[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.075 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Hey, ik ben op zoek naar een cam, vooral om fotos te maken op houseparty's, dus donkere omgevingen met lasers en bewegende lampen etc, voornamelijk fotos van mensen en van de omgeving, ik heb niet echt een idee welke cam hier het beste geschikt voor is binnen mijn budget (300€ tot 400€), ik gebruik de cam van mijn ouders wel eens maar veelal worden de fotos wazig en/of te donker, (fuji finepix A310) toch wel minimaal 3mp

voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/filedump/0%20065.jpg

maar deze daar in tegen, is wel weer redelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/filedump/0%20026.jpg

maar als ik een keertje overdag of tijdens mijn werk ergens ben wil ik ook gewoon point-and-shoot fototjes kunnen maken

[ Voor 3% gewijzigd door Hexyl op 03-03-2004 01:19 . Reden: budget gewijzigt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13
Phant0m schreef op 02 maart 2004 @ 15:07:
Hey, ik ben op zoek naar een cam, vooral om fotos te maken op houseparty's, dus donkere omgevingen met lasers en bewegende lampen etc, voornamelijk fotos van mensen en van de omgeving, ik heb niet echt een idee welke cam hier het beste geschikt voor is binnen mijn budget (300€ tot 400€), ik gebruik de cam van mijn ouders wel eens maar veelal worden de fotos wazig en/of te donker, (fuji finepix A310) toch wel minimaal 3mp
....
maar als ik een keertje overdag of tijdens mijn werk ergens ben wil ik ook gewoon point-and-shoot fototjes kunnen maken
Dat is erg moeilijk met dat budget. Wat "simpele" party-pics lijken zijn voor een camera erg moeilijke dingen. Je hebt immers te maken met erg weinig licht en flitsen verziekt de sfeer. Het beste zou zijn een DSLR (vanwege z'n grote sensor die weinig ruis geeft bij hoge ISO's) met een zeer lichtgevoelige lens... maar dat is weer niet te betalen.

Als ik zou moeten kiezen.... Canon S400 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Ja ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 08:47
Digitale camera met first curtain flash instelling zou wel erg handig zijn. (dit bevriest het object bij een lange sluitertijd). En je krijgt dan mooie party-pic's effecten. (vind ik :) )

Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera. Verder zou ik zoeken naar een camera die iig 400 ISO aan kan. Meer is nog beter, maar weet niet of je een digitale kan vinden die dat kan.

Zelfonstpanner van bijvoorbeeld 2 seconden zou ook mooi zijn, dan zet je je camera gewoon ergens op een muurtje, paaltje, etc. en dan met een sluitertijd van bijv. 5 seconden.

Ohja.. een variabele sluitertijd (manual instellingen) zou wel handig zijn...

succes!

Als ik maar een beetje kan computeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DefaultUser schreef op 04 maart 2004 @ 12:36:
Digitale camera met first curtain flash instelling zou wel erg handig zijn. (dit bevriest het object bij een lange sluitertijd). En je krijgt dan mooie party-pic's effecten. (vind ik :) )

Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera. Verder zou ik zoeken naar een camera die iig 400 ISO aan kan. Meer is nog beter, maar weet niet of je een digitale kan vinden die dat kan.

Zelfonstpanner van bijvoorbeeld 2 seconden zou ook mooi zijn, dan zet je je camera gewoon ergens op een muurtje, paaltje, etc. en dan met een sluitertijd van bijv. 5 seconden.

Ohja.. een variabele sluitertijd (manual instellingen) zou wel handig zijn...

succes!
Het is aardig dat je wilt helpen, maar je loopt nu wel een beetje bullshit te verkondigen. In een sluitertijd van VIJF seconden kunnen mensen de halve zaal zijn doorgelopen :+. Heb je die tip uit het boek "Hoe maak ik de meest onschepre foto's - Deel 1"? En "Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera"? Dat klopt natuurlijk niet he... Doe maar eens een search op foto's van Floris, die is professioneel houseparty-fotograaf.

Dat van die zelfontspanner is wel nuttig, dan voorkom je namelijk dat de camera beweegt bij het afdrukken. Er zijn overigens zat camera's met instelbare ISO-waarden tot ongeveer 3200 (Canon EOS-10D), maar daar betaal je voor. Een EOS 300D is echter een stuk goedkoper, maar gaat toch ook al tot ISO 1600, wat me op zich genoeg lijkt voor een goede, scherpe party-foto. Maar ook die camera valt met een lens erbij toch nog 3 keer zo duur uit als jouw budget toelaat. Staar je bij het uitzoeken van je cam trouwens niet blind op die ISO-waarden, want mijn IXUS-400 kan ook foto's maken op 400 ISO, maar de hoeveelheid ruis is dan echt onacceptabel. Je hebt voor zoiets gewoon een grotere sensor en een grote, lichtsterke lens nodig. Als je echt voor weinig geld iets goeds wilt kopen, kun je misschien een 2e hands Canon D30 of D60 zoeken, maar ik denk dat jij meer een camera zoekt om 'af-en-toe' eens een leuke foto te schieten, en er dus niet echt geld in wilt investeren, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ik wil het zeker wel vaker gaan doen fotos maken op party's maar het moet geen bakbeest van een cam zijn, het liefst ook 1 met een zoeklampje erin, voor het maken van fotos van mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De bovenste foto heeft zo te zien gewoon last van bewegingsonscherpte. Een statief helpt al heel goed daartegen. Flitsen is geen optie omdat je dan sfeerloze foto's krijgt. (de mensen op de voorgrond staan erop, maar de lichten en zo..)

Als 500 euro je budget is, moet je maar naar een digicam kijken met een image stabilizer. In NL kan je dat niet halen voor die prijs, maar als je in het buitenland wilt bestellen, kan je naar de Panasonic FZ10 of de nieuwe Canon Pro IS kijken. Kosten zo rond de 500 dollar, da's net wat minder dan 500 euro. Dus nog genoeg voor verzendkosten en evt. belasting.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

FYI: Ik fotografeer op houseparties, wel met een D-SLR, maar ik ken de slagen van de zweep. Heb zelf een S45 als backupcammie en zoals de planning is zal dat na de zomer mijn huidige 10D worden. (Ik wil met een EOS 1D MarkII gaan werken)

De 1e van de 2 foto's die je laat zien is eigenlijk niet echt geweldig: veel te lange sluitertijd waardoor niet alleen jij, maar ook de rest van het publiek bewogen is.

Je kan met hele simpele cameras al heel prima foto's maken hoor, voorbeeldje met een S45 dan maar?
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/Qlimax-hvn-lsr.jpg

[Toevoeging]
Je hebt niet echt veel te besteden, wat op zich logisch is, niet iedereen heeft bakken geld liggen om een goede cam met een paar superlenzen aan te schaffen (en anderen willen het weer niet uitgeven).
Ik ben zelf begonnen met een Nikon Coolpix990 die ik ook maar had geleend, na een paar feesten begon ik het apparaatje wel door te krijgen en werden mijn foto's telkens beter. Maar omdat ik hem maar had geleend moest ik op een gegeven moment toch zelf een cammie kopen. Ik had ook niet al te veel budget en heb daarom een Canon S45 aangeschaft, simpelweg omdat ik de G3 niet betalen kon.
Een S45 is in principe een superding, maar hij mist een aantal instellingen die de G3 wel heeft, de lens is een stukje minder en je kan er echt geen flitser op kwijt; als ik het nu opnieuw zou moeten doen had ik wel een G3 gekocht denk ik. De opvolger van de G3 is de G5 en die kost op het moment onder de 500 euro in de pricewatch, naar mijn mening een no-brainer. :)

Een andere optie zou de Sony DSC-V1 kunnen zijn, ongeveer in dezelfde prijsklasse. Voor een leuk vergelijk tussen de G5, de V1 en een Nikon (te veel ruis) zie: http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/page15.asp

Vragen? Geef maar een gil! Ik ga je echt de geheimen van de smit niet vertellen, maar kan je wel wat tips geven over apparatuur. :)

[ Voor 130% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2004 21:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoe zit het met compact camera's en foto's maken op feestjes :?

Ik heb inmiddels 3000 foto's op feestjes en in kroegen gemaakt. Maar dan met een Minolta Dimage 2300. Een oud beestje van 2 mpix.

Ik heb dus soortgelijke eisen. Maar m'n ervaring leert dat je toch een compacte camera wilt om even in je broekzak te steken. Zeker als je zelf ook even mee wilt feesten op de momenten dat je geen foto's maakt :)

Of gaat dit puur over full-time fotograferen op feesten? Dan zal ik verder m'n mond dicht houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Timmey op 05-03-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ben zelf net overgeschakeld op een Canon A80 voor m'n partypic bezigheden...
(ben in 2 zaken de (un)official in-house photo guy, 3 dagen per week)

M'n vorige cam was 'n Minolta S404 (was na 25000 pics aan 'n beetje pensioen toe), de opvolger, de S414 kan je nog wel ergens online terugvinden tussen de 300 en 350 euro...

Pics : http://docgonzo.com
(laatste gallery is geschoten met A80, rest met S404)

Misschien kunnen we hier 'n party-photographer topic van maken?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 08:47
JRTB schreef op 04 maart 2004 @ 13:19:
[...]

Het is aardig dat je wilt helpen, maar je loopt nu wel een beetje bullshit te verkondigen.
Sorry dat het voor jou overkomt als bullshit. Dan heb ik niet duidelijk omschreven wat ik bedoel... :)
In een sluitertijd van VIJF seconden kunnen mensen de halve zaal zijn doorgelopen :+. Heb je die tip uit het boek "Hoe maak ik de meest onschepre foto's - Deel 1"? En "Flits heb je hoe dan ook nodig met een digitale camera"? Dat klopt natuurlijk niet he... Doe maar eens een search op foto's van Floris, die is professioneel houseparty-fotograaf.
Oke, oke. Ik ben geen professionele fotograaf maar een compacte budget camera (400 euro) gaat niet veel verder dan 400 ISO. Dus je moet iets met flits of langere sluitertijd doen wil je een beetje redelijke foto's krijgen.

Ik vind iets te lange sluitertijden bij zo weinig licht eigenlijk wel iets hebben. Beetje sfeer effect. Maar ja, da's iets persoonlijks natuurlijk. :P
Er zijn overigens zat camera's met instelbare ISO-waarden tot ongeveer 3200 (Canon EOS-10D), maar daar betaal je voor. Een EOS 300D is echter een stuk goedkoper, maar gaat toch ook al tot ISO 1600, wat me op zich genoeg lijkt voor een goede, scherpe party-foto. Maar ook die camera valt met een lens erbij toch nog 3 keer zo duur uit als jouw budget toelaat. Staar je bij het uitzoeken van je cam trouwens niet blind op die ISO-waarden, want mijn IXUS-400 kan ook foto's maken op 400 ISO, maar de hoeveelheid ruis is dan echt onacceptabel. Je hebt voor zoiets gewoon een grotere sensor en een grote, lichtsterke lens nodig.
Inderdaad. Helemaal mee eens. TS zoekt een camera die tussen de 300 en 400 euro ligt. Dat is van het type compact/budget. Dus met dat budget kan je geen camera's vinden met een hogere ISO dan 400 lijkt mij.
Als je echt voor weinig geld iets goeds wilt kopen, kun je misschien een 2e hands Canon D30 of D60 zoeken, maar ik denk dat jij meer een camera zoekt om 'af-en-toe' eens een leuke foto te schieten, en er dus niet echt geld in wilt investeren, of niet?
Good point ! :D
2e hands is dan misschien wel een oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht.

Als ik maar een beetje kan computeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21905

Ikzelf maak al meer dan 1 1/2 jaar foto's voor partyvibes.nl iig. Ik heb het een paar maanden met een minolta gedaan.... Foto's waren erg gaar toendertijd :

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha150303/hha15303%20%2857%29.jpg

Toen paar maanden later met een Canon s50 waar ik erg blij mee was :

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/awakenings111003/Awakenings11-10-03%20251.jpg

De canon s50 kan erg goed foto's maken, maar je moet vaak geluk hebben. En het is ook zo dat de meeste foto's erg donker uit komen, want als je de sluitertijd lager zet dan worden de foto's erg wazig dus het is kiezen of delen...

Nu loop ik met een Sony DSC-F717 rond :)

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha-28-02-2004/part2/hha28-2-4-323.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/modules/coppermine/albums/userpics/hha-28-02-2004/part2/hha28-2-4-454.jpg

Naar mijn mening een van de beste camera's om foto's mee te maken op een feest. Dit dankzij de F/2.0 en de functie om je lcd scherm te draaien t.o.v je lens. Alleen deze valt buiten je budget (700 euro is de 717 nu).

Uiteraard als je echt geld teveel heb zou ik voor een 10D gaan met een goede lens alleen dan ben je gauw meer dan 2000 euro kwijt...

Maar de Canon s50 is ook een erg goed alternatief en kost maar 400 euro.

pricewatch: Canon PowerShot S50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9, Zilver)

Als je meer foto's wilt zien die met de s50 gemaakt zijn moet je het maar zeggen ik heb er meer dan genoeg online staan :)

Ik heb alle foto's met de s50 geschoten op iso 100 (met de 717 ook btw. maar daar ga ik volgende week weer even mee spelen :)).

Paar high res pics met de s50 :

http://server.stt-gaming.nl/reef/feestpics/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 21905 op 06-03-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmey schreef op 05 maart 2004 @ 22:53:

Ik heb inmiddels 3000 foto's op feestjes en in kroegen gemaakt. Maar dan met een Minolta Dimage 2300. Een oud beestje van 2 mpix.

Ik heb dus soortgelijke eisen. Maar m'n ervaring leert dat je toch een compacte camera wilt om even in je broekzak te steken. Zeker als je zelf ook even mee wilt feesten op de momenten dat je geen foto's maakt :)

Of gaat dit puur over full-time fotograferen op feesten? Dan zal ik verder m'n mond dicht houden.
Nou ik ging eerst ook met zo'n gedachte rond. Van, ik wil wel kunnen feesten. Maar nu met de sony kan dat niet echt natuurlijk. Vandaar dat als je een perspas krijgt voor een feest je meestal +1 hebt, voor de eventuele pakezels... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Timmey schreef op 05 maart 2004 @ 22:53:

Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
dodge_911 schreef op 05 maart 2004 @ 23:14:
Ben zelf net overgeschakeld op een Canon A80 voor m'n partypic bezigheden...
(ben in 2 zaken de (un)official in-house photo guy, 3 dagen per week)

M'n vorige cam was 'n Minolta S404 (was na 25000 pics aan 'n beetje pensioen toe), de opvolger, de S414 kan je nog wel ergens online terugvinden tussen de 300 en 350 euro...

Pics : http://docgonzo.com
(laatste gallery is geschoten met A80, rest met S404)

Misschien kunnen we hier 'n party-photographer topic van maken?
Een A80 is IMHO lang niet genoeg, maar ik ben dan ook nogal een zeikerd ;) Jij schiet veel peoplepics zag ik op je site, dat is 'even een ander verhaal' dan lichtwerk zal ik maar zeggen. Mensenfoto's moet je met bijna elke cam met een flits wel kunnen doen bruut gezegd.

BTW: 25k foto's en aan zijn pensioen toe? Damn mijn (4e) 10D heeft nu iets van 23k foto's meegemaakt, ik moet er niet aan denken om die te vervangen bij de 25k :o
DefaultUser schreef op 05 maart 2004 @ 23:49:
[...]

Sorry dat het voor jou overkomt als bullshit. Dan heb ik niet duidelijk omschreven wat ik bedoel... :)
NOFI, maar volgens mij weet je gewoon niet waar je het over hebt, in deze lichtomstandigheden werken is zo ontzettend anders dan elke andere vorm van fotografie...
[...]

Oke, oke. Ik ben geen professionele fotograaf maar een compacte budget camera (400 euro) gaat niet veel verder dan 400 ISO. Dus je moet iets met flits of langere sluitertijd doen wil je een beetje redelijke foto's krijgen.

Ik vind iets te lange sluitertijden bij zo weinig licht eigenlijk wel iets hebben. Beetje sfeer effect. Maar ja, da's iets persoonlijks natuurlijk. :P
Ik leef ook niet van mijn fotografie, daarvoor zijn er eenvoudigweg te weinig partijen die een fotograaf kunnen (of willen) betalen.
Een budgetcam op 400ISO levert veel te veel ruis op, hoger dan ISO200 moet je eigenlijk al niet gaan en dan moet je nog oppassen met je sluitertijd omdat bij lange sluitertijden (>1/60) deze cams al vaak relatief veel ruis gaan geven.

Wat jij mooi vind hoeft niet wat 'de massa' mooi vind te zijn, of erger nog: wat de opdrachtgever mooi vind.
[...]

Inderdaad. Helemaal mee eens. TS zoekt een camera die tussen de 300 en 400 euro ligt. Dat is van het type compact/budget. Dus met dat budget kan je geen camera's vinden met een hogere ISO dan 400 lijkt mij.
Nogmaals: die ISO is minder interessant dan je denkt. Let vooral op diafragma, op extra mogelijkheden, ruisonderdrukking etc. etc.
[...]

Good point ! :D
2e hands is dan misschien wel een oplossing, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik wel, digicams waarmee je houseparties doet gaan vaak kapot, veel vaker dan bij 'normaal' gebruik. Een laser in je lens is vrij killing voor je CCD/CMOS. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Floor-is op 07-03-2004 15:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfixje :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 21905 schreef op 06 maart 2004 @ 12:57:
Ikzelf maak al meer dan 1 1/2 jaar foto's voor partyvibes.nl iig. Ik heb het een paar maanden met een minolta gedaan.... Foto's waren erg gaar toendertijd :
offtopic:
Wat is die site TRAAAG, mozes kriebel ik moet gemiddeld meer dan een seconde wachten op een foto en ik heb toch echt 8Mbit hier dat serieus hard knallen kan...
[afbeelding]

Toen paar maanden later met een Canon s50 waar ik erg blij mee was :

[afbeelding]

De canon s50 kan erg goed foto's maken, maar je moet vaak geluk hebben. En het is ook zo dat de meeste foto's erg donker uit komen, want als je de sluitertijd lager zet dan worden de foto's erg wazig dus het is kiezen of delen...
Als ik even hard mag zijn >:) (Geen persoonlijke aanval overigens)
Die 1e foto is vrij triest, ik zou hem niet op het net plaatsen zogezegd.
De 2e foto is al een stuk beter, maar je had echt beter kunnen doen; ik heb daar beter geschoten dan dat met een Ixus waarbij je niks in kon stellen...
Nu loop ik met een Sony DSC-F717 rond :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Naar mijn mening een van de beste camera's om foto's mee te maken op een feest. Dit dankzij de F/2.0 en de functie om je lcd scherm te draaien t.o.v je lens. Alleen deze valt buiten je budget (700 euro is de 717 nu).
Die lens is inderdaad f/2 en dat is super! Ik vind het design van de body en de lens best wel tof ook, ben alleen niet helemaal te spreken over de kleuren uit de camera, maar dat is dan weer persoonlijk.
Overigens zou ik de Sony F828 afraden, tenzij je het niet erg vind om standaard een 50% resize te doen, waarna je de foto gaat bewerken. In andere woorden: veel geheugen nodig voor 8Mpix, later resizen naar 50% oppervlakte (4Mpix) om dan de foto's te bewerken... Beetje zonde IMHO.
Uiteraard als je echt geld teveel heb zou ik voor een 10D gaan met een goede lens alleen dan ben je gauw meer dan 2000 euro kwijt...
De EOS 10D kost ongeveer 1500, een beetje leuke lens erbij (2e hands 17-35L) kost nog eens rond de 1000. Dan je CF nog en een echte flitser; weer 500. Tel uit je centjes :P
Maar de Canon s50 is ook een erg goed alternatief en kost maar 400 euro.

pricewatch: Canon PowerShot S50 (5MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9, Zilver)

Als je meer foto's wilt zien die met de s50 gemaakt zijn moet je het maar zeggen ik heb er meer dan genoeg online staan :)

Ik heb alle foto's met de s50 geschoten op iso 100 (met de 717 ook btw. maar daar ga ik volgende week weer even mee spelen :)).

Paar high res pics met de s50 :

http://server.stt-gaming.nl/reef/feestpics/
Persoonlijk vind ik de S45 beter dan de S50, dezelfde lens op een iets beter uitgebalanceerde CCD, de 5Mpix CCD is eigenlijk way te veel voor dat kleine pietepeuterige lensje.
Ik vind die lens gewoon niet goed genoeg, de lens op de G5 is echt een HEEL stuk beter, kijk daar eens serieus naar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 07-03-2004 16:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Ik heb met mijn Canon A70 ook aardig wat pics geschoten.

Wel een enorm gepuzzel met sluitertijden en diafragmas instellen, maar als je eenmaal op dreef bent gaat t best wel ;)

Wil je de DJ ofzo fotograferen, gebruik dan een (lichte) invulflits. Wel erg lastig in te stellen, als de DJ 1 m naar je toekomt is ie al vrij snel overbelicht ;)

Pics die ik gemaakt heb:

Vorig jaar, Index, Shuttorf, Duitsland:

http://www.djsmiley.com/pics/index/

Paar weken geleden:
http://www.djsmiley.com/pics/dana/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 14:46
En toch hebben mensen een veel te negatief beeld (no pun intended ;) ) van flash. Dat komt door al die foto's van mensen met een rabbit in the headlights blik en bleke gezichten. Als je de flits zo instelt dat hij alleen de voorgrond moet uitlichten (fill in flash) en de lichtmeting voor sluitertijd en diafragma doet op de achtergrond kun je hele mooie flitsfoto's maken. Je krijgt dan eigenlijk een foto met lange sluitertijd (de achtergrond is immers donker) en flits. Dit heet ook wel slow synchro flash op sommige camera's. Een makkelijke manier om aan je camera te vertellen dat je dit wilt is de setting "night portrait", als je camera die heeft. Het beste is trouwens om je camera dan ergens op te laten steunen, omdat hij toch vrij lange sluitertijden zal kiezen voor de donkere achtergrond, en langer dan 1/60e zal niet meer echt scherp worden.

[edit] ik zie nu dat de foto's van DJSmiley een goed voorbeeld zijn. Bijvoorbeeld deze: http://www.djsmiley.com/pics/dana/img_3015.jpg (met licht onderbelichte DJ ;) ).

Je kunt overigens ook aardige flash foto's maken als je het licht via het plafond kunt laten reflecteren, maar het plafond bij feesten is veelal zwart of erg hoog, dus dat gaat hier ws niet op :)

[edit] Zie ook: http://www.photo.net/concerts/mirarchi/concer_i

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen|IA op 07-03-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:
Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
Er zijn enorm veel mensen die ook in discotheken etc. foto's maken, waar het dus wel gewoon mag. Little difference :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:
[...]
Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.
Euh... hoe kom jij met een 10D en een dikke f/2.8 of groter lens door de bewaking dan? :D Misschien wil je het niet vertellen, maar ik vraag het me echt af. Je kunt em niet even in je broek- of jaszak steken (wdb zou een 300D voor jou mss beter zijn geweest: zelfde sensor als 10D maar wel wat kleiner :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Floris schreef op 07 maart 2004 @ 15:49:BTW: 25k foto's en aan zijn pensioen toe? Damn mijn (4e) 10D heeft nu iets van 23k foto's meegemaakt, ik moet er niet aan denken om die te vervangen bij de 25k :o
Mjah, aan z'n pensioen, eerder de ziektewet (zo heet dat bij jullie denk ik)...
Hij 's een beetje gehandicapped, ontspanknop is beetje fubar :)
Heb 'm gisteren dan maar met remote op 'n ministatiefje gebruikt, 'm op vaste plekken in de zaak neergezet en maar duwen op dat knopje van de remote...
Maar 'k moet nog naar de juiste instellingten zoeken, d'r zitten een paar echt mooie artyfarty pics tussen, maar vooral megaveel ruis (iso400) en veel vage beelden...
Lichteffecten komen er wel mooi op uit, meer achterin de zaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30742

Nice topic ...
Floris heeft connecties bij verschillende organisaties, vandaar dat hij er wel in komt:)
Kom je nou ook bij ID-T binnen Floris , volgens mij wel door de connectie met Trueserver.

Ehm , ik zelf ben ongeloofelijk aan het twijfelen tussen de G5 , Minolta Z2 en de Canon S1 IS. De 2 laatste meer omdat je perfecte movie captures kan doen zolang je CF kaart dat toestaat , ook zitten deze in mijn prijs klasse. Eigenlijk zit ik zo te twijfelen dat is desnoods afwacht tot de zomer want de reviews van de camera's hierboven is niet al te best :( Van de Z2 moet nog een review komen, wel schijnt deze de bugs op te lossen die de Z1 heeft , maar ik was helaas niet weg van de sample images bij Minolta op de website. Welke het beste op feesten performed is mij nog steeds een raadsel , dat zal waarschijnlijk dezelfde zijn met het beste kwaliteit qua images lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:22
Ik leef ook niet van mijn fotografie, daarvoor zijn er eenvoudigweg te weinig partijen die een fotograaf kunnen (of willen) betalen.
Een budgetcam op 400ISO levert veel te veel ruis op, hoger dan ISO200 moet je eigenlijk al niet gaan en dan moet je nog oppassen met je sluitertijd omdat bij lange sluitertijden (>1/60) deze cams al vaak relatief veel ruis gaan geven.
ISO400 is bij de meeste digicam's prima bruikbaar; je moet je foto's alleen natijd ff nabewerken om de ruis te verwijderen. Sommige programma's/photoshop plugins kunnen dat perfect. Enig nadeel is dat er een klein beetje scherpte verloren gaat, maar heej; als je een 5Mpix plaatje hebt dan heb je wel een paar pixels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wat je veel beter kunt doen, is een camera kopen met minder pixels, maar met een relatief grote ccd. Dan heb je veel minder last van ruis bij hogere ISO waarden. Daar heb je veel meer aan dan aan een camera met 5 mp waarvan de effectieve pixelgrootte maximaal de helft is dan van het 3 mp broertje.

@ Floris.
Even over je laatste reactie. Ik vond het niet aardig van je dat je die gozer zijn werk afkeurt zonder opbouwende kritiek te leveren. Vertel hem niet alleen dat het beter kan, maar ook hoe het dan beter kan!
Ten tweede vind ik je niet helemaal compleet wat betreft de G5. Juist aan de hand van de redenatie die je erboven hanteert, zou je de G3 ten opzichte van de G5 moeten aanbevelen.

Tot slot nog een vraagje. Is het fotograferen vanaf een statief uitvoerbaar bij een dergelijk feest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met statief fotograferen op een feest is niet echt common practice , ze verklaren je voor gek en je moet dan ook nog is zo'n statief meenemen en ik denk niet dat je pakezel die je dan mee hebt daarmee wil rondlopen :).
Bovendien kan je niet altijd alles veilig opslaan. Naar mijn inziens ben je ook helemaal gek in je hoofd als je alleen maar naar een feest gaat om te fotograferen , is echt een waste of time dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
Je zou toch met een monopod (eenpootsstatief) kunnen fotograferen? Niet zo stabiel als een tripod, maar het scheelt je allicht 2 stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Ik heb even alles gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een digicam wil voor partys (vooral waar veel lasers etc zijn) maar het grootste gedeelte zullen er mensen mee gefotografeerd worden, het is een hobby en meestal ga ik ook naar het feest om de feesten en niet constant fotos te maken, de camera moet van redelijk zakformaat zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36

KrL

Foto foto..

Hey leuk, weer een partyfotografie topic.. Bekende naampjes ook weer :)

Ik maak ook wel eens foto'tjes @ feesten.. Ooit begonnen met een Ixus V, inmiddels vervangen door een V2, een F717 en een 10D..
Ixus is nog steeds erg leuk voor de mensenpics.. Lekker klein, zoeklichtje, niet te duur en relatief goede kwaliteit.. Wil je een stapje hoger dan zit je inderdaad richting de V1 of G3 en wil je nog meer dan ga je via de F717 richting de 300D en 10D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

A80 (klik, niet bewerkt)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~fransen_stefan/partyimg.jpg

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

DJSmiley schreef op 07 maart 2004 @ 16:58:
Ik heb met mijn Canon A70 ook aardig wat pics geschoten.

Wel een enorm gepuzzel met sluitertijden en diafragmas instellen, maar als je eenmaal op dreef bent gaat t best wel ;)

Paar weken geleden:
Dana is wel ietsjes aangekomen zie ik ;)

Overigens is ISO, Sluitertijd, Diafragma en whitebalance een heel werkje, maar als je eenmaal op de goede weg bent zie je best wel toffe resultaten :)
Timmey schreef op 07 maart 2004 @ 18:00:
[...]

Er zijn enorm veel mensen die ook in discotheken etc. foto's maken, waar het dus wel gewoon mag. Little difference :)
Ik ging even uit van de grotere feesten, niet een discotheek oid. Dat is ook wel een verschil ;)
jeroen schreef op 07 maart 2004 @ 18:09:
[...]

Euh... hoe kom jij met een 10D en een dikke f/2.8 of groter lens door de bewaking dan? :D Misschien wil je het niet vertellen, maar ik vraag het me echt af. Je kunt em niet even in je broek- of jaszak steken (wdb zou een 300D voor jou mss beter zijn geweest: zelfde sensor als 10D maar wel wat kleiner :) )
Ik fotografeer voor een aantal bedrijven, die huren me zegmaar in om met cam langs te komen. Daarnaast heeft een 300D een aantal instellingen niet die ik veel gebruik; meer ruis door meer in-cam bewerking en werkt deze niet snel genoeg naar mijn mening. (Diafragma instellen vind ik gemakkelijker met mijn draaischijfje.) En qua formaat scheelt het ook weer niet zo heel veel hoor ;)

(er komen nog toevoegingen)

[ Voor 55% gewijzigd door Floor-is op 09-03-2004 00:06 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Floris, jij als überpro ;)

Geef ons 's wat 'truken van de foor' :)

Dat je je 'bedrijfgeheimen' hier niet gaat tentoonstellen kan ik heel goed begrijpen, maar zijn er bepaalde basisregels fozo die je best in acht neemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Anoniem: 30742 schreef op 07 maart 2004 @ 21:57:
Nice topic ...
Floris heeft connecties bij verschillende organisaties, vandaar dat hij er wel in komt :)
Klopt wel, ik doe aardig wat werk voor een aantal bedrijven waardoor je mensen leert kennen enzo. Dat scheelt al best wel wat ;)
Kom je nou ook bij ID-T binnen Floris , volgens mij wel door de connectie met Trueserver.
Ik heb een beetje mot gehad met de hoofdredacteur van ID&T Magazine, vanwege oneigenlijk gebruik van mijn foto's, niet vermelden van bronnen en zo nog een aantal lullige dingen. (Heb je een 2-pagina grote foto zetten ze er een verkeerde naam onder, of ze plaatsen gewoon foto's zonder bronvermelding en toestemming...)
Daardoor is het moeilijk binnenkomen op het moment, zeker als hij het is die de fotografie regelt voor de feesten zelf. :P

Overigens werk ik per 1 maart ergens anders dan TrueServer, maar dat mag de pret niet drukken. :)
Ehm , ik zelf ben ongeloofelijk aan het twijfelen tussen de G5 , Minolta Z2 en de Canon S1 IS. De 2 laatste meer omdat je perfecte movie captures kan doen zolang je CF kaart dat toestaat , ook zitten deze in mijn prijs klasse. Eigenlijk zit ik zo te twijfelen dat is desnoods afwacht tot de zomer want de reviews van de camera's hierboven is niet al te best :( Van de Z2 moet nog een review komen, wel schijnt deze de bugs op te lossen die de Z1 heeft , maar ik was helaas niet weg van de sample images bij Minolta op de website. Welke het beste op feesten performed is mij nog steeds een raadsel , dat zal waarschijnlijk dezelfde zijn met het beste kwaliteit qua images lijkt me.
Ik heb geen van de drie gebruikt op een feest, ik wil het wel een keertje doen hoor. Eigenlijk zou dat niet eens zo verkeerd zijn om aan te geven hoe een dergelijke cam op high-iso werkt, hoe gemakkelijk de menu's daadwerkelijk zijn (je hebt maar kort de tijd voor je instellingen en het moet haast blind kunnen) etc. etc. Maar uitgaande van de foto's die ik heb gezien en mijn voorkeur voor Canon zal mijn advies je niet verbazen :P (G5 dus)
Daarnaast: filmpjes maak je met een videocam, niet met een fototoestel :P
Hielko schreef op 08 maart 2004 @ 01:02:
[...]

ISO400 is bij de meeste digicam's prima bruikbaar; je moet je foto's alleen natijd ff nabewerken om de ruis te verwijderen. Sommige programma's/photoshop plugins kunnen dat perfect. Enig nadeel is dat er een klein beetje scherpte verloren gaat, maar heej; als je een 5Mpix plaatje hebt dan heb je wel een paar pixels over.
Er zijn programmatjes zeg je: op zich prima, maar de kosten van C1 zijn nogal hoog ($500), neatimage kan ik niet gebruiken. Daarnaast heb ik persoonlijk problemen met dergelijke progjes :)
Anoniem: 22659 schreef op 08 maart 2004 @ 01:58:
Wat je veel beter kunt doen, is een camera kopen met minder pixels, maar met een relatief grote ccd. Dan heb je veel minder last van ruis bij hogere ISO waarden. Daar heb je veel meer aan dan aan een camera met 5 mp waarvan de effectieve pixelgrootte maximaal de helft is dan van het 3 mp broertje.
Grote CCD met minder MPix levert minder ruis (mits een beetje moderne CCD :P)
@ Floris.
Even over je laatste reactie. Ik vond het niet aardig van je dat je die gozer zijn werk afkeurt zonder opbouwende kritiek te leveren. Vertel hem niet alleen dat het beter kan, maar ook hoe het dan beter kan!
Je hebt wel gelijk: het kan beter door niet per se op ISO100 te schieten, maar ook te experimenteren op 200 en 400. Door met je diafragma te spelen, de juiste witbalans te vinden en dan is de truuk niet zo heel moeilijk meer: de juiste sluitertijd, het juiste moment, de juiste hoek en je bent er. ;)
Ik kan een hele uitleg geven, maar er moet ook een beetje te ontdekken zijn. In het geval van die 2e foto had alleen een andere sluitertijd overigens al heel veel vershil gemaakt. (Korter dan wel)
Ten tweede vind ik je niet helemaal compleet wat betreft de G5. Juist aan de hand van de redenatie die je erboven hanteert, zou je de G3 ten opzichte van de G5 moeten aanbevelen.
Klopt, eigenlijk vind ik de G3 ook beter, maar die is niet echt meer nieuw te krijgen. En als je hem wel vind is hij duurder dan een G5 (zie pricewatch). Je hebt je garantie echt keihard nodig als je lasers gaat fotograferen.
Tot slot nog een vraagje. Is het fotograferen vanaf een statief uitvoerbaar bij een dergelijk feest?
Niet echt, ik heb een monopod en die is eigenlijk al te lastig om mee te nemen. Lange sluitertijden (langer dan 1/15 met mijn EOSje) zijn vaak ook niet mooi omdat er te veel beweging is.
Phant0m schreef op 08 maart 2004 @ 13:27:
Ik heb even alles gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een digicam wil voor partys (vooral waar veel lasers etc zijn) maar het grootste gedeelte zullen er mensen mee gefotografeerd worden, het is een hobby en meestal ga ik ook naar het feest om de feesten en niet constant fotos te maken, de camera moet van redelijk zakformaat zijn dus.
Een kleintje... Voor mensenfoto's maakt het niet zo heel veel uit wat je kiest, een Ixusje is echt wel goed genoeg (en leuk ook nog!!). Voor lichtwerk is die niet echt geschikt, dus dan ga je meer riching een Canon S-serie toestel of iets vergelijkbaars. Let je wel op dat je deze niet meeneemt naar de grotere feesten? Het is niet toegestaan om er eentje mee te nemen namelijk.
KrL schreef op 08 maart 2004 @ 13:53:
Hey leuk, weer een partyfotografie topic.. Bekende naampjes ook weer :)

Ik maak ook wel eens foto'tjes @ feesten.. Ooit begonnen met een Ixus V, inmiddels vervangen door een V2, een F717 en een 10D..
Ixus is nog steeds erg leuk voor de mensenpics.. Lekker klein, zoeklichtje, niet te duur en relatief goede kwaliteit.. Wil je een stapje hoger dan zit je inderdaad richting de V1 of G3 en wil je nog meer dan ga je via de F717 richting de 300D en 10D..
Carlos! Vriend en colleg. :) (Wij doen veel samen)
dodge_911 schreef op 09 maart 2004 @ 00:14:
Floris, jij als überpro ;)

Geef ons 's wat 'truken van de floor' :)

Dat je je 'bedrijfgeheimen' hier niet gaat tentoonstellen kan ik heel goed begrijpen, maar zijn er bepaalde basisregels fozo die je best in acht neemt ?
Truuks..

Okay wat ik natuurlijk gewoon kan vertellen is dat er een heel secuur samenspel is tussen de volgende dingen:
- ISO-waarde
- Sluitertijd
- Diafragma
Bij een verdubbeling van ISO kan je de sluitertijd halveren natuurlijk, waarnaast je diafragma ook een dergelijke uitwerking heeft.
ISO 200 1/60 op f/2.8 geeft bijvoorbeeld een mooie foto. Dan kan je ook met ISO200 1/120 en f/1.8 werken voor een nagenoeg gelijk resultaat. Of je schiet op ISO400 met 1/60 en f/2.8. Dat kan natuurlijk ook. :)
Een van de belangrijkste dingen is toch de witbalans, de sluitertijd en het juiste moment, de goede hoek vinden en een beetje creatief zijn.

Tot slot nog maar een voorbeeldje plakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/HR-scans-geel.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Floor-is op 09-03-2004 00:47 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Omdat Mig29 vond dat ik zo hard was, hier een paar voorbeelden :)

HardBass 2004, afgelopen februari. Ondanks dat ik 70% van mijn (en 100% van die van KrL :"( ) foto's verloren ben door een bokkende encryptie heb ik nog wat kunnen redden, waarvan hier een aantal ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/RES-IMG_7827.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/RES-IMG_8080.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/RES-IMG_8082.JPG

Of zoek je bijvoorbeeld een alternatief voor een DJ-foto? Je kan een DJ er wel met zijn/haar kop potificaal opzetten, maar dat vind ik niet zo leuk, op een gegeven moment heb je dat wel gezien zegmaar. Dus we proberen eens wat anders:
BlutoniumBoy op X-Qlusive Germany:

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/XQ-G-Bluto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/XQ-G-bluto.jpg

Een van de AlphaTwins:
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/RES-IMG_7445.JPG

Tom Harding anders misschien?
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/PF/Impulz-TomH-lsr.jpg

En om het af te sluiten hierbij het bewijs dat DJ's het ook gewoon leuk vinden om op de foto gezet te worden. ;)

Luna en Pila op het kleine podium op HardBass: Wat kijken ze serieus!

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/L/RES-IMG_7491.JPG

Let op het aanstoten en de blikken die veranderen!

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/L/RES-IMG_7492.JPG

Poseren maarrrrr

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/L/RES-IMG_7493.JPG

En nog eentje voor de fun ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/L/RES-IMG_7494.JPG

[ Voor 112% gewijzigd door Floor-is op 09-03-2004 03:49 . Reden: Achjoh ik edit wat, kan jou het schelen waarom 7(8)7 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen van de drie gebruikt op een feest, ik wil het wel een keertje doen hoor. Eigenlijk zou dat niet eens zo verkeerd zijn om aan te geven hoe een dergelijke cam op high-iso werkt, hoe gemakkelijk de menu's daadwerkelijk zijn (je hebt maar kort de tijd voor je instellingen en het moet haast blind kunnen) etc. etc. Maar uitgaande van de foto's die ik heb gezien en mijn voorkeur voor Canon zal mijn advies je niet verbazen (G5 dus)
Daarnaast: filmpjes maak je met een videocam, niet met een fototoestel
Inderdaad , G5 is zeker de betere , liefst G3.

Tja dat is ook iets waaruit je moet kiezen , iets mindere beeld kwaliteit maar wel vette movies en als je een CF kaartje hebt van een 1GB is dat zeer nice.
Zie voorbeeld van de Canon Powersthot S1 IS : http://web.canon.jp/Imaging/pss1is/spl/data/MVI_0637.AVI
http://www.dcresource.com...ot_s1-review/MVI_0134.AVI

Jammer dat je bij Trueserver weg gaat trouwens , misschien wel op het juiste moment want er staat veel werk voor ze te wachten :)
Bedankt voor je antwoord ,ik wacht de reviews op dpreview wel even af , ennuh succes met ID-T , wel heel bijdehand om geen bron vermelding of bedankje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op 07 maart 2004 @ 16:27:
[...]

offtopic:
Wat is die site TRAAAG, mozes kriebel ik moet gemiddeld meer dan een seconde wachten op een foto en ik heb toch echt 8Mbit hier dat serieus hard knallen kan...
Site is idd traag soms. Komt door de database, die functioneert niet echt naar behoren, maar daar komt a.s.a.p verandering in :)
Als ik even hard mag zijn >:) (Geen persoonlijke aanval overigens)
Die 1e foto is vrij triest, ik zou hem niet op het net plaatsen zogezegd.
De 2e foto is al een stuk beter, maar je had echt beter kunnen doen; ik heb daar beter geschoten dan dat met een Ixus waarbij je niks in kon stellen...
Ten eerste, kan ik zulke kritiek best hebben want dat waren ook gewoon crap foto's (van de eerste sample uit gaande dan ;)).
Ten tweede, Die awakenings foto's is niet echt een van de beste van mijn serie maar ach, ik maak me er voor de rest weinig druk om aangezien het puur geluk is met de s50 om een scherpe foto te krijgen if you ask me :)
Die lens is inderdaad f/2 en dat is super! Ik vind het design van de body en de lens best wel tof ook, ben alleen niet helemaal te spreken over de kleuren uit de camera, maar dat is dan weer persoonlijk.
Overigens zou ik de Sony F828 afraden, tenzij je het niet erg vind om standaard een 50% resize te doen, waarna je de foto gaat bewerken. In andere woorden: veel geheugen nodig voor 8Mpix, later resizen naar 50% oppervlakte (4Mpix) om dan de foto's te bewerken... Beetje zonde IMHO.
Tja, De F828 werd me al door iedereen afgeraden, Maar gelukkig door goed hulp van andere party fotograven (waaronder eentje hier schijnbaar ook post ;)) ben ik toch maar voor de 717 gegaan.
De EOS 10D kost ongeveer 1500, een beetje leuke lens erbij (2e hands 17-35L) kost nog eens rond de 1000. Dan je CF nog en een echte flitser; weer 500. Tel uit je centjes :P
Hetwas voor mij ook maar een ruwe schatting ;)
Persoonlijk vind ik de S45 beter dan de S50, dezelfde lens op een iets beter uitgebalanceerde CCD, de 5Mpix CCD is eigenlijk way te veel voor dat kleine pietepeuterige lensje.
Ik vind die lens gewoon niet goed genoeg, de lens op de G5 is echt een HEEL stuk beter, kijk daar eens serieus naar. :)
Tja, Toendertijd dat ik de s50 kocht, heb ik niet echte veel op de kwaliteiten gelet. Ik vond hem gewoon vet en die 5MP sprak me echt aan. Ik heb niet echt rond gekeken welke nou eventueel beter zou zijn... Eigen fout. Daar heb ik nu van geleerd iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hehe, heeft KrL je advies gegeven joh? Het is een klein wereldje he? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Subtiel kickje....
Niemand die nog tips of ideeën heeft ?
Is dit topic nu al dood ?

(nu, 'k kan 't begrijpen, van donderdag- tot maandagavond zijn de meeste partyfotografen aan 't werk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb zaterdag alleen Multi gedaan eigenlijk, kwam nog wel iemand tegen, maar wie het nou was :?
Tips en advies heb ik even niet, behalve: go out and shoot! Er zijn trouwens ook wel feesten waar je je cammy wel mee naar binnen mag nemen zonder sjit te krijgen: doe dat dan! (Reactor afgelopen weekeinde bijvoorbeeld: super om te oefenen :))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Well, De meeste tips kun je wel vinden in dit topic hoor.... Er is enorm veel info verteld door vele mensen hier en er zijn genoeg camera's gepasseert waar je een keuze uit kan gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Weet ik ook wel...

Maar nu we toch met partyfotografen onder elkaar zijn, misschien dat we es wat nieuws kunnen bedenken ofzow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002

Ursamajor

Astrofotograaf

Kan heel kort zijn:

Neem een cam die:

Makkelijk in je zak past
ISO 400 heeft
Zo laag mogelijke diafragma <2,8
een programma heeft voor portretten bij avondlicht (meestal een persoontje en een flitssymbooltje)
Resolutie: Niet echt belangrijk meer aangezien party pics meestal op internet staan en de res meestal niet hoger is dan 1024x786.

Lens: fixed kan, lekker goedkoop en een zoom anders, maar die zijn weer duurder.

En natuurlijk een camera die lang met zn accu doet (www.dpreview.com)
Volgens mij hebbie dr wel een voor onder de 300 euro...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
offtopic:
Floris, heb je nog meer foto's van hardbass?
je zou me er echt super blij mee maken!

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ursamajor schreef op 16 maart 2004 @ 23:21:
Kan heel kort zijn:
[KNIP]
En natuurlijk een camera die lang met zn accu doet (www.dpreview.com)
Volgens mij hebbie dr wel een voor onder de 300 euro...
Euhm en dat is een reactie op de openingspost?
Matsie schreef op 17 maart 2004 @ 23:28:
offtopic:
Floris, heb je nog meer foto's van hardbass?
je zou me er echt super blij mee maken!
Ik heb nog wel wat foto's ja, maar ik mag er eigenlijk nog geen online kwakken. Dit omdat mijn foto's pas vandaag zijn bekeken voor publicatie, wat ergens in de komende week (denk ik) plaats zal vinden op de site van B2S.

Als ik er zo snel doorheen kijk zit er best wel wat leuks tussen, een paar byzondere foto's die waarschijnlijk niet direct op de website gebruikt zullen worden, maar wel voor flyers e.d. Maar totdat ik weet wat er gepubliceerd gaat worden mag ik eigenlijk niks online plaatsen. (Wat ik stiekem wel had gedaan :P) Hou de site van B2S in de gaten is dus voorlopig mijn advies... Sorry dat ik even niet veel meer dan dat kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Floor-is op 18-03-2004 00:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
hmm, balen, maar ik kan het begrijpen

welke feestjes staan nog meer in je agenda?

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vooralsnog:
20 maart 2004 Teqnology (Q-Dance)
26 maart 2004 Time Out · Hardstyle Party (Time-Out, shoot voor BBBookings)
3 april 2004 Carl Cox & Friends (UDC)
10 april 2004 In Qontrol (Q-Dance)
11 april 2004 Awakenings (Monumental)
29 april 2004 Qontact (Q-Dance)
29 april 2004 Seqtion (Q-Dance)
8 mei 2004 Pleasure Dome (ID&T)
19 juni 2004 Defqon 1 (Q-Dance)
26 juni 2004 Impulz Outdoor (UDC)
3 juli 2004 Sensation · [White Edition] (ID&T)
10 juli 2004 Sensation · [Black Edition] (ID&T)
17 juli 2004 Extrema Outdoor (Extrema)
29 juli 2004 Nature One · Camping Party (I-Motion DL)
30 juli 2004 Nature One (I-Motion DL)
7 augustus 2004 Dance Valley · A Decade of Dance (UDC)
14 augustus 2004 Lovefields · 2004 (Extrema)
21 augustus 2004 Mystery Land · 2004 (ID&T)
28 augustus 2004 Decibel Outdoor · 2004 (B2S)
20 november 2004 Convertible (ID&T)
18 december 2004 Innercity (ID&T)
Oh en:
Pinkpop, Lowlands, Werchter :P

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 18-03-2004 22:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Sow! das een hele lijst

kan je niet een keer een foto van mij maken dan? :P

maar het lijkt me wel echt vet, party fotograaf zijn.......
het is alleen zo moeilijk om te beginnen (toch?)

[ Voor 3% gewijzigd door Matsie op 18-03-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Goh Flo, dat lijkt wel heeeeel erg op mijn lijstje.. Stalk je me ?! ;)
Wordt weer een lekker zomertje !!

Partyfotograaf zijn IS leuk, maar is idd moeilijk beginnen.. Tegenwoordig heeft iedereen een digicam maar de kunst is je te onderscheiden van de rest.. En contacten en een portfolio is ook erg handig, maar voor dat laatste is het eerste weer onontbeerlijk: anders kom je gewoon niet binnen met je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
nou dan zie ik je wel bij in qontrol en defqon he :P ;)
Tips en advies heb ik even niet, behalve: go out and shoot! Er zijn trouwens ook wel feesten waar je je cammy wel mee naar binnen mag nemen zonder sjit te krijgen: doe dat dan! (Reactor afgelopen weekeinde bijvoorbeeld: super om te oefenen
Dat is denk ik idd een goede oefening, maar dan moet je dus echt een kaartje kopen om foto''s te schieten, want echt dansen met een cam lijkt me niet zo fijn... :|
Wel hele mooie foto's :)

die filmpjes uit die cam zien er super uit!
En contacten en een portfolio is ook erg handig, maar voor dat laatste is het eerste weer onontbeerlijk: anders kom je gewoon niet binnen met je camera...
Daarvoor kan je dus naar feestjes gaan waar je camera mee mag :P de plaatselijke disco misschien? :D

[ Voor 29% gewijzigd door marteltor op 18-03-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Floris schreef op 18 maart 2004 @ 00:11:
[...]

Euhm en dat is een reactie op de openingspost?
[...]
Vond het nogal veel tekst die niet echt boeiend was om te lezen. Dus d8 ik er ff een soort samenvatting te zetten. Mensen die vragen hoe je een goeie foto moet maken, moeten eigenlijk eerst maar eens een boek over fotografie lezen waar voorbeelden in staan uitgelegd. Bij de meeste mensen zie je namelijk nogsteeds bij een portret van iemand het hoofd in het midden met een loze ruimte dr boven. Dan denk ik dus: "Ga lezen!" (en oefenen).

Maareh, strakke pix Floris! Ik neem mn G5 ook maar eens mee naar een leuke fuif!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ursamajor schreef op 19 maart 2004 @ 09:14:
[...]

Vond het nogal veel tekst die niet echt boeiend was om te lezen. Dus d8 ik er ff een soort samenvatting te zetten. Mensen die vragen hoe je een goeie foto moet maken, moeten eigenlijk eerst maar eens een boek over fotografie lezen waar voorbeelden in staan uitgelegd. Bij de meeste mensen zie je namelijk nogsteeds bij een portret van iemand het hoofd in het midden met een loze ruimte dr boven. Dan denk ik dus: "Ga lezen!" (en oefenen).
Niet afvlammend bedoeld, maar een boek heb je echt geen fsck aan in dit geval: er is geen boek dat dergelijke fotografie behandelt en eigenlijk vind ik dat wel prima.
Voor dit soort fotografie moet je een stukje feeling hebben denk ik, je moet de muziek ook een beetje kennen en je moet met je kop boven het maaiveld durven uit te steken. Je moet de mensen leren kennen en als het even kan met de meesten nog een beetje kunnen opschieten (DJ's willen niet door klootzakken op de foto gezet worden; je komt niet op een feest binnen als ze je een eikel vinden etc.)

Daarnaast moet je gedult hebben, je moet snel kunnen handelen en je moet echt veel tijd in dit stukje fotografie steken wil je er een beetje goed in worden. Vervolgens is het ook wel aan te raden dat je vriendjes maakt met een aantal mensen binnen organisaties, met DJ's, bookingsbureau's, met de vriend/vriendin van de DJ, met een aantal vaste feestgangers, dat je de muziek zelf leuk vind etc. etc.
Het is niet zoals fotografie in de dierentuin waar je in je eentje met een statief op stap gaat om een paar erg strakke foto's neer te zetten, je hebt echt een samenwerking nodig van DJ, publiek, licht en je eigen inzet om er iets van te kunnen maken.
Maareh, strakke pix Floris! Ik neem mn G5 ook maar eens mee naar een leuke fuif!
Dankje, jij succes met het meeslepen van je cammie naar een feest. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Floris schreef op 19 maart 2004 @ 16:10:
[...]

Niet afvlammend bedoeld, maar een boek heb je echt geen fsck aan in dit geval: er is geen boek dat dergelijke fotografie behandelt en eigenlijk vind ik dat wel prima.
Voor dit soort fotografie moet je een stukje feeling hebben denk ik, je moet de muziek ook een beetje kennen en je moet met je kop boven het maaiveld durven uit te steken. ...
Ben ik niet helemaal met je eens. Fotografie bestaat uit 2 dingen, belichting en beeldvorming. Beide moet je ervaren om ervan te kunnen leren. Maar een boek die dus inzicht geeft in hoe het licht nou werkt (licht onderwerp tegen een donkere achtergrond en vice versa), hoe je een dynamische foto krijgt qua compositie en verder de camera technieken helpen je wel een stapje verder.

Ik weet niet of je ook op de foto contest kijkt, maar daar zie ik duidelijk verschil tussen mensen die goed en minder goed kunnen fotograferen. Ik ben van mening dat als je veel oefent en je foto's ook bestudeert op beide gebieden, dat je steeds meer leert en dus mooiere foto's maakt.

Maargoed, dat is een beetje off topic nu, maar het is inderdaad altijd wel handig om vriendjes te hebben bij een party. (ben zelf niet echt een partyfotograaf)

[ Voor 3% gewijzigd door Ursamajor op 19-03-2004 17:06 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
De foto's die ik eerder gepost heb zijn gewoon in een lokale discotheek gemaakt, in Index ( www.i-n-d-e-x.de )

Je kan/mag daar gewoon met cam naar binnen, en die tent is vrij groot en uitgebreid dus wel leuk oefenmateriaal. Ook genoeg lasers enz om leuke pics te maken.

Vanavond nieuwe poging, Deepack en Blutonium Boy daar, dus dat wordt weer ff piccies schieten (proberen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

DJSmiley schreef op 19 maart 2004 @ 17:55:
Je kan/mag daar gewoon met cam naar binnen, en die tent is vrij groot en uitgebreid dus wel leuk oefenmateriaal. Ook genoeg lasers enz om leuke pics te maken.
In België is dit ook vaak geen probleem, ik snap niet dat in Nederland men dit praktisch overal verbied, erg jammer in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ursamajor schreef op 19 maart 2004 @ 17:05:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Fotografie bestaat uit 2 dingen, belichting en beeldvorming. Beide moet je ervaren om ervan te kunnen leren. Maar een boek die dus inzicht geeft in hoe het licht nou werkt (licht onderwerp tegen een donkere achtergrond en vice versa), hoe je een dynamische foto krijgt qua compositie en verder de camera technieken helpen je wel een stapje verder.
Het probleem is meer dat je totaal geen invloed hebt op die belichting, erger nog: de belichting verandert zo vaak en zo snel dat je timing een hele grote rol gaat spelen. Om dit dan weer een beetje onder de knie te krijgen is het prettig de muziek te kennen, zodat je weet wanneer er "lows" zijn en wanneer er "climaxes" zijn, hier kan je dan weer op inspelen.
Natuurlijk is framing, compositie zo je wilt een groot iets, maar ook hier heb je issues, je kunt niet elke gewenste positie kiezen om vandaan te werken, je moet het doen met de posities die er zijn. En gezien er echt geen rekening met fotografen wordt gehouden moet je dus echt oppassen met je lenskeuze, met je hoek, belichting, timing, instellingen en nog veel meer... Aka: Lichtsterke lenzen zijn tof, maar de DOF is dan weer een probleem, hoge ISO verhelpt dit, maar dan heb je weer noise, langere sluitertijden zouden prettig zijn, maar het onderwerp beweegt, flitsen kan handig zijn, maar dit vernietigt vaak het beeld.
Ik weet niet of je ook op de foto contest kijkt, maar daar zie ik duidelijk verschil tussen mensen die goed en minder goed kunnen fotograferen. Ik ben van mening dat als je veel oefent en je foto's ook bestudeert op beide gebieden, dat je steeds meer leert en dus mooiere foto's maakt.
Ik kijk niet in de GoT foto-contest over het algemeen, of nouja heel soms misschien. De contests die ik wel bekijk zijn die van DPR en af en toe die op FredMiranda (als ik die per ongeluk tegenkom). Je ziet daar vaak ook een 'artsy' insteek en dat vind ik juist wel weer gaaf, hoewel ik daar weinig aanleg voor lijk te hebben.
Maargoed, dat is een beetje off topic nu, maar het is inderdaad altijd wel handig om vriendjes te hebben bij een party. (ben zelf niet echt een partyfotograaf)
Het is zeker handig om vriendjes te hebben, waar dan ook. Maar het is ook wel handig om goede foto's te maken, want ik ken ook bepaalde mensen die zichzelf partyfotograaf noemen en er (IMHO) geen drol van kunnen, als de organisatie of de DJ's er net zo over denken dan wordt het toch akelig lastig om door te blijven gaan.
DJSmiley schreef op 19 maart 2004 @ 17:55:
De foto's die ik eerder gepost heb zijn gewoon in een lokale discotheek gemaakt, in Index ( www.i-n-d-e-x.de )

Vanavond nieuwe poging, Deepack en Blutonium Boy daar, dus dat wordt weer ff piccies schieten (proberen dan)
Index schijnt wel cool te zijn, komende week heb ik een shoot in de Time-Out in Gemert (off all places). Ik ben er nog nooit geweest, dus we zullen wel eens zien wat dat wordt :P

Deepack is echt leuk schietwerk, hoewel de ene erg beweeglijk is en de andere vaak wat nors lijkt. Blutonium is een beetje een apart figuur, maar die kan je zeker wel leuk op de plaat krijgen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Floris schreef op 20 maart 2004 @ 15:25:
[...]
...

Index schijnt wel cool te zijn, komende week heb ik een shoot in de Time-Out in Gemert (off all places). Ik ben er nog nooit geweest, dus we zullen wel eens zien wat dat wordt :P

Deepack is echt leuk schietwerk, hoewel de ene erg beweeglijk is en de andere vaak wat nors lijkt. Blutonium is een beetje een apart figuur, maar die kan je zeker wel leuk op de plaat krijgen.
Ja, die gast is echt beweeglijk, spoort niet ;)

Filmpje van die weirdo :
http://www.djsmiley.com/pics/19032004/deepack.wmv

Foto's zal ik zo posten, ff selecteren.

Er zijn (weer) een paar mooie gelukte foto's van de lasers. Deepack staat er matig op, en blutoniumboy ook. Lange sluitertijd en bewegingen ging niet echt, en invulflits ook niet... Er was in verhouding erg veel mist/rook, waardoor de fotos een flets uiterlijk krijgen. Met een losse flitser zou het te doen zijn, maar met het dingetje van mn A70 dat zo ongeveer naast de lens zit is het wat lastiger...

Alle foto's op ISO100 geschoten, hoger gebruik ik eigenlijk niet. (Al zou iso200 wel kunnen denk ik, maar goed).

Edit: Paar pics, rest op http://www.djsmiley.com/pics/19032004/

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/19032004/IMG_3449.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/19032004/IMG_3445.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/19032004/IMG_3471.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/19032004/IMG_3481.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/19032004/IMG_3485.JPG

Zoals je ziet dus niet echt geslaagd, simpelweg teveel rook om wat met flits te kunnen doen, wat je dus eigenlijk wel nodig hebt. Oplossing zou denk ik een externe flitser zijn, dan kun je die tenminste een stuk van je lens houden zodat ie minder de rook ervoor laat oplichten.
Heb mede daarom niet echt veel geschoten, strakke pics kreeg ik daar niet op dat moment met de cam alleen...

Pics van Dana (zie hierboven) waren beter, daar was minder rook in de zaal ;)

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 20-03-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ben net terug van een nachtje Teqnology, onwijs gaaf feest, hele mooie platen geschoten. Jammer dat ik er ongeveer 900 kwijt ben alleen :/

KUT-CF ging kapot: in cam kon ik vrolijk door mijn foto's heensurfen, maar eenmaal op het lappie was de inhoud vrij corrupt. Gewoon keihard kapotte JPG's en nee uiteraard heb ik die CF geformatteerd nadat ik heb geleegd, heb nu een paar honderd stukke .JPG's en zodoende weer een paar uur gemist, heb aan het einde met mijn MickeyDrive gewerkt die het nog wel deed.

Best rot als je een CF-module koopt van 400+ euro en die doet het op een gegeven moment niet meer; ga je je toch afvragen waarom je uberhaupt nog gelooft in CF en niet met film werkt. :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 19:41

Schonhose

Retro Icoon

offtopic:
Oei, de Boogiebar.... :D

De laatste opmerkingen van Floris kan ik goed begrijpen. Dat is de reden waarom ik ook een gewone spiegelreflex camera er bij gekocht heb. In het verleden deed ik ook nog wel eens party pix maar dan zijn gewoon de standaard "kijk mij en mijn BrEEzAh vriendinnetje eens lief in de camera kijken en op internet staan" foto's.

Deze maakte ik altijd met een Fuji Finepix 1300 1.2 megapixel. Meer dan voldoende voor deze pics. Kan bijna niet misgaan. Wel oppassen met de flash zoals zovelen voor mij ook al zeiden.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Update: Ik ben er nog "maar" 295 kwijt blijkt, of nouja er staan 295 kapotte bestanden op de CF, ik heb er inmiddels welgeteld 18 weten te redden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hup ik verkoop de thread maar weer eens een schop.

Op Awakenings was ik samen met HunterPro een beetje lasers aan het vastleggen toen we Raven tegenkwamen. En omdat deze thead toen al een beetje aan het versloffen was hadden we het er kort over. Nu ik net in gesprek was met momania over Awake, dacht ik bij mijzelf: Laat ik dan eens een linkje posten naar de foto's van die nacht.

De foto's zijn door KrL en mijzelf gemaakt, te bewonderen op de site van Awake :)

Commentaar is welkom :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
* HunterPro heeft zich ook aardig gek lopen maken met die lasertjes op Awakenings:

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/lasertje/DSCN0003_R.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/lasertje/DSCN0010_R.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/lasertje/DSCN0032_R.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/lasertje/DSCN0188_R.JPG

en nog een *zeer* kleine selectie op http://tobias.dezeserver.nl/lasertje :)

Overigens, floris, had jij nou mijn cf ook maar meteen naar jouw HD gecopied? Enig idee of daar iets van terecht is gekomen in je awake-set? *benieuwd is* (verder niet erg hoor, vraag 't me alleen af :P)

[ Voor 27% gewijzigd door HunterPro op 22-04-2004 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Hehe@floris.. die ninja is cool :) Komen mensen echt zo naar zo'n feest of was dat een gimmik van iets?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Acid_Burn schreef op 22 april 2004 @ 01:18:
Hehe@floris.. die ninja is cool :) Komen mensen echt zo naar zo'n feest of was dat een gimmik van iets?
De meest rare mensen komen naar de meest rare feesten. Zegt dat genoeg ? ;)

Overigens grrr @ floris: Jij kan met jouw 10D stukken gevoeliger gaan dan ik, waardoor jij wel 't VJ-scherm scherp kreeg :( :P

* HunterPro wilde ook, maar m'n cam wilde niet :P

[ Voor 25% gewijzigd door HunterPro op 22-04-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

De Ninja was n showelement, ingehuurd.. Heeft Awake altijd, mensen in vage pakken enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107760

Tip's voor concert fotografie

Lens is het belangrijkste .. licht sterkte (nadeel kost veelgeld duizende euro's !)
Neem niemand mee die je spullen draagt (kan zwaar zijn) en voor je oplet dat het niet gestolen wordt, je kan veel vrijer bewegen en levert beter foto's op.

Nooit flitsen !! dan verdwijnt de sfeer!! artisten vinden het ook prettiger

Niet met te veel rood licht foto's maken
(menselijk oog is rood ongevoelig en film is juist rood gevoeliger daarom worden foto's snel te rood)
Dus ga een paar keer naar de zelfde show/concert .. en let op de licht (show) meestal is het altijd het zelfde.. dus let op waneer er goed licht is en neem dat de meeste foto's! Ook is het altijd fijn als er tv uitzendingen zijn .. dan is het licht meestal beter !

Probeer eens dia's geeft soms veel mooier kleur !! nadeel mislukken sneller !!

Vraag / informeer altijd of je foto's mag maken en waneer (meestal mag je de eerste 2 nummer van een artiest foto's maken daarna niet) en / of dat je de zaal mag zien zodat je al een beetje kan voorbereiden op het foto's nemen altijd leuk als er geoefend wordt. Zorg voor een perskaart !! Je kan / mag meer (ook voor drang hekken) en maak vriendje met de bewaking !!

Er zijn geen echte boeken over dit soort fotografie ..
Veel foto's nemen is de manier en je het zelf aanleren .. schiet er een paar honderd op een feest / concert en bekijk altijd al je foto's wat je fout heb gedaan, en probeer daarvan te leren.
Ga langs foto speciaal zaken die kunnen je meestal ook tips geven wat je fout doet bij foto's maken die mensen helpen je graag en maken er tijd vrij voor.

films kleur/zwart wit/iso
Soms is zwart wit ook mooi neem een 125 iso film en push hem naar 800, er is geen grijs meer dus echt zwart wit kan soms heel mooi zijn bij goed uitgelichte concerten !
Probeer verschillende merken en type film uit en kijk wat het mooiste resultaat oplevert voor jou camera en lensen!

Tegen woordig zijn kleuren films erg goed .. dus aan 400 iso heb je genoeg je kan altijd je foto's pushen naar 1000 iso !!Daarom zijn de lensen ook zo belangrijk .. beter lens lagere iso .. dus beter foto's ook hebben hoge iso film rolletjes soms de neiging om vreemde kleuren shift te geven .. je kan dat oplossen door prof. films te gebruiken. Maar die zijn erg duur.
Je kan liever beter appartuur kopen dan dure films..

Ook is aan te raden om andere dingen te fotograferen .. zoals portret of landschap/bouwen lijkt in eerste instantie niets met concerten of feesten te maken te hebben maar je leert er beter in te kaderen !! en dat is erg belangrijk..

Dit zijn mij tip's hopelijk hebben mensen hier wat aan .. fotografeer al een tijdje niet meer. Ps sorry voor de spel fouten ... even snel geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Henrim: Dank je voor je input hoewel het toch niet helemaal van toepassing is op 'ons' type fotografie..

Ben het met je eens wat betreft lichtsterke apparatuur en iemand die spullen voor je kan dragen.. Hoewel het niet echt reeel is om iemand gedurende een heel feest met je mee te laten rennen.. Wat we over t algemeen doen is onze spullen in het productiekantoor leggen (zeg maar het zenuwcentrum van de organisatie, centraal gelegen en veilig) en meenemen wat we nodig hebben (cam + flitser + xtra objectief)..

Flitsen kan in dit geval wel hoewel ik het met je eens ben dat zonder flits meestal mooiere foto's geeft, zeker omdat het ivm rookmachines vaak rokerig is..

Het 'scouten' van de omstandigheden door er een paar keer langs te gaan is helaas niet mogelijk.. De feesten waar het om gaat zijn, qua opbouw en licht, eenmalig (op enkele uitzonderingen na, Sensation bijvoorbeeld).. Je zult je dus direct een inschatting moeten maken van de situatie en je hieraan aan moeten passen, dit is vooral ervaring..
Bijvoorbeeld DJ wissels gaan vaak gepaard met veel licht, een juichend publiek (goed voor de sfeerweergave) en 2 DJ's die interactie met het publiek hebben..
Vaak informeer ik ook vooraf bij de organisatie of er bepaalde showmomenten zijn zoals dansers of vuurwerk..

Foto's maken mag, als je hiervoor vantevoren toestemming hebt), in principe gedurende de gehele avond (behalve op bijvoorbeeld Kinky party's).. Een pers/crew/backstagebandje zorgt in principe dat je op bijzondere plaatsen kunt komen, afhankelijk van je 'status' op dat evenement.. Als 'ingehuurde' fotograaf kom je in principe overal, je bent immers voor de organisatie bezig..
Een perskaart zal hier weinig uithalen vrees ik..

Typen film (Dia/zwart-wit/Iso) is niet echt meer van toepassing, zeker niet op de mensen die dit topic lezen: Er wordt voornamelijk digitaal geschoten..

Wat zeker wel van toepassing is: Schiet veel en analyseer wat je goed/fout doet.. Hier kun je veel van leren en dit toepassen op volgende sessies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op 22 april 2004 @ 00:54:
Hup ik verkoop de thread maar weer eens een schop.

Op Awakenings was ik samen met HunterPro een beetje lasers aan het vastleggen toen we Raven tegenkwamen. En omdat deze thead toen al een beetje aan het versloffen was hadden we het er kort over. Nu ik net in gesprek was met momania over Awake, dacht ik bij mijzelf: Laat ik dan eens een linkje posten naar de foto's van die nacht.

De foto's zijn door KrL en mijzelf gemaakt, te bewonderen op de site van Awake :)

Commentaar is welkom :)
*erg late reply ik weet het, maar ik wil deze topic ook weer even omhoog halen en het beetje levend houden :)*

Was erg leuk om je eens irl te zien met je geile 10D camera ;)

Het was weer prijs schieten op Awakenings zoals je al zei :P

Anyway. Impulz komt er alweer aan. En ik verwacht een hele mooie mainstage iig.

Als afsluiter moet je echt even langs proteus gaan floris. Die gast is echt ENERGIEK. En er zijn tot op heden nog weinig echt goede foto's van hem te vinden op het net. Mede dankzij het feit dat die DJ dus de meest energieke performance heeft die je ooit heb gezien.

Proteus staat ongeveer 30 sec stil in zijn gehele set. De rest.... Constant dansen, Heen en weer springen, Op de tafels staan, met zwepen slaan etc... geweldig om te zien. En om te horen... FiNRG!!! _/-\o_

En nog wat fototjes uit mijn hand van de afgelopen tijd :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/awakenings2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/charel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/djfausto.jpg

Na dit weekend post ik wel wat meer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 21905 op 25-06-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik vind die eerste super raven, de rest niet zo. Zag je gisteren langsrennen, je was me te snel af om je bij te halen. :D

Hier een paar pics van gisteren (Impulz, Proteus had ik geen zin in):

[1] Mainstage, aan het einde van de set van Gielen
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulz-O/serie1/GF6N2109.jpg
[2] Don Diablo at the wheels of steel
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulz-O/serie1/GF6N2241.jpg
[3] Nog maar een keertje Don omdat miss_bleu zo weg van hem is ;)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulz-O/serie1/GF6N2247.jpg

Ik moet nog uitzoeken en ook daar voel ik weinig voor, heb met name Ferry Corsten, Johan Gielen, Cari Lekebush en Don Diablo geschoten. Moest ont-zet-tend wennen aan mijn nieuwe cam, werkt toch weer anders enzo, maar het resultaat mag er zijn *D

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 27-06-2004 15:33 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op 27 juni 2004 @ 15:32:
Moest ont-zet-tend wennen aan mijn nieuwe cam, werkt toch weer anders enzo, maar het resultaat mag er zijn *D
Canon EOS 1D-Mark II ??? :D

Mooie previews van Don Diablo! :)
Ik heb je op impulz niet gezien :X
Keek wel iedere keer even dubbel als ik een Canon camera zag rond lopen maar iedere keer was het iemand anders. Enige die ik nog herkende waren Carlos en Erik :)

Ik ben zelf alles behalve tevreden over mijn foto's op impulz. Het was gewoon niet echt mijn avond (en ik was jarig nog wel :'( ). Van de ongeveer 520 foto's heb ik er maar 152 online gezet. De verhouding vind ik dus totaal niet kloppen. Maar goed, Ik ben blij dat er nog meer fotograven voor partyvibes rond liepen. Uiteindelijk toch tot de 300+ gekomen :)

Paar shots van impulz :

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20018.jpg

Amber D op de HQ! Leuk (en vooral aardig) meisje en als dj helemaal geweldig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20058.jpg

Renato Cohen (als ik het me goed herriner ... :X ) in de concept.

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20111.jpg

Spin it spin it spin it spin it!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20192.jpg

Ferry Corsten. One of my favorites _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20222.jpg

Eddie Halliwel @ HQ (ik heb echt ongelovelijk veel moeite gedaan om de camera zo hoog te krijgen met mijn 1.73 m. :D :D , zal wat worden als ik eenmaal een DLSR camera heb :P ).

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20225.jpg

Eddie once again _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20237.jpg

Mainstage Lasertjes

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20Outdoor%2026-06-04%20249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20outdoorz%2026-06-04%20%2889%29.jpg

Proteus die zich mentaal klaar stoomt seconden voordat hij begint !

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20outdoorz%2026-06-04%20%2888%29.jpg

Maar voordat hij op komt, komen eerst zijn "7 slavinnen" op de stage gewandeld!

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20outdoorz%2026-06-04%20%28126%29.jpg

Waarna Proteus begint! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20outdoorz%2026-06-04%20%28154%29.jpg

Ondertussen word hij ook even gespanked :+

Afbeeldingslocatie: http://www.partyvibes.nl/pv/pictures/albums/userpics/Impulzoutdoor260604/Impulz%20outdoorz%2026-06-04%20%28106%29.jpg

Al om al was het een erg leuk feestje. Jammer dat ik niet veel leuke shots heb kunnen maken maar hopelijk gaat dat op awakenings festival beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21905 op 28-06-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zou die 11e er even uitvissen, ivm de regelgeving alhier ;)

Ik ga nu foto's uitzoeken, wordt weer een helse klus, maar ja ach ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow jah natuurlijk.. no doosjes |:(

Had hem wel wat geblurred though maar het lijkt nog "echt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb mijn gebeuren van Impulz en beachbop maar eens uitgezocht, wat een t*$#^klus is dat toch elke keer. Hierbij is de locatie van de eerdere foto's gesneuveld, maar om het goede te maken hier een paar van het afgelopen weekeinde :)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/Overig/Beachbop/GF6N2361.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/Overig/Beachbop/GF6N2445.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/Overig/Beachbop/GF6N2382.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulzz/Flo-Impulz0114.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulzz/Flo-Impulz0519.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulzz/Flo-Impulz0542.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/UDC/Impulzz/serie2/Flo-Impulz0092.jpg

Geen cropwerk, hier en daar wat levels en misschien een beetje USM.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van ferry corsten en don diablo blijf ik het beste vinden! _/-\o_

Vooral die van diablo... :9

Wanneer komt je volledige serie online Floris? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Sorry voor de bump, ik werd naar dit topic verwezen voor mijn vragen. Het zit zo: de vzw waar ik lid van ben heeft een nieuwe camera nodig voor de evenementen die in hun zaal doorgaan. Meestal zijn dat fuifjes, in de grote zaal of kleine zaal. Niet veel speciaals natuurlijk. Maar ik zoek dus een camera voor weinig licht enzo. Lasers worden héél af en toe gebruikt, maar boeien niet zozeer. Het belangrijkste is dat sfeer van de evenementen gevangen wordt, dus DJ's/artiesten/bands, mensen, decoratie en dergelijke fotograferen.

Wat ik zoal gelezen heb, kan ik best zoeken voor een camera met een laag diafragma waarde (best onder de 2,4). Nu is de vraag, is het ook belangrijk boven de 400 ISO te kunnen schieten ? En zal een Image Stabilizer helpen om met een lagere sluitertijd een hogere ISO "op te vangen" ? Zowiezo meer dan 3megapikkels heb ik niet nodig, de foto's gaan toch 640x480 of 640x853 zijn. Als iemand nog tips heeft op welke features ik moet letten, zou ik heel dankbaar voor zijn.

De camera die me goed leek voor dit doel, is de Canon S1 IS, deze staat voor 350€ zowat te koop tegenwoordig. Nadeel is dat deze geen AF assist led heeft, wat dus een serieus gebrek kon vormen voor fotograferen onder weinig licht. Verder leek me een Sony F717 2de hands ook wel in de smaak, deze heeft blijkbaar een erg aardig goede lens, maar als nadeel dat het alleen MemoryStick vanilla slikt. Dit is tot 128MB slechts, dus kan je op deftige resolutie om de 50-60 pics, kaartje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 09:32
misschien een 2e hands D30 met 50 mm f1,8??
lijkt me dat je dan voor 350 euro een heel eind komt en 800 iso kan dr mee door.... misschien 1600 ook nog wel als het maar 640x480 hoeft te zijn.
heb je wel een dslr en absoluut lichtsterk!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voor een D30 wordt al makkelijk 550€ gevraagd wat ik zo zie, dat is al 200€ boven de prijs die ik in gedachte had. Een SLR is idd wat ik ook wou, maar is niet binnen het budget. Echt mega moeten de foto's ook niet zijn, het is meer voor de online foto gallerij van de evenementen van het jeugdhuis/fuifzaal. Eventueel later als er interesse voor is, kan gekeken worden voor een Nikon D70 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zou dan toch voor de F717 gaan en niet op full-size schieten wellicht? Je hebt trouwens memorystick duo's van 256MB (2x128) en anders gewoon een paar stickjes. :) De AF-assist is werkelijk top, lens is goed en lekker lichtsterk :) Ik vind de kleurweergave niet zo, maar da's een kwestie van smaak. Als je een 2e hands G3 op de kop kunt tikken zou ik dat overigens eerder doen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm ik zie G3's staan voor ongeveer 400€ op de V&A. Heb op online veilingen ook een F717 gevonden die op 20km ligt van hier, voor 425€. Op zich staat me die F717 meer aan eigenlijk, een groter cammetje ligt wat steviger in de hand he. Ik ga eens de prijzen van de geheugenkaartjes opzoeken en eens contact opnemen met de VZW of ik tot 500€ kan gaan. Bedankt voor de raad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb van hun de toelating om voor een duurdere camera te gaan. Het wordt dus een Sony F717 ! Ik heb gelezen dat deze al ondersteuning heeft voor MS Pro, dus er komt dan al onmiddellijk een 512MB MS Pro kaartje bij. Bevindingen en pics zullen hier komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Phuncz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:13:
Ik heb van hun de toelating om voor een duurdere camera te gaan. Het wordt dus een Sony F717 ! Ik heb gelezen dat deze al ondersteuning heeft voor MS Pro, dus er komt dan al onmiddellijk een 512MB MS Pro kaartje bij. Bevindingen en pics zullen hier komen :)
Die nieuwere versie doet het allesinds heeel goed in donkere ruimtes!
In een kamer waar het volledig donker is, neemt ie een foto net of het overdag is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
DeNB3rt schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:16:
[...]
In een kamer waar het volledig donker is, neemt ie een foto net of het overdag is _/-\o_
Weg sfeer?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Phuncz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:44:
Voor een D30 wordt al makkelijk 550€ gevraagd wat ik zo zie, dat is al 200€ boven de prijs die ik in gedachte had.
Dan kijk je niet op de goede plek, ik zie ze regelmatig voor 375 weg gaan, laatst zelfs eentje voor 275.
Maar het maakt niet uit zie ik, je bent al voor de 717 gegaan :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja, de vzw heeft zowiezo een correcte factuur nodig voor BTW-aftrekking, dus tweedehands zal zowiezo niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Zeg maar gerust, weg kleuren :+ Lijkt me niet echt geschikt voor partypics. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de F717 geen mooi apparaat is, alleen die nightshot mode is voor partypics niet relevant.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

dus tweedehands zal zowiezo niet doorgaan.
Die F717 lijkt me ook 2e hands voor die prijs?

[ Voor 40% gewijzigd door Gizz op 19-05-2005 21:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb hem bij de invoerder zien staan op voorraad, morgen eens nazien bij andere invoerders. Moet wel lukken normaal. En anders wordt het waarschijnlijk de Canon S2 IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Heb zelf een 10D met een sigma 24-60 F/2.8 objectief.

Is dit objectief voldoende voor partypics (op housepartys en clubs)?

Of kan ik er niet omheen om een groothoek lens erbij te kopen? (ipv eerst de 70-200 F/4L te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Dacide schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:58:

Of kan ik er niet omheen om een groothoek lens erbij te kopen? (ipv eerst de 70-200 F/4L te kopen)
Een Sigma 24-70 bedoel je?
Die lens met je 10D is een hele goede combi. Heb je er misschien ook nog een flitser bij?
Probeer te schieten op 800/1600 ISO met een lage sluitertijd (1/30 - 1/60) en met een diafragma van 2.8 tot 3.5.
Ik weet niet precies wat voor soort foto's je wilt gaan schieten (close-ups, groepen, overzicht).... maar een 70-200 4L wordt lastig; je hebt te weinig licht..... een hoge sluitertijd nodig voor scherpe platen.
Probeer het eerst eens met je Sigma lens.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Dacide schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:58:

Dat is toch een vraag die je aan jezelf moet stellen?
Persoonlijk denk ik dat je op feesten meer aan groothoek hebt dan een zoom.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt me dat een zoom op feesten/parties zo goed als nutteloos is. Enkel indien je niet overal mag komen (podium, DJ booth enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij halen jullie wat termen door elkaar. Een zoom is een lens waarbij je de brandpuntafstand kunt veranderen. Dat zegt verder niks over of de lens een groothoek is, of juist een tele.

Een zoom kan juist heel handig zijn bij partyfotografie omdat het meestal nogal druk is op de dansvloer en je niet makkelijk 2 meter naar achteren of voren kunt lopen. Een mooie groothoek zoom,bv. 10-20 (misschien beetje extreem) of 18-50 kan dan goed van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
RepSLET schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:45:
[...]

Een Sigma 24-70 bedoel je?
Die lens met je 10D is een hele goede combi. Heb je er misschien ook nog een flitser bij?
Probeer te schieten op 800/1600 ISO met een lage sluitertijd (1/30 - 1/60) en met een diafragma van 2.8 tot 3.5.
Ik weet niet precies wat voor soort foto's je wilt gaan schieten (close-ups, groepen, overzicht).... maar een 70-200 4L wordt lastig; je hebt te weinig licht..... een hoge sluitertijd nodig voor scherpe platen.
Probeer het eerst eens met je Sigma lens.

Succes
Ik bedoel de 24-60 f/2.8 en NIET de 24-70 f/2.8 ;)

Die 70-200 die ik wil kopen heeft niks te maken met partyfotografie. Deze lens wil ik zowieso binnenkort kopen. Vandaar mijn vraag of groothoek echt nodig is. In dat geval kan ik ook een groothoek kopen, en pas later een tele lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
twixx schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:46:
[...]

Dat is toch een vraag die je aan jezelf moet stellen?
Nee hoor, er zijn hier mensen met ervaring op dit gebied. Vandaar mijn vraag.

wil dus weten of het bereik van 24 tot 60 mm voldoende is voor op een feest.

Lichtsterkte zal wel voldoende zijn voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 20:53

Jaymz

Keep on moving !

Ik kan me niet voorstellen dat je aan een 70-200 F/4 wat hebt bij dergelijke gelegenheden. Een F/2.8 komt dan al in de buurt alhoewel ik denk dat je IS ook wel goed kan gebruiken (zo niet gewoon een must is), en daar betaal je dan meteen de hoofdprijs voor (1600 euro's ....) Als je um al tweedehands tegenkomt zal 'ie niet veel goedkoper zijn dan een nieuwe denk ik ;)

Als je, zoals je aangeeft, de F/4 sowieso gaat kopen verwacht ik dat je um 1 keer meenmeent en dan concludeert dattie niet lichtsterk genoeg is ;)

Ik ben het wel met de voorgangers eens die zouden gaan voor groothoek. De 24-60 zal je goed kunnen gebruiken, ik verwacht in ieder geval niet dat je telebereik zal gaan missen en misschien uiteindelijk zelfs iets wijders zou willen.

Maargoed, ga in the first place maar gewoon party-pics schieten, je merkt vanzelf wel wat je 'mist' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Dacide schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:
[...]
Die 70-200 die ik wil kopen heeft niks te maken met partyfotografie. Deze lens wil ik zowieso binnenkort kopen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142912

Misschien kan je eens kijken naar de Fuji F10 die heeft ISO waarden hoger dan 400 tot 1200! ideaal voor onbelichte feesttoestanden waar je dan niet steeds met flash te fotograferen

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/ en nog lekker compact ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Dacide schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:49:
[...]

Nee hoor, er zijn hier mensen met ervaring op dit gebied. Vandaar mijn vraag.

wil dus weten of het bereik van 24 tot 60 mm voldoende is voor op een feest.

Lichtsterkte zal wel voldoende zijn voorlopig.
ik gebruik een 300d met een 24-70ex van sigma en ik vind het een heerlijk bereik!
Doe best veel partyshots maar vooral concerten.
voorbeeldjes: www.koenrutten.com -> portfolio -> recent work

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePeVePe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05-2020
Phuncz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:38:
De camera die me goed leek voor dit doel, is de Canon S1 IS, deze staat voor 350€ zowat te koop tegenwoordig. Nadeel is dat deze geen AF assist led heeft, wat dus een serieus gebrek kon vormen voor fotograferen onder weinig licht. Verder leek me een Sony F717 2de hands ook wel in de smaak, deze heeft blijkbaar een erg aardig goede lens, maar als nadeel dat het alleen MemoryStick vanilla slikt. Dit is tot 128MB slechts, dus kan je op deftige resolutie om de 50-60 pics, kaartje vervangen.
S1 focussed kut in donkere situaties (ook gewoon in een huiskamer he,zoals nu, vrij donker door bewolkte weer, gaat bijna niet). Maar valt wel mee te werken. Al is het voor mij 1 van de redenen om 'm te verkopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jepe.nl/Fotos/2004Oerol/HEARTBREAK/big_IMG_0237.jpg

Oh nog even over iemand in begin die die 2 seconden afzeek... met flits gaat dat prima! Is het zelfs noodzakelijk dat je niet teveel licht hebt, want dan wordt het een blur, maar soms gaat dat prima.
Deze is op 4 seconden geschoten, inc flits...
Afbeeldingslocatie: http://www.jepe.nl/Fotos/2004Oerol/HEARTBREAK/big_IMG_0177.jpg
deze op 2 seconden
Afbeeldingslocatie: http://www.jepe.nl/Fotos/2004Oerol/DESTOEP/big_IMG_0210.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jepe.nl/Fotos/2004Oerol/DESTOEP/big_IMG_0204.jpg

over sfeerloze foto's met flits, dat hangt dus af van je instellingen. Sfeer creeer je door langere sluitertijden, maar hangt ook natuurlijk af van de belichting. Bij concerten bijv. hangt alles erg sterk af van de stagebelichting. Heb je die in grote getalen hangen, dan kun je bijna alles wel inflitsen (zie je gezichten tenminste) zonder enige 'sfeer' verlies. Hangt er summiere belichting, tsja, dan kun je verder weinig.

O ja, die S1 is niet echt 'pocketlike' dan zijn die IXUS toestellen natuurlijk super, en schijnen nog erg goed te zijn ook! Misschien tweedehands ouder model kopen? Ik bedoel, om de meer megapixels hoef je die nieuwe toestelletjes niet te kopen. Zeker niet voor party pics, want die zijn toch meestal bedoeld voor het web. Meest populaire foto's zijn toch meestal snapshots van personen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ohja... ik gebruikte hiervoor een canon G3 met m'n 420ex flitser, en met het AF-hulplicht van de externe flitser kan je echt goed focussen in het donker, ook produceert de G3 voor een compactcamera weinig ruis op hoge iso's.

ik vind de g3 best een prettig toestel voor partyfotografie, maar ben toch wel blij met m'n dslr. :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De DSC-F717 is besteld en komt morgen via DHL binnen. Hij zal me 660€ kosten (nieuw) met volledige garantie. Ook een Memorystick Pro 512MB stickie van Sandisk besteld, die er normaal mee moet werken. Zodra ik foto's heb geschoten, zal ik de resultaten posten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ik zie hier heel wat foto's met redelijke potentie...
maar de kleuren zijn vaak erg duf, niet sterk iig, dat is erg belangrijk voor partyfoto's sterke kleuren...

dus ff fotosoepen doet wonderen, gewoon wat hele kleine wijzigingen, soms is het ook wel mooi om een foto in een nieuwe layer te duplicaten en dan gaussiun blur en dan een blending option veranderen... dan worden de kleuren voller en heb je een leuk effect in de foto zonder de foto te verneuken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.