Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 4.965 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:40
Het grote TweakDSL topic - Deel 21

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TisDSL pro 2~5Mbit/1Mbit € 39,95  
    TweakDSLT6 2~6Mbit/1Mbit €9.95/€27.95  
    TweakDSLT12 2~12Mbit/1Mbit €14.95/€39.95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs 1e/2e jaar Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 2-8Mbit/1Mbit*€ 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit*€ 19,95/€ 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0

Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• [Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 27-03-2006 22:07]

• BHQ
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 05-06 22:38
    Mweh, iemand z'n factuur al gehad?

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 08-06 11:13
    Yapser schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:54:
    [...]

Hoeveel in jouw geval? ;)
    Achter die €29,95 die ik tegoed zou krijgen voor het modem twijfel ik ook nog :{
    Bij mij iets meer € 149.
    Ik heb nog geen factuur gezien voor de nieuwe maand maar ik verwacht dat het wel goed zal komen. Dat is meestal zo met verkeerde facturen.

Voor (potentieel) nieuwe klanten van TweakDSL:
    Niet schrikken!!! het is allemaal ook niet zo erg als het lijkt. Er gaan dingen mis maar gelukkig ook dingen goed. Als het eenmaal werkt heb je over het algemeen een erg stabiele lijn.
    Veranderingen zoals upgrades/migraties gaan zeker moeizaam, dat is echter niet alleen maar de schuld van TweakDSL maar ook van BBned of Tiscali. Dit kan je dus bij andere ISP's ook gebeuren, sterker nog: het gebeurt ook. Kijk maar eens in andere topics.

Kortom:
    Ik klaag en zeur ook wel eens, maar zou ook geen betere ISP weten op dit moment.
    Vooral niet omdat ik ook een gebruiker ben van de uitstekende newsserver en dat mag ook wel gezegd worden ...
    Als nieuwe klant kun je ook snel aangesloten worden, dat hangt wel van een aantal factoren af, maar een korte periode is zeker mogelijk (1 a 2 weken).
    Yapser schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:30:
    Mweh, iemand z'n factuur al gehad?
    Morgen misschien?

[Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 27-03-2006 22:34]

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 07-06 21:18
    Wat upgrade perikelen geven een verkeerd totaal beeld inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 151146

bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:34:
    Want upgrade perikelen geven een verkeerd totaal beeld inderdaad.
    * spacetoon agrees.

Tot de adsl upgrade geen problemen gehad. Zullen ook wel niet helemaal goed voorbereid zijn op zo'n 'groot' aantal upgrade's.

Mijn vorige upgrade ging een stuk minder moeizaam.

• Anoniem: 11776
    • Registratie: September 2000
    • Niet online
    Helemaal mee eens. Tot het upgrade verhaal nooit problemen met tweakDSL gehad. Hoewel de helpdesk in "hulpvaardigheid" wel minder is geworden.....maar dat kan komen omdat ze helemaal platgebeld worden ;) .

Anoniem: 61668

Anoniem: 61668 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:57:
    [...]

ja idd, wat mij betreft kwam die niet echt professioneel over en deskundig genoeg.
    Had echt het gevoel dat ik echt werd afgescheept met het verhaal ja sorry je ligt te ver v/d centrale af (1450m), nadat ik 2x heb moeten aanhoren dat ik de firmware moest updated terwijl ik al duidelijk de 1e x had gezegd dat die up to date is. Ok dat ik de volle 24mbit niet haal dat zie ik zelf ook wel in en dat wist ik, maar 850kb/s had ik ook niet verwacht. Dan had ik net zo goed de 10mbit lijn kunnen pakken, bespaart me toch weer 15euro.

Maar vind het toch nog erg toevallig dat ik dezelfde snelheid haal als sommige andere hier en blijkbaar staan hun op een andere poort. Toen ik dat naar voren haalde ontkende hij alles en negeerde het zowat. Toen ik vroeg waarom de modem wel op 16 intrained wist die me ook niks over te vertellen.

Heb nog een mail gestuurd gisteravond met screenies etc. ben es benieuwd wat daar uitkomt, zal wel weer een heel ander verhaal worden.
    ff reactie hier gepost zou toch graag wat meningen in willen zien ;)

Reactie terug gekregen dat me modem goed intrained op 16mbit maar nu wordt t weer afgescheept dat het ergens moet liggen wat na de modem komt.

Morgen nog maar es rechtstreeks aansluiten.

Als mij modem intrained op 16 behoor ik dan ook die snelheid te halen of is t altijd wat minder?
    Maar dan nog 16mbit en 870kb/s vind ik toch nog wel een groot gat.

• HoppyF
    Anoniem: 11776 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:51:
    [...]

Helemaal mee eens. Tot het upgrade verhaal nooit problemen met tweakDSL gehad. Hoewel de helpdesk in "hulpvaardigheid" wel minder is geworden.....maar dat kan komen omdat ze helemaal platgebeld worden ;) .
    Ook mee eens.
    Het probleem met de upgrades is wel onderschat blijkt nu achteraf. Nu is het achteraf altijd lekker makkelijk praten maar aan de andere kant is het wel zo dat men tijd genoeg heeft gehad om e.e.a. goed te plannen. Het hele ADSL2 verhaal is iets wat vanaf introductie een jaar heeft gelopen. De upgrades zijn later in beeld gekomen maar ook dan geldt dat het niet uit de lucht is komen vallen en dat er maanden tussen gezeten heeft.
    Laten we hopen dat zowel de carriers als de ISP's er van geleerd hebben en dat het bij volgende upgrades en migraties wat beter zal verlopen. Alle problemen zijn nu ook nog niet opgelost dus alles bij elkaar zal het nog wel even door blijven lopen voordat er weer stabiliteit is.

Stabiliteit zul je ook terugzien in dit forum, als het aantal berichten gaat afnemen is dit meestal goed nieuws. ;)
    Anoniem: 61668 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:52:
    [...]

Als mij modem intrained op 16 behoor ik dan ook die snelheid te halen of is t altijd wat minder?
    Maar dan nog 16mbit en 870kb/s vind ik toch nog wel een groot gat.
    Ja, iets minder mag wel maar niet veel minder.
    870 KB/s in jouw geval is dus te weinig. Maar blijkbaar heb je hetzelfde probleem als vele anderen. Ik heb begrepen dat dit deze week opgelost gaat worden, dit volgens zeggen van de Helpdesk, al is er geen concrete datum genoemd.

[Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 27-03-2006 23:01]

• bjck
    Anoniem: 11776 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:51:
    [...]

Zou jij niet persoonlijk knetter worden ook al moet je je elke keer zakelijk opstellen en elk telefoontje als afzonderlijk geval behandelen? Het blijft mensenwerk natuurlijk....

• HoppyF
    bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:59:
    [...]
    Zou jij niet persoonlijk knetter worden ook al moet je je elke keer zakelijk opstellen en elk telefoontje als afzonderlijk geval behandelen? Het blijft mensenwerk natuurlijk....
    Absoluut.
    Ja het blijft mensenwerk en daar heeft iedereen wel begrip voor. Het gaat er echter wel om dat je je klant goed moet voorlichten. Geen blabla verhalen maar gewoon de waarheid ook al is die soms niet zo leuk om te horen.
    De Helpdesk zou ook eens serieus moeten overwegen om een ticket systeem te maken die via een website te benaderen is. Dus gewoon een ticket zelf kunnen aanmaken maar ook kunnen volgen wat de Helpdesk er bijzet. Dat zou al een hoop ergernis en verwarring schelen.
    Je krijgt nu alleen een ticketnummer maar kan daar verder weinig mee, het wordt nu alleen intern gebruikt, terwijl het ook extern gebruikt zou kunnen worden.

Een dergelijk systeem hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn, en ook niet zo duur, dus dat is geen reden om het niet te gebruiken. Het opzetten kost even wat tijd maar daarna heb je er gemak van.

• Anoniem: 11776
    • Registratie: September 2000
    • Niet online
    [...]

Ik heb zelf erg weinig geduld, en daarom geen slecht woord over helpdeskmedewerkers, ik zou idd compleet flippen. Waar ik op doelde is dat je een paar jaar terug echt kon merken dat er genoeg helpdesk personeel zat, toen ik problemen met mijn modem had heb ik zowat een uur met een gast aan de telefoon gehangen en gegrapt. Nu bellen er meer mensen dan dat ze aankunnen, en dit merk je aan de manier waarop ze je te woord staan. M.i. kunnen ze een hoop van die load verlichten door klanten meer up to date te houden. Via mailings of gewoon een aparte rubriek op de site. Hierdoor voorkom je dat iedereen de hele tijd aan de lijn hangt of constant loopt te emailen. Wellicht komen ze er ooit achter.

• Bierkameel
    • Registratie: December 2000
    • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Whow ik ben vandaag gebeld door BBned dat er morgen een monteur mn lijn komt checken, zou het het dan toch nog gaan werken binnen 2 maand :P
    The story contineus :)

Anoniem: 35000

ff een update

ik had vandaag gebeld en nu schepen ze het af op dat de kpn er een "stekkertje" nog niet had ingedaan

ze konden nog niet zien waneer dat dan wel gebeurde :(

ik zou maandag 20 maart zijn overgegaan van demon naar tweak maar nu een week verder :( en nog niet eens de modem ontvangen, die sturen ze pas als ze zeker weten dat ik ben "ingeplugt" ;)

ik zie het allemaal somber in dat ik voor het eind van de maand weer terug op internet zit :(

als ik dit had geweten was ik nooit bij demon weggegaan

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik zou vrij snel het patroon zien, en proberen daar een oplossing voor te vinden die _niet_ bestaat uit hetzelfde antwoord geven en ophangen, maar juist het probleem opgelost krijgen. Ik zou in dit geval gedurende een dag een lijstje met mensen met problemen verzamelen, en dat om half zes doorgeven. Er is een duidelijk probleem, gezien wat anderen melden, en blijkbaar is het oplossen een kwestie van een paar minuten. (Zie de ervaringen van Whordijk) Die mensen zijn dan dezelfde dag nog geholpen, zeker als je even overlegt met een acccountmanager en daar afspraken over maakt. Los daarvan is het een koud kunstje alle 'getroffen' orders te achterhalen en een tweede actie uit te zetten om die ook geholpen te krijgen. Het zijn waarschijnlijk hooguit tientallen, dus dat zal geen bergen tijd kosten, en nog meer klanten blij maken. Het grootste deel mist de speedtest.nl-reflex en komt er simpelweg nooit uit zichzelf achter.

Beide acties geven je een concreet, duidelijk verhaal voor de klant, die daar alle begrip voor zal hebben, en een even duidelijk verhaal voor je leverancier, die weet hoe 'ie je tevreden houdt en het voorkomt gefrustreerde reacties. Van alledrie de kanten.

Alleen: om dat te kunnen doen heb je ervaring en training nodig. Iets waar je met het normale callcenter-vee (excuus) niet aan toe zult komen. Voor die tijd gaan ze weer ergens anders naar toe.

De mensen die m'n CV kennen weten overigens dat dit geen 'stuurlui aan wal'-reactie is. Daarvoor zit ik al veel te lang met een headset op achter een PC.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
    Burne schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 03:30:
    [...]

De mensen die m'n CV kennen weten overigens dat dit geen 'stuurlui aan wal'-reactie is. Daarvoor zit ik al veel te lang met een headset op achter een PC.
    De beste stuurlui (troubleshouters met goed analytisch vermogen) klimmen altijd hoger in de boom en verdwijnen aan het front. Helaas voor de klanten, maar zo werkt het wel altijd. Al zijn ze hoger in de boom ook nodig juist natuurlijk voor diezelfde klant.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-03-2006 06:10]

• BHQ
    Mwah toch, je kan de prpoblemen bij BBned schuiven maar incorrecte facturatie (wat veel gebeurt) is wel hun eigen schuld.

• om3ega
    • Registratie: Maart 2001
    • Laatst online: 06-06 22:58

om3ega

I identify as..

Burne schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 03:30:
    [...]

Ik zou vrij snel het patroon zien, en proberen daar een oplossing voor te vinden die _niet_ bestaat uit hetzelfde antwoord geven en ophangen, maar juist het probleem opgelost krijgen. Ik zou in dit geval gedurende een dag een lijstje met mensen met problemen verzamelen, en dat om half zes doorgeven. Er is een duidelijk probleem, gezien wat anderen melden, en blijkbaar is het oplossen een kwestie van een paar minuten. (Zie de ervaringen van Whordijk) Die mensen zijn dan dezelfde dag nog geholpen, zeker als je even overlegt met een acccountmanager en daar afspraken over maakt. Los daarvan is het een koud kunstje alle 'getroffen' orders te achterhalen en een tweede actie uit te zetten om die ook geholpen te krijgen. Het zijn waarschijnlijk hooguit tientallen, dus dat zal geen bergen tijd kosten, en nog meer klanten blij maken. Het grootste deel mist de speedtest.nl-reflex en komt er simpelweg nooit uit zichzelf achter.

Beide acties geven je een concreet, duidelijk verhaal voor de klant, die daar alle begrip voor zal hebben, en een even duidelijk verhaal voor je leverancier, die weet hoe 'ie je tevreden houdt en het voorkomt gefrustreerde reacties. Van alledrie de kanten.

Alleen: om dat te kunnen doen heb je ervaring en training nodig. Iets waar je met het normale callcenter-vee (excuus) niet aan toe zult komen. Voor die tijd gaan ze weer ergens anders naar toe.

Een cursusje ITIL of Prince2
    zou geen kwaad kunnen.

(voor medewerkers van een Helpdesk bedoel ik hey ;))

[Voor 5% gewijzigd door om3ega op 28-03-2006 09:31]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 08-06 13:05

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Agree, hier werkt alles ook weer lekker snel met de nieuwe upgrade 1.1MB/s. Zelfs VoDSL doet het weer (ecter wel met een nieuw telefoonnr) maar verder loopt alles weer als een speer met TweakDSL.

Het telefoonnummer is weggeraakt tijdens de migratie naar DSL2+ ze hebben het nummer laten vliegen. Nu heb ik noodgedwongen een ander telefoonnummer. Men tracht het nummer nog te claimen en te koppelen aan mijn len-nummer. 8)7

Ook veel lopen balen over die upgrade, maar het is voorelkaar gekomen. _/-\o_

[Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 28-03-2006 10:15]

/dev/null

• milenko79
    • Registratie: November 2004
    • Laatst online: 23-04 10:25
    Ik heb nog steeds een probleem met de nat settings bij het connecten naar xboxlive op de zyxel 2602 (de xbox blijft maar zeggen dat de nat settings strict zijn, met als gevolg dat er bijna naar geen enkele game te connecten valt).

Het is vrijwel zeker een firmware probleem (aangezien het met de tiscali modems met hun laatste firmware wel schijnt te werken). Nu verneem is dus van tweak dat wij in week 28 een nieuwe firmware gaan krijgen. Nog 2 maanden wachten dus. Is er niet iemand die een nieuwer beta firmware heeft voor me?

Ik heb het al bij zyxel gevraagd maar daar hoor ik niks meer van.

• Anoniem: 144052
    • Registratie: Mei 2005
    • Niet online
    Ik zit nu dus te twijfelen of ik voor de 16-24/1mbit lijn via BBned moet nemen, ik woon circa 550m van de centrale af.
    Zou ik hier de genoemde snelheid ook echt halen?

Tevens heb ik veel klachten gehoord van mensen die hun 1mbit upstream nooit halen, mensen hier ervaring mee?

• BillyBee
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 16-11-2022
    Nou ik ben benieuwd ;) Ik had 2 weken terug de mail gehad dat vandaag mijn 'order' zou worden opgeleverd... Ben geloof ik vanacht er een paar keer uitgeknalt maar heb nog een miezerige 200kb download... Iemand anders al over naar ADSL2+ die vandaag (28 maart) order verwerking zou verwachten?

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Anoniem: 167683

Anoniem: 144052 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:16:
    Ik zit nu dus te twijfelen of ik voor de 16-24/1mbit lijn via BBned moet nemen, ik woon circa 550m van de centrale af.
    Zou ik hier de genoemde snelheid ook echt halen?

Tevens heb ik veel klachten gehoord van mensen die hun 1mbit upstream nooit halen, mensen hier ervaring mee?
    Als je echt zo dicht bij zit haal je het met gemak

• Niet online
    Volgens http://pcdb.bbned.nl/:

ADSL is beschikbaar.
    ADSL2+ is beschikbaar.
    Linesharing is beschikbaar.
    Dit is een BBned locatie.

Centrale: Hlm-C
    De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 543 meter.

Ik heb de upstream gegarandeerd nodig, iemand die hier dus problemen mee heeft?

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    Voor mensen die problemen hebben met de ZyXEL 2602R C versie.. is er waarschijnlijk een nieuwe beta 3 firmware voor uit.

Ik heb deze niet getest, dus flashen op eigen risico : 2602R61-24-03-2006-340AJI0b3.zip

• BillyBee
    • Laatst online: 16-11-2022
    Gegarandeerd krijg je het nooit op dit soort lijntjes, de upload is meestal 95% max van wat dat ze je vertellen. Hoe verder je ervanaf zit EN hoe slechter de kwaliteit van je koper draden en andere aangesloten apparatuur en kabels speelt ook een grote rol.
    Anoniem: 144052 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:44:

ADSL is beschikbaar.
    ADSL2+ is beschikbaar.

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

• milenko79
    Chutney schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:58:
    Voor mensen die problemen hebben met de ZyXEL 2602R C versie.. is er waarschijnlijk een nieuwe beta 3 firmware voor uit.

Ik heb deze niet getest, dus flashen op eigen risico : 2602R61-24-03-2006-340AJI0b3.zip
    jammer, ik heb net de hw61c versie.

• bjck

ADSL is beschikbaar.
    ADSL2+ is beschikbaar.

Waarom neem je geen T12 of T16WO?

Tiscali netwerk in combinatie met een ZyXEL 2602 geeft ~1100 a 1200 (ergens tussenin) upstream snelheid. Minus de 10 a 15% ATM/DSL verlies heb je dus wel 110 a 120kByte/s upstream met ADSL2+.

Bij mijn weten werkt op BBned de Speedtouch weer beter qua linesync en upstream snelheid of een AlliedData CJT die je dacht ik gratis kan krijgen bij TweakDSL zelfs.

• R2
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 14-02-2022

R2

Is er al iemand met een Zyxel 2602HW-63 (ISDN), die verbinding heeft met ADSL2 ????
    De lijn is opgeleverd, maar ik krijg geen verbinding, en tweak heeft ook nog geen oplossing..

• ErikRo
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 17-05 01:38
    Zit er in die speedtouch 816 - 2P eigenlijk een firewall die je aan kan zetten?
    Ik wordt gek van al die waarschuwingen van de software firewall op mijn pc van portscanners vroeger had ik een router/modem en toen zag ik tenminste al die shit niet, werkte een stuk relaxer

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

milenko79 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:12:
    [...]

jammer, ik heb net de hw61c versie.
    Hier ook een HW , opschieten met die FW
    Die hw is nu geen kloten waard
    Loopt constant vol en dan moet ie weer aan en uit.
    Nee ik draai geen p2p of andere shit
    Ook geen spyware

• Badger
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 10-05 17:17
    Over modems gesproken:

Ik zit nu op TweakDSLB10 (eindelijk :) met de volgende modem: SMC7404BRB
    Deze modem is eigenlijk niet geschikt voor ADSL2+ maar hij doet het wel:

Down: 739.1 KByte/sec
    Up: 83.4 KByte/sec

Vandaag of morgen komt mijn nieuwe modem es kijken wat ie dan doet.

• Niet online
    bjck schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:19:
    [...]

Waarom neem je geen T12 of T16WO?

Tiscali netwerk in combinatie met een ZyXEL 2602 geeft ~1100 a 1200 (ergens tussenin) upstream snelheid. Minus de 10 a 15% ATM/DSL verlies heb je dus wel 110 a 120kByte/s upstream met ADSL2+.

Bij mijn weten werkt op BBned de Speedtouch weer beter qua linesync en upstream snelheid of een AlliedData CJT die je dacht ik gratis kan krijgen bij TweakDSL zelfs.
    Zoiezo geen super ervaring met Tiscali, dus ik wou eens verder kijken.
    Eigenlijk wil ik gewoon minimaal die 16mbit met die 1mbit upstream, Chello mag dan wel slechte service geven, maar ik haal die 1mbit upload wel.

Anoniem: 19902

Heey jongens,

Ik zit in Helmond met een Chello Classic lijntje, maar heb heel veel problemen met het gecap van die torrent-zooi :(

Nu zit ik te kijken naar TweakDSL en heb even zo'n hoe-ver-woon-ik-van-de-centrale-testje gedaan.
    ADSL is beschikbaar.
    ADSL2+ is beschikbaar.

Centrale: Hm-C
    De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2959 meter.
    Die bijna 3000 meter is natuurlijk wel veel.

Ik zat te kijken naar TweakDSLB16WO, 16-24 Mbit/1 Mbit..

Maar welke snelheden zou ik halen op die 3000 meter, weet iemand dat misschien? Thanks!

• SteveV
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 144052 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:49:
    [...]

Eigenlijk wil ik gewoon minimaal die 16mbit met die 1mbit upstream, Chello mag dan wel slechte service geven, maar ik haal die 1mbit upload wel.
    Die 1mbit up haal ik ook 105~107kb/s constant en ik zit via een B10 abbo op 3,2 kilometer vanaf de centrale.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Niet online
    Dat valt nog reuze mee.. thx ik ga er gewoon voor :)

• astute
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 28-05 13:16
    Btw, kleine heads up. Er staat een artikeltje achter op de "Digitale Consument" over TweakDSL. Tijdschrift van de Consumenten Bond. En deze is niet echt positief...

Pickle Rick!

• HoppyF
    astute schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:16:
    Btw, kleine heads up. Er staat een artikeltje achter op de "Digitale Consument" over TweakDSL. Tijdschrift van de Consumenten Bond. En deze is niet echt positief...
    O, interessant!
    Wat staat er in?
    Inscannen? plaatjes?

• BHQ
    HoppyF schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:27:
    [...]

O, interessant!
    Wat staat er in?
    Inscannen? plaatjes?
    Ook geïntresseerd :) overtypen mag evt. ook ;)
    Ik heb trouwens voor het eerst een correcte factuur gehad! :o

-edit- overigens zou ik nu in totaal rond de €75 aan ze betaald moeten hebben, ik zit rond de 105 nu. Ben benieuwd hoeveel maanden ik nog lagere facturen dan normaal krijg.

[Voor 43% gewijzigd door BHQ op 28-03-2006 18:27]

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    wel een nieuwe rekening van Tweak, maar uiteraard MIJN (teveel betaalde) geld nog niet terug... :| :/

• SteveV
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm op de een of andere manier kan ik geen mail meer sturen en ontvangen met mijn tweakdsl account sinds gister.
    Via webmail werkt versturen wel maar ontvangen nogsteeds niet.
    In outlook staat er voor elk mailtje wat ik heb verstuurd aan de ontvanger =SMTP:email@account.nl bv.
    Snap er niks van pop settings etc staan allemaal goed en opeens krijg ik dit sinds gister.

Iemand hier bekend mee ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• bjck
    R2 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:33:
    Is er al iemand met een Zyxel 2602HW-63 (ISDN), die verbinding heeft met ADSL2 ????
    De lijn is opgeleverd, maar ik krijg geen verbinding, en tweak heeft ook nog geen oplossing..
    Dat is toch raar :?

Een helpdesk die het ook niet weet. Het is aan hun om het samen met jou op te lossen zodat het gaat werken immers. Jij vraagt een dienst aan, die werkt niet en je probeert het tesamen met de helpdesk. Komen ze er op die manier niet uit moeten ze iets anders verzinnen zoals monteurs inzetten etc bijvoorbeeld.
    Anoniem: 144052 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:49:
    [...]

Tiscali heb je niets mee te maken (de ISP). TweakDSL maakt alleen gebruik van het DSL netwerk van Tiscali (is het BaByXL netwerk) om je aan te sluiten op het TweakDSL netwerk.
    Anoniem: 19902 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:57:
    Heey jongens,

Ik zit in Helmond met een Chello Classic lijntje, maar heb heel veel problemen met het gecap van die torrent-zooi :(

Nu zit ik te kijken naar TweakDSL en heb even zo'n hoe-ver-woon-ik-van-de-centrale-testje gedaan.

[...]

Maar welke snelheden zou ik halen op die 3000 meter, weet iemand dat misschien? Thanks!
    Downstream zal je niet hoger dan 12Mbps gaan halen op zo'n lange lijn. Misschien beter om gewoon B10 of T12 te bestellen, voorkomt een teleur stelling.

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 28-03-2006 19:55]

• Stan
    We zijn sinds kort overgestapt op BBned/TweakDSL (B16WO ADSL2+)(16-24Mbit/1Mbit) vanaf KPN/Planet (ADSL1) en hebben grote problemen (lijn is zeer instabiel en snelheid ver beneden peil);

Ik heb nu eindelijk alledrie de modems aan de praat die tot mijn beschikking staan, en alledrie doen ze het zowel bridged (niet zichtbaar en ik krijg IP van TweakDSL) als router-mode (interne DHCP-IPs);
    a) Oude Alcatel Speedtouch 510 ADSL1 modem (na enig gezeik :( , mail me for info)
    b) Gratis Copperjet 816-2P ADSL2+ modem (na veeeel gezeik :(, mail me for info)
    c) Linksys WAG354G ADSL2+ modem (direct raak, zeer easy)

Nu is onze verbinding zeer instabiel (valt elke paar minuten enkele seconden uit, wat ook te zien is op het modem; het ADSL-lampje knippert dan) en ook relatief traag.
    We halen namelijk maximaal met de ADSL2+ modems(van newsgroups of hele hele snelle FTPs) 850 KByte/sec (6 Mbit) terwijl we 16 tot 24 Mbit voor ons geld verwachten!
    Ook met het ADSL1 modem halen we zo'n 800 KByte/sec, en dat dus met ADSL1!!! :(
    We zitten hemelsbreed een kleine 1600 meter van de centrale, wat volgens die site een snelheid van zo'n 19 a 20 Mbit zou moeten opleveren.
    Daarnaast zit de splitter direct op het ISRA-punt (5 cm) en het modem direct op splitter (5 cm). Ook wanneer het modem direct op het ISRA-punt aangesloten wordt is alles hetzelfde.
    Er zitten dus geen rare aftakkingen of iets na het ISRA-punt.

Ik zal hieronder enkele lijngegevens plaatsen waar ik weinig kaas van gegeten heb en graag uitleg over zou krijgen (wat betekent alles, is het genoeg of moet ik klagen en waar dan?);

Downstream Rate : 14254 Kbps (we halen nu dus 6 Mbit max hier!)
    Upstream Rate : 1203 Kbps
    Downstream Margin : 6 db (= SNR?)(moet hoger dan 15 dB, zo'n 35, zag ik ergens?)
    Upstream Margin : 5 db (zie hierboven)
    Downstream Line Attenuation : 22 (signaalverlies in dB?)(is prima voor 1.6 KM toch?)
    Upstream Line Attenuation : 12 (zie hierboven)
    Downstream Transmit Power : 0
    Upstream Transmit Power : 0
    Pcr Rate : 0
    Scr Rate : 0

Alvast heel erg bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door Stan op 28-03-2006 20:53]

• The Wizard
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 08-06 13:40

The Wizard

Moderator Mobile
    Anoniem: 19902 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:57:
    Heey jongens,

[...]

Offtopic Tip: Neem utorrent, die heeft encryptie mogelijkheden waardoor de pakketjes niet te scannen zijn, en dus ook niet geshaped kunnen worden.

3000 meter is wel redelijk ver, dat 16-24 abbo kun je dan wel vergeten...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• astute
    Yapser schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:59:
    [...]

-edit- overigens zou ik nu in totaal rond de €75 aan ze betaald moeten hebben, ik zit rond de 105 nu. Ben benieuwd hoeveel maanden ik nog lagere facturen dan normaal krijg.
    Ik zal hem binnenkort eens kopen. Ik heb hem namelijk gelezen in de AKO.

Pickle Rick!

• BHQ
    astute schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:57:
    [...]

Ik zal hem binnenkort eens kopen. Ik heb hem namelijk gelezen in de AKO.
    Mocht je naar Campzone komen krijg je €0,10 van me ;)

• astute
    Deal! Ik heb al betaald voor campzone, en ik kom me dubbeltje halen!

Pickle Rick!

• BHQ
    damn ;)

• HoppyF
    Yapser schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 17:59:
    [...]

Ook een factuur gehad, hij klopt (volgens mij) echter niet.
    Ik heb maar even een emailtjes gestuurd.

Ik werd overigens vandaag door de TweakDSL helpdesk (of 2de lijn) gebeld!
    (waarvoor dank!!!!)
    Gaat over de te lage download snelheid (B10), ca. maximaal 800 KB/s ipv ca. 1000 KB/s.
    E.e.a. wordt nu door BBned verder onderzocht en gecorrigeerd als ik het goed begrepen heb, het heeft te maken met de configuratie van de poorten. (ik vermoed op de NRP, ik heb dit vergeten te vragen ...)

Zoals TweakDSL zelf al zegt hebben meer mensen een verkeerde instelling gekregen na de migratie. Men is hiervan dus op de hoogte, maar dat verbaasd me niet na alle berichten hierover.
    Maar even afwachten of dit de komende dagen in orde gaat komen.

Anoniem: 60783

Heb een mail gestuurd naar de helpdesk met de vraag waarom ik mijn 10 mbit niet haal (normaal rond de 8/ 8.5mbit connectie) . Echter kon ik bij het bestellen van mijn abbonement ook de 16wo en 16/24 verbinding kiezen, dus gezien dat aangeboden word denk je een redelijke kans te maken op een goede verbinding. Mijn lijnlengte is 2435 meter ong,
    En kreeg ik als recatie

-------------------------
    Goedendag,

Er zijn 2 dingen aan de hand, die inderdaad niet aan u liggen.
    De eerste is een netwerk systemen aan onze kant die niet helemaal
    meer mee wil doen ( we hebben een nieuwe en betere in bestelling )

De tweede is dat u wel DSL2 heeft besteld, maar nog niet volledig
    bent omgezet ( dat is een lang verhaal overiges ) op de centrale
    naar een DSL2 profiel. Vermoedelijk al wel naar DSL2 apparatuur.

Het omzetten van dat profiel is wel in aanvraag, nog niet gedaan
    nog door de carrier, zij hebben problemen met het snel en volledig
    omzetten van alle DSL2 klanten ( zie ook de discussie op got.tweakers.net )

Onze excuses voor de overlast.

---------------------------
    2(e mail)

Wel DSL2 connectie, geen juist poort profiel. (nog)

Bandbreedte zat, de A3 zit echter vol door een fout bij de carrier.

---------------------
    Hoe kan het echter zo zijn dat ik wel op ADSL2 connect (in mijn modem zichtbaar) maar dan nog niet omgezet zou zijn, en BBned op hun site aangeeft dat ADSL en ADSL2 bij mij leverbaar is ?

Word hier nu de waarheid verteld, en zal er dus misschien voor mij nog iets meer in zitten qua snelheid? :)

• Gn!uz
    • Registratie: Oktober 2002
    • Laatst online: 19-09-2018
    Ik ben een beetje klaar met TweakDSL. Heb nu een jaar VoDSL en ADSL Ultra. Overstappen naar ADSL2+ gaat voorlopig niet omdat dit op onze locatie nog niet is uitgerold. Nu vind ik 70,- p/m voor een instabiele telefoonlijn + overigens perfect werkende internet verbinding, teveel geld.

Ik wil mijn VoDSL nummers behouden (ik heb VoDSL over ISDN). Weet iemand hoe ik eea kan opzeggen? Wat zijn de kosten?

Ik vraag me uberhaupt af of ADSL2+ wel cool is. Niets dan opstartproblemen te lezen. Is kabel niet gewoon de toekomst?

Thanks!

• BHQ
    Gn!uz schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:08:
    Ik ben een beetje klaar met TweakDSL. Heb nu een jaar VoDSL en ADSL Ultra. Overstappen naar ADSL2+ gaat voorlopig niet omdat dit op onze locatie nog niet is uitgerold. Nu vind ik 70,- p/m voor een instabiele telefoonlijn + overigens perfect werkende internet verbinding, teveel geld.

Ik wil mijn VoDSL nummers behouden (ik heb VoDSL over ISDN). Weet iemand hoe ik eea kan opzeggen? Wat zijn de kosten?

Ik vraag me uberhaupt af of ADSL2+ wel cool is. Niets dan opstartproblemen te lezen. Is kabel niet gewoon de toekomst?

Thanks!
    Opzeggen kan je volgens mij na 2 jaar lid te zijn maandelijks; na die tijd zitten er ook geen kosten aan verbonden.

een VoDSL nummer is niet te houden naar mijn weten, want -wat- moet je nummer overnemen dan?

Kabel is -niet- de toekomst. Docsis werkt misschien prima, maar zolang de kabelmarkt niet wordt vrijgegeven en je zit in een @home voorbeeld, ook zat users die geen problemen hebbengebied ben je alsnog de sjaak.

• Gn!uz
    • Registratie: Oktober 2002
    • Laatst online: 19-09-2018
    Yapser schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:22:
    [...]

Opzeggen kan je volgens mij na 2 jaar lid te zijn maandelijks; na die tijd zitten er ook geen kosten aan verbonden.

een VoDSL nummer is niet te houden naar mijn weten, want -wat- moet je nummer overnemen dan?

Kabel is -niet- de toekomst. Docsis werkt misschien prima, maar zolang de kabelmarkt niet wordt vrijgegeven en je zit in een @home voorbeeld, ook zat users die geen problemen hebbengebied ben je alsnog de sjaak.
    Volgens mij is een VoDSL nummer wel te behouden. Destijds ben ik met drie nummers van ISDN naar VoDSL gemigreerd. Als je bijvoorbeeld weer terug wilt naar KPN dan lijkt het me sterk dat die nummers niet meegenomen kunnen worden. Maargoed, het is vaag allemaal. Zou een beetje jammer zijn als ik de komende jaren 70 moet blijven betalen omdat ik anders mijn trouwe nummers verlies.

• bjck
    KPN kan ook nummers porteren naar zich toe net als dat TweakDSL dat samen met BBned door Colt heeft laten doen van KPN naar Colt toe.

• Quakie
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 21:03

Quakie

quakelen

Maar weer eens een mailtje naar de helpdesk gestuurd...

Haal nu nog maar 11mbit ipv net geen 22mbit van eerste week.. Ik weet dat het een wide open lijn is, maar diverse keren getest, op verschillende tijdstippen/dagen maar mag blij zijn als ik 16mbit haal... elke week gaat het hier achteruit..

raar toch? ik zit er totaal niet aan.. weet wel dat er storingen kunnen zijn.. maar zo erg? 10mbit drop in 2maanden tijd? Dat is een compleet adsl2 abo die weg is..

:(

Ik teken nergens meer voor

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Stan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:32:
    b) Gratis Copperjet 816-2P ADSL2+ modem (na veeeel gezeik :(, mail me for info)
    http://www.nutz.nl/adslgs...jet-816-2p-in-routermode/
    Ook met het ADSL1 modem halen we zo'n 800 KByte/sec, en dat dus met ADSL1!!! :(
    We zitten hemelsbreed een kleine 1600 meter van de centrale, wat volgens die site een snelheid van zo'n 19 a 20 Mbit zou moeten opleveren.
    'die site'? Welke site? Je traint op 14Mbit, en dat is wat je volgens http://adsl.xandrios.net/ praktisch gezien ongeveer kunt verwachten. Voor je snelheid geldt overigens niet de afstand hemelsbreed, maar de gemeten lengte van de lijn. Iets waar je op grond van 'hemelsbreed' helemaal niets over kunt zeggen.
    Downstream Rate : 14254 Kbps (we halen nu dus 6 Mbit max hier!)
    Upstream Rate : 1203 Kbps
    Lees de rest van de recente postings eens? Ik heb twee hints voor je. CambriumA3 en profiel.
    Downstream Margin : 6 db (= SNR?)(moet hoger dan 15 dB, zo'n 35, zag ik ergens?)
    Upstream Margin : 5 db (zie hierboven)
    Als je die hoger wilt zul je moeten verhuizen of downgraden naar een lagere snelheid. Ik heb nog een hint voor je: niet druk over maken. Als je wilt weten waarom afstand, snelheid en SNR verband met elkaar houden moet je eens een goed boek over DSL lezen. Cisco Press heeft daar bijvoorbeeld mooie studieboeken over.

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 543 meter. [/b]

Dan zou ik eens naar G.HSDSL gaan kijken. De gegarandeerde upstream voor ADSL/ADSL2+ is er niet, namelijk. 512 is de richtlijn, en alles daarboven is mazzel. Bij G.HSDSL ligt die vast in de verbinding die je afneemt. Verder heb je natuurlijk keus uit snelheden tot 2.3Mbit of meer als je een gestapelde verbinding neemt. (4.6 of 9.2Mbit/s) 2.3Mbit heb je voor 119 euro (ex. BTW), maar voor een gestapelde lijn moet je met wat meer geld aan komen zetten. (tot 2000 euro per maand voor 9.2Mbit/s)

Sowieso: als je iets nodig hebt moet je geen consumentenproduct kiezen.

• Bierkameel
    • Registratie: December 2000
    • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Stan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:32:

Nu is onze verbinding zeer instabiel (valt elke paar minuten enkele seconden uit, wat ook te zien is op het modem; het ADSL-lampje knippert dan) en ook relatief traag.
    Dat probleem heb ik dus ook, vandaag is er een monteur geweest van BBned/TweakDSL en die kreeg ook geen fatsoenlijke verbinding met zijn modem, hij heeft de telefooncentrale gecheckt en daar blijkt iets brak te zijn.
    Vanacht gaan ze een nieuwe kaart plaatsen waar ik op aangesloten ben en ik krijg een nieuw modem toegestuurd dus ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
    Gelukkig heb ik @Home nog want ik wacht al bijna 2 maand op mn TweakDSL verbinding...

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

om3ega schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:25:
    Een cursusje ITIL of Prince2
    zou geen kwaad kunnen.
    Jij wilt uitzendkrachten op peperdure, langdurige cursussen sturen? Dapper.

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 08-06 11:18

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zal Tweak vergeten zijn mij een factuur te sturen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 107119

Burne schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:02:
    [...]
    Lees de rest van de recente postings eens? Ik heb twee hints voor je. CambriumA3 en profiel.
    CambriumA1 hier, ook naatje hoor, Max 750 Kb/s ipv 1 Mbit :X

• om3ega
    • Registratie: Maart 2001
    • Laatst online: 06-06 22:58

om3ega

I identify as..

Burne schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:20:
    [...]

Ik zou de uitzendkrachten pas aannemen als ze de grondbeginselen van deze cursus kennen.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Quakie

Quakie

quakelen

Zondagskindje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:09:
    Zal Tweak vergeten zijn mij een factuur te sturen?
    Hehee denk dat Tweak je niet vergeet hoor.. met facturen sturen maken ze geen fouten.. en zijn zeer rap!

En ik heb ook nog geen factuur ontvangen....

Zou raar zijn als ze gaan inhouden terwijl ik 170eur tegoed heb...

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 08-06 10:49

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Burne schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:20:
    [...]

ik zou best wel weer op een helpdesk willen werken :)
    Bij tweakdsl lijkt me dat een uitdaging..

You are NIJL-ed!

• Stan
    @ Burne:

Ik bedoelde met mail me, mail me als je wilt weten hoe het moet als het niet lukt.
    Ik zal het dan maar meteen uitleggen, want aan instellingen lag het niet maar dit is handig te weten voor sommigen:
    Het lag namelijk niet aan de instellingen (die inderdaad op de site staan waar jij over spreekt, alsook op de site van TweakDSL), maar aan het feit dat het toegestuurde modem (Copperjet 816-2P) NIET ADSL2+ compatible was (te oude firmware!). Er zat geen ADSL2+ sticker op en ik moest dus firmware gaan upgraden vanaf 6.0 naar 6.02 maar dit mislukte een dag lang want zo bleek later weer, je moet eerst naar 6.0SR2, en dan pas naar 6.02 anders kan het niet... DAN is ie ADSL2+ geschikt... Stelletje amateurs daar bij Tweak, mij een oud ding toesturen dat ik moet upgraden met veel gezeur...

Die 14,5 Mbit klopt dan bij nader inzien wel ja.

Ik heb een mail gehad van een 2e-lijns en die meldt mij dat waarschijnlijk mijn profiel op ADSL1 staat inderdaad. Hij heeft 'een storing' gemeld...

• milenko79
    Ik ben ondertussen weer een klein stukje verder met mijn Xbox live NAT probleem.

Ik vond dit document op de site van microsoft: http://download.microsoft...c8184a/Router_RG_WLAN.doc

(kijk bij het kopje port filtering policy voor de relevante text).

Het lijkt er dus op dat Windows Vista en Xbox Live om hun volledige truukendoos open te kunnen trekken een "open cone" NAT verwachten.
    Nu ben ik dus al bijna 2 weken bezig om dit te bewerkstelligen, maar het lijkt onmogelijk met de huidige firmware op de zyxel2602hw.
    Ik heb dit document dus ook maar naar zyxel support gemaild met het verzoek om dit probleem spoedig op te pakken, nu maar hopen dat er wat gebeurd.

[Voor 7% gewijzigd door milenko79 op 29-03-2006 10:57]

• Jiriki
    • Laatst online: 19:15
    Als ik dat MS verhaal lees, is "full cone" gelijk aan de many-to-many NAT van de Zyxel 2602HW. Ik weet alleen niet hoeveel internet providers dit ondersteunen, je hebt dan voor elk intern apparaat op IP (computer, server, X-box, etc.) een extern IP adres nodig.

Zou wel leuk zijn als TweakDSL dit ondersteund.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• digiben
    • Registratie: April 2004
    • Laatst online: 05-03 10:39
    Quakie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:22:
    [...]

Hehee denk dat Tweak je niet vergeet hoor.. met facturen sturen maken ze geen fouten.. en zijn zeer rap!

En ik heb ook nog geen factuur ontvangen....

Zou raar zijn als ze gaan inhouden terwijl ik 170eur tegoed heb...
    OOh sorry maar verwijderd iets te snel op me p*k getrapt alles keurig en netjes verholpen .
    Hulde aan tweak hahaha
    'Prima allemaal gegaan ,,,zelf een beetje te snel opgefokt :+ _/-\o_
    Iedergeval verhaal maar weer weg gehaald bij deze dus alles prima opgelost...The end

[Voor 60% gewijzigd door digiben op 29-03-2006 12:15]

• milenko79
    Jiriki schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:05:
    Als ik dat MS verhaal lees, is "full cone" gelijk aan de many-to-many NAT van de Zyxel 2602HW. Ik weet alleen niet hoeveel internet providers dit ondersteunen, je hebt dan voor elk intern apparaat op IP (computer, server, X-box, etc.) een extern IP adres nodig.

Zou wel leuk zijn als TweakDSL dit ondersteund.
    Ik heb geen idee of tweakdsl dit ondersteund, of hoe ik dit in zou moeten stellen (nat op full zetten?)
    Het lijkt me dat het wel makkelijker moet kunnen eigenlijk, als microsoft echt zou gaan eisen dat ieder apparaat een eigen extern ip krijgt dan wordt het best wel problematisch als vista eenmaal uitkomt.

• Leftblank
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 21:25
    Quakie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:45:
    Maar weer eens een mailtje naar de helpdesk gestuurd...

Haal nu nog maar 11mbit ipv net geen 22mbit van eerste week.. Ik weet dat het een wide open lijn is, maar diverse keren getest, op verschillende tijdstippen/dagen maar mag blij zijn als ik 16mbit haal... elke week gaat het hier achteruit..

raar toch? ik zit er totaal niet aan.. weet wel dat er storingen kunnen zijn.. maar zo erg? 10mbit drop in 2maanden tijd? Dat is een compleet adsl2 abo die weg is..
    Je bent niet de enige, ik haalde in 't begin met gemak 2100kbyte/s van de newsserver, nu moet ik 't (sinds de downtime op vrijdag, ongeveer 'n maand geleden) doen met 1800-1900, nogsteeds lekker, maar wel minder, ook m'n upload is 20kbyte/s lager geworden :'(.

• Jiriki
    • Laatst online: 19:15
    Ja, bij NAT kiezen voor full-feature, daaronder many-to-many, no overload.

Geen idee of je modem dan ook echt meerdere IP adressen toegewezen gaat krijgen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Quakie

Quakie

quakelen

Yorixz schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:46:
    [...]

Je bent niet de enige, ik haalde in 't begin met gemak 2100kbyte/s van de newsserver, nu moet ik 't (sinds de downtime op vrijdag, ongeveer 'n maand geleden) doen met 1800-1900, nogsteeds lekker, maar wel minder, ook m'n upload is 20kbyte/s lager geworden :'(.
    En dit heb je ook na diverse resyncs op verschillende tijdstippen/dagen?

Ik vind het gewoon raar, had gisteren alweer spijt van dat ik lijn opnieuw liet synchen....
    Ik had geen probs op net geen 19mbit (behalve connectie loss voor ongeveer 30sec tijdens interneten) en nu staat ie op 11mbit en wil niet hoger. ..zeer raar allemaal.. en nodigt uit om aansluitpunt open te schroeven, maar ik blijf er vanaf omdat we bijna kunnen zeggen dat het daar niet aan ligt...
    Ik hoop dat ze gauw reageren en er iets aan kunnen doen....

Laat ik mezelf duidelijk maken: ik heb geen moeite met 11 of 16mbit als het niet harder kan.. als je weet dat ie net geen 22mbit haal.. dan wel.

Er zit dus echt wel een bug in de zyxel 2602hw

Geachte,

we hebben zojuist een e-mail ontvangen van de ontwikkelaars uit Taiwan en
    het schijnt dat er een CPU Overload bug zit in de huidige firmware AJE0.

Zodra wij een beta firmware ontvangen meld ik mij, tot op heden kan ik
    alleen ons excuus aanbieden voor het ongemak.

Als het langer duurt dan 1 a 2 weken, neem dan nog eens gerust contact op
    met ons.

/*Met vriendelijke groet,
    *//*Best Regards,*/

/*--------------------------------------------
    */
    *ZyXEL Support*

• milenko79
    Jiriki schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:48:
    Ja, bij NAT kiezen voor full-feature, daaronder many-to-many, no overload.

Geen idee of je modem dan ook echt meerdere IP adressen toegewezen gaat krijgen.
    Ik heb net even wat handleidingen zitten doorzoeken, en het lijkt me nog steeds wat overdreven. Ik vraag me ook af tweakdsl mij meedere ip-adressen zou toekennen (krijg er nu gewoon 1 uit de dhcp). Lijkt me niet dat ik zelf ip-adressen kan gaan verzinnen om te gebruiken.

het gekke blijft nog steeds dat het laatste tiscali firmare het wel lijkt te doen met sua NAT.

• Chutney
    Anoniem: 167683 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:18:

*//*Best Regards,*/

*/
    *ZyXEL Support*
    Laat het vervolg van jou mailing even weten, wanneer er een nieuwe firmware uit is. Thanks

• Crusader
    • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Zojuist mail terug gehad van Tweak, mijn 10 Mbit lijn bevat inderdaad nog een onjuist profiel. In de mail stond dat er een ticket naar BBned is gegaan hiervoor. Ik kwam er vanmorgen achter dat bij mijn broer hetzelfde probleem speelt (10 Mbit trainen, 8 Mbit profiel) en vroeg of dit probleem dan ook meteen opgepakt kon worden. Binnen 5 minuten een mailtje terug dat dat ook meteen geregeld was.
    Ben blij dat dit netjes is opgepakt, snel antwoord en nu hopen op een vlotte afhandeling door BBned.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    verdomme... inderdaad... abo-geld is al afgeschreven , maar geen geld terug....
    ik wordt het nu wel een beetje zat....

Anoniem: 151146

666AnGeL schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:48:
    verdomme... inderdaad... abo-geld is al afgeschreven , maar geen geld terug....
    ik wordt het nu wel een beetje zat....
    hier hetzelfde.. :'(

had vorige week al een mail gestuurd ivm de upgrade (de zoveelste). hierin ook gevraagd of ze de 5euri die ik meer betaal konden verrekenen.
    reactie:
    Goedenavond,

Helaas moet ik u teleurstellen voor uw verzoek tot creditering. Wij hebben
    altijd duidelijk aangegeven dat vanaf het moment van verwerken van de aanvraag
    het bedrag betaald dient te worden dat bij dit abonnement hoort. U had een heel
    licht abonnement waardoor u nu iets duurder uit bent, maar verreweg de meeste
    mensen die deze overstap hebben gemaakt hebben er juist een prijsvoordeel van.
    lees net nog even het migratieformulier:
    Tevens geef ik aan
    dat ik bekend ben met de hierboven vermelde kosten, waarbij ook het maandbedrag
    aangepast zal worden naar de kosten van het nieuwe type abonnement per de realisatie
    datum.
    maar even achteraan..
    voor de upgrade zelf nog steeds geen concrete datum's:
    Per wanneer u overgezet zal worden op ADSL2 B10 is niet exact bekend, maar het
    zal niet al te lang meer duren.
    Men is druk bezig en de centrales gaan fase gewijs.
    de definitie van niet lang.. is die ergens vastgelegd? ;)
    Op zich niet erg dat alles wat uitloopt, dingen waar je op wacht duren altijd te lang. Maar er wordt je helemaal niks verteld :S.... nouja.. ga maar weer in de afwachtmodus

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 151146 op 29-03-2006 15:55]

• digiben
    • Registratie: April 2004
    • Laatst online: 05-03 10:39
    Anoniem: 167683 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:18:

Als het langer duurt dan 1 a 2 weken, neem dan nog eens gerust contact op
    met ons.

*//*Best Regards,*/

*/
    *ZyXEL Support*
    Dan ben ik ook wel nieuwsgierig als er een nieuwe komt ;)
    Laat het dan even weten als je wilt.
    Iedergeval draait die hier al weken goed en nergens geen problemen meer mee
    Alleen heb wel de firewal uit gezet,de rest wel tevreden nu er mee zoals nat en voip werkt nu goed en zeer stabiel op Tisadsl2 Ca 2150 down en 110 up .
    Nog geen uitval gezien met het modem de laatste weken ook met bellen(voip Budgetphone) niet alles gaat goed O-)
    Dus hopelijk blijft het ook zo :)

• Tackleberry
    • Laatst online: 26-01 22:17
    Jammergenoeg staat er nog steeds TweakDSL T8 actie bij mijn Lijn informatie, maar aan de andere kant kan Tiscali nu een beetje afwachten en vooral veel leren van de rotzooi die er bij de BBNED-omzetting is... :P

• Gompie98
    • Registratie: April 2005
    • Laatst online: 10-07-2018
    Ik wist niet wat ik zag:)
    Ik had ineens weer een normale strakke download.
    Is nu weer over hoor ( :O ), maar ik kon net ook een 0900 nummer bellen......

Blijkbaar zijn ze bezig :*)

Uh , o ja ik zit ook op CambriumA3

[Voor 10% gewijzigd door Gompie98 op 29-03-2006 15:07]

• bjck
    Tackleberry schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:14:
    Jammergenoeg staat er nog steeds TweakDSL T8 actie bij mijn Lijn informatie, maar aan de andere kant kan Tiscali nu een beetje afwachten en vooral veel leren van de rotzooi die er bij de BBNED-omzetting is... :P
    Tiscali is bezig met de laatste centrales die nog niet zijn omgebouwd ombouwen. Een paar per week worden er gedaan zoals vanmorgen Barendrecht (Brd). Of je daarna alsnog naar TisDSL2 wordt gezet ipv 8/1 is de vraag...

• sander817
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waar kan ik bij tweak zien wat de status van mijn adsl aanvraag is? Ik dacht na inloggen op tweakdsl.nl, maar ik kan niks vinden

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Effe vraaggie: mijn snelheid is nu eindelijk goed, maar ik kom met m'n 10 Mbit lijntje in de nieuwsgroepen niet boven de 1000 kB/s uit, schommelt tussen de 900 en 995 kB/s.
    Is dat normaal? Ik hoor wel eens mensen die 1025 kB/s halen of is dat alleen op bepaalde momenten?

• BHQ
    bjck schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:16:
    [...]

Tiscali is bezig met de laatste centrales die nog niet zijn omgebouwd ombouwen. Een paar per week worden er gedaan zoals vanmorgen Barendrecht (Brd). Of je daarna alsnog naar TisDSL2 wordt gezet ipv 8/1 is de vraag...
    Enig vooruitzicht wanneer die van Maassluis aan de beurt is? :)

• HoppyF
    Hehe!
    Eindelijk goed nieuws te melden :)

Ik werd vanmiddag gebeld door TweakDSL met de mededeling dat mijn snelheid nu goed moest zijn.
    En inderdaad: het IS goed.
    Ik haal nu een prima snelheid, voorbeeld de ftp.tweakdsl.nl server, de 100 MB file binnen in precies 100 seconden. Ik heb dus een B10 lijn dus dat is maximaal.

De newsserver gaat zo te zien ook prima, ik kom gemiddeld net ietsje onder de 1 MB/s uit.

Ik hoop dat er nu meer mensen zijn waarvan de snelheid nu aangepast is.
    Het is ook geruisloos gegaan want de modem is niet gereset en heeft nog steeds een doorlopende uptime. Ook is mijn verbinding de hele middag actief geweest en heb ik geen uitval gehad.

• Mister I
    • Registratie: Juni 2003
    • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ja het lijkt dat ze bij tweakdsl wakker beginnen te worden :)

Ik ben ook al vanaf december bezig met ze, en het lijkt er op dat nu alles goed gaat.
    Ik heb een login ontvangen, een correcte rekening en er wordt gecommuniceerd naar me :)
    En dat allemaal in 2 dagen :Y)

Begin weer vertrouwen te krijgen

[Voor 6% gewijzigd door Mister I op 29-03-2006 17:50]

• bjck
    Yapser schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:19:
    [...]

Enig vooruitzicht wanneer die van Maassluis aan de beurt is? :)
    Glazenbol ziet niet verder dan eind april en daar zie ik hem nog niet. Dus ergens in Mei tot December vermoed ik ;)

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 29-03-2006 17:55]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maar welke snelheid halen de 10 Mbitters onder ons nou eigenlijk vanaf de nieuwsserver, is dat (net als ik) 900-1000 kB/s of 1000-1050 kB/s?

• HoppyF
    Crusader schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:55:
    Maar welke snelheid halen de 10 Mbitters onder ons nou eigenlijk vanaf de nieuwsserver, is dat (net als ik) 900-1000 kB/s of 1000-1050 kB/s?
    Ligt eraan waar je kijkt.
    Ik heb hier DU-meter en die komt met downloaden vanaf de newsserver nu op 1012 kB/s ongeveer uit de waarde varieert wel wat. Als ik echter in Newsleecher kijk kom ik iets lager uit. Zo tussen de 940-975 KB/s. Wat mij betreft is dat goed.
    Het was gisteren namelijk 200 KB/s minder dan nu!

Anoniem: 170249

Ik haal hier nog steeds maar 730-750 :'(
    Maar mischien dat het nog goed gaat komen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170249 op 29-03-2006 18:07]

• bjck
    HoppyF schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:03:
    [...]

Ligt eraan waar je kijkt.
    Ik heb hier DU-meter en die komt met downloaden vanaf de newsserver nu op 1012 kB/s ongeveer uit de waarde varieert wel wat. Als ik echter in Newsleecher kijk kom ik iets lager uit. Zo tussen de 940-975 KB/s. Wat mij betreft is dat goed.
    Het was gisteren namelijk 200 KB/s minder dan nu!
    DSL snelheid: linesync is de DSL (ATM) verbinding die je in je modem ziet.
    DU-meter snelheid: geeft totaale sneleheid op je ethernet/netwerk kaart.
    Newsleechter snelheid: snelheid van bruikbare data gedownload per seconde.

Je hebt hier 3 stukken overhead op het verkeer. Bij je DSL naar ethernet gaat er zo'n ~13% vanaf en ook bij ethernet (DU-meter) naar bruikbare data per seconde nog ietje. Dan heeft usenet ook weer overhead door de diverse articles die tesamen bruikbare data vormen.

Met een 10.000kbps linesync op een usenet download tussen 950 en 1000kByte/s halen aan bruikbare data is netjes.

• HoppyF
    bjck schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:15:
    [...]

DSL snelheid: linesync is de DSL (ATM) verbinding die je in je modem ziet.
    DU-meter snelheid: geeft totaale sneleheid op je ethernet/netwerk kaart.
    Newsleechter snelheid: snelheid van bruikbare data gedownload per seconde.

Je hebt hier 3 stukken overhead op het verkeer. Bij je DSL naar ethernet gaat er zo'n ~13% vanaf en ook bij ethernet (DU-meter) naar bruikbare data per seconde nog ietje. Dan heeft usenet ook weer overhead door de diverse articles die tesamen bruikbare data vormen.

Met een 10.000kbps linesync op een usenet download tussen 950 en 1000kByte/s halen aan bruikbare data is netjes.
    Mee eens. Er zit altijd wat overhead bij.
    Mijn lijnsnelheid van mn Zyxel aangeeft is overigens 10235/1023 kbps.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ook geinig, dacht dat dat wel beperkt was, maar niet:
    m'n modem draait in bridge modus en heeft 4 ethernet poorten. Ieder device dat daarop een DHCP request doet, krijgt een publiek IP adres. Blijkbaar zit er geen (merkbare) limiet op het aantal publieke IP adressen dat je mag hebben op één ADSL aansluiting.

• BHQ
    Krijgen jullie tegenwoordig nog een Ticket-ID als je naar info at tweakdsl.nl mailed?

Anoniem: 103333

Elke dag tussen 19:00 en 22:00 heel veel connectie problemen sinds Adsl2 :/

1 3063 ms 2439 ms 3401 ms 84.245.2.1
    2 16 ms 20 ms 13 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

3 1889 ms 12 ms 13 ms extreme-vlan1.tc2.cambrium.net [217.19.16.9]
    4 * * * Request timed out.
    5 1840 ms 4050 ms 255 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Zit op CambriumA3 en heb al meer klachten gezien hierover..

• ErikRo
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 17-05 01:38
    Nou begin ik e toch een beetje zorgen te maken.

Er was een ticket naar bbned gestuurd vorige week omdat ze dachten ik een verkeerd profiel had. Ik had namelijk nog steeds adsl1 snelheid ipv adsl2.

Maar nu heeft bbned gezegd dat mijn profiel gewoon goed was. Dus nu gaat tweakdsl het ticket weer openen omdat hetd an toch bij hun moest leggen. Nu 2 dagen later verder nog steeds geen verandering. Ben bang dat ik de volgende week te horen krijg dat het allemaal mijn schuld en dat ik het zelf maar moet gaan oplossen. :'(

Terwijl ik toch echt een 100bps netwerkkaart heb (dus geen automatisch instellen) en op full duplex. Vraag me af wat ik daar tegen kan doen. Ze komen zeker niet aan huis om eea te checken?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• BHQ
    Wat ben ik toch ontzettend blij dat ik behalve wat meuk met factuurtjes geen gezeik heb met de continüiteit van de verbinding :o

• Stan
    Ik kreeg vanochtend mail dat we waarschijnlijk oud profiel hadden en dat ie dit gemeld had als storing. Sinds een paar uur gaan we nu eindelijk echt snel (1400 a 1500 KByte/sec) al is het nog steeds niet de 14,5 MBit die het modem aangeeft (en al helemaal niet de beloofde 16-24 MBit van het abo).
    Wellicht toch de SNR / Margins van 6 en 5 dB? Kan ik hier nog over klagen of zeuren of mijn abo (nu al, na 1 maand) degraderen?

Overigens dropt de Linksys (WAG354G) nog steeds vaak de connectie, waar de Copperjet dit zelden tot nooit meer doet.

• The Wizard
    • Laatst online: 08-06 13:40

The Wizard

Moderator Mobile
    Hoe kun je zien als je op CambriumA3 zit?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• BHQ
    Stan schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:52:
    (en al helemaal niet de beloofde 16-24 MBit van het abo).
    Wellicht toch de SNR / Margins van 6 en 5 dB? Kan ik hier nog over klagen of zeuren of mijn abo (nu al, na 1 maand) degraderen?
    Je weet het risico dat je de snelheid niet kan halen en die 16-24 mbit is helemaal niet beloofd. Je bekabeling thuis checken kan ook helpen.
    Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee