[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.075 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

JumpStart schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

Als jij een flitser recht omhoog mikt met een omnibounce erop, dan 'lekt' er altijd nog licht naar voren toe. Ook dat wordt weerkaatst en opgevangen door je lens. Dus TTL (Through The Lens) meting werkt dan nog steeds.
Net even getest: mijn flitser blijft "ETTL" aangeven als ik het kopje verdraai (naar boven, links/rechts, zelfs naar achteren gericht). :)
[...]

Scherpstellen is niet hetzelfde als pre-flitsen.

Je kan (afhankelijk van model camera en flitser) flash-assist gebruiken voor het helpen bij scherpstellen. Dat is iets geheel anders dan flits dosering. Pre flash zie je, bij een (d)SLR, nooit door je viewfinder omdat de 2e flits gebeurt wanneer de spiegel weggeklapt is. Als je "uit de heup" schiet, dan zal je wel merken dat de flitser dubbel afgaat.
Ik dacht ook dat het onzin was, maar als je in een donkere ruimte een langere sluitertijd gebruik (en 2nd curtain sync) dan zie je het wel degelijk. Overigens zal je FA niet werken als je op AI-Focus of AI-Servo werkt, enkel bij 'one-shot'. :)

1000 \o/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij het verdraaien van de kop werkt gewoon de ETTL lichtmeting nog en wat ook een leuke is, is om je groothoekdiffuser rechtop te laten staan. Zo krijg je vaak een catchlight in de ogen van je onderwerp :)

* neographikal gaat vanavond trouwens een informatieve startpost prutsen Ik zit op het moment op mijn werk dus je zult er even op moeten wachten :)

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 18-10-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146441

Oh trouwens... niemand van hier toevallig in de Asta geweest zaterdag?
Zo ja: eikels! :p

Gvd man, er liepen echt 9 fotografen rond ofzo. Ook een dik vadsig wijf (hoop niet dat ik mensen beledig als ze hier toevallig zitten) die gvd net toen ik even bij de DJ naast stond precies vanaf de andere kant in mijn bek begon te flitsen.

Toen een 14 jarig snolletje ook nog naar de man van het licht kwam om te vragen "Of hij had van DJ Jean had" heb ik mijn cam meteen weggelegd. Dan maar geen set. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8888

Floris, kan jij me wat vertellen over die functie : AI-Focus of AI-Servo?

Heb daar nog niet echt iets over gevonden..

@ Snuggle : Populaire tent dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die AF modussen wil je sowieso niet gebruiken, ook als je niet volledig hebt scherpgesteld kan je gewoon je sluiter doordrukken. Dat wil je echt niet icm je AF-assist die niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146441

Oh, heb btw nog steeds strepen op al mijn foto's genomen met weinig ligt op mijn SanDisk 1 GB Ultra II. Even support gemaild, kijken of ik een nieuwe kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.