[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wilt jullie even op de foam actie van t-mobile wijzen

Je kan namelijk een "sterren" foto insturen en misschien hangt ie dan wel in een museum in Amsterdam (geloof ik :? ):P!
Het duurt wel maar tot 28 oktober dus ben er snel bij :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dus we hebben weer een nieuwe Party Fotograaf erbij? Foute afkorting trouwens ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

woei mag ik dan met floris op de foto?

@julius; ben zwaar jaloers op jullie! Zou ook wel een keer met mijn cam op een feest willen lopen, al is het alleen maar om er een hoop van op te steken. Moet het tot nu toe doen met locaties als bijv. Stratumseind in eindhoven (waar ik zeer goede contacten heb met diverse horeca zaken) Ach ja, om te fotograferen in low light is het een zeer goede leerschool ;)

[ Voor 83% gewijzigd door xces op 25-10-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:04:
* jules wilt jullie even op de foam actie van t-mobile wijzen

Je kan namelijk een "sterren" foto insturen en misschien hangt ie dan wel in een museum in Amsterdam (geloof ik :? ):P!
Het duurt wel maar tot 28 oktober dus ben er snel bij :P
Mja, ster niet echt in de zin van BN-er ofzo maar gewoon iemand die jij als ster ziet... Da's dan wel jammer. Want heb de laatste tijd behoorlijk wat BN-ers weten vast te leggen :9
xces schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:16:

@julius; ben zwaar jaloers op jullie! Zou ook wel een keer met mijn cam op een feest willen lopen, al is het alleen maar om er een hoop van op te steken. Moet het tot nu toe doen met locaties als bijv. Stratumseind in eindhoven (waar ik zeer goede contacten heb met diverse horeca zaken) Ach ja, om te fotograferen in low light is het een zeer goede leerschool ;)
Bwahaha, Stratumseind! (doet me denken aan;) Had daar bijna een opdrachtje, maar "ik zal proberen een biertje naar je toe te schuiven" vond ik toch wat te min om het halve land voor door te reizen :X. Mja, heb er een avondje stappen zonder cam van gemaakt met een andere GoTer :Y), was ook leuk.

Mja, de tips, probeer es wat in kroegen party people pics te schieten. Wellicht in het begin bij vrienden. Als het naar jouw idee aardig lukt probeer dan es een medium te vinden. Hier in Den Haag staan de verschillende party sites te springen om mensen zowat. Ik ken er iig verschillende die zowat blijvend vacatures hebben open staan. Vergis je niet, 't is niet zomaar een kwestie van zomaar meteen binnen komen bij de grote organisaties. Toen ik in juni er es wat mee ging "experimenteren" moet ik toegeven had ik wel een redelijk vliegende start. Meteen een pakkend medium waar ik mee hier in Den Haag toch wel naar de grotere events kon gaan. Maar was best tricky, met vrijwel geen ervaring op dat gebied zeggen dat je het toch kan ;). Mja, van verschillende bekenden van GoT (Floris, HunterPro) heb ik goede tips gehad. En zonder de samenwerking met neographikal was ik er ook niet gekomen. Verder was het ook puur geluk hebben, op de avond dat ik met RepSLET in gesprek kwam, had ik eigenlijk op een ander feest willen staan. Maar omdat ze me cancelden (wat consumpties en gratis toegang was te veel voor 't budget) zat ik lekker thuis wat te irc-en. En hopsa... Kwam RepSLET met een uitnodiging. Ook hij heeft me met wat basis tips ook een goede zet in de richting gegeven. Het gros van die tips kun je overigens in de TS terug vinden.

Maar wat me nog van Floris ergens is bijgebleven> 't is niet iets dat je zomaar doet, je moet er echt voor gaan en continu naar verbeteringen zoeken. En 't komt natuurlijk niet in één keer.
Iets als drinken tijdens een shoots zit er voor mij iig niet in. Alcohol sla ik vriendelijk af. Heel heel misschien 1 drankje. Maar that's it.

En ja, van verschillende mensen uit dit topic weet ik dat ze er nog verder in willen. Verder dan waar ze nu mee bezig zijn. Of iig andere dingen. Zelf ben ik voornamelijk in de regio Den Haag actief. Ik hoef maar van het bestaan van een feest te weten en ik kan er vrijwel zeker wel binnen komen (zolang het openbaar is). Maar het leukste is natuurlijk om toch naar de grotere events toe te gaan. Ook voor mij is het nog steeds moeilijk om binnen te komen.

Netwerken, netwerken, netwerken, tikkeltje brutaal zijn maar opletten dat je geen verkeerde zetten maakt... En oh ja, je apparatuur moet je ook wel een beetje mee hebben ;)

Zo onderhand vind ik het wel leuk om te weten dat de verschillende mensen hier zowaar een schare aan fans krijgen, als ik het zo mag uitdrukken ;)

[ Voor 74% gewijzigd door jules op 25-10-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xces schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:16:

Tsja, vaak moet je eerst een medium hebben waar je voor schiet. Voor de tent/club/party waar je voor zou willen schieten moet er wel een beeld zijn van waar jou foto's terecht gaan komen. Op het moment dat je dat hebt moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken en eens een mailtje richting bijvoorbeeld de Effenaar sturen. Vriendelijk vragen of je een keer mag komen schieten, jezelf een beetje verkopen, vertellen wat je zoal gedaan hebt, liefst met links naar je werk. Je zal er actief achteraan moeten gaan.

Niet geschoten is altijd mis :+ (HAH! sorry, dat woordgrapje kon ik even niet laten :) )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Roflol @ Jst's woordgrapje.

hmz, was idd wat bekende gelegenheden vergeten op te noemen waar je naar toe kan gaan als je een medium hebt. Weet niet wat er over is gebleven van de DansSalon de laatste tijd? Maar daar kan je ook prima naar binnen. Ergens in't midden van Stratumseind zit ook een gelegenheid met op 3-4 m hoogte de DJ booth. Die tent is op zich ook leuk om te schieten. Al mis je er wel nog de leukere verlichting uit m'n hoofd, maar 't is zeker een leuke tent om enigszins te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb gister een de nieuwe eos350d, met flitser gekregen (420ex) en ff mee naar huis genomen en getest. Super! Kzie duidelijk de verschillen. Ga even me baas lief aankijken of ik hem dit weekend meemag naar een feestje.. tevens ook de Sigma DL Zoom 75-300 testen, maar weet niet of dit wat word, discotheek is vrij donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
och, dat ligt meer aan je handen dan aan je lens imo :) die paar stops moet je wel stil kunnen houden. Als ik met m'n ongetrainde (;)) brakke harses, slecht geslapen etc een non-VR 200 mm op 1/60 stil kan houden uit het losse handje om vanaf de bar war je ff staat te praten een dj-mugshot te doen, moet je met een 75-300 op 75 tot 150 mm echt wel een behoorlijk eind komen imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Scherp is ook maar relatief :Y)

Op het moment dat je schiet voor webfoto's, dan betekent dat dat je flink kan croppen en/of resizen. Dat was iets waar ik bij TodaysArt (355x233 en 233x355) en ook bij Strike One (enkel 405x270) beter rekening mee had kunnen houden. Op het moment dat je de ruimte hebt omdat het eindresultaat nog pak 'em beet 6 tot 9 keer verkleind gaat worden kan je behoorlijk wat onscherpte negeren en/of digitaal veel verder inzoomen door selectief te croppen.

Ik weet dat ik op dat punt behoorlijk wat heb laten liggen in die 2 bovengenoemde shots. Het punt is dat ik gemenge gevoellens heb over nabewerken. Aan de ene kant vind ik dat ik gewoon 'as is' moet blijven. Dit is wat ik schoot, punt. Plus dat er een bepaalde hoeveelheid aan luiheid meespeelt en ik geen zin heb om nog flink wat tijd in post processing te steken. Aan de andere kant knaagt het dan ook omdat er meer te halen valt dan ik er oorspronkelijk uithaal.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren/dames een vraagje!,
Wat is de minimale grote (formaat (in pixels)) als je een foto wilt laten afdrukken bij bijv de hema, mediamarkt etc. genomen met digitale camera?

Waarom dit? omdat ik op zo'n klein mogelijk format wil schieten maar dat de foto's bij afdruk toch 'mooi' zijn. (partyfoto's)

Alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Waarom op een zo klein mogelijk formaat schieten? Als het om ruimtebesparing gaat, is het absoluut verkeerde zuinigheid. Koop dan voor enkele luttele euro's een geheugenkaartje erbij.

Wat betreft het afdrukken van foto's moet je altijd zo'n 300 dpi aanhouden voor een goede (maximale) kwaliteit. Bij foto's van 15cm * 10cm (5,9" * 3,9") kom je dan dus uit op een minimale resolutie van 1771 * 1181 pix. voor een optimaal resultaat :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, als ze alleen voor web gebruikt worden dan wel. Met name in juli had ik behoorlijk wat scherpstel problemen. Daar ben ik nu gelukkig grotendeels vanaf. Een enkele plaat is nog steeds wat onscherp. Maar gezien de meeste foto's op het web gepubliceerd worden boeit dat idd niet. Maar zodra je je shoots gaat verkopen lijkt het me toch verstandiger om ze groter aan te gaan leveren en ze ook scherp te schieten.

En op wat voor formaat je ze wilt schieten? Tsja, ben het met Zoefff eens dat je beter voor de beste kwaliteit kan gaan dan brakke kwaliteit. Wellicht dat je een shoot naderhand nog weet te verkopen? Ik heb mijn werk al in gedrukte varianten gezien. Al hadden ze het wel uit formaatje 400x266 weten te trekken. Behoorlijk knap! En kwaliteits verlies heb ik iig niet kunnen constateren. Al is dat ook afhankelijk van het soort papier en de gebruikte druk techniek.
Bij lagere kwaliteiten is 200 dpi ruim voldoende, maar foto kwaliteit vereist al snel richting 300 dpi idd. Ook de grootte is afhankelijk, is het formaat posten dan kan zelfs 100 dpi al ruim voldoende zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb nu die flitser op me cam, en die zware zoomlens erop..en ik heb niet zo'n stevig figuur, dus hij word me snel te zwaar :) Kan ik ook niks aan doen maargoed :P

Denk dat ik die lens weer snel wegstop :)

Trouwens heb een leuk idee (afgezien van een andere q-dance fotograaf (Carlos)) die had in ze kamer, een aantal mooie foto's afgedrukt op a3 geloof ik, en die hingen in ze kamer. Lijkt mij ook leuk in me nieuwe huis :)

Nog meer mensen hier met zulke dingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Over een maandje ben ik jarig, dan hoop ik een degelijke Dslr kan kopen, of iig iets met betere mogelijkheden dan mijn huidige Fuji S3500, wat eigenlijk de miskoop van het jaar is ;(

Fuji S9500
Canon D350 / 300

evt zelfs 2ehands.

Wat me ook handig lijkt zijn visitekaartjes, webspace(hoeveel mb? etc), oorbescherming etc. (Ik had zaterdag ook enorm last van doofheid toen ik naar huis reed) etc.

Verder vroeg ik me af in hoeverre het mogelijk is om eens met 1 van jullie mee te kunnen(als ik mijn nieuwe cam heb enzo)?

Effe wat kleine impressies van foto's met mijn huidige cam (1579 is vaag maar de compositie was tof O+ )

Link erbij is wel handig :+
http://members.home.nl/f.schothorst/UploadGoT/

[ Voor 8% gewijzigd door Bertus op 26-10-2005 17:21 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.axeweb.nl/upload/groep1.jpg
Geschoten met mijn eigen EOS350D :)

Afbeeldingslocatie: http://www.axeweb.nl/upload/lens1.jpg
Sigma lens..DL Zoom 75-300 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Binne, als PF'er weet jij dit misschien wel... afgelopen Strike One was er iemand van PF binnen (geen foto, denk reportertje oid), daar heb ik een foto van geschoten maar die wilde ze graag hebben. Ben alleen nogal hard dr nickname vergeten. Weet dat het eindigde op twee x'jes. Is er @ PF iets van een intekenlijst ofzo waar je aan kunt zien wie er van PF (met crewbandje, dus niet een 'gewone' bezoeker) op dat feest zijn geweest? :)

Trouwens, als je veel met tungsten licht werkt (sfeerverlichting binnen), zeker als dat beweegt, is het aan te raden om je UV-filter van je lens af te laten. Dat flaret als een gek, en blij word je daar niet van.
Bertus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:19:
Over een maandje ben ik jarig, dan hoop ik een degelijke Dslr kan kopen, of iig iets met betere mogelijkheden dan mijn huidige Fuji S3500, wat eigenlijk de miskoop van het jaar is ;(

Fuji S9500
Canon D350 / 300

evt zelfs 2ehands.

Wat me ook handig lijkt zijn visitekaartjes, webspace(hoeveel mb? etc), oorbescherming etc. (Ik had zaterdag ook enorm last van doofheid toen ik naar huis reed) etc.

Verder vroeg ik me af in hoeverre het mogelijk is om eens met 1 van jullie mee te kunnen(als ik mijn nieuwe cam heb enzo)?

Effe wat kleine impressies van foto's met mijn huidige cam (1579 is vaag maar de compositie was tof O+ )

hmm, erg onder de indruk ben ik niet als ik heel eerlijk ben :) Foto's die wel scherp zijn bevatten geen sfeer, foto's die mogelijk eits van sfeer bevatten zijn niet scherp. Daar gaat iets fout ;) en als ik heel eerlijk ben is dat meer kunnen dan cammen, als je begrijpt wat ik bedoel. Vraag me in die zin af of een (zware) dSLR je gaat helpen of het juist nog erger gaat maken.
Verder zijn oordoppen bij een hoop organisaties simpelweg verplicht. Ik heb altijd 8 sets oordoppen in m'n tas zitten (flinke doos thuis staan), en check ook altijd of de mensen die ik meeneem zelf oordoppen hebben. If not, krijgen ze die van mij (en als zoiemand zichzelf zo verstandig vindt dat ie ze niet nodig acht, kan ie een volgende keer mee probably ook shaken ;)). Het is fijn om er meer mee te hebben, heb het vaak gehad dat iemand waarmee je moet samenwerken geen doppen bij zich heeft en die kun je dan wel blij maken. :)

[ Voor 70% gewijzigd door HunterPro op 26-10-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
http://dance.phono.nl/mod...ex&include=view_album.php

Deze sets zijn met de S3500 genomen (m'n eigen cam was in reparatie). Als je een beetje kunt improviseren dan zijn leuke foto's best mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:31:
Binne, als PF'er weet jij dit misschien wel... afgelopen Strike One was er iemand van PF binnen (geen foto, denk reportertje oid), daar heb ik een foto van geschoten maar die wilde ze graag hebben. Ben alleen nogal hard dr nickname vergeten. Weet dat het eindigde op twee x'jes. Is er @ PF iets van een intekenlijst ofzo waar je aan kunt zien wie er van PF (met crewbandje, dus niet een 'gewone' bezoeker) op dat feest zijn geweest? :)
Euhm.. ff denken ik kan het wel even in een topic gooien? Niet voor iedereen toegangkelijk.. beetje ala huiskamer maar dan voor crew en fotografen..? Heb je de foto maybe ook?

Zou zo niemand weten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:39:
[...]

Euhm.. ff denken ik kan het wel even in een topic gooien? Niet voor iedereen toegangkelijk.. beetje ala huiskamer maar dan voor crew en fotografen..? Heb je de foto maybe ook?

Zou zo niemand weten...
uiteraerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051022%20Strike%20One/DSC_5346.jpg

nog even een kleine sfeer-impressie van het feest:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051022%20Strike%20One/DSC_5026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051022%20Strike%20One/DSC_5041.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051022%20Strike%20One/DSC_5064.jpg

:) leuk fuifje.

[ Voor 26% gewijzigd door HunterPro op 26-10-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ken ik niet.. misschien Snuggle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56

Fuji S9500
Canon D350 / 300

evt zelfs 2ehands.

Ik gok dat je een van die mensen bent die een DSLR koopt omdat het *hot* is... nouja, niet kopen dan. Effe mierenpijpen, maar het is 350D niet D350.

Visitekaartjes? Waarom? Ben je zo goed dat je stoere site met nog stoerdere foto's gaat maken die boven de rest uitspringt? Of ben je gewoon beter dan al die andere partysites? Of zit ik er helemaal naast >:) Kijk voor webspace op : Webhosters.nl

Volgens mij wil iedereen hier je wel helpen..... doe maar een bod zou ik zeggen.
Of je leest gewoon dit topic (en het vorige deel) goed door en probeert gewoon wat verschillende dingen als je eenmaal die camera hebt.

Oh en mijn mening over je foto's?..... Laat maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja :/ Kijk, er staan wel leuke meiden op, daar niet van, maar laat ze dan wel ff lief in de camera lachen. Het lijkt nu net alsof je ze er stiekum op zet ;) Verder iets minder hard flitsen, voor een minder wit voorhoofd. En even door PS heen halen scheelt ook een hele hoop.
Zoals het nu is zijn het niet meer dan simpele snapshots, dus de volgende keer iets beter je best doen.
HunterPro schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:31:
Verder zijn oordoppen bij een hoop organisaties simpelweg verplicht. Ik heb altijd 8 sets oordoppen in m'n tas zitten (flinke doos thuis staan)
Waar kun je die doppen in groot verpakking krijgen? Ik heb ze normaal bij etos vandaan, maar zo goedkoop vind ik het nog niet (oké goedkoper dan een gehoorapparaat natuurlijk :+)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 17:59 . Reden: ff een en ander toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
visitekaartjes... ik schoot afgelopen weekend voor UDC, dus 'wat nou visitekaartjes'. Vervolgens gemerkt dat mensen UDC niet kunnen spellen ('wat, joe bie sie?'), en mensen strike one punt com ook niet snappen. Toen zag ik bij de geluidsman van de Female stage een watervaste stift liggen, en vervolgens fijn groot UDC.NL op m'n linker hand geschreven. Scheelt schreeuwen :P

En dan nog een meisje 'heb je echt geen kaartje? :| moet ik dan door AL die fotoooos heenklikken??? :/ :'('. Tja, dan houdt het op hoor. :P

Oordoppen komen van een groothandel hier in de buurt (enschede)... keer meebesteld met een kroeg waar ik veel werk. Zal het ff navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:29:
[afbeelding]
Geschoten met me eigen EOS350D :)

[afbeelding]
Sigma lens..DL Zoom 75-300 :)
Kleine 350D, grote toeter er voor, grote flitsert er bovenop... Je snapt dat dit wanhopig schreeuwt om een vertikale grip en een hand-strap he? :Y)

(Maar zonder gekheid, ik denk dat dit een welkome verbetering voor je zou betekenen, neem het dus serieus in overweging, zou ik zeggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
RepSLET schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:50:
[...]

Ik gok dat je een van die mensen bent die een DSLR koopt omdat het *hot* is... nouja, niet kopen dan. Effe mierenpijpen, maar het is 350D niet D350.

Visitekaartjes? Waarom? Ben je zo goed dat je stoere site met nog stoerdere foto's gaat maken die boven de rest uitspringt? Of ben je gewoon beter dan al die andere partysites? Of zit ik er helemaal naast >:) Kijk voor webspace op : Webhosters.nl

Volgens mij wil iedereen hier je wel helpen..... doe maar een bod zou ik zeggen.
Of je leest gewoon dit topic (en het vorige deel) goed door en probeert gewoon wat verschillende dingen als je eenmaal die camera hebt.

Oh en mijn mening over je foto's?..... Laat maar
Nee, ik koop geen Dslr omdat het stoer is, of om een zo groot mogelijke camera in handen te hebben.

Visitekaartjes omdat ik lees dat het belangrijk is om veel contacten op te doen, en te onderhouden.
Het lijkt me in een lawaaierige omgeving niet zo handig om naar elkaar te gaan schreeuwen etc.
Een net kaartje komt gewoon beter over.

Over mijn foto's, ik begin net, heb er veel plezier in, en ben ook niet echt in de meest inspirerende tenten geweest (lees: de gemiddelde kroegdiscotheek op zaterdagavond met een DJ van het huis)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:15:
Dus we hebben weer een nieuwe Party Fotograaf erbij? Foute afkorting trouwens ;)
Hmm als je mij bedoelt i hope :>
Maar dan hopelijk wel met een nieuwe camera...
ruis / traagheid :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm oordoppen in grootverpakking

Ik ruik een inkoopactie, ze zijn bij de DA/Etos nl. schreeuwend duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:09:
[...]
en ben ook niet echt in de meest inspirerende tenten geweest (lees: de gemiddelde kroegdiscotheek op zaterdagavond met een DJ van het huis)
Dat hoeft ook niet, dat kan ook bij een feestje met maar 75 man in een piep klein café. Het ligt er maar aan hoe je het doet. Vooral proberen zoveel mogelijk sfeer mee te pakken.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7596.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7661.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7671.JPG
Ja hij heeft z'n ogen dicht, maar dat heeft ie altijd (een reflex waar die niets aan kan doen :+ )

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7684.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7734.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/feest/thumbnails/thumb_DSC_7748.jpg
neographikal schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:17:

Ik ben voor :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik zal es gaan kijken :) wat betaal je er nu voor bij de DA/Etos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
€4,35 ofzo voor 5 paar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik ga nu naar een tent in Sellingen, ben er nog nooit geweest, ik zal iig jullie tips meenemen en jullie horen het wel :+

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Fuji S9500
Canon D350 / 300
Interesseer je eerst in het spul en wat je eigen foto kwaliteiten zijn :Y). 't Is niet zomaar portretjes schieten, tenminste, da's niet het niveau wat we hier terug zien iig... Oftewel, in dit topic word wel beter gepost dan de gemiddelde kroeg shoot voor een lokale partysite. (:X, ai, waar ben ik eigenlijk mee bezig dan? :X ;) )

Wat anderen hier bedoelen te zeggen is (naar mijn idee), dat je nog maar aan't begin staat van foto's maken. Compositie > je foto's zien eruit alsof je dat kruisje in't midden op de gezichten hebt gemikt omdat je daar naar kijkt... Maar echt veel boeiends boven het hoofd is er in een gemiddelde kroeg niet te zien, laat het dan ook achterwege ;). Verder is het handig om iig de startpost door te lezen.
Wat me ook handig lijkt zijn visitekaartjes
plz, forget these! Ik heb gemerkt dat ik ze na 3-4 maanden pas _echt_ hard nodig had omdat ik m'n eigen kwaliteit pas een beetje in de buurt vond komen van waar ik naar toe wilde... Zelfreflectie is ook errug belangrijk!
webspace(hoeveel mb? etc)
Kijk es rond bij wat andere party sites doen, bepaal dan waar je jezelf wilt plaatsen. Slinger fotosjop es aan, kijk hoe groot de plaatjes worden in de door jouw gewenste kwaliteit. Serie grotes x bestandsgrotes x hoeveelheid shoots en je hebt zo ongeveer je antwoord :Y)
oorbescherming etc. (Ik had zaterdag ook enorm last van doofheid toen ik naar huis reed) etc.
als je nu al over de 1e post heen leest.... laat ook maar...
......

Na aankoop van m'n F65 analoge cam jaaaaren geleden (had eerst een analoge compact cam) schoot ik bar slechte platen. Naar mijn idee veel minder goed dan die compact cam. Pas toen ik de cam leerde kennen met al z'n nukken ging het me al een stuk beter af. En ja, ook mijn D70 heeft z'n beperkingen. @ 1600 ISO is ie niet ruisvrij om maar een voorbeeldje te noemen. Maar met een paar truukjes kan je er toch nog best nette platen uithalen :Y)
me? m'n of mijn als we gaan mierevingeren (ps RepSLET, de meeste mieren zijn vrouwtjes, die mannelijke mieren leven niet lang ;) )
Hmz, nu ik hem weer zie, 'k vind hem toch wel wat hebben. De uitdrukking van hem, die spot achter hem, naaaise! :) Wellicht alleen wat veel omgeving eromheen? Of is dat expres gedaan om geen vervormd hoofd te krijgen?
RepSLET schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:50:
Ik gok dat je een van die mensen bent die een DSLR koopt omdat het *hot* is... nouja, niet kopen dan.
:Y)
Effe mierenpijpen
't was mierevingeren he;) :Y)
Woei, daar had ik nog niet aan gedacht! :Y) Wie bied?
HunterPro schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:01:
visitekaartjes... ik schoot afgelopen weekend voor UDC, dus 'wat nou visitekaartjes'. Vervolgens gemerkt dat mensen UDC niet kunnen spellen ('wat, joe bie sie?'), en mensen strike one punt com ook niet snappen. Toen zag ik bij de geluidsman van de Female stage een watervaste stift liggen, en vervolgens fijn groot UDC.NL op m'n linker hand geschreven. Scheelt schreeuwen :P
Hmz, komen ze op een feest van UDC kennen ze UDC niet :X.

Trouwens, heb truukje gevonden waardoor men mij wel verstaat met m'n Party mania :+
"Partie Mhánia" ipv "partie menia"
Oordoppen komen van een groothandel hier in de buurt (enschede)... keer meebesteld met een kroeg waar ik veel werk. Zal het ff navragen.
Hmz, 'k zij 't toevallig ook afgelopen weekend tegen een eigenaar; "joh als je een doosje wilt hebben, geef ff een gil" (groot verpakking dus he ;) ) Al liep z'n eigen personeel er niet mee rond; "ik hoor ze niet", zei hij met een grijns :X
Bertus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:09:
Nee, ik koop geen Dslr omdat het stoer is, of om een zo groot mogelijke camera in handen te hebben.
Waarom dan wel? Naar't schijnt kan je met die 3500 dus ook prima foto's schieten :Y).
Visitekaartjes omdat ik lees dat het belangrijk is om veel contacten op te doen, en te onderhouden.
Het lijkt me in een lawaaierige omgeving niet zo handig om naar elkaar te gaan schreeuwen etc.
Een net kaartje komt gewoon beter over.
Je hoeft niet persee te strooien met je eigen kaartjes. Ik kreeg er in't begin ook een hoop in m'n handen gedrukt. En met alleen het afgeven van je visitekaartje kom je er niet. Maak een babbel, laat een indruk achter.
Over mijn foto's, ik begin net, heb er veel plezier in, en ben ook niet echt in de meest inspirerende tenten geweest (lees: de gemiddelde kroegdiscotheek op zaterdagavond met een DJ van het huis)
Ken je plaats dan. Ga niet meteen mee met iemand die zichzelf al bewezen heeft in't circuit. Behalve dat je er wel wat van leert (de basis fotografie) zul je waarschijnlijk niet veel verder komen die eerste keer met leren. Uiteraard worden ook jouw foto's verwacht. En als die vies tegenvallen verpest je het meteen voor jezelf. Zo hoef ik voorlopig als ik er aan terug denk m'n hoofd niet meer te laten zien in een club in Arnhem. @ Neo; wellicht dat we daarom niks meer gehoord hebben ;) :X. Wel jammer van Mark btw.

d'r is zoveel waar je aan moet werken, en wat er in de TS vast wel ergens gezegt word; "'t is niet iets wat je zomaar ff doet"
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:09:
[...]

Hmm als je mij bedoelt i hope :>
Maar dan hopelijk wel met een nieuwe camera...
ruis / traagheid :X
Ai, traagheid, ruikt naar m'n good old Minolta Dimage 5 :X. Maar 't resultat mag er naar mijn idee wel wezen hoor :Y)

Oh ja, en voor diegenen die in't verleden me al es gevraagt hebben om mee te gaan > stuur of bel je planning es op/door! Stelletje verwende nesten! Want ik krijg steeds meer vraag ernaar :X Straks moeten jullie gaan bieden ervoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 26-10-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:02:
[...]

Kleine 350D, grote toeter er voor, grote flitsert er bovenop... Je snapt dat dit wanhopig schreeuwt om een vertikale grip en een hand-strap he? :Y)

(Maar zonder gekheid, ik denk dat dit een welkome verbetering voor je zou betekenen, neem het dus serieus in overweging, zou ik zeggen.)
I know :)

De flitser heb ik voor mijn werk, en gebruik ik nu ook wel even. Die lens ook te leen voor een tijdje. Maar misschien in de toekomst :) Flitser bevalt zeeeer goed. en dan denk ik ook wel aan een grip.

@julius.. MIJN EOS350D .. zo goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:25:
[...]

I know :)

De flitser heb ik voor me werk, en gebruik ik nu ook wel even. Die lens ook te leen voor een tijdje. Maar misschien in de toekomst :) Flitser bevalt zeeeer goed. en dan denk ik ook wel aan een grip.

@julius.. MIJN EOS350D .. zo goed ;)
Heel goed, thumbs up, alleen staat er nog steeds een foutske in je post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/dark/smileys/thumbup.gif Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/dark/smileys/thumbup.gif Afbeeldingslocatie: http://partyflock.nl/images/dark/smileys/thumbup.gif Zo beter ;)

@Hunterpro..die persoon al gevonden? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

:+ Thumbs up :)

[/end of mierevinger modus]

[ Voor 52% gewijzigd door jules op 26-10-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
binne: nope :P

en juul, zin om kaalkopjes te gaan schieten @ nightmare in rotterdam? :P of zijn er nog andere vrijwilligers :) (wel een beetje portfolio en apparatuur vereist :))

[ Voor 34% gewijzigd door HunterPro op 26-10-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Had liever UFC.nu gespamt. Zit wat familie achter. Hmz, moet ik ook nog altijd es gaan verblijden met een shoot :X

[/spam]
HunterPro schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:33:
en juul, zin om kaalkopjes te gaan schieten @ nightmare in rotterdam? :P of zijn er nog andere vrijwilligers :)
Hmz, @ 17 dec? Heb nog geen betaalde shoot, guess we've got a date :+
Welcome to wonderland

Party people are getting ready for one of the biggest indoor hardcore happenings ever held in The Netherlands. Ahoy' Rotterdam is ready for a massive hardcore experience that´ll be talked about for a long time to come. The name of this event: “A Nightmare in Rotterdam – Welcome to wonderland ”.
Ben benieuwd of ik van 22.00-07.30u gestamp trek aan m'n hoofd. Moet nog maar es goed oefenen met wat harders luisteren hier thuis, zullen m'n huisgenoten leuk vinden :Y) Hmz, doet me denken aan de breakbeat troep van Lowlander :+
Anyway, die tijd zelf trek ik wel tot zo vroeg. Zal waarschijnlijk wel in de trein naar huis maffen worden :+ Eerste tram vanaf 't station vertrekt om 08.15u. Jij hebt zeker geen slaapplaats nodig? (Bikkel :P)
(wel een beetje portfolio en apparatuur vereist :))
Ah, was het de fish eye die het hem deed? :+

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 27-10-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
nee, die moet je thuislaten. :P :+

[ Voor 38% gewijzigd door HunterPro op 27-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

'k Ga UDC es verrassen met fisheye neusgaten fotografie :Y), dan zie je die kaalkopjes niet zo :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

julius schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:16:
'k Ga UDC es verrassen met fisheye neusgaten fotografie :Y), dan zie je die kaalkopjes niet zo :P :+
:( :P

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat gestamp valt best mee een nacht hoor Juul, misschien dat er zelfs een triodate van gemaakt kan worden? Ik ga even naar de lineup kijken, maar als ik een slaapplekkie bij Juul kan krijgen de volgende dag en de lineup kan me een beetje bekoren dan valt er vast wat te regelen :Y)

edit: prut dat weekend staat er feitelijk al iets, ik ga eens kijken of er wat te regelen valt :)

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 27-10-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ben toch wel benieuwd wie Juul is? :+

Gezelli :Y) Weer mini GoT meet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neo.. nog bedankt voor je hulp met gedataback, heb mijn foto's weer van 3 maanden _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen probleem hoor :) En wat hebben we hiervan geleerd? Dvd'tjes branden van je foto's :Y)

[ Voor 63% gewijzigd door neographikal op 27-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, je leert het nog steeds niet hé Binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :P

ik heb net al MIJN foto's gebrand op DVD, goed van mij he B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:58:
lol :P

ik heb net al MIJN foto's gebrand op DVD, goed van mij he B)
Nu nog een backup op een externe hd.... en NOG een backup op DVD die je lekker bij je ouders ofzo legt. En dit dan iedere maand doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik neem mijn dvd's mee naar het werk, en kopieer ze hier op mijn eigen pc.

Heb ik toch ergens nog een 3e backup :)
Oppenhuizen A7 (Fr)- Een 49-jarige Amsterdammer is donderdag vlak na 13.00 uur bekeurd. De man stond te fotograferen op de vluchtstrook van de rijksweg A7. De fotograaf had zijn auto boven op het aquaduct geparkeerd en was te voet naar beneden gelopen.

Meerdere automobilisten remden bij het inrijden van de tunnel af toen ze de fotograaf in beeld kregen, deze stond op de vluchtstrook met zijn fototoestel op een statief. De man kreeg een boete van E 95,-.
Ik rij daar vaak genoeg langs.. but it wasn't me :P

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zijn die party foto's dusdanig waardevol om ze 3 dubbel te backuppen? Als ze wellicht vet geld op hebben gebracht dan is het idd aan te raden, maar een gemiddelde shoot word hier iig nog niet opgeslagen met die zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik brand gewoon alles op dvd, plain and simple :) En zo'n schijfje kost je tegenwoordig de kop ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:06:
Nou, ik heb nu die flitser op me cam, en die zware zoomlens erop..en ik heb niet zo'n stevig figuur, dus hij word me snel te zwaar :) Kan ik ook niks aan doen maargoed :P

Denk dat ik die lens weer snel wegstop :)

Trouwens heb een leuk idee (afgezien van een andere q-dance fotograaf (Carlos)) die had in ze kamer, een aantal mooie foto's afgedrukt op a3 geloof ik, en die hingen in ze kamer. Lijkt mij ook leuk in me nieuwe huis :)

Nog meer mensen hier met zulke dingen?
Afdrukken heb ik er een stuk of 350 van op 10x15; ik heb er wel een bergje laten afdrukken op A3, A2 en zelfs groter. Bij een aantal van mijn opdrachtgevers hangen foto's in huis, op kantoor, in de studio e.d.
In mijn nieuwe huis wil ik in mijn werkkamer een stel foto's ophangen, 50x75cm oid :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
10x15 afdrukken kunnen mij nooit echt boeien, als ik afdruk is het minimaal 45x30 :) Beetje formaat is altijd wel prettig, paar lijstjes van de Blokker erbij en het is leuke decoratie in je kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic
Als je dat nou eens onder werktijd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

magica: Wat was? Leuke decoratie in je kamer? :?

Dadelijk naar A'dam om te schieten en hoewel ik echt de creme-de-la-creme voor mijn lens heb... Heb ik er verbazingwekkend weinig zin in in :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
* HunterPro aait floor, een feest wordt niet alleen gemaakt door de dj's, je moet er ook zelf zin in hebben ;) zware week zeker? :)

overigens kan ik dozen oordoppen kopen met daarin 250 (-6, +0) stuks. Wat wil zeggen dat er in een doos tussen de 244 en 250 zitten. Ik ga voor de zekerheid van 244 uit.

Het gaat om de volgende oordoppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/dezedoppen.jpg

Het gaat om Aearo E•A•RTM Classic® doppen, in Pillow PakTM. (jaja :P) Het zijn gele, hard-schuim doppen. NRR (noise reduction rate) is 28-33 dB, niet-lineair. Voor dance prima bruikbaar, tenzij je een zeurdoos danwel liefhebber bent, dan koop je exinores (maar die zijn ook fors duurder).
alleen dan netjes per 2 verpakt in een kartonnetje, en in een vierkante omdoos geleverd.

De doppen zijn wasbaar en 100% recyclebaar. Wat best aardig werkt is een paar paar doppen in je broekzak te laten zitten als je die in de wasmachine gooit (ja dat heb ik inderdaad per ongeluk uitgevonden ;)). De fabrikant geeft ook aan dat ze wasbaar zijn. Zolang ze vochtig zijn zijn ze echter erg lastig om in je oor te krijgen. De doppen zijn cylindrisch, en vullen je gehoorgang netjes op nadat je ze eerst plat hebt gerold en in je oor hebt geschoven. Hierdoor ben je zekerder van een goede afsluiting dan bij de rubberen doppen die je met een stokje in en uit je oren moet halen (die willen nog wel eens een beetje speling geven).

Oordopjes bij mij bestellen kan dus - voor 10 euro (inc btw) heb je 40 setjes.Verzenden kost denk ik daar nog een euro bovenop (denk dat ik ze in A4-enveloppen ga gooien :)). Daar draai ik per setje een heel klein beetje winst op, dat klopt, maar ik ben bang dat ik errug veel handling eraan krijg. Vandaar, dan kan ik misschien aan het eind een paar biertjes kopen om mezelf te belonen voor al dat harde werk. ;) Als je er meer bestelt kost het je wel stukken minder.

De prijzen worden:

40 stuks - 10 euro (+1 eur verzendkosten)
100 stuks - 20 euro (+2 eur verzendkosten denk ik)
~250 stuks - 45 euro (hele doos dus, not a clue wat verzenden kost, dan moet ik eerst gaan wegen :))

Dit zijn ook de enige bestelvolumes cq opties. Alle prijzen zijn inclusief BTW en bij bestellingen krijg je gewoon een net factuurtje erbij. Daarnaast en vooral bovendien ben ik niet aansprakelijk voor defecte, misvormde of andersoortig gebrekkige kwaliteit oordoppen. Tevens ben ik op geen enkele wijze aansprakelijk voor enige vorm van schade, direct danwel indirect, door het gebruik van danwel het vertrouwen in deze oordoppen. Zo, dat is er ff uit :P Komt er op neer dat het prima spul is (ik gebruik ze dus ook) maar je weet nooit enzo :P

Stuur mij maar een mailtje op woeioordopjes (at) mediatoko (dot) nl met daarin je adresgegevens, het aantal dat je wilt bestellen, en het totaalbedrag. Over exact een week stuur ik iedereen die zich dan aangemeld heeft een mailtje met betaalgegevens. Na weer een week moet dan al het geld binnen zijn, ga ik bestellen, binnenkrijgen en pakjes maken.

poehee, dat was een stevige post :P

[ Voor 34% gewijzigd door HunterPro op 28-10-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL@Floris, maar het is een reactie op z'n signature

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:18:

Dadelijk naar A'dam om te schieten en hoewel ik echt de creme-de-la-creme voor mijn lens heb... Heb ik er verbazingwekkend weinig zin in in :X
zwaar leven heb je toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
het is en blijft gewoon werk, en als je een sociaal leven en een vriendin hebt, bovendien erg onhandig werk vanwege de tijd waarop de events meestal gepland staan. Als je koffie rondbrengt op kantoor, maakt het ook geen drol uit of dat naar de postkamer moet of naar de chef bovenin, het blijft koffie rondbrengen wat gewoon werk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@ HunterPro: geweldig aanbod die doppies, mail sent :)

@ Floris: Damn, echt zwaar leven heb jij. De creme de la creme op de plaat zetten, terwijl je er geen zin in hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

@ Hunterpro, ik ga ook bestellen maar mijn vriendin wacht op me :p mail je morgen of overmorgen voor 10 euro (40 setjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat ik trouwens wel kan aanraden voor die doppen is om toch een stevig en handzaam doosje te regelen daarvoor. Want die kartonnen dingen zijn compleet crap, iig voor niet meer dan 2 x gebruik. De doosjes van de Etos of van de Hema zorgen ervoor dat ik mijn setjes minimaal een 10x kan gebruiken.

In beide doosjes (Etos; rond wit doosje met opdruk "herriestoppers", Hema; vierkant doorzichtig doosje) is ruime voor 2 setjes ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:26
neographikal schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:17:

ear gehoorbescherming

Zijn voor "industrieel" gebruik, ik weet niet of je voor parties liever een ander soort doppen wilt hebben. Ik gebruik ze wanneer ik aan het klussen ben. En van het zomer, toen ik in een fabriek aan het werk was, gebruikte ik ze ook. Ik moest een stalen vloer (don't ask) modificeren: grote stalen platen weghalen, doormidden knippen en weer terugplaatsen. Dat gaat gepaard met een hoop herrie (grote hamers, boormachines, luchtmoersleutels enz). Wanneer je die doppen in hebt, merk je alleen aan het feit dat iedereen je kwaad aankijkt dat je een hoop herrie aan het maken bent :Y)

owwjah: ze werken ook perfect tegen schlager muziek van die electricien-eikels :( 8)

edit: hmm, in het vervolg eerst het topic helemaal lezen voordat je iets post 8)7 Hunter was me al voor :+

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond op 29-10-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteravond es wat geëxperimenteerd met 2 feesten op 1 avond. Eerste feest begon het pas wat later te lopen dan ik had gepland, daarnaast was het niet echt volle bak. Tweede feest was het ook niet super super vol. Mja, je kunt natuurlijk ook niet alles van te voren plannen, zeker gezien dat dance festival in Amsterdam wat heel wat mensjes getrokken zal hebben.

Beide lokaties waren redelijk donker, wat timen met het licht icm people shots om sfeer foto's te creëeren best wel moeilijk maakte. Op een gegeven moment maar overgegeven aan de ruisparade en op 1600 ISO verder gegaan. Dan maar wat anti ruis actions weer activeren :Y)

Wat doen jullie in zulke situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, die IA van HunterPro, maar kan dat verder op inkoopacties.net? :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
nee, daarom wil ik het ook via mail afhandelen en geen rommel hier in het topic, ik heb geen zin in IA.net omdat ik geen zin heb in zoveel afname. Er wordt geen betere prijs geregeld als er meer verkocht wordt dus is dat ook niet interessant. Bovendien zou het volgens de regels van ia.net een commerciele IA zijn omdat ik in totaal een paar euro verdien, en e.e.a. voor het gemak via m'n bedrijf laat lopen. Daar krijg je dan ook eerst weer uren gezeik over. Het is dus ook geen inkoopactie imo :) (en had ik al gezegd dat ik een teringhekel heb aan ia.net? :)) (anders trek je ff met een reactie in het topic even een halve offtopic discussie aan, hiervoor zijn PM, IRC en mails toch voor?)

[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 30-10-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

pvdplanet schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:35:
http://dance.phono.nl/index.php?name=gallery

In de 'female area' was de sfeer prima. Ik vind deze 2 foto's dat het best illusteren :)

[afbeelding]
Heb je meer foto's van haar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Nee, maar deze dames (met name de linker) mogen er ook wezen (Hard Bass)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/hb2.JPG

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
pvdplanet schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:21:

[afbeelding]

Hoe lang ben je zelf? Vindt het zonde van het onderwerp dat je deze van zo'n hoog standpunt genomen hebt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mag je voor mij es verklaren dan. Anders lijkt het publiek op de achtergrond een lijn te zijn die ter hoogte van hun nekken loopt bijv. Volgens mij niet geheel een interessante compo :Y)

vb;
Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-09-23Todaysart/jules_todaysart_20050923_034.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ik ben 1.94m. Sowieso ben ik geen fan van het schieten op ooghoogte. Vrouwen het liefst van zo hoog mogelijk zodat je geen onderkinnen ziet maar onschuldige blikken omhoog. En heren het liest van kniehoogte zodat ze stoerder overkomen dan ze daadwerkelijk zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/hb8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/hb00.JPG

Helaas is dit niet altijd mogelijk omdat in een volle zaal wenig ruimte voorhanden is en je zo stabiel mogelijk wilt staan. Omdat er vaak meerdere personen aan je staan te trekken wordt het al snel schieten en dan naar de volgende. Gisteren op Hard Bass was het om 22:00hr gelukkig nog lekker rustig. Die partygangers vinden een experimentje meestal prachtig. Normale pics hebben ze al genoeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door pvdplanet op 30-10-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:21:

[afbeelding]

Ziet er wel goed uit :) Hoe flits je pcies? Lekker veel achtergrond. Die wordt nogal eens weggeflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
pvdplanet schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:46:
Vrouwen het liefst van zo hoog mogelijk zodat je geen onderkinnen ziet maar onschuldige blikken omhoog. En heren het liest van kniehoogte zodat ze stoerder overkomen dan ze daadwerkelijk zijn ;)
Grappig, mijn docente Nederlands op de middelbare school had een theorie dat dat was omdat we van nature graag vrouwen meer onderdanig zien, en mannen machtiger/sterker. Bleek dat je deze manier van fotograferen (vrouwen van boven, mannen van onder) heel vaak tegenkomt, in magazines met succesvolle managers enzo. Geeft te denken :)
Maar ik geloof ook dat 't er dan gewoon mooier uit ziet hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door wacko op 30-10-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Ziet er wel goed uit :) Hoe flits je pcies? Lekker veel achtergrond. Die wordt nogal eens weggeflitst.
* neographikal wijst even op de startpost :) Staan een aantal tips in met betrekking tot flitsfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
pvdplanet schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:46:
Ik ben 1.94m. Sowieso ben ik geen fan van het schieten op ooghoogte. Vrouwen het liefst van zo hoog mogelijk zodat je geen onderkinnen ziet maar onschuldige blikken omhoog.
Pak een willekeurig fotografieboek en je zal meerdere keren lezen dat een foto van bovenaf vaak wordt gezien als iets onderdanigs. Als jij wilt dat vrouwen zo overkomen... prima.. maar ik heb ze liever arrogant op de foto en misschien zelfs stoer.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerardhenninger.nl/wp-content/storyimages/2005/okt/cocktailz/ct_okt01.jpg

Gewoon ooghoogte proberen joh... :)

Hmmz.. lees nu net Neo z'n reply. Maar goed... de tip is duidelijk

[ Voor 6% gewijzigd door GerardHenninger op 31-10-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:29:
[...]

Zoals Neo zegt.... zie TS... en anders :
lage sluitertijd (1/4) en een diafragmawaarde van 3.5 tot 5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
kinky, gerard :)

soms sta je in een club en denk je 'hey, lampjes!' :) en dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051014%20Absolutely%20Fresh%20Lunatic/DSC_4738.jpg

en je hebt toch een fisheye op je cam zitten (kop dicht julius :P):

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051014%20Absolutely%20Fresh%20Lunatic/DSC_4758.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051014%20Absolutely%20Fresh%20Lunatic/DSC_4764.jpg

en dit is een beetje een twijfelaar, snel shot, jammer dat de contouren niet superstrak zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20051014%20Absolutely%20Fresh%20Lunatic/DSC_4812.jpg

maar was destijds wel fijn feestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekend foto's gemaakt @ Wicked City in Leeuwarden.

En ik mocht de 420ex flitser lenen van me werk, maar ik ga er zeker zelf een aanschaffen! Wat een donkere tent leek, is met deze flitser opgelost. Zitten heerlijke platen bij, die ik zonder die flitser nooit kon maken.
Dit was voorlopig mijn laatste shoot, ivm met mijn huis. Dus pas in januari ofzo weer..

Zal vanavond/morgen even wat voorbeelden posten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:59:
[...]

* neographikal wijst even op de startpost :) Staan een aantal tips in met betrekking tot flitsfotografie :)
thx ;)
ging me meer om die specifieke foto. net als die van RepSLET issie lekker sfeervol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Lekkere sfeervolle (kleurrijke... jam jam) platen HunterPro. Wanneer gaan wij samen tietenschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lvn, leuke set op pf (proefsetje?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 05:48:
en dit is een beetje een twijfelaar, snel shot, jammer dat de contouren niet superstrak zijn:

[afbeelding]

maar was destijds wel fijn feestje :)
Laatste foto is dat niet sherlock? :P (links) (DJ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 05:48:

soms sta je in een club en denk je 'hey, lampjes!' :) en dan krijg je dit:

[afbeelding]
Dikke poep! Mooie plaat kwa kleuren, alleen standpunt wellicht ietsje minder
en je hebt toch een fisheye op je cam zitten (kop dicht julius :P):
'k zeg alleen; 3x fishy fish :P :+
RepSLET schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:03:
Lekkere sfeervolle (kleurrijke... jam jam) platen HunterPro. Wanneer gaan wij samen tietenschieten?
Heb jij op dinsdag avond wel es wat te doen? 'w Dacht je van Mellow Moods? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:17:
@lvn, leuke set op pf (proefsetje?)
hehe, yep
er zitten hier vast wel meer van van pf, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SnuggLe_ en nog eentje d8 ik. Maar die laatste is niet zo actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Binne ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeps, sinds 2003 :)

maar nu tot januari iig geen setjes van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
julius schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:06:

Heb jij op dinsdag avond wel es wat te doen? 'w Dacht je van Mellow Moods? >:)
Uh, is dat serieus? Beetje suf eigenlijk. Dan liever de Asta ofzo. Ik dacht meer aan I love Techno, Puurr.. etc.

Niet de One Four :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

Laatste foto is dat niet sherlock? :P (links) (DJ)
dat klopt, sherlock it is :) Inmiddels MC bij Absolutely Fresh, waar ik wel vaker plaatjes schiet.

Rep, wat vind je van trance en Armin van Buuren? :) (en heb je de avond van 12 november vrij en ben je in de buurt van Rotterdam? :))

[ Voor 21% gewijzigd door HunterPro op 01-11-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
HunterPro schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:29:
[...]

dat klopt, sherlock it is :) Inmiddels MC bij Absolutely Fresh, waar ik wel vaker plaatjes schiet.

Rep, wat vind je van trance en Armin van Buuren? :) (en heb je de avond van 12 november vrij en ben je in de buurt van Rotterdam? :))
Trance... no problem..
Armin van Buuren.... helemaal geen probleem.

Zolang het niet "zwart" staat van de mensen en m'n oren niet teveel R&B horen is het prima :P
Ik heb volgens mij niets die zaterdag.... straks even in Outlook kijken.
Wil jouw opdrachtgever mijn foto's dan ook hebben... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:10:
[...]

Uh, is dat serieus? Beetje suf eigenlijk.
Hmz, dacht dat Mellow Moods veelal wel mensen trokken. Hoop alleen dat het niet zo van die zeurders zijn als afgelopen zaterdag. Neem je een foto krijg je je kaartje terug in je handen gestopt... Tsja sorry, aan het uiterlijk kan ik iig weinig veranderen. En eerst 10 min een gezicht bestuderen vanwaarvandaan het een mooie hoek is heb je ook geen mogelijkheid voor, met name als ze dan ook nog es de gezichten gaan meedraaien. Dan hoop je liever op dat ze zelf al in een beetje charmante houding gaan staan:)
Dan liever de Asta ofzo.
Asta op dinsdag avond? Of wanneer dan?
Ik dacht meer aan I love Techno, Puurr.. etc.
Welke data zijn dat? Puurr was wel lachen in de Silly laatst.
Niet de One Four :|
jij dus uitgekeken op de One Four?
Hmz, toch nog fotograafjes nodig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
julius schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 03:37:
[...]
Hmz, dacht dat Mellow Moods veelal wel mensen trokken. Hoop alleen dat het niet zo van die zeurders zijn als afgelopen zaterdag. Neem je een foto krijg je je kaartje terug in je handen gestopt... Tsja sorry, aan het uiterlijk kan ik iig weinig veranderen. En eerst 10 min een gezicht bestuderen vanwaarvandaan het een mooie hoek is heb je ook geen mogelijkheid voor, met name als ze dan ook nog es de gezichten gaan meedraaien. Dan hoop je liever op dat ze zelf al in een beetje charmante houding gaan staan:)
Geef ze dan gewoon geld ipv kaartjes :P
Asta op dinsdag avond? Of wanneer dan?
Nee gewoon Asta in het algemeen. Geeft wat meer creatieve mogelijkheden
Welke data zijn dat? Puurr was wel lachen in de Silly laatst.
Puurr in de Silly? Wanneer dan? Je bedoelt Kapsones?
jij dus uitgekeken op de One Four?
Om gratis en voor de lol te schieten... ja behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je hem ziet doe hem de groeten van me ;) >> Jonathan , Nederlands kampioen humanbeatbox dan weet ie wel wie ik ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:23:
Geef ze dan gewoon geld ipv kaartjes :P
Tsja, als ze nog es goed model konden staan... dan maakten ze wellicht kans...
Nee gewoon Asta in het algemeen. Geeft wat meer creatieve mogelijkheden
Hmz, kom jij daar vaak dan?
Puurr in de Silly? Wanneer dan? Je bedoelt Kapsones?
Uhmz, idd, oeps :s
Om gratis en voor de lol te schieten... ja behoorlijk.
Hmz, prettig om te weten, al waren de bar people wel happy met m'n fish eye shots :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zo vaak kom ik niet in de Asta en al ik er ben, dan is het niet voor de Asta zelf, maar voor een externe organisatie. Maar ik moet zeggen dat ik binnenkort wel weer eens ga kijken, iedereen zeurt zo aan m'n kop. Maar het is gewoon niet mijn ding, niet zozeer vanwege de locatie, maar vanwege het publiek.
2 December is de eerste echte Asta-shoot weer en rara..... niet voor de Asta zelf... maar voor een externe organisatie. Ohja, invite only :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Great pics here...

Fisheye indeed rocks in night clubs...

If any of you go to see Armin then let's say hello as I will take pictures for him again this time.

Digitalfrog

--
http://killerfrog.demon.nl
http://www.pbase.com/digitalfrog

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/47309358.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:03:
Great pics here...

If any of you go to see Armin then let's say hello as I will take pictures for him again this time.

Digitalfrog

--

[afbeelding]
I think HunterPro offered me an assistant position for Armin Only :P
Anyway, once it's final I will send you a message with the details for the meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:03:
Great pics here...

Digitalfrog

--

[afbeelding]
if you take my 50mm with you to Armin, i'll buy you a beer. :) (en leer eens Nederlands man :P ;))

[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 02-11-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik had nog een vraagje he, gewoon nieuwsgierig zeg maar.

Doen jullie dit nou echt als werk of hebben jullie gewoon zo veel vrije tijd dat je op al die feesten kunt zijn? En hoe worden jullie nu gevraagd om bij zo'n feest foto's te gaan maken? Hoe zijn jullie in dat "circuit" gekomen?

Was hier gewoon benieuwd naar, niet dat ik zelf ook aan Partyfotografie ga doen want ik heb d'r gewoon veel te weinig tijd voor en ben er ook helemaal niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je koopt van al je spaarcentjes je eerste camera als 17 jarige.(ben nu 23) En je neemt hem na een tijdje mee op stap. Steeds vaker ga je foto's maken. Je komt wat vaker op grote feesten, krijgt veel bezoekers op je site. Veel organisatie's geven dan nog makkelijk perstoegang, aangezien er nog niet veel mensen foto's maakten. Je word dan gevraagd door de grootste party-site van nederland (partyflock)of je voor hen foto's wil maken. Toen ging der een wereld voor me open, kreeg op grote feesten backstage, en inmiddels ook een nieuwe camera gekocht. Nu een paar jaar later, overgestapt op een digitaal spiegelreflex.

Trouwens doe ik het puur voor de lol/hobby. Als het niet hoeft, dan maar een keer niet.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.