Klopt wel, ik doe aardig wat werk voor een aantal bedrijven waardoor je mensen leert kennen enzo. Dat scheelt al best wel wat

Kom je nou ook bij ID-T binnen Floris , volgens mij wel door de connectie met Trueserver.
Ik heb een beetje mot gehad met de hoofdredacteur van ID&T Magazine, vanwege oneigenlijk gebruik van mijn foto's, niet vermelden van bronnen en zo nog een aantal lullige dingen. (Heb je een 2-pagina grote foto zetten ze er een verkeerde naam onder, of ze plaatsen gewoon foto's zonder bronvermelding en toestemming...)
Daardoor is het moeilijk binnenkomen op het moment, zeker als hij het is die de fotografie regelt voor de feesten zelf.
Overigens werk ik per 1 maart ergens anders dan TrueServer, maar dat mag de pret niet drukken.

Ehm , ik zelf ben ongeloofelijk aan het twijfelen tussen de G5 , Minolta Z2 en de Canon S1 IS. De 2 laatste meer omdat je perfecte movie captures kan doen zolang je CF kaart dat toestaat , ook zitten deze in mijn prijs klasse. Eigenlijk zit ik zo te twijfelen dat is desnoods afwacht tot de zomer want de reviews van de camera's hierboven is niet al te best

Van de Z2 moet nog een review komen, wel schijnt deze de bugs op te lossen die de Z1 heeft , maar ik was helaas niet weg van de sample images bij Minolta op de website. Welke het beste op feesten performed is mij nog steeds een raadsel , dat zal waarschijnlijk dezelfde zijn met het beste kwaliteit qua images lijkt me.
Ik heb geen van de drie gebruikt op een feest, ik wil het wel een keertje doen hoor. Eigenlijk zou dat niet eens zo verkeerd zijn om aan te geven hoe een dergelijke cam op high-iso werkt, hoe gemakkelijk de menu's daadwerkelijk zijn (je hebt maar kort de tijd voor je instellingen en het moet haast blind kunnen) etc. etc. Maar uitgaande van de foto's die ik heb gezien en mijn voorkeur voor Canon zal mijn advies je niet verbazen

(G5 dus)
Daarnaast: filmpjes maak je met een videocam, niet met een fototoestel

Hielko schreef op 08 maart 2004 @ 01:02:
[...]
ISO400 is bij de meeste digicam's prima bruikbaar; je moet je foto's alleen natijd ff nabewerken om de ruis te verwijderen. Sommige programma's/photoshop plugins kunnen dat perfect. Enig nadeel is dat er een klein beetje scherpte verloren gaat, maar heej; als je een 5Mpix plaatje hebt dan heb je wel een paar pixels over.
Er zijn programmatjes zeg je: op zich prima, maar de kosten van C1 zijn nogal hoog ($500), neatimage kan ik niet gebruiken. Daarnaast heb ik persoonlijk problemen met dergelijke progjes

Anoniem: 22659 schreef op 08 maart 2004 @ 01:58:
Wat je veel beter kunt doen, is een camera kopen met minder pixels, maar met een relatief grote ccd. Dan heb je veel minder last van ruis bij hogere ISO waarden. Daar heb je veel meer aan dan aan een camera met 5 mp waarvan de effectieve pixelgrootte maximaal de helft is dan van het 3 mp broertje.
Grote CCD met minder MPix levert minder ruis (mits een beetje moderne CCD

)
@ Floris.
Even over je laatste reactie. Ik vond het niet aardig van je dat je die gozer zijn werk afkeurt zonder opbouwende kritiek te leveren. Vertel hem niet alleen dat het beter kan, maar ook hoe het dan beter kan!
Je hebt wel gelijk: het kan beter door niet per se op ISO100 te schieten, maar ook te experimenteren op 200 en 400. Door met je diafragma te spelen, de juiste witbalans te vinden en dan is de truuk niet zo heel moeilijk meer: de juiste sluitertijd, het juiste moment, de juiste hoek en je bent er.

Ik kan een hele uitleg geven, maar er moet ook een beetje te ontdekken zijn. In het geval van die 2e foto had alleen een andere sluitertijd overigens al heel veel vershil gemaakt. (Korter dan wel)
Ten tweede vind ik je niet helemaal compleet wat betreft de G5. Juist aan de hand van de redenatie die je erboven hanteert, zou je de G3 ten opzichte van de G5 moeten aanbevelen.
Klopt, eigenlijk vind ik de G3 ook beter, maar die is niet echt meer nieuw te krijgen. En als je hem wel vind is hij duurder dan een G5 (zie pricewatch). Je hebt je garantie echt keihard nodig als je lasers gaat fotograferen.
Tot slot nog een vraagje. Is het fotograferen vanaf een statief uitvoerbaar bij een dergelijk feest?
Niet echt, ik heb een monopod en die is eigenlijk al te lastig om mee te nemen. Lange sluitertijden (langer dan 1/15 met mijn EOSje) zijn vaak ook niet mooi omdat er te veel beweging is.
Phant0m schreef op 08 maart 2004 @ 13:27:
Ik heb even alles gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een digicam wil voor partys (vooral waar veel lasers etc zijn) maar het grootste gedeelte zullen er mensen mee gefotografeerd worden, het is een hobby en meestal ga ik ook naar het feest om de feesten en niet constant fotos te maken, de camera moet van redelijk zakformaat zijn dus.
Een kleintje... Voor mensenfoto's maakt het niet zo heel veel uit wat je kiest, een Ixusje is echt wel goed genoeg (en leuk ook nog!!). Voor lichtwerk is die niet echt geschikt, dus dan ga je meer riching een Canon S-serie toestel of iets vergelijkbaars. Let je wel op dat je deze niet meeneemt naar de grotere feesten? Het is niet toegestaan om er eentje mee te nemen namelijk.
KrL schreef op 08 maart 2004 @ 13:53:
Hey leuk, weer een partyfotografie topic.. Bekende naampjes ook weer
Ik maak ook wel eens foto'tjes @ feesten.. Ooit begonnen met een Ixus V, inmiddels vervangen door een V2, een F717 en een 10D..
Ixus is nog steeds erg leuk voor de mensenpics.. Lekker klein, zoeklichtje, niet te duur en relatief goede kwaliteit.. Wil je een stapje hoger dan zit je inderdaad richting de V1 of G3 en wil je nog meer dan ga je via de F717 richting de 300D en 10D..
Carlos! Vriend en colleg.

(Wij doen veel samen)
dodge_911 schreef op 09 maart 2004 @ 00:14:
Floris, jij als überpro
Geef ons 's wat 'truken van de floor'
Dat je je 'bedrijfgeheimen' hier niet gaat tentoonstellen kan ik heel goed begrijpen, maar zijn er bepaalde basisregels fozo die je best in acht neemt ?
Truuks..
Okay wat ik natuurlijk gewoon kan vertellen is dat er een heel secuur samenspel is tussen de volgende dingen:
- ISO-waarde
- Sluitertijd
- Diafragma
Bij een verdubbeling van ISO kan je de sluitertijd halveren natuurlijk, waarnaast je diafragma ook een dergelijke uitwerking heeft.
ISO 200 1/60 op f/2.8 geeft bijvoorbeeld een mooie foto. Dan kan je ook met ISO200 1/120 en f/1.8 werken voor een nagenoeg gelijk resultaat. Of je schiet op ISO400 met 1/60 en f/2.8. Dat kan natuurlijk ook.

Een van de belangrijkste dingen is toch de witbalans, de sluitertijd en het juiste moment, de goede hoek vinden en een beetje creatief zijn.
Tot slot nog maar een voorbeeldje plakken:
[
Voor 64% gewijzigd door
Floor-is op 09-03-2004 00:47
]