ik geloof ook dat ik er redelijk wat naar DH toe trek de laatste tijd

Al zijn er idd ook een paar uit DH heb ik begrepen.
Zag laatst (was even vergeten waar) wat foto's van dat kleine HOT-festival in Den Haag... heb waarschijnlijk naast diegene gestaan die daar foto's maakte van hier :-)
Jij een Sony F828 met externe flitser? Was jij diegene die voor het HOT festival zelf schoot?
De gallery van het HOT festival is overigens in m'n sig te vinden.
Plus ik schiet zelf wel eens in het Paard / de Asta, dus grote kans dat er meer mensen van hier rondlopen.
Paard heb ik nog niet geschoten, Asta al wel, ook in m'n gallery te vinden. Hang me er niet aan op, het was nog één van m'n eerste shoots tijdens het uitgaan...
Tip: als je wat partyshots wil schieten, zaterdag is er een gratis feestje in de Asta. Ben er zelf niet bij overigens.
Volgende week vrijdag ben ik gevraagt om naar het Paard te komen. Als ik kijk naar foto's die daar geschoten zijn dan is dat wel makkelijk schieten kwa licht. iig voldoende licht, wat 2 tot 3 stops kan schelen tov andere toko's.
as zaterdag zit ik overigens zelf in Club Silly met een andere GoT fotograaf. Heb lovende reacties gehad op de shoot van afgelopen zaterdag aldaar. Men was al blij met onze aanwezigheid
Over mijn eigen resultaat van aldaar ben ik nog niet tevree. De mooie dames weet ik zo onderhand wel te spotten en op de foto te zetten. Soms geven ze zelfs een leuke show weg. Alleen dan mis ik nog net de snelheid om op de juiste plek te staan of werkt mijn cam niet mee met focussen als ik uit de losse hand schiet. In sommige gevallen omdat ik een ander focus punt heb dan het midden...
Maar goed, as zaterdag schijnt het weer dirty te worden. Ben benieuwd of ik wat beter in die spontane situaties schiet.
Overigens wel een leerzaam iets over hoe Binne zijn foto's plaatst. Ik heb ook ff met de vraag rondgelopen wat je kan maken als je voor verschillende werkgevers werkt. Maar goed, 't is natuurlijk wat je er allemaal over afspreekt. Als er niks op papier staat wat dat betreft, wat kunnen zij jou maken en andersom? Het enige wat je krijgt is dat je niet meer met elkaar verder wil werken...
RepSLET schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:47:
Heerlijk hoe anderen "mijn" instellingen doorgeven als advies voor andere fotografen.
Een maandje geleden schoot jij ook mat 1/60 met f2.8 ofzo

Toch grappig dat iedereen nog steeds compleet andere foto's schiet.
Wel grappig idd, ik zelf was ook opzoek naar die instellingen, maar wist ff niet hoe ik er moest komen. Op de automaat zet je flitser op een Canon of Nikon de sluitertijd vast op 1/60 of wat je verder zelf instelt in de configuratie van je cam.
Op slow-sync heb ik ook m'n eerste shoot gedaan, je krijgt dan wel die mooie kleuren en geen gort droge foto's, maar ze zijn wel allemaal bewogen door een sluitertijd die boven de 1 sec ligt. En nog bang dat ik was om op M te gaan schieten bleef ik daar lekker vanaf. Uiteindelijk is die M stand een kwestie van wennen, maar ik zal het vervelend blijven vinden om met die wieltjes richting de juiste sluitertijd/diafragma te blijven scrollen. Toch maar eens een camera gaan uitzoeken waar een diafragma ring op werkt.
Overigens, wat neo ook zegt, voor portret shots werkt het prima. Maar zo gauw je dansende mensen op de foto wilt gaan zetten, dan ben je weer nergens... Lichtsterker glas zou hier iig welkom zijn.
Gister overigens met neographikal in de Matrixx Arena geweest. Gewoon voor wat globale shots en om toe oefenen. Gelukkign niet veel zeurende mensen die op de foto wilden. Diegenen die wilden en die er niet boeiend uitzagen en of te zat waren kon ik simpel afwimpelen met "foto komt niet op internet".
[
Voor 8% gewijzigd door
jules op 21-07-2005 16:49
]