Anoniem: 63942
Ik heb de tokina en ik ben er heeeel blij mee. Hij schijnt behoorlijk gelijkwaardig te zijn aan de nikon (die echter wel af-s heeft, maar het nut daarvan is niet zo groot bij een uwa) en de tokina kost maar de helft van de nikon.xces schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:25:
Ik ben na lang twijfelen toch op zoek naar een groothoek.
[...]
Dus mijn vraag is eigenlijk; Welke groothoek gebruiken jullie, wat waren de kandidaten waartussen je kon kiezen en waarom heb jij uiteindelijk die lens gekozen die je nu hebt?
Hij is gebouwd als een tank, wat ook wel prettig is bij een feestje, en een constante f/4 is ook wel prettig.
De laatste tijd ontvis ik m'n fish wel vaker en dat vind ik best leuk materiaal opleveren. De vertekening in de hoeken moet je gewoon slim mee om gaan.
Ben benieuwd wat voor resultaat je neerzet. Had je foto's al bekekenPaxlie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:06:
Afgelopen vrijdag weer eens wezen spelen met mijn 20d
foto's staan op www.udc.nl
vind ze zelf niet echt bijster interessant, weinig ruimte bij de dj en een vrij lege zaal
aankomende zaterdag ga ik foto's maken op Go Apres Ski
is kijken wat dat voor alcoholisten zooi gaat worden
Het probleem was vooral: welke bezoekers?julius schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:17:
[...]
Ben benieuwd wat voor resultaat je neerzet. Had je foto's al bekeken. Lijkt meer op een dance valley preview lokkertje dan dat het voor eventueel bezoekers was (kwa aanwezige bezoekers) of niet?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Maar wel graag lichtsterk

Helemaal in den beginnen was het de Tamron 17-35/2,8-4, daarna had ik de Sigma 15/2,8 fish op het oog. Ik weet ondertussen dat ik toch meer gecharmeerd ben van rectilineaire groothoek, dus toch weer neigen richting die Tamron. De Tokina 12-24/4 lonkt ook en om het nog lastiger te maken: Ik kan mogelijk een Canon 17-35/2,8L overnemen (maar nog niet duidelijk OF dat doorgaat, en zo ja wanneer, en voor hoeveel) wat natuurlijk op papier een betere kandidaat is...

Voorlopig heb ik er toch nog geen centen voor (behalve als die 2e hands L lens de moeite waard is, dan maak ik wel centen vrij) dus ik wacht nog even ...
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
jij moet wel ergens in de buurt van harlingen wonen. volgensmij
je pics staan vet vaak op pf. Op de feesten waar ik ook heen ga maak je ook vaak pics
[ Voor 81% gewijzigd door __xeno__ op 16-03-2006 21:27 ]
Die Tamron 17-35/2.8-4 had ik ook... en tja... ik zou hem nu niet kopen. Ik baalde van de scherpte (werd pas echt scherp op 4.0) en daarnaast veel te traag. Vergeleken met bijv m'n Sigma 15mm fish waren de kleuren ook wat slecht... maar vooral.. scherpte! BahJumpStart schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:22:
Ik ben trouwens echt aan het jojo'en wat betreft mijn strategische aanvulling van objectief. Ik wil (ultra)wide angle erbij, want die 28-75 op 1,6x crop is zeker niet wijd genoeg voor publieksfoto's.
Maar wel graag lichtsterk(Ja, dan maak ik het mezelf moeilijk en/of duur, dat weet ik.)
Helemaal in den beginnen was het de Tamron 17-35/2,8-4, daarna had ik de Sigma 15/2,8 fish op het oog. Ik weet ondertussen dat ik toch meer gecharmeerd ben van rectilineaire groothoek, dus toch weer neigen richting die Tamron. De Tokina 12-24/4 lonkt ook en om het nog lastiger te maken: Ik kan mogelijk een Canon 17-35/2,8L overnemen (maar nog niet duidelijk OF dat doorgaat, en zo ja wanneer, en voor hoeveel) wat natuurlijk op papier een betere kandidaat is...
maak me(zelf) gek!
Voorlopig heb ik er toch nog geen centen voor (behalve als die 2e hands L lens de moeite waard is, dan maak ik wel centen vrij) dus ik wacht nog even ...

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Anoniem: 8888
Roept u mij?__xeno__ schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:26:
wie is hier binne?
jij moet wel ergens in de buurt van harlingen wonen. volgensmij
je pics staan vet vaak op pf. Op de feesten waar ik ook heen ga maak je ook vaak pics
Ik woonde in buitenpost.. nu in leeuwarden :0 En ja ik ben al tijden pf fotograaf
- Op de flitser is aangegeven hoeveel mm zoom je nu zit. Met een 17-40mm gaf hij echter de range van 24 tot 50mm aan. In eerste instantie dacht ik dat hij de cropfactor meerekende, maar dit was dus niet het geval.. Weet iemand hoe je dit kunt relateren?
- Instellingen zoals second-curtain flash en FEC kan ik nu zowel op de flitser doen en op de camera... Waar kan ik de instellingen het beste maken? Ik denk op de flitser?
- Is second-curtain sync (CF op mijn 20D) iets anders dan second-curtain flash?
- Als jullie foto's maken, flitsen jullie dan met de flitser ook op M stand?
Ik ben vanavond trouwens ook weer bezig hier in Arnhem, ik plaats de platen morgen wel
[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 18-03-2006 12:24 ]
Psst, je sig nog even aanpassen
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Uhmz... Is dat Canon specifiek ofzo? Ik ben ook ooit met die gedachte begonnen, maar vond het prettiger om het op m'n cam zelf te doenneographikal schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:23:
Instellingen op de flitser maken, en de second curtain optie is op beide hetzelfde. de 24-50mm komt domweg voort uit het feit dat hij zonder de groothoekdiffuser geen 17mm kan halen en dus tot 24mm gaat.
* jules vraagt zich af of hij een echte dwarsligger is
hmz, als ik foto's van iedere shoot zou moeten gaan plaatsen zou ik nog een week bezig zijn om alles uit te zoeken ofzoIk ben vanavond trouwens ook weer bezig hier in Arnhem, ik plaats de platen morgen wel
Erm behalve dat er auteursrecht op je foto's zit, heb je ook auteursrecht op tekst die je schrijft. Met dit in je achterhoofd moet je even hier kijken : http://forum.fok.nl/topic/831593
Kneusjes

Ook geen bronvermelding ofzo....
Ik zag het topic idd ook en dacht 'hee die ken ik maar dit is toch het verkeerde forum ?'GerardHenninger schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:23:
@Neo
Erm behalve dat er auteursrecht op je foto's zit, heb je ook auteursrecht op tekst die je schrijft. Met dit in je achterhoofd moet je even hier kijken : http://forum.fok.nl/topic/831593
Kneusjes![]()
Vond het ook erg lijken alsof de TS voordeed of hij de party fotograaf met de goede tips was ...
Zwakke actie , neem dan in elk geval de moeite om het te vragen en de bron te vermelden of om het zelf te herschrijven ......
[ Voor 10% gewijzigd door dontcare op 19-03-2006 02:52 ]
.Quod me nutrit me destruit.
Thanks voor de tip, ik heb er een reply onder gezet en even een TR aangemaakt. Als die hij het had gevraagd dan had ik er niet echt moeilijk over gedaan, maar als het op deze manier moet mag hij het zelf gaan schrijven.GerardHenninger schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:23:
@Neo
Kneusjes![]()
Wat een randdebiel inderdaad...neographikal schreef op zondag 19 maart 2006 @ 08:26:
[...]
Thanks voor de tip, ik heb er een reply onder gezet en even een TR aangemaakt. Als die hij het had gevraagd dan had ik er niet echt moeilijk over gedaan, maar als het op deze manier moet mag hij het zelf gaan schrijven.
Hoop dat er wat aan gedaan word, das nog altijd de vraag op Fok

Heeft ook een computer!
Anoniem: 78303
Da Frog
--
http://www.digitalfrog.nl

D'r zit netjes een slot op bij Fok nou, keurig afgehandeld. Ik heb nog even gevraagd of ze de TS kunnen strippenBertus schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:27:
[...]
Wat een randdebiel inderdaad...
Hoop dat er wat aan gedaan word, das nog altijd de vraag op Fok
Zo ik ga zo aan de platen van gisteravond beginnen
[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 19-03-2006 16:45 ]
Ik had het gezien iddneographikal schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:20:
[...]
D'r zit netjes een slot op bij Fok nou, keurig afgehandeld. Ik heb nog even gevraagd of ze de TS kunnen strippen
Zo ik ga zo aan de platen van gisteravond beginnenLa Ona is trouwens een grote aanrader, heerlijk gedraaid, complimenten voor die meid!
Heeft ook een computer!
Anoniem: 167065
ik was gisteren naar de westergas toe alwaar 50 jaar novib was. ook te gek feesie daar
Vergeten jullie wel es iets en hoe lossen jullie dat op?
ps gium, 't was een gezellig feessie in de Thalia. Wat moeilijker publiek dan ik normaal gewend ben, maar heb wel m'n ding kunnen doen. Heb o.a. een paar geinige el canario shots kunnen nemen
[ Voor 35% gewijzigd door jules op 19-03-2006 22:27 ]
Julius, wat kan jij praten zeg! Terwijl ik door de speakers en mijn oostindische doofheid moeite had om het te volgen. Maar wel erg leuk om je in het echt ontmoet te hebben.julius schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:20:
ps gium, 't was een gezellig feessie in de Thalia. Wat moeilijker publiek dan ik normaal gewend ben, maar heb wel m'n ding kunnen doen. Heb o.a. een paar geinige el canario shots kunnen nemen
Ik had ook wat problemen met het publiek, vooral met de mannen die allemaal dachten dat ze 'erg belangrijk' waren en aggressief werden als je maar een camera op hun richtte. Maar tegen het eind van de avond werd het gelukkig wel wat losser. Vanavond maar eens m'n foto's bekijken.
Dan lul ik nog weinig johgium schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:50:
[...]
Julius, wat kan jij praten zeg! Terwijl ik door de speakers en mijn oostindische doofheid moeite had om het te volgen. Maar wel erg leuk om je in het echt ontmoet te hebben.
Hmz, aggressieve mannen heb ik geen last van gehad. Mogen ze bij mij nog es doen, trek ik er meteen een uitsmijter bij als ze problemen gaan maken.Ik had ook wat problemen met het publiek, vooral met de mannen die allemaal dachten dat ze 'erg belangrijk' waren en aggressief werden als je maar een camera op hun richtte. Maar tegen het eind van de avond werd het gelukkig wel wat losser. Vanavond maar eens m'n foto's bekijken.
Wel een zeikerige taxi chauffeurs voor de deur zeg! Ook al is het amper 10 min lopen richting station. Ze doen moeilijk om dat stukkie te rijden
Was een paar maand geleden een heel item van in Netwerk (meen ik). Gaan ze in Amsterdam aanpakken, het schrikt namelijk toeristen af. (kom je uit amsterdam centraal station gelopen, wil je naar je hotel, weigeren Taxi's je te brengen omdat het "maar" 2 kilometer is

oh ps julius die gedefisheyedefoto van die 2 dames aan het zoenen vind ik echt geweldig
dit weekend weinig zinnigs geschoten denk ik.
maar hier toch een paar

meer op http://thehospages.com/pictures/misc/2006-03-18-novib
en trancemaffia wat wel vreemd was, de eerste DJ draaide echt werelds en de hele zaal was een kolkende menigte. de 2e dj zou er een stapje bovenop doen, iets wat die ook wel deed alleen was de eentonigheid van de beat dusdanig dat iedereen tot stilstand kwam
een duidelijker verschil tussen goa en psytrance was denk ik niet te creeren

http://thehospages.com/pi...-trancemaffia/image12.jpg
en hier nog een zoekplaatje, zoek de vrouwpersoon op deze foto

http://thehospages.com/pi...-trancemaffia/image06.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 20-03-2006 21:54 ]

Even met een niet al te beste compressie, maar idee is wel duidelijk
Anoniem: 132101
http://www.zalinaz.com/gallery.php?id=33

is het wat?
En op zaterdag was er dit

[ Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 132101 op 23-03-2006 13:30 ]
Ik durf te wedden dat dat stukje nog echt geen 2 kilometer wasRaymond schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:56:
Verdienen ze niet genoeg aan.
Was een paar maand geleden een heel item van in Netwerk (meen ik). Gaan ze in Amsterdam aanpakken, het schrikt namelijk toeristen af. (kom je uit amsterdam centraal station gelopen, wil je naar je hotel, weigeren Taxi's je te brengen omdat het "maar" 2 kilometer is)
haha, tnxAnoniem: 167065 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:49:
oh ps julius die gedefisheyedefoto van die 2 dames aan het zoenen vind ik echt geweldig![]()
![]()
fix die compressie ff, dit is niet om aan te zienneographikal schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:18:
[afbeelding]
Even met een niet al te beste compressie, maar idee is wel duidelijkEven met LJ gebabbeld en gezorgd voor laser, gozer goed neergezet en knallen maar

Ah, zaterdag was ie bij mij van de partij;Anoniem: 132101 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:27:
Weer foto`s gemaakt in club zalinaz Eric E draaide daar.
http://www.zalinaz.com/gallery.php?id=33
[afbeelding]
is het wat?

vlnr; David Wagemaker (watch this m*th*rf*ck*r. he kicks ass

djing in progress
Waar blijven die kinky vage shots?

Vlammen zuigers (totdat hij z'n tong verbrande

the little cosey Silly's club

en als laatste deze nog even...
En dan skip ik de vrijdag voorlopig ff...
pssst, nagenoeg allemaal direct uit cam zonder nabewerking. Alleen die ene erick e fish eye van de zaal shot niet dacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 21-03-2006 03:46 ]
Heb je daar echt een D200 voor nodig?Anoniem: 132101 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 01:27:
Weer foto`s gemaakt in club zalinaz Eric E draaide daar.
[...]
is het wat?

Wie is dit? Zet zichzelf wel erg vaak op de foto. Nu snap ik waarom ik dat zelf niet doe
[ Voor 24% gewijzigd door jules op 22-03-2006 01:18 ]
Wie dat is? Is dat serieus een vraag. Dat is Patrick Savalle.julius schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:35:
[...]
Heb je daar echt een D200 voor nodig?
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie is dit? Zet zichzelf wel erg vaak op de foto. Nu snap ik waarom ik dat zelf niet doe
Maar jij doet dit niet... euh.. ik kan me zat foto's herinneren waarop jij ook zo staat.... Elke partyfotograaf moet er volgens mij aan geloven, ik ook. Ik publiceer ze alleen niet
en julius wil nooit op de foto, zelfs niet zónder mooie meid

Patrick Savalle schiet met Canon apparatuur ja, waaronder een 1Ds en 1D mk2. En nee hij is niet overgestapt op een D200, Julius bedoelde iemand anders.gium schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 02:17:
Deze Patrick schiet toch met Canon? Althans.. ik zag hem laatst op een feest met wat Canon apparatuur rondlopen. Raar als hij is overgestapt naar een D200.
en julius wil nooit op de foto, zelfs niet zónder mooie meid:
[afbeelding]
Wat is hiermee gebeurdgium schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 02:17:
Deze Patrick schiet toch met Canon? Althans.. ik zag hem laatst op een feest met wat Canon apparatuur rondlopen. Raar als hij is overgestapt naar een D200.
en julius wil nooit op de foto, zelfs niet zónder mooie meid:
[afbeelding]

Dit weekend weer een shoot maar dan voor mijn eigen site, en dan koop ik van een collegafotograaf een Canon 50mm 1.8 mk2 lens
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 22-03-2006 07:58 ]
Dat is een ISO 800 met RAW gepushed naar ISO 3200+ (had bij die foto ACR compleet op auto-alles staan, en de exposure was +2,60). Voor de gemoedsrust het verkleinde origineel, normale iso 800:neographikal schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:21:
[...]
Wat is hiermee gebeurdDie ruis is echt niet om aan te zien, een 20D behoort beter te presteren op iso800 dan mijn 300D. Maar als ik dit zo zie, het lijkt wel iso3200

Ging over die quote die erboven stond...gium schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 02:17:
Uhmz, je hebt me maar 1 keer meegemaakt... Ask Neo...
Had al zo'n vermoeden, maar kon me herinneren dat ie wat kalender uit zagGerardHenninger schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:53:
[...]
Wie dat is? Is dat serieus een vraag. Dat is Patrick Savalle.
Uhmz, ik zeg niet dat ik het niet doe, ik publiceer ze alleen ook niet. Behalve hier danMaar jij doet dit niet... euh.. ik kan me zat foto's herinneren waarop jij ook zo staat.... Elke partyfotograaf moet er volgens mij aan geloven, ik ook. Ik publiceer ze alleen niet

onscherpte komt niet door mij, kijk maar waar hij gehost is
Mja, misschien echt in het begin trouwens, en kan me een gevalletje herinneren ergens in oktober/november dat ik het nog es gedaan heb. Maar daarna echt niet meer.
Ik heb het bewijs voor je dat je best op de foto wilt, of in ieder geval gaat
eens zien hoe we dat hier invoegen

alstu jongens ;-)
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
haha, waren jullie nog heelhuids thuisgekomen?
En uhmz, die dame het ook nog overleefd?
haha, weet je iig welk gezicht er bij welke foto's hoort
En trouwens, zo camera schuw ben ik niet hoor. Ik dacht ook dat ik dat tegen je gezegt had
ps, post liever een paar mooie dames hier
[ Voor 44% gewijzigd door jules op 24-03-2006 13:34 ]
en een paar mooie dames zal ik eens tevoorschijn vissen, later vandaag komt de hele shoot natuurlijk op ClubJudge.com
nee ik reageerde op iemand eerder in dit topic die het had over jou zogenaamde camera-schuwheid, mij zal je dat nooit horen beweren
En die camera is wel even wennen ja in het begin, ik kan niet vergelijken heb de Canon nooit in m'n hand gehad maar deze bevalt me op zich prima
[ Voor 19% gewijzigd door fewips op 24-03-2006 13:37 ]

en

bijvoorbeeld, maar eigenlijk niet bijster veel bijzonders als ik zo door m'n collectie van gisteravond skip
nou ok ok, NOG eentje dan

[ Voor 43% gewijzigd door fewips op 24-03-2006 13:58 ]
Dat kan ik beter:

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
kwestie van smaak vriend
maar geinig is ie zeker
julius schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:26:
offtopic:
haha, waren jullie nog heelhuids thuisgekomen?
En uhmz, die dame het ook nog overleefd?
Volgende keer geen bier meer aan dr geven

We moesten dr verder de hele avond dragen, maar het was geweldig
Ioniq 5 P45

Heb je die zoenpartij van haar aan het einde er nog opgezet?
't Was wel gezelli btw
Ps, ben een beetje bezig met vergelijkend waren onderzoek. Kwam toevallig 2 bijna identieke foto's tegen, met wel een behoorlijk verschillende uitwerking;
Poll: Welke foto vindt je mooier/stijlvoller
• foto #1

• foto #2

Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Waarop heb je je keuze gebasseerd?
• Kleur
• Compositie
• Houding
• Belichting
• Iets anders (verklaar wat aub)
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
overigens, wie kan er raden door wie ze gemaakt zijn? Ik weet het, maar jullie ook?
[ Voor 98% gewijzigd door jules op 24-03-2006 22:52 ]
Ik bedoel, welke houding? welke compositie? 2 grote memmen semi-verhuld in beeld, c'est tout en ga dan niet artsy doen
[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 24-03-2006 23:03 ]
Jaja, ik weet dat Patrick die eerste heeft geschoten en hij zou zich moeten schamen. En ik weet ook dat Henninger de 2e heeft gemaakt en die is een stuk beter
Bericht hierboven
Eerst mij uithoren en dan hier het antwoord posten
ps, bedankt voor het compliment
[ Voor 25% gewijzigd door jules op 24-03-2006 23:19 ]
Wat is het doel van je poll Jules, ik snap het even niet.
Maar als ik zo naar de stemmen kijk dan ben ik blij dat ik in ieder geval 1 betere foto heb dan PS
Uhmz, ja
Wat is het doel van je poll Jules, ik snap het even niet.[/quote]
Kijk, kan wel met m'n eigen foto's gaan zitten pronken, maar 'k kwam toevallig 2 foto's tegen van't zelfde (smakelijke
fewips schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:18:
Hey Julius!
Ik heb het bewijs voor je dat je best op de foto wilt, of in ieder geval gaat

Ik weet nog steeds niet waar je vandaan haalt dat ik er niet graag op ga

Bij deze nog wat zelf verheerlijkingalstu jongens ;-)

Wazige site dat clubjudge
Oh, en mbt mooie dames;

^zien we dus liever hier
(zelfde locatie, maakt het wat makkelijker vergelijkbaar

en ik ga niet stemmen op die fotos van die siliconen, kan er niet objectief naar kijken en op fotografische kwaliteiten beoordelen

Dus vanaf nu heb ik nog ~7 weken om zoveel mogelijk te leren
En als slot nog een vraag:
Bij Partyfotografie ben je meestal in donkere ruimte, is het dan verstandiger om je UV-Filter eraf te draaien om zo geen licht verloren te laten gaan door het Filter? Of is dit gewoon te verwaarlozen en kan je hem er net zo goed op laten zitten?
Volgens mij lever je aan lichtsterkte minimaal in,Heaget schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:03:
Bij Partyfotografie ben je meestal in donkere ruimte, is het dan verstandiger om je UV-Filter eraf te draaien om zo geen licht verloren te laten gaan door het Filter? Of is dit gewoon te verwaarlozen en kan je hem er net zo goed op laten zitten?
maar zo'n UV-filter veeg je wel even snel schoon met je t-shirt..
Als er iets op de lens komt kun je niet rustig in een hoekje even je lens staan boenen
[ Voor 16% gewijzigd door Cyclonist op 26-03-2006 10:37 ]
Zie de foto @ http://www.planetneil.com/faq/filters.html Behoeft verder geen uitleg.... and this, ladies and gentlemen, is why using a UV filter on your lens is a good idea.
Check trouwens ook meteen de FAQ van die Neil van Niekerk, met name het gedeelte over flitsen!
UV filter dus altijd doen in drukke werkomgeving. Zorg wel dat je een multicoated exemplaar hebt om flaring en ghosting tegen te gaan, dus géén el-cheapo uncoated spul.
Oh, en een externe flitser is ook een must, als je een beetje fatsoenlijke platen wil afleveren.

Hmz, ben benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn bij anderen. Ik zal die van mij nog ff updaten;Paxlie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:00:
Hoeveel van jullie hebben al eens daadwerkelijk op een evenement rondgelopen? Ik kan je namelijk vertellen dat dat nog vies tegenvalt. In een kleine club kan je vaak je camera wegleggen. Het is namelijk maar 1 ruimte en zoveer verschillende dj's zijn er vaak niet.
Op een groot evenement zijn er echter vaak meerdere area's met veel dj's. Vaak geen lange sets en dus veel verschillende namen die je in principe allemaal wilt schieten. Dan de overzichten nog, wat mensen, wat decoratie. Je kent het wel. Wat je daarbij dan hebt is dat je meerdere keren op een avond dwars door het publiek heen kan gaan met je camera en dat zijn toch wel flinke stukken wandelen meestal.
Het feit dat je met opdrachtes rondloopt maakt het voor mij ook wat interessanter. Anders is het een "doe maar wat je goed lijkt". Natuuurlijk bedenk je je wel vantevoren wat je wilt vast gaan leggen, maar het blijft een gok of je daadwerkelijk in de smaak valt.
En een gemiddeld club avondje is heel easy in vergelijking met een festival met tig artiesten. Zelfs al ben je op een lokatie/club waar meer zalen zijn dan begin je het al een stukje drukker te krijgen. Bezoekers die je een nee moet verkopen etc. Gister voor een opdrachtgever geschoten die wat specifiekere dingen had, maakt het wel een stukkie leuker.
Daarnaast kun je op een club avond meer kletsen met mensen. Ik ben niet van't type dat 2 uur komt schieten en dan weer naar huis gaat, onder het mom van makkelijk geld verdienen.. Maar meer van ik ga uit, klets met mensen en maak foto's waar ik mijn opdrachtgevers blij mee maak. Daarnaast een leuk zakcentje om m'n gear mee te betalen.
Op grote feesten/festivals is de sfeer minder intiem, je kent er hoogst waarschijnlijk minder mensen. Ik ga er in zo'n geval naar toe om de voor mij meer unieke grootsheid van het evenement te bekijken en natuurlijk vast te leggen. Aankleding, decors, grotere namen, etc. Doordat het zo'n groot feest is heb je betere mogelijkheden om de artiesten vast te leggen. Lichten en decor etc zijn beter. Vaker ook betere/grotere ruimte om de dj booth. Alleen moet je er vaak keuzes maken kwa vastleggen van dj's. Op een festival als Mysteryland is het simpelweg onmogelijk om iedere dj vast te leggen in je eentje. Op Thunderdome en Nightmare waar ik in december gelopen heb is dat wel weer redelijk makkelijk te doen. 't Is "even" 2 zalen doorlopen in hoog tempo, maar als je het handig aanpakt ben je met 10 min bij het andere podium. De bezoekers vormen soms echter een wat minder prettige hindernis als je haast hebt
Het komt er op neer dat clubs makkelijker werken is maar dat je op festivals beter kunt uiten kwa fotografie. Je moet er echter wel wat harder voor werken
Uhmz, ik loop altijd in dezelfde schoenen op feesten rond, nergens last van, al zijn het een paar dagen achter elkaar(tip: zorg voor goede loopschoenen, kijk maar eens naar de organisatie en wat die aan hebben)
Die had je eigenlijk meteen moeten kopen... zo duur is dat ding ook weer nietAnoniem: 8888 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:24:
Dit weekend een 50 mm1.8 gekocht van een andere fotograaf, en die avond meteen getest. Leuk lensje! Zal morgen even wat pics posten
Nu nog een goede groothoek
Hier valt komende week een SB800 op de deurmat
Remote flashing galore!
*kuch* Remy 2 *kuch*julius schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:48:
€ 80,- op minimaal een € 70k is natuurlijk niks
Hier valt komende week een SB800 op de deurmat![]()
Remote flashing galore!
Met 2 flitsers partypix maken?
Zeur
Misschien kan ik nog wat apparatuur van mijn bouwdepot halen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 8888 op 28-03-2006 08:12 ]
At last!julius schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:48:
€ 80,- op minimaal een € 70k is natuurlijk niks
Remote flashing galore!
Je gaat er veel van genieten kan ik je verklappen
Als ik een opdracht voor van het weekend binnen kan slepen, bestel ik een 15 2.8 fish denk ik
2 flitsers voor party-shoots? (dan kom je vast handen te kortjulius schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:48:
Remote flashing galore!
Heb je niet op zitten letten tijdens afgelopen Franchise feest @ Paard Julius?julius schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:38:
Ik heb wel es wat meer klusjes dan alleen party pix. En alleen voor party pix zou ik ook niet weten hoe ik ze zou moeten inzetten tegelijkertijd. Lijkt me alleen maar a-relaxt werken.
Die derde fotograaf (20D, video iPod met ander werk) had op een gegeven moment de flitser als slaaf erg voorzichtig op de DJ tafel gelegd voor inflitsen vanaf de zijkant. Ging erg vlot.
Ook op Strike One DV heb ik iemand bezig gezien die met één hand fotografeerde (toegegeven, dat is misschien lastiger met een cam zonder grip) en met links de flitser van boven in te mikken.
Klopt, veel te omslachtig. Werkt absoluut niet prettig, beetje met een tweede flash in je handen rondlopen werkt niet. Je hebt je andere hand nodig en even neerzetten doe je ook niet, iemand is zo verdwenen in de massajulius schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:38:
Ik heb wel es wat meer klusjes dan alleen party pix. En alleen voor party pix zou ik ook niet weten hoe ik ze zou moeten inzetten tegelijkertijd. Lijkt me alleen maar a-relaxt werken.
Daarom vroeg ik het ookjulius schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:38:
Lijkt me alleen maar a-relaxt werken.
Als een persoon een glimmend iets om zijn nek heeft ( dogtags oid ) of glimmende oorbellen, krijg je dan geen irritante glinstering op de foto? Want het licht wat je flitst kom door dat object weer terug in de lens, en dat kan aardig hard zijn ( denk maar aan de glinstering van een horloge-glaasje in je oog )
Nu weet ik dat sommige mensen flisten met iets dat "Bounce" heet, dat het "flitslicht" via het plafond en de wanden naar het object toe gaan, heb je dan nog steeds die glinstering ( als je die uberhaupt hebt ) of is hij dan dusdanig ge-diffused dat het niet meer storend is?
Wat ik ook weet dat je van die witte boxjes kan kopen die je over je flitser kunt doen, kan dat ook een oplossing zijn voor hetgeen wat ik hier omschrijf?
Omnibounce!Heaget schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:49:
Wat ik ook weet dat je van die witte boxjes kan kopen die je over je flitser kunt doen, kan dat ook een oplossing zijn voor hetgeen wat ik hier omschrijf?
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Ooit geweten dat dat een merk is?
[ Voor 34% gewijzigd door jules op 28-03-2006 17:03 ]
Dat is dan weer nieuw voor mij..julius schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:02:
Nog nooit last van gehad. En als het wel had plaats gevonden, dan had ik het waarschijnlijk alleen maar stoer gevonden. Plaats anders es een foto ter voorbeeld
[...]
Ooit geweten dat dat een merk is?
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

maareuh het is net als met rode ogen eigenlijk. Als het object zo spiegelt dat het licht weer retour lens komt, dan krijg je je flitser vol terug. En dat kan gebeuren ja. Het hoeft alleen niet - het is ook niet zo dat je tijdens een normale dag door alles dat glimt vol in je bek geschenen wordt. Alleen onder bepaalde hoeken dus.
Als je partyfotografie doet wil je toch zo min mogelijk flitsen, en heb je daar als het goed is minder snel last van dan van modelfotografie met een puntflitser ipv een grote softbox. Maarja, het kán gebeuren. En ik heb het inderdaad ook wel on more than one occasion gehad. Zie je vrij vlot (ik neem aan dat jullie allemaal netjes je histogram en overbelichte plekken doorkijken) en is dus geen probleem om direct even over te schieten. En omdat je toch mensen voor je lens hebt, is de kans zeer gering dat dat probleem weer voorkomt.
* HunterPro zwaait maar weer es, ik ben er ook weer
Anoniem: 141950
Heb wel de ervaring dat TTL flitsen me een beetje in de steek laat als personen bezweet zijn en daardoor licht gaan reflecteren. Bij de voorflits komt er dus een bak licht terug waarna de hoofdflits te zwak is.Heaget schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:49:
Als een persoon een glimmend iets om zijn nek heeft ( dogtags oid ) of glimmende oorbellen, krijg je dan geen irritante glinstering op de foto? Want het licht wat je flitst kom door dat object weer terug in de lens, en dat kan aardig hard zijn ( denk maar aan de glinstering van een horloge-glaasje in je oog )
Anoniem: 96861
Vandaag een mooie SB-800 en 50 mm1.8 D besteld!
Zaterdag moet ik een shoot doen tijdens een vrij groot event in verschillende hallen, en ik hoop dat het wat word!
Aan de apparatuur zal het niet liggen iig
Iemand tips?
De SB800 is een stukje krachtiger, plus dat je verschillende coole goodies bij de SB800 krijgt (diffusor kap en kleurfilters). Ik heb de SB800 gekocht met kijk op de toekomst, omdat de 800 als Master unit fungeert (dan kan ik in de toekomst mooi de goedkopere SB600 als slave units gebruikenHeaget schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:39:
Wat is nu het verschil tussen de SB-600 en de SB-800?? Ik kan op de site van konijnenberg niet echt verschillen in specificaties vinden.
Deze redenen waren voor mij de extra 100 euro wel waard
Niet dat de 600 slecht is (in tegendeel), maar voor die €100,- zou ik de 800 niet laten liggen
Jeuj
ps, histogram bekijken? 'k Wist niet dat jij zo'n techniek n**k*r was
[ Voor 57% gewijzigd door jules op 29-03-2006 00:41 ]

Maar euh HunterPro, gaat dat wel goed dan in april? Je bent er wel bij hoor!
Weer nieuwe partypics van mijn hand btw, maar niet zoveel zin om hier nog een keer te gaan posten. Check m'n site dus maar weer.... tis maar een kleine selectie.
joah, bacteriën hebben hun final warning gekregen en we zijn al bezig ze te deporteren. Alleen moest ik vanavond zo nodig weer werken waardoor m'n poot weer opgezet is. Niet handig, hopen dat het morgen weer wat beter gaat. Maar 8 april moet wel te halen zijnGerardHenninger schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 03:18:
Zo zo, 10 maandjes partyfotografie en nu al pro... doe je goed
Weer nieuwe partypics van mijn hand btw, maar niet zoveel zin om hier nog een keer te gaan posten. Check m'n site dus maar weer.... tis maar een kleine selectie.
Vorige week wat alternatief werk gedaan, en hard aan het werk aan de website. Weer wat leuke ideetjes. Binnenkort daarover meer
Hey man jij hier!GerardHenninger schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 03:18:
Zo zo, 10 maandjes partyfotografie en nu al pro... doe je goed
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Hey man-met-een-super-appartement!
Ja ik ook hier.... Dat je nog leeft joh. Wanneer gaan we nou feestjes af in Adam?
Anoniem: 132101
julius schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:35:
[...]
Heb je daar echt een D200 voor nodig?
Eh ja erg donker daar en veel rook dus zo weinig mogelijk flitsen.
De D200 is in zijn kleur diepte erg sterk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had beloofd wat foto's te posten, maar heb niet zoveel getest nog met mijn nieuwe lens..

Kan veeeel beter.. volgende shoot wat beter mijn best doen
Met wat voor materiaal denk je dat ik m'n foto's schiet?Anoniem: 132101 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:29:
[...]
Eh ja erg donker daar en veel rook dus zo weinig mogelijk flitsen.
De D200 is in zijn kleur diepte erg sterk.
Kleurtjes! Goed bezigAnoniem: 8888 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:43:
Genoeg off-topic talk hierFoto's posten
Ik had beloofd wat foto's te posten, maar heb niet zoveel getest nog met mijn nieuwe lens..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb d'r nog maar heel even mee kunnen spelen, maar ik sta nu al versteld van z'n consistency! Ongelovelijk, eenmaal de goede instellingen gevonden (en dat zeg ik nu al

is dat met de 50mm 1.4 geschoten ?? ziet er wel naar uit zoAnoniem: 8888 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:43:
Genoeg off-topic talk hierFoto's posten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Post 1000 -> deel 3 \o/
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 30-03-2006 19:20 ]
Dit topic is gesloten.