, wat wil je, de Asta is "the place to be" in Den Haag volgens mij. Niet zozeer vanwege de heftige feestjes maar meer vanwege het feit dat ze redelijk soepel zijn met fotografen en party-sites. DrinkenEnDansen komt er ieder weekend en Partymania ook. Ik weet niet voor wie je foto's wilde maken maar het publiek kent die twee organisaties en ze willen (hoe vreemd het ook is) iedere keer weer voor die sites op de foto. Tja, daar kom je dan niet makkelijk tussen.
Beetje hetzelfde als je in Amsterdam foto's wilt maken en je bent niet van Link2Party of Partyflock... dan vinden ze je raar.

Maar goed, 9 fotografen... tja het is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Oh en voor in de startpost :

Patrick Savalle
Rud-Gr / Rutger Geerling
Binne ?? (meer een partysite)
Oh... en Gerard Henninger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Thnx Repslet ;)

Ik ben idd meer een partysite, maar ben ook pf fotograaf, misschien een link naar me fotoshoots?

Ben nu bezig met een fotografie page te maken, met een soort portfolio.

Deel 2 alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Binne: AI-Focus en AI-Servo zijn standen voor het gebruik van je autofocus op een andere manier dan 'scherpstellen, afdrukken'.
Mijn camera kent geen AI-focus en dus kan ik die ook niet echt uitleggen. Maar ik heb wel AI-servo en die gebruik ik eigenlijk nagenoeg altijd.. Door de sluiterknop half in te drukken blijft de camera continue scherpstellen, totdat je de sluiter indrukt. (Of je stelt je AE-lock knop zo in dat die geen AE-lock, maar wel AF doet... Scherpstellen met je sterretje dus :P)

Mijn site... damn die is nog steeds niet klaar he? Niet erg handig, ik zal er nog es aan werken dan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

De Asta.. is dat die voormalige bios? Ben daar vaak zat geweest in vroegere tijden, nooit geweten dat het nu een partytent was :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neo> goeie ts! Als ik nieuwe opmerkingen heb, dan hoor je het wel :)
Anoniem: 146441 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:47:
Oh trouwens... niemand van hier toevallig in de Asta geweest zaterdag?
Zo ja: eikels! :p

Gvd man, er liepen echt 9 fotografen rond ofzo. Ook een dik vadsig wijf (hoop niet dat ik mensen beledig als ze hier toevallig zitten) die gvd net toen ik even bij de DJ naast stond precies vanaf de andere kant in mijn bek begon te flitsen.

Toen een 14 jarig snolletje ook nog naar de man van het licht kwam om te vragen "Of hij had van DJ Jean had" heb ik mijn cam meteen weggelegd. Dan maar geen set. Bah.
Hmz, ik wilde er binnenkort weer es naar toe gaan. Ben de laatste tijd veel bij het Paard geweest en de Silly. Maar als de Asta het ook weer druk krijgt, hmz...

btw RepSLET, d'r zijn wel meerdere organisaties dan Drinken en Dansen en Party Mania in Den Haag. Club070 zal je er niet snel zien, maar heb al wel Outnewz gespot aldaar. Naast de eigen fotografen laten ze idd ook heel gemakkelijk andere fotografen toe. Wat eigenlijk wel weer een beetje jammer is gezien van het voorbeeld van SnuggLe_. Maar denk dat ze daar binnenkort wel es achter zullen komen :Y). Want als de goeie onder de slechte leiden... tsja...
Remy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:23:
De Asta.. is dat die voormalige bios? Ben daar vaak zat geweest in vroegere tijden, nooit geweten dat het nu een partytent was :)
Wat ik begrepen heb; heel vroeger bioscoop, daarna stap tent, toen 2e hands meubel markt oid en sinds een paar jaar weer staptent. Maar daar gaat volgend jaar een einde aan komen als de vergunning verloopt. Hoor al langer dat de Danzig plannen heeft voor een verbouwing. Denk dat o.a. de mensen daarnaartoe trekken. Wel jammer voor fotografen, want da's nog een veel mindere tent dan de Asta kwa verlichting. De Asta zit het dak veels te hoog terwijl je het dak in de Danzig zowat kan aanraken. Om maar 1 ding te noemen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
julius schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:16:
neo> goeie ts! Als ik nieuwe opmerkingen heb, dan hoor je het wel :)

[...]

btw RepSLET, d'r zijn wel meerdere organisaties dan Drinken en Dansen en Party Mania in Den Haag. Club070 zal je er niet snel zien, maar heb al wel Outnewz gespot aldaar.
Ik zeg ook niet dat DnD en PM de enige zijn, ik noem gewoon twee bekende op. Maar goed, het blijft een foto-geile tent (al snap ik niet waarom). De eerst volgende keer dat ik daar moet werken is 2 december, en wedden dat ik dan de enige fotograaf ben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

De Asta zit het dak veels te hoog terwijl je het dak in de Danzig zowat kan aanraken. Om maar 1 ding te noemen.
Bounce-flash powerrr ;) Maareh ik wist nog van die meubelgebeuren ja: de tijd waar ik het over heb is wel eind '80 begin '90 zeg maar :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156760

off-topic: Hoi Binne, zo kom je elkaar nog 's tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal gaat strike one bij nader inzien toch overslaan.

Het was niet helemaal duidelijk wat er voor de site waarvoor ik nog wel eens schiet geregeld was. Daarbij willen zij meer peopleshots, terwijl ik er juist meer op uit ben mooie foto's in het algemeen te schieten. Daarbij is de muziek me eigenlijk nét wat te hard, dus een volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/geluidsmeter.jpg

Van de Houseqlassics-site, nou weet je gelijk waarom je doppen in moet. 125dB is gewoon écht niet goed voor je :X Wat mij betreft mogen ze dit echt gaan aanpakken, zelfs met oordoppen in is dit niet echt goed voor je volgens mij...
Sinds 1987 zijn in Nederland wettelijke bepalingen van kracht ter bestrijding van teveel geluid op de werkplek. Een werkgever is verplicht gehoorbeschermende middelen ter beschikking van de werknemer te stellen als het geluidsniveau bij het oor 80 dB(A) be-draagt gedurende een achturige werkdag. Als er een kortere periode van blootstelling aan lawaai is, dan staat elke halvering van tijd een toename van 3 dB in geluidsniveau toe. Dus gedurende 4 uur (per werkdag), mag je zonder bescherming blootgesteld worden aan 80+3=83 dB(A) en gedurende 2 uur aan 86 dB(A). Een galmende ruimte kan het geluids-niveau nadelig beïnvloeden in tegenstelling tot een geluidsabsorberende ruimte.
Bron

Zeker niet goed voor je :X

[ Voor 88% gewijzigd door neographikal op 20-10-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vaak is het geluidsniveau zo rond de 107dB(A), die 125 die je ziet is sowieso dB(B). Dan nog is 107 veel te veel; met mijn 25dB doppen demp ik dat tot 82dB en dat is mij soms alsnog te hard.
Tussen monitoren op het podium, of als je voor het publiek langsloopt is het geluidsniveau nog veel hoger, daar hebben mijn doppen eigenlijk ook helemaal geen zin. Voor een bepaalde artiest had men de monitoren op 122dB(A) gekregen, want dat wilde hij graag... Mijn dopjes maken daar dan nog 97dB van, waardoor ik alsnog een gehoorbeschadiging oploop. :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:56:
[...]

Ik zeg ook niet dat DnD en PM de enige zijn, ik noem gewoon twee bekende op. Maar goed, het blijft een foto-geile tent (al snap ik niet waarom). De eerst volgende keer dat ik daar moet werken is 2 december, en wedden dat ik dan de enige fotograaf ben >:)
Mja, fotogeil. D'r is geen mooie DJ-booth; die cd-spelers op een MDF gefabriceerde en verder onafgewerkte standaard.

Mja, wat ik wel merk is dat er wel vaker wat mooier dames volk rondloopt. Daarnaast hebben ze vaker dansers. En het goedkope bier (vooral op do avond) maakt de aanwezige mensen al vroeg los waardoor ze ook gewilliger zijn. Zowiezo heeft DnD daar wel flink aan bij gedragen volgens mij door er iedere donderdag te zijn.
neographikal schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:54:
[afbeelding]

Van de Houseqlassics-site, nou weet je gelijk waarom je doppen in moet. 125dB is gewoon écht niet goed voor je :X Wat mij betreft mogen ze dit echt gaan aanpakken, zelfs met oordoppen in is dit niet echt goed voor je volgens mij...

[...]

Bron

Zeker niet goed voor je :X
Ligt er volgens mij ook aan waar dat gemeten word. Als dat vlak bij de speakers is... tsja... Als dat tussen het publiek is :X
Floris schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:12:
Vaak is het geluidsniveau zo rond de 107dB(A), die 125 die je ziet is sowieso dB(B). Dan nog is 107 veel te veel; met mijn 25dB doppen demp ik dat tot 82dB en dat is mij soms alsnog te hard.
Tussen monitoren op het podium, of als je voor het publiek langsloopt is het geluidsniveau nog veel hoger, daar hebben mijn doppen eigenlijk ook helemaal geen zin. Voor een bepaalde artiest had men de monitoren op 122dB(A) gekregen, want dat wilde hij graag... Mijn dopjes maken daar dan nog 97dB van, waardoor ik alsnog een gehoorbeschadiging oploop. :/
Da's behoorlijk zuur idd. Voorheen tijdens het stappen had ik vaker pijn aan m'n oren als ik in de buurt van een speaker stond. De gehele groep moest zich dan verplaatsen voor mij. Dat was wel minder :X. Maar sinds ik tijdens het schieten die doppen gebruik heb ik daar geen last meer van. Kan prima met die schuimrubberen dingen voor speakers staan. Geen zuchtje pijn. Pas als ik ze uit doe doen m'n oren pijn van de herrie die ik dan pas weer hoor.
Alleen tijdens het stappen zelf waag ik me er nog niet aan. A, je gaat toch wel voor de looks, B, stap ik tegenwoordig veel minder waardoor die ene keer ook niet veel uitmaakt. Al mis ik ze dan wel behoorlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 18:43

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

neographikal schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:54:
[afbeelding]

Harder geluid = beter..... 8)7 Liever besteden ze wat aandacht aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127386

Eindelijk ook eens een flitser gekocht. SB600 doet zijn werk prima, vooral dat draadloos flitsen is erg lekker.
Ik heb gelijk dit maar gemaakt:
http://forums.dpreview.co...25&thread=12470589&page=1

Ben me nog aan het inlezen over softboxjes, reflectoren en omni-bouncen. Een omnibounce is me denk ik niet zacht/diffuus genoeg. Werkt hier iemand toevallig met een softbox of een ander goed werkend ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 127386 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:31:
http://forums.dpreview.co...25&thread=12470589&page=1

Ben me nog aan het inlezen over softboxjes, reflectoren en omni-bouncen. Een omnibounce is me denk ik niet zacht/diffuus genoeg. Werkt hier iemand toevallig met een softbox of een ander goed werkend ding?
Lijkt me erg onpraktisch om met een softbox op je flitser rond te lopen op zo'n house-feestje? Een omni is wel lekker stevig (alhoewel ik ook dit soort flitsers al heb zien sneuvelen).
Kan prima met die schuimrubberen dingen voor speakers staan. Geen zuchtje pijn. Pas als ik ze uit doe doen m'n oren pijn van de herrie die ik dan pas weer hoor.
Als het pijn doet ben je al 2 stapjes te ver?

[ Voor 18% gewijzigd door twixx op 20-10-2005 15:45 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

twixx schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Lijkt me erg onpraktisch om met een softbox op je flitser rond te lopen op zo'n house-feestje? Een omni is wel lekker stevig (alhoewel ik ook dit soort flitsers al heb zien sneuvelen).
Ik stoot nu al wel eens mensen tegen het hoofd aan met m'n flitser, laat staan als ik er zo'n zelfgeknutseld apparaat op zet :X. En ja, één ding zal me wel lukken, de mensen er lachend op te zetten 8)7. Ze zien me al aankomen met zoiets. Maar, de vb foto laat al duidelijk zien waar hij wél voor bedoeld is....
[...]

Als het pijn doet ben je al 2 stapjes te ver?
Vanuit een redelijke stilte krijg je dan opeens weer behoorlijk wat lawaai te verduren. Dat lawaai doet me pijn, niet de oordopjes of de muziek die ik daarvoor gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal gaat toch naar Strike One \o/

Maar dan via UDC en die hoeven niet zooo nodig heel veel partypeopleshots \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De aanbiedingen vlogen me ook om de oren, maar heb al een ander betaald feessie om de hoek \o/

Alleen nu nog wachten op m'n nieuwe fish :+ TPG is traag vandaag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

twixx schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Ik zie wel hoe lang ie het doet ;)
Het resultaat is iig erg mooi nu er ook nog een stukje schetspapier voor zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 08:50
neographikal schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:11:
* neographikal gaat toch naar Strike One \o/

Maar dan via UDC en die hoeven niet zooo nodig heel veel partypeopleshots \o/
Jij lucker!

Maar gaan jullie daar echt alleen heen om foto's te maken of vinden jullie de muziek ook nog leuk?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Heaget schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:37:
[...]

Jij lucker!

Maar gaan jullie daar echt alleen heen om foto's te maken of vinden jullie de muziek ook nog leuk?!?
In het geval van Strike One is de muziek mij gemiddeld genomen een tikje te heavy (hoewel de intro op de site primaaaaaaa is :) ), maar op het gemiddelde feest vermaak ik me prima moet ik zeggen. :)

* neographikal dan stuiterende fotograaf :+

Zonder liefde voor de muziek ga je het denk ik niet volhouden :) Vergis je niet, die feesten kosten je in feite gewoon een weekend :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 20-10-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hmmm, muziek en feesten?

Die paar keer dat ik nou party fotografie gedaan heb (ML04, 2 dagen DV05) is me maar bar weinig van de muziek bijgebleven. Op een of andere manier ben ik dusdanig visueel bezig, kijken naar foto mogelijkheden, letten op licht, overzicht, mogelijke interessante composities, enz. enz. dat ik echt weinig meekrijg van de muziek.

Misschien ga ik ook zaterdag fotograferen @ Strike One. In de Techno Area zal ik het dan zeker ook muzikaal wel naar m'n zin hebben, al zal daar weinig van blijven hangen. Het hardere beukwerk zal ik zeker wel overleven :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

julius schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:57:
Alleen nu nog wachten op m'n nieuwe fish :+ TPG is traag vandaag :X
Vertel, wat heb je voor speeltje in de bestelling? Nikkor 10.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

^^ juistem :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nikkor 10.5?
NICE,

laat je ook wat gedifishte platen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik hem eindelijk binnen heb wel ja. Hij had er vandaag al moeten zijn. Hopelijk is ie er voor as zaterdag, kan ik hem meteen meenemen naar een feesie :)

Overigens, dit is al een leuk vb-tje van het stukkie glas;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_4739.jpg
©Zoefff, glass by HunterPro, model by julius

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 20-10-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet wel van de muziek houden of er tegen kunnen. Anders hou je het niet lang vol.

Meestal heb ik echt geen tijd om even lekker van de muziek te genieten.
Zaterdag gelukkig maar 1 podium die ik in de gaten moet houden. Maar ook dan heb je het druk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, da's idd zo. Eigenlijk wel kenmerkend voor een "party" fotograaf. Of je gaat voor de muziek, of voor de foto's. Beide is niet echt te combineren. Wat iig belangrijk is, is dat je wel de muziek kent en de dj aanvoelt wanneer er highlights in de muziek komen. Oftewel, de momenten dat de dj gaat zorgen dat de handjes van het publiek de lucht in gaan;

Sommige dj's impliceren het;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-09-10Paard/jules_paard_20050910_040.jpg
maar krijgen het niet voor elkaar.
(Veels te rustig wat ie aan't draaien was ook btw)

Anderen lukt het 5 x in 1,5 uur tijd, errug makkelijk voor een fotograaf;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-08-27Mysteryland/jules_mysteryland_20050827_073.jpg

(btw, waar blijven de lekkere sappige plaatjes in de TS?)

Al kan ik me wel het concert van Kane herinneren tijdens Beatstad. We mochten daar maar de eerste 2 nummers fotograferen en daarna nog het veld op (zonder cam). Nu heb ik me daar lekker uit m'n dak laten gaan :+, woei! \o/ Dat concert was geweldig :)

Overigens, echte Hardstyle maak je mij niet happy mee. Op FF3D stond Dana net ff te draaien, vanwege de naam maar wat foto's gemaakt, maar echt fotogeniek is ze niet :Y). En van de muziek hoefde ik het ook niet echt te hebben. Om nog maar niet over de feestende meute te praten ;). Weet niet, trekt altijd bepaald type volk aan, beetje stijf uit hun ogen starend, verre van foto geniek :X. Net geen Aussies meer, maar kleren zijn vaker heb ik het idee ook weinig aandacht aan geschonken (uitzonderingen daargelaten).

[ Voor 40% gewijzigd door jules op 21-10-2005 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij krijg je zo perstoegang (als je het netjes aanvraagd iig)v oor Strike One, je hoort overal reclame e.d.? Geen genoeg kaartverkoop etc..

Ik zoek nu de feesten zelf wel uit, de muziek en dj's moeten me wel aanstaan. Ook al is er een feestje om de hoek, dan moet de smaak/dj's me wel aanstaan, anders is er ook niks aan lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Je krijgt echt niet zomaar perstoegang voor Strike One hoor ;)
En ik kan dat weten, vraag maar aan JsT of Hunterpro waarom ik dat weet ;)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is staat in voor Paxlie :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

ook goed :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik geef op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Overigens, afgezien van het technische verhaal (de camera, lenzen, ISO waardes, diafragma noem het allemaal maar op)

Hoeveel van jullie hebben al eens daadwerkelijk op een evenement rondgelopen? Ik kan je namelijk vertellen dat dat nog vies tegenvalt. In een kleine club kan je vaak je camera wegleggen. Het is namelijk maar 1 ruimte en zoveer verschillende dj's zijn er vaak niet.

Op een groot evenement zijn er echter vaak meerdere area's met veel dj's. Vaak geen lange sets en dus veel verschillende namen die je in principe allemaal wilt schieten. Dan de overzichten nog, wat mensen, wat decoratie. Je kent het wel. Wat je daarbij dan hebt is dat je meerdere keren op een avond dwars door het publiek heen kan gaan met je camera en dat zijn toch wel flinke stukken wandelen meestal. (tip: zorg voor goede loopschoenen, kijk maar eens naar de organisatie en wat die aan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
helemaal mee eens pax :) Afgelopen 'zomer' op DV was letterlijk en figuurlijk echt bagger. Zulk weer reken je ook niet op en dus geen 2 broeken bij je, dus zo goed en zo kwaad als je kan je broek drogen bij de airco in het hotel. En inderdaad continu werken, geen tijd te hebben om te eten, vervolgens bij de catering (man, wanneer huren ze eens de laurier ofzo in :+) te horen krijgen dat je om 3 uur niet meer kunt lunchen, en daarna het bericht dat je met je lunchbonnetje ook niks meer kunt halen... maar twee lunchbonnetjes zijn samen wel een dinerbon waard? 8)7 gewoon dingen die je op zo'n moment niet wilt. Van alle kanten komen mensen op je af, vervelende mensen backstage die jou wel even aanwijzen wie en wat je moet fotograferen, dronken mensen, stondede mensen, alles komt tegelijk. En dan van 10 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds op je poten staan en kwaliteit leveren. Bikkelen. Maar wel een ultieme ervaring. In mijn geval met wat nare nasmaakjes maar toch wel tevreden over. En elk evenement is gewoon goed hard doorwerken. Morgenavond weer vier area's, wil je van elke area van elke dj leuke shots en goeie shots hebben, is dat toch wel ff doorpakken. Dan heb je geen tijd om een half uur met iemand te gaan staan ouwehoeren of uit een redbulletje te gaan lopen lebberen. Van 10 uur 's avonds tot 0700 's ochtends. En toch heb ik er nu alweer zin in :)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 21-10-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Q-base was ook veel lopen. En je dan met een tas door de menigte heen worstelen. Ik was echt kapot aan het einde.
Maar wel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Accu's vol? Check!
Kaarten leeg? (3x 1 GB Kingston Elite Pro 50x waar van eentje te leen) Check!
Flitser batterijen vol? In progress, zitten nog in de lader.
Sensor stofjes-vrij? Dat moet morgen nog even gecontroleerdworden. Check!
Lenzen schoon? Moet ook morgen nog gecontroleerd worden. Check!
Oordoppen? Check!
Geen overbodige dingen als laders en cardreaders bij me? Check!
Reserve oordoppen? Oeps, moet ik eigenlijk nog schoonmaken :X Check!
Droog paar sokken / Droog shirt? Check!

Mja, m'n fototas en inhoud is wel ongeveer klaar voor Strike One :)

[ Voor 8% gewijzigd door JumpStart op 21-10-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mijn hint: prima dat je je goed voorbereid, maar het blijft een hobby. Don't get all compulsive about it, het moet leuk blijven: geen precisie-operatie. ;)

Ik geloof dat ik morgen een beetje ergens rond kan of moet hangen, alles zit in de tas en als er teveel in zit, dan zit er teveel in. Ik zal de laders er eens bijleggen want het kan zijn dat er wat batterijen leeg zijn op zich. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Floris schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:27:
Mijn hint: prima dat je je goed voorbereid, maar het blijft een hobby. Don't get all compulsive about it, het moet leuk blijven: geen precisie-operatie. ;)

Ik geloof dat ik morgen een beetje ergens rond kan of moet hangen, alles zit in de tas en als er teveel in zit, dan zit er teveel in. Ik zal de laders er eens bijleggen want het kan zijn dat er wat batterijen leeg zijn op zich. :Y)
:D

Dat ik het nu al gecontroleerd en klaargelegd heb is ook alleen maar omdat ik morgen overdag nog ga helpen bij een tante en neefjes met de verbouwing. Normaal doe ik zoiets wel de middag vantevoren maar dat zit er morgen dus even niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Paxlie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:00:

Hoeveel van jullie hebben al eens daadwerkelijk op een evenement rondgelopen? Ik kan je namelijk vertellen dat dat nog vies tegenvalt. In een kleine club kan je vaak je camera wegleggen. Het is namelijk maar 1 ruimte en zoveer verschillende dj's zijn er vaak niet.
Heb es op 1 event zoveel mogelijk proberen te fotograferen. En dat komt idd neer op 10 min per dj/artiest en hopsa naar de volgende. En echt tijd om te relaxen heb ik niet gehad. Overzichtshots? Was al blij dat ik al die artiesten erop had kunnen zetten. iig iets wat ik een volgende keer beter zou aanpakken, want overzichtsshots miste ik wel bij het uitsorteren :X
Kapot was ik trouwens wel een beetje. Goeie loop schoenen zijn iig aan te raden :). Of (nette) schoenen met verstevigde neuzen voor tussen de hossende mensen :Y)
HunterPro schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:06:
En inderdaad continu werken, geen tijd te hebben om te eten, vervolgens bij de catering (man, wanneer huren ze eens de laurier ofzo in :+) te horen krijgen dat je om 3 uur niet meer kunt lunchen, en daarna het bericht dat je met je lunchbonnetje ook niks meer kunt halen... maar twee lunchbonnetjes zijn samen wel een dinerbon waard?
Één van m'n eerste festivals nam ik vrolijk drank en eten mee... Maar goed, dat werd uit m'n tas getrokken... De volgende festivals ook. Wel crap eigenlijk, mag je (vaak) op eigen kosten drank en eten gaan halen terwijl je met flink wat apparatuur rond loopt om reclame voor ze te maken. En echt tijd om te drinken of om het uberhaubt te halen heb je eigenlijk niet. En in sommige gevallen krijg je dan ook nog een beker mee... Wat heb je daaraan? Krijg je vocht, moet je het direct in z'n geheel achaterover slaan... ipv dat je backstage ff snel een slok uit en flesje neemt...
gewoon dingen die je op zo'n moment niet wilt. Van alle kanten komen mensen op je af, vervelende mensen backstage die jou wel even aanwijzen wie en wat je moet fotograferen
Mja, mag aannemen dat een fotograaf wel weet wat ie moet fotograferen niet? Vind het eerder een ondermijning/onderschatting van het kunnen van de fotograaf. Dat zoiets tegen een compact cam figuur word gezegt okay... Al zie ik dat soort figuren al helemaal niet graag onstage. (mikken, scherp stellen, sluitervertraging en dan nog brak beeld hebben.... Dat gaat bij een dSLR veul schneller :Y))
Bikkelen. Maar wel een ultieme ervaring.
uhuh, 't is niet het feest/muziek waar je voor gaat, maar voor de foto's die je maakt en die je afleverd. Anders kom je er niet heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Waarom willen jullie trouwens alles op plaat hebben, zo'n kwantitatieve manier van fotograferen, doen jullie dat omdat dat moet van de opdrachtgevers of voor jezelf.

In beide gevallen is het toch veel beter wanneer je aan het eind van de avond een stuk of 25 platen hebt die écht top zijn. Ipv een batch van foto's waar dus wel alles in terug te vinden is, maar kwalitatief toch wat minder. Lijkt me ook nog eens een stuk relaxter werken. Maargoed, verhelder me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd naar jullie platen van Strike One :)

Paxlie jij hoort bij een organisatie ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 22-10-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
:O :O Zo net even bijgepit voor vanavond/vannacht, ik ben weer fit \o/

Nu materiaal verzorgen en straks treintje pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 50944 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:37:
Waarom willen jullie trouwens alles op plaat hebben, zo'n kwantitatieve manier van fotograferen, doen jullie dat omdat dat moet van de opdrachtgevers of voor jezelf.

In beide gevallen is het toch veel beter wanneer je aan het eind van de avond een stuk of 25 platen hebt die écht top zijn. Ipv een batch van foto's waar dus wel alles in terug te vinden is, maar kwalitatief toch wat minder. Lijkt me ook nog eens een stuk relaxter werken. Maargoed, verhelder me. :)
Mja, 't ligt eraan wie je opdrachtgever is en wat hij/zij wil. Of wat je er zelf van wilt maken. Mijn opdrachtgevers zijn voornamelijk nog behoorlijk vrij geweest, kon zelf wel bepalen waar ik zin in had. Zodoende heb ik al redelijk wat uitgeprobeerd. Feestende mensen erop gezet, dj's, overzicht foto's etc. Waar de juiste verhouding ligt verschilt per feest/opdrachtgever of waar je eigen sterke kanten liggen.

Soms krijg je simpelweg de tijd niet om een heleboel foto's van een dj te maken en zit er maar 1 echte knaller tussen bij wijze van spreken.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 22-10-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 50944 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:37:

Heeft veel te maken met het publiek. Die willen gewoon véééél foto's zien naderhand. Kort door de bocht, en excuses als ik op tenen trap, maar dat volk wil kwantiteit.

Dus dan kom je op een party site rustig meerdere series van, zeg, 70 tot 150 foto's van een evenement tegen. Bovendien de line-up van Strike One al uit 30 artiesten/acts, dus met een kleine collectie top platen haal je dat niet eens. Plus overzichtsfoto's, wat interessante feestgangers, etc.
Anoniem: 8888 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:52:
Ben benieuwd naar jullie platen van Strike One :)

Paxlie jij hoort bij een organisatie ofzo?
Pax werkt bij een van de grote party organisatoren ja :) Het laat zich wel raden welke :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nogmaals jammer dat ik al een opdracht had staan en dat Strike One voor mij niet te combineren viel. Als dat niet zo was geweest was ik best wel graag mee gegaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nja het wordt onderhand een halve GoT-meet qua fotografen daar :+ We komen vier man sterk aandraven straks :)

* neographikal heeft er erg veel zin in, ben benieuwd wat ik ervan ga maken :)

Ik zal alleen of Jumpstart of Hunter moeten vragen of ik mijn plaatjes bij ze kwijt kan, ik kan mijn laptop niet meenemen in deze tas (hell, de helft van m'n spullen niet) :X Dus ik ga wat opslag tekort komen 8)7 Nieuwe tas is overigens besteld, een heuse Karachi Outpost :)

Ow enne, evenementje schieten is inderdaad behoorlijk zwaar. Dagje van 12 uur of langer met je camera rondlopen, en je legt héél wat kilometers af plus dat je constant aan het gewichtheffen bent met die camera. Mijn rondloopcombi zit nu toch aan de 2,2KG en dat merk je in het begin met name wel :)

[ Voor 73% gewijzigd door neographikal op 22-10-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules schat dat je problemen gaat krijgen, of je moet Hunti lief gaan aankijken :). Of JPG gaan knallen :)

Denk niet dat jij nog lang zonder imagetank kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Daarvoor heb ik dus die prachtige tas, gewoon fijn de laptop mee slepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dan moet je je laptop ook gaan verzekeren tegen diefstal ed. Daarnaast zou ik een laptop minder snel onbeheerd achterlaten dan een image tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
neographikal schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:55:
Daarvoor heb ik dus die prachtige tas, gewoon fijn de laptop mee slepen :)
Lijkt me echt enorm niet-practisch, om elke keer als je kaartje leeg moet je laptop te moeten pakken, die booten, cardreader er aan hangen, foto's naar de hardeschijf slingeren en weer laptop hibernaten (neem ik aan, wel zo handig :P) en weer terug in de tas... Ik heb gewoon een imagetank in z'n hoesje aan m'n riem hangen, als kaartje leeg moet ruk ik die uit m'n cam, frot 'm in de imagetank, zet deze aan, druk op een knopje, wacht een minuutje of twee (2de CF kaart komt maandag :P), en kan weer verder. En met die 2de kaart hoef ik helemaal niet meer te wachten.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
PD70X zonder hd

Op zich ook geen gek, idee, ik zie wel hoe het uitpakt :) Ik probeer het gewoon een keer, is het niks, kan ik altijd nog een imagetank halen :)

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 22-10-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

atm kom ik prima toe aan m'n 1 x 2 GB en 2 x 512 MB voor de kleinere feesten. Voor de echt lange feesten (like Strike One) trek ik het niet zonder imagetank. Magoed, zoals hierboven HunterPro al es zei over het eten, daar heb je soms al nauwelijks tijd voor. En dan moet je ook nog es je flaptop aanslingeren om "ff" een kaartje leeg te trekken. Vind het eigenlijk al te lang duren om m'n PD70X uit m'n tas te trekken, aan te slingeren met kaartje erin en hem te laten kopiëren.

Bovendien Tonio, 't is lang niet altijd handig om een imagetank aan je broeksriem te laten hangen. Bij de wat heftigere feesten loop je toch moeilijker door publiek heen, 't is kwetsbaarder aan je riem dan in je tas en zo giga vaak heb je hem met behoorlijke geheugen kaarten nu ook weer niet nodig. Heb het in't begin gedaan, maar na een paar keer is de vaste plek van't ding in m'n tas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
julius schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:24:
atm kom ik prima toe aan m'n 1 x 2 GB en 2 x 512 MB voor de kleinere feesten. Voor de echt lange feesten (like Strike One) trek ik het niet zonder imagetank. Magoed, zoals hierboven HunterPro al es zei over het eten, daar heb je soms al nauwelijks tijd voor. En dan moet je ook nog es je flaptop aanslingeren om "ff" een kaartje leeg te trekken. Vind het eigenlijk al te lang duren om m'n PD70X uit m'n tas te trekken, aan te slingeren met kaartje erin en hem te laten kopiëren.

Bovendien Tonio, 't is lang niet altijd handig om een imagetank aan je broeksriem te laten hangen. Bij de wat heftigere feesten loop je toch moeilijker door publiek heen, 't is kwetsbaarder aan je riem dan in je tas en zo giga vaak heb je hem met behoorlijke geheugen kaarten nu ook weer niet nodig. Heb het in't begin gedaan, maar na een paar keer is de vaste plek van't ding in m'n tas...
Mja, maar alsnog, zelfs als je image tank in je tas zit is het practischer dan een laptop imo.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nog even over dat 'kwantitatief' fotograferen.....
Mijn opdrachtgevers vragen meestal om een stuk of 30 gezellige platen die de sfeer op zo'n feest goed weergeven, als ze willen dat alles gecoverd wordt, moeten ze er maar voor zorgen dat er meer fotografen rondlopen. Je moet natuurlijk wel de mogelijkheid krijgen om je werk goed te doen.
Ik ben op zo'n dancefestival dus ook echt niet de hele dag aan het lopen, integendeel ik maak juist een praatje met de bezoekers en artiesten! 'k probeer op die manier meer van de sfeer van zo'n feest mee te krijgen en een wat interessantere serie te maken dan zo'n set waar je 150-500 foto's van een feest in terugvind. Die volumeseries zijn wel leuk voor het publiek wat daar geweest is, maar ik vind het zelf niet interessant en al helemaal niet leuk om die te maken.
Alleen bij popfestivals vragen opdrachtgevers meestal wel om alle artiesten op de foto te zetten, maar dan krijg je meestal een podium toegewezen wat je in de gaten moet houden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Goed, tot morgen, ik zal wel ergens in de middag weer online verschijnen 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

julius schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:24:
atm kom ik prima toe aan m'n 1 x 2 GB en 2 x 512 MB voor de kleinere feesten. Voor de echt lange feesten (like Strike One) trek ik het niet zonder imagetank.
Dat trek je niet? Dan moet je toch eens gaan denken aan het minder kwantitatieve werk. Ik heb 2,5GB in mijn 1D2 zitten en daarmee red ik heb nagenoeg altijd.. Tenzij ik RAW's ga schieten, maar in principe is dat op een feest echt onwijs overkill. Dit soort platen schiet je in principe op JPG, de hoogste resolutie is eigenlijk ook niet nodig, dus dan heb je aan 3GB echt meer dan genoeg. Tenzij je echt voor die ene plaat gaat en je die echt op RAW moet schieten omdat je je instellingen niet vertrouwt en dan nog kan je de rest op JPG schieten. Nee ik zie het nu niet zo. :)

Jaja, er zijn er die alles op RAW schieten, wellicht zijn het betere fotografen dan ik ook en best een kans dat die nog een bergje foto's kunnen redden met PS/Capture1/whatever omdat ze RAW schieten. Maar als je het met JPG niet kan, laat maar dan. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, mogguh, ik ben weer terug. Lekker nachtje doorgestuiterd, het was erg gezellig :) Even een paar uurtjes plat en dan de foto's bewerken en richting UDC versturen :)

Het mooiste is nog wel dat ik totaal niet brak ben 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 23-10-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
hopsa, dat was de eerste mep :) fijn feestje. Nu met de vrolijke noten van Elmo's Song gezellig aan het nabewerken. Hoewel, eerst even doesjen eigk :P ik stink best wel :+

Keywords: goede sfeer, hoop te doen, mooie vrouwen, kaalkopjes en sletjes, enorme pleurisherrie en fijne deuntjes, draagslaaf voor een dj spelen, een paxlie die ik nog steeds haat :+ maar toch wel liev is :* :P, te weinig partyflock-fotografen aanwezig (ééntje ofzo en die heb ik niet eens gezien, resultaat: tonnen mensen die op de kiek willen), geluids-harries die Jumpstart in een dixie opsluiten middels een tiewrap (*proest* :P), maar vooral een erg geslaagde avond. Hoewel het (mede omdat mijn enkel nog steeds brak is door een val van een fikse trap een paar dagen geleden) fotografisch niet mijn meest geniale avond ever was (minder flexibel zijn en niet ff snel door je knieën kunnen / ergens opklimmen/springen/whatever sucks) toch errug vermaakt. Neo en een vriendin van hem meegenomen, volgens mij hebben die zich ook wel vermaakt.

Eigenlijk om je om te schamen, maar vanavond ook voor het eerst serieus gewerkt met FEC. Nog nooit eerder nodig gehad. Dacht het al eerder gebruikt te hebben maar dat bleek de gewone exposure compensation te zijn. Naja, die werkte ook best aardig. Had ik toch dat stukje in het boekje maar niet over moeten slaan :P. Maar man, wat zijn bleke kaalkopjes tegen een strak zwarte achtergrond met als enige verlichting stroboscopen extreem kut om wat leuks van te maken zeg. Leek haast wel een zwartwitfilm :+ Zal wel een uitdaging worden met Nightmare in Rotterdam...

En nu vraag ik me trouwens af waar al die zwarte rommel in mn neus vandaan komt :P jemig wat wordt je lichaam toch in alle hoeken en gaten door en door vies van zo'n feestje :)

[ Voor 16% gewijzigd door HunterPro op 23-10-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
weet je zeker dat het zwarte ipv witte rommel is ? ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

ja ik werk voor een grote organisatie, zowaar die van vannacht ook nog :o

enniehoe, ondanks alle vragen van de fotograafmensjes had ik daar uiteraard nooit tijd voor :Y)
Dat is dus ook vaak weer een feit. De mensen van de organisatie die je ff wilt spreken kom je op een feest altijd op de verkeerde momenten tegen (als ze net de beeldschone DJ Lucca :9~ van de stage komen halen terug naar de artiesteningang bijvoorbeeld :+ ) dus ze hebben nooit tijd voor je :P

Ik heb vroeger zelf ook wel fotootjes gekiekt met een EOS 300D in de Melkweg (veel rook, kleine ruimte) dus ik weet hoe lastig foto's maken soms kan zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Afgelopen nacht toch vooral op kwantiteit geschoten zeg :X

Bruto 584 foto's met een lage hit-rate. Waar ik nu wel even wat meer op moet letten is dat een beetje onscherpte geen ramp is omdat ze toch op formaatje 270x405 (of 405x270) op de UDC website komen.

Op 2/3e van de eerste selectie zit ik nu op 291, dus ik merk wel hoeveel er overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules schiet RAW(+jpg). Maar hoe lang ik me daar nog mee bezighoud weet ik niet. Echt veel pics redden de laatste shoots hoef ik niet, sterker nog, ik heb de laatste 2 shoots vrijwel niet bewerkt, sterker nog, de laatste (100% Tuning) heb ik alleen de jpg's onbewerkt online gezet. En als ik mijn display op m'n D70 moet geloven, dan gaat dat ook gebeuren met die shoot van gisteravond. Scheelt wel giga veel tijd :). Toch wel handig de optie RAW+jpg op je cam :9
Anyway, als ik alleen jpg zou schieten, dan zou ik een 12 urig feest uiteraard ook op m'n sloffen redden met m'n 3 GB. Alleen al op m'n 2 GB kaart kunnen er een dikke 500. Weet niet of een opdrachtgever geïnteresseerd is in meer foto's. En anders zoekt ie maar een ander :P
Tenzij je echt voor die ene plaat gaat en je die echt op RAW moet schieten omdat je je instellingen niet vertrouwt en dan nog kan je de rest op JPG schieten.
Tot voor kort zat m'n belichtingsmeter o.a. door highlights er flink naast. RAW schieten was voor mij zowat een must. Nadat ik nu m'n cam wat beter begrijp én beter heb ingesteld/gefinetuned heb ik die backup eigenlijk niet meer nodig. Sterker nog, m'n JPG platen komen er beter uit dan ik in PS voor elkaar kan krijgen. o.a. [rml][ RAW/NEF] extreme kleur highligths bij het "ontwikkelen"[/rml] speelt daarbij een rol, maar ook een nieuw probleem waar ik binnenkort een topic aan ga wijden. Dit was overigens mede de rede dat ik bij m'n laatste shoot ik geen RAW's heb aangeraakt.
HunterPro schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:41:
te weinig partyflock-fotografen aanwezig (ééntje ofzo en die heb ik niet eens gezien, resultaat: tonnen mensen die op de kiek willen)
Hmz, bij de Silly was er een overkill aan fotografen; www.saycheese.tv 2x, PartyScene, Club070.nl, fotografe van de Asta. Desondanks was het publiek iig niet foto moe waar ik wel al bang voor was toen ik alleen al de saycheese meiden zag. Fotografen van de Asta en Club070 waren niet onwijs lang aanwezig. De PartyScene fotograaf was er pas wat later. En de mensen wilden zelfs nadat ze bij saycheese op de foto waren geweest ook nog bij mij op de foto. Dus niemand heeft mij echt in de weg gelopen :Y)
geluids-harries die Jumpstart in een dixie opsluiten middels een tiewrap (*proest* :P)
:D, sterker nog :o. Damn, had ik wel willen zien :+. Arme Jumpstart 8)
Eigenlijk om je om te schamen, maar vanavond ook voor het eerst serieus gewerkt met FEC. Nog nooit eerder nodig gehad. Dacht het al eerder gebruikt te hebben maar dat bleek de gewone exposure compensation te zijn. Naja, die werkte ook best aardig. Had ik toch dat stukje in het boekje maar niet over moeten slaan :P. Maar man, wat zijn bleke kaalkopjes tegen een strak zwarte achtergrond met als enige verlichting stroboscopen extreem kut om wat leuks van te maken zeg. Leek haast wel een zwartwitfilm :+ Zal wel een uitdaging worden met Nightmare in Rotterdam...
FEC, dan zal het in deel 1 wel vaak verkeerd benoemt zijn :+.
Wat is een goeie workaround dan om echt te FEC-en?

Ow ja, heb m'n nieuwe fishy uitgeprobeerd in de Silly gister. Maar als je ze een vervormde plaat laat zien van hun hoofd vinden de meesten het niet cool. Heb daarom maar wat meer afstand gehouden om de hoofden iig niet geheel vervormd erop te krijgen. Maar zo'n fish is wel errug makkelijk om dj's er op te krijgen. Alleen om ze beeldvullend erop te krijgen moet je het stuk glas haast in hun neus douwen. Achteraf maar wat croppen dus :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 23-10-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo nu een ietwat uitgebreider berichtje van ondergetekende. Het was gisteren echt erg goed te doen, met een publiek wat gewoon over het algemeen relaxt was. Weinig moeilijk gedoe als je geen foto nam of iets dergelijks of wanneer je er langs wilde ging men gewoon aan de kant. De organisatie van UDC was top, de stagemanagers waren erg vriendelijk en we konden zelfs bij het hardcorepodium naar boven voor wat overzichtsshots. Het was alleen jammer dat alleen in de hardstylezaal er lasers aanwezig waren, maar daar werd er gelijk goed uitgepakt qua verlichting. De technozaal was wel behoorlijk rustig, evenals de ladies stage (totdat Dana daar opkwam), maar de andere twee zalen zaten stampvol.

Het was een zware dag, vanaf 23:00 tot 06:30 fotograferen, maar wel de moeite waard. Ik kreeg zelfs kramp in m'n vingers aan het einde van de camera :X Kortom, meer trainen :Y) (hoewel ik een halve kilo kwijt ben :X ) Ik ga eens overleggen of ik wat foto's hier op GoT kan plaatsen in een showcase, want ikzelf ben er behoorlijk tevreden over (hell, altijd kritiek op jezelf hebben :P )

Ow en de stuiterende fotograaf:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/stuiterende_fotograaf.jpg
Gemaakt door magica

\o/ :+

edit: ow trouwens weer wat geleerd, heb maling aan wat je op internet leest. Daar zegt men geregeld dat je bij plafonds >4 meter of iets dergelijks niet meer moet bouncen. Dit plafond was een metertje of 10-12 hoog en het ging meer dan prima kwam ik achter 8)7 Flitser ging niet eens voluit af 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 23-10-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:52:
Het was gisteren echt erg goed te doen, met een publiek wat gewoon over het algemeen relaxt was. Weinig moeilijk gedoe als je geen foto nam of iets dergelijks of wanneer je er langs wilde ging men gewoon aan de kant.
hmz, bestaan er toch nog vriendelijke hardstylers tov dat nijmeegse4daagse fotodans ritueel om je heen?
Het was een zware dag, vanaf 23:00 tot 06:30 fotograferen, maar wel de moeite waard. Ik kreeg zelfs kramp in m'n vingers aan het einde van de camera :X Kortom, meer trainen :Y)
Watje :Y)

* jules gefotografeerd vanaf 22.00u tot bijna aan 06.00 u ofzo. En dat tussen de mensen in. En druk was het zeg ik je! Midden op de dansvloer kon ik amper manoevreren :X
Ow en de stuiterende fotograaf:

[afbeelding]
Gemaakt door magica
Ah ja, dat zijn we gewent van je :+. * jules gister ook weer even ouderwets gedanst met een meid die wat aandacht wilde. Leverde nog een geil kijkende dame in camera op met bijbehorende plaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 16:23

Zoefff

❤ 

julius schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:17:
[...]

Ah ja, dat zijn we gewent van je :+. * Zoefff gister ook weer even ouderwets gedanst met een meid die wat aandacht wilde. Leverde nog een geil kijkende dame in camera op met bijbehorende plaat :+
En verder?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Pijn in de benen :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat derde been zeker? Neuh.. ik beloofde haar later op de avond terug te komen. En zoals verwacht.. Was ze d'r rondje van jongens/mannen verder aan't afwandelen met d'r zatte hoofd. Sorry, 't is uiteraard wel leuk om te dansen hoor. Maar ze boeide me verder niet eigenlijk :Y)

Maar uhmz, 't gaat hier over heel iets anders dan over vrouwen. Daar hebben we de HK voor :+

[ Voor 19% gewijzigd door jules op 23-10-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer pics jongens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Straks @ www.udc.nl Mijn foto's zijn al die kant op gestuurd, 142 stuks, voor een deel toch aanzienlijk neigend naar kiekjes, technisch niet altijd even brilliant. Maar op 405x270 hoef je ook geen mirakels te verwachten. Neo's (kleinere) selectie heb ik ook al zien staan op de ftp server van UDC.

En verder hoop ik komend weekend weer werkende webspace te hebben, dus dan kan ik de UDC shoot ook zelf online gooien. Ook foto's van de lekker foute "100% Tuning" beurs moeten nog online.

[ Voor 14% gewijzigd door JumpStart op 23-10-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
http://dance.phono.nl/index.php?name=gallery

In de 'female area' was de sfeer prima. Ik vind deze 2 foto's dat het best illusteren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/strike7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/strike8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Damn! Zelfs m'n 10D stinkt naar de rook van Strike One, kom ik nu achter :X

Binnenkort met een vochtige doek + een klein beetje allesreiniger de body afnemen (flitser ook) en de UV/protectiefilter van m'n lens met een mild afwasmiddel sopje schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
:) je wilt niet weten wat voor lucht er uit m'n tas kwam toen ik em opendeed :P maar gelukkig kan het binnenvak los en zit daar alleen maar een gaasmat op, zodat alles fijn door kan luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kom je daar nu achter dat je cam stinkt na een foto shoot tijdens een feest? Ben er al aan gewend... Ik neem geeneens de moeite meer om het ding te cleanen voor alleen de geur... M'n tas lag lekker safe in de garderobe. De jongens aldaar zijn altijd bere snel met m'n tas te pakken :) M'n complimenten iig mochten ze dit lezen. denk niet dat ze hier komen maar goed :Y)

pvdplanet> mooie pics :)
Fuji FinePixS9500 zo te zien :) Heb je daar ook een externe flitser bij?
hmz, waar ik iedereen op zowat -1 FEC zie fotograferen, zie ik bij jou +2 staan. Onderste foto is wellicht iets te hard ingeflitst vanwege de glimmertjes :) Maar 't stel straalt wel liefde uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja mijn camera stinkt ook al aardig, maarja dat hou je toch ;)

Wel leuk dat meerdere fotografen van dit forum daar waren.

Ik hoop deze week de externe flitser te krijgen, voor me werk, dan neem ik die het weekend ff mee voor een shoot in Leeuwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

* Paxlie heeft geen klachten over de fotograven gehad *O*

Verder heb ik wel een tip voor Neo, ik zag je onstage bij de Ladies een keer een foto maken, weglopen, instellingen anders doen en dat dan weer herhalen. Je kan beter in korte sessies snel achter elkaar een aantal foto's maken en dan gewoon weer weggaan. Jammer als de foto dan niet is geworden hoe jij het graag had, maar af en toe een flits in het gezicht van een DJ is behoorlijk irritant als je staat te draaien ;)

Klein tipje dus :)
De foto's komen vandaag nog op de UDC site trouwens en jullie zijn vrij om ze voor eigen gebruik te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bedankt voor de tip, meestal probeer ik zo snel mogelijk weer weg te zijn, even een paar shots en moven naar de achtergrond :) Het gaat tenslotte om de DJ en niet om die idioten met de camera's :)

Volgende keer zal ik eraan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

neographikal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:32:
Bedankt voor de tip, meestal probeer ik zo snel mogelijk weer weg te zijn, even een paar shots en moven naar de achtergrond :) Het gaat tenslotte om de DJ en niet om die idioten met de camera's :)

Volgende keer zal ik eraan denken :)
ach je deed het bij Dana, die kan dat wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ben ik ook zo weinig mogelijk op de voorgrond, je hebt ook mensen die gaan staan feesten naast een dj..

en dan zegt de stagemanager gedag tegen andere fotografen, die verpesten het dus voor jouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal herinnert zich een gevalletje dancetour. Daar stonden letterlijk zes fotografen tegelijk, en ze bleven ook nog eens lang staan of gingen mee staan stuiteren op het niet al te stabiele podium. Doe je werk, en zout op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

neographikal schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:05:
* neographikal herinnert zich een gevalletje dancetour. Daar stonden letterlijk zes fotografen tegelijk, en ze bleven ook nog eens lang staan of gingen mee staan stuiteren op het niet al te stabiele podium. Doe je werk, en zout op :+
Of je heet Carl Cox, en je hebt een halve entourage bij je, en dan komt de grote baas van de organisatie, ook met entourage op sleeptouw, even gezellig bij meneer Cox staan. Er kon dus een half uur lang niemand dat podium op voor foto's. En die stagemanager had ook zoiets van "Ja sorry, ik kan die mensen niet weigeren, dus zal je moeten wachten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Of je mocht gewoon niet bij de heer Cox op het podium, want dat was voorbehouden aan 3 fotografen. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Floris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:12:
Of je mocht gewoon niet bij de heer Cox op het podium, want dat was voorbehouden aan 3 fotografen. ;)
Wellicht. Was een dusdanig volle bak dat ik niet eens de moeite heb genomen om te vragen. Ik was er tenslotte aan het fotograferen voor m'n lol :)

Maar zelfs al was ik een van de fotografen die dat had gemogen, dan nog was er in dat geval nauwelijks eigenlijk gewoon geen fatsoenlijke manouveerruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 24-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Woei, www.sillysymphonies.nl was happy met m'n foto's. vanaf morgen online Stond ik daar m'n foto's af te leveren werd ik gebeld voor een andere shoot binnenkort. Als als bonus werd ik door Silly's ook nog gevraagt voor een nieuwe shoot. Yummie, dat gaat lekkel lekkel!

En oh ya, de Fisheye pics :9. Zo in een nieuwe update :)

De update

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-22silly/jules_silly_20051022_127.sized.jpg
Vind de surealistische werking van deze plaat echt :9. Beetje jammer dat ze beide de ogen wat dichtgeknepen hebben...

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-22silly/jules_silly_20051022_088.sized.jpg
Geen fish eye, maar @ 18 mm. De lijnen van hun armen en die spot die als halo werkt boven het hoofd van die gast vind ik über :+

Hey Dennis :w
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-22silly/jules_silly_20051022_131.sized.jpg
Toch wel geinig om bn-ers niet aan't werk te spotten en op de plaat te zetten. Had hem laatst wel aan't werk op de plaat gezet. Toch wel handig van die visite kaartjes.
Het verdwijn effect van de benen is geinig. Verder is ie te hard ingeflitst. Moet ik nog es goed uitproberen hoe ik met die fish om moet gaan icm belichting en flitser. Bij deze dacht ik dat ik draadloos flitste met flitser in m'n hand.

En oh ja, zo zijn dus de www.saycheese.tv / www.feelit.com meiden uitgerust;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-22silly/jules_silly_20051022_152.sized.jpg
Aan't begin van de avond zeiden ze me dat het niet zo giga zwaar was. Maar aan't einde van de avond zeiden ze toch wel het gehad te hebben met de bepakking :X. Wel geinig trouwens, een jaar geleden had ik ook een soort gelijk idee. Nu zie ik es hoe het tot uitvoer gebracht kan worden... 1 of 2 camera's, kleine ixusjes die toch nog boven mijn verwachting mooie plaatjes maken en een klein beetje de sfeer kunnen weergeven. . Daarnaast 2 portable printertjes die aangestuurd worden vanuit de camera ofzo. Er word een foto geprint (zie links komt er eentje uitrollen die zodadelijk in een "bakje" valt, waarna hij in een kadertje word geplakt. De foto is drooggenoeg om hem direct in je kontzak te stoppen. Bij mij heeft hij er 1-2 uur ingezeten voordat ik hem in m'n tas dropte. Zag er niks verkeerds aan. Wel de ruis en jpg compressie waren goed te zien. 'k wil overigens niet weten wat het kost om ze in te huren :X

Heupshots roeleren nog steeds! ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-10-22silly/jules_silly_20051022_184.sized.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door jules op 24-10-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat goed dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Floris schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:12:
* HunterPro fluit :* ;)

Julius: ik heb het niet zo op die neusgatenfotografie ;) probeer niet in trucjes te blijven hangen maar je te ontwikkelen.

[ Voor 23% gewijzigd door HunterPro op 24-10-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

HunterPro schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:53:
[...]

Julius: ik heb het niet zo op die neusgatenfotografie ;) probeer niet in trucjes te blijven hangen maar je te ontwikkelen.
Ik kan me vaagjes een shoot van jou voor de geest halen net nadat jij je Nikkor 10,5 mm fish eye lens had aangeschaft... Die set was ook zwaar "overbevist" HunterPro ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was wel gezellig bij Strike One, of nie? :)

MillerMixx:
1)
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/matrixx/_DSC1645.jpg
2)
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/matrixx/_DSC1700.jpg
3)
Afbeeldingslocatie: http://www.lvnphoto.com/matrixx/_DSC1902.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:53:
[...]

Julius: ik heb het niet zo op die neusgatenfotografie ;)
:+
probeer niet in trucjes te blijven hangen maar je te ontwikkelen.
Hmz, heb je wel gelijk in, maar zo giga vaak pas ik die vanuit de heup shots nu ook weer niet toe. Wellicht heb ik wat te veel van die shots in m'n highlights gebruikt?
JumpStart schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Ik kan me vaagjes een shoot van jou voor de geest halen net nadat jij je Nikkor 10,5 mm fish eye lens had aangeschaft... Die set was ook zwaar "overbevist" HunterPro ;) :+
Met dit in m'n achterhoofd heb ik het naar mijn idee toch wel netjes gedaan. tenminste, als je de gehele shoot zou bekijken. (pak hem beet 20-30% met visoog) M'n highlights (op m'n site) zijn idd wat overbevist. Al heb ik niet van die extreme acties uitgehaald, want de eerste wat minder extreme werden al niet echt op prijs gesteld :X. Dus pas wat later op de avond nog lichter toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

De foto's staan online @ http://www.udc.nl

set1: Tobias (Hunterpro)
set2: Geert-Jan (Jumpstart)
set3: Rifca (geen idee hier ;( )
set4: Sander (neograpical)

ik vind alle 4 de sets top !

[ Voor 10% gewijzigd door Paxlie op 25-10-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Paxlie schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:10:

Over overbevist gesproken :Y) Tikkeltje (factor 75% minder) mag ook wel hoor ;). Of had je een specifiek doel wat je wilde bereiken?

Valt me op dat je behoorlijk wat portretshots genomen hebt :Y). Scherpte is er in overvloed (guess why, die freaking 10.5 mm is errug scherp :9 ), sfeer en licht heb je lekker meegepikt. Alleen de handjes in de lucht sfeer foto's mis ik. Of hing er gewoon niet die sfeer of hoord dat uberhaubt niet bij die muziekstijl?
Behoorlijk wat DJ shots. Probeer de 2 beste per dj eruit te zoeken en wat meer afwisseling te zoeken. Sommige party people shots zijn niet geheel lekker uitgekaderd, handjes niet afgehakt zijn wel cool om te zien iig :). Verder zitten er wat point en shoot plaatjes tussen waarbij het lijkt alsof je wel heel weinig op compositie hebt gelet, wellicht omdat het moment bijzonder was? Belichting is niet echt gelijkmatig te noemen, nagenoeg geen overbelichtte shots, maar wel redelijk wat naar mijn mening te donkere shots.
Nog niet aan toegekomen om te beoordelen :), bedtijd enzo :Y)

't is magica btw ;)
Had al preview gezien ;) (beoordeling is daarop gebaseerd). Overall wat donker Sommige overzicht publiek shots zijn te donker, probeer die toch es wat lichter te schieten. Of komt dit echt door mijn beeldscherm instellingen en ben ik de enige die ze wat donker vind? DJ shots, en enkele portretten zien er prima uit.
Ze mogen er idd zeker zijn :) Commentaar is dus opbouwend bedoeld :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 25-10-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 06:57:
[...]
[...]

Behoorlijk wat DJ shots. Probeer de 2 beste per dj eruit te zoeken en wat meer afwisseling te zoeken. Sommige party people shots zijn niet geheel lekker uitgekaderd, handjes niet afgehakt zijn wel cool om te zien iig :). Verder zitten er wat point en shoot plaatjes tussen waarbij het lijkt alsof je wel heel weinig op compositie hebt gelet, wellicht omdat het moment bijzonder was? Belichting is niet echt gelijkmatig te noemen, nagenoeg geen overbelichtte shots, maar wel redelijk wat naar mijn mening te donkere shots.

[...]
[...]
Bij gebrek aan instructies* (wat voor mij absoluut geen probleem is, carte blanche laat je geheel vrij in wat je schiet) heb ik me een beetje verlaagd verplaatst richting het kiekjesgebeuren. Dus meer naar het-gaat-om-wat-er-op-de-foto-staat en minder hoe-het-op-de-foto-staat. Dat was een bewuste zet van mijn kant, want normaal ben ik selectiever/strenger. De selectie die op mijn eigen webspace terecht komt (als deze eindelijk weer online is, hopelijk komend weekend) bevat dan ook maar 90 foto's in plaats van de 142 uit de UDC selectie.

*De enige wat minder aangename verassing (dit had ik zelf kunnen bedenken/ontdekken overigens, dus dit moet ik ook mezelf aanrekenen/kwalijk nemen) is dat er op de UDC site er geen portrait orientatie foto's geplaatst worden. Als ik dat geweten had had ik minstens 1/3e van de foto's anders genomen.

(Pffft, mini rant op m'n browser FireFox: Waarom moet ik nou eerst handmatig je cache leegdonderen voordat ik de foto series kan zien &^%@*^$#&%!$@! ??? Wat is er mis met gewoon F5?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 16:23

Zoefff

❤ 

* Zoefff geeft JumpStart een CTRL + r

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

Paxlie schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:10:

ik dus O+
Enne tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

JumpStart schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:30:
[...]

Bij gebrek aan instructies* (wat voor mij absoluut geen probleem is, carte blanche laat je geheel vrij in wat je schiet) heb ik me een beetje verlaagd verplaatst richting het kiekjesgebeuren. Dus meer naar het-gaat-om-wat-er-op-de-foto-staat en minder hoe-het-op-de-foto-staat. Dat was een bewuste zet van mijn kant, want normaal ben ik selectiever/strenger.
Tip die ik es van iemand anders hier gekregen heb; probeer van te voren in gedachte te nemen wat voor foto's je zal gaan nemen. Op zich wel moeilijk als je niet weet wat je er kan verwachten ;). Maar sommige dingen kun je alvast wel bedenken; shotjes van achter de dj met uitzinnig publiek op de achtergrond (uhmz, best standaard, maar okay ;) ), draai tafel shots waarbij de dj zijn armen weid heeft, bepaalde people shots van uitzinnig publiek als je frontbarrier staat (waar je er bijv ook eentje van had). Dingen ter plekke bedenken is een tikkie moeilijker.
*De enige wat minder aangename verassing (dit had ik zelf kunnen bedenken/ontdekken overigens, dus dit moet ik ook mezelf aanrekenen/kwalijk nemen) is dat er op de UDC site er geen portrait orientatie foto's geplaatst worden. Als ik dat geweten had had ik minstens 1/3e van de foto's anders genomen.
Da's overigens ook best anders schieten, alleen in landscape modus. Zo heb ik mijn laatste shoot ook zoveel als mogelijk zo geschoten, normaal liggen die verhoudingen bij mij op 50/50. Maar als de helft van de foto's dan klein is, is dat best wel jammer...
Mijn foto's staan inmiddels ook online op de Silly site. Daar hadden ze wat probleempjes met m'n portrait foto's, waardoor ze in landscape erop staan :X. Voor een volgende keer verplicht alles in landscape schieten, anders er een beetje crea mee omgaan.
(Pffft, mini rant op m'n browser FireFox: Waarom moet ik nou eerst handmatig je cache leegdonderen voordat ik de foto series kan zien &^%@*^$#&%!$@! ??? Wat is er mis met gewoon F5?)
offtopic:
Hmz, check ook ff je extensions na. Heb laatst ook es zo'n probleempje gehad dat plaatjes in z'n geheel niet meer geladen wilden worden.

Als ik bij 3 man comments geef, moet ik het natuurlijk wel afmaken :)
Lekker bezig geweest! Was het nu je eerste keer of had je nu al wat vaker feesten geschoten? Ben't ff kwijt. Foto's staan er een tikkie minder kleurrijk op dan bij de anderen, al vind ik dat aan't einde van de shoot wel meevallen.

Is het nu toeval of heeft iedereen die DJ-dame in't witte shirt van rechts en-profiel geschoten omdat er nergens anders plaats was?

[ Voor 22% gewijzigd door jules op 25-10-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

julius schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:14:

Als ik bij 3 man comments geef, moet ik het natuurlijk wel afmaken :)

[...]

Lekker bezig geweest! Was het nu je eerste keer of had je nu al wat vaker feesten geschoten? Ben't ff kwijt. Foto's staan er een tikkie minder kleurrijk op dan bij de anderen, al vind ik dat aan't einde van de shoot wel meevallen.

Is het nu toeval of heeft iedereen die DJ-dame in't witte shirt van rechts en-profiel geschoten omdat er nergens anders plaats was?
Tnx voor het bekijken :)
Was idd de eerste keer dat ik partyfoto's heb gemaakt.
Wel een hoop lopen kloten in de eigen soos met lichtomstandigheden die niet optimaal zijn, maar dat is totaal niet te vergelijken. Dus tips enzo zijn welkom!

Wat de dame in t wit betreft denk ik dat het toeval is, want alle dames (op 1 na) stonden op het zelfde podium. Hoewel ik er bij alle dames 'last' van heb...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.