Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 6.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:44:

Ik probeerde dus duidelijk te maken dat dat niet eens nodig is. Tickets worden snel genoeg opgelost. Zeker dit soort tickets, waar geen actie van anderen voor nodig is.
Ik weet niet wat snel is bij TweakDSL, maar 4 maanden wachten op omzetting van 2/1 --> 10/1 is nou niet bepaald snel...

Nou kreeg ik gisteren een mailtje (nadat ik zelf wéér een mailtje had gestuurd, nr 12), dat het doorgegeven was aan de carrier. Hoe snel kan in theorie (en in de praktijk) een profiel worden omgezet? Aangezien ik er al maanden op wacht...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:42:
[...]

Doe's testen? Je zit welliswaar op de reeds eerder besproken CambriumA3, maar je moet merkbaar hoger uitkomen, nu, zeker op de momenten dat het relatief rustig is.
Burne, _/-\o_
Ontzettend bedankt, het gaat inderdaad stukken sneller.
Je bent mijn held :> O+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:44:
[...]

Ik probeerde dus duidelijk te maken dat dat niet eens nodig is. Tickets worden snel genoeg opgelost. Zeker dit soort tickets, waar geen actie van anderen voor nodig is.
ben eens benieuwd, gister ticknummer gekregen en vandaag de mededeling dat ik zou worden omgezet binnen 48uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Zondagskindje schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:57:
[...]

Burne, _/-\o_
Ontzettend bedankt, het gaat inderdaad stukken sneller.
Je bent mijn held :> O+
Dat zal ie fijn vinden :)

Ik hoorde vandaag nog van een medetweaker dat hij al een week of twee aan het wachten was tot zijn snelheid van 850 naar 1000 zou gaan. Hij heeft even gebeld en wat blijkt?
Foutje .... van TweakDSL. Ze hadden in hun systeem staan dat het aan BBned doorgeven was maar in werkelijkheid was dat niet zo. Excuses enz.... maar nu zou e.e.a. snel moeten veranderen want BBned is opnieuw ingeschoten.
Ik ben benieuwd maar hoop voor hem dat het nu gauw rond is.

Wat is nu je snelheid Zondagskindje?
Met je B16WO moet je nu toch wel stukken sneller kan dan de 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:30:
[...]

Dat zal ie fijn vinden :)

Wat is nu je snelheid Zondagskindje?
Met je B16WO moet je nu toch wel stukken sneller kan dan de 850.
Burne kan niet meer kapot bij mij :)

Mijn snelheden zijn helemaal niet verkeerd, vind ik zelf.
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
Grabit:
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/190/newsserver7xo.jpg

TestFile Tweak
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/7932/tweaktest6xm.jpg

Het intrainen van mijn Draytek 2800:
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1994/draytek28001dt.jpg

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als de CambriumA3 vervangen is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zondagskindje schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:49:
Burne kan niet meer kapot bij mij :)
Ook niet als ik weer eens erg knorrig reageer? :+
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als de CambriumA3 vervangen is.
Omdat je modem op ongeveer 18Mbit/s traint zal het niet veel beter worden. De winst die je nog zou kunnen halen moet ergens tussen je IS/RA en je modem zitten. Maar als ik kijk naar ads.xandrios.net zit het zwaartepunt zo rond de 900 meter en de 13Mbit, en daar zit je al riant boven. Dus of er meer te halen valt weet ik niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je hebt naast bekabeling IS/RA -> modem ook nog de modem zelf. Een ander modem zou hoger of lager kunnen scoren door andere compatibiliteit met de DSLAM. Of Draytek zou nog kunnen optimaliseren voor de Alcatel ASAM en winst boeken.

Zo te zien kan er op de upstream nog wel wat winst gehaald worden sowieso door Draytek.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Burne schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 02:39:
[...]
Maar als ik kijk naar ads.xandrios.net zit het zwaartepunt zo rond de 900 meter en de 13Mbit, en daar zit je al riant boven. Dus of er meer te halen valt weet ik niet.
Ik zit op 1025 meter (volgens KPN spectraal meting, redelijk betrouwbaar lijkt mij) en heb een 10 Mbit abo. Modem geeft aan dat 19 Mbit haalbaar is.
Dus die 900 meter en 13 Mbit zou ik met een korrel zout nemen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Wat is het rustig hier? Alle problemen over? Mooi als dat zo is natuurlijk...

Er waren meer mensen met een lagere intrainwaarde dan aan begin van hun adsl2 ervaring...

Op dit moment heb ik weer een hoge 19Mbit...

Gisteren heb ik diverse resyncs gedaan, allemaal tussen 6 en 16Mbit....daarna me modem uitgezet en weer aan en hij traint weer op 19 in :? Raar! en hoger kom ik ook niet meer, maar vind 19 wel goed genoeg..tenminste beter dan 10 of 12. Ik dacht misschien handig voor de andere.

(oja, een speedtouch 716v5 modem hier)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TweakDSL klinkt heel interessant, en ik volg dit topic al een tijdje. Hoge snelheden voor weinig geld. Jammer dat ze het in Arnhem (nog?) niet beschikbaar hebben. Ja, via bbned, maar die is weer duurder helaas. Ik heb ze al gemaild of het binnenkort beschikbaar wordt hier, jullie misschien enig idee?

Ik zoek al een tijdje naar een alternatief voor UPC. Het bevalt me op zich goed, maar ik ben van plan een keer naar schoteltelevisie over te stappen en je kunt geen chello hebben zonder kabeltv van UPC :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:40

Jan20

CMJJKFE

Beste Mede Tweakdsl gebruikers,

Ik wil hierbij even melden dat mijn tweakdsl echt toppie werkt :). Ik heb al een tijdje tweakdsl goede newsserver+stabiele verbinding+goede gameservers.
Ik ben echt zeer tevreden over Tweakdsl (cambrium). B)

Ps: Ik denk dat je hier vooral de mensen met klachten ziet over Tweakdsl(cambrium). Het grootste gedeelte van tweakdsl gebruikers is volgens mij zeer tevreden over tweakdsl :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Jan20 op 11-04-2006 11:21 ]

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froffel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05-2023
Hierbij toch nog iemand met wat minder "geluk" in het upgrade traject. Ook ik zit in de batch van 28 februari, maar tot op heden nog niet, reeds diverse mails gewisseld met de tweak helpdesk en de belofte dat het binnen kort goed zou moeten komen. Aangezien er weer een week voorbij is, zal ik vanmiddag maar weer eens een poging wagen. Tot die tijd maar wat geduld blijven houden, gelukkig heb ik wel een stasbiele adsl 1 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

[...]

Ook niet als ik weer eens erg knorrig reageer? :+ [
Dan lees ik daar maar, voor het gemak, overheen :)
Omdat je modem op ongeveer 18Mbit/s traint zal het niet veel beter worden. De winst die je nog zou kunnen halen moet ergens tussen je IS/RA en je modem zitten. Maar als ik kijk naar ads.xandrios.net zit het zwaartepunt zo rond de 900 meter en de 13Mbit, en daar zit je al riant boven. Dus of er meer te halen valt weet ik niet.
Ik blijf positief en al zou het niet meer worden, ik vind mijn huidige snelheid prima.
Een mens moet een keer tevreden zijn.
bjck schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 06:17:
Zo te zien kan er op de upstream nog wel wat winst gehaald worden sowieso door Draytek.
Draytek heeft nog niet de juiste firmware voor de Nederlandse DSLAM.
Ik gebruik nu de UK firmware en daarmee traint de Draytek aardig hoog in.
Ik heb ook de Italiaanse firmware geprobeerd, maar die is weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Eindelijk zit ik ook op 10/1! (nou ja, daar traint ie op in...), ik download echter nog steeds met 2 Mbit. Heb er al een mailtje achteraan gestuurd (met screenshots).

Wat kan een 816-2P eigenlijk max. halen op de upload? Ik zit nu op 1021200, met een SNR van 10 db, dus er zit nog wat rek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Een eigen .nl domein indien gewenst
...uit de openingspost zou als ik het goed begreep van tweakdsl bestaan uit een subdomein gebruikersnaam.tweakdsl.nl hetgeen ook je mailaliassen bepaald *iets*@gebruikersnaam.tweakdsl.nl of een 'afvanger' voor niet aangemaakte boxen met als gebruikersnaam@tweakdsl.nl?

Open deur wellicht, maar waarom bieden ze

TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit € 39,95
TisDSL square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95
TisDSL pro 2~5Mbit/1Mbit € 39,95

aan terwijl

TweakDSLT6 2~6Mbit/1Mbit €9.95/€27.95 / TweakDSLT12 2~12Mbit/1Mbit €14.95/€39.95

veel meer bieden voor hetzelfde geld of minder :?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
In die namen staat Pro, trekt de consument aan :P
Snap het trouwens ook niet, aangezien een standaard adsl klant niet uitkomt bij TweakDSL...

hoe lang is de afsluittijd van Xs4all?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Ook niet als ik weer eens erg knorrig reageer? :+

[...]
Kom ik gewoon nog eens langs op je werk en doen we weer ff enen peukie ;)

Maaruh ik zie dat het probleem is opgelost nu ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeden middag.

Ik kreeg vanmiddag dit mailtje van tweakdsl

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van ons onderzoek kan ik u meedelen dat de hele lijn
gecontroleerd is en geen fouten bevat.
Echter hebben wij het vermoeden dat u een firewall cq. software heeft draaien
welk het uitgaande en inkomende verkeer blokt.
Wij hebben wel netjes dhcprequests met ipdres (82.197.xxx.xxx) zien binnenkomen.

Met vriendelijke groet, Tweak />R

Na het vijdfe ticket vanaf vorige week.
Probleem is nu dat ik nog steeds geen internet heb.
Waar kan de fout zitten.

Modem is een copperjet 1616
Zit via een crosskabel in de pc.
Alle instellingen zijn al 4 keer nagelopen met helpdesk.
Staat in bridged mode.
Krijg een 169 ip adres op me netwerkkaart en die zegt beperkte of geen verbindings mogelijkheden.
Heb het volgende al geprobeerd.

Splitter er tussen uit en direct in isra punt.
Wan verbinding weggegooid en opnieuw aan gemaakt.
Laptop er aangehangen zelfde probleem.
Laptop van de buurman ook hetzelfde probleem.
Firewall staat uit.
Netwerkkaart staat op automatisch ip verkrijgen en heb alle duplex modes geprobeerd.
Heb avg antivirus en heb ik ook maar uit gezet.
En het modem trained volgens tweak op 5,6 mb

Heb geen idee wat ik nog meer moet proberen.
Ze hebben nu weer een ticket aangemaakt de zesde.
Iemand een verhelderend idee misschien?
Zou hem erg dankbaar zijn.

Aad.

Had met dezelfde instellingen tot vorige week gewoon kabel internet op de pc wat gewoon prima functioneerde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo 1e 24uur zijn voorbij als ik morgen nog steeds 850kb/s haal dan gaat er weer een mailtje de deur uit. Dacht dat iemand hier zei dat het niet zoveel werk was om een profiel om te zetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:10:
[...]

Ik zat ook te twijfelen, maar heb het gewoon gedaan. Ik zit 818 meter van de centrale vandaan. Er zijn grafiekjes voor, maar tot ca. 2 km kun je nog 8 mbit halen. Dus zou net willen. Ligt bovendien ook aan de kwaliteit van de koperlijn. De upload is geen enkel probleem, die is immers maar 1 mbit.

Succes met je keuze!
Ik kom ook van de XS4all kamp en ik heb ook maar de stap gemaakt. Heb alleen maar hulde voor Xs4all, want ze zijn goed, alleen die prijs ( medeveroorzaakt door Schurk & Co KPN :( ) is gewoon niet meer van deze tijd. heb een abbo genomen op het Tiscali netwerk ( omdat BBned niet echt veel vriendjes hier heeft ;) ) en we zien het wel.

heeft iemand hier trouwens ervaring met een Telco Telco migratie ? Want in die fase zit ik dus. een Tweak en Xs4all weten beide niet goed het werkt. De een zegt eerst XS4all opzeggen, maar dan weet ik wel wat er gebeurt dan gaat KPN de lijn slopen en dan ben je even drie weken uit de running. de ander zegt afwachten. Dat heb ik nu gedaan, er is een datum bekend wanneer ik over ga, wordt het dan gewoon omgezet, en hoef ik allleen mijn abbo gedeelte op te zeggen bij XS4all of gaat Tweak op die datum zeuren dat de lijn niet vrij is. ?

Ik snap niet waarom die telco-telco migratie duidelijk wordt gemaakt aan de klant. de regel is er wel en het doel ook ( zo min mogelijk downtime ) maar geen enkele provider weet nou precies hoe het werkt en werkt allemaal met een ander draaiboek wat betreft de telco-telco imigratie. Ik zit maar dan ook maar af te wachten, maar ik denk dat het nog wel het nodige gezeur op kan leveren. Snap gewoon niet waarom er niet een standaard formulier is, wat je kan gebruiken. zie nog wel gebeuren dat de KPN niet mee gaat werken, omdat ze tenslotte een klant verliezen.

Voor de rest is de ervaring van Tweakdsl redelijk. helpdesk krijg ik altijd snel te pakken, spullen opsturen zijn ze snel in ( ook helaas met de factuur ) en de newsserver draait lekker ( zat al een poosje op Tweaknews )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik kan hier geen Tiscali krijgen.. Maar inderdaad, die nieuwsserver erbij is een handigheidje.
Ben alleen benieuwd hoe het zal gaan verlopen met de migratie :o

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ben nu ook dik tevreden over tweak, het heeft echter wel even mogen duren (ongeveer 5 maanden), alleen ga ik toch ivm de prijs en bellen de overstap wagen op wanadoo. Hoe dat gaat uitpakken zullen we zelf wel zien, maar ik denk dat op dit moment Tweak zeker een goede keus is als ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

En nog geen internet hier na 2 maand, morgen ga ik het opzeggen en dan geven ze mn geld maar terug.
Ik heb het helemaal gehad met die helpdesk die zegt dat het over 3 dagen moet werken en dat ze contact opnemen zodra het probleem is opgelost.
Ze hebben me in al die tijd nog nooit gebeld of gemaild :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:44:
[...]

Ik kom ook van de XS4all kamp en ik heb ook maar de stap gemaakt. Heb alleen maar hulde voor Xs4all, want ze zijn goed, alleen die prijs ( medeveroorzaakt door Schurk & Co KPN :( ) is gewoon niet meer van deze tijd. heb een abbo genomen op het Tiscali netwerk ( omdat BBned niet echt veel vriendjes hier heeft ;) ) en we zien het wel.

heeft iemand hier trouwens ervaring met een Telco Telco migratie ? Want in die fase zit ik dus. een Tweak en Xs4all weten beide niet goed het werkt. De een zegt eerst XS4all opzeggen, maar dan weet ik wel wat er gebeurt dan gaat KPN de lijn slopen en dan ben je even drie weken uit de running. de ander zegt afwachten. Dat heb ik nu gedaan, er is een datum bekend wanneer ik over ga, wordt het dan gewoon omgezet, en hoef ik allleen mijn abbo gedeelte op te zeggen bij XS4all of gaat Tweak op die datum zeuren dat de lijn niet vrij is. ?

Ik snap niet waarom die telco-telco migratie duidelijk wordt gemaakt aan de klant. de regel is er wel en het doel ook ( zo min mogelijk downtime ) maar geen enkele provider weet nou precies hoe het werkt en werkt allemaal met een ander draaiboek wat betreft de telco-telco imigratie. Ik zit maar dan ook maar af te wachten, maar ik denk dat het nog wel het nodige gezeur op kan leveren. Snap gewoon niet waarom er niet een standaard formulier is, wat je kan gebruiken. zie nog wel gebeuren dat de KPN niet mee gaat werken, omdat ze tenslotte een klant verliezen.

Voor de rest is de ervaring van Tweakdsl redelijk. helpdesk krijg ik altijd snel te pakken, spullen opsturen zijn ze snel in ( ook helaas met de factuur ) en de newsserver draait lekker ( zat al een poosje op Tweaknews )
Mijn pa was ook van plan deze overstap te maken dus ik ging maar informeren bij beide providers over hoe het werkt enzo.

Bij xs4all gaven ze aan dat de overstap verschilde per provider en dat de nieuwe provider mij kon informeren over hoe de overstap het beste gemaakt kon worden met de minste downtime.
Dus daarna een mailtje naar tweakdsl.
Van tweakdsl kreeg ik het volgende mailtje terug:
De juiste stappen voor een lijn migratie zijn als volgt.

a. Vraag bij ons aan. Via de website.

b. Vraag het lijnkenmerk * Via huidige ISP

c. Stuur ons het contract met vermelding van het lijnkenmerk

d. Stuur een opzegging naar uw huidige ISP waarin u meldt middels migratie over te willen stappen.

e. U krijgt dan via ons te horen wanneer de migratie zal plaatsvinden.

* Het lijnkenmerk is uniek voor ieder telefonie koperpaar in Nederland.
Dit word gebruikt om de lijn eenvoudig aan te duiden in de centrale.
Het bestaat uit 3 letters en 5 cijfers.

Een lijnmigratie werkt op basis van afspaken/toestemmingen tussen de ISP's onderlingen worden via de carrier aangemeld bij een landelijke database. Door dit overleg is er niet op voorhand te bepalen wanneer de migratie zal plaatsvinden.
En duurt het ook meestal wel 1 a 2 weken voordat er uberhaupt iets lijkt te gebeuren met uw aanvraag.

De normale downtime tijdens een migratie is zo'n 2 tot 4 uur. Met een maximum van
48 uur overigens. Dit gaat wel uit van geen technische complicaties.
Hopelijk kan je hier wat mee, voor mij was het in iedergeval duidelijk.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bierkameel schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:05:
En nog geen internet hier na 2 maand, morgen ga ik het opzeggen en dan geven ze mn geld maar terug.
Ik heb het helemaal gehad met die helpdesk die zegt dat het over 3 dagen moet werken en dat ze contact opnemen zodra het probleem is opgelost.
Ze hebben me in al die tijd nog nooit gebeld of gemaild :/
Zie het niet zo somber in ze hebben toch gelijk zodra het opgelost is bellen ze meteen echter is het nog niet opgelost ;) dus bellen ze ook niet :+

Beetje humor heb je hopelijk toch nog wel

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:29:
zo 1e 24uur zijn voorbij als ik morgen nog steeds 850kb/s haal dan gaat er weer een mailtje de deur uit. Dacht dat iemand hier zei dat het niet zoveel werk was om een profiel om te zetten :S
Ik heb gisteren ook weer een mailtje gestuurd over onder andere mijn snelheid van 850 KB/s max, waarbij ik aangaf dat ik wel altijd strak deze max. haal en een screenshot van de modem configuratie/trainwaardes. Vandaag is het meteen verholpen, super! Dus ik zou zeggen stuur nog maar een mailtje en wie weet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shartar schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:15:
[...]

Ik heb gisteren ook weer een mailtje gestuurd over onder andere mijn snelheid van 850 KB/s max, waarbij ik aangaf dat ik wel altijd strak deze max. haal en een screenshot van de modem configuratie/trainwaardes. Vandaag is het meteen verholpen, super! Dus ik zou zeggen stuur nog maar een mailtje en wie weet! :)
ik lig al weken te mailen met screenshotjes en al. Gister had ik een mail terug gekregen met de mededeling dat ik mijn profiel zou worden omgezet binnen 48. 1e 24 uur zijn al voorbij dus geef ze nog tot morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:35:

[...]

Draytek heeft nog niet de juiste firmware voor de Nederlandse DSLAM.
Ik gebruik nu de UK firmware en daarmee traint de Draytek aardig hoog in.
Ik heb ook de Italiaanse firmware geprobeerd, maar die is weer wat minder.
Er bestaat niet zoiets als 'de Nederlandse DSLAM'. Iedere telco gebruikt bijna weer andere apparatuur in Nederland, alleen BBned & KPN gebruiken dezelfde Alcatel apparatuur. Maar bij ADSL1 kan je op een ADSL1 of ADSL2+ geschikte kaart zitten (KPN heeft nog niet alles omgebouwd) en daar zit zelfs verschil in omdat de chip(set) die gebruikt wordt op beide kaarten anders is.

BBned heeft nog centrales waar Cisco DSLAM's gebruikt worden net als BaByXL/Tiscali. BBned gebruikt daarnaast dus Alcatel en Tiscali UTStarcom. Wanadoo gebruikt ECI DSLAMs en Versatel een koreaans merk en UTStarcom en heeft voor zakelijke lijnen nog weer wat anders.

Dus wat is dan 'de Nederlandse DSLAM' :?

En dan moet een firma als Draytek het voor allemaal willen bekijken en optimaliseren. Je ziet dat een Speedtouch ook op BBned apparatuur een behoorlijk nette upload noteert, maar op de Tiscali apparatuur niet verder dan rond de 1000kbps komt op ADSL2+.

@ Aad33

Reset hem eens naar de vendor defaults (vinkje) en stel hem eens opnieuw in.

telco-telco migratie: Eerst aanvragen en wachten tot de overstap bevestigd is met een datum, dan pas opzeggen altijd.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 11-04-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Shartar schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:15:
[...]

Ik kan dit bevestigen.
Ik weet van een medetweaker die ook op 850 KB/s was blijven hangen. Hij heeft gisteren met de Helpdesk gebeld waarbij men direct een BBned ticket had ingeschoten. Het resultaat is 1 dag later zichtbaar want vandaag heeft hij zijn hogere snelheid gekregen.

Kortom: het kan in 1 dag geregeld worden.
Zorg echter dat je de juiste info aanlevert. Maak screen dumps en stuur die door. Daar kan men iets mee. Met vage verhalen is niets te beginnen.
Het is overigens wel zo dat dat de betreffende tweaker al eerder een klacht had aangemeld maar dat deze door een vergissing van TweakDSL niet bij BBNed was terechtgekomen. Dat is echter nu rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

bjck schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:53:
BBned heeft nog centrales waar Cisco DSLAM's gebruikt worden net als BaByXL/Tiscali. BBned gebruikt daarnaast dus Alcatel en Tiscali UTStarcom. Wanadoo gebruikt ECI DSLAMs en Versatel een koreaans merk en UTStarcom en heeft voor zakelijke lijnen nog weer wat anders.
ik krijg nogsteeds een verhaaltje ;)

KPN doet nogsteeds Alcatel DSlams overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:03:
[...]

ik krijg nogsteeds een verhaaltje ;)
Moet ik een takke end terug bladeren, maar volgensmij had ik het beantwoord een stukje later toch? Waar stond het? (geen zin om te zoeken).
KPN doet nogsteeds Alcatel DSlams overigens?
Yups. Van een groot deel de kaarten vervangen zodat er ADSL2+ geleverd kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 11-04-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
@Aad33: probeer eens een gewone kabel in plaats van een cross kabel, en zet het modem eens op routing in plaats van bridging. Als het kan, kies dan voor Ethernet encapsulation onder routing.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 28-01-2006 de upgrade besteld naar TweakDSLB10. Via de postcodecheck is deze nu ook niet (meer) beschikbaar. Bericht gehad dat ik in de batch van 28-02-2006 zou zitten, telcentrale: IJmuiden-Centrum, Dollardstraat 14, 1972TS, 255000 0255. Niet de kleinste plek in Nederland.

Enkele keren contact gehad met de helpdesk (waarbij ik zelf steeds achter een antwoord aan moest zitten) en op 24-03 j.l. dit antwoord gekregen:

Upgrade naar 10 Mbit is nog niet selecteerbaar vanuit de BBned systemen.
Daar word wel aan gewerkt. We hebben echter geen datum hoe of wat.

1) Kan ik op de een of andere manier duidelijkheid krijgen? Het zou zomaar 2010 kunnen worden ;)
2) Zoniet, kan ik dan opzeggen aan de hand van wat is aangevraagd dat niet wordt geleverd?
3) Waarom kan er geen planning vanuit BBNED worden opgevraagd door de ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment in Arnhem Centrum op met mijn Copperjet 816 in de 84.245.7.0 range, en net als gister rond dit tijdstip is er bijna geen dataverkeer meer mogelijk. Websites openen is alleen mogelijk met behulp van de refresh knop. Pingen is heel wisselend van 21 ms tot 4 sec, heel instabiel. Dit heb ik afgelopen weken wel meer op verschillende tijdstippen gehad.

Moet ik dit bij mezelf zoeken of is dit misschien een oorzaak van die cabruimA3 waar ik over lees? Zal hier morgen iig de helpdesk even over bellen.

edit: Ohja dit betreft adsl-1 (2mb down 1mb up) via bbned incl. vodsl en bij een tracert naar mijn website kom ik ook langs de 84.245.2.0.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:53:
[...]

Er bestaat niet zoiets als 'de Nederlandse DSLAM'. Iedere telco gebruikt bijna weer andere apparatuur in Nederland, alleen BBned & KPN gebruiken dezelfde Alcatel apparatuur. Maar bij ADSL1 kan je op een ADSL1 of ADSL2+ geschikte kaart zitten (KPN heeft nog niet alles omgebouwd) en daar zit zelfs verschil in omdat de chip(set) die gebruikt wordt op beide kaarten anders is.

Dus wat is dan 'de Nederlandse DSLAM' :?

En dan moet een firma als Draytek het voor allemaal willen bekijken en optimaliseren. Je ziet dat een Speedtouch ook op BBned apparatuur een behoorlijk nette upload noteert, maar op de Tiscali apparatuur niet verder dan rond de 1000kbps komt op ADSL2+.
Laat ik het anders formuleren:
Draytek heeft geen firmware voor de Nederlandse DSLAMs in plaats daarvan staat er een "algemene" firmware op.
Op 1 of andere manier wil het niet lekker werken i.c.m. BBned, hoe dat met Ticali en andere netwerken is weet ik niet.
Met de UK of de Italiaanse firmware op het BBnednetwerk werkt (hoger intrainen) de Draytek 2800 stukken beter.

Zie ook: http://www.draytek.nl/php...7f3659f94acf19d478ffc057f
Er zijn best wel problemen met deze modem/router i.c.m. verschillende netwerken.
HoppyF schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:53:
[...]

Ik kan dit bevestigen.
Ik weet van een medetweaker die ook op 850 KB/s was blijven hangen. Hij heeft gisteren met de Helpdesk gebeld waarbij men direct een BBned ticket had ingeschoten. Het resultaat is 1 dag later zichtbaar want vandaag heeft hij zijn hogere snelheid gekregen.

Kortom: het kan in 1 dag geregeld worden.
Zorg echter dat je de juiste info aanlevert. Maak screen dumps en stuur die door. Daar kan men iets mee. Met vage verhalen is niets te beginnen.
Het is overigens wel zo dat dat de betreffende tweaker al eerder een klacht had aangemeld maar dat deze door een vergissing van TweakDSL niet bij BBNed was terechtgekomen. Dat is echter nu rechtgezet.
Ik heb in een maand tijd 2x screens gemaild naar TweakDSL zonder het gewenste resultaat.
Gelukkig is het nu opgelost. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Zondagskindje op 11-04-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:47:
Ik zit op dit moment in Arnhem Centrum op met mijn Copperjet 816 in de 84.245.7.0 range, en net als gister rond dit tijdstip is er bijna geen dataverkeer meer mogelijk. Websites openen is alleen mogelijk met behulp van de refresh knop. Pingen is heel wisselend van 21 ms tot 4 sec, heel instabiel. Dit heb ik afgelopen weken wel meer op verschillende tijdstippen gehad.

Moet ik dit bij mezelf zoeken of is dit misschien een oorzaak van die cabruimA3 waar ik over lees? Zal hier morgen iig de helpdesk even over bellen.

edit: Ohja dit betreft adsl-1 (2mb down 1mb up) via bbned incl. vodsl en bij een tracert naar mijn website kom ik ook langs de 84.245.2.0.
Nope, ligt niet aan jou, heb er ook last van... :( Zit momenteel met mijn EDGE kaartje te internetten omdat er niet normaal te werken is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:47:

Nee, probleem zit bij TweakDSL (BBned netwerk). Ik heb hetzelfde probleem in het 84.245.15.0 netwerk. Nu al 4 weken geen internetverbinding meer op drukke tijden. Bellen met helpdesk TweakDSL heeft geen zin (doe ik nu al 4 weken), ze komen niet met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:00:
IJmuiden-Centrum, Dollardstraat 14, 1972TS, 255000 0255. Niet de kleinste plek in Nederland.
Tja, ik zit in Arnhem en daar is het ook niet beschikbaar (ja, de duurdere en langzamere variant, niet die 12mbit die ze adverteren op hun site). Dus formaat van de stad zegt blijkbaar weinig.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

bjck schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:18:
[...]

Moet ik een takke end terug bladeren, maar volgensmij had ik het beantwoord een stukje later toch? Waar stond het? (geen zin om te zoeken).
Ergens, nog niet beantwoord iig ;). Ging over upload syncs met dslams en modem(chipsets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die heb ik wel beantwoord, met een lijstje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mnielsm schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:06:
[...]

Mijn pa was ook van plan deze overstap te maken dus ik ging maar informeren bij beide providers over hoe het werkt enzo.

Bij xs4all gaven ze aan dat de overstap verschilde per provider en dat de nieuwe provider mij kon informeren over hoe de overstap het beste gemaakt kon worden met de minste downtime.
Dus daarna een mailtje naar tweakdsl.
Van tweakdsl kreeg ik het volgende mailtje terug:

[...]

Hopelijk kan je hier wat mee, voor mij was het in iedergeval duidelijk.
Maar dat is juist het puntje wat ik nog niet snap

Ik heb inderdaad de procedure aangehouden van eerst opvragen, wachten op datum ( in mij geval de 24ste april ) en dan pas opzeggen. maar bij iedere provider heb je een opzegtermijn van een maand. De lijn is dus nooit de 24ste vrij. wordt de lijn dan toch overgenomen door Tiscali of niet ? En dit is juist het puntje waar niet echt iedereen duidelijk in is.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zo hee, ben ik effe een tevreden TweakDSL user... haalde ik met mijn 10 Mbit abo nooit hogere snelheden dan zo rond de 970 kB/s, overkomt me deze superstrakke ~1070 kB/s verbinding, nog nooit eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/strak.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 06:56:
[...]

Maar dat is juist het puntje wat ik nog niet snap

Ik heb inderdaad de procedure aangehouden van eerst opvragen, wachten op datum ( in mij geval de 24ste april ) en dan pas opzeggen. maar bij iedere provider heb je een opzegtermijn van een maand. De lijn is dus nooit de 24ste vrij. wordt de lijn dan toch overgenomen door Tiscali of niet ? En dit is juist het puntje waar niet echt iedereen duidelijk in is.
8)7
De datum dat je wordt overgezet krijg je van je nieuwe ISP. Dat is de datum dat een KPN engineer met een auto naar de telefooncentrale gaat om voor jouw aansluitin geen koperdraad om te prikken.

Of bij een ISP-ISP migratie de dag dat je lijn van ISP zal worden omgezet.

De oude ISP hoeft (en kan dan ook niet) de lijn vrij te maken. Je opzegging kan niet meer een lijnsloop veroorzaken omdat er een andere actie staat ingepland (de overstap/omzetting) en dat komt dan dus juist goed ;)

De opzegtermijn is een administratief iets. Je kan bij een overstap (telco-telco of isp-isp migratie) dan een wensdatum van 2 maanden vooruit opgeven. Na een week (soms twee) krijg je de bevestiging met plandatum. Dan heb je nog 6 weken om je abonnement netjes op te zeggen voor dezelfde datum en geen dubbele kosten (nihil).

Probeer ook niet aan die datums te laten schuiven, niet om bijvoorbeeld een week overlap weg te halen tussen ISP's. Je veroorzaakt meer zorgen dan de dubbele week betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 12-04-2006 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
nou, week 2 is bijna voor bij, nog nieuws van zyxel gehad phoenix? Ik ben onderhand wel toe aan die nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo, mijn profiel is ook goed gemaakt door TweakDSL :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/got/tweaknews.JPG

Niet slecht dacht ik zo voor een B10 abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Hier nog 1 die wat sneller is geworden: ~1100KB/s (B10)

[ Voor 7% gewijzigd door Badger op 12-04-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Idd snelheid is weer wat het moet zijn.

Bij mij is het ook weer 1,09 Mb/s zoals het voorheen was. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wanneer zijn deze wijzigingen bij jullie doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:49:
nou, week 2 is bijna voor bij, nog nieuws van zyxel gehad phoenix? Ik ben onderhand wel toe aan die nieuwe firmware.
Yup heb hem gekregen en al een paar dagen getest.
Het disconnecten is iets minder geworden.
Maar nog wel een ramp.
Ook loopt hij hier nog steeds geregeld helemaal vol zodat hij uit moet.
Dus veel vooruitgang kan je het niet noemen
Heb mijn ST546 er alweer tussen.
Die draait echt heel veel beter en stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:51
ik heb al paar x gemaild, gister is hij naar 2e lijns gegaan stond er in het mailtje, zit op max 870 kbs strak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiet nog ook nog altijd hetzelfde maximaal 850kb/s
Ma. bericht gekregen dat het zou worden omgezet binnen 48 maar tot op heden niks, net maar weer een mailtje uitgestuurd en begin nu wel wat pissig te worden, loop hier een maand achteraan en ben een nieuwe klant. Zoiets horen ze zelf op te lossen en niet een maand lang afwimpelen of smoesjes verzinnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:53:
[...]

De datum dat je wordt overgezet krijg je van je nieuwe ISP. Dat is de datum dat een KPN engineer met een auto naar de telefooncentrale gaat om voor jouw aansluitin geen koperdraad om te prikken.

Of bij een ISP-ISP migratie de dag dat je lijn van ISP zal worden omgezet.

De oude ISP hoeft (en kan dan ook niet) de lijn vrij te maken. Je opzegging kan niet meer een lijnsloop veroorzaken omdat er een andere actie staat ingepland (de overstap/omzetting) en dat komt dan dus juist goed ;)

De opzegtermijn is een administratief iets. Je kan bij een overstap (telco-telco of isp-isp migratie) dan een wensdatum van 2 maanden vooruit opgeven. Na een week (soms twee) krijg je de bevestiging met plandatum. Dan heb je nog 6 weken om je abonnement netjes op te zeggen voor dezelfde datum en geen dubbele kosten (nihil).

Probeer ook niet aan die datums te laten schuiven, niet om bijvoorbeeld een week overlap weg te halen tussen ISP's. Je veroorzaakt meer zorgen dan de dubbele week betalen.
Bedankt voor je duidelijk uitleg, op zich een duidelijk verhaal, maar ik kan hem niet toepassen op mijn situatie

Ik heb 13 maart een aanvraag gedaan voor een Tweakdsl abbo ( op het Tiscali netwerk ) ik heb duidelijk aangegeven dat het om een Telco Telco migratie gaat en dat de ISP Xs4all connected by KPN is. Afgelopen maandag ( 10 april ! ) |:( heb ik me bevestiging gehad en de modem ( en het geld was de dag erna af |:( ) en een datum doorgekregen waneer alles in werking gezet wordt ( dat is dus 24 april ). Ik heb Xs4all niet opgezegd, omdat ik wel een beetje wist dat ik eerst moest wachten op een datum van Tweakdsl. Als ik nu Xs4all opzeg dan moet ik me houden aan me opzegtermijn van een maand en zou ik bij een normale opzegging 12 mei afgesloten worden en ik heb dus geen ADSL meer. Ik heb op dit moment nog niks gedaan maar ik zou zeggen dat er het volgende gaat gebeuren. ( even heel simpel fictief )

Tweakdsl zal wel met KPN gaan praten om te zeggen, dat hun de lijn willen hebben, na het nodige gesputter gaat KPN toegeven en zal de lijn op de 24ste vrij gemaakt worden en zal dan gelijk het Tiscali signaal erop gezet worden ( en dit zal dan leiden in wat downtime van 15 minuten tot X uren ) In ieder geval ga ik er dan vanuit dat ik de 24ste uit de lucht ben, en hopelijk kunnen we de 25ste gewoon weer verder knallen. ;) Ik heb dan alleen nog mijn Xs4all abbo ( het kpn gedeelte is er dan niet meer ) en dan meld ik xs4all netjes af.

Gaat het zo of niet ? ik zou denken van wel, anders wil twaekdsl aan de gang, en is de lijn nog bezet

misschien handig om dit hier in de gaten te houden, merk in het topic dat een hoop mensen over willen stappen maar ook vragen over de telco of isp migratie. misschien kunnen we een soort instructie dan maken voor het begin topic

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:06:
[...]

Yup heb hem gekregen en al een paar dagen getest.
Het disconnecten is iets minder geworden.
Maar nog wel een ramp.
Ook loopt hij hier nog steeds geregeld helemaal vol zodat hij uit moet.
Dus veel vooruitgang kan je het niet noemen
Heb mijn ST546 er alweer tussen.
Die draait echt heel veel beter en stabieler
Zou je hem aan mij willen mailen, kijken of het mijn nat problemen oplost?

mailadres is zichtbaar in m'n profile

[ Voor 4% gewijzigd door milenko79 op 12-04-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Misschien handig om hem gewoon online te zetten dan, want ik wil er ook wel mee experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:29:
Misschien handig om hem gewoon online te zetten dan, want ik wil er ook wel mee experimenteren
Hij staat in alt.nl.klagen.tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

milenko79 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:17:
[...]

Zou je hem aan mij willen mailen, kijken of het mijn nat problemen oplost?

mailadres is zichtbaar in m'n profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:45:
[...]

thanks, ik heb hem, het was even uitzoeken hoe ik ook alweer headers ophaal in newsleecher :) , wat zijn we toch verpest door nzb files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm..beetje vermoeiend, al 2x moeten mailen voor die splitter die ontbrak..erg vermoeiend :/
Snap niet goed waarom het niet in 1x goed kan en ik een week later weer zelf moet reageren. Grappig, TPG kwam net de splitter brengen..yess :)

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 12-04-2006 14:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Laat ik bij wijze van uitzondering eens een 'status' verhaal geven. In MyAdsl-tijd nog wel eens wat geharrewar met Cambrium gehad, maar voor mensen die twijfelen over 'n overstap toch even een 'uit de praktijk' ervaring.

Fax om 8.30 naar Tweakdsl het hele zaakje (twijfelde of dat mocht), amper 4 uur later bevestiging van ontvangst en behandeling per mail. Uurtje erna mail met verwachte ingangsdatum. Minuut erna van oude ISP (Versatel) mailtje dat mijn lijn binnekort naar andere provider overgaat. DAT IS SNEL _/-\o_

Enige puntje is dat 0900-nummer (hoop dat gewone nummer bereikbaar blijft) :/

Versatel (ik zal de beruchte synoniemen achterwege laten) wilde geen service-ID geven, maar je ziet dat 't zo ook beresnel lukt. Afhandeling verder zien we wel, maar dit wekt vertrouwen!!!

[ Voor 4% gewijzigd door tweaktubbie op 12-04-2006 14:44 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:17:
[...]

Bedankt voor je duidelijk uitleg, op zich een duidelijk verhaal, maar ik kan hem niet toepassen op mijn situatie

Ik heb 13 maart een aanvraag gedaan voor een Tweakdsl abbo ( op het Tiscali netwerk ) ik heb duidelijk aangegeven dat het om een Telco Telco migratie gaat en dat de ISP Xs4all connected by KPN is. Afgelopen maandag ( 10 april ! ) |:( heb ik me bevestiging gehad en de modem ( en het geld was de dag erna af |:( ) en een datum doorgekregen waneer alles in werking gezet wordt ( dat is dus 24 april ). Ik heb Xs4all niet opgezegd, omdat ik wel een beetje wist dat ik eerst moest wachten op een datum van Tweakdsl. Als ik nu Xs4all opzeg dan moet ik me houden aan me opzegtermijn van een maand en zou ik bij een normale opzegging 12 mei afgesloten worden en ik heb dus geen ADSL meer. Ik heb op dit moment nog niks gedaan maar ik zou zeggen dat er het volgende gaat gebeuren. ( even heel simpel fictief )

Tweakdsl zal wel met KPN gaan praten om te zeggen, dat hun de lijn willen hebben, na het nodige gesputter gaat KPN toegeven en zal de lijn op de 24ste vrij gemaakt worden en zal dan gelijk het Tiscali signaal erop gezet worden ( en dit zal dan leiden in wat downtime van 15 minuten tot X uren ) In ieder geval ga ik er dan vanuit dat ik de 24ste uit de lucht ben, en hopelijk kunnen we de 25ste gewoon weer verder knallen. ;) Ik heb dan alleen nog mijn Xs4all abbo ( het kpn gedeelte is er dan niet meer ) en dan meld ik xs4all netjes af.

Gaat het zo of niet ? ik zou denken van wel, anders wil twaekdsl aan de gang, en is de lijn nog bezet

misschien handig om dit hier in de gaten te houden, merk in het topic dat een hoop mensen over willen stappen maar ook vragen over de telco of isp migratie. misschien kunnen we een soort instructie dan maken voor het begin topic
Je moet KPN en KPN los van elkaar zien. KPN heeft 'kpn-dsl' en 'kpn-telefonie netwerk' als afzonderlijke afdelingen verder.

TweakDSL heeft je overstap doorgegeven aan de telco (BBned of Tiscali) en die heeft aan de 2de KPN aangegeven dat je DSL wilt van hun en nu al DSL hebt. Die plannen de omprik actie in en dat wordt gecommuniceerd.

De telco (BBned of Tiscali) communiceert ook naar de latende telco (KPN-DSL) dat er een lijn van hun weg gaat. (en later nog een keer als de lijn weg is als de 2deKPN heeft afgemeld met uitgevoerd).

Het heeft dus niets met vrijmaken of tegenhouden te maken verder. Je kan gewoon opzeggen nu bij XS4all om de priode van dubbel betalen zo kort mogelijk te houden. Als XS4all nu de opheffing naar KPN-DSL zet zal die hem doorzetten naar de 2deKPN en die zegt: "kan niet, loopt al een ingeplande actie op deze lijn".
RFVR schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:44:
Laat ik bij wijze van uitzondering eens een 'status' verhaal geven. In MyAdsl-tijd nog wel eens wat geharrewar met Cambrium gehad, maar voor mensen die twijfelen over 'n overstap toch even een 'uit de praktijk' ervaring.

Fax om 8.30 naar Tweakdsl het hele zaakje (twijfelde of dat mocht), amper 4 uur later bevestiging van ontvangst en behandeling per mail. Uurtje erna mail met verwachte ingangsdatum. Minuut erna van oude ISP (Versatel) mailtje dat mijn lijn binnekort naar andere provider overgaat. DAT IS SNEL _/-\o_

Enige puntje is dat 0900-nummer (hoop dat gewone nummer bereikbaar blijft) :/

Versatel (ik zal de beruchte synoniemen achterwege laten) wilde geen service-ID geven, maar je ziet dat 't zo ook beresnel lukt. Afhandeling verder zien we wel, maar dit wekt vertrouwen!!!
Dat zijn dezelfde communicatie lijnen, is dus allemaal vlot gegaan ;) Hier zie je dat de latende telco (niet ISP!) netjes zelfs een bericht (uit de rol van ISP hier) stuurt naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag

@ Aad33

Reset hem eens naar de vendor defaults (vinkje) en stel hem eens opnieuw in.

Dit heb ik geprobeerd en het mocht niet baten bedankt voor de optie iniedergeval.

@Aad33: probeer eens een gewone kabel in plaats van een cross kabel, en zet het modem eens op routing in plaats van bridging. Als het kan, kies dan voor Ethernet encapsulation onder routing.

Ook dit heb ik geprobeerd en werkte ook niet iniedergeval ook bedankt voor de moeite.

Heb ook weer met tweak gebeld en daar wordt je ook niet wijzer van.
Houden de boot gewoon af en zeggen we moeten wachten op de tweedelijns.
Die hebben nu al 4 keer mijn lijn gecheckt maar alles is goed volgens hun.
Ik wordt er gek van ga maar weer even bellen alleen nu niet meer zo vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Al gekeken naar de ip instellingen van je modem en de daar op aangesloten NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Floppy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:46:
Al gekeken naar de ip instellingen van je modem en de daar op aangesloten NIC?
Ik krijg een 169 ip adres op de nic.

In de router onder status kijk ik bij wan connecties en daar staat alles op NONE ook het ip adres er staat er eentje op N/A

Heb net weer met tweak gebeld en die hadden bericht terug van de tweede lijn dat ze toch nog maar even de instellingen met me door moesten lopen.
Die hebben ze nu al 5 keer met me door gelopen en die staan nu echt wel goed mag ik hopen.
Heb het nu helemaal gehad met tweak ze hebben weer een ticket aangemaakt wordt je toch helemaal knetter van.
Ik heb gezegd als ik morgen nog niet kan internetten ik vrijdag persoonlijk langskom om op te zeggen.
Met mijn geluk is het modem gewoon stuk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er kunnen 2 dingen mis zijn aan je configuratie.

Je modem staat als router, maar de DHCP server staat niet aan. Je router heeft een internet/WAN IP van TweakDSL en vanaf hun kant is het inorde (zien ze). Je PC krijgt alleen geen IP omdat die geen DHCP server zie (staat dan uit in je modem die als router staat).

Of je netwerk kaart communiceert niet juist. Zet deze eens op 10Mbit-halfduplex bij de instellingen. Wellicht dat dit kan helpen om het goed te laten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht ik wordt helemaal gek, DUIDELIJK communiceren kan tweakdsl dus blijkbaar niet.

Wordt telkens afgescheept, dan zeggen ze het is bekend zou vorige week opgelost moeten zijn. Dan zeggen ze dat mijn profiel verkeerd staat en dat ik omgezet zou worden naar het juiste ADSL2 profiel wat binnen 48 gedaan zou zijn (dat was afgelopen ma.)

Maar tot op hede kom ik nog steeds niet hoger uit als 850kb/s. Vanmiddag maar nog es gemailed met de mededeling dat ik nog niks merk en nog altijd op dezelde snelheid download en hoe het nu zit als er wat fout is gegaan.

Krijg ik de volgende standard mail terug:
Wij hebben uw lijn na gemeten en vandaag trained de modem in op 15mbit. U zou dus nu rond de 1800kbs download moeten zitten.
Bij lagere snelheden zijn er een aantal punten die u wij willen nakijken.
- Is de nieuwste firmware op het modem geinstalleerd?
- Test het modem direct op de hoofdtelefoonaansluiting zonder splitter en kijk of dit de snelheid verbeterd.

Mocht dit niet het geval zijn zou u dan screenshots kunnen maken van een download van onze ftp.tweakdsl.nl.
Van een download van onze newsserver en van een download van speedtest.bbned.nl
Vervolgens een mail uitgestuurd met de mededeling als ze me mails eens doorlezen zien ze wat ik allemaal al had gedaan en dat ik al verschillende keren screenshots heb gestuurd maar dat er niks mee gedaan is geworden. Vervolgens eens nagevraagd hoe het nu met mijn ticketnummer zat omdat ze me maandag hadden gezegd dat ze me op het juiste ADSL2 profiel zouden zetten.

En krijg ik de volgende mail terug.
Er staat een melding uit naar de carrier voor controle van de poortconfiguratie.
Daar staat normaliter zo'n 2 tot 3 werkdagen voor.

We zullen ze vragen of ze al het een en ander hebben gedaan. Wij kunnen dat namelijk niet zien.
Nu snap ik het al helemaal niet meer, ik lees hier zoveel verhalen van mensen die mailen met hun of bellen en daar is het binnen 5mins geregeld om het profiel om te zetten. Tevens ook paar uur na deze mail gereageerd met de vraag als ze me op de hoogte wilden houden, maar ze hebben weer niks van hen laten horen. Dit is toch geen stijl? Waarom doen ze hier nou zo moeilijk? Want afgelopen maandag kreeg ik nog de volgende mail van ze waar ze duidelijk zeggen:
Graag willen wij u meedelen dat uw profiel wordt aangepast naar het -correcte- ADSL2 profiel.
Binnen 48uur zal dit in werking worden gesteld.
Ik heb nu al de grootste spijt dat ik voor tweak ben gegaan, want de service is echt BELABBERD. Je wordt gewoon aan t lijntje gehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ik heb net ook de nieuwe firmware getest, de NAT problemen zijn er nog steeds, er lijkt nog niks veranderd te zijn. nouja, dan maar weer hopen dat ik bij de volgende firmware release gewoon op xboxlive kan. (wat heb ik een spijt dat ik mijn draytek 2600 heb weggedaan, die werkte tenminste altijd wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet tweakdsl/cambrium aan informatie doorspelen aan BREIN/BIG ? P2P gebruik ik namelijk niet, ja 1 of 2x aangehad om te kijken meer niet.

want zojuist ben ik benaderd door iemand van BIG(althans zei deze te zijn). Kon mij namelijk niets aan loggings vertellen, persoon die het zou kunnen zou in vergadering zitten. Dit persoon gaf ook aan dat mijn provider dit zou hebben doorgegeven. Ik zou P2P gebruiken om zooi te downloaden(heb het niet eens op mijn machine). Iedereen weet waarom ze tweakdsl gebruiken, niet voor P2P, poort 119 is vaak iets intressanter.

Ik moest dit zien als een waarschuwing. Bij een 2e zou er iemand langs komen bij een 3e keer zou mijn pc in beslag genomen worden.

Wie heeft dit eerder gehoord ? Ik denk aan een prankcaller
Maar je weet het nooit, ik neem niets serieus tot ik een ondertekende brief heb gezien

Ik zou het zeer onwaarschijnlijk vinden dat tweak/cambrium informatie aan een reclamestunt of stichting zou door geven zonder mij eerst in te lichten of zonder justitieel bevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:43:
Doet tweakdsl/cambrium aan informatie doorspelen aan BREIN/BIG ? P2P gebruik ik namelijk niet, ja 1 of 2x aangehad om te kijken meer niet.

want zojuist ben ik benaderd door iemand van BIG(althans zei deze te zijn). Kon mij namelijk niets aan loggings vertellen, persoon die het zou kunnen zou in vergadering zitten. Dit persoon gaf ook aan dat mijn provider dit zou hebben doorgegeven. Ik zou P2P gebruiken om zooi te downloaden(heb het niet eens op mijn machine). Iedereen weet waarom ze tweakdsl gebruiken, niet voor P2P, poort 119 is vaak iets intressanter.

Ik moest dit zien als een waarschuwing. Bij een 2e zou er iemand langs komen bij een 3e keer zou mijn pc in beslag genomen worden.

Maar je weet het nooit, ik neem niets serieus tot ik een ondertekende brief heb gezien

Ik zou het zeer onwaarschijnlijk vinden dat tweak/cambrium informatie aan een reclamestunt of stichting zou door geven zonder mij eerst in te lichten of zonder justitieel bevel.
Zover ik weet doet cambrium/tweakdsl niets doorspelen aan die louzy stichtingen die denken geld te kunnen innen ;). Sowieso is het downloaden vanaf news hartstikke anoniem, er wordt niets gelogd. Uploaden is niet geheel anoniem, maar 't benodigde info is ge-encrypt, en naar mijn weten weet niemand hoe deze encryptie in elkaar zit..

Ik vermoed dus dat iemand je een loer wilde draaien :+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoogst waarschijnlijk gewoon beetgenomen door iemand of zo'n pestlijn. Dan kunnen ze half nederland wel bellen of aanschrijven natuurlijk, wat een onzin. Overigens mag je video en beeldmateriaal gewoon downloaden in nederland. Alleen applicaties en spellen (is ook een applicatie) niet.

Aanbieden/beschikbaar stellen mag niet alleen.

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 12-04-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op woensdag 12 april 2006 @ 20:12:
[...]

Zover ik weet doet cambrium/tweakdsl niets doorspelen aan die louzy stichtingen die denken geld te kunnen innen ;). Sowieso is het downloaden vanaf news hartstikke anoniem, er wordt niets gelogd. Uploaden is niet geheel anoniem, maar 't benodigde info is ge-encrypt, en naar mijn weten weet niemand hoe deze encryptie in elkaar zit..

Ik vermoed dus dat iemand je een loer wilde draaien :+
Mja heb het ook al een keer eerder gehad namelijk. Toen nam mijn vader aan, ja die weet hoe een computer aan moet, maar verder geen kaas van gegeten. Vreemd genoeg zelfde aantijgingen. Kon mijn vader vertellen dat wij 3 computers in huis hadden(was aardig op weg) maar dat was op een zondag avond om 21:00

Ik denk ook dat het zo is. Vond het akelig stil op de achtergrond(over ijverige semi ambtenaar ofzo :P, komop welke ambtenaar/semi ambtenaar werkt er nog na zevenen)

Toch maar even tweak gemailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

Gewoon 'n prank, BREIN is zover ik weet gewoon 'n particuliere stichting die totaal geen rechten heeft mbt het innemen van goederen danwel het het uitdelen van boetes, ze kunnen je hooguit via een civiele procedure aanklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* spacetoon is not amused... :'(
vandaag in de mailbox:
Geachte heer ,

Bij het doorvoeren van uw order bestaande uit een upgrade naar ADSL2 is
gebeleken dat ADSL2 op uw adres niet leverbaar is. Uw order is om deze reden
helaas afgewezen. De maximale haalbare snelheid is 8Mbit.

Om deze reden verzoeken wij u vriendelijk om uit te kijken naar een van onze
andere abonnementen, dan wel af te zien van de migratie en bij uw huidige
abonnement te blijven.

Wij hopen u middels dit bericht voldoende te hebben geinformeerd. Onze
welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Tweakdsl,
nou dat is dan lekker, al 2 maanden aan het lijntje gehouden dus. Immers al de upgrade betaald en het modem in huis. Ook op mails/telefoontjes waarin ik gevraagd heb hoe het ervoor stond nooit iets gehoord over het niet kunnen uitleveren.

uiteraard achteraan gebeld vandaag. 8mbit was het maximaal haalbare, nou das nog altijd beter dan de 0,50mbit die ik nu heb.
Werd voor me nagevraagd in ieder geval. Ben ook keurig teruggebeld rond 6 uur. met de mededeling dat max. 8mbit wel geleverd kan worden voor een hogere prijs dan de Tweakdslb10.....

daar was ik mooi klaar mee. Ik heb er uiteraard vanaf gezien. stuur a.s.a.p. m'n nieuwe modem terug en ga om me heen kijken voor een andere provider. Dit was echt de druppel, ben altijd tevreden klant geweest. Ook tijdens de upgrade perikelen heb ik steed goede hoop gehad (beter laat dan niet), maar dit is toch wel erg gortig. Erg jammer van Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:26:
vandaag in de mailbox:
[...]

nou dat is dan lekker, al 2 maanden aan het lijntje gehouden dus. Immers al de upgrade betaald en het modem in huis. Ook op mails/telefoontjes waarin ik gevraagd heb hoe het ervoor stond nooit iets gehoord over het niet kunnen uitleveren.

uiteraard achteraan gebeld vandaag. 8mbit was het maximaal haalbare, nou das nog altijd beter dan de 0,50mbit die ik nu heb.
Werd voor me nagevraagd in ieder geval. Ben ook keurig teruggebeld rond 6 uur. met de mededeling dat max. 8mbit wel geleverd kan worden voor een hogere prijs dan de Tweakdslb10.....

daar was ik mooi klaar mee. Ik heb er uiteraard vanaf gezien. stuur a.s.a.p. m'n nieuwe modem terug en ga om me heen kijken voor een andere provider. Dit was echt de druppel, ben altijd tevreden klant geweest. Ook tijdens de upgrade perikelen heb ik steed goede hoop gehad (beter laat dan niet), maar dit is toch wel erg gortig. Erg jammer van Tweakdsl.
Kan ik me voorstellen, ben ook bezig met upgrade naar 10 mb, op lijninformatie staat het al, modem nog niet ontvangen of zelfs een factuur.(die krijg je toch eerder? ;) }Ben benieuwd hoe lang het duurt.

Raar dat het bij jou nu opeens niet mogelijk is.Betere controle kan geen kwaad.Nu word je blij gemaakt met een dooie mus.
Succes. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
voor degene die het nog kunnen herrineren, ik had troubles met tweakdsl.
Het probleem is opgelost door een monteur van BBNed.
De firmware was niet ADSL2. Dus tweak heeft meerdere malen simpelweg gelogen tegen me.

maarach, het werkt nu gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:26:
vandaag in de mailbox:
[...]

Toeval? Dit ontving ik vandaag in m'n mailbox (ik ben van de '28 feb' batch):

".....Vanuit de carrier word gemeld dat er gezien de koperkwaliteit en de lijn lengte er niet meer mogelijk zal zijn dan 4 Mbit.

We zullen de carrier opdracht geven de snelheid daar ook op in te stellen....."

Ik had dus de 16BWO upgrade besteld, 1900 meter van de centrale en helpdesk had op mijn verzoek bevestigd dat dit te leveren was. Ook 2 maanden aan het lijntje gehouden en op 8 maart blijk ik te zijn overgezet naar ADSL2 (modem traint met G.Dmt.BisPlus ) maar de snelheid bleef ongewijzigd. Nu komen ze er dus achter dat het allemaal niet gaat. Ga maar eens verder kijken :'(
Misschien moet ik maar weer terug naar m'n 'vrienden' van kwello met een pay-servertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik weet niet wat TweakDSL (of BBned) aan het doen is geweest maar mijn snelheid is WEER verhoogd!!! Ik heb nu de volle (B10) snelheid zo te zien, met de newsserver haal ik ca 1050 KB/s en dat is toch nog zo'n 75 KB/s meer dan de laatste twee weken.
De lijn gaat niet alleen sneller maar lijkt ook stabieler, de lichte snelheids variaties zijn er zo te zien uit. Je kunt zeggen wat maakt zo'n klein verschil nu uit? Niks eigenlijk. Maar het feit is wel dat men ergens aan het sleutelen is geweest waardoor het verbeterd is.

Ik ben dus zeer tevreden als het zo blijft en dat mag ook wel eens gezegd worden :)
Ik zit volgens de lijngegevens overigens op de CambriumA2.

Keurige ping tijden naar tweakdsl.nl ook (8 ms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:54:
[...]

".....Vanuit de carrier word gemeld dat er gezien de koperkwaliteit en de lijn lengte er niet meer mogelijk zal zijn dan 4 Mbit.

Ik had dus de 16BWO upgrade besteld, 1900 meter van de centrale en helpdesk had op mijn verzoek bevestigd dat dit te leveren was. Ook 2 maanden aan het lijntje gehouden en op 8 maart blijk ik te zijn overgezet naar ADSL2 (modem traint met G.Dmt.BisPlus ) maar de snelheid bleef ongewijzigd. Nu komen ze er dus achter dat het allemaal niet gaat. Ga maar eens verder kijken :'(
Misschien moet ik maar weer terug naar m'n 'vrienden' van kwello met een pay-servertje
Op welke snelheid traint je modem dan?
Dat je geen volle snelheid met B16WO kunt krijgen lijkt me niet zo gek maar een B10 (10 Mbps) moet toch wel lukken lijkt me.
Het is in ieder geval het proberen waard.
De conclusie dat je "maar" 4 Mbps kunt krijgen lijkt me wat voorbarig. Het zal eerder een kwestie zijn van de verkeerd ingestelde lijn of het profiel.
Dat hebben immers al veel mensen meegemaakt (zoals ikzelf).

Ik heb nu (sinds vandaag) opeens zo'n 75 KB/s hogere snelheid zonder dat ik ook maar iets heb aangepast. Kortom: men is regelmatig bezig en dit effect is toch zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:05:
Ik weet niet wat TweakDSL (of BBned) aan het doen is geweest maar mijn snelheid is WEER verhoogd!!! Ik heb nu de volle (B10) snelheid zo te zien, met de newsserver haal ik ca 1050 KB/s en dat is toch nog zo'n 75 KB/s meer dan de laatste twee weken.
De lijn gaat niet alleen sneller maar lijkt ook stabieler, de lichte snelheids variaties zijn er zo te zien uit. Je kunt zeggen wat maakt zo'n klein verschil nu uit? Niks eigenlijk. Maar het feit is wel dat men ergens aan het sleutelen is geweest waardoor het verbeterd is.

Ik ben dus zeer tevreden als het zo blijft en dat mag ook wel eens gezegd worden :)

Wat ben jij toch weer een mazzelpik he? Zo maar weer een snelheidsverhoging zonder dat je daarvoor hebt moet zeuren :+

Nu ff serieus..: zat jij altijd al op CambriumA2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Vervelende pesterijen is in ieder geval wel het officieele beleid van die Behoorlijk Inhalige Gasten:

http://www.bigweb.nl/support_nepemail.php

Cambrium doet zonder lastgeving van een officier van justitie of een bevelschrift van een rechter-commisaris in ieder geval niets. Zoals hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 23:54:
[...]

Ziet je lijn er zo lang uit dan? Downstream attenuation van > 40dB ofzo misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:59:

Je moet KPN en KPN los van elkaar zien. KPN heeft 'kpn-dsl' en 'kpn-telefonie netwerk' als afzonderlijke afdelingen verder.

TweakDSL heeft je overstap doorgegeven aan de telco (BBned of Tiscali) en die heeft aan de 2de KPN aangegeven dat je DSL wilt van hun en nu al DSL hebt. Die plannen de omprik actie in en dat wordt gecommuniceerd.

De telco (BBned of Tiscali) communiceert ook naar de latende telco (KPN-DSL) dat er een lijn van hun weg gaat. (en later nog een keer als de lijn weg is als de 2deKPN heeft afgemeld met uitgevoerd).

Het heeft dus niets met vrijmaken of tegenhouden te maken verder. Je kan gewoon opzeggen nu bij XS4all om de priode van dubbel betalen zo kort mogelijk te houden. Als XS4all nu de opheffing naar KPN-DSL zet zal die hem doorzetten naar de 2deKPN en die zegt: "kan niet, loopt al een ingeplande actie op deze lijn"..
Ok helder dan, we wachten wel af, heb in ieder geval wel opgezegd bij KPN, betalen we geen dubbele kosten, ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:19:
[...]

Wat ben jij toch weer een mazzelpik he? Zo maar weer een snelheidsverhoging zonder dat je daarvoor hebt moet zeuren :+

Nu ff serieus..: zat jij altijd al op CambriumA2?
Ja, tis niet te geloven he!
Maar goed, ik heb er al lang genoeg op moeten wachten.

Ik zat al op de CambriumA2 dus dat is niet veranderd.
Tenzij TweakDSL mij stiekem op een andere heeft gezet.
Ik heb alleen naar de info bij de lijninformatie gekeken.

Wat me wel opviel gisteren is dat de VoIP lampjes beide uit waren.
Normaal gesproken is dat niet zo. Ik heb ook twee verschillende VoIP accounts. Ik kon deze ook zo via het Zyxel menu weer registreren en toen waren ze weer actief, maar het is wel een indicatie dat er in de nacht dinsdag/woensdag iets gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik heb dinsdag gebeld met Tweak en kreeg nu gelukkig wel een normale helpdeskmedewerker aan de lijn die wel wat voor me wilde doen :)

Iig, er is nu een ticket aangemaakt die een paar stappen over zou moeten slaan ofzo, (rechtstreeks naar de technische afdeling had ie het over) dus zou het vrij snel verholpen moeten worden.

Hopelijk zeer binnenkort weer internet, want geen internet zuigt vrij hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:11:
[...]

Op welke snelheid traint je modem dan?
Dat je geen volle snelheid met B16WO kunt krijgen lijkt me niet zo gek maar een B10 (10 Mbps) moet toch wel lukken lijkt me.
Het is in ieder geval het proberen waard.
De conclusie dat je "maar" 4 Mbps kunt krijgen lijkt me wat voorbarig. Het zal eerder een kwestie zijn van de verkeerd ingestelde lijn of het profiel.
Dat hebben immers al veel mensen meegemaakt (zoals ikzelf).

Ik heb nu (sinds vandaag) opeens zo'n 75 KB/s hogere snelheid zonder dat ik ook maar iets heb aangepast. Kortom: men is regelmatig bezig en dit effect is toch zichtbaar.
M'n modem trainde met ADSL1 'gemiddeld' rond de 5 Mbps. Hier had ik in het verleden al contact over gehad met de helpdesk maar dat lag volgens hun aan mijn bekabeling thuis (niet dus blijkt nu...) en zij konden niks doen.

Na de omzetting op 8 maart trained het modem al hoger maar de helpdesk vertelde me dat dit stap 1 was en dat de carrier nog 2 stappen moest uitvoeren (profiel goed zetten etc.). Uiteraard geen bericht dus elke week maar gevraagd hoe het er mee stond. Iedere keer andere antwoorden en nu dus het bericht dat slechts 4 Mbps mogelijk is. Misschien klopt het wel helemaal niet en is een B10 wel mogelijk maar ik ben er klaar mee. Ik heb alle problemen die hier zijn beschreven ook meegemaakt (verkeerde facturering, verkeerde modems, geen of miscommunicatie en zeker niet al te beleefd...). Het houdt een keer op, ik ben ook maar een gewone klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het een en ander heb meegemaakt:

-verkeerde modem bij levering adsl lijn (had een 1616 moeten krijgen, kreeg een 816 welke geen voip kan en ik wel wil) dus contact gehad hebben ze het juiste modem opgestuurd en nu zijn ze in de waan dat ik ga betalen, echt niet.... ze kunnen het verkeerde modem terug krijgen en daarmee klaar...
-3 maanden geen factuur en dan of ik alles maar ff binnen 2 weken wil betalen (is het mijn schuld dat hun geen rekening sturen?)
-ik heb hun snelste adsl2+ abbo en haal netaan 10 mb (jammer maar die gok was er) alleen elk modem wat ik eraan hang traint eerst in op 10 tot 12mbit dat gebeurd er iets in het modem knalt de attn dr naar 0 (moet niet eens op 0 kunnen staan) en de download snelheid gaat van 10 mbit naar 6, als je daarover contact opneem krijg je een soort opgefokte medewerker aan de telefoon die geirriteerd word omdat hij het zelf ook niet weet en je bijna een grote bek geeft

toen ik bij hun nog op adsl 8mbit zat was ik wel tevreden en geen problemen, maar nu vind ik de provider er niet zo rooskleurig uitzien, en is het mij zeker 75 euro waard om er weer weg te gaan (afsluit kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HoppyF schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:05:

Je bent niet de enige HoppyF, een paar posts terug maakte ik ook melding van hetzelfde verschijnsel (zie hier: Crusader in "Het grote TweakDSL topic - Deel 21"), en daarna nog een paar anderen.
Ik zit nu strak op de 1070 kB/s, één rechte horizontale lijn in NewsLeecher en inderdaad zonder fluctuaties. Weet ook niet wat ze hebben gedaan maar hopelijk blijft dit zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 13-04-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Zit zelf ook met een raar probleem betreffende ADSL2...
Ruim een maand geleden zou ik al over gezet zijn op DSL2, en kreeg keurig het pakket binnen met daarin de Zyxel 2602HW (als ik me niet vergis, zit nu op m'n werk)
Deze aangesloten, maar zonder resultaat, want ondanks dat de lijn up was volgens de modem kreeg ik geen verbinding. (op de modem branden zowel internet als dsl lampje)
Volgens de helpdesk moest ik dan maar mijn vaste IP handmatig invullen, maar ook dit hielp niet.
Kreeg alsnog wel de melding dat de lijn UP was, en ook te zien dat de snelheid waarop hij intrainde rond de 16000 lag, maar verder helemaal niets. ATM loopback testen en andere diagnostics vanuit de modem failden allemaal.
Na enkele malen bellen met Tweak en zelfs teruggebeld te zijn door de tweede lijns zou dit een probleem zijn van BBned bij het omschakelen van mijn lijn, en dat dit erg snel verholpen zou worden.
Echter, ik heb nog steeds dezelfde problemen bij het aansluiten van de nieuwe modem, (wel brandende lampjes en een zogenaamde UP status, maar falende diags en gewoon geen connectie naar buiten)
Als ik mijn oude speedtouch aansluit heb ik nog altijd normaal verbinding, alleen is dit wel onderuit gezakt naar 2 Mbit...(maar dom genoeg wel zo'n 900k up)
Krijg tot nu toe geen zinnige antwoorden van Tweak, dus hoop stiekem dat er mensen hier zijn die dit bekend voorkomt.
Zowel Bridged als Routed geeft hetzelfde resultaat, ik heb het IP handmatig ingevoerd, maar zie in de wan gegevens geen subnet of gateway terugkomen... (vermoed dat hier dan ook het probleem in zit)
Wel balen in ieder geval, al ben ik blij dat ik nu op Adsl2 wel 10 euro minder per maand betaal ;) (zat hiervoor op Square)
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo , allemaal
ik heb in november tis-dsl2+ aangevraagd.
tis-dsl 24Mbit
en heb nu die tweak 8 Mbit actie

nu maanden verder na wat gezeur over rekeningen.
(wat uiteindelijk goed is gekomen door veel mailen en bellen)

maar nu las ik hier dat mijn centrale rt-vdg al eind maart is omgezet naar dsl2+
ik heb dit nu al een paar keer aangegeven aan HD,
maar ze blijven volhouden nee meneer de centrale is nog niet dsl2+ ready (tiscali)

mijn handoverpoint is gister wel veranderd
nag6.rt-spk.nl <---- waren eerst andere letters voor de 6

heeft der iemand tips, want ik word der beetje gek van.

greetaz Richard

p.s dit is een heel mooi topic, volg het nu al maanden _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:36:
[...]

Je bent niet de enige HoppyF, een paar posts terug maakte ik ook melding van hetzelfde verschijnsel (zie hier: Crusader in "Het grote TweakDSL topic - Deel 21"), en daarna nog een paar anderen.
Ik zit nu strak op de 1070 kB/s, één rechte horizontale lijn in NewsLeecher en inderdaad zonder fluctuaties. Weet ook niet wat ze hebben gedaan maar hopelijk blijft dit zo :)
hmm heb jij nog contact met hun gehad oid?? of was dit spontaan gebeurd?? want mijn verbinding stuitert als een adhd patient die een tree redbull heeft opgedronken (no offence naar iemand die adhd heeft btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SnakeMind schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:50:
Als ik mijn oude speedtouch aansluit heb ik nog altijd normaal verbinding,
Daarmee heb je uitgesloten dat het in het netwerk van je telco zit. Het moet in je modem zitten. Nou zijn er hier vast mensen die veel meer weten van een Zyxel 2602 (ik heb dat ding zelfs nog nooit met eigen ogen gezien) en die zullen je dus verder kunnen helpen. Volgens mij was er iets met firmware en instellingen wat niet werkte totdat je een update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:50:
Er kunnen 2 dingen mis zijn aan je configuratie.

Je modem staat als router, maar de DHCP server staat niet aan. Je router heeft een internet/WAN IP van TweakDSL en vanaf hun kant is het inorde (zien ze). Je PC krijgt alleen geen IP omdat die geen DHCP server zie (staat dan uit in je modem die als router staat).

Of je netwerk kaart communiceert niet juist. Zet deze eens op 10Mbit-halfduplex bij de instellingen. Wellicht dat dit kan helpen om het goed te laten communiceren.
Mijn modem staat echt als bridged.
Met dhcp uit.
Heb alle duplex modus geprobeerd maar het mocht niet baten.
Heb hem wel in routed mode geprobeerd met dhcp aan en in bridged routed.
Bij alle geen succes.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:17:
[...]

hmm heb jij nog contact met hun gehad oid?? of was dit spontaan gebeurd?? want mijn verbinding stuitert als een adhd patient die een tree redbull heeft opgedronken (no offence naar iemand die adhd heeft btw)
Ik heb vorige week contact met ze gehad over het feit dat m'n broer die twee straten verderop woont en op dezelfde centrale zit, met hetzelfde 10 Mb abonnement 1050 kB/s haalde, terwijl ik bleef hangen op de 970 kB/s waarbij de snelheid ook nog eens erg fluctueerde. Uiteindelijk konden ze er niets aan doen bij Tweak, ik moest er mee leren leven en dat deed ik dus.

Totdat ik er gisterochtend achterkwam dat ik een strakke 1070 kB/s haal. Ik heb er geen contact over gehad en ik denk ook niet dat ze iets voor me hebben gedaan, aangezien het bij een aantal anderen ook spontaan sneller ging.

Het zal een uitdaging worden om te achterhalen wat het nou geweest is. Belangrijker vind ik het dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Burne schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:32:
[...]

Daarmee heb je uitgesloten dat het in het netwerk van je telco zit. Het moet in je modem zitten. Nou zijn er hier vast mensen die veel meer weten van een Zyxel 2602 (ik heb dat ding zelfs nog nooit met eigen ogen gezien) en die zullen je dus verder kunnen helpen. Volgens mij was er iets met firmware en instellingen wat niet werkte totdat je een update doet.
Niet volledig met je eens...
Want, als het alleen aan de modem zou liggen, waarom is m'n snelheid dan ineens naar beneden geklapt?
En voor de rest ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar die firmware zaken...
Het is overigens de 2602HW-61C

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Crusader schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:19:
[...]

Ik heb vorige week contact met ze gehad over het feit dat m'n broer die twee straten verderop woont en op dezelfde centrale zit, met hetzelfde 10 Mb abonnement 1050 kB/s haalde, terwijl ik bleef hangen op de 970 kB/s waarbij de snelheid ook nog eens erg fluctueerde. Uiteindelijk konden ze er niets aan doen bij Tweak, ik moest er mee leren leven en dat deed ik dus.

Totdat ik er gisterochtend achterkwam dat ik een strakke 1070 kB/s haal. Ik heb er geen contact over gehad en ik denk ook niet dat ze iets voor me hebben gedaan, aangezien het bij een aantal anderen ook spontaan sneller ging.

Het zal een uitdaging worden om te achterhalen wat het nou geweest is. Belangrijker vind ik het dat het zo blijft.
Blijft een vreemde zaak want het profiel is een week of twee geleden goed gezet. Dit was ook duidelijk te zien omdat de snelheid van 850 naar ca 970 ging. Daar is dus nu nog iets van 70-80 KB bijgekomen. Het zou me niet verbazen als men aan het "fine tunen" is of de capaciteit zo hier en daar wat heeft aangepast. Dat kan haast niet anders.
Op zich ook niet zo belangrijk WAT er precies gedaan is, als het maar goed werkt.
Maar soms wil je gewoon graag weten wat men gedaan heeft ....
Dit vooral om in de toekomst mogelijke problemen te kunnen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Crusader schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:19:
[...]

BBned heeft van 11 op 12 april werkzaamheden uitgevoerd. Zie ook Speedlinq topic... er waren een aantal mensen met een BBned lijn die enorme problemen hadden (op drukke tijden downloads van ~50kBps met een 8Mbit abo), die sinds deze werkzaamheden verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

rick77 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:16:
[...]

BBned heeft van 11 op 12 april werkzaamheden uitgevoerd. Zie ook Speedlinq topic... er waren een aantal mensen met een BBned lijn die enorme problemen hadden (op drukke tijden downloads van ~50kBps met een 8Mbit abo), die sinds deze werkzaamheden verholpen zijn.
Dan is dat het geweest, want ik begon wel verschil te merken tussen spitstijden en rustige tijden, wat downloadsnelheid betreft. Uitbreiding capaciteit lijkt mij het meest voor de hand liggend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Ghe ze waren vergeten de lijninformatie bij mijn account te zetten *oops!*
Enfin zit via Cambrium1 met B10 en haal netjes ~1050-1100KB/s max op een Copperjet 1616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:03:
hallo , allemaal
ik heb in november tis-dsl2+ aangevraagd.
tis-dsl 24Mbit
en heb nu die tweak 8 Mbit actie

nu maanden verder na wat gezeur over rekeningen.
(wat uiteindelijk goed is gekomen door veel mailen en bellen)

maar nu las ik hier dat mijn centrale rt-vdg al eind maart is omgezet naar dsl2+
ik heb dit nu al een paar keer aangegeven aan HD,
maar ze blijven volhouden nee meneer de centrale is nog niet dsl2+ ready (tiscali)

mijn handoverpoint is gister wel veranderd
nag6.rt-spk.nl <---- waren eerst andere letters voor de 6

heeft der iemand tips, want ik word der beetje gek van.

greetaz Richard

p.s dit is een heel mooi topic, volg het nu al maanden _/-\o_
Rt-Vdg (Rotterdam-Vlaardingen) is omgebouwd inderdaad en ADSL2+ geschikt vanaf de dag dat hij is omgebouwd. Alle huidige aansluitingen annexA kunnen in 10 seconden worden veranderd naar een ADSL2+ snelheid gewoon.

Blijven zeuren dus helaas.

Er zijn ondertussen al weer een hele rits centrales omgebouwd sinds begin februari weer. Ik had ze al eens opgesomd: bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 21"

Dat je naampje nu veranderd is later nog zal vast komen omdat TweakDSL/Cambrium de RIPE registratie heeft ge-update netjes, maar dat is alleen adminitratief.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 13-04-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Heb je de laatse dagen nog iets gezien in je glazen bol bjck m.b.t. ombouwen tisadsl2 centrale's? :P

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dan, na Bijna 2 weken op zo'n 950-1000K gezeten te hebben, loopt ie nu ook op dik 1100KB/s
Alles komt goed, al duurt het soms lang. _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.