[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Moet je zo'n bouwvakkershelm opdoen, en daar de monopod op monteren 8) 8)7

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

JumpStart schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:10:
Creatief gebruik van een monopoot in combinatie met de self-timer zo te zien :+
Zoiets vermoedde ik al, zou ik toch niet zo snel doen met m'n camera. Maarja, er is al vaker gebleken dat een beetje lef mooie plaatjes opleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Om deze reden vind ik een DSC-F828 leuk, die kan je behoorlijk kantelen zodat je zelfs op 2,5m hoogte nog perfect ziet wat je fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Phuncz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:41:
Om deze reden vind ik een DSC-F828 leuk, die kan je behoorlijk kantelen zodat je zelfs op 2,5m hoogte nog perfect ziet wat je fotografeert.
Wat dat betreft zijn de Canon Powershots met vrij draaibaar schermpje nog flexibeler.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Zeg als amateur fotograaf voor feesten zou ik hier graag ook wat fotootjes neergooien voor commentaar. Mag dat?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb tegenwoordig de groothoekstand van m'n kitlens aardig onder de knie kwa "onbekeken" shots vanuit de optische viewer van m'n D70. Alleen nog scherpstelpunt goed mikken wil nog wel eens een probleem zijn.

vb;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_0831_border.JPG

Maar juist die hoeken waarvandaan je normaal niet kijkt vind ik momenteel wel stoer. Zo'n monopod wil daarbij wel helpen, alleen daarmee mikken is nog een stukje moeilijker...

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 11-07-2005 14:16 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

JumpStart schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:16:
[...]

Wat dat betreft zijn de Canon Powershots met vrij draaibaar schermpje nog flexibeler.
D'r zijn hier al een paar keer van die LCD schermpjes voor op je zoeker voorbij gekomen, maar die zijn voor dat doel abnormaal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megamuch schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:25:
Zeg als amateur fotograaf voor feesten zou ik hier graag ook wat fotootjes neergooien voor commentaar. Mag dat?
Natuurlijk, be our guest!
MartijnGizmo schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:57:
[...]
D'r zijn hier al een paar keer van die LCD schermpjes voor op je zoeker voorbij gekomen, maar die zijn voor dat doel abnormaal duur.
Alles waar een klepje aanzit heb ik een hekel aan. Telefoons, maar dus ook camera's. Het maakt het alleen maar kwetsbaarder.

Ben voor een shoot in de Panama 17 juli (zondag, Sasha komt) opzoek naar een leuke fisheye, waarschijnlijk kan ik er 1 van een collega lenen bij VROM. Zou leuk zijn!!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:41
Voor dat soort foto's kun je ook nog gewoon op de grond gaan liggen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 07-07-2005 21:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:04:
[...]

op sommige plekke/feesten wil je dat niet doen!!

glas/blikjes/condooms 8)7, etc... etc... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
julius schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:30:
Ik heb tegenwoordig de groothoekstand van m'n kitlens aardig onder de knie kwa "onbekeken" shots vanuit de optische viewer van m'n D70. Alleen nog scherpstelpunt goed mikken wil nog wel eens een probleem zijn.

vb;
[afbeelding]

Maar juist die hoeken waarvandaan je normaal niet kijkt vind ik momenteel wel stoer. Zo'n monopod wil daarbij wel helpen, alleen daarmee mikken is nog een stukje moeilijker...
nou nog een shot met rokjes zeker.... kijk je wel uit met de monopod dan? :+

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

XanderH schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:04:
[...]

Al hoewel het strandzand niet vies was, heb ik daar vrijwel nooit behoeft aan. Bovendien is het resultaat schat ik eerder beter als ik het op zo'n manier doe dan als ik speciaal daarvoor op de grond ga liggen. Al liggende op de grond trek je extra aandacht + dat je de spontaniteit van je "modellen" meer in de war brengt...
Triplefox schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:30:
[...]

nou nog een shot met rokjes zeker.... kijk je wel uit met de monopod dan? :+
Hahaha, roflol. Om eerlijk te zijn, ik had een andere manier gevonden waaruit de volgende shots zijn gekomen;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_0148_border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_0150_border.JPG

Wellicht dat neographikal straks met een shot komt hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Maar goed, ik heb hierbij expres geen pics van decolités gemaakt. Die mensen hebben dat zelf ook goed door... Of ze moeten het er om doen, maar veelal zijn dat soort peoples niet echt de moeite waard... Niet om naar binnen te kijken iig.

Heb in't verleden ook wel eens de kans gehad om complete bh's erop te zetten. De één zal gezegt hebben; "Doen!", maar daar zal ik wel weer te netjes voor zijn..

Overigens zit ik met een hele andere vraag. Mensen schiet ik in donkere ruimtes vaak met FEC -1 / -2, maar de foto's zijn dan vaak onderbelicht. Als ik echter de instellingen ga bijtrekken om de foto goed uit te lichten, dan krijg ik vrijwel hetzelfde flitslicht als ik normaal ingeflitst zou hebben.
Voorlopig werk ik de foto's achteraf bij om het bij te trekken, maar vroeg me af of dit ook op een andere manier mogelijk is". Het diafragma heb ik veelal op 3.5 staan (grootste voor m'n kitlens) en de sluitertijd op 1/10-1/20. Misschien toch meer richting 1/4 gaan en daarmee overbelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

JumpStart schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:16:
[...]

Dat zijn toch wel effe 2 heel verschillende camera's hoor. En zoals aangehaald is, is het niet echt stevig :) Een verkeerd stootje bij dat uitgeklapt scherm en het is prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:29:
[...]

op sommige plekke/feesten wil je dat niet doen!!

glas/blikjes/condooms 8)7, etc... etc... :r
Mja, wellicht dat ik met m'n knieën ff op de grond gezeten heb om wat stabieler te zitten. Maar ik heb echt _niet_ in de zoeker gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 05:53:
[...]

Mja, wellicht dat ik met m'n knieën ff op de grond gezeten heb om wat stabieler te zitten. Maar ik heb echt _niet_ in de zoeker gekeken :)
hehe zou et zelf ook nie doen oor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Julius: 1/4 sec hou je echt niet stabiel op 30-40mm. Je moet gewoon lichtsterker glas hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben al wezen rondhobbelen en heb gekeken naar wat lensjes, maar dat lichtsterke glas betaal je toch wel een aardig prijsje. En ik vraag me af of die ene stop nu zoveel uitmaakt. Daarentegen zit je weer met je dof waardoor ik nu al mensen onscherp op de foto heb...

Een occasion van 250 euro voor een 35mm 2.0 heeft wel m'n aandacht getrokken. 50mm op een DSLR word 75mm en daar heb je binnen toch echt te weinig aan. Je krijgt dan misschien net 1 gezicht erop omdat je te weinig ruimte hebt. bij die 35mm heb je weer meer speling wat dat betreft... Maar goed, da's weer een prime he...

Overigens, check http://foto.leend3rs.nl/thumbnails.php?album=41. Het gros van deze foto's is op 1/5 tot aan 1/3e sec geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1417_border.JPG
deze is bijv op 1/5 3.5 op 18 mm geschoten

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1487_border.JPG
1/4 3.8 @ 27 mm

Uiteraard moet je geen bewegende mensen willen fotograferen, die krijg je idd onscherp met die instellingen;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1494_border.JPG
1/4 3.5 @ 18mm

Aan onderstaande foto zie ik nu wel dat je eigenlijk niet verder dan 30-35mm moet gaan inzoomen. Een 35mm lens is dus toch ook niet helemaal een goeie optie...
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1553_border.JPG
1/6 4.2 @ 34mm

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1575_border.JPG
1/3 3.5 @ 18 mm met een beetje ondersteuning genomen.

Allemaal op ISO 800 met een D70 & 18-70DX kitlens.

Je komt dus eigenlijk nog best wel een eind met langere sluitertijden. Eis is wel dat je je cam stilhoud en je onderwerpen ook ff stil geposeerd blijven staan. Spontane snapshots zijn er dus niet helemaal bij. Met je flitser leg je eigenlijk je beld vast en het omgevingslicht geeft er toch nog een natuurlijke draai aan.

[ Voor 15% gewijzigd door jules op 11-07-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
somehow vind ik de kleuren niet zo super... werk je toevallig met Adobe RGB? Doe eens sRGB (I) instellen? :) En bovendien zijn die platen op dit formaat al voor een deel bewogen. Denk dat ik de fullsizes niet eens wil zien ;)

En ja, een stop maakt zeker uit. Een volle stop betekent een verdubbeling in lichtintensiteit, dan kan je sluiter door twee. Dat scheelt een enorm eind ;) maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik mis idd ook wat aan de kleuren. Voorheen had ik hem op levendige kleuren staan, maar na een reset stond ie weer op normaal. Moet ik hem voor dit soort fotografie weer terug op levendig zetten, of is zachter/portret juist juist weer mooier? Overigens staat hij ook gewoon op sRGB.

De 2e en 3e foto heb ik er expres tussen geplaatst om de onscherpte te laten zien.

Waar ik op doel met dof is goed te zien op de volgende foto;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1465_border.JPG
1/5 3.8 @ 25mm
Die gast achter die meiden is wel scherp, maar die meiden op de voorgrond niet.
Voor een volgende keer let ik er dus meer op dat ik op de voorgrond scherp stel dan op de achtergrond. Een effect van scherptediepte is o.a. dat je voor het punt waarop scherpgesteld hebt een kleinere afstand hebt die scherp is dan meer naar achter toe. Bij een lichtsterkere lens lijkt mij dit dus nog erger worden.

En ja, mits ze scherp/onbewogen zijn, dan zijn ze full frame ook scherp. Ik heb wellicht een iets te hoge jpg compressie gebruikt omdat het een behoorlijke rits foto's was en ik ook maar beperkte schijfruimte heb. Overigens heb ik de foto's in RAW+jpg geschoten en heb ik de jpg's (D70 in basic (slechtste) kwaliteit) genomen en deze laten scalen door bordermaker. Wel heb ik er de standaard BM instellingen USM overheen laten lopen om ze toch wat meer scherpte te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb ergens een Sigma 28 mm f/1,8 prime occasion voorbij zien komen. Canon mount en AF maar verder geen info, het zal wel de Mk I zijn. Voorlopig even geen centen over voor dit soort speeltjes, maar het zou m'n 28-75 mm f/2,8 goed aan kunnen vullen.

Pas een keer uitproberen zodra ik die tamron 28-75 f/2,8 binnen heb, dan kan ik vergelijken, want het moet wel de moeite waard blijken...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hier één van de plaatjes uit m'n eerste post over Asta Den Haag; klik 1,5 MB

Die linker meid is nagenoeg haarscherp en bij die rechter zie je al de onscherpte opkomen van de kleine scherptediepte. Hier is overigens geschoten op 27mm met een diafragma van 3.8 en een sluiter van 1/4.

Dit is een alleen in de PS raw plugin bewerkte foto van de RAW. Heb hem over het algemeen wat lichter gemaakt en verder geen USM toegepast.

Voor de klager op irc eentje waar Noise Ninja over heen is gehaald. En nog maar eentje als vb met wat sterkere waarden.

Een resize onder elkaar van eerste onbewerkte en laatste met NN bewerkte foto;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1487P.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1487P_nn_1_.jpg

Jumpstart, ik moet je toch ongelijk geven. Die eerste foto vind ik in de gezichten meer detail hebben terwijl ik de ruis op de achtergrond _niet_ storend vind.

[ Voor 51% gewijzigd door jules op 11-07-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Goed goed, jij je zin :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

En voor neographikal heb ik ook nog een plaatje;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1417P.jpg

Heb niet echt iets bijzonders gedaan naar mijn idee. Wel jammer dat ik deze instellingen niet in BB in batch modus kan uitvoeren. Het beste wat ik uit bijv dit plaatje krijg;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1417BB.jpg

En helemaal jammer ook dat die RAW plugin in PS dit ook niet ondersteund...

Alleen met levels iets wits geselecteerd met pipetje;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1417_levels.jpg
't komt kwa kleuren dichter in de buurt van dat wat het moet zijn tov de BB output, maar je ziet aan het voorhoofd van de blondine dat er toch wat vernaggelt word aan de foto...

[ Voor 57% gewijzigd door jules op 11-07-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
zie je dat je veel meer uit die kleuren kunt halen? Zo zijn ze namelijk een stuk cooler :) vind ik dan. Overigens vind ik scherptedieptedingen in dit geval echt mieren op de millimeter. Die plaat is scherp zat, er zit zelfs nog detail in de lippen van de rechter (beugel O+ :P :+ O-)).

Overigens vind ik ook de 1e van de 2 een stuk beter, maar dat komt omdat je de 2e iets lichter hebt gemaakt, waardoor een aantal details in de high key wegvallen (detail verloren doordat je de bovenkant van je dynamische range aantikt).

anyway vind ik dit er een stuk cooler uitzien - je andere foto's (die mét border) zijn een beetje sufjes qua kleur en licht. Blijkbaar kun je het wel, maar moet je achteraf nog ff priegelen ;)

En owja, heb je een diffusor op je flitser? Zo nee, kopen. Zo ja, kun je daar ook nog leuk mee spelen door bijv met zwarte tape er een grote + op te zetten (ongeveer 3-5 mm breed tape gebruiken). Dat zie je enorm terug in de reflectie van de ogen - een trucje wat modelfotografen ook wel gebruiken om ogen 'interessanter' eruit te laten zien.

Leuk om ze ook nog ff naast elkaar te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_DSC_1417P.jpg Afbeeldingslocatie: http://foto.leend3rs.nl/albums/2005-07-07%20DnD%20Asta/TN_DSC_1417-border.JPG

best een verschil ;)

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 17-07-2005 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HunterPro schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:15:
zie je dat je veel meer uit die kleuren kunt halen? Zo zijn ze namelijk een stuk cooler :) vind ik dan.
Ik vind ze ook een stuk gaver zo, maar ik moest ze ff snel snel online zetten; policy van DnD richting opdrachtgevers. En de qualiteit vond ik al dusdanig verbeterd tov van de pics van vorige week waar ik ook dit soort aan passingen aan had gedaan.
Overigens vind ik scherptedieptedingen in dit geval echt mieren op de millimeter. Die plaat is scherp zat, er zit zelfs nog detail in de lippen van de rechter (beugel O+ :P :+ O-)).
Mja, bij deze plaat valt het idd mee, maar d'r zijn genoeg foto's waar het in de geresizede versie ook nog zichtbaar is.
Overigens vind ik ook de 1e van de 2 een stuk beter, maar dat komt omdat je de 2e iets lichter hebt gemaakt, waardoor een aantal details in de high key wegvallen (detail verloren doordat je de bovenkant van je dynamische range aantikt).
Uhmz, ik heb daar alleen maar NN wat anders ingesteld, heb daar niks aan de levels, brightness of whatever gedaan.
anyway vind ik dit er een stuk cooler uitzien - je andere foto's (die mét border) zijn een beetje sufjes qua kleur en licht. Blijkbaar kun je het wel, maar moet je achteraf nog ff priegelen ;)
Priegelen? batchmode in PS uitvoeren rules. Alleen heb ik die nog niet gevonden :(. In de PCM stond een plugin nog wattes ('t is al laat voor me), die moet ik maar es uit gaan proberen. Die zou filters ook in batch mode kunnen laten werken...
En owja, heb je een diffusor op je flitser? Zo nee, kopen. Zo ja, kun je daar ook nog leuk mee spelen door bijv met zwarte tape er een grote + op te zetten (ongeveer 3-5 mm breed tape gebruiken). Dat zie je enorm terug in de reflectie van de ogen - een trucje wat modelfotografen ook wel gebruiken om ogen 'interessanter' eruit te laten zien.
Diffusor? (witte) Omnibounce dan wel zo'n soort reflectortje om meer onder groothoek te kunnen fotograferen? Heb ik beide. Deze serie was geschoten met dat reflectortje voor mijn SB600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leerzame posts zo achter elkaar. Ik heb met de focus deels hetzelfde. Maar, als je ze verkleind vind ik dat niet zo storend meer. De achtergrond mag van mij best wel wat ruis inzitten.

Wat ik overigens gebruik om te verkleinen voor als ik ze online gooi, is Arles Web Page Image creator. Maakt meteen html's aan etc. Maar het leuke van dat progseltje is dat je er automatisch een sharpen filter in kan doen. Nou, die resultaten zijn echt super....Kijk:

Oud (alleen resize met Paintshoppro)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur/zooitemp/IMG_1235.JPG

Na Sharpening/resize met Arles:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur/zooitemp/Foto_na_sharpening.jpg

Oud (alleen resize met Paintstop Pro):
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur/zooitemp/IMG_0799.JPG

Na Sharpening/resize met Arles:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur/zooitemp/Foto2_na_sharpening.jpg

Iemand op een site vertelde mij dat er in de camera oid parameters zitten dat de foto iets onscherper eruit komt op de een of andere manier. Toch een redelijk vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee hoor, lees de handleiding maar eens goed door :) Je kan één en ander instellen in de menu's, zelf werk ik op P2 omdat dit volgens k5l de meest natuurgetrouwe platen oplevert :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 10-07-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wat, snuggle ut-student? doe mij es mailen op tobias at vestingbar.nl ofzo :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op zondag 10 juli 2005 @ 02:14:
wat, snuggle ut-student? doe mij es mailen op tobias at vestingbar.nl ofzo :) :P
mail sent :-)
neographikal schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:39:
Nee hoor, lees de handleiding maar eens goed door :) Je kan één en ander instellen in de menu's, zelf werk ik op P2 omdat dit volgens k5l de meest natuurgetrouwe platen oplevert :)
Eh, waar reageer je op? Even onduidelijk dit... P2 , K5l?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In de D70 heb je verschillende opties waar je de jpg plaatjes in kan wegschrijven. Een veel gebruikte optie is levendige kleuren, maar je kan ook portret, zachter, printen etc doen. Ieder heeft zo zijn eigen voordelen. In de verschillende opties is er een zo optimale instelling gezocht van de volgende parameters
[list]• verscherpen/sharpening
• tooncompensatie/Tone compensation
• kleurstand/color mode
• verzadiging/Saturnation
• tint aanpassen/hue adjustment
Blijkt dus ook dat er sharpening in zit. Weet alleen niet wat voor cam jij hebt SnuggLe_, 350 D?

Hmz, misschien moet ik hier maar eens m'n eigen instellingen in gaan zetten

Dat html maak progsel is idd goed bezig! Heb je geen vb van een gallery die je zo in elkaar gedraait hebt? Wat zijn trouwens de snelheden van het progsel?

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 10-07-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:52:

Iemand op een site vertelde mij dat er in de camera oid parameters zitten dat de foto iets onscherper eruit komt op de een of andere manier. Toch een redelijk vaag verhaal...
Op jouw laatste zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:19:
[...]

[...]

Op jouw laatste zin ;)
Nou leg uit.. P2, k5l...

Maar ik heb een 350D ja. Daar kan je ook parameters instellen inderdaad, en daar moet ik nog een beetje mee gaan klooien. Toch is het volgensmij handiger om NA het verkleinen te sharpenen dan daarvoor (en dus al in de camera), maar dat moet ik nog even zien.

Voorbeeld gallery (van een oude vakantie met een Ixus 330):
http://home.student.utwen...chreur/Thailand/index.htm

Het progseltje is aardig snel. Je kan veel instellingen veranderen. Toch vind ik het er niet super uitzien eerlijk gezegd, ik heb liever een gallery zoals op http://foto.gris.nl Iets dergelijks zit er beter uit naar mijn mening.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
k5l = korakal en die heeft mijn camera op parameter 2 gegooid. En in de handleiding staan de parameters uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:34:
[...]

Nou leg uit.. P2, k5l...

Maar ik heb een 350D ja. Daar kan je ook parameters instellen inderdaad, en daar moet ik nog een beetje mee gaan klooien. Toch is het volgensmij handiger om NA het verkleinen te sharpenen dan daarvoor (en dus al in de camera), maar dat moet ik nog even zien.

Voorbeeld gallery (van een oude vakantie met een Ixus 330):
http://home.student.utwen...chreur/Thailand/index.htm

Het progseltje is aardig snel. Je kan veel instellingen veranderen. Toch vind ik het er niet super uitzien eerlijk gezegd, ik heb liever een gallery zoals op http://foto.gris.nl Iets dergelijks zit er beter uit naar mijn mening.
Ik gebruik altijd Web Album Generator. Ook freeware, geen sharpening, wel fraaie gallery's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:52:
<< K5l

Even uitleggen wat p2 (parameter 2 in het optiemenu van Canon camera's) is. Standaard staat een prosumercam van Canon op parameter 1 ingesteld, daar wordt bij een foto alvast het contrast, de scherpte en de kleurverzadiging een stukje opgeschroefd ten opzichte van de werkelijk vastgelegde waarden. Het idee is dat 'consumenten' graag plaatjes zien die de werkelijkheid iets mooier voordoen :+

Parameter 2 laat bovengenoemde waarden met rust, dus alles neutraal. Je foto zal er wat matter uitzien als je het vergelijkt met foto's genomen op Parameter 1 setting, maar wel veel realistischer. Foto's die neutraal uit dSLR's komen zijn eigenlijk per definitie niet mooi (lees: hebben nabewerking nodig), en dan heb ik liever zelf de controle over wat er met m'n foto's gebeurt als wanneer de camera dat voor mij beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:53:
[...]

<< K5l

Even uitleggen wat p2 (parameter 2 in het optiemenu van Canon camera's) is. Standaard staat een prosumercam van Canon op parameter 1 ingesteld, daar wordt bij een foto alvast het contrast, de scherpte en de kleurverzadiging een stukje opgeschroefd ten opzichte van de werkelijk vastgelegde waarden. Het idee is dat 'consumenten' graag plaatjes zien die de werkelijkheid iets mooier voordoen :+

Parameter 2 laat bovengenoemde waarden met rust, dus alles neutraal. Je foto zal er wat matter uitzien als je het vergelijkt met foto's genomen op Parameter 1 setting, maar wel veel realistischer. Foto's die neutraal uit dSLR's komen zijn eigenlijk per definitie niet mooi (lees: hebben nabewerking nodig), en dan heb ik liever zelf de controle over wat er met m'n foto's gebeurt als wanneer de camera dat voor mij beslist.
Helemaal helder, bedankt voor de uitleg.

MatijnGizmo: sorry, maar ik vind die gallery weinig toevoegen als je al Arles hebt. Bijna hetzelfde :)
Iemand andere gallerytips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Coppermine. De eigenlijke plaatjes plaats je in een mapje op je server en vervolgens voeg je ze middels een php scripje toe aan je gallery. De thumbnails worden door het script zelf gefabriceerd. Daarnaast zijn er allemaal extra's beschikbaar zoals skins, waardering van foto's, plaatsen van commentaar bij foto's, ook door derden.. vb

Zo heb je ook Gallery. Ongeveer hetzelfde princiepe als Coppermine, alleen werkt het iets anders en ziet het er anders uit. vb

Beide is het opensource maar wel stabiel.

Sharpening moet je eigenlijk als laatste handeling doen na het scalen. De theorie lijkt mij simpel; de antialiasing bij het scalen haalt juist weer die scherpe randjes weg. Daarna moet je ze ook pas uploaden naar bovenstaande galleries. Tooltjes zoals ook in PS zijn geïntegreerd ben ik niet zo happig op. Dan ben je alsnog te veel aan't uploaden en moet je handmatig weer je hoofdpagina updaten...

@ Korakal over P1 en P2. 't Lijkt mij dat die instelling alleen iets doet bij jpg foto's? Waarom heb jij je cam dan daarop ingesteld als je puur en alleen op RAW schiet? (Same for neographikal :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...er mag / kan geen PHP op de netwerken van de UT, tenminste, niet op je student-ruimte. Schijnt. Maar die loopt binnenkort toch af (ben al een tijdje klaar daar), dus ga toch zelf een domein aanschaffen. In ieder geval bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf ben ik gebruiker van www.imagevuex.com, heel erg leuke software. Zeker eens de demo bekijken ! Het kost wel iets, maar je krijgt ook een heel erg opzichtelijke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik gebruik igal :) da's niet echt een gallery script though. Programmaatje wat je draait wat html en resized jpegs uitpoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Phuncz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:23:
Zelf ben ik gebruiker van www.imagevuex.com, heel erg leuke software. Zeker eens de demo bekijken ! Het kost wel iets, maar je krijgt ook een heel erg opzichtelijke interface.
Die gallery is wel erg bruut! Ben benieuwd hoe prettig die in't gebruik is. Maar denk dat we wel erg offtopic gaan atm...

Overigens om nog even door te gaan op één van m'n bovenstaande posts; van't weekend is me door WimD70 aangeraden om Corel's RawShooter essentials te gebruiken. Gratis in het gebruik en naar mijn mening veel prettiger dan BreezeBrowser, Nikon Capture Editor en PhotoShop CS1 met RAW plugin. Het is snel, algemene instellingen kunnen gecopieëerd worden naar de andere RAW bestanden om ze vervolgens stuk voor stuk heel snel nog even te fine tunen. Met name dat snel kun je dus in vergelijking met NCE heel letterlijk nemen. Bij BB miste ik vooral de EV compensation en de mogelijkheden tot veranderingen van instellingen bij individuele bestanden.

Waar ik achter gekomen ben is als rode spots aangaan het gros van de foto's gewoon niet mooi worden. Gezichten kleuren rood en je krijgt knal rode vlekken waar absoluut geen nuance meer in te zien is. Iemand anders soortgelijke ervaringen?

Aaargh! Kom er net achter dat RSe iets vaag doet met rode vlakken bij bijv overmatig rood licht op de achtergrond. ipv rood word er dan een gedeelte groen!

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 11-07-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

julius schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:15:
@ Korakal over P1 en P2. 't Lijkt mij dat die instelling alleen iets doet bij jpg foto's? Waarom heb jij je cam dan daarop ingesteld als je puur en alleen op RAW schiet? (Same for neographikal :+ )
Heel simpel: bij toepassen van default settings kiest 'ie alsnog de instellingen zoals je ze op het moment van schieten had staan. Heb je 'm op P2 dan wordt er bij RAW-processing dus standaard voor alle opties +1 gekozen. Verder zullen de embedded .jpg en de preview ook met die settings worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die Extrema Outdoor gaan doen morgen?
Ik in ieder geval wel, zal zondag wat shots posten. Eerste outdoorfeest-shoot met de 350D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setje staat nu ook online :) Hier dus..

Heb nog niet veel kunnen testen qua lasers etc, maar dat komt maybe op E-Fect outdoor..dit weekend :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thepartyfotograaf.nl/albums/2005-07-09IVO/MG_2863.jpg B)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anti-rode ogen flits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je martijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zie het lampje naast de lens branden, en dat zag ik tot nog toe alleen..... ehrm..... bij de zelfontspanner ja. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wat een e-norm druk feestje zeg binne :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, net even in Nijmegen wezen knallen "Under the bridge". Helaas weinig boeiends te schieten door de grote afstand van het VIP-gedeelte tot de DJ (onstage wordt niet toegestaan, voor niemand niet behalve de DJ :/ )

Toen even doorgelopen naar het hardere gedoe-tje aan de andere kant van de kade, hardstylepubliek aldaar was _niet_ relaxt. Ik had een 70-300 op mijn cam zitten en ik een druk publiek kan ik dan met geen mogelijkheid een foto maken natuurlijk 8)7 Op een gegeven moment zelfs een beetje een dreigende situatie met een gast die gewoon voor mij bleef staan en me eigenlijk niet wilde laten gaan. Ben er gewoon "doorheen" gelopen en net gedaan of m'n neus bloedde. Ondertussen stonden er 15 gasten arm in arm rond mij heen te springen op 10cm van m'n cam af.

Kijk, die camera is verzekerd, alleen die dreigende situatie omdat je geen foto kan / wil maken. Belachelijk... Is dat iets wat tekenend is voor het publiek wat richting het stevigere werk gaat? Ik heb al een aantal trance/dance/whatever evenementen nu gehad, ook in drukke clubs in Scheveningen en Arnhem met die stijl muziek, maar nog _nergens_ problemen gehad. En hier staat een groep (redelijk kenmerkend publiek voor de hardere stijl zeg maar :P ) opeens redelijk dreigend om je heen te stampen en te schreeuwen.

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 17-07-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
vanavond paar keer momenten van accu-leeg danwel kaart-vol gehad. En dan zet ik ook gewoon displaylicht aan en laat ik dat zien als iemand me niet gelooft. een knipperende FULL snappen ze meestal wel (evenals het accutekentje dat knipper-knipper doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Krijg je als eigenwijze HunterPro m'n PD70X niet wil gebruiken :+.

Avondje was vet! Maar dan ook echt _VET_! Neographikal;
had je beter hier ff mee kunnen lopen. DJ Roog draaide lekker, evenals die andere 2 DJ's. Cocktails smaakten lekker, wederom weer bonnen over en meteen geslijm of we er volgende week weer wilden komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

julius schreef op zondag 17 juli 2005 @ 06:40:
Krijg je als eigenwijze HunterPro m'n PD70X niet wil gebruiken :+.

Avondje was vet! Maar dan ook echt _VET_! Neographikal;
had je beter hier ff mee kunnen lopen. DJ Roog draaide lekker, evenals die andere 2 DJ's. Cocktails smaakten lekker, wederom weer bonnen over en meteen geslijm of we er volgende week weer wilden komen...
Hmmmm, note to self: Regel die cam gear verzekering :+

* JumpStart wil wel een keer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
julius schreef op zondag 17 juli 2005 @ 06:40:
meteen geslijm of we er volgende week weer wilden komen...
Prima :Y) :+

Roog staat hier trouwens van de week ook nog :) Maar uh, ga eens heel snel wakker worden en foto's uppen jij. Als je ze vandaag tenminste wilt hebben that is :P

Wat ik van de Matrixx niet snap is dat ze geen extra stukje podium of weet ik veel wat voor de pers hebben geregeld. Ik heb verder eigenlijk ook niemand met serieuze camera ergens in de buurt van de DJ gezien, terwijl de locatie erg mooi zou zijn geweest :)

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 17-07-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Geen pers is weinig promotie voor een volgend keer. Aan de andere kant kost dat ook weer geld. Wellicht trekken ze zowiezo al publiek dat ze dat gewoon niet nodig achten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
julius schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:29:
Geen pers is weinig promotie voor een volgend keer. Aan de andere kant kost dat ook weer geld. Wellicht trekken ze zowiezo al publiek dat ze dat gewoon niet nodig achten?
Wat kost zo'n podiumpje nou, beetje ruimte en een uurtje mankracht. Niet al te veel dus :)

En zo gigantisch druk vond ik het niet eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, denk dat je daar een behoorlijke misvatting maakt... Ik schat dat je daarvoor al weer +2 aan beveiliging moet regelen voor de gehele dag, daarnaast kost zo'n podiumpje opbouwen ook mankracht + materieel... Denk niet alleen aan podium maar ook afzettingen a la Parkpop.

't Is gewoon een keuze die ze gemaakt hebben.... Zal wel vanuit het financiële oogpunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
julius schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:50:
Uhmz, denk dat je daar een behoorlijke misvatting maakt... Ik schat dat je daarvoor al weer +2 aan beveiliging moet regelen voor de gehele dag, daarnaast kost zo'n podiumpje opbouwen ook mankracht + materieel... Denk niet alleen aan podium maar ook afzettingen a la Parkpop.

't Is gewoon een keuze die ze gemaakt hebben.... Zal wel vanuit het financiële oogpunt zijn.
Boel was grotendeels al afgezet en er stond al een beveiligingsmannetje bij de ingang richting podium, als je het daar afsplitst kan hij die paar fotografen die er rond liepen ook wel aan :) Als je het een beetje goed indeelt moet het wel mogelijk zijn voor weinig.

En dan nog, naamsbekendheid = goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:58:
[...]

Ik heb verder eigenlijk ook niemand met serieuze camera ergens in de buurt van de DJ gezien...
Afbeeldingslocatie: http://mrviper.student.utwente.nl/bikini2990/photos/2005/07-16_1/images/20050716212628.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Meen je niet, die gasten van exilim-output.nl (oid) lopen nog steeds tof te doen met hun 'Fuck PartyFlock' T-shirtjes? Dat vind ik dan ook weer niet kunnen..

Wie legt die mongolen nou eens uit dat je met je poten van die tafel af moet blijven trouwens? Een verkeerde beweging en die plaat slaat over. :(

[edit]Zelf maar een berichtje gestuurd, erger me er echt suf aan omdat mensen zoals die eikel hierboven het voor mij telkens moeilijker maken mijn werk te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Floor-is op 17-07-2005 23:38 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://mrviper.student.utwente.nl/bikini2990/photos/2005/06-11_3/images/207_024358.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.exilim-output.nl/albums/200/full/23629-jumpstyle%20party%20met%20dj%20ruthless%20en%20da%20boy%20tommy.jpg

Ja Floris, heel de Exlim-Output crew loopt nu met die shirts, vind ik niet slim van ze.
En idd, zulke acties verpesten het voor anderen, heel jammer :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha
Die zien er dom uit zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja..jaloers ofzo zeker?

@Floris, 1 x meegemaakt dat de plaat oversloeg omdat ik me elleboog op tafel legde :X, Deepack draaide toen, dus iedereen dacht dat het bij de act hoorde gelukkig :P Sindsdien..geen ellebogen meer op dj booth ;)

Afgelopen zaterdag op E-Fect liepen ook de nodige profi fotografen rond trouwens. (Nog mensen van hier?) Stagemanagers zijn soms heel irritant! Sta je net foto's te maken, komen er 4 a 5 mensen het podium op, geen dj's, wordt mij gevraagd + nog 1 of ik het podium wil verlaten omdat het te druk is.. wtf stonden 6 man..naja ok, even 1 foto.. Je hebt me gehoord.. move.. Later geen foto's daar meer gemaakt, stik dan maar. De ander is dan weer een stuk enthousiaster en laat je vriendelijk toe op het podium :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gisteren redelijke prut geschoten, maar dan weet Floris wat hij ongeveer kan verwachten donderdag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/zaterdag1-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/zaterdag2-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/CRW_9466-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/CRW_9514-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/CRW_9526-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/temp/CRW_9522-border.jpg

Vanavond eens met die 50mm aan de gang gaan, ik kom met die kitlens nu definitief tekort :) Maar goed, eerste keer dat ik een poging doe met lasers enzo, dus we zien wel :) Ik vind het zelf alleen _niet_ boeiend schieten daar, maarja, goede oefening zullen we maar zeggen :)

edit: Met verhaaltje erbij :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 18-07-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:03:

Belachelijk... Is dat iets wat tekenend is voor het publiek wat richting het stevigere werk gaat?
Ja, dat _is_ jammergenoeg tekenend voor het hardere werk. Redelijk kansloos publiek. Ask een bult PF fotografen die op dat soort feesten komen.

Ik ben zaterdag op Extrema in de weer geweest met mijn camera. Niet HEEL veel geschoten, lekker met een jointje erbij gefeest. Ook niet echt hoogstaande pica's gemaakt, was me te warm en te druk. Maar, ik wilde foto's van mijn held, John Digweed, en dat is gelukt.

Gisteren in een bomvolle Panama geweest voor NOG een held van me: DJ Sasha! Damn wat een superset draaide hij. Daarbij nog een paar foto's gedaan, maar wederom niet geweldig. Merk toch dat die kitlens de beperkende factor is. Had mijn 50 1.8 moeten gebruiken, maar had mijn tas even weggezet. Ik merk toch dat ik niet een hele avond aan het schieten wil zijn, zoals sommige fotografen, maar ook puur voor het feesten kom. Soms botst dat nogal, vooral als je 'armspiertraining' aan het doen bent met je cam als je danst, en je je tas bijna nergens kwijt kan. NIET leuk, in een volle panama.

Zal straks een paar foto's posten alhier, als ik thuis ben.

Overigens veel mensen op Extrema met een redelijke profi cam. Ook nog mensen van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:30:
Later geen foto's daar meer gemaakt, stik dan maar.
daar zullen ze wakker van liggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn foto's aan het uitzoeken, kom ik ineens foto's tegen met dikke STREPEN! Ik snap in hemelsnaam niet hoe ik eraan kom! Niet alle foto's hebben het, vooral in het begin van mijn set!

Wat is het, en beter: hoe kom ik er vanaf?

Voorbeeld (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2SQM64I85866/512/p.jpeg
(even afgezien dat het een lelijke en slecht gekleurde foto is)

SnuggLe

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering, da's balen SnuggLe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:39:
[...]

Ja, dat _is_ jammergenoeg tekenend voor het hardere werk. Redelijk kansloos publiek. Ask een bult PF fotografen die op dat soort feesten komen.

Ik ben zaterdag op Extrema in de weer geweest met mijn camera. Niet HEEL veel geschoten, lekker met een jointje erbij gefeest. Ook niet echt hoogstaande pica's gemaakt, was me te warm en te druk. Maar, ik wilde foto's van mijn held, John Digweed, en dat is gelukt.
Die had ik ook wel willen schieten, maar Extrema was zo hectisch en mega-uitverkocht en weet ik het wat dat ze geen tijd meer hadden voor mijn accridatie. Althans, zo heb ik me door een bookingsbureau laten vertellen.
Gisteren in een bomvolle Panama geweest voor NOG een held van me: DJ Sasha! Damn wat een superset draaide hij. Daarbij nog een paar foto's gedaan, maar wederom niet geweldig. Merk toch dat die kitlens de beperkende factor is. Had mijn 50 1.8 moeten gebruiken, maar had mijn tas even weggezet. Ik merk toch dat ik niet een hele avond aan het schieten wil zijn, zoals sommige fotografen, maar ook puur voor het feesten kom. Soms botst dat nogal, vooral als je 'armspiertraining' aan het doen bent met je cam als je danst, en je je tas bijna nergens kwijt kan. NIET leuk, in een volle panama.
Panama is cool, maar hell qua licht.
Zal straks een paar foto's posten alhier, als ik thuis ben.

Overigens veel mensen op Extrema met een redelijke profi cam. Ook nog mensen van hier?
KrL was er met zijn 1D :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Lijkt trouwens op een probleem met het 2e gordijn dat niet helemaal open was SnuggLe :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:39:
[...]

Een van mijn broertjes was er ( *mompel* foto's maken voor www.superfeesten.nl *mompel* *beetje schaamte* ) en hij heeft z'n best gedaan om het gehalte "kiekjes" te reduceren en meer artistiek verantwoorde foto's te maken. Maar ja, hij was daar voor de "human interest" als het ware, dus dan eindig je toch met mensen op de foto zetten, dat is tenslotte de aard van de website waarvoor hij schoot... Dus, roeien met de riemen die je hebt, al had hij voor de gelegenheid in ieder geval een dSLR geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Dat is toch wat men wil?

Bovendien zie ik niet zo wat er zo artistiek is aan een houseparty? De lasers? Uitgekauwde meuk allemaal.

Haal je niks in je hoofd zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lowfi schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:50:
Dat is toch wat men wil?

Bovendien zie ik niet zo wat er zo artistiek is aan een houseparty? De lasers? Uitgekauwde meuk allemaal.

Haal je niks in je hoofd zou ik zeggen ;)
Deze discussie is al geweest :+

Laten we het erop houden dat mooie portret fotografie niet mogelijk is bij half bezopen feestgangers die bij elkaar om de nek hangen en gekke bekken trekken/typisch hangende of leunende poses aannemen terwijl ze hun [drank container naar keuze] presenteren naar de camera. Dat noem ik kiekjes. Daar valt, hoe goed je ook je best doet, weinig artistieks uit te halen. Maar inderdaad, dat is wat men (op die bewuste website) wil/verwacht. Ik noem het niet voor niets "roeien met de riemen die je hebt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:31:
[...]

daar zullen ze wakker van liggen :/
Als het namens de organisatie is misschien wel? :) Was de enige tent met laser + lichtshow :) maarja.. next time beter

Mijn setje van E-Fect Outdoor staat hier

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 08:16:
[...]
Als het namens de organisatie is misschien wel? :)
als de organisatie je had ingehuurd, zou je niet weggestuurd zijn. ik denk ook niet dat het type foto's - zoals die op jouw pagina te vinden zijn - bruikbaar zijn voor de organisatie. er is niets mis met die typische 'partyflock-foto's' - er is tenslotte vraag naar - maar voor promotionele activiteiten heeft zo'n organisatie er niets aan. als zo'n organisatie wel goede foto's wilt, huren ze wel een fotograaf in. er zijn in nederland wel een paar fotografen die dit metier beheersen. die worden niet door een stagemanager weggestuurd.

(ik vraag me alleen af hoe het nou ooit kostendekkend kan zijn om 'partyflock-fotograaf' of zoiets dergelijks te zijn. ik kan me niet voorstellen dat zoiets als partyflock haar 'fotografen' betaald en zeker niet zoveel dat je je kosten er uit haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een perskaart + backstage bandje, net zoals andere fotografen. Ze hadden me ook niet ingehuurd, maar ze stuurden ons weg, terwijl dames van de dj..die toch niks doen daar, er moesten zijn.. ach ja.. :)

Welke foto's verwacht jij dan van een gehuurde fotograaf? Kzie het verschil dus niet.. noem s wat voorbeelden dan, wat zo iemand anders doet?

Ik doe het al 4 jaar geloof ik vrijwillig, je krijgt gastenlijst, that's all. Vind de muziek leuk, foto's maken is een hobby, en me vriendin gaat nog altijd graag mee. Soms krijg ik gratis drankjes oid, maar daarmee houdt het ook op. Toch is het handig, als ik eens geen zin heb, om toch op de gastenlijst te komen, omdat je anders altijd klaarstaat voor een organisatie. Voor pf is het puur vrijwillig, en dat blijft leuk. Voor me eigen site, heb ik nu die google banners erop, en dat loopt wel lekker :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:09:
Ik had een perskaart + backstage bandje, net zoals andere fotografen. Ze hadden me ook niet ingehuurd, maar ze stuurden ons weg, terwijl dames van de dj..die toch niks doen daar, er moesten zijn.. ach ja.. :)
wat zou jij willen als je dj was? een fotograaf om je heen of een dame? die keuze lijkt mij vrij eenvoudig...

het is trouwens heel gebruikelijk dat bij optredens fotografen bij optredens slechts een zeer korte tijd foto's van de artiesten mogen maken. dus dat je op een gegeven moment weggestuurd wordt, is zo gek nog niet.
Welke foto's verwacht jij dan van een gehuurde fotograaf? Kzie het verschil dus niet.. noem s wat voorbeelden dan, wat zo iemand anders doet?
als je echt het verschil niet ziet tussen jouw foto's en bijv. die van rutger geerling of patrick savalle heeft het niet echt zin om jouw er op te wijzen wat zo iemand anders doet.
Ik doe het al 4 jaar geloof ik vrijwillig, je krijgt gastenlijst, that's all. Vind de muziek leuk, foto's maken is een hobby, en me vriendin gaat nog altijd graag mee. Soms krijg ik gratis drankjes oid, maar daarmee houdt het ook op. Toch is het handig, als ik eens geen zin heb, om toch op de gastenlijst te komen, omdat je anders altijd klaarstaat voor een organisatie. Voor pf is het puur vrijwillig, en dat blijft leuk. Voor me eigen site, heb ik nu die google banners erop, en dat loopt wel lekker :)
ach ja, als je er lol in het moet je het vooral blijven doen.

dat laatste - die foto's voor je eigen site - is trouwens een hoogst dubieuze actie. ik neem namelijk aan dat je een 'perskaart' krijgt via partyflock en niet op eigen naam. ik vraag me af of partyflock wel zo blij is dat jij dat doet. ik denk namelijk dat ze dat zeker bezoekers (en dus inkomsten) kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Kijk voor de gein eens naar deze serie van Patrick Savalle, als je dan nog niet ziet wat het verschil is tussen jouw uitgebeten en contrastloze foto's en de foto's van Patrick dan mag je een bril gaan uitzoeken :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lateef :

Als er een nieuwe dj op komt, ga ik ff het podium op om foto's te maken, stond er net 5 tellen, en had 1 foto geschoten. Nog 2 en ik kon er weer af, maar dat mocht niet meer..

Die fotografen die jij bedoeld, daar zie ik uiteraard het verschil wel, duh :+ Maar ik bedoelde de soort foto's (portretten etc) ..En uiteraard de apparatuur, en hun worden gevraagd/gehuurd. Ik doe het voor de fun/hobby :) Die jij nu noemt zijn uiteraard _/-\o_

En het laatste wat je bedoeld, ik hou PF en axeweb strikt gescheiden. Ben begonnen met me eigen site (die nodig een update kan gebruiken :X) en daarna gevraagd als fotograaf voor PF. Ik regel zelf een perskaart, er gaat niets via PF hoor.

Zoals zaterdag, hadden er dus een aantal fotografen het feest aangevraagd (voor PF), eentje krijgt hem. Dan vraag ik uit mezelf, voor AxeWeb.nl een persverzoek aan. Aangezien sommige mensen mijn naam wel kennen via dus o.a. PF, krijg ik al snel akkoord voor een persverzoek. Dus dat laatste wat jij zegt is niet zo :) Mag ook niet trouwens van PF, en terrecht.

@ beaves... uitgebeten en contrastloze....? Explain :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:56:
@ beaves... uitgebeten en contrastloze....? Explain :?
Ik denk dat Beaves dit een beetje bedoelt :

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/binne_bewerking.jpg

Met een beetje nabewerking kom je een heel eind.

Vind je foto's wel redelijk onscherp. Daarnaast zie ik rode oogjes........
Probeer wat meer te experimenteren tijdens feesten. Je hebt toch geen druk, dus speel wat met je camera.

Nog een voorbeeldje....

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/binne_bewerking02.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GerardHenninger op 19-07-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

RepSLET schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat Beaves dit een beetje bedoelt :

[afbeelding]

Met een beetje nabewerking kom je een heel eind.

Vind je foto's wel redelijk onscherp. Daarnaast zie ik rode oogjes........
Probeer wat meer te experimenteren tijdens feesten. Je hebt toch geen druk, dus speel wat met je camera.

Nog een voorbeeldje....

[afbeelding]
Precies, en deze foto is bijvoorbeeld een uitgebeten foto. Natuurlijk kan je dat niet altjid voorkomen, maar in dit geval wel, zeker als je een beetje aan nabewerking doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 19-07-2005 14:53 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:30:
[..]
Stagemanagers zijn soms heel irritant!
nee ze doen hun werk :)
Sta je net foto's te maken, komen er 4 a 5 mensen het podium op, geen dj's, wordt mij gevraagd + nog 1 of ik het podium wil verlaten omdat het te druk is..
da's toch helemaal niet gek? Gewoon even duidelijk overleggen met je stage-baas.
wtf stonden 6 man..naja ok, even 1 foto.. Je hebt me gehoord.. move.. Later geen foto's daar meer gemaakt, stik dan maar.
dat zal hij ook gedacht hebben met zo'n instelling ;)
De ander is dan weer een stuk enthousiaster en laat je vriendelijk toe op het podium :)
tsja ;)

ik heb trouwens van het weekend wat plaatjes geschoten met julius, even een kleine selectie (lees: mijn favs):

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9393.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9468.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9702.jpg

:) was erg gave avond.

[ Voor 42% gewijzigd door HunterPro op 19-07-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Agree...

Hmmz dat zie ik nu ook ja dat ze na bewerking er mooier uitkomen.. doe zoiets alleen voor PF, en niet voor me eigen site, maar nu ik dit zie..... :) Je hebt auto levels gedaan? Of de foto verscherpen?

@ Hunterpro, ik heb de 1e keer dat ik het podium betrad, even aan hem gevraagd of het mocht, en van wie ik was :) Afijn ik ga me er nie meer druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:04:
:)

Agree...

Hmmz dat zie ik nu ook ja dat ze na bewerking er mooier uitkomen.. doe zoiets alleen voor PF, en niet voor me eigen site, maar nu ik dit zie..... :) Je hebt auto levels gedaan? Of de foto verscherpen?
Waarom zou je zoiets alleen voor PartyFlock doen? Geef PF gewoon 400/400px foto's en voor jezelf gebruik je de full-res pics. Maar goed, beetje curves, iets teveel USM (zie ik net) en een hue/saturation.
Besteed er nog iets meer tijd aan en misschien krijg je dan niet van die 1000 in een dozijn partypics.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Als er een nieuwe dj op komt, ga ik ff het podium op om foto's te maken, stond er net 5 tellen, en had 1 foto geschoten. Nog 2 en ik kon er weer af, maar dat mocht niet meer..
tja zoals hunterpro terecht zei, doet zo'n stagemanager niets anders dan zijn werk. want wellicht heeft de organisatie geen bezwaar dat jij foto's op het podium maakt, ik kan me voorstellen dat de dj's dat wel hebben.
Maar ik bedoelde de soort foto's (portretten etc) ..
tja, dat het gros van de 'party-fotografen' van dat soort foto's maakt, wil nog niet zeggen dat het goede foto's zijn. en dan heb ik het niet eens over je slecht uitgebeten en contrastloze foto's, maar slechts de compositie. wanneer je dit al vier jaar doet, zou je toch verwachten dat je er wat boeienders van kan maken.
En het laatste wat je bedoeld, ik hou PF en axeweb strikt gescheiden. Ben begonnen met me eigen site (die nodig een update kan gebruiken :X) en daarna gevraagd als fotograaf voor PF. Ik regel zelf een perskaart, er gaat niets via PF hoor.
ik was gewoon benieuwd. maar je doet dat dus netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
:) elke foto gaat bij mij op full manual door de mangel. Alleen de hoeveelheid USM bepaal ik vooraf evenals de output size (ik heb onder CTRL F10 een USM + resize naar 25% zitten ;)). Dus ik browse in breezebrowser, als iets me aanstaat of ik denk er wat uit te kunnen halen ram ik op CTRL D, dan floept ie op in Photoshop, raw nabewerkingsscherm, die stel ik echt geheel met de hand in, ros 2x op enter, CTRL F10, CTRL Shift S, enter, CTRL F4, ALT+TAB. klaarrr, op naar de volgende :) en soms tussendoor ook ff met de hand wat rooie ogen nabewerken (selecteren en de lightness van het rood uit de ogen halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, juist niet, die dj sprak me aan, omdat ik de week ervoor ook foto's van hem had gemaakt vandaar. Tuurlijk doen die mensen hun werk, maar ik hou er over op :)

Meestal doe ik foto's met een batch, waar ik af en toe weleens een foto verscherpen laat,of de levels aanpas. Maar zal het nu, vooral met die nieuwe camera, vaker gaan doen. Goeie tips iig. Thnx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ah Roog draaide in Den Haag Hunter? :)

Het gros van mijn platen voor mijn gallery / standaard peoplepics-sites gaan gewoon door Breezebrowser heen, alleen de echt goede platen besteed ik veel aandacht aan in PS. Beetje croppen, kleuren nét even wat netter maken, eventueel NoiseNinja, USM, resize en klaar :) Soms heb ik een wat artistiekere bui, of zit er een foto met een mooie compositie tussen maar met nét wat mindere kleuren en die maak ik dan z/w oid :) (met calculations kan je soms hele vette effecten krijgen wat dat betreft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:20:
Meestal doe ik foto's met een batch, waar ik af en toe weleens een foto verscherpen laat,of de levels aanpas. Maar zal het nu, vooral met die nieuwe camera, vaker gaan doen. Goeie tips iig. Thnx
natuurlijk is die nabewerking belangrijk, maar ik zou ook eens letten op je compositie en het kiezen van het juiste moment, probeer daar eens wat meer uit te halen. het maakt echt geen donder uit of je nou een foto maakt met een plastic stukje prul, een compactcamera, een top dSLR of een grootbeeldcamera, als je beeld niet boeiend is, zal je foto - zelfs met de meest geile nabewerking - nooit boeiend worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat trouwens erg lastig is, is dat mensen niet begrijpen dat ze niet altijd recht in de lens hoeven te kijken. Loop ik een stukje om iemand heen, draait diegene mee, loop ik nog een stukje etc :) Meestal gebaar ik dan maar iets van die kant op kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lateef,

bedoel je daar ook mee bijv de naald van een draaitafel, een mooie wanddecoratie, of andere onderwerpen (buitenom portret overzicht en laser?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:22:
@lateef,

bedoel je daar ook mee bijv de naald van een draaitafel, een mooie wanddecoratie, of andere onderwerpen (buitenom portret overzicht en laser?)
ja natuurlijk, al je foto's moeten een boeiend compositie hebben. als je bijv. naar deze foto van je kijkt, kan je toch niet zeggen dat dat een boeiende foto is, of ben jij een andere mening toegedaan? als er al scherpte in je foto is, dan ligt die totaal verkeerd (ergens bij de snoeren), maar de hele compositie als geheel vind ik totaal niet boeiend. stel je ook bij elke foto die je maakt af waarom je die foto maakt en zorg vervolgens dat je het antwoord op die vraag dmv je foto kan geven en dat je geen verhaal nodig hebt om die foto te ondersteunen. zeker wanneer je iets abstracts wil fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee jij hebt gelijk, die foto is idd prut, en als ik bij mij nu de vraag stel, waarom die online staat..geen idee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
hij's wel mooi scherp... op 't mengpaneel :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zag ik, hij schoot voor Partyflock ;)
Floris schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:30:
Lijkt trouwens op een probleem met het 2e gordijn dat niet helemaal open was SnuggLe :/
Denk dat het dat van Binne is, had schrijf probleem, schijf was vol.... Ik hoop iig dat dat het is, en niet iets met de cam zelf.
lateef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:28:
[...]

(ik vraag me alleen af hoe het nou ooit kostendekkend kan zijn om 'partyflock-fotograaf' of zoiets dergelijks te zijn. ik kan me niet voorstellen dat zoiets als partyflock haar 'fotografen' betaald en zeker niet zoveel dat je je kosten er uit haalt)
Is ook zeker niet kostendekkend.
De meeste fotografen aldaar doen organisaties als core-business (brr..lelijk woord) en PF voor erbij. Zie KrL bijvoorbeeld, en zo zijn er meer. Ik ben ook in contact met wat kleine organisaties, en ik hoop dat dat wat wordt. PF is idd een hoog kiekjesgehalte, maarja... dat hebben de meeste partysites. De discussie is idd al eerder geweest. Maar toch, je doet het OOK voor je leden van de site...

Maar ik heb nog steeds zoiets: fotograferen is voor mij niet het enige. Ik kom vooral om te FEESTEn. Ben niet de fotograaf die daar komt om alleen foto's te maken. Heb ik het zo naar mijn zin (zoals bij Sasha) dat ik keihard uit mijn dak ga: dan maar een minder setje...
lateef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:43:

als je echt het verschil niet ziet tussen jouw foto's en bijv. die van rutger geerling of patrick savalle heeft het niet echt zin om jouw er op te wijzen wat zo iemand anders doet.
.
Rut-gr... mijn held! _/-\o_
lateef schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:43:

dat laatste - die foto's voor je eigen site - is trouwens een hoogst dubieuze actie. ik neem namelijk aan dat je een 'perskaart' krijgt via partyflock en niet op eigen naam. ik vraag me af of partyflock wel zo blij is dat jij dat doet. ik denk namelijk dat ze dat zeker bezoekers (en dus inkomsten) kost.
He's got a point Binne....

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, nog wat pics van Extrema (heb niet super mijn best gedaan ofzo, redelijk standaardpica's):

Oke, heb mijn fototjes online staan:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5FU977B577L7/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4LJC215NGXY4/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WO5101342R6S/512/p.jpeg
"Oke, so whats on MTV?" :p

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/481I523IWH06/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5821N3N67NX8/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8AN30MSRF708/512/p.jpeg
Mick Boskamp en Danny Howells, echte liefde :haha: (just for the fun hier toegevoegd..)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/U5OWDGU4N397/512/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/42Q9W34PK912/512/p.jpeg
Acqaviva in de Techhouse...

Niet echt superfoto's, maar ik wilde liever feesten dan wat schieten, so blame me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://picserver.org/view_image.php/5821N3N67NX8

Damn, van die meid had je écht heel veel kunnen maken, daar was ik éven wat langer blijven hangen :Y) Geen idee wie het is trouwens :X (ben heel slecht in gezichten)

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 19-07-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:08:
http://picserver.org/view_image.php/5821N3N67NX8

Damn, van die meid had je écht heel veel kunnen maken, daar was ik éven wat langer blijven hangen :Y) Geen idee wie het is trouwens :X (ben heel slecht in gezichten)
Had gekund, maar ik hou er niet van om ' opdringerig ' te zijn en lang te blijven. Je moet artiesten de ruimte geven, zij maken de show. Dus snel even hup hup wat foto's en klaar. Dan hopen dat ze goed zijn, maar daarbij moet je gewoon vertrouwen op je kunde.

Maar je hebt gelijk hoor , had er meer van kunnen maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:38:
[...]

Had gekund, maar ik hou er niet van om ' opdringerig ' te zijn en lang te blijven. Je moet artiesten de ruimte geven, zij maken de show. Dus snel even hup hup wat foto's en klaar. Dan hopen dat ze goed zijn, maar daarbij moet je gewoon vertrouwen op je kunde.

Maar je hebt gelijk hoor , had er meer van kunnen maken ...
Dat opdringerig, true, ligt ook een beetje aan de situatie. Met wat kleinere feesten is vaak wat meer contact mogelijk :) Maarre, wat ik zo van de betreffende dame kan zien vind ik d'r kjoet O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Rut-gr is cool, vreselijk leuke vent bovendien. Al een hele poos niet tegengekomen helaas. :/ Nouja mij zien jullie hier na donderdag hopelijk weer wat moois plaatsen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:19:
Rut-gr is cool, vreselijk leuke vent bovendien. Al een hele poos niet tegengekomen helaas. :/ Nouja mij zien jullie hier na donderdag hopelijk weer wat moois plaatsen ;)
Ik ben verliefd op zijn foto's :)
Rut-gr is toch ook van Spoekmedia? Of zit ik nu verkeerd...?
neographikal schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:40:
[...]

Dat opdringerig, true, ligt ook een beetje aan de situatie. Met wat kleinere feesten is vaak wat meer contact mogelijk :) Maarre, wat ik zo van de betreffende dame kan zien vind ik d'r kjoet O+ :P
Dame is zeker cute :D Maarja, ik moest weer snel verder :-)

Overigens, hoeveel mensen van hier komen er wel niet uit Den Haag? Zag laatst (was even vergeten waar) wat foto's van dat kleine HOT-festival in Den Haag... heb waarschijnlijk naast diegene gestaan die daar foto's maakte van hier :-) Plus ik schiet zelf wel eens in het Paard / de Asta, dus grote kans dat er meer mensen van hier rondlopen.

Tip: als je wat partyshots wil schieten, zaterdag is er een gratis feestje in de Asta. Ben er zelf niet bij overigens.

Oh en voor alle mensen die PF zo standaard vinden, standaardsetjes: kijk deze eens: http://partyflock.nl/gallery/37733/PAGE/A.html
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.