Paxlie schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:00:
Hoeveel van jullie hebben al eens daadwerkelijk op een evenement rondgelopen? Ik kan je namelijk vertellen dat dat nog vies tegenvalt. In een kleine club kan je vaak je camera wegleggen. Het is namelijk maar 1 ruimte en zoveer verschillende dj's zijn er vaak niet.
Op een groot evenement zijn er echter vaak meerdere area's met veel dj's. Vaak geen lange sets en dus veel verschillende namen die je in principe allemaal wilt schieten. Dan de overzichten nog, wat mensen, wat decoratie. Je kent het wel. Wat je daarbij dan hebt is dat je meerdere keren op een avond dwars door het publiek heen kan gaan met je camera en dat zijn toch wel flinke stukken wandelen meestal.
Hmz, ben benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn bij anderen. Ik zal die van mij nog ff updaten;
Het feit dat je met opdrachtes rondloopt maakt het voor mij ook wat interessanter. Anders is het een "doe maar wat je goed lijkt". Natuuurlijk bedenk je je wel vantevoren wat je wilt vast gaan leggen, maar het blijft een gok of je daadwerkelijk in de smaak valt.
En een gemiddeld club avondje is heel easy in vergelijking met een festival met tig artiesten. Zelfs al ben je op een lokatie/club waar meer zalen zijn dan begin je het al een stukje drukker te krijgen. Bezoekers die je een nee moet verkopen etc. Gister voor een opdrachtgever geschoten die wat specifiekere dingen had, maakt het wel een stukkie leuker.
Daarnaast kun je op een club avond meer kletsen met mensen. Ik ben niet van't type dat 2 uur komt schieten en dan weer naar huis gaat, onder het mom van makkelijk geld verdienen.. Maar meer van ik ga uit, klets met mensen en maak foto's waar ik mijn opdrachtgevers blij mee maak. Daarnaast een leuk zakcentje om m'n gear mee te betalen.
Op grote feesten/festivals is de sfeer minder intiem, je kent er hoogst waarschijnlijk minder mensen. Ik ga er in zo'n geval naar toe om de voor mij meer unieke grootsheid van het evenement te bekijken en natuurlijk vast te leggen. Aankleding, decors, grotere namen, etc. Doordat het zo'n groot feest is heb je betere mogelijkheden om de artiesten vast te leggen. Lichten en decor etc zijn beter. Vaker ook betere/grotere ruimte om de dj booth. Alleen moet je er vaak keuzes maken kwa vastleggen van dj's. Op een festival als Mysteryland is het simpelweg onmogelijk om iedere dj vast te leggen in je eentje. Op Thunderdome en Nightmare waar ik in december gelopen heb is dat wel weer redelijk makkelijk te doen. 't Is "even" 2 zalen doorlopen in hoog tempo, maar als je het handig aanpakt ben je met 10 min bij het andere podium. De bezoekers vormen soms echter een wat minder prettige hindernis als je haast hebt

. Wat bezoekers betreft, je hebt wel veel meer keuze uit wie je erop wilt zetten en eventuele unieke dingen te spotten. Waar je in een kleine club soms mensen moet overhalen om erop te gaan omdat ze bepaalde leuke dingen aan hebben hoeft dat dus niet/minder bij grotere feesten.
Het komt er op neer dat clubs makkelijker werken is maar dat je op festivals beter kunt uiten kwa fotografie. Je moet er echter wel wat harder voor werken

. Ik heb het er graag voor over.
(tip: zorg voor goede loopschoenen, kijk maar eens naar de organisatie en wat die aan hebben)
Uhmz, ik loop altijd in dezelfde schoenen op feesten rond, nergens last van, al zijn het een paar dagen achter elkaar