hehe, ik mag weer posten

anyway's;
't was zeker een leuk avondje. Heb het één en ander geleerd en ben naar mijn mening weer een stuk beter gaan fotograferen.
Als beginnend party-fotograaf durf je natuurlijk nog niet zo snel contact te leggen met vrouwen.
Dus maak je maar foto's van je collega-fotograaf.
uhuh, klopt;

Maar toevallig was het wel een vrouw

Na een paar vrouwen te hebben gefotografeerd, blijf je het toch leuk vinden om je collega op de foto te nemen; lekker vertrouwd :
idd, maar toevallig was het dit keer ook een (dezelfde) vrouw (rechtsboven);

Tegen het einde van de avond durf je al veel meer en doe je zelfs een mini-shoot met wat g**le sl*tjes.
Maar je moet je natuurlijk wel blijven concentreren op de instellingen van je camera :
Laten deze sl*tjes nu net mooi oefen materiaal te zijn geweest. Heb er niks van online staan

Na al die moeite word je dan uiteindelijk beloond; vrouwen willen nu ineens met de fotograaf op de foto. Julius kreeg er vast een harde ... euh.. lens van :
Uhmz, nou niet van haar hoor, wel van;

(was van dag later)
En hieronder gaf best wel een lekkere zoen;

(ik geloof gemaakt door dame op bovenstaande foto)
En die twee naast elkaar;

Was gezellig heren! Hoop dat jullie er wat van hebben opgestoken. Hoop nog meer op leuke foto's, want door jullie heb ik lekker rustig aan gedaan

Heb er dus zeker wat van opgestoken! En vervolg zit er wat mij betreft zeker in, maar dat wist je al
Overigens mijn verhaaltje
hier te lezen en zo ongeveer de netste shots
hier te vinden. Dit is overigens een verzameling van 2 dagen en 3 verschillende toko's. En ja, ik weet dat ze donker zijn. Weet niet precies waarom het zo is gekomen, maar ze moeten eigenlijk wat lichter zijn...
Oh, hoor ik er niet bij?

Zijn er ook foto's finaal mislukt; dat je mensen moest vragen om nog een keer te gaan 'staan' omdat iets niet goed stond ingesteld?
Mja, ik heb een redelijk strenge selectie gemaakt. D'r zijn er nog steeds een paar waar mensen op staan die niet onwijs leuk kijken. Ikzelf had heel veel focus problemen. 's Avonds toen ik terug kwam van Parkpop was m'n cam al aan't eikelen, en vrijdag avond ging het weer goed, totdat ik mensen erop wilde zetten en hij totaal _niet_ focuste... Bleek dat de AF-assist van m'n SB600 z'n grid niet projecteerde. Na ff snel gezocht te hebben, bleken het de batterijen te zijn. De flitser gaf het niet aan in de zin van batterijen zijn leeg, maar het lampje van flitser is klaar om af te gaan kwam ook nauwelijks meer aan. Conclusiel, batterijen waren op, ik schat ook zo aan het einde van hun levensduur...
Maar toen ik dacht dat hier zo ongeveer alle focus problemen mee opgelost zouden zijn, had ik het toch mis. Maar dat bleek achteraf bij thuiskomst... Vandaar ook de wat strengere selectie..
Iemand anders overigens ook last van focus problemen met de D70 in de wat donkere omstandigheden, evt icm SB600?
Overigens was ik soms al blij dat ik de mensen die ik erop wilde hebben in m'n zoeker kon vinden, zo donker was het soms... Tsja, en dan schiet je wel eens een rot gezicht. 't Verschilt enorm of ik een foto opnieuw schiet. Vaak willen mensen hem meteen bekijken en checken zelf hun uitdrukking. Alsof ze het van te voren weten gaat hij dan in 25-50% van de gevallen opnieuw. Wat me op den duur wel hielp was dat ik seintjes gaf wanneer ik de foto maakte. Soms zei ik ook tegen mensen dat ze ff moesten lachen of iets dergelijks "kom, je kan toch wel ff wat vrolijker kijken". En ja, sommige mensen pakken gewoon _echt niet_ op een foto. Dan maak je 3-4 foto's en dan blijven ze niet lukken... Dan is het op een gegeven moment; jammer... Maar meestal komt dat signaal van de mensen zelf... Wellicht een idee om mensen daar op voorhand op te spotten

. Wellicht dat ik de komende tijd nog wel people pics doe om te oefenen, maar op den duur wil ik toch een stuk selectiever worden...
Overigens was het in sommige gevallen niet erg om slechte shots over te doen.
't Zoom effect is voor af en toe humor, maar te veel is ook niet leuk. Al is
die foto waarin lijkt dat er gefotoshopt is ook zo gemaakt. Naar mijn mening niet storend die zoom....
neographikal schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:10:
[...]
Portretshots zijn het ergste niet, de serieuze dan. Het probleem is gewoon dat wanneer ik mijn camera op een meid richt om een poging te doen om een mooi shot te maken, er telkens weer de één of andere bezopen
lamlul Zatte aap!om de nek van die meid gaat hangen, óf dat er iemand gewoon recht de lens in duikt. Het is gewoon _niet_ te doen om enigzins artistieke foto's te maken in sommige toko's, alhoewel de one four wat dat betreft wel meeviel

Werd wel wat aan mij getrokken, maar ik werd niet weggesleurd bij het ene shot om het andere alweer te maken

Mja, idd, da's echt irritant. Hadden we onwijs last van in ClubSwing met die 2 meiden. Ik bedoel, met die ene meid

Heb het ondertussen weer een paar keer meegemaakt.
In de Danzig werd er echt continu aan me getrokken om een foto te maken. Tsja, daar komen ze ook nooit met zulke profi uitziende cams... Anyways, na een paar keer afgeleid te zijn schonk ik er tijdens het fotograferen van anderen geen aandacht meer aan.
* neographikal is overigens zeer content met de FEL-knop op mijn 300D. Als je weer een stel van die idioten hebt ram op je op die knop, flitser gaat af. Zij helemaal blij en ik rammel mijn sluiter er niet als een gek doorheen :P[/quote]
Mja, ik vraag me af of dat nu echt zoveel verschil uit maakt, een beetje cam moet daar wel tegen kunnen. Bovendien, je flitser slijt er toch ook nog door!?
Zoefff schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:26:
Ik houd zelf heel erg van foto's van mensen die niet in de gaten hebben dat ze gefotografeerd worden, dan krijg je imho de mooiste uitdrukkingen. Met 70mm is dat helaas niet echt makkelijk, maar met de 70-200 VR moet me dat wel gaan lukken (zodra mijn portemonee meewerkt

).
[
afbeelding]
Vind ik bijvoorbeeld een hele sprekende foto. Ze had niet in de gaten dat ik een foto maakte, en dat maakt het heel spontaan. Zoiets krijg je met poseren niet voor elkaar (tenzij je met een model werkt natuurlijk).
Foto is overigens genomen in Bloomingdale, mooie tent om foto's te maken, erg leuk uitgelicht

Mja, zoiets kan je beter bij bekenden doen dan bij onbekenden. In ClubSwing liepen er een paar mensen rond die absoluut niet op de foto wilden. D'r was er zelfs eentje die niet alleen met mij daarover in discussie ging, maar zelfs met de bedrijfleider. Uiteindelijk is ze vertrokken omdat ze absoluut niet op de foto wilde en dus ook niet in overzichtshots... Mja, wellicht mochten anderen niet weten dat ze daar was, zoals een andere man mij vertelde waarvan zijn werk niet mocht weten dat hij aan't stappen was... maar goed, dan vraag ik me eigenlijk af, what's the difference between lopen én publiek en gefotografeerd worden? Naja, ik respecteer de mening van de mensen maar, kom ik het verste mee
Wat overigens ook goed werkt om de eigenlijke gezichtsuitdrukking van mensen vast te leggen, is ze laten wennen aan de aanwezigheid van een camera en mogelijkheid dat foto's worden gemaakt. Bij kinderen bijvoorbeeld helpt dat gigantisch. Nichtje van m'n ex kende me nauwelijks anders dan met camera. Heb van haar echt prachtige shots gemaakt! Je ziet het ook bij mensen die thuis regelmatig filmen met een filmcamera. Bij mensen die dat minder vaak doen die kijken anders, worden aangetrokken door de camera en trekken gekke gezichten...
Overigens zal ik één dezer dagen wat shots plaatsen van Disco versus Dance. Dat was ook echt gaaf! 't is nu dinsdag nacht, en heb nog steed een beetje dood gevoel in m'n duim van die foto marathon van afgelopen zaterdag

Van 1500u tot aan 04.30u foto's gemaakt, met alleen een paar pauzes ertussen van in totaal misschien 2 uur.
[
Voor 57% gewijzigd door
jules op 06-07-2005 02:53
]