[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:03:
Great pics here...

Fisheye indeed rocks in night clubs...

If any of you go to see Armin then let's say hello as I will take pictures for him again this time.

Digitalfrog

--
http://killerfrog.demon.nl
http://www.pbase.com/digitalfrog

[afbeelding]
Not to be a real pain in the ass for you. But I haven't seen any emails regarding your press access at the event Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
Je koopt als 19 jarige (ben nu 24) een digitale camera (5 jaar geleden... 1mpix Fuji). Je werkt in de ICT en horeca en besluit je webdev kunsten te combineren met je horeca-leuke-vrouwen-foto's en je bouwt een leuke partypix site. Heel de lokale horeca vindt het geweldig en in je toch al drukke agenda plan je ieder weekend een feestje in. Een paar jaar later koop je een dSLR voor de lekkere hoge ISO zonder teveel ruis en je kwaliteit schiet mede hierdoor omhoog. Je krijgt een naampje en ook de steden rondom je "standplaats" weten je te vinden.....

Op dit moment is het bij mij mond op mond reclame. "Hey, ik ben X en ik heb je nummer van die. Zou je een keer bij mij foto's willen maken?". Maar eerlijk gezegd moet ik het niet hebben van al die partypix hoor...maar meer van de wat suffere productshoots, gemeentelijke borrelfoto's en freelance ICT werk.
Partypix schieten is leuk... maar in tegenstelling tot vroeger ga ik er nu niet meer op inleveren. Geen gratis gedoe meer (tenzij ik het zelf leuk vind).

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 03-11-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heaget schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:42:
Ik had nog een vraagje he, gewoon nieuwsgierig zeg maar.

Doen jullie dit nou echt als werk of hebben jullie gewoon zo veel vrije tijd dat je op al die feesten kunt zijn? En hoe worden jullie nu gevraagd om bij zo'n feest foto's te gaan maken? Hoe zijn jullie in dat "circuit" gekomen?

Was hier gewoon benieuwd naar, niet dat ik zelf ook aan Partyfotografie ga doen want ik heb d'r gewoon veel te weinig tijd voor en ben er ook helemaal niet bekend mee.
Mja, je hebt al wat langer de hobby fotografie. Je komt tijdens het stappen es een "fotograaf" tegen voor een lokale party site, je babbelt er es wat mee en je denkt, humor... Is wel geinig, betaald stappen... Al was het niet bijster veel... En bijzondere foto's maakte hij ook niet :X.

3/4e jaar later ga je es op stap met je camera met een mede tweaker. Gewoon es voor de gein op een landelijk festival (5 mei). Je vraagt of je ergens op een verhoging mag staan om wat betere foto's te nemen, je word toegelaten. "Hey, eigenlijk best cool, moeten we vaker doen!"

In de paar weken daarna doe je een school feestje, sta je ergens in een café wat foto's te maken omdat er een bekende dj draait, doe je een ander klein schalig festival. En overal word je wel aangesporoken door mensen... En af en toe hoor je een naam; "he, je moet die es spreken. Die kent veel mensen!" Later probeer je op een festival binnen te komen om foto's te maken, maar ze zijn er nogal kieskeurig, maar als snel valt de zin; "voor welk medium schiet jij foto's?". En dan denk je... hmz... medium... we gaan es zoeken in m'n contacten... En dan denk je aan dat ene gesprek, je googlet es wat, vind een nummer, belt... Ja hoor, is goed! We hebben alleen de laatste backstage toegang vergeven... Je belt zelf wat meer rond, probeerd een review te regelen voor een andere site en een paar dagen later heb je een persaccreditatie in je mailbox liggen.
Daarna begint het te lopen, want een lokale party site is op zoek naar fotografen. Je plant je eerste shoots in, komt in contact met anderen. Plant een dance feest in. Babbeld met DJ's, wisselt mail adressen uit, vraagt ze voor een shoot. Komt in clubs via party site, maakt contacten bij de vleet. Ondertussen je stijl verbeterende... En een 6 maanden later je eerste betaalde shoots... Want zo ondertussen heb je al behoorlijk wat lokale clubs afgelopen en wat feestjes, ken je mensen die de grotere feesten doen en weten zij je te vinden.

En tsja, "what do you need?"; affiniteit met je camera, beetje basis kennis van fotografie, kunnen babbelen, netwerken, al beetje bestaand netwerk hebben, flinke dosis geluk hebben, hoop geld voor goed camera spul, vrije tijd (heb m'n vakantie besteed om meer naamsbekendheid te krijgen), goed opbouwend commentaar van anderen, 't kaf van het koren scheiden mbt aanbiedingen, kijken hoe anderen het doen, tips krijgen ter plekke, eigen website, 't vooral willen doen en er voor gaan en weet ik veel wat al niet meer...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Wat klinkt dat toch allemaal goed zeg. Ik ga eerst nog eens goed kijken welke camera ik nou wil, word het toch de Nikon D50, of toch maar de Fuji Finepix 5600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Release :r

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:?

[gokje] ID&T's Release magazine heeft jou foto's gebruikt zonder toestemming en/of naamsvermelding? [/gokje]

Zwaar kut is dat :|

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Heaget schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:42:
Ik had nog een vraagje he, gewoon nieuwsgierig zeg maar.

Doen jullie dit nou echt als werk of hebben jullie gewoon zo veel vrije tijd dat je op al die feesten kunt zijn? En hoe worden jullie nu gevraagd om bij zo'n feest foto's te gaan maken? Hoe zijn jullie in dat "circuit" gekomen?
Het begon allemaal met een thread van iemand hier op het forum, een keertje schieten op een groot feest. Klaarblijkelijk beviel het en ik kon nog eens terugkomen. Dat is wat uitgegroeid, zeker met de steun van een andere fotograaf -die ik toch nog als voorbeeld zie-. In de afgelopen jaren heb ik achterlijk veel feesten gezien en ook nog wat andere opdrachten gedaan, het heeft me geen windeieren gelegd, maar ik heb ondanks dat toch besloten me niet volledig op fotografie te richten. De markt in Nederland word momenteel overspoeld met allerlei semi-amateurs die voor een appel en een ei (zo niet gratis) werken. Het is soms wel lastig om te verklaren waarom je 10-15x zo duur bent als die lui... Keer op keer blijkt echter dat ik het waard ben, dus ik word opnieuw gevraagd, tenzij het bedrijf geen budget (meer) heeft.
JumpStart schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:40:
[...]

:?

[gokje] ID&T's Release magazine heeft jou foto's gebruikt zonder toestemming en/of naamsvermelding? [/gokje]

Zwaar kut is dat :|
Jeps :(
Misschien moet het dan toch maar eens zover komen dat ik daadwerkelijk met een advocaat aankom ofzo, lijkt me zo jammer...

Een van de foto's die ze hebben gebruikt heb ik ook in mijn portfolio zitten, voor zolang het linkje het nog doet... Het is deze :)

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 04-11-2005 17:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, ranten op opdrachtgevers kan ik momenteel ook. Veeleisend, laag belonend en vervolgens nog andere dingen doen die er afgesproken zijn.

Anyway, weer iets anders; HouseQlassics here we come. neographikal en julius gaan indianendansjes doen tussen het publiek om onze tassen heen :+ (hopelijk gaat het goed komen met binnenkomen met onze gear)

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 08-11-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo dus zaterdag inderdaad naar HouseQlassics, helaas geen backstage maar de lineup is interessant genoeg om constant tussen het publiek te lopen. Ik ben erg benieuwd naar het lichtwerk e.d. maar dat zal wel weer goed zitten :) De muziek ben ik al helemaal niet bang voor :9

Het is wel te hopen dat ik mijn tas dan al binnen heb, anders heb ik een klein probleempje om alles mee te nemen 8)7 Maar goed, ik heb nog een tasje liggen, maar wat groters zou wel prettig zijn :)

[ Voor 87% gewijzigd door neographikal op 08-11-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[gein modus]Mja, dan maar indianen dans buiten de deuren om onze tassen heen he ;)[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Een kleine mijlpaal: ik begin het telkens meer met Patrick Savalle eens te worden...

En eerlijk gezegd is dat geen goed ding, niet zozeer omdat ik dat niet zou willen ofzo, maar omdat het gaat om een enorme ergernis die we beide hebben. De nieuwe dancefotografen die graag op een feestje schieten met hun SLRetjes en inconsitent werk afleveren maken het moeilijk voor hen die dat wel (b)lijken te kunnen. Niet alleen omdat je zo'n hobbybob al voor een paar tientjes inhuurt, maar vooral omdat men een stuk of wat hobbybobjes in kan huren voor de prijs van een echte fotograaf.
Bijkomend nadeel: de hobbybobjes verneuken het voor die echte fotografen door tegen de DJ-tafels aan te stoten, te lang op podiums te blijven staan, lekker in het wilde weg rond te flitsen en zelfs een grote bek te geven richting artiest/stagemanager/manager van artiest/entourage/organisatie. Nu is dit vast niet het geval bij allemaal en zelfs diegene die het echt verkloten zullen dit alles niet bij elkaar combineren, maar het is voor iemand die er serieus geld mee verdient telkens moeilijker om normaal zijn werk te kunnen doen.
De stagemanager heeft geen zin meer in fotografen op het podium omdat er fotografen zijn die te lang op het podium staan, wie heeft er nou behoefte aan een fotograaf die 10min naast de DJ in beeld is? De artiesten ergeren zich telkens vaker omdat er fotografen zijn die tegen de tafel aanstoten, omdat ze te veel flitsen, te veel aandacht vragen en zich niet laten wegsturen en soms zelfs een grote bek krijgen als ze aangeven dat het nu echt wel genoeg is.

Kan je je voorstellen dat je in de Paradiso achter Ferry Corsten staat, die een paar platen samen met Paul van Dyk staat te spinnen en dat Paul aangeeft dat je echt op moet tiefen omdat een of andere klootviool hem pas flink heeft lastig gevallen? Je hebt de nummer 1 en de nummer 5 van de wereld voor je staan en je kan gewoon niet lekker in de buurt komen omdat iemand het voor jou verneukt heeft. Baal je dan? Ik wel, al was het maar omdat ik er op uitnodiging van Ferry was en dus net niet dat ene moment kon pakken dat ook voor hem die avond zo speciaal maakte...

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 08-11-2005 16:54 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

In wezen ben ik het er wel mee eens. Er zijn een hoop mensen die de etiquette van het fotograaf zijn echt totaal niet snappen. Uren op het podium blijven hangen en meer van dat soort ongein. Ik vind dit echter ook een taak van de stage manager. Die is er altijd en moet juist zorgdragen voor dit soort gezanik.

Ik heb nu met verschillende stage managers gewerkt en sommige laten zich echt overrompelen. Dat werkt niet. Een ander probleem is het budget. Op dit moment loopt de dance industrie niet gi-gan-tisch goed in tegenstelling tot een paar jaar terug. Dit zorgt ervoor dat er gewoon minder budget beschikbaar wordt voor zaken waar men niet gelijk naar kijkt (fotografie, crew-catering om maar wat te noemen)

Tel daarbij op de 10-tallen fotografen die weinig vragen en naar mijn mening meer dan voldoende leveren en dan is 1+1=11 bij de organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mja, vandaag heb ik het met julius dus ook ondervonden: geen volledige accreditatie vanwege negatieve ervaringen met anderen in het verleden. Erg jammer. En iedereen maakt wel eens een fout natuurlijk, kan gewoon gebeuren. Laatst kwam ik wel een PF-fotograaf tegen die op een tafel waarop de draaitafel stond leunde, dus ik tikte hem al aan van "pas op joh", krijg je de reactie: "Dat doe ik altijd" :X 8)7 En vervolgens gewoon doorgaan 8)7

Bij Dancetour heb ik gezien wat er gebeurd wanneer een zaal zomaar stilvalt (niet door de fotografen veroorzaakt) en hoe fucking irritant het is voor een DJ: zes fotografen op één podium, en dan vervolgens ook nog gewoon tien minuten blijven hangen. Sterker nog, er stond er gewoon één te dansen op het podium :X Kom ik er later aan met julius aan, worden wij weggestuurd door de stagemanager (begrijpelijk natuurlijk), maar wel klote.

Het is natuurlijk wel zo dat iedereen moet leren, wat ik al zei: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar dat sommige dingen gewoon not-done zijn lijkt me duidelijk. Frontaal op een podium gaan staan dansen een kwartier lang valt daar behoorlijk onder...

[ Voor 22% gewijzigd door neographikal op 08-11-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lijkt me ook niet zo gek dat je een 'nee' krijgt als je met z'n tweeën on-stage wilt op een overvol podium... dat werkt gewoon geheel niet. Maar een stagemanager met een ruggegraat is inderdaad wel handig. Ik heb ook graag een aanwezige stagemanager die zeker is van z'n zaak en zich ook met zoveel mogelijk dingen bemoeit. Mensen met 0.03 clue heb je geen bal aan hierin. En helaas heb je zowel eikelige fotografen als stagemanagers af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou heb ik pas een paar keer party fotografie gedaan, waarvoor 1 keer direct in opdracht voor de organisatie zelf, maar ik heb nog nooit directe instructies gehad. Ik kan zelf ook draaien dus ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn met de DJ tafel en ook niet moet gaan dansen op het podium zelf. Maar hoe zou iemand dat moeten weten die geen DJ ervaring heeft? Gezond verstand gebruiken zou je zeggen ... Lang niet iedereen heeft echter z'n gezond verstand ingeschakeld.

Ook wat betreft stage managers kom je beide einden van het spectrum tegen wat betreft regulatie. Soms kan je gewoon een al vol podium oplopen en lijkt er niet eens een stagemanager te zijn, andere stagemanagers laten je weten dat je even mag, en na een paar minuten weg moet zijn.

Dus leren hoe je jezelf als DJ fotograaf dient te gedragen op/rond het podium is niet altijd even gemakkelijk.

Ik moet hier schoorvoetend opbiechten dat ik ook lang niet alle regels ken. Op Strike One werd ik (terecht) door Hunterpro gewezen op een van de "regels van het vak". Namelijk dat backstage ook echt backstage blijft. Daar maak je, tenzij je gevraagd wordt/de persoon beseft dat 'ie op de foto gaat en geen bezwaar maakt, géén foto's van bezoekers of artiesten.

Volledig begrijpelijk als je er even bij stilstaat, maar ik stond daar op dat moment niet bij stil. Uiteindelijk nam ik niet eens de bewuste foto, het kwam niet goed uit, maar toch beschouwde ik dat wel als een fout. Nou zou ik zelf geen compromitterende foto's verspreiden, maar dat doet niet ter sprake. Dat kan de rest niet weten, dus zoiets behoor je gewoon niet te doen. Beroepsfatsoen zeg maar. Dus toen had ik weer iets geleerd.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
HunterPro schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:37:
lijkt me ook niet zo gek dat je een 'nee' krijgt als je met z'n tweeën on-stage wilt op een overvol podium... dat werkt gewoon geheel niet. Maar een stagemanager met een ruggegraat is inderdaad wel handig. Ik heb ook graag een aanwezige stagemanager die zeker is van z'n zaak en zich ook met zoveel mogelijk dingen bemoeit. Mensen met 0.03 clue heb je geen bal aan hierin. En helaas heb je zowel eikelige fotografen als stagemanagers af en toe :)
We wilden er ook niet tegelijk op, maar we kwamen gewoon tegelijk aan gelopen :) That's all :) En daarna werden wij geweigerd simpelweg omdat er daarvoor al veel te veel werd "geschoten".

Enne Jumpstart, iedereen leert he ;) Ik zou er in eerste instantie ook niet dírect bij hebben nagedacht, en zo leer je gewoon van elkaar :) Er is niet zomaar een handboek wat je kan lezen, en dan weet je alles. Was het maar zo :)

[ Voor 16% gewijzigd door neographikal op 08-11-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
waar ik me in deze altijd over verbaas, is dat die organisaties allerlei van die partysite fotografen op het podium toe laten. huur gewoon 1 of 2 fotografen in - en als je als organisatie geen smaak hebt, desnoods van die hobbybobjes die het voor een appel en een ei doen - en laat verder alleen fotografen met een nvj-perskaart toe (die kunnen je nog publiciteit geven waar je wat aan hebt).

de doelgroep voor al die partysite foto's lijken mij gewoon de bezoekers die zichzelf terug willen zien en verder niets. laat ze dus ook alleen het publiek fotograferen en meer niet.

maar ik moet wel zeggen dat ik de dancewereld niet ken en dat wanneer ik die "regels van het vak" hier zo lees, dat dat maar goed is ook. wanneer mensen mij inhuren bepaal ik wat en hoe ik fotografeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lateef schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:27:
waar ik me in deze altijd over verbaas, is dat die organisaties allerlei van die partysite fotografen op het podium toe laten. huur gewoon 1 of 2 fotografen in - en als je als organisatie geen smaak hebt, desnoods van die hobbybobjes die het voor een appel en een ei doen - en laat verder alleen fotografen met een nvj-perskaart toe (die kunnen je nog publiciteit geven waar je wat aan hebt).

de doelgroep voor al die partysite foto's lijken mij gewoon de bezoekers die zichzelf terug willen zien en verder niets. laat ze dus ook alleen het publiek fotograferen en meer niet.
Als eerste moet je onderscheid maken tussen 2 groepen:

Allereerst de (door sommigen als denigrerende generalisatie gebruikte omschrijving) Partyflock fotografen, de fotografen die schieten voor PartyFlock, Love2Party, Superfeesten enz. die dus vooral schieten voor de bezoekers die zichzelf graag terug willen zien op de foto's na het feest. Dit is meer het kiekjes gebied dan echt fotograferen. Daar is op zich iets mis mee, dat vindt de doelgroep niet erg. Helaas is het wel zo dat vooral uit deze groep een aantal fotografen komt die het verpest voor de rest door onprofessioneel gedrag.

Daartegenover staan de fotografen die freelance danwel in opdracht schieten voor tijdschriften, artiesten en/of de organisatie zelf. Die kunnen niet aan komen zetten met kiekjes, want de opdrachtgevers verwachten wèl kwaliteitswerk. In vergelijking met de eerste groep gaan deze fotografen er over het algemeen (veel) serieuzer mee om.

Verder: Zoals iedere beetje ervaren partyfotograaf kan vertellen: Party fotografie is een apparte tak van sport. Iemand die fijn een NVJ perskaart heeft, maar geen party fotografie ervaring, riskeert dat 'ie de eerste keer snoeihard onderuit gaat. Er is geen boek waar je dit even leert.
maar ik moet wel zeggen dat ik de dancewereld niet ken en dat wanneer ik die "regels van het vak" hier zo lees, dat dat maar goed is ook. wanneer mensen mij inhuren bepaal ik wat en hoe ik fotografeer.
Wat is er mis met "wij willen [als organisatie] graag een mix van overzichtsfoto's, sfeerplaten met de laser- en licht effecten, een beetje mensenfoto's/portretten en veel foto's van de artiesten zelf" ? (om maar even wat te noemen?) Niemand zal zeggen dat jij op ISO zus met focal length zo moet schieten hoor. Dingen als "niet teveel mensen tegelijk op het podium" "niet blijven rondhangen op het podium" "geen stiekeme foto's maken backstage" "niet op de DJ tafel leunen" en "niet recht in het gezicht van de artiest flitsen" zouden je toch niet moeten beperken in jou creativiteit, wel ?

[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 08-11-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
JumpStart schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:52:
Als eerste moet je onderscheid maken tussen 2 groepen:
datzelfde onderscheid maakte ik ook. en die eerste groep - die toch wel een bepaalde toegevoegde waarde voor zo'n evenement heeft - moet je naar mijn mening niet backstage en op het podium toe laten.

wat betreft (freelance)fotografen voor tijdschriften (ed) lijkt het mij dat die allemaal wel een perskaart hebben. het lijkt mij iig heel onverstandig om die niet te hebben. verder noemde ik zelf ook de fotografen die in dienst werken voor de organisatie zelf en inderdaad, voor de artiesten zelf moet je wellicht ook wel fotografen toe laten. dat zijn - over het algemeen - allemaal professionals en die zullen wel weten wat wel en niet kan.
Wat is er mis met "wij willen [als organisatie] graag een mix van overzichtsfoto's, sfeerplaten met de laser- en licht effecten, een beetje mensenfoto's/portretten en veel foto's van de artiesten zelf" ? (om maar even wat te noemen?) Niemand zal zeggen dat jij op ISO zus met focal length zo moet schieten hoor. Dingen als "niet teveel mensen tegelijk op het podium" "niet blijven rondhangen op het podium" "geen stiekeme foto's maken backstage" "niet op de DJ tafel leunen" en "niet recht in het gezicht van de artiest flitsen" zouden je toch niet moeten beperken in jou creativiteit, wel ?
nou ja, sommige dingen zijn inderdaad niet zo gepast, maar iets als "geen foto's backstage" zou voor mij echt geen optie zijn. maar wellicht heeft dat ook te maken met de voorwaarden waarmee ik fotografeer. ik fotografeer bijv. weleens jazzevenementjes in opdracht en dan krijgt de opdrachtgever de foto's en alle rechten (behalve om ze aan derden door te verkopen en de auteursrechten blijven natuurlijk altijd bij mij). wat zij vervolgens met die foto's doen, moeten ze helemaal zelf weten. Aangezien ik de foto's in opdracht maak en geen toestemming vraag om ze zelf te publiceren, mag ik dat volgens de wet niet en doe ik dat dus ook niet om eventueel gezanik te voorkomen. maar ik fotografeer wel backstage, redelijk veel zelfs, want dat zijn - zeker op lange termijn - naar mijn mening toch de leukste dingen om terug te zien.

maar dit is allemaal slechts mijn mening en zoals ik al zei; met fotografie in de dancewereld heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

lateef schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:48:
[...]

nou ja, sommige dingen zijn inderdaad niet zo gepast, maar iets als "geen foto's backstage" zou voor mij echt geen optie zijn. maar wellicht heeft dat ook te maken met de voorwaarden waarmee ik fotografeer. ik fotografeer bijv. weleens jazzevenementjes in opdracht en dan krijgt de opdrachtgever de foto's en alle rechten

[...]
Ok, laat ik het dan even nuanceren: Je behoort backstage, wat in feite dus niet publiek/openbaar is, niet zonder medeweten, dus niet heimelijk, te fotograferen. Wanneer een artiest op het podium staat dan staat hij/zij daar in de wetenschap dat 'ie op de plaat vastgelegd kan worden. Dat is onderdeel van optreden. In publieke functie mag je geen bezwaar hebben tegen gefotografeerd worden.

Backstage is daarmee vergeleken een andere situatie: dat is géén onderdeel van een optreden maar in principe prive/niet publiek. Backstage foto's maken kan/mag op zich wel, zolang dat compleet duidelijk is naar iedereen die op de foto kan komen. Op die manier heeft iedereen dan gelegenheid heeft om te zeggen "Nee dank je, ik wil niet op de foto.".

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 08-11-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wel geinig om te lezen. Zelf heb ik het princiepe dat ik geen enkele BN-er op de foto zet als ik niet door hem of haar gevraagt word. Heb bijv es op een feestje in't Paard opeens Dinant Woesthoff achter me zien opduiken on stage. Heb hem daar lekker laten staan, geen enkel woord uitgewisseld. En zo waren er meerdere. Naar mijn idee moet er ook een plek zijn waar ze zich veilig voelen. Je moet ze vertrouwen kunnen geven. Als jij foto's van ze gaat maken dan schaad je hun vertrouwen. Terwijl je dat vertrouwen juist nodig hebt om in de toekomst foto's van ze te maken.

@ Floris;
'k Ben nog niet gigantisch lang bezig met deze tak van fotografie. Maar heb in zeer korte tijd behoorlijk wat geleerd. Het ergste vond ik dat ik als "beginneling" fotografen van de organisatie zelf tips gaf, terwijl die gewoon in de wind geslagen werden! Dansen op de tafels waar de draaitafels stonden had deze fotograaf al eens gedaan melde hij mij... Ook had hij fel gekleurde kleren aan en bloemetjes aan z'n bril. Kan me voorstellen dat dat bij people shots werkt, maar op een podium bij een DJ? Hell, ik houd zelfs nog rekening met m'n kleding die ik aantrek als ik ga schieten on stage! Zo min mogelijk opvallen, geen lichte/felle kleuren dus.

'k Heb stagemanagers meegemaakt die compact cammies van het podium aftrekken als je aan komt lopen met opgetuigde cam. Relaxt uiteraard! Paar foto's knallen en hopsa weer weg.
Terwijl je op een ander podium je keurig wacht op je moment dat de ene fotograaf van't podium af is, en jij kan, om na 2 min een moment suprême te hebben terwijl er op dat moment opeens een andere fotograaf in je beeld duikt :X

Maar da's denk ik het nadeel van de grotere feesten. Veel mensen die het juist daar willen proberen, terwijl je op de kleinere (lokale) feesten heel weinig fotografen ziet. Laat mij daar nog maar lekker oefenen met bout licht, dan heb ik het alleen maar makkelijker als ik es op uitnodiging op een groter feest ben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
In vergelijking met de eerste groep gaan deze fotografen er over het algemeen (veel) serieuzer mee om.
Dat vind ik nog wel het belangrijkste van allemaal. Het niet verpesten voor anderen en niemand in de weg lopen is wat mij betreft belangrijker dan het resultaat dat je op zo'n avond bereikt.
julius schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:34:
Ook had hij fel gekleurde kleren aan en bloemetjes aan z'n bril.
Dat is echt fout! :+ Ik ben bij voorkeur ook neutraal (zwart) gekleed. Verder ben ik als de dood dat er iets mis gaat op een feest, dus je zal mij nooit op een kabel zien stappen of tegen een versterker/draaitafel aan zien leunen. De reputatie van de DJ/Band/Organisatie staat in wezen ook op het spel. Veel mensen zullen dat niet doorhebben dat het door jouw onhandigheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het gaat om de artiest, dus die moet opvallen. Zelf moet je zo onopvallend mogelijk aanwezig zijn.

Daarnaast heb ik gemerkt dat ik de afgelopen maanden nog veel meer om me heen kijk dan dat ik voorheen al deed. Mijn huidige bijbaan bestaat al uit kijken kijken en nog eens kijken. Nu is het niet alleen kijken mensen, maar ook meer naar mooie composities, acties, of je niet in de weg staat en of je niet bij iets risicovols staat wat je kan omstoten of iets ergers kan veroorzaken, etc etc. M'n zintuigen staan behoorlijk op scherp. Highlights aanvoelen van de muziek, kijken naar wat de LJ/VJ doet.

Van verschillende mensen weet ik dat ze betaald schieten, maar vroeg me af wie hier nog meer betaald bezig is?
• Floris
• RepSLET
• patricksavalle
• HunterPro

Bij mij zelf beginnen de betaalde opdrachtjes zo voor en na binnen te rollen. Maar ik wil me nog niet in bovenstaande lijst plaatsen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Om misverstanden te voorkomen; betaald partyfoto's schieten betekent niet dat we er rijk van worden want sterker nog, de meeste hebben er nog een full-time baan naast.

Om een indicatie te geven :
- ID&T betaald redelijk matig met zo'n 200+ euro per feest
- De kleinere clubs zitten rond de 75 tot 150 euro per feest
Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Persoonlijk zijn overheidsinstanties financieel gezien de best betaalde opdrachtgevers, maar dit heeft dan weer wat minder met echte party's te maken.

Dus niet allemaal denken dat we onwijs rijk zijn (misschien ook omdat we met dure gear rondlopen), want dat is vaak niet zo.

Geld mag wat mij betreft ook nooit de motivatie zijn. Wat ik al eens eerder heb aangegeven in dit topic is dat ik m'n kosten er zowiezo uit wil halen tijdens een shoot. Heel soms nog doe ik iets omdat ik het leuk vind om te doen, maar dan nog..... het moet wel goed geregeld zijn en men moet niet te moeilijk gaan doen, want anders krijg je alsnog een factuur (bij wijze van).

Dus.... het moraal van dit verhaal : Laat het geld niet de motivatie zijn, en doe iets omdat je het leuk vindt. Maar dit betekent dus niet dat je dan niet serieus hoeft te zijn of dat je je moet laten gebruiken.

Again... my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaringen met "partyfotografie" en de diverse organsaties zijn nog jong,
ben 'zo ongveeer 2 jaar geleden via de dicotheek waar ik werk erin gerold en na een aanschat van een "echte"digicam D70 maar wat meer gaan doen.
via dj's en kleinschalige organisatoren contacten in het horeca hier in mijn woonplaats met kleine regelmaat wat hapenings afgaande.

valt me dan wel weer op dat op de wat bekendere plekken zoals Lexion Hemkade het ineens stikt van de fotografen als ik zelf een keer aan het stappen ben, laat ik zeggen minimaal 4 stuks met dslr 300D met kitlens en enkele fotografen die zich met een compacter formaat canon rondflitsen.
ik houd mijzelf dan ook niet tegen om even een praatje aan te gaan en wat me opvalt is dat 3/4 dan wat opschepperig antwoord over hun doen en laten met fotografie..

Ik zal het punt wel missen dat in een zaal met enkele 100en mensen 4 tot 6 fotografen lopen en rond staan te flitsen niet erg overdreven is?
Ikzelf betrap me er wel eens op dat ik mijzelf opwind over het feit dat ik rond sta te kijken in een zaal naar een leuke shot; onderwerp, achtergrond(verlichting) DOF en dat die shot word verstoor omdat er een hupselaar met digicammetje formaat sigarettepak diege al op de foto zet, dan gaat mij de kick om hun goed op de foto te zetten echt weg.

Ik weet en begrijp ook dat ik een beginnenling ben maar ik zie ook wel dat sommige shots de tijd nodig hebben en de diverse zaken zoals on stage time, dj's, organisatie meer ervaring hebben in jou aanwezigheid en vooral ook het in de weg lopen van hun ding.

snap dan zelf ook niet het punt van partyfotografie als ik steeds meer de hinderlijke aanweigheid zie van aandachtstrekkers met hun digicam die niet alles maar vooral iedereen op de foto willen zetten 3x op een avond hun batterijen moeten vervangen en vervolgens 1 week later hun foto's tervoorschijn toveren op een site waar hun hoster+gebruikersnaam inzitten en je vervolgens door meer foto's moet zoeken dan er mensen aanwezig waren om jou kiekje te vinden die kleiner en waziger is dan je gsm scherm

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

RepSLET schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:01:
Om misverstanden te voorkomen; betaald partyfoto's schieten betekent niet dat we er rijk van worden want sterker nog, de meeste hebben er nog een full-time baan naast.
Alleen als je erg goed bent kun je er wellicht van leven. Maar heb ook al gezien dat het wereldje toch best wel klein is. Als je een hoop wilt bereiken, moet je er behoorlijk wat voor over hebben en behoorlijk wat mazzel hebben. Mijn insteek is ook al vanaf het begin geweest dat ik dit voor de lol doe en als dat mogelijk is m'n onkosten eruit kan slepen. Of eerder, financiering van nieuwe spullen voor m'n hobby. Maar daarbij probeer ik wel kwa prijs met de markt mee te gaan. Ook afhankelijk van welke opdrachtgever het is, hoe vaak ik al geschoten heb voor ze en wat ze voor mij verder kunnen betekenen.
Dus niet allemaal denken dat we onwijs rijk zijn (misschien ook omdat we met dure gear rondlopen), want dat is vaak niet zo.
Ik ken verschillende mensen irl die in dit topic posten, ik weet ook wat ze er naast doen :D. 't Komt er op neer dat je het vooral moet doen uit "liefde", de lol die je er in hebt.
Dus.... het moraal van dit verhaal : Laat het geld niet de motivatie zijn, en doe iets omdat je het leuk vindt. Maar dit betekent dus niet dat je dan niet serieus hoeft te zijn of dat je je moet laten gebruiken.
Sta ik helemaal achter :)

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ook ik heb eindelijk mijn gear binnen!!!

EOS 20d, Canon 17-40 f4/L, Canon 70-200 f4/L, 2 filters voor de lenzen te beschermen, grip + extra accu en 1GB Extreme III CF cardje!

WOEI ik ben zo blij!!

Morgen het e.e.a. maar eens in mijn Lowepro stealth reporter 300 gaan laden en op naar de "Red bull full moon party". Dat feest word gehouden in de Rechter te Eindhoven en ik ken de eigenaar nogal goed. Denk dus niet "Wow die vent heeft net zijn gear en schiet voor Red Bull" want ik maak foto's voor de Rechter morgen en niet voor Red Bull. Ik ben van plan de 17-40 te gaan gebruiken icm een speedlight 420EX en omnibounce.

Daarnaast denk ik dat ik de zonnekap op de 17-40 schroef, zodat ik minder "last" heb van lichten die in mijn lens schijnen.. Is dat een goed idee trouwens?

p.s. zie net in mijn profiel dat dit mijn 1000ste bericht is :D

[ Voor 8% gewijzigd door xces op 10-11-2005 09:01 ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:58:
EOS 20d, Canon 17-40 f4/L, Canon 70-200 f4/L, 2 filters voor de lenzen te beschermen, grip + extra accu en 1GB Extreme III CF cardje!

WOEI ik ben zo blij!!

Daarnaast denk ik dat ik de zonnekap op de 17-40 schroef, zodat ik minder "last" heb van lichten die in mijn lens schijnen.. Is dat een goed idee trouwens?

p.s. zie net in mijn profiel dat dit mijn 1000ste bericht is :D
Is dit een nieuw-setje? Ik mis eigenlijk het bereik rond de 50mm?
Op de 17-40 kun je uiteraard meerdere kappen leveren. Note dat de meegeleverde kap voor een FF sensor is en dat je ook een kap kunt kopen welke beter op de 1.6x aansluit.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:58:
Morgen het e.e.a. maar eens in mijn Lowepro stealth reporter 300 gaan laden en op naar de "Red bull full moon party". Dat feest word gehouden in de Rechter te Eindhoven en ik ken de eigenaar nogal goed. Denk dus niet "Wow die vent heeft net zijn gear en schiet voor Red Bull" want ik maak foto's voor de Rechter morgen en niet voor Red Bull. Ik ben van plan de 17-40 te gaan gebruiken icm een speedlight 420EX en omnibounce.
De Rechter is wel een gave tent in Eindhoven, maar volgens mij best wel moeilijk om mooi op de foto te krijgen. Het heeft nogal een industrie-achtige sfeer (althans, de laatste keer dat ik er was). Ik ben benieuwd naar je foto's!

Overigens is het gebrek aan 50mm niet echt een gemis als je t/m 40mm en vanaf 70mm voorzien bent. Het verschil 40mm -> 50mm is een stap naar voren, het verschil 70mm -> 50mm is een stap naar achteren :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• HunterPro
  • Niet online
laat je filters maar thuis. Die verdubbelen je kans op beslaan van je lenzen, en geven je ook nog een enorm dikke kans op flares. Niet echt fijn.

• xces

xces

To got or not to got..

@twixx: jep dit is een compleet nieuwe set. Gekocht bij foto hamann in Eindhoven (woensel) zeer nette prijzen.

@garyu: ik heb inderdaad expres besloten om 50mm even te laten liggen (bijv. de 50mm f/1.8). 50mm (ook al is ie lichtsterk) is 90mm op 1.6 factor, en dus weinig wide-angle voor in de kroeg. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de foto's omdat het de eerste keer is dat ik foto's maak met een 20d en dan meteen in low-light.

@hunterpro: Bedankt voor de tip, maar ik had gehoopt dat ze mijn (dure) lenzen zouden beschermen...

• neographikal
  • Niet online
xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:44:

@hunterpro: Bedankt voor de tip, maar ik had gehoopt dat ze mijn (dure) lenzen zouden beschermen...
Dat doen ze ook, én ze zorgen ervoor dat je 17-40 weathersealed is, maar doordat ze niet al het licht doorlaten loop je het risico dat er flares ontstaan door het extreme contrast. Hoewel ik moet bekennen dat ik er nog nooit last van heb gehad met het schieten op feesten en ik het er altijd fijn op laat zitten.

Als je nl. ziet hoe vies/vet/vuil je filter wordt, dat wil ik in ieder geval niet op mijn lens hebben. Zorg wel dat je multicoated filters hebt, maargoed dat is sowieso een aanrader bij dit soort dure lenzen :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:44:
@twixx: jep dit is een compleet nieuwe set. Gekocht bij foto hamann in Eindhoven (woensel) zeer nette prijzen.

@garyu: ik heb inderdaad expres besloten om 50mm even te laten liggen (bijv. de 50mm f/1.8). 50mm (ook al is ie lichtsterk) is 90mm op 1.6 factor, en dus weinig wide-angle voor in de kroeg. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de foto's omdat het de eerste keer is dat ik foto's maak met een 20d en dan meteen in low-light.

De 50 mm f/1,8 Mk II heb je al voor nog net geen €80 (nog zonder verzendkosten). Je hebt een 20D en een 17-40L aangeschaft, wat is dan dat "kleine" bedrag nog? Je zal er echt geen buil aan vallen.

(Oh, en 50 mm x 1,6 is 80 mm, geen 90 :Y) )

Je doet er trouwens verstandig aan om de zonnekap op je lens te zetten, want dat biedt ook enige mate van bescherming van je front element. Al zal dat bij wide angle objectieven minder nuttig zijn.

• xces

xces

To got or not to got..

@jumpstart: Foutje, bedankt :)

Zoals ik ook al zei ga ik ook schieten met mijn zonnekap, om vervelende lichtinval uit te sluiten en om mijn element een beetje te beschermen. Ik moet eerst even kijken hoe goed ik uit de voeten kom met deze lenzen, ik weet nog niet of ik de 50 prime ga missen, en wil hem niet kopen om hem vervolgens in de kast te laten liggen...

wow, ik zie net dat de 20d body bij Foto ammann te Eindhoven voor 1129 euro van eigenaar wisselt.

[ Voor 16% gewijzigd door xces op 10-11-2005 12:16 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, en om je een idee te geven:

Tiffen UV Protection filter op een Tamron 28-75 mm f/2,8 XR Di (en dat weer op een Canon 10D)

Crop uit een 50% resize, op de boulevard van Scheveningen:

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/Tiffen_UV_Protector_filter_flaring.jpg

Resize (van 2048 breed naar 600 breed), zelfde camera/lens/filter config:
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/Tiffen_UV_Protector_filter_flaring_v2.jpg

Bij deze 2e foto dient opgemerkt te worden dat het zeer waarschijnlijk is dat ik ook zonder de UV protection filter wel wat aan flare gehad zou hebben...

Smaak is iets persoonlijks, maar ik vind flaring in vrijwel alle gevallen niet erg, soms geeft het juist wat extra's. Zie http://www.strikerz.net/~...D/DV2k5/IMG_5194_1024.jpg bijvoorbeeld.

• HunterPro
  • Niet online
als je buiten in de regen loopt is het trouwens niet handig om je zonnekap op je cam te hebben als je er niet over nadenkt. Als je omhoog fotografeert creeer je je eigen zwembadje :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:12:
wow, ik zie net dat de 20d body bij Foto ammann te Eindhoven voor 1129 euro van eigenaar wisselt.
offtopic:
Daar is de cashback gemakshalve al bijgerekend.. Amman-prijs is 1279 euro :(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

HunterPro schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:20:
als je buiten in de regen loopt is het trouwens niet handig om je zonnekap op je cam te hebben als je er niet over nadenkt. Als je omhoog fotografeert creeer je je eigen zwembadje :)
Ja en nee. Een zonnekap is, bij gewoon voor je uit fotograferen, ook een prima regenkap. Zeker bij telelenzen waarbij de zonnekap flink uitsteekt :Y)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:58:
[...]
Dat doen ze ook, én ze zorgen ervoor dat je 17-40 weathersealed is, maar doordat ze niet al het licht doorlaten loop je het risico dat er flares ontstaan door het extreme contrast. Hoewel ik moet bekennen dat ik er nog nooit last van heb gehad met het schieten op feesten en ik het er altijd fijn op laat zitten.
Dat het enige minpuntje voor mij aan dit objectief, het frontelement beweegt bij zoomen. Denk wel dat ik hem weer ga kopen maar zonder filter en met de 1.6x zonnekap (EW83DII).

Afbeeldingslocatie: http://www.leicher.nl/got/17_40_EW83DII_EW83E.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• neographikal
  • Niet online
twixx schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:48:
[...]

Dat het enige minpuntje voor mij aan dit objectief, het frontelement beweegt bij zoomen. Denk wel dat ik hem weer ga kopen maar zonder filter en met de 1.6x zonnekap (EW83DII).

[afbeelding]
Tja maar ook een 24-70 of een 24-105 doen dat gewoon. De 17-40 blijft gewoon even lang, alleen beweegt tie vóór het filter wat mee. En die digitale zonnekap is wel behoorlijk wat kleiner zeg :o Die normale is echt huge-ass 8)7

• xces

xces

To got or not to got..

ehh neo, de digitale (1.6) is de grote. Standaard zit er de kleine bij.

• GerardHenninger
xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:56:
Ik denk dat hij het heeft over de diameter :)

• neographikal
  • Niet online
xces schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:56:
Ik heb het dus over de breedte inderdaad, die "analoge" kap is écht heel groot :X Misschien toch maar eens die andere kap erbij halen, maar ik vind €25,- voor een achtelijk stukje plastic nogal veel. Maarja, je moet wat 8)7

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik werk mét zonnekap en mét filters.

En dat de zonnekap in de regen een zwembadje veroorzaakt vind ik nogal extreem. Als het zo hard regent dan bevind mijn cam zich op drogere plaatsen :).

[ Voor 56% gewijzigd door jules op 12-11-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wie kan er EN goed foto's maken EN is zaterdag (morgen) vrij. Julius en ik kunnen beide niet..... dus misschien een andere fotograaf? Opdracht voor Silly Symphonies.

Let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
morgen lekker naar i love techno kiekjes maken!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

GerardHenninger schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:
Wie kan er EN goed foto's maken EN is zaterdag (morgen) vrij. Julius en ik kunnen beide niet..... dus misschien een andere fotograaf? Opdracht voor Silly Symphonies.

Let me know
:w

Mail staat in m'n profiel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:03:
[...]

Joh ?

Check je mail maar dan :)

Als het wat wordt..... dan wil ik je D200 even een keertje vasthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Remy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:03:
[...]

Ben benieuwd wat je ervan vindt Remy, is weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GerardHenninger schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:

Let me know
pfff, word het een vraag en aanbod hier ofzo :p

ps Remy, als je gaat, good luck. Ze weten daar wel wat ze willen iig :). Nog een tip, schiet alleen landscape als ze bij hen op de site gaan. Portrait foto's worden flink geschaald.

[ Voor 36% gewijzigd door jules op 12-11-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

nog laatste tips als ik vanavond op stap ga met mijn nieuwe gear (zie sig) ik ben van plan om alles op auto te gaan schieten, puur om zo veel mogelijk goede foto's eruit te halen..

Ik ga met mijn 20D, 17-40 en 420EX schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xces schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:25:
nog laatste tips als ik vanavond op stap ga met mijn nieuwe gear (zie sig) ik ben van plan om alles op auto te gaan schieten, puur om zo veel mogelijk goede foto's eruit te halen..

Ik ga met mijn 20D, 17-40 en 420EX schieten
Als je het qua CF capaciteit (image tank anyone?) kan trekken, schiet dan RAW. Het geeft je dan beter de gelegenheid om, waar nodig, achteraf nog een paar EV bij te trekken. Geen overbodige luxe als je nog niet zeker bent van / bekend bent met je nieuwe cam.

Verder is voor partyshots met flitser de M stand veruit de beste. Als je genoeg omgevingslicht hebt om niet te hoeven flitsen, dan vind ik persoonlijk Av erg fijn. Alles tot 1/40e moet uit de hand scherp genoeg lukken meestal.

[ Voor 30% gewijzigd door JumpStart op 12-11-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

shit die instellingen ga ik niet meer redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
xces schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:21:
shit die instellingen ga ik niet meer redden ;)
Gevalletje van al teveel voorgedronken... >:)
Als je flitst kun je langere sluitertijden gebruiken om wat meer sfeer op de foto te krijgen. Die flits (rear sync) bevriest het beeld toch wel. Gewoon oneindig uitproberen, aan je apparatuur zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
1. niet zuipen wanneer je gaan fotograferen
2. je kan zelfs op 1/5de prima schieten met flits op 50mm
en de belangrijkste: oefenen oefenen oefenen

en _niet_ op de automaat schieten, je vernaggelt in 80% van de gevallen de sfeer in je platen. schiet desnoods AV tenzij die onder de 1/2de duikt of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteravond een A95 van iemand vastgepakt... "zet hem es op 1/8e F4 op een zo hoog mogelijke iso met flister aan?" (vroeg ik aan de eigenaar), klats, overbelicht en verre van sfeer... geef mij m'n D70 maar hoor :Y). Was wel jammer, m'n charmante poging om 2 dames mooi op de foto te zetten strande bijna onmiddelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Wat ik zo op de cam kon zien is het allemaal wel (zeer) goed gelukt.

Ik begon met CF rear sync aan en de rest op full auto in een leuk klein kroegje genaamd D-Light. Een typische tent waar ze niet moeilijk doen over wat mindere foto's. Toch geen slechte foto's maar het waren inderdaad enkel en alleen headshots met weinig sfeer.

+/- 25 foto's verder (in de Rechter) toch maar op manual gezet maar hier kreeg ik geen goede resultaten mee (de tent was vol en dan bedoel ik niet met mensen maar met rook) Ik zwaar balend wat andere "modi" uitgeprobeert tot ik inderdaad bij "AV" uitkwam. Zoals gezegd heb ik geschoten met een 17-40 f/4 dus lager dan f/4 kwam die niet. Dan de camera maar zelf laten bepalen hoe lang de sluitertijd moet zijn.

Ik denk dat het resultaat er wel mag wezen, alhoewel ik misschien soms wat meer sfeer had willen hebben in de foto's en daarnaast ook wel wat meer "Bokeh", weet alleen nog niet waar dat aan ligt, heb toch op AV geschoten.

Als ik straks de foto's heb geupload zal ik de beste 4 er uitzoeken en in dit topic plaatsen voor kritiek, tips etc.

Settings van de meeste platen:
- ISO 1600
- CF Fash op Second curtain
- AEB stond de hele tijd op -1 (kreeg deze niet op 0?)
- Evaluative meting, denk nu dat partial misschien beter was geweest

En hier nog wat random quotes die ik deze avond heb gehoord:
Licht Jockey in de Rechter: Als je minder rook wilt dan moet je het maar zeggen he!?
Willekeurige gozer 1: Wat krijg je van me?
Willekeurige gozer 2: Voor welk blad fotografeer je?
Willekeurige gozer 3: Jezus wat een takkegroot toestel heb jij.
Willekeurige meid 1: So, dat is denk ik de mooiste foto die er ooit van me is gemaakt in een kroeg.

Altijd leuk om dit soort opmerkingen te horen :)

p.s. AEB staat op -1 en kan dit niet veranderen.. Hij gaat in het menu van -2 tot 1 en krijg hem onmogelijk op 0.

offtopic:
Ik ga dus echt niet drinken als ik ergens schiet. Buiten het feit dat ik dat zwaar onprofessioneel vind overkomen moest ik ook rijden en heb ik wel gear bij van 3k...

[ Voor 21% gewijzigd door xces op 12-11-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xces schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:30:[...]
p.s. AEB staat op -1 en kan dit niet veranderen.. Hij gaat in het menu van -2 tot 1 en krijg hem onmogelijk op 0.
[...]
Auto Exposure Bracketing is dat je 3 foto's kan maken met verschillende belichtingscompensatie. Het middelpunt van die 3 waardes is altijd je ingestelde belichtingscompensatie. Dus AEB met rust laten (die staat nu uit als er 1 blokje in plaats van 3 staat) en in Av, Tv of P mode even de cam laten focussen en aan het grote wiel draaien om de belichtingscompensatie op 0 EV te zetten.

Schieten op -1 EV belichtingscompensatie is trouwens helemaal niet zo'n slecht idee, want daarmee worden je foto's donkerder. Nou ja, dat is het vaak ook in cafés en clubs. Op 0 EV schieten levert je dan platen op die te licht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Uit de hele shoot (200+ foto's) zijn er dus 9 die ik jullie graag wil laten zien en waar ik zelf een mening over heb. De foto's zijn clickable voor een groter (640px breed) plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_002.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_003.jpg

Foto 1 en 2:
De eerste twee foto's op manual geschoten in de Rechter. Tijdens het nemen van de foto zag ik op de display duidelijk de rook. Achteraf valt de rook wel mee omdat auto-levels veel verbeterde aan de foto.

Foto 3:
Een vriendin van mijn vriendin (dus eigenlijk een vage kennis) die voorbij kwam gelopen op stratumseind.

Afbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_004.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_005.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_006.jpg

Foto 4:
De portier wees me erop dat er een vuurspuwer buiten stond. Wat doe je dan? Geen settings gaan verzetten maar gewoon schieten.. Volgens mij stonden de settings nog op auto. Heb er zelfs een foto tussenzitten waar je de walmen op ziet (van de hitte).

Foto 5:
Promo meisjes zijn O+ , want ze willen graag op de foto :)

Foto 6:
Bij deze foto is me achteraf heel erg opgevallen dat ik op de knapste focuste. Ben er alleen nog niet uit of dat slecht is ja of nee...

Afbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_007.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_008.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/tn_009.jpg

Foto 7 & 9:
In een andere zaak (D-Light) genomen. Denk toch dat de sfeer (ondanks de flitser) goed te zien is.

Foto 8:
Een van de betere foto's in de Rechter. Mooie meiden, mooie ogen, goed gelukte foto!

Anyway, de hele shoot zal straks (nadat ik heb gegeten) op http://www.derechter.com/photos/ worden gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
sfeer is leuk, maar een hitrate van minder dan 4% is natuurlijk wel weer de andere kant van digitale fotografie ;) probeer daar aan te werken. Probeer ook meer je best te doen je onderwerp boeiend in beeld te brengen. Koppensnellen is niet superlastig en vaak gebaseerd op een trucje. Zodra je jezelf gaat uitdagen qua fotografie kom je pas echt op lastige dingen en dat maakt het geheel een stuk leuker. Fotograferen met een vriend die al langer meeloopt is daarom ook erg leuk. 'Als die shot je lukt ben je knap.' *klik* en hebbes. Door dat soort uitdaginkjes leer je erg snel. Belangrijk is ook te weten wát je gedaan hebt, en voor jezelf de conclusie trekken waarom de foto niet is wat het moest zijn.

Ralph: if you're reading this: will I see you tonight? If you're there, please take my lens with you. I might need it tonight! :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 12-11-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Eyz hunter, ik heb denk ik toch wel een hitrate van minimaal 86% hoor... Dit zijn slechts de foto's waar ik mee probeerde te laten zien wat ik voor shots maak. Nogmaals, ik ben nu de foto's aan het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xces schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:35:
Uit de hele shoot (200+ foto's) zijn er dus 9 die ik jullie graag wil laten zien en waar ik zelf een mening over heb. De foto's zijn clickable voor een groter (640px breed) plaatje.

[...]

Foto 7 & 9:
In een andere zaak (D-Light) genomen. Denk toch dat de sfeer (ondanks de flitser) goed te zien is.

Foto 8:
Een van de betere foto's in de Rechter. Mooie meiden, mooie ogen, goed gelukte foto!

Anyway, de hele shoot zal straks (nadat ik heb gegeten) op http://www.derechter.com/photos/ worden gezet...
Foto 7 is, want betreft belichting in ieder geval, erg goed gelukt. Je hebt een juiste hoeveelheid omgevingslicht weten te vangen en de flitser deed de rest voor de voorgrond. Jammer jammer jammer dat je het hoofd van de zangeres vooraan eraf gehakt hebt. De sfeer is goed te proeven, al is het in foto 9 iets tè licht naar mijn smaak. Ook hier had je (maar ik weet niet of je al op 17 mm zat) iets meer ruimte mogen geven, niet met een denkbeeldige bijl ledematen afhakken.

Suggestie/tip voor de volgende keer als je in D-light bent, of waar dan ook met een lichtgekleurd plafond dat niet al te hoog is: Zet de kop van je 420EX rechtop, of 1 klik naar voren, zodat je via het plafond uitlicht (bouncen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
waarom zou je rear curtain sync flitsen?
dan kan je het moment toch helemaal niet timen? vooral met sluitertijden van 1/5e ofzo.
ik zou juist eerst flitsen, je onderwerp bevriezen en vervolgens de lens open laten om nog wat gekleurd omgevingslicht te vangen.

Misschien dat het met niet-actie foto's wel werkt, maar geeft het een mooier effect ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

abrakadaver schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:49:
waarom zou je rear curtain sync flitsen?
dan kan je het moment toch helemaal niet timen? vooral met sluitertijden van 1/5e ofzo.
ik zou juist eerst flitsen, je onderwerp bevriezen en vervolgens de lens open laten om nog wat gekleurd omgevingslicht te vangen.

Misschien dat het met niet-actie foto's wel werkt, maar geeft het een mooier effect ofzo?
Front (of first) curtain syncen betekent dat bewegingen na de flits nog zichtbaar kunnen zijn. Dan krijg je dat bewegingen als het ware vooruit gegooid worden: een bewegende arm heeft dan blurr voor de arm uitlopend. Rear (of second) curtain syncen betekent dat bewegingen sporen trekken. De blurr volgt de beweging, wat er natuurlijker uit ziet.

Bovendien, de mensen die je fotografeert verwachten na de flits klaar te zijn. Second Curtain is dus ook daar beter, want ze poseren meestal tot ze de flits gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@jumpstart bedankt voor je mening! Foto 9 was nogal moeilijk omdat ze (wat ook te zien is op de foto) achterin de zaak een rij van een stuk of 20 van die felle lampen hebben die de DJ op dat moment op "strobe" had staan. De timing was echt moeilijk! Maar goed, de foto's staan inmiddels online voor de lieve hebbers.

p.s. is het dan niet slimmer om altijd rear curtain te flitsen?

[ Voor 13% gewijzigd door xces op 12-11-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JumpStart schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:57:
[...]

Front (of first) curtain syncen betekent dat bewegingen na de flits nog zichtbaar kunnen zijn. Dan krijg je dat bewegingen als het ware vooruit gegooid worden: een bewegende arm heeft dan blurr voor de arm uitlopend. Rear (of second) curtain syncen betekent dat bewegingen sporen trekken. De blurr volgt de beweging, wat er natuurlijker uit ziet.

Bovendien, de mensen die je fotografeert verwachten na de flits klaar te zijn. Second Curtain is dus ook daar beter, want ze poseren meestal tot ze de flits gezien hebben.
Je beseft wel dat je TTL er een preflash uit gooit vóór de rearsync flits he ;) *kleine flits* Hey foto is genomen, aandacht verslapt *KLATS* En dan is 1/5de seconde lang, heel lang :)

Ik flits altijd zonder rearsync, ik was er niet kapot van. En de onscherpte hou je toch wel, of je het nou voorwaarts of achterwaarts doet :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 12-11-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

neographikal schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:58:
[...]

Je beseft wel dat je TTL er een preflash uit gooit vóór de rearsync flits he ;) *kleine flits* Hey foto is genomen, aandacht verslapt *KLATS* En dan is 1/5de seconde lang, heel lang :)

Ik flits altijd zonder rearsync, ik was er niet kapot van. En de onscherpte hou je toch wel, of je het nou voorwaarts of achterwaarts doet :)
Maar ik ga dan normaalgesproken ook niet zo laag/lang in sluitertijd en ik schiet tot nu toe niet zo heel veel portretten/mensenfoto's. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorig weekend op 1/2e sec en ISO 1600 geschoten omdat het zo uber donker was. Onderwerp prima weten vast te leggen.

xces, je ziet duidelijk vooruitgang in sfeer in je foto's in vergelijking met het begin van de avond en het eind van de avond.

[ Voor 63% gewijzigd door jules op 12-11-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
JumpStart schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:57:
[...]

hmm ik ben niet echt overtuigd...
dat de bewegingssporen er natuurlijker uit zien is inderdaad waar...
maar als je beweging wil vastleggen (in mijn geval bijvoorbeeld een springende gitarist) met langere sluitertijd, zou je dus moeten gokken wanneer ie flitst.... (springende gitarist wil je natuurlijk op het hoogste punt, dus moet je bijv. 1/2seconde voor ie op het hoogste punt is afdrukken...) dus voor beweging is het niet echt ideaal lijkt me.
niet bewegende onderwerpen (portretten) maakt het niet zo veel uit, of de flits aan het begin of eind komt.

Ik hou wel van actiefoto's... dus ik blijf mooi first-curtain flitsen :)
misschien vanavond eens even een paar proberen met 2nd curtain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okay duidelijk weer te veel gelul en te weinig foto's...

Downtuned naar minder :) Ze staan in de temp-dir die regelmatig geleegd wordt, dus dan weten jullie dat vast :)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/temp/_F6N1206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/temp/_F6N1236.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/temp/_F6N1258.jpg

Dus show die pics!

[ Voor 44% gewijzigd door Floor-is op 12-11-2005 20:50 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Na vanavond, na vanavond :Y) Nu spulletjes aan het inpakken, maar man wat baal ik dat ik die Karachi Outpost nog niet heb. Maarja, niks aan te doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
gaat iedereen vanavond naar armin, of kom ik nog gotters tegen bij i love techno?

ohja foto's:

een oudje.
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/photoalbum/live/IMG_9222.jpg

floris, ik vind die 3e, 4e en 5e eigelijk niks.... jij weet inmiddels toch wel hoe je een artiest op de foto moet zetten ;)
3e saai licht, hard ingeflitst, mic voor z'n hoofd.
4e saai licht, onderwerp in het midden. ziet niet wat z'n hand doet. gekke bek is leuk, maar verder is het niet veel.
5e saai, scherpte imo verkeerd

ben beter van je gewend! veel beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@julius, thanx voor de complimenten! Wat bedoel je precies met aandacht? "Spelen" met het publiek? Ze lekker maken voor de foto zodat ze meer aandacht voor de cam hebben en er dus automatisch beter opstaan?

Nu heb ik gisteren dus op AV geschoten en de opdrachtgever was erg tevreden. Zeker in een tent zoals de Rechter vind ik het moeilijk om op manual te schieten, omdat je dan bijna continue je instellingen moet gaan wijzigen. De ene hoek is daar namelijk nog donkerder dan de andere. Verder heb ik in de Rechter bijna altijd met de flitser naar voren geflitst (met bounce erop natuurlijk) en in D-Light met de bounce schuin naar boven of zelfs helemaal naar boven.

Hier trouwens nog een pic die ik met een 70-200 f/4 heb gemaakt (ik wilde ff weten wat de range van dat ding was), dus het was ook mijn eerste en enigste shot met deze lens gister. Heb er wel ff autolevels overheen gegooid.
Afbeeldingslocatie: http://www.webunity.nl/upload/20d/1011/70_200.jpg

Vraag 1: Als er mensen zijn met dezelfde lens/cam combi, nog tips qua instellingen die ik kan gaan gebruiken bij partyshots? Denk aan flits compensatie, flits richting, welke stand en welke instellingen. Ik weet dat het puur afhankelijk is van de situatie, maar wil wel graag een kleine schop in de goede richting.

Vraag 2: De fotograaf waar ik de camera gekocht heb zij dat je met een (macro) ring light ook zeer gave foto's kunt maken van mensen.. Iemand ervaring mee?

Vraag 3: Mijn WB had ik gisteren op flash staan, maar ik merk dat bijna iedere foto in fotoshop een stuk lichter word als ik er autolevels overheen gooi. Is dat dan een foute keuze geweest?

Vraag 4: Over dat stappen met een andere fotograaf, is er iemand van jullie die in de buurt van Eindhoven woont en mij een keer mee wil nemen op sleeptouw, eventueel naar een event ozid? (of mee wil gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
xces schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:10:
Vraag 1:
flits compensatie op -1 1/3 of -2 meestal...
voor de echt wijde shots (ik heb geen 17-40 maar 24-70) inderdaad de omnibounce erop en recht naar voren flitsen. voor andere foto's richt ik meestal m'n flitser naar boven (natuurlijk zonder omnibounce). verder tussen de f/2.8 en f/4.0 qua diafragma. iso 800 of 400 als het licht het toelaat.

belichtingsinstellingen zijn niet zo heel cruciaal... timing is belangrijker... als je op de achtergrond van je portretje lasers/lichten wil dan moet je ook wachten tot die aan zijn, ook bij danseressen: wacht tot het licht goed valt.

Vraag 2: ringflitser is heel gaaf voor een gelijke belichting en de reflectie in de ogen is gaaf, bij partyshots weet ik niet of je er veel aan hebt. (en 't is duur!)

Vraag 3: Lichter worden door autolevels komt omdat de foto wat onderbelicht is en photoshop probeert er wat aan te doen dmv levels. Witbalans gaat puur over de kleurtemperatuur (dus warmer en koudere kleuren)

Vraag 4: Ik ben niet van omg. eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, met terugwerkende kracht dan, mezelf voor de leeuwen werpen met een paar artiestenshots van Strike One... :+
Serie hier: http://www.strikerz.net/~...0D/StrikeOne2k5/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/StrikeOne2k5/CRW_9667_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/StrikeOne2k5/IMG_0175_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/StrikeOne2k5/IMG_0116_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/StrikeOne2k5/IMG_9983_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~geert/fotos/10D/StrikeOne2k5/IMG_0166_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@julius, thanx voor de complimenten! Wat bedoel je precies met aandacht? "Spelen" met het publiek? Ze lekker maken voor de foto zodat ze meer aandacht voor de cam hebben en er dus automatisch beter opstaan?
Het verschilt hoe ik zelf foto's maak. Soms "neem" ik de foto, en soms "maak" ik hem ©Jaymz.
Nu heb ik gisteren dus op AV geschoten en de opdrachtgever was erg tevreden. Zeker in een tent zoals de Rechter vind ik het moeilijk om op manual te schieten, omdat je dan bijna continue je instellingen moet gaan wijzigen.
hmz, in het begin was ik onwijs met settings aan't klooien. Tegenwoordig stap ik een tent in, stel m'n settings in en 't is meteen knallen. Een enkele keer als het te licht is vanwege extreme spots moet ik hem idd bijstellen. Of specifieke dj shots of wellicht overzicht shots. Maar people shots heb ik vrijwel maar 1 setting voor.
Vraag 1: Als er mensen zijn met dezelfde lens/cam combi, nog tips qua instellingen die ik kan gaan gebruiken bij partyshots?
Haal ze uit dit topic, het vorige deel en of de topic start. En experimenteer er zelf mee. Een opmerking om te vragen wat iemands favoriete instellingen zijn vind ik ook onzin. Want dat verschilt per lokatie en per LJ zelfs! En wat is er leuker om dingen zelf te ontdekken?
Vraag 2: De fotograaf waar ik de camera gekocht heb zij dat je met een (macro) ring light ook zeer gave foto's kunt maken van mensen.. Iemand ervaring mee?
Da's wel heel specifiek, maar hey, als je toch genoeg geld overhebt, ga je gang! ;)
Vraag 3: Mijn WB had ik gisteren op flash staan, maar ik merk dat bijna iedere foto in fotoshop een stuk lichter word als ik er autolevels overheen gooi. Is dat dan een foute keuze geweest?
Auto wattes? grrr auto :r.
Vraag 4: Over dat stappen met een andere fotograaf, is er iemand van jullie die in de buurt van Eindhoven woont en mij een keer mee wil nemen op sleeptouw, eventueel naar een event ozid? (of mee wil gaan)
'k ben een paar maanden geleden gevraagt voor een shoot in Eindhoven, nieuwe club Blackztreet. was toen het eerste weekend dat ze open waren. Maar binnen zou ik me echt niet vermaakt hebben. Veels te klein, net zoals de andere tenten op stratums eind. Wellicht die ene met dat hoge plafond en waar de dj's op een balkon in't midden staan. En Danssalon is al weer even geleden, toen keek ik ook nog niet rond met de ogen waarmee ik nu clubs beoordeel. De Effenaar is volgens mij wel groter naar horen zeggen.

Anyway, als je es wat wilt bijleren, wat let je om es buiten je regio met mensen op stap te gaan? met een 3k aan gear lijkt me wel dat je ook een auto kunt betalen :Y).

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 12-11-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
effenaar is na de verbouwing echt super vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

abrakadaver schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:54:
gaat iedereen vanavond naar armin, of kom ik nog gotters tegen bij i love techno?

ohja foto's:

een oudje.
[afbeelding]
Blijft een mooi oudje :)
floris, ik vind die 3e, 4e en 5e eigelijk niks.... jij weet inmiddels toch wel hoe je een artiest op de foto moet zetten ;)
3e saai licht, hard ingeflitst, mic voor z'n hoofd.
4e saai licht, onderwerp in het midden. ziet niet wat z'n hand doet. gekke bek is leuk, maar verder is het niet veel.
5e saai, scherpte imo verkeerd
Echt geweldig is het niet, maar het is minstens goed bruikbaar, het idee was om een heel andere aanpak dan ik gewend ben te proberen. Niet alleen door extreem weinig platen te schieten, maar ook het 2-seceonden-en-weer-weg principe. Dat is nog niet helemaal gelukt inderdaad, gelukkig was dit met name spelen. :)

Ik heb net foto's van Paul Bergen zitten kijken op mojo.nl en die blijven echt achterlijk goed. Okay de vreselijk slechte compressie maakt het nagenoeg onmogelijk om de foto's fatsoenlijk te bekijken, maar met licht kan die man spelen als geen ander lijkt wel, mijn God. :9
ben beter van je gewend! veel beter! :)
Dank voor het indirecte compliment voor het vorige werk zal ik maar zeggen. ;)
Trouwens: jij had toch ook die plaat geschoten in die kermis-attractie? Die was ook echt nasty-lekker!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nu heb ik gisteren dus op AV geschoten en de opdrachtgever was erg tevreden. Zeker in een tent zoals de Rechter vind ik het moeilijk om op manual te schieten, omdat je dan bijna continue je instellingen moet gaan wijzigen. De ene hoek is daar namelijk nog donkerder dan de andere.
Op je vragen ga ik niet in, maar wel op het stukje hierboven...

Schieten in Manual is niet zomaar iets, dat is continue aanpassen van je instellingen, wat je mijns inziens ook behoort te doen wil je serieus fotograferen. Het is niet zo dat je een keer een instelling maakt en vervolgens de hele avond hiermee rondhobbelt.
Dat ik nu met verschillende manieren van belichten aan het spelen ben kost me echt kwaliteit, maar uiteindelijk moet het me beter resultaat geven.

Het is eenvoudigweg niet zo dat je als je een SLR of wat betere compact hebt gekocht ook gelijk kunt fotograferen. Wij kennen een hele berg van de truukjes die je toe zou kunnen of zelfs moeten passen, maar het is een beetje alsof we nu mensen aan het opleiden zijn om goed te leren schieten. Iets dat je zelf gaandeweg zult moeten leren, waar je tijd en moeite in zult moeten steken en wat echt niet zomaar komt...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zoooo neo en julius vanuit de Heineken Music Hall, op het eerste gezicht is het prima publiek, lekker relaxt :) Zaal is prachtig uitgelicht, nette opzet en alles :)

Het is alleen nog veeeeeell te rustig om wat boeiends te schieten, dat gaat nog een uurtje of anderhalf duren denk ik voordat het vol begint te lopen. Alleen jammer dat deze bakken geen usb hebben, anders hadden we meteen wat online kunnen gooien :Y)

Ow wacht, Jules heeft een K700I \o/ :D

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=Picture_2888_29.jpg

:+

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 12-11-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zo en weer thuis, al met al een geslaagde nacht, maar zo relaxt als het publiek aan het begin van de avond was, zo irritant waren ze vanaf de helft van de nacht. Scheldpartijen als je geen foto nam, en één zat zelfs op het randje van redelijk agressief. Jammer maarja, lekker overzichtjes geschoten en nog best leuke portretten :)

Complimenten voor de aankleding van het feest, prachtig gedaan en de licht/lasershows waren om te smullen :9 Nu eerst slapen, daarna postprocessen. Ik heb wel veel lasershots, ze hadden iets van 11-13 lasers opgesteld 8)7 Erg mooi :)

[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 13-11-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Nu heb ik gisteren dus op AV geschoten en de opdrachtgever was erg tevreden. Zeker in een tent zoals de Rechter vind ik het moeilijk om op manual te schieten, omdat je dan bijna continue je instellingen moet gaan wijzigen. De ene hoek is daar namelijk nog donkerder dan de andere. Verder heb ik in de Rechter bijna altijd met de flitser naar voren geflitst (met bounce erop natuurlijk) en in D-Light met de bounce schuin naar boven of zelfs helemaal naar boven.
Als je een laag plafond hebt: diffuser eraf en bouncen via plafond (tenzij het een sterke kleur heeft). Of bounce via muren als je daar net in de buurt bent. Het laatste wat je wilt is recht van voren flitsen. Oersaai en vrijwel nooit mooi (weinig diepte). Investeer desnoods in een flitskabel zodat je je flitser in je handen kan houden en van links of rechts boven kan laten komen.
Vraag 1: Als er mensen zijn met dezelfde lens/cam combi, nog tips qua instellingen die ik kan gaan gebruiken bij partyshots? Denk aan flits compensatie, flits richting, welke stand en welke instellingen. Ik weet dat het puur afhankelijk is van de situatie, maar wil wel graag een kleine schop in de goede richting.
Het zal wel een 420EX zijn? Helaas heeft die geen manual stand. Toen ik die flitser nog had had ik 'm meestal op -1.5 staan, maar eigenlijk is het beter om iedere shot FEC te gebruiken (richten op ge gezichten). Sinds ik de 550EX heb zet ik die altijd direct op manual, 1/128ste flitssterkte, en gaan. Als de foto dichtbij is, omhoog gericht, als het verweg was, naar voren gericht.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Ik merk (samen met andere mensen) dat er de laatste tijd steeds meer mensen in dit topic komen die mooie foto's zien, en een berg vragen neerplanten waarmee men hoopt om dezelfde foto's te kunenn maken. Vooropgesteld mag worden dat veel ervaren party-fotografen dit niet altijd kunnen waarderen. Zij zijn er met vallen en opstaan, en voornamelijk door _heel veel_ te proberen achter gekomen wat handige trucjes en instellingen op welk moment zijn. Als iemand hier dan 'even' komt vragen hoe 'dit-en-dit' moet, kan dat wel wat frustratie oproepen.

Let er dus een beetje op met je vragen! Keyword in deze tak van de fotografie is 'doen', véél foto's maken, véél fouten maken, en van die fouten leren :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:13:
Alleen jammer dat deze bakken geen usb hebben, anders hadden we meteen wat online kunnen gooien :Y)
Hier moesten we dus naar staren;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=HMH_planet_internet_tft.jpg
neographikal schreef op zondag 13 november 2005 @ 09:24:
Zo en weer thuis, al met al een geslaagde nacht, maar zo relaxt als het publiek aan het begin van de avond was, zo irritant waren ze vanaf de helft van de nacht. Scheldpartijen als je geen foto nam, en één zat zelfs op het randje van redelijk agressief. Jammer maarja, lekker overzichtjes geschoten en nog best leuke portretten :)

Complimenten voor de aankleding van het feest, prachtig gedaan en de licht/lasershows waren om te smullen :9 Nu eerst slapen, daarna postprocessen. Ik heb wel veel lasershots, ze hadden iets van 11-13 lasers opgesteld 8)7 Erg mooi :)
Het publiek was zeurderig, maar hey, 't was dance publiek, daar kan je het verwachten. Bij concerten zul je dit vrijwel niet tegenkomen. En nare ervaringen heb ik niet gehad. Die enkele keren dat ik aan m'n rugzak getrokken werd was wel bout natuurlijk, maar zoiets kan je verwachten.

Sommige mensen waren zo fotogeil dat ze me letterlijk 5x gedurende de hele avond aanspraken om op de foto te gaan. Toen maar es vriendelijk uitgelegt dat het toch echt een nee werd, met name als iedereen dat zou doen zou de gallery wel erg saai en achterlijk groot zou worden :Y).

Sommige plekken waren mooi om portretten te schieten, daar stonden ze in de rij om op de foto te gaan :+. Wel erg makkelijk :D.

De aankleding icm licht was idd super! 'k Hoop dat ik straks wat leuke overzichtshotjes kan posten om dit te benadrukken :). * jules heeft zich ook es gewaagt aan lasershots, hopelijk geen dode pixels :X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
neographikal schreef op zondag 13 november 2005 @ 09:24:
ze hadden iets van 11-13 lasers opgesteld
Het waren er 5. 4 op het podium en eentje vanaf de achterkant. Een paar spiegelbollen doen wonderen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X7.JPG

Op Qlimax volgende week staan er minstens 20 waaronder rode, blauwe en multicolor lasers (oranje/wit/paars) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pvdplanet schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:18:
[...]

Het waren er 5. 4 op het podium en eentje vanaf de achterkant. Een paar spiegelbollen doen wonderen 8)
Ik wilde net zeggen. Die laser van achter was een flinke beamer die ze soms "op hol lieten slaan", die hadden in het geheel een mooier effect dan die 4 on stage...

Overigens, het podium één van de eerste shots;
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=HMH_HouseQlassics.jpg
Op Qlimax volgende week staan er minstens 20 waaronder rode, blauwe en multicolor lasers (oranje/wit/paars) _/-\o_
Ben benieuwd naar Qlimax of we daar ook mogen komen, heb anders hier nog wel het één en ander te doen lokaal :Y).

Hebben wij trouwens handjes geschud? Hmz, heb geloof ik geen S9500 gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 13-11-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
pvdplanet schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:18:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik dacht er nog drie te spotten aan elke kant naast die vier aan de mainstage hingen :) + 1 bij de audiocrew die in de bol scheen boven mainstage :) Qlimax lijkt me ook erg vet om mee te pakken, maar daarvoor moet ik een mail de deur uit doen :)

edit: mnooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo mijn beste lasershot is onscherp :X 8)7

Anyway, ik moet eerst wat aan een projectgroep voor de opleiding fiksen en daarna ga ik bewerken :)

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 13-11-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_5652.jpg

Plaatjes... niet te veel blaten he ;) :P

Bij bovenstaande is het niet geheel duidelijk, maar vond de compositie wat mooier, iig is bij onderstaande redelijk te zien dat er rook tussen het publiek bevind, meer dan in de lucht zeg maar. Vind ik wel een stoer effect hebben :)
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_5650.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door jules op 13-11-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Jammer van de stroboscoop, die stond te vaak aan. Dat is gewoon lastig foto's nemen. Over de overzichtfoto's ben ik uitermate tevreden: strak, kleurrijk en veel diepte. De peoplepics zijn wat minder deze keer, maar goed ik ben niet snel tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X2.JPG

Die sterrenwand was een goed idee, zag er sprookjesachtig uit :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/X6.JPG

Hier zie je mooi de laser vanaf de sound/lightbooth lopen

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/hq5.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door pvdplanet op 13-11-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pvdplanet schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:54:
Jammer van de stroboscoop, die stond te vaak aan. Dat is gewoon lastig foto's nemen.
mee eensch. Zowel overzichtshots als people shots vernaggel je ermee. Wel zuur als je net een leuk onderwerp heb je en "verplicht" moet wachten totdat ie strobo over is. 't Geeft me anders te veel risico op een over belichte, dubbel belichte of totaal geen licht foto.
Over de overzichtfoto's ben ik uitermate tevreden: strak, kleurrijk en veel diepte.
Ben wel benieuwd naar jouw overzicht foto's in die kleine ruimte boven. Daar was het echt mega donker en ook weinig interessant kwa versiering. Erg jammer. Eigenlijk niet in verhouding met het hoofd podium. Alsof de oude garde (jaydee, mark van dale, etc) het niet waard waren?
Die sterrenwand was een goed idee, zag er sprookjesachtig uit :9~
Die sterrenwand was idd :9~
Hier zie je mooi de laser vanaf de sound/lightbooth lopen
Hmz, ik dacht ook dat het er eentje was, totdat ik deze pic voor m'n neus kreeg... Hoe verklaar je dit dan?
Afbeeldingslocatie: http://image.leend3rs.nl/getimg.php?img=DSC_5688.jpg

Wat ik wel miste waren mensen die _echt_ uit hun plaat gingen. Ik vond de stemming nogal matjes. Echt veel juigende mensen of mensen in trance van de muziek heb ik niet gespot. Wellicht komt het ook vanwege de manier van dansen... Het "hakken", het ziet er weinig boeiend uit voor op de foto :Y).

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 13-11-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De beam van de laser splitst zich op, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/laserz.jpg

Het lijkt alsof er achterin 9 lasers staan opgesteld, het is er toch maar 1. Vergeet trouwens niet dat er vaak 2 laserpunten in een apparaat zitten, maar dat was echt niet het geval

Wat beftreft de Bluebox: ik heb daar welgeteld tien foto's genomen, als je van rondlopen houdt kan je namelijk beter beneden vertoefen. Op zich is donker geen probleem, de S9500 is lekker lichtgevoelig. Iso 200 en met uitzondering 400 (lasers) volstaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/bluebox.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door pvdplanet op 13-11-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Da's het trucje dat ze in de Asta af en toe ook uitvoeren, maar wat ik bedoel, is dat je op mijn foto duidelijk 2 startpunten ziet van achter de audio/light crew... maw, toch 2 lasers ipv 1... Alleen waarschijnlijk veelal 1 tegelijkertijd gebruikt en een enkele keer beide...

[ Voor 27% gewijzigd door jules op 13-11-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver

chris liebing & speedy J
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2723.jpg

chris liebing & speedy J
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2691.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2467.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2537.jpg

underworld live
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2446.jpg

underworld live
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2539.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/ilovetechno/images/IMG_2442.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wat een foto's ineens allemaal.......

Lijkt wel alsof iedereen dit weekend bezig is geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

is toch ook of niet?

Met een paar uur ook wat meer foto's vanuit mijn kant :)

Hoe was Armin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zag toch echt iemand met een blauwe outfit rondlopen bij armin, waarvan ik dacht: volgens mij heb ik hem wel eens op tweakers gezien... :7 Ben benieuwd naar zijn foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo, ff wat meer smulgoed :9

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_081.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_111.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/images/stories/2005-11-12hmh/jules_houseqlassics_20051112_148.jpg

'k vond al met al de sfeer wat matjes. Weinig dansende mensen foto's kunnen nemen. En als men danste, dan was het het hakken... Niet boeiend om dat vast te leggen :P. De LJ's hadden echter hun eigen feestje dat ik erg geslaagt vond. Evenals de mensen van de entourage dus :Y).

'k Heb in tegenstelling tot het verleden ook bijzonder veel foto's niet geflitst. Wellicht vanwege de vele overzichtsfoto's die er niet mooier op zouden zijn geworden. Ze accentueerden de evt aanwezige rook en zagen er nogal sfeerloos uit...

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 14-11-2005 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
gium schreef op maandag 14 november 2005 @ 02:04:
Ik zag toch echt iemand met een blauwe outfit rondlopen bij armin, waarvan ik dacht: volgens mij heb ik hem wel eens op tweakers gezien... :7 Ben benieuwd naar zijn foto's :)
Hmmz... ik kan me geen fotograaf herinneren in het blauw. Heb ik jou misschien ergens gezien?
Ik heb wel HunterPro, Patrick Savalle, Raven, Paxlie en Floris gezien, meer dan genoeg GoT mensjes. En dat was ook een van de redenen dat ik er was... gezellig zo'n GoT-meeting :+ Oja, Armin van Buuren was er ook nog.... al zit die niet op GoT geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

@zoeff, gelijk heb je met je opmerking. Ben er alleen nogal nieuw mee en wilde niet in de Rechter op mijn bek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

GerardHenninger schreef op maandag 14 november 2005 @ 04:10:
[...]

Hmmz... ik kan me geen fotograaf herinneren in het blauw. Heb ik jou misschien ergens gezien?
Ik heb wel HunterPro, Patrick Savalle, HunterPro, Raven, Paxlie en Floris gezien, meer dan genoeg GoT mensjes. En dat was ook een van de redenen dat ik er was... gezellig zo'n GoT-meeting :+ Oja, Armin van Buuren was er ook nog.... al zit die niet op GoT geloof ik :D
en toch heb ik zo weinig meegekregen van het feest zelf ;(

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.