[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:03:
[...]

dat had ik met m'n fish... [...] eikels. leer je fotograaf vertrouwen of vraag niet aan me of je op de foto mag.
Herkenbaar; met je externe flitser pointen en mensen die dan bang naar achter gaan lopen, bang voor die "felle" flitser :x Zeker nooit gehoord van flitsers die met een variabele lichtsterkte kunnen flitsen.
neographikal schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:54:
Ik heb er nog geen last van, maar toch wil ik er wel één hebben :) Het niveau zelfs hier in de lokale club swing is zo dat je meteen mee wordt gesleurd.

Er pakte zelfs een dude mijn cam vast, even duidelijk gemaakt dat dat _niet_ de bedoeling was....
Hmz, zoveel last heb ik er niet van gehad, eigenlijk geen wat ik me nog kan herinneren. Waar ik wel last van had was mensen die met bier gooiden en een enkele keer een knal tegen m'n cam. In het ergste geval zelfs een schop; he neo B) ?

Binnenkort waarschijnlijk wat shootings in de lokale toko's hier in "opdracht". Ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen...

Heb laatst trouwens een manier gevonden om rook wat minder erg te laten lijken; vb;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_7352_border.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_7403_border.jpg

Door in PS de linker schuif van levels iets naar rechts te schuiven, maak je de donkere plekken wat donkerder. Op de één of andere manier lijkt de rook dan minder erg doordat er meer contrast in de foto zit.

[ Voor 18% gewijzigd door jules op 29-06-2005 13:27 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Hmmm ik was ook op Impulz afgelopen weekend; gelukkig niet zoveel last van dat PartyFlock gezeur (hoewel wel een paar keer gevraagd). Ach, misschien was bij mij de irritatiegrens nog niet bereikt omdat het de eerste keer was dat ik er met een cam rondliep :P
Vond 't plaatjes maken erg leuk maar tegelijk ook best verrekte lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie nabewerkingen.
Dan bedoel ik, doen jullie de foto's nog vaak nabewerken (level/curves/ruis) alvorens te publiceren, zo ja, watvoor software gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als beginnent party fotograaf ben ik nog erg zoekende. Het beste kun je je foto's uiteraard meteen goed schieten. Al heb ik als tip hier onderaan de pagina gevonden dat je foto's beter iets onder kunt belichten. Uit overbelichte foto's haal je geen informatie meer uit de lichte plekken, juist wel uit de wat donkere plekken.

Zelf schiet ik de foto's momenteel in RAW. Het voordeel hier van is dat je wat meer kleurdiepte hebt (12 bits tov 8bits) en naderhand er veel meer nog aan kan verbeteren tov jpg (o.a. EV in de betere software). Wat Floris hierboven al ergens aangeeft is het relaxter om op een hogere ISO waarde te schieten. Dit heeft bij de goedkopere DSLR's echter tot gevolg dat je toch wat meer zichtbare ruis in je platen krijgt. Met NoiseNinja (zowel als los programma als plugin in PS te gebruiken) kun je er behoorlijk wat ruis uit halen. Maar hierdoor treden soms gekke effecten op.

Omdat ik zelf veel flits ben ik de laatste tijd aan het expirimenteren met de kleurbalans; van 5500 tot aan 6600 (rawplugin van PS). Ik geef de foto een iets warmere kleur dan normaal.

Eventueel speel ik nog wat met levels en crop ik de plaat naar de juiste compositie. Als je een grote serie bewerkt, dan kan je dit allemaal vrij vlot doen. Maar wat ik in het begin al zei; probeer je shots al zo goed mogelijk te maken, dat scheelt je bovenstaande werk :)

Oh ja, wat ik nog als tip meekreeg van de vate fotograaf van Club Swing, spreek diegene aan die de rookmachine bedient als je een leuke overzichtshot wilt maken. Veelal willen ze het apparaat wel ff rust geven om je een mooi shot te laten maken.

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 29-06-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, is het zo dat je met een 350D veel opties van de 420EX niet te gebruiken zijn (die wel op een 10D, 20D kunnen) zoals flitssterkte controle etc?

Maybe een n00b question, maar oke, heb mijn 420EX en 350D pas, en nog geen cq te weinig tijd gehad om alles door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, goed contact met lightjockeys is een gouden tip, maak ik veel gebruik van.
Zijn er hier Neat Image gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Is dat ook niet één of ander noise reduction progsel? Kon daar niet lekker mee overweg of had niet het gewenste resultaat. Noise Ninja werkte beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:33:
Al heb ik als tip hier onderaan de pagina gevonden dat je foto's beter iets onder kunt belichten. Uit overbelichte foto's haal je geen informatie meer uit de lichte plekken, juist wel uit de wat donkere plekken.
Dat is een misopvatting, je kan uit zwart niet andere tonen halen, evenmin als uit wit. Of je nu van RGB 0-0-0 of RGB 255-255-255 vertrekt, als je 128-128-128 moet hebben, moet je even ver aanpassen he :)

Het is gewoon zo dat de meeste TFT's veel moeite hebben met echt zwart weer te geven en die door het scherm niet getoonde data "haal je terug".

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 29-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:33:
Als beginnent party fotograaf ben ik nog erg zoekende. Het beste kun je je foto's uiteraard meteen goed schieten. Al heb ik als tip hier onderaan de pagina gevonden dat je foto's beter iets onder kunt belichten. Uit overbelichte foto's haal je geen informatie meer uit de lichte plekken, juist wel uit de wat donkere plekken.
als je onderbelicht en je gaat met photoshop een stop compenseren krijg je erg veel ruis. Gewoon goed belichten dus.
Zelf schiet ik de foto's momenteel in RAW. Het voordeel hier van is dat je wat meer kleurdiepte hebt (12 bits tov 8bits) en naderhand er veel meer nog aan kan verbeteren tov jpg (o.a. EV in de betere software). Wat Floris hierboven al ergens aangeeft is het relaxter om op een hogere ISO waarde te schieten. Dit heeft bij de goedkopere DSLR's echter tot gevolg dat je toch wat meer zichtbare ruis in je platen krijgt. Met NoiseNinja (zowel als los programma als plugin in PS te gebruiken) kun je er behoorlijk wat ruis uit halen. Maar hierdoor treden soms gekke effecten op.
mwah, ben ook niet (meer) zo'n NN fan. Kost een hoop tijd en resultaat is marginaal. Vaak worden je plaatjes toch flink gedownsized voor op de website van de klant.
Omdat ik zelf veel flits ben ik de laatste tijd aan het expirimenteren met de kleurbalans; van 5500 tot aan 6600 (rawplugin van PS). Ik geef de foto een iets warmere kleur dan normaal.
witbalans blijf ik meestal van af; wat ik wel aanpas is kleurverzadiging.
Eventueel speel ik nog wat met levels en crop ik de plaat naar de juiste compositie. Als je een grote serie bewerkt, dan kan je dit allemaal vrij vlot doen. Maar wat ik in het begin al zei; probeer je shots al zo goed mogelijk te maken, dat scheelt je bovenstaande werk :)
nou, met 180 foto's van Impulz ben ik toch echt ~6 uur bezig geweest :) gewoon tijd in steken en je ziet't terug in je foto's. Croppen doe ik trouwens niet aan ;) tenminste, ik crop met m'n voeten :)
Oh ja, wat ik nog als tip meekreeg van de vate fotograaf van Club Swing, spreek diegene aan die de rookmachine bedient als je een leuke overzichtshot wilt maken. Veelal willen ze het apparaat wel ff rust geven om je een mooi shot te laten maken.
Eigenlijk is dat al een foute instelling... als fotograaf moet je gast zijn en zo onzichtbaar mogelijk je ronde doen. Jij bent niet de show, maar te gast bij de show. Je klimt op Dance Valley ook niet op een DJ-tafel om eerst uitgebreid het publiek op staan te jutten voor je een foto maakt. Als jij aanpassingen aan de omgeving gaat vragen kun je beter je managerspak aantrekken. Bovendien zou ik niet weten waarom in een overzichtsshot geen rook zichtbaar zou mogen zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 29-06-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:18:
Is dat ook niet één of ander noise reduction progsel? Kon daar niet lekker mee overweg of had niet het gewenste resultaat. Noise Ninja werkte beter :)
Klopt, verwijderd ruis uit foto's.
Op foto's gemaakt met standaard digicams haal je verbluffende resultaten door ze even door Neat Image te halen.
Ik ben benieuwd naar iemand met een spiegelreflexkanon die wellicht Neat Image heeft gebruikt en daarover denkt (op http://www.neatimage.com zijn merk/model gerichte profielen te downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand please een antwoord op mijn vraag over 350D icm een 420ex?

*pruillipje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:26:

[...]
Eigenlijk is dat al een foute instelling... als fotograaf moet je gast zijn en zo onzichtbaar mogelijk je ronde doen. Jij bent niet de show, maar te gast bij de show. Je klimt op Dance Valley ook niet op een DJ-tafel om eerst uitgebreid het publiek op staan te jutten voor je een foto maakt. Als jij aanpassingen aan de omgeving gaat vragen kun je beter je managerspak aantrekken. Bovendien zou ik niet weten waarom in een overzichtsshot geen rook zichtbaar zou mogen zijn :)
Daar heb je ook weer helemaal gelijk in, als je niet onzichtbaar kun je het wel vergeten om partyfotograaf te zijn, sterker je kunt het anders verpesten voor andere fotografen.
Toch ben ik van mening dat je in de kleinere discotheken prima met een lightjockey e.e.a. kunt afstemmen om een artistieke shot te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Phuncz schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:19:
[...]

Dat is een misopvatting, je kan uit zwart niet andere tonen halen, evenmin als uit wit. Of je nu van RGB 0-0-0 of RGB 255-255-255 vertrekt, als je 128-128-128 moet hebben, moet je even ver aanpassen he :)
Ben ik het niet helemaal met je eens. Het verschilt eigenlijk per onderwerp wat je fotografeerd. De fotograaf van die site fotografeert veel concerten (lees mensen). Bij mensen is het zo; lichte huidskleur, dat gaat bij een net iets foute belichting richting wit (lees 255-255-255) geen kleur info dus... Bij iets onderbelichting heb je daar juist wel kleur in. De donkere kleurvlakken zijn bij concert fotografie of mensen kiekjes vaak minder boeiend (achtergrond) en maakt wat dat betreft niet zo heel veel uit.

Ik houd het iig als tip in m'n achterhoofd.
[...]
als je onderbelicht en je gaat met photoshop een stop compenseren krijg je erg veel ruis. Gewoon goed belichten dus.
Daarom staat er ook ietsje...
mwah, ben ook niet (meer) zo'n NN fan. Kost een hoop tijd en resultaat is marginaal. Vaak worden je plaatjes toch flink gedownsized voor op de website van de klant.
6MP platen die gedownsized worden naar 640x? komt de ruis nog wel in voor, vandaar dat ik het nog wel doe. Die akelige neveneffecten van NN die mogelijk te voorschijn komen worden in de downsize ook behoorlijk verminderd. Voor mij geeft het momenteel nog wel resultaat. Bovendien ben ik niet zo gigantisch veel tijd aan NN kwijt nu ik het progsel beter onder de knie heb.
Mja, daar haal ik veelal niet al te veel uit. Wellicht omdat hij bij mij op vivid colors staat? Al heeft dat wel alleen betrekking op jpg platen geloof ik :+
nou, met 180 foto's van Impulz ben ik toch echt ~6 uur bezig geweest :) gewoon tijd in steken en je ziet't terug in je foto's. Croppen doe ik trouwens niet aan ;) tenminste, ik crop met m'n voeten :)
Één van m'n laatste fotoshoots had ik echt bagger geschoten. Maar mbv wat aandacht heb ik er toch nog wel wat leuke platen van weten te maken. Sommige foto's zie je het wel aan terug dat ze ernstig onderbelicht zijn geweest, maar ik wilde de mensen niet teleurstellen die ik wel op de foto heb gezet maar waarvan de plaat eigenlijk niet echt gelukt is. Och ja, geld verdienen doe ik er toch nog niet aan.
Ik heb er nog een wisselende mening over. Deels geef ik je gelijk, maar aan de andere kant zijn er ook fotograven die de omgeving/personen manipuleren om mooie foto's te schieten, zonder dat de kijker het merkt. Natuurlijk moet je zo veel mogelijk gebruik maken van je omgeving en zo min mogelijk manipuleren. Als je net op een mooie plek bent waar je moeilijk komt en de LJ heeft er geen problemen mee als je een enkele keer vraagt of hij ff wat minder die knop wil indrukken, wat maakt het dan uit? Ik had net wat sneeuw gemist en vroeg ofdat er ff nieuwe sneeuw over het publiek heen gestort kon worden. Toch nog wat leuke plaatjes geschoten :)
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:31:
[...]
Klopt, verwijderd ruis uit foto's.
Op foto's gemaakt met standaard digicams haal je verbluffende resultaten door ze even door Neat Image te halen.
Ik ben benieuwd naar iemand met een spiegelreflexkanon die wellicht Neat Image heeft gebruikt en daarover denkt (op http://www.neatimage.com zijn merk/model gerichte profielen te downloaden).
Babbel ff met neographikal, die heeft er ook ff mee zitten spelen..
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:46:
[...]

Daar heb je ook weer helemaal gelijk in, als je niet onzichtbaar kun je het wel vergeten om partyfotograaf te zijn, sterker je kunt het anders verpesten voor andere fotografen.
Toch ben ik van mening dat je in de kleinere discotheken prima met een lightjockey e.e.a. kunt afstemmen om een artistieke shot te kunnen maken :)
Mja, hier geef ik je wel gelijk in. Op een groot feest ga je idd veel minder snel naar een LJ toe om zijn programma/show niet te verstoren. Je zou eventueel de sfeer kunnen vernaggelen, maar waar ik op doelde zijn de wat kleinere tenten waar je veel makkelijker je vraag bij een LJ neer kan leggen.

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 29-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[...]
Liever iets onderbelichten dan overbelichten, sim-pel. Je kunt uit iets te donker meer info halen dan uit iets te licht (blown highlights anyone?)
[...]
Ik doe niet aan anti-ruis :Y)
[...]
Ik schiet echt tussen de 5100 en 7100, waarnaast ik ook met saturation speel.
[...]
Ik had er 370, heb uitzoekwerk en de bewerkingen gedaan van een stuk of 30 foto's: dik 2 uur klussen.
[...]
Niks mis met even met de lichtmensen overleggen, die weten na een paar uur meestal ook niet meer zo wat ze nog eens voor leuks kunnen doen. Als je het een beetje leuk brengt en niet al te rare dingen vraagt werken ze bijna altijd graag mee. :)
Bij de grote feesten (die doe ik vaak) staat vaak wel een bekende en als je dan iets zegt van: heb je misschien ff zin om de zaal geel uit te lichten? Ofzo, altijd puik!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Da's makkelijk praten met jouw apparatuur :+
Niks mis met even met de lichtmensen overleggen, die weten na een paar uur meestal ook niet meer zo wat ze nog eens voor leuks kunnen doen. Als je het een beetje leuk brengt en niet al te rare dingen vraagt werken ze bijna altijd graag mee. :)
Bij de grote feesten (die doe ik vaak) staat vaak wel een bekende en als je dan iets zegt van: heb je misschien ff zin om de zaal geel uit te lichten? Ofzo, altijd puik!
Interesting to know :) Zou een hotline naar die mensen nog beter werken als je vanuit een bepaalde locatie een foto wilt maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op lokatie een foto maken van een poster van een ander evenement vind ik lame.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:40:
Wat vinden jullie?
LoL, jij hier :)
Groeten aan Anja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:40:
Wat vinden jullie?
mwah ligt er aan. Bij UDC events hangen er altijd enorme billboards/doeken/posters van een volgend event. Dan kan het leuk zijn wat mensen voor zoiets te fotograferen. Stukje promotie enzo :) maar je moet't niet overdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:42:
[...]

LoL, jij hier :)
Groeten aan Anja ;-)
Ik ben niet Alex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak er ook graag 1....

Afbeeldingslocatie: http://www.axeweb.nl/copper/albums/Feesten/18-7-DefQonB/DefQonB111.jpg

Lijkt mij vet om als fotograaf jouw foto zo te zien op een groot billboard/doek :)

p.s. Ik heb me EOS350D besteld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is wel supervet ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Zie wel eens foto's van me op flyers, maar zo'n groot spandoek.... _/-\o_

Denk dat er ook wel flink wat foto's van Floris zijn verwerkt tot poster oid?

p.s. Alex? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje ben ik ook aan het orienteren op een lichtsterke lens. Voor feestjes vind ik de 50mm 1.8 vaak een stukje te lang. Dus naast de SB-8/600 wil ik ook een andere lens op m'n verlanglijstje zetten. :)

Dus aan de ervaren party-fotografen: welke lichtsterke-lensen ( <50mm) gebruiken jullie het meest voor portret/groeps-foto's??? Het gaat me hier dus vooral om de brandpunts-afstand (of het een L is, maakt mij niet uit :+ )

Zelf zat ik te denken aan een uit deze lijst:

Prime:
Sigma AF 20/1.8 EX DG RF Asf. ø 82mm - - -> 364.00
Sigma AF 24/1.8 EX DG Asf. MACRO ø 77mm - - -> 298.00
Sigma AF 30mm f/1.4 EX DC (HSM) DG - - -> 399.00

Zoom:
Sigma AF 24-70mm F2.8 EX DG Macro ø 82mm - - -> 417.00
Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di ...ø 67mm - - -> 359.00

(en verder natuurlijk elke variant daar op van een ander fabrikant)

Heeft er iemand (praktijk-)ervaring met een van deze lenzen in het party-circuit?
De lens moet natuurlijk ook voor andere doeleinde gebruikt worden (niet alleen 600x400 pics op internet) dus een beetje scherpte is wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 13:57:

[afbeelding]

Lijkt mij vet om als fotograaf jouw foto zo te zien op een groot billboard/doek :)
:D reclame voor mijn feesie (27 augustus is mijn verjaardag :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oh yeah, Julius heeft het hem geflikt om via Acku persaccr. te krijgen voor Disco vs Dance. De lineup:
Boney M
Dickey
Erick E
G-spott
Jose
Liebrand, Ben
Molendijk, Ronald
Pasadena´s
Rank 1
Rose Royce's, Gwen
Trammps, the
Wipneus & Pim
Woods, Marcel
Precies mijn stijl, en de cameras mogen mee. Wat willen we nog meer \o/ :) Kan ik mooi oefenen met m'n flitser, ben erg benieuwd :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 30-06-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:07:
Oh yeah, Julius heeft het hem geflikt om via Acku persaccr. te krijgen voor Disco vs Dance. De lineup:

[...]

Precies mijn stijl, en de cameras mogen mee. Wat willen we nog meer \o/ :) Kan ik mooi oefenen met m'n flitser, ben erg benieuwd :)
Volgensmij ben je 1 van de velen....
Dit hele feest is behoorlijk gepromote op verschillende sites.
Heb (oa voor dit feest) een interview gehouden met Randy Katana, iemand anders deed Boney M. :)
Wel komisch eigenlijk.

Maar ik ben benieuwd naar de plaatjes! Altijd leuk, festivals overdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog foto's wil maken op een leuk Outdoor feest, roept maar.. ( -> binne at axeweb.nl)

9 juli is Illegal Vibes Outdoor in Harlingen, heb nog gastenlijst +1 over voor diegene..Vorig jaar kon je (met vipbandje) gratis zuipen trouwens :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:33:
Als iemand nog foto's wil maken op een leuk Outdoor feest, roept maar.. ( -> binne at axeweb.nl)

9 juli is Illegal Vibes Outdoor in Harlingen, heb nog gastenlijst +1 over voor diegene..Vorig jaar kon je (met vipbandje) gratis zuipen trouwens :)
Zuipen :/
Komt je foto's niet echt ten goede denk ik.

Heb mijn oog btw laten vallen op een 28-75 F2.8 van Tamron. Goede reviews, aardige prijs. Goede lens als je niet naar de L van Canon wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:14:
[...]

Heb mijn oog btw laten vallen op een 28-75 F2.8 van Tamron. Goede reviews, aardige prijs. Goede lens als je niet naar de L van Canon wil.
Jah, volgens mij ook. Begrijp me niet verkeerd, die 24-70 F/2.8L van Canon is bruut hoor, gigantisch snel en scherp. Maar die prijs :X

Dan is die Tamron heel wat schappelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:14:
[...]

Nee duh :+

Moet zelf ook rijden dus, maar drinken is iig gratis dan :) Ga nooit aangeschoten een shoot doen hoor :)

Heb me 350D dan ook Snuggle, dus ik maak daarmee pics @ Illegal Vibes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:58:
[...]

Moet zelf ook rijden dus, maar drinken is iig gratis dan :) Ga nooit aangeschoten een shoot doen hoor :)
Heb me 350D dan ook Snuggle, dus ik maak daarmee pics @ Illegal Vibes :)
Das heel mooi voor je jongen! *geeft aai over de bol*
Werd eens tijd, je bent al zolang moeilijk aan het doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Koop het in de winkel

[ Voor 77% gewijzigd door moto-moi op 01-07-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Eigenlijk is dat al een foute instelling... als fotograaf moet je gast zijn en zo onzichtbaar mogelijk je ronde doen.
goede of foute instellingen bestaan niet.

en als iedere gast onzichtbaar zou zijn, zou je hele saaie feestjes krijgen.

ik denk dat het belangrijk is dat je fotografeert zoals je dat zelf prettig vind. zelf feest ik gewoon mee en daar horen voor mij een aantal biertjes bij (en dat heb ik ook wel nodig om naar die 'pleuris-herrie' te kunnen luisteren).

mijn opdrachtgever is nog steeds erg tevreden over mij en mijn foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er misschien nog iemand een antwoord op mijn vraag???
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:43:
Sinds een tijdje ben ik ook aan het orienteren op een lichtsterke lens. Voor feestjes vind ik de 50mm 1.8 vaak een stukje te lang. Dus naast de SB-8/600 wil ik ook een andere lens op m'n verlanglijstje zetten. :)

Dus aan de ervaren party-fotografen: welke lichtsterke-lensen ( <50mm) gebruiken jullie het meest voor portret/groeps-foto's??? Het gaat me hier dus vooral om de brandpunts-afstand (of het een L is, maakt mij niet uit :+ )

Zelf zat ik te denken aan een uit deze lijst:

Prime:
Sigma AF 20/1.8 EX DG RF Asf. ø 82mm - - -> 364.00
Sigma AF 24/1.8 EX DG Asf. MACRO ø 77mm - - -> 298.00
Sigma AF 30mm f/1.4 EX DC (HSM) DG - - -> 399.00

Zoom:
Sigma AF 24-70mm F2.8 EX DG Macro ø 82mm - - -> 417.00
Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di ...ø 67mm - - -> 359.00

(en verder natuurlijk elke variant daar op van een ander fabrikant)

Heeft er iemand (praktijk-)ervaring met een van deze lenzen in het party-circuit?
De lens moet natuurlijk ook voor andere doeleinde gebruikt worden (niet alleen 600x400 pics op internet) dus een beetje scherpte is wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:10:
als je die flitser gaat kopen, valt er een stuk beter met de kitlens te werken (wat zeker geen slechte lens is!). ik zou geen lichtsterke 'groothoek' (zo groot wordt het door je cropfactor natuulijk ook niet meer) prime (of zoom, welke kwalitatief weer wat minder zijn) kopen, maar iets heel anders (natuurlijk indien je budget dat toestaat, anders zou ik er zeker voor sparen); de 10.5/2.8 fisheye, een geweldig objectief voor feesten.

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 01-07-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]
Wat voor foto's maak je op feestjes? Het mensenkiekjes idee a la Partyflock et al? Of gevarieerder?

Ik denk zelf dat die 30 mm f/1,4 prime wel een erg leuke lens zou zijn, focusafstand wordt met 1,5 crop 45 mm, wat een aangename beeldhoek oplevert voor portraiten van mensen/groepen op 2 tot 4 meter. Dat is slechts een veronderstelling/gok, dus iemand met ervaring moet even ingrijpen als ik er naast zit.

Koppel dat aan scherpte die normaalgesproken bij een prime hoort èn een flinke bak lichtdoorlatend vermogen, en dat wordt wel erg aantrekkelijk.

Over die zoomlenzen kan ik alleen mijn eigen bevindingen van voor-onderzoek geven: Beide lenzen zijn aantrekkelijk, want snel en een mooi mid-range zoom bereik. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor de Tamron omdat die een betere prijs/prestatie heeft ten opzichte van de Sigma. Hopelijk kan ik binnenkort ook echt m'n eigen bevindingen hier neerzetten...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, hier kan ik wel wat mee. (nu verder gaan met sparen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb zelf die sigma 24-60 F/2.8

net iets scherper vol open dan de 24-70 f/2.8

(maar scheelt echt minimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
de SB600 is overigens echt geen mietjesuitvoering van de 800 :) er zijn genoeg redenen om voor de 600 te kiezen dan voor de 800. Display is beter leesbaar, door het lagere vermogen herlaadt de flitser sneller, gaan er meer flashes uit een batterij, en hij is lichter. En daarnaast is ie een flink stuk goedkoper. Daarom is het zeker geen raar idee om in te stappen met een SB600. En ja, ook ik wil nog een 800, maar dan wel erbij. En da's ff andere koek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:41
HunterPro schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:53:
door het lagere vermogen herlaadt de flitser sneller
Dan ga je er vanuit dat je met zowel de sb600 als de sb800 altijd op vol vermogen gaat flitsen? De tijd dat hij nodig heeft om te herladen hangt natuurlijk gewoon van de flitssterkte af... Vraag me af of bij gelijke flitssterkte de sb600 sneller laadt dan de sb800? Zie geen logische reden waarom dat zou zijn eigenlijk? :)

Btw, de SB600 had toch ook geen repeating flash? Moet zeggen dat ik die nog nooit gebruikt heb (behalve om wat mee te spelen dan :P), maar het is nog een verschil...

[ Voor 44% gewijzigd door Xander op 02-07-2005 00:01 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:40:
[...]
de 10.5/2.8 fisheye, een geweldig objectief voor feesten.
Dat geloof ik graag, het effect van die fisheye's vind ik ook echt uber-vet. :P Alleen voor "normale" portretten tijdens feesten (of andere lokaties met weinig licht) vind ik het wat minder. Er zal er zeker één in m'n tas komen in de toekomst :) (maar aangezien m'n studenten-budget nog niet in de nabije toekomst vrees ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Hier volgt het verhaal van de twee GoT'ers die graag partypix willen maken.

Julius en Neographikal werden eens uitgenodigd door RepSLET om een avondje mee te lopen voor DrinkenEnDansen.nl.
Ze willen graag partypix schieten, dus hoe meer feestjes om te oefenen, hoe beter.
Neographikal kon tijdens deze avond mooi z'n nieuwe flitser uitproberen... oh oh oh wat was hij trots op z'n nieuwe 550EX. Zo trots dat het ding ook op de foto moest.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/dnd/dnd01.jpg

Als beginnend party-fotograaf durf je natuurlijk nog niet zo snel contact te leggen met vrouwen.
Dus maak je maar foto's van je collega-fotograaf.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/dnd/dnd02.jpg

Na een paar vrouwen te hebben gefotografeerd, blijf je het toch leuk vinden om je collega op de foto te nemen; lekker vertrouwd :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/dnd/dnd03.jpg

Tegen het einde van de avond durf je al veel meer en doe je zelfs een mini-shoot met wat g**le sl*tjes.
Maar je moet je natuurlijk wel blijven concentreren op de instellingen van je camera :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/dnd/dnd04.jpg

Na al die moeite word je dan uiteindelijk beloond; vrouwen willen nu ineens met de fotograaf op de foto. Julius kreeg er vast een harde ... euh.. lens van :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/dnd/dnd05.jpg

The End.

Was gezellig heren! Hoop dat jullie er wat van hebben opgestoken. Hoop nog meer op leuke foto's, want door jullie heb ik lekker rustig aan gedaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door GerardHenninger op 02-07-2005 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen Repslet :D

Vraagje daarbij: in hoeverre helpen de drinken-en-dansen shirtjes je bij je set, of zitten die juist een leuke set in de weg? Vind het altijd wel apart, die dingen :)

Mensen die gaan schieten op Disco vs Dance en/of Sensation, have fun! Genoeg leuks te schieten weer vandaag! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zooooooooo bikkel, meteen online zetten he. Naja die pics van de collegafotograaf zijn handig om niet het partyvolk he-le-maal lam te flitsen om wat instellingen uit te proberen :Y)

Maar repslet, bedankt voor de gezellige avond zullen we maar zeggen, zometeen gaan wij richting discovsdance :) Mijn eerste les trouwens, let op je FEC, verzetten = terugzetten :P

Zometeen eens bekijken wat de verschillende instellingen voor effecten hebben gehad :)

Ik was trouwens door al die visitekaartjes heen :X

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 02-07-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:38:
Lachen Repslet :D

Vraagje daarbij: in hoeverre helpen de drinken-en-dansen shirtjes je bij je set, of zitten die juist een leuke set in de weg? Vind het altijd wel apart, die dingen :)

Mensen die gaan schieten op Disco vs Dance en/of Sensation, have fun! Genoeg leuks te schieten weer vandaag! :Y)
Ik heb bijna nooit kleding aan van DrinkenEnDansen.nl. Maar ik hoor ook niet bij het fotoshooter-team. Ik werk voor mezelf en ik word gebeld door DnD als ze me willen hebben. Had het er gisteren nog met de andere twee heren over; ik wil echt een "Rot op!" shirt :) Was er al iemand bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
RepSLET schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:04:
[...]

Ik heb bijna nooit kleding aan van DrinkenEnDansen.nl. Maar ik hoor ook niet bij het fotoshooter-team. Ik werk voor mezelf en ik word gebeld door DnD als ze me willen hebben. Had het er gisteren nog met de andere twee heren over; ik wil echt een "Rot op!" shirt :) Was er al iemand bezig?
kan er ook wel een gebruiken!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Iemand zal ermee moeten beginnen :) Zelf heb ik er geen tijd voor, ik werk door de week en zaterdag tot 18u. Misschien eens werken aan wat designs en eventueel erna zien of er iemand zich mee wil bezighouden ? Eventueel zelf drukken op een shirtje met transferpapier ofzo. Best zwart-wit lijkt me, tijdlozer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

RepSLET schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 04:30:
[...]

Tegen het einde van de avond durf je al veel meer en doe je zelfs een mini-shoot met wat g**le sl*tjes.
Maar je moet je natuurlijk wel blijven concentreren op de instellingen van je camera :

[afbeelding]

[...]
Zo, vooral die rechtse kijkt wel heel moeilijk lijkt het. Ben benieuwd naar de foto's van de heren zelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:26:
[...]

Zo, vooral die rechtse kijkt wel heel moeilijk lijkt het. Ben benieuwd naar de foto's van de heren zelf. :+
Waarschijnlijk greep hij stiekem ergens :)
Ben ook benieuwd naar de foto's, vooral aangezien ik ruim 40 keer een lens + meerdere flitsen in m'n gezicht heb gezien. Blijkbaar ben ik boeiender dan al die leuke vrouwen daar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Mooi topic om mijn onvrede uit te spuwen :P

Ik ben zelf geen partyfotograaf gelukkig maar ik vind ze de laatste tijd echt gruwelijk irritant worden. Overal waar je staat op een feest is wel zon figuur te vinden die zonodig weer een foto moet maken. Komt nog eens bij dat sommige mensen alleen maar naar een feest lijken te gaan om op de foto te komen of om fotos te maken.

Zal wel 1 van de weinige zijn zeker in dit topic ook als je kijkt hoe populair sites als PF phono en weet ik wat zijn maar ik ben bv erg blij dat udc niet elke rasmongool met een camera fotos meer laat maken. En dan heb ik het nog niet ens gehad over de kwaliteit/originaliteit van het gros van de fotografen. Een innig stelletje met grote doppen, lasertje hier lasertje daar grote groep mensen... blabla boring as hell gewoon.

Peace out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
lowfi schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:13:

Ik ben zelf geen partyfotograaf gelukkig maar ik vind ze de laatste tijd echt gruwelijk irritant worden. Overal waar je staat op een feest is wel zon figuur te vinden die zonodig weer een foto moet maken. Komt nog eens bij dat sommige mensen alleen maar naar een feest lijken te gaan om op de foto te komen of om fotos te maken.

Zal wel 1 van de weinige zijn zeker in dit topic ook als je kijkt hoe populair sites als PF phono en weet ik wat zijn maar ik ben bv erg blij dat udc niet elke rasmongool met een camera fotos meer laat maken. En dan heb ik het nog niet ens gehad over de kwaliteit/originaliteit van het gros van de fotografen. Een innig stelletje met grote doppen, lasertje hier lasertje daar grote groep mensen... blabla boring as hell gewoon.

Peace out ;)
Moet zeggen dat ik het deels met je eens ben; soms schaam ik me ook voor andere fotografen. Niet dat ik zelf nou zo goed ben, maar soms kunnen dingen echt niet.
Maarja, wat wil je, het is redelijk hot op dit moment. Een feest zonder fotograaf stelt weinig meer voor. Daarnaast houden de meeste wel van een feestje, en als je dan ook nog een camera hebt, tja, dan ben je spontaan partyfotograaf.

Je kan het ook zo bekijken : je moet ergens beginnen. Iedereen is ooit eens begonnen en een klein deel daarvan doet nu goede zaken. Dus tja, waarom zou jij het dan ook niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Marktverzieking :(

(en dan heb ik het niet over de boys hier @ GoT.. want die zijn er mijns inzien nog enigzins serieus mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
RepSLET schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Moet zeggen dat ik het deels met je eens ben; soms schaam ik me ook voor andere fotografen. Niet dat ik zelf nou zo goed ben, maar soms kunnen dingen echt niet.
Maarja, wat wil je, het is redelijk hot op dit moment. Een feest zonder fotograaf stelt weinig meer voor. Daarnaast houden de meeste wel van een feestje, en als je dan ook nog een camera hebt, tja, dan ben je spontaan partyfotograaf.

Je kan het ook zo bekijken : je moet ergens beginnen. Iedereen is ooit eens begonnen en een klein deel daarvan doet nu goede zaken. Dus tja, waarom zou jij het dan ook niet kunnen.
Ik loop zelf al redelijk lang in het hele gebeuren. Het is niet alleen hot maar de opkomst van internet en de komst van cheap ass digicams heeft er vooral mee te maken volgens mij. Parties zijn altijd al hot geweest in Nederland :)

Overigens zijn er ook fotograven die het wel kunnen idd :) mirkokuit en rud-gr bv :) Weet niet of ze nog steeds fotos maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
...
The End.
LOL geweldig verhaal natuurlijk :*) Ben wel benieuwd naar de foto's van Neo en z'n ervaringen. Zijn er ook foto's finaal mislukt; dat je mensen moest vragen om nog een keer te gaan 'staan' omdat iets niet goed stond ingesteld? Komen jullie foto's ook op drinkenendansen.nl te staan. Ben dan benieuwd naar de datum en het feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
wat een gemekker allemaal, laat die gasten toch lekker. niemand dwingt je om op de foto te komen en niemand die je dwingt de foto's te bekijken. dat de foto's bagger zijn is alleen prettig voor de enkeling die het wel goed kan...
lowfi schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:01:
[...]
Overigens zijn er ook fotograven die het wel kunnen idd :)
...
lowfi schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:01:

[...] rud-gr bv :) Weet niet of ze nog steeds fotos maken eigenlijk.
voor rud-gr is dat wel te hopen, het is zijn vak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
edit

[ Voor 140% gewijzigd door lowfi op 02-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
lowfi schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:28:
Ga gewoon inhoudelijk op mijn tekst in ajb.
dat deed ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
gium schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:09:
[...]

LOL geweldig verhaal natuurlijk :*) Ben wel benieuwd naar de foto's van Neo en z'n ervaringen. Zijn er ook foto's finaal mislukt; dat je mensen moest vragen om nog een keer te gaan 'staan' omdat iets niet goed stond ingesteld? Komen jullie foto's ook op drinkenendansen.nl te staan. Ben dan benieuwd naar de datum en het feest.
De meeste mensen gaan nog wel een keertje voor je staan, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat je ze 4x moet vragen om weer leuk te gaan staan voor de camera.
De foto's komen uiteindelijk op drinkenendansen.nl en misschien dat ik er iets over schrijf op m'n eigen site. Hou DnD in de gaten en zoek dan naar : One Four - Den Haag - 01-06-2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Peace out ;)
Gooi je nu niet alles op één grote hoop?

Je moet een love2party/superfeesten/partyflock fotograaf die toch vooral komt voor kiekjes van bezoekers niet kwalijk nemen dat 'ie niet "artistiek verantwoord" (voor een gegeven waarde van "artistiek") foto's loopt te maken. Dat is vooral groepsfoto's van poserende mensen.

Een (semi-)professionele fotograaf die door de organisator zelf in dienst genomen is om foto's te maken van de artiesten en feestend publiek. Zo iemand is vaak contractueel bezig om een strak schema af te werken met vast omlijnde eisen. Mijn "meelift shoot" van Mysteryland 2004 was dat laatste soort: een strak schema van 14 artiesten af te handelen over het gehele terrein, waarvan een deel 'vrij' en een deel verplicht, 30 minuten per artiest inclusief lopen van stage naar stage. Kan je zo'n fotograaf-met-opdracht het dan kwalijk nemen dat 'ie niet voor ieder zet-ons-op-de-foto moment stopt?

Zonder nou een waarde oordeel uit te spreken over de 2 soorten fotografen, je kan in ieder geval niet alles over de spreekwoordelijke enkele kam scheren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
over dat lopen: ik denk dat ik nu maar vast ga trainen voor dancevalley :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
HunterPro schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:35:
over dat lopen: ik denk dat ik nu maar vast ga trainen voor dancevalley :P
Godallemachtig, zeg dat, gisteren 15 uur bijna achter elkaar die camera vastgehouden en uiteindelijk had ik een lamme arm van hier tot Tokyo en mijn benen waren gisternacht ook redelijk zuur. We zijn net uit een coma ontwaakt, en ik ga nu eerst eens mezelf opknappen.

Vanavond zal ik de pics van gisteren uitzoeken, eerst die van one-four even omzetten. Tenminste, leuk avondje om te leren spelen met m'n nieuwe flitsertje :)

In de Danzig was het op een gegeven moment écht niet boeiend schieten, allemaal totaal lamme figuren. Het was daar ook zo druk dat je geen semi-portretshots meer kon nemen zonder dat er de een of andere camerageile randdebiel je lens in dook... Ik heb daar zelfs de cam in JPEG mode gezet (what the hell.... :P ) en achteraf had ik ze net zo goed low-res kunnen nemen...

Wat dat betreft was de one-four wel beter :)

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 03-07-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Ik ben heel benieuwd. Hoor net van Julius al dat ik wat gemist heb :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peace out ;)
Bekijk je het ook eens van de andere kant?
Gisteren op Sensation foto's wezen maken, en dan wil je proberen wat mooie/artistieke foto's te maken, maar als je je camera te voorschijn haalt staan er meteen 10 man om je heen. Daar wordt je strontziek van. Als ik had gewild had ik 3000 portretfoto's kunnen schieten.

Maar iig, gisteren was voor mezelf een testcase om op Sensation de 350D een beetje onder de knie te krijgen. Resultaat is aardig, al zijn de overzichtsfoto's bagger denk ik (duh, kitlens). Portretfoto's zijn aardig.
Belachelijk veel VIPS btw, op Sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:04:
[...]

Bekijk je het ook eens van de andere kant?
Gisteren op Sensation foto's wezen maken, en dan wil je proberen wat mooie/artistieke foto's te maken, maar als je je camera te voorschijn haalt staan er meteen 10 man om je heen. Daar wordt je strontziek van. Als ik had gewild had ik 3000 portretfoto's kunnen schieten.
Portretshots zijn het ergste niet, de serieuze dan. Het probleem is gewoon dat wanneer ik mijn camera op een meid richt om een poging te doen om een mooi shot te maken, er telkens weer de één of andere bezopen lamlul om de nek van die meid gaat hangen, óf dat er iemand gewoon recht de lens in duikt. Het is gewoon _niet_ te doen om enigzins artistieke foto's te maken in sommige toko's, alhoewel de one four wat dat betreft wel meeviel :) Werd wel wat aan mij getrokken, maar ik werd niet weggesleurd bij het ene shot om het andere alweer te maken :)

* neographikal is overigens zeer content met de FEL-knop op mijn 300D. Als je weer een stel van die idioten hebt ram op je op die knop, flitser gaat af. Zij helemaal blij en ik rammel mijn sluiter er niet als een gek doorheen :P

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 03-07-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Misschien wel helemaal offtopic maar dit was het eerste topic wat ik tegen kwam over foto's en party dus... :P

Ik ben al een poosje opzoek naar een klein compact digitaal cameraatje, maar het enige wat ik tot nu gevonden heb is een Sony Cyber-Shot Dsc-U40 en een Konica Minolta Revio c2. Vooral die laatste lijkt me echt mooi klein, ideaal om mee te nemen bij het uitgaan. Maar volgens mij zijn dit allebei aardig verouderde toestellen.
Weten jullie misschien iets wat in de richting komt van dit formaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Wat is je budget? Wat zijn je eisen? Hoe groot mag hij max zijn? Voorkeur voor een bepaald merk?
MAW, wij kunnen moeilijk voor jou een keuze maken met de huidige info die je ons hebt gegeven. Daarnaast zijn hier wel topics voor, namelijk Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2,
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?,
Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?.

Ook heb je hier een FAQ over he, kijk maar eens bij de stickies :+ (Koopadviezen dus)

Succes met je keuze :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:10:
[...]

Portretshots zijn het ergste niet, de serieuze dan. Het probleem is gewoon dat wanneer ik mijn camera op een meid richt om een poging te doen om een mooi shot te maken, er telkens weer de één of andere bezopen lamlul om de nek van die meid gaat hangen, óf dat er iemand gewoon recht de lens in duikt. Het is gewoon _niet_ te doen om enigzins artistieke foto's te maken in sommige toko's, alhoewel de one four wat dat betreft wel meeviel :) Werd wel wat aan mij getrokken, maar ik werd niet weggesleurd bij het ene shot om het andere alweer te maken :)
LoL inderdaad, dat scheelt. Al ligt het er natuurlijk aan welk feestje doet ;)

Overigens staan mijn foto's van Sensation (mijn EERSTE shoot met mijn 350D) nu online op de hier zeer geliefde site Partyflock. Hier dus: http://partyflock.nl/gallery/34794/PAGE/A.html
Misschien voor jullie niet super artistiek/professioneel, maar ik ben voor mijn eerste shoot zeer tevreden.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Elite_Dead schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:36:
Wat is je budget? Wat zijn je eisen? Hoe groot mag hij max zijn? Voorkeur voor een bepaald merk?
MAW, wij kunnen moeilijk voor jou een keuze maken met de huidige info die je ons hebt gegeven. Daarnaast zijn hier wel topics voor, namelijk Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2,
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?,
Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?.

Ook heb je hier een FAQ over he, kijk maar eens bij de stickies :+ (Koopadviezen dus)

Succes met je keuze :)
Ah ok thnx. Maar omdat hij echt alleen voor het uitgaan is wil ik er eigenlijk niet meer dan 200 voor betalen. Ik heb inmiddels ook al heeeele mooie van casio gezien maar die zijn dan weer rond de 300 :(

Ik heb het inmiddels in het juiste topic gevraagd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Math2k op 03-07-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:42:
[...]

LoL inderdaad, dat scheelt. Al ligt het er natuurlijk aan welk feestje doet ;)

Overigens staan mijn foto's van Sensation (mijn EERSTE shoot met mijn 350D) nu online op de hier zeer geliefde site Partyflock. Hier dus: http://partyflock.nl/gallery/34794/PAGE/A.html
Misschien voor jullie niet super artistiek/professioneel, maar ik ben voor mijn eerste shoot zeer tevreden.

http://photo.partyflock.nl/images/34794/main/173345.jpg
edit: zucht, ik zag hem nog wel... Het was een overzichtsshot met lasers e.d.

Dát soort shots zijn de betere wat mij betreft, hoewel hier wat kleur e.d. mist. Maar voor de rest zie ik alleen maar "peoplepics" en die kunnen mij in 95% van de gevallen niet boeien, tenzij er een mooi portretshot tussen zit. Maar 99% van de pics op PF en andere sites zijn "recht in je face" shots, klik volgende. Als ik had gewild had ik in de Danzig al 400 van dat soort shots kunnen maken, en dan heb ik het nog niet eens over een feest waar 40.000 man rondloopt.

Begrijp me niet verkeerd, die aandacht van die camerageile wijven is best leuk. Hell, ik heb er ook af en toe gebruik van gemaakt, maar boeiende shots komen er vaak niet uit :)

maarrrrrrrr

* neographikal prutser, dus wacht het oordeel van Floris en Repslet maar eens af :)
JumpStart schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:52:
Plus, en dat is best een open deur intrappen, je kan ook met een cam zonder draaibaar scherm "uit de heup" schieten om mensen op de plaat te zetten zonder dat ze doorhebben waar je mee bezig bent. Mis? of niet scherp? Wis maar.
met een groothoek gaat dat meer dan prima :) Ik schiet wel vaker uit de losse hand vanaf de grond en gisteren vanuit de hand boven de dj uit naar de vloer toe zeg maar. Foto is dan vaak wat scheef, maar dat valt te verhelpen :)

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 03-07-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:42:
[...]

Met die Powershot G3 die ik had op Mysteryland '04 kon ik heel mooi heimelijk foto's maken vanwege dat draaibare schermpje. Dan is het makkelijk richten zonder op te vallen. Plus, en dat is best een open deur intrappen, je kan ook met een cam zonder draaibaar scherm "uit de heup" schieten om mensen op de plaat te zetten zonder dat ze doorhebben waar je mee bezig bent. Mis? of niet scherp? Wis maar.

Wat ik me dan afvraag is, doe/probeer jij dat dan ook? Want je bent er in de eerste plaats voor de *kuch* groepsfoto's *kuch* waarbij je niet echt creatief/artistiek bezig kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, nu vooral *kuch* groepsfoto's *kuch*
Probleem is dat zo snel ik mijn cam te voorschijn haalde er 10 man om je heen stonden. En het was ook poepie druk. Probeer dan maar eens 'door de mensen heen' een leuke artistieke foto te maken zonder dat iemand het weet. Sorry, maar dat lukt gewoon niet. Heb het een aantal malen geprobeerd.

En ja dit zijn vooral mensen/portretfoto's. Maar niet alles kan perfect aristiek zijn... het is af en toe best lastig. Staat hier heel simpel, maar toch. Ik had ook de beste 5-6 foto's uit de set kunnen pakken, en hier neer kunnen zetten , en dan was het misschien " Oooooooo" en " aaaaaaaa".
neographikal schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:50:
[...]

Dát soort shots zijn de betere wat mij betreft, hoewel hier wat kleur e.d. mist. Maar voor de rest zie ik alleen maar "peoplepics" en die kunnen mij in 95% van de gevallen niet boeien, tenzij er een mooi portretshot tussen zit.
Wat ik bedoel: ik schiet voor PF. Voor hier maybe geen goede/mooie shoot. Voor PF zeer oke dacht ik zelf. Je kan daar wel 20 van die foto's neerzetten zoals jij hierboven geeft, maar daar staat niemand op te wachten. Dus in het licht van " voor je klanten" vind ik de shoot geslaagd.

Maar jullie hebben wel gelijk hoor. Het zijn vooral portretfoto's.
Maar dit was mijn eerste shoot met deze 350D. Ik wil eerst die camera doorhebben, daarna kijken we wel weer verder. Voor een eerste shoot vind ik de kwaliteit in ieder geval niet slecht. En daar gaat het me om. Met alleen de kitlens geschoten overigens, geen goede lens daarbij. Ik weet het, fotograferen (de mooie shots *zien*) moet je hebben cq is een gave, maar is deels ook nog te leren. Dat was iig niet mijn uitgangspunt voor de avond.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ow zeker, ze zijn scherp en vrij net uitgelicht en dat zal beter zijn dan het gemiddelde Ixus / compactcameraatje :) En dat het lastig is zal ik _zeker_ niet ontkennen, bij discovsdance was het al moeilijk en in de Danzig was het een ramp, laat staan een feest met zoveel mensen.

Aan de andere kant kan je ook gewoon mensen wegwuiven, opzouten, ik ben bezig. Kunnen sommigen niet waarderen, maar dat is pech voor hen. Vaak werkt het en krijg je alsnog de gelegenheid om wat te schieten. Tip hierbij is om net te doen of je heel geconcentreerd al in de zoeker bezig bent, krijg je er minder last van en respecteren mensen het eerder :) (dat is mijn ervaring althans, doe net alsof je bezig bent en mensen zijn inschikkelijker / toegankelijker. Is die telemarketing toch ergens goed voor geweest :P )

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 03-07-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Negeren is een vak apart, maar na 4 weken vakantie in Indonesië ben je er een master in :P

En, over het algemeen is het wel de beste tactiek ja. Veel op feesten heb ik (nog) niet gefotografeerd, maar de keren dat ik het gedaan heb en even rustig m'n gang wou gaan, hielp het inderdaad om je gewoon terug te trekken in jezelf en niet te reageren op andere mensen. Dan druipen ze vanzelf af en kan jij je shotjes maken.

Ik houd zelf heel erg van foto's van mensen die niet in de gaten hebben dat ze gefotografeerd worden, dan krijg je imho de mooiste uitdrukkingen. Met 70mm is dat helaas niet echt makkelijk, maar met de 70-200 VR moet me dat wel gaan lukken (zodra mijn portemonee meewerkt :D ).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61897/full.jpg

Vind ik bijvoorbeeld een hele sprekende foto. Ze had niet in de gaten dat ik een foto maakte, en dat maakt het heel spontaan. Zoiets krijg je met poseren niet voor elkaar (tenzij je met een model werkt natuurlijk).

Foto is overigens genomen in Bloomingdale, mooie tent om foto's te maken, erg leuk uitgelicht :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 03-07-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
het is alweer even geleden maar aangezien ik toch de TS ben...
ik heb 2 VIP kaarten voor Q-Base gewonnen :D

met deze 2 fotos dus, ik maak geen fotos meer voor een site, omdat je dan toch bepaalde verplichtingen heb.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6389/pics/toevoeging-9999.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pictures.q-dance.nl/6389/pics/toevoeging-7603.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Als je geen foto's meer maakt voor een site.. hoe kom je dan toch aan een bepaalde accredatie om je cam mee te nemen naar de feesten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
gium schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:07:
Als je geen foto's meer maakt voor een site.. hoe kom je dan toch aan een bepaalde accredatie om je cam mee te nemen naar de feesten? :)
Bij defqon mocht iedereen zijn/haar digicam mee nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:37:

Aan de andere kant kan je ook gewoon mensen wegwuiven, opzouten, ik ben bezig. Kunnen sommigen niet waarderen, maar dat is pech voor hen. Vaak werkt het en krijg je alsnog de gelegenheid om wat te schieten. Tip hierbij is om net te doen of je heel geconcentreerd al in de zoeker bezig bent, krijg je er minder last van en respecteren mensen het eerder :) (dat is mijn ervaring althans, doe net alsof je bezig bent en mensen zijn inschikkelijker / toegankelijker. Is die telemarketing toch ergens goed voor geweest :P )
dank je, goede tip, ik ga het eens proberen! :)
Bij Sensation was dat alleen redelijk lastig, je weet echt niet hoe druk het was op de dansvloer en hoeveel mensen er wel niet op de foto wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuggle,

die pano's op pf voor sensation, gewoon met de eos gemaakt? Mooie shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Julius en Neographikal werden eens uitgenodigd door RepSLET om een avondje mee te lopen voor DrinkenEnDansen.nl.
Ze willen graag partypix schieten, dus hoe meer feestjes om te oefenen, hoe beter.
hehe, ik mag weer posten :+ anyway's;

't was zeker een leuk avondje. Heb het één en ander geleerd en ben naar mijn mening weer een stuk beter gaan fotograferen.
Als beginnend party-fotograaf durf je natuurlijk nog niet zo snel contact te leggen met vrouwen.
Dus maak je maar foto's van je collega-fotograaf.
uhuh, klopt;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_OneFour__0__border.jpg
Maar toevallig was het wel een vrouw :+
Na een paar vrouwen te hebben gefotografeerd, blijf je het toch leuk vinden om je collega op de foto te nemen; lekker vertrouwd :
idd, maar toevallig was het dit keer ook een (dezelfde) vrouw (rechtsboven);
Afbeeldingslocatie: http://foto.leend3rs.nl/albums/2005-07-01_02%20Party%20pics/TN_OneFour%20%285%29-border.jpg
Laten deze sl*tjes nu net mooi oefen materiaal te zijn geweest. Heb er niks van online staan :+
Na al die moeite word je dan uiteindelijk beloond; vrouwen willen nu ineens met de fotograaf op de foto. Julius kreeg er vast een harde ... euh.. lens van :
Uhmz, nou niet van haar hoor, wel van;
Afbeeldingslocatie: http://foto.leend3rs.nl/albums/2005-07-02%20DiscoVsDance/Party%20people%20pics/TN_DSC_0880-border.JPG
(was van dag later)
En hieronder gaf best wel een lekkere zoen;
Afbeeldingslocatie: http://foto.leend3rs.nl/albums/2005-07-02%20DiscoVsDance/Party%20people%20pics/TN_DSC_0873-border.JPG
(ik geloof gemaakt door dame op bovenstaande foto)

En die twee naast elkaar;
Afbeeldingslocatie: http://foto.leend3rs.nl/albums/2005-07-02%20DiscoVsDance/Party%20people%20pics/TN_DSC_0043-border.JPG
Was gezellig heren! Hoop dat jullie er wat van hebben opgestoken. Hoop nog meer op leuke foto's, want door jullie heb ik lekker rustig aan gedaan :)
Heb er dus zeker wat van opgestoken! En vervolg zit er wat mij betreft zeker in, maar dat wist je al :)

Overigens mijn verhaaltje hier te lezen en zo ongeveer de netste shots hier te vinden. Dit is overigens een verzameling van 2 dagen en 3 verschillende toko's. En ja, ik weet dat ze donker zijn. Weet niet precies waarom het zo is gekomen, maar ze moeten eigenlijk wat lichter zijn...
gium schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:09:
[...]

LOL geweldig verhaal natuurlijk :*) Ben wel benieuwd naar de foto's van Neo en z'n ervaringen.
Oh, hoor ik er niet bij? :+
Zijn er ook foto's finaal mislukt; dat je mensen moest vragen om nog een keer te gaan 'staan' omdat iets niet goed stond ingesteld?
Mja, ik heb een redelijk strenge selectie gemaakt. D'r zijn er nog steeds een paar waar mensen op staan die niet onwijs leuk kijken. Ikzelf had heel veel focus problemen. 's Avonds toen ik terug kwam van Parkpop was m'n cam al aan't eikelen, en vrijdag avond ging het weer goed, totdat ik mensen erop wilde zetten en hij totaal _niet_ focuste... Bleek dat de AF-assist van m'n SB600 z'n grid niet projecteerde. Na ff snel gezocht te hebben, bleken het de batterijen te zijn. De flitser gaf het niet aan in de zin van batterijen zijn leeg, maar het lampje van flitser is klaar om af te gaan kwam ook nauwelijks meer aan. Conclusiel, batterijen waren op, ik schat ook zo aan het einde van hun levensduur...

Maar toen ik dacht dat hier zo ongeveer alle focus problemen mee opgelost zouden zijn, had ik het toch mis. Maar dat bleek achteraf bij thuiskomst... Vandaar ook de wat strengere selectie..
Iemand anders overigens ook last van focus problemen met de D70 in de wat donkere omstandigheden, evt icm SB600?

Overigens was ik soms al blij dat ik de mensen die ik erop wilde hebben in m'n zoeker kon vinden, zo donker was het soms... Tsja, en dan schiet je wel eens een rot gezicht. 't Verschilt enorm of ik een foto opnieuw schiet. Vaak willen mensen hem meteen bekijken en checken zelf hun uitdrukking. Alsof ze het van te voren weten gaat hij dan in 25-50% van de gevallen opnieuw. Wat me op den duur wel hielp was dat ik seintjes gaf wanneer ik de foto maakte. Soms zei ik ook tegen mensen dat ze ff moesten lachen of iets dergelijks "kom, je kan toch wel ff wat vrolijker kijken". En ja, sommige mensen pakken gewoon _echt niet_ op een foto. Dan maak je 3-4 foto's en dan blijven ze niet lukken... Dan is het op een gegeven moment; jammer... Maar meestal komt dat signaal van de mensen zelf... Wellicht een idee om mensen daar op voorhand op te spotten :+. Wellicht dat ik de komende tijd nog wel people pics doe om te oefenen, maar op den duur wil ik toch een stuk selectiever worden...

Overigens was het in sommige gevallen niet erg om slechte shots over te doen. :+

't Zoom effect is voor af en toe humor, maar te veel is ook niet leuk. Al is die foto waarin lijkt dat er gefotoshopt is ook zo gemaakt. Naar mijn mening niet storend die zoom....
neographikal schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:10:
[...]

Portretshots zijn het ergste niet, de serieuze dan. Het probleem is gewoon dat wanneer ik mijn camera op een meid richt om een poging te doen om een mooi shot te maken, er telkens weer de één of andere bezopen lamlul Zatte aap!om de nek van die meid gaat hangen, óf dat er iemand gewoon recht de lens in duikt. Het is gewoon _niet_ te doen om enigzins artistieke foto's te maken in sommige toko's, alhoewel de one four wat dat betreft wel meeviel :) Werd wel wat aan mij getrokken, maar ik werd niet weggesleurd bij het ene shot om het andere alweer te maken :)
Mja, idd, da's echt irritant. Hadden we onwijs last van in ClubSwing met die 2 meiden. Ik bedoel, met die ene meid :+ Heb het ondertussen weer een paar keer meegemaakt.

In de Danzig werd er echt continu aan me getrokken om een foto te maken. Tsja, daar komen ze ook nooit met zulke profi uitziende cams... Anyways, na een paar keer afgeleid te zijn schonk ik er tijdens het fotograferen van anderen geen aandacht meer aan.

* neographikal is overigens zeer content met de FEL-knop op mijn 300D. Als je weer een stel van die idioten hebt ram op je op die knop, flitser gaat af. Zij helemaal blij en ik rammel mijn sluiter er niet als een gek doorheen :P[/quote]

Mja, ik vraag me af of dat nu echt zoveel verschil uit maakt, een beetje cam moet daar wel tegen kunnen. Bovendien, je flitser slijt er toch ook nog door!?
Zoefff schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:26:
Ik houd zelf heel erg van foto's van mensen die niet in de gaten hebben dat ze gefotografeerd worden, dan krijg je imho de mooiste uitdrukkingen. Met 70mm is dat helaas niet echt makkelijk, maar met de 70-200 VR moet me dat wel gaan lukken (zodra mijn portemonee meewerkt :D ).

[afbeelding]

Vind ik bijvoorbeeld een hele sprekende foto. Ze had niet in de gaten dat ik een foto maakte, en dat maakt het heel spontaan. Zoiets krijg je met poseren niet voor elkaar (tenzij je met een model werkt natuurlijk).

Foto is overigens genomen in Bloomingdale, mooie tent om foto's te maken, erg leuk uitgelicht :)
Mja, zoiets kan je beter bij bekenden doen dan bij onbekenden. In ClubSwing liepen er een paar mensen rond die absoluut niet op de foto wilden. D'r was er zelfs eentje die niet alleen met mij daarover in discussie ging, maar zelfs met de bedrijfleider. Uiteindelijk is ze vertrokken omdat ze absoluut niet op de foto wilde en dus ook niet in overzichtshots... Mja, wellicht mochten anderen niet weten dat ze daar was, zoals een andere man mij vertelde waarvan zijn werk niet mocht weten dat hij aan't stappen was... maar goed, dan vraag ik me eigenlijk af, what's the difference between lopen én publiek en gefotografeerd worden? Naja, ik respecteer de mening van de mensen maar, kom ik het verste mee :)

Wat overigens ook goed werkt om de eigenlijke gezichtsuitdrukking van mensen vast te leggen, is ze laten wennen aan de aanwezigheid van een camera en mogelijkheid dat foto's worden gemaakt. Bij kinderen bijvoorbeeld helpt dat gigantisch. Nichtje van m'n ex kende me nauwelijks anders dan met camera. Heb van haar echt prachtige shots gemaakt! Je ziet het ook bij mensen die thuis regelmatig filmen met een filmcamera. Bij mensen die dat minder vaak doen die kijken anders, worden aangetrokken door de camera en trekken gekke gezichten...

Overigens zal ik één dezer dagen wat shots plaatsen van Disco versus Dance. Dat was ook echt gaaf! 't is nu dinsdag nacht, en heb nog steed een beetje dood gevoel in m'n duim van die foto marathon van afgelopen zaterdag :+ Van 1500u tot aan 04.30u foto's gemaakt, met alleen een paar pauzes ertussen van in totaal misschien 2 uur.

[ Voor 57% gewijzigd door jules op 06-07-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[afbeelding]

Deze is van KrL denk ik, ik had niet echt een mooie overzichtsfoto vind ik. Deze heeft echt een stuk meer dan ik aanleverde in ieder geval. :)

[...]
Antwoord: 17-35L en 15fish (en 24-70L), waarbij ik nagenoeg altijd een 550EX gebruik voor alles behalve overzichten, licht en dat soort dingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 06-07-2005 02:59 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zo'n 17-35 lijkt me idd een ideale lens voor party fotografie. Een lekkere fish eye geeft ook leuke effecten. Zeker handig bij overzichtsfoto's. En soms heb je wat meer aan inzoomen. Maar waar 70mm toch de max is wat je nodig hebt (bij een cropfactor van 1,5/1.6)

* jules gaat binnenkort eens op zoek naar een wat lichtsterkere lens in het groothoek gebied. Heb me laten vertellen dat die niet zo ontzettend duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Julius, als je alleen maar jezelf met allerlei meiden op de foto wilt zetten, is een D70 misschien niet het handigste cammetje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
HunterPro schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 05:11:
Julius, als je alleen maar jezelf met allerlei meiden op de foto wilt zetten, is een D70 misschien niet het handigste cammetje... ;)
Nah, idd.
Julius, hoelang sta je al droog dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
en met een fisheye kun je jezelf en best wat mensen samen behoorlijk op de foto zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo even een kleine update van mijn kant. Discovsdance was echt super, Rank1, Katana en G-Spot draaiden echt errug lekker :) Hierbij wat shots van Katana *klikbaar*

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_8081_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_8094_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_8205_600.jpg

Er komt vast nog meer aan, maar het bewerken kost even tijd :)

edit: uh, de scherpte is vernaggelt. Eens even zoeken...
edit2: Dat is al beter, maar die bovenste twee zijn hier lokaal net een tandje scherper lijkt wel. USM eens nakijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 06-07-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik vind ze allemaal een beetje onscherp, of ligt dat aan mij? Ik mis zegmaar die 'in your face'-scherpte die je bij zoveel partypics ziet :)

edit: lol, dat zeg ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 06-07-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

[afbeelding]

Yup, is idd van mij.. Grappig, had ik nog niet eens over nagedacht tot ik t hier las..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

HunterPro schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:07:
ik vind ze allemaal een beetje onscherp, of ligt dat aan mij? Ik mis zegmaar die 'in your face'-scherpte die je bij zoveel partypics ziet :)

edit: lol, dat zeg ik ;)
Moet je even klikken, de grote versies zijn wel scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:39:
[...]

Yup, is idd van mij.. Grappig, had ik nog niet eens over nagedacht tot ik t hier las..
Handig he zo'n collega die er om denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zoefff schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:46:
[...]

Moet je even klikken, de grote versies zijn wel scherp :)
Ja, maar dan valt de eigenaardige vorm van z'n hoofd weer meer op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 05:11:
Mja, 't is idd een duur geintje om alleen mezelf met dames op de foto te zetten, maar ik heb natuurlijk veel meer gefotografeerd...
RepSLET schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Nah, idd.
Julius, hoelang sta je al droog dan? :)
Te lang :+, daarom ook dat ik zo snel weer mee wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Tijd voor een schaamteloze crosspost dan maar (DPZ) :)
Afgelopen weekend gemaakt @ Awakenings Festival.

#1:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_01.jpg
#2:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_02.jpg
#3:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_03.jpg
#4:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_04.jpg
#5:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_05.jpg
#6:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_06.jpg
#7:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_07.jpg
#8:
Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/share/awfs05/awfs05_08.jpg

Staan er meer op m'n site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei Carlos: wat een SUPERfoto's!! Vooral diegene gemaakt met de 70-200 zijn echt leuk, van de crowd!!

[inside joke mode on]Had je een backstage bandje ofzo? ;) :p[inside joke mode off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mooie fotos hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://foto.gris.nl/awakefestival2005/B0FF5756%20copy.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL!

Nice man!! Zeker backstage of nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

WTF gebeurd hier????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Gewoon, camera-op-een-stokkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Creatief gebruik van een monopoot in combinatie met de self-timer zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:41:
KrL!

Nice man!! Zeker backstage of nie :+
Dude, mosterd na de maaltijd....

'Maar zo'n camera op een stokkie is vaak super handig. Heb het vaker gezien. Vooral voor DJ-shots super, zodat je ook van bovenaf kan schieten bv. Heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik had zelf 't idee ook al: laptop aansluiten op je cam (firewire) en dan remote bedienen, zie je meteen of je goed zit. Heb alleen nog geen monopod en betwijfel ok ik 1D zo hoog kan houden als ik monopod aan uiteinde vasthou: beetje zwaar :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.