[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

He's got a point Binne....
Snuggle ik had al uitgelegd dat ik dit dus niet doe. Heb vroeger ooit eens 1 setje zo gedaan, 100 foto's voor pf en 50 voor me eigen site, omdat ik toen de organisatie kon. Daarna op flock wat gezeur gehad, en toen besloten om dit niet weer te doen. PF en AxeWeb houdt ik streng gescheiden. Niemand mag zijn shoot op ze eigen site zetten. Ook niet een paar foto's. Logisch, want je maakt uit naam voor een site foto's.

:)

Die set van Rockskilde is iig niet standaard ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Julius woont in Den Haag, en heeft shots gemaakt van het HOT-festival :) Ik zit er ook geregeld tegenwoordig om in verschillende toko's te schieten. Dit weekend meegeweest naar de Cocoon en de Mecca, Jules heeft de (disclaimer: weet het _niet_ zeker) de Asta zondag nog gepakt geloof ik :)

Vandaag en morgen zijn julius en ik in Nijmegen te vinden, bij de verschillende podia en bij Marco V vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:19:
Julius woont in Den Haag, en heeft shots gemaakt van het HOT-festival :) Ik zit er ook geregeld tegenwoordig om in verschillende toko's te schieten. Dit weekend meegeweest naar de Cocoon en de Mecca, Jules heeft de (disclaimer: weet het _niet_ zeker) de Asta zondag nog gepakt geloof ik :)

Vandaag en morgen zijn Julius en ik in Nijmegen te vinden, bij de verschillende podia en bij Marco V vanavond :)
Ah oke, komisch, veel Hagenezen dus hier :-)
Cocoon vind ik een rottent, Asta helemaal. Het Paard daarentegen is SUPER om foto's te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Cocoon een rottent? Ik vond het zelf juist een héle mooie toko, mooi verlicht :) Maar smaken verschillen natuurlijk, overigens ben ik een Arnhemmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ neo

bij de matrixx daar onder de brug? ben benieuwd naar je foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://www.djguide.nl/rev...-2005&desc=4daagsefeesten

Hier staan er een paar, het is er alleen niet heel boeiend schieten :) Ik ben er vanavond ook weer, dus als er nog iemand aanwezig gaat zijn, laat van je horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindje rijden vanuit friesland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kom oorspronkelijk uit den haag maar woon sinds een jaar (dus na behoorlijk wat jaren in den haag gewoond te hebben) in Enschede ivm studie.

Overigens wil ik ook commentaar op m'n foto's :) is dit (dit dus) wat mensen leuk vinden? Of moet ik dingen veranderen?

[ Voor 56% gewijzigd door HunterPro op 20-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

HunterPro schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:25:
Overigens wil ik ook commentaar op m'n foto's :)
Ik vind ze mooi, mijn eerste gedachte was .. wat geeft hij die mensen veel hoofdruimte, maar als je ze doorkijkt zorgt dat voor een eigen stijl en na 10 foto's vond ik het opeens niet storend maar wel mooi eigenlijk...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Rijd je via Groningen, delen we de brandstofkosten..... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:13
Overigens wil ik ook commentaar op m'n foto's :) is dit (dit dus) wat mensen leuk vinden? Of moet ik dingen veranderen?
Dit vind ik wel je beste foto van die nacht
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9468.jpg

Hier had je meer mee moeten doen. Paar vrouwen zoeken, beetje poseren. Vooral leuk met je fisheye.
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9791.jpg

Gozer rechts in dat witte blouseje, dat is de fotograaf van SummeScene. Nog zo'n party site.
Afbeeldingslocatie: http://www.propic.net/20050716%20Silly%20Symphonies%20presents%20KAPSONES%20feat%20ROOG/DSC_9391.jpg

Over het algemeen leuke party/sfeer-foto's. Alleen snap ik soms je compositie niet.
Maar idd, het geeft je wel een eigen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die laatste die jij net neerzet gerard heeft wel wat :) Dat soort shots zie je overigens wel vaker, heel vreemd diepte-effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Als ik bij het maken van partyshots GEEN externe flitser gebruik (canon 10d +24-60f/2.8), en dus gebruik maak van de interne fliter, en ik wil dochtbij opnames maken (dus portretachtige foto's).. hoeveel zou ik dan de flits kunnen reduceren? -1ev of -2 ev? (dus als richtlijntje).. meestal zet ik bij flitsfoto's de cam op de M stand en selecteer daar bv 1/60 @ f/4...

Ps.. zetten jullie het objectief altijd op manual focus ipv AF? dit ivm die voorflitsen die de cam soms gebruikt in donkere situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nou daar is die externe flitser dus ideaal voor :) Die projecteert een grid waar de camera op scherp stelt. Sluitertijd varieert aan de hand van het omgevingslicht, maar in een club voor portretshots meestal 1/4 met een -1 tot -2EV. Voor mensen die echt actief aan het dansen zijn een 1/30 of sneller, meestal alles geschoten op iso 800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom oorspronkelijk uit den haag maar woon sinds een jaar (dus na behoorlijk wat jaren in den haag gewoond te hebben) in Enschede ivm studie.

Heb even gekeken. Leuk en kleurrijk, al snap ik niet waarom je die foto van die gast van Summerscene erop zet. Qua compositie niet interessant. Hetzelfde geldt voor foto 6 , 7 en 31, 32 en 34. Foto 12 (fisheye portret) zou ik wat beter croppen.

Overigens staat mijn set van Sasha in de Panama hier: http://partyflock.nl/gallery/4512/PAGE/A.html

Ik vind ze erg donker, al scheelt dit per monitor wat op mijn werk zijn ze erger dan thuis (terwijl ik toch een externe flitser heb, 1600 ISO gebruik en soms zelfs 1/8 sl-tijd), en het heeft ook een hoog 'kiekjes'-gehalte. Het was druk en ik had het zo naar mijn zin met de muziek dat ik puur wat 'productie' heb gedraaid.

Maybe toch maar snel een 2.8 28-75 Tamron kopen.

Oh, en die 2e foto had ik eruit moeten halen (onscherp), maar de mensen ken ik en MOESTEN echt op de foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Nou daar is die externe flitser dus ideaal voor :) Die projecteert een grid waar de camera op scherp stelt. Sluitertijd varieert aan de hand van het omgevingslicht, maar in een club voor portretshots meestal 1/4 met een -1 tot -2EV. Voor mensen die echt actief aan het dansen zijn een 1/30 of sneller, meestal alles geschoten op iso 800 :)
Heerlijk hoe anderen "mijn" instellingen doorgeven als advies voor andere fotografen.
Een maandje geleden schoot jij ook mat 1/60 met f2.8 ofzo :)
Toch grappig dat iedereen nog steeds compleet andere foto's schiet.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardHenninger op 20-07-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:32:
[...]

Heb even gekeken. Leuk en kleurrijk, al snap ik niet waarom je die foto van die gast van Summerscene erop zet. Qua compositie niet interessant. Hetzelfde geldt voor foto 6 , 7 en 31, 32 en 34. Foto 12 (fisheye portret) zou ik wat beter croppen.

Overigens staat mijn set van Sasha in de Panama hier: http://partyflock.nl/gallery/4512/PAGE/A.html

Ik vind ze erg donker, al scheelt dit per monitor wat op mijn werk zijn ze erger dan thuis (terwijl ik toch een externe flitser heb, 1600 ISO gebruik en soms zelfs 1/8 sl-tijd), en het heeft ook een hoog 'kiekjes'-gehalte. Het was druk en ik had het zo naar mijn zin met de muziek dat ik puur wat 'productie' heb gedraaid.

Maybe toch maar snel een 2.8 28-75 Tamron kopen.

Oh, en die 2e foto had ik eruit moeten halen (onscherp), maar de mensen ken ik en MOESTEN echt op de foto....
Die strepen zijn best wel irritant. Ben je er al achter waar ze vandaan komen?
Misschien anders met je camera terug?

Ik zou je flits iets sterker zetten en je ISO op 800. De foto's kunnen wel een tikje meer licht hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepSLET schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:54:
[...]

Die strepen zijn best wel irritant. Ben je er al achter waar ze vandaan komen?
Misschien anders met je camera terug?

Ik zou je flits iets sterker zetten en je ISO op 800. De foto's kunnen wel een tikje meer licht hebben inderdaad.
Nee, maar ik denk door het ' transporteren' van de cam naar de HD. Ik ga het eens uitzoeken.
Flits sterker? Ja dat is wel een idee ja. Had de FEC op -1 oid staan, Iso stond al op 1600......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:32:
[...]

[..]
Ik zet in 'eigen' galleries alle foto's die door mijn (persoonlijke) (vrij standaard) keuring heenkomen altijd online. Klanten mogen zelf uitzoeken welke foto's zij zelf willen gebruiken. Ikzelf zet gewoon alles wat ik als 'gelukt' beschouw online. Voor werkelijk portfoliowerk zal er een (veel) strengere selectie plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:03:
[...]

Ik ben verliefd op zijn foto's :)
Rut-gr is toch ook van Spoekmedia? Of zit ik nu verkeerd...?
Nogal, Spoek is een prutser IMHO.
[...]
8<

Oh en voor alle mensen die PF zo standaard vinden, standaardsetjes: kijk deze eens: http://partyflock.nl/gallery/37733/PAGE/A.html
Doetnie!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 04:07:
[...]

Nogal, Spoek is een prutser IMHO.
Hmm...stom van me }:O 8)7
[...]

Doetnie!
http://partyflock.nl/gallery/4517/PAGE/A.html
Und jetzt?
HunterPro schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:51:
[...]
Ik zet in 'eigen' galleries alle foto's die door mijn (persoonlijke) (vrij standaard) keuring heenkomen altijd online. Klanten mogen zelf uitzoeken welke foto's zij zelf willen gebruiken. Ikzelf zet gewoon alles wat ik als 'gelukt' beschouw online. Voor werkelijk portfoliowerk zal er een (veel) strengere selectie plaatsvinden.
Helemaal duidelijk 8)

Wie zijn je klanten, hoe werf je ze, en wat vang je ervoor?
Doe je het voor jezelf, of werk je 'onder een site'?
Ben nl. wel benieuwd. Zo wilde de Panama foto's van me hebben op CD-Rom (onder het motto "jij schiet voor die site en krijgt gastenlijst, dan willen wij ook wel wat foto's), maar zo happig ben ik daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik werk voor mezelf, en freubel af en toe iets voor een site. Maar wil me niet aan een site binden. Hou niet zo van het letterlijke hokjesdenken van een hoop sites. Dan maak ik liever foto's die ik zelf ook nog leuk vind en waar ik zelf achter sta.

Als jij i.o. van een bepaalde site staat te werken en daarvoor betaald wordt is het logisch dat de locatie zelf even de site-baas aanschiet voor een regeling omtrent foto's. Op dat moment worden die foto's namelijk meer dan externe promo en mensjes-blijmaak-service en hangt er dus zelfs mogelijk een prijskaartje aan (als jij als fotograaf een perfecte foto van de voorkant van Panama schiet, en zij gaan die als entry page van hun website gebruiken, wil jij uiteraard wel munten zien ;) anders hadden ze er ook een fotograaf voor in moeten huren wat ze ook geld had gekost ;))

hebben jullie trouwens ook alweer zo'n gruwelijke zin in DanceValley? :)

[ Voor 49% gewijzigd door HunterPro op 21-07-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm DanceValley? Oh iemand zei ergens dat ie mij daar misschien wel heen kon krijgen/slepen zodat ik ook es aan party-fotografie kon doen 8)7 Dan kon ik een beetje voelen hoe het is om te doen en kijken of het wat voor mij is ofzo :P

Wanneer is het ook alweer? :X

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
5-6-7 aug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:22:
ik werk voor mezelf, en freubel af en toe iets voor een site. Maar wil me niet aan een site binden. Hou niet zo van het letterlijke hokjesdenken van een hoop sites. Dan maak ik liever foto's die ik zelf ook nog leuk vind en waar ik zelf achter sta.
Maar, jij krijgt daar dus ook voor betaald van de organisatie? Of doe je het echt ALLEEN voor jezelf?
Als jij i.o. van een bepaalde site staat te werken en daarvoor betaald wordt is het logisch dat de locatie zelf even de site-baas aanschiet voor een regeling omtrent foto's. Op dat moment worden die foto's namelijk meer dan externe promo en mensjes-blijmaak-service en hangt er dus zelfs mogelijk een prijskaartje aan (als jij als fotograaf een perfecte foto van de voorkant van Panama schiet, en zij gaan die als entry page van hun website gebruiken, wil jij uiteraard wel munten zien ;) anders hadden ze er ook een fotograaf voor in moeten huren wat ze ook geld had gekost ;))
Ja oke. Ik werkte dus voor Partyflock, en daar zouden de foto's voor zijn. Maar zij wilden dus de foto's. Ik mailen, maar geen reactie. Maar, ik geef niet zomaar mijn foto's af, daarvoor zou er wel wat geregeld moeten worden. We wachten af.....
hebben jullie trouwens ook alweer zo'n gruwelijke zin in DanceValley? :)
Ja, maar ik ga mijn cam niet meeslepen. Ga lekker genieten van de goede muziek, thats all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik vind het leuk om er altijd wat overzichtsshots tussen te stoppen.
Meestal doe ik concerten, dus als ik eens een houseparty fotografeer zie ik er altijd tegenop om al die portretjes te maken.
wat vinden we hier van? neophyte in nijmegen afgelopen maandag geloof ik:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/zomerfeesten/images/IMG_9172.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/zomerfeesten/images/IMG_9205.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/zomerfeesten/images/IMG_9222.jpg

4 En als ik dan die portretjes moet maken probeer ik ze meestal een beetje freaky te laten lijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/zomerfeesten/images/IMG_9168.jpg
Maakt de foto net wat interessanter om te bekijken imo. hoewel het 'onderwerp' er vaak minder blij mee is :D

[ Voor 19% gewijzigd door abrakadaver op 21-07-2005 12:40 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Damned, zit ik in Praag... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Die 3e is vetjes Koen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
RepSLET schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:47:
[...]

Heerlijk hoe anderen "mijn" instellingen doorgeven als advies voor andere fotografen.
hey ik ben al aan het experimenteren :P Maar voor portretshots werkt het zalig, simple as that. Voor echt dansende mensen zit ik vaak toch wel op 1/30ste of sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey. Mooi foto's van Koen!

Ik zag dat wat mensen zich afvragen waarom ID-T zo heel veel geld overheeft voor Rutger (of mij). Daar zijn een paar redenen voor.

Om te beginnen moet je gewoon de hoogste kwaliteit kunnen leveren. Vooral ID-T wil gewoon de besten inhuren, andere (UDC, Extrema, Q-base) willen voornamelijk goedkoop, maar hebben dan ook mindere kwaliteit (is voor op web of flyer niet zo heel erg, maar ID-T heeft natuurlijk ook magazine). Niet alleen moet je met 10, 12 knallers thuiskomen die het op spread-formaat in het magazine goed doen, je kwaliteit moet ook constant zijn. Op elk soort feest. 200 foto's lang, elk feest weer. Met voldoende variatie in onderwerp en techniek. Vervolgens kan je na 8 uur fotograferen nog eens de foto's online gaan zetten. De kwaliteit die je levert moet dus zo uit de camera komen. Geen nabewerking mogelijk, ze willen meteen na het feest de foto's online.

Hier zie je duidelijk wat ik bedoel, mijn laatste series voor ID-T. Je moet gewoon 200 foto's van topkwaliteit kunnen schieten (ben ik even zo arrogant om te veronderstellen dat ik die kwaliteit lever, maar arrogant is my middlename :))

http://www.nightparty.ru/...sensation_02jul05/photos/
http://www.nightparty.ru/...tionblack_09jul05/photos/

Foto's met toestemming van ID-T aan die site geleverd.

Dus... partyfotografen... aan de slag, oefenen, oefenen, oefenen.

Ik heb hier nog een leuk filmpje met wat coole shots, moete even downloaden, dus geduld: http://patricksavalle.com...913/partysummer2005-m.swf

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
tnx voor de positieve reacties.. :)
ontopic: vooral het leveren van constante kwaliteit kunnen de meesten niet, ik zie het ook veel bij concerten... zit af en toe best een leuke foto tussen, maar de meesten kunnen niet bij elk concert een hele serie goede foto's leveren.

Patrick, die serie van white vind ik wel écht goed zeg! ik zie dat jij ook een fisheye fetish hebt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White was veel makkelijker fotograferen. Ook al door de sfeer, ben ik niet ongeveolig voor. Black was druk, beetje grimmig soms, muziek minder tof, meer rook. Rook is irritant, moet je op een hele andere manier gaan werken en eigenlijk nabewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:03:
Overigens, hoeveel mensen van hier komen er wel niet uit Den Haag?
:w

ik geloof ook dat ik er redelijk wat naar DH toe trek de laatste tijd :+ Al zijn er idd ook een paar uit DH heb ik begrepen.
Zag laatst (was even vergeten waar) wat foto's van dat kleine HOT-festival in Den Haag... heb waarschijnlijk naast diegene gestaan die daar foto's maakte van hier :-)
Jij een Sony F828 met externe flitser? Was jij diegene die voor het HOT festival zelf schoot?
De gallery van het HOT festival is overigens in m'n sig te vinden.
Plus ik schiet zelf wel eens in het Paard / de Asta, dus grote kans dat er meer mensen van hier rondlopen.
Paard heb ik nog niet geschoten, Asta al wel, ook in m'n gallery te vinden. Hang me er niet aan op, het was nog één van m'n eerste shoots tijdens het uitgaan...
Tip: als je wat partyshots wil schieten, zaterdag is er een gratis feestje in de Asta. Ben er zelf niet bij overigens.
Volgende week vrijdag ben ik gevraagt om naar het Paard te komen. Als ik kijk naar foto's die daar geschoten zijn dan is dat wel makkelijk schieten kwa licht. iig voldoende licht, wat 2 tot 3 stops kan schelen tov andere toko's.

as zaterdag zit ik overigens zelf in Club Silly met een andere GoT fotograaf. Heb lovende reacties gehad op de shoot van afgelopen zaterdag aldaar. Men was al blij met onze aanwezigheid :)

Over mijn eigen resultaat van aldaar ben ik nog niet tevree. De mooie dames weet ik zo onderhand wel te spotten en op de foto te zetten. Soms geven ze zelfs een leuke show weg. Alleen dan mis ik nog net de snelheid om op de juiste plek te staan of werkt mijn cam niet mee met focussen als ik uit de losse hand schiet. In sommige gevallen omdat ik een ander focus punt heb dan het midden...

Maar goed, as zaterdag schijnt het weer dirty te worden. Ben benieuwd of ik wat beter in die spontane situaties schiet.

Overigens wel een leerzaam iets over hoe Binne zijn foto's plaatst. Ik heb ook ff met de vraag rondgelopen wat je kan maken als je voor verschillende werkgevers werkt. Maar goed, 't is natuurlijk wat je er allemaal over afspreekt. Als er niks op papier staat wat dat betreft, wat kunnen zij jou maken en andersom? Het enige wat je krijgt is dat je niet meer met elkaar verder wil werken...
RepSLET schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:47:
Wel grappig idd, ik zelf was ook opzoek naar die instellingen, maar wist ff niet hoe ik er moest komen. Op de automaat zet je flitser op een Canon of Nikon de sluitertijd vast op 1/60 of wat je verder zelf instelt in de configuratie van je cam.

Op slow-sync heb ik ook m'n eerste shoot gedaan, je krijgt dan wel die mooie kleuren en geen gort droge foto's, maar ze zijn wel allemaal bewogen door een sluitertijd die boven de 1 sec ligt. En nog bang dat ik was om op M te gaan schieten bleef ik daar lekker vanaf. Uiteindelijk is die M stand een kwestie van wennen, maar ik zal het vervelend blijven vinden om met die wieltjes richting de juiste sluitertijd/diafragma te blijven scrollen. Toch maar eens een camera gaan uitzoeken waar een diafragma ring op werkt.

Overigens, wat neo ook zegt, voor portret shots werkt het prima. Maar zo gauw je dansende mensen op de foto wilt gaan zetten, dan ben je weer nergens... Lichtsterker glas zou hier iig welkom zijn.

Gister overigens met neographikal in de Matrixx Arena geweest. Gewoon voor wat globale shots en om toe oefenen. Gelukkign niet veel zeurende mensen die op de foto wilden. Diegenen die wilden en die er niet boeiend uitzagen en of te zat waren kon ik simpel afwimpelen met "foto komt niet op internet".

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 21-07-2005 16:49 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Diafragma ring is afhankelijk van de lens, niet van de camera. Als je bijvoorbeeld zo'n volledig handmatige Zenitar-fisheye gebruikt, moet je het ook zelf doen. Als je dan op Av schiet, meet de camera nog gewoon met TTL en bedenkt een leuke sluitertijd bij je diafragma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
ik ben vanavond denk ik ook nog wel een keer bij de matrixx te vinden. denk alleen bij labyrint... wat fotogenieker dan onder de brug i.m.o. maar ben er denk ik niet lang... vind het op het valkhof veel gezelliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:31:
[...]

Jij een Sony F828 met externe flitser? Was jij diegene die voor het HOT festival zelf schoot?
De gallery van het HOT festival is overigens in m'n sig te vinden.
Nee, een 350D + externe flitser.
Had toen mijn cam niet bij me, alleen een glas bier in mijn hand ;-)
Volgende week vrijdag ben ik gevraagt om naar het Paard te komen. Als ik kijk naar foto's die daar geschoten zijn dan is dat wel makkelijk schieten kwa licht. iig voldoende licht, wat 2 tot 3 stops kan schelen tov andere toko's.
Gevraagd? Hoe doe je dat? Krijg je daarvoor betaald? Naar dat soort dingen ben ik benieuwd eigenlijk... Maar Paard is super om foto's te maken. Zie deze set (http://partyflock.nl/gallery/4451.html) van een collega van me.
zaterdag zit ik overigens zelf in Club Silly met een andere GoT fotograaf. Heb lovende reacties gehad op de shoot van afgelopen zaterdag aldaar. Men was al blij met onze aanwezigheid :)
Silly vind ik een kl*tetent om te schieten. Weinig aparte dingen om op de foto te zetten en een donker hol, waardoor het lastig is om er wat leuks van te maken.
Mocht je iig nog tijd/zin hebben, de Asta is for free, dus kan je leuk oefenen.

2 Savalle: superfoto's :-) Maar wat is je gear precies? Ik neem aan alles 2.8?

Ik wil in ieder geval zsm een Tamron 28-75 2.8 aanschaffen, want ik merk dat die ene stop toch wel wat uitmaakt. De foto's zijn echt te donker. Ga 31 juli weer in DH een shoot proberen, bij James Zabiela (waarschijnlijk in de OneFour, maar Exposure heeft wat problemen, maybe verhuizen ze weer van locatie..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, natuurlijk helemaal niets 2.8. Veel te weinig scherptedipete em onscherpte in de hoeken. Het meeste op 4.5 / 5.6 dat geeft de mooiste resultaten. Ligt ook een beetje aan het licht. Ik heb een 1DmkII, een 15mm fish, een 16-28/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8IS, 1.4x converter, 50mm.

Heb mijn camera trouwens altijd op M staan. Ook voor sport of modellen opdrachten. Buiten, binnen. alles M.

In de Silly en het Paard ben ik ook vaak trouwens. Silly vind ik kut, Paard is supergoed. Deze is gemaakt in het Paard: http://www.patricksavalle.com/Archief/Los+Mei+2005

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
2.8 is niet per definitie noodzaakelijk. Ik zie zoveel fotografen met een 17-40L/4 lopen.
Wat Patrick doet, gewoon 4 tot 5.6 en een lekkere lage sluitertijd.
Het is alleen (vind ik persoonlijk) dat die 2.8L-lenzen lekker scherp en contrastrijk zijn.
2.8 is misschien leuk voor concert-shots, maar niet zozeer voor people-pics.

Kan me niet voorstellen dat het Paard betaald, want dat doen ze zelden. Ze vinden het leuk die gratis promotie, maar betalen, dat doen ze niet zo snel. Schiet je daarintegen voor een organisatie die een feest geeft in het Paard, tja, dan kan je geld vragen.

Patrick schiet toevallig voor Ijzersterk/Soulmax en die geeft hele leuke feestjes in het Paard/Wij/LiptonIce etc etc.

Snap niet zo goed dat iedereen meteen over geld begint. Echt weer lekker nederlands. Bewijs jezelf eerst maar, zorg dat je anders bent dan de rest en ga netwerken (en dat is best lastig voor verlegen fotografen die ik regelmatig zie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:26:
Nee, natuurlijk helemaal niets 2.8. Veel te weinig scherptedipete em onscherpte in de hoeken. Het meeste op 4.5 / 5.6 dat geeft de mooiste resultaten. Ligt ook een beetje aan het licht. Ik heb een 1DmkII, een 15mm fish, een 16-28/2.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8IS, 1.4x converter, 50mm.
Maar werkt dat ook bij de overzichtsshots waarbij er niet altijd evenveel licht aanwezig is, of vermijd je die gewoon? Ik heb dan de neiging om mijn lenzen (die in het niet vallen bij de bovengenoemde gear :Y) ) volledig open te draaien bij overzichten. Met name met die 50mm kom ik dan vaak een heel eind qua sluitertijd :) Portretten met flitser pak ik meestal op een F/4.5 of meer, ligt ook een beetje aan de afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepSLET schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:56:
2.8 is niet per definitie noodzaakelijk.
Maar 2.8 scheelt wel....
Oke, maybe niet met die scherptediepte handig, maar toch...
Ik merk gewoon dat mijn foto's zeker te donker zijn namelijk....

Maar bv deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.patricksavalle.com/x/1116520076796/card.IV4V2463.jpg

Ik ben wel benieuwd op welke specs deze gemaakt is. Want of het is met iets van F2.8 , of er is een lang sluiterstijd gebruikt, maar hij is zo scherp dan moet je een hele vaste hand hebben. Er is in ieder geval zoooooo veel licht aanwezig lijkt het. Hetzelfde valt me op bij de foto's van Sensation.
Of is dit een effect wat bereikt wordt met inflitsen en dan een lange sluitertijd?
Snap niet zo goed dat iedereen meteen over geld begint. Echt weer lekker nederlands. Bewijs jezelf eerst maar, zorg dat je anders bent dan de rest en ga netwerken (en dat is best lastig voor verlegen fotografen die ik regelmatig zie).
Relax.
Ik ben benieuwd over het hoe/wie/wat, want ik heb contacten met organisaties en die vragen wel eens wat, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:31:
[...]
Gister overigens met neographikal in de Matrixx Arena geweest
[...]
offtopic:
Vette zonnebril heb je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je hoe ergerlijk die linkergast een beetje 'ik durf niet uit mijn dak te gaan' staat te doen? Heel irritant mannetje. :) Op die foto dus he.

Dat is gewoon 3200 ISO denk ik. En het juiste moment afwachten.Verder gewoon 1/125e ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn foto's op ISO3200 met een 1D-MkII ook zonder nabewerking te meteen door ID-T te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo, net terug van de Matrixx Arena under the bridge. Thuisgebracht door Floor :* Ben benieuwd wat we ervan hebben gemaakt, die 24-70 van Floor was in ieder geval erg prettig knallen :9 Sfeer was super, geen gezeik, geen getouwtrek. En Ferry was super _/-\o_

* neographikal nu pics uitzoeken :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 22-07-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:51:
Zijn foto's op ISO3200 met een 1D-MkII ook zonder nabewerking te meteen door ID-T te gebruiken?
Daar ben ik ook benieuwd naar ja :D

3200 ISO op een MkII met een 2.8 lens scheelt nogal met een 350D op max 1600 ISO met de kitlens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

ISO 3200 is op de 20D in ieder geval goed bruikbaar, en als ik de pics van Patrick bekijk (die op de tanker zijn gemaakt) is dat bij de 1D-II niet anders.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Beaves schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:53:
ISO 3200 is op de 20D in ieder geval goed bruikbaar, en als ik de pics van Patrick bekijk (die op de tanker zijn gemaakt) is dat bij de 1D-II niet anders.
Grappig dat je over die tanker begint, dat is het eerste waar ik aan moest denken... Prachtopnames waren dat vanuit die heli. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:44:
[...]

Grappig dat je over die tanker begint, dat is het eerste waar ik aan moest denken... Prachtopnames waren dat vanuit die heli. _/-\o_
Wie wat waar? I'm curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1DmkII pics zijn prima op 3200 iso. Nog beter dan de 20D (grotere sensor heeft minder ruis). Ik zag laatst pics uit een !Ds mkII op 3200, dat is helemaal mooi. Dus....

Maar een hele hoop hangt af van de instellingen die je gebruikt in de RAW-convertor, dus als je ze wel mag nabewerken en de beelden zijn goed belicht, durf ik te stellen dat ruis op 3200 iso geen enkel probleem is.

Sowieso maken veel fotografen zich veel te druk over ruis. Niemand stoort zich aan een beetje ruis als de foto goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/corsten/CRW_0025-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/corsten/CRW_0009-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/corsten/CRW_0046-border.jpg

Paar shots van gisteren bij Ferry Corsten in Nijmegen :) Ik moet nog eens goed naar de verzameling kijken van gisteren, maar er zaten een hoop nét niet shots tussen naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
neographikal schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:08:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Paar shots van gisteren bij Ferry Corsten in Nijmegen :) Ik moet nog eens goed naar de verzameling kijken van gisteren, maar er zaten een hoop nét niet shots tussen naar mijn mening :)
Man dan heb ik je nog gezien :D .. ik stond voor het podium te hossen met m'n tas met lenzen en 350D .. ik was gelijk door al m'n kaartjes heen van iedereen die op de foto wilde :D .. zal zo wat pics online gooien, niet geweldig want dat hossen had een negatief effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
EEKzz schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:15:
[...]

Man dan heb ik je nog gezien :D .. ik stond voor het podium te hossen met m'n tas met lenzen en 350D .. ik was gelijk door al m'n kaartjes heen van iedereen die op de foto wilde :D .. zal zo wat pics online gooien, niet geweldig want dat hossen had een negatief effect :P
Dan ben ik ook een keer of 10 voor je voorbij gelopen 8)7 Ik zat op een gegeven moment op het eerste hek op vooraan in het midden te wachten op julius :) Als je er tegen 23:45 nog was dan kan je me bijna niet gemist hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 22-07-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
neographikal schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:21:
[...]

Dan ben ik ook een keer of 10 voor je voorbij gelopen 8)7 Ik zat op een gegeven moment op het eerste hek op vooraan in het midden te wachten op julius :) Als je er tegen 23:45 nog was dan kan je me bijna niet gemist hebben :)
Ik heb eigenlijk heel de avond door de lens gekeken, anders had ik je wel aangetikt :P
*nu bezig met foto's*

Enige foto's

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9138-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9141-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9152-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9155-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9244-border.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bart.jenniskens.info/the-matrix/IMG_9265-border.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door EEKthecat op 22-07-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
neographikal schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:08:
beetje rare nabewerking bij de 2e...
(enthousiast met dodge/burn aan de slag geweest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hue / saturation beetje mee gespeeld, roze even wat harder aangezet :)

Eekzz: tip: camera rechthouden of even in PS aan het draaien gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jaymz

Keep on moving !

*Jaymz is zaterdag met Julius meegegaan naar Silly, voornamelijk om es te kijken hoe ik (en camera) zou presteren in dergelijke omstandigheden.

'k heb voornamelijk met m'n 10-22 op ISO1600 en 3200 gewerkt, achteraf gezien had ISO800 waarschijnlijk goed genoeg geweest en de 10-22 is wellicht wat wijd voor 'portretten' :P Maargoed, nu weet ik tenminste hoe m'n 20D zich op de hoge ISO's houdt -> bruikbaar, maar 't liefst als 't echt nodig is 8)7

Voor een eerste keer vinnik ut wel meevallen geloof ik, vraag is: Waar moe'k een volgende keer op letten ? :)

1:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.j-mz.nl/Silly230705/IMG_5697.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.j-mz.nl/Silly230705/IMG_5769.jpg
3:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.j-mz.nl/Silly230705/IMG_5779.jpg
4:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.j-mz.nl/Silly230705/IMG_5914.jpg
5:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.j-mz.nl/Silly230705/IMG_5924.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Jaymz op 02-08-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
net werk jaymz :) alleen vraag ik me af hoe je zoveel ruis uit je 20D getoverd krijgt? Alles op ISO1600 gedaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

en 3200 ;)

edit: En sommige foto's nog redelijk gecropped :P

[ Voor 73% gewijzigd door Jaymz op 25-07-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn serie van de Silly van afgelopen zaterdag is te vinden in m'n gallery.

Heb me deze keer wat meer bezig gehouden met m'n belichting, omdat ik daar nog steeds behoorlijk mee zat te rotzooien achteraf. In die zin ben ik ook weer stukken vooruit gegaan. Ik hoefde deze keer veel minder extreem bij te stellen. Heb deze keer met omnibounce geschoten en wat harder ingeflitst dan ik voorheen deed (nu veelal rond de FEC -1 op wat overzichtshots na). Daarnaast zijn alle shots op ISO 800 genomen en tussen de 3.5-4.5 met een sluitertijd van 1/10 tot aan 1/4. Op wat overzicht en effect shots na heb ik daar niet vanaf geweken.

Een paar highlights;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Silly_050724_033_border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Silly_050724_041_border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Silly_050724_059_border.jpg

Overigens had ik wel het idee dat men deze keer meer gewend was aan mij/ons en de wat grotere camera's. Vorige week kwam men nog enigszins onwennig over.

Momenteel mis ik overigens ook nog steeds scherpte. Dit ligt voornamelijk ook aan de verschillende nabewerkings stappen die ik doe. Word toch weer tijd om over te stappen op PS en daar meer in te gaan doen geloof ik.

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 25-07-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

julius schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:44:
Momenteel mis ik overigens ook nog steeds scherpte. Dit ligt voornamelijk ook aan de verschillende nabewerkings stappen die ik doe. Word toch weer tijd om over te stappen op PS en daar meer in te gaan doen geloof ik.
Volgens mij ligt momenteel jouw grootste winstpunt bij je nabewerking, de foto's die ik zaterdagnacht op je display zag vond ik er beter uitzien dan m'n eigen foto's qua kleur en scherpte; nu vinnik m'n eigen foto's beter qua kleur en scherpte ;)

Of je display brightness staat niet optimaal, daar ben ik ook wel es ingestonken :P

Adobe's Camera RAW (CS2) heeft me wel een eind opweg geholpen (is imho ook sterk verbeterd ten opzichte van CS), daarnaast heb ik ze stevig gesharpened (in het lichtness-channel (Lab-Color)). Stevger dan normaal aangezien ze uiteindelijk nog kleiner dan ze nu staan op't web komen, en dan zie je de ruis amper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Jaymz, zomaar raar gokje, maar heb je bij het importeren van je RAW's linksonderin Adobe RGB aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

HunterPro schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:48:
Jaymz, zomaar raar gokje, maar heb je bij het importeren van je RAW's linksonderin Adobe RGB aanstaan?
Had, 'k zag ut op een gegeven moment en heb d'r sRGB van gemaakt, alleen geen zin meer om opnieuw te beginnen :)

'k heb alleen niet echt zwaar op de verschillen gelet, waar meen je het aan te hebben gezien ? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 25-07-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Overigens bedenk ik me net dat die laatste foto leuk was geweest in die strobo functie... Mits die barman redelijk stil was blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Jaymz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:00:
[...]
Had, 'k zag ut op een gegeven moment en heb d'r sRGB van gemaakt, alleen geen zin meer om opnieuw te beginnen :)

'k heb alleen niet echt zwaar op de verschillen gelet, waar meen je het aan te hebben gezien ? :)
huidskleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
als ik die foto's van jaymz zie ben ik blij dan zou ik liever m'n geld uitgeven aan een autofocus 8mm fisheye dan een 10-22 zoomlens.... van die vertekening op zo'n mega groothoek wordt je ook niet blij....
ik vind het echt niks voor portretjes.

bij een fisheye vervormt het beeld alleen aan de randen, maar bij zo'n lens op 10mm echt over de gehele foto. i.m.o. goed bruikbaar voor landschappen en steden... maar minder voor mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De foto's van Jaymz zijn op korte afstand genomen. Ik weet niet hoe de lens op grotere afstand presteerd. Wellicht valt het dan wat minder op? Idemdito met die 10.5 fish van HunterPro. Hij heeft ook wat shots genomen in de Silly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'k heb zo goed als de hele avond met de 10-22 rondgelopen idd, een volgende keer gaat m'n 24-70 er wat langer op :)
Hoe precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
De saturation is minder lekker bij mij als ik in de raw-converter geen sRGB kies :) Kleuren worden dan vrij mat :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 25-07-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jaymz schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:41:

[...]

[sRGB vs AdobeRGB] Hoe precies ?
[20:56:21] * JSt|Studie|AFK port de HunterPro
[20:56:33] <JSt|Studie|AFK> wat is dat toch met sRGB en AdobeRGB ???
[21:11:18] <HunterPro> adobeRGB is slechter in skintones etc
[21:11:26] <HunterPro> en beter in groenen etc
[21:11:36] <HunterPro> en wat heb je vooral in die danceplaatjes? skintones, niet groen
[21:11:36] <HunterPro> :P
[21:13:00] <JSt|Studie|AFK> ah zo

In het kort dus. Er mist ook wel een beetje warmte/diepte in de huidskleur tonen, dus daar zal HunterPro het wel aan herkend hebben.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Helaas wel met terugwerkende kracht, maar hier een kleine selectie van mijn foto's van de Nijmeegse vierdaagse;

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Nijmegen_050720_21_30_border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Nijmegen_050720_21_37_border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Nijmegen_050720_21_45_border.jpg

Ennuh, oh ja, hi Floor! Pas je wel op dat je niet té dichtbij komt? :+
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=TN_Jules_Nijmegen_050720_21_47_border.jpg

Zoals jullie wellicht is opgevallen is de scherpte en kleur een stuk beter. Heb weer een stuk beter met mijn RAW converter RawShooter essentials leren omgaan. Deels qua scherpte maar ook qua kleur. Eerst laat ik hem automatisch het licht bepalen. Vanuit deze basis finetune ik nog een klein beetje. Voorheen deed ik dat voor het grootste gedeelte met de hand en zag daarbij een enkele (schijnbaar belangrijke) instelling over het hoofd. Voor de juiste WB instelling ga ik grotendeels uit van wat de camera gemeten heeft. Door hem nog een tikkeltje warmer te zetten krijgen de meeste foto's een iets gelere gloed.

Heb daarnaast BorderMaker niet meer laten resizen wat dat onscherpere resultaat tot gevolg had.

De complete serie is te vinden in m'n gallery.

[ Voor 18% gewijzigd door jules op 26-07-2005 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[broken record mode]

Juuls, tikkie minder comprimeren! Mooie foto's, maar die artefacts zijn dan weer zonde.

[/broken record mode] ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Weet ff niet op welke instelling hij stond. Waarschijnlijk op 70 ipv 80%.

Overigens valt het mij vrijwel niet op. Bekijk je de full sizes of heb je het over de horizontaal geplaatste foto's die door de browser iets verkleint worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nee ze zijn wat artefacterig / noisy, waarschijnlijk door de combinatie van de hogere iso's en een hogere compressie.

Anyway, als mijn jpeg's gaan op 90% het web op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de mensen die dit weekend wat leuks willen schieten op Partygebied:

Sweetvibes, festival/parade in Zoetermeer. Is zoiets als de FFWD, maar dan in Zoetermeer. Staat altijd garant voor leuke plaatjes dus, een parade overdag :-)

Hopen dat het weer meewerkt! Ik zou zaterdag in de OneFour schieten, maar het feestje gaat niet door :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je hebt ook het zomercarnaval in Rotterdam. What to do, what to do....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

HunterPro schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:21:
net werk jaymz :) alleen vraag ik me af hoe je zoveel ruis uit je 20D getoverd krijgt? Alles op ISO1600 gedaan oid?
Ik vraag me overigens af of de insteek die ik gekozen heb er één is om mee door te gaan ? :)

Ergo, kan deze serie door de bocht / is dat iets dan 'men' wel wil zien of issut toch teveel 'koppies schieten' ? (dan ff niet op de ruis letten, dat weet ik al :P)

*Jaymz heeft voor zaterdag toegezegd bij verhuizen te helpen, als nou blijkt dat het geweldig weer wordt ga'k es kijken of er nog onderuit valt te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:03:
[...]
Ik vraag me overigens af of de insteek die ik gekozen heb er één is om mee door te gaan ? :)

Ergo, kan deze serie door de bocht / is dat iets dan 'men' wel wil zien of issut toch teveel 'koppies schieten' ? (dan ff niet op de ruis letten, dat weet ik al :P)

*Jaymz heeft voor zaterdag toegezegd bij verhuizen te helpen, als nou blijkt dat het geweldig weer wordt ga'k es kijken of er nog onderuit valt te komen :)
Door velen hier wordt zo'n setje neerbuigend een "PF-setje" genoemd volgensmij Jaymz.
Maar oke, laten we die discussie niet weer op gaan starten: de compositie mag dan niet moeilijk zijn en het mogen dan alleen maar mensen zijn, maar de kwaliteit van de foto's is goed qua focus en scherpte. Soms alleen wat te dichtbij (teveel gecropped?). Probeer eens wat minder mens foto's en wat meer sfeer/overzicht, en geen standaard portretten. Andere composities bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:21:
Door velen hier wordt zo'n setje neerbuigend een "PF-setje" genoemd volgensmij Jaymz.
Maar oke, laten we die discussie niet weer op gaan starten: de compositie mag dan niet moeilijk zijn en het mogen dan alleen maar mensen zijn, maar de kwaliteit van de foto's is goed qua focus en scherpte
Okee duidelijk :)
Soms alleen wat te dichtbij (teveel gecropped?). Probeer eens wat minder mens foto's en wat meer sfeer/overzicht, en geen standaard portretten. Andere composities bijvoorbeeld.
Ik houd er duidelijk van om strak te croppen, daarnaast ging de boel online op 350x nogwat. Om dan niet met een vergtootglas aan te hoeven komen dus ook redelijk strak gecropped ;)

Overzicht/sfeer gaan we een volgende keer op letten. 'andere composities' is natuurlijk een rekbaar begrip, concreet kan ik daar komenteel niet veel mee maar we zien wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:36:

Ik houd er duidelijk van om strak te croppen, daarnaast ging de boel online op 350x nogwat. Om dan niet met een vergtootglas aan te hoeven komen dus ook redelijk strak gecropped ;)
Smaken verschillen :)
Overzicht/sfeer gaan we een volgende keer op letten. 'andere composities' is natuurlijk een rekbaar begrip, concreet kan ik daar komenteel niet veel mee maar we zien wel :P
Wat ik ermee bedoel is bv een keer door de knieen gaan en dan van onderen schieten. Of de rule of thirds wat vaker toepassen. In ieder geval niet 'staan en gewoon van voren'. Dus laat de mensen iets doen in plaats van echt 'poseren'. Of zet ze tegen een muur aan, voet tegen de muur en laat ze dan wegkijken van de camera. Dat soort dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo, afgelopen weekend weer es op stap geweest. Eindelijk eens wat foto's gemaakt in de richting die ik op wil. Enthiousiaste mensen in beeld, licht dat op dat moment okay was.

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_4823.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_4850.jpg

Alhoewel het licht in de One Four nog niet je van het was (de LJ houd er van om regelmatig de boel geheel donker te maken.), toch wat vooruitgangen geboekt... ipv op 3.5 heb ik nu iets vaker op 4.0 geschoten. Gevolg is dat foto's iets scherper zijn en het lijkt desondanks het kleinere diafragma dat de foto's beter uitgelicht zijn. Daarentegen stond grotendeels m'n flitser op FEC -1 te flitsen. De bijbehorende gallery zal zsm gevult worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dame links heeft nog iets in d'r neus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat lijkt zo, maar is het niet :) * jules heeft ff het origineel erbij gepakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Toch zou ik het even wegshoppen, het ziet er nogal onsmakelijk uit :D

En sinds dat tweakernick er een opmerking over heeft gemaakt, kan ik er ook niet meer omheen kijken :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

julius schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 04:42:
Zoals jullie wellicht is opgevallen is de scherpte en kleur een stuk beter. Heb weer een stuk beter met mijn RAW converter RawShooter essentials leren omgaan. Deels qua scherpte maar ook qua kleur. Eerst laat ik hem automatisch het licht bepalen. Vanuit deze basis finetune ik nog een klein beetje. Voorheen deed ik dat voor het grootste gedeelte met de hand en zag daarbij een enkele (schijnbaar belangrijke) instelling over het hoofd. Voor de juiste WB instelling ga ik grotendeels uit van wat de camera gemeten heeft. Door hem nog een tikkeltje warmer te zetten krijgen de meeste foto's een iets gelere gloed.

Heb daarnaast BorderMaker niet meer laten resizen wat dat onscherpere resultaat tot gevolg had.
Hoe laat je RawShooter automatisch het licht bepalen? Zit nu op mijn werk dus ik kan zo 1-2-3 niet kijken, maar volgens mij heb ik die feature tot nu toe gemist :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@ beaves; dat automatisch het licht laten bepalen door RSe kom ik toch weer op terug. alt-e zet een paar parameters, maar dit is niet veel meer dan bijv de autolevels in PS. Het programma bekijkt de curve van de foto en zorgt dat de maximale waarden nog allemaal in het bestand blijven. De foto zelf is veelal nog onder of overbelicht en zul je nog moeten finetunen met de EV schuif.

Bij fill light, shadow contrast, highlight contrast etc moet je eigenlijk niet hoger of lager gaan dan + of - 15. Doe je dit wel krijg je geen natuurgetrouwe afbeeldingen. Foto's worden daardoor veel vlakker. Terwijl die zogenaamde automatische belichting daar geen rekening mee houd. Dat is de reden dat deze serie er zo vlak en onecht uitziet. De reden dat ik hier soms te veel aan de schuiven heb gezeten is omdat ik sommige highlights te storend aanwezig vond, maar daardoor niet lette op wat er met de rest van de foto gebeurde.

Mijn focus ligt momenteel op natuurgetrouwe huidstinten, waarvandaan ik een juiste of lichtelijke overdreven diepte werking door schaduwen creëer. Daarnaast ook iets wat overdreven highlights en een tikkeltje extra saturation waardoor je naar mijn mening een net wat sprekender foto krijgt. De juiste WB waarde laat ik afhangen voor wat de camera bepaald heeft, tenzij hij er naast zit of mijn onderwerp door een felle gekleurde lamp belicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Als je enthousiaste mensen wilt dan zou je in ieder geval twee dingen kunnen doen :
- Wachten tot mensen naar jou komen voor een foto
- Eerst praten, grapje maken en dan een foto maken.

In beide situaties krijg je mensen op de foto die ook echt op de foto willen. Als je mensen gaat "forceren" door het te vragen, dan weten ze zich meestal niet meteen een juiste houding aan te geven.

Gewoon rondlopen en rondkijken....

Maar goed, hier dan ook maar weer eens wat pics van mij.

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/us01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/us02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/us03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/us04.jpg

BTW, Waarom je gebruiken er zoveel Rawshooter hier? Waarom niet gewoon alles in Photoshop CS(2) ? Ik persoonlijk haat het om verschillende programma's te gebruiken om je foto's te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:17:
Wat ik ermee bedoel is bv een keer door de knieen gaan en dan van onderen schieten. Of de rule of thirds wat vaker toepassen. In ieder geval niet 'staan en gewoon van voren'. Dus laat de mensen iets doen in plaats van echt 'poseren'. Of zet ze tegen een muur aan, voet tegen de muur en laat ze dan wegkijken van de camera. Dat soort dingetjes...
Zallik es aan proberen te denken; 't was ook mijn eerste keer ;)

M'n insteek was eigenlijk voornamelijk: "What kind of cookie is it ?" 'k was vooral benieuwd hoe ik in dergelijke omstandigheden 'ben' en wat ik aan m'n gear heb. Daarnaast ben ik niet iemand die om de 5 minuten op iemand anders afstapt, hoewel dat in de loop van de avond wel wat makkelijker werd. Me echt druk gemaakt om 't fotografische/artistieke aspect heppik niet. Helemaal niet (bewust) eigenlijk ;)

@ julius:

't ziet er inderdaad beter uit. Een stuk scherper en kleurrijker dan voorheen :Y)

@ RepSLET

Misschien omdat CS (zeker in't begin) best lastig is om onder de knie te krijgen. Tot je de 'truukjes' een beetje onder de knie begint te krijgen / weet waar ze zitten misschien. Redelijk wat mensen die ik ken vinden curves / levels maar eng enzo terwijl je met slechts die twee tools al een hoop voor elkaar kan krijgen :P

Lekkere foto's weer, alleen de eerste vinnik niet echt spannend. In hoeverre is die laatste spontaan ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 01-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:13:
Als je enthousiaste mensen wilt dan zou je in ieder geval twee dingen kunnen doen :
Heb het idee dat het ook deels kan komen dat ze me nog niet zo goed kennen. Ben nu twee keer vrij snel achter elkaar op eenzelfde dag van de week in dezelfde toko geweest, de tweede keer waren mensen veel enthousiaster en kwamen ze veel eerder op me af. Afgelopen vrijdag was ik wederom redelijk nieuw voor de mensen en ik was behoorlijk vroeg. Dat werkt ook tegen. De betere foto's heb ik idd ook later op de avond geschoten.
In beide situaties krijg je mensen op de foto die ook echt op de foto willen. Als je mensen gaat "forceren" door het te vragen, dan weten ze zich meestal niet meteen een juiste houding aan te geven.

TnX voor de tips iig. Binnenkort weer es samen een toko aan doen? ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je ziet het er idd wel aan dat je ze eerst voorbereid hebt... Ik ga een volgende keer es kijken of me deze tips me ook meer richting deze foto's helpen..
BTW, Waarom je(?) gebruiken er zoveel Rawshooter hier? Waarom niet gewoon alles in Photoshop CS(2) ? Ik persoonlijk haat het om verschillende programma's te gebruiken om je foto's te bewerken.
ik vond RSe in het specifiek bewerken/ontwikkelen van de RAW wat relaxter werken dan PS CS (1). Het werkt voor mij sneller omdat ik ook tevens de foto's kan selecteren/taggen. Maar op m'n planning staat om binnenkort PS CS 2 uit te gaan proberen. Die zou volgens de verhalen wat dat betreft wat relaxter werken tov CS 1. Ben benieuwd!

En in 2 programma's werken is natuurlijk niet dé oplossing. Maar als het net iets prettiger werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik gebruik in de 1e instantie BreezeBrowser om door m'n raw's heen te gaan. Werkt snel en goed. Werkt zelfs onder WINE op linux dus voor mij een prima stukje software.

Als een plaat me bevalt druk ik op CTRL D, waarop ie in Photoshop geopend wordt (die uiteraard al open stond). Vervolgens doe ik in de RAW import plugin m'n instellingen, druk op CTRL F10 die wat standaard dingetjes middels photoshop batch doet (usm, resize, etc) en druk op CTRL SHIFT S, wat hetzelfde is als save as. 3x op enter drukken, CTRL F4, ALT-TAB, en volgende foto.
Binnen 20 seconden heb ik zo een foto beoordeeld, bewerkt, nabewerkt en opgeslagen. Ik heb dan alleen JPEGs van de foto's die _ik_ wil, en dan is het een kwestie van een put *.jpg in je ftp-client en uploaden naar de betreffende eindgebruiker maar :) En da's wel erg hard nodig als je veel foto's maakt. DanceValley wordt wat dat betreft echt een uitdaging. Elke anderhalf uur (!) dus eigenlijk na elk optreden moeten er foto's van het event online. Dat wordt echt knoerthard doorwerken, de hele dag door. Maar zin dat ik erin heb!

[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 02-08-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@HunterPro
Dat lijkt me idd knallen... Momenteel ben ik nog te veel tijd aan nabewerking en selecteren kwijt. Mijn eis is eigenlijk dat ik de foto's wil kunnen taggen; goed, iets minder goed en kan meteen verwijderd worden. En eventueel nog een derde tag om foto's appart te houden van die andere twee. RSe kun je zelfs 3 tags meegeven, een specifieke tag daarnaast en hem alsnog in de prullenbank donderen. Daarnaast geeft RSe ook aan of je een bestand al geconvert hebt... Nadeel is dat ie de jpg's niet aan de RAW's koppeld zoals bijvoorbeeld BB* (*Niet alle BB versies doen dat overigens) dat wel doet. Maar d'r zijn er meerderen die dat dus niet doen.

Wel vraag ik me af wat je doet als een opdrachtgever een grotere afdruk wil, je hebt dan immers alleen die kleine. In RSe onthoud ie heel prettig die conversie instellingen. Het lijkt erop dat jij dan van vooraf aan weer opnieuw moet beginnen. Dubbel werk dus eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RepSLET schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:13:

Tips zijn leuk en kloppen zeker, maar: die foto's die je daarna post vind ik verre van spontaan. Ook gewoon geposeerde foto's. Of heb ik het mis? Wat is het verschil tussen dit dan en 'standaard mensenkiekje die op *name partysite* staat? Ik zie nl het verschil niet. Maar oke, ik weet ook dat die scheidslijn erg erg klein en lastig is.

Dit vind ik wel redelijk spontaan (weet niet of ik zo door kan linken):
Afbeeldingslocatie: http://photo.partyflock.nl/images/37733/main/176903.jpg
http://partyflock.nl/photo/176332.html
http://partyflock.nl/photo/176333.html

Maarja, dat soort foto's kan je gewoon bijna *niet* in een club maken. Dus ik denk dat het onderscheid zou moeten zijn in de compositie: neit mensen middein in je cam, maar spelen met schaduwen / lichten en de hoek waaronder je fotografeert.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat die foto's *slecht* zijn, verre van, maar ik vind ze veel van hetzelfde altijd. Ik doe het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SnuggLe_, de foto's waar je naar verwijst (idd, direct linken werkt niet, lang leve view image in FF) vind ik meer lijken op snapshots dan spontane foto's met een goeie compositie. Foto's van party people genomen met een tele lens vind ik meestal tot mislukken gedoemt. Ikzelf probeer altijd ff oogcontact te zoeken met zo iemand om dan op het juiste moment af te drukken. Maar veelal zijn deze foto's nog veels te uitdrukkingsloos. Je haalt de feestende persoon uit de omgeving en krijgt vervolgens weinig sfeer meer te pakken. Wellicht dat een portret shot met evt borsten partij aantrekkelijker is dan van top tot teen... Al ging het er bij de eerste dame natuurlijk om haar outfit..

3 van de 4 foto's van RepSLET hierboven zijn ook geposeerd en je ziet aan foto 3 dat de dames het doen voor de camera. Toch vind ik die foto's veel meer hebben dan de foto's waar jij naar verwijst. Qua kleur sfeervoller, ze hebben oogcontact met de camera ofwel weten dat ze op de foto komen. Maar bovenal, ze overdrijven het feit niet dat ze op de foto gezet worden bij de gemiddelde PF-er die dat wel doet. Dat is voor mij iig de irritatie aan het niveau van de gemiddelde PF-er die op de foto gezet wil worden. De foto's zijn zowat bij voorhand al gedoemt tot mislukken. Want bij velen is schijnbaar de instelling> hoe gekker op de foto, hoe beter.
Daarnaast zijn de foto's die ik op PF bekeken heb van mensen veelal vanuit het oogstandpunt genomen. Probeer ook eens andere perspectieven; de truc als fotograaf is immers om je te onderscheiden tov anderen...

http://foto.leend3rs.nl/d...mage.php?album=36&pos=164
http://foto.leend3rs.nl/d...mage.php?album=36&pos=158 (let niet op belichting, maar meer op compositie aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zelfs die vind ik persoonlijk niet superbijzonder :)

Vandaar ik waarschijnlijk vaak neig naar een strakke crop, als die laatste iets van onderen was genomen vanaf z'n borst (portrait stand) had er (denk ik) meer ingezeten. (dat je zo snel niet op de positie kunt komen besef ik me ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaymz schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:12:
[...]
Zelfs die vind ik persoonlijk niet superbijzonder :)
Mee eensch, maar 't ging me ff om het idee dat je ook vanuit andere standpunten foto's kon maken :)
Nou, dan bij deze, een wat meer bijzonder shot; http://foto.leend3rs.nl/d...mage.php?album=32&pos=102
Vandaar ik waarschijnlijk vaak neig naar een strakke crop, als die laatste iets van onderen was genomen vanaf z'n borst (portrait stand) had er (denk ik) meer ingezeten. (dat je zo snel niet op de positie kunt komen besef ik me ;))
Er af wat makkelijker en sneller dan erop idd ;) Heb als het goed is nog ergens een foto van mezelf genomen door neographikal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:53:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat die foto's *slecht* zijn, verre van, maar ik vind ze veel van hetzelfde altijd. Ik doe het zelf ook.
Wat versta jij onder "standaard" ?
Laat mij dan eens foto's zien, van wie dan ook, die lijken op mijn foto's; uitdrukking, bewerking, sfeer.
Ze zullen er misschien vast wel zijn, maar mijn foto's zijn veel minder standaard dan de foto's van een willekeurige partysite. Misschien heb ik het mis, maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Check mijn site voor een vergelijking met andere partypix.

9 van de 10 foto's is geschoten met een geposeerde houding. Ik ben niet iemand die met z'n 70-200 in een hoekje gaat staan om close-ups te maken, dan loop ik nog liever naar iemand toe om te vragen of ze op de foto willen.
Maar nogmaals, meestal komen mensen naar mij toe en dan maak ik veel liever een foto.
Het is helemaal niet erg om foto's te maken van mensen zonder dat ze het doorhebben, maar doe zoiets dan niet 50 keer. De enige die ik ken en goede "spontane" foto's kan maken is :
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.com/forum/us_ps.jpg

En als je van hem ook gaat zeggen dat hij "standaard" foto's maakt, dan ben of jij of ik blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Die Henniger kerel wordt ook best (overdreven) in de wolken geprezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
er zit inderdaad erg veel verschil in kwaliteit bij al die partyfotografen...
ik vind er zelf niet zo veel aan, af en toe vind ik een feestje wel leuk, maar ik zou het niet eens zoeken om al die portretjes te maken. Op elk feest wordt je om de 5sec aan je kleren getrokken om wat groepsfototjes te schieten.
tja... partyfotografie is nou niet echt een van de takken van fotografiesport waar je publiek kritisch naar de foto's kijkt. die zijn al lang blij dat ze een foto van zichzelf hebben die er beter uit ziet dan die ze zelf met hun telefoon gemaakt hebben.
Lijkt me leuker om voor de organisatie van zo'n feest wat sfeerfoto's te maken. Een wat meer diversere serie dan de 95/5% verhouding van portretjes/overzichtsfoto's die je op de meeste partywebsites tegenkomt.

ieder z'n vak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

abrakadaver schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:59:
er zit inderdaad erg veel verschil in kwaliteit bij al die partyfotografen...
Yupz, je moet ergens beginnen... Al moet soms het kaf ook van't koren gescheiden worden...
ik vind er zelf niet zo veel aan, af en toe vind ik een feestje wel leuk, maar ik zou het niet eens zoeken om al die portretjes te maken. Op elk feest wordt je om de 5sec aan je kleren getrokken om wat groepsfototjes te schieten.
Smaken verschillen. 't Is een harde leerschool, je kan er snel veel van leren, of je bakt er helemaal niks van...
tja... partyfotografie is nou niet echt een van de takken van fotografiesport waar je publiek kritisch naar de foto's kijkt. die zijn al lang blij dat ze een foto van zichzelf hebben die er beter uit ziet dan die ze zelf met hun telefoon gemaakt hebben.
Smaken verschillen, en wellicht onderscheid het publiek op den duur ook het kaf van't koren, het is maar wat het voor hun neus geschoteld krijgt...
Lijkt me leuker om voor de organisatie van zo'n feest wat sfeerfoto's te maken. Een wat meer diversere serie dan de 95/5% verhouding van portretjes/overzichtsfoto's die je op de meeste partywebsites tegenkomt.
Sfeer foto's zijn best pittig, maar daarom ook een uitdaging. Soms is het zelfs te combineren met portret foto's. Maar ben het wel met je eens dat portret foto's afgewisseld moeten worden in een shoot met sfeer foto's. * jules is zelf niet zo happig op die laser show foto's.
ieder z'n vak. :P
Heb je helemaal gelijk in... * jules ziet ook niks in putjesscheppen... Terwijl het voor een ander broodwinning is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Phuncz schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:41:
Die Henniger kerel wordt ook best (overdreven) in de wolken geprezen...
Door wie dan?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.