[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is idd een goede tip, zelf vind ik dat color burn en linear burn mooie effecten kan geven. Verander dan wel even de layer opacity. Ook met een duplicate layer en dan bv. glowing edges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Owkee, een uur geleden kwam de doos via DHL binnen. Verzegelde doos en alles. Doe ik hem open, zit er een fokking BAKSTEEN in !! Nu maar goed dat ik in de winkel werk en dat het voor mij was. Via de gegevens kan ik al concluderen dat het in het magazijn zo is verlaten. Gewoon een baksteen op maat gekapt erin, nog niet eens een papiertje dat achtergelaten werd...

Zal dus niet voor deze week worden dat ik hem heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Garyu

WW

Phuncz schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:
Owkee, een uur geleden kwam de doos via DHL binnen. Verzegelde doos en alles. Doe ik hem open, zit er een fokking BAKSTEEN in !! Nu maar goed dat ik in de winkel werk en dat het voor mij was. Via de gegevens kan ik al concluderen dat het in het magazijn zo is verlaten. Gewoon een baksteen op maat gekapt erin, nog niet eens een papiertje dat achtergelaten werd...

Dude, je hebt 660 euro betaald voor een baksteen? Tweedehands of bij een (web)winkel?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04

Dat was een nieuwe. Ken geen winkels die bakstenen leveren voor 660 euro. Beetje vreemd. Hoe ga je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nu maar goed dat ik in de winkel werk en dat het voor mij was.
Ik werk er, dus dit werd onmiddellijk gemeld bij de groothandelaar en bij mijn oversten. De groothandelaar heeft een dossier ervoor opgemaakt en het wordt onderzocht. Ik heb nog niets betaald, wou hem eerst inspecteren voor ik hem afrekende :D

Mijn grootste vrees is dat ze geen toestel meer kunnen vastkrijgen omdat dat de laatste was. En ja, die F717's zijn niet dik gezaaid en ik moet hem wegens bepaalde redenen via mijn winkel kopen. Maar stel je het maar eens voor, dat je dit als een gewone klant kocht, je gaat ermee naar huis en je doet de doos open... Bewijs dat maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er wordt gezocht naar een F717, maar indien deze niet ter beschikking zou zijn, zou een F828 dan ook goed zijn ? Of een Canon EOS 300D met 18-55mm lens kit ?

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 25-05-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
ja en ja

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De EOS 300D lijkt me persoonlijk interessanter omdat ik er later eventueel een F/1,4 of F/1,8 op kan zetten (geloof ik toch). Zowiezo is spiegelreflex beter voor partyfotografie wat ik zo merk aan de reacties hier. En de ondersteuning voor RAW formaat, de hogere ISO waarde, etc. En meer dan 3MP is toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen 'ja en nee'.
De kitlens is veel minder geschikt dan de lens op de F717 door lichtsterkte en kwaliteit. Bij de dSLR ben je er van verzekerd dat je er in de (korte) toekomst nog een kapitaaltje aan lenzen tegenaan gaat gooien :p

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ach, als je mensen in hun gezicht staat te flitsen maakt het ook niet super veel uit of je lens 1.8 is of 3.5.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De bedoeling is dan ook niet dat ik ga flitsen :P

Nu een snelle lenzenvraag: wat voor lens kan ik best nemen ? Ik zie bv. een Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm lens, die voor 82€ al te vinden is. Zou deze goed zijn voor partyfotografie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja hoor, lekkere lens.

Alleen ontkom je bijna niet aan flitsen. Bij een theatervoorstelling waar mensen redelijk stilstaan kan het nog wel, maar als je in een zaal springende mensen staat kun je vrijwel onmogelijk iemand redelijk op de foto krijgen. Overzichts foto's gaan wel, maar portretten en dergelijke niet.

Check ook eens wat foto's van professionele partyfotografen. Zoals je ziet is vrijwel alles ingeflitst, op een enkel overzichtshot na.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 25-05-2005 15:12 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voldoet de standaardflits op de EOS 300D hiervoor ? Voor fill in flash/night portret. Anders kan ik toch beter een F828 pakken als ik al een andere lens (of meerdere), flash en nog stuff moet halen om er bruikbare party pics mee te maken. Maar nogmaals, de bedoeling is wat simpele party pics te maken, ik hoef geen foto's te verkopen of ervan te leven ofzo :) Maar feit blijft dat ik met een simpele cam enorm beperkt ben en ik wil de mogelijkheden hebben betere foto's te maken als ik ermee overweg kan. Aangezien het op de kosten van een VZW gedaan wordt, is het ook niet zo evident elk half jaar 1000€ uit te geven aan een body of lenzen bv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
twixx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:40:
[...]

Ik zou zeggen 'ja en nee'.
De kitlens is veel minder geschikt dan de lens op de F717 door lichtsterkte en kwaliteit. Bij de dSLR ben je er van verzekerd dat je er in de (korte) toekomst nog een kapitaaltje aan lenzen tegenaan gaat gooien :p
ik denk dat ik met de kitlens (f/3.5 toch?) icm iso800, de kortere ontspanvertraging en de snellere autofocus makkelijker betere foto's maak dan met de F717 die als pluspunt een wat snellere lens heeft.

Over dat kapitaal lenzen moet ik je uit eigen ervaring gelijk geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus zo belangrijk is de f/waarde niet ? Wat laat een f/1,4 of f/1,8 dan bv. meer toe dan een f3,5 ervan uitgaand dat er niet gezoomed zal worden. Toch dat er een lagere ISO gekozen kan worden (en dus minder ruis) voor nog steeds voldoende belichte foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:40:
Dus zo belangrijk is de f/waarde niet ? Wat laat een f/1,4 of f/1,8 dan bv. meer toe dan een f3,5 ervan uitgaand dat er niet gezoomed zal worden. Toch dat er een lagere ISO gekozen kan worden (en dus minder ruis) voor nog steeds voldoende belichte foto's ?
Natuuriljk blijft dat belangrijk. Inflitsen doe je om in ieder geval je object scherp en duidelijk op de foto te krijgen, maar als je ook nog een sfeervolle foto wilt krijgen met een redelijk belichte achtergrond, dan is een groot diafragma altijd gunstiger :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:05:
De bedoeling is dan ook niet dat ik ga flitsen :P

Nu een snelle lenzenvraag: wat voor lens kan ik best nemen ? Ik zie bv. een Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm lens, die voor 82€ al te vinden is. Zou deze goed zijn voor partyfotografie ?
Ik denk dat je meer hebt aan een groothoeklens op een 350d. B.v. Tamron 17-35 (goed ding schijnt) of Sigma 18-50. De 50mm x1.6 is al bijna zoom op deze dSLR-body.
Ik denk dat de F717 met z'n laser-grid in het donker beter focused dan de kitlens op de 350d. Hij is wel minder snel, das zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

f/1.4 geeft meer licht he :). f/1.4 is ongeveer drie keer zo lichtsterk als f/3.5, dus heb je een 3x zo korte sluitertijd nodig om dezelfde lichtopbrengst te halen... En dus kan je met minder licht toch nog scherpe foto's maken, terwijl je met een minder lichtsterke lens had moeten flitsen of een statief nodig had gehad (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

twixx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat je meer hebt aan een groothoeklens op een 350d. B.v. Tamron 17-35 (goed ding schijnt) of Sigma 18-50. De 50mm x1.6 is al bijna zoom op deze dSLR-body.
Mja het zal toch een 300D moeten worden, de 350D is niet beschikbaar bij ons en een pak duurder, de EOS 300D kan ik krijgen voor 760€. En ik moet hem bij mij in de winkel halen voor bepaalde redenen. Ik zal eens zien voor die Tamron en Sigma lenzen. Een wideangle is eigenlijk wel interessant...
edit:
Ja ok, 450€ voor een lens is wat teveel van het goede voorlopig ;)
twixx schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat de F717 met z'n laser-grid in het donker beter focused dan de kitlens op de 350d. Hij is wel minder snel, das zeker waar.
Is hier iets aan te doen, zoals een lamp om kort te belichten ofzo ? Bestaat zoiets feitelijk voor in de hot shoe ?
Garyu schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:58:
[...]

f/1.4 geeft meer licht he :). f/1.4 is ongeveer drie keer zo lichtsterk als f/3.5, dus heb je een 3x zo korte sluitertijd nodig om dezelfde lichtopbrengst te halen... En dus kan je met minder licht toch nog scherpe foto's maken, terwijl je met een minder lichtsterke lens had moeten flitsen of een statief nodig had gehad (bijvoorbeeld).
Een statief is dus niet een optie en flitsen doe ik ook liever niet. Kan ik batterij sparen :D Maar eens op zoek gaan naar een f/1.4 lens...

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 25-05-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:13:
Een statief is dus niet een optie en flitsen doe ik ook liever niet. Kan ik batterij sparen :D Maar eens op zoek gaan naar een f/1.4 lens...
Neem dan een 1.8. Qua sluitertijd zal het geen schokkende verschillen geven en voor 1 1.4 koop je 4 á 5 1.8 varianten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:13:
Toch is het, zoals eerder gezegd, verstandiger om wel in te flitsen. Niet op volle kracht dus, maar wel een beetje. Ook met een f1.4 lens op ISO 1600 is het soms lastig om feestende (bewegende) mensen scherp op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm lens lijkt me de enige betaalbare lens met een f/waarde onder de 2.0. Nu ja, ik moet maar eens eerst met de camera gaan oefenen met de standaard lens voor ik met andere lenzen ga kloten. Zal mijn eerste meer professionele camera zijn die ik zal gaan gebruiken boven een Canon A85, dus maar eerst eens daarmee overweg kunnen. Nu ja, is toch belangrijk de opties te kennen :) Maar euh, weet toevallig iemand hier iets over ?
Is hier iets aan te doen, zoals een lamp om kort te belichten ofzo ? Bestaat zoiets feitelijk voor in de hot shoe ?
Dus om de cam te helpen met focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:21:
Die Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm lens lijkt me de enige betaalbare lens met een f/waarde onder de 2.0. Nu ja, ik moet maar eens eerst met de camera gaan oefenen met de standaard lens voor ik met andere lenzen ga kloten. Zal mijn eerste meer professionele camera zijn die ik zal gaan gebruiken boven een Canon A85, dus maar eerst eens daarmee overweg kunnen. Nu ja, is toch belangrijk de opties te kennen :) Maar euh, weet toevallig iemand hier iets over ?

[...]
Dus om de cam te helpen met focussen.
Die Canon f/1.8 is een mooi lensje :).

Wat betreft de cam helpen focussen, neem een zaklamp mee :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
300D heeft ook een AF-assist light toch? maar dat werkt maar tot een aantal meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zowiezo zal het ook voor max enkele meters zijn, ik zal voor bv. artiesten toch op het podium kunnen om te fotograferen. Bedankt voor alle tips, ik ben vrij zeker dat ik met een 300D geen slechte koop doe !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wibblemoo schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:29:
300D heeft ook een AF-assist light toch? maar dat werkt maar tot een aantal meters.
Nee, heeft hij niet. Je kan wel de interne flitser gebruiken als hulplicht, maar dan trakteer je je onderwerp op een stroboscoop show, vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
neem je een D70 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja liefst maar die kost bij ons effe 1200€ voor de kit, dat zal zeker niet lukken :)
En anders moet ik maar een LED-zaklampje aan mijn lens plakken :D Zou theoretisch ook moeten lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Die Canon f/1.8 is een mooi lensje :).

Wat betreft de cam helpen focussen, neem een zaklamp mee :p.
externe flash met AF-assist werkt beter ;)

* HunterPro wil graag op z'n D70 de mogelijkheid om wel de flitsers' AF-assist te gebruiken, maar dan geen flash te vuren :) zodat ik dus wel snel en strak kan focussen, maar een 'gewoon' long exposure kan doen.

Aan een 50mm/f1.8 heb je trouwens niet zoveel. Je moet veel te ver weg staan van je te fotograferen mensen. Ga dan liever voor een goede lichtsterke groothoek.

(met te ver weg bedoel ik dat je echt een paar meter vrij moet houden wil je gezichten + bovenlichamen, iets wat vrij standaard is in partyfoto's, en ga jij maar op een druk feest middenin de zaal zoveel meters leeg krijgen :))

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 25-05-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Alleen dan nog een lichtsterke groothoek vinden voor niet meer dan 150€ ;)
Ik hoop zelf dat ik het kan redden met de standaardlens die erbij zit, zowiezo kost de camera al dubbel zoveel als we normaal gingen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
en een 2ehands f717? eentje van marktplaats voor € 425,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:11:
Mja, de vzw heeft zowiezo een correcte factuur nodig voor BTW-aftrekking, dus tweedehands zal zowiezo niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
overheen gelezen, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien sommige mensen hier fotos nemen met hun DSLR op feesjes, gebruiken jullie enige "bescherming" voor je cam? Bestaat dit wel eigenlijk? :? Ik zou gewoon freaken als er zo'n kerel/griet whatever zijn drank over mijn cam zou morsen. Natuurlijk weet ik ook wel dat je moet oppassen enzo, maar je weet natuurlijk nooit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

Zoefff schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:20:
[...]

Toch is het, zoals eerder gezegd, verstandiger om wel in te flitsen. Niet op volle kracht dus, maar wel een beetje. Ook met een f1.4 lens op ISO 1600 is het soms lastig om feestende (bewegende) mensen scherp op de foto te krijgen.
Erger nog: op 1.4 heb je een te klein DOF: die foto's zijn niet eens (echt) bruikbaar. Tenzij je net een heel artistiek beeld in gedachten hebt dan misschien. ;)

Ik gebruik mijn 1.4 altijd op minstens 1.6, maar vaker op 2.4/2.8/3.2 of zelfs 3.5-4 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Phuncz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:43:
Alleen dan nog een lichtsterke groothoek vinden voor niet meer dan 150€ ;)
Ik hoop zelf dat ik het kan redden met de standaardlens die erbij zit, zowiezo kost de camera al dubbel zoveel als we normaal gingen uitgeven.
Vergeet het maar voro dat geld, zelfs mijn 17-35 die aan gort ligt op het moment heeft nu een handelswaarde van 500+ euro (okay het is een L en er is alleen een schroefje dat een beetje raar doet naast de kapotte USM, maar toch :P).

Dubbel zo veel uitgeven? Waarom koop je dan een DSLR? Je bent er nog lang niet! Je hebt voor feestfotografie op enigerlei niveau nog het volgende nodig:
- flitser
- meer batt's
- meer CF :P
- 50/1.8
- wide-angle
- ±24-±70mm lens of: wide+tele en dan wel lichtsterk

My guess: je bent echt beter af met een Sony F818 :)
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:16:
Aangezien sommige mensen hier fotos nemen met hun DSLR op feesjes, gebruiken jullie enige "bescherming" voor je cam? Bestaat dit wel eigenlijk? :? Ik zou gewoon freaken als er zo'n kerel/griet whatever zijn drank over mijn cam zou morsen. Natuurlijk weet ik ook wel dat je moet oppassen enzo, maar je weet natuurlijk nooit... :/
Ik zie mensen wel UV-filters gebruiken, wat ik overigens zelf heel bewust niet doe, maar verder is er weinig aan te doen. Behalve dan er voor zorgen dat ze je cam niet zomaar uit je handen kunnen nemen.
Geen UV-filters heeft een hele simpele reden: reflectie tussen het voorste element van je lens en het UV-filter wat te zien is op de foto. Ik heb mensen al menig foto zien verknallen op die manier.

Ja het is bloedlink, maar je moet eenvoudigweg voor een goede verzekering zorgen en als iemand aan je gear komt die persoon bij de kladden grijpen, meeslepen naar de beveiliging en zijn gegevens opnemen. Ik heb het pas nog zien gebeuren bij een collega. Ik krijg zelf ook met enige regelmaat bier, water en andere vloeistoffen te verwerken en hoewel het niet cool is van die gasten heb ik er eigenlijk weinig last van. Mijn flitser kan er niet tegen, maar de body en de lenzen (op 2 na) kunnen het prima hebben; schoonmaken en weer doorgaan dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Floor-is op 29-05-2005 21:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Floris schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:00:
Vergeet het maar voro dat geld, zelfs mijn 17-35 die aan gort ligt op het moment heeft nu een handelswaarde van 500+ euro (okay het is een L en er is alleen een schroefje dat een beetje raar doet naast de kapotte USM, maar toch :P).

Dubbel zo veel uitgeven? Waarom koop je dan een DSLR? Je bent er nog lang niet! Je hebt voor feestfotografie op enigerlei niveau nog het volgende nodig:
- flitser
- meer batt's
- 50/1.8
- wide-angle

My guess: je bent echt beter af met een Sony F818 :)
Zoals ik al zei, hoeven het geen perfecte foto's te zijn. Als de foto's beter zijn dan deze zijn ze al heel gelukkig:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuegomaaseik.be/photopage/content/fuiven/18jarigen2004_2005/DSCF2246.jpg

Zowiezo is een 512MB CFje voorlopig genoeg en meer dan 200 pics per party ga ik toch niet schieten voorlopig. Die extra lensen gaan later wel erg handig zijn, das een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:05:
[...]

Zoals ik al zei, hoeven het geen perfecte foto's te zijn. Als de foto's beter zijn dan deze zijn ze al heel gelukkig:

[afbeelding]
Begin met compostie, onderwerp en een goede flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Phuncz schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:05:
[...]

[afbeelding]

Zowiezo is een 512MB CFje voorlopig genoeg en meer dan 200 pics per party ga ik toch niet schieten voorlopig. Die extra lensen gaan later wel erg handig zijn, das een feit.
Hmmjah, ik schiet toch best wel andere plaatjes dan jij. In een kleine club heb je het lastiger: minder licht, minder ruimte, minider mensen en het moet toch vol lijken.
Compositie is erg, erg belangrijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 30-05-2005 10:05 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, dat is heel juist. Zowiezo moet ik rekening houden met een betere flitser (meeste digicams hebben die juist boven de lens zitten...), gelukkig zit er al een popup flitser op. Ik moet ook vermelden dat deze foto niet door mezelf gemaakt is. Mooie foto's Floris ! Nu ja, mij lijkt het grootste probleem bij de foto's die gemaakt worden binnen onze VZW een bepaalde "pittigheid" missen, die dan weer enorm goed te zien is in de eerste foto die je laat zien. Zowiezo heb je daar al beter spul voor nodig, maar de fotograaf bepaalt natuurlijk ook het wel of niet slagen van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is die Sony DSC-F828 echt interessanter om te nemen boven een Canon EOS 300D ? Want ze kosten voor mij evenveel. Ik begin onderhande wel te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ja, want de lens die erop zit is veel beter dan de kitlens bij de 300D. Ook heeft ie gewoon een hotshoe en kun je dus een externe flitser aansluiten. Als je een vergelijkbare lens wilt op je 300D ben je een godsvermogen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
En dan ben je waarschijnlijk niet met 1 lens klaar.

En je geeft ook zelf al aan: de fotograaf maakt de foto, niet de (dure) camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 300D + kitlens + interne flitser zul je opzich wel leuke shots kunnen maken. Maar het bereik van die kitlens is miniem...

Daarnaast heb je niets aan een 50/1.4 of 50/1.8 als je een 300D koopt. Tenzij je de zalen zowat constant leeg zijn zodat je ver naar achter kunt lopen om de foto goed te nemen. Door je x1.6 cropfactor word het gewoon tever "ingezoomed". Daarnaast heb je geen flexibiliteit met een 50mm prime lens :)
Om nog maar te zwijgen over je DOF met een dergelijke lens....

Om een lang verhaal kort te maken. Ik zou voor een F828 gaan. Als je een 300D gaat halen heb je aan die kitlens niet zoveel en zul je toch meer moeten investeren voor betere lenzen en een eventuele externe flitser.

En alvast 1 grote tip, Bij overzicht foto's... Nooit de flitser gebruiken. Ga ergens tegen aan leunen, of wacht op een goed moment dat er meer licht in de zaal is of wat dan ook. Flitser bij overzicht foto's = flets...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Floris schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:00:
[...]

- flitser
- meer batt's
- 50/1.8
- wide-angle

[...]
Flits je voluit?

Bij foto's dj booth,flits je dan ook?

FLits je met diffusor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55
Dacide schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:23:
[...]

Flits je voluit?

FLits je met diffusor?
Ik antwoord even voor mezelf :)
Ik flits niet voluit. Meestel -1 tot -2 FEC. Bij m'n 17-35 gebruik ik niet een omnibounce maar gewoon m'n wide-angle diffusor van m'n flitser.

Soms kan iets teveel flitsen wel leuk zijn :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_7661.jpg

Maar toch zie ik liever dit

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_7691.jpg

Dit is met een DSLR.

Overigens liep er op dat feest ook nog een fotograaf rond met een Sony F828 en externe flits.
Die gozer schiet ook gewoon mooie plaatjes. Alleen vind ik persoonlijk de ruis van die Sony niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wow, prachtige foto's ! Wat voor lens heeft dit gepakt en is dat gecropt/bijgewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Phuncz schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:21:
Wow, prachtige foto's ! Wat voor lens heeft dit gepakt en is dat gecropt/bijgewerkt ?
Gokje, een Canon EOS 20D met een Tamron 28-75 2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Garyu schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:52:
[...]

Gokje, een Canon EOS 20D met een Tamron 28-75 2.8?
Bijna goed.

20D met Tamron 17-35. 550EX.
Instellingen iets van 1/25 - f3.5 - FEC -1. ISO 800.

Niet gecropt, alleen curves en resize.
Was overigens afgelopen zondag in Strandclub Wij (scheveningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
@Phuncz :
ik weet nou niet precies welke camera je gaat kopen, maar mocht het die 300D worden,
ik heb nog wel een 50mm 1.8 MK2 voor je liggen, neem ik je meteen mee naar een feestje en dan kan je het e.e.a. proberen.

gerard@gerardhenninger.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja het probleem is dat ik een budget krijg en daar zit die lens niet in. Als de prijs onder de 100€ ligt, ben ik wel geïnteresseerd (mail me op phuncz@hotmail.com)

Damn ik ben nog steeds impressed door die foto's, is exact wat ik wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
over dat bier over je camera....

ding kan best veel hebben.... alleen de externe flitser wil wel eens weigeren dan.
mijn camera lust een aardige slok bier in ieder geval.

verder zijn bloed (moshpit) en zweet (artiesten) hem ook niet vreemd.... gewoon altijd doekje voor de lens mee, t-shirt gebruiken om camera enigszins droog te houden en schieten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Floris schreef op zondag 07 maart 2004 @ 15:49:
[...]

Ik heb dan wel een baan voor door de week, maar als ik op een feest aan het fotograferen ben, ben ik er ook echt om te fotograferen en niet om iets anders te doen. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: Als ze je camera ontdekken bij het fouilleren kan je hem ofwel daar achterlaten (geen garantie dat je hem terugkrijgt) of terug naar de auto om hem daar achter te laten. Ben je met het OV, dan heb je dus echt pech.

[...]
Ik wil nogmaals benadrukken dat het écht niet slim is om je camera mee naar binnen te smokkelen. Er zijn er zat die je in je boxershort zo meeneemt als je een beetje losse spijkerbroek aan hebt. Maar ook binnen wordt er nog gecontroleerd of je wel een kaart hebt. Met name de mensen van World Wide Security (o.a. bij feesten van Rige) heb ik dit wel vaker zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dacide schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:23:
[...]

Flits je voluit?

FLits je met diffusor?
Ik gebruik een diffuser als ik het nodig vind, erg vaak in ieder geval wel. Nooit helemaal voluit en wel gewoon in de DJ-booth, waar altijd afspraken over gemaakt moeten worden. Er zin DJ's die het liever niet hebben en dus kan hij/zij aangeven dat het niet het juiste moment is...
Phuncz schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:03:
Is die Sony DSC-F828 echt interessanter om te nemen boven een Canon EOS 300D ? Want ze kosten voor mij evenveel. Ik begin onderhande wel te twijfelen...
De F828 heeft alles in 1, een best wel puike lens, stevige body, prima CCD, flitser etc. Wil je een vergelijkbare setup op een 300D, mag je flink in lenzen investeren. (28-200mm bereik moet je op een SLR met een 17-125mm bereik op een 300D oplossen... Laten we zeggen: 17-35/2.8 + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 als je die allemaal van Sigma haalt ben je redelijk goedkoop uit, doe je dit met het L-glas moet je echt 2000+ euro meeslepen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

MartijnGizmo schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:07:
[...]

Ik wil nogmaals benadrukken dat het écht niet slim is om je camera mee naar binnen te smokkelen. Er zijn er zat die je in je boxershort zo meeneemt als je een beetje losse spijkerbroek aan hebt. Maar ook binnen wordt er nog gecontroleerd of je wel een kaart hebt. Met name de mensen van World Wide Security (o.a. bij feesten van Rige) heb ik dit wel vaker zien doen.
Ik heb mensen er uit gezet zien worden op een groot feest pas, het is natuulijk leuk om een aandenken te hebben, maar het is minder als dat aandenken dan doet denken aan die keer dat je zo dom was om je cam mee te nemen en eruit gezet werd niet? :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Kijk bijvoorbeeld op http://www.link2party.nl. Dat zijn foto's gemaakt met een Sony F828 (met een externe flitser). Mijn voorkeur gaat uit naar een DSLR met aparte lenzen... maar met een kleiner budget is dat geen optie. Een 300D is ook leuk... alleen kan je dan niet eens (zonder firmware hack) je FEC instellen.... of je drive mode (AI Focus, One shot etc).

Het blijft lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Phuncz schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:10:
Mja het probleem is dat ik een budget krijg en daar zit die lens niet in. Als de prijs onder de 100€ ligt, ben ik wel geïnteresseerd (mail me op phuncz@hotmail.com)
Die lens is nieuw al te koop voor €82 euro, dus een prijs van iets onder de 100 lijkt me teveel :P
Rond de 65 euro is mooi voor een 2e hands 50mm zonder beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik kan waarschijnlijk een Nikon D70 met standaard kitlens + een 80-300m lens krijgen voor 900€. Mijn budget is opgeschroeft naar 1000€ in totaal, dus inclusief geheugenkaartjes en batterijen. Nu ja, is die Nikkor 80-300mm lens iets waard om te verkopen en kan ik van de rest een goede wideangle met lage F-waarde kopen ?

[edit]Even opgezocht:

Nikon (Nikkor) AF 50 f/1.8D --> € 98,-
Moet wel doenbaar zijn. Helaas die 50mm...

[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 01-06-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Phuncz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:38:
Ik kan waarschijnlijk een Nikon D70 met standaard kitlens + een 80-300m lens krijgen voor 900€. Mijn budget is opgeschroeft naar 1000€ in totaal, dus inclusief geheugenkaartjes en batterijen. Nu ja, is die Nikkor 80-300mm lens iets waard om te verkopen en kan ik van de rest een goede wideangle met lage F-waarde kopen ?

[edit]Even opgezocht:

Nikon (Nikkor) AF 50 f/1.8D --> € 98,-
Moet wel doenbaar zijn. Helaas die 50mm...
1000 euro... kijk... daar kan je veel meer mee.
Even grof genomen :
350D - € 750
50 1.8 - € 82
Sigma flitser - € 175
1 GB CF - € 100
Totaal : € 1107

Hmmz.. toch nog lastig voor € 1000. Maar goed.. je hebt wel een leuk setje. Je krijgt meer party-spul dan die D70 kit. Minder ruis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens de statistieken produceert de D70 op hogere ISO levels misschien inderdaad iets meer ruis, maar die ruis is (wat mij betreft) vele malen mooier dan de ruis die de 350D produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:48:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens de statistieken produceert de D70 op hogere ISO levels misschien inderdaad iets meer ruis, maar die ruis is (wat mij betreft) vele malen mooier dan de ruis die de 350D produceert.
Wat mij betreft ook, en het laat maar zien hoe verneukerig statistieken kunnen zijn.
Cijfertjes zijn lang niet alles, zeker niet als het gaat om een visueel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Dan wissel je de 350D toch in voor 300D. Dan blijf je binnen je budget. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een totale amateur, maar toevallig heb ik een paar weekjes geleden op de HHS rondgelopen tijdens een lustrumfeest met mijn nét nieuwe 50mm F/1.8 toen. Alles is gemaakt met óf de interne flits, óf geen flitser: zie daarvoor de EXIF. Voor de volledige serie kan je hier kijken. Dit zijn onbewerkte originelen, direct uit breezebrowser:

Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_5020.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_4840.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_4857.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_4862.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_5063.sized.jpg

En dit zijn probleemfoto's voor mij, je wilt niet flitsen maar dan ziet je dus met je sluitertijden:
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_5012.sized.jpg

En gelijk een voorbeeld van een te kleine DOF waar Floris op doelt:
Afbeeldingslocatie: http://foto.neographikal.nl.eu.org/albums/hhslustrum05/CRW_5055.sized.jpg

Ondergetekende moet sowieso nog een flitser hebben blijkt wel, alles wat al geflitst is, is met de interne flitser gedaan. Als er rook aanwezig is, maakt dit het een stuk lastiger :) Maar die 50mm vind ik persoonlijk erg prettig werken, ondanks dat het niet echt groothoek is. Heel af en toe mis je dat, maar over het algemeen gaat het met die 50mm prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 02-06-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hoe zit het uberhaupt met grotere flitsers. Kan je dan wel door rook "heen" fotograferen omdat ze krachtiger zijn, of blijft rook altijd een probleem? Mij lijkt het dat rook altijd een probleem is als je flitst toch? Of valt het wellicht te omzeilen door indirect te flitsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zoefff schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:14:
Hoe zit het uberhaupt met grotere flitsers. Kan je dan wel door rook "heen" fotograferen omdat ze krachtiger zijn, of blijft rook altijd een probleem? Mij lijkt het dat rook altijd een probleem is als je flitst toch? Of valt het wellicht te omzeilen door indirect te flitsen? :)
Mijn ervaring is dat rook altijd een probleem is, ook met krachtige flitsers. Ik flits heel zachtjes.... en anders wacht ik gewoon tot de rook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:14:
Rook is een probleem tenzij het onderdeel van de compositie is.
Met een flitser wordt de rook zichtbaarder in je beeld en eigenlijk nooit mooi, direkt zowel als indirekt.
Dat is vaak ook een probleem op bruiloften ed., naarmate de avond verstrijkt is er meer rook, en wordt het fotograferen een groter probleem.
Enige oplossing is dichter bij je onderwerp gaan staan en dan maar de perspectifische vertekening van de groothoek op de koop toe nemen.
Als er echt een oplossing zou zijn was dat al weg bij het wegverkeer toegepast, daar kun je ook niet door de mist schijnen met je koplamp.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:38:
Enige oplossing is dichter bij je onderwerp gaan staan en dan maar de perspectifische vertekening van de groothoek op de koop toe nemen.
Tip, google eens op PTLlens, dit is een plugin voor Photoshop wat dit soort vertekeningen en vignettering weghaalt :)
RepSLET schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:37:
[...]

Mijn ervaring is dat rook altijd een probleem is, ook met krachtige flitsers. Ik flits heel zachtjes.... en anders wacht ik gewoon tot de rook weg is.
Dan kan je op veel feesten lang wachten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 02-06-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:44:
[...]

Tip, google eens op PTLlens, dit is een plugin voor Photoshop wat dit soort vertekeningen en vignettering weghaalt :)

[...]

Dan kan je op veel feesten lang wachten ;)
Geeft niet... Dan heb ik mooi de gelegenheid om een keertje wat te drinken. Van al dat getrek en ge-ren krijg je dorst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:38:
[...]

Rook is een probleem tenzij het onderdeel van de compositie is.
Met een flitser wordt de rook zichtbaarder in je beeld en eigenlijk nooit mooi, direkt zowel als indirekt.
Dat is vaak ook een probleem op bruiloften ed., naarmate de avond verstrijkt is er meer rook, en wordt het fotograferen een groter probleem.
Als er echt een oplossing zou zijn was dat al weg bij het wegverkeer toegepast, daar kun je ook niet door de mist schijnen met je koplamp.
Dat is niet helemaal een goede vergelijking. Rook is namelijk iets anders dan mist, want dat bestaat uit miniscule waterdruppeltjes, in tegenstelling tot rook, dat volgens mij niet uit waterdruppeltjes bestaat.

Mist is namelijk wel degelijk wat aan te doen. Als je op mist schijnt, reflecteert je licht op de mistdruppeltjes onder een bepaalde hoek. Wanneer je onder een andere hoek op de mist schijnt, zou je daar theoretisch dus minder last van moeten hebben. Zo bestaan er ook speciale mist-brillen, met gepolariseerd glas. Dat kan je zo maken dat het lichtstralen onder 1 bepaalde hoek niet doorlaat, zodat je minder last hebt van het reflecterende licht, en dus als het ware door de mist heen kan kijken.

Hetzelfde kan je natuurlijk ook toepassen op camera's. Ga maar eens op een heiige dag naar een weiland, en geef een draai aan je polarisatiefilter. Je merkt dan dat je op een bepaalde stand veel verder kan kijken dan normaal :)

Maarja, dit is dus volgens mij níet toe te passen op rook, omdat dat andere deeltjes zijn dan mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen UV-filters heeft een hele simpele reden: reflectie tussen het voorste element van je lens en het UV-filter wat te zien is op de foto. Ik heb mensen al menig foto zien verknallen op die manier.
Floris, zou je hier een voorbeeld van kunnen doormiddel van een foto? Ik ben wel beniewd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Met rook richt ik m'n flitser altijd omhoog. (doe ik sowieso bijna altijd) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een Nikon D70 met 18-50 kitlens en 80-300mm lens erbij, 512MB Ultra II kaartje en een Lowepro tas: 1040€, lijkt dit enigszins iets ? En dan kijken voor een 50mm f/1,8 lensje later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:42:
[...]

Ik heb mensen er uit gezet zien worden op een groot feest pas, het is natuulijk leuk om een aandenken te hebben, maar het is minder als dat aandenken dan doet denken aan die keer dat je zo dom was om je cam mee te nemen en eruit gezet werd niet? :)
idd, de laatste hardbass, nee da's alweer de een na laatste in jaarbeurs utrecht (toen ik jouw sprak floris) toen had ik ff geen zin, dus me vriendin liep een rondje met mijn camera.

Komt ze trg met 6 security mensen! Ze moest de camera inleveren, omdat ze geen bandje had.. naja ik me bandje laten zien. Kreeg waarschuwing als het nog 1 x voorkwam..bla bla bla.

Later stond ik op vipdeck met floris te praten, pakten ze me weer, had een longsleeve aan, en zagen niet dat ik een bandje om had... Lullig maarja...

Ik smokkel nooit een camera mee, zo krijg je nooit meer een akkoord voor persverzoeken :)

Maar zie nu bij defqon1 dat digitale camera's mee mogen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad op Defqon mag je een digicam meenemen. Zit alleen nog te twijvelen of ik mijn DSLR of mijn kleine IXUS meeneem.... moeilijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De Sony F828 is juist binnengekomen, heb hem eens vastgehad en ik ben al onmiddellijk verliefd ;)
De camera zal me 760€ kosten, dan nog de tas ervoor voor 50€, een Compact Flash Ultra II 1GB kaartje voor 110€ en dan nog een extra battery packje ofzo, zal ik wel aan de 1000€ komen. Het stoort me namelijk een beetje dat ik lenzen ga moeten bijkopen en dan ook nog eens mee rondlopen. Dus ik ga niet moeilijk doen en de raad opvolgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Phuncz schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:37:
De Sony F828 is juist binnengekomen, heb hem eens vastgehad en ik ben al onmiddellijk verliefd ;)
De camera zal me 760€ kosten, dan nog de tas ervoor voor 50€, een Compact Flash Ultra II 1GB kaartje voor 110€ en dan nog een extra battery packje ofzo, zal ik wel aan de 1000€ komen. Het stoort me namelijk een beetje dat ik lenzen ga moeten bijkopen en dan ook nog eens mee rondlopen. Dus ik ga niet moeilijk doen en de raad opvolgen :)
Gefeliciteerd :)
Vergeet niet een externe flitser te kopen.... dan kan je wat creatiever zijn en heb je meer controle.
Wanneer kunnen we de eerste pix verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Een externe flitser... Die van Sony voor die cam zit aan 250€ zowat, das 1/3de de prijs van de camera... :O

De eerste pics zullen nog moeten wachten, kan hem pas over 2 weken meenemen totdat de goedkeuring is doorgegeven. Vanaf dan zal ik mijn best doen leuke kiekjes te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:45:
Een externe flitser... Die van Sony voor die cam zit aan 250€ zowat, das 1/3de de prijs van de camera... :O
Scheelt wel 200% op je fotos waarbij je flits intensief gebruikt (partypics). De pop-up flash kan nl. geen tilt of een omnibounce vasthouden. Als je het geld over hebt: zeker besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 20-07 08:52
abrakadaver schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:59:
Met rook richt ik m'n flitser altijd omhoog. (doe ik sowieso bijna altijd) geen probleem.
Mjah tot het plafond op 8 meter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Je hebt soms wel eens dat je je draai niet kan vinden. Dit had ik net dus. Het was rustig in Zoetermeer, mensen waren niet gezellig (lees: er hing geen sfeer).

Maar goed... even wat plaatjes tussendoor in dit topic :

Eerst de ene tent
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_8103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_8110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/bri_kim.jpg

Toen de volgende tent
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_8163.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/_MG_8216.jpg

Nu eerst eens lekker slapen.....
Vond het maar niets vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat voor een camera is dit geschoten? Mooie zachte, maar toch ook sprekende kleuren... in de zin van > De sfeer die je normaal zie en ondervindt in een discotheek/club of bar. Ik vind ze zeer mooi. Vang die veer, en stop hem in je reet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
zo te zien iets van ISO1600, een sluiter tussen de 1/20 en 1/40 en heel zachtjes ingeflitst. Moet dan haast wel een Canon EOS zijn om niet helemaal weg te ruizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat wij interesseert is in welke stand ze genomen zijn en met welke instellingen inderdaad (op welke apparatuur) :) Erg mooie foto's :)

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 04-06-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RepSLET schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Bijna goed.

Niet gecropt, alleen curves en resize.
Was overigens afgelopen zondag in Strandclub Wij (scheveningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Phuncz schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:24:
Hehe, precies :)

De eerste zet was in de AlpenExpress... de tweede set in Club Players.
Bedankt voor het positieve commentaar... maar nog steeds ben ik zelf niet tevreden.Het zijn nou niet echt foto's die ik zou kunnen gebruiken in m'n portfolio ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door GerardHenninger op 04-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Om eerlijk te zijn, ik vind ze niet allemaal even mooi. Vooral de eerste 3 vind ik erg hard, veel te hard om een lekkere party-indruk te geven in ieder geval. Ik denk dat je net even teveel met de levels / curves hebt gespeeld bij het nabewerken. Misschien de volgende keer een ISO-tje hoger zodat je de foto's niet achteraf lichter hoeft te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zoefff schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:06:
Om eerlijk te zijn, ik vind ze niet allemaal even mooi. Vooral de eerste 3 vind ik erg hard, veel te hard om een lekkere party-indruk te geven in ieder geval. Ik denk dat je net even teveel met de levels / curves hebt gespeeld bij het nabewerken. Misschien de volgende keer een ISO-tje hoger zodat je de foto's niet achteraf lichter hoeft te maken :)
Je hebt helemaal gelijk. Misschien heb ik zelfs teveel USM gebruikt.
<excuus-mode> Ach joh... zo goed werd ik ook niet betaald :P </excuus-mode>

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 04-06-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Persoonlijk vind ik ze erg mooi. Voor portretfotografie in de partyscene maak je toch wel indruk denk ik zo. Maar idd is er weinig sfeerbeeld van de plaatsen zelf te vatten. Alhoewel de mensen enorm veel uitstralen. Te bescheiden is niet nodig, het zijn mooi verzorgde foto's vind ik. Weliswaar met een bepaalde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

RepSLET schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:30:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Misschien heb ik zelfs teveel USM gebruikt.
<excuus-mode> Ach joh... zo goed werd ik ook niet betaald :P </excuus-mode>
Pff, geen excuus maken man, wat maakt dat nou weer uit :P

Iedereen leert toch? Ik maak ook lang niet altijd perfecte foto's hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 19:09

FaceDown

Storende factor.

Yo Repslet! Die 3e is raar!!! Lijkt net of die chick met een los hoofd in haar handen staat! :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:51
HunterPro schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:22:
externe flash met AF-assist werkt beter ;)

* HunterPro wil graag op z'n D70 de mogelijkheid om wel de flitsers' AF-assist te gebruiken, maar dan geen flash te vuren :) zodat ik dus wel snel en strak kan focussen, maar een 'gewoon' long exposure kan doen.
Sorry, late reactie misschien...

Maar is dat niet gewoon mogelijk? Je kunt volgens mij in het menu de AF-ILL aan laten staan en "Fire" uitzetten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
FaceDown schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:39:
Yo Repslet! Die 3e is raar!!! Lijkt net of die chick met een los hoofd in haar handen staat! :D
Wat zit je nou! Jij maakt foto's van mensen die suf met stokjes in hun hand op een stuk dierenvel slaan.... drummer ofzo heet het :P

Wanneer gaan we samen eens foto's maken dan..... je ontkomt er niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
XanderH schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:21:
[...]

Sorry, late reactie misschien...

Maar is dat niet gewoon mogelijk? Je kunt volgens mij in het menu de AF-ILL aan laten staan en "Fire" uitzetten?
in het menu van de camera? Daar kan ik dat niet echt vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
HunterPro schreef op zondag 05 juni 2005 @ 01:27:
[...]

in het menu van de camera? Daar kan ik dat niet echt vinden :)
Nee in het menu van de flitser? (SB600?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
heeft dat ding een menu dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Uh, ik heb nooit met de SB600 gewerkt maar ik neem aan van wel? :X

Bij de SB800 moet je het midden van de multiselector even ingedrukt houden om in het menu te komen... Bij de SB600.... euh, ik denk die 2 knopjes waar "CSM" bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
mja, 'menu' :)

Dar kun je de AF-illuminator (die rode leds voorop, die ik dus wil gebruiken zonder flash), backlight-timer, remote flash, geluid bij remote flash, standby timer en manual- of autozoom instellen. Geen ja of nee fire. Als ik niet wil flitsen moet ik de flitser overigens ook gewoon uitzetten (maar dit leek me gewoon - heb je zelfs met een Canon Speedlite 580X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
HunterPro schreef op zondag 05 juni 2005 @ 02:02:
mja, 'menu' :)

Dar kun je de AF-illuminator (die rode leds voorop, die ik dus wil gebruiken zonder flash), backlight-timer, remote flash, geluid bij remote flash, standby timer en manual- of autozoom instellen. Geen ja of nee fire. Als ik niet wil flitsen moet ik de flitser overigens ook gewoon uitzetten (maar dit leek me gewoon - heb je zelfs met een Canon Speedlite 580X).
Ik kan "Fire" of "Flash" oid dus wel in / uitschakelen op de SB800... En Remy vertelde mij dat het met de SB600 ook zou moeten kunnen, maargoed, kennelijk niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic,

zelf ben ik fotograaf voor Partyflock, en ben na me miskoop van de PowershotA95, nu aan het orienteren voor wat beters. Nu heb ik 2 weken een FinePix S7000 gehad, en deze beviel me prima. Moest hem weer terug geven uiteraard. Ben al even druk aan het zoeken en vergelijken met de EOS350d en de FinePix S5500.

Nadeel van de 350d is dat ik extra accu's moet hebben, tasje, en de kitlens schijnt niet goed genoeg te zijn voor dance feesten. Dan kom ik alweer over de € 1000. Dit wil ik dus niet.

De FinePix S5500 is maar 286 euro, heb batterijen ervoor, moet alleen een XD card aanschaffen. Maarja ben helemaal weg van de EOS, dus ik weet niet welke keus ik doe....

Help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:23:
Leuk topic,

zelf ben ik fotograaf voor Partyflock, en ben na me miskoop van de PowershotA95, nu aan het orienteren voor wat beters. Nu heb ik 2 weken een FinePix S7000 gehad, en deze beviel me prima. Moest hem weer terug geven uiteraard. Ben al even druk aan het zoeken en vergelijken met de EOS350d en de FinePix S5500.

Nadeel van de 350d is dat ik extra accu's moet hebben, tasje, en de kitlens schijnt niet goed genoeg te zijn voor dance feesten. Dan kom ik alweer over de € 1000. Dit wil ik dus niet.

De FinePix S5500 is maar 286 euro, heb batterijen ervoor, moet alleen een XD card aanschaffen. Maarja ben helemaal weg van de EOS, dus ik weet niet welke keus ik doe....

Help :)
Je vergelijkt nou een suzuki alto met een mercedes, en dat lijkt me niet helemaal eerlijk. Wat ik je uit eigen ervaring kan vertellen, is dat zo'n spiegelreflex je nog wel wat meer gaat kosten dan die €1000,- Je wilt er namelijk een christelijke lens bij hebben, tas, accu's, flitser, etc.

Die suzuki is een prima autootje, maar je kan er geen caravans mee trekken of hele gezinnen mee verhuizen :) Misschien toch eerst eens bedenken wat je wérkelijk uit wil geven en waarvoor je het nodig hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 05-06-2005 17:30 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.