Thanx voor allemaal voor jullie tips/suggesties!!
@ Gerardhenniger, yes ik was zondag ook in de escape!
@ Gerardhenniger, yes ik was zondag ook in de escape!
Van party fotograaf maar las net dat dat haast onmogelijk is! Of in elk geval heel moeilijk.lateef schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:06:
[...]
waarvan zou je je beroep willen maken, van fotograaf, of van partyfotograaf?
Zoals ik al zei ik moet nog zooooooooooooveel leren. Ik ben gewoon gaan fotograferen met de instelling met experimenteren kom je een heel eind. En meestal wat ik niet begrijp probeer ik op internet te vinden. Maar idd een gedegen fotografie cursus zou me zekers helpen!JumpStart schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:06:
[...]
Ik vraag me af of je de basisbeginselen van de fotografie kent. Je laat fraaie platen zien, met veel sfeer/omgevingslicht. Goede platen schieten en dan toch niet snappen waarom bewegende mensen in weinig licht, 1:1 ingezoomed, niet scherp te krijgen zijn?Ik vind het een beetje vreemd dat je zelf niet inziet dat die twee elkaar wel eens zouden kunnen bijten.
Je schiet in een omgeving met weinig licht. Om toch veel omgevingslicht te vangen zal je dan langere sluitertijden moeten gebruiken. Haarscherpe foto's van dansende mensen kan dan vrijwel niet, daar zijn juist korte sluitertijden voor nodig. Dit kan je nog opvangen door je flitser niet te flash-synchen (FP sync, of flash-sync, is juist het gepulsd oprekken van de duur van de flits zodat die even lang is als de sluitertijd zelf) en je dus met de flitser het beeld enigszins bevriest.
Scherpe platen kan prima in weinig licht, maar haarscherpe foto's van dansende mensen is, in bepaalde omstandigheden gewoon niet te doen. Je apparatuur kent immers beperkingen aan hoeveel licht ze kunnen vangen.
Heb je helemaal gelijk in ik wil teveel te snel maar ja zo ben ik nu eenmaal haha. Trouwens over die cursus was ff benieuwd wat voor onderwerpen jullie behandelen tijdens zo een dag!julius schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:15:
[...]
Je bent net begonnen en wilt al scheuren net als Schumi op het circuit. De bolide heb je al, alleen de ervaring nog niet... En nu wil je net zo scheuren als alle andere Schumi's terwijl je ze nog nauwelijks kent en wel hun brood wilt eten....