[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:41:

Was overigens afgelopen zondag in Strandclub Wij (scheveningen).
't geluk van Wij is dat het daar redelijk licht is. Je hoeft geen giga lichtsterke lenzen te hebben wil je daar mooie pics schieten.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
julius schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:09:
[...]

't geluk van Wij is dat het daar redelijk licht is. Je hoeft geen giga lichtsterke lenzen te hebben wil je daar mooie pics schieten.
Dan weet ik gelijk waar wij de volgende keer heengaan als we weer in Den Haag zijn :Y) Het zijn nl. wmb hele nette pics :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 05-06-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
julius schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:09:
[...]

Klopt wel wat je zegt. Het licht was best aangenaam. Maar meer richting de bar werd het steeds donkerder. Meer richting de "buitenkant" toe is het beste... daar heb je namelijk het licht van buiten.
Maar het licht zit meestel wel goed overal... het is alleen die k*t rook die het wel of niet mogelijk maakt om leuke foto's te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:25:
[...]

Dan weet ik gelijk waar wij de volgende keer heengaan als we weer in Den Haag zijn :Y) Het zijn nl. wmb hele nette pics :)
Neem je loopschoenen maar mee, 't is best wel een stukkie lopen. Verders een hele relaxte tent. Maar om daar nu met je DSLR als toerist foto's te gaan nemen :S

Misschien moet ik er nog wel ff aan wennen :)

* jules heeft nog wel een behoorlijk stuk te gaan wb party fotografie
RepSLET schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:23:
Klopt wel wat je zegt. Het licht was best aangenaam. Maar meer richting de bar werd het steeds donkerder.
pff, ben daar vorig jaar voor't eerst en laatst geweest. Indruk was dat het een leuke tent was, en in het geheel helemaal niet donker ('s avonds, toen het nog licht en warmer was zat ik buiten op het terras). Met fototechnische ogen heb ik daar iig niet rondgelopen.... Kan me wat dat betreft er ook weinig meer van herinneren.
het is alleen die k*t rook die het wel of niet mogelijk maakt om leuke foto's te schieten.
Yupz, ik heb daar ook behoorlijk wat problemen mee. Als ik die keren bekijk dat ik met Neographikal op pad was dan maakte hij wel betere foto's ondanks de rook. Of hij op het juiste moment wachte, zijn 50mm 1.8 de oorzaak was of mijn SB600 speedlight te sterk flitste weet ik niet precies. Ik denk dat het een combinatie van factoren is.

Een volgende keer probeer ik iig m'n pola filter uit op m'n DX kitlens, en heb ik wellicht een lichtsterkere lens (evt ook een 50 mm 1.8) en probeer ik m'n SB600 wat meer naar boven te richten. Maar aan dat laatste twijfel ik toch wel aan't nut. In de eerste situatie waren we in de buitenlucht en in de tweede situatie was het in de HaagseHogeschool Atrium (glazen dak op een 20-25 meter). Wellicht nog zachter inflitsen?

[ Voor 58% gewijzigd door jules op 05-06-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb er steeds meer maling aan, nou was het vandaag erg rustig helaas in de stad. Maar ik liep gewoon met de camera rond :)

Ik zie het probleem ook niet, ik vraag het alleen even bij het personeel of het een probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Kan me iemand raad geven welk geheugenkaartje ik best pak voor m'n Sony F828 ? Hij ondersteunt MemoryStick Pro en CF I / II. Ik zie leuke CF-kaarten van 512MB (Sandisk Ultra II of III), maar ook MemoryStick Pro 512MB. En zelfs een leuke Sandisk Microdrive 2,2GB 4200rpm. Zal er merkbaar verschil zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Persoonlijk heb ik een afkeer van die MemoryStick's die altijd duur zijn. Het CF princiepe is veel opener en word voornamelijk professioneel gebruikt, wellicht duid dit ook aan dat dit een verstandige keuze zou zijn. Microdrives zijn leuk, maar echt rete traag.

Hoe de snelheid van MS's tov CF's zich verhouden weet ik niet. Overigens is mij ook niet bekend wat voor snelheid de F828 aan kan. Heb me bijv laten vertellen dat het niet echt nodig is om een Sandisk UltraIII in m'n D70 te stoppen omdat ik die extra snelheid er in de cam er toch niet uithaal. Alleen als ik een speciale cardreader op m'n pc had aangesloten. Verstandig dus om daarnaar te informeren.

Nog een extra puntje zou kunnen zijn; wellicht heb je andere producten die danwel met MS werken, dan wel met CF waardoor het aantrekkelijker is om juist niet voor de goedkopere/snellere variant te gaan, maar juist voor het gemak van uitwisselling...

De keuze van mijn eerste cam (Minolta Dimage 5) was eigenlijk al gebasseerd op het type geheugenkaart; CF. MS had toendertijd een max grootte van 64 of 128 MB, terwijl CF op dat gebied oprekbaar was. Tot hoe groot de CF kaartjes kunnen worden geproduceerd is mij onbekend, maar behoorlijk rekbaar lijkt die grens me nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Oude camera's gebruiken FAT met een max. van 2GB dus. Nieuwe camera's ondersteunen ook FAT32 en kunnen dus veel meer opslag aan. CF lijkt kwa gebruik nog het meest op een HDD, behalve het gebruikte file system zit er dus geen echte limiet aan.

Interresant topic trouwens dit. Ik neem zelf ook wel eens een digicam mee naar de kroeg dus ik weet hoe lastig het is om tussen die rook en druk bewegende mensen mooie foto's te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door NBK op 07-06-2005 22:42 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vanwege het feit dat sommigen best wel positief zijn over die Sony F828 toch es een review gelezen. Ik kwam daar toevallig het volgende tegen;
Compact Flash Compartment

Yes, there really is a Compact Flash slot on the F828. Reading this on the initial Sony spec sheet was a particular eye-opener, as I am sure it was to many people. The only comment I could get out of Sony on this subject was that "Sony always selects the best solution on a per product basis". Clearly support for Compact Flash will broaden the appeal of the F828, it opens the market for the camera to those sceptical about Memory Stick or current owners of Compact Flash. The CF compartment door is located on the side of the hand grip and is opened by sliding a small lever on the rear of the camera, the door is plastic hinged and spring loaded. Inside is a Type I/II Compact Flash slot which also supports IBM Microdrive. Good news if you're not interested in paying $600 for a 1 GB Memory Stick Pro (a 1 GB SanDisk Ultra II Compact Flash card is approximately $320).
Lijkt me duidelijk zat :7 . Alleen de keuze tussen Ultra II en Ultra III geheugen nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Misschien kent een van jullie die Nokia posters nog wel; een disco/club met daarin een groep mensen die gebruik maken van die nieuwe "stijlvolle" Nokia. Ben al aan het zoeken op Google, maar kan het niet zo snel vinden.
Anyway, het was een foto maar op een dusdanige manier bewerkt dat het net leek alsof het getekend/geschilderd was. Het zag er heel gaaf uit.

Nu was ik zelf aan het knutselen.... en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/bri_nokia.jpg

Zoals je rechts op de achtergrond ziet, is er een boel photoshop bewerking overheen gegaan.
Nu ben ik alleen nog niet tevreden met het "tekenachtige"-effect van het onderwerp (Brigit).

Iemand ideeen... of kent iemand die Nokia poster/foto waar ik het over heb...

update :
de reclame was van de Nokia 72xx serie.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardHenninger op 08-06-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hoe heb je het trouwens gedaan? Het ziet er namelijk wel erg fraai uit wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke topic om te lezen! Allemaal partyfotografen!
Na het crashen van mijn vorige camera een Fuji S3000

Ben ik op zoek naar een betaalbare camera waarmee ik leuk foto's kan schieten op feestje in de lokale kroeg/discotheek.

Mijn voorkeur gaat uit naar iets compacts, maar lonk ook wel iets naar veel zoom. Met in mijn achterhoofd dat ik er toch wel veel koppies mee op gevoelige ccd moet zetten.
De fuji heeft weinig ruis in tegenstelling tot de panasonic die dat veel meer heeft. Er wordt gezegd dat dat komt doordat ruis reductie aan jezelf wordt overgelaten ipv een interne ruis onderdrukker in de camera zelf. Zo gaan er mogelijke details niet verloren... Hoe denken jullie daar over?

Ik twijfel tussen de onderstaande camera's

Fuji Finepix E550 á 280,- 6.3 mpx 4x zoom
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilme550/

of

Panasonic lumix FZ5 á 430,- 5 mpx 12x zoom
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

RepSLET schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:59:
Misschien kent een van jullie die Nokia posters nog wel; een disco/club met daarin een groep mensen die gebruik maken van die nieuwe "stijlvolle" Nokia. Ben al aan het zoeken op Google, maar kan het niet zo snel vinden.
Anyway, het was een foto maar op een dusdanige manier bewerkt dat het net leek alsof het getekend/geschilderd was. Het zag er heel gaaf uit.

[afbeelding]

Zoals je rechts op de achtergrond ziet, is er een boel photoshop bewerking overheen gegaan.
Nu ben ik alleen nog niet tevreden met het "tekenachtige"-effect van het onderwerp (Brigit).

Iemand ideeen... of kent iemand die Nokia poster/foto waar ik het over heb...

update :
de reclame was van de Nokia 72xx serie.
ik vind de kleuren eigenlijk iets te verzadigd. Vollere kleuren is niets mis mee maar dit gaat wel erg ver. Ik vind ik die Bacardi Breezer posters altijd wel mooie maar toch subtiele kleuren hebben.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:59:

[afbeelding]

Die specifieke Nokia reclame ken ik niet, wel lever ik wat commentaar op het gephotoshop zelf;

Het effect dat je gebruikt heb ken ik en is leuk toegepast. Best wel een mooie gedachte eigenlijk!

Alleen het onderwerp (Birgit) vind ik net wat té scherp (fotorealistisch) ten opzichte van de achtergrond overkomen, alsof ze echt naderhand op de foto is geplakt. Wellicht zou ze net wat meer bij de achtergrond kunnen horen? Zelf doe ik dit veelal door na bijv een selectie gemaakt te hebben, deze selectie een feather te geven van een paar pixels (zelf even experimenteren, verschilt namelijk per grootte van de selectie. Zodoende loopt de selectie soepeler over in de achtergrond. Met name het stukje bij haar rechter blote schouder vind ik storend... Wellicht vanwege het hoge contrast met de achtergrond.

Wellicht zou je de achtergrond (en wellicht de voorgrond wat minder) nog een licht verf veeg accent kunnen geven zodat het niet geheel een Jumbo puzzel verfset word (niet negatief bedoeld).

Heb je wellicht een wat groter exemplaar zodat ik hem es wat beter kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
julius schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:10:
[...]

Die specifieke Nokia reclame ken ik niet, wel lever ik wat commentaar op het gephotoshop zelf;

Het effect dat je gebruikt heb ken ik en is leuk toegepast. Best wel een mooie gedachte eigenlijk!

Alleen het onderwerp (Birgit) vind ik net wat té scherp (fotorealistisch) ten opzichte van de achtergrond overkomen, alsof ze echt naderhand op de foto is geplakt. Wellicht zou ze net wat meer bij de achtergrond kunnen horen? Zelf doe ik dit veelal door na bijv een selectie gemaakt te hebben, deze selectie een feather te geven van een paar pixels (zelf even experimenteren, verschilt namelijk per grootte van de selectie. Zodoende loopt de selectie soepeler over in de achtergrond. Met name het stukje bij haar rechter blote schouder vind ik storend... Wellicht vanwege het hoge contrast met de achtergrond.

Wellicht zou je de achtergrond (en wellicht de voorgrond wat minder) nog een licht verf veeg accent kunnen geven zodat het niet geheel een Jumbo puzzel verfset word (niet negatief bedoeld).

Heb je wellicht een wat groter exemplaar zodat ik hem es wat beter kan bekijken?
Als je zin hebt mag je wel knutselen aan het origineel.
m'n mail adres is : gerard AT gerardhenninger DOT com

Het party gevoel probeer ik er wel in te houden, dus hou daar rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik heel af en toe voor feest fotografie enzo een simpel Canon IXUSje 40 :P Het kan natuurlijk niet tippen aan een stervensdure dSLR met lenzen en flitsers en allerlei meuk erbij, maar ik moet er ook niet aan denken om al die zooi mee te zeulen :X

Die ixus doet t nog verrassend goed. (Maar dat kan ik ook vinden omdat ik hiervoor een HP 735 had) Zit een zoeklichtje op dat werkt goed, en de stand dat ie gaat flitsen voor het onderwerp dichtbij en daarna nog open blijft staan om de achtergrond er mooi op te krijgen is ook handig (Zolang je je cam een beetje stevig kan vast houden en niet al te beweeglijk bent :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Heb gisteren een 580EX flitser besteld en een Sigma 15mm fisheye. Hopelijk dit weekend uitproberen. Heeft iemand nog tips voor de fisheye m.b.t. partypix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag! :)
Tot nu toe een meelezer hier, maar nu ook even een account aangemaakt.
Kom uit Den Haag en fotografeer ook op parties voor twee verschillende sites (niet altijd even actief, maar oke). Had een oude Ixus, daarna een Sony V1, en nu...

...Nu net een 350D aangeschaft met kitlens en daarbij in eerste instantie alleen de 50mm F/1.8.
Ook een 420EX met Omnibounce (50 euro cashback is fun :)). Nog niet binnen alles, maar komt binnen twee weken. Leuk om alles in de zomer uit te testen op de verschillende festivals.

Voor andere lenzen heb ik nu nog even geen geld, maar hier meelezen is wel leuk.
Ik kan niet op tegen de lenzen van Raven & Lange ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:13:
Goedendag! :)
Tot nu toe een meelezer hier, maar nu ook even een account aangemaakt.
Kom uit Den Haag en fotografeer ook op parties voor twee verschillende sites (niet altijd even actief, maar oke). Had een oude Ixus, daarna een Sony V1, en nu...

...Nu net een 350D aangeschaft met kitlens en daarbij in eerste instantie alleen de 50mm F/1.8.
Ook een 420EX met Omnibounce (50 euro cashback is fun :)). Nog niet binnen alles, maar komt binnen twee weken. Leuk om alles in de zomer uit te testen op de verschillende festivals.

Voor andere lenzen heb ik nu nog even geen geld, maar hier meelezen is wel leuk.
Ik kan niet op tegen de lenzen van Raven & Lange ;)
Dan heb ik gelijk aan jou een vraag :P Kan je eens kijken in hoeverre je die FEC mist op de 420? :) Die 50mm 1.8 is trouwens een geweldig lensje, goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:21:
[...]

Dan heb ik gelijk aan jou een vraag :P Kan je eens kijken in hoeverre je die FEC mist op de 420? :) Die 50mm 1.8 is trouwens een geweldig lensje, goede keus.
Ik heb hem nog niet binnen, pas besteld :)
Maareh...Is die FEC niet verholpen met de nieuwe firmware update voor de 350??
Ik weet niet in hoeverre ik dat ga missen, we zullen zien. Ik hoop dat het niet al TE erg is in ieder geval. Maar...wat zijn jullie ervaringen daarmee? Heb toch geen miskoop gedaan he? :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:57:
[...]

Ik heb hem nog niet binnen, pas besteld :)
Maareh...Is die FEC niet verholpen met de nieuwe firmware update voor de 350??
Ik weet niet in hoeverre ik dat ga missen, we zullen zien. Ik hoop dat het niet al TE erg is in ieder geval. Maar...wat zijn jullie ervaringen daarmee? Heb toch geen miskoop gedaan he? :'(
Ow ik wist niet dat de 350 daar ondersteuning in de cam voor heeft. Ben benieuwd hoe dat bevalt, anders flash ik mijn 300d naar een halve 10d met daarbij FEC-ondersteuning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

De 350D heeft gewoon FEC, doe je huiswerk mensen :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wtf is FEC? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Flash Exposure Compensation, HunterPro :)
- flash exposure compensation
Setting flash exposure compensation affects the flash output only. Ambient exposure is unaffected. This is usually set on the flashgun itself, but some cameras have a button on the camera body itself where the flash compensation can be set.
Is best handig om het direct op je cam te doen: jij kan het ook op je D70: pop-up flash knop ingedrukt houden en maar draaien aan't wieltje :P Kan ook op de flitser zelf overigens :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Over FEC gesproken...... weet een van de 350D gebruikers hoe je die FEC snel kan aanpassen?
Op m'n 20D is het heel simpel... knopje en draaien, maar een vriend van me heeft een 350D en die moet een heel menu door....

En nee, manual niet gelezen want die is zoek geraakt tijdens een verhuizing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
RepSLET schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:11:
Over FEC gesproken...... weet een van de 350D gebruikers hoe je die FEC snel kan aanpassen?
Op m'n 20D is het heel simpel... knopje en draaien, maar een vriend van me heeft een 350D en die moet een heel menu door....

En nee, manual niet gelezen want die is zoek geraakt tijdens een verhuizing 8)7
http://eosdoc.com/ veel plezier :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey Snuggle ook hier ;)

zal zo ff bellen met mediamarkt over de 350d :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Remy schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:54:
Flash Exposure Compensation, HunterPro :)
[...]
Is best handig om het direct op je cam te doen: jij kan het ook op je D70: pop-up flash knop ingedrukt houden en maar draaien aan't wieltje :P Kan ook op de flitser zelf overigens :)
oooooooooooh, gewoon met de hand je flitssterkte aanpassen? zeg dat dan ;-)

* HunterPro doet overigens meer en meer alles op manual; helaas lijkt mijn flitser (SB600) in TTL modus een hogere 'resolutie' qua instelbaarheid te hebben dan in manual (lees: ik sta in het donker iemand te fotograferen, als ik de flitser op z'n minimale sterkte zet (1/64 van het totale vermogen) en m'n cam verder op manual (dus feitelijk full manual), flits ik die persoon gewoon wit. Achtergrond valt weg, je kent't wel. Houd ik m'n cam op manual, maar zet ik m'n flitser op TTL, waardoor ie dus gaat bijlichten om een acceptabel plaatje te produceren, dan klopt het licht wel en komt't goed uit? Somehow kan die flitser dus nóg iets lager, maar niet in manual mode oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:28:
Ey Snuggle ook hier ;)

zal zo ff bellen met mediamarkt over de 350d :)
755,46 euro....dan ben je helemaal klaar.
Mijne is er morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:21:
[...]
Dan heb ik gelijk aan jou een vraag :P Kan je eens kijken in hoeverre je die FEC mist op de 420? :)
Als het niet op je toestel zit ga je het wel missen. Stel je zet er een Omni op (op de 420) dan heb je al b.v. +2/3 nodig. De 300d heeft de neiging nogal eens onder te belichten dus dan is FEC en EV nuttig.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Even een vraagje. Op http://patricksavalle.com/ kwam ik de volgende foto tegen:

Afbeeldingslocatie: http://patricksavalle.com/x/1116520076816/card.IV4V2352.jpg

Een enorm vet effect, wat volgens mij niet bereikt is met nabewerking oid. Hoe zou je dit kunnen bereiken? Sowieso is er geflitst en een behoorlijk lange sluitertijd genomen (1/4?). Zou er gebruik zijn gemaakt van een rear-curtain flits?

Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik dit echt oefenen, want het lijkt me enorm vet om dit soort shots te kunnen nemen :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hij heeft er zelfs een verhaaltje over op zijn website zie ik net (http://patricksavalle.com/Portfolio/Zoom-zoom), maar vertelt daarbij niet hóe 'ie het nou precies doet. Gewoon tegelijkertijd afdrukken, snel uitzoomen en flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor een D70 moet je denk de flits op slow zetten, waarna je na de foto genomen te hebben inzoomt. Heel tricky is dat je het midden van het onderwerp ook in't midden blijft houden volgens mij. Ook moet het onderwerp uit zichzelf naar verhouding niet te veel belicht worden. Anders krijg je krijg je te veel vage vegen.... o.a. licht terug te zien op bovenstaande foto als je de linker met de rechterschouder vergelijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hm, inzoomen juist? Ik krijg het gevoel alsof hij uitzoomt, mede omdat de strepen van het object af bewegen. Maar dat kan natuurlijk ook precies andersom zijn als je aan het eind pas flitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zoefff schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:44:
Hm, inzoomen juist? Ik krijg het gevoel alsof hij uitzoomt, mede omdat de strepen van het object af bewegen. Maar dat kan natuurlijk ook precies andersom zijn als je aan het eind pas flitst.
Hij, en dat effect bereik je door je camera op Manual te zetten. Kies een lange sluitertijd van bijvoorbeeld 1 sec. en een diafragma van 3.5 (zodat je genoeg licht binnenkrijgt). Zorg dat je uitgezoomt bent. Druk je shutter helemaal in en zoom dan in. Op die manier krijg je dat effect. Goed oefenen en zorgen dat je je camera redelijk stil houdt.

Good luck

PS.
Zorg wel dat je camera op 1st curtain flash staat en niet op rear. Het is dus juist de bedoeling dat je flits het object bevriest en vastlegd aan het begin (als je uitgezoomd bent).

[ Voor 13% gewijzigd door GerardHenninger op 10-06-2005 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat 'ie op manual moet had ik ook wel bedacht ja ;)

Tot nu toe heb ik dit bereikt, maar dat is toch net drie keer niks :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60354/full.jpg

Waarschijnlijk gewoon een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen en stilhouden...

Morgen maar even een geschikter object vinden (lees: vrouwelijk schoon) en het daar op uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Dat ziet er echt heel vet uit Zoeff! Voor de eerste paar pogingen vind ik dat je het effect toch al goed benaderd. Ben benieuwd naar je vorderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Best lastig nog, zo achter je PC. Bij echte partypix lukt het veel beter.
Waar je voor moet zorgen, is dat je zoveel mogelijk licht (spots, leds etc) hebt waardoor het zoom-effect groter wordt (d.m.v. de lighttrails).

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/zoomzoom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
langzame sluiter,op 1e gordijn flitsen,en uitzoomen. Als je met zo'n tempo inzoomt hou je je onderwerp nooit in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
HunterPro schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 05:56:
langzame sluiter,op 1e gordijn flitsen,en uitzoomen. Als je met zo'n tempo inzoomt hou je je onderwerp nooit in beeld.
Inzoomen bedoel je. Met uitzoomen lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb toevallig onlangs ook wat geprutst met in-/uitzoomen bij een lange sluitertijd. Ik merkte het volgende: als je inzoomt is je onderwerp duidelijker te zien, als je uitzoomt de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik denk dat dat voornamelijk te maken hebt met hoe hard je inflitst en hoe zichtbaar het eerste beeld is en hoe lang zichtbaar het laatste beeld is. Als je geen vloeiende beweging maakt en tussendoor ff stokt dan zie je dat ook terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

zoom-zoom is op zich een truukje, dat als je het eenmaal doorhebt redelijk eenvoudig te herhalen blijkt. Persoonlijk ben ik er niet weg van moet ik zeggen, maar het kan wel een toffe afwisseling zijn.

Was een van jullie vorige week op DefQon1? Ik was ziek, kon er helaas niet heen. Ik weet dat KrL er was met Jay en dat Eric en E er waren, maar anderen van hier? Morgen ga ik op Impulz een beetje schieten, ga met name voor Marco V en Paul van Dijk, misschien wat Timo Maas ook, maar verder weinig denk ik. (Ok ik ga ook wel even langs The Prophet, Luna, Balistic&The Beholder, misschien even langs Proteus, maar dat was het wel dan...)
Grote missers dit jaar: Ferry Corsten en Don Diablo :/

Ohja, vanavond even kijken bij Secret Cinema en Joris Voorn in de POEMA, Utrecht. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Officieel te zakkerig om een kleinere resize te maken:

Joris Voorn in het donker, oh my wat was het donker.. Moeilijk ook zonder licht op de artiest(en)!
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/POEMA-29.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 25-06-2005 15:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
netjes floor :) je hebt nu alleen alweer een hot (sub)pixel :o

Mooie karakteristieke ruis though. ISO3200? Volgens mij kun je dat nog met een aansteker inflitsen bij wijze van spreken. Maar qua tonen is ie wel netjes (wat anders dan andere 'partypics', maar nog wel goed :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Floris, moet ik hem voor je noise-ninja'en? :p Scheelt in ieder geval een hoop ruis, maar hij is wel erg mooi :)

En damn wat baal ik dat ik mijn 550EX niet heb dit weekend, zoooo jammer :'( Maandag is hij er :)

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 25-06-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die pixel die valt te stempelen...

De achtergrond vind ik wel wat hebben, alleen de dj staat er niet zo fotogeniek op... Denk dat je daar als fotograaf weinig aan kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
joris voorn is ook gewoon niet fotogeniek. Meestal enorm rooie kop. Wil je eigenlijk in de studio hebben voor foto's, niet op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorig weekend Mark van Dale op de foto gezet, maar en de tent was niet uber foto geniet (bedrijfsleider; "probeer de lelijke gedeeltes niet op de foto te zetten aub") en Mark ook niet echt. Je met toch wel iets hebben dat mooi is wil zo'n shot slagen natuurlijk :+ Heb het iig ook geprobeerd :)

Overigens, ik hoorde van de week dat Mark van Dale er niet happy mee is dat foto's van hem op internet worden geplaatst. Kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 33% gewijzigd door jules op 25-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hey, Mark van Dale, die heb ik ook ergens van de week op de foto gezet.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/mvd01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/mvd02.jpg

Heb geen idee of hij dat leuk vindt of niet, heb iig niets gehoord.
Kan me ook niet echt voorstellen, want er worden genoeg foto's van hem gemaakt dus zoiets hou je moeilijk tegen.

Kom net uit Cineac in Amsterdam; b-day party van DJ Chucky..... die is wel fotogeil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach, hij was niet ongewillig om op de foto te gaan (samen met ondergetekende \o/ :P ) dus dat zal allemaal wel meevallen :)

Vandaag een dagje party / concertfotografie doen op Parkpop. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die ruis op de foto van Joris was 'intended', ik heb op 1600 ISO geschoten en met USM de ruis nog wat opgevoerd, nadat ik de foto ongeveer 2 stops heb 'gered' :Y)

Afgelopen nacht op Impulz geweest, heb maar 4 DJ's gedaan en wat lichtwerk, maar omdat ik mijn cardreaders (allemaal!) bij Oscar the Grouch heb achtergelaten... Moet ik die eerst terug zien te halen. Heb voor mijn gevoel wel een paar goede platen gescoord, het vooral weer eens een beetje anders geprobeerd. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Floris, voor wie of wat schiet jij foto's?
Zit nu in het ID-T Magazine te bladeren, maar kan niet zo snel iets vinden.
Daarnaast zie ik altijd dezelfde (kut) fotografen rondlopen, maar niets wat op jou lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week nog wat foto's gemaakt op Defqon one Festival. :)

1
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/112_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/075_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/065_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/132_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/206_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/213_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://145.37.208.96/cmv/170793/fotos/dpz/215_Defqon_1_Festival_18_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

RepSLET schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:04:
Floris, voor wie of wat schiet jij foto's?
Zit nu in het ID-T Magazine te bladeren, maar kan niet zo snel iets vinden.
Daarnaast zie ik altijd dezelfde (kut) fotografen rondlopen, maar niets wat op jou lijkt.
Niet voor ID&T magazine in ieder geval. :Y)

Ik heb verschillende binnen- en buitenlandse (dance)tijdschriften van foto's mogen voorzien, een aantal kranten, maar vooral heel veel websites... Er hangen foto's van mij in nagenoeg elk kantoor van een grote dance-organisatie, maar ook bij MTV, 3FM en een heel aantal artiesten thuis. :)

-mossel- zit leuk werk tussen! :)

[update]
Een paar dingen van Impulz dan maar:
Eddy Hallywell, die kan niet stilstaan. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/IMP/EddieH_6.jpg
Paul van Dijk
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/IMP/PvD_4.jpg
Paul van Dijk #2
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/IMP/PvD_7.jpg
Paul van Dijk #3
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/fotos/IMP/PvD_fish.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 27-06-2005 00:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
gister net als ome floor gezellig op impulz geweest. En dat had 't volgende resultaat:

Benjamin Bates @ Mainstage Land:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_7912.jpg

Mainstage Land:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_7965.jpg

Marco V @ Mainstage Water:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8020.jpg

Wat mensjes voor Mainstage Water:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8034.jpg

De heren van platendraaiere @ Vodafone tent:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_7953.jpg

Haaaaaiii floor :* :P :+
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8153.jpg

Die kerel die niet stil kon staan (;)):
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8186.jpg

Bijna zon-op, nog steeds veel luitjes voor Main Water:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8203.jpg

Fausto @ HQ:
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/impulz-2005/DSC_8216.jpg

hoop leuke plaatjes geschoten dus :) errug vermaakt. En m'n nieuwe fish (nikkor fisheye 10.5mm / f2.8) doet 't errug goed (beetje overused maar eerste event waar ik 'm gebruik, dan pas je 'm graag toe ;)).

[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 27-06-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris, je foto's lijken allemaal was shaky, of heb ik het mis?

Hunterpro: Nice pics! _/-\o_

Ik ga aanstaande zaterdag voor het eerst mijn nieuwe 350D +420 EX + 50mm F/1.8 (en (sh/k)itlens) proberen op Sensation. Hopen dat dat gaat lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

SnuggLe_: Ik heb geexperimenteerd met lange sluitertijden, als je goed kijkt zie je dat de dingen die niet horen te bewegen nagenoeg altijd scherp zijn, maar de mensen niet. Wat dat betreft is het experiment dus ook niet helemaal geslaagd :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:40:
SnuggLe_: Ik heb geexperimenteerd met lange sluitertijden, als je goed kijkt zie je dat de dingen die niet horen te bewegen nagenoeg altijd scherp zijn, maar de mensen niet. Wat dat betreft is het experiment dus ook niet helemaal geslaagd :Y)
Klopt, de mensen zijn niet helemaal scherp. Ach ja, van experimenteren leer je alleen maar. Shit happens :-) Ben wel altijd 'fan' van je foto's ,z oals ze op je site staan.

Overigens HunterPro, waar maak jij foto's voor? Ik heb geen idee wie/waar foto's voor maakt. Ben wel benieuwd namelijk. Die fisheye kan je naar mijn mening trouwens niet genoeg gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

HunterPro schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:54:
Bijna zon-op, nog steeds veel luitjes voor Main Water:
[afbeelding]
En ik dacht dat Purple Fringing op DSLR's niet zo'n issue waren. Wat voor lens heb je gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, we zijn gisternacht nog even door onze verzameling van gisteren heen gegaan, echt te veel geschoten. Maar veel kan weg dankzij mijn fijne *kuch* Tamron 70-300 koffiemolen, heel veel is bewogen.... Jammer maar helaas.

Hoe lossen jullie dat eigenlijk op? Ik heb nou straks mijn 550EX flitser in huis, schieten jullie dan in de P stand in de high-sync modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:52:
Ik ga aanstaande zaterdag voor het eerst mijn nieuwe 350D +420 EX + 50mm F/1.8 (en (sh/k)itlens) proberen op Sensation. Hopen dat dat gaat lukken!
Krijg je die mee naar binnen dan??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

neographikal schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:51:
Zo, we zijn gisternacht nog even door onze verzameling van gisteren heen gegaan, echt te veel geschoten. Maar veel kan weg dankzij mijn fijne *kuch* Tamron 70-300 koffiemolen, heel veel is bewogen.... Jammer maar helaas.

Hoe lossen jullie dat eigenlijk op? Ik heb nou straks mijn 550EX flitser in huis, schieten jullie dan in de P stand in de high-sync modus?
P-stand? Arghh nee zeg! Av/M of heel misschien een keer Tv als er echt meer dan genoeg licht is... E-TTL flitsen en naar believen inflitsen op +1 2/3 tot - 2 EV :)

pauluzz: Ik mag hopen dat SnuggLe heeft bedacht dat hij persaccridatie had moeten aanvragen, anders komt hij van een verregende kermis thuis :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 21:38
Phuncz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:40:
[...]

En ik dacht dat Purple Fringing op DSLR's niet zo'n issue waren. Wat voor lens heb je gebruikt ?
nikkor fisheye 10.5mm / f2.8? :P Staat erbij :P

Die fish geeft leuke effecten btw HunterPro! :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Floris & Pauluzz: Snuggle doet voor Flock, heeft vast wel persaccridatie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

XanderH schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:10:
[...]

nikkor fisheye 10.5mm / f2.8? :P Staat erbij :P

Die fish geeft leuke effecten btw HunterPro! :)
Oei niet gezien B)
Het verwonderde me dat er zoveel PF te zien is. Ik dacht al dat die Sony F828 wat ik ga halen, dit heel erg had, maar blijkbaar is dit geen vreemd fenomeen zelfs bij DSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Binne: Arghhh flock! The horror, the terror. :/ Flock kost me elke keer weer een berg irritatie en energie terwijl ik potdorie mijn eigen ding wil doen. Elke keer weer uitleggen dat ik niet van Flock ben, dat iemand met camera niet direct voor flock aan de slag is, maar ook wel eens zijn eigen werk aan het doen kan zijn. Wel bovengemiddeld dom publiek die flockers :X

Phuncz: Waarom in Godsnaam een F828?
Ik ga overigens niet naar Sensation, lekker vrij :)

[ Voor 76% gewijzigd door Floor-is op 27-06-2005 12:42 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Deze werd me hier aangeraden en ik had niet veel keuze. Budget is 1000€ voor cam en accessoires. Het moet legaal aangekocht worden vanwege factuur die aangegeven moet worden.

Daarbij heb ik dan alles in één, zou de F828 een goede flitser hebben zover ingebouwde flitsers goed kunnen zijn, lijkt het toestel me fijn werken met zijn scharniersysteem en de algemene tevredenheid rond Sony cams :) Zoals ik toen al zei, de beste camera hoeft het voor mij niet te zijn. Voor een Canon EOS 300D was ik evenveel kwijt (in mijn winkel) en dan moest er nog een fatsoenlijke lichtsterke lens bij waardoor ik zowiezo duurder uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:06:
Deze werd me hier aangeraden en ik had niet veel keuze. Budget is 1000€ voor cam en accessoires. Het moet legaal aangekocht worden vanwege factuur die aangegeven moet worden.

Daarbij heb ik dan alles in één, zou de F828 een goede flitser hebben zover ingebouwde flitsers goed kunnen zijn, lijkt het toestel me fijn werken met zijn scharniersysteem en de algemene tevredenheid rond Sony cams :) Zoals ik toen al zei, de beste camera hoeft het voor mij niet te zijn. Voor een Canon EOS 300D was ik evenveel kwijt (in mijn winkel) en dan moest er nog een fatsoenlijke lichtsterke lens bij waardoor ik zowiezo duurder uitkwam.
Hm..... Lichtsterkere lens vs. kunnen fotograferen op hogere ISO-waardes en makkelijke eventuele latere upgrades...?

Ik weet het niet, maar ik denk dat ik zeker nu de EOS300D best wat in prijs gezakt is (kit staat voor onder de €700 in de pricewatch), toch naar de 300D zou neigen dan.

Maargoed, je lijkt je keuze al goed overwogen te hebben... Dan moet je je ook niet teveel door mij laten beïnvloeden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:38:
Binne: Arghhh flock! The horror, the terror. :/ Flock kost me elke keer weer een berg irritatie en energie terwijl ik potdorie mijn eigen ding wil doen. Elke keer weer uitleggen dat ik niet van Flock ben, dat iemand met camera niet direct voor flock aan de slag is, maar ook wel eens zijn eigen werk aan het doen kan zijn. Wel bovengemiddeld dom publiek die flockers :X
Tsja sorry :)
Het is ook zwaar irritant ja, dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik fotografeer nooit op hardstyle/hardcore feesten, maar wat ik daarvan hoor van andere Flock-o-grafen..niet normaal. Er wordt serieus aan je getrokken. Wat ook voorkomt is dat vele niet flock-o-grafen zeggen dat ze wel voor Partyflock werken. Fijn is dat.

Sorry Floris, Partyflock kan er ook niets aan doen, maar er zijn ZO ontzettend veel fotogeile mensen. :Y)

Oh en ja, heb accreditatie voor Sensation. Gelukkig worden er niet veel camera's binnen gelaten daar. Het is zooo irritant als 90% van de bezoekers zelf al een camera bij zich heeft. Als je dan geen DSLR hebt, onderscheid je je niet en kijken mensen je aan van "wat doe jij in hemelsnaam?".
Ik ken me ook wel ergeren aan al die kleine rotsites die het puur doen voor de gastenlijst. Een tijd geleden was er een initiatief om dat soort sites te weren en sites goed te bekijken wat ze toevoegen. Er zijn ook maar weinig sites die er echt uitsteken, en ja, daar vind ik PF er wel 1 van.

Je ziet gewoon dat we een hele leuke club fotografen hebben met allemaal professionele equipment. De kwaliteit is dan ook best hoog, als je voorbij kijkt aan alle portretjes. De meeste fotografen schieten dan ook voor veel verschillende organisaties. Verder zitten hier volgensmij redelijk wat Partyflock-fotografen...

Oh en over de leden die er zitten: tsja... jammergenoeg vernaaid een klein deel van de leden het voor de rest. De 110.000 leden zijn niet allemaal zo, gelukkig. Er wordt dan ook veel strenger opgetreden de laatste tijd, plus we doen veel ons best om de 'andere stijlen' (oftewel geen gabber/hardstyle) meer aandacht te geven.

ps. Iemand nog problemen met UDC gehad over het beschikbaar stellen van de foto's op de geheugenkaarten? Daar was nl . sprake van voor het feest, hoorde ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:44:
[...]

Overigens HunterPro, waar maak jij foto's voor? Ik heb geen idee wie/waar foto's voor maakt. Ben wel benieuwd namelijk. Die fisheye kan je naar mijn mening trouwens niet genoeg gebruiken ;-)
Ik heb deze foto's in opdracht van UDC gemaakt :)
Phuncz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:40:
[...]

Dit is met de Nikkor 10.5/2.8 DX gedaan; wat je alleen ff wel moet meenemen is dat ik de saturation van die plaat als probeerseltje ENORM omhoog heb gegooid (vergelijk kleuren shirtjes met die daarboven waar er een dj op staat en ik dus die saturation niet zo hoog kon gooien) waardoor (johan cruijff 'logies' stylo) dat paars in die boom ook sprekender wordt.

Overigens echt extreem weinig backstage+cam lui gezien op Impulz. Errug lekker, lekker rustig. Zal met dance valley wel weer anders zijn :X. Alleen in het publiek wel ziekelijk veel ixusjes en co gezien, had gehoopt dat daar beter op gefouilleerd zou worden.

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 27-06-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:51:
[...]

Overigens echt extreem weinig backstage+cam lui gezien op Impulz. Errug lekker, lekker rustig. Zal met dance valley wel weer anders zijn :X. Alleen in het publiek wel ziekelijk veel ixusjes en co gezien, had gehoopt dat daar beter op gefouilleerd zou worden.
Dat zeg ik, ze waren ERG streng dit jaar, als ik de geluiden binnen Partyflock goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha Floris, ik snap je... Snuggle legt het perfect uit :)

Bevalt je EOS350D wat Snuggle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb een canon digital ixus30. Ik heb nu zon 1000 foto's geschoten, vooral overdag en buiten en veel macro;s. Scherp en mooi kleurijk en goede positiebepaling enzo.

Dit gaat allemaal goed, al zeg ik hetzelf, maar savonds foto's maken gaat me nog niet zo lekker af.

Ik gebruik altijd de manuele stand, en schakel zodoende extra ev in of juist minder als het met flitsen te licht wordt. Nu kan je ook de iso 50-400 gebruiken, deze heb ik bijna altijd op 50. Maar er is nog een optie en dat is de sluitertijd die ik kan aapassen(F waarden aanpassen wil niet ).

Sluitertijden 1"/ 1"3 / 1"6 /2" /2"5/ totmet 15"

Mijn vraag is nu dan ook, hoe maak je goede(redelijk scherp en niet te donker) foto's met langere sluitertijd incombinatie met lage of hoge isowaarden. Vooral omdat je bij lange sluitertijden niet gelijk je beeld kan nemen van wat jij ziet op dat moment. En ik de laserstralen bijvoorbeeld wel wil zien, maar ook niet te erg..

En moet je nou wel inflitsen of niet etc.Of moet je helemaal geen lange sluitertijden gebruiken als je in de hand fotografeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 27-06-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ToFast: Eigenlijk hadden we daar weer een andere thread voor, maar het antwoord zal ik vast verklappen:

Je sluitertijd de helft zo lang: 2x zo veel licht
Je diafragma 3 stapjes aanpassen (2.8->3.2->3.5->4): 2x zo veel licht
Je ISO verdubbelen: 2x zo veel licht

Jij scoort op 50ISO niet echt goed (logisch, ik schiet tegenwoordig op 800/1000/1250) dus die moet omhoog, liefst naar 400, maar dan is het resultaat niet echt top. Dus dan je sluitertijd aanpassen en natuurlijk je lens alles behalve knijpen.
Van je Ixus moet je niet echt veel verwachten vergeleken met het geweld dat hier ten toon gespreid wordt. HunterPro loopt met een D70 met f/2.8 lenzen, ik heb een EOS 1D MarkII met f/2.8 spul, KrL heeft een 1D met f/2.8 gear en zo zijn er nog een berg collega's met 10/20D's, 300/350D's en D70(s)-en...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:15:
[...]

Je ziet gewoon dat we een hele leuke club fotografen hebben met allemaal professionele equipment. De kwaliteit is dan ook best hoog, als je voorbij kijkt aan alle portretjes. De meeste fotografen schieten dan ook voor veel verschillende organisaties. Verder zitten hier volgensmij redelijk wat Partyflock-fotografen...
onder "professionele equipment" versta ik 2.8/4 lensjes op een mooie Canon/Nikon DSLR. Als ik zo naar de foto's van Partyflock kijk dan vind ik het niet echt profi pics. Zou ook niet weten waarom je als je zo'n camera+gear hebt zou gaan schieten voor Partyflock. Kijk naar Patricksavalle.com, Rud-gr.com, Floris, HunterPro.... dat vind ik echte profi pics. Daarnaast snap ik niet echt wat PF heeft te bieden voor de organisatie. Massa partypix? Er zijn zoveel van die sites. Ik beschouw mezelf niet eens als profi, maar vind m'n pics toch meer sfeer uitstralen dan die van PF. Maar misschien heb ik net 100 verkeerde PF-foto's gezien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepSLET schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:14:
[...]

onder "professionele equipment" versta ik 2.8/4 lensjes op een mooie Canon/Nikon DSLR. Als ik zo naar de foto's van Partyflock kijk dan vind ik het niet echt profi pics. Zou ook niet weten waarom je als je zo'n camera+gear hebt zou gaan schieten voor Partyflock. Kijk naar Patricksavalle.com, Rud-gr.com, Floris, HunterPro.... dat vind ik echte profi pics. Daarnaast snap ik niet echt wat PF heeft te bieden voor de organisatie. Massa partypix? Er zijn zoveel van die sites. Ik beschouw mezelf niet eens als profi, maar vind m'n pics toch meer sfeer uitstralen dan die van PF. Maar misschien heb ik net 100 verkeerde PF-foto's gezien.....
Mjah oke, je hebt profi en profi :)
Er zijn genoeg PF-fotografen (ik noem een Carlos en een Raven) met dezelfde gear als mensen hier. 2.8/4 lensjes ja met een 20D/D70 oid. Maar die mensen doen PF 'voor erbij'. Maar jullie zullen dezelfde mensen wel kennen. Ze schieten ook voor UDC, Monumental etc....en zitten hier ook.

Toch vind ik PF 10x beter dan de meeste andere partysites. Natuurlijk zitten er minder goede fotografen tussen, maar kwaliteitscontrole is er wel. Zo is er laatst nog een barslechte fotograaf uitgemieterd.

Wat PF te bieden heeft? Ik denk best veel. Het is een site met 100.000+ leden. Hoeveel mensen zien die foto's? Juist, veel, heel veel. Je hebt een zeer groot publiek. Ik denk dat het *gewone* volk misschien juist wel een mix van portretfoto's waar men zelf op staat en leuke andere plaatjes kan waarderen.Het hoeft geen totaal esthetisch verantwoorde set te zijn met hele mooie closeups , perfecte overzichtsfoto's etc.

En daarnaast, fotografie moet voor iedereen leuk blijven. Ik ken mensen die met een ixusje betere foto's schieten dan mensen hier met een 20D oid. Je hoeft dus echt geen 10.000 euro besteedt te hebben om goede foto's te schieten. Maar natuurlijk is goed fotograferen ene gave. Het gaat ook niet echt alleen op de equipment.

Maar ik geef je gelijk... jullie maken een ander soort foto's. Maar dat wil niet zeggen dat PF minder is, of dat die fotografen (of een deel daarvan) minder is. Misschien heb je idd 100 verkeerde PF foto's gezien. Kijk, wat daar op staat is een grote set vaak waar je ook een groot percentage portretfoto's tussen zet. PF is ook grotendeels *voor* de leden (wat irritant kan worden, mensen die aan je trekken). Maar kijk je tussen die portretfoto's door, dan staan daar zeer zeker hele goede plaatjes tussen. Foto's maken als wat sommigen hier doen, en voor PF, is daarom niet even makkelijk te vergelijken.Plus , het zijn 99% vrijwilligers. Nee wij krijgen er geen geld voor, nee wij doen eht niet meteen ' in opdracht van een organisatie', we doen het voor de fun. En ja dan wil je daarnaast meestal ook nog feesten. Niet puur foto's schieten. Denk dat dat ook wel een verschil is.

Maarja, PF heeft bij zeer zeer velen jammergenoeg altijd de schijn tegen. Nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Floris schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:38:

[...]
Hehehee, no shit, herkenbaar, van vorrig jaar @ Mysteryland.

Dus jij hebt wel interesse in een t-shirt met de opdruk "Nee, ik schiet niet voor PartyFlock!" ? ;)

(En dat laatste is semi-serieus, want ik kan via-via de beschikking hebben over een borduurmachine, dus dat is redelijk rap op een shirt te stikken.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:05:
[...]

Dus jij hebt wel interesse in een t-shirt met de opdruk "Nee, ik schiet niet voor PartyFlock!" ? ;)
En ik ben helemaal serieus als ik zeg dat een aantal PF-fotografen dan graag ook zo'n shirt zou willen hebben. Gek wordt je er soms van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:20:
[...]

En ik ben helemaal serieus als ik zeg dat een aantal PF-fotografen dan graag ook zo'n shirt zou willen hebben. Gek wordt je er soms van.
Ik kom net om de hoek kijken qua (party)fotografie. Heb één keer een hele dag op ML 2004 geschoten, that's it. Sterker nog, ik heb pas recentelijk m'n eigen digicam (2e hands Canon EOS 10D), daarvoor leende ik altijd een Canon Powershot G3. Maar dat doet verder niets af aan het feit dat ik veel liever foto's maak van mensen die niet speciaal een show houden voor die lens van je. Iedereen kent het wel, het gekke bekken trekken, de cliche houdingen, de [vul drank consumptie naar keuze in] presenteren, enz. De "stiekeme" / spontane foto's zijn veel meer een weergave van sfeer dan het cliché "ja wij waren er ook, zie ons eens lol hebben!!11". De praktijk op Mysteryland '04 was dat ik een beetje van beide deed.

( Om mezelf even voor de leeuwen te werpen, mijn powershot G3 foto's van MysteryLand '04 staan *spam* hier. )

En wat betreft afwimpelen van de zet-ons-op-de-footoooow smeekbede: De "Neej, ik heb jeuk aan m'n navel" reactie blijft memorabel. (Rara, wie zou die opmerking gemaakt hebben? Iemand die ook hier post ;) ) Daarbij valt mijn "Sorry, kaart is net vol" smoes echt in het niet. :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, mooie verhalen inderdaad. Het blijft irritant. Gelukkig heb ik er op de kleine (progressive) feestjes (waar ik vaak ben) geen problemen mee. Maar de verhalen van een fotograaf op Masters of Hardcore, Qlimax cq DefQon zijn wel te erg. Gescheurde kleding, 1000x 'ben jij van die en die site' et cetera is gewoon al normaal. Bedreigingen van 'waar blijven de foto's?'. Niet normaal.

Spontane foto's zijn ook 100x leuker. Maar soms zijn die lastig te maken. Toch geeft het beter de sfeer weer ja.

Ook een leuk verhaal: met je 70-200mm of 135mm toeter staan en mensen die dan op de foto willen. "Loop maar even 20 meter naar achteren" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens (ik kan mijn post niet editen, compu hier op mijn werk wil niet ingelogd blijven):

Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/Mysteryland2k4/IMG_0036_1024.jpg

Erg leuke foto :) Vooral het detail van de zonnekap om zijn arm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 editie's van Masters Of Hardcore fotos gemaakt, dan ben je blij dat je even backstage kon.. 1 Iemand hoort dat je van PF bent en meteen gek ;)

Zo'n shirt zou niet raar zijn neej :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:38:
1000x 'ben jij van die en die site' et cetera is gewoon al normaal.
Bedreigingen van 'waar blijven de foto's?'.
Ook een leuk verhaal: met je 70-200mm of 135mm toeter staan en mensen die dan op de foto willen. "Loop maar even 20 meter naar achteren" :p
Lol :+ Komen me vrij bekend voor allemaal. Ook leuk: Tas met lenzen in een kluis hebben liggen en toevallig alleen je body nog bij hebben (om foto's te bekijken), en dan mensen uitleggen dat je toch even echt _geen_ foto's kan maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
JumpStart schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:05:
[...]

doet mij er zoeentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:38:
[..]

dat had ik met m'n fish... ding kan scherpstellen vanaf anderhalve cm oid, dus je hoeft echt niet ver weg te staan. Sterker nog, je wilt liever te dicht bij dan te ver weg staan (je wordt heel snel heel klein op zo'n foto ;). Lopen die debielen steeds naar achter als ik naar voren loop! Zo van HEY BLIJF ES STAAN anders kan ik geen foto maken, enorme sjonnie dat je bent. Blijkbaar bang om closeup in het gezicht 'genomen' te worden, wat uiteraard niet 'cool' is. eikels. leer je fotograaf vertrouwen of vraag niet aan me of je op de foto mag.

en JS: Ik weet al meteen wie die opmerking heeft gemaakt. Ik kan me er zelfs direct het gezicht en de manier van uitspreken bij naar voren halen :P Op zich wel errug slecht, is't niet? :+

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 28-06-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tja, de arrogantie sijpelt er vanaf zo te horen. Tijd voor een t-shirt reeks met boodschap "I'm not gay so stop touching me" ofzo. Niet om anders-geaarde mensen te beledigen, maar de foto-sletjes zullen de boodschap wel begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:08:
Tja, de arrogantie sijpelt er vanaf zo te horen. Tijd voor een t-shirt reeks met boodschap "I'm not gay so stop touching me" ofzo. Niet om anders-geaarde mensen te beledigen, maar de foto-sletjes zullen de boodschap wel begrijpen :)
LoL! Dat vind ik een hele goede. Doe mij er maar 2, maatje M >:)

Ik zal na zaterdag mijn 'bevindingen' cq ervaringen op Sensation even postten. 30+ on GHB achter me aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:08:
Begrijp me niet verkeerd.

Ik heb niets tegen de PartyFlock achtige manier van "we zetten bezoekers op de foto". Integendeel, mijn broertje fotografeert af en toe voor zo'n soortgelijke party-review-win-kaarten-forum-fotosite, en dat moet 'ie lekker blijven doen.

(Dan nog kan ik niet nalaten op te merken dat hij tenminste nog een poging doet om mooie foto's te maken, terwijl het overgrote deel van de foto's op die bewuste site alleen kiekjes zijn, niet wat je noemt inspirerende fotografie.)

Met bezoekers op de foto zetten zodat men zich later terug kan vinden, uit kan vinden wie wie is, daar is op zich ook verder niets mee mis. Dat blijkt een gat in de markt, er zijn meerdere sites die zich ermee draaiende houden. Prima toch? Vrije marktwerking in actie, niets op tegen.

Waar helaas wèl wat mis mee is is dat een deel van het party-bezoekende volk automatisch iedereen met een camera aanziet voor "party community fotograaf" en als dusdanig soms bijna gaat eisen dat je ze op de foto zet. Die stereotypering is op z'n zachtsgezegd vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:24:
[...]

Waar helaas wèl wat mis mee is is dat een deel van het party-bezoekende volk automatisch iedereen met een camera aanziet voor "party community fotograaf" en als dusdanig soms bijna gaat eisen dat je ze op de foto zet. Die stereotypering is op z'n zachtsgezegd vervelend.
Dat is een goed punt ja, goed verwoord ook.
Ik kan me dat helemaal voorstellen. Maar dat ligt dan niet aan die sites, maar aan de bekrompenheid van die mensen/bezoekers van feesten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Juist, aldus zijn t-shirts met rake slogans de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:48:
Juist, aldus zijn t-shirts met rake slogans de oplossing ;)
Offtopic :
Maar waar kan je leuke shirts dan laten bedrukken ?

Voorkant : "Nee, rot op, ben niet van..."
Achterkant "Link2Party, PartyFlock, PartyVibes!"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat dat niet zo'n probleem is :D Een leuke slogan heeft blijkbaar wel interesse. Animo check iemand ?

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 28-06-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:57:
Ik denk dat dat niet zo'n probleem is :D Een leuke slogan heeft blijkbaar wel interesse. Animo check iemand ?
Animo? Haha, jawel hoor.
Ik ben dan voor "I'm not gay so stop touching me" met daaronder in zeer kleine letters (Nee, ik ben niet van .....vulmaarin).

Er zit in Amsterdam tegenover de MidTown ongeveer (einde van de Kalverstraat, aan de kant van CS that is) een zaakje waar je T-Shirts kan bedrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is niet nodig, ik weet dat JumpStart heel goed kan borduren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik wil er al eentje, een leuk short-sleeve hemd zou ook niet misstaan ;) Maar T-shirt wil ik zowiezo dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zoefff schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:16:
Dat is niet nodig, ik weet dat JumpStart heel goed kan borduren O-)
Vector tekening aanleveren, max 2 kleuren, en zorg voor egale shirts. Dan wil ik wel eens kijken of ik bij moeders een uur die borduurmachine kan kapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb er nog geen last van, maar toch wil ik er wel één hebben :) Het niveau zelfs hier in de lokale club swing is zo dat je meteen mee wordt gesleurd.

Er pakte zelfs een dude mijn cam vast, even duidelijk gemaakt dat dat _niet_ de bedoeling was....

Ik heb zojuist mijn gloednieuwe 550EX in mijn handen \o/ Erg lekkere flitser moet ik zeggen, heb er nu even mee zitten prutsen :) Wat is nou de beste tip om bewegingsonscherpte te voorkomen? Ik stond zondag op een 4 meter afstand van de podia met mijn 70-300 Tamron F/4.5.6, maar ik kwam echt licht tekort. Zelfs op iso800 nog bewegingsonscherpte. Als iemand me een schop de goede weg in kan geven, heb ik weer wat te prutsen :)

(300D, 50mm 1.8, 18-55mm kitlens zijn de spulletjes waar ik over beschik :) ) Floris zei al, diafragma vol open. Iso op 400/800 of iets dergelijks? :)

[ Voor 56% gewijzigd door neographikal op 28-06-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Wat voor sluitertijd gebruik je dan? Ik heb toevallig gisteravond een beetje zitten experimenteren met 50mm lens, en als je licht inflitst kan je met 1/25 nog prima foto's maken. Op 300mm zal je echter wel een wat kortere sluitertijd moeten nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoefff schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:05:
Wat voor sluitertijd gebruik je dan? Ik heb toevallig gisteravond een beetje zitten experimenteren met 50mm lens, en als je licht inflitst kan je met 1/25 nog prima foto's maken. Op 300mm zal je echter wel een wat kortere sluitertijd moeten nemen :P
hmja, zonder flitser geldt gewoon de standaard regel 1/brandpuntsafstand. Ik had aan mijn 1/125ste écht niet genoeg, dat was allemaal maar krap krap aan. Soms een lucky scherp shot in ieder geval. met name de closeups van de gezichten van de artiesten waren heel erg lastig te doen. Op 70mm ging het wel, en met mijn 50mm op F/1.8 ook wel, maar die is dan nét een tandje soft en je krijgt niet echt closeups :)

In hoeverre kan ik van die regel afwijken met de flitser erop? :)

* neographikal lekker aan het prutsen

Cam gaf bij 1/1000ste aan dat de foto al onderbelicht zou worden, ik knal op 1/4000ste. Prima belichte foto 8)7 Ik blijf lekker verder prutsen, spelenderwijs leer je ook een hoop :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 28-06-2005 18:40 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.