Bertus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:19:
Over een maandje ben ik jarig, dan hoop ik een degelijke Dslr kan kopen, of iig iets met betere mogelijkheden dan mijn huidige Fuji S3500, wat eigenlijk de miskoop van het jaar is
Fuji S9500
Canon D350 / 300
Interesseer je eerst in het spul en wat je eigen foto kwaliteiten zijn

. 't Is niet zomaar portretjes schieten, tenminste, da's niet het niveau wat we hier terug zien iig... Oftewel, in dit topic word wel beter gepost dan de gemiddelde kroeg shoot voor een lokale partysite. (

, ai, waar ben ik eigenlijk mee bezig dan?

)
Wat anderen hier bedoelen te zeggen is (naar mijn idee), dat je nog maar aan't begin staat van foto's maken. Compositie > je foto's zien eruit alsof je dat kruisje in't midden op de gezichten hebt gemikt omdat je daar naar kijkt... Maar echt veel boeiends boven het hoofd is er in een gemiddelde kroeg niet te zien, laat het dan ook achterwege

. Verder is het handig om iig de startpost door te lezen.
Wat me ook handig lijkt zijn visitekaartjes
plz, forget these! Ik heb gemerkt dat ik ze na 3-4 maanden pas _echt_ hard nodig had omdat ik m'n eigen kwaliteit pas een beetje in de buurt vond komen van waar ik naar toe wilde... Zelfreflectie is ook errug belangrijk!
webspace(hoeveel mb? etc)
Kijk es rond bij wat andere party sites doen, bepaal dan waar je jezelf wilt plaatsen. Slinger fotosjop es aan, kijk hoe groot de plaatjes worden in de door jouw gewenste kwaliteit. Serie grotes x bestandsgrotes x hoeveelheid shoots en je hebt zo ongeveer je antwoord

oorbescherming etc. (Ik had zaterdag ook enorm last van doofheid toen ik naar huis reed) etc.
als je nu al over de 1e post heen leest.... laat ook maar...
Verder vroeg ik me af in hoeverre het mogelijk is om eens met 1 van jullie mee te kunnen(als ik mijn nieuwe cam heb enzo)?
......
Na aankoop van m'n F65 analoge cam jaaaaren geleden (had eerst een analoge compact cam) schoot ik bar slechte platen. Naar mijn idee veel minder goed dan die compact cam. Pas toen ik de cam leerde kennen met al z'n nukken ging het me al een stuk beter af. En ja, ook mijn D70 heeft z'n beperkingen. @ 1600 ISO is ie niet ruisvrij om maar een voorbeeldje te noemen. Maar met een paar truukjes kan je er toch nog best nette platen uithalen

me? m'n of mijn als we gaan mierevingeren (ps RepSLET, de meeste mieren zijn vrouwtjes, die mannelijke mieren leven niet lang

)
Hmz, nu ik hem weer zie, 'k vind hem toch wel wat hebben. De uitdrukking van hem, die spot achter hem, naaaise!

Wellicht alleen wat veel omgeving eromheen? Of is dat expres gedaan om geen vervormd hoofd te krijgen?

Effe mierenpijpen
't was mierevingeren he;)

Volgens mij wil iedereen hier je wel helpen..... doe maar een bod zou ik zeggen.
Woei, daar had ik nog niet aan gedacht!

Wie bied?
HunterPro schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:01:
visitekaartjes... ik schoot afgelopen weekend voor UDC, dus 'wat nou visitekaartjes'. Vervolgens gemerkt dat mensen UDC niet kunnen spellen ('wat, joe bie sie?'), en mensen strike one punt com ook niet snappen. Toen zag ik bij de geluidsman van de Female stage een watervaste stift liggen, en vervolgens fijn groot UDC.NL op m'n linker hand geschreven. Scheelt schreeuwen

Hmz, komen ze op een feest van UDC kennen ze UDC niet

.
Trouwens, heb truukje gevonden waardoor men mij wel verstaat met m'n Party mania

"Partie Mhánia" ipv "partie menia"
Oordoppen komen van een groothandel hier in de buurt (enschede)... keer meebesteld met een kroeg waar ik veel werk. Zal het ff navragen.
Hmz, 'k zij 't toevallig ook afgelopen weekend tegen een eigenaar; "joh als je een doosje wilt hebben, geef ff een gil" (groot verpakking dus he

) Al liep z'n eigen personeel er niet mee rond; "ik hoor ze niet", zei hij met een grijns

Waarom dan wel? Naar't schijnt kan je met die 3500 dus ook prima foto's schieten

.
Visitekaartjes omdat ik lees dat het belangrijk is om veel contacten op te doen, en te onderhouden.
Het lijkt me in een lawaaierige omgeving niet zo handig om naar elkaar te gaan schreeuwen etc.
Een net kaartje komt gewoon beter over.
Je hoeft niet persee te strooien met je eigen kaartjes. Ik kreeg er in't begin ook een hoop in m'n handen gedrukt. En met alleen het afgeven van je visitekaartje kom je er niet. Maak een babbel, laat een indruk achter.
Over mijn foto's, ik begin net, heb er veel plezier in, en ben ook niet echt in de meest inspirerende tenten geweest (lees: de gemiddelde kroegdiscotheek op zaterdagavond met een DJ van het huis)
Ken je plaats dan. Ga niet meteen mee met iemand die zichzelf al bewezen heeft in't circuit. Behalve dat je er wel wat van leert (de basis fotografie) zul je waarschijnlijk niet veel verder komen die eerste keer met leren. Uiteraard worden ook jouw foto's verwacht. En als die vies tegenvallen verpest je het meteen voor jezelf. Zo hoef ik voorlopig als ik er aan terug denk m'n hoofd niet meer te laten zien in een club in Arnhem. @ Neo; wellicht dat we daarom niks meer gehoord hebben

. Wel jammer van Mark btw.
d'r is zoveel waar je aan moet werken, en wat er in de TS vast wel ergens gezegt word; "'t is niet iets wat je zomaar ff doet"
Ai, traagheid, ruikt naar m'n
good old Minolta Dimage 5

. Maar 't resultat mag er naar mijn idee wel wezen hoor
Oh ja, en voor diegenen die in't verleden me al es gevraagt hebben om mee te gaan > stuur of bel je planning es op/door! Stelletje verwende nesten! Want ik krijg steeds meer vraag ernaar

Straks moeten jullie gaan bieden ervoor
[
Voor 3% gewijzigd door
jules op 26-10-2005 21:11
]