Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.542 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Ik snap er helemaal geen zak meer van, om even af te steken.

Ik ga binnenkort verhuizen naar Utrecht en ben eindelijk weer in de gelegenheid om een normale verbinding te nemen nu zie leuke aanbiedingen zoals: TweakDSLB10 voor 19.95 per maand (wil graag over bbned netwerk).

In Utrecht (het huis van m'n vriendin), ligt nu een alles in 1 casema pakket (televisie, telefonie en internet (1mbit)) voor zo'n 45euro per maand. Telefoon gaat dus ook over casema.

Nu heb ik naar info@tweakdsl.nl gemaild of zij dit gewoon kunnen overnemen, maar kennelijk gaat dat dus niet, kabel telefonie kan niet overgenomen worden door TweakDSL (vaag overigens KPN -> kabel gaat goed en KPN -> bbned / tisc gaat goed, maar kabel -> bbned niet), afijn dat wordt dus een nieuw nummer enzo want kosten telefonie zitten bij het abbo in.

Alleen nu blijkt dat ik wel een nieuw kaalkoper abbo der bij moet nemen voor 9.40 euro per maand, en dit is wat ik raar vind.

Ik heb op een andere lokatie in Nederland (alkmaar), al een paar jaar een UltraDSL abbo voor 69.95 euro per maand, maar heb inmiddels daar geen KPN / kaalkoper abbo meer op. Die 69.95 dekt dus de volle lading.

Nu komt het qua kosten allemaal wel goed uit maar blijf toch een hollander he, snap gewoon niet zo goed hoe het nu kan dat ik in Alkmaar voor 70 euro klaar ben, en dat als ik een nieuw abbo zou doen dat ik via een actieprijs een leuk abbo krijg maar der dan wel weer een extra abbo bij moet nemen.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het op het moment gaat met het voDSL gebeuren, toen ik er 2 jaar terug mee kon beginnen was het allemaal niet zo tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo heb nu ook eindelijk mijn TweakDSL B10 pstn abbo werkend, sinds gisteren. :)

Gisteren even met een E-Tech ADSL2+ modem geprobeerd, toen bleef ik zo rond de 800 KB/s hangen.
Hij trainde wel in op 10mbit. Dacht dat de modem het niet aan zou kunnen. Vandaag de Zyxel 2602R binnengekregen en aangesloten. Deze bleef ook zo rond de 800 KB/s hangen.
Vervolgens nieuwe firmware in gezet van de TweakDSL site; zelfde probleem.

Het lijkt mij niet dat het te maken heeft met verkeerd profiel, omdat je dan zo rond de 850 moet zitten toch? Het gaat om een nieuwe aanvraag.
Volgens postcodecheck zit ik 1036 meter van de centrale af.

Deze db waarde's geeft de modem weer:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 16 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

Geen idee of dit goed is?

Heb ook al geprobeerd om virusscanner uit te zetten op pc en firewall op modem.
Helpt allemaal niks.
Kabels van isra zijn zo kort mogelijk en er zijn geen lussen of eerdere punten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

B10 zou zo'n 950+ kbytes/sec moeten gaan. Weer zo'n typisch klotepoortje dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Yapser schreef op woensdag 05 april 2006 @ 20:52:
B10 zou zo'n 950+ kbytes/sec moeten gaan. Weer zo'n typisch klotepoortje dus ;)
Je bedoelt dat profiel fout staat of dat ik op het verkeerde NRP zit?

Zijn de db waardes wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:46:
Ik snap er helemaal geen zak meer van, om even af te steken.

Ik ga binnenkort verhuizen naar Utrecht en ben eindelijk weer in de gelegenheid om een normale verbinding te nemen nu zie leuke aanbiedingen zoals: TweakDSLB10 voor 19.95 per maand (wil graag over bbned netwerk).

In Utrecht (het huis van m'n vriendin), ligt nu een alles in 1 casema pakket (televisie, telefonie en internet (1mbit)) voor zo'n 45euro per maand. Telefoon gaat dus ook over casema.

Nu heb ik naar info@tweakdsl.nl gemaild of zij dit gewoon kunnen overnemen, maar kennelijk gaat dat dus niet, kabel telefonie kan niet overgenomen worden door TweakDSL (vaag overigens KPN -> kabel gaat goed en KPN -> bbned / tisc gaat goed, maar kabel -> bbned niet), afijn dat wordt dus een nieuw nummer enzo want kosten telefonie zitten bij het abbo in.

Alleen nu blijkt dat ik wel een nieuw kaalkoper abbo der bij moet nemen voor 9.40 euro per maand, en dit is wat ik raar vind.

Ik heb op een andere lokatie in Nederland (alkmaar), al een paar jaar een UltraDSL abbo voor 69.95 euro per maand, maar heb inmiddels daar geen KPN / kaalkoper abbo meer op. Die 69.95 dekt dus de volle lading.

Nu komt het qua kosten allemaal wel goed uit maar blijf toch een hollander he, snap gewoon niet zo goed hoe het nu kan dat ik in Alkmaar voor 70 euro klaar ben, en dat als ik een nieuw abbo zou doen dat ik via een actieprijs een leuk abbo krijg maar der dan wel weer een extra abbo bij moet nemen.

Verder ben ik erg benieuwd hoe het op het moment gaat met het voDSL gebeuren, toen ik er 2 jaar terug mee kon beginnen was het allemaal niet zo tof :D
voDSL gaat er uit, wordt ook niet meer aan nieuwe klanten geleverd. Ze zijn bezig met voIP, maar dat werkt nog niet helemaal. Een beetje een testfase bij TweakDSL, laten we het daar maar op houden.
Ik heb het zelfde abo waar jij oog voor hebt ook net aangevraagd. Ik heb hier gewoon KPN liggen, dus verder niets met een kaal koper abo te maken. Ze meldden het mij overigens wel in een mail, omdat ik ook wat met m'n telefonie wilde doen. Of ze hebben stiekem een contractje met kpn of bbned of ze proberen je gewoon geld uit de zak te kloppen. Zal het laatste wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
666AnGeL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:24:

Wat is wijs in deze situatie.. ik ben in ieder geval harstikke pissig....
666AnGeL schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:57:
[...]

in de postcode check geeft ie alleen de oude adsl1 prod. aan en van tiscali wel alles zeg maar.

ik denk dat ik maar een brief ga schrijven ofzo.. want via de helpdesk komt er toch niks van actie...
Heineken schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:31:
[...]

Check het hier nog even voor het BBned-netwerk. Als Tiscali ADSL2+ wél bij jou beschikbaar is zou je natuurlijk een voorstel kunnen doen om over te stappen naar Tiscali.
Dan zou je kunnen vragen voor een migratie naar T16WO of T12. En dan nog het financieel rechttrekken achteraf zou ik doen. Eerst de techniek regelen dat het in gang gezet wordt, dan de financiën.
Mister I schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:06:
[...]

Je bedoelt dat profiel fout staat of dat ik op het verkeerde NRP zit?
Profiel fout inderdaad waardoor je niet hoger dan 8/1 haalt.
Zijn de db waardes wel goed?
Perfect zelfs.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal toch TweakDSL moeten bellen/mailen.

TweakDSL (cambrium) was vroeger een IP klant van BBNED, ze wilde een ATM klant worden, dit is echter nooit doorgegaan.
Hierdoor zijn van sommige klanten alleen de snelheidprofielen op de MGX aangepast, en niet op de CISCO 10K router(10000).
ps ze zijn hier druk mee bezig om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
03-04-2006 Verminderde performance bbned
Momenteel ondervinden wij hinder van een verstoring op een deel van het bbned netwerk waardoor de troughput minder is dan wij zouden wensen. We hebben het probleem inmiddels gelokaliseerd en hebben samen met de leverancier hiervoor een plandatum vastgesteld om het probleem te verhelpen, nl. donderdag as. om 05.00 uur 's morgens. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Nou ik maar even gaan proberen voor dat ik naar mn werk toe ga, maar niets van dit hele verhaal nu ( half 7 ) op de bewuste donderdag. op mn 16BWO verbinding van ze. nog steeds de nette 850 kb/s dus ik denk dat deze actie van ze een storm in een glas water is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
adam76 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 06:32:
03-04-2006 Verminderde performance bbned
Momenteel ondervinden wij hinder van een verstoring op een deel van het bbned netwerk waardoor de troughput minder is dan wij zouden wensen. We hebben het probleem inmiddels gelokaliseerd en hebben samen met de leverancier hiervoor een plandatum vastgesteld om het probleem te verhelpen, nl. donderdag as. om 05.00 uur 's morgens. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Nou ik maar even gaan proberen voor dat ik naar mn werk toe ga, maar niets van dit hele verhaal nu ( half 7 ) op de bewuste donderdag. op mn 16BWO verbinding van ze. nog steeds de nette 850 kb/s dus ik denk dat deze actie van ze een storm in een glas water is.
misschien dat ze in 1,5 uur tijd nog niet klaar zijn met onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
wellicht, ik ben ook van de afwachtende partij. ik heb tenminste wel een stabiele verbinding bij ze, die snelheid zal me een biet wezen. maar ik vind dat als ze iets beloven ze het ook waar moeten kunnen maken. maar dat even terzijde gelaten. ik hou de boel hier gewoon ook op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
adam76 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 06:32:
Bij jou gaat het er volgens mij om, dat het profiel op DSL1 WO staat ipv DSL2+ WO... het onderhoud gaat meer over het beter verdelen van users over de nrp's die leger zijn/nieuw, om zo de overbelaste te legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
Chutney schreef op donderdag 06 april 2006 @ 07:33:
[...]

Bij jou gaat het er volgens mij om, dat het profiel op DSL1 WO staat ipv DSL2+ WO... het onderhoud gaat meer over het beter verdelen van users over de nrp's die leger zijn/nieuw, om zo de overbelaste te legen
hier de copy van de email die ik kreeg van de mannen van tweak
Goedendag,

Probleem ligt niet bij de VLAN, maar op een andere plek, wij zijn bezig
dit middels een tijdelijke oplossing te verhelpen, donderdag moet dit
gebeuren in de vroege ochtenuurtjes. Zoals ook vermeld op onze site.

Vriendelijke groet,

dus ik mag toch verwachten dat ze weten wat ik bedoel. trouwens dit was de mail die ik ze heb gemailt

als ik op een adsl2+ profiel sta, hoe komt het dan dat de download nog
> niet boven de 850 kb.s komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
adam76 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:17:
[...]

hier de copy van de email die ik kreeg van de mannen van tweak
Goedendag,

Probleem ligt niet bij de VLAN, maar op een andere plek, wij zijn bezig
dit middels een tijdelijke oplossing te verhelpen, donderdag moet dit
gebeuren in de vroege ochtenuurtjes. Zoals ook vermeld op onze site.

Vriendelijke groet,

dus ik mag toch verwachten dat ze weten wat ik bedoel. trouwens dit was de mail die ik ze heb gemailt

als ik op een adsl2+ profiel sta, hoe komt het dan dat de download nog
> niet boven de 850 kb.s komt.
Het verkeerde profiel (850 KB/s) heeft volgens mij niets te maken met het aanpassen/repareren van de NRP deze morgen. Ik denk ook niet dan men mag verwachten dat de profielen nu opeens zouden moeten werken. Dit moet toch echt (via de Helpdesk) aangemeld worden en per geval omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Nou, mijn Zyxel 2602HW-63 eindelijk aan de gang met ADSL2 (B10), heb een firmware geflashed die niet te vinden was op de site van Zyxel, maar via de ftp site. Ik heb een ZyNOS Firmware in mijn Zyxel, en daar kan je geen biossen oor downloaden via de normale weg, schijnt een aangepaste versie te zijn voor providers, heel raar.
Snelheid is treurig, met mijn Vigor2600 haalde ik dik 860kb/sec, nu met de Zyxel maar rond de 750kb/sec, terwijl deze op 10235 intrained.

Als ik aan het downloaden ben, en ik wil naar de modemsetings kijken, dan kom ik met geen mogelijkheid bij mijn Zyxel, niet via http en ook niet via telnet. Het lijkt wel of de modem het zo druk heeft dat hij niets anders meer toelaat. Ik moet de download even stoppen om in de modem te kunnen kijken, start ik de download weer, dan blokkeert heel het http of telnet verkeer.
Is dit normaal voor de Zyxel?, met de Vigor2600 had ik daar nooit last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
mailtje dispatched :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik kreeg gisteren ook de mail, dat ik omgezet zou worden naar een minder drukke NRP vanmorgen
vroeg. (Terwijl mijn verbinding superstabiel was en ook geen last van traagheid ondervond) :o

Vanmorgen getest: van 1050 Kbyte naar 999 Kbyte/s gegaan. Mag ik gewoon weer terug ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
R2 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:43:
Nou, mijn Zyxel 2602HW-63 eindelijk aan de gang met ADSL2 (B10), heb een firmware geflashed die niet te vinden was op de site van Zyxel, maar via de ftp site. Ik heb een ZyNOS Firmware in mijn Zyxel, en daar kan je geen biossen oor downloaden via de normale weg, schijnt een aangepaste versie te zijn voor providers, heel raar.
Snelheid is treurig, met mijn Vigor2600 haalde ik dik 860kb/sec, nu met de Zyxel maar rond de 750kb/sec, terwijl deze op 10235 intrained.

Als ik aan het downloaden ben, en ik wil naar de modemsetings kijken, dan kom ik met geen mogelijkheid bij mijn Zyxel, niet via http en ook niet via telnet. Het lijkt wel of de modem het zo druk heeft dat hij niets anders meer toelaat. Ik moet de download even stoppen om in de modem te kunnen kijken, start ik de download weer, dan blokkeert heel het http of telnet verkeer.
Is dit normaal voor de Zyxel?, met de Vigor2600 had ik daar nooit last van...
Kan kloppen dat er twee versie's firmware zijn. Eén voor de commerciele versies en eentje voor de providers zoals BBned/Tiscali. Dat geeft ook de letter "C" achter het modelnummer aan. Bv Zyxel 2602HW-63C. De "C" versie heeft ook geen seriele poort. (console poort).

Ik heb hier de analoge versie van het modem wat jij hebt (2602HW-61C) en heb daarmee geen enkel probleem met de bereikbaarheid en CPU load. Dit terwijl deze in een min of meer default stand staat. De firewall staat ook nog aan.
Wat is de CPU load als je niet aan het downloaden bent?

En iets anders, weet je zeker dat je profiel goed is zodat je (net als nog vele anderen) niet blijft steken bij ca. 850 KB/S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Azqi schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:48:
Ik kreeg gisteren ook de mail, dat ik omgezet zou worden naar een minder drukke NRP vanmorgen
vroeg. (Terwijl mijn verbinding superstabiel was en ook geen last van traagheid ondervond) :o

Vanmorgen getest: van 1050 Kbyte naar 999 Kbyte/s gegaan. Mag ik gewoon weer terug ? :P
Ja da's lekker ...
Maar misschien zijn er met jou nog een hele zooi mensen naar de "minder drukke" NRP gegaan zodat deze nu vanzelf de "drukke" NRP is geworden....

Op de "oude" haalt men nu een super snelheid! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

HoppyF schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:53:
[...]

Kan kloppen dat er twee versie's firmware zijn. Eén voor de commerciele versies en eentje voor de providers zoals BBned/Tiscali. Dat geeft ook de letter "C" achter het modelnummer aan. Bv Zyxel 2602HW-63C. De "C" versie heeft ook geen seriele poort. (console poort).

Ik heb hier de analoge versie van het modem wat jij hebt (2602HW-61C) en heb daarmee geen enkel probleem met de bereikbaarheid en CPU load. Dit terwijl deze in een min of meer default stand staat. De firewall staat ook nog aan.
Wat is de CPU load als je niet aan het downloaden bent?

En iets anders, weet je zeker dat je profiel goed is zodat je (net als nog vele anderen) niet blijft steken bij ca. 850 KB/S?
De CPU load is onder de 4% als ik niet download, tijdens download kan ik helaas niet kijken.

Als ik bij de status kijk zie ik het volgende:

ZyNOS F/W Version: V3.40(ADG.2) | 01/06/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.00.03.00
Standard:ADSL2+ Mode

Hij heeft dus een ADSL2+ verbinding, ik neem aan dat mijn profiel dan wel in orde zou moeten zijn.
Hij trained ook in op 10235, dus dat zou ook goed moeten zijn. Wat zou er anders aan het profiel niet goed kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stipt blijven steken op 850Kbps is niet goed. Gewoon helpdesk bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sa1 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:46:
vaag overigens KPN -> kabel gaat goed en KPN -> bbned / tisc gaat goed, maar kabel -> bbned niet
Nummerporteringen zijn enkel van en naar KPN geregeld. Porteringen tussen andere Telco's onderling niet. Dat is iets waar de OPTA wel eens mee op mag schieten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
bjck schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:09:
Stipt blijven steken op 850Kbps is niet goed. Gewoon helpdesk bellen/mailen.
meerdere malen gedaan. maar dit loopt gewoon op niks uit. dat is ut um. ik snap niet dat dit zo moeilijk moet zijn als het gewoon een profiel probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

adam76 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:13:
[...]

meerdere malen gedaan. maar dit loopt gewoon op niks uit. dat is ut um. ik snap niet dat dit zo moeilijk moet zijn als het gewoon een profiel probleem zou zijn.
Ik geloof dat er eerder ook in deze thread al gezregt werd dat Tweak hiermee bezig is dus het lijkt me sterk dat het een profiel probleem is. Ik denk eerder een probleem met de data toevoer naar het netwerk van Tweak.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ShadowBumble schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:24:
[...]

Ik geloof dat er eerder ook in deze thread al gezregt werd dat Tweak hiermee bezig is dus het lijkt me sterk dat het een profiel probleem is. Ik denk eerder een probleem met de data toevoer naar het netwerk van Tweak.
Er spelen meerdere zaken en het is denk ik wel van belang om onderscheid te maken. Het probleem met het profiel is bekend maar je moet wel zelf actie nemen. Het komt niet vanzelf in orde.
Download dus wat 100 MB files en maak hiervan screendumps. Stuur een email met screendumps en een duidelijke beschrijving van je probleem naar de Helpdesk. Zet er ook even bij dat de train snelheid van je modem goed is. (wel controleren natuurlijk...)

De data toevoer of vermindere doorvoer is een ander probleem, daar is men ook mee bezig, en dit probleem zou vandaag (vanmorgen vroeg 05:00) aangepakt worden.
Ik kan zo niet zien wat de status hiervan is maar de resultaten zullen ongetwijfeld merkbaar moeten zijn. Zeker in de "spits uren" waar de slechte performance het beste te zien was.
R2 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:06:
[...]

Hij heeft dus een ADSL2+ verbinding, ik neem aan dat mijn profiel dan wel in orde zou moeten zijn.
Hij trained ook in op 10235, dus dat zou ook goed moeten zijn. Wat zou er anders aan het profiel niet goed kunnen zijn??
Dus niet. Dat je modem op 10235 traint zegt niks. De lijnsnelheid is weliswaar goed maar je profiel kan nog steeds op ADSL1 staan (8 Mbps) vandaar de 850 KB/s maximale snelheid.
Kortom, het bovenstaande uitvoeren en contact opnemen met de Helpdesk.

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 06-04-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:15:
[...]

voDSL gaat er uit, wordt ook niet meer aan nieuwe klanten geleverd. Ze zijn bezig met voIP, maar dat werkt nog niet helemaal. Een beetje een testfase bij TweakDSL, laten we het daar maar op houden.
Ik heb het zelfde abo waar jij oog voor hebt ook net aangevraagd. Ik heb hier gewoon KPN liggen, dus verder niets met een kaal koper abo te maken. Ze meldden het mij overigens wel in een mail, omdat ik ook wat met m'n telefonie wilde doen. Of ze hebben stiekem een contractje met kpn of bbned of ze proberen je gewoon geld uit de zak te kloppen. Zal het laatste wel zijn :)
Hoe kom je aan deze wijsheid?? VoDsl blijft gewoon en wordt tijdelijk niet nieuw geleverd (ivm overgang adsl2). Dit heeft in meerdere mails naar mij gestaan en naar ik meen ook op de site (het staat er misschien nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat simpel trouble ticketing voor thuis. (voor een maximale download)
Om uit te sluiten dat het probleem niet bij je thuis ligt.

Kijk hoever je modem is ingetraind.(in principe max)
Modem niet maximaal ingetraind--> verplaats je modem naar het ISRA punt, en plaats een zo klein mogelijk goed snoertje tussen ISRA en MODEM.

Kijk of je modem nu wel maximaal intraint.
Is dit niet het geval dan zijn er verschillende problemen: MODEM defect, Line card op telefooncentrale defect, Koperdraad defect, of je zit te ver van de telefooncentrale.

Is je modem wel maximaal ingetraind:
Ga je thuisnetwerk controleren: als je meer dan een 10Mb adsl verbinding hebt->dan moet je netwerk thuis in ieder geval overal 100Mb zijn!!!!
Kijk of je nergens een (hub/switch of netwerkkaart in je computer) die maar 10Mb kan verwerken.
Is dit allemaal goed, check je firmware in je MODEM tegenwoordig kan je in meerdere MODEM's
een ADSL of een ADSL2 firmware zetten, heb je een ADSL2 verbinding dan moet er ook een ADSL2
firmware in je modem zitten.

Daarnaast moet natuurlijk je huisgenoot ook niet gelijk aan het internetten zijn!
Heb je een wireless modem, controleer of je buren niet met jouw internetverbinding gezellig meesurfen.
Controleer daarnaast natuurlijk of je geen spyware op je computer hebt staan.

Is dit volgens jouw allemaal goed, dan moet je toch aan een snelheidsprofiel fout bij je ISP gaan denken!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

HoppyF schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:44:
Dus niet. Dat je modem op 10235 traint zegt niks. De lijnsnelheid is weliswaar goed maar je profiel kan nog steeds op ADSL1 staan (8 Mbps) vandaar de 850 KB/s maximale snelheid.
Kortom, het bovenstaande uitvoeren en contact opnemen met de Helpdesk.
Thanks, ik had al een mailtje gestuurt richting Tweak, maar zal inderdaad even wat screendumps maken en eea, met verhaaltje richting Tweak sturen. Hopen dat eea zsm opgelost kan worden.

Zit ik alleen nog met dat vreemde Zyxel verhaal, die niet te benaderen is als ik aan het downloaden ben. Misschien iets voor Zyxel support?, ik denk dat Tweak daar weinig mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Azqi schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:48:

Precies, dat zijn de snelheden die ik altijd al haalde (die ca. 999 kB/s die jij noemt).
Ze hadden mij wel over mogen zetten naar die NRP van jou ;)
HoppyF schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:55:
[...]

Op de "oude" haalt men nu een super snelheid! :P
Wat versta jij onder die super snelheid? Jij had volgens mij dezelfde snelheden als ik, vorige week. Theoretisch zit ik dus ook "op die oude", maar vanmorgen rond 7:15 uur merkte ik nog niks van betere snelheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 06-04-2006 10:18 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf hier ook nog steeds hangen op de 850kb/s :(
Wacht het nog wel ff af, aangezien ik een mail van hen van de week heb gekregen waarin ze toekennen dat ze op de hoogte waren van het probleem en dat het niet bij mij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:54:
[...]

Nee nog niets gehoord
Heb ze al gemaild om te vragen hoe en wat
Ok, mooi, ben wel benieuwd of ze er wat van gaan bakken (als je mijn post hebt gelezen zie je dat ik ook nog wat requests heb open staan bij zyxel die in een volgende firmware opgepakt gaan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Laatst online: 01-03 16:44
Gisteren gebeld met Tweak over mijn ADSL1 snelheid op ADSL2+16/24 (trainde op ongeveer 18mbit, maar kreeg alleen maar max 8mbit snelheid +- 900kb/sec :'(()

Vanmorgen hadden ze die klus met BBNed geplanned, dus weet nou niet of het daardoor komt of door mijn belletje van gisteren, maar haal nu ongeveer max 1600kb/sec .. +- 13mbit, het is dus al beter, maar ik mis zowiso nog 4mbit van mijn getrainde snelheid... Ben benieuwd of dat gedeelte (binnenkort) ook nog komt binnenwandelen :))

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:52:
[...]

Ok, mooi, ben wel benieuwd of ze er wat van gaan bakken (als je mijn post hebt gelezen zie je dat ik ook nog wat requests heb open staan bij zyxel die in een volgende firmware opgepakt gaan worden).
TJa afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:44:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid?? VoDsl blijft gewoon en wordt tijdelijk niet nieuw geleverd (ivm overgang adsl2). Dit heeft in meerdere mails naar mij gestaan en naar ik meen ook op de site (het staat er misschien nog steeds).
Klopt, heb mailtjes te snel gelezen. Wordt nog wel aangeboden, maar ze gaan wel steeds meer naar voIP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Even gebeld met TweakDSL wat betreft mijn snelheidsprobleem.
Profiel is zeer waarschijnlijk fout, dus ze gaan er achter aan voor me :)

Moet zeggen, dat de communicatie een stuk beter verloopt dan een maand geleden en ik tevreden ben over TweakDSL hoe ze hun best doen voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik heb sinds een week opeens een ander IP hebben meer mensen daar last van. Sorry als ik er overheen gelezen heb hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
j_bos schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:21:
Ik heb sinds een week opeens een ander IP hebben meer mensen daar last van. Sorry als ik er overheen gelezen heb hoor.
Ik heb ook een nieuw IP-adres na upgrade terwijl ik een vast IP-adres had, volgens de helpdesk omdat ik op een ander handover point ben gekomen en mijn oude IP-adres niet meer benut kan worden nu. Heb nu via de mail een nieuw vast IP-adres aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb na m'n upgrade hetzelfde IP adres gehouden. Ben dus niet overgeplaatst (was dat maar zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
Crusader schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:29:
Ik heb na m'n upgrade hetzelfde IP adres gehouden. Ben dus niet overgeplaatst (was dat maar zo).
Nou ja, bij mij is ook nog steeds niet alles in orde. Snelheid ook de bekende 850 max, en m'n VoDSL nummer moet weer geactiveerd worden, dit duurt nu ook al meer dan een week. Heb via de mail nu regelmatig contact, komt vanzelf allemaal wel weer in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:57

Sa1

Shartar schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:47:
[...]

Nou ja, bij mij is ook nog steeds niet alles in orde. Snelheid ook de bekende 850 max, en m'n VoDSL nummer moet weer geactiveerd worden, dit duurt nu ook al meer dan een week. Heb via de mail nu regelmatig contact, komt vanzelf allemaal wel weer in orde. :)
VoDSL is dus een gratis dienst heb ik begrepen van de helpdesk. maar , is dat ook een beetje betrouwebaar? of ligt het er vaak uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
Sa1 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:11:
[...]

VoDSL is dus een gratis dienst heb ik begrepen van de helpdesk. maar , is dat ook een beetje betrouwebaar? of ligt het er vaak uit?
Tot voor de upgrade was het bij mij altijd wel betrouwbaar. Ik denk dat het er de afgelopen jaar 2x uitgelegen heeft maar volgens mij maar van korte duur (< 1 dag).
Er zijn problemen (geweest) met een echo op de lijn, afhankelijk van de firmware, en ik zie hier mensen posten dat de verbinding soms zomaar wegvalt maar hoe vaak dit gebeurt en bij hoeveel mensen weet ik niet. Mijn ervaringen zijn positief, maar ik gebruik het dan niet echt intensief omdat ik ook belminuten heb bij mijn mobiele abonnement. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:52:
[...]

Heb hem net binnen gekregen
Het zal mij benieuwen hoe hij nu gaat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Nou lekker.

Ik had dus nergens last van. Maar sinds dat geschuif van vanmorgen ineens weer een instabiele download van 850 Kb/s gemiddeld. Had gewoon vol B10 (1,08 Mb/s).

Word weer emailen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 12-09 10:40
Wat ik nu weer meemaak.

Ik heb sinds Februari een B10MC abonnement voor 35 euro per maand bij tweakDSL.
Daarbij kon ik kiezen uit een Copperjet en een Speedtouch 716WL modem.
Ik heb gekozen voor de 716WL modem.

Twee weken later krijg ik het hele spul toegestuurd en wat zie ik? Een Copperjet modem. Balen. Nouja, foutje. Kan gebeuren toch? Maar ik wilde toch erg graag internet in mijn nieuwe huis. Dus ik bel tweak en vraag of ze nog een speedtouch hebben liggen. Ja, dat hadden ze. Ik kom hem wel even halen! Dus ik naar Almere om die modem om te ruilen.

Krijg ik een week later een factuur.

Modem- en setupkosten : 58.78 euro
speedtouch 716wl: 116.81 euro

Ze hebben gewoon beide modems gefactureerd!

Dus ik weer mailen...
tweak: meneer wij doen een Crediteringsverzoek.
-een week later ik weer mailen of er al gecrediteerd wordt!?
tweak: nee. wordt over een maand meegenomen in uw factuur, anders gaat u misschien storneren en wij crediteren en wordt het een chaos.
-dus ik twijfel even of ik moet storneren en het juiste bedrag moet overmaken, maar ga uit de goede wil van tweakdsl
-ruim een maand later ik weer mailen of er al gecrediteerd wordt!?
tweak: nee meneer uw crediteringsverzoek is afgewezen.... :| de copperjet was gratis?

OH?

Dus.. ze sturen me eerst een copperjet en zeggen "oops foutje, had een speedtouch moeten zijn", waarna ik naar Almere ga om het spul te wisselen en zeggen nu doodleuk de speedtouch was gratis..

Wat zit er dan in die 58 euro excl? en waarom kon ik dan kiezen tussen twee modems? en het ergste is nog wel: wat zou ik in vredesnaam met twee modems moeten!?!?!? En waarom zegt niemand bij tweak dat dan voordat ik dat ding kom omruilen??

Ik denk: laat ik eens met een bedrijf dat speciaal voor tweakers zoals wij een ADSL dienst gestart is in zee gaan.. ik denk zullen net zulke freaks zijn als wij dus dat zit wel goed..

Dus.. wat nu? Begrijp me goed.. het gaat me niet om die 58 euro, maar wel om het principe.. Waar slaat dit op. me eerst de verkeerde modem toesturen, me dan dat ding laten omruilen voor de goede modem, me vervolgens een factuur sturen voor twee modems, me daarna verzekeren dat het gecrediteerd wordt als ik zelf maar niet storneer en me vervolgens keihard zeggen dat ik de copperjet gratis heb gehad... ja ja..

iemand tips? Ik heb natuurlijk al een mailtje naar tweak gestuurd, maar ik krijg het gevoel dat dat niet zo heel veel meer gaat helpen :X

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 06-04-2006 20:38 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Nou bij een kameraad van me is het ook 1 grote ellende show.
Al 2 weken niks als ellende.
Hij zou overgezet worden van 8 naar 16-24.......zit nu nog op 850 Kbytes......
Als ik dit zo lees blijf ik lekker bij versatel zitten ;-) 1700kbytes / sec..

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FragDaddy schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:22:
Wat ik nu weer meemaak.

Ik heb sinds Februari een B10MC abonnement voor 35 euro per maand bij tweakDSL.
Daarbij kon ik kiezen uit een Copperjet en een Speedtouch 716WL modem.
Ik heb gekozen voor de 716WL modem.

.................

iemand tips? Ik heb natuurlijk al een mailtje naar tweak gestuurd, maar ik krijg het gevoel dat dat niet zo heel veel meer gaat helpen :X
Je zegt zelf dat je een keus moest maken voor een modem en dat je voor een Speedtouch gekozen had. Dan lijkt me het een simpel verhaal. Je betaalt de (meer) prijs voor het Speedtouch modem en meer niet.

Heb je nog een orderbevestigings o.i.d. van het moment dat je de bestelling gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
HoppyF schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:50:
[...]

Je zegt zelf dat je een keus moest maken voor een modem en dat je voor een Speedtouch gekozen had. Dan lijkt me het een simpel verhaal. Je betaalt de (meer) prijs voor het Speedtouch modem en meer niet.

Heb je nog een orderbevestigings o.i.d. van het moment dat je de bestelling gedaan hebt?
Ik heb alles nog.

In de originele aanvraag wordt gesproken over modem en setupkosten van 149 euro incl BTW (voor de speedtouch). En dus niet van modem en setupkosten 58 euro exclusief BTW (voor de copperjet) en nog een aparte speedtouch van 119 euro excl BTW zoals in de factuur!

Het verschil: 69,94 euro inclusief de BTW. :(

Ze hoeven daar bij tweak alleen de originele orderbevestiging en de originele factuur naast elkaar te houden om te zien dat het niet klopt. Beide heb ik inmiddels 2x teruggestuurd naar tweak (1x een maand geleden en 1x nu net). Maar ze zouden ook zelf wel even in hun administratie kunnen kijken.

Ik ben die 'slordigheidjes' nu wel zat. Eerst het verkeerde modem, toen twee modems factureren en nu die fout niet recht willen zetten.. :(

[ Voor 31% gewijzigd door FragDaddy op 06-04-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ff te kijken naar mijn lijninformatie.

Staat er opeens dat ik nog geen gebruik maak van de diensten van Tweak.! :(

Betekend dit dat ze bezig zijn met de upgrade naar 10/1 mb?

Zou mooi zijn.
Iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:11:
[...]

VoDSL is na de migratie van de Colt naar BBned gateway minder betrouwbaar. Bij uitgaande telefoongesprekken via de voice gateway valt de verbinding vaak weg. Telefoonverbindingen binnen het BBned netwerk en telefoongesprekken die worden opgezet vanuit KPN zijn wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ze zijn nu helemaal van de pot gerukt!!!!!!!!!!!

migratie kan ineens dus niet meer, dus schrijven ze doodleuk ineens eens 20 euro extra af,
omdat ik dus geen b16wo kan krijgen..
heb dus 2x betaald voor upgrade, en dus 2e keer nog niet terug.
Niet geleverd gekregen waarvoor ik heb betaald, etc....

ik ga morgen meteen maar bellen,zijn ze nu helemaal gek geworden...
#$@% $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

666AnGeL schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:20:

migratie kan ineens dus niet meer, dus schrijven ze doodleuk ineens eens 20 euro extra af,

#$@% $
Daar ben je dan mooi klaar mee, valt onder de categorie: rare grappenmakers daar bij tweakdsl.

Zal in de loop van deze dag ook weer eens een belletje wagen. Heb zegge en schrijven misschien een halve dag mijn lijninformatie gezien. Daarna weer geen producten van tweakdsl :S.

volgens de bbned postcode check is de centrale in ieder geval adsl2+ geschikt. Vraag me af waar de delay nu nog in zit. Beetje druk uitoefenen zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

suc6 iig 666AnGel, don't drive nuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:22:
VoDSL is na de migratie van de Colt naar BBned gateway minder betrouwbaar. Bij uitgaande telefoongesprekken via de voice gateway valt de verbinding vaak weg. Telefoonverbindingen binnen het BBned netwerk en telefoongesprekken die worden opgezet vanuit KPN zijn wel betrouwbaar.
Er zijn min of meer tegelijkertijd twee dingen veranderd. BBNed heeft de voice-gateways bij Colt vandaan wegverhuist, en TweakDSL is z'n eigen CPS geworden, met weer een koppeling met Colt voor het afleveren van telefonieverkeer. BBNed haalt een stukje Colt weg, en TweakDSL voegt een ander stukje toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
666AnGeL schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:20:

#$@% $
Inderdaad eerst bellen om een uitleg.
Als men niet afdoende reageert dan een (aangetekende) brief schrijven waarbij je TweakDSL ingebreke stelt omdat ze immers hun levering niet nakomen. Je kunt de overeenkomst dan ontbinden en ook je reeds betaalde geld terug vragen.

Ik vind het wel vreemd dat je eerste WEL een upgrade kunt bestellen en het nu niet krijgt.
Over het algemeen klopt de postcode check toch wel.
Veel succes (je zult het nodig hebben...)

BTW: ik wacht ook nog op een crediterings actie. Eén is verwerkt een ander stukje nog niet. Het afschrijven gaat snel maar terugboeken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
HoppyF schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:00:
[...]
BTW: ik wacht ook nog op een crediterings actie. Eén is verwerkt een ander stukje nog niet. Het afschrijven gaat snel maar terugboeken? :'(
Nou veel succes. Zie mijn verhaal hierboven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
nou ik ga dadelijk een brief de deur uit doen met het voorstel om overgezet te worden naar T16WO.
en uiteraard dat ik de upgrade-kosten terug wil hebben.

Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Niet denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
666AnGeL schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:58:
nou ik ga dadelijk een brief de deur uit doen met het voorstel om overgezet te worden naar T16WO.
en uiteraard dat ik de upgrade-kosten terug wil hebben.

Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren.
Lijkt me een goed plan.
Dan heb je nog het geluk dat er een Tiscali verbinding geleverd kan worden anders had je helemaal niks. Ik vraag me toch af waarom je dan geen BBned kan krijgen. Je zit blijkbaar niet te ver van de centrale af anders had je ook geen T16WO kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
nou na wat uitgebreide speedtests doorgegeven te hebben die ik heb gemaakt met wget waar dus duidelijk 837kb/s naar voren kwam hebben ze nu mijn melding doorgestuurt naar de tweedelijns. en die gaan vervolgens contact opnemen met de carrier. ik ben benieuwd wat er dan nu gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het zoveelste mailtje vroegen ze vorige week ineens om speedtests die ik ze toegestuurd heb (meeste strak op 750 KB/s) voor een B10.
Toen die naar de 2e lijn zijn gestuurd was ik ineens wel de volgende dag over op de goede speed.
Het kan dus wel, als je maar lang genoeg doordramt.

Ik vind de afhandeling echt onder de maat omdat je op een gegeven moment denkt dat het aan jezelf ligt, toen ze vroegen om screenshots had ik echt iets van "ze zijn me vergeten".
Daarna alsnog binnen een dag op 970-1050 KB/s zoals het hoort.

At last, ik wil de laatste helpdeskmedewerk(st)er dan ook hartelijk danken voor deze actie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Shartar schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:28:
[...]

Ik heb ook een nieuw IP-adres na upgrade terwijl ik een vast IP-adres had, volgens de helpdesk omdat ik op een ander handover point ben gekomen en mijn oude IP-adres niet meer benut kan worden nu. Heb nu via de mail een nieuw vast IP-adres aangevraagd.
Ja maar ik heb TisADSL WO dus die is al lang gemigreerd ;) Zal de helpdesk wel ff mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je met een TisDSL verbinding opeens een IP krijgt uit een ander IP blok is je centrale omgebouwd van ADSL1 naar ADSL2+ geschikte apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
Sinds woensdag heb ik geen signaal meer op m'n lijn :( echt irritant. Adsl lampje brand helemaal niet meer, heb al gebeld maar meer als "we kunnen er niets aan doen, het is afwachten" kreeg ik er niet uit. K*tzooi, daarvoor vraag je toch geen upgrade aan. Ik ga mensen echt afraden om via BBned een abbo aan te vragen als ze kunnen beschikken over Tiscali.

Weet iemand nog iets wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
spokje schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:00:
Sinds woensdag heb ik geen signaal meer op m'n lijn :( echt irritant. Adsl lampje brand helemaal niet meer, heb al gebeld maar meer als "we kunnen er niets aan doen, het is afwachten" kreeg ik er niet uit. K*tzooi, daarvoor vraag je toch geen upgrade aan. Ik ga mensen echt afraden om via BBned een abbo aan te vragen als ze kunnen beschikken over Tiscali.

Weet iemand nog iets wat ik kan doen?
Blijven bellen en wachten.

Ik heb er ook uitgelegen met mijn upgrade naar adsl2. Maar dat was "maar" ca. 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
bij mij was de downtijd van adsl1 naar 2 maar 30 minuutjes.echter heb ik niet de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:47:
Na het zoveelste mailtje vroegen ze vorige week ineens om speedtests die ik ze toegestuurd heb (meeste strak op 750 KB/s) voor een B10.
Toen die naar de 2e lijn zijn gestuurd was ik ineens wel de volgende dag over op de goede speed.
Het kan dus wel, als je maar lang genoeg doordramt.

Ik vind de afhandeling echt onder de maat omdat je op een gegeven moment denkt dat het aan jezelf ligt, toen ze vroegen om screenshots had ik echt iets van "ze zijn me vergeten".
Daarna alsnog binnen een dag op 970-1050 KB/s zoals het hoort.

At last, ik wil de laatste helpdeskmedewerk(st)er dan ook hartelijk danken voor deze actie _/-\o_
Volgens mij tellen ze gewoon hoeveel klaagmails je stuurt, want na ruim een maand "klagen" hebben ze me gisteren pas om screenshots gevraagd. Zo snel mogelijk gemaakt natuurlijk, alleen maak ik geen gebruik van de newsserver, dus ik moest newsleecher instal"leren" om een screenshot van het leechen te maken (ging zelfs nog langzamer dan het bin-bestand, zo'n 600 KB/s).

De snelheid is sinds ADSL2 minder dan toen ik ADSL1 had, maximaal 750KB/s.
Terwijl mijn upload echt zwaar ok is, 140 KB/s volgens DUmeter als ik uTorrent helemaal open zet.

Dus advies aan de ADSL1 profielers onder ons, stuur niet alleen speedtest screenshots. Mij vroegen ze om:

- Leechen uit boneless (article van 1 dag oud, met 8 verbindingen)
- 100 bin bestand van ftp.tweakdsl.nl
- De speedtest van BBned, http://speedtest.bbned.nl

Het wordt nu echt tijd dat het opgelost wordt, helaas zit er weer een weekend tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Bij mij zijn de migraties en upgrades gelukkig soepel verlopen

ik haal nu 1700-1800 kb/sec download over newsgroepen
wat wel raar is dat ik een upload van 117 kb/sec heb??

ik vind het allemaal prima en ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ncrflx schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:50:
ik haal nu 1700-1800 kb/sec download over newsgroepen
wat wel raar is dat ik een upload van 117 kb/sec heb??
hoop dat je het over KB heb

Why zou je upload niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
bjck schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:15:
Als je met een TisDSL verbinding opeens een IP krijgt uit een ander IP blok is je centrale omgebouwd van ADSL1 naar ADSL2+ geschikte apparatuur ;)
Hm ja maar ik had daarvoor (voor de IP wissel) al ADSL2+ :)

[ Voor 4% gewijzigd door j_bos op 09-04-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Ach ja iedereen wilde zonodig snel snel ADSL2+, nu is het er, misschien te snel gelanceerd. En dan gaat iedereen weer lopen zanniken dat het niet helemaal vlekkeloos gaat.

Gelukkig zit ik bij Tiscali, ik zag dit al wel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
j_bos schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:50:
[...]

Hm ja maar ik had daarvoor (voor de IP wissel) al ADSL2+ :)
Dat kan alleen als je in R'dam woont gebeurt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 09-04-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35
j_bos schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:55:
Ach ja iedereen wilde zonodig snel snel ADSL2+, nu is het er, misschien te snel gelanceerd. En dan gaat iedereen weer lopen zanniken dat het niet helemaal vlekkeloos gaat.

Gelukkig zit ik bij Tiscali, ik zag dit al wel aankomen.
Als er bij een migratie wat mis gaat, dan wordt dat toch opgemerkt? Waarom moet dat dan weken duren voordat het gefixed wordt :? daar kan ik echt niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf donderdag na de werkzaamheden van BBned was het iets beter (nog wel hoge ping tijden). Nu is het vanaf 13:00 uur weer mis (84.245.2.0 netwerk). De verbinding valt weer kompleet weg. BBned mag wel weer met aansluitingen gaan schuiven op de NRP. Totdat ik bij en andere internetaanbieder zit (geen BBned meer) wil ik nog wel een internetverbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag tussendoor.

Ik heb zyxel 2602-61. Deze staat in routing mode. dan heb ik een wrt54g linksys router. Als ik nu mijn internet ipadres in tik kom ik op mijn Zyxel router. Hoe moet ik de boel voorwarden dat ik via internet mijn linksys router kan benaderen.

Als ik de status van mij Linksy router bekijk:

WAN IP192.168.1.33 (zyxel)
LAN IP192.168.0.1 ( linksys)

Status van Zyxel 2602:
System Status

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Information
IP Address:84.XXX.XX.XXX
IP Subnet Mask:255.255.255.0
Default Gateway:84.XXX.XX.X
VPI/VCI:0/ 34

LAN Information

MAC Address:XX:XX:XX:XX:XX:XX
IP Address: 192.168.1.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP: Server
DHCP Start IP: 192.168.1.33
DHCP Pool Size: 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De modem in bridge mode zetten, router op modem aansluiten via wan poort en als laats DHCP cleint aanzetten op de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

spokje schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:25:
Als er bij een migratie wat mis gaat, dan wordt dat toch opgemerkt? Waarom moet dat dan weken duren voordat het gefixed wordt :? daar kan ik echt niet bij..
Stel die vraag eens aan TweakDSL? Die kunnen daar als enige echt een antwoord op geven. TweakDSL-personeel komt hier niet meer sinds een blundertje, dus wat je hier roept levert enkel gespeculeer op. Een concreet antwoord zal je van ons als buitenstaanders niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Noem het maar een blundertje.
Ik noem het een Blunder met een hoofdletter B

Ik vind het wel vreemd dat BBned zeker een maand nodig heeft om een lijnprofiel goed te zetten.
Ik heb daar inmiddels, weer, een mailtje richting TweakDSL met de benodigde screens gestuurd.
Zal er nu dan eindelijk iets gaan gebeuren?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:45:
Vanaf donderdag na de werkzaamheden van BBned was het iets beter (nog wel hoge ping tijden). Nu is het vanaf 13:00 uur weer mis (84.245.2.0 netwerk). De verbinding valt weer kompleet weg. BBned mag wel weer met aansluitingen gaan schuiven op de NRP. Totdat ik bij en andere internetaanbieder zit (geen BBned meer) wil ik nog wel een internetverbinding hebben.
Evert, hier ook weer precies dezelfde problemen gehad. Ook vanaf 13:00 uur, ook datzelfde IP-blok en ook CambriumA3 als NRP.
Sinds de verschuiving is het wel IETS beter geworden, downloads in de spitsuren van gemiddeld 1,3 kB/s naar gemiddeld 35 kB/s gegaan, maar pings van 3 minuten vind ik nog steeds niet echt normaal.. ;)
Van mij mogen ze nog meer users van A3 wegverhuizen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Hans van Eijsden op 10-04-2006 02:14 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zucht bij mij is de verbinding opgeleverd. Afsproken was dat hij samen met voip zou worden opgeleverd een B10 verbinding.

Wat is het nu... Geen voip, kan ik komende weken pas verwachten. En mijn snelheid droevig gewoon traint netjes en dan 750kb/s.
Zal ook eens een email sturen met screenies... Dat ze dat niet eens goed voor elkaar hebben met oplevering nieuwe lijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens die check zit ik 468 meter van de centrale
wat zou de down-/upload snelheid dan zijn met het snelste abbo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:58:
volgens die check zit ik 468 meter van de centrale
wat zou de down-/upload snelheid dan zijn met het snelste abbo?
In het geval van de meest ideale situatie (goede bekabeling e.d.) kun je rekenen op minstens 20-21 Mbit downstream. Upstream haal je met gemak de 1 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zondagskindje schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:48:
Ik vind het wel vreemd dat BBned zeker een maand nodig heeft om een lijnprofiel goed te zetten.
Tickets met dat soort vragen worden eigenlijk allemaal binnen 1 tot 2 werkdagen gesloten. Het is letterlijk een kwestie van een paar minuten om het aan te passen. Roep anders je ordernummer eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hoe zit het nou trouwens? heeft Burne bij de TweakDSL helpdesk gewerkt of werkt er?

Weet iig dat Jester op de helpdesk zit ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 10-04-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Yapser schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:31:
Hoe zit het nou trouwens? heeft Burne bij de TweakDSL helpdesk gewerkt of werkt er?

Weet iig dat Jester op de helpdesk zit ;)
Vraag 't 'm zelf :)
Hij zit in de post boven je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Know, daarom ook de reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ticketnummer loopt ook nog sinds gister heb ik daar een bevestiging van gekregen op een zondag nog wel. Hoop dat het nu goed gaat zit ook nog steeds op maximaal 850kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:31:
Zou het zo kunnen zijn dat ik op een *andere* helpdesk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:50:
[...]

Zou het zo kunnen zijn dat ik op een *andere* helpdesk zit?
dan hoef je je helpdesk-attitude niet mee te nemen naar een forum
Het was imho gewoon een vraag, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs de ticket bij BBNed komt is die zo opgelost, moet tweak hem wel inschieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:57:
[...]

Het was imho gewoon een vraag, maargoed.
Ik dacht dat ik de enige was die zich ergerde aan zijn attitude. Maar pas op, hij is wel 2 meter nog wat, en is heel gevaarlijk.

On topic: Heb vandaag Ein-de-lijk een bericht van TweakDSL dat mijn profiel fout staat, en dat ze het gaan aanpassen. Ze zijn gewoon aan het "stallen", waarom weet ik niet, maar ze wachten net zo lang tot iemand er echt genoeg van heeft.

"Graag willen wij u meedelen dat uw profiel wordt aangepast naar het -correcte- ADSL2 profiel.
Binnen 48uur zal dit in werking worden gesteld."

Hopen dat het nu toch echt gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:58:
ALs de ticket bij BBNed komt is die zo opgelost, moet tweak hem wel inschieten!
Is dat echt zo?, mij hebben ze vier weken gefrustreerd met met een ticket bij BBned.
Met andere woorden, volgens tweak was BBned de vertragende factor..
Mijn downtime was niet zo kort ... maar 63dagen |:(

Opeens is er uit het niks line-sync, terwijl er steeds maar geen overeenkomst voor migratie kon worden geregeld? Ach dat was nog maar één van de argumenten voor de-downtime, aldus de helpdesk. Volgens mij heb ik iedereen van de helpdesk al gesproken, en ongetwijfeld zullen zij mijn stem herinneren als ik nogmaals bel..

Heb nou sinds vorige week donderdag eindelijk verbinding (B10), met een asus adsl1 modem haal ik er constant 870kb/s(down) - 120kb/s(up) uit. Het wachten is op de Copperjet 1616...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:57:
Het was niet onaardig bedoeld hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over snelheidsprofielen, mijn snelheidsprofiel stond ook niet goed, die was binnen een dag opgelost!
Als je line down is, zal het wel langer duren, omdat dan andere factoren van invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:56:
[...]

Tickets met dat soort vragen worden eigenlijk allemaal binnen 1 tot 2 werkdagen gesloten. Het is letterlijk een kwestie van een paar minuten om het aan te passen. Roep anders je ordernummer eens?
Ik moest even kijken waar ik mijn ordernummer vandaan moest halen.
Mijn ordernummer is: 542159
(ik neem aan dat je hier wat mee kan?)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik zit er ook zwaar over na te denken of ik TweakDSL moet nemen of niet, ik heb nu hccnet/xs4all en nooit een probleem mee gehad. Het jammere vind ik aan kpn is dat het zo weinig snelheid/prijs oplevert... 10 mb bij TweakDSL en 2e jaar 35 euro vind ik best netjes!! Zeker omdat ik hier geen Tiscali kan krijgen (wanadoo).

Zou ik het nou moeten nemen of niet, je hoort heel veel positieve reacties maar als ik het soms lees dan is het wel heel erg negatief!!

Btw: ik zit 1800 meter van de centrale af, zou ik toch wel 900 tot 1000 kbps kunnen halen? En hoe zit het met de upload?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:37:
[...]

On topic: Heb vandaag Ein-de-lijk een bericht van TweakDSL dat mijn profiel fout staat, en dat ze het gaan aanpassen. Ze zijn gewoon aan het "stallen", waarom weet ik niet, maar ze wachten net zo lang tot iemand er echt genoeg van heeft.

"Graag willen wij u meedelen dat uw profiel wordt aangepast naar het -correcte- ADSL2 profiel.
Binnen 48uur zal dit in werking worden gesteld."

Hopen dat het nu toch echt gaat gebeuren.
Graag willen wij u meedelen dat uw profiel wordt aangepast naar het -correcte- ADSL2 profiel.
Binnen 48uur zal dit in werking worden gesteld.

goh ben pas een maand bezig hiermee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jellerbert schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:47:
Ik zit er ook zwaar over na te denken of ik TweakDSL moet nemen of niet, ik heb nu hccnet/xs4all en nooit een probleem mee gehad. Het jammere vind ik aan kpn is dat het zo weinig snelheid/prijs oplevert... 10 mb bij TweakDSL en 2e jaar 35 euro vind ik best netjes!! Zeker omdat ik hier geen Tiscali kan krijgen (wanadoo).

Zou ik het nou moeten nemen of niet, je hoort heel veel positieve reacties maar als ik het soms lees dan is het wel heel erg negatief!!

Btw: ik zit 1800 meter van de centrale af, zou ik toch wel 900 tot 1000 kbps kunnen halen? En hoe zit het met de upload?
Ik zat ook te twijfelen, maar heb het gewoon gedaan. Ik zit 818 meter van de centrale vandaan. Er zijn grafiekjes voor, maar tot ca. 2 km kun je nog 8 mbit halen. Dus zou net willen. Ligt bovendien ook aan de kwaliteit van de koperlijn. De upload is geen enkel probleem, die is immers maar 1 mbit.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zondagskindje schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:06:
Ik moest even kijken waar ik mijn ordernummer vandaan moest halen.
Mijn ordernummer is: XXXXXX
Doe's testen? Je zit welliswaar op de reeds eerder besproken CambriumA3, maar je moet merkbaar hoger uitkomen, nu, zeker op de momenten dat het relatief rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:42:
[...]

Doe's testen? Je zit welliswaar op de reeds eerder besproken CambriumA3, maar je moet merkbaar hoger uitkomen, nu, zeker op de momenten dat het relatief rustig is.
krijgen wij ook een spoed dienstje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik woon in een plaatsje dichtbij Groningen, sta ik dan ook aangesloten op CambriumA3 , aangezien ik hier nogal "wilde verhalen" over hoor.. :P

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Jellerbert schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:02:
Ik woon in een plaatsje dichtbij Groningen, sta ik dan ook aangesloten op CambriumA3 , aangezien ik hier nogal "wilde verhalen" over hoor.. :P
Volgens mij is het geheel onafhankelijk van woonplaats op welk handover-point je wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:49:
krijgen wij ook een spoed dienstje? :P
Ik probeerde dus duidelijk te maken dat dat niet eens nodig is. Tickets worden snel genoeg opgelost. Zeker dit soort tickets, waar geen actie van anderen voor nodig is.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.