Er zijn maar erg weinig goede feesten waar waar 'het dak eraf gaat'. Vroeger was dat wel anders, maar toen was het publiek ook heel anders.pvdplanet schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:38:
Ga eens op Awakenings kijken, dan weet je wat ik bedoel met sfeer. Een beetje naar de DJ kijken hoort niet bij een technofeest. Er werd nul gedanst en men zat een beetje te hangen in de blue area. Dat iedereen vriendelijk is zorgt er niet voor dat het dak eraf gaat. Maar goed zulke feesten heb je nu eenmaal weleens.
Het bekende vroeger was alles beter, gedurende een avond / nacht zal het nooit alleen maar een climax zijn natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:00:
[...]
Er zijn maar erg weinig goede feesten waar waar 'het dak eraf gaat'. Vroeger was dat wel anders, maar toen was het publiek ook heel anders.
Maaruh er zijn genoeg lekkere feesten vandaag de dag hoor
BraafVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:42:
Zo.. Canon Speedlite 430ex besteld met omnibounce
[ Voor 14% gewijzigd door neographikal op 28-02-2006 00:14 ]
Verwijderd
@ Neo... 
Kan jij me dan wat meer vertellen wanneer een omnibounce nou wel en wanneer niet te gebruiken?
Kan jij me dan wat meer vertellen wanneer een omnibounce nou wel en wanneer niet te gebruiken?
Als je niet via muren of iets je licht kan laten bouncen dan kan je met behulp van een omnibounce toch een soort van omgevingslicht maken. Je flits dan niet recht op mensen in wat over het algemeen een mooier resultaat heeftVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 08:19:
@ Neo...
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
* neographikal met stupidPaxlie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:58:
[...]
Als je niet via muren of iets je licht kan laten bouncen dan kan je met behulp van een omnibounce toch een soort van omgevingslicht maken. Je flits dan niet recht op mensen in wat over het algemeen een mooier resultaat heeft
Experimenteer maar wat, er zijn nog wel meer manier om te flitsen, wat je het beste bevalt is heel persoonlijk heb ik wel gemerkt
Niet alleen persoonlijk, maar ook heel sterk locatiegebonden. Soms zijn er mogelijkheden genoeg om via muur of plafond (of stageprops) te bouncen. Soms zit je met zwartgeverfde muren, of veel te hoge plafonds waardoor je wel direct moet flitsen (en haal dan maar de omni tevoorschijn om de al te scherpe schaduwen te voorkomen.)neographikal schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:35:
[...]
* neographikal met stupid
Experimenteer maar wat, er zijn nog wel meer manier om te flitsen, wat je het beste bevalt is heel persoonlijk heb ik wel gemerkt
Op een van de podia van afgelopen Strike One waren twee van de props (semi transparante plastic buizen) als omnibounce te gebruiken
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Plafond van 11 meter hoog ging daar ook prima 
* neographikal aait z'n 550EX
Verzinkt stalen muur èn plafond, dat wil wel het nodige reflecteren, maar om nou te zeggen dat die foto goed belicht was? Neuh, die foto bleef een beetje een grijze aangelegenheidneographikal schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:49:
Plafond van 11 meter hoog ging daar ook prima
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb er heel wat toen zo gemaakt, ging prima
maar als je rekent hoe snel licht uit elkaar valt, al helemaal na zo'n reflectie, dan blijft het echt een hele nette prestatie. Hij ging niet eens voluit af
Andersom: hoe hoger het plafond of hoe verder weg de muur via welke je bounced, hoe zachter het licht.
Mijn oom moest daar jaaaaaaaren geleden optreden met z'n bandje, en hem zijn vooral de verse kots-voetafdrukken op het plafond bijgebleven. Geen idee hoe zoiets bounced.
Verwijderd
misschien je flitser even onderkotsen om een idee te krijgenMartijnGizmo schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:04:
Mijn oom moest daar jaaaaaaaren geleden optreden met z'n bandje, en hem zijn vooral de verse kots-voetafdrukken op het plafond bijgebleven. Geen idee hoe zoiets bounced.
Verwijderd
Heb er wel eerder wat shoots gedaan, Kijk maar Maar nog niet met mijn EOS.
Flitser komt vandaag al
Lekker vlot digitalstreet.nl
Leuke is dat als je geen ruzie's hebt daar.. want de Hells Angels zijn security..en daar wil je geen ruzie mee
Flitser komt vandaag al
Leuke is dat als je geen ruzie's hebt daar.. want de Hells Angels zijn security..en daar wil je geen ruzie mee
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 09:38 ]
Gisteravond voor mij 2 nieuwe locaties aangedaan. Waarvan eentje Havana in Den Haag. 'k Kwam er jaaren geleden, toen het m'n vaste uitgaansplek was, maar was ff vergeten hoe kleurrijk het was...

De dames waren ook niet onaardig;

En als je wat meer rondkijkt zie je dat er best wel wat aan entourage is gedaan;

Geen onaardig avondje iig. Vanavond een avondje Silly's op de agenda, ben weer benieuwd waar jullie te vinden zijn
De algehele serie is op www.party-mania.nl te bekijken.
Toevalligerwijs zijn er wat meer vis shots in deze selectie gekomen, maar de algehele shoot is gevuld met niet bijzonder veel vis shots...

De dames waren ook niet onaardig;

En als je wat meer rondkijkt zie je dat er best wel wat aan entourage is gedaan;

Geen onaardig avondje iig. Vanavond een avondje Silly's op de agenda, ben weer benieuwd waar jullie te vinden zijn
De algehele serie is op www.party-mania.nl te bekijken.
Toevalligerwijs zijn er wat meer vis shots in deze selectie gekomen, maar de algehele shoot is gevuld met niet bijzonder veel vis shots...
[ Voor 11% gewijzigd door jules op 04-03-2006 21:13 ]
Ik vind zelf dat fish eye echt niets... op zich mooie kleuren en leuke composities als het met een normaal objectief was geschoten
kan ze ook wel defishen, maar met dat in't achterhoofd heb ik ze niet genomen
Toch maar weer effe een update, misschien niet helemaal gewenst gezien mijn vorige "ervaringen" in dit topic, maar sinds ik mijn "nieuwe" camera heb, nee geen dSLR maar een Fuji S5500 (omdat de S3500 me wel beviel maar toch meer controle wil) De S3500 zat er best vaak naast qua sluitertijd en lichtmetingen... (dat gaat immers auto op dat apparaat). Uiteraard kwamen er ook wel regelmatig leuke pics uit, maar dat was vaker mazzel
.
Iig: wat plaatjes die ik met de S5500 geschoten heb:
Carnaval

Waren respectievelijk de 2e en 1e keer, naarmate je wat meer schiet je toch leukere foto's maakt.
Overzichtshots gingen niet helemaal zoals gepland, volgende keer beter.
Al met al wel leuk geexpirimenteerd (oa met dank aan pvdplanet voor zijn exifdata in het grote S5500 topic, hoewel daar aan het eind van de avond weinig meer van over was
Iig: wat plaatjes die ik met de S5500 geschoten heb:
Carnaval

Waren respectievelijk de 2e en 1e keer, naarmate je wat meer schiet je toch leukere foto's maakt.
Overzichtshots gingen niet helemaal zoals gepland, volgende keer beter.
Al met al wel leuk geexpirimenteerd (oa met dank aan pvdplanet voor zijn exifdata in het grote S5500 topic, hoewel daar aan het eind van de avond weinig meer van over was
Heeft ook een computer!
Erik Blokland met een D70? Lijkt me sterk. Of hij moet z'n 1Dmk2 alweer gemold hebben...pvdplanet schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:43:
Zoek de verschillen (in camera, compositie en methode) op Trance Energy
[afbeelding]
Canon EOS bikini2990.net (onbekende settings)
[afbeelding]
Canon EOS liquid-motion.nl (iso 1600 1/15sec)
[afbeelding]
Nikon D70 dancetraffic.com (onbekende settings)
[afbeelding]
Fuji S9500 phono.nl (iso 200, 1/2.5 sec)

* HunterPro druk bezig met samenstellen van nieuwe website en dan zal ik wel wat feestjes van de afgelopen tijd posten
Ben benieuwd naar je foto'sHunterPro schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:37:
* HunterPro druk bezig met samenstellen van nieuwe website en dan zal ik wel wat feestjes van de afgelopen tijd posten
Momenteel ook weinig updates van mijn kant vanwege een website die op de schop gaat
Verwijderd
zo dit weekend ook weer wat fotos gemaakt, wederom tegen het probleem aangelopen dat de 350d af en toe echt niet wil scherpstellen op het onderwerp dat ik wil, misschien komt het ook doordat ik dat av licht uit heb staan maar meestal gaat het toch goed. maar ef en toe begrijpt de camera er echt helemaal niks van.
maar toch nog wel iets zinnigs kunnen samenstellen op
http://thehospages.com/pi.../2006-03-04-trancemaffia/
oh en een overdosis whisky is ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van de fotos heb ik proefondervindelijk nu echt vastgesteld
maar toch nog wel iets zinnigs kunnen samenstellen op
http://thehospages.com/pi.../2006-03-04-trancemaffia/
oh en een overdosis whisky is ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van de fotos heb ik proefondervindelijk nu echt vastgesteld

Sneakerz heeft het Paard behoorlijk op kosten gejaagt... Het dak ging eraf! Heb in opdracht van een DJ wat foto's gemaakt en uiteindelijk nog een paar voor in m'n portfolio aan het einde van de avond.
ff een tip voor diegene die er nog niet achterwaren..
gear: 20D, 420EX + 17-40L
probleem: donkere ruimte, AF-hulplicht van flitser vuurde niet af waardoor lens niet wilde scherpstellen op standje M (camera) en standje Automatic (lens).
oplossing: Bij mij was het probleem dat ik één van de 9 scherpstel punten had voorgedefinieerd als focusstelpunt. Hierdoor ging het AF-licht van mijn flitser niet af waardoor mijn lens het te donker vond. Vanaf het moment dat ik het scherpstelpunt weer op alle 9 (en dus automagisch) zette, ging mijn flitslicht wel af.
Ik was in de veronderstelling dat het rode lampje (af-licht) altijd afging, zodat de foto geen rode ogen had en de flitser wist hoeveel hij moest inflitsen.. Maar dit is dus niet het geval bij een 420EX.
probleem: donkere ruimte, AF-hulplicht van flitser vuurde niet af waardoor lens niet wilde scherpstellen op standje M (camera) en standje Automatic (lens).
oplossing: Bij mij was het probleem dat ik één van de 9 scherpstel punten had voorgedefinieerd als focusstelpunt. Hierdoor ging het AF-licht van mijn flitser niet af waardoor mijn lens het te donker vond. Vanaf het moment dat ik het scherpstelpunt weer op alle 9 (en dus automagisch) zette, ging mijn flitslicht wel af.
Ik was in de veronderstelling dat het rode lampje (af-licht) altijd afging, zodat de foto geen rode ogen had en de flitser wist hoeveel hij moest inflitsen.. Maar dit is dus niet het geval bij een 420EX.
420EX kan niet alles uitlichten, de nieuwere flitsers wel bij de 20D afaik
De 420EX heeft 7 AF assist punten, die overeenkomen met de 7 AF punten van de 10D, 300D en 350D: 5 in de breedte, en centraal eentje boven en beneden.
De 20D heeft een 1 - 2 - 3 - 2 - 1 verdeling, en die matched gewoon niet met wat de 420 EX fysiek kan belichten. Dan vallen links en rechts de '2' punten weg.
Overigens is het de flitser die de afstand meet en de gemeten afstand doorgeeft aan de body, het is niet zo dat je cam zelf scherp stelt omdat het rode lijntjespatroon voldoende contrast biedt. (Waarom heeft de flitser anders naast de rode lamp nog een oog? Juistem, voor afstand meten. Als de cam het contrast op zou pikken zou dat oog niet nodig zijn.)
De 20D heeft een 1 - 2 - 3 - 2 - 1 verdeling, en die matched gewoon niet met wat de 420 EX fysiek kan belichten. Dan vallen links en rechts de '2' punten weg.
Overigens is het de flitser die de afstand meet en de gemeten afstand doorgeeft aan de body, het is niet zo dat je cam zelf scherp stelt omdat het rode lijntjespatroon voldoende contrast biedt. (Waarom heeft de flitser anders naast de rode lamp nog een oog? Juistem, voor afstand meten. Als de cam het contrast op zou pikken zou dat oog niet nodig zijn.)
Afstand meten wordt bij ETTL (II) voor zover ik weet door de lens gedaan
Dat probleem heeft een D70 ookxces schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:06:
Ben verder wel benieuwd naar hoe bijv een D200 focust in deze gevallen.
xces schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:06:
ff een tip voor diegene die er nog niet achterwaren..
Daarnaast heb ik het een keer zonder externe flash moeten doen en zonder AF hulplicht heb ik amper focusproblemen gehad
Vertel er dan ook ff bij wat voor glas je hebt 
(want dat scheelt ook wel volgens mij, al schijnt die 17-40 F4L ook niet onaardig te zijn. Aan de andere kant, F4 en F2.8 zou nu net dát verschil kunnen zijn
)
(want dat scheelt ook wel volgens mij, al schijnt die 17-40 F4L ook niet onaardig te zijn. Aan de andere kant, F4 en F2.8 zou nu net dát verschil kunnen zijn
[ Voor 63% gewijzigd door jules op 06-03-2006 15:50 ]
Verwijderd
ik haat dat mensen tijdens een fotoshoot..jouw lens willen gebruiken als.. euhm mouw.. trok iemand aan mijn lens om mij vervolgens mee te sleuren naar een groepje.. Dus niet op de foto gezet en een flinke vloekpartij op losgelaten 
Heerlijk trouwens, schieten met een externe flitser, kleine 400 foto's
gemaakt in 3 uur tijd?
Post vanavond wel wat.
Moet nu trouwens maar een nieuwe tasje hebben, nu met nieuwe flitser..past niet meer in mijn tas..
Heerlijk trouwens, schieten met een externe flitser, kleine 400 foto's

Moet nu trouwens maar een nieuwe tasje hebben, nu met nieuwe flitser..past niet meer in mijn tas..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 16:10 ]
Niet door E-TTL, alleen E-TTL II doet dat. Maar de 420EX is een E-TTL flitser, dus die luistert niet naar eventueel doorgegeven afstand.neographikal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:00:
Afstand meten wordt bij ETTL (II) voor zover ik weet door de lens gedaan
Ik zat overigens ook fout: AF assist licht op de Speedlite serie is dus wèl gewoon een gevalletje extra bijlichten (voor een groot deel in infra rood, want de AF sensors zitten niet achter een IR cut-off filter!), de flitser doet dus niet aan afstandsmeting.
Meer @ http://photonotes.org/articles/eos-flash/
Datzelfde AF licht doet verder ook niets aan rode ogen reductie noch lichtmeting trouwens. Dit wordt gedaan door andere onderdelen.
De EF-S 10-22 F 3.5-4.5
Dus geen voordeel van sneller dan F 2.8 glas op het middelste focuspunt
Zo gruwelijk irritant is dat, nou is mijn lens niet zo enorm groot dat er naast mijn handen nog aan getrokken kan worden (hoe fout klinkt ditVerwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:09:
ik haat dat mensen tijdens een fotoshoot..jouw lens willen gebruiken als.. euhm mouw.. trok iemand aan mijn lens om mij vervolgens mee te sleuren naar een groepje.. Dus niet op de foto gezet en een flinke vloekpartij op losgelaten
.

Heeft ook een computer!
'k vat je niet geheel? Lenzen uitlenen ofwel bezoekers die je 5 m meesleuren naar hun eigen groepje?Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:09:
lenzen uitlenen aan collega's; als ze wat anders leuks hebben wat ik ook ff kan uitproberen; prima. Als ze es wat specifieks van mij willen; vaak ook prima. Maar in beide gevallen wel dat ik ze vertrouw & de situatie het toe laat.
En mensen die je 5 m meesleuren. Als ik met m'n fish schiet heb ik veelal m'n kitlens in m'n hand. Op zo'n moment ben ik wel es letterlijk meegesleurd een 5 m verderop. Heb de sleur actie snel weten af te kappen.
Op de meeste feesten/festivals zou ik dat met gemak kunnen halen, maar of er dan echt wat boeiends tussen zit.... Dan schiet ik toch liever wel wat selectiever...Heerlijk trouwens, schieten met een externe flitser, kleine 400 foto'sgemaakt in 3 uur tijd?
Post vanavond wel wat.
Afgelopen weekend heb ik zelfs m'n fish in m'n broekzak gepropt..... Alleen extra accu's vormen dan nog een probleem.Moet nu trouwens maar een nieuwe tasje hebben, nu met nieuwe flitser..past niet meer in mijn tas..
4 Maart voor het eerst poging tot Partyfotografie gedaan, erg leuk om te doen! ga ik vaker doen..Bertus schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:07:
[...]
Zo gruwelijk irritant is dat, nou is mijn lens niet zo enorm groot dat er naast mijn handen nog aan getrokken kan worden (hoe fout klinkt dit) maar ze lopen nog wel regelmatig aan me mouwen / armen te trekken, meestal krijgen ze dan ook een boze Fwnk en geen foto...
En wat jij zegt, Fwnk, klinkt bekend.. gebeurde me ook regelmatig.. gelukkig werd er niet aan m'n lens getrokken.. dan zou ik echt boos worden..
Nja, partyfotografie is erg leuk om te doen
Veel mensen vragen alleen: 'Waar komen de foto's te staan?' wat doen jullie dan? noemen jullie de site? of geven jullie kaartjes? of wat?
[ Voor 10% gewijzigd door CptMorgan op 06-03-2006 17:20 ]
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
+1 herkenbaarBertus schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:07:
[...]
Zo gruwelijk irritant is dat, nou is mijn lens niet zo enorm groot dat er naast mijn handen nog aan getrokken kan worden (hoe fout klinkt dit) maar ze lopen nog wel regelmatig aan me mouwen / armen te trekken, meestal krijgen ze dan ook een boze Fwnk en geen foto...
Het hangt wel sterk af van de situatie, vooral van het soort publiek en waar (en met wat) je precies bezig bent. Backstage is het me nog nooit overkomen (al heb ik er genoeg mensen gezien die dusdanig waus waren dat ze er heus wel toe in staat waren) en tot nu toe heeft men het altijd wel gesnapt dat ik bezig was met artiesten als ik frontstage stond richting DJ.
Echter, zodra je met publieksfoto's bezig bent ben je blijkbaar vrij doelwit om aandacht aan te trekken, zelfs tijdens het maken van foto's, terwijl dan toch duidelijk is dat je even bezig bent. De blijf-$vervloeking-met-je-tengels-van-mijn-camera-af reactie is me niet onbekend.
Verwijderd
Is dat omdat je snel wilt wisselen, of omdat je geen tas bij je hebt omdat die kitlens in kwijt te kunnen?julius schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:08:
[...]
Als ik met m'n fish schiet heb ik veelal m'n kitlens in m'n hand.
[...]
Wat dat betreft heb ik al vanalles meegemaakt. Al in het begin (Danzig begin juli) werd ik _helemaal_ gek gezeurd. In die toko passen een zeg 400-500 man. Ik heb er welgeteld een half uur tot 45 min over gedaan om vanachter naar voren te lopen. Heb daarbij zeg maar 1/3 van de gehele tent gehad. Ik was nog niet eens begonnen met het aanleggen van m'n camera voor m'n gezicht of ik had al op beide schouders verschillende handen die aandacht vroegen. Ik draaide me na foto 1 een 30 graden en kon meteen doorgaan met een nieuwe foto. Na een 180 graden totaal gedraait te hebben en een x aantal foto's verder kon ik weer 2-3m lopen om het zelfde liedje weer af te spelen. Ter plekke heb ik geleerd hoe ik er mee om moest gaan. Tot op heden voldoet die prima!
Gelukkig weten de meesten (kan me niet meer herinneren dat ik het heb meegemaakt) dat mijn cam (figuurlijk) heilig is en dat ze daar niet aan hoeven te komen. Al zijn er genoeg die vragen of ik niet es op de foto wil... Heb al een hoop zelfportretjes gemaakt sindsdien.
Overigens is het ook vet lastig als je voor verschillende opdrachtgevers schiet. De ene keer een bandshoot, andere keer alleen dj en daarna weer es publiek. Vorige week baalde de organisatie dat andere partysites niet aanwezig waren en ik de enige fotograaf was volgens mij. Helaas was ik alleen bezig voor één dj in een ruk verlichte kleine zaal waardoor ik niet echt representatieve foto's heb kunnen maken. Ben 1x naar de grote zaal gewandeld waar 1 foto al voldoende was.
. Alhoewel, klein maar fijn is wel prettig hoor
Gelukkig weten de meesten (kan me niet meer herinneren dat ik het heb meegemaakt) dat mijn cam (figuurlijk) heilig is en dat ze daar niet aan hoeven te komen. Al zijn er genoeg die vragen of ik niet es op de foto wil... Heb al een hoop zelfportretjes gemaakt sindsdien.
Overigens is het ook vet lastig als je voor verschillende opdrachtgevers schiet. De ene keer een bandshoot, andere keer alleen dj en daarna weer es publiek. Vorige week baalde de organisatie dat andere partysites niet aanwezig waren en ik de enige fotograaf was volgens mij. Helaas was ik alleen bezig voor één dj in een ruk verlichte kleine zaal waardoor ik niet echt representatieve foto's heb kunnen maken. Ben 1x naar de grote zaal gewandeld waar 1 foto al voldoende was.
Te kleine tas...Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:45:
[...]
Is dat omdat je snel wilt wisselen, of omdat je geen tas bij je hebt omdat die kitlens in kwijt te kunnen?
[ Voor 10% gewijzigd door jules op 06-03-2006 17:49 ]
Is het enige wat ik hoor, als ik foto's maak voor een tent zelf is het standaar antwoord "op de site van $bedrijf"cyberrobin schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:10:
[...]
Veel mensen vragen alleen: 'Waar komen de foto's te staan?' \
en anders heb ik wel kleine briefjes mee met het adres van me site
Heeft ook een computer!
Kaartjes zijn ideaal en ook nog eens een hele goede manier om meer mensen naar je website te lokken.Bertus schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:41:
[...]
Is het enige wat ik hoor, als ik foto's maak voor een tent zelf is het standaar antwoord "op de site van $bedrijf"
en anders heb ik wel kleine briefjes mee met het adres van me site
Ik had ook eerst geen kaartjes, nu wel.. en voordat ze het zelfs kunnen vragen floep ik al een kaart tevoorschijn. Nu is de vraag wel verschoven naar: "wanneer komen ze erop te staan"?
Geen kaartjes? Watervaste stift regelen en het gewoon op je onderarm schrijven met _grote_ letters, anders zijn ze te lam om het te lezen en klampen ze je nog vast
Ik ben daarom ook nog steeds een pakkende domeinnaam aan het bedenken, nickname.be is niet echt, ehm, onthoudbaar zegmaarneographikal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:21:
Geen kaartjes? Watervaste stift regelen en het gewoon op je onderarm schrijven met _grote_ letters, anders zijn ze te lam om het te lezen en klampen ze je nog vast
Elke avond voor ik wegga 2 A4tjes uitprinten en knippen maar
Heeft ook een computer!
Afsplitsen naar het Wat Zit Er Nog Extra In Jou Fototas topic??neographikal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:21:
In mijn Lowepro: Pakje van 4 Duracell AA voor als de NiMH's vroegtijdig leeg zijn, m'n Musicsafe oordoppen ter backup van mijn Exinores ER-25, vochtige (los verpakte) lensdoekjes, zaklampje, noodparka van boterhamzakjesplastic en... jawel, een watervaste stift
Ik schiet voor zoveel verschillende opdrachtgevers dat lang niet iedereen er aan denkt om met kaartjes aan te komen zetten. Daarnaast ben ik ook iemand die toch ook wel kletst met mensen tijdens het fotograferen. (hoe relaxt werk ook! gewoon niet op je donder krijgen als je kletstgium schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:20:
[...]
Kaartjes zijn ideaal en ook nog eens een hele goede manier om meer mensen naar je website te lokken.Plus je ontlast je stem om in die lawaaiige ruimte constant WWW PUNT BLABLABLA PUNT NL te schreeuwen.
Al is het wel wat rotter als $toko of $site een wat moeilijkere naam hebben.... Somehow zijn ze bijv wel bekend met ID&T, maar UDC hadden de meesten nog niet van gehoord

Denk dat dit best wel specifiek is. Ik stop met feesten andere dingen in m'n tas dan met een gewone hobby shoot....JumpStart schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:44:
[...]
Afsplitsen naar het Wat Zit Er Nog Extra In Jou Fototas topic??
Zaklampje had ik erin zitten, aangezien de batterijen es op waren en m'n telefoon die functie toch kon vervullen met z'n backlight en anders met "flitser", is die dus komen te vervallen. Verder is het gewoon een must in zo'n omgeving om je camera blindelings te kunnen bedienen. Alleen de program knop wil nog wel es van stand veranderen. Helaas is die knop niet verlicht wat momenteel het enige probleem is.In mijn Lowepro: Pakje van 4 Duracell AA voor als de NiMH's vroegtijdig leeg zijn, m'n Musicsafe oordoppen ter backup van mijn Exinores ER-25, vochtige (los verpakte) lensdoekjes, zaklampje, noodparka van boterhamzakjesplastic en... jawel, een watervaste stift
Verder heb ik vaker wat voedsel en vocht bij me.
En als we het toch al over viltstiften en kaartjes hadden, waarom stop je niet gewoon een voorraadje van die kaartjes in je tas!?
Verwijderd
ik geef dan altijd een kaartje, lekker makkelijk. ook zijn ze weleens op en dan pakken mensen spontaan hun mobiele telefoon om het meteen in te programmerencyberrobin schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:10:
[...]
4 Maart voor het eerst poging tot Partyfotografie gedaan, erg leuk om te doen! ga ik vaker doen..
En wat jij zegt, Fwnk, klinkt bekend.. gebeurde me ook regelmatig.. gelukkig werd er niet aan m'n lens getrokken.. dan zou ik echt boos worden..
Nja, partyfotografie is erg leuk om te doen
Veel mensen vragen alleen: 'Waar komen de foto's te staan?' wat doen jullie dan? noemen jullie de site? of geven jullie kaartjes? of wat?
Duurt zo lang om over te nemen
mobiel pakken - toetsenlock eraf, sms menuutje - EF WEE EN KAA PUNT EN EL - opslaan - controleren - klaar
In die tijd kan je ook weer foto's maken
Bij erg mooie dames kan je het natuurlijk smsen verkapt "wat is je nummer-vraag"
Heeft ook een computer!
't kan sneller, gebruik een plaatje met als tekst je site als background op je foon...
Verwijderd
Julius, wat ik bedoelde was..dat iemand zijn hand op mijn lens legde..en die aantrok..zodat ik met mijn camera wel mee moest, m aar heb uiteraard die foto niet gemaakt, en ook diegene die dat deed, stond er 3x op..niet geplaatst uiteraard 
Fotoset staat hier... Viel mij na de grote selectie wat tegen qua overzicht..
moet meer tijden nemen, en niet constant schieten..zal mijn vriendin ook leuker vinden
Fotoset staat hier... Viel mij na de grote selectie wat tegen qua overzicht..
moet meer tijden nemen, en niet constant schieten..zal mijn vriendin ook leuker vinden
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 07:43 ]
ah zo, zoals ik al zei; don't touch my cam...
Wanneer ga je es geld mee verdienen met je foto's? Momenteel werk je je alleen maar in de kosten
(of mis ik iets)
Wanneer ga je es geld mee verdienen met je foto's? Momenteel werk je je alleen maar in de kosten
een hobby noemen ze dat, schijnen sommige mensen leuk te vindenjulius schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:30:
Een site als Partyflock kan ik niet echt meer hobby vinden. Is redelijk professioneel kwa opzet inmiddels. Organisatoren en venue's maken er gebruik van bij het leven en vinden het een fantastisch medium. Zij verdienen geld aan feesten en krijgen vrijwel gratis publiciteit van partysites, waarom zou jij dat niet kunnen? Durf er gewoon es geld voor te vragen.
Je krijgt hooguit gratis drank en toegang, maar verder kost het je echt wel meer dan een gemiddeld feest. + dat je behoorlijk wat risico loopt met een camera (op beschadiging, verlies etc). Een organisatie heeft er echt wel geld voor, ook al zeggen ze van niet. En anders negeer je ze. Werkt perfect... Als ze je uiteindelijk willen komen ze toch wel terug....
Je krijgt hooguit gratis drank en toegang, maar verder kost het je echt wel meer dan een gemiddeld feest. + dat je behoorlijk wat risico loopt met een camera (op beschadiging, verlies etc). Een organisatie heeft er echt wel geld voor, ook al zeggen ze van niet. En anders negeer je ze. Werkt perfect... Als ze je uiteindelijk willen komen ze toch wel terug....
heel dat partyflock gebeuren snap ik sowieso niet
zijn daar nu alleen maar mensen aan verbonden die op vrijwillige basis werken of zitten daar ook betaalde krachten bij? en wat is het doel van partyflock, het lijkt mij voornamelijk een promotiesite voor dance-evenementen. in dat geval - en ze hebben inderdaad een redelijk groot bereik - lijkt het me dat je daar als partyflock geld voor vraagt aan de betreffende organisaties en daar oa. je fotografen mee betaald. die organisaties verdienen geld aan die feesten en als jij daadwerkelijke iets toevoegt aan de promotie daarvan, zou ik daar inderdaad geld voor vragen.
voor bepaalde non-profit organisaties ben ik wel bereid om het voor niets te doen, alle overigen krijgen een offerte en als ze dat teveel vinden, moeten ze een ander zoeken.

voor bepaalde non-profit organisaties ben ik wel bereid om het voor niets te doen, alle overigen krijgen een offerte en als ze dat teveel vinden, moeten ze een ander zoeken.
Ze worden niet betaald en steeds vaker geweerd bij de grotere organisatoren, in ieder geval backstage. De reden is vrij simpel: een deel van die fotografen zijn grote prutsers, en sommige die je aanspreekt wanneer ze op de dj-tafel hangen geven je nog een grote bek terug ook. De plaatjes zijn vaak niet al te best, een aantal fotografen van ze daargelaten, en ze doen het in feite om de gratis entree plus wat drank 
Als je kwaliteit levert komen organisaties toch wel naar je toe
Als je kwaliteit levert komen organisaties toch wel naar je toe
ik wil even wat zeker weten. flitsen op het 2e gordijn wil zeggen dat de flitser (420EX) pas tijdens het laatste deel van de sluitertijd de flits geeft. juist?
het groote voordeel hiervan is dat je eerst nog wat podiumlicht kan vangen en dan FLITS die adhd zanger scherp right?
als ik op mijn 20D de sluitertijd op 10seconden zet en het diafragma op 2.8 dan flist de 420EX 2 keer!
eerst aan het begin (1e gordijn) en aan het eind (2e gordijn)
dit klopt dan toch niet?
dit weekeind heb ik een bandje gefotografeert met slecht licht.. flits dus
ook als ik mn fec op -2 zet heb ik nog 'badkamer' foto's (omnibounce 1/25 4.5)
hulp!!
het groote voordeel hiervan is dat je eerst nog wat podiumlicht kan vangen en dan FLITS die adhd zanger scherp right?
als ik op mijn 20D de sluitertijd op 10seconden zet en het diafragma op 2.8 dan flist de 420EX 2 keer!
eerst aan het begin (1e gordijn) en aan het eind (2e gordijn)
dit klopt dan toch niet?
dit weekeind heb ik een bandje gefotografeert met slecht licht.. flits dus
ook als ik mn fec op -2 zet heb ik nog 'badkamer' foto's (omnibounce 1/25 4.5)
hulp!!
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Dit is niet echt het juiste topic ervoor en het is al vaker behandeld: kijk hier eens. Ik zeg maar één woord: preflash 
En voor de rest lekker experimenteren, de settings zijn ook al vaak genoeg in dit topic en de voorganger langsgekomen, lees die even op je gemak door
En voor de rest lekker experimenteren, de settings zijn ook al vaak genoeg in dit topic en de voorganger langsgekomen, lees die even op je gemak door
[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 07-03-2006 18:14 ]
ok bedankt, ik was bang voor een defect.
en het topic is een beetje groot aan het worden
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
No problemB-lennium schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:15:
ok bedankt, ik was bang voor een defect.
Verwijderd
ditolateef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:52:
[...]
een hobby noemen ze dat, schijnen sommige mensen leuk te vinden![]()
en ook al verdien ik er niet direct geld mee, mijn 350d heb ik nu al grotendeels terugverdient met gastenlijsten en gratis kaartjes voor festivals
en het leuke is ook nog dat je er een heleboel contacten mee opdoet en daardoor weer op heel andere plekken terecht komt die ik bijvoorbeeld een maand van te voren nog niet had kunnen bedenken
maar ik schiet eigenlijk ook alleen fotos voor organisaties die ik leuk vind en waarvan ik weet dat geld verdienen niet bovenaan het lijstje staat
Dat zegt lateef ook, non-profit is iets anders
. Verder moet je voor jezelf uitmaken hoe vaak je gratis wilt werken. Als je eenmaal bekend bent als gratis kom je er moeilijker uit. Heb je een commerciële instelling of blijf je je in de kosten werken.....
Verwijderd
ach ja het gaat me niet om in de kosten te werken maar om vrij te kunnen zijn. zodra ik er geld voor vraag dan staan daar ook verplichtingen tegenover. als ik naar een feest ga wil ik gewoon kunnen feesten, en daarnaast maak ik ook nog eens wat fototjes (waardoor ik ook weer heel wat leuke sociale contacten opdoe) . als ik er een avond geen zin in heb dan hoef ik me daarvoor ook niet te verantwoorden naar niemand niet. die leegte in mijn hoofd is voor mij belangrijk om ook vrij te kunnen schieten wat ik wil , wanneer ik wil en hoe ik het wil. geld zou dat voor mij gaan vertroebelen en dan zou ik me niet meer vrij kunnen bewegen aangezien er dan verplichtingen zijn. maar mocht geld of vergoeding nog achteraf komen dan zou ik er niks op tegen hebbenjulius schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:31:
Dat zegt lateef ook, non-profit is iets anders. Verder moet je voor jezelf uitmaken hoe vaak je gratis wilt werken. Als je eenmaal bekend bent als gratis kom je er moeilijker uit. Heb je een commerciële instelling of blijf je je in de kosten werken.....
als ik mag kiezen tussen een feest dat ik zeker leuk ga vinden of een feest waar ik toch wel zeker van ben dat ik het niet leuk ga vinden maar ze willen me daar betalen als forograaf dan zou ik toch voor de eerste optie gaan.
dat moet volgens mij in jouw situatie wel mogelijk zijn. volgens mij is de scene waarin jij je begeeft redelijk creatief - iig toen ik nog weleens naar illegale feesten ging, kwamen daar een hoop "creatieve" mensen en het lijkt me zeker een stuk creatiever dan de commerciële dancescene - wellicht is het mogelijk dat je op die feesten een aantal foto's ophangt en te koop aanbiedt en dat je daar dan ook reclame maakt voor je website waarop je ook foto's te koop aanbiedt. op die manier kan je zonder enige verplichting fotograferen en kan je er misschien toch nog iets mee verdienen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:55:
[...]maar mocht geld of vergoeding nog achteraf komen dan zou ik er niks op tegen hebben
bijv. een barietafdruk van 20x30 (of groter) van die t raumtschmier foto, daar moet volgens mij best markt voor zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door lateef op 07-03-2006 22:20 ]
Verwijderd
yep daar denk ik dan ook eerder aan, ik heb een tijd geleden al een keer een expositietje gedaan in het wilhelminapakhuis. best wel leuk, alleen merkte ik niet interesse in aankoop, maar ja ik had er ook geen prijsje aan gehangenlateef schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:17:
[...]
dat moet volgens mij in jouw situatie wel mogelijk zijn. volgens mij is de scene waarin jij je begeeft redelijk creatief - iig toen ik nog weleens naar illegale feesten ging, kwamen daar een hoop "creatieve" mensen en het lijkt me zeker een stuk creatiever dan de commerciële dancescene - wellicht is het mogelijk dat je op die feesten een aantal foto's ophangt en te koop aanbiedt en dat je daar dan ook reclame maakt voor je website waarop je ook foto's te koop aanbiedt. op die manier kan je zonder enige verplichting fotograferen en kan je er misschien toch nog iets mee verdienen.
bijv. een barietafdruk van 20x30 (of groter) van die t raumtschmier foto, daar moet volgens mij best markt voor zijn...

tijdens een benefietfeest voor de wenkebachslachtoffers had ik ook al een keer fotos neergehangen van het betreffende feest waarvan de opbrengst naar de slachtoffers zou gaan. ook niet echt veel reacties op, maar ja iedereen was ook beneden aan het feesten ipv in de chill naar fotos kijken

maar je hebt wel gelijk, ik zal het ook eerder indirect proberen te bekostigen via achteraf verkoop
Ach ja, ben tot nog toe nog altijd aan m'n foto's gekomen bij betaalde opdrachten. 't Is alleen al de gok voor een organisator/lokatie of er voldoende mensen komen. If so, dan pas zullen ze je ook gaan inhuren. Als ze er niet genoeg mensen verwacht worden zullen ze je ook niet gaan inhuren. Verkeerde keuzes zullen vaker alleen gemaakt worden door organisaties/lokaties met weinig ervaring. Daarnaast zijn er nog voldoende trucjes om wel nog aan je quotum te komen. Bovendien vermaak ik me wel, ongeacht of ik nu wel of niet betaald word. Ik klets met mensen waarmee ik wil kletsen, ik dans wanneer ik wil dansen etc
Verwijderd
Die fotografen waren er ja..maar diegenen die er nu zitten weten wel degelijk wat ze doen hoor.. Organisatie's, vooral kleine beginnen nu steeds meer met reiskosten vergoeding etc, dat bevalt mij dan wel weer. Ik had vroeger zelf zoiets van ik ga op stap.. neem mijn camera mee, en schiet wat plaatjes. Je kreeg wat muntjes en mocht iemand meenemen op de gastenlijst. Nu ik ben overgestapt naar een spiegel reflex, ga je toch wat proffesioneler gedragen (ja je word ook ouderneographikal schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:52:
Ze worden niet betaald en steeds vaker geweerd bij de grotere organisatoren, in ieder geval backstage. De reden is vrij simpel: een deel van die fotografen zijn grote prutsers, en sommige die je aanspreekt wanneer ze op de dj-tafel hangen geven je nog een grote bek terug ook. De plaatjes zijn vaak niet al te best, een aantal fotografen van ze daargelaten, en ze doen het in feite om de gratis entree plus wat drank
Ik zie PF als een soort tweakers.net, begon als hobby en word nu steeds proffesioneler...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 15:21 ]
Verwijderd
Ik kan trouwens een Canon 50 mm 1.8 MK2 kopen voor 50 euro.. nog meer mensen met zo'n lens? Zou het naast mijn kitlens een grote toevoeging zijn?
Dat sowieso, prettig ding, scherp en goedkoop: zie ook het canonmount topic
Hah! * JumpStart meldt zichVerwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:38:
Ik kan trouwens een Canon 50 mm 1.8 MK2 kopen voor 50 euro.. nog meer mensen met zo'n lens? Zou het naast mijn kitlens een grote toevoeging zijn?
Ja, doen dus, en al helemaal voor dat geld. (Als 'ie verder in goede staat is.) Voor publiekshots is 'ie minder geschikt, gewoon omdat je daar vaak groothoek voor moet hebben. Verder ... tsja, het is een prime he? Zoomen doe je met je voeten, wat je dwingt om meer op je compositie te letten (mij wel iig, waar ga ik staan, wat krijg ik erop, enz.) Dat vind ik een positieve eigenschap, het prikkelt je, het daagt je uit. Sowieso dus een must-have.
Niet gebruiken in low light zonder flitser met AF assist, want anders gaat het ding focushunten, en wees voorzichtig met het diafragma helemaal openzetten want je scherptediepte is dan flinterdun. Flinterdun als in: portretfoto met ogen scherp, neustopje niet. Helemaal wijd open bloomt het objectief een beetje, dus highlights worden dan softer. Zie ook http://www.tweakers.net/productsurvey/101402
Eentje uit de oude doos, TodaysArt Den Haag '05:
Canon EOS 10D, EF 50 mm f/1,8 Mk II, 1/8e sec sluitertijd, f/1,8, ISO 800, no flash, EXIF included en *klikbaar*

Verwijderd
Dus die speedlite 430 is hiermee ook goed te combineren begrijp ik
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:04 ]
Een 350D met 430EX moet hetzelfde aan AF assist kunnen doen als een 10D met 420EX ja
Verwijderd
en hier dan ook nog eentje uit de oude doos
geschoten met een yashica FR1 en 1.7 50mm carl zeiss lens (oftewel gewoon nog analoog) tijdens een 60's party
geschoten met een yashica FR1 en 1.7 50mm carl zeiss lens (oftewel gewoon nog analoog) tijdens een 60's party

hmz, die rode gloed is dus niet alleen zo in de digitale wereld...
Veelal vorm ik er een zw plaat van, maar dan ook alleen als de compositie/onderwerp het waard is. Jouw plaat heeft ook iets, misschien had de compositie toch nog net iets interessanter kunnen zijn. Maar ik weet ook dondersgoed dat het best pittig is om dieren vast te leggen
Veelal vorm ik er een zw plaat van, maar dan ook alleen als de compositie/onderwerp het waard is. Jouw plaat heeft ook iets, misschien had de compositie toch nog net iets interessanter kunnen zijn. Maar ik weet ook dondersgoed dat het best pittig is om dieren vast te leggen
Tijd om m'n allereerste foto's te delen.
Sinds vorig jaar zomer zat ik al de hele tijd met de gedachte om maar eens foto's hier te zetten in plaats van maar de hele tijd te zeveren over apparatuur. Had toen mooie foto's van mooi Scandinavische plekken.
maar goed.. beter laat dan nooit.. Dit zijn de eerste vijf die ik ben tegengekomen.. heb er nog wel een paar hier, maar ik denk dat het tegen de regels is om meteen veel foto's hier te plaatsen. Die komen later nog wel.

Niet de meest creatieve foto die je met een fisheye kan maken, maar het is meer een indicatie van hoe de toko eruitziet waar ik nu werk. Op deze foto zie je alleen een gedeelte van de main hall, er zijn verder nog 3 andere grote ruimtes.

Ik vind de kleuren wel mooi op de foto. Dat groene van de flyer, met het roze/paarse/oranje van de achtergrond en haar blauwe (grijze?) ogen.

Marcella..

Fedde le Grand? (denk ik?)

Het grootste punt waar ik mee zit: ik mag geen portretfoto's maken, omdat de gallery van de website alleen maar 'liggende' plaatjes aankan. Dus moet elke mooie snoet waar ik een portret van wil maken er maar op deze manier op.

maar goed.. beter laat dan nooit.. Dit zijn de eerste vijf die ik ben tegengekomen.. heb er nog wel een paar hier, maar ik denk dat het tegen de regels is om meteen veel foto's hier te plaatsen. Die komen later nog wel.

Niet de meest creatieve foto die je met een fisheye kan maken, maar het is meer een indicatie van hoe de toko eruitziet waar ik nu werk. Op deze foto zie je alleen een gedeelte van de main hall, er zijn verder nog 3 andere grote ruimtes.

Ik vind de kleuren wel mooi op de foto. Dat groene van de flyer, met het roze/paarse/oranje van de achtergrond en haar blauwe (grijze?) ogen.

Marcella..

Fedde le Grand? (denk ik?)

Het grootste punt waar ik mee zit: ik mag geen portretfoto's maken, omdat de gallery van de website alleen maar 'liggende' plaatjes aankan. Dus moet elke mooie snoet waar ik een portret van wil maken er maar op deze manier op.
[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 10-03-2006 01:39 . Reden: laat lycos m'n plaatjes hier wel zien? ]
Verwijderd
pfff gewoon even wat html leren en je kan zelf een gallery maken. en volgens mij als je een goeie hosting hebt kan je zoiets als gallery of coppermine installeren. volgens mij is het daarbij wel mogelijk om portretten te laten zien.
Tsja, zeg dat maar aan de webmaster. Punt is gewoon dat hij geen tijd wil besteden in het uitvogelen van een nieuwe gallery, omdat de eigenaar geen geld wil besteden aan een nieuwe gallery. En ik ga echt niet in mijn onbetaalde vrije tijd even leren hoe ik met HTML een gallery moet maken.
[ Voor 61% gewijzigd door guillaumemay op 10-03-2006 10:30 ]
Mooi werk gium!
Zo te zien gebruik je geen omnibounce, klopt dat? Slagschaduwen van de flitser zijn nogal hard, dat is net een beetje jammer. (Erg klein minpuntje maar hoor.)
Zo te zien gebruik je geen omnibounce, klopt dat? Slagschaduwen van de flitser zijn nogal hard, dat is net een beetje jammer. (Erg klein minpuntje maar hoor.)
Dan lever je de portretfoto's toch gewoon in met twee zwarte/grijze balken links en rechts,gium schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:28:
Tsja, zeg dat maar aan de webmaster. Punt is gewoon dat hij geen tijd wil besteden in het uitvogelen van een nieuwe gallery, omdat de eigenaar geen geld wil besteden aan een nieuwe gallery. En ik ga echt niet in mijn onbetaalde vrije tijd even leren hoe ik met HTML een gallery moet maken.
als jij ze perse online wilt natuurlijk, maar elke gallery kan nu geen portretstand tonen..

Dat heb je inderdaad goed gezien, dat van die harde slagschaduwen. Ik gebruik eigenlijk wel een omnibounce. FEC staat ook op een laag pitje (-1 soms -2/3). Maar toch krijg ik inderdaad vrij harde slagschaduwen.JumpStart schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:24:
Mooi werk gium!
klopt. Zo heb ik het ook een tijdje gedaan. Maar op een gegeven moment vond ik het mooier als ik ze gewoon een kwart slag draaide. Toch grappig als je ziet dat een foto van jou ervoor zorgt dat mensen hun hoofd ook een kwart slag draaienDan lever je de portretfoto's toch gewoon in met twee zwarte/grijze balken links en rechts,
als jij ze perse online wilt natuurlijk, maar elke gallery kan nu geen portretstand tonen.
Misschien kun je ook gewoon de foto's in portretstand gewoon verkleinen,
zodat de hoogte dáárvan gelijk is aan de hoogte van een normale stand.
Maar dan moet die gallery dus niet de foto uit gaan rekken om hem in de breedte passend te maken,
probeer het eens uit zou ik zeggen
zodat de hoogte dáárvan gelijk is aan de hoogte van een normale stand.
Maar dan moet die gallery dus niet de foto uit gaan rekken om hem in de breedte passend te maken,
probeer het eens uit zou ik zeggen
Problemen zijn er om opgelost te worden. Ik liep een half jaar geleden ook tegen dat probleem aan. Sterker nog, ik ken geen enkele site die een gallery heeft die het probleem goed heeft opgelost. Ik krijg vaker zelfs verzoeken om alleen maar landscape te schieten. Daar sta je dan met een leuk koppie voor je en een camera die het alleen maar nog moeilijker maakt (2:3 ipv 3:4).
Niet iedere opdrachtgever zal blij zijn met mijn stijl sindsdien, maar mijn foto's zijn nu voor 95% landscape
.
Niet iedere opdrachtgever zal blij zijn met mijn stijl sindsdien, maar mijn foto's zijn nu voor 95% landscape
Verwijderd
ach met een grote rode spot erboven lukt het zelfs met analoog zoals je zietjulius schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:27:
hmz, die rode gloed is dus niet alleen zo in de digitale wereld...
het leuke van deze foto vind ik het moment dat hij net bedroefd naar het bierflesje ging kijken en de boa veertjes die op hem en naast hem liggen en ook nog net in het scherpte gebied liggen. en ja het kan altijd beter natuurlijk, maar vreemd genoeg denk ik dat dit 1 van de fotos is die ik zelfs met mijn digitala slr nooit meer zal kunnen maken.
hebben jullie ook wel eens van die fotos waarvan je denkt "zoiets lukt me nooit meer" ???
Verwijderd
en gium ik vind je fotos en dan ook de portretten heel mooi. lekker harde kleuren en de gezichten vind ik juist mooi geflitst zo. ik weet niet maar ik vind dit mooier dan die portretten die ik hier een tijdje geleden zag, die waren kennelijk perfect geflitst maar ik vond er weinig diepte in zitten , beetje vlakkig overkomen doordat het zo egaal geflitst was.
maar dat is mijn persoonlijke opinie van een amateur
maar dat is mijn persoonlijke opinie van een amateur
Naar aanleiding van [rml]julius in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml] wat ontviste foto's;

En nav [rml]hos2 in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml] ;

Het was een top feest, alleen was het niet geheel uitverkocht. Voor een zondag club avond in Den Haag vond ik het daarentegen nog steeds een behoorlijk goed bezochte avond!

En nav [rml]hos2 in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml] ;

Het was een top feest, alleen was het niet geheel uitverkocht. Voor een zondag club avond in Den Haag vond ik het daarentegen nog steeds een behoorlijk goed bezochte avond!
Yup:Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:33:
[...]
hebben jullie ook wel eens van die fotos waarvan je denkt "zoiets lukt me nooit meer" ???

Amper bewerkt, alleen verzadiging en een zware USM erover heen gehaald.
Tipje: editknop
Verwijderd
Ik heb zaterdag kaarten besteld voor Toppers in Concert van 28 mei, voor plekken op het veld.
omdat ik vorig jaar ben geweest weet ik dat als ze over de zijpodia lopen je ze tot ongeveer 1,5 meter afstand kan benaderen en aangezien ik net een D50 heb gekocht met een 28-70 f2.8 lens dacht ik dan ga ik die vrolijk meenemen.
Voor de zekerheid maar even gebeld en gemaild over hoe en wat qua regelgeving en kreeg vandaag het volgende terug:
Er worden wel degelijk vaste regelingen gehanteerd voor het meenemen van
film- en fotoapparatuur naar concerten.
Op dit moment hanteren wij de regel dat er een maximale zoomcapaciteit van
70 mm op een camera mag zitten.
Camera's met een scherpere zoomlens worden ingenomen.
Uiteraard kan deze regel te allen tijde door de productie gewijzigd worden.
Ik raad u daarom aan bij binnenkomst hierover contact op te nemen met de
aanwezige security en de aanwijzigingen met betrekking tot camera's bij de
ingang op te volgen.
Met vriendelijke groet,
Nou is mijn vraag dus als ik met mijn 2.8 lens wil gaan fotograferen welke instellingen raden de vaste partyfotografen mij hier aan?
omdat ik vorig jaar ben geweest weet ik dat als ze over de zijpodia lopen je ze tot ongeveer 1,5 meter afstand kan benaderen en aangezien ik net een D50 heb gekocht met een 28-70 f2.8 lens dacht ik dan ga ik die vrolijk meenemen.
Voor de zekerheid maar even gebeld en gemaild over hoe en wat qua regelgeving en kreeg vandaag het volgende terug:
Er worden wel degelijk vaste regelingen gehanteerd voor het meenemen van
film- en fotoapparatuur naar concerten.
Op dit moment hanteren wij de regel dat er een maximale zoomcapaciteit van
70 mm op een camera mag zitten.
Camera's met een scherpere zoomlens worden ingenomen.
Uiteraard kan deze regel te allen tijde door de productie gewijzigd worden.
Ik raad u daarom aan bij binnenkomst hierover contact op te nemen met de
aanwezige security en de aanwijzigingen met betrekking tot camera's bij de
ingang op te volgen.
Met vriendelijke groet,
Nou is mijn vraag dus als ik met mijn 2.8 lens wil gaan fotograferen welke instellingen raden de vaste partyfotografen mij hier aan?
Deze vraag is al heel vaak gesteld en even vaak beantwoord, daarnaast is het een kwestie van ervaring en creativiteit
Dus doe je best en probeer lekker wat dingen uit
Verwijderd
maar wel zoveel mogelijk proberen om foto's met een hoge iso waarde zonder flits te maken zodat het niet storend is voor de artiesten toch?
Dat ligt volledig aan de setting en de eisen van de organisator, de een vind dat het allemaal niet mag en de ander wel. Dus ook wat dat betreft zul je er zelf even achter aan moeten wat er allemaal mogelijk is.
Het lijkt me sterk dat je met een D50 binnenkomt. Zo'n ding valt onwijs op. Maar als het wel zou mogen, waarom zou dan bijvoorbeeld een D2X niet mogen... of een 1DMK2? Denk niet dat ze heel blij zullen zijn met een (D)SLR....
Maar het zou kunnen, kwam zat mensen tegen op het Northsea Jazz Festival die zonder persaanvraag gewoon binnen waren gekomen met DSLR.
Maar het zou kunnen, kwam zat mensen tegen op het Northsea Jazz Festival die zonder persaanvraag gewoon binnen waren gekomen met DSLR.
Verwijderd
Hangt maar net van de security af waar je tegenover komt te staan, de een weert je..de ander laat je zo lopen..
Met een vlotte babbel heb je altijd meer kans, nee heb je..
Hoe stom het ook klinkt, als je zo'n security gast kent (op een positieve manier) dan zijn ze vaak al een stuk makkelijker. Alleen moet je mij niet tegenkomen, want ik ben altijd even strikt
. Ben jij ff blij dat ik nooit evenementen beveilig
.
Verder, zoek en gij zult vinden
.
Verder, zoek en gij zult vinden
Afgelopen vrijdag weer eens wezen spelen met mijn 20d
foto's staan op www.udc.nl
vind ze zelf niet echt bijster interessant, weinig ruimte bij de dj en een vrij lege zaal
aankomende zaterdag ga ik foto's maken op Go Apres Ski
is kijken wat dat voor alcoholisten zooi gaat worden
foto's staan op www.udc.nl
vind ze zelf niet echt bijster interessant, weinig ruimte bij de dj en een vrij lege zaal
aankomende zaterdag ga ik foto's maken op Go Apres Ski
is kijken wat dat voor alcoholisten zooi gaat worden
Ik ben na lang twijfelen toch op zoek naar een groothoek. Ik gebruik mijn camera veel binnen en wil er ook interieurfoto's mee gaan maken.. Tja dan trek je het niet met een Canon 17-40 f/4. Dus de speurtocht naar een groothoek is gestart. Aangezien ik ook regelmatig partys bezoek met mijn 20D post ik hem in dit forum, aangezien er vast mensen tussen zitten die ook groothoek gebruiken op een feest. Belangrijke punten zijn natuurlijk distortion en CA; wat ik graag zo min mogelijk wil hebben.
Ik heb geinformeerd naar een Canon 10-22, maar heb meteen te horen gekregen dat je een Tamron 12-24 kunt aanschaffen voor 60% minder van de Canon prijs, terwijl deze optisch (volgens hem) net zo goed waren. Helaas is de tamron wel 2mm minder wijd, wat best veel is heb ik me laten vertellen. Helaas is er niet veel info over de tamron te vinden, behalve dan in het canonmount objectieven topic. P.s. de tamron komt zeer goed uit verschillende testen vandaar dat ik me nu even op de tamron en de canon focus, wil niet zeggen dat ik geen ogen heb voor een Sigma of ander merk.
Dus mijn vraag is eigenlijk; Welke groothoek gebruiken jullie, wat waren de kandidaten waartussen je kon kiezen en waarom heb jij uiteindelijk die lens gekozen die je nu hebt? Eventuele foto's gemaakt met een Tamron 12-24 zijn zeer welkom!
Ik heb geinformeerd naar een Canon 10-22, maar heb meteen te horen gekregen dat je een Tamron 12-24 kunt aanschaffen voor 60% minder van de Canon prijs, terwijl deze optisch (volgens hem) net zo goed waren. Helaas is de tamron wel 2mm minder wijd, wat best veel is heb ik me laten vertellen. Helaas is er niet veel info over de tamron te vinden, behalve dan in het canonmount objectieven topic. P.s. de tamron komt zeer goed uit verschillende testen vandaar dat ik me nu even op de tamron en de canon focus, wil niet zeggen dat ik geen ogen heb voor een Sigma of ander merk.
Dus mijn vraag is eigenlijk; Welke groothoek gebruiken jullie, wat waren de kandidaten waartussen je kon kiezen en waarom heb jij uiteindelijk die lens gekozen die je nu hebt? Eventuele foto's gemaakt met een Tamron 12-24 zijn zeer welkom!
Vergeet niet dat je met de cashback actie 100 euro terug krijgt op je Canon 10-22
Dit topic is gesloten.